אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עובדים ✔כתיבת הסכם, יעוץ לעורכי דין, איך לכתוב הסכם בצורה נכונה? כתיבת חוזה, איך כותבים הסכם קבלן? מי כותב הסכם? איך לנסח הסכם טוב? איך לנסח חוזה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 כתיבת הסכם, יעוץ לעורכי דין, איך לכתוב הסכם בצורה נכונה? כתיבת חוזה, איך כותבים הסכם קבלן? מי כותב הסכם? איך לנסח הסכם טוב? איך לנסח חוזה? איך לכתוב חוזה מסחרי? הסכם גירושין, חוזה עבודה, הסכם עובד מעביד, שיטות לכתוב הסכם מסחרי, איך לנתח הסכם עסקי? טעויות בכתיבת הסכם התקשרות, הסכם למתן שירותים, איך לכתוב הסכם עם לקוח? איך לכתוב הסכם עם ספק? איך לכתוב הסכם עם שותף? עורך דין חוזים, איך כותבים הסכם שיתוף פעולה מסחרי? יעוץ ליטיגציה, יעוץ משפטי, חלק 4
ולהלן כמה נקודות לגבי כתיבת הסכם בצורה נכונה:

מבנה לוגי של כתיבת הסכם

הסכמות מסחריות, עשויות להיות מורכבות מתנאים מצטברים כאלו ואחרים. לדוגמה: אם תביא את הסחורה למקום מסוים ואם הסחורה תהיה באיכות טובה ואם תביא את הסחורה בזמן מסוים, אז תקבל תשלום מסוים.

ואת ההסכמה הזאת, ניתן כמובן לכתוב בכמה צורות שונות. לדוגמה, האם קודם לדבר על המיקום של להיכן צריכה להגיע הסחורה, או קודם לדבר על מתי צריך לספק את הסחורה, או בכלל לדבר קודם על איכות הסחורה שצריכה להיות מסופקת. מה קדם למה?

או לדוגמה מקרים של: אם יקרה תנאי X, אז אם יקרה A אז... ואם יקרה B אז... שאפשרי לנסח דברים כאלו במגוון רחב של צורות ומבנים שונים.

וברמת העיקרון כתיבת הסכם וניתוח הסכם, היא כמו כתיבת תרשים זרימה במדעי המחשב. וצריך לדעת איך לבנות נכון ואיך להציג ההסכמות המסחריות. בפרט במקרים שניתן להציג את אותה הסכמה בדרכים שונות. ולכל דרך שההסכם ייכתב, עשויה להיות משמעות על הפירושים האפשריים של ההסכם.

סימני פיסוק ותחביר בכתיבת הסכם

כמו כן קריטי ביותר להבין, שצריך לדעת לקרוא הסכם עם סימני פיסוק כתובים ולא כתובים. ויש משמעות לכל פסיק ונקודה בניסוח של הסכם. ואם שמים פסיק או נקודה או סימן פיסוק כזה או אחר במשפט, זה עשוי לשנות לו את כל המשמעות מקצה לקצה. ויש גם את כל עניין סימן הסוגריים ועניין הסוגריים בתוך סוגריים שעשוי לשנות את כל המשמעויות של המשפט. כי את אותה הפסקה, ניתן לקרוא בצורות שונות ובפירושים שונים, בהתאם למיקום הצבת הסוגריים במקומות שונים בפסקה.

וברמת העיקרון, מי שרוצה להעמיק עוד בעניין הזה, יכול לפתוח חומרים של תיקים בבית המשפט, שדנים בפירושים שונים של הסכמים. וכל אחד שם סימני פיסוק שונים וכל אחד שם סוגריים במקום שונה ומפרש את הטקסט כמו שבא לו.


ולכן במידה וזה הסכם שקריטי לדעת שהוא מנוסח נכון, צריכים לחשוב לא רק על האם כתוב בו את מה שאתה רוצה לראות שכתוב בו, אלא גם שהוא מנוסח בצורה נכונה, שיהיה הרבה יותר קשה בעתיד, לפרש אותה בצורה שונה ממה שהתכוונת.

המשמעות של כל פסקה בפני עצמה

נקודה נוספת שצריכים לקחת בחשבון כאשר מנסחים הסכם, היא העניין של משמעות כל פסקה בפני עצמה ולא דווקא בהקשר הכללי של ההסכם. פירוש: כי לפעמים ההסכם בכללותו אומר משהו אחד בצורה מאוד ברורה, אבל מי שיקרא רק פסקה ספציפית בלי לקרוא את כל שאר ההסכם, הוא עשוי לפרש את הפסקה הזאת, כנוגדת את מה שרצית לומר.

ובמבחן המציאות, לפעמים השופט ואפילו עורכי הדין שעושים ליטיגציה בבא היום בבית המשפט, לא תמיד מצליחים לתפוש ראש על כל ההסכם כולו כיחידה אחת, ולפעמים יגיע הליטיגטור הנבל, שיוציא את הפסקה מהקשרו של ההסכם, או אפילו שיסתכל על התחלת הפסקה בלי להסתכל על הסוף שלה וכיו"ב. ויביא מכך ראיה למה שבא לו.

במילים אחרות, חשוב להשתדל שגם כל פסקה בפני עצמה, לא תהיה לה משמעות שנוגדת את מה שאתה רוצה שיהיה כתוב. ולא לסמוך רק על זה, שאיפשהו במקום אחר בהסכם כתוב מה שאתה רוצה.

ולמה אני אומר שצריכים להשתדל ולא אומר את זה כהגדרה מוחלטת, לדוגמה, שצריכים לוודא? תשובה: כי בעולם האמיתי לא באמת ניתן שכל פסקה תגיד את כל מה שאתה רוצה לומר. כי אי אפשר בתוך כל פסקה לכתוב את כל ההסכם כולו.

אבל עדיין צריכים לשים לב לכך, שלפעמים מפסקה מסוימת בפני עצמה, ניתן לקבל רושם הפוך ממה שרוצים לומר בכללות הדברים, למי שלא יעמיק ולא יקרא את כל ההסכם מהתחלה ועד הסוף.

איך לנסח הסכם בצורה ברורה וחד משמעית

להלן קצת דוגמאות לאיך לנסח הסכם בצורה ברורה וחד משמעית כמה שאפשר ואיך להימנע מטעויות בכתיבת הסכם ומטעויות שמגדילות את האפשרות לפרש במספר פירושים את מה שההסכם אומר.

הגדרת מושגים בהסכם / הגדרות של מושגים בהסכם - אם אתה רוצה להגדיל את הסיכוי לכך שבבא היום לא יוציאו את דבריך מהקשרם, אז תעבור על כל המושגים שמופיעים בהסכם, ותוודא שאין להם כמה פירושים אפשריים - כי כאן אתה יכול ליפול ובגדול, בפרשנות של ההסכם שכל אחד יפרש אותו איך שבא לו. וכל מושג, צריכה להיות לו הגדרה ברורה וחד משמעית עד כמה שאפשר.


כדאי לוודא עקביות בשימוש באותו ביטוי שיש לו את אותה הכוונה. לדוגמה אם נניח אתה מוכר למישהו סחורה של כלי בית, אז תשתדל לאורך כל ההסכם להשתמש במילה סחורה כאשר אתה מתכוון לסחורה. ותשתדל לא להשתמש במושגים שונים לתיאור אותו הרעיון, לדוגמה אל תקרא לסחורה פעם אחת סחורה, פעם אחת מוצרים, פעם אחת חומרים, פעם אחת כלי בית וכיו"ב. כי אם תשתמש במושגים שונים, זה מגדיל את הסיכוי לכך שמישהו מתישהו יגיד שהפירוש של המושגים שונה.


כמו כן, אם בחרת להשתמש במושגים שונים, אז צריך להגדיר בצורה ברורה, בסעיף ההגדרות בהסכם, שכלי הבית / הסחורה / המוצרים וכיו"ב, יש להם את אותה המשמעות לאורך ההסכם.


כמו כן, אם בחרת להגדיר לדוגמה שלכלי הבית שאתה מוכר, קוראים בהסכם במושג "סחורה", הרי שעליך לוודא 1 - שבכל מקום בהסכם שאתה מתייחס לכלי הבית, אתה משתמש בהגדרה של סחורה. 2- עליך לוודא שבשום מקום בהסכם אין שימוש במילה סחורה, בהקשר שהוא לא כלי הבית.

דהיינו, אתה צריך לוודא שמושג שהוגדר בפסקת ההגדרות בהסכם, אין בו שימוש שלא לפי ההגדרה. ולא רק לוודא שבכל מקום אתה משתמש בהגדרה לפי הצורך.

במילים אחרות אם הגדרת שהחתול שלך, בכל מקום בהסכם יוגדר כ"מיצי", הרי שתוודא שבשום מקום אין התייחסות לחתול שלא באמצעות ההגדרה של "מיצי". אבל תוודא גם שהמושג "מיצי" לא משמש להגדרה של משהו אחר במקביל.


אל תגדיר הגדרות שחופפות אחת את השניה - לדוגמה אל תגדיר הגדרה אחת בשם "הסחורה" והגדרה אחרת בשם "הסחורה של הלקוח", אלא אם הסחורה של הלקוח, מתייחסת לתת קבוצה של ההגדרה הקודמת של הסחורה באופן כללי.

דהיינו, כבר קרו מקרים, שהסחורה הוגדרה כ X. והסחורה של הלקוח הוגדרה כ Y. כאשר אין קשר בין X לבין Y. ולכן אם לדוגמה Y הוא חלק מ X, אז הגיוני להגדיר שהסחורה של הלקוח, היא תת קבוצה מתוך קבוצת הסחורה הכללית. אם לא, אז תגדיר 2 הגדרות נפרדות. 1 - הסחורה של הלקוח. 2 - הסחורה של משהו אחר וכיו"ב. (ע"ע תורת הקבוצות).


קודם כל תגדיר את ההגדרה ורק אחר כך תשתמש בה - דהיינו, אם אתה רוצה לדבר על משהו באמצעות שימוש בהגדרה כלשהי, אז קודם כל תגדיר את המשהו ואת ההגדרה שלו ורק אחר כך תשתמש בהגדרה הזאת. כי יש עורכי דין שבטעות מגדירים מושג כלשהו בהסכם, אחרי שכבר נעשה שימוש בהסכם בהגדרה הזאת. במילים אחרות, יתכן שיהיה ספק מה משמעות המושג, לפני שהוא הוגדר.


אל תשתמש בהצהרות שדורסות הכל - לדוגמה, אל תשתמש בהגדרות בהסכם שאומרות רעיונות כגון: "על אף האמור בכל מקום אחר בהסכם" וכיו"ב. שמטרת האמירה הזאת, היא להגיד שהפסקה הזאת היא יותר חזקה מכל מקום אחר שכתוב משהו אחר בהסכם. אל תשתמש בהגדרות כאלו. כי יתכן בטעות שיהיו כמה הגדרות שסותרות את כל שאר ההסכם, ואז יהיה ספק למי להקשיב.

ובכללי, אם יתכן שיש משהו שסותר את מה שאתה רוצה לומר, אז תתקן אותו, ואל תסתפק בלומר "על אף האמור בכל מקום אחר בהסכם".


כל המוסיף גורע - ברמת העיקרון הרבה פעמים, פירוט יתר הורס את משמעות ההסכם. לדוגמה "הספק יספק את כל המוצרים בזמן, לרבות את הנעליים האדומות". שהתוספת של הנעליים האדומות, עשויה לגרום למישהו להבין שמדובר רק על הנעליים האדומות ולא על שאר הנעליים.

וברמת העיקרון עורכי דין משתמשים בניסוחים כאלו, כאשר עשוי להיות ספק האם ההגדרה הכללית, כוללת גם את הנעליים האדומות. אז הם מפרטים שזה כולל גם את הנעליים האדומות. אבל זה יוצר בעיה, שמישהו עשוי לחשוב שמדובר רק על הנעליים האדומות. ולמרות שכתוב "מבלי לגרוע X ולרבות Y", הרי שעדיין מישהו ישאל, למה פירטו דווקא את הנעליים האדומות?!

ולכן הדרך הנכונה יותר, תהיה לטפל בהגדרה ולא לפרט סתם את הכלל העקרוני, אלא להגדיר אותו מחדש.


אל תסמוך על פסקאות שאומרות, שהפירוש של הפסקאות יהיה לפי ההקשר שלהן. כי עדיף מאוד שלא תגיע למצב שלפסקה יש כמה פירושים אפשריים.


אם אתה מדבר על איזה נושא, תדבר עליו במקום אחד בהסכם ולא בכמה מקומות. לדוגמה, אתה רוצה לתאר איך יתבצע התשלום, אז תרכז את כל מה שקשור לאיך יתבצע התשלום, במקום אחד ולא בכמה מקומות בהסכם. כל מה שאתה רוצה לומר על משהו, תאמר אותו במקום אחד ולא כדרך אגב במקומות שונים בהקשרים שונים. ככה יהיה יותר קל להבין מה אתה רוצה לומר.

שים לב שאתה לא מתייחס לאותו נושא בהסכם, במקומות שונים, בצורה שונה, גם אם אין סתירה בין הדברים וכל שכן אם אפשרית סתירה בין כל אחד מהדברים, במידה והוא יעמוד בפני עצמו.

לדוגמה: נניח שבמקום אחד אתה כותב שהמזמין ישלם עבור X Y Z, ובמקום אחר בהסכם תכתוב, שהמזמין משלם עבור X Y בלי Z. הרי שלכאורה אין סתירה בין הדברים. אבל מתישהו מישהו יוכל לטעון, שפסקה אחת סותרת את השניה לגבי Z.

כמו כן אל תכתוב במקום אחד בהסכם חצי רעיון ובמקום אחר חצי רעיון נוסף. לדוגמה, אל תכתוב במקום אחד, המזמין ישלם רק אם יקרה X ובמקום אחר תכתוב שהמזמין ישלם רק אם יתקיים Y. לכאורה אין סתירה, כי אפשרי שיש 2 תנאים שצריכים להתקיים. אבל העניין נתון לפרשנות אפשרית. האם בהתקיים תנאי 1 בלבד, האם כבר אז חלה חובת התשלום.

הדרך להימנע מצרות, היא לקחת כל נושא ולהתייחס אליו פעם אחת בהסכם, ולא במקומות שונים בהסכם, ובלי כפילויות זהות או שונות של אותו הרעיון.


אל תחזור על אותם הדברים במספר מקומות שונים בהסכם. אם אתה רוצה לומר משהו, תאמר אותו פעם אחת ולא כמה פעמים. כי אם אתה אומר משהו כמה פעמים, זה גם גורם להסכם להיות יותר ארוך וגם מישהו יכול לפרש את החזרתיות שלך, בצורה שגויה. שאתה היית חייב לחזור על הדברים, כי פעם אחת לא הספיק לומר את מה שרצית לומר.

כמו כן, יתכן שמתישהו תרצה לשנות משהו בהסכם ואז תשנה אותו במקום אחד אבל תשכח לשנות אותו במקום אחר. וגם בגלל זה, רצוי להשתמש בהגדרות ולא לכתוב את משמעות ההגדרות באופן מפורש בכל פעם מחדש. לדוגמה, סכום של ההסכם, לכתוב אותו פעם אחת בלבד, ואחר כך לקרוא לו לדוגמה "סכום התמורה" וכיו"ב, גם כדי שלא בטעות תשנה אותו במקום אחד ותשכח לשנות אותו במקום אחר. וכבר קרו מקרים מעולם וכולי...

שינוי הסכם / תחזוקת הסכם - השיקול הזה, נכנס גם לשיקול של עד כמה ההסכם קל לתחזוקה ולשינוי / היכולת לשנות את ההסכם בקלות, בהתאם לצורה שבה הוא נכתב.


אם אתה חוזר על משהו, תחזור עליו באותה הדרך. לדוגמה אם אתה רוצה לומר "כולל הנעליים האדומות, הצהובות והכחולות", אז בכל מקום אחר בהסכם שבו תרצה לחזור על הפירוט של צבעי הנעליים, תחזור עליו באותו הסדר ולא בסדר אחר. כי מתישהו מישהו עשוי לפרש את הסדר השונה, כדי להוציא את דבריך מהקשרם.


אם אתה רוצה לכתוב משהו, תכתוב משהו ולא כדרך אגב. אלא תכתוב אותו בצורה ישירה. ואל תתקמצן או תתעצל לכתוב עוד פסקה. אלא תכתוב את הדבר בצורה ישירה ומפורשת.


שים לב לחוסר סימטריה בניסוחים שונים. לדוגמה, בהתחייבויות לא סימטריות בין הצדדים. לדוגמה הלקוח יעשה X וגם Y וגם Z. והספק יעשה Z וגם Y, בלי X. למה השמיטו את X? האם במכוון? בשוגג? למה זה לא כתוב באותו הסדר ובעקביות?

אופי לכתיבת הסכם בצורה נכונה

ניתן גם להבין, שכדי לכתוב הסכם בצורה נכונה, לא מספיק לזרוק מילים על גבי הכתב שיהיה ניתן להבין מהן את מה שאתה רוצה, אלא גם צריך לדעת לנסח את הכל בצורה ברורה. ובשביל זה מי שכותב את ההסכם, צריך גם שיהיה לו אופי מדויק ולא רק תעודת עורך דין. כמובן שצריכים גם אופי וגם רצון. כי אופי ויכולת דיוק בלי רצון להשתמש בהם, גם זה עשוי ליצור בעיה.

בכל מקרה, מי שלא אוהב להיכנס לפרטים, מי שלא אוהב דיוק, מי שאין לו עצבים, כנראה שהוא יכתוב הסכם פחות טוב, כי הוא לא ישים לב לאיך שהוא כותב את הדברים.

מוקשים בהסכם באופן מודע

שים לב שלפעמים אתה תרצה דווקא בכוונה לנסח משהו בצורה מעורפלת מבחינת ההסכם, כי אתה לא רוצה להגיע עכשיו להסכמה מסחרית בנושא. ואתה מעדיף לדחות את הבעיה האפשרית, לעתיד לבוא. ולכן אתה אולי בכוונה תרצה דווקא לנסח דברים בהסכם, בצורה לא ברורה משיקולים שונים.

לפעמים יש נטייה לעורכי דין, לכתוב דברים דווקא כדרך אגב ולא בצורה ישירה. ודווקא במקומות שונים בהסכם ודווקא בצורה מתחכמת, כי הם מניחים, שעורך הדין של הצד השני, הוא טיפש ולא ישים לב להתחכמות שלהם.

מה שצריכים לדעת זה, שכאשר אתה מנסה להתחכם, זה מגדיל את הסיכוי לצרות וזה מגדיל את הסיכוי שהשופט בבית המשפט יפסוק נגדך. אולי העורך דין של הצד השני, טיפש ולא יקלוט את העוקצים ששמת לו בהסכם, אבל בסיכוי גבוה שגם השופט לא יקבל את דעתך. ובפרט שיש את אומד דעת הצדדים, שעשוי לגרום לשופט לומר, שבגלל שכתבת את הדברים בצורה מתחכמת ולא ישירה, אדרבה, זה אומר שאומד דעת הצדדים, היתה הפוכה מההתחכמות שלך. כי הכל כתוב ברור, למעט איזו התחכמות, שהיא לא היתה באומד דעת הצדדים. ולכן ההתחכמות שלך, עשויה לשמש נגדך.


אז מה הבנו עד כה?

כתיבת הסכם בצורה נכונה היא מיומנות מקצועית.

1 - הכל מתחיל בהבנה של ההסכמות המסחריות, בלי שום קשר לכתיבת ההסכם.

2 - הבנת ההסכמות המסחריות, מתחילה בהבנה של ההסכמות המסחריות במקרה הפשוט והתרחיש הטוב ביותר, והיא ממשיכה אל לקיחה בחשבון של כל מיני מקרי קיצון, ומה יקרה בתרחיש כזה או אחר.

3 - יש תהליך של קבלת החלטות מסחריות, שהוא לא קשור לכתיבת ההסכם ולא קשור לשיקולים משפטיים.

4 - יש תהליך של ניהול משא ומתן שמתרחש על ההסכמות המסחריות, שהוא צריך להיות בהתאם לשיקולים מסחריים ועל פי לוגיקה של ניהול משא ומתן.

5 - עורך דין מומחה לתחום שאתה צריך בעל ניסיון במה שאתה צריך, יכול לעזור לך בכל הנ"ל, אבל:

6 - צריך לעשות הפרדה בין ההבנה המשפטית של עורך הדין, לבין ההבנה המסחרית שלו, שהיא בדרך כלל פחות טובה מאשר הידע המשפטי שלו, כי הוא עורך דין שיש לו את הראיה המשפטית ולא את הראיה המסחרית הטובה ביותר לתחום שבו הוא עוסק בייצוג משפטי.

7 - את ההסכמות המסחריות אתה אמור לקבל ולא עורך הדין שלך.

8 -עורך הדין לא תמיד יחשוב על כל תרחישי הקיצון ועל כל המבנה של העסקה בצורה מלאה. זכור, עורך דין הוא מומחה למשפטים בתחום X ואולי גם יש לו ידע וניסיון בתחום X, אבל הוא לא באמת יודע הכל על תחום X ולא בהכרח שיש לו ראיה מסחרית נכונה על תחום X.

9- אחרי גיבוש ההסכמות המסחריות, יש את שלב כתיבת ההסכם. וצריך לדעת איך לנסח את ההסכם, מבחינת המבנה הלוגי שלו, מבחינת הסדר של ההסכם, מבחינת הניסוחים של ההסכם.

10 - זכור שיש הטיה קוגניטיבית אנושית, לרצות להאמין שכתוב בהסכם רק את מה שרוצים שיהיה כתוב בהסכם. טבעו של האדם, לא לראות שאולי יש פירוש אחר שונה, למה שבעיניו ברור מאליו.

11 - זכור, השופט, לא בהכרח יפרש את ההסכם, כמו שאתה רוצה לפרש אותו.


לסיכום: ככל שאתה פחות מבין את העסקה שאתה מבצע, ככל שהעסקה שאתה מבצע מורכבת יותר, ככל שהצד השני חכם יותר ממך ומקצועי יותר ממך, ככל שאתה חושש יותר מהפרת ההסכם, ככל שאתה רוצה להיות יותר בטוח בכך שגם שופט בבית משפט יבין את ההסכם כמו שאתה רוצה, ככה חשוב יותר לוודא שההסכם כתוב בצורה נכונה כנ"ל.

חלק מהנושאים שבהם עוסק התוכן: חוק החוזים, איך לנסח הסכם בצורה נכונה? טעויות בניסוח הסכמים, טעויות של עורכי דין, האם אפשרי לסמוך על עורך דין? מה עורך דין לא יספר לך? מתי לסמוך על עורך דין? איך לבדוק עורך דין? איך לראיין עורך דין? איך לבחור עורך דין? רשלנות של עורך דין, איך לשכנע שופט בבית משפט
לנתח הסכם עסקי טעויות בכתיבת הסכם התקשרות להיכנס לפרטים עצבנות סימטריה לקוחות לפרש שיקולים משפטיים הטוב ביותר איך לנתח הסכם עסקי חומר איך כותבים הסכם איך כותבים הסכם קבלן איך כותבים הסכם שיתוף פעולה מסחרי איך לכתוב איך לכתוב הסכם איך לכתוב הסכם בצורה נכונה איך לכתוב הסכם עם לקוח איך לכתוב הסכם עם ספק איך לכתוב הסכם עם שותף איך לכתוב חוזה איך לכתוב חוזה מסחרי איך לנסח איך לנסח הסכם איך לנסח הסכם טוב איך לנסח חוזה איך לנתח איך לנתח הסכם איך לנתח הסכם עסקי בצורה נכונה גירושים גירושין הסכם הסכם גירושים הסכם גירושין הסכם התקשרות הסכם טוב הסכם למתן שירותים הסכם מסחרי הסכם עובד מעביד הסכם עסקי הסכם קבלן הסכם שיתוף פעולה מסחרי הסכמים חוזה חוזה מסחרי חוזה עבודה חוזים חוסר ודאות חוסר וודאות טעויות טעויות ב טעויות בכתיבת הסכם טעויות בכתיבת הסכם התקשרות טעויות בכתיבת הסכמים יועץ יעוץ יעוץ ליטיגציה יעוץ לעורכי דין יעוץ משפטי כיצד לנתח כתיבת הסכם כתיבת הסכמים כתיבת חוזה כתיבת חוזים ליטיגציה לכתוב לכתוב הסכם לכתוב הסכם בצורה נכונה לכתוב הסכם מסחרי לכתוב הסכם עם לקוח לכתוב הסכם עם ספק לכתוב הסכם עם שותף לכתוב חוזה לכתוב חוזה מסחרי לנסח לנסח הסכם לנסח הסכם טוב לנסח חוזה לנתח לנתח הסכם לנתח הסכם עסקי לקוח לקוחות מי כותב הסכם מסחר ספק ספקות עבודה עובד עובדים עורך דין עורך דין חוזים עורכי דין עסק עסקים עריכת דין פעולה שותפות שותפים שיטות שיטות ל שיטות לכתוב הסכם שיטות לכתוב הסכם מסחרי
חלק 1
... כותבים הסכם קבלן? מי כותב הסכם? איך לנסח הסכם טוב? איך לנסח חוזה? איך לכתוב חוזה מסחרי? הסכם גירושין, חוזה עבודה, הסכם עובד מעביד, שיטות לכתוב הסכם ... כך להיכנס לשאלה של איך לכתוב אותן בהסכם המסחרי. ואני אסביר: כאשר באים לכתוב הסכם, לדוגמה, הסכם שותפים, הסכם עובד מעביד, הסכם גירושין, הסכם ...
חלק 2
... איך לנסח חוזה? איך לכתוב חוזה מסחרי? הסכם גירושין, חוזה עבודה, הסכם עובד מעביד, שיטות לכתוב הסכם מסחרי, איך לנתח הסכם עסקי? טעויות בכתיבת הסכם התקשרות, הסכם למתן שירותים, איך לכתוב הסכם עם לקוח? איך ... יהיו גלגלים, במובן של, מה יקרה אם לדוגמה לא תרצו להמשיך לעבוד ביחד מכל סיבה שהיא, ומה יקרה אם תהיה בעיה באספקת הסחורה בגלל סיבה כלשהי ומה יקרה אם יהיה עיכוב בתשלומים ומה יקרה אם תפרוץ מלחמה ומה ... ליעוץ משפטי אצל כמה עורכי דין שזה עוד עניין בפני עצמו, איך לעבוד עם כמה עורכי דין במקביל ויש בזה המון היבטים שונים, שהסברתי אותם במקומות אחרים. 3 - אחד הדברים המרכזיים שבהם יש המון כשלים גם לעורכי ... לפרש אותו גם הפוך. וזה קשור ליכולת להטיל ספק ולעניין של עובדה ופירוש ושל ניתוח סיבתיות ושל ניתוח טקסטים ושל שתילת מחשבות ושל העברת מסרים תת הכרתיים ועוד המון דברים, שעוזרים לאדם לדעת לזהות אם ... המסחרית ואת החשיבה המסחרית שלך, בנוגע לעסק שלך ולשוק שבו אתה עובד. ונכון שאולי יש לעורך דין מומחה, גם המון ניסיון בתחום שלך בהיבט המשפטי והמסחרי ונכון שיש לעורך הדין שכל ישר וחשיבה ישרה וראיה ...
חלק 3
... הסכם קבלן? מי כותב הסכם? איך לנסח הסכם טוב? איך לנסח חוזה? איך לכתוב חוזה מסחרי? הסכם גירושין, חוזה עבודה, הסכם עובד מעביד, שיטות לכתוב הסכם מסחרי, איך לנתח הסכם עסקי? טעויות בכתיבת הסכם התקשרות, הסכם למתן שירותים, איך לכתוב הסכם עם לקוח? איך לכתוב הסכם עם ספק? איך לכתוב ... הפסקה בהסכם, בצורה הפוכה ממה שאתה מפרש אותה ומבין אותה? תשובה: יש כאן עולם שלם של ללמוד להטיל ספק עובדה ופירוש כנל, אבל ברמת העיקרון, כאשר אתה קורא הסכם ומנסה להבין האם הוא כתוב נכון, על מה המוח שלך מכוון? האם אתה שואל את עצמך, האם כתוב כאן את מה שאני רוצה שיהיה ... מה שכתוב בהסכם, מחייב את הפירוש שאני רוצה לפרש את ההסכם, אולי ניתן להבין שונה את מה שכתוב בהסכם? עובדה ופירוש, עובדה שכתוב X, אבל האם הפירוש של מה שכתוב, הוא מחויב או אפשרי? הקצנה - שיטה לבדיקת מקרי קצה שיטה לבדיקת ניסוח נכון באמצעות שימוש בשיטת הקצנה, ניתן לעלות על מקרי קצה ... כתוב בצורה נכונה. וזה כמובן עניין שלם, שקשור להמוח האנושי באופן כללי ולאיך המוח יודע דברים ואיך המוח עובד ואיך המוח מבין משמעויות של דברים, שניתן לקרוא עליו כאן המוח וכולי. ...
תגמול עובדים בכירים, איך לתגמל עובדים? שיקולים בתגמול עובדים, תגמול בכירים, מדיניות תגמול עובדים, תמרוץ והנעת עובדים, שיטות תגמול עובדים, שיטות תגמול ותמרוץ עובדים, מודלים לתגמול אנשי מכירות, בונוסים לעובדים, הטבות לעובדים
תגמול עובדים בכירים, איך לתגמל עובדים? שיקולים בתגמול עובדים, תגמול בכירים, מדיניות תגמול עובדים, תמרוץ והנעת עובדים, שיטות תגמול עובדים, שיטות תגמול ותמרוץ עובדים, מודלים לתגמול אנשי מכירות, בונוסים לעובדים, הטבות לעובדים
... עובדים בכירים, איך לתגמל עובדים? שיקולים בתגמול עובדים, תגמול בכירים, מדיניות תגמול עובדים, תמרוץ והנעת עובדים, שיטות תגמול עובדים, שיטות תגמול ותמרוץ עובדים, מודלים לתגמול אנשי מכירות, בונוסים לעובדים, הטבות לעובדים מהו תגמול עובדים ומדוע כדאי לתגמל מעבר למשכורת? תגמול עובדים הוא כל סוג של תשלום או הטבה נוספת לעובד מעבר לשכר הבסיסי שהוא מקבל. המטרה העיקרית של תגמול עובדים היא לעודד את העובד להתאמץ יותר, להשקיע בעבודתו ולהרגיש שהוא חלק משמעותי מהחברה. כאשר עובד יודע שאם ישקיע מאמץ מיוחד, הוא יקבל תגמול ... יותר, מגביר מוטיבציה, ומשפר ביצועים לטובת החברה כולה. לדוגמה, עובד המקבל משכורת בסיסית ללא קשר לביצועים עלול לעשות רק את המינימום הנדרש. לעומת זאת, עובד שיודע כי יקבל בונוסים לפי תוצאות, ביצועים, או ... במוטיבציה גבוהה יותר כדי להשיג את אותן מטרות. כך נוצר מצב שבו העובד מתאמץ יותר, והעסק עצמו מרוויח יותר. מה הסיכון העיקרי בתגמול לא נכון של עובדים? הסיכון המרכזי בתגמול עובדים הוא יצירת ניגוד אינטרסים בין העובד לבין החברה עצמה. במקום שהתגמול יגרום לעובד לפעול לטובת החברה, הוא עלול לגרום לו להתמקד רק ... חשבון הצלחת החברה בתחומים אחרים. לדוגמה, אם חברה מתגמלת את אחד העובדים הבכירים שלה על פי היקף המכירות בלבד, ייתכן שאותו עובד ישקיע את רוב האנרגיה שלו בתחום המכירות, אך ... עסק? כאשר התגמול מתמקד בתחום מסוים מתוך מספר תחומי אחריות שיש לעובד בכיר, נוצרת למעשה תופעה של עסק בתוך עסק. המשמעות היא שהעובד למעשה מתנהל כאילו יש לו עסק עצמאי בתוך העסק ... להיווצר מתגמול לפי ביצועים? אחת הבעיות הנפוצות ביותר בתגמול עובדים בכירים לפי ביצועים היא שהעובד עלול לבצע מניפולציות שונות כדי להגדיל את הבונוס שלו, על חשבון טובת החברה. ככל שהעובד ממוקם גבוה יותר בהיררכיה, כך גדל הסיכון ...
ניהול עובדים, איך לגרום לעובדים שלך לרצות שהעסק שלך יצליח? איך לגרום לעובד לעבוד? לתמרץ עובדים, לתגמל עובדים, ניהול משאבי אנוש, איך לגרום לעובדים להקשיב לך? איך לגרום לעובדים למכור? מהי ערבות הדדית של עובדים? איך לנהל עובדים?
ניהול עובדים, איך לגרום לעובדים שלך לרצות שהעסק שלך יצליח? איך לגרום לעובד לעבוד? לתמרץ עובדים, לתגמל עובדים, ניהול משאבי אנוש, איך לגרום לעובדים להקשיב לך? איך לגרום לעובדים למכור? מהי ערבות הדדית של עובדים? איך לנהל עובדים?
... עובדים, איך לגרום לעובדים שלך לרצות שהעסק שלך יצליח? איך לגרום לעובד לעבוד? לתמרץ עובדים, לתגמל עובדים, ניהול משאבי אנוש, איך לגרום לעובדים להקשיב לך? איך לגרום לעובדים למכור? מהי ערבות הדדית של עובדים? איך לנהל עובדים? איך לגרום לעובדים לרצות בהצלחת העסק שלך? כל מנהל שואף שהעובדים שלו יתייחסו לעסק כאילו הוא שלהם, שירצו שהעסק יצליח בדיוק כמוהו. החלום האולטימטיבי של כל בעל עסק הוא שהעובד לא רק יבצע את תפקידו, אלא יחשוב באופן כללי על הצלחת החברה. השאלה החשובה ביותר היא: כיצד יוצרים מצב שבו לעובדים באמת אכפת מהעסק שלך? למה לך אכפת מהעסק יותר מאשר לעובדים? לך אכפת מהעסק כי הוא שלך, ואתה נהנה ישירות מהצלחתו וסובל ישירות מהפסדיו. אתה מרוויח כסף, סטטוס, או כל סוג של תועלת אישית אחרת מהצלחת העסק. לעובדים שלך אין בדרך כלל תועלת ישירה וברורה כזאת, ולכן, באופן טבעי, האכפתיות ... כלפי העסק נמוכה בהרבה. כדי לשנות את זה, עליך להבין את המניעים והצרכים של העובדים שלך. מדוע יחס אישי לעובדים חשוב להצלחת העסק? העובדים שלך הם לא רובוטים ולא עבדים. מדובר בבני אדם עם שאיפות, פחדים, רצונות ... הם יתייחסו אליך כאל בוס בלבד, מישהו שנותן להם כסף בתמורה למינימום הכרחי של עבודה. לעומת זאת, כאשר אתה מתייחס לעובדים כאל בני אדם, הם יראו בך דמות משמעותית יותר, יתייחסו אליך בכבוד ובסימפטיה, ובאופן טבעי ירצו בהצלחתך. לדוגמה, כאשר עובד מגיע לעבודה עצוב או מתוסכל מבעיה בבית, מנהל שמתייחס אליו כאל בן אדם יכול לדבר איתו על זה, להראות לו שאכפת לו, לעזור לו וליצור קשר אישי שיגרום לעובד להרגיש מוערך. כשהעובד מרגיש מוערך, הוא יתאמץ הרבה יותר וירצה שהעסק יצליח, כי העסק הופך לחלק מחייו האישיים. גם אם מדובר בחברה גדולה עם מאות או אלפי עובדים, עדיין חשוב לייצר כמה שפחות מרחק בין ההנהלה לעובד הפשוט. מנהלים בכירים צריכים לפנות זמן להכיר את העובדים, לשוחח איתם, להכיר את שמותיהם, לשמוע על חייהם האישיים, וכך ליצור חיבור אישי שישפיע על מחויבות העובד להצלחת העסק. איך להפוך את העובדים לשותפים בעסק? השיטה הטובה ביותר לגרום לעובדים להיות מחויבים היא להפוך אותם לשותפים בתוצאות העסק. אמנם
לפטר עובד לא מקצועי, האם לפטר עובד גרוע? גיוס עובדים, פיטורי עובדים, האם לגייס עובד חדש? איך לבדוק ביצועים של עובד? ביצועים של עובדים, יעוץ ארגוני, ניהול עובדים, בקרה על עובדים, ביצועי עובדים, גיוס עובד חדש, צוואר בקבוק, פיטורי עובד, להשוות תפוחים לתפוחים, השוואת ביצועי עובדים, דירוג עובדים, איזה עובד לפטר? האם כדאי לפטר את העובד? יעוץ למנהלים, הכשרה לעובד, הדרכת עובדים
לפטר עובד לא מקצועי, האם לפטר עובד גרוע? גיוס עובדים, פיטורי עובדים, האם לגייס עובד חדש? איך לבדוק ביצועים של עובד? ביצועים של עובדים, יעוץ ארגוני, ניהול עובדים, בקרה על עובדים, ביצועי עובדים, גיוס עובד חדש, צוואר בקבוק, פיטורי עובד, להשוות תפוחים לתפוחים, השוואת ביצועי עובדים, דירוג עובדים, איזה עובד לפטר? האם כדאי לפטר את העובד? יעוץ למנהלים, הכשרה לעובד, הדרכת עובדים וכאן נסביר האם לפטר עובד שלא מספק את התוצאות הרצויות ולא עומד ביעדים של העבודה שלו. דהיינו, מצב שיש עובד, שגייסנו אותו לעסק כדי שהוא יספק תוצאות מסוימות ושיעמוד ביעדים מסוימים, אבל הוא לא מספק את התוצאות ולא עומד ביעדים שהוגדרו לו. והשאלה היא, האם לפטר את העובד הזה? כן או לא? ולכאורה התשובה הפשוטה ביותר, היא, שכן לפטר את העובד שלא מצליח למלא את תפקידו בהצלחה. אבל כמובן שזאת לא כל האמת כמו שתכף ... אולי המקדח על מצב של מברגה ולא על מצב של פטישון? אולי המהירות של הקידוח לא נכונה? אולי צריכים לקיר הזה מקדח אחר? האם מקדח אחר כן יבצע את העבודה? אולי יש כאן בעיה אחרת שהיא לא המקדח? ובהקשר של העובד שלא מצליח להביא את התוצאות שאנחנו רוצים, אז כמובן שזה שהעובד לא מצליח לספק את התוצאה הרצויה, זאת עובדה. אבל האם בהכרח שזה אומר שעלינו לפטר את העובד? כמובן שלא בהכרח. כי עלינו לשאול את עצמנו את השאלות הבאות: האם זה שהעובד לא מצליח לספק את התוצאה הרצויה, זה בגלל צורת העבודה של
עובדים בארגון, תפקידו של העובד בארגון, ניהול עובדים, איך לנהל עובד בארגון? איך לגייס עובדים? האם לגייס עובדים? מתי לגייס עובדים? טעויות בניהול עובדים, עובד כשכפול שלך, בעיות עם עובדים, איך לגייס מנהל? איך לנהל מנהלים?
עובדים בארגון, תפקידו של העובד בארגון, ניהול עובדים, איך לנהל עובד בארגון? איך לגייס עובדים? האם לגייס עובדים? מתי לגייס עובדים? טעויות בניהול עובדים, עובד כשכפול שלך, בעיות עם עובדים, איך לגייס מנהל? איך לנהל מנהלים?
עובדים בארגון, תפקידו של העובד בארגון, ניהול עובדים, איך לנהל עובד בארגון? איך לגייס עובדים? האם לגייס עובדים? מתי לגייס עובדים? טעויות בניהול עובדים, עובד כשכפול שלך, בעיות עם עובדים, איך לגייס מנהל? איך לנהל מנהלים? איך לנהל נכון עובדים בארגון? ניהול עובדים הוא תהליך מורכב ורבים נוטים לעשות טעויות בסיסיות שמובילות לבעיות רבות בארגון. אליעד כהן מסביר לעומק בהרצאתו כיצד ניתן למנוע את הבעיות הללו על ידי תכנון נכון של תהליך גיוס עובדים, הגדרה ברורה של מטרות העסק והבנה יסודית של תפקיד העובד. להלן הסיכום המפורט והמלא של ההרצאה, כולל כל ההסברים והדוגמאות: מדוע נוצרות בעיות לאחר גיוס עובדים לארגון? ארגונים רבים נקלעים לבעיות אחרי גיוס עובדים מפני שהמנהלים לא באמת יודעים למה גויס העובד ומה מצופה ממנו. הבעיה מתחילה כאשר בעל עסק אומר לעצמו אני רוצה להצליח, ולכן אביא עובד שיעשה משהו בשבילי. לדוגמה, בעל עסק חושב אני רוצה למכור יותר, לכן אביא איש מכירות. אבל אחרי גיוס איש המכירות, הוא אינו יודע לנהל אותו, אינו יודע מה האיש עושה בדיוק, ואינו יודע למדוד את ביצועיו. כתוצאה מכך נוצרות בעיות רבות ומתחים בין העובדים למנהל. מה הטעות הנפוצה ביותר בתהליך גיוס עובדים? הטעות הנפוצה ביותר היא להביא עובד כאשר עדיין לא ברור לבעל העסק מהן המטרות המדויקות שהוא רוצה להשיג ומהי הדרך הנכונה להשיגן. לפני שמגייסים עובד, על בעל העסק לדעת בבירור: מה בדיוק הוא רוצה להשיג בעסק שלו. איך בדיוק לדעתו יש להשיג את המטרות האלה. האם הוא עצמו היה מסוגל לבצע את התפקיד בהצלחה אילו היה משכפל את עצמו. אם התשובה לאחת השאלות האלה היא לא ברור לי, התוצאה תהיה בעיות בעתיד. מה המשמעות של עובד כשכפול שלך? אליעד כהן מדגיש נקודה חשובה במיוחד - האם היית מצליח במשימה אם היו משכפלים אותך? הוא מביא דוגמה ברורה: נניח שאתה מעוניין למכור יותר ... לעשות זאת אם היית צריך לבצע את התפקיד במו ידיך? אם התשובה היא לא, הרי שזה מתכון ברור לבעיות עתידיות. אם אינך יודע לבצע את התפקיד בעצמך, אתה בעצם מסתמך על עובד שייתכן שלא יבין נכון את הדרישות שלך או לא יבצע את הדברים כפי שדמיינת. מדוע ארגון לא זקוק לאנשי מכירות או מנהלים באופן אוטומטי? אליעד מסביר שארגון לא ... שנדרשות בעסק, מה המטרות המדויקות ואיך בדיוק להשיג אותן. רק לאחר שאתה בטוח בכך שהמטרות שלך נכונות ושדרך הביצוע ברורה לך לחלוטין, אפשר לחשוב על להביא עובד שיעשה את העבודה במקומך. כיצד להימנע מבעיות בניהול עובדים? כדי להימנע מבעיות בניהול עובדים ובתהליך הגיוס, אליעד כהן ממליץ לבצע את הפעולות הבאות: להגדיר בבירור את המטרות של העסק. לקבוע בצורה מדויקת כיצד יש להשיג את אותן מטרות. לוודא שאתה עצמך מבין ומסוגל לבצע את המשימה בצורה טובה מאוד אילו היית משכפל את עצמך. להביא עובד רק לאחר שהכל ברור לך לחלוטין ואתה בטוח ביכולתך האישית לבצע את התפקיד הזה בהצלחה. אם לא ברור לך בדיוק מה אתה רוצה מהעסק או מה העובד אמור לעשות, ייווצר מצב של בלבול וחוסר תיאום, בו
שכנוע עובדים, ניהול עובדים, לנהל עובדים, ליצור מוטיבציה אצל עובדים, להשפיע על עובדים, אינטרס של עובדים, לשכנע עובדים, לשכנע ילדים, לחנך ילדים, מוטיבציה בעבודה, יעוץ ארגוני, יעוץ ניהולי
שכנוע עובדים, ניהול עובדים, לנהל עובדים, ליצור מוטיבציה אצל עובדים, להשפיע על עובדים, אינטרס של עובדים, לשכנע עובדים, לשכנע ילדים, לחנך ילדים, מוטיבציה בעבודה, יעוץ ארגוני, יעוץ ניהולי
... עובדים, ניהול עובדים, לנהל עובדים, ליצור מוטיבציה אצל עובדים, להשפיע על עובדים, אינטרס של עובדים, לשכנע עובדים, לשכנע ילדים, לחנך ילדים, מוטיבציה בעבודה, יעוץ ארגוני, יעוץ ניהולי איך לשפר את יעילות העובדים ולהעלות את המוטיבציה שלהם? הסוגיה המרכזית שאליעד כהן מתייחס אליה היא כיצד ... לשפר את היעילות של עובדים בעסק או בארגון. הכוונה ביעילות היא להשיג את מטרות החברה בצורה המיטבית, ... את המקסימום מהזמן שהעובדים משקיעים ביחס לתפוקה שהם מביאים. אליעד מסביר שישנן שתי גישות נפוצות בעניין ... למדוד את הזמן שהעובדים משקיעים, לבדוק את התפוקה שלהם, להציג נתונים ברורים ולנסות לזהות את נקודות ... כלומר, לתת לעובדים תחושה של אנרגיה והתלהבות כך שירצו מעצמם להשיג יותר. אליעד מציין שלמעשה, ... כלומר, כאשר רוצים שעובד יעשה משהו, יש להתמקד בשני דברים עיקריים: לגרום לעובד לרצות לעשות את העבודה. לתת לו את הידע והכלים לבצע אותה בפועל. מבין השניים, אליעד מדגיש שהמוטיבציה ... לכך. לעומת זאת, אם לעובד יש ידע אך אין לו רצון, הוא לא יפעל. כיצד מדידה עלולה לפגוע במוטיבציה של העובדים? אליעד מסביר שלמרות החשיבות של מדידה ונתונים, יש להיזהר משימוש לא נכון ... במדדים עלולה לגרום לעובדים להרגיש מוגבלים, קטנים ומנוהלים מדי, וכך לפגוע במוטיבציה שלהם. הוא נותן דוגמה לעובד שמתחילים למדוד לו את התפוקה, וזה גורם לו להרגיש מושפל, כאילו הוא עבד, ולכן הוא ... למדוד, אלא גם לתת לעובד תחושת ערך וסמכות. הכוונה היא לומר לעובד: זו המטרה שאנחנו רוצים להשיג, תחליט אתה איך לבצע את המשימה. כך העובד מרגיש שהוא בוחר, יוזם ומבטא את עצמו, וזה נותן לו מוטיבציה פנימית גבוהה ... של לתת סמכות לעובד ואיך זה משפיע על הביצועים? אליעד מסביר שלתת סמכות לעובד זה למעשה לשחק משחק שבו המנהל באמת נמצא מעליו בהיררכיה, אבל נותן לעובד להרגיש שהוא לא מנוהל אלא שותף שווה בקבלת ההחלטות. לדוגמה, במקום להגיד לו בדיוק ... לעשות את זה? כך, העובד מרגיש שמעריכים אותו, שהוא אחראי ובעל יכולת לבחור ולממש את עצמו. זו תחושה שמחזקת את הרצון שלו לעבוד ולהצליח. יחד עם זאת, אליעד מדגיש שזה לא תמיד הפתרון. יש מצבים הפוכים, שבהם עובד חושב שהוא יכול לעשות מה שבא לו ומתחיל לזלזל בעבודה. במצב כזה, דווקא יש צורך לקחת ממנו סמכויות, להציב לו גבולות ולהגדיר לו באופן ...
ניהול עובדים, חוסר תיאום בין עובדים, איך לנהל צוות עובדים? תלות של עובדים אחד בשני, תכנון מבנה ארגוני, איך לתכנן מבנה ארגוני? תכנון מבנה הארגון, ניהול הארגון, יעוץ ארגוני, מנהל צוות עובדים, האם צריך מנהל? דינאמיקה בין עובדים
ניהול עובדים, חוסר תיאום בין עובדים, איך לנהל צוות עובדים? תלות של עובדים אחד בשני, תכנון מבנה ארגוני, איך לתכנן מבנה ארגוני? תכנון מבנה הארגון, ניהול הארגון, יעוץ ארגוני, מנהל צוות עובדים, האם צריך מנהל? דינאמיקה בין עובדים
... עובדים, חוסר תיאום בין עובדים, איך לנהל צוות עובדים? תלות של עובדים אחד בשני, תכנון מבנה ארגוני, איך לתכנן מבנה ארגוני? תכנון מבנה הארגון, ניהול הארגון, יעוץ ארגוני, מנהל צוות עובדים, האם צריך מנהל? דינאמיקה בין עובדים איך להתמודד עם חוסר תיאום בין עובדים בארגון? הרבה פעמים נוצרת בארגונים סיטואציה שבה שני עובדים או יותר נדרשים לשתף פעולה באופן קבוע. מצב כזה מתרחש כאשר עובד א צריך להעביר מידע או שירות לעובד ב, ועובד ב מצדו צריך לבצע פעולה על המידע שקיבל ולהחזיר תוצר בחזרה לעובד א. במצב כזה, עלולים להופיע שני סוגים מרכזיים של בעיות ארגוניות, שלכל אחת מהן אופי שונה לחלוטין: מדוע נוצר חוסר שיתוף פעולה בין עובדים בארגון? הבעיה הראשונה שיכולה להתעורר היא חוסר שיתוף פעולה בין העובדים. במצב כזה, העובדים אינם משתפים פעולה כמו שהארגון מצפה מהם, וזה עלול להתבטא בכך שעובד א שולח מידע לעובד ב, אך עובד ב אינו מחזיר לו את המידע בזמן, או אינו משתף פעולה כלל. הסיבות לחוסר שיתוף הפעולה יכולות להיות מגוונות: סיבות אישיות כמו קונפליקטים או מתחים בין העובדים. חוסר רצון לעבוד ביחד על רקע אישי. סיבות מקצועיות כמו עומס בעבודה או סדרי עדיפויות אחרים, שבהם עובד ב מרגיש שאין לו זמן לטפל בבקשות של עובד א. הבעיה המרכזית כאן היא שמכיוון שהעובדים תלויים זה בזה, כל עיכוב או קונפליקט משפיעים על כל הארגון וגורמים לעיכובים ולהפרעות בתהליכים העסקיים. מה הבעיה במצב של עודף שיתוף פעולה בין עובדים? הבעיה השנייה היא דווקא עודף שיתוף פעולה. במבט ראשון, שיתוף פעולה מלא נראה חיובי וטוב לארגון, אך בפועל, הוא עלול לגרום לפגיעה משמעותית בתפוקה. כיצד זה קורה? לדוגמה, עובד א מבקש מעובד ב לספק לו שירות מסוים (כגון לעבור על דוח ולהחזיר הערות). עובד ב מיד נענה לבקשה, ואף שואל באופן יומיומי את שאר העובדים בארגון אילו שירותים הוא יכול לספק להם. לכאורה, מדובר בהתנהלות מצוינת. אבל הבעיה היא שכאשר עובד ב עסוק במתן שירותים לכל ה
יעוץ למנהלים, פיטור עובדים, לפטר עובדים, בעיות עם עובדים, בעיות משמעת אצל עובדים, לנהל עובדים, בעיות בעבודה, ללמוד לנהל עובדים, יתרונות וחסרונות בכל דבר, אימון למנהלים
יעוץ למנהלים, פיטור עובדים, לפטר עובדים, בעיות עם עובדים, בעיות משמעת אצל עובדים, לנהל עובדים, בעיות בעבודה, ללמוד לנהל עובדים, יתרונות וחסרונות בכל דבר, אימון למנהלים
... למנהלים, פיטור עובדים, לפטר עובדים, בעיות עם עובדים, בעיות משמעת אצל עובדים, לנהל עובדים, בעיות בעבודה, ללמוד לנהל עובדים, יתרונות וחסרונות בכל דבר, אימון למנהלים האם כדאי לפטר עובד שמתנהג בחוצפה ולא מקשיב למנהל? אליעד כהן דן בנושא חשוב במיוחד בתחום ניהול עובדים, והוא שאלת ההתמודדות עם עובדים בעייתיים שמגלים חוסר משמעת וזלזול בהוראות המנהל. בהרצאה מוצגת דוגמה מעשית של עובד המתנהג בחוצפה גלויה, כאשר הוא מתפרץ על מנהל הייצור לעיני כל העובדים לאחר שנדרש להישאר לשעות נוספות. העובד אמר למנהל: אני בשעה 17:00 הופ הביתה, אתה רוצה תישאר אתה. המקרה מעלה מספר שאלות ניהוליות מורכבות. האם המנהל טעה כאשר פנה לעובד בנוכחות עובדים אחרים? אליעד מצביע על טעות שנעשתה מצד מנהל הייצור בכך שהוא פנה לעובד באופן פומבי ולא שוחח איתו בצד, בפרטיות. לפי אליעד, היה עדיף שהמנהל ישוחח עם העובד באופן אישי כדי לאפשר לו לקבל את הבקשה בנחת ובלי לחץ חברתי. לדבריו, כאשר המנהל מבקש מהעובד להישאר מול כולם, הוא לוקח סיכון שהעובד יגיב בשלילה, בדיוק כפי שקרה. מה צריך לעשות כשעובד מגלה חוסר משמעת קבוע? לדברי אליעד, כאשר עובד מתמיד בהתנהגות בעייתית, יש לבדוק את ההשלכות הישירות של התנהגותו על העסק ועל הצוות. אם העובד עושה את עבודתו טוב עד שעה מסוימת אך מסרב באופן קבוע לבצע משימות מעבר לכך, יש לשקול האם המגבלה הזו פוגעת בעסק. אליעד מסביר, שאם העובד היה עושה עבודה מצוינת עד השעה שנקבעה מראש, זה היה יכול להיות מצב חיובי באופן עקרוני, כי היה מאפשר להימנע מתשלום על שעות נוספות. אך אם ההתנהגות מתלווה בחוצפה או בזלזול, הדבר עלול לפגוע במורל הצוות. האם יש יתרונות אמיתיים בהשארת עובד בעייתי בעסק? אליעד מדגיש שכל החלטה ניהולית צריכה להיבחן ביחס למטרה שהוגדרה מראש. אם המטרה היא הצלחת העסק, קשה למצוא יתרון אמיתי בהשארת עובד שפוגע במשמעת ובסמכות המנהל. לדבריו, אפשר תמיד למצוא יתרונות עקיפים כמעט בכל מצב, כמו למשל, שהמצב יכול לגרום להנהלה ... כמו רובוטים. אולם, אלה אינם באמת יתרונות חיוביים לאותו רגע ספציפי ולאותה מטרה ספציפית, אלא יתרונות תאורטיים בלבד. כיצד פיטורי עובד משפיעים על מורל הצוות? אליעד מסביר כי פיטורי עובד על רקע של חוסר משמעת יכולים לשדר מסר חיובי לכל העובדים על החשיבות של כללי המשמעת והסמכות בעסק. כאשר ה
יעוץ למנהלים, ניהול מנהלים בארגון, הכשרת מנהלים, איך לנהל מנהלים? אימון למנהלים, איך לנהל עובדים? הכשרת עובדים, איך ללמד עובדים? איך להכשיר עובדים? פיתוח עובדים, התפתחות העובדים בארגון
יעוץ למנהלים, ניהול מנהלים בארגון, הכשרת מנהלים, איך לנהל מנהלים? אימון למנהלים, איך לנהל עובדים? הכשרת עובדים, איך ללמד עובדים? איך להכשיר עובדים? פיתוח עובדים, התפתחות העובדים בארגון
... בארגון, הכשרת מנהלים, איך לנהל מנהלים? אימון למנהלים, איך לנהל עובדים? הכשרת עובדים, איך ללמד עובדים? איך להכשיר עובדים? פיתוח עובדים, התפתחות העובדים בארגון כיצד לנהל מנהלים בארגון בצורה נכונה? אחת הטעויות הנפוצות ביותר בארגונים היא ההתנהלות של מנהלים בכירים מול מנהלים זוטרים או מנהלים תחתיהם. כדי להבין כיצד ... מנהלים בצורה נכונה, חשוב תחילה להבחין בין שני סוגים שונים של עובדים בארגון. מה ההבדל בין עובדים רובוטיים למנהלים חכמים? אליעד כהן מסביר שבכל ארגון ישנם עובדים המבצעים פעולות פשוטות, מוגדרות, וברורות - עובדים אלה משמשים למעשה כתחליף זול לרובוטים. לעובדים אלה מומלץ אפילו לא להחזיק ביכולת שכלית גבוהה מדי, אלא דווקא בשכל מוגבל שמאפשר להם לבצע משימות באופן אוטומטי בלבד. אם עובדים אלה יהיו חכמים מדי, הם עשויים להתחיל לחשוב מעבר לתפקידם הבסיסי ולעשות פעולות שיכולות לפגוע בתפקודם ובהתנהלות הארגונית התקינה. לעומתם, בארגון ישנם גם מנהלים, אשר ... שאינם חכמים מספיק בעצמם. מנהל בכיר שהוא באמת חכם לא יחשוש מעובדיו החכמים, אלא להיפך - יראה בהם יתרון ארגוני, וישתמש באינטליגנציה שלהם לקידום משותף והצלחה כוללת. כיצד מנהלים הופכים בטעות את המנהלים תחתיהם לרובוטים? אחת הטעויות ... לתיקון הטעויות האלו, ואפילו טעויות שהמנהל העליון לא מודע להן כי העובד לא מסוגל לחשוב עצמאית. האם כדאי למנוע ממנהלים להיות חכמים מדי מחשש לפגיעה בארגון? אליעד כהן מסביר שחשש זה מיותר, ואף מזיק. יש מנהלים שחוששים שמנהל חכם מדי יחשוף חולשות שלהם, יתחיל לחפש עבודה בארגון מתחרה, או שינסה לתפוס את מקומם. אך זהו פחד שנובע מחוסר ביטחון ומחוסר חכמה של המנהל הבכיר עצמו. מנהל שבאמת בטוח בעצמו, מבין שלעבוד עם אנשים חכמים הוא יתרון עצום, ושדווקא אנשים חכמים הם אלה שיסייעו לקדם את הארגון בצורה הטובה ביותר. כאשר המנהל העליון הוא חכם ובטוח בעצמו, הוא אינו חושש מעובדים חכמים אלא להיפך, הוא מבין שהאינטרסים משותפים ושהם יכולים לצמוח ולהצליח יחד. מה היתרון הגדול בהכשרת מנהלים לחשיבה עצמאית? כאשר מנהל בכיר משקיע בהכשרה יסודית של ... יותר של המנהלים בארגון ושל הארגון כולו. ניהול מנהלים כיצד להכשיר עובדים? פיתוח עובדים בארגון ניהול עובדים חכמים ניהול יעיל בארגון איך לנהל מנהלים בצורה נכונה? אחת הטעויות הנפוצות שעושים מנהלים היא ההתנהלות עם העובדים שלהם, במיוחד כאשר מדובר במנהלים שמנהלים אחרים תחתיהם. קיימים שני סוגי עובדים בארגון - יש את העובדים שברוב המקרים מבצעים עבודה חוזרת, פשוטה, מוגדרת וברורה. עובדים אלו משמשים כמעט כתמורה לרובוט, כלומר, אין צורך לחשוב יותר מדי, רק לבצע את הפעולות בצורה מדויקת. הם לא נדרשים לחשוב מעבר למשימה ולבצע אותה באופן אוטומטי. מצד ... היו חכמים יותר הם היו מבינים שזה דווקא יתרון שיצליחו להסתדר עם עובדים חכמים, ושהם לא צריכים לדאוג שמישהו יתפוס את מקומם. מהם היתרונות והחסרונות של להיות רובוט מול להיות עצמאי בעבודה? לעיתים, מנהלים טועים כשהם רואים את המנהל שלהם עושה טעות, ואז במקום להסביר לו את הדרך הנכונה או לשוחח על איך הוא הגיע למסקנה, הם פשוט מציעים לו את התשובה הישירה. ... למנהל שמעליו. אחד החששות הוא שמנהל חכם מדי יכול להתחיל לחפש עבודה במקום אחר או להרגיש שהוא יכול לעבוד על המנהל שמעליו. אליעד מציין שזו מחשבה של מנהל שלא באמת מבין את היתרונות של עבודה עם אנשים חכמים. אם המנהל מעליך חכם מספיק, הוא לא צריך לחשוש ממנהלים חכמים בתחתית, כי הוא יוכל להתמודד איתם בצורה טובה יותר ולהסביר להם את הדרך הנכונה. הבעיה מתחילה ...
תגמול עובדים, ניהול עובדים, בעיות בשיווק, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? איך לתגמל עובדים? קונפליקטים בארגון, בעיות בארגון, יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, יעוץ ארגוני, לשכנע עובדים
תגמול עובדים, ניהול עובדים, בעיות בשיווק, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? איך לתגמל עובדים? קונפליקטים בארגון, בעיות בארגון, יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, יעוץ ארגוני, לשכנע עובדים
... עובדים, ניהול עובדים, בעיות בשיווק, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? איך לתגמל עובדים? קונפליקטים בארגון, בעיות בארגון, יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, יעוץ ארגוני, לשכנע עובדים איך לתגמל עובדים כשהתוצאות שלהם תלויות בעובדים אחרים? בהרצאה זו מסביר אליעד כהן כיצד לתגמל עובדים כאשר תוצאות העבודה שלהם תלויות באנשים נוספים בארגון. הוא מדגיש כי אחד האתגרים הנפוצים בניהול הוא כיצד להעניק תגמול הוגן לעובד כאשר התוצאה הסופית אינה תלויה רק בו, אלא גם בעובדים אחרים, ולעיתים אף בגורמים חיצוניים. אליעד מסביר שלפני הכל, מנהל צריך להבין את אופי התפקיד של העובד . יש לנתח את הפעולות והמשימות שהעובד עושה ולברר לעומק באיזו מידה התוצאות אכן תלויות רק בו, ובאיזו מידה הן מושפעות מגורמים חיצוניים. אליעד מציע דוגמה של שני עובדים שתוצאות עבודתם תלויות אחת בשנייה, למשל עובד שאחראי על הבאת מים ועובד שאחראי על הבאת מלט, כאשר שניהם אחראים ביחד על ייצור בטון. אם אחד מהם לא יעשה את חלקו, העבודה של השני תיפגע ולא תהיה תוצאה סופית. האם כדאי לתגמל עובדים על פי התוצאה הכוללת או רק על חלקם האישי? אליעד מציין כמה גישות אפשריות לפתרון בעיה זו: גישה ראשונה היא לתגמל את העובדים על פי התוצאה הסופית בלבד. כלומר, לומר לעובדים: אני משלם לכם רק לפי התוצאה הסופית (הבטון שיוצר) . בדרך זו, כל עובד יהיה בעל אינטרס לדאוג שהעובד השני יבצע את עבודתו כראוי. אליעד מדגיש שהבעיה בגישה זו היא שהעובדים יכולים להרגיש חוסר צדק, כי הם יגידו למה אני צריך להיות תלוי בעובד אחר?. גישה שנייה היא לתגמל כל עובד בנפרד על החלק שבאחריותו בלבד. הבעיה בגישה זו היא שעובד יכול לבצע את חלקו, אבל אם הצד השני לא עשה את חלקו - העבודה תיכשל בסופו של דבר. העובד הראשון ירגיש מתוסכל כיוון שה
משכורות לעובדים, כמה משכורת לשלם לעובד? כמה משכורת להציע? איך לקבוע את גובה השכר? כמה שכר לתת לעובד? עובד שמרוויח יותר מהבוס, לפי מה לקבוע את השכר, לתגמל עובדים, לתמרץ עובדים, לפטר עובדים, לגייס עובדים, מוטיבציה לעובדים
משכורות לעובדים, כמה משכורת לשלם לעובד? כמה משכורת להציע? איך לקבוע את גובה השכר? כמה שכר לתת לעובד? עובד שמרוויח יותר מהבוס, לפי מה לקבוע את השכר, לתגמל עובדים, לתמרץ עובדים, לפטר עובדים, לגייס עובדים, מוטיבציה לעובדים
... לעובדים, כמה משכורת לשלם לעובד? כמה משכורת להציע? איך לקבוע את גובה השכר? כמה שכר לתת לעובד? עובד שמרוויח יותר מהבוס, לפי מה לקבוע את השכר, לתגמל עובדים, לתמרץ עובדים, לפטר עובדים, לגייס עובדים, מוטיבציה לעובדים מהי הדרך הנכונה לקבוע שכר לעובדים? אליעד כהן פתח את הרצאתו בשאלה חשובה ומרכזית: האם כדאי לשלם לעובד כמה שפחות משכורת או כמה שיותר משכורת? על פי התפיסה הראשונית, רוב האנשים עשויים לחשוב שעדיף לשלם לעובד פחות, כי זה יקטין את ההוצאות של העסק ויגדיל את הרווח. אך אליעד מציין שזו אינה בהכרח האמת המוחלטת, ושיש גם היגיון לשלם לעובד שכר גבוה יותר. למה יש היגיון לשלם לעובד שכר נמוך? ההיגיון לשלם לעובד שכר נמוך טמון במטרה של העסק להרוויח יותר. המשכורת שמשלמים לעובד מהווה הוצאה, וההוצאות משפיעות ישירות על הרווח של העסק. ככל שהמעסיק משלם פחות לעובד, כך ההוצאות פוחתות, ולכן הרווחים עשויים לגדול. אליעד מסביר שלפעמים נראה הגיוני לצמצם את השכר של העובדים כדי להגדיל את הרווח של העסק. למה יש היגיון לשלם לעובד שכר גבוה? מצד שני, יש גם יתרונות לשלם לעובד שכר גבוה יותר. עובדים שמרוויחים יותר, בדרך כלל יהיו מרוצים יותר, ירגישו מוערכים יותר, ועשויים להשקיע יותר בעבודתם. במקרים כאלו, העובד עשוי להיות גם יותר מקצועי ונאמן, ולמעסיק יש סיכוי גבוה יותר לשמור אותו בעסק לאורך זמן. כשעובד מרוצה, הוא יכול להוות נכס חשוב לעסק ולהגדיל את ההכנסות של החברה. האם הגיוני שהעובד ירוויח יותר מהמעסיק? אליעד מציין שייתכנו מצבים בהם העובד מרוויח יותר מהמעסיק. לדוגמה, אם העובד מקבל בונוסים גבוהים עבור מכירות שהוא מבצע, ייתכן שהסך הכולל של תגמוליו יעלה על רווחי המעסיק עצמו. השאלה שהוא מציג היא אם זה אמור להפריע למעסיק. התשובה היא לא בהכרח. המעסיק לא אמור לדאוג כמה העובד מרוויח בהשוואה אליו, אלא האם הרווח הכללי של העסק הוא המקסימלי שניתן להשיג. כיצד קובעים את גובה השכר? ההחלטה לגבי גובה השכר לעובד צריכה להיעשות לפי תרחישים שונים שיבחנו את ההשפעה על הרווח. אם המעסיק משלם שכר מינימום, ההוצאות יהיו נמוכות, אך ייתכן שהעובד יהיה פחות מקצועי ופחות מחויב לעסק. אם המעסיק משלם שכר גבוה יותר, ייתכן שההוצאות יגדלו, אך ייתכן גם ש
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כתיבת הסכם, יעוץ לעורכי דין, איך לכתוב הסכם בצורה נכונה? כתיבת חוזה, איך כותבים הסכם קבלן? מי כותב הסכם? איך לנסח הסכם טוב? איך לנסח חוזה? איך לכתוב חוזה מסחרי? הסכם גירושין, חוזה עבודה, הסכם עובד מעביד, שיטות לכתוב הסכם מסחרי, איך לנתח הסכם עסקי? טעויות בכתיבת הסכם התקשרות, הסכם למתן שירותים, איך לכתוב הסכם עם לקוח? איך לכתוב הסכם עם ספק? איך לכתוב הסכם עם שותף? עורך דין חוזים, איך כותבים הסכם שיתוף פעולה מסחרי? יעוץ ליטיגציה, יעוץ משפטי, חלק 4
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: עובדים, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עובדים, איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לאורח חיים בריא, קואצר לזוגיות, מאמן אישי להפרעות קשב בתחום עובדים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 14:24:06 - wesi1