אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רוצה לעשות ✔הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
איך אפשר לעזור לילד שמסתגר בחדר ולא עושה כלום?

הורים רבים מתמודדים עם סיטואציה שבה הילד שלהם, לרוב בגילאי עשרים ומעלה, מסתגר בתוך חדרו, לא עושה שום פעילות משמעותית, מנותק מבחינה חברתית, ואפילו מתנהג בדיכאון. הוא עשוי לישון במהלך היום, להיות ער כל הלילה, ולמלא את זמנו בעיקר במחשב, בטלוויזיה או בסמארטפון. לעיתים הוא אפילו לא מוכן לדבר עם ההורים או עם אף אחד אחר, ואם כבר מתקיימת איזו תקשורת, היא מינימלית ומסתכמת במשפטים קצרים כמו "הכל בסדר", או "עזבו אותי בשקט".

אליעד כהן מציג את הבעיה ומדגים אותה דרך ילד בן 22, שמצופה ממנו להתנהג בהתאם לגילו אך בפועל נמצא במצב קשה של הסתגרות ודיכאון. ההורים מתמודדים עם רגשות אשמה ואכזבה עצמית, כי הם תוהים האם הם אשמים במצב הזה, מה שמוסיף לחץ עליהם ועל הילד. אליעד מדגיש כי הגישה המוכרת, שבה ההורה דוחף את הילד לעשות דברים או כופה עליו שינוי התנהגות, לא רק שאינה מועילה, אלא עלולה אף להזיק ולגרום לילד להיסגר עוד יותר בתוך עצמו.

האם הפתרון הוא לזרוק את הילד מהבית כדי שילמד לקח?

אליעד מסביר שלמרות שלעיתים הורים חושבים לזרוק את הילד מהבית, הדבר לא תמיד נכון או מועיל. להיפך, לפעמים זה יכול להחמיר את המצב ולסכן את הילד. הוא נותן דוגמה למקרה שבו ילד שחווה טראומה בילדות (כגון חרם, פגיעה מינית או אירוע רגשי קשה) מסתגר כחלק ממנגנון הגנה. לילד כזה אין בדרך כלל כלים להתמודד עם המציאות שמחוץ לבית, והוצאה שלו בכוח יכולה להוביל אפילו לתוצאה טראגית כמו ניסיון התאבדות או פגיעה עצמית.

אליעד כהן מסביר כי השאלה האמיתית להורה היא עד כמה רחוק הוא מוכן ללכת. אם ההורה מוכן אפילו "לשבת שבעה" על הילד, כלומר, מוכן שהילד יגיע למצב של סיכון חיים, זו נקודת הגבול. אך רוב ההורים לא מוכנים לכך, ולכן צריכים למצוא דרך אחרת לעזור.

איך התקשורת בין ההורה לילד יכולה לשפר את המצב?

הגישה שאליעד מציע מתחילה קודם כל בשינוי תפיסתי אצל ההורים עצמם. לדבריו, הצעד הראשון לעזרה לילד הוא לעזור להורה להפסיק להאשים את עצמו. אם ההורה חושב שהוא כישלון, הוא לא יוכל לעזור לילד כראוי. לדוגמה, הוא מביא מקרה של אב לילד אוטיסט שלא מוכן להכיר במצב של הילד, כי אז ירגיש שהדבר מעיד על כישלון אישי שלו. אב זה מתייחס לילד כאילו הוא בכוונה "מציק לו" או "עושה דווקא", ומתכחש לכך שיש לילד בעיה אמיתית.

אליעד מדגיש כי השלב הראשון בעזרה לילד חייב להיות שההורה יפסיק להאשים את עצמו, ויקבל את עצמו ואת הילד כפי שהם.

מהי הגישה הפרקטית לטיפול בילד שמסתגר ומסרב לשתף פעולה?

השלב הפרקטי הוא להתחבר אל הילד דרך הדבר שהוא כן עושה, ולא לנסות לשנות אותו בכוח. למשל, אם הילד רואה טלוויזיה כל היום, ההורה צריך לשבת איתו ולראות יחד איתו, בלי להעיר ובלי לנסות לחנך או להוכיח אותו. המטרה היא ליצור אמון בין ההורה לילד. אליעד מסביר שבדרך כלל הילד מסתגר כחלק ממנגנון הגנה לאחר שחווה טראומה רגשית, כמו חרם בבית הספר או אירוע אחר שגרם לו להרגיש פגיע. כאשר ההורה מנסה לשנות את הילד בכוח, הוא למעשה מאיים עליו ומגביר את תחושת האיום. לכן, חשוב להתקרב אליו בעדינות ולא להלחיץ אותו.

לדוגמה, אם הילד מתעניין בטלוויזיה, ההורה יכול לשבת לידו ולראות איתו, מבלי להעיר או לבקר. באופן כזה, הילד מתחיל להרגיש שההורה אינו מאיים עליו ואינו שופט אותו. לאט - לאט, ההורה יכול להציע לעשות פעולות קטנות ופשוטות, כמו לפתוח חלון לאוויר, או לסדר מעט את החדר, אך לעולם לא באופן שיתפס על ידי הילד כניסיון להשתלט עליו או לשנות אותו בכוח. הוא מביא דוגמה מהסיפור "מעשה בהינדיק" של רבי נחמן מברסלב, שם...
עכשיו יש ילד אוקי בן כמה הילד?

ש: 12.

אליעד: נכון אבל זה לא המקרה שלנו למרות שהשאלה תהיה נכונה גם לגיל הזה אם נלביש אותה בצורה אחרת אבל בא נגיד נדבר על ילד בגיל.

ש: 22.

אליעד: 22 אוקי עכשיו למה חשוב פה הגיל כי ברגע שהוא נהיה בן 22 יש לך ציפיות ממנו של גיל 22, עכשיו בא נניח שיש לך ילד בן 22 ואז אתה מצפה שהוא יתנהג כמו שילד בגיל 22 אמור להתנהג דהיינו, מה שיש לך בראש אבל בפועל מה שקורה שהילד נגיד כל היום בחדר שלו מסתגר בחדר ויש הרבה כאלה, למה הוא מסתגר בחדר כנראה שהוא בדיכאון מאיזה משהו יכול להיות שהוא כל היום מעשן סמים יכול להיות שהוא לא מעשן סמים הוא ישן כנראה בשעות לא רגילות הוא ישן בימים ולא בלילות מסתגר לא יוצא לא עושה כלום כל היום על המחשב והטלוויזיה במקרה הטוב במקרה הרע לא יודע מה יש לו איזה, מסתגר עם עצמו מתכנס עם עצמו ולא מתקשר.

כל מה שאתה מציע לו לעשות הוא לא עושה וכמובן שהחדר שלו מוזנח הוא מטונף וכו' כל מה שאתה אומר לו "בוא תעשה ככה ובוא תאכל איתנו לא רוצה, בוא תהיה לא רוצה, בוא תצא לא רוצה, בוא זה לא רוצה ולא רוצה", עכשיו השאלה איך אפשר לעזור לאותו בן אדם לצאת מהלופ זאת השאלה עכשיו וגם שתי ווריאציות יש וריאציה אחת שהוא גם לא מדבר עם ההורים שלו שהוא לא מדבר איתם לא כלום ווריאציה אחת שכן מדבר, אז בא נלך על האופציה שכן מדבר מה עושים?

ש: לבוא לטיפול הוא מוכן?

אליעד: הוא לא מוכן.

ש: אז רק התקשורת דרך ההורים.

אליעד: כן כשאתה אומר לו בוא לטיפול מה הוא אומר לך "הכל בסדר מה טיפול" כי מבחינתו הכל בסדר אין מה לטפל הוא לא רוצה להכיר בכך שיש בעיה, מה עושים?

ש: קודם כל צריך ללמוד מההורים מה הגבולות שלהם זאת אומרת עד כמה הם מוכנים ללכת בקטע הזה זאת אומרת לדוגמה.

אליעד: עד כמה הם מוכנים ללכת כי כשהוא יעבור את הגבול שלהם אז, בא נמשיך לאז...?

ש: יזרקו אותו מהבית אתה יודע מותר להם.

אליעד: בכל מחיר?

ש: לא אני שואל מה הגבולות.

אליעד: לא אז אני רק רוצה להסביר הבעיה היא שבמקרים האלה בדרך ככל יזרקו אותו מהבית יכול להוביל כמו מבחינתך האם אתה מוכן לשבת עליו שבעה אם כן אוקי הוא מת אבוד נגמר אם אתה מוכן לשבת שבעה אז זה הגבול אם אתה לא מוכן לשבת שבעה עוד לא הגעת לגבול. עכשיו אני אסביר לך משהו לא תמיד גם ילדים שהם טרוריסטים אוקי יש ילדים שנגיד הוא חווה איזו טראומה בילדות לא יודע מה מישהו אנס אותו צחקו עליו החרימו אותו בבית הספר נפגע רגשי, נפגע ממשהו ואז הוא מתכנס בתוך עצמו ועכשיו הוא לא ישרוד בחוץ אין לו יכולות הישרדות אין לו מקצוע אין לו ידע אין לו השכלה אין לו חברים הוא לא יודע לעלות לאוטובוס כאילו רגשית הוא קשה לו כל דבר.

מבחינתך להגיד לו "תקשיב או שככה או שתעזוב את הבית" אתה תראה אותו בבוקר עם כדורי שינה או חבל או משהו, עכשיו שזה לגיטימי השאלה אם אתה רוצה את זה זה הכל לגיטימי.

ש: אז בא נניח שההורים לא רוצים את זה נכון?

אליעד: נכון בדיוק השאלה איך הם אומרים אני רוצה להתעקש להציל אותו זאת השאלה.

ש: אסטרטגיה להיות חברים שלו.

אליעד: מה זה אומר?

ש: קודם כל לתקשר איתו על בסיס חברות "מה שלומך מה נשמע".

אליעד: "בסדר הכל בסדר הכל בסדר" במקרה הטוב במקרה הרע הוא גם לא אומר לך כלום אומר לך "עזוב אותי אל תפריע לי", אין בעיה אז בא נגיד שאלת אותו "מה שלומך? הכל בסדר" הלאה מה הלאה?

ש: לדאוג לו לאוכל לאט לאט להתעניין בכל מיני נושאים להיכנס שהוא יראה אותי לא יראה אותי כאויב יראה אותי חבר לאט לאט להיכנס לא יודע.

אליעד: מה שאמרת זה נכון אבל מה לעשות פרקטית זה נכון אבל מה לעשות פרקטית אז בוא נוסיף לבעיה הזאת עוד בעיה מה שקורה בדרך כלל כשהורים יש להם כזה ילד אז יש שתי בעיות שנוצרות בעיה אחת שהם רוצים לעזור לילד אומרים "אנחנו רוצים לעזור לו" אבל יש עוד בעיה בדרך כלל כשיש להם כזה ילד הם מתחילים להאשים את עצמם "איך זה שיש לנו כזה ילד אנחנו לא מספיק טובים לא מספיק" זה כאילו הם חווים כישלון האבא או האמא אומרים "אני כישלון אני לא מספיק טוב" ואז הם גם עצבניים על עצמם שהם לא מספיק טובים ואז את העצבים הם מוציאים גם על הילד על הדרך.

כשאתה אומר לו תהיה חבר של הילד זה כמו להגיד לו תכיר בכך שהיה שלך יש לו בעיה נגיד שהוא נכה חולה אם לדוגמה נגיד הילד היה חולה סופני אז בסדר אז הם יודעים "יש לי ילד חולה סופני אני אשב לידו ליד המיטה" ואז הוא מטפל בו אבל ברגע שהוא לא חולה סופני אז אתה אומר לו תכיר בכך שיש לו נכות נכות נגיד רגשית אבל תכיר בכך שיש לו נכות רגשית זה בעצם אומר תכיר בכך שאתה, האבא אומר לעצמו "כנראה יש משהו דפוק בי" ההורים אומרים "משהו דפוק בנו".

ש: צריך להסביר להם.

אליעד: רגע שנייה ואז מה שקורה שהם לא "מה אני אהיה חבר שלו אני לא רוצה שהוא יהיה ככה מה חבר שלו אני רוצה שהוא ישתנה", עכשיו האבא רוצה ההורים רוצים שהוא ישתנה לא רק בשביל הילד אלא גם בשבילם אז זה כאילו גם ההורים צריכים את זה, היה מישהו לדוגמה שיש לו ילד אוטיסט אוקי ילד אוטיסט ולא רק ילד אוטיסט אלא ילד אוטיסט נגיד בן שמונה בכלל לא תגיד איזה אוטיסט וזה בן שמונה אבל האבא לא מוכן לקבל את זה שיש לו ילד אוטיסט למה כי יש לו בראיה עם עצמו "הילד שלי אוטיסט מה דפוק בי שאני קיבלתי ילד אוטיסט" הוא מבחינתו מתייחס לילד כאל ילד בריא.

עכשיו מה זאת אומרת זאת אומרת הוא מבחינתו לא רוצה להתעניין בכלל, הוא לא רוצה בכלל הוא לא מכיר בכך בכלל והוא כל מה שהילד עושה מבחינתו הילד עושה כדי לנקום בו כאילו הילד ממש הוא אומר "הילד עושה כדי לעצבן אותי כדי להציק לי" דברים כאלה כאילו אין לו שום, הוא לא מוכן לקבל שהילד אוטיסט כי זה הופך אותו לכישלון.

ש: צריך להסביר לו.

אליעד: רגע שנייה אז מה עושים עם הילד אז קודם כל כמובן השלב הראשון זה לעזור להורה לא להאשים את עצמו כי אם הוא יאשים את עצמו הוא לא יפעל נכון קודם כל שההורה יקבל את עצמו או להגיד לאחד ההורים תעזור להורה השני לבן בת הזוג לקבל את עצמו ולא להאשים את עצמו כי בדרך כלל ההוא שמאשים את עצמו יפעל לא נכון ביחד לאותו ילד, בדרך כלל ככה זה כי אז הוא לא פועל רק כדי לעזור לילד אלא הוא פועל כדי לשנות את הילד בהכרח איך שהוא רוצה שזה יקרה כי הוא מאשים את עצמו.

הלאה ועכשיו איך לעזור לילד פיזית מה צריך לעשות אז מה שקורה זה כזה דבר כשהאבא או האמא מאשימים את עצמם אז הוא אומר "הילד שלי לא עושה כלום, מה הוא עושה כל היום? כלום כל מה שאני אומר לו לעשות הוא לא עושה כלום" למה כי ביחס למה שההורה רוצה שהילד יעשה הילד באמת לא עושה כלום זאת באמת האמת אבל מה האמת האם באמת הילד לא עושה כלום ברור שהוא לא עושה כלום הוא עושה משהו, הרעיון זה להתחבר אליו דרך המשהו שהוא עושה ולשדרג אותו במשהו שהוא עושה הרי הילד בסוף עושה משהו זה לא שהוא לא עושה כלום משהו הוא עושה.

הוא רואה טלוויזיה שב תראה איתו טלוויזיה תתעניין במה שהוא רואה גם אם כל היום הוא רואה דברים הכי ביזאריים תתעניין במה שהוא רואה תתחבר אליו במה שהוא רואה, הוא משחק במחשב תתחבר אליו הוא יש לו כל מיני התנהגויות מוזרות תנסה להתחבר לעולם שלו אל תנסה לשנות אותו תיקח את הרצונות שלו תנסה להתחבר לרצונות שלו, קודם כל שהוא יראה שאתה לא משנה לשנות אותו כי הרבה פעמים הילד מסתגר כמנגנון הגנה נגיד שצחקו עליו בבית הספר והוא הסתגר בתוך החדר אמר "הנה זה המקום הבטוח אף אחד לא יצחק עלי" ואז הוא התאהב במקום הזה והוא מפחד לצאת מהמקום הזה כדי שלא יצחקו עליו לדוגמה או נגיד משהו שיכול להיות.

עכשיו ברגע שאתה מנסה לשנות אותו אתה בעצם מהווה עליו איום אתה מנסה לשנות אותו אתה בעצם מאיים עליו כי אתה בעצם אומר לו "אתה אני רוצה לשנות אותך" אוקי אז אתה מהווה עליו סוג של איום ולכן אל תנסה לשנות אותו תנסה להתחבר אליו תנסה רק להתחבר לראש שלו, עכשיו ברגע נגיד שאתה רואה איתו טלוויזיה ותראה איתו טלוויזיה בלי להעיר לו בלי להציק לו בלי שום דבר תגיד לו "אני יכול לשבת לידך לראות טלוויזיה? בוא שב לראות טלוויזיה" אוקי תראה איתו תעשה איתו את מה שהוא עושה.

עכשיו זה לא בהכרח קל זה לא בהכרח פשוט אבל אין פתרון אחר, עכשיו למה זה לא בהכרח קל כי יכול להיות שהוא מתעורר בחמש אחרי הצהריים והוא רואה טלוויזיה באמצע הלילה, אתה רוצה לעזור לו אדוני אתה יכול להגיד "אין לי כוח לעזור לו תביא מישהו שיעזור לו" אבל לעזור לו פירושו קודם כל להתחבר לעולם שלו לא משנה מה העולם שלו להתחבר לעולם שלו עכשיו אחרי שהתחברת לעולם שלו עכשיו אתה מנסה להזיז אותו טיפה מהעולם שלו, מה זה אומר להזיז אותו טיפה מהעולם שלו זה אומר להזיז אותו מהעולם שלו קודם כל בתוך העולם שלו מה זאת אומרת בתוך אתה רואה איתו טלוויזיה דבר איתו על מה שראית תנסה לפתח איתו שיחה שהגלגלים של המוח יעבדו על מה שהוא ראה.

דבר איתו על הדבר עצמו תפתח איתו תגרום לגלגלים של המוח לעבוד על המטרות שלו הוא אומר "אני רוצה" יש לו איזה שיגעון "אוקי בא נדבר על זה למה מה ההיגיון מה פה מה שם" תתחבר לעולם שלו לאט לאט המטרה היא שהמוח שלו יתחיל לזוז לצאת מהטריטוריה שלו לתוך טריטוריה שונה שנראית לו בטוחה, זאת אומרת נגיד שהוא רואה סדרה מסוימת להגיד לו "בוא נראה עוד סדרה אחרת" אז הוא עדיין מרגיש בטוח כי הוא בטריטוריה שלו של הסדרות אבל כבר הנה עברנו לסדרה אחרת כאילו זה אומר עשינו שינוי אבל עדיין נשארנו באזור הבטוח.

אוקי אחר כך אחרי שאתה כבר מתחיל לעשות שינויים קטנים או נגיד לדוגמה אתה יושב איתו לראות טלוויזיה אתה אומר לו "אתה יכול בבקשה להביא שם את הכיסא יהיה לי יותר נוח לשבת על הכיסא במקום על הרצפה, בוא נפתח את החלון שיכנס אוויר לחדר אתה יודע אולי נסדר טיפה את החדר" לאט לאט "אולי נסדר טיפה את החדר לפני שנשב לראות תראה דרכתי על זה זה כואב לי בוא נסדר טיפה את החדר" אתה לא מוציא אותו מאזור הנוחות אתה עדיין בטריטוריה אתה לא מהווה עליו איום אתה לא אומר לו "תקשיב אתה צריך לסדר את החדר אתה צריך שיהיה" לא "אני איתך בדברים שלך" כאילו גם זה לא "בוא נתחיל" זה כאילו על הדרך אתה מדי פעם עושה איזה שינויים קטנים ומינוריים כביכול.

ואתה גם מפעיל לו טיפה את השכל ואתה גם מרגיל אותו טיפה לשנות דברים קטנים ואז מפה לשם משם לפה אתה אומר לו "אוקי אולי עכשיו נשב לראות את הסרט בסלון לא חייב בחדר" ואז אחר כך "אולי נלך לראות סרט בקולנוע" ואז "אולי נעשה הליכה פה ואולי נעשה שם ואולי זה ואולי שם" עד שאתה מוציא אותו החוצה וכמובן שזאת עבודה סיזיפית וכמובן שלא תמיד יש לך את העצבים וכמובן שאם יש לך רגשי נחיתות אתה לא תצליח לעשות את זה כי אתה אומר "כמה זמן זה לוקח אני צריך שזה יהיה יותר מהר" ואז כמובן שזה לא יצליח וכמובן שזה לא בהכרח קל אבל זה הפתרון, אתה לא יודע לעשות את זה לבד אפשר לעזור לך אבל זה הפתרון זאת הדרך כי אם אתה תלחץ אותו לצאת ולהשתנות "צריך זה וצריך זה" אין עם מי לדבר אין מה לעשות ואם תאיים עליו יהיה עוד יותר גרוע.

וכמובן שזה כמו הסיפור של רבי נחמן עם בן המלך שחשב שהוא תרנגול הודו "מעשה בהינדיק" ואז כולם אמרו לו "אתה לא תרנגול הודו" והוא אמר "אני כן תרנגול הודו" ואז החכם אמר למלך "אין בעיה אני ארפא אותו" ואז החכם הלך והתחיל להתנהג בדיוק כמו הבן של המלך ואז הבן של המלך שאל אותו "מי אתה" אמר לו "גם אני תרנגול הודו" אמר לו "אוקי סבבה יש עוד תרנגול הודו" ואז הם התחברו אחד לשני ואז לאט לאט הוא אומר לו "אוקי אתה יודע מה אני עכשיו בא לי לאכול...
להשתמש בסמים סיגריות להתעקש לטפל איך לשכנע ילדים איך לחשוב בהיגיון רצון להתאבד אליעד כהן כיבושים מיניים אכילה תרגילים לפיתוח חשיבה איך לחנך ילדים בלי חברים דיכאון דיכאונות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים הילד לא יוצא מהחדר הילד לא מתקשר הילד לא עושה כלום הילד לא רוצה לעשות כלום הילד לא רוצה לצאת מהחדר הילד מסתגר הילד סגור בחדר הינדיק חברויות חברות חברים חינוך ילדים ילד בדיכאון ילד בלי חברים ילד לא רוצה ילד ללא חברים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כלום לא יוצא מהחדר לא עושה כלום לא רוצה לעשות לא רוצה לעשות כלום לא רוצה לצאת מהחדר לחנך ילדים למה הילד לא רוצה לעשות כלום סגור בחדר רוצה לעשות רוצה לצאת רצון
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
... לבצע את הפעולה, הוא יעלה בראשו את הסיבה השגויה שאמרנו לו - וידחה אותה בעצמו. לדוגמה, אם הילד לא רוצה לעשות שיעורים כי סתם לא בא לו, נגיד לו: אני יודע שאתה לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת. זו סיבה לא נכונה, והילד מיד יחשוב שזו סיבה מטופשת ... הסיבה האמיתית שבגללה אדם לא רוצה לפעול היא ברורה לנו, אפשר להקצין אותה עד לכדי אבסורד. למשל, ילד לא רוצה לעשות שיעורים כי לא אכפת לו מהעתיד שלו - אפשר לומר לו: אני יודע שלא אכפת לך מהעתיד, שאתה מוכן ... יורד, למה? כי הוא כבר שמע את ההתנגדות. זאת אומרת אם אומרים לילד לך תעשה שיעורים הוא אומר לא רוצה לעשות שיעורים, איך שאומרים לו תעשה הוא אומר רגע מי אמר שאני רוצה לעשות אולי אני לא רוצה לעשות? לא רוצה לעשות שיעורים אבל אם אומרים לו אני יודע שאולי אתה לא רוצה לעשות שיעורים אבל לך תעשה שיעורים אז אחר כך כשהמוח שלו אומר לו רגע אבל אולי אני לא רוצה לעשות שיעורים כשהמוח שלו אומר לו כזה דבר אז אוטומטית המוח אומר רגע אבל כבר אמרו לי שאולי אני לא רוצה לעשות שיעורים ובכל זאת אמרו לי לעשות שיעורים אז כנראה ההוא שאמר לי לך תעשה שיעורים למרות שאולי אני לא רוצה לעשות שיעורים ההוא כבר שכלל את זה שאני לא רוצה לעשות שיעורים ובכל זאת הוא אמר לי לך תעשה שיעורים אז הנה אני כן צריך לעשות שיעורים. אז אני אסביר ... אבל יש גם את ההיבט ההפוך עובדה שהם עדיין נגדנו עובדה שההסברה שלך לא עזרה, עובדה שכל מה שאתה רוצה לעשות העולם נגדנו נכון אז לא הצלחת. אבל המניפולציה כל כך מתוחכמת עד כדי כך שהיא אומרת, במקרה הזה ספציפית ... מאוד מתוחכמת אבל בגדול המבנה שלה הוא מאוד פשוט קח את ההתנגדות שהבן אדם מתנגד ההתנגדות הרעיונית שהוא לא רוצה לעשות את הדבר ותדחוף לשם איזה סיבה שאתה עצמך מניח שהבן אדם השני בעצמו לא יזדהה איתה ותביע אותה כאילו זאת דעתו של הבן אדם השני. בא נגיד ניקח את הדוגמה עם הילד עם השיעורים, אוקי נגיד שהילד לא רוצה לעשות שיעורים עכשיו אם נשאל למה הילד לא רוצה לעשות שיעורים אז אפשר להגיד הוא לא רוצה לעשות שיעורים כי קשה לו כי בא לו לשחק כי כל מיני סיבות, עכשיו בוא נמציא סיבה לא הגיונית ללמה הילד לא ירצה לעשות שיעורים, בא נגיד נמציא סיבה ילד לא רוצה לעשות שיעורים כי הוא שונא את הצבע של המחברת סתם המצאנו סיבה, אוקי ואז אנחנו אומרים לילד אנחנו יודעים שאתה לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה שונא את הצבע של המחברת אף על פי כן לך תעשה שיעורים. מה בעצם עשינו? גם הבענו הזדהות עם זה שהוא לא רצה לעשות שיעורים אבל גם שתלנו לו מחשבה אתה לא רוצה לעשות שיעורים מסיבה מטופשת אוקי כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת, עכשיו אתה עצמך יודע שזה לא נכון ... זאת אומרת גם אמרנו לו, כאילו זה מראש אומרים לו תקשיב גם את תקפוץ לך לראש המחשבה שאתה לא רוצה לעשות שיעורים אבל אתה יודע למה אתה לא רוצה לעשות שיעורים זה מסיבה כזאת וכזאת ואתה עצמך יודע שהיא לא נכונה או שהיא לא מוצדקת אז לך תעשה שיעורים. ... מה אמרנו המבנה אומר ככה אני רוצה שתעשה ככה זה המבנה הבסיסי, המבנה המתוחכם יותר אומר למרות שאתה לא רוצה לעשות ככה תעשה ככה, המבנה העוד יותר מתוחכם אומר למרות שאתה לא רוצה לעשות ככה כי ככה וככה (סיבה לא נכונה, לא מדויקת שאנחנו יודעים מראש שהוא עצמו לא יסכים איתה (אף על ... יכולים לפקס אותו למקום הלא נכון, לתת לו כמו לשתול לו מחשבה כשתקפוץ לך בראש המחשבה שאומרת שאתה לא רוצה לעשות את זה, מראש אנחנו אומרים לו אתה יודע תחשוב שאתה לא רוצה לעשות את זה כי ככה וככה ואנחנו כבר מראש יודעים שכשהוא יחשוב שהוא לא רוצה לעשות את זה כי ככה וככה אז אוטומטית הוא לא יסכים לזה ואז הוא כן יעשה את מה שאנחנו רוצים. ... נכון לסיבה להתנגדות מה שקורה בכזה מקרה הוא שיכול להיות שכשהוא יגיד כשהוא ישאל את עצמו למה אני לא רוצה לעשות את זה? ואז הוא יעלה על הסיבות הנכונות ואז הוא יתנגד לנו. לכן מראש אנחנו נשתול לו כי לא ... תעשה שיעורים בכל זאת בשביל עצמך, זה כמו מה שאמרתי קודם עם ביבי לדוגמה בשביל עצמו הוא דווקא לא רוצה לעשות שיעורים אנחנו אומרים לו לך תעשה שיעורים בשביל עצמך כאילו שמהסיבה של עצמך אתה אמור לעשות שיעורים והסיבה שבגלל ... אבל זה לא בהכרח נכון יכול להיות שבגלל שאתה שונא את המורה זה לא מעניין אותך והסיבה שאתה לא רוצה לעשות שיעורים זה בגלל עצמך בשביל עצמך אתה לא רוצה לעשות שיעורים אבל זאת המניפולציה. עכשיו מה שקורה שברגע שאנחנו נותנים לבן אדם את ה - כי הלא נכון דווקא זה יכול להקפיץ לו popup הוא דווקא יכול להגיד מה פתאום לא בגלל זה אני לא רוצה לעשות שיעורים אני לא רוצה לעשות שיעורים בשביל עצמי אני לא רוצה לעשות, אני לא רוצה כאילו מזכירים גורמים לו להתבונן בלמה הוא מתנגד ואז בעצם הקפצנו לו למוח את ההתנגדות האמיתית ... לנטרל אותה. בא נגיד ניקח את הסיפור של השיעורים נגיד שבאים לילד ואומרים לו לך תעשה שיעורים הוא לא רוצה לעשות שיעורים, עכשיו בא נניח שהסיבה שהוא לא רוצה לעשות שיעורים היא בגלל נגיד שלא אכפת לו מהעתיד שלו הוא אומר מה אכפת לי מה יהיה בעתיד היום זה ... אכפת לי מה יהיה מחר. אז מה אפשר לעשות? אפשר כן להגיד לו את הסיבה האמיתית שבגללה הוא לא רוצה לעשות שיעורים אבל להקצין אותה לדוגמה ולהפוך אותה לאבסורד בצורה שהוא יתנגד לסיבה של עצמו, לדוגמה אני יודע שאתה לא רוצה לעשות שיעורים כי לא אכפת לך מהעתיד שלך ולא אכפת לך להיזרק ברחובות ולא אכפת לך להיות הומלס, ולא אכפת ... תעשה שיעורים כי לי אכפת מהעתיד שלך נניח, אוקי מה בעצם עשינו? לקחנו את הסיבה האמיתית שבגלל הוא לא רוצה לעשות שיעורים והצגנו אותה בצורה כזאת שתגרום לבן אדם עצמו להתנגד לסיבה של עצמו. וכמובן שיתעמק בזה יכול למצוא עוד ...
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד
... איך להתגבר על קונפליקט פנימי? למה אנשים פוגעים בעצמם? מהי הכחשה רגשית? עכשיו יכול להיות בן אדם שהוא נגיד רוצה לעשות משהו מסוים אוקי וכשחוקרים למה הוא רוצה לעשות את המשהו מה שמתברר שהוא רוצה לעשות את המשהו כי...? ש: כי משהו. אליעד: לא זה סיבה למה בא לו לעשות את המשהו הוא רוצה לעשות את המשהו כי הוא חושב שאסור לו לעשות אותו. ש: שאסור לו? אליעד: כן עוד פעם יש אנשים שהם רוצים לעשות, עוד פעם יש בן אדם ככה הוא רוצה לעשות משהו למה אתה רוצה לעשות משהו הוא אומר כי אז אני אהיה יותר עשיר כי אז יאהבו אותי כי אז משהו, בסדר אבל לפעמים יכול להיות מצב שבן אדם רוצה לעשות משהו למה אתה רוצה לעשות את זה חוקרים וחוקרים והוא רוצה לעשות את זה כי הוא אומר בגלל שאסור לי לעשות את זה לכן אני רוצה לעשות את זה. ש: ולמה הוא עושה את זה יוצא איזושהי תועלת בסופו של דבר. אליעד: לא ברור כי הוא ... רק תיארתי את המצב. ש: אוקי. אליעד: עכשיו עוד פעם יש מצב יכול להיות מצב של בן אדם שהוא רוצה לעשות משהו והסיבה שהוא רוצה לעשות את זה היא בגלל כשחוקרים למה אתה רוצה לעשות את זה מה זה נותן לך אז הוא אומר תקשיב זה לא נותן לי כלום חוץ מדבר אחד שאני יודע שאני יכול לעשות את זה כי אומרים לו אסור לעשות משהו ואז הוא רוצה לעשות את זה כי אמרו לו שאסור, אוקי עכשיו השאלה היא זה איך להתמודד עם מצב כזה כאילו איך אפשר לצאת מזה. ש: למה צריך להגיע? אליעד: טוב כי לפעמים הבן אדם כבר מתחיל לעשות דברים שהוא לא היה רוצה לעשות אותם, שימו לב אם אומרים לו תקשיב אם היו אומרים לך שמותר לעשות את זה שזה בסדר לעשות את זה היית רוצה לעשות את זה? הוא אומר לא הייתי רוצה זאת אומרת שהוא רוצה לעשות את זה רק כי אמרו לו אסור וזה מציק לו המחשבה שאסור לו לעשות, עוד פעם זה כמו מים גנובים ימתקו זאת אומרת הוא רוצה לעשות את הדבר כי אמרו לו שאסור אני אומר לו תקשיב ואם לא היה אסור לעשות את זה היית רוצה לעשות? הוא אומר לא לא הייתי אין לי בזה זה לא נותן לי כלום זאת אומרת שהוא בעצם מבין שהוא הולך לעשות משהו שהוא לא באמת רוצה לעשות אותו בשביל לעשות אותו אלא הוא רוצה לעשות אותו כדי להוכיח לעצמו שלא יגידו לי מה לעשות אני אעשה מה שאני רוצה. רגע זה הבנו זאת אומרת הבן אדם עכשיו נמצא בקונפליקט למה כי הוא הרגיש שהוא הולך לעשות משהו שהוא לא באמת רוצה לעשות אותו מצד אחד יכול להיות שהוא בכלל לא רוצה לעשות אותו אפילו הוא רוצה לא לעשות אותו אבל המחשבה שאומרת לו תקשיב אסור לך לעשות את זה המחשבה הזאת ... לו נזק גורם לו נזק נגיד אבל המחשבה שאסור לו היא משגעת עושה לו מאוד רע ובגלל זה הוא רוצה לעשות את זה. אז איך אפשר להתמודד עם כזה מצב איך אפשר לצאת ממצב כזה חוץ מאשר לך תעשה את ... לעשות את זה זה כי אמרת לו שאסור אז אם אתה אומר לו עוד יותר שאסור הוא עוד יותר רוצה לעשות את זה. מה אתה רוצה להגיד איך ניגשים לזה? ש: אפשר לגשת מכל מיני כיוונים להגיד את העיקר לפתור ... את זה. הבנו זה צד אחד צד שני מי אמר שאסור לך להרגיש שאסור לך כשבן אדם אומר אני רוצה לעשות משהו שאסור לי כי אסור לי מה הוא בעצם אומר אסור לי להרגיש שאסור לי אסור לי להרגיש מוגבל, ... לא יכול יותר לאהוב כל מיני קומבינות של המוח. אוקי אז קודם כל דבר אחד ניקח את הדבר שאתה רוצה לעשות אותו נמצא בתוכך את המקום שאומר אסור לי לעשות אותו ואסור לי לעשות אותו ונבדוק למה אתה חושב שאסור ... מה שאתה אמור לקחת מהשיחה הזאת זה אתה אמור למצוא בתוכך את המקומות שאתה לא עושה דברים כי אתה רוצה לעשות אותם, זה כמו נגיד אנשים דתיים שהם לא מסתכלים על נשים כי הם רוצים להסתכל על נשים ואז הם ...
ידידות או זוגיות או סקס, איך להפוך מקשר של ידידות לזוגיות וסקס? למה היא רוצה שתהיו ידידים ולא רוצה לעשות איתך סקס? למה היא רוצה לעשות סקס עם אחרים ולא איתך? דייטים, פיקאפ, פרינדזון, friend zone, משיכה מינית, רכושנות
ידידות או זוגיות או סקס, איך להפוך מקשר של ידידות לזוגיות וסקס? למה היא רוצה שתהיו ידידים ולא רוצה לעשות איתך סקס? למה היא רוצה לעשות סקס עם אחרים ולא איתך? דייטים, פיקאפ, פרינדזון, friend zone, משיכה מינית, רכושנות
ידידות או זוגיות או סקס, איך להפוך מקשר של ידידות לזוגיות וסקס? למה היא רוצה שתהיו ידידים ולא רוצה לעשות איתך סקס? למה היא רוצה לעשות סקס עם אחרים ולא איתך? דייטים, פיקאפ, פרינדזון, friend zone, משיכה מינית, רכושנות איך לצאת מאזור הידידות ולהפוך את ... תלות או היעדר צורך עז בה, יכול להגדיל את הסיכוי לכך שהבחורה תראה בו בן זוג אפשרי. למה היא רוצה לעשות סקס עם אחרים אבל לא איתך? אליעד כהן מתאר מצב שבו בחורה מעוניינת בסקס עם גברים אחרים אך לא ... משמעותית. איך לצאת מהפרינד זון? איך לגרום לידידה להתאהב בי? מה יוצר משיכה מינית אצל נשים? למה היא לא רוצה לעשות איתי סקס? איך להפוך ידידה לבת זוג? מה הסיבה האמיתית שהיא רוצה שנהיה רק ידידים? איך לצאת מאזור הידידות ... הידידה שלך לבת זוג? איך להיות יותר מסתם ידיד בשבילה? איך לגרום לה לרצות אותך לזוגיות? למה היא לא רוצה לעשות איתך סקס? למה היא לא רוצה לעשות איתי סקס? האם אפשרי להיות בזוגיות מוצלחת? איך לגרום לידידה שלך לשכב איתך? איך לגרום לידידה שלך להתאהב בך? ... מידיד לחבר, סקס בין ידידים, סקס עם ידידה, איך לגרום לידידה שלך לעשות איתך סקס? למה ידידה שלך לא רוצה לעשות איתך סקס?
הגדרת מטרות בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות בחיים
הגדרת מטרות בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות בחיים
הגדרת מטרות בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות בחיים מדוע אנשים סובלים כאשר אינם יודעים ... לסבל שלך. לדוגמה, אדם שאומר אני לא יודע במה אני רוצה לעבוד, בפועל בדרך כלל יודע מה הוא לא רוצה לעשות, למשל לעבוד בעבודה מסוימת שאינה מוצאת חן בעיניו. זאת אומרת, האדם כן יודע מה הוא לא רוצה, אך הוא ... טובים בעמוד 148 אז תקרא. ש: אז מהפסקה השנייה כמו אדם שמרגיש רע מכך שהוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים ולכאורה אם הוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים הרי שהוא היה אמור להרגיש טוב מכל מה שהוא עושה בחיים אז למה הוא מרגיש רע מכך שהוא ... כן מגדיר ואז כן יכול להיות לו רע למה כמו אדם שמרגיש רע מכך שהוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים יש אנשים שאומרים לא יודע מה אני רוצה לעשות בחיים. ולכאורה אם הוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים אז הוא היה אמור להרגיש טוב בכל מה שהוא עושה בחיים אם אתה לא יודע מה אתה רוצה לעשות בחיים אז כל מה שאתה עושה בחיים אמור לגרום לך להרגיש טוב אז למה רע לבן אדם מזה שהוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים אז למה רע לו מכך שהוא לא יודע להגדיר את מה שהוא רוצה וההסבר הוא שהאדם מרגיש רע ... אני רוצה אז כל מה שאני עושה זה טוב לי אבל אם הוא אומר אני לא יודע מה אני רוצה לעשות אבל אני יודע שאני רוצה למצוא משהו שאני ארצה לעשות אותו אז הוא בקונפליקט כי הוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות אבל הוא יודע שהוא כן רוצה לעשות ואז החלק שהוא לא יודע שנקרא החלק של האחדות דופק לו את החלק של הנפרדות, זה הסיפור הבנו את ... למה אתה סובל יכול להיות שאין דרך ויכול להיות שאין פתרון לפחות תבין שמהצד שאתה לא יודע מה אתה רוצה לעשות בחיים אז זה לא משנה מה אתה עושה בחיים אבל אם רע לך מזה שאתה לא יודע מה אתה רוצה לעשות בחיים סימן שאתה לא באמת אין לך שום העדפה. נגיד בן אדם אומר אני לא יודע במה אני רוצה ...
אתה לא חייב - אתה יכול. אתה לא צריך - יש לך אפשרות. איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא חושב שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לא להתאבד? איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית? איך לטפל בהתנגדות? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לשכנע מישהו לא לפחד לדבר איתך, על משהו שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות? איך לגרום למישהו לא לפחד ממשהו שהוא מפחד ממנו?
... איך לשכנע מישהו לא לפחד לדבר איתך, על משהו שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות? איך לגרום למישהו לא לפחד ממשהו שהוא מפחד ממנו? וכאן אבאר עוד גישה, לאיך באפשרותך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות. והרעיון הוא, שבן אדם רוצה שיהיה לו טוב. ובן אדם עושה את מה שהוא חושב שיעשה לו טוב, יותר מכל שאר האלטרנטיבות שלו. וכשמישהו לא רוצה לעשות משהו, הרי שהוא חושב שזה יעשה לו רע, לעשות את הדבר הזה. אז איך בעצם אפשר לשכנע מישהו לעשות ... למה שמישהו ירצה לעשות לעצמו רע? והתשובה היא די פשוטה, והיא, שבן אדם רוצה להרגיש טוב. וכאשר מישהו לא רוצה לעשות משהו, כי הוא חושב שהדבר הזה יעשה לו רע, הרי שבעצם הוא, גם מרגיש טוב מכך שהוא לא עושה משהו שהוא לא רוצה לעשות. אבל הוא גם בתת המודע שלו מרגיש רע, מכך שיש משהו שאם הוא יעשה אותו, זה יעשה לו רע. ... כלשהי שלא נכנס אליה עכשיו, להישאר בבית. הרי שהשני, מרגיש יותר חופש פעולה. וזה בעצם אומר, שכאשר מישהו לא רוצה לעשות משהו, כי הוא חושב שלעשות את הדבר הזה יעשה לו רע, באפשרותנו לבוא אליו בגישה שבה אנחנו רוצים לעזור לו ולעשות לו את החיים לטובים יותר. על ידי זה שהוא יאפשר לנו לשכנע אותו, שגם מה שהוא לא רוצה לעשות, גם זה לא רע. ושאחכ הוא יבחר מה שהוא רוצה לעשות. לדוגמה, בן אדם שרוצה להתאבד. למה הוא רוצה להתאבד? כי רע לו כאן וכי הוא חושב שאם הוא יתאבד, ... לו את האפשרות לחיות. אנחנו לא מגבילים אותו. אנחנו מגדילים לו את כמות האפשרויות שלו. ניקח לדוגמה ילד שלא רוצה לעשות שיעורים. אז גישה שלילית תגיד לו: אתה חייב לעשות שיעורים, אסור לך לא לעשות שיעורים, אתה צריך לעשות שיעורים, ... מציעים לו עוד יותר חופש. שיראה שיש לו אפשרות לעשות גם את מה שהוא חושב שהוא לא יכול ולא רוצה לעשות. במקרה כזה, יש יותר סיכוי שנקבל כן. כי אנחנו לא מגבילים את הבן אדם, אלא מאפשרים לו להיות יותר ... אנחנו כביכול מאיימים על הבן אדם, שאם הוא לא יקשיב לנו להבין למה זה טוב לעשות, את מה שהוא רוצה לעשות, למה יהיה לו רע, אם הוא לא יעשה את מה שעושה לו רע. ולמה? כי אז הוא מוגבל בחופש ... דבר. אבל באפשרותך כן לעשות גם את ההפך. אתה חייב לעצמך, להיות מסוגל לעשות גם את מה שאתה לא רוצה לעשות. יהיה לך יותר טוב, אם תרגיש שאתה מסוגל לעשות, גם את מה שאתה חושב שיעשה לך רע אם תעשה ... לך, איך כן באפשרותך ללמוד אותו, ואיך כן באפשרותך להפיק ממנו תועלת והנאה. בקיצור, הרעיון הוא, שכאשר מישהו לא רוצה לעשות משהו כי הוא חושב שעשיית הדבר הזה תעשה לו רע, במקרה כזה האפשרויות השגויה היא, להילחם בו שיעשה דווקא את מה שהוא לא רוצה לעשות. והאפשרות הטובה היא, לבוא בגישה שאנחנו מאפשרים לו לעשות, גם את מה שהוא חושב שעושה לו רע. ושאנחנו רוצים ...
הקצנה לצורך שכנוע, טיפים לשכנוע, איך לשכנע? איך לשתול מחשבה? איך לעשות אוטוסוגסטיה? איך לשכנע את עצמך? איך לשמור על הדיאטה? איך ליצור מוטיבציה? איך המוח חושב? שכנוע עצמי
הקצנה לצורך שכנוע, טיפים לשכנוע, איך לשכנע? איך לשתול מחשבה? איך לעשות אוטוסוגסטיה? איך לשכנע את עצמך? איך לשמור על הדיאטה? איך ליצור מוטיבציה? איך המוח חושב? שכנוע עצמי
... מודעים אליה ולהכיר את המנגנון הפסיכולוגי שעומד מאחוריה. אם מישהו שואל אותך: האם אתה בטוח ב - 100% שאתה רוצה לעשות כך וכך?, הדרך להתגונן היא פשוטה - להכיר בכך שאתה לא חייב להיות בטוח לחלוטין כדי להמשיך לחשוב את מה שאתה חושב או לעשות את מה שאתה רוצה לעשות. לדוגמה, אם שואלים אותך: אתה בטוח שלא תשרף בגיהנום אחרי שתמות?, התגובה הנכונה היא אני לא בטוח ב - ... בחזרה. לדוגמה, אפשר לשאול את המוח: אתה בטוח שאני חייב להיות בטוח כדי לעשות את זה? אולי מספיק שאני רוצה לעשות את זה אפילו ב - 2% יותר מאשר לא רוצה, כדי שזה יהיה לגיטימי שאפעל כך?. הטכניקה של הפוך ... המוח אומר וואלה אני לא בטוח, לא בטוח, יפה אז בוא איתנו. עכשיו אם אנחנו לדוגמה יודעים שמישהו לא רוצה לעשות משהו מסוים והוא בטוח בכך שהוא באמת לא רוצה לעשות את הדבר הזה אז במקרה כזה לדוגמה אנחנו לא נשאל אותו האם אתה בטוח כי אנחנו יודעים מראש שהוא ... אומרת לו, יש פה סוג של מניפולציה שבעצם אומרת לו תקשיב זה יהיה בסדר אם תעשה את מה שאתה רוצה לעשות, שאנחנו לא רוצים שהוא יעשה יהיה בסדר בתנאי שאתה בטוח שככה וככה. מה זאת אומרת אני אסביר בעיקרון בן ... הבן אדם משתמש לרעה באופן יחסי בשיטה הזאת של הבטוח ובכך הוא מנטרל את הבן אדם, לדוגמה בן אדם רוצה לעשות איזו פעולה ואז המוח אומר לו אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את זה, כל פעולה בן אדם נגיד רוצה להקים עסק אתה בטוח שאתה רוצה להקים עסק בן אדם נגיד רוצה ללכת לעשות משהו אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את המשהו הזה, בן אדם רוצה להתחיל התחלה חדשה אתה בטוח שאתה רוצה להתחיל התחלה חדשה בכל מיני נושאים. ... המוח משתמש לרעה בדבר הזה, למה לרעה מה זאת אומרת לרעה מי החליט שזה לרעה אבל בהנחה שהבן אדם רוצה לעשות משהו אז כל פעם שהוא בא לעשות משהו אם המוח אומר לו אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את זה, אתה בטוח שלא תתחרט אין אפשרות להיות בטוח שאתה רוצה ואין אפשרות להיות בטוח שלא תתחרט ולכן המוח פה מנטרל את הבן אדם מלעשות. עכשיו אם בן אדם רוצה לעשות משהו מסוים והמוח אומר לו אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את זה והבן אדם מרגיש שמה שתוקע אותו זה בעצם שהוא מחפש כל הזמן את החשיבה של האם אני בטוח או לא אוקי אז מה שהוא צריך לעשות זה כשהמוח אומר לך אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את זה מה שצריך להגיד לו זה אתה בטוח שאני צריך להיות בטוח שאני רוצה לעשות את זה כדי להיות לעשות את זה אולי מספיק שאני רוצה לעשות את זה כדי לעשות את זה, אולי זה שאני 2% אפילו רוצה לעשות את זה זאת סיבה מספיק טובה כדי לעשות את זה שזה הפוך על הפוך. המוח אומר לך אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את זה אם לא אל תעשה את זה ההפך של זה אומר מספיק שטיפה אולי את רוצה לעשות את זה וזה מספיק מוצדק לעשות את זה. אוקי מצד האמת בן אדם בסוף עושה את מה שהוא חושב ...
טיפול בהתנגדויות, להתמודד עם לא, להתמודד עם סירוב, איך לשנות עמדות? שינוי עמדות, השפעה על אנשים, איך לטפל בהתנגדות? רק לא רוצה, גם לא רוצה, גם כן רוצה, רטוריקה, איך להשפיע על אנשים?
טיפול בהתנגדויות, להתמודד עם לא, להתמודד עם סירוב, איך לשנות עמדות? שינוי עמדות, השפעה על אנשים, איך לטפל בהתנגדות? רק לא רוצה, גם לא רוצה, גם כן רוצה, רטוריקה, איך להשפיע על אנשים?
... רוצה? כדי להבין את התנגדות האדם, יש צורך להבחין בין מצבי קיצון שונים. לדוגמה, אם ילד אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים בשום אופן, הוא נמצא במצב של רק לא רוצה. מנגד, אם הוא אומר אני רק רוצה לעשות שיעורים, לא רוצה שום דבר אחר, הוא נמצא במצב של רק כן רוצה. השיטה מבקשת להביא את האדם ממצב ... להתחיל לעבוד עם ההתנגדות, במקום להתחיל בלחץ לשינוי מידי, אפשר קודם כל להכיר בהתנגדות. אם אדם אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים, במקום להילחם בזה, יש להסכים איתו: אני מבין שאתה לא רוצה לעשות שיעורים. כך, התהליך מתחיל בהבנה של הלא רוצה, ולא בהכחשה של המצב. למה מוסיפים את הכן רוצה אחרי ההבנה ... להציג את היתרונות שבפעולה, כך שהאדם לא ירגיש מותקף. לדוגמה, אם מדובר בילד, אפשר לומר: אני מבין שאתה לא רוצה לעשות שיעורים, אבל יש גם יתרונות בללמוד ולהצליח. איך להוביל מגם וגם לרק כן רוצה? לאחר שהאדם מזהה את שני ... ורק כן רוצה? קיימים שני מצבי קיצון: רק לא רוצה לעומת רק כן רוצה. לדוגמה, ילד שאומר אני לא רוצה לעשות שיעורים בשום אופן, אני מוכן למות ולא לעשות שיעורים מייצג את המצב של רק לא רוצה. לעומתו, מצב הקיצון ההפוך הוא אני רק רוצה לעשות שיעורים, לא רוצה שום דבר אחר, מוכן למות כדי לעשות שיעורים. בין שני הקצוות האלה אפשר למקם את המצב ... רק כן רוצה. כיצד עוברים מרק לא רוצה לגם לא רוצה? כאשר מישהו מבטא התנגדות מוחלטת כמו אני לא רוצה לעשות שום דבר ממה שהצעת, לא מומלץ מיד להוכיח לו שהוא טועה. קודם כל אפשר להסכים איתו שהוא באמת לא ... לא רוצה, מה אתה רוצה שהוא יעשה? שיעורים, שואל אותו מה אתה זה טוב לך תעשה שיעורים, אני לא רוצה לעשות שיעורים בשום פנים ואופן בעולם לא רוצה לעשות שיעורים, שונא לעשות שיעורים לא מוכן לעשות שיעורים, מוכן למות ולא לעשות שיעורים זה מה שהוא אמר. בקצה אחד ... על הכל העיקר לא לעשות שיעורים, בקצה השני מה יש? בקצה השני יש רק רוצה, אני כל מה שאני רוצה לעשות בעולם זה לעשות שיעורים אף פעם לא רציתי משהו אחר, תמיד רציתי לעשות שיעורים ואני מוכן למות כדי לעשות ... כדי לא לעשות שיעורים ואחד אני מוכן למות כדי כן לעשות שיעורים. אז מה עושים? הילד אמר אני לא רוצה לעשות שיעורים אז לא צריך להתחיל ב - לך תעשה שיעורים, לא נכון אתה כן צריך לעשות שיעורים, מה שעושים ... - רק לא רוצה להפוך את זה ל - גם לא רוצה. מה זאת אומרת? הוא אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים, למה אתה לא רוצה לעשות שיעורים? סתם בשביל השיחה לא באמת חייבים לשאול אותו את זה כי אני רוצה לשחק, אוקי אני מבין שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה רוצה לשחק אבל אתה מסכים איתי שלמרות שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה רוצה לשחק עדיין אתה גם רוצה להצליח בלימודים זה לא סותר, אני מסכים איתך שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים זה נכון אני לא אומר שאתה רוצה לא רוצה שתרצה, לא מעוניין שתרצה אני לא מנסה לשכנע אותך שאתה רוצה, רק שואל האם אתה רק לא רוצה לעשות שיעורים או שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים?. כמובן שלא תמיד צריך לשאול את זה בצורה של האם אתה רק לא רוצה או אתה גם לא ...
עצלנות, דחיינות, איך לא להיות עצלן? איך לא לדחות דברים? איך לעשות את מה שאתה רוצה? איך לא לעשות את מה שאתה לא רוצה לעשות? עצלנות טובה, עצלנות רעה, להקשות על עצמך, להקל על עצמך, שינוי התנהגות, שינוי הרגלים, מניעות, התנגדויות
עצלנות, דחיינות, איך לא להיות עצלן? איך לא לדחות דברים? איך לעשות את מה שאתה רוצה? איך לא לעשות את מה שאתה לא רוצה לעשות? עצלנות טובה, עצלנות רעה, להקשות על עצמך, להקל על עצמך, שינוי התנהגות, שינוי הרגלים, מניעות, התנגדויות
... להיות עצלן? איך לא לדחות דברים? איך לעשות את מה שאתה רוצה? איך לא לעשות את מה שאתה לא רוצה לעשות? עצלנות טובה, עצלנות רעה, להקשות על עצמך, להקל על עצמך, שינוי התנהגות, שינוי הרגלים, מניעות, התנגדויות איך להשתמש בעצלנות ... הבאות: מה הפעולות שאני כן רוצה לבצע, ואיך אוכל להקל על עצמי את הביצוע שלהן? מה הפעולות שאני לא רוצה לעשות, וכיצד אוכל להקשות על עצמי לבצע אותן? באמצעות שאלות אלו תוכל לתכנן באופן מודע כיצד למנף את העצלנות שלך, ... הפתרון לדחיינות? שלום חברים, הפעם נסביר מה יכול לעשות אדם כדי להגדיל את הסיכוי שהוא יבצע את הדברים שהוא רוצה לעשות, ולהפחית את הסיכוי שהוא יעשה דברים שהוא אינו רוצה לעשות. לדוגמה, נניח שאדם לא רוצה לאכול עוגיות, אך כן רוצה להתאמן. הוא מעוניין להימנע מפעולה מסוימת ולהגביר את הסיכוי ... להשגתו - וככל שהמאמץ ייראה גדול יותר, כך יקטן הסיכוי שתעשה זאת. כיצד לעודד הרגלים טובים? מנגד, אם אתה רוצה לעשות משהו מועיל, עליך להקל על עצמך. לדוגמה, אם אתה רוצה להתאמן, כדאי שהמכון יהיה קרוב לבית. אם תוכל, תוכל ... אתה רוצה להפחית את הסיכוי שתעשה פעולה שאינך רוצה - קשה על עצמך. חשוב לשאול את עצמך: מה אני רוצה לעשות? איך אני יכול להקל על עצמי לבצע זאת? מה אני לא רוצה לעשות? איך אני יכול להקשות על עצמי לבצע זאת? כך תוכל לנצל את העצלנות שלך לטובתך - להפחית הרגלים מזיקים ...
שכנוע בצורת שאלה, יכול או רוצה, איך לשכנע אנשים? מסר סמוי בשאלה, שאלה מניפולטיבית, מניפולציה בשאלה, שאלה משכנעת, לשכנע בשאלה, פסיכולוגיה הפוכה, מסר לתת מודע, איך לשאול נכון?
שכנוע בצורת שאלה, יכול או רוצה, איך לשכנע אנשים? מסר סמוי בשאלה, שאלה מניפולטיבית, מניפולציה בשאלה, שאלה משכנעת, לשכנע בשאלה, פסיכולוגיה הפוכה, מסר לתת מודע, איך לשאול נכון?
... אז הוא לא יעשה אותה. לכן, בכל סיטואציה שבה רוצים לשכנע אדם, חשוב לבדוק שני דברים עיקריים: האם האדם רוצה לעשות את מה שאנחנו מבקשים, והאם הוא מסוגל לעשות זאת. מדוע חשוב להבדיל בין הרצון לבין היכולת? כאשר אדם אומר ... אדם את המבוכה הכרוכה בהודאה מפורשת ברצון שלו. דוגמה נפוצה שממחישה זאת היא דיאטה. רוב האנשים יאמרו בקלות אני רוצה לעשות דיאטה, אך יהיה להם קשה יותר לומר אני יכול לעשות דיאטה, משום שהיכולת מעמתת אותם עם שאלות של התמדה, ... עצמנו? העיקרון שאליעד כהן מציג לא תקף רק לשכנוע של אנשים אחרים אלא גם לעבודה עצמית. כשאנו נשאלים אתה רוצה לעשות משהו? מומלץ לנו לשאול את עצמנו האם אני באמת יכול לעשות זאת?. וכאשר שואלים אותנו אתה יכול לעשות את הפעולה? עלינו לשאול האם אני באמת רוצה לעשות זאת?. כך נוכל לדייק את הבחירות שלנו, ונקבל החלטות מושכלות יותר בהתאם לשני ההיבטים - הרצון והיכולת. למה חשוב ... בן אדם לבצע פעולה כלשהי? התשובה מתחלקת לשני גורמים: הרצון לעשות את הפעולה, והיכולת לבצע אותה בפועל. אם אדם רוצה לעשות משהו אך אינו יכול, הוא לא יעשה זאת. ואם אדם יכול לעשות משהו אך אינו רוצה, הוא גם לא ... מרגיש בנוח להודות ובמקומות אחרים דווקא יביא רתיעה. דוגמה מעשית: אדם שמנסה להתחיל דיאטה. רוב האנשים מסוגלים לומר אני רוצה לעשות דיאטה כי ברמה ההצהרתית הם מבינים שזה דבר טוב. אבל אני יכול לעשות דיאטה לפעמים יהיה להם קשה לומר, ... כיצד לשאול את עצמנו כשמציעים לנו דבר מה? חשוב לזכור שהעיקרון הזה פועל גם הפוך. אם שואלים אותנו אתה רוצה לעשות משהו? מותר לנו לשאול את עצמנו: גם אם אני רוצה, האם אני באמת יכול?. ואם שואלים אותנו אתה יכול ... יעשה משהו לשם כך הוא צריך לרצות לעשות אותו והוא צריך גם להיות מסוגל לעשות אותו אם בן אדם רוצה לעשות משהו והוא לא יכול הוא לא יעשה אותו, אם בן אדם יכול לעשות משהו והוא לא רוצה לעשות אותו הוא גם לא יעשה אותו ובקיצור כדי לעשות אותו הוא צריך גם לרצות לעשות אותו וגם צריך להיות ... להזדהות עם המשפט שאומר אני יכול לעשות את הדבר ולפעמים יותר קל לבן אדם להזדהות עם המשפט שאומר אני רוצה לעשות את הדבר, יחד עם זאת יש לפעמים מצבים שבן אדם לא ירצה או לא ירגיש בנוח עם המשפט שאומר אני רוצה לעשות ככה וככה או שהוא לא ירגיש בנוח עם המשפט שאומר אני יכול לעשות ככה וככה. זאת אומרת לדוגמה נגיד בן אדם עושה דיאטה סתם כמשל אז רוב האנשים יהיה להם יותר קל להגיד אני רוצה לעשות דיאטה מאשר אני יכול לעשות דיאטה כי יכול מהבחינה של הקושי זאת אומרת כאילו אתה הרבה יותר רוצה מאשר ... יותר פרקטי נגיד לדוגמה שרוצים לגרום למישהו לעשות איזו פעולה ואז אפשר לשאול אותו אפשר להגיד לו תגיד אתה רוצה לעשות את הפעולה הזאת?, באותה מידה גם אפשר לשאול אותו אתה יכול לעשות את הפעולה הזאת? ואז השאלה הנשאלת היא ... שהוא לא ירצה להזדהות איתן. עכשיו אותו דבר גם מהכיוון ההפוך כאשר שואלים בן אדם שאלה תגיד לי אתה רוצה לעשות ככה וככה בן אדם צריך לשאול את עצמו אוקי גם אם אני רוצה גם אם אני לא רוצה מי ... יכול ואותו דבר גם הפוך נגיד ששואלים בן אדם תגיד אתה יכול לעשות ככה וככה?, אבל מי אמר שאני רוצה לעשות ככה וככה?. אוקי אז תהיו עירניים.
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: רוצה לעשות, האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רוצה לעשות, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי מומלץ, אימון אישי לנוער, מטפל רגשי בנושא רוצה לעשות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5469 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 07:20:48 - wesi1