אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פיתוח יכולות קוגניטיביות ✔איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
איך המוח יודע דברים חדשים?

הנושא שאליעד כהן דן בו בהרצאה הוא שאלת הידיעה, כלומר: איך המוח יודע? איך אנחנו לומדים דברים חדשים? ואיך בכלל מתרחשת הלמידה של תינוק? אליעד פותח את הנושא בשאלה הבסיסית והעמוקה ביותר: "איך תינוק יודע?" השאלה פשוטה לכאורה, אבל עומק הבעיה מגיע דווקא מהדוגמאות והפרטים שאליעד מספק. נתחיל לפרט את כל הדוגמאות וההסברים שהוצגו בהרצאה.

איך תינוק לומד לתקשר?

אליעד מסביר את התקשורת הראשונית של תינוק: כאשר תינוק מתחיל לתקשר, למשל כשהוא לומד את המילה הראשונה, הוא שואל איך התינוק מבין מה פירוש המילה הראשונה שלו. לדוגמה, כדי להבין מהו "תפוח", ההורים אומרים לתינוק "זה תפוח" תוך הצבעה על הפרי. אבל אליעד מדגיש שהדבר הזה יוצר מיד בעיה לוגית, כי כדי שהתינוק יבין מהו "תפוח", הוא כבר צריך לדעת דברים נוספים מראש, למשל מה זה "זה", מה המשמעות של הצבעה, ואפילו מה משמעות התפיסה החושית שלו.

איך לומדים הבדל בין דברים?

אליעד לוקח כדוגמה פשוטה את ההבדל בין "טוב" ל"רע", ומסביר שזה מורכב יותר מלמידה של חפצים כמו "תפוח" או "שולחן". כאשר ילד לומד להבדיל בין טוב ורע, קשה להסביר לו את זה במילים כמו שמסבירים לו על תפוח. ההסבר שאליעד נותן הוא שכדי ללמוד דבר חדש, האדם חייב להתבסס על ידיעה קודמת. כדי לדעת מה זה "רע", הילד חייב להשוות את זה למשהו "טוב" או לפחות ל"לא רע". אליעד מסביר שכל ידיעה חדשה שאנחנו לומדים נשענת תמיד על ידע קודם.

האם התינוק נולד עם ידע מוקדם?

אליעד כהן מעלה את שאלת "הביצה והתרנגולת" בהקשר של למידה: האם תינוק נולד עם ידע כלשהו, או שכל הידע שלו מגיע אחר כך? הוא מציג את הבעיה באופן פרדוקסלי: אם התינוק נולד עם ידע, מאיפה הגיע הידע הזה? אם הוא נולד ללא ידע כלל, כיצד בכלל מתחיל תהליך הידיעה?

אליעד נותן דוגמה ברורה: האם התינוק יודע שהוא רוצה לאכול כי הוא מרגיש רעב? ואם כן, איך הוא בכלל יודע מה זו תחושת רעב? אליעד אומר שכדי שהתינוק ירגיש "רעב", הוא חייב קודם כל לחוות את ההיפך של זה, כלומר, "שובע" או לפחות מצב של "לא רעב". אבל גם זה מעורר שאלה: איך בכלל התינוק יודע את ההבדל בין "רעב" ל"לא רעב" כשהוא חווה זאת בפעם הראשונה?

האם ניתן ללמוד משהו לגמרי חדש?

כדי להעמיק עוד יותר, אליעד מביא דוגמה מתמטית: כשילד לומד שיש סדר בפעולות החשבון, למשל שכפל וחילוק קודמים לחיבור וחיסור, הוא כבר צריך לדעת מושגים אחרים קודם: מה זה בכלל כפל, חילוק, חיבור וחיסור, ומה פירוש המילה "קודם". אבל כאשר הוא למד את זה בפעם הראשונה, המושג "קודם" והחיבור בין המושגים השונים הוא דבר חדש עבורו. איך בדיוק נוצרה הידיעה החדשה הזאת במוח שלו? אליעד טוען שמכיוון שידיעה חדשה אינה חומר שניתן פשוט להוסיף, נוצרת בעיה פרדוקסלית: איך המוח מוסיף ידיעה חדשה, שהיא לכאורה "יש מאין"?

האם יש משמעות לידיעה ללא ידיעות קודמות?

אליעד מסביר שהפרדוקס קיים אפילו בידיעה הכי בסיסית, כי כל דבר שאנחנו יודעים בעולם מבוסס על ידיעות אחרות. כדי להבין מה זו "שמש", אנחנו צריכים קודם לדעת דברים רבים אחרים. אליעד מדגים את זה עם דוגמה פיזית של פלסטלינה: אם יש שלושה כדורי פלסטלינה והוספנו עוד כדור, ברור לכולם שהכדור הרביעי לא יכול להיווצר יש מאין. אבל בידיעה, לעומת חומר פיזי, המצב נראה הפוך לגמרי: כל ידיעה חדשה כביכול מופיעה "יש מאין".

האם אפשר לדעת דבר אחד בלבד?

אליעד מסביר בצורה מפורטת מדוע אי אפשר לדעת רק דבר אחד. כל ידיעה...
איך המוח לומד ידיעות רגשות שיפור החשיבה פירוש לוגיקה קוגניציה תהליכים תחושת בעיות ללמוד איך המוח איך המוח חושב איך המוח יודע איך המוח לומד איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל איך תינוק איך תינוק לומד אימון המוח אימון קוגניטיבי ביצה הביצה או התרנגולת החשיבה המוח המוח חושב המוח יודע המוח לומד התפתחות התפתחות החשיבה התפתחות המוח התפתחות הקוגניציה התפתחות חשיבה התפתחות שכלית חשיבה חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כיצד המוח חושב כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון למידה לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מה קדם למה מה קדם למה הביצה או התרנגולת מוח מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מציאות פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית פרדוקס פרדוקסים פרדוקסים במציאות קוגניציה שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור חשיבה שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית תינוק תינוק לומד תינוקות תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה תרנגול תרנגולת
פיתוח החשיבה, ניתוח תהליכים, פיתוח יכולת קוגניטיבית, שיפור החשיבה, תהליכי חשיבה, ללמוד מכל דבר, להיות יותר חכם, לפתח את השכל, לפתח את המוח, לפתח את ההבנה
פיתוח החשיבה, ניתוח תהליכים, פיתוח יכולת קוגניטיבית, שיפור החשיבה, תהליכי חשיבה, ללמוד מכל דבר, להיות יותר חכם, לפתח את השכל, לפתח את המוח, לפתח את ההבנה
פיתוח החשיבה, ניתוח תהליכים, פיתוח יכולת קוגניטיבית, שיפור החשיבה, תהליכי חשיבה, ללמוד מכל דבר, להיות יותר חכם, לפתח את השכל, לפתח את המוח, לפתח את ההבנה מהם תהליכי החשיבה ואיך ניתן לפתח אותם? בהרצאה, אליעד כהן עוסק בניתוח תהליכי חשיבה ופיתוח יכולות קוגניטיביות. הוא מדגיש את החשיבות של הבנת סיבה ותוצאה בכל תחום בחיים, ומציע כיצד ניתן ללמוד מכל דבר ולהתבונן עליו בצורה מעמיקה יותר. ההרצאה מתחילה בדיון על הסיבה ... שיש היגיון בהנחה שדווקא ממקום זה התנור פועל בצורה הטובה ביותר. כיצד ניתן לפתח את החשיבה הקוגניטיבית שלנו? אליעד מסביר שבכדי לפתח את החשיבה הקוגניטיבית, חשוב להתחיל מלשאול שאלות ולנתח כל דבר בצורה מעמיקה יותר. כל תהליך חשיבה שמתחילים לנתח - כמו המיקום של התנור, או איך לתקן בעיה - דורש הבנה של ... כל פעולה או תהליך. אבל כל תהליך חשיבה מקדם את האדם צעד נוסף לעבר פיתוח יכולת קוגניטיבית. מה השפעתה של היכולת לשלוט במינון על פיתוח החשיבה? במהלך ההרצאה, אליעד מציין גם את המהות של שליטה במינונים. הוא לוקח את דוגמת הסאונה והחום ומסביר את הלקח המרכזי: כאשר אדם יכול לשלוט במינון של משהו - כמו ... הוא מסוגל להבין טוב יותר את התמונה הכוללת. איך שאלות ותשובות משפיעות על פיתוח החשיבה? אליעד מדגיש את החשיבות של השאלות בתהליך החשיבה. כל שאלה יכולה לפתוח פתח להמון אפשרויות ולקדם את החשיבה לעומק. הוא מציין שהשאלות למה? ומה היה קורה אם? הן קריטיות לפיתוח החשיבה. אליעד מסביר שהיכולת להעמיק בשאלות ולהתמקד בתשובות גורמת לפיתוח תהליכי חשיבה מתקדמים. פיתוח חשיבה תהליכי חשיבה סיבה ותוצאה שליטה במינונים פיתוח קוגניטיבי לשאול שאלות ...
פרדוקסים - האם קיימים פרדוקסים במציאות? האם יש פרדוקסים שאי אפשר להבין אותם?
... המציאות שמקיפה אותה עצמה. המחשבה מסוגלת לתפוס רק את מה שיש לו סוף, אך לא דבר שאין לו סוף. בכל מקרה, חוקי הלוגיקה הם נגזרת של היכולת השכלית המצומצמת של האדם. הפרדוקסים קיימים רק בגלל חוקי הלוגיקה. המציאות כמציאות אין סופית מאפשרת את קיומן של אין סוף אפשרויות. המציאות ... שכלי כלשהו מתקיים במציאות, עליו לדעת כי הדבר אפשרי לחלוטין, וכי הסיבה היחידה שאינו מבין את קיומו של הפרדוקס, היא רק מחמת זה שהיכולת השכלית של השכל האנושי היא מצומצמת. באותו עניין, על האדם לדעת כי כל דבר שאינו נכנס תחת ההגדרה של פרדוקס אין סוף, באפשרותו של האדם להבין אותו ...
חשיבה מדעית / מחקר מדעי - מהי חשיבה מדעית? איך לפתח חשיבה מדעית?
... מדעית מחקר מדעי - מהי חשיבה מדעית? איך לפתח חשיבה מדעית? חשיבה מדעית. החשיבה המדעית קידמה את העולם לפחות בצורה החיצונית שלו. זא למרות שהמהות של המציאות כמציאות לא השתנתה וגם ... בתוך המציאות. מדוע כל התופעות הן כפי שהן ולא אחרת? וכמובן מהו החוק שמחליט איזה חוק יעבוד היכן? וכולי. ומכאן נשליך על הרמה המעשית: לפתח חשיבה מדעית פירושו שעל האדם לחקור ולמצוא תמיד את השורש של האירועים שמתרחשים איתו. על האדם להגיע לנקודה שהכל יהיה ברור לו ושלא יישארו לו ...
חשיבה מופשטת / יכולת הפשטה - מהי מהותה? איך לפתח חשיבה מופשטת?
... מופשטת יכולת הפשטה - מהי מהותה? איך לפתח חשיבה מופשטת? חשיבה מופשטת. היכולת לחשוב על דברים בצורה מופשטת. חשיבה ... האירוע ולא על האירוע עצמו. חשיבה מופשטת = לקרוא בין השורות את מה שלא כתוב בפירוש. חשיבה מופשטת = להבין את השורש של הדבר ולא לראות רק את הפרי הסופי. איך לפתח חשיבה מופשטת? תשובה: על ידי התבוננות לעומק ברמה המעשית: קח רעיון כלשהו ...
פרדוקסים - מה חובה על האדם להבין, ומה אי אפשר להבין?
... מצריך את השכל של האדם להבין מהו האין סוף, הרי שעל האדם להבין אותו בשלמות. כאשר האדם חוקר בשכלו את כל מה שבאפשרותו של השכל האנושי להבין, בסופו של דבר הוא מגיע אל השאלות שנובעות מחוסר היכולת השכלית להבין את מהות האין סוף. שם על האדם לדעת את מקומו ולשתוק. יכולת השתיקה נובעת בין השאר מההבנה השכלית של האדם את כל מה שאפשר להבין בשכל האנושי. ...
האם אלוהים במימד אחר ולכן האדם מוגבל להבין אותו?
... אלוהים במימד אחר ולכן האדם מוגבל להבין אותו? טיעון: היכולת השכלית של האדם מוגבלת להבין 4 מימדים. אלוהים לעומת זאת נמצא במימדים אחרים ולכן לא ניתן להבין אותו. סוף טיעון. הפרכה: 1 - אם אינך יכול ...
יכולת חשיבה - כיצד תגדיל את היכולת שלך להבין דברים?
יכולת חשיבה - כיצד תגדיל את היכולת שלך להבין דברים? יכולת ניתוח והבנה. כיצד ניתן לשפר את יכולת ההבנה של דברים לעומק? תשובה: ככל שתרגיל את ...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 9 - אולי גם לבורא יש בורא אחר? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
... להבין את מהות האין סוף. ולשם כך נבהיר: מהי משמעותה של מגבלת השכל האנושי לתפוס את מהות האין סוף? תשובה: מגבלת היכולת השכלית לתפוס את האין סוף, אין פירושה כי השכל אינו יכול לתפוס את קיומו של האין סוף. המגבלה היא להכניס לתוך מחשבה אחת את כל האין סוף כולו בבת אחת. אך בהחלט קיימת יכולת ...
השכל האנושי - האם הוא מוגבל? האם יש דברים נסתרים שלא נבין ולא נדע?
... כל דבר, זה רק בגלל היכולת השכלית שיש לו כרגע. ויכול להיות, שאם האדם ישתמש בכל השכל שלו בשלמות, אולי פתאום הוא יגלה שהוא מבין את הכל ושאין דבר שאינו ניתן להבנה. מצד שני, יכול גם להיות, שנדמה לאדם שכן אפשר ... אך אם האדם ישתמש בכל היכולת השכלית שלו, הוא פתאום יגלה שיש דברים שהוא בכל זאת לא מסוגל להבין. ואז הוא ידע בוודאות, כי היכולת השכלית שלו מוגבלת, ושאין אפשרות להבין בשכל האנושי כל דבר. נמצא אם כן, כי קיימת דרך לדעת בוודאות האם ניתן להבין כל דבר, והיא על ידי זה שהאדם משתדל להבין את כל מה שהוא כן יכול להבין. ... לאדם, ושעל ידי זה היכולת השכלית והרגשית של האדם תגדל, ואז האדם כן יוכל להכיל בתוכו רעיון של דבר והיפוכו וכיוב. וזה בעצם אומר, שלמרות שניתן לומר שהשכל האנושי לא מסוגל להכיל בתוכו כל מחשבה, עדיין יתכן שיש שכל ...
אובייקטיביות / סובייקטיביות - ממה הן נובעות? איך להיות אובייקטיבי באמת?
... לו נגיעה אישית, גם בהם הראיה של האדם היא סובייקטיבית בלבד. וזאת משום, שהאדם מוגבל לראות ולהבין את המציאות, רק באמצעות הידע האישי שלו, והיכולות השכליות האישיות שלו בלבד. שהם, לא בהכרח משקפים את המציאות, כפי מה שהיא באמת. ואם נתבונן עוד בעניין נראה, כי מצד האמת, כל זמן שהאדם לא רואה את כל התמונה המלאה של כל המציאות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: פיתוח יכולות קוגניטיביות, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פיתוח יכולות קוגניטיביות, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר אישי, אימון אישי לחיים, מאמן אישי טלפוני בתחום פיתוח יכולות קוגניטיביות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 13:35:35 - wesi1