אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רגש נגדי ✔איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
איך המוח יודע דברים חדשים?

הנושא שאליעד כהן דן בו בהרצאה הוא שאלת הידיעה, כלומר: איך המוח יודע? איך אנחנו לומדים דברים חדשים? ואיך בכלל מתרחשת הלמידה של תינוק? אליעד פותח את הנושא בשאלה הבסיסית והעמוקה ביותר: "איך תינוק יודע?" השאלה פשוטה לכאורה, אבל עומק הבעיה מגיע דווקא מהדוגמאות והפרטים שאליעד מספק. נתחיל לפרט את כל הדוגמאות וההסברים שהוצגו בהרצאה.

איך תינוק לומד לתקשר?

אליעד מסביר את התקשורת הראשונית של תינוק: כאשר תינוק מתחיל לתקשר, למשל כשהוא לומד את המילה הראשונה, הוא שואל איך התינוק מבין מה פירוש המילה הראשונה שלו. לדוגמה, כדי להבין מהו "תפוח", ההורים אומרים לתינוק "זה תפוח" תוך הצבעה על הפרי. אבל אליעד מדגיש שהדבר הזה יוצר מיד בעיה לוגית, כי כדי שהתינוק יבין מהו "תפוח", הוא כבר צריך לדעת דברים נוספים מראש, למשל מה זה "זה", מה המשמעות של הצבעה, ואפילו מה משמעות התפיסה החושית שלו.

איך לומדים הבדל בין דברים?

אליעד לוקח כדוגמה פשוטה את ההבדל בין "טוב" ל"רע", ומסביר שזה מורכב יותר מלמידה של חפצים כמו "תפוח" או "שולחן". כאשר ילד לומד להבדיל בין טוב ורע, קשה להסביר לו את זה במילים כמו שמסבירים לו על תפוח. ההסבר שאליעד נותן הוא שכדי ללמוד דבר חדש, האדם חייב להתבסס על ידיעה קודמת. כדי לדעת מה זה "רע", הילד חייב להשוות את זה למשהו "טוב" או לפחות ל"לא רע". אליעד מסביר שכל ידיעה חדשה שאנחנו לומדים נשענת תמיד על ידע קודם.

האם התינוק נולד עם ידע מוקדם?

אליעד כהן מעלה את שאלת "הביצה והתרנגולת" בהקשר של למידה: האם תינוק נולד עם ידע כלשהו, או שכל הידע שלו מגיע אחר כך? הוא מציג את הבעיה באופן פרדוקסלי: אם התינוק נולד עם ידע, מאיפה הגיע הידע הזה? אם הוא נולד ללא ידע כלל, כיצד בכלל מתחיל תהליך הידיעה?

אליעד נותן דוגמה ברורה: האם התינוק יודע שהוא רוצה לאכול כי הוא מרגיש רעב? ואם כן, איך הוא בכלל יודע מה זו תחושת רעב? אליעד אומר שכדי שהתינוק ירגיש "רעב", הוא חייב קודם כל לחוות את ההיפך של זה, כלומר, "שובע" או לפחות מצב של "לא רעב". אבל גם זה מעורר שאלה: איך בכלל התינוק יודע את ההבדל בין "רעב" ל"לא רעב" כשהוא חווה זאת בפעם הראשונה?

האם ניתן ללמוד משהו לגמרי חדש?

כדי להעמיק עוד יותר, אליעד מביא דוגמה מתמטית: כשילד לומד שיש סדר בפעולות החשבון, למשל שכפל וחילוק קודמים לחיבור וחיסור, הוא כבר צריך לדעת מושגים אחרים קודם: מה זה בכלל כפל, חילוק, חיבור וחיסור, ומה פירוש המילה "קודם". אבל כאשר הוא למד את זה בפעם הראשונה, המושג "קודם" והחיבור בין המושגים השונים הוא דבר חדש עבורו. איך בדיוק נוצרה הידיעה החדשה הזאת במוח שלו? אליעד טוען שמכיוון שידיעה חדשה אינה חומר שניתן פשוט להוסיף, נוצרת בעיה פרדוקסלית: איך המוח מוסיף ידיעה חדשה, שהיא לכאורה "יש מאין"?

האם יש משמעות לידיעה ללא ידיעות קודמות?

אליעד מסביר שהפרדוקס קיים אפילו בידיעה הכי בסיסית, כי כל דבר שאנחנו יודעים בעולם מבוסס על ידיעות אחרות. כדי להבין מה זו "שמש", אנחנו צריכים קודם לדעת דברים רבים אחרים. אליעד מדגים את זה עם דוגמה פיזית של פלסטלינה: אם יש שלושה כדורי פלסטלינה והוספנו עוד כדור, ברור לכולם שהכדור הרביעי לא יכול להיווצר יש מאין. אבל בידיעה, לעומת חומר פיזי, המצב נראה הפוך לגמרי: כל ידיעה חדשה כביכול מופיעה "יש מאין".

האם אפשר לדעת דבר אחד בלבד?

אליעד מסביר בצורה מפורטת מדוע אי אפשר לדעת רק דבר אחד. כל ידיעה...
ממי ללמוד איך לפתח חשיבה להיות גאון מוחלטות בשביל מה לשאול שאלות תרגילים לפיתוח חשיבה האם לפרט לפתח את המוח רוצה לאכול השוואה רע וטוב איך המוח חושב איך המוח יודע איך המוח לומד איך לאמן את החשיבה איך לאמן את המוח איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל איך לשפר יכולות חשיבה איך לשפר יכולות שכליות איך תינוק לומד אימון המוח אימון קוגניטיבי ביצה הביצה או התרנגולת המוח המוח לומד התפתחות התפתחות החשיבה התפתחות המוח התפתחות הקוגניציה התפתחות שכלית חשיבה חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות גאון להיות חכם להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון למה לפתח את המוח למה לפתח את השכל למידה לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מה קדם למה מה קדם למה הביצה או התרנגולת מוח מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית פרדוקס פרדוקסים פרדוקסים במציאות קוגניציה שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית תינוק תינוק לומד תינוקות תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה תרנגול תרנגולת
לימוד מודעות עצמית, שכל או רגש, אהבה עם אינטרסים, אהבה בלי אינטרסים, מערכת רגשית, מערכת שכלית, לא להרגיש שום דבר, חוסר רגש, חסר רגשות, להרגיש רגשות, שיעור במודעות עצמית
לימוד מודעות עצמית, שכל או רגש, אהבה עם אינטרסים, אהבה בלי אינטרסים, מערכת רגשית, מערכת שכלית, לא להרגיש שום דבר, חוסר רגש, חסר רגשות, להרגיש רגשות, שיעור במודעות עצמית
...בהכרח מבטל את הרגש. הוא נותן דוגמה: אדם שנמצא במערכת יחסים ורוצה להבין האם בן או בת הזוג אוהבים אותו באמת. ככל שהאדם מבין בשכלו טוב יותר את המניעים של האחר, זה יכול להגביר את תחושת האהבה ולא להפך. ההיגיון הזה עובד גם הפוך: אם אתה חושב שהאדם השני אוהב אותך ללא שום סיבה ברורה, האהבה הזאת עלולה להרגיש פחות אמיתית מאשר אהבה שיש לה סיבה הגיונית וברורה. ככל שהשכל מבין טוב יותר את הסיבות, כך הרגש יכול להתחזק. אליעד מדגיש שלא קיים מצב שבו השכל מוחק לחלוטין את הרגש מבלי לעורר רגש הפוך כלשהו. כלומר, כאשר...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 7
...ביחס למה שאתה מקבל כאן, המוצר הזה מאוד מאוד זול. ובניסוח כזה לדוגמה, בהתחלה אתה נוקט בעמדה שנשמעת פחות נוחה לך. אבל אחכ אתה נוקט בעמדה שיותר נוחה לך, ומשדר יותר אמינות. כי אתה כאילו אובייקטיבי, שלא מפחד לנקוט בעמדה שפחות נוחה לו. כל אירוע שקורה לך, טוב או רע, תמיד באפשרותך בצורה כלשהי לקחת עליו אחריות, ותמיד באפשרותך בצורה כלשהי, להסיר מעצמך אחריות ולומר שמישהו אחר אחראי לטוב / רע שקרה. והרעיון הוא, שהאדם מול עצמו, עליו לקחת אחריות על הכישלונות שלו, וגם אם נראה לו שזה לא בגללו הטעות שקרתה, כדאי...
שכר ועונש אחרי המוות, פחד גיהנום, שמירת מצוות, פחד מהעולם הבא, חזרה בתשובה, סיפורים מהעולם הבא, חזרה בשאלה, מה קורה בגיהנום? לא מפחד מגיהנום, האם יש גיהנום? חיים אחרי המוות
שכר ועונש אחרי המוות, פחד גיהנום, שמירת מצוות, פחד מהעולם הבא, חזרה בתשובה, סיפורים מהעולם הבא, חזרה בשאלה, מה קורה בגיהנום? לא מפחד מגיהנום, האם יש גיהנום? חיים אחרי המוות
...הוא ילך לגן עדן, ואם יעבור עבירות, הוא ייענש בגיהנום - האם הוודאות הזאת תשנה את מעשיו היומיומיים? הדוגמה הראשונה שאליעד נותן היא לגבי אנשים חילונים. לדבריו, רוב האנשים החילונים אינם מקיימים את המצוות לא בגלל שהם יודעים שיש גיהנום ולא אכפת להם להישרף בו, אלא מפני שהם לא מאמינים בקיומו של גיהנום כלל. כלומר, הם אינם פועלים מתוך רצון להישרף, אלא מתוך הנחה שאין עונש כלל. לעומתם, אם החילוני היה יודע בוודאות שיש גיהנום ושכל עבירה דתית תוביל לעונש של ייסורים, הוא ככל הנראה היה משנה את התנהגותו, כי אף אחד...
מרגיש מושלם, להרגיש מושלם, להרגיש שלמות בלי חיסרון, לדעת משהו בלי ההפך, שלמות שאין שלמות אחריה, להרגיש רק טוב
מרגיש מושלם, להרגיש מושלם, להרגיש שלמות בלי חיסרון, לדעת משהו בלי ההפך, שלמות שאין שלמות אחריה, להרגיש רק טוב
...כל חיסרון נראית בלתי אפשרית. ההיגיון מחייב שכדי להכיר במשהו, חייב להתקיים הפך או ניגוד. אבל הוא מעלה נקודה חשובה - מי קבע שהשכל האנושי בהכרח צודק? אולי יש אפשרות שחורגת מגבולות ההיגיון, שבה האדם אכן מסוגל לחוות מצב של שלמות מוחלטת ולהיות מודע לכך. הוא מציין כי ההיגיון האנושי רואה את האפשרות הזו כלא קיימת, אך אולי קיימת אפשרות אחרת, מעבר לגבולות השכל. לסיכום, אליעד כהן מדגיש כי לפי ההיגיון הרגיל, לא ניתן להרגיש שלמות אמיתית בלי ההפך שלה, אך הוא מותיר את האפשרות הפתוחה לכך שמעבר לגבולות השכל וההיגיון...
האם אפשר לאהוב את הכל באותה מידה? איך אפשר לאהוב את הכל? איך לאהוב את מה שיש? איך להתמלא באהבה לכל דבר? המנגנון הרגשי, איך לאהוב ולא לשנוא? אהבה בלי שנאה, איך אפשר להעלים רגש? איך אפשר להפסיק להרגיש?
האם אפשר לאהוב את הכל באותה מידה? איך אפשר לאהוב את הכל? איך לאהוב את מה שיש? איך להתמלא באהבה לכל דבר? המנגנון הרגשי, איך לאהוב ולא לשנוא? אהבה בלי שנאה, איך אפשר להעלים רגש? איך אפשר להפסיק להרגיש?
...קיימת אופציה אמיתית של לאהוב את הכל באופן מוחלט ושווה, כי הרגש חייב תמיד להיות תלוי בניגודיות, בהשוואה ובשינוי. רגש מוחלט וקבוע הוא בלתי אפשרי. האם ניתן להעלים או להשתיח רגש מסוים? אליעד מסביר שכן, אפשר להפסיק או להשתיח רגשות. אך פעולה זו פירושה לחסל את הרגש לגמרי, ולא לשמור על אהבה בלבד ללא שנאה. הוא מציג תהליך שבו האדם צריך לחקור למה הוא אוהב דבר מסוים, ואז לנתח את הסיבות לכך ולשלול אותן עד הסוף, עד שהוא לא ימצא סיבה כלשהי. במצב כזה, הרגש ייעלם, ולא תהיה אהבה ולא תהיה שנאה. הוא מסכם שברמה המעשית...
האם אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? אהבת הורים לילדים, האם הורים אוהבים ילדים בלי תנאים? למה הורים אוהבים ילדים? כמה הורים אוהבים ילדים? מה הסיבה שהורים אוהבים ילדים? האם האהבה היא ללא תנאים? יחסי הורים וילדים
האם אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? אהבת הורים לילדים, האם הורים אוהבים ילדים בלי תנאים? למה הורים אוהבים ילדים? כמה הורים אוהבים ילדים? מה הסיבה שהורים אוהבים ילדים? האם האהבה היא ללא תנאים? יחסי הורים וילדים
...תחושות או חוויות נגדיות. הוא מתחיל את הדיון בכך שמסביר את הקשר בין אהבה ללא תנאים ותחושת הסבל שמלווה אותה. הוא מציין שאם היית יכול לאהוב מישהו באופן מוחלט, כלומר, בלי שום תנאים, לא היו לך תחושות נגדיות כלפיו. הוא מבצע השוואה בין אהבה מוחלטת לאהבה שהיא בתנאים: אם אתה 100% אוהב כל דבר, אתה בעצם לא אוהב שום דבר, הוא מסביר, ומראה את המורכבות של אהבה שבאה ללא קונטרסט או גבולות. לאחר מכן, אליעד מציין שאהבה בלי תנאים לא חייבת להיות מוחלטת 100%. הוא מדבר על היכולת של אדם לאהוב את הילד שלו למרות שיכולים...
חקר השפה, אבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה? איך תינוק לומד לדבר? ללמוד שפה, איך המוח מעבד שפה? לינגוויסטיקה, סמנטיקה, רכישת שפה, פסיכובלשנות, איך נוצרת שפה? איך נוצרות השפות?
...מתוך הקשר תרבותי. באמצע ההרצאה, יש דיון מעניין על איך השפות עצמן נוצרות. איך קורה ששפה אחת משתרשת ונהיית שפה שמדברים בה רבים, בעוד ששפות אחרות לא מצליחות לשרוד? מהם התנאים החברתיים והתרבותיים שגורמים לשפות לצמוח ולהתפשט? בשלב הזה, אליעד כהן מביא את הדימוי של שפות שמתחילות בצלילים פשוטים אך בהדרגה נבנות ונתפסות כשפה שלמה בעיני המשתמשים בה. הדיון מסתיים בשאלה עמוקה נוספת: האם השפות תמיד היו קיימות? האם יש סיבה לכך שנוצרו שפות מסוימות בשלב כלשהו במהלך האבולוציה האנושית? אליעד כהן מציין כי השפה לא נוצרה...
הביצה והתרנגולת, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? מה היה לפני הסיבה הראשונה ולפני הזמן?
הביצה והתרנגולת, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? מה היה לפני הסיבה הראשונה ולפני הזמן?
...למציאות היא משהו אחר שמחוץ לזמן, משהו אינסופי, כלום, או אין. האין הזה הוא שמייצר בכל רגע את הביצה, התרנגולת, הזמן, המקום ואת כל מה שקיים. אליעד מסביר שלא מדובר באלוהים, כישות נפרדת, אלא במשהו שמהווה ומייצר את המציאות כל הזמן. גם אם לא היה מפץ גדול, והיקום תמיד היה קיים, ההסבר שלו עדיין תקף, משום שהקיום הנוכחי בכל רגע הוא התהוות חדשה מתוך האין הזה. הדוגמה שאליעד נותן להבהרת הרעיון היא התבוננות פנימה לתוך המציאות: כל דבר שנבחן לעומקו, כמו ביצה, תרנגולת, כיסא או יד, מורכב בסופו של דבר מאטומים וחלקיקים...
מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, יש ואין, טוב ורע, זמן ומקום, בלי טוב אין רע, מהות וצורה, פוליטיקה, מי מפחד מבחירות? מורים רוחניים, שיטות רוחניות, בלי זמן אין מקום, בלי מקום אין זמן
מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, יש ואין, טוב ורע, זמן ומקום, בלי טוב אין רע, מהות וצורה, פוליטיקה, מי מפחד מבחירות? מורים רוחניים, שיטות רוחניות, בלי זמן אין מקום, בלי מקום אין זמן
...מוחלטת, ללא חסרונות וללא תלות. להיות אלוהים האמיתי, לעומת זאת, הוא מצב בו האדם מבין לעומק שאין הבדל מוחלט בין יש ואין, טוב ורע, רצון ואי - רצון. הוא מבין שהמוחלט אינו תלוי בשום צורה או מושג, ואפילו באחדות הזאת עצמה אין להיאחז, כי גם היא סוג של צורה. האם אפשר לדמיין עולם שאין בו מושגים? אליעד מסביר שעולם שאין בו בכלל מושגים, כמו כיסא או שולחן, הוא למעשה עולם שאין בו שום דבר, מכיוון שלדמיין עולם בלי מושג מסוים פירושו לדמיין עולם שאין בו כלום. ההסבר הוא שאם אין יכולת לדמיין פוטנציאל לדבר כלשהו, זה...
סיבתיות, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? סיבה לפני תוצאה, תוצאה לפני סיבה, אבולוציה, בריאת העולם, פרדוקס הביצה והתרנגולת, מה היה קודם הביצה או התרנגולת? האם יש אלוהים? סיבה ותוצאה
סיבתיות, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? סיבה לפני תוצאה, תוצאה לפני סיבה, אבולוציה, בריאת העולם, פרדוקס הביצה והתרנגולת, מה היה קודם הביצה או התרנגולת? האם יש אלוהים? סיבה ותוצאה
...אליעד מבהיר שייתכן והביצה והתרנגולת לא תמיד היו במבנה ובתצורה שהכרנו היום, אלא שהתהליך האבולוציוני הוא זה שיצר את המצב הנוכחי שבו אנו רואים ביצה ותרנגולת. הוא מציין גם את הקושי בהגדרת סיבה ותוצאה, במיוחד כאשר ישנם תהליכים ביולוגיים ארוכים ומורכבים, כמו האבולוציה, שבהם קשה להצביע באופן חד משמעי על סיבה אחת שהתמידה לאורך זמן. תוך כדי הדיון, אליעד מבצע חקירה פילוסופית על איך אנו מבינים את קיום הזמן, מהו העבר ומהו העתיד, ועד כמה הגדרות אלו תורמות להבנת שאלת הסיבתיות. בהמשך, הוא מציין שייתכן שהתשובה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רגש נגדי, איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: רגש נגדי, איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה, מאמן אישי להרזיה, אימון אישי לקשב וריכוז בנושא רגש נגדי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7344 שניות - עכשיו 04_09_2025 השעה 13:03:49 - wesi1