אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רבי נחמן מברסלב ✔מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 3 - הקבצן העיוור מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב) ✔ מה מסמל הקבצן העיוור בסיפור של רבי נחמן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:32:18מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 3 - הקבצן העיוור מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
מה מסמל הקבצן העיוור בסיפור של רבי נחמן?

בסיפור "מעשה בשבעה קבצנים", של רבי נחמן מברסלב, הקבצן הראשון שמתואר הוא הקבצן העיוור. לכאורה נראה שהוא בעל חסרונות רבים: הוא גם קבצן, שהוא אדם שפל ובזוי, וגם עיוור, שאינו רואה את המציאות. אולם ההסבר העמוק שמביא אליעד כהן מגלה שככל הנראה, דווקא הקבצן הזה הוא האדם החכם ביותר. הסיבה לכך היא שהקבצן העיוור הוא בעצם האדם שמחובר לתודעת האחדות בצורה עמוקה, ולכן אינו רואה את ההפרדה והניגודים בעולם. דווקא העיוור הזה רואה באמת, בעוד שאר האנשים רואים בצורה מוטעית את המציאות כנפרדות וכקונפליקט.

מהי משמעות "החתונה" של שני הילדים?

הסיפור מתאר שני ילדים שהלכו לאיבוד ביער ונפגשו עם שבעה קבצנים, ובסוף נישאו זה לזה. אליעד כהן מסביר שה"חתונה" של שני הילדים מייצגת את האחדות בין הכוחות המנוגדים באדם. הילדים מסמלים את השכל הקטן והשכל הגדול שבתוך כל אדם, וכאשר האדם מצליח לאחד את שני השכלים האלה, הוא מגיע לתובנה של אחדות מוחלטת, בה אין ניגודיות ואין קונפליקט פנימי. זה נקרא "חתונה" - איחוד בין ההפכים.

מדוע החתונה קשורה לזיכרונות מהיער?

החתונה קשורה לזיכרונות מהיער משום שהיער מייצג את החיים של האדם לפני שהוא מגיע לשכל של האחדות. ביער יש פחדים, דאגות ותחושה של בדידות. האדם פוחד, כמו הילדים שפחדו ביער מפני חיות רעות וסכנות אחרות. ברגע שהילדים מתחתנים, הם נזכרים בחסדים של הקבצנים שנתנו להם אוכל ותמיכה ביער. משמעות הדבר היא שכאשר האדם מגיע לשכל של האחדות, הוא פתאום מבין שכל הקשיים שחווה בעבר היו בעצם חלק מהתהליך שהוביל אותו לאחדות.

מה המשמעות של השכל שמעל הזמן?

אליעד כהן מסביר שיש שני סוגי שכל: שכל שתלוי בזמן (ככל שאדם מתבגר, הוא יודע יותר), ושכל שהוא מעל הזמן - שכל שמגיע לאדם "בפחות מרגע". שכל שמעל הזמן פירושו שכל שתמיד היה ידוע לאדם, אבל רק עכשיו הוא נזכר בו. זה שכל שמגיע ללא מאמץ, וללא זמן, כי הוא מחוץ למגבלות של העבר, ההווה והעתיד. רבי נחמן מכנה זאת "מתנת חינם", משום שהאדם מקבל את התובנה הזו ללא קשר להשתדלות שלו.

למה הקבצן העיוור מתואר כמי שחי חיים ארוכים מאוד?

הקבצן העיוור מתואר כמי שחי חיים ארוכים מאוד, מפני שהוא חי מעל הזמן. אליעד כהן מסביר שהקבצן העיוור הוא דוגמה למישהו שמחובר לתודעה אינסופית, ולכן הוא חי מחוץ לזמן. החיים הארוכים שלו אינם חיים של עוד שנה או פחות שנה, אלא חיים נצחיים. חיים נצחיים אלה נובעים מכך שהאדם מחובר לאינסוף, לתודעה שאין לה הגבלה של זמן או מקום.

מהי המשמעות של "אני זוכר ולא כלום" שאמר הקבצן העיוור?

כאשר הקבצן העיוור אומר "אני זוכר ולא כלום", הוא מתכוון לכך שהוא זוכר את המציאות כפי שהייתה לפני כל ההגדרות וההפרדות, לפני שהייתה לו בכלל תודעה של "אני". המשמעות של זה היא שהוא חווה את המציאות מנקודת המבט של אחדות מוחלטת, ללא שום הפרדה או נפרדות. המצב הזה הוא מצב שבו אין לאדם שום הגדרה עצמית כלל, ולכן הוא נקרא "לא כלום". אבל דווקא מצב זה הוא מצב האמת המוחלטת, מפני שבו האדם נמצא באחדות שלמה עם כל המציאות.

מהי האנלוגיה של הספינות והמגדל בסיפור?

בסיפור של רבי נחמן מתוארת קבוצת אנשים שנסעה בספינות, והספינות נשברו על ידי רוח סערה. האנשים ניצלו והגיעו למגדל שיש בו כל סוגי התענוגים. אליעד כהן מסביר שהספינות הן האנלוגיה לגוף ולתודעה של האדם. האנשים בעולם חיים בתוך "ספינות" - הגוף או התודעה שלהם, והרוח ששוברת את הספינות מסמלת את רגע המוות או שבר כלשהו בתודעה. האנשים שמגיעים למגדל זוכים לשכר רוחני, אך הקבצן העיוור מוזמן על ידי הנשר הגדול להצטרף אליו, כי הוא חווה חיים טובים באמת, בעוד שהשאר חוזרים ל"אוצרות" המזויפים שלהם - התענוגים הזמניים.

מדוע הקבצן העיוור זכה להישאר עם הנשר הגדול?

הקבצן העיוור הוא היחיד שזכה להישאר עם הנשר הגדול (שמסמל את אלוהים או התודעה הגבוהה ביותר), כי הוא היה היחיד שהתחבר באמת לאחדות המוחלטת. כל האחרים זכו רק בתענוגים חיצוניים, שהם זמניים וחסרי ערך אמיתי. אלוהים אמר לקבצן העיוור: "אתה בוא איתי כי אתה כמוני, " מפני שהוא הגיע לדרגת תודעה שבה הוא רואה וחווה את המציאות מנקודת מבט של האינסוף.

מהי המשמעות של חוויית "לא התחלתי לחיות כלל"?

הקבצן העיוור מתאר את עצמו כמי שעדיין לא התחיל לחיות כלל, מפני שהוא נמצא במצב תודעה שלפני הזמן, שבו אין עדיין הגדרה של חיים ומוות. מצב זה הוא מצב של אחדות מוחלטת, שבו האדם חווה את עצמו ואת כל המציאות כאחד. מצד אחד הוא זקן מאוד (קיים לפני כל הגדרה של זמן), ומצד שני הוא צעיר לגמרי (עדיין לא התחיל לחיות), כי הוא נמצא לפני הגדרת הקיום.

מה משמעות המושגים נפש, רוח ונשמה לפי רבי נחמן?

לפי הסיפור, רבי נחמן מסביר שישנן שלוש רמות תודעה (נפש, רוח ונשמה). אולם הקבצן העיוור מתואר כמי שנמצא מעבר לרמות אלה. הוא לא מזדהה עם אף רמת תודעה מצומצמת, אלא רק עם מה שקיים מעל הכל, עם האינסוף. הרמות נפש - רוח - נשמה עדיין נחשבות לצמצומים של התודעה. רבי נחמן לא מתייחס לרמות תודעה מעבר לשלוש אלו (חיה ויחידה), אלא ישר אל מה שמעל כולן - "זוכר ולא כלום".
אמת אבסולוטית המציאות אוכל ניגודים תובנות מעשה בשבעה קבצנים אנלוגיה האמת האובייקטיבית נמצא באחדות התחברות האמת האחת ברסלב הקבצן הקבצן העיוור הקבצנים מעשה בשבעה קבצנים מעשה בשבעת הקבצנים מעשה משבעה קבצנים מעשה משבעת הקבצנים מעשיות סיפור סיפורי מעשיות עיוור קבצנים רבי נחמן רבי נחמן מברסלב שבעה קבצנים שבעת שבעת הקבצנים
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב מה זה בעצם ספר המידות של רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מסביר שספר המידות של רבי נחמן מברסלב הוא ספר המחולק לשני חלקים: החלק הראשון נכתב על ידי רבי נחמן לפני שהגיע לארץ ישראל, והחלק השני נכתב לאחר הביקור שלו בארץ ישראל. רבי נחמן ביקש במפורש לא לפרסם את הדברים שהוא אמר לפני שהגיע לארץ ישראל, מכיוון שהוא התבייש בהם, אך למרות זאת, ספר המידות (בעיקר החלק הראשון) הוא ספר שבו רבי נחמן אסף ציטוטים וקטעים מספרי קודש, בעיקר מהגמרא ומהיהדות בכלל. אליעד מסביר שהחלק הראשון של ספר המידות לא נחשב על ידי רבי נחמן בעצמו כבעל השגות רוחניות גבוהות, אלא מדובר בעיקר בסיכומים של מקורות יהודיים קיימים. הסיבה שרבי נחמן כן הסכים לפרסם את הספר הזה, למרות שאינו מכיל רעיונות ייחודיים או עמוקים, היא כדי לספק גם לציבור הרחב פסוקים קצרים ופשוטים שהם יכולים להתחבר אליהם ולהפיק מהם תועלת ברמה המעשית והיום - יומית. מה ההבדל בין רבי נחמן לפני ואחרי שהגיע לארץ ישראל? לפי אליעד, יש הבדל משמעותי בין רבי נחמן לפני ואחרי הביקור בארץ ישראל. לפני הביקור בארץ ישראל, רבי נחמן דיבר על רעיונות שהיום הוא מתבייש בהם ולא רואה בהם ערך גבוה. לאחר שהגיע לארץ ישראל, חל בו שינוי פנימי עמוק, והוא התחיל לדבר בצורה שונה ולכתוב רעיונות בעלי ערך רוחני ... עצמו ביקש שיתייחסו בעיקר למה שכתב ואמר לאחר הביקור בארץ ישראל, ולא למה שהיה לפני כן. האם אפשר לזהות אילו תורות נכתבו לפני או אחרי ארץ ישראל? אליעד מסביר שלדעת רבי נחמן עצמו, רק מי שהגיע בעצמו לרמה רוחנית של ארץ ישראל יכול לדעת באמת להבחין בין הדברים שנאמרו לפני ואחרי ההגעה לארץ ישראל. רק מי שיש לו השגה גבוהה מספיק יוכל להבדיל בין רעיונות עמוקים לרעיונות שטחיים, וכך להבחין איזה חלק מהתורה של רבי נחמן נכתב לפני או אחרי הביקור בארץ ישראל. איך אפשר להשתמש בעצות מתוך ספר המידות? אליעד נותן דוגמה לשימוש נכון ושגוי בעצות מתוך ספר המידות. למשל, כתוב בספר: מי שהיה שקרן יתגלגל בעיבור על ידי זה שיתגזלו. לכאורה, אם ניקח את המשפט הזה כפשוטו, נחשוב שכל אדם שלא מצליח או שיש לו קשיים בחיים הוא כזה בגלל שגלגול ... ולהגשים את מטרותיו. כלומר, הרעיון הוא רוחני ונפשי ולא קשור באופן ישיר ושטחי לתוצאה גשמית פשוטה. כיצד לזהות איזו עצה נכונה יותר? אליעד מסביר שעצות של אנשים או של רבי נחמן הן בעצם תוצאה של הנחות יסוד מסוימות. כדי להחליט אם עצה מסוימת היא נכונה או לא, צריך להבין מהן הנחות היסוד שלה. לפעמים אנשים נותנים עצות שנראות מושכות ויפות, כמו תאמין ... הסוף ולא מבינים את המשמעות העמוקה שלהן. לדבריו, גם עצה פשוטה כמו זו שסבתא נתנה יכולה להוביל אותך לשלמות אם רק תבין ותיישם אותה בצורה מוחלטת ועמוקה עד הסוף. מהו ספר המידות של רבי נחמן? רבי נחמן לפני ואחרי ארץ ישראל איך לזהות עצות נכונות? מה המשמעות האמיתית של תהילים? איך להשתמש נכון בעצות של רבי נחמן? מה ההבדל בין תורה עמוקה לשטחית? האם כל עצה מובילה לשלמות? ...
השכל של רבי נחמן מברסלב, פירוש של רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, 70 פנים לתורה, מה הפירוש הנכון? למה התכוון המשורר? איך להבין? איך לפרש? להבין ליקוטי מוהרן, איך ללמוד ליקוטי מוהרן?
השכל של רבי נחמן מברסלב, פירוש של רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, 70 פנים לתורה, מה הפירוש הנכון? למה התכוון המשורר? איך להבין? איך לפרש? להבין ליקוטי מוהרן, איך ללמוד ליקוטי מוהרן?
... של רבי נחמן מברסלב, פירוש של רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, 70 פנים לתורה, מה הפירוש הנכון? למה התכוון המשורר? איך להבין? איך לפרש? להבין ליקוטי מוהרן, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? איך להבין נכון את תורת רבי נחמן מברסלב? השאלה המרכזית שבה עוסק אליעד כהן בהרצאה זו היא כיצד ניתן להבין את תורתו של רבי נחמן מברסלב, ואיך ניתן ... מדגיש שישנם אינספור פירושים אפשריים לכל משפט ולכל רעיון בתורה, ומסביר כיצד אפשר להתמודד עם ריבוי הפירושים והשאלות על כוונותיו של רבי נחמן בלימוד הספר ליקוטי מוהרן. האם יש דרך אחת להבין את רבי נחמן? אליעד מסביר כי לכל רעיון, משפט או דימוי של רבי נחמן אפשר לתת אינספור פירושים. לדעתו, חשוב להבין שמה שנראה כפירוש ברור אחד, יכול באותה מידה להיות מובן בצורה הפוכה לחלוטין. הוא מדגיש שכאשר אדם שואל למה התכוון רבי נחמן, יש מקום לשאול אם באמת חשוב לו להבין את כוונת רבי נחמן המקורית, או שהוא בעצם מעוניין בפירוש שישרת את האמונה והידע שכבר קיימים אצלו מראש. מה המשמעות של תלמידים אדומים בליקוטי מוהרן? אליעד מביא דוגמה מהשאלה ... שאינם הגונים אינם מובילים לתובנות, ולכן לא יורדים גשמים, כלומר, לא מגיעים לתשובות או להבנה נכונה. למה בכלל חשוב לדעת למה התכוון רבי נחמן? אליעד מעלה את השאלה למה בכלל לשאול למה התכוון רבי נחמן, אם בסופו של דבר כל אדם מפרש את הדברים בהתאם לתפיסתו והבנתו. הוא מציג את התפיסה לפיה מה שחשוב באמת אינו הכוונה המקורית של רבי נחמן, אלא האופן שבו כל אחד מפרש את ... מכיוון שיש גם שטן שקרי שצריך להתנגד לו, ולכן גם אלוהים יכול להתפרש באופן חיובי או שלילי בהתאם לקונטקסט. כיצד להשתמש בפירושים של רבי נחמן לפיתוח החשיבה? הנקודה שאליעד מבהיר היא שהמטרה האמיתית של העיסוק בפירושים של רבי נחמן איננה רק להיאחז במשפטים ... אלא לפתח את יכולת החשיבה העצמית, לפתח את ההיגיון, ולגלות כיצד כל תפיסה אפשרית למעשה כבר קיימת בתוכנו מראש. הוא טוען שהלימוד בתורת רבי נחמן מאפשר לפתח חשיבה רחבה, שבה כל רעיון יכול להסתובב ולהתפרש לכל כיוון שנרצה. האם לרבי נחמן יש פירוש אחד קבוע לדברים שהוא כותב? אליעד מסביר שלרבי נחמן אין פירוש מוחלט וקבוע, מכיוון שהפירוש הנכון תמיד תלוי בנקודת המבט של האדם עצמו. הוא מציג את הדוגמה שלפיה רבי נחמן עצמו אמר שהטקסט הוא רק ... הפסוקים או הטקסטים הם רק כלים לעורר חשיבה מסוימת, אך הפירוש והרעיון עצמם קיימים גם בלי הפסוק. מה המשמעות של סיפור מעשה במלך עניו של רבי נחמן? אליעד מביא דוגמה נוספת ... אדם מבין שכל ההבדלים בין הדברים שהוא חשב שהם נכונים הם למעשה אשליה ושקר, רק אז הוא יכול להכיר באותה אמת מוחלטת. מהי מטרת הלימוד בליקוטי מוהרן לפי אליעד כהן? אליעד מסכם שהמטרה האמיתית של לימוד תורת רבי נחמן, לפי גישתו, היא להגיע להכרה ... אפשרית, ושמהות הלימוד היא לפתח את יכולת הפרשנות הגמישה ואת המודעות לכך שהאדם בעצמו מחליט כיצד להבין ולפרש את המציאות סביבו. לימוד ליקוטי מוהרן , אם כן, הוא כלי לפיתוח יכולות חשיבה וליצירת גמישות מחשבתית שתוביל את האדם אל הכרה עצמית עמוקה יותר. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? למה התכוון רבי נחמן? 70 פנים לתורה הבנת תורת רבי נחמן מברסלב האם יש פירוש ...
השכל של רבי נחמן מברסלב, אלוהים לפי רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, למה רבי נחמן התכוון? איך להבין את רבי נחמן מברסלב? להבין ליקוטי מוהרן, איך ללמוד ליקוטי מוהרן?
... של רבי נחמן מברסלב, אלוהים לפי רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, למה רבי נחמן התכוון? איך להבין את רבי נחמן מברסלב? להבין ליקוטי מוהרן, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? מה רבי נחמן באמת התכוון באמירה אלוהים נמצא שם? לפי רבי נחמן מברסלב, כאשר הוא מדבר על שם, הוא מתכוון למקום מרוחק או נסתר שבו נמצאת האחדות האלוהית המוחלטת, משהו ... אבל מצד שני, אפשר להבין את האמירות שלו גם בדרך אחרת. יש כאלו שמבינים שרבי נחמן רוצה שננתק את עצמנו מהעולם כדי להגיע לאלוהים, כלומר, לעצום עיניים, לא להסתכל על העולם, ולהתנתק ממנו לחלוטין, אך יש פרספקטיבה נוספת שמסבירה שרבי נחמן דווקא התכוון למצוא את האחדות והאלוהות בתוך העולם עצמו. לפי הגישה הזאת, מה שנראה כשם - המקום הרחוק, הוא למעשה ... שתי הפרשנויות האלה קיימות, ושתיהן משקפות זוויות שונות של אותו רעיון. למה רבי נחמן התכוון כשהוא דיבר על אלוהים? כשרבי נחמן מתאר את אלוהים, הוא מדבר על מהות אחת, בלתי נתפסת, שאינה מוגבלת לזמן או למקום, ושכל העולם הוא ביטוי של הצמצום ... כלומר, האמת האלוהית מוסתרת, נמצאת מאחורי מחסום, וצריך למצוא את הדרך אליה. רבי נחמן לא נתן תמיד עצות פרקטיות ישירות, אלא דיבר ברמזים כדי להכווין את האנשים לחפש את האלוהות מתוך עצמם. מצד אחד, ... הוא גם אומר שיש אפשרות אחרת - לראות בכל פרט בעולם רמזים לאותה אלוהות. האם רבי נחמן היה דתי או חילוני? ההסבר לגבי דתיותו של רבי נחמן מורכב. הוא חי בסביבה דתית, ולכן מבחינה חיצונית, רבי נחמן אכן היה דתי ושמר מצוות. אך מהבחינה העמוקה יותר, כשמנסים להבין את רבי נחמן בין השורות, נראה שהוא לא באמת היה דתי במובן הרגיל. הוא השתמש במושגים דתיים, אך לא כיוון אליהם כפשוטם. למשל, ... ומופשטת, שהפרקטיקה הדתית הרגילה הופכת ללא רלוונטית. אנשים דתיים שלומדים את ליקוטי מוהרן בדרך כלל משתמשים בו כדי להתחזק בשמירת המצוות, אבל יש גם מי שלומד את רבי נחמן לא מתוך רצון לחזק את הדת, אלא מתוך חיפוש אמיתי של הבנת האמת המוחלטת. האם יש הבדל בין התפיסות של רבי נחמן לבין אליעד כהן? לפי ההסבר של אליעד כהן, אין באמת הבדל בין התפיסה שלו לבין זו של רבי נחמן. בשניהם מדובר על חיפוש האמת, רק שהניסוח שלהם שונה. רבי נחמן דיבר על אחדות מוחלטת ועל מקום שהוא מעבר לעולם, ואילו אליעד מדבר על אותה אמת אבל באופן יותר ישיר, שמחבר את האלוהות והאחדות אל העולם היומיומי. מבחינת אליעד, מה שרבי נחמן כינה אין וכלום, הוא אותו דבר בדיוק שאליעד מתייחס אליו כשהוא אומר אחדות. כלומר, שניהם מדברים על אותה נקודה מהותית רק באמצעות מושגים שונים. מה רבי נחמן אמר על צדיק שעושה עבירה? רבי נחמן התייחס למקרה שבו רואים צדיק שעושה עבירה. מצד אחד, האנשים הפשוטים אומרים מה פתאום, הצדיק לא יכול לעשות עבירה, זה השטן שרוצה לבלבל אותנו, אך מצד שני, ברמה עמוקה יותר, רבי נחמן אומר שהצדיק באמת יכול לעשות עבירה, אבל הוא עושה אותה מפרספקטיבה אחרת לגמרי, עמוקה יותר. הצדיק שמגיע לדרגה ... משועבד לתאווה, אלא כי הוא כבר רואה בתוך האכילה עצמה את האחדות והאלוהות. למה רבי נחמן לא דיבר תמיד באופן ברור? הסיבה שרבי נחמן לא דיבר תמיד בצורה ברורה וישירה הייתה שהוא חי בתקופה ובסביבה דתית מאוד, ולכן לא יכול היה לבטא רעיונות ...
האם ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב? האם מומלץ ללמוד את ספרי ברסלב? אליעד או רבי נחמן מברסלב, ממי כדאי ללמוד? איך להבין את ספרי רבי נחמן מברסלב? ללמוד מאליעד או מרבי נחמן מברסלב, ללמוד מהמקור
האם ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב? האם מומלץ ללמוד את ספרי ברסלב? אליעד או רבי נחמן מברסלב, ממי כדאי ללמוד? איך להבין את ספרי רבי נחמן מברסלב? ללמוד מאליעד או מרבי נחמן מברסלב, ללמוד מהמקור
... ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב? האם מומלץ ללמוד את ספרי ברסלב? אליעד או רבי נחמן מברסלב, ממי כדאי ללמוד? איך להבין את ספרי רבי נחמן מברסלב? ללמוד מאליעד או מרבי נחמן מברסלב, ללמוד מהמקור האם מומלץ ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מתייחס לשאלה אם מומלץ ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב, ומבהיר את הנושא באמצעות הסבר מפורט ודוגמאות מוחשיות. ראשית, אליעד מבהיר כי אנשים רבים שמנסים להבין את הדברים שהוא עצמו מלמד, פונים באופן טבעי לספריו של רבי נחמן, מתוך הנחה כי דרך קריאת המקור הם יוכלו להבין טוב יותר את מה שאליעד מסביר. הוא מציין שהסיבה לכך היא שאנשים חושבים שאם הוא עצמו קרא את ספרי רבי נחמן והבין דרכם משהו, אז אולי גם הם יוכלו להבין כך טוב יותר את דבריו. עם זאת, אליעד מבהיר כי קריאת הספרים של רבי נחמן עלולה להיות בעייתית אם היא נעשית מתוך נקודת מבט מוגבלת. הוא מסביר כי הספרים של רבי נחמן הם חסרי משמעות אמיתית עבור מי שקורא אותם כפשוטם. לדוגמה, כאשר רבי נחמן כותב על ידי התורה מתקבלים תפילות, אליעד מציין שאדם רגיל שיקרא את המשפט הזה כפשוטו לא יבין את העומק ואת המשמעות האמיתית, כיוון שאותו אדם לא לומד תורה ולא מתפלל, ולכן המשפט לכשעצמו לא מעניק לו כל ערך מעשי. הוא מדגים ואומר כי אם מישהו הבין רעיון מסוים דרכו, ואז הוא הולך לקרוא את הספר של רבי נחמן, הוא בעצם לא לומד שום דבר חדש, אלא מפרש את הספר לפי ההבנה שכבר קיימת אצלו. בצורה זו, הוא רק משליך על הטקסט את ההבנות הקודמות שלו, ולכן לא מתחדש לו שום דבר. זו בעצם הסיבה המרכזית שאליעד סבור שאין יתרון משמעותי בלימוד הספרים של רבי נחמן אם האדם לא מסוגל להיחשף לפרספקטיבה חדשה לחלוטין. מהי הדרך הנכונה ללמוד את ספרי רבי נחמן? אליעד מדגיש שהדרך היחידה שבאמת מצדיקה קריאה ולימוד בספרי רבי נחמן היא כאשר האדם מתייחס אל הטקסטים של רבי נחמן כאל סוג של אלוהים או כאל מקור מוחלט של אמת. במילים אחרות, האדם צריך לבוא אל הטקסטים מתוך עמדה של פתיחות מוחלטת ויכולת אמיתית ללמוד דבר חדש לחלוטין, מבלי להניח מראש שהוא כבר יודע מה רבי נחמן מתכוון להגיד. אם אדם מגיע עם הנחות מוקדמות והבנות מוגדרות, הוא בעצם רק יאשר לעצמו את מה שכבר ידוע לו, ולכן אין בכך שום יתרון או התפתחות אמיתית. הוא נותן כדוגמה את הקריאה בליקוטי מוהרן, ואומר שאם מישהו באמת מצליח ללמוד מתוך ספר זה משהו שהוא לא למד ממנו קודם לכן, אז יש בכך ערך. אבל האמת היא שאם אדם היה מבין לעומק את הדברים שאליעד מלמד, הוא כבר היה מבין את כל הפרספקטיבות האפשריות מראש. אדם כזה למעשה לא ימצא שום דבר חדש בספרי רבי נחמן, מכיוון שכל זווית ראייה או רעיון שקיים אצל רבי נחמן כבר נמצא באופן עמוק יותר בהבנה הכוללת שאליעד מעביר. למי עדיף להקשיב - אליעד כהן או רבי נחמן? אליעד מתייחס גם לשאלה האם יש טעם בכלל ללמוד ממנו או מרבי נחמן. הוא מסביר שהמטרה האמיתית של כל לימוד היא להבין את עצמך טוב יותר. כאשר אדם מנסה להבין את אליעד, הוא בעצם מנסה להבין את עצמו. אך ברגע שאדם מגיע למצב שבו הוא מרגיש תקוע, הוא מחפש מקורות חדשים שאולי יוכלו לעזור לו להבין את עצמו טוב יותר, ולכן הוא עשוי לפנות לספרי רבי נחמן. אלא שבפועל, אם אותו אדם לא הצליח למצוא תובנה חדשה בדברי אליעד, הסיכוי שהוא ימצא משהו חדש לחלוטין דווקא בספרים של רבי נחמן הוא קלוש. אליעד מדגיש שהמהות של כל לימוד וכל הבנה היא להבין למה האדם רוצה להרגיש טוב או למה הוא בכלל רוצה דברים מסוימים ולא אחרים. כל הלימוד וכל ההבנה, בסופו של דבר, מתמצים בהבנת הרצון העצמי, ולכן השאלה האמיתית היא לא האם ללמוד מאליעד או מרבי נחמן, אלא האם אתה באמת מסוגל לפתוח את עצמך ללמידה חדשה שתביא אותך להבנה עמוקה יותר של עצמך. לסיכום, אליעד כהן מציין שאם האדם כבר הגיע למיצוי של ההבנה דרך הדברים שהוא עצמו מלמד, ואין לו התפתחות נוספת, הוא יכול לקרוא את הספרים של רבי נחמן כתחביב או לגיוון, אך הוא צריך לדעת שהוא לא באמת ימצא שם תובנות חדשות ועמוקות אם הוא לא יצליח לפרוץ את גבולות ההבנה הקיימת אצלו. הוא מוסיף שאפשר גם לקרוא כל ספר אחר או לצפות בתכנית טלוויזיה כדי לגוון, אך לא מדובר בדרך יעילה ואפקטיבית במיוחד למציאת תובנות חדשות ועמוקות. האם כדאי ללמוד את רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את ספרי ברסלב? האם עדיף ללמוד מאליעד כהן או רבי נחמן? מהי הדרך הנכונה ללמוד ספרי חסידות? האם אפשר להבין לעומק את
הניגון של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק
הניגון של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק
... של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של ... כהן, שיחת חולין של הצדיק איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ההרצאה עוסקת בהבנת ספרי רבי נחמן מברסלב, תוך התמקדות בניגון ... אליעד כהן מדבר על איך לקרוא ולהבין את הספרים של רבי נחמן בצורה מעמיקה, מעבר לקריאה הפשוטה. ... מציג את הרעיון של הניגון של הצדיק כחלק מהבנת תורת רבי נחמן. הניגון לא מתייחס רק למילים אלא גם ... עומק שמסתתר מאחורי המילים. כיצד להבין את העצות של רבי נחמן? כדי להבין את העצות שמופיעות בספרי רבי נחמן, אליעד מציע לקרוא את הדברים בצורה של משל ונמשל. לדוגמה, אם רבי נחמן אומר לשמור שבת, זה לא מספיק לראות את ... אליעד כהן מסביר שלפעמים אנשים נוטים להבין את ספרי רבי נחמן בצורה מילולית, ובכך הם מפספסים את ... המשמעות הנסתרת שבין השורות. איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן? ההמלצה של אליעד כהן היא לקרוא את ספרי רבי נחמן בצורה חווייתית ופתוחה, תוך כדי ... את עומק הדברים. כשאתה קורא את הסיפור או העצה של רבי נחמן, אתה לא רק מנסה להבין את המילים אלא גם להרגיש את הכוונה מאחוריהן. לדוגמה, אם אתה שואל את רבי נחמן איך לשפר את מצבך, התשובה לא תהיה רק ... הבדל בין העצות הפשוטות לבין העצות העמוקות? העצות של רבי נחמן כוללות לא פעם את השאלות הפשוטות ... הפנימי של העצה. לדוגמה, כשאליעד מציין שההיצע של רבי נחמן היא לא תמיד רק פתרון טכני, הוא ... להתפתחות פנימית. מהן ההשלכות של גישה כזו בהבנת ספרי רבי נחמן? גישה זו בהבנת ספרי רבי נחמן משנה את הדרך בה אנו רואים את העולם. ... את הדרך עם כוונה עמוקה. הניגון של הצדיק הבנת ספרי רבי נחמן מברסלב עצות רבי נחמן כמטאפורה הבנת עצות באופן פנימי הסברים עמוקים בספרי ברסלב הדרכים בהן רבי נחמן נותן עצות ההיצעות של רבי נחמן
שליטה בחשק המיני, רבי נחמן מברסלב והשטן, החשק המיני של רבי נחמן מברסלב, שבירת החשק המיני, להחליש את החשק המיני, להרגיש טוב לבד, להרגיש טוב בלי סקס, לחיות בלי סקס, להיות מאושר בלי זוגיות, להיות מאושר בלי סקס, שבחי הרן טז
שליטה בחשק המיני, רבי נחמן מברסלב והשטן, החשק המיני של רבי נחמן מברסלב, שבירת החשק המיני, להחליש את החשק המיני, להרגיש טוב לבד, להרגיש טוב בלי סקס, לחיות בלי סקס, להיות מאושר בלי זוגיות, להיות מאושר בלי סקס, שבחי הרן טז
... בחשק המיני, רבי נחמן מברסלב והשטן, החשק המיני של רבי נחמן מברסלב, שבירת החשק המיני, להחליש את החשק המיני, להרגיש טוב לבד, להרגיש טוב בלי סקס, לחיות בלי סקס, להיות מאושר בלי זוגיות, להיות מאושר בלי סקס, שבחי הרן טז מהו הסיפור של רבי נחמן מברסלב על השליטה בחשק המיני? הסיפור מופיע בספר שבחי הרן באות טז, ובו רבי נחמן מברסלב מספר על עצמו שכבר בילדותו הוא רצה מאוד להיות צדיק גדול. המשמעות של להיות צדיק עבורו הייתה לתקן לחלוטין את כל התכונות הרעות שלו, כמו כעס, ... הכוחות השליליים הפנימיים, והציע לו עסקה מעניינת. מה הייתה ההצעה של השטן לרבי נחמן? השטן אמר לרבי נחמן שהוא מוכן לתת לו להיות הצדיק הכי גדול בעולם, ובלבד שרבי נחמן יסכים להשאיר אצלו חשק מיני טבעי כמו כל אדם רגיל. השטן הסביר לו שהוא יכול לקחת נייר ולכתוב את כל התכונות הטובות שהוא רוצה לקבל, ואת כל התכונות הרעות שהוא רוצה ... - כעס, עצלנות, קנאה, חמדנות, טיפשות - והוא יקבל את הכל. התנאי היחיד היה שרבי נחמן ישאיר בתוכו חשק מיני רגיל, שכשיראה אישה, הוא יחוש משיכה טבעית. כיצד רבי נחמן הגיב להצעת השטן? רבי נחמן הגיב בצורה הפוכה לחלוטין. הוא הציע לשטן עסקה הפוכה: הוא אמר לו שהוא מוכן להיות האדם הכי גרוע בעולם - הכי כעסן, הכי עצלן, הכי מושחת, הכי פחדן, הכי טיפש, עם כל ... אחד בלבד: בשום פנים ואופן הוא לא יהיה נשלט על ידי החשק המיני שלו. כלומר, רבי נחמן לא הסכים בשום מחיר שהחשק המיני ישלוט בו, אלא התעקש על שליטה מוחלטת על החשק המיני. מדוע רבי נחמן העדיף לשלוט בחשק המיני על פני תכונות אחרות? אליעד כהן מסביר שהסיבה לכך עמוקה מאוד. שליטה בחשק המיני, לפי רבי נחמן, אינה רק היכולת להתגבר על פיתוי מיני מסוים, אלא מייצגת שליטה מוחלטת בחופש הבחירה ובאושר הפנימי. המשמעות האמיתית של שליטה כזו היא שהאדם מסוגל להרגיש טוב באמת ... בלי אהבה, הוא ביטוי לאותה שליטה של החשק המיני. איך אפשר ליישם את הרעיון של רבי נחמן בחיים? אליעד מציע המלצה מעשית מאוד ברורה: לקחת נייר ולרשום את כל הדברים הטובים שאדם מאמין שהוא מקבל מסקס, אהבה וזוגיות, ואז למצוא דרכים לקבל את אותן תחושות ... של אותו חשק. שבירת תאוות ניאוף שמירת הברית לשלוט בחשק המיני עסקה עם השטן שבחי הרן אות טז האם אפשר להיות מאושר בלי סקס? איך להפסיק להיות תלוי בזוגיות? מה הסיפור של רבי נחמן על השליטה בחשק המיני? רבי נחמן מברסלב סיפר סיפור חשוב על עצמו, אשר מופיע בספר שבחי הרן אות טז והוא יכול להוות חומר למחשבה עבור כל אדם שרוצה לשלוט בחשק המיני שלו או להבין את המשמעות העמוקה של שמירת הברית ושבירת תאוות ניאוף. רבי נחמן מתאר שכבר בילדותו הוא שאף להיות צדיק גדול. המושג להיות צדיק משמעותו עבורו הייתה לתקן את כל התכונות הרעות, כלומר, להיפטר מתכונות כמו כעס, קנאה, תאוות אכילה, ... בכך היא למעשה להיות אדם מושלם, ללא פגמים באישיותו. מהי ההצעה של השטן לרבי נחמן? בסיפור, מגיע אל רבי נחמן השטן, אשר מסמל את היצר הרע או את הכוחות השליליים הפנימיים של האדם. השטן אומר לרבי נחמן: אני רואה שאתה מאוד מתאמץ להיות צדיק ולהתגבר על כל התכונות הרעות שלך. יש לי הצעה מעניינת עבורך. קח נייר ותכתוב עליו רשימה של כל התכונות שאתה רוצה לשפר או ... ממך בתמורה - שתאפשר לי להשאיר אצלך חשק מיני טבעי כמו כל אדם רגיל. לכך השיב רבי נחמן תשובה הפוכה לגמרי. הוא אמר לשטן: אני מוכן לקבל על עצמי להיות האדם הכי גרוע בעולם, הכי כעסן, הכי רגזן, הכי מושחת, הכי עצלן, הכי פחדן, הכי רשע וכל דבר רע אחר ... ישלוט בי. על זה אני לא מוותר. אני רוצה שליטה מוחלטת על החשק המיני שלי. למה רבי נחמן העדיף שליטה בחשק המיני על כל מידה אחרת? ההסבר שנתן אליעד לסיפור זה הוא עמוק מאוד ומגיע למהות השליטה בחשק המיני. משמעותה של שליטה בחשק המיני אינה דווקא התגברות ... דבר חיצוני כמו זוגיות, אהבה, סקס או אישור מאחרים. השליטה האמיתית שעליה מדבר רבי נחמן היא היכולת להיות מאושר באמת גם במצב של בדידות מוחלטת, ללא שום צורך בשום דבר שקשור לזוגיות או לסקס. אם האדם מסוגל להיות מאושר באמת בלי הדברים האלו, החשק המיני ... להרגיש טוב, אז החשק המיני ישלוט בו תמיד. מה המשמעות של לשלוט בחשק המיני לפי רבי נחמן? השליטה בחשק המיני, לפי אליעד, היא שליטה טוטאלית בבחירה החופשית. כמו שבן אדם מסוגל לבחור אם להרים את יד ימין או יד שמאל, כך הוא צריך להיות מסוגל לבחור בצורה ... הוא למעשה אדם שאין לו שליטה בחשק המיני שלו. איך אפשר ליישם את הרעיון של רבי נחמן בחיים? אליעד הציע המלצה מעשית בהשראת הסיפור הזה. הוא מציע לכל אדם שרוצה לשפר את חייו ולהשיג אושר אמיתי, לקחת נייר ולכתוב עליו את כל הדברים הטובים שהוא מאמין ... לחופש אמיתי. שבירת תאוות ניאוף שמירת הברית לשלוט בחשק המיני עסקה עם השטן שבחי הרן אות טז האם אפשר להיות מאושר בלי סקס? איך להפסיק להיות תלוי בזוגיות? הסיפור על
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב) מי היה רבי נחמן מברסלב וכיצד להבין את תורתו? רבי נחמן מברסלב היה דמות יוצאת דופן, שלמרות שנראה כלפי חוץ כבן אדם רגיל ואף כאדם דתי פשוט, נשא בקרבו שכל מיוחד מאוד. אליעד כהן מסביר כי על פי רבי נחמן, אנשים חושבים שניתן לזהות אדם קדוש, או צדיק, לפי ... הצדיק האמיתי, בדומה לאלוהים, אינו ניתן לזיהוי חיצוני. אלוהים הוא בלתי נראה, ואינו שונה מהמציאות עצמה. לפי רבי נחמן, הצדיק מזוהה אך ורק על ידי הפנימיות והשכל שלו. במילים אחרות, הדרך היחידה להכיר באמת את רבי נחמן ואת גדולתו היא דרך ההבנה של שכלו ושל פנימיותו, לא דרך התבוננות חיצונית בו. מה מאפיין את השכל של רבי נחמן מברסלב? השכל של רבי נחמן היה שכל ייחודי ובלתי רגיל, שכל שדומה לשכל של אלוהים. אלוהים, על פי רבי נחמן, אינו מבדיל בין דבר לדבר, והוא מחוץ להגדרות העולם. באופן דומה, רבי נחמן חווה את עצמו ואת המציאות בדרך דומה לזו של אלוהים, כאשר הוא מרגיש שקיומו הוא מחוץ לעולם עצמו. רבי נחמן ביטא את שכלו העמוק בצורה מצומצמת, במטרה להנגיש אותו לתלמידים. בשל התקופה בה חי (לפני 200-300 שנה), הדיבור המרכזי היה על יהדות וטקסטים תורניים, ולכן רבי נחמן ביטא את רעיונותיו העמוקים באמצעות אותם טקסטים יהודיים כגון תנך, משנה, גמרא, זוהר וכתבי קבלה. כיצד השתמש רבי נחמן בטקסטים יהודיים להעברת רעיונותיו? אליעד מסביר כי רבי נחמן השתמש בטקסטים יהודיים מוכרים והלביש עליהם משמעויות חדשות, שלעיתים היו הפוכות לחלוטין מההבנה הפשוטה המקובלת. רבי נחמן היה לוקח משפטים מהגמרא, למשל משפט שדן בקבלת ... זו על זו: הפשט (ההבנה הפשוטה), הרמז, הדרש והסוד - כל אלה מוסיפים רבדים, אך אינם סותרים זה את זה. לעומת זאת, רבי נחמן לא רק הוסיף משמעויות אלא גם סתר והפך לחלוטין את המשמעות המקורית, מתוך כוונה להעביר רעיונות עמוקים ובלתי שגרתיים. מהם הטקסטים המרכזיים של רבי נחמן? אליעד מפרט כי רבי נחמן השאיר מספר טקסטים מרכזיים, כאשר המפורסם שבהם הוא ליקוטי מוהרן, טקסט שידוע כקשה מאוד להבנה, אפילו ברמה הבסיסית שלו. אנשים רבים מתלהבים מהספר הזה, אך אליעד מציין שרבי נחמן עצמו התייחס לספר כאל סוג של קליפות גרעינים, המצביעות על כך שיש בספר עומק נוסף, נסתר ורחב הרבה יותר ממה שרוב האנשים יכולים לתפוס. בנוסף, רבי נחמן כתב את ליקוטי מוהרן כתובנותיו על הטקסטים התורניים והזוהר, וישנם טקסטים נוספים, כגון: ליקוטי מוהרן - פירושים עמוקים על טקסטים דתיים. ליקוטי הלכות - דברים עיוניים ופרשניים על ההלכה היהודית. שיחות הרן - שיחות יומיומיות ומחשבות של רבי נחמן שתועדו על ידי תלמידיו. סיפורי מעשיות - סיפורים סמליים ועמוקים שרבי נחמן סיפר בשנות חייו האחרונות כדי להעביר מסרים ישירות ...
האם אליעד כהן לקח את הרעיונות שלו מתורת הקבלה ותורת הסוד או תורת החסידות או מרבי נחמן מברסלב? האם רבי נחמן מברסלב היה דתי או חילוני? מה הקשר שבין אליעד כהן לבין רבי נחמן מברסלב? מהי תורת הקבלה?
האם אליעד כהן לקח את הרעיונות שלו מתורת הקבלה ותורת הסוד או תורת החסידות או מרבי נחמן מברסלב? האם רבי נחמן מברסלב היה דתי או חילוני? מה הקשר שבין אליעד כהן לבין רבי נחמן מברסלב? מהי תורת הקבלה?
... אליעד כהן לקח את הרעיונות שלו מתורת הקבלה ותורת הסוד או תורת החסידות או מרבי נחמן מברסלב? האם רבי נחמן מברסלב היה דתי או חילוני? מה הקשר שבין אליעד כהן לבין רבי נחמן מברסלב? מהי תורת הקבלה? האם אליעד כהן לקח את רעיונותיו מתורת הקבלה ורבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מתייחס בהרחבה לשאלה הנפוצה, האם הרעיונות שלו לקוחים מתורת הקבלה, מתורת הסוד, מתורת החסידות ובמיוחד מתורותיו של רבי נחמן מברסלב. אליעד מציג את הדיון כמשהו שהרבה אנשים מנסים לברר, לעיתים מתוך ניסיון להציג אותו ... בשימוש במוצרים אחרים, השילוב הייחודי שלהם הוא שעושה את ההבדל. מה הקשר בין אליעד כהן לרבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מתייחס ספציפית לקשר שבינו לבין רבי נחמן מברסלב. הוא אומר שיש בספריו אזכורים ספורים של רבי נחמן, אבל 99.9% מהתכנים אינם קשורים לתורתו של רבי נחמן בשום צורה. הוא אומר שייתכן שלפעמים הוא מזכיר את רבי נחמן כדי לעזור לאנשים מסוימים להתייחס ברצינות לרעיונות מסוימים, כי יש כאלה שמייחסים חשיבות גדולה יותר לרעיונות שנאמרים בשם דמות מוכרת וסמכותית כמו רבי נחמן . אליעד כהן מציין שרבי נחמן עצמו המליץ לפעמים לומר דברים בשם אחרים, כדי שאנשים יתייחסו אליהם יותר ברצינות. הוא מתייחס לספר ליקוטי מוהרן ולכתבים אחרים של רבי נחמן, ואומר שלמרות שיש מעט רעיונות משותפים, חלק גדול מהרעיונות שהוא מביא אינם מופיעים בספרי רבי נחמן, ואף סותרים אותם במידה מסוימת. האם רבי נחמן היה דתי או חילוני? אליעד כהן דן בשאלה האם רבי נחמן היה אדם דתי או חילוני. הוא אומר שעל פניו ברור שרבי נחמן חי כאדם דתי, אך תוהה האם זה מחייב שהוא באמת האמין בדתיות שלו. אליעד אומר שיש בכתבי רבי נחמן רעיונות שסותרים את התפיסה הדתית המסורתית. הוא מציג לדוגמה את הטענה של רבי נחמן, כי לאחר שהגיע לארץ ישראל הוא כבר לא צריך לקיים מצוות, או את הטענה שהוא הגיע לדרגה שמשה רבנו לא הגיע אליה. לכן, אי אפשר להניח שרבי נחמן היה דתי במובן הרגיל והפשוט של המילה. אליעד מסביר שגם אם רבי נחמן הציג חיים דתיים, זה לא אומר בהכרח שהוא באמת האמין בדברים, והוא מציע את האפשרות שרבי נחמן פשוט שיחק את המשחק החברתי של סביבתו. הוא מציין שיש בסיפורי רבי נחמן מקומות שמרמזים על כך שייתכן כי הוא הציג מצג שווא כדי להעביר רעיונות עמוקים יותר. מהי תורת הסוד והאם ... יותר של המציאות, ולא יעסוק בשאלות סרק על מקורות ומקורי הדברים. מהי תורת הקבלה? האם רבי נחמן היה דתי? מה הקשר בין אליעד כהן לתורת הסוד? האם אליעד כהן לקח רעיונות מהזוהר? מי כתב את ספר הזוהר? מהי ... גילו את ספר הזוהר? מהי שושלת המקובלים? מהי תורת הסוד? מהי חשיבות שמירת המצוות לפי רבי נחמן מברסלב? גישות שונות של קבלה ושל מקובלים, מהי הקבלה האמיתית? מיהו מקובל אמיתי? הספר תיקוני הזוהר, מה היה היחס של רבי נחמן מברסלב לתורה היהודית ולספר הזוהר? על מה רבי נחמן ביסס את התורות שלו? למה להזכיר את רבי נחמן מברסלב ולא להסתפק ברעיונות של אליעד כהן? למה לצטט את רבי נחמן? מהיכן נלקחו הרעיונות של אליעד כהן שבספר להיות אלוהים? מהיכן לקוחים המושגים שבספר להיות אלוהים? מהם ...
ברסלב, רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן היה דתי, רבי נחמן היה חילוני, הדרך של רבי נחמן מברסלב, יהדות, שמירת מצוות, התורה היהודית, הדרך של אליעד
ברסלב, רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן היה דתי, רבי נחמן היה חילוני, הדרך של רבי נחמן מברסלב, יהדות, שמירת מצוות, התורה היהודית, הדרך של אליעד האם רבי נחמן מברסלב היה דתי או חילוני? כדי להבין לעומק האם רבי נחמן מברסלב היה דתי או חילוני, צריך תחילה להבין מה המשמעות של דתי ומה המשמעות של חילוני. בדרך כלל, ... בצורה מעמיקה יותר, נגלה שזה בכלל לא משנה האם רבי נחמן היה דתי או חילוני, אלא מה שבאמת חשוב הוא הדרך שבה תופסים את הרעיונות והפילוסופיה שלו. מדוע השאלה האם רבי נחמן היה דתי חשובה לאנשים? אליעד מסביר שאנשים מתעניינים אם רבי נחמן היה דתי או חילוני כי הם רוצים לדעת האם רבי נחמן באמת התכוון ברצינות לכך שצריך להניח תפילין או לקיים מצוות מסוימות, או שהוא רק דיבר על הדברים האלה באופן ... שחזר בשאלה ושואל את עצמו אם פעל נכון, מתעניין האם רבי נחמן באמת האמין בערך הדתי או שהיה לו אומץ לחשוב אחרת. מה המשמעות של דתי וחילוני לפי רבי נחמן? אליעד מבהיר שגם אם רבי נחמן הקפיד על שמירת מצוות, הוא לא היה דתי במובן הרגיל, כי הוא לא פעל מתוך כניעה עיוורת למסורת או למצוות, אלא מתוך מקום של הבנה עמוקה של המציאות. מנגד, רבי נחמן גם לא היה חילוני, כי הוא לא הלך בדרך של חילונים שחיים את חייהם בלי שום קשר למציאות הרוחנית. כלומר, רבי נחמן בעצם נמצא במקום שבו ההבחנה בין דתי לחילוני מאבדת את משמעותה, כי הוא חווה את המציאות ממקום של אחדות ונפרדות שמשולבות יחדיו. מה מיוחד בשכל של רבי נחמן מברסלב? השכל המיוחד של רבי נחמן, לפי אליעד, הוא היכולת לתפוס את המציאות גם בצורות ההפוכות שלה. רבי נחמן מסוגל להגיד דבר אחד, אבל להתכוון להיפוכו הגמור. לדוגמה, רבי נחמן יכול להגיד אסור לחלל שבת, אך למעשה לרמוז שהאמת המוחלטת היא שונה לחלוטין, ושבת היא מושג מופשט של מנוחה ... מצב של תודעה. אליעד מדגיש שמי שלא מסוגל להבין כיצד רבי נחמן מסוגל להיות גם דתי וגם חילוני בו - זמנית, לעולם לא יצליח להבין את תפיסת האחדות והנפרדות באופן עמוק. מדוע קשה להבין שרבי נחמן היה גם דתי וגם חילוני? אליעד מסביר שהקושי נובע מתבניות חשיבה מקובעות. רוב האנשים תופסים דתי וחילוני ... ניתן לשלב ביניהן. אנשים בדרך כלל לא מצליחים לקבל שרבי נחמן יכול היה לומר דבר אחד ולכוון לדבר הפוך לחלוטין. אם האדם לא יכול לתפוס זאת, הוא לא יוכל להבין דברים עמוקים יותר שרבי נחמן מלמד, כמו התפיסה שהאחדות והנפרדות הן למעשה אותו הדבר. כיצד הדוגמאות והסיפורים של רבי נחמן משמשים להבנת הרעיונות שלו? אליעד מציין שכאשר רבי נחמן כותב בתורות שלו רעיונות כמו אלוהים מניח תפילין, הוא לא בהכרח מתכוון לכך באופן מילולי. אנשים בעלי ... למשהו רוחני ועמוק יותר. אליעד גם מביא את הציטוט של רבי נחמן עצמו שאמר: כל מה שאני אומר זה רק הקדמות, כדי להדגיש שהטקסטים והדוגמאות שרבי נחמן נותן, הן תמיד רק לבוש לדבר האמיתי והמוחלט, שלמעשה נמצא מעבר לכל המילים. למה אליעד טוען שחסידי ברסלב לא באמת מבינים את רבי נחמן? אליעד מבקר את חסידי ברסלב המודרניים וטוען שרובם אפילו לא קראו את כל הכתבים של
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב מה המשמעות של סיפור בתוך סיפור בסיפורי רבי נחמן? הרעיון המרכזי שאליעד מסביר בשיחה הוא המושג של סיפור בתוך סיפור כפי שהוא בא לידי ביטוי בסיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב . אליעד מסביר שלפעמים רבי נחמן היה מספר סיפור, ותוך כדי שהוא סיפר אותו, הוא הכניס ... קשר בין הסיפור על המלך לבין הילדים, אך האמת היא שאלו לא שני סיפורים נפרדים, אלא סיפור אחד שמולבש בצורות שונות. מדוע רבי נחמן מספר סיפורים בתוך סיפורים? אליעד כהן מסביר שלרבי נחמן יש מטרה ברורה כשהוא מספר סיפורים בתוך סיפורים. כל סיפור שרבי נחמן מספר, הוא בעצם אותו סיפור פנימי שמולבש בלבושים שונים. כלומר, כל סיפור, בין אם זה הסיפור הראשי או הסיפור הפנימי שבתוכו, נושא את אותה מהות ואותו רעיון. רבי נחמן למעשה משתמש בטכניקה זו כדי להעביר רעיון עמוק אחד בכמה דרכים שונות, במטרה שהשומע יבין אותו מזוויות שונות. מה הקשר בין סיפורי רבי נחמן לבין המציאות והחיים שלנו? אליעד מסביר שהמבנה שרבי נחמן משתמש בו בסיפוריו משקף את המבנה של החיים עצמם. בחיי ... אחד, של אותו סיפור שמולבש פעם אחר פעם בצורות שונות. כיצד טכניקת הסיפור בתוך סיפור עוזרת להבין את החיים? המטרה של רבי נחמן בשימוש בטכניקה זו היא להראות לשומעים שכל העולם פועל ... כשהדברים נראים שונים או בלתי קשורים, המטרה האמיתית היא שהאדם יזהה את המהות האחידה מאחורי כל האירועים וההתרחשויות. רבי נחמן השתמש בסיפורים שונים ובתתי - סיפורים כדי להביא את האדם להבנה הזו מזוויות שונות, מתוך מטרה שיגיע למקום שבו הוא יראה שהכל בעצם אחד. פירוש סיפורי מעשיות סיפור בתוך סיפור איך ללמוד סיפורי מעשיות? מה המשמעות של סיפורי רבי נחמן? סיפורי רבי נחמן מברסלב מהו השכל של רבי נחמן? תורת ברסלב
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 3 - הקבצן העיוור מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רבי נחמן מברסלב, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רבי נחמן מברסלב, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי מומלץ, קואצ'ינג אישי, אימון אישי לזוגיות בתחום רבי נחמן מברסלב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 04:08:57 - wesi1