אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פיתוח חוש הומור ✔הומור, איך לפתח חוש הומור? איך לגרום למישהו לפתח חוש הומור? פיתוח חוש הומור, איך מפתחים חוש הומור? איך להתמודד עם חוסר חוש הומור...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הומור, איך לפתח חוש הומור? איך לגרום למישהו לפתח חוש הומור? פיתוח חוש הומור, איך מפתחים חוש הומור? איך להתמודד עם חוסר חוש הומור? איך לעזור למישהו שאין לו חוש הומור? למה אין לי חוש הומור? למה חסר לי חוש הומור? איך לצחוק? בדיחות
למה קשה לפתח ישירות חוש הומור?

כדי לעזור למישהו לפתח חוש הומור, לא מתחילים מניסיון לגרום לו ישירות להצחיק. הסיבה לכך פשוטה: מי שחסר חוש הומור מפרש באופן רציני ומוגזם כל אמירה שנאמרת לו או לאחרים, ומתקשה להבחין בגבול בין צחוק לפגיעה. לדוגמה, כשאומרים למישהו משפט כמו "מה, לא לקחת את הכדורים היום?", האדם חסר חוש ההומור מיד מרגיש פגוע, כי הוא מפרש את האמירה כפגיעה אמיתית. הוא לא מבין שזה נאמר בהומור, אלא מניח שהכוונה באמת הייתה להעליב אותו. אם הוא היה אומר משפט כזה לאחר, הוא היה עושה זאת בכוונה לפגוע, ולכן הוא בטוח שגם אחרים עושים לו זאת במטרה לפגוע בו.

מהו השלב הראשון בפיתוח חוש הומור?

השלב הראשון בפיתוח חוש הומור הוא לא לעודד את האדם להצחיק, אלא לעזור לו להפסיק להיפגע. המטרה היא להפחית את הרגישות והפגיעות המוגזמת שלו מאמירות שיכולות להיתפס כפוגעניות. אם הוא יצליח להפסיק להיפגע מהאמירה "מה, לא לקחת את הכדורים היום?" גם כאשר היא נאמרת ברצינות, הוא יהיה פתוח להבין שמדובר באמירה הומוריסטית ולא בפגיעה מכוונת. זה השער שיאפשר לו לפתח חוש הומור טבעי.

איך להפסיק להיפגע מהערות של אחרים?

כדי להפסיק להיפגע, מומלץ לעזור לאדם לשאול את עצמו מדוע הוא נפגע כל כך מאמירה מסוימת. למשל, אם אומרים לו "מה, לא לקחת את הכדורים היום?" והוא נפגע מזה בעוצמה גבוהה, צריך לברר איתו למה זה מפריע לו כל כך. המטרה היא להוריד את רמת הפגיעה שלו מאמירה זו ככל האפשר. ככל שהאדם ייפגע פחות מאמירה כשהיא נאמרת ברצינות, כך יוכל להבין אותה בקלות רבה יותר כשהיא נאמרת בצחוק ובהומור.

מה עושים כשמישהו מתלהב יתר על המידה?

העיקרון הזה עובד גם לכיוון החיובי. אם אדם מגיב בהתלהבות יתרה למחמאות שנאמרות לו בהומור, צריך לבדוק למה הוא לוקח אותן כל כך ברצינות. כאשר הוא ילמד להגיב בצורה מאוזנת יותר, הוא יוכל לזהות בקלות את ההומור שבדבר ולא ייקח את המחמאות כמציאות מוחלטת.

איך הרעיון של חוש הומור קשור לתחומים אחרים?

אליעד מסביר שהעיקרון של פיתוח חוש הומור תקף גם לתחומים אחרים בחיים. לפני שמנסים לגרום למישהו לאהוב משהו, צריך לגרום לו להפסיק לשנוא או להירתע ממנו. לדוגמה, אם רוצים שמישהו יאהב סרטי אימה, הצעד הראשון הוא להבין למה הוא מפחד או שונא סרטים כאלה. לאחר שמצמצמים את הפחד או השנאה, קל יותר לפתוח אותו לחוויות חדשות ואולי אף להנאה מהן.

מהו הרעיון המרכזי של פיתוח חוש הומור?

הרעיון המרכזי שאליעד מדגיש הוא שחוש הומור מתפתח באופן טבעי כאשר האדם מפסיק לקחת דברים באופן רציני ומוגזם. אם אדם לא נפגע ממשפטים שנתפסים כעלבון, הוא יוכל לראות את הצד המצחיק שלהם. לכן, אין טעם ללמד ישירות איך להצחיק, אלא עדיף לעזור לאדם להבין שאמירה יכולה להיתפס גם כהומור ולא רק כפגיעה.

לסיכום, הדרך לפיתוח חוש הומור היא ללמוד להפסיק להיפגע או להתלהב בצורה מוגזמת, ורק לאחר מכן אפשר לראות את ההומור שבדברים בצורה טבעית ואוטומטית.
האם צריך לפתח ישירות חוש הומור?

כשרוצים לעזור למישהו לפתח חוש הומור, לא מתחילים בניסיון ישיר לגרום לו להיות מצחיק. אם אדם חסר חוש הומור ומתייחס ברצינות מוגזמת לכל אמירה, קשה לו לראות איפה ההומור נכנס. הדוגמה הנפוצה היא אמירה כמו "מה, לא לקחת את הכדורים היום?", שנאמרת באופן הומוריסטי, אבל מתקבלת באופן פוגעני אצל מי שאין לו חוש הומור. הסיבה לכך היא שהוא מפרש את האמירה כאילו היא מכוונת לרדת עליו ולפגוע בו.

למה חשוב להבין את מקור הפגיעה?

אדם שאין לו חוש הומור עשוי לפרש הערה הומוריסטית בתור פגיעה ממשית. הוא מדמיין שאם הוא עצמו היה אומר "מה, לא לקחת את הכדורים היום?" למישהו אחר, זו היתה כוונתו באמת לפגוע. באותו אופן, כשהוא שומע שמישהו אחר אומר זאת לו או למישהו אחר, הוא סבור שהכוונה היתה לפגוע. לכן הוא מתקשה לראות את ההומור שבדבר.

כיצד הופכים פגיעה להומור?

כדי לאפשר למישהו לפתח חוש הומור, צריך תחילה לעזור לו להפסיק להיפגע. אם הוא לא יישאר פגוע, יהיה לו קל יותר להבין שלא תמיד מתכוונים ברצינות כשאומרים אמירה שיש בה הקנטה או צחוק. אם אדם מצליח לא להיפגע מאמירה פוגענית כשהיא נאמרת ברצינות, יהיה לו הרבה יותר פשוט לקבל אותה בהומור כשהיא כלל אינה מכוונת כפגיעה.

איך מפסיקים להיפגע מהערות?

מומלץ לשאול את האדם: "נניח שמישהו באמת אומר לך ברצינות: 'מה, לא לקחת את הכדורים היום? ' מדוע זה כל כך פוגע?" אם נצליח להוריד את רמת הפגיעה מ - 100 אחוז למשהו נמוך יותר, אז כאשר מישהו אומר זאת בהומור, האדם כבר לא יחווה זאת כעלבון. הוא יבין שלא היתה כאן כוונת פגיעה אמיתית, ולכן יוכל להתייחס לכך בדרך קלילה יותר.

האם זה עובד גם לכיוון החיובי?

כן. בדיוק כמו שאדם עלול להיעלב יתר על המידה, יש מקרים שבהם הוא מתלהב יתר על המידה מאמירה מסוימת. אם אומרים לו מחמאה בהומור, והוא לוקח אותה ברצינות כאילו זו אמת מוחלטת, צריך גם אז לברר: "למה אתה מגיב לזה באופן חזק כל כך?" אם הוא ילמד לא להגזים בתגובתו, יוכל להבין שזה נאמר בצחוק ולא להתייחס לכך כאל אמירה רצינית מדי.

איך רעיון זה קשור לתחומים נוספים?

לפני שמנסים לגרום למישהו לאהוב משהו, כדאי לגרום לו להפסיק לשנוא אותו. לדוגמה, אם אדם שונא סרטי אימה ורוצים שיתחיל לחבב אותם, השלב הראשון הוא להבין מדוע הוא מפחד או סובל מסרטים כאלה. לאחר שמפחיתים את רמת השנאה, נוצר פתח לחוויה חדשה ואולי אף להנאה.

מה הרעיון המרכזי?

המפתח לפיתוח חוש הומור הוא לעזור לאדם לא לקחת דברים ברצינות יתרה. אם אדם לא נרתע ממשפטים מסוימים ולא נפגע מהם, הוא יוכל לראות את הצד הקליל וההיתולי. במקום לנסות ללמד ישירות איך להצחיק, כדאי להראות לאדם שאפשר לפרש אמירה גם כצחוק ולא רק כעלבון, ובכך לאפשר לו לפתח חוש הומור באופן טבעי.
איך לפתח חוש הומור לגרום לבחור צריך לבדוק אמת אמיתית חוויה חדשה למה אין המטרה לעזור לאדם למה חסר לי חוש הומור חשיבה קיצונית אהבה איך לגרום איך לגרום ל איך לגרום למישהו איך לגרום למישהו ל איך לגרום למישהו לפתח חוש הומור איך להתמודד איך להתמודד עם איך להתמודד עם חוסר איך להתמודד עם חוסר חוש הומור איך לעזור איך לעזור ל איך לעזור למישהו איך לעזור למישהו ש איך לעזור למישהו שאין לו חוש הומור איך לפתח איך לפתח חוש הומור איך לצחוק איך לשכנע מישהו איך מפתחים חוש הומור אין לי חוש הומור בדיחות הומור התמודדות התמודדות עם התמודדות עם חוסר חוש הומור חושים חסר לי חוש הומור כיצד להתמודד עם לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לגרום לו לגרום למישהו לגרום למישהו ל לגרום למישהו לפתח חוש הומור לגרום למישהי להתמודד להתמודד עם להתמודד עם חוסר להתמודד עם חוסר חוש הומור למה אין למה אין לי חוש הומור למה חסר לי חוש הומור לעזור לעזור למישהו לעזור למישהו ש לעזור למישהו שאין לו חוש הומור לפתח לפתח חוש הומור לצחוק לשכנע מישהו מישהו שאין לו חוש הומור מפתחים חוש הומור פיתוח פיתוח חוש הומור צחוק
מערכות יחסים, נתינה, קבלה, לעזור למישהו, כפיות טובה, לתת על מנת לקבל, למנוע מריבות, להגדיר דברים, לדבר בצורה ברורה
מערכות יחסים, נתינה, קבלה, לעזור למישהו, כפיות טובה, לתת על מנת לקבל, למנוע מריבות, להגדיר דברים, לדבר בצורה ברורה
... יחסים, נתינה, קבלה, לעזור למישהו, כפיות טובה, לתת על מנת לקבל, למנוע מריבות, להגדיר דברים, לדבר בצורה ברורה למה אנשים נותנים משהו ולא תמיד יוצא להם טוב מזה? לפעמים אתה רוצה לעזור למישהו, אתה מעניק לו משהו בכוונה טובה, אבל לאחר זמן, במקום להעריך את הנתינה שלך, הוא עלול לראות בכך חיסרון או ...
איך לגרום למישהו לקחת אחריות? איך לחנך ילדים להיות בוגרים? איך ללמד ילד לקחת אחריות? איך לא לגרום למישהו להסיר אחריות? איך לגרום למישהו להיות עצמאי? למה לא לעזור למישהו? מתי לא לעזור למישהו? גלגלי עזר
איך לגרום למישהו לקחת אחריות? איך לחנך ילדים להיות בוגרים? איך ללמד ילד לקחת אחריות? איך לא לגרום למישהו להסיר אחריות? איך לגרום למישהו להיות עצמאי? למה לא לעזור למישהו? מתי לא לעזור למישהו? גלגלי עזר
איך לגרום למישהו לקחת אחריות? איך לחנך ילדים להיות בוגרים? איך ללמד ילד לקחת אחריות? איך לא לגרום למישהו להסיר אחריות? איך לגרום למישהו להיות עצמאי? למה לא לעזור למישהו? מתי לא לעזור למישהו? גלגלי עזר למה לפעמים הדרך הכי טובה לעזור למישהו היא לא לעזור לו? אליעד כהן מסביר שכאשר אדם רוצה לעזור למישהו אחר, לפעמים הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא דווקא להפסיק לעזור לו. כאשר אנו עוזרים למישהו בצורה מוגזמת או עקבית, אנו עלולים לגרום לו להסיר מעצמו את האחריות. לדוגמה, אם מישהו נתקל בקושי ואנחנו אומרים לו: עזוב, אני אטפל בזה במקומך, הוא למעשה מפסיק להתאמץ ולוקח פחות אחריות על חייו. למרות ... הוא מסיר מעצמו אחריות והופך תלוי בדברים שמספקים לו נחמה זמנית. מצב כזה עלול לגרום לו להיות חסר יכולת להתמודד ברגע שהנחמה הזמנית הזאת תיעלם. מה הקשר בין לקיחת אחריות להתבגרות? אליעד מסביר שלקיחת אחריות היא תנאי הכרחי להתבגרות. אדם שמתמודד ... מעניקים - העזרה צריכה להיות זמנית ומכוונת לעידוד העצמאות ולא להנצחת התלות. איך לגרום לילד לקחת אחריות? למה עזרה לפעמים מזיקה? איך מחנכים לעצמאות? מתי לא לעזור לילדים? איך לעזור בלי ליצור תלות? מה הקשר בין אחריות להתבגרות? ...
גם וגם, בו זמנית, מצא את ההבדלים, לדעת שום דבר, החושים, השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, באופן מוחלט, יחסי או מוחלט, דבר והיפוכו
גם וגם, בו זמנית, מצא את ההבדלים, לדעת שום דבר, החושים, השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, באופן מוחלט, יחסי או מוחלט, דבר והיפוכו
... וגם, בו זמנית, מצא את ההבדלים, לדעת שום דבר, החושים, השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, באופן מוחלט, יחסי או מוחלט, דבר והיפוכו האם אפשר להבין את המציאות בצורה מוחלטת ולמה זה משנה? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה ... אך מצד שני אפשר לומר שהם שונים, כי הרי מדובר בשני כיסאות פיזיים נפרדים. השאלה היא: לפי מה אתה מחליט אם משהו קיים או לא קיים? לפי החושים או לפי השכל? החושים יכולים להראות לך דברים בצורה אחת, אך השכל יכול להחליט לפרש אותם אחרת. לדוגמה, אם אתה רואה שני עצמים באותו מקום ובאותו זמן, השכל שלך יחליט באופן אוטומטי שמדובר בעצם אחד בלבד, כי אחרת הדבר לא מסתדר מבחינה לוגית. אליעד מדגיש שהשכל תמיד יהיה זה שמחליט איך להתייחס למה שהחושים אומרים. האם השכל יכול לדעת משהו באופן מוחלט? נקודה נוספת שאליעד כהן מדגיש היא שהשכל האנושי לעולם לא יכול להיות בטוח בשום דבר באופן מוחלט, מכיוון שהמנגנון שלו ... יחסי. אפילו אם נדמה לנו שאנחנו יודעים משהו בוודאות, כמו למשל שיש פה שולחן או שאין פה פיל, השכל יכול תמיד להעלות ספק לגבי זה. אולי החושים טועים, אולי כל מה שאנחנו חווים הוא אשליה? לכן אליעד מציע לנסות לבדוק את הדברים דרך משהו אחר, עמוק יותר מהשכל והחושים. הוא טוען שבמקום הכי עמוק של התודעה אין בכלל ידיעה של שום דבר - לא של קיומך, לא של המציאות, לא של שום דבר אחר. במקום הזה אין גם אמונה ואין ספק, כי אין בכלל ... דבר ולא להסתפק בתשובות חלקיות. בסופו של התהליך, כאשר האדם מגיע להבנה אמיתית של המוחלט, התודעה שלו משתחררת לגמרי מההגבלות של השכל והחושים, ואז הוא יכול לראות את הדברים מנקודת מבט מוחלטת שבה אין סתירה בין דבר להיפוכו. האם הבנה מוחלטת מבטלת פעולה בעולם? לסיום, אליעד מבהיר שאדם שהגיע להבנה מוחלטת ... להגיע להבנה מוחלטת של המציאות? מה ההבדל בין אמת יחסית לאמת מוחלטת? מהי חשיבה בו זמנית של דבר והיפוכו? כיצד להשתחרר מהגבלות השכל והחושים? האם אפשר לחוות שני הפכים בו זמנית? ...
איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח?
איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח?
... עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה , תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח? מה המשמעות של להטיל ... רואה שולחן, הוא יכול לשאול את עצמו אם באמת יש שם שולחן. אך אם הוא מטיל ספק, הוא לא יידע אם יש או אין שולחן. השאלה המרכזית היא: מה זה נותן להטיל ספק בכך? החושים קיימים בכל מקרה, ולא משנה אם אנחנו מטילים בהם ספק או לא. האם הטלת ספק בחושים תביא אותנו לראות את הדברים כפי שהם? בהמשך, אליעד שואל ... שולחן, האם הוא רואה את הדברים כפי שהם? השאלה הזו מביאה אותנו לתובנה: הטלת ספק בחושים לא משנה את מהות המציאות. אליעד מסביר כי אם תעצום עיניים, תוכל להטיל ספק בחוש הראייה ולראות שאין שולחן. אבל זה לא אומר שאין שולחן, אלא רק שאתה לא רואה אותו כעת. הרעיון הוא לא להכחיש את מה שאתה רואה, אלא ... נניח שאדם רואה שולחן ושואל את עצמו אם באמת יש כאן שולחן. אם יטיל ספק, אז לא ידע אם יש שולחן או אין שולחן. אבל גם כעת, הוא כבר מטיל ספק באופן מסוים, כי אם החושים היו תופסים את המציאות אחרת, הוא היה מטיל ספק בהם. כלומר, החושים קיימים בכל מקרה והשאלה היא מה המשמעות של להטיל ספק בהם. האם להטיל ספק יביא לראות את הדברים כפי שהם? אליעד שואל מי מחליט כיצד הדברים ... את הדברים כפי שהם, מה זה ייתן? הטלת ספק בחושים אינה פשוט לומר שאין שולחן, כי אם נסגור עיניים, כבר לא נראה שולחן, אך זה לא עוזר לנו. הרעיון הוא להבין את החושים עצמם . יש שולחן, אך מה עומד מאחורי תפיסת היש כאן שולחן? פירוק התפיסה של יש שולחן אם נרצה לדייק, אפשר לומר: אני רואה שיש שולחן. ואם ... ספק בחושים, אז לא תדע אם יש כאן שולחן או אין כאן שולחן, נכון? אז עכשיו אתה תטיל ספק בחושים שלא יודעים, ואתה תאמר, יש שולחן. גם כרגע אתה מטיל ספק בחושים, אם החושים היו תופסים את המציאות אחרת, אז כבר עכשיו היית מטיל בהם ספק. מה זה נותן שמטילים ספק בחושים? החושים קיימים בכל מקרה. שאלה: אם אטיל ספק בחושים, אולי אראה את הדברים כפי שהם. אליעד: אבל מי מחליט לך איך הדברים הם כפי שהם? אולי כפי מה ... כפי מה שהם, מה זה נתן? אתה מפספס משהו בלהטיל ספק בחושים. לא הבנת את הפואנטה. להטיל ספק בחושים זה לא אומר שאין כאן שולחן, אם תעצום עיניים אתה מיד מטיל ספק בחוש הראייה ולא רואה שולחן. ואז מה? הרעיון זה להבין את החושים. יש פה שולחן, שאלת השאלות היא, מה עומד מאחורי היש פה שולחן. אם אני רוצה לדייק יותר, אני רואה שיש פה עכשיו שולחן. ואם נרצה לדייק ...
חוש המישוש, חמשת החושים, דמיון, עוצמת המחשבה, דמיון או מציאות, חלום או מציאות, מציאות דמיונית
חוש המישוש, חמשת החושים, דמיון, עוצמת המחשבה, דמיון או מציאות, חלום או מציאות, מציאות דמיונית
חוש המישוש, חמשת החושים, דמיון, עוצמת המחשבה, דמיון או מציאות, חלום או מציאות, מציאות דמיונית האם חוש המישוש הוא מציאות או דמיון? אליעד כהן מסביר בהרצאה שמה שאנחנו חווים באמצעות החושים, ובפרט דרך חוש המישוש, הוא לא בהכרח המציאות ... על החוויה החושית שלנו, עד כדי כך שהגבולות בין מציאות לדמיון מטשטשים. הדוגמה הזו מדגישה את הטענה של אליעד שהמציאות היא בעצם מה שאנחנו חושבים שהיא. האם חוש המישוש הוא הוכחה למציאות? ... היד על השולחן, עדיין תהיה לנו תחושה של שולחן. אבל אם מישהו יזיז את השולחן מבלי שנדע, האם נוכל להיות בטוחים שהוא עדיין שם? אנחנו מניחים שהשולחן קיים כי החושים שלנו אומרים לנו זאת, אבל התחושה הזו היא בסופו של דבר רק פרשנות של המוח, של המחשבה. אליעד ממשיך ומסביר כי אנשים מתרגלים לסמוך על החושים שלהם. הם בטוחים שאם הם רואים ... מבלי לגעת, נרגיש כאילו באמת נוגעים בנו. הוא מסביר שזה מוכיח שהחוויה החושית היא לא אובייקטיבית אלא סובייקטיבית לחלוטין, תלויה לחלוטין בתודעה שלנו. כיצד החושים מבלבלים אותנו? אליעד מסביר כי החושים עצמם לא מבלבלים אותנו. מה שמבלבל אותנו הוא האמונה שהחושים משקפים מציאות מוחלטת, בשעה שהם בסך הכל מעבירים מידע סובייקטיבי. הוא אומר שהבלבול נוצר כאשר אנחנו מנסים להבדיל בין מה שאנחנו תופסים כמציאות לבין מה שאנחנו חושבים כמציאות. החושים אינם טועים - הטעות היא בדרך שבה אנחנו מפרשים את מה שהחושים מציגים לנו. הוא מדגים זאת בכך שאם אדם רואה מולו שולחן, הוא בטוח לחלוטין שהשולחן קיים, אך למעשה אין לו דרך לוודא זאת מעבר לפרשנות של החושים. הוא ממשיך ואומר שהעולם שאנחנו חווים מבוסס ברובו על ההרגלים ועל הזיכרונות שלנו. כשאנחנו מרגישים משהו באמצעות החושים שלנו , אנחנו מאמינים לחלוטין שזו ... שהכל תלוי בתודעה שלנו, אפשר לפתח הבחנה בין מה שאנחנו חושבים לבין מה שבאמת קיים. הדרך לעשות זאת היא לשאול את עצמנו בכל רגע האם החוויה הזו נובעת רק מהחושים או שהיא קיימת באופן מוחלט ... באמת אמיתי ומה רק פרשנות סובייקטיבית. ככל שהאדם יחפור יותר עמוק בנושא הזה, כך הוא יגלה שמה שהוא מחשיב כמציאות מוחלטת הוא במקרים רבים רק דמיון, ולהפך. האם חוש המישוש אמיתי? כיצד להבדיל בין דמיון למציאות? האם מה שאני מרגיש הוא באמת קיים? האם אפשר להרגיש משהו בעזרת הדמיון? כיצד המוח מפרש את החושים? האם חושים יכולים לטעות? מציאות ...
תסמונת עליסה בארץ הפלאות, אשליה אופטית, חוש הראיה, נערה 30 זהויות, נערה 30 דמויות, פיצול אישיות, טיפול בהפרעה נפשית, מסע בזמן, אי אפשר לחזור בזמן, הפרעת אישיות, עיוותים בתפיסת המציאות, הנערה בעלת 30 הזהויות
תסמונת עליסה בארץ הפלאות, אשליה אופטית, חוש הראיה, נערה 30 זהויות, נערה 30 דמויות, פיצול אישיות, טיפול בהפרעה נפשית, מסע בזמן, אי אפשר לחזור בזמן, הפרעת אישיות, עיוותים בתפיסת המציאות, הנערה בעלת 30 הזהויות
... עליסה בארץ הפלאות, אשליה אופטית, חוש הראיה , נערה 30 זהויות, נערה 30 דמויות, פיצול אישיות, ... אליעד מסביר בפירוט את הדרך להבחין בין דמיון לבין בעיה אמיתית בחוש הראייה. הוא נותן דוגמה של אדם שרואה גפרור בגודל של בית. כיצד ניתן לבדוק אם הוא מדמיין או שבאמת חוש הראייה שלו משובש? התשובה לדבריו היא לבדוק באמצעות ...
להטיל ספק בחושים, חמשת החושים, להשתחרר מהחושים, לצאת מהחושים, הטלת ספק בחושים, הכל כרצונך תמיד, שום דבר לא רק רע, שום דבר לא רק טוב
להטיל ספק בחושים, חמשת החושים, להשתחרר מהחושים, לצאת מהחושים, הטלת ספק בחושים, הכל כרצונך תמיד, שום דבר לא רק רע, שום דבר לא רק טוב
... ספק בחושים, חמשת החושים, להשתחרר מהחושים, לצאת מהחושים, הטלת ספק בחושים, הכל כרצונך תמיד, שום דבר לא רק רע, שום דבר לא רק טוב למה להטיל ספק בחמשת החושים? אליעד כהן מסביר בהרצאה באופן מפורט את החשיבות של הטלת ספק בחמשת החושים, הכוללים ראייה, שמיעה, מגע, טעם וריח, כדרך להגיע להבנה מוחלטת של המציאות. הוא מדגיש כי ... מאליו. כלומר, לשאול את עצמך באופן מתמיד: איך אני יודע שמה שאני קולט דרך החושים הוא נכון או אמיתי? אולי המציאות שאני תופס היא אחרת לחלוטין ממה שנראה לי? מהם היתרונות ... למשל, כבר כוללת בתוכה גם את הטלת הספק בחושים, מכיוון שהסכל עצמו מתבסס על החושים. לכן, במקום להוסיף את החושים בנפרד, כל הטלת ספק במחשבות או בתודעה כבר מכילה באופן מובנה הטלת ספק בחושים. אליעד גם ... רק רע או רק טוב, אלא תמיד נתון לפרשנות ורצון האדם. האם יש דרך להשתחרר באמת מהחושים? אליעד מסביר שאם האדם באמת רוצה לראות מציאות אחרת, או אפילו לראות משהו שלא נתפס בחושים ... יותר של שחרור התודעה. כשהאדם יצליח להשתחרר מהצורך להיאחז בכל מה שנתפס על ידי החושים שלו כמציאות מוחלטת, הוא יוכל לחוות חופש מוחלט לראות או לא לראות את מה שהוא רוצה לראות, ... לפרשנות, רצון ובחירה אישית. איך להטיל ספק בחושים? האם הכל כרצוני תמיד? האם החושים מטעים אותנו? מה היתרונות בהטלת ספק במציאות? איך להשתחרר מהאמונות שלנו? האם אפשר לראות ...
חמשת החושים, הכרה אנושית, קוגניציה, תפישה קוגניטיבית, חמישה חושים, ידיעה שכלית, ידיעה חושית, חוש הראייה, חוש השמיעה, חוש המישוש, חוש הריח, חוש הטעם, זיכרון חושי, תפיסת החושים
חמשת החושים, הכרה אנושית, קוגניציה, תפישה קוגניטיבית, חמישה חושים, ידיעה שכלית, ידיעה חושית, חוש הראייה, חוש השמיעה, חוש המישוש, חוש הריח, חוש הטעם, זיכרון חושי, תפיסת החושים
... החושים, הכרה אנושית, קוגניציה, תפישה קוגניטיבית, חמישה חושים, ידיעה שכלית, ידיעה חושית, חוש הראייה, חוש השמיעה, חוש המישוש, חוש הריח, חוש הטעם, זיכרון חושי, תפיסת החושים האם קיימת ידיעה חושית ללא ידיעה שכלית? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של הידיעה החושית והידיעה השכלית ומציג מספר שאלות יסודיות: האם יכול להיות ... או שיש גם שכל שמפרש את החושים? אליעד טוען שללא השכל האדם לא יכול לדעת כלום, כי השכל נותן משמעות ותוכן לתפיסה החושית. הידיעה שיש פה כיסא אינה אך ורק חושית אלא גם שכלית, משום ... על חושים. אך אם נגדיר את החושים כחמשת החושים המוכרים בלבד (ראייה, שמיעה, מישוש, ריח וטעם), אז יתכן וידיעה כמו אני קיים אינה תלויה בהם, אלא בידיעה שכלית בסיסית יותר. אליעד נותן דוגמה נוספת ... משתמש באף אחד מחמשת החושים, ועדיין יודע שהוא קיים, האם זאת ידיעה חושית? לכאורה לא. אך הוא גם מעלה ספק בכך ומסביר שאולי אותה תחושה פנימית של אני קיים היא גם סוג של תפיסה ... לא ניתן להבחין בשום דבר מהחושים. לדוגמה: כשאדם מסתכל על כיסא, הוא יודע שזה כיסא משום שהוא זוכר שראה דברים דומים בעבר. אם לא היה לו זיכרון, הוא היה חווה בכל פעם תחושה חדשה ... ומחויבת. מזה הוא מסיק שהחושים מספקים ידיעה ישירה יותר מאשר השכל, אשר מתבסס על הסקות וזיכרונות. מתי השכל חזק יותר מהחושים? עם זאת, אליעד מדגיש שיש מקרים שבהם השכל עשוי להיות יותר חזק מהחושים. למשל: אם אדם רואה פיל בחדר, הוא יכול לדעת בוודאות שלא יכול להיות מטוס באותו חדר באותו הרגע, כי השכל אומר שאין מקום לשניהם יחד. כאן, הידיעה ... מה יותר בטוח, השכל או החושים. לפעמים המידע החושי יהיה חזק וברור יותר (כמו תחושה מידית), ולפעמים הידיעה השכלית תהיה חזקה יותר, במיוחד כשהיא הכרחית ולוגית (כמו הדוגמה עם הפיל ...
לשלוט במציאות, כוח המחשבה, כוח הרצון, אין דבר העומד בפני הרצון, רצון לשנות את המציאות, לצאת מהחושים, להשתחרר מהחושים, לשנות את חוקי הפיזיקה
לשלוט במציאות, כוח המחשבה, כוח הרצון, אין דבר העומד בפני הרצון, רצון לשנות את המציאות, לצאת מהחושים, להשתחרר מהחושים, לשנות את חוקי הפיזיקה
... במציאות, כוח המחשבה, כוח הרצון, אין דבר העומד בפני הרצון, רצון לשנות את המציאות, לצאת מהחושים, להשתחרר מהחושים, לשנות את חוקי הפיזיקה האם ניתן לשלוט במציאות בכוח המחשבה? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת את האפשרות לשלוט במציאות באמצעות כוח המחשבה והרצון. הוא מתחיל מנקודת המוצא שבה האדם שואל ... הוא מציין שכאשר יש ספקות וחוסר וודאות ברצון, השינוי לא יתרחש. מהו המאבק בין הרצון לבין החושים? הסיבה לכך שהאדם לא מצליח לשנות את המציאות לפי רצונו היא בגלל הסתירה בין הרצון שלו לבין מה שהחושים שלו משדרים. החושים אומרים לו שהטלוויזיה נמצאת בחדר, והוא מאמין להם. הרצון שלו אינו מספיק חזק כדי לגבור על האמונה שלו בחושים. אליעד מתאר את המצב הזה כמאבק פנימי בין שתי מחשבות: מחשבה אחת אומרת אני ... לא לראות את הטלוויזיה חזק מספיק באופן מוחלט, אז הטלוויזיה לא תופיע בתודעתו. אך מכיוון שהחושים משכנעים אותו שהטלוויזיה קיימת, הרצון שלו לא מתממש. למה הרצון של האדם לא מוחלט לחלוטין? אליעד מתאר שהאדם אינו רוצה באמת לוותר על אמונתו בחושים, כיוון שהחושים מעניקים לו זיכרונות טובים, תקוות נעימות והבטחות לעתיד חיובי. אדם שרוצה באמת להעלים את הטלוויזיה צריך להסכים לוותר לחלוטין על האמון שלו בחושים, ואז יוכל לשנות את המציאות. אולם, הוויתור על החושים קשה מדי לאדם, ולכן הוא אינו מצליח לבצע את השינוי שהוא רוצה. איך להתגבר על הסתירה בין הרצון לחושים? אליעד מסביר שכדי לשנות את המציאות יש להבין שהעסקה עם החושים כוללת הכל. אי אפשר להשתמש בחושים כדי לראות קיר בלי לקבל גם את הטלוויזיה שבחדר. לכן, מי שמעוניין לשנות את מה שהוא רואה בעיניו חייב לוותר לחלוטין על האמון שלו בחושים, או במילים אחרות, לצאת לגמרי מתוך תפיסת החושים וליצור מערכת תפיסתית חדשה. זאת המשמעות של להשתחרר מהחושים. לכן, לפי אליעד, היכולת לשלוט במציאות תלויה לחלוטין בעד כמה האדם מוכן להתנתק מהמציאות שהחושים מייצרים עבורו, ובמקביל לחזק את הרצון שלו לשינוי המבוקש. כוח המחשבה ושליטה במציאות איך להשתחרר מהחושים? אין דבר העומד בפני הרצון לשנות את חוקי הפיזיקה בכוח הרצון האם אפשר לשנות מציאות במחשבה? איך לצאת מתפיסת החושים?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הומור, איך לפתח חוש הומור? איך לגרום למישהו לפתח חוש הומור? פיתוח חוש הומור, איך מפתחים חוש הומור? איך להתמודד עם חוסר חוש הומור? איך לעזור למישהו שאין לו חוש הומור? למה אין לי חוש הומור? למה חסר לי חוש הומור? איך לצחוק? בדיחות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: פיתוח חוש הומור, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פיתוח חוש הומור, איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קואצ'ינג, מגשר, אימון אישי טלפוני בתחום פיתוח חוש הומור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.1250 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 14:27:24 - wesi1