אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עולם האחדות ✔מעשה מבן מלך שעשוי מאבנים טובות, סיפורי רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות, לימוד סיפורי מעשיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מעשה מבן מלך שעשוי מאבנים טובות, סיפורי רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
מהו הסיפור על בן המלך שעשוי מאבנים טובות?

הסיפור "מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות" של רבי נחמן מברסלב מתאר בן מלך מיוחד, בן של מלך אחד שהיה כולו עשוי מאבנים טובות. במבט ראשון, לא ברור כיצד ייתכן שבן אדם יהיה עשוי מאבנים יקרות, אך על פי הפירוש הפנימי של אליעד כהן, מדובר במטפורה עמוקה המייצגת את העולם ואת המציאות שלנו. ישנו מלך המסמל את אלוהים, ישנו בן המלך המסמל את המציאות והעולם הנראה לעינינו, ועל פניו נראה הבן כאדם רגיל לחלוטין, אך בפנימיותו הוא כולו אבנים טובות. כלומר, פנימיות המציאות - אף שהיא נראית פשוטה ורגילה - מכילה למעשה שלמות ואוצרות של יופי וערך אינסופי, שרק לעיתים נדירות ניתן לראות ולהבין.

מדוע המלך רצה שיהיו לו בנים?

בסיפור מסופר על מלך שלא היו לו בנים, והחשש העיקרי שלו היה שאחרי מותו תעבור המלוכה לאנשים זרים. המלך הלך לחפש פתרונות אצל דוקטורים אך הם לא עזרו לו. הוא החליט לצוות על היהודים שיתפללו עבורו כדי שיהיו לו בנים, והם חיפשו ומצאו "צדיק גנוז" - צדיק נסתר, שלא מפרסם את עצמו ולא מוכר לציבור הרחב. למרות שהצדיק הכחיש בהתחלה את כוחו ואמר שהוא אינו יודע כיצד לסייע, לבסוף, לאחר שיחה עם המלך, הבטיח לו כי באותה שנה ייוולד לו ילד.

מדוע נולדה למלך בת בתחילה ולא בן?

המלך קיבל בתחילה בת, ילדה יפה מאוד וחכמה, היודעת את כל החכמות והשפות, ומלכים מכל העולם הגיעו לראותה. על פי אליעד, לידת הבת מסמלת את בריאת הנפרדות מהאחדות הראשונית. לפני הבריאה היה רק אלוהים (האחדות), ולאחר הבריאה נוצרה נפרדות - העולם. הבת מייצגת שכל קטן, מצב בו האדם רואה את העולם בצורה חלקית ומוגבלת. המלך שמח מאוד על הולדת הבת, אך עדיין התאווה שיהיה לו בן, כיוון שהבת לא סיפקה את הרצון העמוק שלו. גם כאשר אדם משיג את התאוות שלו, הוא עדיין נשאר עם תחושת חוסר סיפוק עמוקה ורוצה משהו מהותי יותר, אמיתי ועמוק יותר, משהו שימלא אותו לחלוטין.

מהי המשמעות של "בן שעשוי מאבנים טובות"?

כאשר המלך שוב דרש מהיהודים למצוא צדיק נוסף כדי שיתפלל עבורו, נמצא צדיק אחר, שגם הוא לא רצה להכיר בכוחותיו בהתחלה. לבסוף, הצדיק אמר למלך שעליו לאסוף את כל סוגי האבנים הטובות שיש בעולם - אבנים שמסמלות את כל סוגי השכלים והחוכמות שבעולם - ולכתוש אותן לאבקה דקה. הצדיק ערבב את האבקה הזו בתוך כוס יין, ונתן למלך ולמלכה לשתות. הצדיק הבטיח שהילד שיוולד להם יהיה כולו מאבנים טובות, כלומר, בעל כל הסגולות, החוכמות, והיכולות הנעלות שבעולם.

אליעד מסביר כי המעשה של כתישת כל האבנים הטובות מסמל תהליך שבו האדם לוקח את כל השכלים ואת כל התפיסות הקיימות בעולם, כותש אותם עד שהוא מגיע אל המהות הפנימית שלהן, ואז מתאחד איתה. כאשר האדם מצליח לעשות זאת, הוא הופך להיות "בן מלך שעשוי מאבנים טובות", כלומר, אדם הרואה את הטוב הפנימי והאמיתי של כל דבר, מעבר לחיצוניותו ולמראית העין.

מדוע הבת מלכה קינאה בבן המלך?

במציאות, נולד למלך בן שהיה יפה תואר וחכם ביותר, אך למראית עין הוא לא היה עשוי מאבנים טובות. כשהיה בן ארבע שנים, חתך עצים ובטעות נחתך באצבעו. כאשר הבת המלכה ניסתה לחבוש לו את האצבע, היא גילתה שמתחת לעורו נמצאת אבן טובה. היא הבינה שלמרות שמבחוץ הוא נראה אדם רגיל, הפנימיות שלו אכן עשויה מאבנים...
אליעד: היה בן מלך שהבן של המלך היה עשוי מאבנים טובות, איך יכול להיות בן אדם שעשוי מאבנים טובות? בסיפורי רבי נחמן הכל יכול להיות! למרות שמי שמבין מה זה אומר זה בדיוק מה שדיברנו קודם כי יש מלך שזה אלוהים ויש את הבן מלך שזה העולם וכלפי חוץ שבן המלך נראה סתם בן אדם אבל אם תסתכל בפנימיות שלו אתה תראה שהוא עשוי מאבנים טובות.

"מַעֲשֶׂה בְּמֶלֶךְ אֶחָד שֶׁלּא הָיוּ לוֹ בָּנִים

וְהָלַךְ וְעָסַק בְּדָאקְטוֹרִים [רופאים], כְּדֵי שֶׁלּא תִּהְיֶה מַלְכוּתוֹ נֶהְפֶּכֶת לְזָרִים

(אליעד: המלך לא רצה שאחרי מותו המלוכה תימסר לזר ולכן הוא רצה בנים)

וְלא הוֹעִילוּ לוֹ

וְגָזַר עַל הַיְּהוּדִים שֶׁיִּתְפַּלְּלוּ בַּעֲבוּרוֹ שֶׁיִּהְיוּ לוֹ בָּנִים

וְהָיוּ הַיְּהוּדִים מְבַקְּשִׁים וּמְחַפְּשִׂים צַדִּיק, כְּדֵי שֶׁיִּתְפַּלֵּל וְיִפְעַל שֶׁיִּהְיוּ לוֹ בָּנִים

וּבִקְּשׁוּ וּמָצְאוּ צַדִּיק גָּנוּז

(אליעד: גנוז=נסתר)

וְאָמְרוּ לוֹ שֶׁיִּתְפַּלֵּל שֶׁיִּהְיוּ לְהַמֶּלֶךְ בָּנִים

וְעָנָה שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל

וְהוֹדִיעוּ לְהַמֶּלֶךְ

וְשָׁלַח הַמֶּלֶךְ פְּקֻדָּתוֹ אַחֲרָיו

וְהֵבִיאוּ אוֹתוֹ לְהַמֶּלֶךְ

וְהִתְחִיל הַמֶּלֶךְ לְדַבֵּר עִמּוֹ בְּטוֹב.

הֲלא אַתָּה יוֹדֵעַ, שֶׁהַיְּהוּדִים הֵם בְּיָדִי לַעֲשׂוֹת בָּהֶם כִּרְצוֹנִי

עַל כֵּן אֲנִי מְבַקֵּשׁ מִמְּךָ בְּטוֹב שֶׁתִּתְפַּלֵּל שֶׁיִּהְיוּ לִי בָּנִים

וְהִבְטִיחַ לוֹ שֶׁיִהְיֶה לוֹ בְּאוֹתָהּ שָׁנָה וָלָד וְהָלַךְ לִמְקוֹמוֹ

וְיָלְדָה הַמַּלְכָּה בַּת

וְהָיְתָה אוֹתָהּ הַבַּת מַלְכָּה יְפַת תּאַר מְאד

וּכְשֶׁהָיְתָה בַּת אַרְבַּע שָׁנִים

הָיְתָה יְכוֹלָה כָּל הַחָכְמוֹת וּלְזַמֵּר בִּכְלֵי שִׁיר, וְהָיְתָה יוֹדַעַת כָּל הַלְּשׁוֹנוֹת

וְהָיוּ נוֹסְעִים מְלָכִים מִכָּל הַמְּדִינוֹת לִרְאוֹתָהּ

(אליעד: מי שיש לו קצת שכל מבין שהוא בעצם מדבר על אלוהים שלא היה לו בנים זה נקרא אלוהים לפני הבריאה, ואלוהים ברא את הבריאה כדי שתתגלה מלכותו בעולם, האחדות רצתה להתבטא דרך הנפרדות, ואז נולדה בת=שכל קטן / נפרדות)

וְהָיָה שִׂמְחָה גְדוֹלָה עַל הַמֶּלֶךְ

אַחַר כָּךְ נִכְסַף הַמֶּלֶךְ מְאד שֶׁיִּהְיֶה לוֹ בֵּן

כְּדֵי שֶׁלּא תִּהְיֶה מֻסֶּבֶת מַלְכוּתוֹ לְאִישׁ זָר

(אליעד: זה כמו בן אדם שיש לו תאוות והוא משיג אותן והוא מאוד שמח אבל זה לא מספק אותו, הוא אומר אני רוצה בן במובן מילוי רצון שממלא רצונך באמת)

וְגָזַר שׁוּב עַל הַיְּהוּדִים שֶׁיִּתְפַּלְּלוּ שֶׁיִּהְיֶה לוֹ בֵּן

וְהָיוּ מְבַקְּשִׁים וּמְחַפְּשִׂים אֶת הַצַּדִּיק הַנַּ"ל

וְלא מָצְאוּ אוֹתוֹ, כִּי כְּבָר נִפְטַר

וּבִקְּשׁוּ עוֹד וּמָצְאוּ עוֹד צַדִּיק גָּנוּז

וְאָמְרוּ לוֹ. שֶׁיִּתֵּן לְהַמֶּלֶךְ בֵּן

וְאָמַר שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל

וְהוֹדִיעוּ לְהַמֶּלֶךְ, וְאָמַר לוֹ הַמֶּלֶךְ גַּם כֵּן כַּנַּ"ל: הֲלא הַיְּהוּדִים בְּיָדִי וְכוּ' כַּנַּ"ל

אָמַר לוֹ הֶחָכָם [הַיְנוּ זֶה הַצַּדִּיק הַנַּ"ל]: תּוּכַל לַעֲשׂוֹת מַה שֶּׁאֲצַוֶּה?

אָמַר הַמֶּלֶךְ: הֵן

אָמַר לוֹ הֶחָכָם: אֲנִי צָרִיךְ שֶׁתָּבִיא כָּל הַמִּינֵי אֲבָנִים טוֹבוֹת

כִּי כָּל אֶבֶן טוֹב, יֵשׁ לוֹ סְגֻלָּה אַחֶרֶת

כִּי יֵשׁ אֵצֶל הַמְּלָכִים סֵפֶר שֶׁכָּתוּב בּוֹ כָּל מִינֵי הָאֲבָנִים טוֹבוֹת

אָמַר הַמֶּלֶךְ: אֲנִי אוֹצִיא חֲצִי מַלְכוּתִי כְּדֵי שֶׁיִּהְיֶה לִי בֵּן

וְהָלַךְ וְהֵבִיא לוֹ כָּל מִינֵי הָאֲבָנִים טוֹבוֹת

(אליעד: "כָּל מִינֵי הָאֲבָנִים טוֹבוֹת" - כל השכלים שבעולם)

וּלְקָחָם הֶחָכָם וֶהֱדִקָּם [פורר אותם]

וְלָקַח כּוֹס יַיִן וּנְתָנָם לְתוֹכוֹ

וְנָתַן חֲצִי הַכּוֹס לְהַמֶּלֶךְ לִשְׁתּוֹת וְחֶצְיָהּ לְהַמַּלְכָּה

וְאָמַר לָהֶם שֶׁיִּהְיֶה לָהֶם בֵּן

שֶׁיִּהְיֶה כֻּלּוֹ מֵאֲבָנִים טוֹבוֹת

וְיִהְיוּ בּוֹ כָּל הַסְּגֻלּוֹת שֶׁל כָּל הָאֲבָנִים טוֹבוֹת

(אליעד: אם בן אדם לוקח את כל השכלים כותש אותם עד שמגיע למהות אז בעצם " הבן הופך להיות מאבנים טובות")

וְהָלַךְ לִמְקוֹמוֹ וְיָלְדָה בֵּן

וְנַעֲשָׂה שִׂמְחָה גְּדוֹלָה עַל הַמֶּלֶךְ

וְהַבֵּן הַנּוֹלַד לא הָיָה מֵאֲבָנִים טוֹבוֹת

כְּשֶׁהָיָה הַבֵּן בֶּן אַרְבַּע שָׁנִים הָיָה יְפֵה תּאַר מְאד וְחָכָם גָּדוֹל בְּכָל הַחָכְמוֹת, וְהָיָה יוֹדֵעַ כָּל הַלְּשׁוֹנוֹת

וְהָיוּ נוֹסְעִים מְלָכִים לִרְאוֹתוֹ

וְהַבַּת מַלְכָּה רָאֲתָה שֶׁאֵינָהּ חֲשׁוּבָה כָּל כָּךְ

וְנִתְקַנְּאָה בּוֹ

רַק זאת הָיָה נֶחָמָתָהּ

בַּאֲשֶׁר שֶׁאוֹתוֹ הַצַּדִּיק אָמַר שֶׁיִּהְיֶה כֻּלּוֹ מֵאֲבָנִים טוֹבוֹת

טוֹב שֶׁאֵינוֹ מֵאֲבָנִים טוֹבוֹת

פַּעַם. אַחַת הָיָה הַבֶּן מֶלֶךְ מְחַתֵּךְ עֵצִים וְנִקַּף בְּאֶצְבָּעוֹ

(אליעד: "ונקף באצבעו" נחתכה לו הצורה והוא ראה את המהות, מה השכל שבדבר הוא שיש שתי תפיסות של נפרדות, אחת זה תפיסת הבת מלכה שהיא מאוד חכמה אבל לא עשויה מאבנים טובות ויש תפיסת בן המלך שהפנימיות שלה היא אבנים טובות)

וְרָצְתָה הַבַּת מַלְכָּה לִכְרךְ אֶת אֶצְבָּעוֹ

וְרָאֲתָה שָׁם אֶבֶן טוֹב

וְנִתְקַנְּאָה בּוֹ מְאד

וְעָשְׂתָה עַצְמָהּ חוֹלָה

וּבָאוּ כַּמָּה דָּאקְטוֹרִים, וְלא הָיוּ יְכוֹלִים לַעֲשׂוֹת לָהּ רְפוּאָה

וְקָרְאוּ לַמְכַשְּׁפִים

וְהָיָה שָׁם מְכַשֵּׁף

וְגִלְּתָה לוֹ הָאֱמֶת, שֶׁהִיא עָשְׂתָה עַצְמָהּ חוֹלָה כַּנַּ"ל

וְשָׁאֲלָה אוֹתוֹ אִם יוּכַל לַעֲשׂוֹת כִּשּׁוּף לְאָדָם שֶׁיִּהְיֶה מְצרָע

אָמַר: הֵן

אָמְרָה לוֹ: אוּלַי יְבַקֵּשׁ מְכַשֵּׁף שֶׁיְּבַטֵּל הַכִּשּׁוּף וְיִתְרַפֵּא

אָמַר הַמְכַשֵּׁף: אִם יַשְׁלִיכוּ הַכִּשּׁוּף אֶל הַמַּיִם, לא יוּכְלוּ לְבַטְּלוֹ עוֹד

וְעָשְָׂה כֵּן, וְהִשְׁלִיכָה הַכִּשּׁוּף אֶל הַמַּיִם

וְנַעֲשָׂה הַבֶּן מֶלֶךְ מְצרָע מְאד

[וְהָיָה לוֹ] עַל חָטְמוֹ צָרַעַת וְעַל פָּנָיו וְעַל שְׁאָר גוּפוֹ

(אליעד: הנפרדות של סם המוות קינאה בנפרדות הטובה והנפרדות הרעה עשתה כישוף כדי שהנפרדות תראה רעה בעייניך...
תאווה שאלות לבדוק חיצוניות הרגשה של חוסר להתמודד עם קנאה חיוביות אלוהים אחד מכוער פירוש התחלה איך ללמוד סיפורי מעשיות בן מלך בן מלך שעשוי מאבנים טובות ברסלב לימוד לימוד סיפורי מעשיות לימוד סיפורי מעשיות בעיון ללמוד ללמוד סיפורי מעשיות למידה מעשה מבן מלך מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות מעשה מבן מלך שעשוי מאבנים טובות מעשיות סיפור סיפורי מעשיות סיפורי מעשיות בעיון סיפורי רבי נחמן מברסלב פירוש פירוש סיפורי מעשיות רבי נחמן מברסלב שיעור בסיפורי מעשיות
חשיבה מופשטת / יכולת הפשטה - מהו השיא של חשיבה מופשטת? ואיך להגיע אליו?
... את השורש של הכל, ומגיעים לחשיבה מופשטת באמת, שבה הכל אחד תמיד, לצד הצורה החיצונית של הדברים. והחשיבה המופשטת היא ככ גדולה, עד שמצד אחד היא יכולה להיות בעולם השינויים וגם מהצד השני להיות בעולם האחדות . כי חשיבה מופשטת שלמה, היא כאשר האדם לא צריך לברוח אל האחדות, אלא הוא יכול לחיות ...
חכם אמיתי בפנימיות וטיפש אמיתי בחיצוניות
... ובו יתבאר, שאי אפשר להכיר את החכם האמיתי עפ החיצוניות שלו בשום צורה שהיא, משום שגם החכם האמיתי, הוא נראה כמו בן אדם רגיל, בחיצוניות שלו. והעניין הוא, כי עולם הנפרדות תמיד קיים ברמה החיצונית ועולם האחדות תמיד קיים ברמה הפנימית. והעולם הפנימי והחיצוני של האחדות והנפרדות, הם שניהם קיימים בו זמנית כישות אחת, למרות שהם נראים כסותרים במהותם ...
להיות מי שאתה, להתחשב בסביבה, סופרפוזיציה רוחנית, להיות בריבוי מקומות בו זמנית, אחדות ההפכים, להיות דבר והיפוכו
להיות מי שאתה, להתחשב בסביבה, סופרפוזיציה רוחנית, להיות בריבוי מקומות בו זמנית, אחדות ההפכים, להיות דבר והיפוכו
... של סופרפוזיציה רוחנית, שבו ההפכים מתקיימים יחד ללא סתירה. איך אפשר לחיות גם בעולם האחדות וגם בנפרדות בו - זמנית? אליעד ממשיך ומרחיב את ההסבר על סופרפוזיציה רוחנית, ומתאר מצב שבו האדם יכול לחיות בו - ...
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
... מועיל. זא השיטה של אל תכעס כדי לא לפגוע בעצמך, ותסלח כדי להרגיש טוב, השיטה הזאת לא ממש עוזרת. כי בתוך תוכו האדם עדין מרגיש מרירות. להרגיש טוב באמת ולסלוח באמת פירושו להרגיש אהבה וקבלה אמיתית. זא לא מספיק לא לכעוס ולהיות אדיש כלפי חוץ וממורמר מבפנים, צריך להגיע לתחושה של אהבה. אז איך עושים זאת? תשובה: על ידי לימוד זכות. לימוד זכות = האדם מרגיל את עצמו ללמד זכות, לדון לכף זכות את כולם כל הזמן. בטרם נבין מהו לימוד זכות, נבהיר כי לימוד זכות אין פירושו לתת לשני לפגוע בך נגד רצונך. גם מי שתמיד מלמד זכות עדיין ימנע מפגיעה עצמית. יחד עם זאת מי שמלמד זכות בשלמות, אדם כזה תמיד ירגיש טוב כלפי הכל כל הזמן. ללמד זכות פירושו להיות הסנגור של הצד השני. סנגור = מחפש טוב. קטגור = מחפש רע. להיות הסנגור אין פירושו לשקר ולהצדיק סתם כך מעשה רע. להיות הסנגור פירושו לחפש את האמת המלאה על המעשה שבוצע. פירוש: מישהו פגע באדם, אדם עשה טעות, המציאות אינה מתאימה לרצונו של האדם. הרי לנו כעס. יחד עם זאת האדם אינו רואה את התמונה המלאה במלואה. לראות את התמונה המלאה פירושו להכניס את כל הדברים לפרופורציה הנכונה. לסנגר ללמד זכות פירושו לחפש את המניע האמיתי שבגללו ... דמיוני אלא סנגור אמיתי. סנגור דמיוני = המצאת דמיונות שאמורים להסביר את המעשה = סיבות לא נכונות = שקר = סבל. סנגור אמיתי = חיפוש הסיבה האמיתית שבגללה האירוע קרה ולימוד כף זכות אמיתי = סיבה אמיתית = ...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
... ללמד את כל האדם. והחכם יודע ללמד את כל האדם, משום שהוא יודע ללמוד מכל האדם. והיכולת של החכם ללמוד מכל אחד ומכל דבר, היא זו ... האדם ללמד אחרים, היא מוגבלת. וכמו כן ממש, גם היכולת של האדם ללמוד דברים חדשים, גם היא מוגבלת. כי לא כל אחד מסוגל ללמוד מכל אחד כל דבר. כי לא כל אדם מסוגל ללמוד כל נושא. ויש נושאים שיכולת ... מוגבלת ולא מסוגלת לתפוש אותם. ובנוסף, האדם גם לא מסוגל ללמוד מכל אחד. כי האדם צריך ... כדי שהוא יבין את מה שהוא כן יכול להבין. והאדם לא מסוגל ללמוד כל דבר מכל אחד. ובפרט שיש בעולם גם אנשים משוגעים. שהאדם לא יודע ולא יכול ואין לו עניין ללמוד מהמשוגעים. כי הם משוגעים, ואין לאדם מה ללמוד מהם. וכמו כן, כל אדם נחשף כל ... האדם פחות. ויש דברים שהאדם לא מבין אותם, ולכן הוא לא יכול ללמוד מהם. כך שהאדם מוגבל ביכולת שלו ללמוד מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי ... רואה את הקשר שיש בין כל הדברים השונים שיש בעולם, והוא יכול ללמוד מכל אחד כל דבר. זא, לא רק שהוא יכול ללמוד כל נושא, ולא רק שהוא יכול ללמוד מכל אחד אפילו שהוא יהיה המשוגע הגדול ביותר, אלא הוא גם מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד. ולא רק שהוא מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד, דהיינו, ... שיש בעולם. וזאת שלמות החכם שלומד מכל האדם, שהוא מסוגל ללמוד כל דבר, מכל דבר. ומי שהוא ... מכל דבר, על כל שאר הדברים שיש בעולם וכולי. ומי שהוא יודע ללמוד מכל דבר ודבר, הוא גם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי מי שהוא מסוגל ללמוד מכל דבר, הרי שזה בגלל שהוא ... בכל סוגי השכל האחרים שיש בעולם. והחכם האמיתי שהוא מסוגל ללמוד גם מהמשוגעים, הוא יודע את ... את האדם אל השלמות האמיתית, בכל דרך ודרך. ונסכם: מי שמסוגל ללמוד מכל אדם, הוא זה שמסוגל ללמד ... בעד כמה האדם מסתכל על השורש של הדברים, שאז הוא מסוגל ללמד וללמוד מכל אחד ואחד. ...
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
... אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת? האם נכון ללמוד תורה רק במקום שליבך חפץ? המשפט אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ נפוץ מאוד בקרב אנשים רבים ומשמש לעיתים קרובות כהצדקה להליכה אחרי רבנים, מנהיגים רוחניים או מורים שאינם ... משפט שקרי ומטעה, משום שלטענתו, הוא מאפשר לאנשים להמשיך להיות חסרי דעת, לסבול ולהישאר בטעות. לפי אליעד, הסיבה שאנשים פונים ללימוד תורה או התפתחות רוחנית מלכתחילה היא כדי להשתחרר מסבל ולהתקדם בחייהם. אך המשפט הזה גורם להם להמשיך להיצמד למקומות שבהם נוח להם, ולא בהכרח למקומות שבהם מלמדים את האמת. אליעד כהן ... הוא בדיוק הסיבה לכך שהם נמצאים במצב של סבל ובחוסר פתרונות. לטענתו, אילו הקול הפנימי היה חכם ומדויק, האדם לא היה זקוק כלל ללימוד חיצוני, ולא היה מחפש שום רב או מורה רוחני. אך המציאות מוכיחה אחרת - אנשים זקוקים להדרכה ולחיפוש האמת, דווקא כי התחושה הפנימית אינה מסוגלת לספק להם תשובות שלמות ואמיתיות. מדוע ... נוספות, ולכן עליו לא ללכת אחרי הלב, אלא ללכת למקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת. לפי אליעד כהן, המקום היחידי שבו אדם צריך ללמוד תורה הוא רק במקום שבו מלמדים אותו את האמת. הוא מבהיר היטב שלא מדובר באדם מסוים או ברב מסוים אלא בעצם האמת. כל אדם צריך בעצמו לחפש ולבדוק כל הזמן את האמת ולא להסתמך באופן עיוור ... טועה פשוט לא מבין ששני הצדדים של כל טענה מנוגדת הם באמת אותו הדבר ברמה עמוקה של המציאות. איך אדם הופך להיות האמת עצמה לפי רבי נחמן? אליעד כהן מזכיר את רבי נחמן מברסלב שאמר: צהר תעשה לתיבה. רבי נחמן הבדיל בין אבן לחלון - האבן מאירה בכוחות עצמה ואילו החלון רק מאפשר לאור לעבור דרכו. בתחילת דרכו הרוחנית, האדם דומה לחלון והוא רק מקבל אור, כלומר, הוא רק מקבל את ההבנות מאחרים. ... שהוא הולך אחרי מה שליבו חפץ, ולהתחיל לחפש ברצינות ובנחישות את האמת האחת והיחידה. סיכום דבריו של אליעד כהן: אליעד כהן טוען שללמוד תורה או להתפתח רוחנית אפשר אך ורק במקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת ולא לפי המקום שבו הלב חפץ. לפי דעתו, אין לאדם שום סיכוי למצוא את האמת אם הוא הולך לפי תחושות ליבו בלבד, ... לאמת המוחלטת? למה לא להקשיב לקול הפנימי? האם כל אחד והאמת שלו? איך להפוך לאמת בעצמך? האם הלב יכול להוביל אותך לטעות? מה רבי נחמן אמר על האמת? ...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
... את התוכן עצמו אלא גם לנסות להבין למה הדברים הוצגו דווקא כך ולא אחרת. ההבנה הזו של התהליך מאחורי המבנה של הטקסט היא חלק בלתי נפרד מהלימוד. לדוגמה, כאשר אדם הולך לאירוע מסוים, לסדר של האירוע יכולה להיות משמעות. הבנת המשמעות הזו תורמת להבנת המהות של האירוע עצמו. כך גם בספר של אליעד, ההבנה מדוע ...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
... תחושת חיסרון זו נובעת מההרגשה שהוא לא מצליח להתחבר או להבין משהו. הוא משווה זאת לסיפורו של רבי נחמן על בן הרב שהרגיש שמשהו חסר לו, אף שהצליח בלימודים, כי לא ידע להגדיר מה הוא חסר בדיוק. מה הקשר בין תחושת חיסרון לחוסר הבנה? אליעד מתאר בפירוט רב את תחושת החיסרון שאנשים חווים כשהם לא מצליחים להבין דברים. הוא מביא דוגמה ...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
...היכולת להבחין בפרטים ולבחון את מהותם בצורה טובה יותר. מהו הקשר בין יצירתיות לחשיבה אנליטית? אליעד מציין כי יצירתיות וחשיבה אנליטית אינן סותרות זו את זו, אלא משלימות אחת את השנייה. יצירתיות מצריכה את היכולת לחשוב בצורה שונה ומחוץ למסגרת המוכרת, בעוד שחשיבה אנליטית מסייעת בהבנת ההיגיון והקשרים בין חלקי התמונה. שילוב בין השניים מאפשר לאדם לגשת לבעיות בצורה גמישה ומעמיקה יותר, מה שמוביל לפתרונות יצירתיים ואפקטיביים יותר. כיצד אפשר להימנע מתחושת תקיעות...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
... את היצירתיות הזאת, גם אם אנחנו לא מרגישים יצירתיים באותו הרגע. כיצד ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת הקוגניטיבית שלנו היא היכולת לחשוב, להבין וללמוד דברים חדשים. אליעד מדבר על כך שתרגולים כמו פתרון בעיות חשיבה יכולים לשפר את ... ותשומת לב לפרטים הקטנים יכולה לשפר את יכולת ההבחנה שלנו. עבודה עם אנשים שונים וחשיבה מחוץ לקופסה גם תורמת ליכולת הבחנה. איך לשפר את יכולת הלמידה? היכולת ללמוד היא אחת החשובות ביותר בחיים, ואליעד כהן מציע שיטות למידה יצירתיות וחדשניות. הוא מדבר על כך שלמידה אינה חייבת להיות רק דרך שיטות מסורתיות של קריאה או כתיבה, אלא גם דרך חשיבה יצירתית ופתרון בעיות בצורה חווייתית. לימוד אמיתי, כך הוא טוען, לא מתרחש כשאנחנו רק קולטים ידע פסיבי, אלא כשאנחנו מעורבים ... חשוב בתהליך של פיתוח עצמי. איך לפתח יצירתיות? איך לשפר את היכולות הקוגניטיביות? מה זה מיקוד חשיבתי? איך להתגבר על תחושת תקיעות בחיים? מהי יכולת הבחנה? איך ללמוד בצורה יצירתית? תרגילים לשיפור המוח? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מעשה מבן מלך שעשוי מאבנים טובות, סיפורי רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: עולם האחדות, בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עולם האחדות, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לביטחון עצמי, מטפל רב תחומי, קואצ'ר לזוגיות בנושאי עולם האחדות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.9531 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 10:59:18 - wesi1