אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רוחניות ✔מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:50:19מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב מוצר, איך להגיע להארה רוחנית אמיתית?
מה קרה כאשר אליעד כהן הגיע להבנה עמוקה לגבי המוח והמציאות?

אליעד כהן משתף בחוויה אישית שהובילה אותו לתובנות רוחניות עמוקות, אשר שינו את תפיסתו את המציאות. הוא מתאר רגע שבו כל המציאות נעלמה בעיניו. לדוגמה, כאשר הוא הסתכל על קיר, הוא לא זיהה אותו ולא ראה את עצמו, ולא הייתה לו שום הכרה בקיומו של הקיר. הוא מסביר שזו חוויה שבה כל החושים וההבנה הרגילים של המציאות נמחקים, והמוח לא מצליח לתפוס את ההגדרות הרגילות של המהות והצורה של כל דבר.

האם חווייתו דומה לחוויות של תינוק?

לפי שאלת אחד המאזינים, האם החוויה הזו דומה לחוויות של תינוק, אליעד מסביר כי מדובר בחוויה שונה לחלוטין. תינוק מזהה צבעים ותחושות, הוא חי בתוך החוויות המוחשיות והחושים פועלים אצלו, כך שהוא חי בתודעה חווייתית של "יש" ו"מהות". לעומת זאת, אליעד מתאר את חווייתו כאילו אין כל דבר מוחשי לתפוס או להרגיש.

איך תהליך הרוחני עובר אצל אליעד כהן?

ההבנה הרוחנית של אליעד כהן התפתחה בהדרגה. תחילה הוא עוסק בנושאים חיצוניים כמו צפייה בסרטים, תוך שהוא מבין את העומק שמאחורי התמונה החיצונית. ככל שהוא המשיך בעבודה פנימית והעמיק, הוא הגיע להבנה שאין שום דבר שמחוץ לתודעה. אליעד מציין שמה ששינה את תפיסתו הוא ההבנה שהכל מהווה שלם אחד ושכל דבר מחובר לכל השאר. זהו תהליך שבו הוא נוגע באחדות של כל דבר.

מהן המגבלות של המוח האנושי בהבנה רוחנית?

הבעיה המרכזית בהבנה רוחנית היא שהמוח האנושי מוגבל בתפיסתו. המוח מתקשה לתפוס את המושג של דבר והיפוכו. לדוגמה, כאשר המוח רואה כיסא, הוא רואה אותו כישות נפרדת, ולא מסוגל להבין את האין - סופיות של הדבר הזה. תהליך רוחני אמיתי דורש את היכולת להבין שאין הבדל בין "יש" ו"אין", אך המוח לא יכול לחוות את שני הדברים בו זמנית.

האם ניתן להגיע לאחדות בכל תהליך?

המטרה הרוחנית היא להגיע למצב שבו כל תהליך, גם אם הוא מציאות יומיומית כמו צפייה בטלוויזיה, מביא את האדם להכרה שאין הבדל בין "יש" ל"אין". התהליך הרוחני כולל לא רק התבוננות פנימית אלא גם את היכולת לנתח כל חוויה ולהבין שהיא חלק מאחדות שלמה. לדוגמה, אליעד מדבר על כך ששאלות פשוטות, כמו "למה אין שפה סינית בטלפון שלי?", יכולות להוביל להבנה עמוקה על אחדות מוחלטת.

מהי הדרך האמיתית להשגת האחדות?

הדרך להשגת האחדות לא מסתכמת בהבנה תאורטית של "יש" ו"אין". תהליך ההבנה האמיתית כולל את ההתבוננות בתהליכים היומיומיים, ויכולת לחבר אותם לתפיסה שאין בהם שום הבדל. לדוגמה, אליעד מדגים את הדרך בה דרך שאלות חודרניות על חפצים פשוטים, כמו קנקן תה, תודעת האדם יכולה למצוא את האחדות, גם אם לכאורה הדברים נראים נפרדים ומוגבלים.

איך לחיות את האחדות ביום - יום?

לא די בהבנה תאורטית של האחדות, יש להשתמש בשכל ובתודעה כדי לראות את האחדות בכל פעולה. לדוגמה, אליעד מסביר שבזמן שיחפש אם יש לו שפה סינית בטלפון או שיחליט אם לסגור חלון, על האדם לבחון את המשמעות של ההפרדה, ולהבין שאין הבדל אמיתי בין "יש" לבין "אין". השאיפה היא לחוות את האחדות בכל פעולה, תוך כדי הבנה מעמיקה של כל תהליך.
מה קרה כאשר אליעד כהן הגיע להבנה עמוקה לגבי המוח והמציאות?

אליעד כהן משתף בחווייתו האישית שהביאה אותו לתובנות רוחניות עמוקות, בהן כל המציאות נעלמה בעיניו. הוא מספר כיצד ברגע של הבנה, הוא הסתכל על קיר ולא זיהה את קיומו, ואף לא ראה את עצמו. מדובר בחוויה שבה כל החושים וההבנה הרגילים נמחקים, והמוח לא מצליח לתפוס את ההגדרות הרגילות של המהות והצורה.

האם חווייתו דומה לחוויות של תינוק?

היו ששאלו אם החוויה הזאת דומה לזו של תינוק, אך אליעד מסביר כי לא מדובר באותו הדבר. תינוק, לדוגמה, מזהה צבעים ותחושות, כלומר, הוא חי בתוך החוויות המוחשיות והחושים פעילים אצלו. הוא מתאר את החוויה שלו כדבר שונה בתכלית, שבו לא היה שום דבר מוחשי לזיהוי או לתפיסה.

איך תהליך הרוחני עובר אצל אליעד כהן?

ההבנה הרוחנית של אליעד כהן התפתחה בהדרגה, כאשר בתחילה הוא התעסק בנושאים חיצוניים כמו צפייה בסרטים והבנה של עומק מעבר לתמונה החיצונית. ככל שהלך והעמיק בתהליכים, הוא הגיע להבנה שאין שום דבר שמחוץ לתודעה. ככל שהוא התרחק מההגדרות של נפרדות, הוא הצליח להתקרב להבנת האחדות שבה כל דבר הוא שלם ושלם.

מהן המגבלות של המוח האנושי בהבנה רוחנית?

הבעיה המרכזית בהבנה רוחנית היא שהמוח האנושי מוגבל ומתקשה לתפוס דבר והיפוכו. אליעד מסביר שלדוגמה, כאשר המוח רואה כיסא, הוא רואה אותו כישות מוגבלת, ולא יכול להבין את האין - סופיות שלו. תהליך רוחני אמיתי דורש הבנה שאין הבדל בין "יש" ו"אין", אך המוח לא יכול לחוות את שני הדברים בו זמנית.

האם ניתן להגיע לאחדות בכל תהליך?

המטרה הרוחנית היא להגיע למצב שבו כל תהליך, בין אם מדובר במציאות יומיומית כמו צפייה בטלוויזיה או ההתמודדות עם חוויות נפרדות, יביא אותך להכרה שאין הבדל בין "יש" ל"אין". התהליך כולל לא רק את ההתבוננות הפנימית, אלא גם את היכולת לנתח כל חוויה ולהגיע אל האחדות. אליעד מדגיש את החשיבות של להחיות את ההבנה הזאת בכל פרט ופרט, החל משאלות פשוטות כמו "למה אין שפה סינית בטלפון שלי?" ועד להבנה שהכל נוגע לאחדות מוחלטת.

מהי הדרך האמיתית להשגת האחדות?

הדרך להשגת האחדות לא מסתכמת רק בהבנה הפילוסופית של "יש ואין". תהליך ההבנה האמיתית כולל את ההתבוננות בתהליכים היומיומיים, והיכולת לחבר אותם לתפיסה שאין בהם שום הבדל. אליעד מדגים זאת דרך שאלות חודרניות על חפצים פשוטים, כמו קנקן תה, שאלות שמובילות את התודעה למצוא את האחדות גם בדברים שנראים נפרדים ומוגבלים.

איך לחיות את האחדות ביום - יום?

לא די בהבנה תאורטית של האחדות, אלא יש להשתמש בשכל ובתודעה כדי לראות את האחדות בכל פעולה. לדוגמה, כשיש לך ארנק בתיק או כשאתה שואל אם יש לך שפה סינית בטלפון, תבדוק אם יש משמעות אמיתית להפרדות. אליעד מדגיש כי השאיפה היא לחוות את האחדות בכל פעולה, תוך כדי שאתה מבין את המהות של כל תהליך.
אליעד: כשאני הבנתי את מה שהבנתי, אז ממש כל המציאות נעלמה לי. כל מה שאפשר לדעת כאילו הכל התמוגג. למשל ראיתי קיר, העיניים שלי ראו קיר ואני לא ראיתי את הקיר. אפילו הסתכלתי על עצמי ולא ראיתי את עצמי. אני לא ידעתי על הקיר.

למשל הכיסא נמצא מול הקיר ומסתכל על הקיר, אך לא יודע שיש קיר, בתפיסה שלנו. זה כמו רובוט שרואה קיר ולא יודע שיש קיר.

שאלה: האם זה כמו תינוק?

אליעד: לא, כי תינוק שמסתכל על משהו מזהה צבע וצורה, הוא מזהה חוויה. תינוק כשאתה צובט אותו הוא מזהה את התחושה. התינוק בתוך החושים.

שאלה: כמה זמן זה היה?

אליעד: אני לא יודע, אם אתה לא יודע שאתה קיים, אז איך תדע כמה זמן? אחר כך אתה יכול לבדוק כמה זמן עבר בשעון ממה שאתה זוכר.

בדרך כלל בלימוד רוחני רגיל האדם מפריד בין דבר לדבר, למשל הוא אומר שלראות טלויזיה זה לא לימוד רוחני ולכן עדיף לקרוא למשל את הספר להיות אלוהים.

הבעיה מתחילה שנניח שאתה מבין את הספר להיות אלוהים, ונניח שלמרות שזה לא אפשרי, שהאדם יבין שזה אחד, אבל הוא לא יכול לחוות את זה לדוגמה. למה? כי אם הוא רואה למשל פרסומת בטלויזיה, באותו רגע הפירסומת ניתקה לו את החוויה של האחד.

למשל האדם נכנס לחוויה של האחד, ואם פתאום הוא שומע משהו, כמו השכן שלו צועק, מבחינתו זה מנותק מחוויית האחד. אין אצלו חיבור בין הנפרדות לאחדות.

יש לו אחדות, אבל האחדות שם ולא פה. הוא לא גם וגם.

שאלה: האם הוא מרגיש שהוא קיים?

אליעד: הוא לומד בספר שהוא לא קיים, אבל ברור שהוא קיים.

אני לא למדתי את הספר להיות אלוהים, והגעתי למה שהגעתי, את הספר להיות אלוהים כתבתי אחרי, אבל בעיקרון יש תהליך שלפחות אני עברתי אותו.

אני לא אומר שלא צריך לקרוא את הספר, כי הקריאה בספר מאיצה את התהליך המקביל. אם אני הייתי קורא את הספר, ואחר כך חי את החיים שלי, אז יותר מהר הייתי מגיע לסוף. כי היו לי את ההקדמות של רבי נחמן, ודרכי החשיבה של רבי נחמן גרמו לי לנתח את הדברים האחרים.

מה אני רוצה להגיד, שהדבר היה מדורג, קודם כל התעסקתי בלבושים חיצוניים, בהתחלה ראיתי למשל סרטים, אחר התבוננתי בתהליכים, ולמשל כשראיתי סרט, ראיתי את מה שיש מאחורי הסרט, ראיתי עומק מסויים. ואחר עוד עומק ועוד עומק, עד שהגעתי למצב שראיתי את המהות והצורה וזה התאחד. ולא ידעתי כלום.

אבל כשלא ידעתי כלום, בעצם סך כל הדברים שידעתי נעלמו. כשהגעתי לשאלה של יש ואין, זה לא היתה שאלה שקראתי אותה באיזה ספר, זה היה כאילו כל מה שאני יודע, כל מה שיכולתי לדעת, וכל מחשבה שיכולתי לחשוב, התמזגה לי לתוך הדבר הזה.

זה לא היה משהו חיצוני.

יש כאן שני תהליכים, תהליך אחד חייב לקרות בסוף בכל מקרה, שאתה צריך להגיע לשלמות בשלמות.

בסוף התודעה שלך צריכה להתמזג עם משהו אחר, והחיבור אמור להיות בשלמות. להתחבר לשלמות בשלמות, שפירושו להתחבר למקום שאין הבדל בין יש לאין, ואז כל דבר הוא שלם, אבל החיבור עצמו אמור להיות בשלמות.

מה זה אומר? שכול השכל כולו, אמור להתחבר ליש ואין. ולכן יש שני תהליכים, כדי שהשכל יתחבר ליש ואין, השכל צריך להכנס לעומק, כי רק בעומק הוא יראה שאין הבדל בין יש לאין. אבל כדי שכול השכל יתחבר לשלמות בשלמות, כל התהליכים צריכים להתחבר לקצה.

אם יש תהליך אחד שלא מתחבר לך לסוף, אז אתה לא יכול להגיע לסוף, כי תמיד יהיה לך סוג של הסחת הדעת. אתה תנסה להתרכז ואפילו התת מודע שלך יגיד לך, יש עוד משהו.

כדי להגיע לשלמות בשלמות, אתה צריך שהשלמות תמלא אותך בחוויה. ונניח שאתה מתחבר דרך הספר, אבל אם יש פרסומת בטלוזיה ודרכה אתה לא מצליח להגיע לסוף, זאת אומרת שאתה לא מצליח דרכה לראות שאין הבדל בין יש לאין, אז אתה לא בסוף.

להגיע באמת למצב שאין הבדל בין יש לאין, זה רק כאשר אתה מגיע למצב שכול מחשבה שנכנסת לך לראש, כל זיכרון שקיים לך בתודעה, כל אפשרות שאתה יכול לחשוב שמשהו יהיה, הכל נעלם לך בתוך אותו דבר.

זה כמו סוג של תפיסה שלא משנה מה נכנס בפנים אתה חווה שאין הבדל בין יש לאין.

אבל מספיק אם יש מחשבה אחת בעולם שאתה לא רואה איך היא מחוברת לאין הבדל בין יש לאין, אז אתה לא יכול כולך להיות בחוויה של אין הבדל.

אני למשל כשאני רואה טליויזיה, אני מחליט איזה מרחק אני שומר מהאחד, וזה הכל בתוך ההגדרות של הנפרדות. ואם אני רואה תהליך, אני בוחר כמה אני רוצה להיות קרוב לאחד, אבל לא משנה איזה תהליך אני רואה, אני מתוכו יכול להגיע לאחד.

למשל בטלויזיה, שני אנשים מתווכחים האם לעמוד בצפירה. למשל לאדם רוחני זה יפריע לו והוא יסגור את הטלויזיה, הוא יגיד מה זה משנה וילך לעשות מדיטציה. אבל אם אכריח אותו לראות את הויכוח הוא לא יוכל להיות רגוע. הוא לא יכול מתוך ההתבוננות הספציפית לראות את האחד, כאילו האחד בורח לו. הוא לא רואה את האחד בתוך התהליך הספציפי.

מה שאני רוצה להגיד שהמטרה היא שדרך כל תהליך האדם יכול להגיע לאחד. העיקר זה שאתה מגיע למרכז.

שאלה: אז זה לא משנה אם השכן צועק, או שהדלקת טלויזיה, האם זה אותו הדבר?

אליעד: כן, או אם הרגל שלי כואבת או אם אני מכאיב למישהו, זה לא משנה.

זה הכל מחשבות, תהליכים שברמת התהליך אני יכול להחליט האם להגיע לאחד או לשמור מרחק מהאחד.

וגם אני יכול להחליט את המהירות של ההגעה לאחד. אפשר להגיע לאחד במהלך ואפשר להגיע בעשרה מהלכים, ואפשר להגיע לאחד באלף מהלכים.

למשל אני רואה טלויזיה, ואז שואל, האם אני בטוח? אני לא יודע כלום, ואז מגיע במהלך אחד.

ואפשר להגיע לאחד יותר לאט, שואלים למה הוא התכוון? מה השורש? מה הסיבה? ואז הולכים לאט לאט לאחד.

אם אדם שואל, האם אני בטוח? והוא לא בטוח ומגיע לאחד, החיסרון של זה שהוא לא יכול לחיות כאן, כי אם הוא מדבר עם מישהו, הוא לא יכול להיות גם בדו שיח וגם באחד.

מקודם אמרתי שהאדם יכול במהלך אחד לצאת החוצה, וזה לא נכון, כי אם הוא לא רואה את הדרך הוא לא יכול במהלך אחד לצאת החוצה.

המהלך האחד, זה אחרי שסיימת את הדרך, ואז אתה יכול לזנק.

אם האחד רק נמצא אצלך כרעיון אז אתה לא יכול לחוות את האחד בכל דבר.

ולכן אנו לוקחים כתבה ומנסים לנתח אותה, וזה מוביל שכול מחשבה שעוברת בראש הוא יראה מאיפה היא באה, עד שיגיע לכלום. הרעיון הוא, לקחת כל מחשבה ומתוכה להגיע לאחד.

לדוגמה כשאומרים שהפרח יפה, זוהי חוויית נפרדות. ואז שואלים מה זה משנה אם יפה או לא יפה? והופ קופצים לאחדות. אבל הגעת לאחדות לא מתוך הפרח אלא מחוץ לפרח.

למשל המוח שלך רואה כיסא, צורה מוגדרת, אתה כרגע במוח הנוכחי שלך לא יכול לתפוס שהכיסא הוא גם רק בגודל אין סופי. אתה יכול להגיע למצב שאתה לא רואה את הכיסא, ואתה לא יודע שהוא פה, אז מבחינתך הכיסא הוא בגודל אין סופי. אבל אתה לא יכול להגיד, הנה כיסא ובו זמנית לחוות את הכיסא כגודל אין סופי. אין אפשרות כי כיסא זה צמצום. וצמצום זה לא אין סופי.

שכל רגיל לא יכול בשום פנים ואופן לחוות דבר והיפוכו ולכן הוא לא יכול לחוות שהכיסא מושלם. הוא יכול להגיד הכל מושלם, או להגיד זה כיסא.

וזה מוביל לכך שהאדם יכול להגיד, לא אכפת לי שיש או אין תמונה על הקיר, או להגיד שאכפת לו שיש או אין תמונה על הקיר.

לא אכפת לי אם יש או אין, זה מושלם, ואכפת לי זה מהלא מושלם, אבל המוח לא יכול גם להגיד למישהו תזיז את התמונה ימינה או שמאלה, שזה בעצם לדבר על צורות, ובו זמנית להיות במצב שאין הבדל בין יש לאין, כי אין אפשרות.

המנגנון של האדם לא יכול לראות את הצמצום כשלם.

והמורה הרוחני שאומר שחייבים לסבול קצת, הוא פשוט לא הבין עד הסוף. והוא נוכל כי הוא בלב שלו יודע שהוא עדיין לא יודע הכל, והוא אומר שהוא יודע הכל. כל זמן שהאדם לא הבין את כל התהליכים הוא לא יודע הכל.

אם אדם אומר, חייבים לסבול קצת, הוא נוכל. אני אף פעם לא אמרתי שחייבים לסבול, אמרתי, אפשר לסבול, כדאי לסבול, אבל לא אמרתי שחייבים לסבול, ויש את האופציה לא לסבול בכלל.

אני מנסה להסביר איך עובד המוח ולחבר את זה לנושא של האחדות.

המוח מוגבל - לתפוס דבר והיפוכו. עובדתית כשאתה מתיחס לצמצום אתה לא מתיחס לאין סוף ולהפך, וגם אתה אף פעם לא מתיחס בשלמות לצמצום ולא מתיחס בשלמות לאין סוף.

ולכן, כפועל יוצא, אף אחד לא יכול להיות דבר והיפוכו. הרעיון היא שבחוויה תמיד יש חיסרון. למה? כי אי אפשר לדעת בלי חיסרון.

אפשר לעשות מדיטציה, ובמדיטציה אתה כמעט לא יודע או כאילו לא יודע, אז אתה בכאילו כמעט אין חיסרון. אבל בשנייה שהפסקת את המדיטציה ולמשל התנעת את הרכב, אתה בחוויית ידיעה. זאת אומרת שיש הפרדה בין האחדות לנפרדות.

בסוף אתה צריך להבין שאין הבדל בין יש לאין, אתה יכול לקרוא ולהבין את זה, אבל מה שקורה שאתה מבין את זה, בשנייה שהסתכלת החוצה אתה רואה שיש הבדל בין יש לאין.

ולמה? כי האין הבדל לא משתקף מתוך התהליך אלא מחוץ לתהליך.

אני למשל, כל מחשבה שקפצה לי לראש, אני ראיתי בתוכה, זה סוג של עומק מסויים, ראיתי את האין הבדל בין יש לאין.

יש אנשים שאומרים שכדי להרגע הם צריכים למשל לקרוא ספר, או לעשות מדיטציה, אבל הוא לא יכול, תוך כדי שהוא מתקן למשל את החלון, ומרגיש את המתח בעבודה להגיע למצב שאין הבדל בין יש לאין.

הספר להיות אלוהים הוא בעצם נותן לך את המקדח שאיתו אתה יכול לקדוח בכל דבר.

תקרא את הספר להיות אלוהים, ותנסה להבין את החשיבה שלו, ובחשיבה שלו, לא משנה איזה תהליך אתה לוקח, תקדח בתוכו ודרכו תגיע לזה שאין הבדל בין יש לאין.

החיפוש הרוחני הוא בעצם חיפוש של התבוננות, אבל אם הוא מנותק...

המטרה היא שלא רק יהיה לך יותר שכל, אלא שתשתמש בשכל הזה בתהליכים ושמכל תהליך תוכל להגיע לאין הבדל. זה כמו שהשכל שלך יכריח אותך לתפוס את האחד.

אם יש לך חשיבה מסויימת, ברגע שהיא מופעלת, לא משנה על מה היא מופעלת, אתה מגיע לאחד.

ולמה אנשים מפרידים בין דבר והיפוכו? כי זה דבר והיפוכו. כי או שאכפת לי מה קורה עם החלון או שלא אכפת לי מה קורה עם החלון. ואם אכפת לי, זה נקרא יש הבדל, צמצום, הגדרה. ואם לא אכפת לי מה קורה עם החלון, זה נקרא אין הבדל בין יש לאין.

אני מדבר על תפיסה שאתה יכול ללכת לחלון ולסגור אותו, שזה אומר שיש הבדל בין יש לאין, אבל כאשר אתה מתבונן על המחשבה שאומרת, אני רוצה לסגור את החלון, מתוך המחשבה הזאת אתה רואה שאין הבדל בין יש לאין.

למה בעיקרון זה לא אפשרי, קודם כל זה אפשרי, אבל למה זה כאילו לא אפשרי? כי זה דבר והיפוכו.

אבל אם בן אדם מפתח את השכל שלו, ואת יכולת התפיסה שלו, אז בסוף הוא מגיע ליכולת כזאת שהוא יכול לתפוס דבר והיפוכו בו זמנית.

מצד אחד הוא בחוויית נפרדות רגילה, ומצד שני אין הבדל עבורו.

אבל צריך לחבר את התהליכים לאין הבדל. מה זה אומר?

לדוגמה, חלון פתוח או סגור? אתה יכול לצאת לאין הבדל כשאתה אומר, מה זה משנה הרי בכל מקרה אני אמות. יצאת לאין הבדל. אם למשל אני אומר לך תסגור את החלון, זה נקרא חוויית נפרדות, אם אתה רוצה לצאת לאחדות, אתה אומר, מה זה משנה בסוף אמות - אחדות. אני בטוח שיש חלון? - אחדות. אני בטוח במשהו? - לא יודע, אחדות.

היכן החיסרון בבריחה הזאת לאחדות? כי אם אני מבקש ממך לסגור את החלון, ואתה שואל, האם אני בכלל קיים? זאת אומרת שכאשר אתה יודע שאתה קיים, אתה לא יכול להיות באחדות. ואם אתה שואל, האם בכלל יש חלון? - לא יודע, הגעת לאחדות, אבל אם אתה רואה חלון, אז בהתייחסות לחלון אתה כבר לא יכול להיות באין הבדל. או אם אתה אומר, מה זה משנה, בכל מקרה אני אמות, אז אם אתה לא אומר, בכל מקרה אני אמות, אתה שוב בנפרדות.

אבל אני מדבר על משהו אחר, למשל, תסגור את החלון, ואז אתה מנתח, מה זה לסגור את החלון? מה זה מייצג לסגור את החלון? למשל היתה סירנה ובקשתי לסגור את החלון. אז למה לסגור את החלון? כדי שלא יהיה רעש. ואז לשאול, אולי רעש זה טוב? ואז כאשר אתה מוצא למה רעש זה כן טוב, אז כבר הגעת לאחדות, בלי להטיל ספק בחושים, ובלי להטיל ספק בקיום שלך, ובלי להגיד שבסוף אתה מת. ואז אתה גם יכול לדבר איתו על החלון, וגם בעומק אחד פנימה אתה רואה את האחד.

אתה יכול להזדהות שיש פה חלון, אתה יכול להזדהות שהחושים עובדים, אתה יכול להזדהות שיש לך רצון, אתה יכול להזדהות שיש טוב ורע, ועדיין בתוך זה להביא את עצמך למצב שאין הבדל בין יש לאין ברמת הסיטואציה הספציפית. ואז אתה נמצא באחדות ובנפרדות ביחד. אתה רואה את האחדות בכל הרמות.

אתה רואה שאין הבדל בין אני רוצה שהוא יסגור את החלון, לבין אני לא רוצה שהוא יסגור את החלון.

יש כאן שני תהליכים, תהליך אחד זה העומק, שאתה צריך להגיע בעומק למקום שאין הבדל בין יש לאין, והתהליך השני זה שאתה צריך לראות זאת דרך התהליכים עצמם.

אחרי שקוראים את הספר ומבינים אותו, צריך לעשות תהליכים בחיי היום יום.

לדוגמה, יש סרט קומדיה, ואין סרט קומדיה. צריך לבדוק האם יש הבדל ביניהם.

או למשל יש לך ארנק בתיק, מצד אחד יש ארנק, ומצד שני תנסי לבדוק האם זה בכלל משנה אם יש לך ארנק או אין לך ארנק בתיק?

או למשל יש כוס בארון זכוכית, ואת יודעת שיש כוס, ובכל זאת תנסי להבין האם זה משנה אם יש כוס ביד שלי או שזה לא משנה?

או יש כוס על השולחן, ואת רוצה לקחת את הכוס, זוהי חוויית נפרדות, אל תגיעי לאחדות על ידי זה שאת שוללת את הנפרדות, או שוללת את הקיום, או את החושים ואז לא תדעי שיש פה כוס, לא זאת הכוונה. תבדילי בין יש לאין, החושים שלי תקינים, יש פה כוס, אני צמא, ואני רוצה לשתות, ואף על פי כן תנסי למצוא שאין הבדל בין אם אני אשתה מהכוס או לא אשתה.

לדוגמה עם התיק, את רושמת אני רוצה לפתוח את התיק כדי להוציא את הארנק, וזה מבוסס על ההנחה שיש לי בתיק ארנק או אין לי בתיק ארנק. ועכשיו תרשמי על מה זה מבוסס, האם זה מבוסס על זה שיש הבדל בין זה שיש לי כסף לאין לי כסף? שיש הבדל בין זה שאקנה היום או אקנה מחר? שיש הבדל בין זה שאני אהיה חייבת כסף או לא חייבת כסף לאנשים? יש המון הנחות יסוד לפני שאת מניחה שיש כאן תיק, ושאני נמצאת פה.

אני רוצה שתראי את כל התהליך, יש ארנק אין ארנק, יש כסף אין כסף, יש חושים אין חושים, יש ידיעה אין ידיעה, יש אני אין אני, יש רצון אין רצון, ובסוף כלום.

שאלה: בכל דבר יש הכל?

אליעד: כן, האם יש דבר שלא מחובר למציאות? בכל מחשבה שיש לך, יש בתוכה סוג של תרשים שמתוכה את מגיעה לאחד.

אם אתה פותח פרסומת בטלויזיה, אם אתה לא רואה, איפה בתוך הפרסומת הזאת אמרו לך בצורה כמעט ברורה שאין הבדל בין יש לאין, אתה לא יכול להגיע לזה שאין הבדל בין יש לאין באופן מלא. כי אם יש שכל שדרכו אתה לא יכול לראות את ההשתקפות של הראשון, זה גם אומר שאתה לא ראית את הראשון, כי איך זה שאתה לא מזהה את הראשון? אם הראשון נמצא בכל דבר, אז אתה צריך לראות אותו בכל דבר, אם כבר אתה ראית אותו.

מה שאני רוצה להגיד שההבנה שאין הבדל בין יש לאין, אמורה להשתקף אליך מכל תהליך.

אתה מנסה להפעיל את המזגן, והשלט לא עובד, ואתה מתעמק, למה השלט לא עובד? למה זה ככה, למה זה ככה? ושוב אתה רואה שאין הבדל בין יש לאין.

זה לא - השלט לא עובד, לא אכפת לי, ואין הבדל בין יש לאין.

תנסה להבין מה קורה עם השלט, למה הוא לא עובד, ומתוך זה תגלה שאין הבדל בין יש לאין.

אתה למשל לוקח את הטלפון הנייד שלך ושואל, למה אין בו שפה סינית? זוהי חוויית נפרדות, נכון? אז כדי לצאת לאחדות אתה אומר זה לא משנה, הכל אחד, מושלם.

אך לא זאת הכוונה שלי, תנסה להבין למה אין בטלפון שפה סינית, אתה למעשה חוקר את שורש הניפרדות, ואז אתה מתבונן שוב ושוב ושוב, עד שאתה רואה שאין הבדל בין השפה הסינית ואין הבדל לגבי אף נושא. אבל אתה מגיע למסקנה הזאת מתוך השאלה, למה אין לי שפה סינית בטלפון.

או למשל למה את הקנקן תה הזה לא עשו הכל שקוף? בעין כשאתה מסתכל על הקנקן אתה רואה הפרדה, יש שקוף ואין שקוף. אולי בגלל שזה יותר יפה, אבל מי החליט שזה יותר יפה? ולמה הוא חושב שזה יותר יפה מזה? ואז המוח שלך מתחיל לעבוד, מה המשמעות של הצבע? מה המשמעות של החומר? מה המשמעות של הצורה? ואז הקנקן תה הזה יתחיל לחיות.

תאר לך שהייתי אומר לך, שאם תסתכל ימינה תראה את אלוהים, אז היית מתרגש, אבל אלוהים הוא הקנקן תה הזה. מה ההבדל בין הקנקן לדבר אחר? זה אותו אלוהים. הקנקן תה הזה הוא הלב של אלוהים, הוא מרכז היקום.

אתה חושב, מה זה בסך הכל קנקן תה, מה זה מעניין אותי בכלל, אבל יש כאן שכל, תנסה להתבונן בדבר, למה זה מזכוכית? לנסות להבין מה חשב היצרן, ולמה זה ככה. ומתוך זה תגלה שאין הבדל בין יש לאין.

הרעיון הוא שכול דבר שאתה בודק אותו אתה מגיע למהותו.

למשל השלט של הטלויזיה, יש בו צבע ירוק, לנסות לבדוק, מה הסיבה שהיצרן בחר שזה יהיה בצבע ירוק? יש סיבה לכך שהצבע ירוק. ולמה דווקא ירוק כזה ולא ירוק אחר?

המסר שאני רוצה להעביר, שלא רק תבין שאין הבדל בין יש לאין בפילוסופיה או בספרים, ואני אומר תיקח תהליכים בחיי היום יום ותתבונן בהם.

אי אפשר להיות אלוהים, מבלי שתהיה יותר חכם מכולם. איך אתה יכול להבין את אלוהים, אם יש דוקטור שמבין יותר ממך בנושא כל שהוא? אתה חייב להבין הכל יותר טוב מכולם. הרי השכל של אלוהים כולל בתוכו את כל השכלים, אז איך אתה רוצה להיות בתפיסה אלוהית, אם יש שכל אחד בעולם שאתה לא יכול להבין אותו? אך אם יש שכל אחד בעולם שלא הבנת אותו, אז זה סימן שעדיין לא הבנת.

אם אני לוקח אדם מסויים ומכניס אותו לשיעור בפיזיקה, והוא אומר, זה חומר ממש מורכב שאני לא יוכל להבין אותו, אז הוא גם לא יבין את המציאות.
להגיע לאין הבדל מטרה הסיפור של אליעד אין או יש רגוע דבר והיפוכו משמעותיות מחשבה טלוויזיה ברסלב להיות רגוע אושר אושר אמיתי איך להגיע איך להגיע להארה איך להגיע להארה רוחנית איך להיות איך להיות מאושר איך להיות מאושרים איך עובד איך עובד המוח איך עובד המוח האנושי אלוהות אלוהים אליעד אליעד כהן אמת אנושיות הארה הארה רוחני הארה רוחנית הארה רוחנית אמיתית המוח המוח האנושי הסיפור של אליעד הסיפור של אליעד כהן השכל השכל של אלוהים חקר המוח חקר המוח האנושי חשיבה מדעית כיצד להיות מאושר כיצד עובד המוח להגיע להגיע להארה להגיע להארה רוחנית להגיע להארה רוחנית אמיתית להיות מאושר להיות מאושרים מדיטציה מדיטציות מדע מדעי המוח מודעות מודעות עצמית מוח מוצר סיפור עובד עובד המוח האנושי עובדים עיצוב עיצוב מוצר רוחני רוחניות שכל
רוחניות - מהי רוחניות? מהי חשיבה רוחנית? מהי רוחניות אמיתית? איך להיות רוחני?
רוחניות - מהי רוחניות? מהי חשיבה רוחנית? מהי רוחניות אמיתית? איך להיות רוחני? מהי גישה רוחנית נכונה? מהי חשיבה רוחנית? רוח = הצד השני של החומר. הרוחניות מייצגת את הצד הפנימי של המציאות. רוחניות = האדם מקשיב לרגשות שלו. רוחניות = האדם משתמש במחשבה הרוחנית לפני ביצוע פעולה ממשית. רוחניות = האדם חושב בצורה מופשטת על המציאות. רוחניות = האדם מסתכל על המהות הרוחנית של הדברים ולא על המעטפת החיצונית שלהם. רוחניות = הדגש של האדם הוא על צורת המחשבה שלו. רוחניות = הבנה שהתכלית הסופית היא הרגש הרוחני של האושר, ללא קשר לצורה החיצונית של המציאות. רוחניות = להבין מה טוב בכל דבר. רוחניות אמיתית = היכולת ליהנות מכל דבר ולראות בו משהו רוחני. רוחניות אמיתית = להרגיש אחדות עם כל דבר ואהבה כלפי כל דבר. רוחניות = לראות את המכנה המשותף המאחד שיש בדברים השונים. רוחניות = הסתכלות על המציאות ללא אגו ושיקולי כבוד אינטרסים אישיים וכיוב. רוחניות = למצוא את נקודת האמת שיש בכל דבר. רוחניות = היכולת לראות את הסיבה האמיתית שעומדת מאחורי האירועים. רוחניות = ליהנות מהטוב שיש ברגע הזה. רוחניות = אושר = שלמות = שמחה. ...
אושר, רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציה
אושר, רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציה
... רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציה איך אפשר להיות מאושר תוך כדי עבודה ומדוע מדיטציה לא מספיקה? אליעד כהן מסביר שכדי לחוות אושר ורוחניות אמיתית בעבודה, האדם צריך לשנות את התפיסה הרוחנית שלו לגבי מה זה אושר. לפי אליעד, הבעיה מתחילה כאשר אנשים מפרידים בין הרוחניות לבין העבודה, וחושבים שעבודה וכסף הם משהו רע שמונע מהם להתפתח רוחנית. הם חושבים שכדי להיות רוחניים צריך לשבת במדיטציה או לקרוא ספרי רוחניות, אבל אליעד טוען בדיוק ההפך. מהי התפיסה השגויה לגבי רוחניות ואושר? אליעד מסביר שהתפיסה הרווחת היא שיש דברים שהם רוחניים באופן מוחלט (כמו מדיטציה), ויש דברים שהם לא רוחניים, כמו עבודה או כסף. אנשים חושבים שאם הם עושים מדיטציה הם מתקרבים לאושר מוחלט, ואם הם עובדים או מלמדים מתמטיקה הם מתרחקים ממנו. לדעתו זו ... הפעולה עצמה - במהלך העבודה או בשיעורים פרטיים במתמטיקה, למשל. איך להפוך את העבודה להתבוננות רוחנית? אליעד מדגים באמצעות מקרה של אדם שמלמד שיעורים פרטיים במתמטיקה. במקום להשתעמם או לחוש תסכול מההוראה, האדם יכול להשתמש בשיעור כהזדמנות ... טובה יותר? כל השאלות האלה הופכות את הפעילות היומיומית, במקרה הזה הוראת המתמטיקה, להזדמנות רוחנית שמפתחת את השכל ואת הרגש של המורה ומאפשרת לו ליהנות ממה שהוא עושה. מדוע אין הבדל אמיתי בין ללמד מתמטיקה לבין חיפוש רוחני? אליעד מסביר שבסופו של דבר, כל נושא וכל פעילות הם רק לבושים שונים לאותה מהות רוחנית אחת. אדם יכול למצוא את האושר המוחלט ואת האחדות הרוחנית בין אם הוא עוסק במתמטיקה או בכל דבר אחר. כדי להגיע להבנה זו, עליו להתייחס לכל דבר כאמצעי לחקירה רוחנית, כאשר השאלות למה הדבר הוא כך ולא אחרת? מובילות אותו להבין את המציאות באופן עמוק יותר. מהם הטעויות הנפוצות בדרך לחיפוש רוחני? אנשים נוטים להגדיר אושר לפי תנאים מסוימים. למשל, הם אומרים: אהיה מאושר רק אם לא אצטרך לעבוד. אך אליעד מדגיש שאושר מוחלט חייב להיות בלתי תלוי בשום תנאי. האדם שחושב שרק במדיטציה או רק בקריאת ספרים רוחניים הוא יכול להיות מאושר, מפספס את המהות של אושר מוחלט - שאמור להיות זמין בכל סיטואציה, בלי שום תנאי. כיצד מפתחים את השכל ואת הרוחניות באופן מעשי? אליעד מציע למי שנתקע בדרך הרוחנית או מרגיש שאין לו דרך להתקדם, להתחיל לפתח את החשיבה השכלית שלו באמצעות פעילויות כמו משחקי חשיבה, משחקי לוגיקה ושחמט, כי לדבריו, ככל שהמוח ... ויכול לתפוס את המציאות בצורה יותר מופשטת ומדויקת. הוא מספר מניסיונו האישי שכאשר נתקע בחיפוש רוחני, הוא עצמו עבר לשחק משחקי חשיבה, מה שסייע לו מאוד לפתח את יכולותיו הרוחניות. מהו סודה של האחדות הרוחנית? האחדות האמיתית לפי אליעד היא היכולת לחוות את כל המצבים בצורה שווה. למשל, ליהנות באותה מידה בין אם אתה עוסק במדיטציה ובין אם אתה עוסק ... במצב זה האדם מסוגל לחוות אושר מוחלט בכל רגע, גם אם לכאורה הוא עושה פעולות שגרתיות או לא רוחניות. אליעד מדגיש שאם האדם לא יכול לחוות את האושר המוחלט בעבודה, סימן שהוא עדיין לא הגיע לאחדות מוחלטת. הוא צריך לשאול את עצמו שאלות, לחקור ... הנפרדות, את הפרטים הכי פשוטים בעבודה היומיומית, ורק כך יוכל לראות איך כל דבר מוביל לאחדות הרוחנית. למה חשוב לחקור דווקא את הפרטים הקטנים בעבודה? אליעד מסביר שדווקא השאלות על הפרטים הקטנים (למה דבר אחד קורה כך ולא אחרת) מביאות להבנה ... כאשר האדם חוקר את הפרטים הקטנים במציאות, הוא יכול לראות דרכם את התמונה הגדולה של האחדות הרוחנית. מהי המשמעות של אחדות מוחלטת לעומת אחדות שקרית? אחדות שקרית היא האמונה שהאושר נמצא במקום אחר, למשל במדיטציה או בקריאת ספרים
רוחניות אובדנית, רוחניות שקרית, בעיות של מורה רוחני, חיפוש רוחני, מי זה אליעד כהן? נוקם ונוטר, מודעות עצמית, התפתחות רוחנית, רוחניות עכשווית, אנשים רוחניים, התעוררות רוחנית, אושר או סבל
רוחניות אובדנית, רוחניות שקרית, בעיות של מורה רוחני, חיפוש רוחני, מי זה אליעד כהן? נוקם ונוטר, מודעות עצמית, התפתחות רוחנית, רוחניות עכשווית, אנשים רוחניים, התעוררות רוחנית, אושר או סבל
רוחניות אובדנית, רוחניות שקרית, בעיות של מורה רוחני, חיפוש רוחני, מי זה אליעד כהן? נוקם ונוטר, מודעות עצמית, התפתחות רוחנית, רוחניות עכשווית, אנשים רוחניים, התעוררות רוחנית, אושר או סבל מהם הבעיות העמוקות ברוחניות עכשווית? ההרצאה נוגעת במגוון נושאים הקשורים לרוחניות עכשווית, ואחת השאלות המרכזיות היא מה המשמעות של רוחניות אובדנית או שקרית. אליעד כהן מדבר על הרוחניות בעידן המודרני, כשהוא מתאר את השפעתה על אנשים בתרבות העכשווית. הוא מציין כי הרבה אנשים שרוצים להיות רוחניים, למעשה פועלים מתוך פחד, חוסר אונים, ותחושת חוסר שייכות. תופעה זו מתבטאת בעבודות רוחניות שמטרתן לא לשפר את החיים אלא להימנע מהם או להימנע מהתמודדות עם קשיים. מהו הקשר בין רוחניות לפטריות רעילות? בהמשך ההרצאה, אליעד משווה את הרוחניות הפופולרית לפטריות רעילות. הוא טוען שמבחינתם של רבים, רוחניות נראית כמשהו טבעי ויפה, אך למעשה היא רעילה ויכולה להוביל את האדם למקום של חוסר תועלת. הוא מסביר כיצד רוחניות, במקום לחבר אנשים לחיים האמיתיים ולעזור להם להתמודד עם קשיים, עלולה להרחיק אותם מהמציאות וליצור מהם אנשים שרק מחפשים אשליות של פתרון מיידי. איך מבדילים בין רוחניות אמיתית לרוחניות שקרית? שאלת הליבה שואל אליעד כהן היא כיצד ניתן להבדיל בין רוחניות אמיתית לבין רוחניות שקרית. הוא מציין כי רוחניות אמיתית תוביל את האדם להתמודד עם עצמו בצורה אובייקטיבית, כלומר, מתוך קבלה של כל מה שיש, טוב ורע. ברוחניות שקרית, לעומת זאת, יש נטייה להימנע מהתמודדות אמיתית עם המציאות ולהתכחש לקיומם של הקשיים. מהו תהליך ההתחברות לרוחניות אמיתית? במהלך ההרצאה, אליעד מציין את הצורך בהתחברות לרוחניות אמיתית, שתבוסס על היצמדות לאמת ויכולת להתמודד עם כל מה שמתרחש במציאות. הוא מדגיש את הצורך בהבנה מעמיקה של כל אחד מהשלבים בדרך אל ההארה הרוחנית - לא דרך אשליות או חיפוי על הבעיות, אלא דרך קבלה מלאה של כל מציאות חיים, גם אם היא קשה. התחברות כזו לרוחניות תוביל את האדם לאותנטיות אמיתית, ולהבנה שהחיים הם סבל, אך גם תהליך שממנו ניתן ללמוד ולהתפתח. מהם הקשיים האמיתיים שמתעוררים בתהליך הרוחני? לסיום, אליעד מדבר על הקשיים האמיתיים שיכולים להתרחש בתהליך הרוחני, כמו פחד, חוסר יכולת להתמודד עם הכאב, והקושי בקבלת אחריות על החיים. הוא מציין גם את הצורך בהבנה שהרוחניות היא לא תיקון של החיים, אלא יכולת להתמודד עם הכל, כולל סבל ואי נוחות. הכאב הוא חלק מהחיים, והתמודדות עם זה היא חלק מהתהליך ה
ריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות
ריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות
... רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני , לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות מהי הבעיה שנוצרת מלימודי רוחניות? אחת הבעיות המרכזיות שאליעד כהן מציג בנושא של לימודי רוחניות היא שהאדם מגיע ללמוד תחומים הקשורים לאושר, מודעות עצמית, מדיטציה (ויפאסנה) ועוד שיטות שונות כמו בודהיזם. בהתחלה, האדם שמתחיל ללמוד לימודים רוחניים חווה הצלחות ומגיע לרמות מסוימות של מודעות ואושר, אך לאחר שהוא עובר שלב זה, נוצרת אצלו בעיה חדשה ועמוקה יותר - תחושת ריקנות רוחנית וחוסר משמעות קיומית. אליעד מסביר שהבעיה הזאת נוצרת כאשר האדם לומד את הרוחניות ברמה עמוקה ומצליח להשתחרר מדברים חיצוניים שגורמים לו להרגיש אושר או סבל. ככל שהוא מתנתק יותר מהמשמעות של דברים ... כבר לא מעניין אותו או משמעותי עבורו. כיצד רוחניות יכולה לגרום לאיבוד משמעות בחיים? אליעד כהן מסביר באמצעות דוגמאות של אנשים שעושים מדיטציות, כמו ויפאסנה, או מתעסקים ... סיבה לחיות. מה הקשר בין פחד מוות לבין רוחניות? אליעד מציין שפחד מוות הוא בעיה נוספת שנוצרת אצל אנשים שלמדו הרבה רוחניות. כאשר האדם משתחרר מרוב הרצונות שלו, מצד אחד הוא אינו רוצה דבר ולכן לכאורה אינו אמור לפחד ממוות. אך מצד שני, דווקא ... שבה רבים מגיעים אליה לאחר שנים של לימודים רוחניים עמוקים, וזו נקודה מאוד מורכבת וקשה לפתרון. מה ההבדל בין האחדות השקרית לאחדות האמיתית? אליעד מדבר על שני סוגים של ... ואומר שום דבר לא חשוב. הוא מגיע כביכול לרוחניות, אבל במצב זה הוא גם מאבד כל עניין ומשמעות. זוהי למעשה ריקנות מוחלטת, אך לא מתוך שחרור אמיתי אלא מתוך ניתוק רגשי. ... הבעיות המרכזיות שנוצרות בעקבות לימודים רוחניים עמוקים? אליעד כהן מסביר בהרחבה את הבעיות הרוחניות העיקריות שנוצרות בעקבות לימודי רוחניות אינטנסיביים: תחושת ריקנות וחוסר עניין בחיים - האדם מבין שהכל זמני ולכן מאבד עניין. פחד קיומי ופחד ממוות - בעקבות ... חדשה לאחר אובדן המשמעות החיצונית. שעמום רוחני - חוויה של ריקנות מתמשכת כתוצאה מאובדן היכולת להתרגש ולהתחבר. אליעד מדגיש את המורכבות של ההגעה למודעות רוחנית אמיתית, ומזהיר שללא הבנה עמוקה ואמיתית של מהות הקיום והרצונות האנושיים, לימודים רוחניים עלולים להוביל למשבר עמוק של משמעות וזהות. מהו שעמום רוחני? איך מתמודדים עם ריקנות קיומית? האם מדיטציה יכולה להזיק? מה ההבדל בין אחדות שקרית לאמיתית? למה לימוד רוחניות גורם לאיבוד משמעות בחיים? איך להשתחרר מפחד מוות? ...
רוחניות ואהבה למוות, אנשים רוחניים שמאוהבים במוות, רוחניות ושנאת החיים, רוחניות ואהבת המוות, מורה רוחני מת מאושר, האם המוות זו שלמות? האם המוות הוא אושר? האם המוות הוא שקט נפשי? איך מרגיש מוות? אחדות שקרית, להשתחרר מהסבל, בודהיזם
רוחניות ואהבה למוות, אנשים רוחניים שמאוהבים במוות, רוחניות ושנאת החיים, רוחניות ואהבת המוות, מורה רוחני מת מאושר, האם המוות זו שלמות? האם המוות הוא אושר? האם המוות הוא שקט נפשי? איך מרגיש מוות? אחדות שקרית, להשתחרר מהסבל, בודהיזם
רוחניות ואהבה למוות, אנשים רוחניים שמאוהבים במוות, רוחניות ושנאת החיים, רוחניות ואהבת המוות, מורה רוחני מת מאושר, האם המוות זו שלמות? האם המוות הוא אושר? האם המוות הוא שקט נפשי? איך מרגיש מוות? אחדות שקרית, להשתחרר מהסבל, בודהיזם מדוע אנשים רוחניים נמשכים למוות? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו על התופעה של אנשים רוחניים שמגלים עניין רב במוות, למרות שמקובל לחשוב שרוחניות נועדה כדי לשפר את חוויית החיים. הוא מתאר שני סוגי אנשים עיקריים בעולם: הסוג הראשון הוא אנשים שרודפים אחרי מטרות חומריות כמו כסף, כבוד, כוח, ... הוא מקור לסבל ולכן הם בוחרים בדרך הרוחנית. מה מוביל אנשים לחפש רוחניות? אליעד כהן מסביר שרבים שבוחרים בדרך רוחנית עושים זאת בגלל שהמרדף אחרי הרצונות וההישגים בחיים גרם להם לסבל רב. הם מגלים שכשאדם רוצה יותר דברים - כמו מעמד או כסף - הוא סובל כשהוא לא ... שתציע להם שקט פנימי ושלווה. מדוע הרוחניות לפעמים מובילה לדיכאון ולמשיכה למוות? למרות שהמטרה המקורית של אנשים רוחניים היא להימנע מהסבל של החיים, רבים מהם מגלים שהדרך הזו מובילה אותם דווקא לכיוון ההפוך - להרגיש משיכה למוות. אליעד כהן מתאר כיצד אנשים רוחניים מתאהבים ברעיון של המוות, כי מבחינתם המוות נתפס כמצב אידיאלי שבו אין סבל, אין רצונות, ואין צורך להתמודד עם קשיי החיים. הוא מסביר שלפי תפיסה ... לברוח באופן מוחלט מהחיים. מה הסכנה בדרך הרוחנית המוחלטת? הסכנה הגדולה, לפי אליעד, היא שאם אדם מתנתק לחלוטין מרצונות וממטרות חיצוניות, הוא יגיע למצב של דיכאון ורצון למות. בריחה מוחלטת ... ונכון לכל אדם. האם המוות הוא אושר? למה רוחניות מובילה לדיכאון? מהי אחדות שקרית? מה זה מורה רוחני מת מאושר? איך להשתחרר מהסבל? האם רוחניות גורמת לרצות למות? מוות ורוחניות, המוות כשלמות, המוות כרוגע, המוות כאושר, האם מתים מאושרים? אין הבדל בין חיים למוות, רוחניות ורצון למות, רוחניות ורצון להתאבד, רוחניות תגרום לך לרצות למות, רוחניות תגרום לך לדיכאון ...
חקירה רגשית, היפוכים, חקירה שכלית, כסף טוב או רע, לעבוד טוב או רע, אולי ההפך הוא הנכון, איך לשאול שאלות, רוחניות שקרית, רוחניות אמיתי, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים
חקירה רגשית, היפוכים, חקירה שכלית, כסף טוב או רע, לעבוד טוב או רע, אולי ההפך הוא הנכון, איך לשאול שאלות, רוחניות שקרית, רוחניות אמיתי, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים
... רגשית, היפוכים, חקירה שכלית, כסף טוב או רע, לעבוד טוב או רע, אולי ההפך הוא הנכון, איך לשאול שאלות, רוחניות שקרית, רוחניות אמיתי, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים איך אפשר להחליט החלטות אם הכל אחד והכל שווה? השאלה העיקרית שנדונה בתוכן של אליעד היא כיצד בן אדם יכול לקבל החלטות בחייו, אם הוא מאמץ את ההבנה או המחשבה הרוחנית שאומרת הכל אחד, הכל טוב או הכל שווה. לכאורה, אם באמת הכל שווה, אז אין יתרון או חיסרון בשום פעולה, ולכן קשה לאדם ... כי היא מבזבזת את הזמן הפנוי שבו אפשר היה לעשות דברים אחרים. כך עולה השאלה כיצד להחליט אם לעבוד או לא. מה ההבדל בין רוחניות שקרית לבין רוחניות אמיתית? אליעד מסביר שיש שני סוגים של הבנה רוחנית, רוחניות שקרית ורוחניות אמיתית: רוחניות שקרית: האדם מנסה לאמץ את המחשבה שהכל אחד, שאין הבדל בין דברים, לדוגמה שאין הבדל בין אם יש לו כסף או אין לו כסף, אך בפועל הוא ממשיך להרגיש את ההבדלים האלה. זו רוחניות שקרית כי הוא אומר הכל אחד אבל עדיין חווה הבדלים פנימיים שמייצרים לו סבל. רוחניות אמיתית: האדם מסוגל לחוות את המציאות משתי זוויות שונות וסותרות לחלוטין בו - זמנית. למשל, הוא מסוגל לחוות בו - ... אליעד מדגיש שהתהליך הזה לא יכול להתבצע באופן שטחי, אלא חייב להיות יסודי ומעמיק. הוא מזהיר כי מדיטציות או טכניקות רוחניות שטחיות לא יביאו לאיזון אמיתי וקבוע, אלא רק יצרו חוויה זמנית וחולפת. רק חקירה עמוקה ויסודית של ההיפוכים מובילה ... באמצעות שיטה זו, המוח מאזן את עצמו באופן טבעי והאדם משתחרר מתלות בכל תפיסה חד - צדדית של המציאות. איך להחליט החלטות? רוחניות אמיתית מול רוחניות שקרית האם כסף זה טוב או רע? אחדות ההפכים מהי חקירה רגשית ושכלית? ...
לימודי רוחניות, לימודי קבלה, לימודי מודעות עצמית, לימודי התפתחות אישית, השוואה בין מקומות, איפה הכי טוב ללמוד? איפה מומלץ ללמוד? מורים רוחניים, שיטות רוחניות, העצמה אישית, מצא את ההבדלים
לימודי רוחניות, לימודי קבלה, לימודי מודעות עצמית, לימודי התפתחות אישית, השוואה בין מקומות, איפה הכי טוב ללמוד? איפה מומלץ ללמוד? מורים רוחניים, שיטות רוחניות, העצמה אישית, מצא את ההבדלים
... רוחניות, לימודי קבלה, לימודי מודעות עצמית, לימודי התפתחות אישית, השוואה בין מקומות, איפה הכי טוב ללמוד? איפה מומלץ ללמוד? מורים רוחניים, שיטות רוחניות, העצמה אישית, מצא את ההבדלים מהן הטענות נגד לימודי רוחניות, קבלה והתפתחות אישית? במהלך הרצאה זו, אליעד עוסק בנושאים שונים הקשורים לרוחניות, קבלה, מודעות עצמית והתפתחות אישית. הוא מבצע השוואה בין מקומות לימוד ושיטות רוחניות, תוך שהוא מעלה שאלות וטענות שמועלות כלפי תחום זה. מהן הטענות העיקריות שמועלות נגד שיטות רוחניות? בין הטענות שנשמעות כלפי מקומות לימוד רוחניים, צוין שלוקחים אנשים ומחדירים להם דרך חשיבה מסוימת, כמו בכת. אנשים שמצטרפים לשיטות רוחניות עלולים להרגיש שהם מתחייבים להקדיש את כל חייהם ... אחת השאלות המרכזיות שהועלתה היא אם המאמינים באמת מרגישים מאושרים לאחר שהם לומדים את השיטה הרוחנית. אליעד מציין שזו שאלה חשוב מאוד, שכן ייתכן ... של מחשבה עצמית, אבל זה לא בהכרח מעיד על התוצאה האמיתית. הוא מתאר כיצד אנשים שמצטרפים לשיטות רוחניות עשויים להרגיש תחושת אושר, אך האם זהו האושר האמיתי או רק תחושה חולפת? מה המשמעות של המונחים ניצול ואושר בהקשר של שיטות רוחניות? בהמשך, נבחנות גם טענות על כך שהשיטות הרוחניות מנצלות את תלמידיהם. אליעד מעלה את השאלה מהו ... שמנצל את אחרים, תלוי במערכת הערכים האישית שלו. מה המשמעות של ההפך בעיניים של מי שמעורב בשיטות רוחניות? כחלק מהדיון, אליעד מציין את המושג של ההפך, שיכול להיראות כמוקד שאלות עבור אנשים המנוהלים לפי שיטה רוחנית. השאלה אם המאמין רואה את ההפך מכל דבר יכול לשמש כמדד למידה והבנה. כשמדברים על מהות של רעיון רוחני, חשוב להבין עד כמה האדם מסוגל לראות את שני ... מלכתחילה - האם האדם רוצה את האושר שהוא מחפש, או שהוא מחפש להבין את עצמו בצורה אחרת. שיטות רוחניות לימודי קבלה מודעות עצמית התפתחות אישית ניצול במערכות רוחניות מהות האושר ...
רוחניות - מהי רוחניות? מדוע כולם רוחניים ברמה כלשהי? ומיהו אדם רוחני באמת?
רוחניות - מהי רוחניות? מדוע כולם רוחניים ברמה כלשהי? ומיהו אדם רוחני באמת? רוחניות היינו חיפוש משמעות נסתרת בדברים הגלויים. מי שיתבונן בעניין יראה כי אין שום אדם בעולם שאינו רוחני ברמה כלשהי. משום שאפילו המשמעות שהאדם מייחס לדברים השונים, גם היא סוג של רוחניות ואין אדם בעולם שלא מייחס משמעות כלשהי לדברים מעבר למה שהם. לדוגמה: נניח שבן אדם שותה כוס מים. מה עושה ... אדם בעולם עושה את מעשיו מסיבה כלשהי, דהיינו, האדם מייחס משמעות כלשהי למעשיו, משמעות שהיא מעבר לפעולות עצמן שאותן הוא מבצע. ממילא זה אומר, כי כל אדם יש בו רובד רוחני של לייחס משמעות נסתרת לדברים גלויים. בעקרון ניתן לומר, כי כל משמעות שמייחס האדם לרגע הזה שאינה קשורה לרגע הזה, הרי שהיא משמעות נסתרת ורוחנית. לדוגמה: אם קורה לאדם משהו והוא מבין שזה קרה בגלל אירועים קודמים שיצרו את האירוע של הרגע הזה, הרי שבעצם האדם מייחס משמעות נסתרת למשהו שקורה כרגע. כל מחשבה שיש לאדם על הדברים מעבר למה שהם, הרי שזאת הסתכלות רוחנית. כאשר קורה משהו והאדם מבין שהאירוע הזה יגרור אחריו אירוע אחר, הרי שהאדם מייחס משמעות נוספת לאירוע הנוכחי שמתרחש ברגע הזה. ואכ יש כאן סוג של הסתכלות רוחנית. נמצא אם כן, כי כל משמעות שנותן האדם לדבר כלשהו שאינה נמצאת בדבר עצמו אלא במקום אחר ונסתר, הרי שזו סוג של רוחניות, שהיא להסתכל על הנסתר שבדברים ולא רק על החלק הגלוי. ומיהו אדם רוחני באמת? אדם רוחני באמת הוא זה שרוחניות לא מעניינת אותו! אדם שעוסק ברוחניות, הרי שהוא לא רוחני בשלמות. ונסביר: כאשר האדם מנסה להיות רוחני, הרי שזה אומר שישנם דברים במציאות שהם לא רוחניים בעיניו. כאשר האדם חושב שיש גשמיות ויש רוחניות, הרי שהוא לא אדם רוחני בשלמות, מאחר שבעולם שלו יש גם גשמיות ולא רק רוחניות. אדם רוחני אמיתי הוא כזה שלא מבדיל בין גשמיות לרוחניות, ושהוא לא מתאמץ לחפש ולתת משמעות לדברים מעבר למה שהם. רוחני אמיתי הוא זה שרואה את הדברים כפי מה שהם בלי להוסיף להם פרשנויות נוספות. אדם רוחני באמת הוא זה שמוצא את המשמעות שיש בכל דבר ודבר בלי קשר לדברים אחרים. אדם רוחני באמת הוא זה שמבין את המשמעות של הדברים בתוך הדברים עצמם, בלי להפריד בין הדבר לבין המשמעות שלו. אדם רוחני ששותה כוס מים, אצלו יש משמעות לעצם שתיית כוס המים, בלי קשר לסיבות שבגללן הוא שותה את כוס המים. ברגע שהאדם לא מתחבר לפעולה שהוא עושה כרגע אלא חושב רק על התוצאה שלה, הרי שהוא מנסה להיות רוחני, דהיינו, הוא מנסה למצוא משמעות מעבר למה שהוא עושה. אדם רוחני באמת הוא זה שמצא את המשמעות ושמבין מהי המשמעות של העשייה עצמה, בלי קשר לתוצאה של העשייה. לסיכום:
לימודי רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחנית
לימודי רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחנית
... רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחנית איך מתמודדים עם בעיות קשב וריכוז בתהליך רוחני? אנשים שנמצאים בתהליך רוחני או בדרך של התפתחות אישית ומודעות עצמית, לעיתים קרובות מתקשים להקדיש קשב וריכוז למשימות יומיומיות פשוטות. הסיבה לכך היא שהמוח שלהם נמשך לעיסוק בתובנות רוחניות עמוקות יותר, לתהליכים פנימיים של הבנה והארה רוחנית. מצב זה מייצר אצל האדם תחושה חזקה של חוסר עניין במשימות היומיומיות, כמו מטלות בית או עבודה, והוא מרגיש קונפליקט בין הרצון שלו להעמיק בתהליך הרוחני לבין הצורך שלו לבצע פעולות פשוטות וגשמיות. לדוגמה, אדם יכול להרגיש שהחלומות והמציאות הפנימית שלו אמיתיים יותר מאשר המטלות היומיומיות כמו שיעורים, לימודים או משימות עבודה. החלומות או החוויות הרוחניות נתפסות כאמיתיות, חשובות ומושכות יותר, ולכן הן מקשות על האדם להתרכז במציאות היומיומית הרגילה. התשובה של אליעד לבעיה זו ... נמצא במצב של קונפליקט פנימי אמיתי, וכרגע אין לכך פתרון חלקי. הדרך היחידה לפתור את הקונפליקט היא להגיע למצב רוחני מתקדם ביותר, שבו האדם מסוגל לחוות את אותה תחושה רוחנית או הנאה רוחנית בכל פעולה שהוא עושה. אליעד מסביר שאם אדם יהיה מספיק רוחני ומפותח, הוא יוכל לחוות את אותן תחושות עמוקות ומספקות, שהוא מחפש במדיטציה או בלימודים רוחניים, גם תוך כדי ביצוע פעולות פשוטות ויומיומיות, כמו ניקיון הבית או הליכה לדואר. לדוגמה, אם אדם רוצה להרגיש תחושת סיפוק עמוקה או לחוות תחושת שלווה, הוא לא חייב ללכת דווקא לעשות מדיטציה או לקרוא ספרים רוחניים. הוא יכול למצוא וליצור את התחושה הזו בכל פעולה שהוא עושה. הוא יכול לנקות את הבית ולהגיע דרכה לתובנות רוחניות עמוקות על עצמו ועל המציאות, בדיוק כמו בזמן שהוא קורא ספרים רוחניים עמוקים כמו הספר להיות אלוהים. האם ניתן להשיג תובנות רוחניות מכל פעולה בחיים? אליעד מדגיש שכל דבר במציאות הוא חלק מאותו ספר שאלוהים כתב, ולכן כל פעולה בחיים היא הזדמנות לקבל ... אלוהים - אליעד מסביר שאפילו הליכה לדואר יכולה ללמד את האדם על עצמו, על החיים ועל היקום בדיוק כמו קריאה בספרים רוחניים. כל המציאות, לדבריו, היא ספר אחד גדול שכתב אלוהים, ולכן התובנות הרוחניות אינן מוגבלות לספר מסוים, לתרגול מסוים או למדיטציה, אלא זמינות בכל רגע ובכל מצב. הוא נותן דוגמה נוספת לאדם שקשה לו לדבר עם אנשים בשיחות חולין, כיוון שהמחשבות שלו נתונות כל הזמן לדברים רוחניים ועמוקים. לדבריו, בסופו של תהליך ההתפתחות הרוחנית האדם יוכל לדבר עם אחרים שיחות פשוטות ורגילות, ובמקביל לחוות תובנות רוחניות עמוקות. הדבר מתאפשר משום שיש שתי שכבות של מודעות: שכבה חיצונית שמנהלת את השיחות הפשוטות והיום - יומיות, ושכבה פנימית שממשיכה להתחבר לתובנות הרוחניות העמוקות ללא הפרעה. האם ניתן לשלוט בהתנתקות ובהתעוררות הרוחנית? אליעד נשאל על מצב בו אדם מתנתק מהמציאות למשך זמן ארוך עקב העומק הרוחני אליו הוא מגיע. לדוגמה, האדם עשוי לעצום עיניים ולהתנתק לשבוע או אפילו יותר, ואז חוזר למציאות אחרי תקופה ממושכת. אליעד ...
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
... פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר מה הקשר בין פילוסופיה לאושר? איך ניתוחים רגשיים משפיעים על ההרגשה שלנו? הרצאה זו עוסקת בקשר בין לימודי פילוסופיה וגישות רוחניות לבין האושר הפילוסופי. אחד הנושאים המרכזיים שהועלו בהרצאה הוא איך גישות שונות לפיהן אנשים יכולים להבין את מהות ... עשוי להיות כל הזמן במתח, לא בטוח אם מה שהוא עושה טוב או לא, ובסופו של דבר לא יכול ליהנות מהחיים. האם שיטות רוחניות כמו בודהיזם מובילות לאושר אמיתי? נראה כי גם הגישות הרוחניות שמובילות לאי - היקשרות לדברים, כמו בודהיזם, יוצרות תחושת אושר, אך יש בזה צדדים נסתרים. יש אנשים שמצליחים לא להיות ... טוב לא בגלל שהוא רץ או שוחה, אלא בגלל שהוא מצליח להתמודד עם אתגר שהציב לעצמו. סיכום: איך פילוסופיה ושיטות רוחניות עשויות להוביל לאושר? בהרצאה הובאו דוגמאות שמסבירות איך פילוסופיה ושיטות רוחניות שונות עשויות להשפיע על תחושת האושר. בסופו של דבר, המטרה לא תמיד היא למצוא את הדרך הנכונה לאושר, אלא להבין איך ... יותר. מה זה אושר פילוסופי? האם לימודי פילוסופיה תורמים לאושר? מה הקשר בין ניתוח רגשות לאושר? האם שיטות רוחניות כמו בודהיזם עוזרות להרגיש מאושר? כיצד ניתוחים רגשיים משפיעים על חיינו? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב מוצר, איך להגיע להארה רוחנית אמיתית?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רוחניות, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רוחניות, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לעסקים, מטפל, מאמן עסקי מומלץ בנושא רוחניות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 06:10:21 - wesi1