... לגרום ללקוח לקנות? איך ליצור הסכמה? שכנוע ברמת
הפוטנציאל, איך להגדיל סיכוי לשכנע? איך להגדיל סיכוי למכור? האם אתה יכול? הגדלת
הפוטנציאל להסכמה, טיפול בהתנגדות לקוח, לימודי NLP מהו העיקרון המרכזי לשכנוע במכירות ושיווק? העיקרון המרכזי שמוצג בהרצאה הוא שיש יותר
פוטנציאל ואפשרויות תיאורטיות מאשר מה שמתרחש בפועל. כלומר, תמיד קיימת כמות עצומה של ... או אנשים שהיו יכולים להיות בו, אך בפועל יש רק מספר מוגבל של פריטים. העיקרון הזה מתייחס לעובדה שכאשר אנו מנסים לשכנע מישהו, אנו יכולים לנצל את התפיסה הזו של
פוטנציאל כדי להגדיל את סיכויי ההסכמה. איך אנחנו יכולים להשתמש
בפוטנציאל בשכנוע ומכירות? ההסבר של אליעד כהן מראה כי כאשר אנו מנסים לשכנע אדם במשהו, יש ... את המוצר?, התשובה עשויה להיות שלילית. לעומת זאת, אם נשאל האם יכול להיות שאתה תרצה לקנות את המוצר?, המוח של האדם יגיב בקלות רבה יותר, מכיוון שיכול להיות מציין
פוטנציאל רחב יותר מאשר התחייבות או ודאות. השימוש במילים כמו יכול להיות מאפשר לאדם ... מיידית. לדוגמה, במקום לשאול האם הדירה הזאת מתאימה לך?, עדיף לשאול האם יכול להיות שהדירה הזאת מתאימה לך?. השאלה הזו פותחת אפשרויות נוספות ומפחיתה את ההתנגדות
הפוטנציאלית. מהו השימוש של יכול להיות מול ילד שלא רוצה לעשות שיעורים? כשהילד אומר אני לא ... להתחייב למשהו שהוא קיים או בוודאות יקרה (האם זה ככה?), בעוד שבשפה של אפשרי, האדם לא נדרש להחליט באופן מוחלט על משהו שיתגשם (האם יכול להיות שזה ככה?). הידע על
פוטנציאל מאפשר לאדם להרגיש יותר פתוח ואוהד, מה שמגדיל את הסיכוי להסכמה. איך נוכל להשתמש ביכול להיות כדי להימנע מהתנגדות? המשמעות היא שכשאנחנו מציעים
פוטנציאל ולא מחויבות, אנחנו מביעים אמפתיה לחששות של האדם. לדוגמה, במקום לומר זה מתאים ... להיות יוצרת מניפולציה רגשית, כאשר האדם לא תמיד מבין שהאפשרות קיימת יחד עם האפשרות ההפוכה. למה חשוב להבחין בין אפשרי למחויב? חשוב לשים לב האם אנחנו עוסקים
בפוטנציאל (אפשרי) או במציאות המוחלטת (מחויב). דיבור ברובד של
פוטנציאל עשוי להקל על האדם להסכים, בעוד דיבור ברובד של מחויבות מציב אותו מול התחייבות מוחלטת. מהו העיקרון המרכזי שלפיו יש יותר
פוטנציאל ואפשרויות מאשר דברים בפועל? שאלה: מה בעצם נאמר לגבי הרעיון שיש תמיד יותר ... ספציפי יכולה להיות כמות עצומה של רהיטים, חפצים או אנשים שבאופן תיאורטי יכולים להיות שם, אבל בפועל יש רק מספר מוגבל של פריטים באותו חדר. איך הרעיון של אפשרות
ופוטנציאל מתקשר לנושא של שכנוע ושיווק? שאלה: מדוע חשוב לדעת שיש יותר אפשרות תיאורטית ... שמולנו יגיד לא באופן נחרץ. כאשר שואלים שאלה ישירה במחויב, לדוגמה האם אתה רוצה לקנות את המוצר?, קיים סיכוי ברור לתשובה שלילית ישירה. אך אם משתמשים בשפה של
פוטנציאל, לדוגמה האם יכול להיות שאתה תרצה לקנות את המוצר?, אז מבחינת המוח של האדם קל יותר להסכים
לפוטנציאל ולהגיד כן, מפני שיכול להיות פותח טווח אפשרויות רחב יותר מאשר זה בטוח ככה?. ... תשובה: כשאומרים לאדם זה יכול להתאים לך? במקום זה מתאים לך?, בעצם נותנים מקום לכך שאולי זה גם לא יתאים, ובכך מראים אמפתיה לספקות או חששות. בגלל ההיגיון
שפוטנציאל הוא גדול מהמציאות בפועל, יש לאדם קלות לענות כן, זה יכול להתאים יותר מאשר כן, זה מתאים באופן ודאי. הכן
לפוטנציאל קורה ביתר קלות, מפני שהאפשרות לא שוללת ב - 100% את הלא. איך משתמשים ברעיון של ... של האפשרות? שאלה: מה צריך לזכור כדי לא ליפול לשכנוע מוגזם או לספק שעלול לבלבל? תשובה: צריך לזכור שמי שאומר זה יכול לקרות לא בהכרח אומר זה בטוח קורה. כלומר,
פוטנציאל הוא לא מציאות. כשמישהו משתמש בניסוח אפשרי, הוא מנצל את ההבדל הזה כדי לגרום לנו להסכים יותר בקלות. אנחנו צריכים לדעת לזהות זאת ולא להיאחז באשליה
שפוטנציאל שווה מציאות. שורה אחרונה: שלא יעבדו עלינו ושנדע להבדיל בין מה שיכול להיות לבין ... מתקדמות להשפעה על המוח באמצעות ניסוח שאלות שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של שכנוע שיווק מכירות וכו, וזה הולך ככה בגדול בעולם שלנו יש יותר
פוטנציאל ואפשרויות מאשר דברים בפועל, מה זאת אומרת לדוגמה נגיד ניקח חדר יש יותר אפשרויות מה יכול להיות בחדר ויש יותר
פוטנציאל לכמות הדברים שיכולים להיות בחדר מאשר כמות הדברים שנמצאים בחדר בפועל לדוגמה יש אפשרות שיהיה בחדר זה וזה אבל בפועל יש בחדר זה וזה זה הכל. ולכן שימו לב עוד פעם לעיקרון העיקרון הולך ככה יש יותר
פוטנציאל ויותר אפשרות תיאורטית מאשר כמות הדברים שנמצאים בפועל. עכשיו איך לוקחים את זה ... לנו מחשבה שאולי הוא יגיד לנו לא אז במקום לשאול אותו את השאלה בצורה ישירה וממשית כשיש סיכוי גדול שהוא יגיד לנו לא במקום זה אנחנו נשאל אותו את השאלה בצורה של
פוטנציאל ואז יש יותר סיכוי שהוא יגיד לנו כן. לדוגמה נגיד שרוצים למכור למישהו דירה אז ... יש מצב? כן, יכול להיות ש.... עכשיו אני לא בהכרח אומר שלגבי השיעורים ככה צריך להגיד את זה לילד אבל בגדול הנושא הוא די פשוט המוח יותר קל לו להגיד כן ברובד של
פוטנציאל אחר כך המניפולציה מתבצעת שברגע שבן אדם אמר כן האמירה יכולה להתאים לי, הנה אמרת ... בחדר לא יכול להיות שיש פיל מה יותר בטוח? יותר בטוח שכרגע אין לא שלא יכול להיות, יכול להיות הכל יכול להיות. ולכן בעצם דוחפים דרך ה - יכול להיות דרך הרובד של
הפוטנציאל דרך הרובד של האפשרות דרך זה בעצם דוחפים. עכשיו כפי שאמרתי בהתחלה צריך לשים לב ... נגיד לו אוקי אז אתה עושה את הדבר?, לא אני לא עושה את הדבר אני לא רוצה לעשות אותו, למה? כי כשאמרנו לו דיברנו איתו במחויב דיברנו איתו בשחור ולבן לא ברובד של
פוטנציאל אלא ברובד של ממשי בעצם לא גילינו אמפתיה להתנגדות שלו כשאמרנו לו אוקי אז הדירה ... אותי כי אז אני אוהב את עצמי וכו ולכן גם אני רוצה לעשות לו טוב ולכן אני אסכים איתו, ולכן אני אגיד לו כן זה יכול להתאים לי. זאת אומרת שהניסוח שדיבר ברובד של
הפוטנציאל הוא מכיל את ההתנגדות של הלקוח הוא נותן ללקוח להרגיש אמפתיה כלפיו וכן את ... להתאים, אתה יכול לרצות את זה, זה יכול להסתדר לך זה יכול זה וזה לבין זה מתאים לך, זה מסתדר לך, בין אם מדברים באפשרי בין אם במחויב אם שואלים את השאלה ברובד של
פוטנציאל האם זה רק יכול? לבין אם שואלים את זה בממשי האם זה באמת ככה?. עכשיו איך בן אדם ... רואה שיכול להיות שהמוצר הזה מתאים לך הוא לא שאל את זה בדיוק בצורה ישירה הוא שאל את זה בצורה קצת עקיפה. ולכן לפעמים זה דווקא מתעתע בבן אדם כי הוא מקבל מסר על
פוטנציאל ובעצם בסוף הוא הולך לבצע את הפעולה בפועל. ולכן בן אדם צריך לשים לב גם כשדבר ...