... שלנו, זה אומר שגם הזהות שלנו עצמה לא בשליטתנו. אם הזהות (האני) איננה בשליטה, אז בעצם אין זהות
עצמאית כלל. במקרה כזה, מי בכלל אני? אם משהו שולט באני עד כדי כך שהוא יכול להכניס לתוכו רצון חיצוני, זה אומר שאין ... החיצוני שמפעיל אותו. יוצא מכך, שאם האדם אינו שולט בזהותו, הוא גם אינו באמת קיים כישות נפרדת
ועצמאית . מה המשמעות של חוסר שליטה בזהות העצמית? אליעד מעלה שאלה קריטית: אם הרצון שלך הוא לא באמת שלך, מה בכלל אכפת לך ... הנחשק? אליעד מתייחס גם להבדל בין החשק (הרצון) לבין הדבר עצמו שנחשק. הוא מדגיש שחשק הוא ישות
עצמאית שנמצאת בתוך האדם, והיא נפרדת לחלוטין מהדבר שרוצים בו. אם החשק באמת נפרד
ועצמאי, הרי שאין שום סיבה לאדם להזדהות איתו, כי הוא לא באמת שייך לו. אך אם החשק התערבב בזהות האדם והפך לחלק בלתי נפרד ממנה, אז כבר לא מדובר בישות
עצמאית, אלא בזהות אחת משולבת. למה אני מזדהה עם הרצון שלי? אליעד מצביע על עומק נוסף: אם האני אינו בשליטת האדם, והאדם ... בה שום עומק אמיתי או תוקף מציאותי. בסופו של דבר, אליעד מוביל את השומע למסקנה המאתגרת שאין אני
עצמאי ששולט ברצונות, ולכן גם ההזדהות עם הרצונות או הדאגה בנוגע אליהם היא מיותרת. כל התהליך של לרצות משהו מתפרק ...