אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך ללמוד מאליעד כהן? 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן, 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? האם כדאי ללמוד מאליעד כהן? האם לקבל יעוץ מאליעד כהן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨איך ללמוד מאליעד כהן? 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן, 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? האם כדאי ללמוד מאליעד כהן? האם לקבל יעוץ מאליעד כהן? איך לקבל יעוץ מאליעד כהן? מה אפשר ללמוד מאליעד כהן? ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות, להבדיל בין עובדה לפירוש, לחשוב לבד באופן עצמאי, ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לפתח את השכל, רמות של עובדה ופירוש, תלות במורה רוחני, המלצה על אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן
וכאן אסביר, על 2 דרכים איך אפשרי להיעזר בי וללמוד ממני. ואסביר האם באמת צריך ללמוד ממני או שאפשרי להסתדר לבד ועוד.

כשאדם מבקש ממני יעוץ וסיוע, עליו להבין שהוא צריך להבין שיש לו 2 אפשרויות לקבל ממני עזרה והוא צריך לבחור באחת משתי האפשרויות האלו. ולכל אפשרות יש את היתרונות ואת החסרונות שלה. וכמובן שאפשר גם את שתי האפשרויות ביחד, אבל צריך לבחור באיזה מינון כל אחת מהאפשרויות.

ואסביר: בעיקרון כאשר בן אדם מתייעץ איתי על איזה נושא ומבקש עזרה באיזה נושא, הוא צריך לבחור, האם הוא רוצה דגים או שהוא רוצה ללמוד לדוג. דהיינו, כאשר מישהו בא לשאול אותי שאלה, לדוגמה "איך להתמודד עם פרידה" "איך להיגמל מהתמכרות" "איזה עסק להקים" וכל כיו"ב, באפשרותו של האדם לבחור כי הוא רוצה שאני "אגלה" לו את התשובה ואומר לו מה אני חושב ומה דעתי שהוא צריך לעשות כדי להשיג מטרה כזו או אחרת. זאת אפשרות אחת. דהיינו, האדם רוצה דגים לאכול.

והאפשרות השניה היא, שהוא רוצה שאני אלמד אותו לדוג. דהיינו, שהוא רוצה שאני אלמד אותו איך לחשוב ואיך למצוא תשובה לשאלה שהוא שואל. ואיך לנתח את הסיטואציה שהוא רוצה לנתח. כאשר המיקוד יהיה לא במה הפתרון לבעיה שהוא ניצב בפניה, אלא ב איך לנתח את הבעיה שהוא ניצב בפניה.

כי כאשר בן אדם שואל אותי שאלה כלשהי, אז ברור שבדרך כלל אני אשאל אותו שאלות כלשהן, כדי להגדיר יותר טוב את מה שהוא רוצה. אבל לאחר מכן, אם אותו אדם רוצה עזרה מהירה וסיוע מהיר, אז הוא ישר ישמע ממני את דעתי, מה לדעתי הוא צריך לעשות כדי להתמודד עם הבעיה שהוא רוצה להתמודד איתה.

ובפועל, אני לוקח את המידע מהאדם, עושה לו אנליזות וחישובים כאלו ואחרים, ועל בסיס זה אני נותן לו תשובה לשאלה שלו.

ומי שמבקש עזרה, צריך לשאול את עצמו, מה הוא רוצה יותר, האם הוא יותר רוצה לקבל את התשובה לשאלה שלו, או שהוא רוצה ללמוד איך למצוא פתרון לשאלה שלו. ללמוד איך לנתח ואיך להבין את השאלה שלו, ללמוד איך לחשוב, ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות וכולי.

והיתרונות של האפשרות הראשונה היא, שזה חוסך לאדם את כל התהליך של החשיבה העצמית שלו עם עצמו. כי אני סוג של חושב במקומו. אני לוקח את המידע שהאדם מספק לי, עושה עליו כל מיני חישובים, בהתאם לשכל שלי, לצורת החשיבה שלי, לניסיון שלי וכולי, ובהתאם לזה, אני אומר לו את חוות דעתי, מה עליו לעשות, ומה היתרונות והחסרונות של כל אפשרות שיש לו, ולמה כדאי לו לעשות כך או אחרת, ומה כנראה יקרה אם הוא יעשה כך או אחרת וכולי וכולי.

והיתרון המרכזי הוא, שהאדם מקבל תשובות במהירות למה שהוא רוצה לדעת, הוא לא צריך להתאמץ ולשבור את הראש ולעשות יותר מידי ניתוחים. התשובות והמסקנות מגיעות מהר.

אבל יש גם חיסרון והוא, שהאדם פחות לומד לחשוב לבד עם עצמו, להבין בעצמו איך לנתח את הבעיות שלו. כי הבעיות במהותן חוזרות על עצמן ודרכי הפתרון לבעיות השונות, די זהים. וצורת הניתוח של בעיות, די זהה אחת לשניה. לבדוק הנחות יסוד, להבדיל בין עובדה לפירוש, לבדוק מה האמת, לעשות ניתוח סיבתיות, ולהסיק מסקנות וכולי.

ולכן יש גם דרך נוספת, שהיא יותר קשה, יותר מסורבלת, יותר ארוכה, יותר מתסבכת, יותר מסחררת, שהיא הדרך שבה האדם לומד לחשוב. דהיינו, במקום שמישהו ירים במקומך את המשקל הכבד, אז אתה צריך להתאמץ להרים את המשקל הכבד, ובצורה נכונה כמובן. כי מי שינסה ללמוד להתאמן לבד, כנראה שיעשה יותר טעויות מאשר מי שיקבל הדרכה איך להתאמן.

וזה אומר, שכאשר האדם שואל אותי שאלה, יש לו אפשרות להגדיר מראש, שלא מעניינת אותו התשובה לשאלה שלו, ושלא אכפת לו מה התשובה לשאלה שלו. אבל כן מעניין אותו איך הגיוני לנתח את השאלה שלו.

ואז המיקוד הוא, בללמוד איך לחשוב, ללמוד לקחת את השאלה ולחלק אותה לחלקים, לבדוק את הנחות היסוד של השאלה, לזהות איזו הנחת יסוד היא עובדה ואיזו הנחת יסוד היא פירוש, ללמוד לעשות ניתוח סיבתיות, ללמוד לנתח לחשוב ולהסיק מסקנות. ואז בדרך הקשה, דהיינו, בדרך הארוכה והקצרה, כך האדם לומד יותר מהר ללמוד ללכת לבד. כי הפוקוס זה להעביר את המאמץ המחשבתי אל האדם עצמו, שילמד לחשוב באופן עצמאי.

ומה החיסרון של האפשרות השניה? החיסרון הוא, שהאדם יכול לצאת יותר מבולבל, האדם יכול לצאת עם יותר ספקות מאשר קודם, האדם אולי לא יקבל תשובה לשאלה שלו ואולי יהיו לו עוד יותר שאלות בטווח הקצר. אבל בסך הכל, האדם לומד ללכת באופן עצמאי.

אם אתה רוצה להרים 100 קילו, או שתתחיל ללמוד להרים קילו ואז מתישהו אולי תרים מאה קילו, או שמישהו אחר ירים בשבילך את המאה קילו ואז פחות תתקדם ביכולת שלך להתמודד לבד.

ובאופן כללי אני אומר, שהרצון לנתח נכון את השאלה, יותר מאשר למצוא תשובה לשאלה, הוא חשוב ביותר באופן כללי. הרצון להבין את האמת לגבי השאלה, בלי קשר לרצון למצוא תשובה לשאלה, הוא קריטי ביותר, כאשר כן רוצים למצוא תשובה לשאלה. וזה כמובן נושא אחר.

ובהקשר של לקבל ממני יעוץ, כמובן שהאדם יכול לבחור שגם וגם. הוא גם רוצה לפעמים את התשובה שאני חושב שהכי מתאימה עבורו, אבל הוא גם רוצה לפעמים ללמוד לחשוב באופן עצמאי, באמצעות הכוונה. אבל אז, המיקוד הוא בללמוד לחשוב ולא בלקבל תשובה לשאלה.

ואני אוסיף, באפשרות השניה שהאדם רוצה ללמוד איך לחשוב באופן עצמאי, למה בעצם שהוא ירצה בכלל להתייעץ איתי על משהו ולמה שהאדם לא ישב עם עצמו ושילמד לחשוב לבד באופן עצמאי?

והתשובה היא: שכל מה שאני יכול ללמד מישהו, כל דבר שכזה האדם יכול גם ללמוד לבד, בלעדי מתוך עצמו בלבד. למעט דברים שקשורים לניסיון ושאינם תלויים בשכל. לדוגמה, אני לא יכול ללמוד לבד סינית, בלי סיני שילמד אותי סינית. כי מדובר כאן על משהו שתלוי בזיכרון, בדמיון, בניסיון, ולא מדובר על משהו שתלוי בשכל ובהיגיון. לדעת ששולחן בסינית קוראים לזה X, זה לא משהו של שכל אלא של ניסיון.

ולכן את הניסיון שיש לי, לא כל אחד יכול ללמוד לבד. וגם אני לא יכול לדעת עם השכל שלי, את כל הניסיון שיש לדוגמה לרופא עיניים מומחה וכולי וכולי.

אבל ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לנתח דברים, ללמוד להסיק מסקנות, ללמוד לפתח את השכל, את כל זה, כל אחד יכול ללמוד לבד מעצמו, בלי שום סיוע חיצוני כלשהו של מישהו כלשהו.

אז מה ההבדל בין אדם שמנסה ללמוד ולפתח את השכל באופן עצמאי, לבין אדם שלדוגמה בוחר ללמוד איתי לפתח את השכל שלו?

והתשובה היא, שמצד האמת האדם יכול ללמוד הכל לבד. אלא שאם האדם ינסה ללמוד לבד להרים משקל כבד, זה מגדיל את הסיכוי לכך, שתוך כדי תהליך הלמידה הוא ייפצע וינסה להרים יותר מידי משקל בצורה לא נכונה וכיו"ב. ואז זה מגדיל את הסיכוי לכך שהוא יפצע ולא ירצה להמשיך להתאמן וכולי. כמו בסיפור של 4 נכנסו לפרדס וכולי.

במובן שכאשר האדם לומד לחשוב לבד, יש כאן המון תהליכים. וצריכים לדעת לעשות אותם בצורה נכונה ומדורגת לפי רמת קושי. ומי שיקפוץ מהר מידי רחוק מידי, עלול להיתקע להתייאש ולפרוש.

או לדוגמה בן אדם שינסה ללמוד להמציא מכשיר חשמלי, באופן עצמאי. תאורטית ועקרונית זה אפשרי. אבל זה מגדיל את הסיכוי, לכך שהוא יתחשמל בדרך...

לדוגמה העניין של למצוא הנחות יסוד, ברמת העיקרון כל דבר אפשרי לפרק אותו, עד לרמה של מי אמר שיש הבדל בין יש לאין, ולהטיל ספק בחושים וכולי וכולי. אבל כאשר אדם לומד לחשוב, הוא לא צריך לרוץ הרחק מידי, אלא הוא צריך בתור התחלה ללמוד לזהות, באיזה הנחות יסוד להטיל ספק ובמה לא להטיל ספק. מה כן אפשרי להניח כעובדה ומה להגדיר את זה כפירוש.

כי אם לא, אז האדם עשוי להגדיר את הכל כפירוש. שזה נכון במובן מסוים, שהכל זה רק פירוש. אבל זה למתקדמים של המתקדמים. ומי שיתחיל שם, להגדיר את הכל כפירוש, הוא תוך שניה ילך לאיבוד. וצריכים לדעת בהתחלה, מה להגדיר כפירוש ומה להגדיר כעובדה. ויש רמות של עובדה ופירוש וכולי.

ולדוגמה הנושא של ניתוח סיבתיות, שצריך לנתח 4 שאלות, את הסיבה, את התוצאה, את הקשר בין הסיבה לתוצאה ובין התוצאה לסיבה. אבל צריכים לדעת מאיפה להתחיל להתמקד, כדי לא ללכת לאיבוד.

וכאשר בן אדם מנסה לאתר הנחות יסוד של רעיון, הוא צריך לדעת איך לסדר את הנחות היסוד בסדר נכון. ועד היכן לפרק את הנחות היסוד ומה לא להגדיר כהנחת יסוד, אלא לקבל את זה כאמת מוחלטת שאינה הנחת יסוד.

וכאשר לומדים לחשוב לבד ובאופן עצמאי, מאוד קל ללכת לאיבוד ולהתייאש. או לחשוב שאתה חכם, למרות שאתה בדרך לבית המשוגעים. והמון אנשים משתגעים ומתחרפנים, כי הם מנסים להיות חכמים, מנסים להטיל ספק, מטילים ספק בצורה לא נכונה, מטילים ספק באופן חלקי, מטילים ספק במשהו שהוא מחויב ולא מטילים ספק במשהו אחר שהוא אפשרי. ואז האדם הולך לאיבוד, מתחרפן וכולי.

ולכל אדם יש גם הטיות קוגניטיביות במקביל לזה שהוא מחפש את האמת לבד. ובכל דבר יש סם חיים וסם המוות. וההטיות הקוגניטיביות של האדם, והפחדים שלו וכולי, מטים את המוח של האדם לחפש את האמת. והאדם מחפש את האמת, באמצעות השכל של עצמו, שהוא עצמו לא מספיק מכויל.

וזה מגדיל את הסיכוי שהאדם ישתבש וכולי. ואם האדם במקרה גם צורך סמים תוך כדי, ואם האדם גם לומד במקביל קבלה / תורת הנסתר / רעיון כזה או אחר, הוא עשוי לעשות מיקס שלם וכאוס שלם בתוך המוח של עצמו וללכת לאיבוד.

ולכן אני חוזר שוב, מצד האמת, לפתח את השכל במאה אחוז, בצורה מושלמת, כל אחד יכול לבד במאה אחוז. אבל זה מגדיל באופן די גבוה את הסיכוי לכך שהאדם יישבר ויתייאש. ולכן כאשר האדם עושה את זה עם הכוונה שלי לצורך העניין, אז זה מגדיל את הסיכוי שהוא יתקדם בלי להתייאש.

כי אני מסביר לו, איך לנתח דברים ובמה כן להטיל ספק ובמה לא להטיל ספק וכולי. כאשר כמובן שבעתיד האדם יצטרך באופן עצמי, להטיל ספק גם בכל מה שהוא למד ממני והוא יצטרך לבדוק עם האמת של עצמו, את הכל כולל הכל בלי שום הטיה חיצונית כלשהי. אבל בהתחלה, זה נותן לאדם איזה בסיס ואיזה כיוון מחשבתי להתקדם ולא לעשות לעצמו כאב ראש, שלא מחויב לעבור אותו בהתחלה.

וכמובן אני אוסיף, שללמוד ממני איך לחשוב בהיגיון, זה הכל בהנחה שאני יודע לחשוב בהיגיון ושאני יודע ללמד לחשוב בהיגיון. וגם זאת הנחת יסוד וכולי. אבל בטוח נכון, שאני מלמד את האדם לחשוב בצורה מסוימת. האם היא חשיבה הגיונית או לא, זאת שאלה אחרת.

לסיכום: כשאדם שואל אותי שאלה, הוא יכול או לבחור לרצות לקבל תשובה כמה שיותר מהר לשאלה שלו, על בסיס דעתי וכולי, או לבחור ללמוד ממני איך לחשוב ואיך לנתח את המצב שלו, בלי קשר למה התשובה לשאלה שלו ולמתי שהוא יקבל תשובה לשאלה שלו.

בנוסף, בן אדם יכול לפתח את השכל לבד, בלי שום סיוע כלשהו, אבל ידע של מישהו אחר, לא בהכרח שאפשרי להשיג באופן עצמאי. החיסרון בלנסות לפתח את השכל לבד, הוא בכך שזה מגדיל את הסיכוי שהאדם יעשה את זה בצורה לא נכונה, יפצע נפשית ויפרוש לבית המשוגעים וכולי.
עובדה פירוש לטעות התקדמות השכל חסרונות ויתרונות לשאול את עצמך למצוא תשובות לשאלות לא מצליחה לשכוח אותו להפסיק להתגעגע לפתח להרגיש טוב בלעדיה 2 דרכים לקבל יעוץ 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן 2 שיטות 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן eip איך להבדיל בין עובדה לפירוש איך להבדיל בין פירוש לעובדה איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להסיק מסקנות איך לחשוב בהיגיון איך ללמוד איך ללמוד מאליעד איך ללמוד מאליעד כהן איך למצוא איך למצוא תשובות איך למצוא תשובות לשאלות איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לקבל איך לקבל יעוץ איך לקבל יעוץ מאליעד כהן איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אליעד אליעד כהן אליעד כהן ביקורת אליעד כהן מנהל כת אליעד כהן נוכל אליעד כהן רמאי אליעד כהן שקרן אליעד כהן שרלטן אפשר ללמוד ביקורת ביקורת על אליעד ביקורת על אליעד כהן ביקורתיות דרכים לקבל יעוץ דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן האם כדאי ללמוד מאליעד כהן האם ללמוד מאליעד כהן האם לקבל האם לקבל יעוץ מאליעד כהן הבדל הבדלה הבדלים הדרך של אליעד הדרך של אליעד כהן היגיון המלצה המלצה על אליעד כהן המלצות הנוסחה של אליעד הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד הסוד של אליעד כהן השיטה של אליעד השיטה של אליעד כהן השכל השכל של אליעד השכל של אליעד כהן התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חשיבה הגיונית יועץ יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית יעוץ כדאי ללמוד מאליעד כהן כיצד לפתח את השכל כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל לבד להבדיל להבדיל בין עובדה לפירוש להבדיל בין פירוש לעובדה להיות יותר חכם להסיק מסקנות להפוך את העובדה לפירוש להפוך את העובדות לפירושים להפוך את הפירוש לעובדה להפוך את הפירושים לעובדות להפוך עובדה לפירוש להפוך פירוש לעובדה להציג עובדה כפירוש להציג פירוש כעובדה לחשוב לחשוב בהיגיון לחשוב לבד באופן עצמאי ללמוד ללמוד איך להסיק מסקנות ללמוד איך למצוא תשובות ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות ללמוד לחשוב ללמוד לחשוב בהיגיון ללמוד לפתח את השכל ללמוד מאליעד ללמוד מאליעד כהן למה ללמוד למה ללמוד מאליעד למה ללמוד מאליעד כהן למה לפתח את השכל למידה למצוא למצוא תשובות למצוא תשובות לשאלות לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לקבל יעוץ לקבל יעוץ מאליעד כהן לשאול לשאול שאלות לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מאיפה השכל של אליעד כהן מה אפשר ללמוד מאליעד כהן מה ללמוד מה ללמוד מאליעד כהן מורה רוחני מורים רוחניים מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מסקנה מסקנות מצא את ההבדלים עובדה עובדה או פירוש עובדה או פרשנות עובדה ופירוש עובדה כפירוש עובדה לפירוש עובדה מול פירוש עובדה פירוש עובדות עובדות או פירושים עובדות ופירושים עובדות לפירושים עובדות מול פירושים עובדות פירושים עצמאות עצמאי פירוש פירוש או עובדה פירוש ועובדה פירוש כעובדה פירוש לעובדה פירוש מול עובדה פירוש עובדה פירושים או עובדות פירושים ועובדות פירושים לעובדות פירושים מול עובדות פירושים עובדות פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית פרשנות או עובדה קושיות על אליעד קושיות על אליעד כהן רוחני רוחניות רמות של עובדה רמות של עובדה ופירוש שאלה שאלות שאלות על אליעד שאלות על אליעד כהן שיטות שיטות ללמוד מאליעד כהן שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיטת eip שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל תלונות על אליעד תלונות על אליעד כהן תלות תלות במורה תלות במורה רוחני תלותיות תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה תשובות תשובות לשאלות
להבדיל בין עובדה לפירוש, להיצמד לאמת בחיי היום יום, דיבור סובייקטיבי, לדייק בדיבור, לפני הפוטנציאל של המציאות, להפוך מחויב לאפשרי, להיכלל באין סוף, להפוך אפשרי ללא אפשרי, להיכלל במחויב המציאות
להבדיל בין עובדה לפירוש, להיצמד לאמת בחיי היום יום, דיבור סובייקטיבי, לדייק בדיבור, לפני הפוטנציאל של המציאות, להפוך מחויב לאפשרי, להיכלל באין סוף, להפוך אפשרי ללא אפשרי, להיכלל במחויב המציאות
להבדיל בין עובדה לפירוש, להיצמד לאמת בחיי היום יום, דיבור סובייקטיבי, לדייק ... להפוך אפשרי ללא אפשרי, להיכלל במחויב המציאות איך להבדיל בין עובדה לפירוש בחיי היומיום? אליעד כהן מסביר את החשיבות הגדולה בהבחנה בין עובדות לבין פירושים סובייקטיביים בחיינו. הוא מדגיש כי בני אדם רבים מתבלבלים בין שני המושגים, ... אותם לטעויות ולתחושות שליליות. ההבדל בין עובדה לפירוש הוא שהעובדה היא דבר מוחשי, משהו שקיים במציאות ללא תלות בתפיסה האישית של האדם. לדוגמה, השולחן שנמצא מולך זו עובדה. לעומת זאת, הפירוש הוא התפיסה האישית של האדם, כמו למשל להחליט שהשולחן הוא יפה. זאת לא עובדה, אלא פרשנות סובייקטיבית. לדברי אליעד כהן, כדי להגיע לאמת ולשפר את איכות ... הוא הכעיס אותי, זוהי פרשנות סובייקטיבית ולא עובדה. העובדה היא אני כעסתי ממנו, כי עצם תחושת הכעס היא עובדה שאתה חווה, אך הפרשנות שהאדם השני הכעיס אותך היא רק פירוש . כאשר אדם אומר זה יפה, עליו לומר בעיניי זה יפה, משום שיפה זו פרשנות ולא עובדה. מה החשיבות של הוספת בעיניי לפני משפטים סובייקטיביים? הוספת המילה בעיניי ... יפה - דבר שמאפשר לך לראות שהיופי הוא לא עובדה אובייקטיבית אלא חוויה סובייקטיבית. לדבריו של אליעד, השימוש הזה מכניס לתודעה ... לדבריו, יש שני סוגים של לדעתי: האחד הוא הבנה שכל מה שאתה חושב הוא סובייקטיבי, והשני הוא ההבנה העמוקה שכל המציאות כולה, כולל החושים והשכל, הם סובייקטיביים ונמצאים בראש שלך בלבד. אליעד ממליץ לאדם להתבונן ולהיצמד ... באמת להגיע להבנה העמוקה הזאת. מה ההבדל בין עובדה לפירוש? איך להיצמד לאמת בחיים? מה זה מחויב המציאות? איך להפוך ...
2 תהליכים במציאת תשובה לשאלה, הפשטת שאלה, מציאת הנחות יסוד של שאלה, חקר המוח, איך המוח מנתח מידע? פירוק שאלה לגורמים, הבנת מבנה של שאלה, מציאת המהות של השאלה, איך למצוא את מהות השאלה? מהי מהות? איך למצוא תשובות? איך ללמוד לחשוב?
2 תהליכים במציאת תשובה לשאלה, הפשטת שאלה, מציאת הנחות יסוד של שאלה, חקר המוח, איך המוח מנתח מידע? פירוק שאלה לגורמים, הבנת מבנה של שאלה, מציאת המהות של השאלה, איך למצוא את מהות השאלה? מהי מהות? איך למצוא תשובות? איך ללמוד לחשוב?
... פירוק שאלה לגורמים, הבנת מבנה של שאלה, מציאת המהות של השאלה, איך למצוא את מהות השאלה? מהי מהות? איך למצוא תשובות? איך ללמוד לחשוב? מהם שני התהליכים במציאת תשובה לשאלה? אליעד כהן מסביר שקיימים שני תהליכים מרכזיים במציאת תשובה לשאלה: תהליך של מציאת הנחות יסוד ותהליך של הפשטת השאלה. לכל ... שונה וייחודי, והבנה נכונה של שני התהליכים יכולה להוביל למציאת תשובות נכונות ומדויקות יותר. מהן הנחות יסוד ואיך מזהים אותן? הנחות יסוד הן הבסיס שעליו נשענת השאלה. אליעד נותן דוגמה של בניין עם קומות, שהקומה העליונה נשענת על כל הקומות ... השאלה, לפי אליעד כהן, היא תהליך שונה ממציאת הנחות יסוד. הפשטה פירושה להוריד את הלבושים של השאלה, ולהישאר רק עם המבנה הבסיסי שלה. למשל, אם מישהו שואל האם עדיף ללכת לים או לבריכה?, הפשטת השאלה תהיה האם עדיף לעשות X או Y?. בעצם, לוקחים את ... שמתחילים לחפש פתרונות. עם זאת, אליעד מסביר שגם אם אפשר לעיתים למצוא תשובות טובות בלי לבדוק את כל הנחות היסוד, עדיין אם רוצים להיצמד לאמת ולוודאות מלאה, חייבים קודם לבדוק את הנחות היסוד. למה לפעמים קשה יותר לפשט שאלה מאשר למצוא את הנחות היסוד ... היומיומיות ולהתחיל לפרק אותן להנחות יסוד, ולא למהר לחפש להן תשובות . הוא מציע לא להתמקד בחיפוש פתרונות לבעיות, אלא קודם כל להבין מה בכלל הבעיה, והאם היא בכלל קיימת. הגישה הזו מאפשרת לראות דברים בצורה בהירה יותר, ופעמים רבות מייתרת את הצורך למצוא פתרונות, כי הבעיות פשוט נעלמות מעצמן. איך למצוא הנחות יסוד של שאלה? מה ההבדל בין מהות וצורה? מה זה לפשט שאלה? איך המוח מנתח שאלות? מה זה שאלות מהחלל הפנוי? איך ללמוד לחשוב? איך למצוא את המהות של משהו? איך מוצאים את המהות? מהות ומכנה משותף, מכנה משותף ומהות, מספר מהויות שונות, כמה מהויות שונות? מה המהות ומה הצורה? מהי צורה? מה זה צורה? מה זה מהות? איך למצוא את הצורה? איך לזהות את המהות? לבוש וצורה, לבוש ומהות, מהות וצורה, תהליכי חשיבה בניתוח שאלה, תהליכי חשיבה במציאת תשובה לשאלה, לוגיקה, איך המוח מנתח שאלות? איך המוח מוצא תשובות לשאלות? לא לתת תשובה עד שלא מבין את השאלה, הבנת השאלה לפני התשובה, קודם להבין את השאלה, אחר כך לתת תשובה, למצוא נוסחה למצוא תשובה לשאלה, זיהוי מבנה של שאלה, הבנת חוקיות של שאלה, מציאת תשובה לשאלה, נוסחה איך למצוא תשובה לשאלה, דוגמה לניתוח שאלה, מה לעשות קודם? איך מוצאים תשובה לשאלה? ניתוח תהליך למצוא תשובה לשאלה, מה קדם למה בלמצוא תשובה לשאלה? תהליכים במציאת תשובה לשאלה, בינה מלאכותית, איך המוח חושב? איך המוח מפשט דברים? איך לפשט דברים? איך למצוא הנחות יסוד של שאלה? איך המוח מוצא הנחות יסוד? תהליכים בניתוח שאלה, שאלות מהחלל הפנוי, איך למצוא תשובה לשאלות בלי תשובה? מהי חשיבה מופשטת? מה זה לפשט שאלה? מה זה למצוא הנחות יסוד של שאלה? מה זה הנחות יסוד? תהליך מציאת הנחות יסוד, תהליך הפשטה של שאלה, תהליך ... לפשט שאלה, למצוא את הנחות היסוד של השאלה, ליקוטי מוהרן חא סד, תשובות לשאלות מהחלל הפנוי, להיצמד לאמת בחיפוש שאלה, לבדוק את הנחות היסוד של השאלה, שאלות בלי תשובה, שאלות ללא תשובה, איך המוח מפשט? איך המוח מבין שאלה? תהליך הפשטה, ...
פיתוח החשיבה של מישהו אחר, להיות חכם, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשוב
פיתוח החשיבה של מישהו אחר, להיות חכם, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשוב
פיתוח החשיבה של מישהו אחר, להיות חכם, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשוב איך אפשר לגרום למישהו להיות יותר חכם? כאשר רוצים להפוך מישהו לחכם יותר, ראשית כל, חשוב להבין מה משמעות הביטוי חכם. לפי ... בן זוג, עובד או כל אדם קרוב לחשוב בצורה חכמה יותר, המטרה המרכזית היא ללמד אותו לחשוב בהיגיון. מה המשמעות של לחשוב בהיגיון? חשיבה הגיונית פירושה לקחת כל מצב או טענה ולנתח אותם לפי כללים מוגדרים וברורים של סיבתיות. אליעד מסביר שהיכולת להבין את יחסי הסיבה והתוצאה בתוך סיטואציה מסוימת היא הבסיס לחשיבה הגיונית. כדי להמחיש את זה, הוא מביא דוגמה מפורטת של ילד שחזר מבית הספר וטוען שהוא כועס משום שצחקו עליו. איך ללמד חשיבה הגיונית דרך דוגמה של ילד כועס? השלב הראשון שאליעד כהן מציע הוא להתמקד במה שמעניין את הילד, במקרה הזה, הכעס שלו. הילד מספר שהוא כועס כי צחקו ... כדי ללמד אותו לחשוב בהיגיון: האם הסיבה מחויבת? האם בהכרח צחקו עליו? מה באמת קרה שם בדיוק? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? האם העובדה שצחקו עליו מחייבת שהוא יכעס, או שאפשר להגיב אחרת? האם התוצאה מתחייבת מהסיבה? האם הכעס שלו נובע בהכרח מהסיבה היחידה שצחקו עליו, או שיש ... באופן שיטתי, הילד יתרגל לחשוב בצורה לוגית והגיונית. זהו תהליך שדורש חזרה מתמדת, אבל בסופו של דבר, הילד יהפוך לאדם שחושב בצורה עצמאית, ביקורתית והגיונית. איך ניתן ללמד חשיבה הגיונית באופן עקיף, ללא הדרכה ישירה? אליעד מדגיש שלא תמיד אפשרי לבוא לאדם ולהסביר לו בצורה ישירה כיצד לחשוב בהיגיון, ולכן יש גם שיטה עקיפה לעשות זאת. השיטה העקיפה היא שאנחנו בעצמנו נשאל את האדם שאלות שיגרמו לו לחשוב לבד ולהגיע בעצמו לתשובות. במקום להגיד לו ישירות מה לחשוב, אנחנו מדריכים אותו לחשוב בכוחות עצמו באמצעות השאלות הנכונות. לדוגמה, אם הילד אומר משהו שאתם חושבים שהוא לא הגיוני, במקום פשוט לומר לו אתה טועה, עדיף לשאול את הילד איך הוא הגיע למסקנה הזאת, ולגרום לו לחשוב בעצמו האם הוא באמת בטוח במה שהוא אומר. בשיטה זו, הילד לומד בעצמו לשאול שאלות ולחקור את ההיגיון מאחורי הדברים ... מישהו לדוג או לתת לו דגים? אליעד משתמש במשפט המוכר לתת למישהו דגים או ללמד אותו לדוג כדי להסביר את ההבדל בין לתת למישהו את התשובות מוכנות מראש (דגים), לעומת ללמד אותו איך להגיע בעצמו לתשובות (לדוג). לתת תשובות זה אמנם קל יותר בטווח הקצר, אך האדם יישאר תלוי באחרים ולא יוכל להתמודד לבד. לעומת זאת, ללמד אותו לחשוב בעצמו הוא דבר קשה יותר בטווח הקצר, אך נותן לו עצמאות ויכולת להתמודד לבד לאורך זמן. האם כדאי לעודד ילדים לשאול שאלות? אליעד מסביר כי ילדים ששואלים שאלות רבות הם למעשה ילדים שמפתחים את החשיבה העצמאית שלהם. הורים שמונעים מהילד לשאול שאלות או מתעצבנים מהשאלות שלו, פוגעים בהתפתחות האינטלקטואלית שלו. ילד שלא שואל שאלות הופך להיות אדם פחות חכם, שקל לשלוט בו ושקל לרמות אותו. בעתיד, הילד אף עלול להאשים את ההורים שלו בכך שהם מנעו ממנו להתפתח ולהפוך לאדם חכם יותר. אליעד מדגיש כי הדרך הנכונה ביותר לעזור לילדים לפתח את השכל ואת החשיבה העצמאית שלהם היא לעודד אותם לשאול שאלות ולענות להם באופן שידריך אותם לחשוב לבד. כיצד ללמד אנשים לחשוב הגיונית דרך הנושאים שמעניינים אותם? כאשר אליעד עוזר לאדם שסובל מבעיה נפשית (לדוגמה סכיזופרניה), הוא מסביר שהדרך ...
חידת LeetCode Solution - Strong Password Checker, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, לפתור שאלות ב LeetCode, מדעי המחשב, תכנות מחשבים, לעבוד בהייטק, ללמוד תכנות מחשבים, להיות מתכנת, ללמוד לתכנת, הכנה לראיון טכני, ראיון עבודה בהייטק, שאלות ליטקוד, פיתוח תוכנה, איך לכתוב קוד? ללמוד לכתוב קוד, חידות היגיון, ללמוד לחשוב, ללמוד לנתח דברים, ללמוד לפרק לגורמים, ללמוד לחלק לחלקים, ללמוד למצוא חוקיות, איך לחלק לחלקים? איך למצוא חוקיות? איך לנתח תהליכים?
... LeetCode Solution - Strong Password Checker, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, לפתור שאלות ב LeetCode, מדעי המחשב, תכנות מחשבים, לעבוד בהייטק, ללמוד תכנות מחשבים, להיות מתכנת, ללמוד לתכנת, הכנה לראיון טכני, ראיון עבודה בהייטק, שאלות ליטקוד, פיתוח תוכנה, איך לכתוב קוד? ללמוד לכתוב קוד, חידות היגיון, ללמוד לחשוב, ללמוד לנתח דברים, ללמוד לפרק לגורמים, ללמוד לחלק לחלקים, ללמוד למצוא חוקיות, איך לחלק לחלקים? איך למצוא חוקיות? איך לנתח תהליכים? והפעם נדבר על שאלת 420. LeetCode - Strong Password Checker הבאה: A password is considered strong if the ... יגידו שכן. כי אם אורך הסיסמה קטן מ 6 תווים, אז צריך להוסיף תווים. ואם אורך הסיסמה גדול מ 20 תווים, אז צריכים למחוק תווים. אבל מאחר שחשוב לנו ללמוד לחלק לחלקים, אז אומר בצורה ברורה, כי מצד האמת, אפשרי לנסח את השאלה בצורה עוד יותר פשוטה. דהיינו: התנאי של אורך סיסמה חייב להיות בין ... ממנו. ומאחר שמטרת המאמר היא לא ללמד את הפתרון של השאלה, אלא כן ללמד איך אפשרי למצוא את הפתרון לשאלה. ומאחר שכדי למצוא את הפתרון לשאלה, צריכים ללמוד לחלק לחלקים הכי קטנים שיש, לכן אני אציג כאן רצף של שאלות, מהקל אל הכבד, איך אמורים לגשת לנתח את השאלה הזאת: האם אני יודע לפתור את ... כדי לגרום לסיסמה להיות תקינה. דהיינו, נצטרך לעשות 3 פעולות של הוספה כדי לגרום לסיסמה להיות תקינה כסיסמה חזקה. ועכשיו ננסה להבין, האם אני יודע למצוא תשובה לשאלה, אם יש רק חוק 1 שאומר ש: הסיסמה צריכה להיות באורך של לא יותר מ תו 1 הסיסמה צריכה להיות באורך של לא יותר מ 2 תווים הסיסמה צריכה ...
חידת LeetCode Solution - Minimum Cost to Equalize Array, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, לפתור שאלות ב LeetCode, מדעי המחשב, תכנות מחשבים, לעבוד בהייטק, ללמוד תכנות מחשבים, להיות מתכנת, ללמוד לתכנת, הכנה לראיון טכני, ראיון עבודה בהייטק, שאלות ליטקוד, פיתוח תוכנה, איך לכתוב קוד? ללמוד לכתוב קוד, חידות היגיון, ללמוד לחשוב, ללמוד לנתח דברים, ללמוד לפרק לגורמים, ללמוד לחלק לחלקים, ללמוד למצוא חוקיות, איך לחלק לחלקים? איך למצוא חוקיות? לנתח תהליכים
... Solution - Minimum Cost to Equalize Array, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, לפתור שאלות ב LeetCode, מדעי המחשב, תכנות מחשבים, לעבוד בהייטק, ללמוד תכנות מחשבים, להיות מתכנת, ללמוד לתכנת, הכנה לראיון טכני, ראיון עבודה בהייטק, שאלות ליטקוד, פיתוח תוכנה, איך לכתוב קוד? ללמוד לכתוב קוד, חידות היגיון, ללמוד לחשוב, ללמוד לנתח דברים, ללמוד לפרק לגורמים, ללמוד לחלק לחלקים, ללמוד למצוא חוקיות, איך לחלק לחלקים? איך למצוא חוקיות? לנתח תהליכים והפעם נדבר על שאלת ... להגדיל. ועד כאן הבנו, שיש לנו רשימת מספרים, שאנחנו צריכים ליישר קו להגדיל את כל הערכים לערך הגדול ביותר, באמצעות פעולת הוספה של הערך 1 עד שכל הערכים יהיו זהים ערך הגדול ביותר. ... 10 ומחיר2 הוא 15, במקרה כזה השאלה היא, מה יהיה המחיר המינימלי ההכרחי שנהיה חייבים לשלם, כדי להגדיל את כל המספרים למספר הגדול ביותר? עד כאן הפירוש של השאלה... ועכשיו נצעד אל התשובה כך: ... העלות של ביצוע פעולות ההגדלה. ננסה לחשוב אך ורק על החלק של כמה פעמים ניתן לבצע פעולת הגדלה כפולה, שבה בבת אחת מגדילים שני מספרים בערך 1, עד שכל המספרים מגיעים לערך הגבוה ביותר. האם ...
חידת LeetCode Solution - Block Placement Queries, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, לפתור שאלות ב LeetCode, מדעי המחשב, תכנות מחשבים, לעבוד בהייטק, ללמוד תכנות מחשבים, להיות מתכנת, ללמוד לתכנת, הכנה לראיון טכני, ראיון עבודה בהייטק, שאלות ליטקוד, פיתוח תוכנה, איך לכתוב קוד? ללמוד לכתוב קוד, חידות היגיון, ללמוד לחשוב, ללמוד לנתח דברים, ללמוד לפרק לגורמים, ללמוד לחלק לחלקים, ללמוד למצוא חוקיות, איך לחלק לחלקים? איך למצוא חוקיות? לנתח תהליכים
... תכנות מחשבים, לעבוד בהייטק, ללמוד תכנות מחשבים, להיות מתכנת, ללמוד לתכנת, הכנה לראיון טכני, ראיון עבודה בהייטק, שאלות ליטקוד, פיתוח תוכנה, איך לכתוב קוד? ללמוד לכתוב קוד, חידות היגיון, ללמוד לחשוב, ללמוד לנתח דברים, ללמוד לפרק לגורמים, ללמוד לחלק לחלקים, ללמוד למצוא חוקיות, איך לחלק לחלקים? איך למצוא חוקיות? לנתח תהליכים והפעם נדבר על שאלת 3161. LeetCode - Block Placement Queries הבאה: There exists an infinite number line, with its origin at 0 and extending ... לדוגמה: queries(i) = (1, 10) פירושו, תציב מכשול בנקודה 10 על ציר המספרים. כאשר המכשול עצמו לא תופס מקום. שאילתה מסוג 2 מוצגת כך: queries(i) = (2, x, sz) כאשר הספרה הראשונה היא 2, זה אומר שמדובר על ... חלק 2 - לבצע את החישוב כדי למצוא תשובה למה ששאלו אותנו, על בסיס המידע שיש לנו על המכשול שמצאנו. (כי את המידע אנחנו שומרים על המכשול ולא על כל מיקום בפני עצמו). ובאופן כללי יש כאן כל מיני תהליכים נוספים, ... כלשהו. ומהמידע הזה, נוכל ללמוד על כל נקודה אחרת בציר, שאין בה מכשול. כמו כן, אני עושה הפרדה בין השאלה של איך לנהל בפועל את הרשימה של המכשולים. כי גם את זה צריך לעשות, לדוגמה: צריך לוודא שהרשימה ... המספרים). (הערה: לפניו אחריו, פירושו ביחס לציר המספרים ולא ביחס לסדר הצבת המכשולים) לדוגמה: אם הצבנו מכשול ראשון ב 5 והטווח המקסימאלי שלו הוא 5, והצבנו אחריו מכשול במיקום 8. שאז המרחק שבין 8 לבין 5 ...
ללמוד מכל דבר - איך ומה ללמוד מכל דבר?
ללמוד מכל דבר - איך ומה ללמוד מכל דבר?
ללמוד מכל דבר - איך ומה ללמוד מכל דבר? איך אפשר ללמוד מכל דבר שקורה לך בחיים? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו על העיקרון החשוב, לפיו האדם יכול וצריך ללמוד מכל דבר ודבר שקורה לו במהלך היום. לדבריו, לא מדובר רק על למידה מבני אדם אחרים אלא גם מכל התרחשות, תהליך או סיטואציה שהאדם נתקל בהם. מדוע חשוב ללמוד מכל דבר ודבר? לפי אליעד כהן, אדם שרוצה להתפתח, להיות מאושר יותר ולהתקדם בחיים צריך לנצל כל הזדמנות וכל אירוע ללמידה. מטרת הלמידה הזו היא תמיד לגרום לאדם להרגיש טוב ... עצמו ועם הסביבה שלו. ההסבר של אליעד מתמקד בכך שככל שהאדם יבין טוב יותר את המציאות, כך הוא יחווה פחות קונפליקטים פנימיים, וכתוצאה מכך ירגיש טוב יותר. איך בפועל אפשר ללמוד מכל דבר? אליעד כהן מסביר שצריך לשאול שאלות. כאשר האדם נתקל במשהו - למשל, הוא שומע שיחה בין שני אנשים, רואה אירוע חדשותי, או אפילו מבחין בתהליך טבעי כמו ציפור שעפה בשמיים או עץ שנופל - הוא צריך לעצור ולשאול את עצמו: מה אני יכול ללמוד מהדבר הזה? איזו תובנה או שכל אני יכול לקבל מהתהליך שראיתי? איך התהליך הזה רלוונטי לחיים האישיים שלי, ומה הוא מלמד אותי באופן אישי? אליעד כהן מדגיש את הצורך למצוא את עצמך בתוך האירועים שאתה רואה, ולהבין כיצד הם קשורים באופן ישיר למציאות האישית שלך. מה ניתן ללמוד מדוגמה של עץ שנופל? אליעד מביא דוגמה קונקרטית של עץ שנופל. אם העץ נופל על עצמים קטנים וחלשים, הוא מפיל אותם, אך אם הוא נופל על עצם יציב כמו קיר או עץ חזק אחר, הוא נעצר. לדבריו, מהדוגמה הזו האדם יכול ללמוד על עצמו: אם מופעל על האדם כוח, כמו כוח רצון או מחשבות טורדניות, והוא חלש ולא יציב, הכוח יתגבר עליו. לעומת זאת, אם האדם חזק ויציב, הוא יוכל לעמוד מול הכוח ואף לאזן אותו. למעשה, האדם לומד מהדוגמה הזו כיצד להיות יציב וחזק יותר בחייו, ולפתח תכונות כמו יציבות וכוח פנימי. איך להימנע מלמידה מוטעית מדוגמאות שאתה רואה? לדברי אליעד, אדם צריך להיזהר לא ללמוד בצורה מוטעית. למשל, כאשר רואים אדם שמרוויח הרבה כסף בגלל עבודה קשה מאוד, אליעד מזהיר לא ללמוד להיות חמור שעובד קשה רק בשביל הכסף. במקום זאת, צריך ללמוד את העיקרון, שהוא לעבוד קשה כדי להשיג אושר אמיתי, כלומר, להבין את עצמך טוב יותר ולהשקיע מאמץ בלמידת המציאות עצמה. הדגש של אליעד הוא ללמוד את השכל של התהליך, לא לחקות סתם את הפעולות החיצוניות. המטרה הסופית היא תמיד להבין איך להיות מאושר יותר, לא רק איך להרוויח ... להרגל, אליעד כהן מציע להיות עירני ופעיל כל הזמן, ולשאול שאלות על כל דבר שאתה רואה או שומע במהלך היום. השאלות צריכות להתמקד תמיד בשני שלבים: למצוא את מוסר ההשכל הכללי מהאירוע או התהליך. להפוך את המוסר השכל לרלוונטי עבורך באופן אישי. הוא מסביר שכאשר אתה מקפיד לשאול את השאלות האלו על כל דבר, אתה מתרגל לראות את המציאות ... לשיפור גדול באיכות החיים. מה התוצאה של למידה מתמדת מכל דבר? בסופו של תהליך הלמידה, לאחר שהאדם מבין את המציאות בצורה עמוקה, הוא מגיע לנקודה שבה הוא כבר לא צריך ללמוד יותר לצורך עצמי. במקום זאת, כל דבר ודבר שהוא רואה מזכיר לו שהמציאות היא אחדות שלמה. במצב זה, כל אירוע, אפילו אירועים ... אליעד מדגיש שכדי להגיע למצב הזה, חובה על האדם להפוך את הלמידה מכל דבר להרגל יומיומי, וכך הוא יתקדם בהדרגה לעבר חיים של אושר עמוק, הבנה ואהבה אמיתית למציאות. איך ללמוד מכל דבר? איך להגיע לאושר אמיתי? מה אפשר ללמוד מעץ שנופל? כיצד לפתח יציבות נפשית? מה מוסר ההשכל מהחיים? איך להבין את המציאות לעומק? הפעם אני רוצה לדבר על הנושא איך אפשר ללמוד מכל דבר. איזהו החכם הלומד מכל אדם, ומי שיותר חכם, לומד לא רק מכל אדם, אלא מכל דבר ודבר. מי שרוצה להתקדם בחיים, ומי שרוצה להתפתח, ברמה האישית, ומי שרוצה לחיות יותר טוב ומי שרוצה להפוך להיות יותר חכם, עליו לנסות ללמוד מכל דבר, ומה זא לנסות ללמוד מכל דבר? זה מאד פשוט, במשך היום של חיי האדם, הוא רואה ושומע כל מיני דברים, קורים לו כל מיני דברים, ומצד האמת, האדם יכול ללמוד מכל דבר ודבר שקורה לו. מה זאת אומרת? ברגע שהאדם שמע משהו, הוא אמור לשאול את עצמו, מה אני אמור ללמוד מהדבר הזה ששמעתי, אני יכול
איך לדעת במה לעבוד? איך לדעת במה מתאים לי לעבוד? איך לדעת במה לעסוק בחיים? איך להחליט מה ללמוד? האם הוא מתאים לי? איזה בן זוג מתאים לי? איזה בחורה מתאימה לי? מודל לקבלת החלטות, ייעוץ בבחירת מקצוע
איך לדעת במה לעבוד? איך לדעת במה מתאים לי לעבוד? איך לדעת במה לעסוק בחיים? איך להחליט מה ללמוד? האם הוא מתאים לי? איזה בן זוג מתאים לי? איזה בחורה מתאימה לי? מודל לקבלת החלטות, ייעוץ בבחירת מקצוע
... במה לעסוק בחיים? איך להחליט מה ללמוד? האם הוא מתאים לי? איזה בן זוג מתאים לי? איזה בחורה מתאימה לי? מודל לקבלת החלטות, ייעוץ בבחירת מקצוע איך לדעת במה כדאי לעבוד ומה הכי מתאים לי? אחת השאלות המרכזיות שמטרידות אנשים צעירים, ובכלל ... במה הכי מתאים לעסוק בחיים או מה ללמוד. אליעד כהן מסביר תחילה מדוע שאלה זו מופיעה בעיקר אצל אנשים צעירים: משום שאנשים מבוגרים בדרך כלל ... בעולם יכול להיות מהנה עבורך, תלוי באופן שבו תסתכל עליו. תמיד יש אנשים שנהנים מעיסוק כזה או אחר, משום שהם מצאו את היתרונות שבו ולמדו לאהוב ... התשובה היא שהוא לא רוצה להיות לבד, אז חשוב לו בעיקר שתהיה מישהי איתו לבלות. אם הבחורה שאיתה הוא הכי נהנה לבלות, מתגלה ככזו שקשה לנהל איתה ... או נאהב מאוד, אלא כאשר קיימת תלות רגשית קיצונית. כאשר האדם תלוי רגשית באדם אחר ברמה כזאת שהוא אינו מסוגל לאהוב את עצמו בלעדיו, זאת בעיה. ... לעבוד? איזה בן זוג מתאים לי? איך לקבל החלטה נכונה? איך לבחור מקום מגורים? אליעד: עכשיו בן אדם רוצה לדעת במה לעבוד. אחת הצרות הכי גדולות של ... אני רוצה לעבוד, מה אני רוצה ללמוד או מה ארצה להיות כשאהיה גדול יכולה לשגע אותם. אם נניח שבן אדם רוצה להחליף קריירה, ניקח את כל הדברים שהם ... עורך דין, שוטר. עכשיו צריך ללמוד עבור המקצועות האלה נניח ואתה יכול להתקבל מחר לאיזה מקצוע שתבחר. עכשיו אם אתה רושם את רשימת המקצועות ... לי שאני אתקדם? כמה חשוב לי שאתפתח? כמה חשוב לי שאצטרך להפעיל את השכל? כמה חשוב לי שזה יהיה עם אנשים? כמה חשוב לי שזה יהיה בלי אנשים? כמה חשוב לי. כל מיני כמה חשוב לי ... אתה צריך להמר. ש: ש... אליעד: שכל עוד אתה אוהב אותה והיא אוהבת אותך לא יהיה אסון? ש: יהיה אסון. אליעד: ולכן, איך אתה אמור לקחת מישהי שאתה ... אתה יכול לדעת עד כמה היא תהיה תלויה בך רגשית? אתה מהמר. אתה לא יכול לדעת כי אנשים משתנים. ואיך אפשר באופן יחסי? ש: לפי הקודמים. אליעד: לא זה ... אם אתה רוצה לדעת איזה מקצוע ללמוד, תשאל את עצמך מה המטרה שלשמה אתה רוצה ללמוד. אם אתה רוצה לגור איפשהו אתה צריך לשאול את עצמך איפה לחפש דירה? אתה אומר לעצמך לא צריך אני אגור ברחוב ...
איך לקבל החלטה? תהליך קבלת החלטה, איך להיות שלם עם החלטה? איך לדעת מה להחליט? איך להיות מרוצה מהחלטה? מודל לקבל החלטה, איך לדעת מה לעשות? איך לדעת מה ללמוד? איך לדעת במה לעבוד?
איך לקבל החלטה? תהליך קבלת החלטה, איך להיות שלם עם החלטה? איך לדעת מה להחליט? איך להיות מרוצה מהחלטה? מודל לקבל החלטה, איך לדעת מה לעשות? איך לדעת מה ללמוד? איך לדעת במה לעבוד?
איך לקבל החלטה? תהליך קבלת החלטה, איך להיות שלם עם החלטה? איך לדעת מה להחליט? איך להיות מרוצה מהחלטה? מודל לקבל החלטה, איך לדעת מה לעשות? איך לדעת מה ללמוד? איך לדעת במה לעבוד? איך לקבל החלטה ולהיות שלם איתה? אליעד כהן מסביר שהקושי של אנשים בקבלת החלטות לא נובע מחוסר יכולת לקבל החלטות, אלא ... משהו. הבעיה נעוצה בכך שהוא מרגיש חוסר סיפוק או חרטה על ההחלטה שהתקבלה. חוסר השלמות נובע בעיקר מהתפיסה שכל החלטה באה על חשבון משהו אחר. אליעד מדגיש כי הבעיה האמיתית היא הרצון שלנו לקבל הכל בבת אחת, למשל גם כסף, גם ... לנו האפשרות ליהנות מכל העולמות בו זמנית. אליעד מציע להכיר בכך שלעולם לא נוכל לקבל את הכל, ולקבל את העובדה שכל החלטה כרוכה בוויתור על משהו אחר. מהו תהליך קבלת החלטה לפי אליעד כהן? אליעד מפרט תהליך פשוט ... בולטת באופן ברור, אין בעיה לבחור באחת מהן באופן שרירותי, כי ממילא לא ברור לך מה עדיף. להבין ולקבל את העובדה שכל החלטה באה על חשבון משהו אחר, וככל שתהיה שלם יותר עם העובדה הזו, כך תהיה שלם יותר עם ההחלטה שלך. איך להיות שלם עם ההחלטות שאנחנו מקבלים? כדי להיות שלם עם ההחלטה, אליעד ... מנוחה). אם גם כך לא ניתן להחליט, אז זה לא משנה כלל במה יבחר. ההחלטה הופכת פשוטה ברגע שהאדם משלים עם העובדה שכל בחירה תוביל להפסד של משהו אחר. איך להחליט מה ללמוד או במה לעבוד? אליעד מספק דוגמה מוחשית של אדם המתלבט בין שלוש אפשרויות תעסוקה: ברמן, מאמן, או לימודי מכונאות ... העיקר שתשלים עם הוויתור על האופציות האחרות. כך, אם כל האפשרויות שוות בעיניך, אין צורך להתייסר, משום שכל החלטה שתתקבל תהיה נכונה באותה המידה. מדוע הרצון שלנו הוא בית סוהר ומה הפתרון? אליעד מציין כי המשפט אני רוצה ... מהרעיון של אני חייב משהו. הוא ממליץ להפוך את הרצון לרצון בלי סיבה - פשוט לרצות כי ככה בא לי, ללא תלות בתוצאות. כאשר האדם מחליט מתוך מקום של חופש ולא מתוך תחושת חובה או פחד מפספוס, הוא יוכל ליהנות הרבה ... להיות שלמים יותר עם כל החלטה שנקבל. תהליך קבלת החלטה החלטות בחיים איך לדעת מה להחליט? שלם עם החלטה איך לקבל החלטות בקלות? איך לקבל החלטה? האם לכל אחד יש את היכולת להחליט? אליעד מסביר כי כל אדם כבר בעל יכולת קבלת החלטות. הבעיה היא לא ... חוסר ביטחון לגבי ההחלטות שלהם, מה שמוביל לתחושת חוסר שלמות. השלב הראשון בתהליך קבלת החלטה הוא להכיר בעובדה שכל החלטה שאנחנו מקבלים באה על חשבון משהו אחר. אליעד מציין כי הבעיה העיקרית היא לא בהיעדר החלטה ... בו זמנית - אך זה בלתי אפשרי. כל החלטה תמיד תבוא על חשבון משהו אחר, וכדי להיות שלם עם ההחלטה, יש להכיר בעובדה הזו. כדי להתמודד עם תהליך קבלת החלטות, אליעד מציע לבחור באופציה שקרובה ביותר לרצונותינו הידועים. כלומר, אדם ... (כמו כסף או מנוחה), עלינו לבחור בה. אם לא ברור מה האפשרות הטובה ביותר, יש להשאיר את השאלה פתוחה ולהבין שכל בחירה תהיה על חשבון משהו אחר. בסופו של דבר, אם כל האפשרויות לא נראות שונות באופן משמעותי, אין בעיה לבחור ... שלם עם החלטותיו וליהנות יותר מהחיים. תהליך קבלת החלטה החלטות בחיים איך לדעת מה להחליט שלם עם החלטה איך לקבל החלטות בקלות אליעד: כן, מה השאלה? ש: איך אני הופך את עצמי לבן אדם יותר החלטי? אליעד: אז אתה רוצה את האמת? ... כן. אליעד: נגיד יש משהו שאתה רוצה יותר בחיים לחיות או למות נגיד מה האפשריות שלך? נתן כמה אפשריות ברמן, ללמוד מכונאות, להיות מאמן אוקי, יש לנו שלוש אפשריות איך אני אדע עכשיו לעשות אתה אומר אני לא יודע אם להיות מאמן או להיות ברמן או ללכת בבוקר ללכת ללמוד מכונאות רכב אוקי, האם יש משהו שמועדף עליך? לא. כרגע לא. אם היה משהו שאתה יודע שאתה רוצה יותר לא הייתה שאלה. ... הזו תביא לי יותר כסף האופציה הזו תביא לי יותר מנוחה אז מה אני אעשה עכשיו? זו הבעיה שלך הבעיה שאתה אומר שכל אופציה שלי היא באה על חשבון משהו אחר. זו הבעיה. וזה המשחק. ואז אנחנו חוזרים לנקודה שבאה אתה צריך להיות שלם שלא הכל כרצונך לא באיך לדעת מה להחליט הבעיה זה לא להרגיש רע בזה שכל החלטה באה על חשבון החלטה אחרת. ש: אז מה זה משנה? נגיד יש שני סרטים ואני לא יודע לאן ללכת אליעד: אתה שואל את ... לי בכלל אני לא רוצה יותר לא את זה ולא את זה לא בכלל לראות סרטים לא רוצה להיות ברמן ולא מאמן לא רוצה ללמוד מכונאות רכב לא רוצה כסף ככול שתרצה פחות ככה תהנה יותר ממשחק החיים כי ככה אני בוחר את זה אני לא חייב את זה ...
מה ללמוד? מה הכי חשוב לדעת? מהו תחום הידע החשוב ביותר? איזה מקצוע ללמוד? איזה דבר הכי כדאי ללמוד? איזה מקצוע הכי טוב? איזו מיומנות הכי חשובה? מערכת ההפעלה האנושית, איך עובדים הרגשות? איך עובד המוח? איך עובד הרצון? איך עובד הרגש?
מה ללמוד? מה הכי חשוב לדעת? מהו תחום הידע החשוב ביותר? איזה מקצוע ללמוד? איזה דבר הכי כדאי ללמוד? איזה מקצוע הכי טוב? איזו מיומנות הכי חשובה? מערכת ההפעלה האנושית, איך עובדים הרגשות? איך עובד המוח? איך עובד הרצון? איך עובד הרגש?
מה ללמוד? מה הכי חשוב לדעת? מהו תחום הידע החשוב ביותר? איזה מקצוע ללמוד? איזה דבר הכי כדאי ללמוד? איזה מקצוע הכי טוב? איזו מיומנות הכי חשובה? מערכת ההפעלה האנושית, איך עובדים הרגשות? איך עובד המוח? איך עובד הרצון? איך עובד הרגש? מהו תחום הידע שהכי כדאי ללמוד כדי להצליח בחיים? יש הרבה תחומי ידע בעולם שאנשים יכולים ללמוד כדי לשפר את איכות החיים שלהם או להצליח יותר בתחומים מסוימים. לדוגמה, אפשר ללמוד שפות, שירה, ריקוד, מיומנויות ... ואמונות. הסיבה לכך היא פשוטה: בכל מצב בחיים, אנחנו תמיד חיים קודם כל עם עצמנו ועם אנשים אחרים. בין אם יש לך כסף או אין לך, בין אם אתה בזוגיות או לבד, בין אם טוב לך או רע לך, אתה תמיד ... מבין את מנגנוני הנפש שלו, הוא יכול לשלוט טוב יותר אפילו בחלומות שלו, משום שהוא מבין את הדרך שבה נוצרים החלומות, הרגשות והפחדים. מהי הדרך הטובה ביותר ללמוד על הנפש? אליעד כהן ממליץ על הדרך הטובה ביותר ללמוד את תחום הנפש והמערכות הפסיכולוגיות ... למה אני מרגיש את מה שאני מרגיש? למה אני חושב כך ולא אחרת? איך נוצרות אמונות שלי, ואיך לשנות אותן? איך להחליש או לחזק רצונות? ככל שתחקור ותבין את התשובות לשאלות אלה אצלך, יהיה לך קל יותר להבין גם אנשים אחרים, משום שהמערכת הפסיכולוגית הבסיסית של כל בני האדם היא זהה, גם אם הפרטים משתנים בין אדם לאדם. איפה אפשר ללמוד את המידע החשוב ביותר על הנפש? אליעד מפנה את האנשים לאתר Eip.co.il, שם ניתן למצוא מידע רחב ומפורט על ... וכל שאלה שעולה בראשם לגבי תהליכים נפשיים ופסיכולוגיים. באמצעות מחקר זה, האדם יוכל לשפר את איכות החיים שלו בצורה משמעותית. לסיכום, מה אליעד כהן מציע ללמוד כדי להצליח בחיים? בשורה התחתונה, אליעד מציע שכל אדם ילמד ויחקור לעומק את מערכת ... עם כל מצב בחיים. איך עובד המוח? איך לשלוט ברגשות? איך נוצרת אמונה? איך נוצר רצון? איזו מיומנות הכי חשובה? איך להבין אנשים? איזה תחום ידע הכי כדאי ללמוד? איך עובד המוח שלך? איך עובד המוח של אנשים? איך אנשים חושבים? ללמוד פסיכולוגיה, ללמוד פילוסופיה, בריאות הנפש, למה ללמוד מאליעד כהן? מה ללמוד מאליעד כהן? איך לחקור רגשות? איך להבין אנשים? איך עובדת אמונה? איך נוצרת מחשבה? איך לשלוט ברגשות? ללמוד לקרוא אנשים, ללמוד לשתול מחשבות, להבין בני אדם, תקשורת בין אישית, מה הכי כדאי ללמוד? מה הכי טוב ללמוד? איזה תחום ללמוד?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך ללמוד מאליעד כהן? 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן, 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? האם כדאי ללמוד מאליעד כהן? האם לקבל יעוץ מאליעד כהן? איך לקבל יעוץ מאליעד כהן? מה אפשר ללמוד מאליעד כהן? ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות, להבדיל בין עובדה לפירוש, לחשוב לבד באופן עצמאי, ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לפתח את השכל, רמות של עובדה ופירוש, תלות במורה רוחני, המלצה על אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: עצמאים, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עצמאים, איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מגשר, אימון אישי למציאת זוגיות, פסיכותרפיסט בתחום עצמאים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 13:04:01 - wesi1