אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רוחני ✔הסוד של ההפכים - מהו הסוד שאחראי ל*כישלון* של *כל* השיטות הרוחניות שיש בעולם? ✔במאמר הזה נבאר מהו סוד הכישלון של כל השיטות הרוחניות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הסוד של ההפכים - מהו הסוד שאחראי ל*כישלון* של *כל* השיטות הרוחניות שיש בעולם?
במאמר הזה נבאר מהו סוד הכישלון של כל השיטות הרוחניות שיש בעולם. כי בעולם שלנו יש הרבה שיטות רוחניות, אך אף אחת מהן לא יכולה להוביל את האדם אל השלמות. ולא שאף אחת מהן לא הובילה אף אחד אל השלמות, אלא שמבחינה עקרונית אף אחת מהן לא יכולה אפילו לא ברמה התיאורטית להוביל את האדם אל השלמות.

והעניין הוא, כי בעולם שלנו אין שלמות. כי כל דבר שקיים, מעצם קיומו יש בו חיסרון. משום שברגע שישות כלשהי קיימת, הרי שאין בה את כל שאר הדברים שהיא שונה מהם. לדוגמה, החיסרון של השולחן, הוא שהוא לא כיסא ולא מנורה ולא בית וכולי. והחיסרון של העץ, הוא שהוא לא פטיש ולא דלת ולא נייר וכולי. ובכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו חיסרון.

והחיסרון של הרע, הוא בכך שאין בו טוב. והחיסרון של הטוב, הוא בכך שאין בו רע. כי גם מצב של רק טוב, גם זה רע. כי גם ברע יש משהו טוב, שאין אותו בטוב. וכאשר יש רק טוב, דהיינו, כאשר המציאות היא בדיוק כפי מה שהאדם רוצה, גם זה רע. כי ברע יש משהו טוב. ואם הכל קורה לפי מה שהאדם רוצה, גם אז האדם מרגיש חסר. משום שהוא חסר את זה שהמציאות תהיה שונה ממה שהוא רוצה.

ואם המציאות שונה ממה שהאדם רוצה, אז האדם מרגיש חיסרון מכך שהוא חסר את המצב שבו המציאות כרצונו. ואם המציאות תהיה בשלמות כפי מה שהאדם רוצה, גם אז הוא ירגיש חיסרון משום שהוא יהיה חסר את המצב שבו המציאות שונה ממה שהוא רוצה.

ובכל דבר ודבר שיש בעולם יש בו חיסרון. ואם האדם בוחר להיות פרוש מהעולם ולהתנזר מהעולם, אז חסר לאדם את הדרך ההפוכה, שהיא הדרך שממנה האדם מתרחק. כי לכל דרך שאליה האדם הולך, הרי שהוא מתרחק מכל שאר הדרכים בכלל, ומהדרך הנגדית בפרט. וכל דרך רוחנית שקיימת בעולם, החיסרון שלה הוא, שהיא בעצם לא מכילה בתוכה את הדרך ההפוכה שלה.

ולכל דרך רוחנית יש את מודל האושר שלה. ומודל האושר של כל דרך רוחנית, הוא מצב האושר כפי שאותה דרך רוחנית אמורה להוביל את האדם אליו. וכל המודלים של האושר של כל הדרכים הרוחניות, הם כולם תיאור למצבים שונים של סבל. ולמרות שנדמה לאדם שהאושר ושגן עדן שמבטיחים לו זה דבר טוב, הרי שמצד האמת בסך הכל מרמים אותו בשקר, שאם הוא יגיע לסוף הדרך, אז הוא יגלה את השקר.

כי יש שלמות. והשלמות היא להיות כל הדברים בבת אחת. דהיינו, שהאדם מצד אחד יוכל לדוגמה גם להיקשר רגשית לכל מיני דברים עד לרמה של התמכרות חולנית ואובססיבית, ושבו זמנית האדם גם יהיה מנותק מהדבר שאותו הוא רוצה, בצורה קיצונית שלמה ומושלמת.

ואילו היה יכול האדם להיות גם וגם שני הפכים בו זמנית, הרי שרק אז היה האדם מאושר. כי אז היה יכול האדם גם לחוות רצון ותשוקה לעולם, אבל גם לשמור על עצמו מפגיעה רגשית, על ידי זה שהאדם היה יכול לחוות חוויה של חוסר רצון מוחלט.

וכל הדרכים הרוחניות שיש בעולם, מציעות לאדם לאמץ איזו שיטה כלשהי. וכל שיטה ושיטה שיש בעולם, יש בה חיסרון. והחיסרון של כל שיטה שיש בעולם, הוא שאין בה את כל הדברים ששונים ממנה. כי במציאות שלנו יש המון דעות. ומאחר שהמציאות שלנו היא השלמות, הרי שבכל דעה ודעה שיש בעולם, הרי שיש בה שלמות.

וכאשר האדם הולך בדרך רוחנית כלשהי, הרי שבעצם הוא מתרחק מהשלמות, על ידי זה שהוא בוחר בדעה אחת יותר מאשר בדעה אחרת. כי כאשר האדם הולך בדרך רוחנית כלשהי, הוא בעצם מתרחק מהשלמות של המציאות, שהיא מצידה מכילה את כל הדעות.

ובכל מקום שאליו יגיע האדם, גם שם הוא לא יחווה שלמות. כי הוא תמיד יהיה חסר את כל שאר הדברים. כי כאשר לדוגמה האדם עובד, אז הוא מרגיש את זה שהוא זקוק לחופשה. אך אם יתנו לאדם להיות רק בחופשה, אז הוא ירגיש שהעבודה חסרה לו.

וכאשר לדוגמה האדם רווק, אז הזוגיות חסרה לו. וכאשר האדם נמצא בתוך זוגיות, אז הוא צריך לוותר על דברים שיש דווקא בחיי הרווקות. וכאשר האדם נשוי בלי ילדים, אז יש לזה את היתרונות שלו. וכאשר האדם נשוי עם ילדים, אז גם לזה יש את היתרונות שלו. כי לכל דבר בעולם יש גם חיסרון וגם יתרון. ולכן בכל דבר שהאדם עושה, הוא תמיד מרגיש שחסר לו את מה שהוא לא עושה ואת מה שאין לו.

ולא משנה מה יתנו לאדם, הוא תמיד ירגיש חיסרון. ואם יתנו לאדם להיות אך ורק עשיר שאינו צריך להתאמץ על שום דבר, האדם ירגיש שהוא מתגעגע לתקופה שבה הוא כן היה צריך להתאמץ. ואם יתנו לאדם רק להתאמץ, אז הוא ירצה את ההפך של לא להתאמץ.

ואז המציאו החכמים את המילה איזון. שהיא בעצם אומרת שעל האדם להיות גם וגם והכל בצורה מאוזנת. אבל גם רעיון האיזון הזה הוא סוג של שקר. משום שהאיזון הוא לא שלמות. כי בכל רגע נתון בודד, האדם לא יכול להיות גם וגם באותו הרגע. ולמרות שהאדם ברגע אחד נמצא בדבר אחד וברגע אחר האדם נמצא בדבר אחר, הרי שבכל רגע ורגע האדם תמיד מרגיש חיסרון.

ושלמות פירושו שבאותו הרגע ממש, האדם יהיה במצב רגשי פרדוקסאלי. דהיינו, שבאותו הרגע ממש האדם יחווה גם רצון בשלמות לדבר כלשהו, וגם חוסר רצון בשלמות לאותו הדבר. שרק אז יש לאדם איזון אמיתי. שרק אז האדם הוא גם וגם באמת בכל רגע ורגע.

כי כאשר האדם באותו הרגע ממש מכיל בתוכו את ההפכים, אז כל כוח מאזן את הכוח הנגדי שלו ומשלים אותו שזאת שלמות. אבל כאשר האיזון הוא על פני כמה רגעים, הרי שעדיין האדם לעולם לא באמת מאוזן. אלא שפעם אחת האדם חווה חוסר שלמות אחת, ואח"כ חוסר שלמות אחרת. אך האדם בשום רגע לא חווה חיבור של הפכים, שהוא ורק הוא השלמות.

ונוסיף על כך את זה שהאדם לא תמיד יכול לחיות בשילוב של כל האפשרויות. כי האדם שהוא נשוי עם ילדים, הוא לא ממש יכול לאזן את עצמו ולהרגיש כאילו הוא רווק ללא ילדים. והאדם המבוגר, לא יכול לאזן את עצמו ולחשוב שהוא ילד קטן וליהנות מהחיים כמו ילד קטן. ומי שאין לו כסף, גם הוא לא יכול לאזן את עצמו ולהרגיש כאילו הוא הכי עשיר בעולם.

וכל שכן שהדבר אינו אפשרי בו זמנית. כי האדם לא יכול בו זמנית להרגיש דבר והיפוכו. ולכן לעולם האדם לא יכול להרגיש שלמות.

והדבר הזה הוא סוד ההפכים, שאחראי לכישלון של כל השיטות הרוחניות שיש בעולם. כי הבודהיזם לדוגמה הוא ההפך של ההדוניזם (נהנתנות). ובכל אחת מהשיטות, יש חיסרון ויתרון. ומי שהולך בדרך אחת כלשהי, הוא מפסיד את היתרון של הדרך ההפוכה.

כי אם באמת רק אחד מהצדדים היה צודק, ז"א אם לדוגמה רק ההדוניזם היה צודק, הרי שכל הבודהיסטים היו מגלים את השקר שיש בדרך שלהם, והולכים להיות הדוניסטים. ואם ההדוניזם היה שקר מוחלט, אז כל ההדוניסטים בעולם, היו הופכים להיות בודהיסטים. אך לא כך הוא הדבר. כי בכל דרך יש יתרונות וחסרונות. שזה בעצם אומר שבכל דרך אין שלמות וכי יש חסרונות.

ואפילו לגבי העניין של המשוגעים והחכמים שיש בעולם שלנו. אם באמת לא הייתה שום טיפת שכל ושום טיפת אמת בשיגעונות של המשוגעים, הרי שהמשוגעים לא היה להם במה להיאחז והם היו הופכים להיות חכמים. ואם החכמים היו טועים לגמרי, אז גם הם היו עוזבים את דרכם ומסכימים על המשוגעים.

ומאחר שלמטבע יש שני צדדים, ומאחר שהאדם לא יכול בבת אחת לראות את שני הצדדים של המטבע, לכן האדם לעולם לא יכול להכיל בתוכו את האמת של המציאות בבת אחת. כי אם האמת מייצגת את כל הצדדים השונים של המטבע, דהיינו, מאחר שהאמת מייצגת את נקודת השכל שיש בתוך כל הדעות שיש בעולם, הרי שכמו שהאדם לא יכול בבת אחת לראות את שני הצדדים של המטבע, כך גם האדם לא יכול בבת אחת להבין את האמת ולראות את התמונה המלאה.

ולכאורה יש פיתרון תיאורטי לבעיה הזו, והוא שאם יצליח האדם בצורה כלשהי להפוך להיות התמונה המלאה בעצמו, או אם יצליח האדם להפוך להיות המטבע עצמו, הרי שאז יוכל האדם להכיל בתוכו את כל ההפכים ואת האמת כולה בבת אחת.

וכפי שכבר ביארתי, הדבר הזה לא אפשרי טכנית. כי האדם לא יכול להמשיך להיות קיים, ותוך כדי זה להיות גם משהו אחר בשלמות. כי כל מה שלא יעשה האדם, כל זמן שישותו של האדם קיימת, הוא לא יכול להיות ישות אחרת בצורה מלאה. ואין לאדם שום אפשרות טכנית לבטל את ישותו העצמית.

אבל כאן נחדש חידוש נוסף וסוד עמוק מאוד נוסף, והוא שגם אם יצליח האדם להפוך להיות התמונה המלאה בעצמו, גם אז הוא לא ירגיש שלמות! כי גם בתמונה המלאה יש חיסרון. והחיסרון של התמונה המלאה, הוא שהיא התמונה המלאה ולא החלקים שלה. כי בכל דבר יש יתרון וחיסרון. וגם בתמונה המלאה יש חיסרון ויתרון.

והיתרון של התמונה המלאה, הוא שהוא התמונה המלאה. אבל זה גם החיסרון שלה. כי התמונה המלאה היא חסרה את היכולת להיות רק חלק אחד שלה ולא כל התמונה המלאה כולה.

וגם אם האדם יהפוך להיות המטבע עצמו, גם בזה יש חיסרון. כי המטבע עצמו חסר את היכולת לראות רק צד אחד של עצמו. כי מי שהוא לא המטבע עצמו, יש לו יתרון על להיות המטבע עצמו. משום שהאדם שהוא לא מושלם, הוא יש לו את כל הדברים הטובים שיש בחוסר השלמות. אבל בשלמות יש חיסרון, משום שאין בה את חוסר השלמות.

וגם באין סוף יש חיסרון. והחיסרון שלו הוא שהוא אין סוף. דהיינו, שהוא לא סוף. והאין סוף לא יכול לחוות את המציאות כפי מה שהאדם שהוא סוף חווה אותה. והאדם יש לו חיסרון, משום שהוא לא יכול לחוות את המציאות, כפי מה שהיא מנקודת המבט של המציאות האין סופית.

וגם אם האדם יוכל להכיל בתוכו את ההפכים, גם בזה יש חיסרון! משום שהאדם יהיה חסר את היכולת לא להכיל הפכים, אלא להכיל רק צד אחד של המטבע, בלי להכיל את שני הצדדים בבת אחת.

ואם האדם לא מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים, הרי שהוא תמיד ירגיש 2 חסרונות. גם את החיסרון של ההפך שלו. וגם את החיסרון של זה שהוא לא מכיל הפכים. אבל גם אם האדם יכיל את ההפכים, גם אז האדם ירגיש חיסרון, והוא שהאדם יהיה חסר את היכולת לא להכיל בתוכו את ההפכים. כי גם החיבור של ההפכים, גם הוא יש בו חיסרון. כי הוא כמו כל דבר אחר, חסר את ההפך שלו.

והסוד הזה הוא עמוק מאוד מאוד. כי הסוד הראשון היה שאם האדם יצליח להכיל בתוכו את ההפכים, הרי שהוא יהיה מאושר. והסוד הוא שאף אחד בעולם לא יכול להפוך להיות התמונה המלאה ולהכיל את ההפכים. אבל עכשיו ביארתי סוד עוד יותר עמוק, והוא שגם אם האדם יכיל בתוכו את ההפכים, גם אז הוא לא יחווה את השלמות. והסוד הזה הוא עמוק מאוד וכולי.

ונמצא אם כן, כי כל דרך שלא ילך בה האדם, הוא תמיד יהיה חסר את כל שאר הדרכים האפשריות. וא"כ לכאורה אין שום אפשרות שהאדם יחווה שלמות בעולם, משום שאין שום דבר בעולם שהוא מושלם.

אבל, יש חכם גדול מאוד, החכם האמיתי, שהוא יש לו פתרון לכל הבעיות שיש בעולם. וגם לבעיה הזאת יש פתרון. כי יש הכלת הפכים עוד יותר גדולה ממה שהמוח האנושי יכול לתפוס. כי יש הכלת הפכים אחת שהיא השלמות, ושבה האדם הוא גם מכיל בתוכו את ההפכים, והוא גם מכיל בתוכו את חוסר הכלת ההפכים.

ובמילים אחרות יש מצב מאוד מיוחד, שבו האדם יכול גם להיות הוא עצמו, וגם להיות התמונה המלאה, וכל זה בו זמנית. והמצב הזה הוא מאוד מורכב, אך מי שמגיע אליו, אז הוא במצב של שלמות אמיתית. כי אז ורק אז הוא מכיל בתוכו גם את האין סוף וגם את הסוף והצמצום עצמו בו זמנית.

וכאן במאמר נגלה את הסוד, במה תלויה היכולת של האדם להגיע למצב התודעתי הנ"ל. והסוד הוא כי בעולם שלנו יש שאלות שעליהן האדם לא יכול למצוא תשובה בשכל אנושי. כגון לדוגמה השאלה של מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות. כי כל סיבה תמיד יהיה ניתן לשאול מהי הסיבה שקודמת לה, ומדוע היא עצמה כפי מה שהיא. וכיו"ב יש אין סוף פרדוקסים שאותם האדם לא יכול להבין בשכל אנושי.

וגם כל חכמי החכמים בעולם, וגם כל חכמי הפילוסופים והמדענים, וגם חכמי הפסיכולוגים, וגם חכמי הרוח וכל חבריהם, אף אחד מהם לא יכול למצוא תשובה לשאלה של מהי הסיבה הראשונה שבגללה מתרחשים כל האירועים של העולם. כי תמיד יהיה ניתן לשאול, מהי הסיבה של הסיבה הראשונה. ואפשר עוד להעמיק בזה, אך אין כאן המקום לכך.

ויש סוד, והסוד הוא כי כל השאלות האלו שנראות כשאלות קשות, הן כולן צחוק ובדיחה אחת גדולה, ליד האימא והשורש של כל השאלות. כי יש שאלה אחת שהיא האימא של כל השאלות, והיא השורש של כל הספקות והקושיות שיש בעולם.

כי לשאלה של מהי הסיבה הראשונה, יש כמה תשובות פשוטות. אבל יש שאלה אחרת קשה בקושי אין סופי, שהיא השורש של כל השאלות שיש בעולם. ואחרי שהאדם מתגבר על כל הפרדוקסים של המציאות, אז האדם רואה אל מול עיני שכלו את השאלה של כל השאלות.

וכאשר האדם מגיע לשאלת כל השאלות, אז הוא מבין מהו פחד ומהו השורש של כל הפחדים שיש בעולם. כי כל הפחד שורשו בחוסר ידיעה. וכאשר האדם מגיע בשכלו לשורש של כל השאלות שיש בעולם, אז הוא חווה את חוסר הידיעה הגדול ביותר שאותו יכול האדם לחוות, ועליו נאמר המשפט "האדם צריך לעבור על גשר צר מאוד, והכלל והעיקר לא לפחד כלל".

כי יש שאלה אחת כ"כ גדולה, שהיא מפרקת מולה את כל החוכמות שיש בעולם. וכל החכמים שיש בעולם מכל סוג שהוא, מתבטלים כלא היו, אל מול השאלה הזאת. והשאלה הזאת מי שמגיע אליה, הוא צריך הכנות נפשיות רבות לפני שהוא מגיע אליה, כדי להחזיק שם מעמד ושלא יגרם לו שום נזק...

וכאשר האדם מתבונן בשאלה הזאת של כל השאלות, אז השאלה הזאת הופכת להיות יותר ויותר קשה. וככל שהאדם מנסה לתרץ עליה תשובות, כך השאלה הזאת הופכת להיות עוד יותר קשה. והדבר הזה הוא השורש של כל הפחדים והחרדות שיש בעולם.

וכאשר האדם מגיע לשאלה הזאת, עובר עליו מה שעובר עליו, עד שהאדם מקבל שכל חדש. והאדם קולט שהשאלה של כל השאלות, היא בכלל התשובה של כל התשובות. פירוש: כי מה שנראה לאדם כשאלה הכי גדולה בעולם, היא בכלל התשובה הכי גדולה בעולם.

וכדי שהשאלה תהפוך להיות תשובה, לשם כך על האדם להעמיק את מחשבתו בשאלה הזאת כאשר הוא מגיע אליה. וככל שהשאלה הופכת להיות יותר קשה, כך היא הופכת לאט לאט להיות בכלל התשובה של עצמה.

ומי שעבר את השאלה הזאת והשאלה הזאת כבר התהפכה לו לתשובה, בעיניו הדבר הזה הוא פשוט ביותר. כי החכם האמיתי מבין בשכל האנושי הרגיל שלו, את המציאות בצורה כזו, שהשאלה הגדולה ביותר בעולם, אפילו לא מתחילה להיכנס למחשבה שלו. כי היא כבר התהפכה אצלו להיות לתשובה.

והעניין הזה הוא סוד חיבור ההפכים של העולם. כי כאשר השאלה והתשובה מתחברות אצל האדם, וכאשר השאלה הקשה ביותר בעולם, הופכת להיות התשובה הפשוטה ביותר שיש בעולם, מי שמגיע לזה, על ידי זה הוא מקבל תודעה חדשה, ישות חדשה, ושכל חדש, שאיתם הוא מסוגל להיות במצב הזה של השלמות שהוזכר לעיל.

והדבר הזה הוא סוד עמוק ביותר. ומי שרוצה לזכות גם הוא להגיע לזה, ברמה המעשית עליו לנסות להתבונן על השכל של החכם האמיתי וללמוד מהחכם האמיתי כל מה שהוא יכול. כי החכם האמיתי בכל הדיבורים שלו, הוא מגלה לתת המודע של האדם, כל מיני דרכי חשיבה נפלאות, שבאמצעותן החכם האמיתי גורם גם לאדם להגיע להיות חכם אמיתי כמוהו ממש ומאושר בשלמות.
הוא מתרחק להוביל חיים אדם מבוגר אפשרות חסרונות או יתרונות לא רוצה לגדל ילדים מסוגל להכיל חשיבה קיצונית פרדוקסאלי שאלת כל השאלות הסוד הסוד של ההפכים הפכים הרוחניות שיש בעולם השיטות הרוחניות כישלון כישלון של כל השיטות הרוחניות כישלונות כל השיטות הרוחניות להיכשל סוד סודות רוחני רוחניות שיטות רוחניות
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
... רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני , מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי מהי הטעות הגדולה לגבי מורים רוחניים? אנשים רבים מגיעים אל תחום הרוחניות עם המון ציפיות ממורים רוחניים. הציפיות האלה מבוססות בעיקר על האמונה שהמורה הרוחני הוא אדם מושלם, כזה שאמור להיות תמיד טוב, נחמד, סבלני ומכיל. אך ישנו פרדוקס מעניין בכך: מצד אחד, אנשים שאינם מורים רוחניים בעצמם מרגישים בנוח להסביר ולדרוש איך מורה רוחני אמור להתנהג. מצד שני, אם אדם איננו מורה רוחני, כיצד הוא יכול לקבוע מהי ההתנהגות הראויה עבורו? אליעד מציע פתרון פשוט - אם אתה לא מורה רוחני, עדיף שתאמר: אני כאדם שאינו מורה רוחני, רוצה למצוא מורה רוחני שיהיה כזה וכזה. בכך אתה מציג את נקודת המבט שלך בצורה נכונה, ולא מתיימר לקבוע מה נכון למורה רוחני לעשות או לא לעשות. האם מורה רוחני צריך להתנהג בצורה מסוימת? קיימת תפיסה שגויה לפיה מורה רוחני הוא בהכרח טוב, משום שאלוהים נתפס כטוב. אנשים מניחים שאם המורה הרוחני התקרב לאלוהים, אז ככל שנתקרב אליו, נרגיש טוב יותר. מתוך ההנחה שאלוהים הוא מושלם, אנשים חושבים שגם המורה הרוחני אמור להיות מושלם במובן מסוים. לדוגמה, יש החושבים שאלוהים אינו זקוק לאוכל, לשינה או למנוחה, ולכן מאמינים שגם המורה הרוחני האמיתי אמור לחיות ללא תלות בצרכים גופניים. זאת טעות נפוצה, שכן המורה הרוחני הוא עדיין בן אדם, עם גוף וצרכים גופניים, ולכן יש בו את כל הצדדים, כולל צרכים פיזיים ורגשיים. למה חשוב שהמורה הרוחני יחווה גם טוב וגם רע? אליעד מדגיש כי המורה הרוחני האמיתי הוא אדם שיכול לחוות את שני הצדדים של הקיום. הוא מסוגל להיות גם שמח וגם עצוב, גם לאכול בהנאה וגם להימנע מאוכל מתוך סגפנות. כלומר, אם אדם מצפה שהמורה הרוחני יהיה כל הזמן שמח, נחמד וסבלני, הוא למעשה יוצר לעצמו ציפייה לא מציאותית, ומרחיק את עצמו מהמהות האמיתית של האלוהות ושל המורה הרוחני. המציאות, כמו גם המורה הרוחני, כוללת בתוכה את כל הצדדים - טובים ורעים, שמחים ועצובים. מי שמנסה למצוא מורה
חיפוש מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני
חיפוש מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני
... מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני מהם המאפיינים של מורה רוחני אמיתי? ההרצאה עוסקת בחיפוש רוחני ובתהליך של למצוא מורה רוחני אמיתי. אליעד מסביר את הדרך בה אנשים מחפשים מורים רוחניים ומנסים להבין אם הם מורים אמיתיים או שרלטנים. הוא מעלה את השאלה האם תעודות, השפעת קהל או עדויות של תלמידים יכולים להיות מדד למורה רוחני אמיתי או שמא צריך לחפש משהו יותר עמוק, כזה שקשור ביכולת של המורה ללמד אותך משהו חדש על עצמך. מהו החיפוש הרוחני והאם הוא אמיתי? החיפוש הרוחני, לפי אליעד, הוא מסע אישי מאוד, שמתחיל בחיפוש עצמי. הוא מתאר את הרגעים שבהם חיפש את עצמו ואת הדרך בה עבר למורה רוחני, כמו רבי נחמן. אליעד מציין כי החיפוש הרוחני הוא תהליך שבו כל אדם מפתח שיטה אישית, שמבוססת לא רק על אמונה עיוורת, אלא על שאלות שנשאלות ומתן תשובות שיכולות להוביל לאמת הפנימית של האדם. האם מה שמעניין זה הדרך או התוצאה? ההרצאה עוסקת בשאלת הידע הרוחני, ושואלת אם הדרך המובילה להארה חשובה יותר מהתוצאה הסופית של ההבנה. אליעד מביא דוגמאות לשאלות רבות שהתעוררו במהלך חיפושו, כמו האם רבי ... הדבר החשוב ביותר הוא לא לדעת אם הוא היה אמיתי, אלא להבין את הרעיון שמאחורי הדמות. האם מורה רוחני יכול להיות שרלטן? אליעד מתאר את הסכנה שבהתמודדות עם מורים רוחניים שרלטנים. הוא מסביר כי פעמים רבות אנשים מבקשים למצוא מורה שיספק להם את התשובות מבלי לקחת אחריות אישית על החיפוש שלהם. כשאנשים לא ... מניפולציות. מהו הכוח של חיפוש אישי ולמה זה חשוב? המסר המרכזי של אליעד הוא שהדרך להגיע לאמת הרוחנית היא דרך חיפוש אישי. הוא מציין כי החיפוש הרוחני לא מסתיים בהקשבה למורה או בעקיבה אחרי דמות רוחנית, אלא צריך לכלול גם את המחשבות, השאלות והבדיקות האישיות של כל אדם. אם לא עושים זאת, לא ניתן להגיע לתוצאה נכונה או להבנה של האמת הפנימית של האדם. האם התעודה או מספר התלמידים מהווים מדד למורה רוחני? אליעד מסביר שמה שמעניין באמת הוא לא התעודות או מספר התלמידים שמאחוריהם, אלא היכולת של המורה ללמד אותך משהו חדש על עצמך. הרבה פעמים ... או לא. מה שחשוב זה אם הוא יכול לחדש לאדם משהו שהוא לא ידע קודם. מהו תהליך החיפוש אחר המורה הרוחני? לסיכום, אליעד מסביר כי תהליך החיפוש אחר מורה רוחני אמיתי אינו תלוי במוסדות או בהכרה החיצונית של המורה, אלא בהתנסות האישית של כל אחד. כל אדם שואל את עצמו האם המורה יכול להביא אותו ... גם אם אלו רעיונות שנראים לא הגיוניים או לא מקובלים בעיני אחרים. כל אלו הם חלק מהחיפוש הרוחני האישי שמוביל לאמת פנימית. הארה רוחנית חיפוש
דוגמה אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד
דוגמה אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד
... אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד מהן ההתחייבויות של מורה רוחני ומהי דוגמת ההתנהגות שלו? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בנושאים הקשורים למורה רוחני, ובמיוחד במחויבות האישית של המורה ובדוגמה האישית שהוא מציב לתלמידיו. אליעד מדבר על כך שמורה רוחני חייב להיות מחויב לדבריו ולהתנהג לפי האמת שהוא מלמד, אך יש צורך בהבנה מעמיקה של מהי המחויבות הזו. הוא מציין שבמהות התפקיד של מורה רוחני, הוא לא רק מלמד את התלמידים את העקרונות הפילוסופיים או הרוחניים, אלא גם מציב להם דוגמה חיה להתנהגות ולתחושת אמת. כלומר, המורה לא רק מדבר אלא גם חי את מה שהוא מלמד. אם המורה אומר משהו, הוא חייב להראות את ההבנה וההתחייבות לדברים שהוא ... השלכותיה, גם אם הן לא תמיד נראות פשוטות. מהן הקושיות שמועלות כלפי מורה רוחני? אליעד גם עוסק בשאלה שמועלת כלפי מורה רוחני - האם יש מקום למורה רוחני שימשיך ללמד אם לא מיישם את הדברים שהוא מלמד? הוא מסביר שעל המורה להראות תמיד דוגמה אישית ולהתנהג לפי העקרונות שהוא מלמד. הוא מדבר על כך שמורה רוחני חייב לעמוד באותן דרכים שהוא מציע לתלמידיו, אחרת לא יהיה לו מקום להיות מורה. המורה לא יכול להיות רופא שממליץ על תרופות אך לא לוקח אותן בעצמו, כלומר, הוא חייב להראות שהדרכים שהוא מלמד אכן ישימות ומועילות. בעניין זה, אליעד מציין שמורה רוחני יכול להגיד לתלמידיו תצמדו לאמת, אבל אם הוא עצמו לא מיישם את האמת הזו, יש קושיות על מעשיו. על המורה להיות דוגמה חיה למה שהוא מלמד, ולהיות מוכן להסביר ולהצדיק את מעשיו גם כשלא הכל ברור בתיאוריה. כיצד המורה הרוחני מתמודד עם חילוקי דעות עם תלמידים? אליעד מדבר גם על ההתמודדות עם חילוקי דעות בתוך מערכת היחסים בין המורה לתלמיד. הוא מסביר כי אין בעיה שתלמיד לא יסכים עם דבריו של המורה, אך עליהם להיות פתוחים לשיחה ולהבנה הדדית. המורה הרוחני לא רק מלמד אלא גם מקשיב ומגיב על פי עקרונותיו. כאשר תלמיד לא מסכים עם המורה, המורה לא תמיד חייב לשכנע אותו, אך הוא חייב להציג את עקרונותיו באופן ברור, כך שהתלמיד יוכל ... את ההזדמנות להבין ולהסכים או לא להסכים. מהי הדרך של אליעד כהן כמורה רוחני? אליעד מסביר את הדרך האישית שלו כמורה רוחני, ומדבר על ההתמודדות עם האמת, המחויבות לדברים שהוא מלמד, והדרכים שבהן הוא מתנהל מול תלמידיו. הוא מציין שהוא לא מצפה להתנהגות של תלמיד טוב אלא הוא מצפה מהתלמידים להיות ... להם את החופש להחליט כיצד לגשת למידע וללימוד. מהי דוגמה אישית של מורה רוחני? מהי מחויבות של מורה רוחני? כיצד מורה רוחני מתמודד עם קושיות? מהי הדרך של אליעד כהן כמורה רוחני? איך מורה רוחני מתנהג ביחס לתלמידיו? מהו היחס בין מורה לתלמיד? ...
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
... על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני מהן הקושיות והבעיות עם מורה רוחני ומהן השמועות עליהם? תוך כדי תיאור שיטתו של אליעד כהן, נוצרות מספר שאלות ותהיות בנוגע למורים רוחניים ולתלמידיהם. ישנן קושיות שמועלות בנוגע לאמונות או ציפיות כלפי מורים רוחניים, ולמה שמוביל אנשים להאמין בהם. כשאליעד מדבר על אנשים ... על פעולה כזו, הוא היה מסביר לאדם בצורה מפורטת, אך לא בטוח שהאדם היה מקבל את ההסבר, כי אם האדם לא מבין את אליעד, זה בעצם כמו שהוא לא מבין את המציאות. מהו המיפוי הרוחני של אליעד כהן? אליעד מתאר את הגישה שלו ככזו שמסייעת לו ... אנשים שמאמינים לסיפור שהוא מספר בקלות, למעשה קל לו יותר לפנות אליהם, כי הם פתוחים ומוכנים להאמין. לעומת זאת, אלו שלא מאמינים לסיפור, לא יכולים להיות חלק מהקהל הרוחני שהוא מנסה להנחות, שכן הם לא מוכנים לקבל את דרכו. מהי ... ללמוד ולהתפתח, או שהוא פשוט מוכן להאמין וללכת אחר סיפור שהוא לא באמת מבין. אליעד מסביר כי לעיתים יש צורך לפתח מערכת של סינון כדי להבין מי באמת מתעניין בנושאים רוחניים ומי רק רוצה לשמוע סיפורים. כשהוא מתמודד עם אנשים שלא ... הוא מבדל את עצמו מהתגובות של אחרים ומסביר שלעיתים המטרה היא לבדוק כיצד אנשים מגיבים לשמועות, ולראות האם הם באמת מבינים או סתם ממהרים לשפוט. מהו המודל של תלמידים רוחניים? נושא התלמידים עולה שוב ושוב בהרצאה. אליעד מדגיש את הקושי שהוא מוצא בשאלות שנוגעות למורים רוחניים ולתלמידיהם. הוא מסביר שלעיתים המילה תלמידים לא תואמת ... לא מעוניין להיות מחויב למערכת שכזו, כי לעיתים יש תלמידים שלא מבינים את השיטה או לא באמת מוכנים להבין אותה. מה השיטה של אליעד כהן לתלמידים ולחיים? לפי אליעד, שיטה רוחנית אמיתית לא תדרוש מהתלמידים קרדיט על מה שהם עושים, אלא ... כאשר הם לא בטוחים במשהו. אם אדם בודק את הדברים באופן עצמאי, הוא יוכל להגיע להבנה אמיתית, ובסופו של דבר להימנע להיות מנותק מהמציאות או מהשיטה. מהם הקושיות על מורים רוחניים? מהן השמועות על מורים רוחניים? מהו המיפוי הרוחני של אליעד כהן? איך בודקים תלמידים רוחניים? מהי השיטה של אליעד כהן? מהו קריטריון אמיתי למורה רוחני? איך אליעד כהן מתמודד עם שמועות על עצמו? ...
כסף ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף
כסף ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף
... ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף מהם האתגרים הקשורים לכסף ורוחניות? ההרצאה עוסקת בשאלות העמוקות שנוגעות לקשר בין כסף ורוחניות. בשיחה, נוגעים בכמה נקודות עקרוניות שיכולות להטיל אור על האתגרים שבמערכת ... אתיות ומעשיות. האם מורה רוחני יכול לקחת כסף על לימוד רוחני? השאלה הראשונה שעולה בשיחה נוגעת למורה רוחני שלוקח כסף עבור שירותיו. מדובר בשאלה מוסרית שכמובן מעוררת מחלוקות רבות. יש שיטענו כי מורה רוחני שלוקח כסף על לימודיו לא באמת עוסק בתכלית הרוחניות, אלא בעניין גשמי בלבד. אליעד מציין שהשאלה היא לא בהכרח האם לקחת כסף, אלא מה ... להמשיך ללמד. האם מורה רוחני המציע שירותים בחינם יכול לעזור בצורה אובייקטיבית יותר? השיחה נוגעת גם בשאלה האם אדם שמציע שירותים רוחניים בחינם באמת מסוגל לעזור בצורה אובייקטיבית ומנותקת מהאינטרסים האישיים שלו. ... האם אדם שמחפש טיפול רוחני יכול להרגיש בטוח כי המורה לא מושפע מהשפעת הכסף בתהליך. האם הכסף הוא אמצעי ... במקרה של מורה רוחני, זהו כלי שבעזרתו ניתן לקבוע את המחיר של הרוחניות. הרעיון המובע כאן הוא שכאשר אדם משלם כסף עבור רוחניות, הוא בעצם נותן למורה את הכוח לשלוט בו ולהשפיע עליו. באותו הזמן, המורה מתמודד ... כלכלית. מהו הפער בין רוחניות למקצועיות? נושא נוסף שנידון בהרצאה הוא הפער בין עיסוק רוחני לעיסוק מקצועי. השיחה מציינת את הדילמה שבה עומדים מורים רוחניים שלפעמים צריכים לאזן בין עבודתם הרוחנית לבין הצורך להתפרנס. האם אדם יכול להיות מורה רוחני אמיתי ולקחת כסף על עבודתו? האם זה הופך אותו לאדם שאינו רוחני? או שדווקא הכסף מאפשר לו להיות מקצועי יותר ולהמשיך להציע את עזרתו לאנשים? האם האדם שמגיע לטיפול רוחני באמת רוצה שינוי? לסיום, אליעד מעלה את השאלה האם האדם שמגיע למורה רוחני באמת רוצה לשנות את חייו, או שהוא פשוט מחפש דרך להימנע מהקשיים הפנימיים שלו. ... עם השינוי הדרוש. רוחניות וכסף האם מורה
עצלנות רוחנית, אמונה במורה רוחני, תסכול רוחני, חיפוש רוחני, יאוש רוחני, דרך רוחנית, הארה רוחנית, הדרך של אליעד כהן, תשובות רוחניות, שאלות רוחניות, שאלה רוחנית, תשובה רוחנית
עצלנות רוחנית, אמונה במורה רוחני, תסכול רוחני, חיפוש רוחני, יאוש רוחני, דרך רוחנית, הארה רוחנית, הדרך של אליעד כהן, תשובות רוחניות, שאלות רוחניות, שאלה רוחנית, תשובה רוחנית
... רוחנית, אמונה במורה רוחני, תסכול רוחני, חיפוש רוחני, יאוש רוחני, דרך רוחנית, הארה רוחנית, הדרך של אליעד כהן, תשובות רוחניות, שאלות רוחניות, שאלה רוחנית, תשובה רוחנית מהו הקשר בין עצלנות רוחנית ותסכול רוחני? בהרצאה זו, אליעד כהן דיבר על עצלנות רוחנית, תסכול רוחני וקשיים שמתרחשים בתהליך החיפוש הרוחני. הוא התאר את הדרך בה אנשים נוטים לחפש תשובות או פתרונות חיצוניים שיעזרו להם להתמודד עם תחושות של חוסר סיפוק, חוסר משמעות או ייאוש רוחני. אליעד ציין שבדרך כלל, כאשר אנשים חווים תסכול רוחני, הם מצפים לקבל תשובות שיכניסו אותם לתוך תחושת שלמות, אך למעשה הם לא מוכנים להתמודד עם המאמץ הפנימי הנדרש על מנת להגיע למקום של פתרון אמיתי. כיצד התסכול הרוחני מתקיים? אליעד הסביר שבזמן שחפץ רוחני נגרם מהרגשה של חיסרון פנימי, חיפוש אחרי תשובות יכול להוביל לייאוש רוחני , במיוחד כאשר אדם לא מקבל את התשובות שהוא מצפה להן או שלא מוצא פתרונות מידיים. המצב הזה נוצר משום שלרוב אנשים לא מוכנים לעמוד במאמץ הפנימי הנדרש כדי להשיג ... מהירים, חיצוניים ומיידיים. אליעד הסביר את המנטליות הזו בתיאור כיצד פעמים רבות כאשר אדם נמצא בעיצומו של תסכול רוחני, הוא מחפש דרך קלה להימנע מהמעמד הרוחני המאתגר, כך שהוא לא באמת מתמודד עם הקשיים הפנימיים. האם פתרונות חיצוניים יכולים להקל על התסכול הרוחני? המרצה טוען כי הפתרונות החיצוניים לא רק שלא יפתרו את התסכול הרוחני אלא עשויים להחמיר אותו. אנשים שמחפשים תשובות חיצוניות עלולות למצוא את עצמן במשחק אינסופי של חיפושים אחרי תשובות שאותן לא תמיד הם מסוגלים להחזיק או להבין. הם עשויים להרגיש שהן לא מספקות, ולפעמים יתחילו לחפש מורה רוחני או תשובות בחיצוניות, מתוך תחושת חוסר מימוש או חוסר סיפוק פנימי. אליעד מדגיש את החשיבות של חיפוש פנימי אמיתי, שבו אדם לומד להתמודד עם האתגרים הרוחניים ולתת להם מענה מעמקי, במקום לחפש חיצוניות שתענה על כל שאלותיו. מה הדרך הראויה להתמודד עם ייאוש רוחני? אחת ההמלצות המרכזיות של אליעד הייתה לעודד את הצופים לא להסתמך על תשובות חיצוניות בלבד. מה שאני מנסה להסביר פה היום, אמר אליעד, זה איך למצוא את מה שיש מעבר ... הוא לא הציע תשובות מוכנות, אלא עקרונות ותהליכים שמובילים להבנה עצמית, וזו הדרך האמיתית להתמודדות עם ייאוש רוחני. במקום לצפות לתשובות חיצוניות שיעשו את העבודה, אליעד מעודד חיפוש פנימי שמוביל להארה רוחנית אמיתית, ולא להחסרה של אחריות על המאמץ האישי. האם יש פתרון קל לבעיה הזו? אליעד ציין כי אין פתרון קל או מהיר לבעיה ה
להתבטל למורה רוחני, התבטלות למורה רוחני, לא לדעת שום דבר, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? איך לא לדעת כלום? איך נוצרות מחשבות? אמונה דתית, השכל של אליעד כהן, ביטול למורה רוחני
להתבטל למורה רוחני, התבטלות למורה רוחני, לא לדעת שום דבר, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? איך לא לדעת כלום? איך נוצרות מחשבות? אמונה דתית, השכל של אליעד כהן, ביטול למורה רוחני
... למורה רוחני, התבטלות למורה רוחני, לא לדעת שום דבר, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? איך לא לדעת כלום? איך נוצרות מחשבות? אמונה דתית, השכל של אליעד כהן, ביטול למורה רוחני מה זה אומר להתבטל למורה רוחני? ההרצאה עוסקת בתהליך של התבטלות למורה רוחני, נושא שמתחבר לשאלות עמוקות על האמונה, ההבנה העצמית וההארה הרוחנית. אליעד כהן עוסק בשאלת ההתבטלות בפני מורה רוחני ופרטים על איך כל אדם יכול להגיע לרמה גבוהה יותר של תודעה רוחנית דרך תהליך זה. איך נוצרות מחשבות ומה הקשר שלהן להתבטלות? במהלך ההרצאה אליעד מסביר את התהליך של יצירת מחשבות. הוא מסביר ... להפסיק לחשוב באופן רצוני, אלא גם לתפיסה המאפשרת לאדם לראות את עצמו כחלוף דרך ולא כישות עצמאית. מהי הארה רוחנית? הארה רוחנית מוגדרת כאן לא כהבנה או חוכמה מסוימת, אלא כיכולת לשחרר את עצמך מההגדרות וההנחות שמנהלות את עולמך הפנימי. אליעד כהן מציע ... ודעות. זהו תהליך שבו האדם מאמן את עצמו להפסיק לאחוז במחשבות כמו אני צודק או אני צריך, ולהתמסר למורה הרוחני או למהלך רוחני שמוביל אותו אל מעבר לאגו ולמחשבות המגבילות. מה הקשר בין האמונה הדתית להתבטלות? בהרצאה, אליעד מזכיר גם את הקשר בין האמונה הדתית להתבטלות בפני מורה רוחני. הוא מציין כי הרבה אנשים, במיוחד כאלה הנמצאים במסגרות דתיות, מרגישים צורך להאמין ולקבל את דברי המורה או הטקסטים הדתיים ... האישית שלך, והאדם יכול לבחור להשיל אותה ולהיות פתוח לרעיונות חדשים. איך מתבטא תהליך הלימוד אצל מורה רוחני? תהליך הלימוד אצל מורה רוחני איננו קשור בהכרח לרכישת ידע. למעשה, הידע לא באמת חשוב כאן, כי המטרה היא לא להעשיר את השכל, אלא לפרוק אותו. כדי ללמוד, יש צורך לבטל את עצמך ולתת למורה רוחני להנחות אותך דרך תודעה גבוהה יותר. הדרך הזאת מבוססת על השאלה האם תוכל להשאיר מאחור את כל המחשבות וההנחות שלך, ולפתוח את ... לאגו ולזהות, שהם חלק מהתפיסות השקריות שאותן יש לבטל כדי להשיג את ההבנה האמיתית. האם יש מקום לאמונה במורה רוחני? בהרצאה זו, אליעד לא מתנגד לאמונה במורה רוחני, אבל הוא טוען שאמונה כזו צריכה להיות מושתתת על הבנה עמוקה של מהות האדם. התבטלות בפני מורה רוחני לא אמורה להיות עיוורת, אלא צריכה לנבוע ממקום של הבנה פנימית, של לקיחת צעד אחורה מכל מה שנלמד עד כה. התבטלות למורה רוחני הארה רוחנית לא לדעת כלום מהי מחשבה? החיבור למורה רוחני אמונה דתית והביטול העצמי איך ללמוד ממורה רוחני?
מורה רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית
מורה רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית
... רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית למה אסור להאמין למורה רוחני? אליעד כהן מדבר על החשיבות שלא להאמין בצורה עיוורת למורים רוחניים, ומסביר כיצד אפשר להבדיל בין האמת לבין שקרים רוחניים. הוא טוען שמורים רוחניים רבים מדברים על דברים שהם עצמם לא באמת מבינים לעומק, והסיבה לכך היא שלרוב הם ניסו בעצמם להגיע להבנה מוחלטת ונכשלו. לאחר הכישלון הם המציאו ... ההבנה שלהם ולהציגו כהצלחה. מדוע אסור לקבל תירוצים ממורה רוחני? אליעד מתאר מקרה בו תלמידים מגיעים למורה רוחני עם שאלות קשות ועמוקות. במקום לענות להם על השאלות האלה, המורה הרוחני משתמש בשיטות של דחייה, כמו: תאמין לי, כשיגיע הזמן תבין בעצמך, או קודם תלמד דברים אחרים ואז תבין את התשובה לשאלה הזו. אליעד מדגיש ששיטות אלה ... להאמין לשום דבר בצורה עיוורת. כיצד אפשר לבדוק אם המורה הרוחני אומר אמת? אליעד מסביר שכדי לבדוק האם מורה רוחני באמת יודע את מה שהוא מדבר עליו, יש לשאול שאלות עמוקות וקונקרטיות ולצפות לקבל תשובות ברורות ומדויקות. הוא מציין שכאשר התלמיד שואל שאלה, ... מבין היטב את מה שהוא מלמד. מה המשמעות של פרדוקס בדרך לרוחניות? אליעד מתייחס למושג פרדוקס רוחני ומסביר שכשאדם מנסה להגיע לשלמות רוחנית הוא נתקל בפרדוקס, שבו כדי להגיע לשלמות הוא צריך כבר להיות בשלמות. אם האדם אינו מושלם, הוא לא יוכל באמת להגיע אל השלמות. לכן, לדבריו, יש ... להתחמק ממנו או לדחות אותו לעתיד. מה הבעיה עם מורים רוחניים מפורסמים? אליעד כהן נותן דוגמה מהסיפור של רבי נחמן מברסלב, על אדם שיכור שהפך למלך, שהתעורר ולא הבין אם הוא מלך שחולם שהוא שיכור, או שיכור ... את עצמו ואת האחרים שהוא באמת מלך. אליעד טוען שמורים רוחניים מפורסמים רבים עושים בדיוק את אותו הדבר: הם מעמידים פנים שהם מבינים, אבל עמוק בתוכם הם יודעים שאינם באמת מבינים. האם צריך להאמין או להבין ... ולא להאמין בצורה עיוורת למישהו אחר, אפילו לא למורה רוחני. הוא מסביר שלא חשוב אם מדובר במורה רוחני מפורסם או אלמוני, חשוב לבדוק את הדברים בעצמך. הדרך לבדוק היא לשאול שאלות, לחקור לעומק, ולא לקבל שום תשובה שאינה מובנת באופן ברור והגיוני. ... היחידה להגיע להבנה אמיתית. האם אפשר לבזבז זמן בהתפתחות רוחנית? אליעד מתייחס לחשש של אנשים שהם מבזבזים את זמנם בלימודים רוחניים לא נכונים או שגויים, והוא אומר שאין דבר כזה בזבוז זמן מוחלט, כי בכל דרך שלומדים, האדם תמיד מתפתח, לומד משהו חדש ומגלה דברים נוספים על ... בו בחכמה וביעילות. כיצד אפשר להימנע מטעויות בדרך הרוחנית? אליעד מסביר שהדרך הטובה ביותר להימנע מטעויות היא תמיד לשאול שאלות ולבדוק כל דבר באופן עצמאי. הוא מתאר שאפילו אם אלוהים בכבודו ובעצמו יגיד ... דבר ולשאוף להגיע להבנה אישית וישירה. האם להאמין למורה רוחני? איך לזהות מורים רוחניים שקריים? מה ההבדל בין אמונה להבנה? מדוע חשוב להטיל ספק במורה רוחני? מהו פרדוקס רוחני? כיצד לבדוק את האמת בעצמך? האם מורים רוחניים באמת יודעים? ...
בעיות של מורה רוחני, שרלטנים, בעיות של מאמן אישי, קושי של מטפל רוחני, דילמה של מטפל נפשי, מורים רוחניים, ממי לקבל טיפול? אינטרס של מורה רוחני, רחמנות של מורה רוחני
בעיות של מורה רוחני, שרלטנים, בעיות של מאמן אישי, קושי של מטפל רוחני, דילמה של מטפל נפשי, מורים רוחניים, ממי לקבל טיפול? אינטרס של מורה רוחני, רחמנות של מורה רוחני
... של מורה רוחני, שרלטנים, בעיות של מאמן אישי, קושי של מטפל רוחני, דילמה של מטפל נפשי, מורים רוחניים, ממי לקבל טיפול? אינטרס של מורה רוחני, רחמנות של מורה רוחני איך יכול מורה רוחני להזיק בלי להתכוון? אליעד כהן מסביר שיש אנשים רבים שמתעסקים בייעוץ או בטיפול, כולל מאמנים אישיים, מטפלים נפשיים ומורים רוחניים, אך מבלי לשים לב, הם יכולים לגרום נזק לתלמידיהם או למטופליהם. אחת הבעיות המרכזיות שאליעד מציין היא שהיועצים הללו מביאים ... את מערכות האמונה והמחשבות שלהם, שלעיתים הן עצמן הסיבה לסבלם הפרטי. לדוגמה, אם מאמן או מורה רוחני סובל מתסכולים אישיים, אפילו ברמה נמוכה של כעס או עצבות מדי פעם, הרי שלפי ההיגיון של אליעד, הסיבה לכך היא המחשבות והאמונות ... מכך התלמיד או המטופל למעשה מאמץ גם הוא את אותן בעיות, גם אם הוא מרגיש הקלה רגעית. האם מטפל רוחני יכול להצליח לפתור בעיות באמת? אליעד מסביר שהקושי העיקרי של מטפלים, מאמנים ומורים רוחניים הוא שהם תלויים בקיומן של בעיות אצל התלמידים. כלומר, אם תלמיד או מטופל באמת יפתור את כל בעיותיו לחלוטין, הוא כבר לא יזדקק ... יאבד את מטרתו בחיים, ודווקא אז הוא עלול לחוות משבר אישי ותחושת חוסר משמעות. האם רחמנות של מורה רוחני נובעת מאינטרס אישי? אליעד כהן מזכיר שרבי נחמן מברסלב טען שמי שלא הגיע לשלמות מוחלטת, לא ראוי לתת עצות לאחרים. לפי ההסבר של ... מהסביבה. בעצם, אותה רחמנות היא אינטרס אישי מוסתר - היא נובעת מחסר עמוק אצל המטפל או המורה הרוחני . לדוגמה, אדם שרוצה לשפר את העולם, אומר לעצמו שהוא רוצה שיהיה טוב לכולם. אליעד מסביר שהאדם הזה סובל בעצמו ממה שהוא רואה סביבו, ... לאחרים את מבנה החשיבה שלו, מעביר להם במקביל גם את החסרונות האישיים שלו. האם אפשר למצוא מורה רוחני ללא חסרונות בכלל? אליעד מבהיר שגם כאשר אנו מחפשים מישהו שלכאורה הגיע לשלמות, כזה שאין לו שום בעיה ושום חיסרון, מופיעה דילמה ... הפתרון שלו הוא אמיתי או רק אשליה זמנית? לסיום, אליעד ממליץ לאמץ גישה ביקורתית וזהירה כלפי עצות רוחניות, ולבדוק לעומק את המניעים האמיתיים של היועץ, וכיצד אלו משפיעים על איכות העצות. איך לזהות מורה רוחני שרלטן? מתי טיפול נפשי מזיק? מהן הבעיות של מאמן אישי? איך לבחור יועץ רוחני מתאים? האם למטפל רוחני יש אינטרס אישי? ממי לקבל עצות בחיים? האם רחמנות היא תמיד טובה? ...
מורים רוחניים, שרלטנים, מנהיג רוחני, שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי
מורים רוחניים, שרלטנים, מנהיג רוחני, שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי
... רוחניים , שרלטנים, מנהיג רוחני, שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי למה אנשים מחפשים להאמין במורים רוחניים? הרבה אנשים מחפשים מורים רוחניים כי הם רוצים להאמין במישהו שיש לו תשובות מוחלטות לשאלות החיים. התופעה הזאת גורמת לכך שכאשר המורה הרוחני עושה דבר שנראה לא הגיוני או לא מתאים, התלמידים מוצאים עצמם מבולבלים ושואלים את עצמם למה הוא עשה את זה?. מורים רוחניים רבים מנצלים את המבוכה הזאת ומסבירים לתלמידים שלהם: אתה לא מבין אותי, אתה לא בדרגה שלי, אתה במקום שלך. ... השרלטנות והנוכלות הרוחנית שעליה הוא מדבר. כיצד מתמודדים נכון עם טעויות של מורה רוחני? אליעד מסביר שהדרך הנכונה להתמודד עם התנהגות לא מובנת או טעויות של מורה רוחני היא לא להאמין בו בצורה עיוורת, אלא לבדוק כל דבר בפני עצמו. אם אדם מחפש מישהו להאמין בו באופן מוחלט, הוא ... יכול לתפוס איך המורה הרוחני שלו עשה דבר כזה. אבל תלמיד שמטרתו היא ללמוד ולחדש ידע לעצמו יגיד: האם אני יכול ללמוד משהו מהמורה הזה ... לא להיצמד לדמות המורה הרוחני? אליעד מדגיש שאדם צריך לבדוק קודם כל את עצמו ולא את פעולות המורה הרוחני. כאשר התלמיד מתמקד רק במה שהמורה עשה או לא עשה, הוא מחמיץ את המטרה העיקרית, שהיא ההתקדמות האישית שלו ... אז מעשיו של המורה הרוחני אינם אמורים להטריד אותו. התלמיד אמור להמשיך לבדוק בכל פעם מחדש האם יש לו משהו ללמוד מהתוכן או הרעיונות ... של להאמין במורה רוחני? אליעד טוען שאם אדם מחפש להאמין במורה רוחני בצורה עיוורת, הוא בבעיה גדולה. ברגע שהמורה עושה משהו שנראה לתלמיד לא מתאים, התלמיד מיד מתבלבל ומאבד אמון. ... אומר או עושה. מורה רוחני אינו אמור להיות קדוש או מושלם בעיני תלמידיו. הוא צריך להיות מקור ללמידה והתפתחות, גם אם לפעמים הוא עושה ... התלמיד מזהה שהמורה רוחני טעה? כאשר תלמיד מגלה שהמורה הרוחני שלו עשה טעות, לעיתים קרובות המורה אומר לו שזה ניסיון לבדוק אם התלמיד ימשיך להאמין בו למרות הטעות. אליעד ... שהוא ימשיך לתת למורה הרוחני לדפוק אותו. לפי אליעד, תלמיד שמצליח להבין שהמורה שלו לא מושלם ושהוא יכול לטעות, יהיה תלמיד שמתקרב יותר ... איך לדעת האם המורה הרוחני אמיתי או שרלטן? אליעד מסביר שאחד הסימנים לזיהוי של שרלטנות הוא כאשר המורה הרוחני אינו נותן תשובות ברורות ומתחמק משאלות על מעשיו, ואומר: אתה לא יכול להבין אותי. המורה האמיתי, לפי אליעד, ... אותו. בנוסף, מורה רוחני אמיתי לא אמור ליצור תלות של התלמידים בו. הוא אמור לעזור לתלמידים להיות עצמאים בבדיקת האמת הפנימית שלהם, ... אנשים מתאכזבים ממורים רוחניים? אנשים מתאכזבים ממורים רוחניים כי הם מחפשים שהמציאות תהיה נחמדה כלפיהם תמיד. לכן, הם מתאכזבים כאשר המציאות או המורה מתנהגים באופן לא ... מטרתו האמיתית של מורה רוחני לפי אליעד? המטרה האמיתית של מורה רוחני , לפי אליעד, היא ללמד אותך איך להתנהל נכון מול המציאות כולה, כולל מול המורה עצמו. מורה רוחני אמיתי מלמד אותך כיצד לבדוק את עצמך, ולא רק להיצמד אליו. הוא מסביר שהלמידה המשמעותית ביותר מתרחשת כאשר אתה ... שלך. איך לזהות מורה רוחני שרלטן? מה עושים כשהמורה ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסוד של ההפכים - מהו הסוד שאחראי ל*כישלון* של *כל* השיטות הרוחניות שיש בעולם?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רוחני, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רוחני, איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לירידה במשקל, מאמן אישי לתזונה נכונה, קואצ'ר מומלץ בתחום רוחני - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.5938 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 03:35:25 - wesi1