... דבר, על ערך חיובי אחר שהאדם כבר מתייחס אליו בצורה חיובית. ועליך בעצם להציג בפני האדם שאותו אתה רוצה לשכנע, את
הקשר היחסי שיש, בין מה שאתה רוצה שהוא יעשה, לבין מה שהוא חושב שזה טוב בעיניו. אבל, התחכום הוא, שעליך להציג בפניו את
הקשר היחסי, בצורה מוחלטת ואובייקטיבית. זא שעליך לשאול את עצמך, כיצד זה שהאדם יעשה X, כיצד זה בעצם בצורה יחסית אומר עליו משהו שהוא רוצה לחשוב על עצמו. וכיצד זה שהוא לא יעשה את X,כיצד זה אומר עליו בצורה יחסית, דבר שהוא לא רוצה לחשוב על עצמו. ואחרי שמצאת את
הקשר היחסי שיש בין הדבר שאתה רוצה לשכנע את האדם שהוא טוב, לבין הדבר הטוב ביותר בסולם הערכים של האדם השני, עכשיו עליך להציג בפניו את הקשר שיש בין הדבר הטוב ביותר בעיניו, לבין הדבר שאתה רוצה שהוא יחשוב שהוא טוב. אבל כאשר אתה עושה זאת, המניפולציה היא בכך שאתה מציג בפניו את
הקשר היחסי , כקשר מוחלט. זא שאתה בעצם לוקח טענות יחסיות, דהיינו, טענות שנכונות באופן יחסי, שבעצם מבטאות
קשר יחסי, בין הפעולה של האדם, לבין הערך שאיתו הוא מזדהה. ואתה מציג בפניו את
הקשר היחסי, בתור קשר מוחלט, בצורה של טענות מוחלטות. לדוגמה: קיים
קשר יחסי, בין גירוש עובדים זרים לבין אכזריות. טענה יחסית אומרת ש: אם תגרש עובדים זרים, אז באופן יחסי זה אומר שאתה אדם אכזר. למה? כי גירוש עובדים זרים, מבטא ... על ידי זה שאתה לוקח את הדבר שנתפש בעיני השומע כדבר שהוא מחויב טוב, דהיינו, שהוא בטוח שהוא טוב, ואתה מוצא את
הקשר היחסי שיש, בין הדבר שאתה רוצה שהוא יעשה, לבין אותו הדבר הטוב. ואתה מציג בפניו את הקשר בצורה מוחלטת. וכמובן גם להפך. שאתה לוקח את הדבר שנתפש בעיני השומע כדבר שהוא מחויב רע, דהיינו, שהוא בטוח שהוא רע, ואתה מוצא את
הקשר היחסי שיש, בין הדבר שאתה רוצה שהוא לא יעשה, לבין אותו הדבר הרע. ואתה מציג בפניו את הקשר בצורה מוחלטת ולא רק בצורה יחסית. וכמובן שצריך לדעת לעשות זאת בצורה משכנעת,
שהקשר היחסי יראה מספיק חזק כדי להיראות קשר מוחלט. וצריך גם לדעת איך לגרום לאדם לקחת רעיון יחסי, ולהתייחס אליו כאל רעיון מוחלט. ואת כל זה, אני מסביר במקומות אחרים. ...