אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עשייה ✔להיות מאושר תמיד, אושר נצחי, עשייה לשם עשייה, עשייה לשם שמיים, מהו אושר בשלמות? אחדות הסיבה והתוצאה, ליהנות בחיים, ליהנות מהדרך אל האושר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
50:11להיות מאושר תמיד, אושר נצחי, עשייה לשם עשייה, עשייה לשם שמיים, מהו אושר בשלמות? אחדות הסיבה והתוצאה, ליהנות בחיים, ליהנות מהדרך אל האושר, סוד האושר, לשמה ושלא לשמה
מהו האושר האמיתי ואיך להשיג אותו?

בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בהשגת האושר האמיתי, כלומר, אושר שנובע מתוך העשייה עצמה ולא מתוך תוצאה עתידית. כל אדם שואל את עצמו איך להגיע למצב שבו כל פעולה נעשית לשם העשייה בלבד, ללא שום אינטרס. השאלה הזו מעלה דיון חשוב: האם ניתן לשחרר את עצמנו לחלוטין מהאינטרס או אולי ניתן למלא כל פעולה בכל אינטרס, כך שכל פעולה תהפוך למטרה בפני עצמה?

האם אפשר לבצע פעולה ללא אינטרס?

כדי להבין אם אפשר באמת לבטל את האינטרס, יש לבחון שתי גישות עיקריות. האחת מציעה להיפטר לחלוטין מכל אינטרס, והאחרת טוענת שניתן למלא את האינטרס בכל פעולה, כך שכל פעולה תשא את ערכה הפנימי. לדוגמה, אם אדם מכין סלט, הוא מבצע סדרה של פעולות כמו לקום מהכיסא, לפתוח את המקרר ולחתוך את הירקות. השאלה היא האם הוא יכול לעשות כל פעולה מתוך הנאה מהעשייה עצמה, בלי לחשוב על תוצאה עתידית כמו לאכול את הסלט.

האם פעולה לשם עצמה גם נחשבת אינטרס?

בזמן שאנחנו מבצעים פעולה, תמיד יש איזושהי כוונה מאחוריה. אם אנחנו מבצעים פעולה מתוך רצון לעשות אותה בלבד, האם זה לא הופך גם סוג של אינטרס? למשל, אדם עשוי להזיז כיסא כדי שאחרים יוכלו לשבת עליו, אך הוא לא עושה זאת סתם - הוא רוצה לראות את התוצאה של פעולה זו. אם היו אומרים לו שבקרוב הוא ייעלם, הוא לא היה מזיז את הכיסא, כי אין לו שום אינטרס בעתיד. השאלה כאן היא אם ניתן לבצע פעולה רק לשם עצמה, בלי שום כוונה לתוצאה כלשהי.

איך דוגמת הרקדן עוזרת להבין את רעיון העשייה לשם העשייה?

אדם שמבצע פעולה מתוך הנאה מיידית מהעשייה עצמה, כמו רקדן שרוקד "לשם הריקוד", נראה כאילו הוא לא ממתין לתוצאה כלשהי. אך בפועל, כשבודקים את הדבר לעומק, הרקדן עדיין חווה את הריקוד כפלטפורמה להשגת תחושה טובה. כלומר, גם כאשר אדם רוקד מתוך הנאה מהריקוד, יש כאן אינטרס לא מודע - הוא נהנה מהתחושה שמתקבלת אחרי כל תנועה.

האם אפשר להפסיק לחשוב על תוצאה וליהנות מהעשייה עצמה?

ההנאה מהעשייה עצמה כרוכה בהפנמת רעיון שמסתכל על הפעולה כמשהו מוחלט בפני עצמו. אם אדם עושה פעולה מתוך הנחה שהיא מושלמת, ללא קשר לתוצאה, אז כל פעולה הופכת להיות שלמה. לדוגמה, אם האדם היה יודע שזו הפעולה האחרונה בחייו, הוא היה עושה אותה כאילו היא המושלמת ביותר עבורו, בלי לחשוב על שום דבר אחר. הבעיה, עם זאת, היא שבדרך כלל, ברגע שפעולה הופכת לשלמה, האדם עשוי להרגיש צורך לשנות אותה - מה שיוצר פרדוקס. אם אתה מאמין שהפעולה שאתה עושה היא שלמה ומושלמת, מדוע לשנות אותה לאחר מכן?

האם אפשר לשאול אם הכל מושלם בו זמנית?

ההבנה שעלולה להתעורר בשלב זה היא שאין באמת דבר כזה שלמות מוחלטת, לפחות לא כשמדובר בהיגיון האנושי. השכל האנושי לא יכול להחזיק את הרעיון של שלמות בלתי מוגבלת בתוך צורה מוגדרת. כל דבר שהוא סופי הוא מוגבל, ואי לכך לא יכול להיות מושלם על פי הגדרה. במילים אחרות, כל דבר שכולל צורת גבול לא יכול להיחשב כשלם באופן מוחלט.

האם ניתן להגיע למצב של שלמות מוחלטת?

המוח האנושי לא מסוגל לתפוס שלמות אינסופית. אם אנחנו מנסים להבין את כל הזמן והמקום בו זמנית, אנחנו נתקלים במצב של שלמות האין - סוף, כי כל דבר נשאר כלול בהווייתו. עם זאת, לא כל אדם מסוגל לחוות את הרגע הזה, כי המוח שלנו לא בנוי להבין את השלם כפי שהוא באמת.

האם חיפוש אחרי פעולה ללא אינטרס מצריך את היציאה מהשכל?

הביטוי "אין שכל" מתאר מצב שבו הגבולות בין טוב ורע, בין שלמות לחוסר שלמות, אינם מוגדרים. במצב זה, אפשר לחוות את כל הדברים בו זמנית - טוב ורע יחד, רצון ללא רצון. זהו מצב שבו אפשר לשאול אם אפשר להגיע למצב של עשייה לשם העשייה, אך יש כאן מחירים לא ברורים. לא תמיד האושר האמיתי מלווה בהיגיון, ולפעמים הבעיה עולה דווקא כאשר אנחנו מנסים לחוות את שלמות האין - סוף בצורה מלאה.

איך לחוות יותר הנאה בעשייה?

למי שמחפש לחוות יותר הנאה בעשייה, יש כמה דרכים להתמודד עם זה. אחת מהן היא למקד את תשומת הלב ברגע הנוכחי ולהתמקד במה שאתה עושה עכשיו - להרגיש את החיתוך של העגבנייה או את הקצב של הריקוד. השנייה היא להעמיק את ההבנה של מקור הרצון והאינטרס, ולגלות כיצד ניתן לפרוץ את גבולות השכל כדי להגיע למקום שבו כל פעולה נראית מושלמת. כל דרך מביאה עם עצמה אתגרים ותובנות שונות, אך כל אחת מהן מאפשרת גישה חדשה להבנת הרצון, האינטרס וההנאה.

מה עושים כאשר אפילו הטוב ביותר לא משחרר לגמרי?

במהלך ההתבוננות הזאת, אדם מגלה שלכל חוויה חיובית יש צדדים מורכבים. לפעמים גם כאשר אנו חווים את הטוב ביותר, עולה תחושת תסכול - "אם זה מושלם, אז למה אני מרגיש את הצורך לשנות?". מצב זה מצביע על הבעיה שבחיפוש אחרי שלמות מוחלטת. כל עוד יש ציפייה לשיפור או שינוי, אין באמת תחושת שלמות אמיתית. כל זה מייצג את המורכבות שמצויה בתוך כל חוויה חיובית.
איך אפשר לשאול את השאלה המרכזית על פעולה ללא אינטרס?

יש מי שתוהה: איך מגיעים למצב שבו כל פעולה שאנו מבצעים היא בפני עצמה, ללא שום אינטרס וללא ציפייה למשהו שיקרה אחר כך? השאלה הזאת פורצת דרך, כי היא מנסה להבין האם בכלל אפשר לבטל את האינטרס לגמרי, או אולי למלא אותו בכל פעולה שנעשית, עד כדי כך שכל פעולה נחוויית כהגשמה מלאה וכמטרה בפני עצמה.

האם יש אפשרות אמיתית לביטול האינטרס או למילויו בכל פעולה?

יש שתי גישות שנידונות לעומק. האחת היא להיפטר מהאינטרס לגמרי כך שלא תורגש שום ציפייה או מטרה עתידית. השנייה היא למלא את האינטרס בכל דבר קטן, כך שכל פעולה מייצגת עבור האדם את מלוא הרצון והמשמעות ברגע נתון. לדוגמה, כשהאדם הולך להכין סלט, הוא מבצע הרבה פעולות: הוא קם מהכיסא, ניגש למטבח, פותח את המקרר, שוטף את הירקות וכו'. בגישה השנייה, כל שלב הרכבת הסלט נעשה למען עצמו, כדי לעשות את הפעולה עצמה. אבל עולה כאן השאלה האם בכלל אפשר ליישם את זה, כי בדרך כלל יש לנו יעד: אנחנו מכינים סלט כדי לאכול אותו אחר כך. השאלה היא האם אפשר לבצע כל חלק בתהליך אך ורק לשם פעולת החיתוך, השטיפה והערבוב, בלי שום מחשבה על התוצאה.

האם פעולה למען עצמה היא גם סוג של אינטרס?

נשאלת שאלה: אם האדם עושה את הפעולה למען הפעולה, האין זו גם צורה של אינטרס? כי בכל פעם שיש רצון, הוא כאילו טומן בחובו אינטרס כלשהו. לרוב, אדם עושה משהו כי הוא מצפה להשפעה בעתיד: הוא רוצה שמשהו ישתנה ברגע הבא. לדוגמה, אדם מזיז את הכיסא כדי שמישהו יוכל לשבת עליו, או כדי שיהיה לו נוח יותר. כלומר, הוא לא רק מזיז את הכיסא כדי להזיז אותו, אלא כדי להגיע למצב הבא שבו הכיסא נמצא במקום אחר. אם היו אומרים לאדם שבעוד רגע הוא נעלם, לרוב הוא לא ימשיך לעשות פעולות, כי הוא לא רואה טעם בפעולה אם אין לה השפעה על הרגע הבא. לכן, השאלה הבסיסית היא האם באמת קיימת אפשרות להזיז כיסא אך ורק כי עצמך רצית להזיז את הכיסא, בלי לשאול מה יהיה בשלב הבא.

איך דוגמה של רקדן מסייעת להבין הנאה ברגע העשייה?

לעיתים מביאים כדוגמה רקדן שרוקד "לשם הריקוד עצמו". לכאורה, הוא אינו ממתין לשום דבר שיקרה אחר כך, אלא נהנה מהריקוד באותו הרגע. אך עדיין, כשבודקים זאת לעומק, המחשבה שעוברת בראשו היא "טוב לי" כתגובה לחוויית הריקוד. קורים פה שני שלבים בזמן: קודם הוא מזיז את הגוף, אחר כך הוא שם לב לתחושה הטובה. ובנוסף, ייתכן שזה לא רק הריקוד אלא גם התחושה הטובה שתתקבל ממנו, ואולי אפילו ההרגשה שהוא "רוקד יפה" או מרשים אחרים. לכן, כשאומרים שהרקדן נהנה מעצם הריקוד, זו לרוב חלוקה לזמנים שונים: ברגע אחד הוא מרוכז בתנועות ובקצב, וברגע הבא הוא חווה את ההנאה. ואם הוא רוקד כדי להרגיש את ההנאה, אז לכאורה גם כאן יש אינטרס ליהנות.

האם אפשר ליהנות נטו מהפעולה, בלי לחפש תחושה נעימה?

בחינה נוספת מראה שליהנות מעצם העשייה כרוכה ברעיון של "להפוך את האפשרי למחויב". כלומר, להסתכל על הפעולה כאילו היא מוכרחת להיות בדיוק כך, והיא שלמות בפני עצמה. אם היית יכולה לזוז ימינה שנייה לפני שאת נעלמת, והזזת היד הזאת הייתה הדבר האחרון שאת עושה כי זה מושלם עבורך - זו דוגמה קיצונית ששואלת: האם אז אפשר לטעון שזה לגמרי ללא אינטרס, או שבעצם עדיין יש סיבה נסתרת?

למה לפעמים פעולה שנראית לשמה בכל זאת מלווה בהחלפת פעולה אחרת?

קושי נוסף עולה כשאומרים "אם הפעולה הזאת מושלמת, למה שינית אותה?". אם הריקוד בעמדה מסוימת מושלם, למה לזוז לעמדה חדשה? אם הזזת היד למקום אחד היא הפעולה המושלמת, מדוע להמשיך ולשנות את מיקומה? זה מלמד שיש כאן פרדוקס: ברגע שאדם מייחס לפעולה אחת שלמות מוחלטת, מוזר להניח שהוא מיד יבצע פעולה אחרת באותה רמת שלמות, כי מדוע לו לוותר על השלמות הראשונה?

האם יש מצב שבו הכל מושלם בו זמנית?

יש הטוענים שלחוות פעולה מסוימת כהתגלמות השלמות זו חוויה לא הגיונית במסגרת השכל, כיוון שהשכל האנושי אינו מסוגל לתפוס אין - סוף של שלמות בתוך צורה סופית. לדוגמה, להגיד "המחברת מושלמת" פירושו להתייחס למחברת מצומצמת כאל המציאות האין - סופית. בשכל זה לא מתיישב: המחברת איננה האין - סוף, כי היא צורה אחת מתוך רבות, בעוד המושלם, לפי הרעיון הזה, הוא רק האין - סוף, המציאות כולה.

איך נכנס כאן מושג ה'אין שכל'?

כדי לפתור את הבעיה הלוגית, אפשר לפנות לרובד שנקרא "אין שכל", מקום שבו הגבולות בין טוב לרע, בין שלמות לחוסר שלמות, אינם מוגדרים. באין שכל, ניתן במקביל לומר "המחברת מושלמת" וגם "המחברת לא מושלמת", מבלי לעורר סתירה. שם, הצורות הסופיות יכולות להיתפס כאין - סופיות, כי אין מגבלות ההיגיון הרגיל. אך גם יש כאן שיקול: אם נכנסים למצב התודעה הזה, מקבלים יחד איתו את החוויות המורכבות שהוא מביא. כי באין שכל אתה יכול להיות מאה אחוז מרוצה מהפעולה, ובאותו הרגע בדיוק להיות מאה אחוז לא מרוצה, בלי שהדבר יסתור את עצמו מבחינה לוגית. זהו מצב קיצוני שבו אפשר לרצות ולא לרצות בו זמנית. כך אפשר לומר שלפעולה אחת יש אינטרס, ובאותה נשימה להגיד שאין אינטרס כלל.

מה מחירו של 'אין שכל' ולמה יתכן שבכל זאת נעדיף את ה'שכל'?

כאן יש שני חוקי משחק: חוקי המשחק הרגיל של טוב ורע, שבהם צריך לרצות משהו כדי להרגיש סיפוק, אך הוא לעולם לא יהיה סיפוק מוחלט ללא טיפת רע. המשחק השני הוא משחק של אין הבדל בין טוב לרע, שבו אפשר לחוות דברים באופן לא מוגבל, אבל אז חווים גם את המורכבות של "אני כבר שמח, אז אולי אני גם סובל". בעצם, כשאדם בורח מהשכל כדי להימנע מסבל, הוא נכנס למקום שבו לא הכל ברור כטוב או רע, מה שעלול ליצור בלבול מסוג אחר, וזו מעין "בעיה" אחרת.

למה השכל לא יכול לתפוס שלמות אין - סופית באף צורה סופית?

לפי ההסבר, המוח החושב לא מצליח ולא יכול לתייג שלמות מוחלטת בתוך צורה מסוימת, כי כדי לתפוס שלמות לגמרי, צריך לתפוס את הכל בבת אחת, לתפוס את האין - סוף. המוח הרגיל תופס דברים בהגדרות נפרדות, ולא יכול לחבר את הכל בלי גבולות. לכן הוא לא יכול להגיד באופן עקבי "פעולה זו היא מושלמת" בלי להיתקל בשאלה "אז למה לשנות אותה אחר כך?" או "האם אין עוד צורות מושלמות אחרות?".

איך חוקרים את האין - סוף?

יש המלצה לחקור דבר אחד לעומק בצורה אינסופית. אם לוקחים, למשל, פעולה קטנה או מושג מסוים, ומעמיקים בו עוד ועוד, מנסים להבין את שורשיו ואת סיבותיו עד אינסוף, אז כך פוגשים את פניו של האין - סוף. מי שמנסה לתפוס בכל רגע את סך הזמן והמקום בבת אחת, יוכל לכאורה להגיע לחוויה של שלמות האין - סוף, כי הכל נכלל בו זמנית. אולם אז גם עולים ל"מגרש משחקים" שונה, שבו מה שחשבנו על טוב ורע כבר לא תקף במובנים הרגילים.

מה יוצא בסופו של דבר מהשאלה על פעולה ללא אינטרס?

במבט ראשון, השאלה "איך אפשר להגיע למצב שכול פעולה נעשית בלי שום אינטרס?" מעוררת רצון פשוט: או שבאמת אין לי אינטרס ואני פשוט עושה דברים, או שיש לי אינטרס בכל דבר אבל האינטרס הוא רק העשייה עצמה. אבל העומק מראה שהשכל לא באמת מאפשר פעולה כזאת בלי לגמרי לגלוש למקום שמחוץ לשכל, ואין שום ודאות שהמקום הזה הוא רק יתרון. אפשר כמובן לשחק במשחק של השכל, שבו יש טוב ורע, ולהבין שתמיד נהיה בתנועה בין רצון לעתיד לבין עשייה ברגע הזה, ולקבל שגם אם יש מידה מסוימת של רצון לתוצאה, עדיין אפשר להשתדל לחוות את העשייה כהנאה של "כאן ועכשיו". אפשר גם ללכת לקצה ולצאת אל מחוזות האין שכל, אבל אז מתרחשת מציאות הרבה יותר מורכבת, שבמסגרתה טוב ורע יכולים להתקיים יחד. כך או כך, השאלה עצמה מגרה את החשיבה ופותחת פתח להבין את עומק המשמעות של אינטרס, הנאה, וחופש.

מה ניתן לעשות אם בכל זאת רוצים לחוות יותר הנאה בעשייה?

יש מי שיבחר להישאר במשחק הטוב והרע ולנסות להביא כמה שיותר ריכוז לרגע הפעולה, וליהנות מהצעד הנוכחי: כשחותכים עגבנייה, מנסים להיות בהווה ולחוות את החיתוך במלואו. מצד שני, יש כאלו שיבחרו לחקור עד הסוף את מהות הרצון והאינטרס ולגלות שאפשר לפרוץ את גבולות השכל, אבל יחד עם זה להכיר בכך שהתודעה נכנסת לאזור לא יציב מבחינת היגיון. בכל דרך, עצם החקירה מעמיקה את התודעה ומאפשרת להבין טוב יותר את מושג הרצון והאינטרס.

מדוע לפעמים גם הטוב ביותר לא משחרר לגמרי?

כאשר אדם נכנס לרמות עמוקות של הבנה, הוא מגלה שלכל חוויה חיובית יש צד מורכב. לדוגמה, אדם נהנה מטוב מושלם, אבל לפתע עולה חוויה של "אם כבר מושלם, אז אין לאן להשתפר, וזה עלול ליצור תסכול מסוג חדש". זאת דוגמה לעלויות של האין שכל: כשאין הבדל בין טוב לרע, אי אפשר להגדיר את הטוב כרצוי יותר מהרעה, ופתאום יש מצב שיכול גם להישמע מבולבל מאוד. מצד שני, מי ששוכן שם חווה גם חופש ממגבלות השכל.

למה בכל זאת יש קסם בשאיפה לעשות דברים "למען עצמם"?

ההתבוננות בשאלה הזאת מאפשרת לראות שיש יופי ברעיון שכל פעולה נעשית מכיוון שהיא מושלמת ברגע זה. זה ממלא את הרגע בסיפוק ומשאיר פחות מקום לחרטה או לתסכול. אלא שברמה השכלית, קשה מאד לקבע את המצב הזה כנצחי. רוב האנשים משתמשים בחלק מהזמן ברעיון הזה כדי להתחבר לרגע, וחלק מהזמן כן מניחים לעצמם לחשוב על תוצאות עתידיות. זו כנראה הגמישות האנושית: לפעמים אנחנו בהיגיון ולפעמים אנחנו קצת פורצים אותו.

מדוע המסקנה כוללת גם המלצה וגם הצבעה על מורכבות?

בסיום מתחדדת ההבנה שיש הבדל עצום בין היכולת לדבר על פעולה ללא אינטרס ובין היכולת לחוות אותה בפועל. מי שבאמת ינסה לחקור עד הקצה ייתקל בפרדוקסים של השכל, במושג האין שכל, ובמצבים שבהם טוב ורע מתערבבים. יש אנשים שהמסע הזה מושך אותם והם ממשיכים קדימה, ויש כאלו שמעדיפים לשחק במשחק הרגיל של חיפוש מטרה ותוצאה, ולהסתפק בתחושת ההנאה הכנה שיש בפעולה בהווה, גם אם היא מלווה בציפייה לתוצאה.

איך לסכם את הדרך האישית?

כל אחד רשאי לבחון האם ברצונו להעמיק לחקור את מקור האינטרס, האם הוא רוצה להגיע לחוויה של פעולה שלמה שעומדת בפני עצמה, או לחוות בדרך מאוזנת גם את ההתלהבות מהעשייה וגם את הסיפוק במילוי האינטרס. הדרך הפשוטה יותר היא לנסות למזג את שני העולמות: מצד אחד להיות נוכח בפעולה וליהנות ממנה, ומצד שני לקבל את העובדה שכמעט תמיד אנחנו מונעים גם מרצון לתוצאה עתידית כלשהי.
שאלה: איך אפשר להגיע למצב שכול דבר הוא בפני עצמו, ללא כל אינטרס?

אליעד: אפשרות אחת זה להיפטר מהאינטרס, אפשרות שנייה זה למלא את האינטרס שלך בכל דבר.

למשל את רוצה להכין סלט, אז את קמה מהכסא, הולכת למטבח, פותחת את המקרר וכו'... יש כאן הרבה פעולות. ואת רוצה להגיע למצב שכול פעולה עשית אותה כדי לעשות אותה.

אז בואי נראה אם בכלל יש אפשרות כזאת.

אפשרות אחת היא שלא יהיה לך שום אינטרס, ואם את בכל זאת מחליטה לעשות משהו, אז את עושה אותו ללא אינטרס. שאת עושה את הדבר למען הדבר, הדבר עצמו הוא האינטרס.

שאלה: זה לא אינטרס?

אליעד: האדם עושה משהו למען לעתיד, זאת הכוונה שמה שאתה עושה זה בגלל אינטרס. כל פעולה שאתה עושה אותה, אתה עושה אותה בגלל מה שיקרה ברגע הבא. אתה עושה פעולה כדי שברגע הבא יהיה משהו שונה מעכשיו.

אבל אתה לא עושה את הפעולה בגלל שאתה רוצה לעשות את הפעולה.

אם היו אומרים לך שבעוד רגע אתה נעלם, האם היית ממשיך לעשות פעולות?

אם למשל היו אומרים לך שעוד שנייה התודעה שלך נעלמת, ואז את רוצה להזיז את הכסא, שנייה לפני שאת נעלמת. מה זה אומר על הפעולה? שהיא הייתה כל כך חשובה לך, שלפני שאת נעלמת זה הדבר הכי חשוב.

מי שעושה פעולות ברמה כזאת, הוא תמיד מרוצה במאה אחוז, כי כל פעולה שהוא עושה הוא מרוצה ממנה במאה אחוז, ולא מחכה לרגע הבא.

למשל אדם מזיז את הכסא כדי שמישהו אחר יוכל לשבת עליו, אבל מה האדם רוצה בסוף, הוא לא מגיע לסוף.

שאלה: למשל רקדן, רוקד בשביל הריקוד עכשיו.

אליעד: ולמה הוא רוקד עכשיו? כי זה עושה לו טוב.

האדם יכול לחשוב רק מחשבה אחת ברגע אחד, כשאתה אומר שהוא נהנה מעצם הריקוד, זה קורה בשני רגעים.

מה זה ריקוד? למשל להזיז את הרגל שמאלה, ואז המוח מקבל את האינפורמציה שהרגל זזה ואז באה המחשבה, איזה כיף לי.

יש דברים שקורים מעצמם.

אבל אם אתה עושה את הפעולה, בשנייה שהמוח שלך מרוכז במה שאתה עושה, בשנייה לאחר מכן אתה נהנה מזה שעשית. אבל זה קורה שנייה אחרי ולא תוך כדי הריכוז בריקוד.

אתה עושה ולאחר מכן נהנה מהעשייה, זה לא באותו זמן, זה בשתי שניות.

כשאדם עושה ומתרכז בעשייה, הוא אפילו לא מרוכז בתחושות, אלא רק בעשייה. ואז המוח בודק איזו תחושה עולה, ואז המוח שוב בודק האם אני רוצה את התחושה או לא רוצה אותה. ואם הוא רוצה אותה טוב לו, אבל זה בכמה רגעים שונים, זה לא בדיוק באותה שנייה.

ונגיד שזה באותו רגע, הרקדן רוקד בגלל התחושה הטובה שתהיה לו מהריקוד. זאת אומרת שהוא לא רוקד למען הריקוד אלא למען התחושה שתהיה לו בגלל הריקוד.

האדם לא נהנה מהריקוד עצמו.

ליהנות מעצם העשייה, פירושו להפוך את האפשרי למחויב.

אם היו אומרים לך שזה הרגע האחרון בחיים שלך, ואומרים לך לזוז ימינה, אז תשאל מה זה יתן לי? שתהיה בצד ימין.

אם היו אומרים לרקדן, תזיז את הרגל ימינה בלי שזה יתן לאף אחד כלום, האם הוא היה מזיז את הרגל ימינה? לא, זה אומר שהוא לא חווה את הריקוד כמושלם, אלא הריקוד משמש אותו למשהו נוסף.

עצם זה שאומרים שהרקדן נהנה לרקוד, זה כבר אומר שהרקדן לא רוקד סתם, אלא יש לו אינטרס ליהנות.

לעשות משהו למען העשייה, פירושו אני רוצה לרקוד ללא שום סיבה. בלי קשר אם אני יהנה או יסבול או אם זה יתן לי משהו או למישהו אחר. אני רוקד כי ככה אני רוצה וזהו. וזה לא קשור לשום דבר שהיה ולא לשום דבר שיהיה, ולא כלפי ולא כלפי מישהו אחר.

אם אני מזיז את היד כדי לכתוב, אני מזיז בגלל אינטרס.

אך אם אני סתם מזיז את היד, סתם כי בא לי להזיז אותה, הפעולה בפני עצמה.

שאלה: אז זה סתמי.

אליעד: לא, מה פתאום סתמי, יש לו מאה אחוז משמעות.

אז איך עושים ללא אינטרס.

אם לא חסר לך שום דבר, בשום צורה שהיא, ואת בכל זאת עושה דברים.

שאלה: אך זה תמיד מתוך רצון.

אליעד: לא, זה ללא רצון, ואם זה מתוך רצון, זה מתוך רצון ללא חיסרון.

שאלה: האם יש דבר כזה?

אליעד: אם יש דבר כזה, אז יש אפשרות לעשות ללא אינטרס.

שאלה: למה לעשות דברים רק לשם עשייה?

אליעד: האם אתה לא יכול לראות את השלמות בפעולה עצמה? אני מזיז את היד, סתם ככה, כי אני חושב שזה יהיה מושלם אם היד שלי תהיה שם. המציאות הכי טובה בעולם זה שהיד שלי נמצאת פה.

שאלה: אז האם פעולה לשמה זה בגלל שאני רוצה להרגיש שלמות?

אליעד: לא, זה - שלמות המציאות היא הפעולה.

ואז יש בעיה יותר קשה, שאם אתה עושה פעולה לשמה, למה אחר כך החלפת אותה?

אם הזזת את היד, ואתה חווה שזאת הפעולה המושלמת, אז למה אחר כך הזזת אותה למקום אחר? חשבנו שהפעולה הראשונה הייתה מושלמת, אז מדוע חפשת פעולה מושלמת אחרת?

אני אומר שיש כאן פרדוקס, כי אם אתה אומר שכול פעולה מושלמת בפני עצמה, זה עוד אפשר להגיד שזה הגיוני.

אני למשל חושב שתכלית המציאות זה להזיז את היד ימינה, אז אם זה כל כך מושלם בעיניך, אז למה שינית שוב את התנוחה?

אם הלב שלך לא מצליח בראש שלך לעשות סדר, אם זה מושלם בעיני, למה אני משנה, אז אתה לא יכול לחוות את חוויה הזאת.

שאלה: זה כמו להגיד איך היש נוצר מכלום.

אליעד: נכון, כמעט.

בסופו של דבר, לעשות פעולה לשמה, זה עוד הגיוני, אבל לעשות פעולות לשם הפעולה זה לא הגיוני.

שאלה: למה לא?

אליעד: כי אתה בעצם אומר שיש יותר משלמות אחת.

לעשות פעולה לשמה, זה לעשות פעולה שהיא שיא השלמות של המציאות.

למשל כל פעולה שתעשי, תחווי שזאת המציאות המושלמת.

ואז זה יתחיל להציק לך, שתחשבי, שאם זה מושלם, מדוע אני משנה.

לחוות שמשהו מושלם, זה לחוות שכול מה שאתה רוצה זה את הדבר עצמו, שהוא חווה אושר אבסולוטי שכול הרצונות שלו התמלאו.

אז אולי האדם יכול אולי פעם אחת בחיים שלו להגיע למצב שהוא עושה את הפעולה למען הפעולה.

יש רק דרך אחת לעשות פעולות לשמן, למרות שבתכלס אפילו פעולה אחת אי אפשר לעשות לשמה. למה? כי פעולה זה משמעות סופית, ולשמה זה אין סופית ולכן אי אפשר לעשות פעולה לשמה.

אבל יש דבר שנקרא אין שכל, מעבר ליש ולאין, שם הכל אפשרי.

ושם אפשר לחשוב שזה מושלם, ושגם ההוא מושלם. אמנם זה לא הגיוני, כי אם זה מושלם איך זה שגם ההוא מושלם?

אז תגיד גם זה מושלם וגם זה מושלם, אבל זה מראה שלא הבנת מה פירוש המילה מושלם. מושלם פירושו שלם, להגיד זה מושלם, זה כשלעצמו לא יכול להיות מושלם, כי המילה "זה" פירושו לא מושלם.

אם "זה" היה שלם, מושלם פירושו המציאות, יש רק דבר אחד מושלם וזה המציאות כמציאות היא מושלמת, וכל השאר זה חלקים שלה. להגיד שהמחברת מושלמת זה להגיד שהמחברת היא המציאות האין סופית, אבל האם המחברת היא המציאות האין סופית? המחברת זה צמצום, והמושלם הוא האין סוף.

בשכל אי אפשר להגיד שזה מושלם וזה מושלם, ואפילו אי אפשר להגיד על דבר אחד שהוא מושלם, כי כל דבר הוא צמצום.

אבל באין שכל, אתה יכול להגיד שהמחברת מושלמת, וגם דבר אחר מושלם. המחברת שווה סך כל הדברים, וכך כל דבר אחר. איך זה יכול להיות? ככה זה.

אבל מה הצרה, שאם אתה באין שכל, יכול להיות שאתה עושה דבר לשמו, ותוך כדי שאתה עושה אותו לשמו, אתה לא רוצה לעשות אותו.

בשכל, האדם אומר שאם הוא עושה משהו לשמו אז הוא חווה אושר.

אבל באין שכל, מרוב שאין היגיון, את יכולה להגיע למצב שגם תרצי וגם לא תרצי.

רק באין שכל את יכולה לעשות פעולה בשביל הפעולה עצמה, אבל באין שכל, את יכולה להגיע למצב, שתוך כדי שאת עושה פעולה לשמה, את גם מאה אחוז לא רוצה לעשות את הפעולה כי את לא רוצה לעשות אותה.

את גם מאה אחוז רוצה לעשות את הפעולה הזאת, וגם מאה אחוז לא רוצה לעשות את הפעולה הזאת, בו זמנית.

בשכל יש היגיון, של רוצה או לא רוצה, אבל באין שכל אין את ההיגיון של רוצה או לא רוצה, ואז כאשר אין היגיון של רוצה או לא רוצה, אז אתה יכול במכה אחת גם לרצות לעשות את הפעולה וגם לא לרצות לעשות את הפעולה במאה אחוז בו זמנית.

באין שכל, הטוב והרע הם אחרים, כי אין גבולות ברורים ביניהם. הטוב הוא גם רע וגם קצת רע וגם טוב ורע ולהפך.

שאלה: האם אתה ממליץ להגיע לאין שכל?

אליעד: מצד השכל יש יתרונות וחסרונות.

ומצד האין שכל, אני לא יודע מה שאלת.

יש שני חוקי משחק.

יש משחק של טוב ורע, ויש משחק של אין הבדל בין טוב לרע.

במשחק של הטוב והרע, זה המשחק של השכל, כדי להרגיש טוב, אתה לפני זה צריך להרגיש רע. אי אפשר ליהנות בלי לסבול.

ואז האדם אומר שהוא רוצה טוב בלי רע.

ואז הוא יוצא מהשכל, וכאשר הוא יוצא מהשכל, אז התודעה שלו יכולה לחוות דבר והיפוכו בו זמנית. ואם אתה יכול לחוות דבר והיפוכו בו זמנית, אז אתה יכול לחוות טוב מבלי שיהיה רע. ואז אתה יכול להגיע למצב שכול הזמן טוב לך.

אבל יש כאן בעיה קשה, כי פה בשכל, כאשר טוב לך אז טוב לך.

אבל באין שכל, יתכן שמצד אחד תמיד טוב לך, אבל מצד שני אתה מגיע לצרה כל כך גדולה, שכשאפילו טוב לך לא באמת טוב לך. ולמזלך הגרוע אתה לא יכול שיהיה לך יותר טוב, כי כבר טוב לך.

באין שכל, אם רע לך ואתה רוצה לעשות משהו שישמח אותך, אתה לא יכול, כי אתה כבר שמח במאה אחוז.

בקיצור באין שכל יש הכל.

אני רוצה לחדד את העניין.

המוח שלך לא יכול לחוות דבר שלם בשלמות אין סופית. המוח לא יכול לתפוס שום צורה בעולם בגודל אין סופי. ולכן לא יכול להיות שתחשוב שמשהו מושלם, כי אתה לא יכול לדמיין משהו מושלם.

המוח לא יכול לתפוס אין סוף, המוח לא יכול לתפוס שלמות, ולכן הוא לא יכול לעולם לתייג את השלמות על צורה, ולכן לא יכול להיות שהאדם עושה צורה בגלל שהוא חושב שהיא מושלמת, כי המוח לא יכול לתפוס שלמות.

שאלה: איך להגיע לאין סוף?

אליעד: קח דבר אחד, ותחקור אותו עד לעומק אין סופי, ואז תפגוש את האין סוף.

אם תגיעי למצב שבו את יכולה לדמיין את כל המקום וכל הזמן בבת אחת, אז תוכלי לעשות פעולה מושלמת.

יש כאן מהלך יפה, בשכל אתה רואה בעיה, ומנסה לפתור אותה באין שכל, אבל אתה לא יודע מראש את העלויות של זה שתפתור את הבעיה השיכלית דרך האין שכל.

כי אם תפתור בעיה שיכלית באין שכל, עכשיו גם קבלת את החסרונות של האין שכל.

וכל מה שאני אומר זה רק זווית מסויימת של האין שכל.

כי יש אין שכל מסויים שבו אין יתרונות ואין חסרונות. והאם זה יתרון או חיסרון? זוהי שאלה מעניינת.
למען עצמי עומק ליצור אפשר לעשות להרגיש טוב בלעדיו קסמים יתרון וחיסרון הגזמה אפשרי מחויב תובנות דיכאון אחרי פרידה אושר אושר בשלמות אושר נצחי אושר תמיד אחדות אחדות הסיבה והתוצאה איך להיות מאושר בשלמות דרך אל האושר הדרך אל האושר הנאה הסיבה והתוצאה חיים להיות מאושר להיות מאושר תמיד להיות מאושרים ליהנות ליהנות בחיים ליהנות מהדרך ליהנות מהדרך אל האושר ליהנות מהחיים לשם שמיים לשמה ושלא לשמה נצח נצחי סוד סוד האושר סודות סיבה סיבות עשייה עשייה לשם עשייה עשייה לשם שמיים שלמות תוצאות
מדיטציה, התבודדות, מדיטציית ויפאסנה, רבי נחמן מברסלב, מודעות עצמית, רוחניות, תודעה, מיסטיקה, איך להתבודד? להעלים את עצמך, לעשות בלי לעשות, עשייה באי עשייה, הארה רוחנית
... רבי נחמן מברסלב, מודעות עצמית, רוחניות, תודעה, מיסטיקה, איך להתבודד? להעלים את עצמך, לעשות בלי לעשות, עשייה באי עשייה, הארה רוחנית האם האחדות הרוחנית היא סוג של מוות? אנשים רבים חושבים שהשגת אחדות רוחנית היא סוג של מוות או חידלון, מצב של אי - עשייה מוחלט, שקט מוחלט, שבו אין פעולה ואין מחשבות. אך ... המקובלת. לדבריו, אנשים רבים סבורים שכדי להגיע להארה רוחנית ולאחדות מלאה, יש להרפות, להפסיק לפעול, ולחדול מהעשייה. לפי אליעד, מדובר בטעות נפוצה, כי הדרך להגיע אל האחדות איננה דרך האי - עשייה, אלא בדיוק ההפך: כדי להגיע לאחדות אמיתית יש לעשות ... זמנית. מהו התהליך הנכון להגיע להארה לפי אליעד כהן? אליעד כהן טוען שהדרך להגיע לאחדות מלאה היא דווקא באמצעות עשייה מרובה. הוא מסביר כי התפיסה של מדיטציה, התבודדות ומדיטציית ויפאסנה שגורמות לאדם להתרוקן ולהיות במצב של אי - עשייה ואי - חשיבה הן לא הדרך האמיתית להגיע לאחדות אמיתית. אליעד אומר שלהגיע למצב של אי עשייה אמיתית אפשר רק מתוך מצב של עשייה מוחלטת. הוא נותן דוגמאות קונקרטיות לכך, כמו לחוות ... משתמש בדוגמה של חוטב עצים המתאמץ לנוח תוך כדי עבודתו, ולהיפך, כאשר הוא נח הוא מתאמץ לחטוב עצים. במצב כזה של עשייה מוחלטת בכל הכיוונים, מתבטלת התחושה שהוא עושה משהו, ומגיע לאי - עשייה מתוך עשייה מוחלטת. מדוע מדיטציה והתבודדות אינן מספיקות לפי ... לשחרור אמיתי? איך להגיע לאחדות מוחלטת? מהי מודעות עצמית? איך אפשר לחוות דברים מנוגדים בו זמנית? מה הקשר בין עשייה לאי - עשייה? שאלה: האם האחדות במרכאות היא מוות? אליעד: אתה מבין שאי עשייה זה סוג של מוות, והרבה אנשים חושבים שלפני שמגיעים ... מנסים לכפות על התודעה שלך לא לראות שניים. אני מכוון לכיוון הפוך, כדי להגיע לסוף אתה לא צריך להתעסק באי עשייה, אלא להפך, אתה צריך לעשות המון, לעשות הכל כל הזמן. ... והיפוכו בו זמנית אז תגיע לאחד. האחדות שאני מדבר עליה זה לא אחדות שנובעת מתוך חידלון, זוהי אחדות שנובעת מתוך עשייה. זאת אומרת שלהגיע לאי עשייה אפשר להגיע רק דרך עשייה. למשל תוך כדי זה שאתה חוטב עצים, אתה מתאמץ לנוח ... את כל המקצועות, כי בכל מקצוע יש חוויה יחודית. ואם אתה עושה הכל אז ממילא אתה לא עושה שום דבר. זאת אומרת שהאי עשייה לא נובעת מלא לעשות אלא מלעשות. ברוחניות אומרים לך ... רוצה כסף, מחר אתה יכול שוב לרצות כסף, כי האני עדיין קיים. ולכן הדרך היחידה זה להעלים את האני. בתהליך של אי עשייה אתה יכול לבטל את כל המידות הרעות, אבל אי אפשר לבטל ... ואתה לא יודע שאתה קיים. ומאחר שבכל מקרה בסוף התהליך אתה צריך להתחיל להפעיל את המוח, ולא יעזור לך לברוח מאי עשייה, אז רצוי שתתחיל מעכשיו להפעיל את המוח. בסוף אתה צריך לשחרר את עצמך באופן אקטיבי, לא יעזור לך האי עשייה, אתה צריך להפעיל את המוח, להבין תהליכים וכו, ואז ...
לשמה ושלא לשמה, עשייה למען עשייה, לעשות כדי לעשות, מתוך שלא לשמה בא לשמה, שלמות תמידית, שביעות רצון תמידית, שלמות בכל דבר, עשייה יש מאין
לשמה ושלא לשמה, עשייה למען עשייה, לעשות כדי לעשות, מתוך שלא לשמה בא לשמה, שלמות תמידית, שביעות רצון תמידית, שלמות בכל דבר, עשייה יש מאין
... ושלא לשמה, עשייה למען עשייה, לעשות כדי לעשות, מתוך שלא לשמה בא לשמה, שלמות תמידית, שביעות רצון תמידית, שלמות בכל דבר, עשייה יש מאין איך להגיע למצב של עשייה למען העשייה עצמה? אליעד מסביר את הרעיון של עשייה לשמה לעומת עשייה שלא לשמה, דרך דוגמאות מפורטות והסברים עמוקים. הרעיון המרכזי הוא ... תלויה בתוצאה הסופית. לעומת זאת, כאשר אדם עושה פעולה למען הפעולה עצמה, הוא חווה שלמות מלאה ושביעות רצון מוחלטת בכל רגע ורגע של העשייה. מהי הדוגמה של האכילה למען האכילה? אליעד משתמש בדוגמה פשוטה של אדם ... רק כדי לאכול, ללא שום מטרה מעבר לזה, ייהנה בצורה מלאה מהפעולה עצמה, בלי קשר לתוצאה הסופית של השובע. איך הדיבור יכול להמחיש את העשייה לשמה? אליעד מביא דוגמה נוספת מהחוויה היומיומית של שיחה בין שני ... מה הבעיה בלהיות תמיד שלם? אליעד מציין שיש בעיה אפשרית במצב של שלמות תמידית: אם הכל מושלם כל הזמן, אין שום צורך בשינוי או עשייה . לכן, הוא מסביר שהדרך האמיתית היא להחזיק בשתי נקודות מבט בו זמנית - ... יכול גם לפעול בעולם מתוך מודעות שלמה וגם לרצות מטרות ויעדים, מבלי לאבד את תחושת השלמות. איך דוגמת הנסיעה לירושלים ממחישה את העשייה לשמה? אליעד משתמש בדוגמת נסיעה לירושלים. אם אדם נוסע לירושלים כי יש ... לחוות את השלמות של הרגע ללא תלות בתוצאה. כך, כל רגע בחיים הופך להזדמנות לחוות את השלמות ואת שביעות הרצון המוחלטת. איך להגיע לעשייה לשמה? מהי שלמות תמידית? איך ליהנות מהדרך ולא רק מהתוצאה? מה המשמעות של עשייה שלא לשמה? איך לחוות שביעות רצון תמידית? מה זה אומר יקומים מקבילים? ...
יש מאין, עשייה יש מאין, עשייה באי עשייה, יש מתוך אין, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, כלום מוחלט, כלום יחסי
יש מאין, עשייה יש מאין, עשייה באי עשייה, יש מתוך אין, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, כלום מוחלט, כלום יחסי
... מאין, עשייה יש מאין, עשייה באי עשייה, יש מתוך אין, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, כלום מוחלט, כלום יחסי איך אפשר להסביר יצירת יש מתוך אין מוחלט? ההרצאה של אליעד כהן דנה בנושא הפילוסופי העמוק של יצירת יש מאין, כיצד עשייה יכולה לנבוע מתוך מצב של אי - עשייה מוחלטת, ומה המשמעות של כלום מוחלט וכלום יחסי. התוכן מתחיל בניתוח שאלה בסיסית שעולה בתהליך הרוחני: ... וההיגיון, אלא בחוויה ישירה של המציאות. איך נוצר יש מאין? כלום מוחלט וכלום יחסי מהי עשייה באי עשייה? איך להגדיר מקום וזמן? האם אפשר להבין את האחדות המוחלטת? מהי רוחניות אמיתית? ...
עשייה באי עשייה, האני החוצה, האני פנימה, הסתכלות פנימה, להסתכל על השכל מבחוץ, העדר קיום, ביטול עצמי, לא לדעת שום דבר
עשייה באי עשייה, האני החוצה, האני פנימה, הסתכלות פנימה, להסתכל על השכל מבחוץ, העדר קיום, ביטול עצמי, לא לדעת שום דבר
עשייה באי עשייה, האני החוצה, האני פנימה, הסתכלות פנימה, להסתכל על ... עצמי, לא לדעת שום דבר איך להגיע למצב של עשייה באי עשייה? הרצאה זו של אליעד כהן עוסקת במצב התודעתי שנקרא עשייה באי עשייה . אליעד מסביר מצב זה כפעולה ללא תחושת אני עושה. הוא ... מגיע למצב שבו הוא באמת אינו יודע דבר. האם עשייה באי עשייה היא מצב פסיבי או אקטיבי? אליעד מבהיר שעשייה באי עשייה אינה מצב פסיבי אלא דווקא מצב של פעולה טבעית, מתוך ... אני עושה. כך גם האדם, כאשר הוא במצב של אי עשייה, פעולותיו נעשות מאליהן, ללא צורך להגדיר או להצדיק ... כיצד ניתן לדעת בוודאות שאדם הגיע לאי עשייה? אליעד טוען שהסימן לכך שאדם באמת הגיע לעשייה באי עשייה הוא חוסר הספק וחוסר הצורך בשאלות או בהסברים. כאשר ... וכבר לא מנסה להגדיר את מצבו, הוא הגיע לאי עשייה אמיתית. הוא מסביר שכאשר האדם באמת מגיע למקום הזה, ... מוחלטת שאין בו אפילו צורך בוודאות. מהי עשייה באי עשייה? איך להתבונן על השכל מבחוץ? מהו ביטול עצמי והיעדר ...
שאלות מתוך אחדות, לשאול מתוך אחדות, נפרדות מתוך אחדות, אין שכל, להשתחרר מהשכל, אולי אתה טועה, עשייה באי עשייה
שאלות מתוך אחדות, לשאול מתוך אחדות, נפרדות מתוך אחדות, אין שכל, להשתחרר מהשכל, אולי אתה טועה, עשייה באי עשייה
... נפרדות מתוך אחדות, אין שכל, להשתחרר מהשכל, אולי אתה טועה, עשייה באי עשייה איך לשאול שאלות מתוך אחדות? כדי לשאול שאלות מתוך אחדות, אליעד מסביר שיש להבין תחילה את הרעיון שהכל הוא אחד. לשאול מתוך מקום של ... אובייקטיבית מעבר לרצון סובייקטיבי רגעי. מה המשמעות של עשייה באי עשייה? עשייה באי עשייה משמעותה לפעול בעולם ללא תחושת מאמץ או חובה. כשאדם מבין שאין לו חובה אמיתית לפעול בשום צורה מסוימת, והוא עדיין פועל, זוהי עשייה שהיא בו זמנית אי עשייה, משום שאין בה תחושה של הכרח או תלות בתוצאה. אליעד מסביר זאת באמצעות הדוגמה של עץ הפורח בקיץ ונובל בחורף. העץ אינו מרגיש עצוב או ... האם אפשר להשתחרר מהשכל? כיצד להתגבר על ספקות? מה המשמעות של עשייה באי עשייה? אולי אני טועה? ...
ישמע בזיונו ידום וישתוק, להיות חיריק, שתיקה ודיבור, שתיקה מחשבתית, דיבור מתוך שתיקה, לדבר מתוך שתיקה, להשתיק את המחשבה, עשייה באי עשייה
ישמע בזיונו ידום וישתוק, להיות חיריק, שתיקה ודיבור, שתיקה מחשבתית, דיבור מתוך שתיקה, לדבר מתוך שתיקה, להשתיק את המחשבה, עשייה באי עשייה
... שתיקה, להשתיק את המחשבה, עשייה באי עשייה מה המשמעות של להיות חיריק? להיות חיריק, לפי אליעד כהן, הוא ביטוי למצב שבו האדם מתמקם בנקודה הנמוכה ... להשיג תוצאה מסוימת. מהי עשייה באי - עשייה לפי אליעד כהן? המושג עשייה באי - עשייה מתאר מצב בו האדם פועל בעולם אך מתוך עמדה פנימית של חוסר פעולה. אליעד מסביר זאת דרך דוגמה פשוטה: אדם ... הוא נמצא במצב של אי - עשייה, למרות שהוא לכאורה מבצע פעולה פיזית. כיצד אליעד מסביר את הביטוי ישמע בזיונו ידום וישתוק? אליעד משתמש ... לדבר מתוך שתיקה? מה זה עשייה באי - עשייה? מה פירוש הביטוי ישמע בזיונו ידום וישתוק? איך להשתיק את המחשבה? ...
עשיה באי עשייה, למה לעשות משהו? לעשות בלי סיבה, לעשות בלי רצון, עשייה יש מאין, לעשות בלי שמשנה, לעשות בלי רגש, משנה או לא משנה, איך נוצר העולם יש מאין?
עשיה באי עשייה, למה לעשות משהו? לעשות בלי סיבה, לעשות בלי רצון, עשייה יש מאין, לעשות בלי שמשנה, לעשות בלי רגש, משנה או לא משנה, איך נוצר העולם יש מאין?
... באי עשייה, למה לעשות משהו? לעשות בלי סיבה, לעשות בלי רצון, עשייה יש מאין, לעשות בלי שמשנה, לעשות בלי רגש, משנה או לא משנה, איך נוצר העולם יש מאין? למה לעשות משהו אם לא יודעים כלום? אחת השאלות המרכזיות ... אליעד מסביר את הרעיון של עשייה ללא רגש או רצון. האדם שואל: אם אני אשתחרר לגמרי מהרצונות שלי, האם עדיין אעשה משהו? אליעד אומר שזה בהחלט אפשרי, כי בסופו של דבר העשייה מתרחשת באופן אוטומטי, בדיוק כמו שהצמחים גדלים והשמש זורחת בלי שום רצון או רגש. כמו כן, הוא מציין שלעיתים קרובות האדם מפחד להיפטר מהרגשות ... משנה. זה המצב שאליעד מכנה עשייה באי עשייה, כאשר האדם פועל בלי שיש לו העדפה או הבדל משמעותי בין האפשרויות. האם עשייה ללא ידיעה יכולה להוביל לחופש מוחלט? אליעד כהן מסכם שאכן, העשייה ללא ידיעה, או עשייה ללא למה, יכולה להוביל לחוויה של חופש מוחלט. כאשר האדם לא יודע כלום באמת, לא יישאר לו גם הפחד מההשלכות של מעשיו, וכך הוא יהיה חופשי לפעול ... רק טוב ללא רע? מה זה עשייה באי עשייה? למה אנשים מפחדים להטיל ספק מוחלט? ...
מה אני רוצה? האם אני רוצה את זה? האם אני באמת רוצה משהו? עשייה למען עשייה, תשלום במזומן, ביומו תתן שכרו, למה אלוהים עושה משהו? למה אלוהים ברא את העולם? למה אלוהים ברא את הרע? למה אלוהים נתן את התורה? החיים כחלום, אם היית מת מחר
מה אני רוצה? האם אני רוצה את זה? האם אני באמת רוצה משהו? עשייה למען עשייה, תשלום במזומן, ביומו תתן שכרו, למה אלוהים עושה משהו? למה אלוהים ברא את העולם? למה אלוהים ברא את הרע? למה אלוהים נתן את התורה? החיים כחלום, אם היית מת מחר
... אני רוצה? האם אני רוצה את זה? האם אני באמת רוצה משהו? עשייה למען עשייה, תשלום במזומן, ביומו תתן שכרו, למה אלוהים עושה משהו? למה אלוהים ברא את העולם? למה אלוהים ברא את הרע? למה אלוהים נתן את התורה? החיים כחלום, אם ... בשלמות הרגע הנוכחי. איך לדעת אם אתה באמת רוצה משהו? ביומו תתן שכרו החיים כחלום למה אלוהים ברא את הרע? לעשות בשביל העתיד או בשביל ההווה? איך לחיות כמו אלוהים? עשייה למען העתיד, עשייה למען ההווה, להשיג את התכלית בכל דבר, עשייה מתוך שלמות, לעשות משהו בשביל משהו אחר, נפרדות מתוך אחדות, להשיג את השלמות מכל דבר, למה אני עושה משהו? למה אני רוצה משהו? האם אני רוצה משהו באמת? ...
אושר למתקדמים, איך ליצור ריגוש לאורך זמן? איך להתאמץ בלי להתאמץ? למצוא את היתרונות, לאהוב את מה שיש, שיטות להיות מאושר, טיפים להיות מאושר, עשייה באי עשייה, לרצות את מה שיש
אושר למתקדמים, איך ליצור ריגוש לאורך זמן? איך להתאמץ בלי להתאמץ? למצוא את היתרונות, לאהוב את מה שיש, שיטות להיות מאושר, טיפים להיות מאושר, עשייה באי עשייה, לרצות את מה שיש
... טיפים להיות מאושר, עשייה באי עשייה , לרצות את מה שיש איך ליצור ריגוש לאורך זמן? בשאלה ... שמה שגורם לנו לעשייה היא לא המחשבה שאנו עושים משהו מתוך מאמץ, אלא מתוך ... חסר או היעדר, אז העשייה תקרה באופן טבעי, בלי שנרגיש שאנחנו מתאמצים. מה ... היא איך לשלב את העשייה עם קבלה של מה שיש. לזרום זה לאו דווקא להיות פסיבי, ... זמן? איך לא להתאמץ בעשייה? איך לראות את היתרונות במה שיש? מה זה אומר לזרום עם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להיות מאושר תמיד, אושר נצחי, עשייה לשם עשייה, עשייה לשם שמיים, מהו אושר בשלמות? אחדות הסיבה והתוצאה, ליהנות בחיים, ליהנות מהדרך אל האושר, סוד האושר, לשמה ושלא לשמה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: עשייה, האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עשייה, איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר, קואצ'ר מומלץ, מטפל רוחני בתחום עשייה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4688 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 23:20:19 - wesi1