... לגרום ללקוח לקנות? איך ליצור הסכמה? שכנוע ברמת
הפוטנציאל, איך להגדיל סיכוי לשכנע? איך להגדיל סיכוי למכור? האם אתה יכול? הגדלת
הפוטנציאל להסכמה, טיפול בהתנגדות לקוח, לימודי NLP מהו העיקרון המרכזי לשכנוע במכירות ושיווק? העיקרון המרכזי שמוצג בהרצאה הוא שיש יותר
פוטנציאל ואפשרויות תיאורטיות מאשר מה שמתרחש בפועל. כלומר, תמיד קיימת כמות עצומה של אפשרויות שאותן ניתן לדמיין, הרבה מעבר למה שקורה באמת במציאות. לדוגמה, בחדר אחד ספציפי ... בו, אך בפועל יש רק מספר מוגבל של פריטים. העיקרון הזה מתייחס לעובדה שכאשר אנו מנסים לשכנע מישהו, אנו יכולים לנצל את התפיסה הזו של
פוטנציאל כדי להגדיל את סיכויי ההסכמה. איך אנחנו יכולים להשתמש
בפוטנציאל בשכנוע ומכירות? ההסבר של אליעד כהן מראה כי כאשר אנו מנסים לשכנע אדם במשהו, יש סיכוי שהוא יגיד לא. לדוגמה, אם נשאל שאלה ישירה כמו האם אתה רוצה לקנות את המוצר?, ... להיות שלילית. לעומת זאת, אם נשאל האם יכול להיות שאתה תרצה לקנות את המוצר?, המוח של האדם יגיב בקלות רבה יותר, מכיוון שיכול להיות מציין
פוטנציאל רחב יותר מאשר התחייבות או ודאות. השימוש במילים כמו יכול להיות מאפשר לאדם להרגיש כי הוא לא מחויב לתשובה חדה ומוחלטת, ובכך מקטין את ההתנגדות. מדוע כדאי להשתמש בשפה של ... האם הדירה הזאת מתאימה לך?, עדיף לשאול האם יכול להיות שהדירה הזאת מתאימה לך?. השאלה הזו פותחת אפשרויות נוספות ומפחיתה את ההתנגדות
הפוטנציאלית. מהו השימוש של יכול להיות מול ילד שלא רוצה לעשות שיעורים? כשהילד אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים, ניתן לשאול אותו בצורה פחות חדה ומחויבת יכול להיות שאתה תרצה לעשות ... או בוודאות יקרה (האם זה ככה?), בעוד שבשפה של אפשרי, האדם לא נדרש להחליט באופן מוחלט על משהו שיתגשם (האם יכול להיות שזה ככה?). הידע על
פוטנציאל מאפשר לאדם להרגיש יותר פתוח ואוהד, מה שמגדיל את הסיכוי להסכמה. איך נוכל להשתמש ביכול להיות כדי להימנע מהתנגדות? המשמעות היא שכשאנחנו מציעים
פוטנציאל ולא מחויבות, אנחנו מביעים אמפתיה לחששות של האדם. לדוגמה, במקום לומר זה מתאים לך, אפשר לומר זה יכול להתאים לך. בכך אנחנו מכירים בכך שמא יש דברים שיכולים להפריע ... רגשית, כאשר האדם לא תמיד מבין שהאפשרות קיימת יחד עם האפשרות ההפוכה. למה חשוב להבחין בין אפשרי למחויב? חשוב לשים לב האם אנחנו עוסקים
בפוטנציאל (אפשרי) או במציאות המוחלטת (מחויב). דיבור ברובד של
פוטנציאל עשוי להקל על האדם להסכים, בעוד דיבור ברובד של מחויבות מציב אותו מול התחייבות מוחלטת. מהו העיקרון המרכזי שלפיו יש יותר
פוטנציאל ואפשרויות מאשר דברים בפועל? שאלה: מה בעצם נאמר לגבי הרעיון שיש תמיד יותר אפשרויות מאשר מה שקורה בפועל? תשובה: ההסבר הוא שכאשר מסתכלים על כל סיטואציה, תמיד יש מגוון ... עצומה של רהיטים, חפצים או אנשים שבאופן תיאורטי יכולים להיות שם, אבל בפועל יש רק מספר מוגבל של פריטים באותו חדר. איך הרעיון של אפשרות
ופוטנציאל מתקשר לנושא של שכנוע ושיווק? שאלה: מדוע חשוב לדעת שיש יותר אפשרות תיאורטית מאשר ביצוע בפועל כשמנסים לשכנע אדם במשהו? תשובה: בעת שכנוע או מכירות, לעתים חוששים שהלקוח ... נחרץ. כאשר שואלים שאלה ישירה במחויב, לדוגמה האם אתה רוצה לקנות את המוצר?, קיים סיכוי ברור לתשובה שלילית ישירה. אך אם משתמשים בשפה של
פוטנציאל, לדוגמה האם יכול להיות שאתה תרצה לקנות את המוצר?, אז מבחינת המוח של האדם קל יותר להסכים
לפוטנציאל ולהגיד כן, מפני שיכול להיות פותח טווח אפשרויות רחב יותר מאשר זה בטוח ככה?. מדוע כדאי להשתמש בהגדרת אפשרות ולא בהגדרה מוחלטת כאשר חוששים מלא מוחלט של הלקוח? שאלה: ... זה יכול להתאים לך? במקום זה מתאים לך?, בעצם נותנים מקום לכך שאולי זה גם לא יתאים, ובכך מראים אמפתיה לספקות או חששות. בגלל ההיגיון
שפוטנציאל הוא גדול מהמציאות בפועל, יש לאדם קלות לענות כן, זה יכול להתאים יותר מאשר כן, זה מתאים באופן ודאי. הכן
לפוטנציאל קורה ביתר קלות, מפני שהאפשרות לא שוללת ב - 100% את הלא. איך משתמשים ברעיון של יכול להיות כדי למכור דירה? שאלה: מהו ההבדל הפרקטי בשכנוע בין להגיד האם הדירה מתאימה ... לזכור כדי לא ליפול לשכנוע מוגזם או לספק שעלול לבלבל? תשובה: צריך לזכור שמי שאומר זה יכול לקרות לא בהכרח אומר זה בטוח קורה. כלומר,
פוטנציאל הוא לא מציאות. כשמישהו משתמש בניסוח אפשרי, הוא מנצל את ההבדל הזה כדי לגרום לנו להסכים יותר בקלות. אנחנו צריכים לדעת לזהות זאת ולא להיאחז באשליה
שפוטנציאל שווה מציאות. שורה אחרונה: שלא יעבדו עלינו ושנדע להבדיל בין מה שיכול להיות לבין מה שבאמת מתקיים. איך ליישם שכנוע במצבי מכירות מורכבים כיצד לייצר אמפתיה ולהקטין ... המוח באמצעות ניסוח שאלות שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של שכנוע שיווק מכירות וכו, וזה הולך ככה בגדול בעולם שלנו יש יותר
פוטנציאל ואפשרויות מאשר דברים בפועל, מה זאת אומרת לדוגמה נגיד ניקח חדר יש יותר אפשרויות מה יכול להיות בחדר ויש יותר
פוטנציאל לכמות הדברים שיכולים להיות בחדר מאשר כמות הדברים שנמצאים בחדר בפועל לדוגמה יש אפשרות שיהיה בחדר זה וזה אבל בפועל יש בחדר זה וזה זה הכל. ולכן שימו לב עוד פעם לעיקרון העיקרון הולך ככה יש יותר
פוטנציאל ויותר אפשרות תיאורטית מאשר כמות הדברים שנמצאים בפועל. עכשיו איך לוקחים את זה לנושא של שכנוע? מאוד פשוט כאשר לדוגמה נגיד רוצים לשכנע מישהו במשהו ואנחנו יודעים שיכול ... לנו לא אז במקום לשאול אותו את השאלה בצורה ישירה וממשית כשיש סיכוי גדול שהוא יגיד לנו לא במקום זה אנחנו נשאל אותו את השאלה בצורה של
פוטנציאל ואז יש יותר סיכוי שהוא יגיד לנו כן. לדוגמה נגיד שרוצים למכור למישהו דירה אז במקום לשאול אותו האם הדירה הזאת מתאימה לך? במקום זה לשאול אותו האם הדירה הזאת יכולה ... ש.... עכשיו אני לא בהכרח אומר שלגבי השיעורים ככה צריך להגיד את זה לילד אבל בגדול הנושא הוא די פשוט המוח יותר קל לו להגיד כן ברובד של
פוטנציאל אחר כך המניפולציה מתבצעת שברגע שבן אדם אמר כן האמירה יכולה להתאים לי, הנה אמרת שהיא מתאימה לך אבל הוא לא אמר שהיא מתאימה לו הוא רק אמר שהיא יכולה להתאים לו. אוקי ... פיל מה יותר בטוח? יותר בטוח שכרגע אין לא שלא יכול להיות, יכול להיות הכל יכול להיות. ולכן בעצם דוחפים דרך ה - יכול להיות דרך הרובד של
הפוטנציאל דרך הרובד של האפשרות דרך זה בעצם דוחפים. עכשיו כפי שאמרתי בהתחלה צריך לשים לב להשתמש בזה רק במקרה שחושבים שהלקוח הולך להגיד לא או שיש סיכוי שהוא יתנגד, למה? כי אם ... את הדבר?, לא אני לא עושה את הדבר אני לא רוצה לעשות אותו, למה? כי כשאמרנו לו דיברנו איתו במחויב דיברנו איתו בשחור ולבן לא ברובד של
פוטנציאל אלא ברובד של ממשי בעצם לא גילינו אמפתיה להתנגדות שלו כשאמרנו לו אוקי אז הדירה הזאת מתאימה לך? בעצם לא גילינו אמפתיה להתנגדויות שלו כלפי הדירה. כי בתת מודע הבן אדם ... עצמי וכו ולכן גם אני רוצה לעשות לו טוב ולכן אני אסכים איתו, ולכן אני אגיד לו כן זה יכול להתאים לי. זאת אומרת שהניסוח שדיבר ברובד של
הפוטנציאל הוא מכיל את ההתנגדות של הלקוח הוא נותן ללקוח להרגיש אמפתיה כלפיו וכן את ההתנגדות שלו ואז בעצם זה מגדיל את הסיכוי שהוא יגיד לנו כן אבל כפי שאמרתי קודם אם הלקוח כבר ... את זה, זה יכול להסתדר לך זה יכול זה וזה לבין זה מתאים לך, זה מסתדר לך, בין אם מדברים באפשרי בין אם במחויב אם שואלים את השאלה ברובד של
פוטנציאל האם זה רק יכול? לבין אם שואלים את זה בממשי האם זה באמת ככה?. עכשיו איך בן אדם יכול להתגונן מהמניפולציה הזאת בן אדם פשוט צריך להיות מודע לזה נגיד כששואלים בן אדם ... הזה מתאים לך הוא לא שאל את זה בדיוק בצורה ישירה הוא שאל את זה בצורה קצת עקיפה. ולכן לפעמים זה דווקא מתעתע בבן אדם כי הוא מקבל מסר על
פוטנציאל ובעצם בסוף הוא הולך לבצע את הפעולה בפועל. ולכן בן אדם צריך לשים לב גם כשדבר יכול להיות זה עדיין לא אומר שהוא ככה, לדוגמה סתם ניקח מהטקסט הדתי נגיד אבל תגיד לי יכול ...