... של אליעד כהן, השינוי של אליעד כהן, נושאי הלימוד של אליעד כהן,
סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, שינוי התכנים של אליעד כהן, שכל גדול, שכל קטן, התורה שלי כולה הקדמות, ללמוד מאליעד כהן, תהליכי חשיבה של אליעד כהן, מודעות מהי ... כמו בעיות זוגיות, מכירות, ופתרונות למצבים יומיומיים. השאלה שעולה היא מדוע יש שינוי כזה בתכנים שנלמדים ואיך הוא קשור לשיטת הלימוד של
רבי נחמן מברסלב. מדוע נראה שיש שינוי בנושאי הלימוד? תחילה, אליעד כהן היה מתמקד בנושאים פילוסופיים עמוקים שדורשים הבנה גבוהה מאוד של המהות של ... מתוך רצון להפוך את תהליכי הלימוד לנגישים יותר, כדי שגם אלו שלא מצליחים להבין את העמוק ביותר יוכלו להתקדם. כיצד שיטת הסיפורים של
רבי נחמן מברסלב קשורה לשינוי בתכנים? סיפור על
רבי נחמן מברסלב, אשר בתחילה לימד את תלמידיו בצורה ישירה מתוך ספר
ליקוטי מוהרן אך לא ראה הצלחה בהעברת המסרים, עבר להשתמש בשיטת הסיפור. הוא התחיל לספר לתלמידיו
סיפורי מעשיות פשוטות, מתוך מחשבה שסיפורים יכולים להעביר רעיונות רוחניים עמוקים בצורה בהירה ומובנת יותר. כך,
רבי נחמן הצליח להעיר את תלמידיו מהשינה הרוחנית שלהם דרך סיפורים על דמויות כמו הבת מלך שהלכה לאיבוד ובן המלך ובן השפחה שהתחלפו, ולא דרך הלימוד הישיר. אליעד ... עם אחרים וכדומה. השאלה שעלתה היא מדוע יש מעבר מנושאים כבדים לנושאים יום - יומיים ופשוטים יותר לכאורה. כיצד קשורה שיטת הסיפורים של
רבי נחמן לשינוי הזה? מסופר על
רבי נחמן מברסלב שבתחילה לימד את תלמידיו בצורה ישירה מתוך הספר
ליקוטי מוהרן, אך כשהבין שזה לא מחלחל מספיק לתודעתם, הוא עבר לספר להם
סיפורי מעשיות. ההיגיון שלו היה ששכל עמוק ומופשט קשה להבנה עבור מי שלא פיתח יכולת חשיבה גבוהה, ולכן יש צורך להלביש את הרעיונות העמוקים בתוך סיפורים פשוטים יותר. ... על קמצנים וכדומה, מצליחים להעביר מסרים רוחניים מורכבים לאנשים, בתקווה שזה יעורר אותם מהשינה שלהם. לכאורה, סיפור יכול להרדים אדם, אבל
רבי נחמן גרס שדווקא הסיפורים האלה מסוגלים לעורר את המוח להבין דברים שלא נקלטים בצורה ישירה. מדוע חשוב להמשיך לחקור את הנושאים העמוקים? כדי להגיע לשלמות ...