אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רובוט ✔ניהול עובדים, איך לתת משימות לעובדים? איך לנהל עובדים? עובדים או רובוטים, ניהול עובד כמו רובוט, למה לנמק את המשימה לעובדים? למה להסביר את...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ניהול עובדים, איך לתת משימות לעובדים? איך לנהל עובדים? עובדים או רובוטים, ניהול עובד כמו רובוט, למה לנמק את המשימה לעובדים? למה להסביר את מטרת המשימה לעובדים? מהי מטרת המשימה לעובדים? איך לנהל מנהלים? יעוץ ארגוני, אימון למנהלים
למה כדאי להסביר לעובדים את מטרת המשימה?

כאשר נותנים משימה לעובד, קיימות שתי אפשרויות עיקריות: הראשונה היא פשוט להגיד לעובד מה עליו לעשות, והשנייה היא להסביר לעובד לא רק מה הוא צריך לעשות, אלא גם למה הוא צריך לעשות זאת, כלומר, מהי מטרת המשימה. לדוגמה, אם יש צורך לנקות את המשרד, אפשר להגיד לעובד: "תנקה את המשרד", ואפשר גם להגיד לו: "תנקה את המשרד כי בעוד שעה יגיעו אורחים". האפשרות השנייה, שמכילה את ההסבר, עדיפה בדרך כלל מכיוון שהיא נותנת לעובד את ההבנה העמוקה יותר לגבי התכלית.

מה יותר חשוב - המשימה או המטרה שלשמה היא מבוצעת?

כאשר נותנים משימה, חשוב להבין שהמשימה עצמה אינה המטרה. כל משימה מבוצעת כדי להשיג תכלית מסוימת. לדוגמה, מה יותר חשוב: לבשל אוכל או לאכול אותו? כמובן שהאכילה חשובה יותר מהבישול עצמו. אם האוכל יתבשל אבל לא יאכלו אותו, אז כל הבישול היה לשווא. באותה מידה, משימות בעבודה תמיד נועדו להשיג מטרות מוגדרות, ולכן חשוב יותר להתמקד במטרה הסופית מאשר רק בביצוע המשימה עצמה.

מה קורה כאשר העובד לא מבין את מטרת המשימה?

כאשר נותנים לעובד משימה בלי להסביר לו את המטרה שלה, נוצרות בעיות רבות:
  • העובד עלול לא להבין את המשימה באופן ברור ומדויק.
  • לעובד קשה לבחור את הדרך הטובה ביותר לבצע את המשימה, מאחר שהוא אינו יודע לאן בדיוק הוא אמור להגיע.
  • במקרה שהנסיבות משתנות, העובד לא ידע כיצד לשנות את הביצוע בהתאם.
  • אם נוצרת אי ודאות או דילמה, העובד לא ידע כיצד להחליט נכון, מכיוון שאין לו את ההקשר הרחב.
לעומת זאת, כשמסבירים לעובד לא רק מה המשימה אלא גם למה צריך לבצע אותה, העובד יודע כיצד להתאים את הפעולות שלו למטרה הסופית, וכך נמנעות טעויות רבות.

האם העובדים שלך הם רובוטים או אנשים חושבים?

כאשר מתייחסים לעובדים כרובוטים, מסבירים להם בדיוק מה לעשות, איך לעשות ומתי לעשות, אבל לא מסבירים להם למה לעשות זאת. לרובוטים יש יתרון ברור - הם מבצעים במדויק את מה שמגדירים להם, ללא צורך בהסברים או בהבנת המטרה. אך רובוטים גם מוגבלים מאוד: הם אינם יכולים להתאים את עצמם לשינויים, אינם יכולים לתקן טעויות, ואינם יכולים לחשוב באופן עצמאי.

בני אדם, לעומת זאת, אינם רובוטים. הם יכולים לחשוב, לנתח ולהבין את הסיבות לפעולותיהם. כאשר מתייחסים לעובדים כמו לרובוטים, נוצרות בעיות רבות, כי לא תמיד ברור להם איך בדיוק לבצע את המשימה. לפעמים העובדים לא מבינים בדיוק מה רצית, לפעמים הם לא יבינו את ההסבר באופן מדויק, ולפעמים הנסיבות ישתנו והעובד לא ידע איך להתאים את עצמו.

אם אתה בטוח לחלוטין שהעובד שלך יבין בדיוק את ההנחיות ושלא יהיו שינויים בנסיבות - אז אתה יכול להתייחס אליו כמו לרובוט, אבל במציאות זה כמעט אף פעם לא אפשרי. לכן, עדיף תמיד להסביר לעובד מהי מטרת המשימה, וכך לאפשר לו להשתמש בשיקול הדעת האנושי שלו כדי להשיג את התוצאות הרצויות.

איך נכון לתת משימות לעובדים בצורה אידיאלית?

במצב אידיאלי, הדרך הטובה ביותר לתת משימות לעובדים היא בכלל להתחיל מהסוף. במקום לומר לעובד "תעשה את זה וזה", עדיף לומר לו מה המטרה הסופית שאליה החברה או הארגון רוצים להגיע, ואז לשאול את העובד: "איך אתה מציע להשיג את זה?". כך העובד מתמקד במטרה הסופית ולא רק במשימה המיידית.

לדוגמה, במקום להגיד לעובד "תנקה את המשרד", עדיף לומר לו: "אנחנו צריכים שהמשרד יהיה מוכן לקבלת אורחים בעוד שעה, מה לדעתך צריך לעשות?". כך העובד יכול להציע פתרונות בעצמו ולבחור את הדרך הטובה ביותר להגיע למטרה.

למה עדיף להעסיק עובדים חכמים ולתת להם להבין את המטרה?

כאשר אתה מעסיק עובדים חכמים ומסביר להם לא רק את המשימה, אלא גם את המטרה שמאחוריה, הם מסוגלים לשקלל את כל הגורמים ולהגיע להחלטות טובות יותר. בכל פעם שהם נתקלם בדילמה, הם יזכרו מה המטרה הסופית, ויכוונו את הפעולות שלהם להשגת המטרה הזו. ככל שהעובד חכם יותר, כך נכון יותר להסתמך על הבנתו ולא על הנחיות טכניות מוגבלות.

מה לעשות כאשר מנהלים מנהלים?

כאשר מנהלים מנהלים אחרים בארגון, חשוב אף יותר להגדיר להם את המטרות ופחות את הדרך. לדוגמה, יש להגיד למנהל הכפוף לך: "אנחנו רוצים להגיע למטרה מסוימת - איך לדעתך כדאי להגיע אליה?". כך המנהל יכול להשתמש בשיקול דעתו ולהציע את הדרכים הטובות ביותר. זה נותן לו מוטיבציה ותחושת אחריות גדולה יותר כלפי התוצאה הסופית.

שאלות לחשיבה בניהול עובדים

אליעד מציע לחשוב על הנקודה הזו לעומק: כאשר אתם נותנים הנחיה לעובד, עד כמה אתם מדברים איתו על "מה צריך לעשות", ועד כמה אתם מדברים איתו על "למה לעשות זאת"? עד כמה אתם מסבירים לעובדים את מטרת המשימות שאתם נותנים? שינוי קל באופן שבו אתם מציגים משימות יכול להפוך את כל הארגון ליעיל ואפקטיבי יותר.
איך לתת משימות לעובדים בצורה אפקטיבית?

כאשר נותנים משימה לעובד, אפשר פשוט להגיד לו מה לעשות, ואפשר גם להסביר לו למה הוא צריך לעשות זאת. לדוגמה, אפשר לומר לעובד: "צריך לנקות את המשרד." אבל ניתן גם להוסיף: "צריך לנקות את המשרד כי בעוד שעה יגיעו אורחים."

כלומר, ניתן לתת משימה בפני עצמה, וניתן גם לפרט את הסיבה לביצועה. אמנם לא תמיד זה אפשרי, הכרחי או מתאים להסביר את הסיבה, אך באופן כללי, עדיף לפרט למה מבצעים את המשימה.

למה חשוב להסביר את מטרת המשימה?

כשאנחנו נותנים משימה לעובד, אנחנו בעצם רוצים שהוא יבצע פעולה מסוימת על מנת להשיג תכלית מסוימת. ולכן, מה חשוב יותר - המשימה עצמה, או התכלית שאליה היא מכוונת?

למשל, מה חשוב יותר - לבשל אוכל או לאכול אותו? ברור שחשוב יותר לאכול. אם האוכל יתבשל ולא ייאכל, הרי שהבישול לא היה מועיל. כך גם עם משימות בעבודה - אם המשימה מתבצעת אך לא משיגה את התוצאה הרצויה, אזי העבודה הייתה לחינם.

הבעיות שעלולות להיווצר כאשר לא מסבירים את מטרת המשימה

כאשר נותנים לעובד משימה ללא הסבר על מטרתה, עלולות להיווצר טעויות רבות:
  • העובד עלול לא להבין את המשימה בצורה מדויקת.
  • ייתכן שיש מספר דרכים לבצע את המשימה, אך העובד לא ידע איזו מהן מתאימה ביותר.
  • במצבי חוסר ודאות, העובד לא ידע כיצד לקבל החלטה נכונה.
  • אם משתנות הנסיבות, העובד לא ידע כיצד להסתגל למצב החדש.
לעומת זאת, כאשר מסבירים לעובד מהי המשימה ומה מטרתה, קל לו יותר לכוון את הביצוע בהתאם ליעד הסופי. בכל מצב של דילמה, הוא יכול להתאים את ביצוע המשימה למטרה הגדולה יותר.

האם עדיף לתת משימה או להגדיר יעד?

במצב אידיאלי, כדאי אפילו להפוך את הגישה ולומר לעובד קודם כל מה המטרה הסופית, ורק לאחר מכן מה המשימה שנגזרת ממנה. השאלה היא מה עומד לנגד עיניו של העובד - האם הוא מתמקד בביצוע המשימה עצמה, או בהשגת התוצאה הסופית?

למשל, האם הוא רואה את עצמו כמי שצריך "לנקות את המשרד", או כמי שצריך "להכין את המשרד לקראת הגעת האורחים"? הבדל קטן בגישה, אך משמעותי מאוד באפקטיביות העבודה.

עובדים הם לא רובוטים

ככל שהעובד פחות חושב, כך הוא מתפקד יותר כרובוט. לרובוט אומרים בדיוק מה לעשות, והוא מבצע זאת ללא הבנה של המטרה. אבל בני אדם אינם רובוטים - הם חושבים, מתלבטים, ופועלים בהיגיון. וכאשר מתייחסים אליהם כרובוטים, מתעוררות בעיות רבות:
  • לא בטוח שהמשימה הוסברה להם נכון.
  • לא בטוח שהמשימה שהוגדרה היא אכן הפתרון הטוב ביותר.
  • לא בטוח שהמצב יישאר זהה לאורך זמן - נסיבות עשויות להשתנות.
לכן, עדיף להסביר לעובד מהי המטרה הסופית, כדי שיוכל להתאים את הביצוע בהתאם לנסיבות המשתנות ולשיקול דעתו.

ניהול נכון - התמקדות במטרה הסופית

כאשר מנהלים עובדים, עדיף להציג בפניהם קודם כל את המטרה, ורק לאחר מכן לדון בדרכים האפשריות להשגתה. כלומר, במקום לומר: "תעשה את זה וזה", עדיף לומר: "אנחנו רוצים להגיע לתוצאה הזאת - איך לדעתך ניתן להשיג אותה?"

המטרה הסופית תמיד חשובה יותר מהדרך שמובילה אליה. לכן, בפעם הבאה שאתם נותנים הנחיות למישהו, נסו לבדוק: כמה אתם מתמקדים במשימה עצמה, וכמה אתם מסבירים את הסיבה לביצועה? כמה זמן אתם מקדישים למה שצריך לעשות, וכמה זמן מוקדש ללמה עושים את זה?

לסיכום

אם אתם רוצים שעובדים יבצעו משימות בצורה חכמה ויעילה, כדאי להסביר להם גם את התכלית שמאחורי המשימה. באופן אידיאלי, עדיף להגדיר להם קודם כל את היעד, ורק לאחר מכן את הצעדים להגשמתו.

למידע נוסף על ניהול עובדים, איך לתת משימות בצורה נכונה ואיך לגרום לעובדים להקשיב לך, ניתן להיכנס לאתר ולחפש נושאים כמו: "איך לתת משימות", "ניהול עובדים", "אימון מנהלים" ועוד.

בהצלחה!
קשיים איך לנהל עובד להשיג אותה הקשבה להשיג צורך קבלת החלטות לשכנע עובדים להקשיב אפשרי שיקולים מהי המטרה איך לנהל איך לנהל מנהל איך לנהל מנהלים איך לנהל עובד איך לנהל עובדים איך לתת משימות איך לתת משימות לעובד איך לתת משימות לעובדים אימון אימון למנהלים אימונים ארגון הסבר הסברים יועץ יעוץ יעוץ ארגוני כיצד לנהל כיצד לנהל עובדים להסביר להסביר את מטרת המשימה לעובדים להתאמן למה להסביר את מטרת המשימה לעובדים למה לנמק את המשימה לעובדים למנהלים לנהל לנהל מנהל לנהל מנהלים לנהל עובד לנהל עובדים לנמק לנמק את המשימה לעובדים לתת לתת משימות לתת משימות לעובד לתת משימות לעובדים מהי מטרת מטרות מטרת המשימה לעובדים מנהל מנהלים משימה משימות משימות לעובדים ניהול ניהול מנהלים ניהול עובד ניהול עובד כמו רובוט ניהול עובדים עובד עובדים עובדים או רובוטים רובוט רובוטים תכלית
דומם חי, רובוט אנושי, תודעה של דומם, רגשות של דומם, חי או דומם, נשמה לדומם, רובוט בצורת בן אדם
דומם חי, רובוט אנושי, תודעה של דומם, רגשות של דומם, חי או דומם, נשמה לדומם, רובוט בצורת בן אדם
... חי, רובוט אנושי, תודעה של דומם, רגשות של דומם, חי או דומם, נשמה לדומם, רובוט בצורת בן אדם מה ההבדל בין רובוט לבן אדם? אליעד כהן מסביר באריכות על השאלה האם קיים הבדל מהותי בין בן אדם לבין רובוט או אפילו בין אדם לבין דומם. הנושא המרכזי של ההסבר הוא בירור ההבדל שבין התודעה האנושית לבין תודעה של רובוט, או בין האדם לבין חפץ דומם. אליעד פותח בטענה שיש לבחון האם בן אדם חי באופן מהותי או רק לכאורה, ואם כך, מה בדיוק ההבדל בין חי לדומם, אם בכלל ישנו הבדל. לשם כך הוא מביא דוגמה של רובוט שנראה ומתנהג בדיוק כמו בן אדם. הרובוט יכול להיראות חי, לדבר ולהגיב בדיוק כפי שבן אדם מגיב. אליעד שואל, האם זה באמת אומר שהרובוט חי, או שאולי הוא רק מתוכנת לגרום לנו לחשוב שהוא חי? הטענה העיקרית שאליעד מציג היא שכל מה שנחשב כחי לעומת דומם הוא עניין סובייקטיבי של פרשנות ולא עובדה מוחלטת. כלומר, ההבדל היחיד בין אדם לרובוט הוא בחומר שממנו כל אחד עשוי. אם הרובוט היה עשוי בדיוק מהחומרים שהגוף האנושי בנוי מהם - בשר, עצמות, תאים - האם אז היינו עדיין מתעקשים שהוא לא חי? הרי אז לא היה הבדל בכלל. לפי אליעד, גם הטיעון שהרובוט אינו חי כי אינו מתפתח, אינו תקף. קיימים רובוטים מתקדמים שמסוגלים להתפתח, להשתנות ולגדול ממש כמו בני אדם. אם כן, התפתחות או שינוי אינם יכולים להיות המדדים לקביעת חיים. האם קיום נשמה הוא ההבדל בין רובוט לבן אדם? אליעד מעלה שאלה נוספת - אולי ההבדל הוא בכך שלבן אדם יש נשמה, ולרובוט אין? אבל גם כאן הוא מסביר שהמושג נשמה הוא מושג מופשט. אם מתייחסים לנשמה כמשהו פנימי או חיצוני, היא בלתי נראית, אי אפשר להצביע עליה ולהוכיח את קיומה. מבחינתו, אם הרובוט מתנהג בדיוק כמו בן אדם ואף עשוי מחומרים דומים, הטענה של נשמה או חוסר נשמה לא באמת מספיקה להגדיר הבדל ברור. אליעד מוסיף דוגמה נוספת - ההבדל בין עכבר ... בשני המקרים, וההבדל היחיד הוא בחוט. מכאן הוא מדגים שגם בן אדם וגם רובוט פועלים בצורה דומה - בן אדם אולי פועל לפי רצונו, אבל גם הרצון עצמו מופעל מתוך משהו פנימי או חיצוני. לטענתו, בן אדם לא באמת שולט ברצון שלו. גם הרצון של האדם וגם פעולת הרובוט מגיעים מאותו המקור - כוח כלשהו שמפעיל אותם. לפי זה, ההבדל בין רובוט לבין בן אדם הוא אשליה בלבד. האם העובדה שאדם מתפתח מבדילה אותו מרובוט? בהמשך, אליעד מתייחס לכך שאדם גדל ומתפתח, לעומת רובוט, שלכאורה נשאר אותו הדבר מרגע יצירתו. אבל אליעד טוען שגם רובוטים כבר קיימים כיום שמתפתחים ומשנים את עצמם לאורך זמן. מכאן שגם ההבדל של התפתחות אינו הבדל אמיתי ומהותי. גם בן אדם וגם רובוט יכולים להתפתח, וכאן אליעד שוב חוזר לנקודה המרכזית - ההבדל הוא רק בפרשנות האנושית ולא באמת במהות. האם האטומים בגוף מרגישים או לא? אליעד מביא דוגמה נוספת ... מחשבתיות. אבל כדי להבין באמת האם יש הבדל בין חי לדומם או בין אדם לרובוט, צריך לברר את השאלה בלי שום העדפה קודמת. רק בירור כזה מאפשר להבין לעומק שההבדל שאנו תופסים הוא שרירותי ומבוסס על הנחות מוקדמות. לסיכום, אליעד כהן מציג באופן יסודי ומפורט את הרעיון שאין הבדל אמיתי וברור בין בן אדם לבין רובוט או אפילו דומם. ההבדל היחידי הוא בתפיסה שלנו, בפרשנות שאנחנו מעניקים למציאות, ובדרך שבה אנחנו מסתכלים על המושגים חי, דומם, רובוט ותודעה. אליעד מדגים את הרעיונות בצורה מפורטת כדי להראות שבעומק הדברים כל ההבחנות שאנו רגילים אליהן בין חי לדומם אינן באמת מוחלטות או הכרחיות, אלא תלויות רק בפרשנות שלנו. מה ההבדל בין חי לדומם? האם רובוט יכול להרגיש רגשות? האם לאדם יש נשמה? איך מזהים תודעה של רובוט? האם אטומים מרגישים? האם הרצון האנושי חופשי באמת? ...
פחד להטיל ספק בשכל, פחד לסמוך על המציאות, פחד להשתגע, פחד להשתחרר מהשכל, פחד לא לסמוך על השכל, פחד להתעורר מחלום, פחד לברוח מהמטריקס, בחירה חופשית, הכל קורה מעצמו, אולי אני רובוט? אולי אתה רובוט?
פחד להטיל ספק בשכל, פחד לסמוך על המציאות, פחד להשתגע, פחד להשתחרר מהשכל, פחד לא לסמוך על השכל, פחד להתעורר מחלום, פחד לברוח מהמטריקס, בחירה חופשית, הכל קורה מעצמו, אולי אני רובוט? אולי אתה רובוט?
... חופשית, הכל קורה מעצמו, אולי אני רובוט? אולי אתה רובוט? למה אנשים מפחדים להטיל ספק בשכל שלהם? אליעד כהן מדבר על אחד הפחדים העמוקים ביותר של האדם - הפחד להטיל ספק ... חייו, ולהבהיר שייתכן שהגוף הוא מעין רובוט שמתפקד באופן עצמאי לחלוטין. האם אנחנו רובוטים שפועלים לפי תוכנה? אליעד מתעמק בשאלה: האם יכול להיות שאתה רובוט?. הוא מסביר שהגוף מתפקד לפי תוכנית או חוקים, בדיוק כמו חפצים דוממים. הוא נותן דוגמה של אבן שנופלת למטה בלי ... מעלה את האפשרות שגם האדם פועל כמו רובוט, לפי תוכניות וחוקים קבועים מראש. השאלה מתחדדת כשאליעד מסביר שאנשים מניחים בטעות שיש להם שליטה, למרות שאולי ... האם הכל קורה מעצמו? האם אנחנו רובוטים? איך להשתחרר מהשכל? פחד להטיל ספק בשכל ...
רובוטים ובינה מלאכותית, האם רובוטים ישלטו בעולם? האם אתה חכם יותר מרובוט? האם רובוטים יחליפו אותנו? האם רובוט יכול להיות יותר חכם מבן אדם? מהי בינה מלאכותית? מהי אינטליגנציה מלאכותית? בינה מלאכותית חזקה, בינה מלאכותית כללי
רובוטים ובינה מלאכותית, האם רובוטים ישלטו בעולם? האם אתה חכם יותר מרובוט? האם רובוטים יחליפו אותנו? האם רובוט יכול להיות יותר חכם מבן אדם? מהי בינה מלאכותית? מהי אינטליגנציה מלאכותית? בינה מלאכותית חזקה, בינה מלאכותית כללי
רובוטים ובינה מלאכותית, האם רובוטים ישלטו בעולם? האם אתה חכם יותר מרובוט? האם רובוטים יחליפו אותנו? האם רובוט יכול להיות יותר חכם מבן אדם? מהי בינה מלאכותית? מהי אינטליגנציה מלאכותית? בינה מלאכותית חזקה, בינה מלאכותית כללי האם רובוטים יחליפו אותנו בעתיד? השאלה הראשונה שאליעד כהן מציג היא: האם רובוטים, בעלי אינטליגנציה מלאכותית, יחליפו אותנו בעתיד? הוא מבהיר כבר בתחילת הדברים שתשובה חד - משמעית אינה אפשרית, שכן השאלה מורכבת ותלויה בפרמטרים שונים. תחילה, אליעד מציין שרובוטים כבר היום מחליפים בני אדם במובנים מסוימים. בעבר, אנשים היו כותבים מכתבים ושולחים אותם בעזרת שליחים או יונים, אך כיום אנשים מתקשרים בעזרת טלפונים ניידים. באופן דומה, במקום שאדם יטאטא את הבית, קיים היום רובוט לניקיון. גם המכונית האוטונומית היא דוגמה טובה לכך שרובוט כבר מחליף אדם - במקום נהג אנושי, רובוט מנהל את הנסיעה. אליעד נותן דוגמה נוספת - הנציג הווירטואלי שמדבר איתך בפייסבוק או בשירות לקוחות באינטרנט. אלה רובוטים שכבר כיום מחליפים בני אדם. במה רובוט יכול להיות יותר חכם מבן אדם? אליעד מסביר שיש תחומים בהם רובוטים יכולים להיות חכמים יותר מאנשים, בעיקר במקומות שבהם נדרשים חישובים רבים ומורכבים. למשל, בשחמט, הרובוט יכול לחשב מיליוני מהלכים בשנייה אחת. לעומת זאת, ייתכן מאוד שבן אדם ימצא אלגוריתם טוב יותר לחישוב פעולות מסוימות, אלגוריתם שהרובוט לא חשב עליו בעצמו. במילים אחרות, היתרון המרכזי של הרובוטים הוא במהירות ובכמות החישובים שהם מסוגלים לבצע. אולם הם תמיד תלויים באלגוריתם המקורי שנכתב עבורם. גם כאשר רובוט משפר את האלגוריתם של עצמו, הוא לעולם לא יוכל להיות חכם יותר מהאלגוריתם הבסיסי שהוגדר לו מלכתחילה. במה רובוט לא יכול להיות יותר חכם מבן אדם? אליעד מדגיש שרובוטים מוגבלים במה שנוגע לחשיבה יצירתית ויצירת חוקיות חדשה מאפס. למשל, אם צריך לסדר כיסאות, פעולה זו נראית פשוטה לבני אדם, אך קשה לתכנת רובוט לבצע אותה בצורה מושלמת. רובוט יוכל לבצע אותה רק אם הוא מתוכנת על ידי אדם באופן מדויק מאוד. הסיבה לכך היא שהרובוט אינו יכול בעצמו ליצור חוקיות חדשה מאפס, אלא רק לפעול לפי חוקיות שכבר קיימת או שהוגדרה עבורו. דוגמה נוספת ... הסודוקו. אליעד מסביר שהאדם שיצר את משחק הסודוקו יכול לפתור אותו טוב יותר מאחרים, מאחר שהוא מכיר את החוקיות והלוגיקה של המשחק לעומקה. גם רובוט יכול לפתור סודוקו במהירות, אך הוא לעולם לא יהיה זה שהמציא את המשחק או הבין את החוקיות לראשונה. כלומר, רובוטים אינם מסוגלים להגיע להבנה עמוקה של חוקיות חדשה בלי שהוגדר להם מראש. מה צופן העתיד לאנושות מול רובוטים ובינה מלאכותית? העולם הולך ומתייעל, ולכן יותר ויותר פעולות הופכות לאוטומטיות ומתבצעות על ידי רובוטים. התהליך הזה כבר מתרחש כיום, ולכן המגמה ברורה - יותר רובוטים ופחות צורך בבני אדם בתפקידים פשוטים. אבל אליעד מבהיר שדווקא האנשים הפחות חכמים מהאלגוריתמים של הרובוטים הם אלו שנמצאים בסיכון להחלפה. מנגד, האנשים החכמים יותר מהרובוטים - כלומר, אלו שמסוגלים ליצור אלגוריתמים חדשים, לחשוב יצירתית, למצוא פתרונות חדשים - יהיו תמיד נחוצים. ...
בינה מלאכותית, אינטליגנציה מלאכותית, רובוט אנושי, אלגוריתם אנושי, איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך המוח פועל? רובוטיקה, אונה ימנית, אונה שמאלית, אונות המוח, סרוטונין, התודעה האנושית
בינה מלאכותית, אינטליגנציה מלאכותית, רובוט אנושי, אלגוריתם אנושי, איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך המוח פועל? רובוטיקה, אונה ימנית, אונה שמאלית, אונות המוח, סרוטונין, התודעה האנושית
... מלאכותית, אינטליגנציה מלאכותית, רובוט אנושי, אלגוריתם אנושי, איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך המוח פועל? רובוטיקה, אונה ימנית, אונה שמאלית, אונות המוח, סרוטונין, התודעה האנושית האם ניתן ליצור רובוט אנושי עם אינטליגנציה כמו של אדם? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא האם ואיך ניתן ליצור רובוט או בינה מלאכותית שיחשבו, יפעלו וירגישו בדיוק כמו בני אדם. ... מסביר שראשית יש להגדיר במדויק את המושג לחשוב. האם הכוונה לרובוט שמסוגל לבצע פעולות באופן אוטומטי או לרובוט שיש לו תודעה אמיתית, כזו המרגישה קיום ומודעות פנימית בדיוק כמו אצל האדם? הטענה שאליעד מציג היא שכדי ליצור רובוט אנושי באמת, עלינו לדעת תחילה מהי התודעה, איך המוח עובד, ... חיקוי שטחי של מנגנון החשיבה. האם בני אדם בעצמם הם סוג של רובוטים או אלגוריתמים? אליעד ממשיך ומסביר שכל אדם הוא למעשה סוג ... באופן תאורטי, ולכן לדעתו אין סיבה שלא ניתן יהיה ליצור רובוט שיהיה בדיוק כמו בן אדם, כל עוד נבין ונדע כיצד בדיוק ... של אימון ותכנות מחדש של המנגנונים הפנימיים. באותו אופן, רובוטים ניתנים לתכנות על ידי יצירת אלגוריתם שמחקה את אופן פעולת המוח. האם תחושת אני ותכלית החיים יכולים להופיע אצל רובוט? אליעד מסביר שהבעיה המרכזית ביצירת רובוט דמוי אדם היא שאלת תחושת האני והתכלית. בעוד שהאדם חווה תחושה פנימית עמוקה של קיום ותכלית, הרובוטים שאנחנו מכירים כיום פועלים מתוך מטרות מוגדרות מראש ללא ... אין, כלומר, האדם כביכול נוצר יש מאין, וזהו הבדל מהותי מהרובוט שנוצר יש מיש. לדבריו, אם רוצים ליצור רובוט שדומה באמת לאדם, עלינו להכניס לתוכו גם את ההיבט הזה של ... את התכלית שלו, אך לא בצורה מוגדרת מראש. אם לא נעשה זאת, הרובוט לעולם לא יוכל להיות כמו אדם, כי תמיד יחסר לו אותו שורש ... יצירה של יש מיש ליצירה של יש מאין. כיצד נדע שהצלחנו ליצור רובוט זהה לאדם? אליעד נותן דוגמה לבדיקה מעשית - אם ניצור רובוט שנראה בדיוק כמו אדם, נתנהג בדיוק כמו אדם, וכאשר ננהל איתו ... לכל סיטואציה בדיוק כמו שאדם היה מגיב, איך אז נדע שהוא רובוט? לפי אליעד, אם לא נצליח להבחין בינו לבין אדם, משמעות הדבר ... האלגוריתם האמיתי של המוח. דוגמה שהוא מביא היא שאם נשאל את הרובוט שאלה חסרת פשר כמו קוקוריקו, אדם אמיתי יכול לענות באופן לא הגיוני או מפתיע. כדי שהרובוט יהיה זהה לאדם, עליו להיות מסוגל לענות בצורה דומה - כולל ... למצבים אחרים שבהם הוא התנסה בעבר. כך בדיוק ניתן לתכנת את הרובוט - באמצעות מנגנוני הכללה שידעו לקחת מצבים חדשים, לזהות את ... ושורש הקיום. כל עוד אנחנו לא מבינים את השורש הזה, כל רובוט שניצור יהיה רק חיקוי חלקי של האדם, ולא יצירה מושלמת הזהה ... תודעה מלאכותית? מהי אינטליגנציה מלאכותית? מה ההבדל בין רובוט לאדם? האם קיימת בחירה חופשית באמת? מהי תחושת האני? ...
טיפול בסכיזופרניה, טיפול בהפרעת אישיות, מרגיש שכולם רובוטים, מרגיש לבד בעולם, מרגיש שרק אני קיים, מרגיש בתוך חלום, אולי כולם רובוטים? איך לדעת שלא כולם רובוטים? איך לטפל בהפרעת אישיות?
טיפול בסכיזופרניה, טיפול בהפרעת אישיות, מרגיש שכולם רובוטים, מרגיש לבד בעולם, מרגיש שרק אני קיים, מרגיש בתוך חלום, אולי כולם רובוטים? איך לדעת שלא כולם רובוטים? איך לטפל בהפרעת אישיות?
... בסכיזופרניה, טיפול בהפרעת אישיות, מרגיש שכולם רובוטים, מרגיש לבד בעולם, מרגיש שרק אני קיים, מרגיש בתוך חלום, אולי כולם רובוטים? איך לדעת שלא כולם רובוטים? איך לטפל בהפרעת אישיות? האם באמת כל האנשים סביבי הם רובוטים? ישנו מצב מיוחד, המאפיין לפעמים אנשים הסובלים מהפרעות אישיות, כגון סכיזופרניה, שבו אדם מרגיש שהוא היחיד שיש לו תודעה אמיתית, ושכל האנשים סביבו הם רובוטים חסרי תודעה. אליעד כהן מסביר כי חשוב להבין שלתחושה הזאת יש יסוד מסוים של אמת פילוסופית, אך זוהי אמת חלקית בלבד ולא מוחלטת. כלומר, מצד אחד, אי אפשר להוכיח בוודאות שלמישהו אחר יש תודעה כמוך, אבל מצד שני, אין גם דרך להוכיח את ההיפך, שכולם רובוטים חסרי תודעה. הסיבה לכך שאי אפשר להוכיח את קיומה של תודעה אצל אחרים, היא כי אנחנו יכולים לחוש רק את התודעה שלנו עצמנו. אנשים אחרים נתפסים ... בעלי רגשות, מחשבות ותחושות דומות לשלנו, אבל זו רק אמונה חזקה שאין לנו יכולת לאמת בוודאות מוחלטת. מנגד, האמונה שאנשים אחרים הם רובוטים, ללא רגשות או תודעה, גם היא חסרת בסיס וודאי, וזו רק אחת מתוך הרבה דרכים להסתכל על העולם. מדוע חשוב להבין שהאמונה כולם רובוטים אינה ודאית? כאשר אדם בטוח לגמרי שכולם רובוטים מלבדו, הוא יכול להרגיש בדידות עמוקה, ניכור וחוסר משמעות. האמונה המוחלטת הזאת יוצרת סבל נפשי גדול, ולכן אליעד מסביר שחשוב להטיל ספק ... אחת מיני רבות, ולמעשה אף אדם אינו יכול להיות בטוח לחלוטין במהות התודעה של אחרים. אליעד מדגיש שהבעיה האמיתית אינה האפשרות שכולם רובוטים, אלא דווקא הוודאות המוחלטת בכך. הסבל והמצוקה נובעים לא מהאפשרות עצמה, אלא מהאמונה שאין שום אפשרות אחרת. לכן, הטלת ספק באמונה הזו מאפשרת לאדם לשחרר את עצמו מהמצוקה הרגשית. איך אפשר להטיל ספק באמונה שכולם רובוטים? הדרך להטיל ספק באמונה שכולם רובוטים היא באמצעות שאלות מכוונות, שמטרתן להראות לאדם שהמחשבה שלו היא רק אפשרות אחת ולא עובדה מוחלטת: שואלים את האדם: מה בדיוק אתה חושב? האם אתה בטוח ב - 100% שכולם רובוטים? על סמך מה הגעת למסקנה הזאת? איך אתה יכול לדעת בוודאות שאין להם תודעה? האם יכול להיות שיש אפשרויות אחרות, שאולי הם כן בעלי תודעה? המטרה ... אחד מתוך מגוון רעיונות, מתאפשרת לו הבחירה במה להאמין, והוא יכול לבחור באמונה שתיצור אצלו פחות סבל ויותר שלווה. מה קורה אם באמת כולם רובוטים ואני לבד? גם אם האדם עדיין מתעקש על האפשרות שהוא אכן היחיד שיש לו תודעה ושכולם רובוטים, עדיין אפשר להפחית את הסבל. אליעד מסביר שהסבל הוא תוצר של פרשנות אישית, ושאפילו אם כולם אכן רובוטים, לא חייבים לחוות מכך כאב או מצוקה. לדוגמה, האדם יכול להסתכל על הלבד שלו בצורה אחרת: יש אנשים שמעדיפים להיות לבד ונהנים מהתחושה הזו. ... לעצמאות ולשקט פנימי. אפשר אפילו לגלות שחוויות חיוביות, כמו אהבה או חברות, אינן תלויות בהכרח בכך שהאחר הוא בעל תודעה אמיתית. גם רובוט שתוכנת בצורה מתוחכמת עשוי לתת לאדם תחושה של קשר אמיתי ואינטראקציה חיובית. איך עוזרים לאדם שמרגיש רע מהאמונה שכולם רובוטים? אליעד מציע גישה מעמיקה לטיפול במצב כזה: מסבירים לאדם שהאפשרות שכולם רובוטים קיימת, אך היא רק אפשרות ולא וודאות. מציעים לו להתייחס לאמונה זו כאפשרות אחת, ולנסות לבחור באפשרות אחרת, חיובית יותר. בודקים איתו מדוע הוא מרגיש שהאהבה או הקשר שלו עם האחרים יהיו פחות אמיתיים אם הם אכן רובוטים, ומסייעים לו להבין שהרגשות שלו לא חייבים להיות תלויים במהות התודעה של אחרים. מראים לו שהתחושה השלילית נובעת מפרשנות פנימית שלו ולא מעצם ... תודעה ובחירה חופשית? אליעד מסכם את העניין באמצעות נקודות מפתח מרכזיות וחשובות: סכיזופרניה עלולה לגרום לתחושת ניתוק ואמונה חזקה שכולם רובוטים. אין הוכחה מוחלטת שאחרים רובוטים או בעלי תודעה, ולכן האמונה מבוססת על בחירה. הוודאות באמונה שכולם רובוטים יוצרת סבל ובדידות, אך הטלת ספק מאפשרת לשחרר את הסבל. גם אם האמונה נכונה, האדם יכול לבחור כיצד לפרש את המצב ולבחור בפרספקטיבה שמרגיעה אותו. ישנן פרספקטיבות עמוקות יותר, לפיהן אפילו הרובוטים יכולים להיות בעלי תודעה בדרך כלשהי, או שבני אדם עצמם פועלים לעיתים כמו רובוטים, והכל עניין של פרספקטיבה. חשוב לעזור לאדם עם הפרעת אישיות להחזיר לעצמו את תחושת הבחירה, ולהציע לו מבטים מגוונים על המציאות. בסופו של ... אליעד כהן מסביר שהכוח נמצא בידיו של האדם לבחור כיצד להסתכל על המציאות, ובכך הוא יכול לשחרר את עצמו מהסבל, ללא קשר אם האנשים סביבו הם רובוטים או לא. איך לטפל בסכיזופרניה? האם כולם רובוטים? האם רק לי יש תודעה? איך להתמודד עם בדידות קיצונית? מהי תודעה ובחירה חופשית? איך להתמודד עם מחשבות טורדניות? האמת המוחלטת מול אמת יחסית מדוע עלה הרעיון שאולי כל האנשים הם רובוטים? שאלה: מה בדיוק קרה לאדם שסבל מהפרעת סכיזופרניה, שגרמה לו לחשוב שהוא היחיד שיש לו תודעה? תשובה: האיש האמין שכל הסביבה שלו היא אוסף רובוטים חסרי תודעה, ושרק לו עצמו יש תודעה אמיתית. במחשבה הזו, הוא התייחס לאנשים סביבו כאל מכונות, כאילו אין להם שום תחושה או רגש. האם באמת אפשר לדעת אם אחרים אינם רובוטים? שאלה: האם אפשר להוכיח במאה אחוז שלבני אדם אחרים יש תודעה ושאינם
בחירה חופשית, רצון חופשי, רובוט אנושי, חופש הבחירה, דטרמיניזם, האם יש בחירה חופשית, אין בחירה חופשית, הבחירה החופשית
בחירה חופשית, רצון חופשי, רובוט אנושי, חופש הבחירה, דטרמיניזם, האם יש בחירה חופשית, אין בחירה חופשית, הבחירה החופשית
... חופשית, רצון חופשי, רובוט אנושי, חופש הבחירה, דטרמיניזם, האם יש בחירה חופשית, אין בחירה חופשית, הבחירה החופשית האם ... חופשית או שמא האדם פועל כמו רובוט אנושי, שהכל נקבע עבורו מראש באופן דטרמיניסטי. אליעד מסביר את הנושא לעומקו באמצעות מגוון ... המחליט. מה המשמעות של להיות רובוט אנושי? אליעד מתייחס לאדם כרובוט אנושי כדי להמחיש מצב שבו כל הפעולות של האדם מוכתבות מראש, ללא שליטה אמיתית שלו. אולם גם אם האדם הוא רובוט כזה, עדיין יש משמעות לשאלה האם הוא חווה את עצמו כרובוט ללא בחירה, או שהוא חווה את עצמו כישות שיש לה אפשרות לבחור. אפילו רובוטים יכולים להיות מתוכנתים להבדיל בין אפשרויות שונות, וכך האדם, גם אם הוא רובוט , מתוכנת לחוות את עצמו כבוחר. איך המודעות משפיעה על תפיסת הבחירה? אליעד מסביר שככל ... בחירה חופשית? מהי בחירה חופשית? רובוט אנושי ודטרמיניזם האם המציאות מוכתבת מראש? איך מוכיחים שאין בחירה חופשית? רצון חופשי או ...
השפעה על אנשים, לשנות התנהגות של בן אדם, שכנוע ובחירה חופשית, שכנוע ורצון חופשי, חופש הבחירה, להשפיע על רובוט
השפעה על אנשים, לשנות התנהגות של בן אדם, שכנוע ובחירה חופשית, שכנוע ורצון חופשי, חופש הבחירה, להשפיע על רובוט
... על אנשים, לשנות התנהגות של בן אדם, שכנוע ובחירה חופשית, שכנוע ורצון חופשי, חופש הבחירה, להשפיע על רובוט האם באמת ניתן לשנות התנהגות של בן אדם? כדי להבין האם אפשר לשנות התנהגות של בן אדם, אליעד כהן מסביר תחילה שיש להגדיר מהי התנהגות ומה המשמעות של לשנות התנהגות. הוא מדגים זאת באמצעות דוגמה של רובוט : ניתן לומר שלרובוט יש התנהגות, אך בפועל הוא מבצע פעולות בהתאם לתוכנה שלו. רובוט פועל לפי כללים ברורים שנקבעו מראש, ולמעשה אין לו בחירה חופשית. לכן ברור מאליו שניתן לשנות את ההתנהגות של הרובוט, כי פשוט אפשר לשנות את התכנות שלו. האם בן אדם ורובוט פועלים לפי אותם חוקים? אליעד מציין כי אם מניחים שלבן אדם אין בחירה חופשית, הרי שההתנהגות של האדם זהה במהותה לזו של הרובוט. במקרה כזה, ההתנהגות שלו תהיה תוצאה של גורמים חיצוניים או פנימיים כלשהם, שניתן לזהות אותם ולשלוט בהם. לדוגמה, אם אדם נמצא ... אש והוא יתחיל לרוץ. במקרה כזה ההתנהגות שלו אינה נובעת מבחירה עצמאית אלא מסיבות מוגדרות וברורות מראש. בדיוק כמו רובוט, אם נזהה מהן הסיבות שמניעות אותו לפעולה מסוימת, נוכל לגרום לו לבצע פעולה זו באמצעות מניפולציה של אותן הסיבות. מהי המשמעות של ... על ההתנהגות שלו באמצעות שינוי בתפיסות שלו לגבי אותה סיבה. מדוע אין הבדל מהותי בין בן אדם ללא בחירה חופשית לבין רובוט? אליעד מסביר כי אם מניחים שאין לאדם בחירה חופשית, הוא פועל בדיוק כמו רובוט שתוכנת מראש. כמו שלרובוט אין בחירה עצמאית, והוא תמיד יפעל בהתאם לסיבות שקדמו לפעולתו, כך גם אדם ללא בחירה. במקרה כזה, כל פעולה של אדם היא תוצאה של סדרת גורמים ותהליכים שניתן לזהות, למדוד ולהשפיע עליהם. כלומר, מבחינה עקרונית אין הבדל בין האדם והרובוט, וההבדל היחיד הוא בדרגת המורכבות של הגורמים שמשפיעים עליהם. מה ההבדל בין רובוטים ובני אדם מבחינת מורכבות ההתנהגות? אליעד מתייחס לשאלה לגבי ההבדל שבין אדם לרובוט, כאשר יש מי שטוען שהרובוט הוא יותר פשוט, או שהסיבות שמפעילות אותו שונות מאדם. אליעד מבהיר שאין בכך הבדל מהותי אלא רק כמותי. גם ברובוטים יש דרגות מורכבות שונות, בדיוק כמו באנשים. ישנם רובוטים פשוטים שקל להבין כיצד הם עובדים וישנם רובוטים מורכבים יותר שקשה להבין את דרך הפעולה שלהם, ממש כפי שיש בני אדם שקל להבין מה מפעיל אותם, וישנם בני אדם שפעולותיהם מורכבות ... פילוסופיות של רצון חופשי או אקראיות. האם קיימת בחירה חופשית? איך להשפיע על התנהגות של אנשים? מה ההבדל בין אדם לרובוט? איך לשנות התנהגות של בן אדם? האם פעולות של בני אדם הן אקראיות? מה זה רצון חופשי? ...
דמיון או מציאות, חוויית הכלום, להרגיש כלום, מציאות דמיונית, חוויה דמיונית, חוויה אמיתית, חוויה שקרית, רובוט חכם אמיתי
דמיון או מציאות, חוויית הכלום, להרגיש כלום, מציאות דמיונית, חוויה דמיונית, חוויה אמיתית, חוויה שקרית, רובוט חכם אמיתי
... מציאות דמיונית, חוויה דמיונית, חוויה אמיתית, חוויה שקרית, רובוט חכם אמיתי האם החוויה שלך אמיתית או שהיא רק דמיון? אליעד ... מעבר לחוויה שלי? אליעד מחדד את הנושא באמצעות דוגמה נוספת של רובוט חכם. הוא מתאר רובוט שאין לו תודעה, אך מתוכנת לפעול באופן מסוים, למשל לירות כאשר מתקרבים אליו או לשרוף יד שנוגעת באש. הוא מסביר שאף שהרובוט לא מודע לעצמו, ההתנהגות שלו מתרחשת במציאות. כלומר, גם אם רובוט או אדם אינם מודעים לכך שהם קיימים, המציאות שלהם עדיין קיימת ...
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
... מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט האם תורת האבולוציה משפיעה על תפיסת המציאות שלנו? אליעד כהן מנהל דיון ... היא רק בגלל שהמוח מעניק משמעות שונה למידע הזה. האם יש הבדל בין בני אדם לבין רובוטים? במהלך השיחה עולה האנלוגיה של בני אדם כרובוטים משוכללים. אליעד כהן מתייחס לטענה שבני אדם פועלים כמו רובוטים מתוכנתים, ללא בחירה חופשית אמיתית. הוא מדגים זאת באמצעות ניסוי מחשבתי שבו ... מתוך בחירה חופשית או מתוך תכנות חיצוני כלשהו? האם המוח שלנו הוא בסך הכל רובוט מתוחכם? אליעד משתמש בדוגמאות מרובות סביב רובוטים כדי להדגיש את ההבדל או הדמיון בין בני אדם לרובוטים. הוא מציג דוגמה על אדם שמרגיש כאב פיזי ואינו מסוגל להתעלם ממנו, למרות ... ולא עושה דיאטה? הוא טוען שהסיבה היא בגלל התוכנה הפנימית של האדם, בדיוק כמו רובוט מתוכנת, ולכן אין לו בחירה חופשית מוחלטת לגבי ההתנהגות הזו. אליעד מסביר שיש ... נכונה? האם קיימת בחירה חופשית? מה המקור לתודעה האנושית? האם האדם הוא רובוט ביולוגי? מה המשמעות של רגשות? האם המדע יכול להוכיח משהו בוודאות? האם האדם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניהול עובדים, איך לתת משימות לעובדים? איך לנהל עובדים? עובדים או רובוטים, ניהול עובד כמו רובוט, למה לנמק את המשימה לעובדים? למה להסביר את מטרת המשימה לעובדים? מהי מטרת המשימה לעובדים? איך לנהל מנהלים? יעוץ ארגוני, אימון למנהלים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רובוט, איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: רובוט, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ טיפולי, רטוריקה, מאמן אישי טלפוני בנושאי רובוט - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 04_08_2025 השעה 17:15:17 - wesi1