אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סקרנות ✔עליסה בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת - פרומו ✔ מהי באמת מטרת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
עליסה בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת
מהי באמת מטרת המשחק של אלוהים?

אליעד כהן מסביר שהשאלה המרכזית ששואלת הדוברת היא בעצם, "אם אני במקום של אחדות, למה בכלל שארצה לשחק במשחק של החיים?". הוא מציין שהשאלה הזו מעידה על כך שהשואלת עדיין לא מבינה באמת מהי אחדות. אחדות, לפי אליעד, אינה מקום שנאחזים בו, אלא ההבנה העמוקה שאין דבר כזה אחדות מוגדרת. מי שמבין באמת מהי אחדות, יבין שאין בכלל שאלה כזאת, מכיוון שאין באמת הבדל בין מצב של משחק לבין מצב של אי - משחק. אין הפרדה בין לפני הבריאה לאחריה, ובין הרצון לשחק לרצון שלא לשחק. אליעד מסביר שכל השאלות בנוגע לתכלית הבריאה, מדוע אלוהים ברא את העולם או מה מטרת המשחק, מגיעות מאותו מקום של חוסר הבנה, שהרי כל תשובה שייתן רק תוליד שאלה נוספת.

האם אחדות ונפרדות הם באמת הפכים?

אליעד מבהיר את הנקודה שאחדות ונפרדות אינן הפכים. הוא מתאר זאת כ"הבנה הגדולה ביותר", או לחילופין כ"השיגעון הכי גדול שיש". מי שנמצא באחדות באמת לא מפריד בין הדברים, עבורו תפוז אחד ושני תפוזים הם אותו דבר בדיוק, אין שום הבדל בין לעבוד קשה לבין לשבת רגל על רגל. ההבנה הזו היא הבנה שמעל לשכל, מצב שבו אין כבר הגדרות והכל הופך להיות אחד ממש.

איך ניתן להגיע לחוויית האחדות ביום יום?

אליעד מסביר כיצד אפשר להגיע לחוויית האחדות בחיים היום - יומיים. בשכל, לדבריו, זה פשוט מאוד. אפשר להוכיח לוגית שהכל הוא אחד. אך מבחינת החוויה האישית, כדי באמת לחוות זאת, האדם צריך להיות אמיתי עם עצמו בכל רגע נתון, להבין כל פעולה וכל מחשבה שלו לעומק, עד שיגיע למסקנה שאין הבדל בין "אני אוכל" ל"אני לא אוכל", בין "אני יושב" ל"אני קם". ככל שהאדם יבין את עצמו יותר לעומק, כך יראה שאין שום סיבה או צורך לבחור פעולה אחת על פני פעולה אחרת.

מה מסמל הסרט "עליסה בארץ הפלאות" בדרך לחיפוש העצמי?

אליעד לוקח את הסרט "עליסה בארץ הפלאות" כדוגמה לתהליך חיפוש עצמי רוחני ופנימי שעובר על כל אדם. הסרט הוא למעשה משל פנימי על התודעה האנושית, ועל הדרך שבה האדם מחפש משמעות אמיתית בתוך מציאות שנראית חסרת משמעות. עליסה נמצאת בשיעור היסטוריה עם מורה, אבל אינה מתעניינת בו. מבחינתה, כל ההיסטוריה היא מתה וחסרת חיים. זה דומה לאדם שחווה את חייו בצורה יבשה, משעממת, חסרת חיות, ומרגיש שכל המידע והסיפורים שהוא שומע סביבו הם ריקים מתוכן.

עליסה אומרת שהיא רוצה ספרים עם תמונות, לא סתם טקסט מת, כי התמונה היא סמל לחיות אמיתית. האדם רוצה חוויה, לא רק מידע יבש. המורה שלה אומרת לה שהרעיון שלה הוא "שטויות", ועליסה דווקא מתחברת לכך ואומרת, "אם זה שטויות, זה בדיוק מה שאני רוצה". הכוונה כאן היא שהדרך לאמת עוברת דרך המוכנות ללכת נגד השכל המקובל, ולחקור דווקא את מה שנחשב שטויות.

מדוע עליסה רוצה עולם הפוך ומה זה מסמל?

עליסה מחליטה שהעולם שלה יהיה עולם הפוך, שבו כל "כן" יהפוך ל"לא" וכל מה שאמור להיות הגיוני, יהיה לא הגיוני. אליעד מסביר שכך גם האדם צריך לעיתים ללכת נגד השכל כדי להבין דברים עמוקים יותר. בכך שהאדם מוכן לוותר על ההיגיון, הוא בעצם מאפשר לעצמו להיפתח לשכל חדש לחלוטין, כזה שיכול לקלוט ולהבין דברים שמעבר להיגיון הרגיל.

איך הכניסה למחילת הארנב מייצגת חיפוש פנימי?

עליסה רודפת אחרי הארנב ומגיעה למחילת ארנב חשוכה וקטנה. המחילה הזו היא סמל לחיפוש הפנימי של האדם, כניסה לתוך התודעה שלו, לתוך הפנימיות והחושך. האדם נכנס למקום שבו הוא לא רואה את הסוף, ואין לו מושג לאן הוא הולך. התהליך הפנימי הזה הוא לעיתים מפחיד ולא ברור, אבל בסופו יש גילוי של עולם חדש. במחילה, עליסה חווה נפילה, פוגשת מכשולים וסיטואציות שונות, ואליעד מדגים דרכה את השלבים השונים שהאדם עובר בחיפוש שלו אחר משמעות ואמת.

מה המשמעות של להיות "גדול מדי" מול הדלת?

כשעליסה מגיעה לדלת קטנה, אומרים לה שהיא "גדולה מדי". זה מסמל את האגו של האדם שמונע ממנו להיכנס לעולם האמת. אליעד משתמש בדוגמה מהתנ"ך: "לא יראני אדם וחי", כלומר, - אי אפשר גם להחזיק בתודעה נפרדת (אגו) וגם לחוות את האחדות עם המציאות. האדם חייב להקטין את עצמו, את האגו שלו, כדי לעבור. אבל אפילו...
שאלה: אם אני במקום של אחדות, למה שאבחר לשחק?

אליעד: השאלה שלך מראה שאינך יודעת מה היא אחדות, האחדות היא לא משהו שאת נאחזת בו. שתביני שאין דבר כזה אחדות, אז תביני מה היא אחדות. השאלה שלך היא למעשה, למה אלוהים ברא את העולם? איך מהאחדות נוצרת נפרדות?

חזרנו לשאלה הראשונה, וכל תשובה שאני אתן לך, את תמשיכי לשאול עוד שאלות. ולכן התשובה היחידה היא שאין שאלה. לך בראש יש הבדל בין מה שהיה לפני הבריאה לבין מה שיש אחרי הבריאה, את מבדילה בין רצון לשחק, לרצון לא לשחק, אם היה לך שכל, היית מבינה שאין הבדל בין לשחק ללא לשחק.

אם היית מבינה מה היא אחדות, אז לא הייתה לך שאלה. את חושבת שאחדות נפרדת מנפרדות. אבל למעשה אחדות ונפרדות זה אותו אחד. אחדות זה לא הפוך מנפרדות.

אחדות זה הבנה גדולה, או השיגעון הכי גדול בעולם, שלא מפריד בין שום דבר. את רואה תפוז או שני תפוזים, זה אותו הדבר. אז אם אין הבדל בין אחד לשניים, אז אין הבדל בין לעבוד או לשבת ולא לעשות שום דבר. יש שכל שהוא מעבר לכל, ששם אין הגדרות.

שאלה: איך אני מגיעה לשם?

אליעד: בשכל זה קל, אפשר להוכיח לך שהכל אחד.

השאלה איך את מגיעה לשם בחוויה. בחוויה זה על יד אמת ביום יום. אם את בחיי היום יום תכריחי את עצמך להבין את עצמך, את בסוף תביני, שאם את אוכלת או לא אוכלת זה אותו הדבר. מה זה אומר, לא תהיה לך שאלה למה לאכול ולמה לא לאכול. בעין שלך את תראי, למרות שאת זזה, את תראי את עצמך בכל המקומות.

כשאתה רואה נפרדות, אתה רואה את אתמול נפרד מהיום ונפרד ממחר, מה זה בסך הכל? תמונה. אדם חושב שהיום זה מציאות אחת, ואתמול כבר איננו. אבל זה לא נכון, אם אתה מבין ויודע שמה שקרה אתמול, קיים גם עכשיו, אז אתה מבין שכול הואריאציות קיימות עכשיו.

אז ברובד מסוים אתה רואה רק את העולם הזה, אבל ברובד אחר בתוכך אתה רואה גם את כל שאר האפשרויות. אז אתה לא באמת נאחז בצורה הספציפית הזאת.

עכשיו נראה את עליסה בארץ הפלאות. שימו לב שבכל דבר יש שכל. יש תהליכים בסרט וזה מתאים לחיים שלנו. בכל אחד מאיתנו יש את עליסה, המורה שלה, הארנב וכו', כי בתוך האדם יש את כל הכוחות.

המורה שלה מנסה להוסיף לה מידע, מלמדת אותה היסטוריה, כל הדברים שלא מעניינים את עליסה. עליסה לא מתעניינת במה שהמורה שלה מלמדת ואומרת לה שהיא מקשיבה. מה זה מייצג? לאדם יש חיים שלמים, וכולם מדברים אליו, הבוס שלו, אשתו, והוא אומר, כן אני מקשיב, שלמעשה הוא לא מקשיב, כי העולם לא מעניין אותו, לא מעניין אותו מה שאומרים לו.

בשכל עליסה שומעת את המורה, היא באמצע שיעור, אבל בתת מודע היא חווה שיש סביבה עולם שלם, ולכן היא מדוכאת מהשיעור הזה. מצד אחד היא נמצאת במקום פתוח מלא חיות ומצד שני מצמצמים אותה בסיפורים על ההיסטוריה.

הסבל הכי גדול לאדם זה היסטוריה, כי הוא נושא על הגב שלו את כל מה שהיה. היסטוריה זה מוות, כי זה ממשיך את הרגע הקודם.

עליסה אומרת איך אפשר לקרוא ספר בלי תמונות? האדם אומר, איך אני יכול לחיות פה בלי תמונה, מה הכוונה? שאין שום חיות, הכל יבש. יש רק מידע, אבל מה זה באמת מייצג? אתה לא רואה את התמונה המקורית, אתה רוצה את החוויה.

ועליסה אומרת, בעולם שלי יהיו רק תמונות. והמורה אומרת לה, בעולם שלך, איזה שטויות. ואז עליסה אומרת, שטויות. מה הכוונה? אל תנסה להבין מעבר לזה, זה שטויות. עליסה רוצה עולם רק של שטויות, כלום לא יהיה כמו שהוא באמת, הכל יהיה להפך, מה שכן יהיה לא, ומה שלא יהיה כן. המורה אמרה לה שזה לא הגיוני, אז עליסה אמרה שאם זה לא הגיוני, אז זה מה שהיא רוצה.

כמו שאתה חוקר את עצמך, ומבין שזה נגד השכל, שזה לא הגיוני, לדעת את אלוהים. ואז מגיעים להבנה שצריך לחשוב נגד השכל. שזה גם וגם, שאין הבדל בין כלום.

בעולם של עליסה, החיות ידברו באותה שפה, כך שזה סוג של אחדות. עליסה אומרת, בעולם שלי, מה הכוונה? אלוהים אומר העולם שלי, בעולם שלי יש חוויית האלוהות, השמש זורחת בשבילי, הציפורים מצייצות לאלוהים, האלוהים הוא המלך. זאת החוויה של האלוהים, שזה העולם שלי, של אלוהים. גם בעולם של אלוהים, אין הבדל בין החי הצומח והדומם, הכל בהשתוות.

בא נגיד שלקיר יש תודעה, והאדם מצליח להתחבר לתודעה של הקיר, והוא חווה שהוא באמת הקיר, ודרך הקיר הוא רואה את העולם, אז למעשה אתה דובר את השפה של הקיר. כך שלא יהיה הבדל בין דומם לחי.

פתאום לא רואים את עליסה כשהיא אומרת, בעולמי שלי, מה הכוונה? לא שצריך לעצום עיניים, אלא בראש שלך, בתוכך במוח אתה מתנתק. עכשיו היא בהרגשה של צמצום, ואז היא מאנישה את הצמחים והחיות, ומבינה שזה יכול לקרות רק בעולם שלה. היא לא מבינה שכבר עכשיו הכל טוב, הטוב בעיניה יכול להיות רק בעולם משלה.

ואז היא אומרת שיכול להיות שזה באמת יקרה, למה? כי עולמי הוא ארץ הפלאות. אם האדם מבין עד כמה המציאות הזאת לא ברורה, אז הוא יוכל להבין שיש באמת ארץ פלאות. כשהאדם רואה שממש לא הגיוני מה שקורה בעולם, אז הוא מקווה לגלות משהו שהוא הפוך מהכל. עצם הגילוי של ארץ הפלאות כבר מחייה את כל החיים.

היא שוכבת ליד האגם, ומכניסה אצבע למים, סתם פעולה סתמית, זה המקום שבו האדם מתמסר ליום יום, לסתמי. מצד אחד היא רוצה את ארץ הפלאות, ומצד שני היא סתם מכניסה אצבע למים, למעשה פעולה אקראית, פעולה בלי שכל. ודרך פעולה זאת הכל מתהפך לה.

תארו לעצמכם שיש תודעה גם לעליסה שמשתקפת במים. אבל היא לא באמת קיימת, היא השתקפות של משהו אחר. זה כמו האדם, שהוא כאילו קיים, אבל הוא רק השתקפות של משהו אחר. כמו בדימויים בספרים, אומרים שהירח משתקף במים, אבל הוא כאילו לא תופס מקום. זה אומר, שאמנם נראה שאנחנו תופסים מקום, אבל למעשה אנחנו רק השתקפות ולכן לא תופסים מקום.

איך שהיא התמסרה לאופציה, שהיא רוצה עולם משלה, עולם של פלאות זה מתחיל לקרות. היא הלכה לשדה, עזבה את המורה שלה, אמרה שהיא רוצה הפוך, וזה קרה.

ואז היא רואה ארנב עם מקטורן, ושעון.

כול התהליכים בעולם בסופו של דבר, משקפים תהליך אחד ויחיד, שזה החיבור של היש והאין. מי שיבין פעם אחת את התהליך הראשון, יבין איך כל הדברים קשורים אליו. גם מה שאנחנו מדברים עכשיו זה משל למשהו יותר פנימי, ויש יותר פנימי, עד שמגיעים להבנה שהכל אחד.

כול מה שמוסבר פה, זה מה שכול אדם, עבר, או עובר או שיעבור את זה.

היא למעשה פעם ראשונה חווה התגלות של משהו מעבר לשכל. לראות ארנב עם מקטורת ושעון, זה מעל השכל. אבל בפעם הראשונה שהיא רואה את זה, היא לא חווה שזה מעל השכל, זה נראה לה עוד משהו משעמם בחיים, ואז זה פתאום מתחלף לה, היא לא רואה עוד דבר מת, היא רואה דבר חי.

מה זה אומר? כאשר האדם חוקר את היש ואת האין, בסוף הוא מגיע לנקודה שזה גם יש וגם אין, והוא כל כך רגיל שהכל לא מסתדר לו, אז הוא אומר, טוב, זה גם יש וגם אין, אבל פתאום הוא מתעורר ואומר, רגע, זה גם יש וגם אין. אז זה בכלל עולם חדש.

הארנב אומר, אני ממהר, אני כבר מאחר. ועליסה מתעניינת לאן כבר יכול הארנב למהר? כאן יש את השאלה גם, מדוע אלוהים ברא את העולם, מדוע הארנב ממהר?

ואז היא רואה את מחילת הארנב, מה זה מסמל? מקום קטן, פנימי, שחור, המקום להיכנס פנימה. ואז היא אומרת האם זה מקום למסיבה? האדם חוקר את התכלית שלשמה נוצר העולם, ומקווה שהוא יגלה תכלית גדולה כמו מסיבה, אבל הוא רואה שאין כל תכלית. אבל בסוף בסוף הוא יגלה עולם חדש, מעבר למנהרה החשוכה והמפחידה.

עליסה נכנסת למנהרה, ואז נופלת לתהום. היא מגיעה לחדר, ובחדר יש מנורה, שמאירה לה, אבל היא לא מצליחה לאחוז בה. הכוונה היא שיש אור שנותן לך חמצן, אבל אתה לא יכול לאחוז בו. ואז היא רואה מראה, אבל רואה את דמותה הפוכה, היא נכנסת לעולם הפוך.

המנהרה חשוכה, אבל יש בה עוד אובייקטים. מה מייצג החושך? מקום שאתה לא יודע לאן להתקדם. ואז אתה חווה עוד תובנות, עוד קווי חשיבה מסוימים.

ואז היא רואה דלתות, דלת ועוד דלת וכל דלת קטנה מהאחרת, וזה מראה שכשהאדם מתחיל לחקור לתוך השורש, מצטמצמות לו האפשרויות לברוח, ואז הוא חייב להתרכז יותר ויותר כדי לעבור דרך הנקודה.

מה שאנו מסבירים עכשיו הוא, שככול שיש לאדם יותר הקדמות, כך הוא מבין יותר טוב מה שקורה כאן. ככול שיש לאדם יותר הקדמות כך הוא יוכל לראות את השכל הזה בכל דבר. איך זה עובד? אנו רואים תהליך וזה עושה אסוציאציה לתהליך אחר.

למשל שני אנשים רבים. אפשר לראות שמאחורי אחד מהם יש פילוסופית חיים שלמה, וגם לשני יש פילוסופיה אחרת, או העדר פילוסופיה, שזוהי צורת חשיבה. ואז למשל כשאתה רואה שני אנשים רבים, זה לא שני אנשים רבים אלא שני צורות חשיבה שרבות, שני חלקים של אלוהים שרבים. ואם זה נראה לך מריבה שטותית, אז יש בזה הרבה שכל, כי אם זה באמת היה שטותי, הם לא היו רבים על זה. עד כמה עמוק אתה נכנס להבין את עצמך, כך אתה יכול להבין כל דבר.

היא מגיעה לדלת קטנה עם וילון. הוילון הכוונה שהוא המחיצה, מה שאת מרגישה שאת לא יכולה לעשות, זה מה שאת צריכה לעשות. מה שאת הכי לא מבינה, את זה את צריכה להבין. מה שהכי מנסים להסתיר ממך, את זה עליך לשאול.

ובדלת האחרונה, הדלת מדברת איתה, דרך המנעול. והמנעול אומר לה את גדולה מדי, זה בלתי אוויר. מה הכוונה? הכוונה שאת לא יכולה לעבור כי יש לך אגו גדול. זה מה שנאמר למשה, לא יראני אדם וחי. אתה לא יכול להיות גם בשכל של המציאות וגם להיות קיים. אם אתה קיים, אז אתה נפרד מהמציאות ולא יכול להבין אותה.

ואז הוא אומר לה, שתשתמש בבקבוק שעל השולחן. ואז הופיע שולחן עם בקבוק. למעשה מה שהיא חושבת מופיע. ואז היא שותה ונעשית קטנה ביותר, ולמעשה היא בגודל המתאים, מה זה אומר? אם אתה רוצה להסתכל מה היה לפני הבריאה, ואתה תופס הרבה מקום בעולם, אז לא תוכל לראות מה היה לפני הבריאה? כי התודעה שלך תופסת מקום, כשאתה אומר אני, כבר תפסת מקום. אם תקטין את השיגעון של עצמך, תוכל לראות מה רוצים ממך.

מה זה אומר? אתה בטוח שמה שאתה אומר זה נכון, אבל אל תהיה כל כך בטוח בזה. איך שאתה מקטין את הבטוח שלך, אתה רואה שאפשר להבין עוד דברים. כי ההגדרה חוסמת לך את האופציה להבין.

אבל המנעול אומר לה, אבל הדרך נעולה, האם אין לך מפתח? מה זה אומר, אמנם האדם עשה עצמו קטן, הוא התחבר לאחדות, אבל צריך מפתח. צריך להגיע לאחדות מהמקום הנכון. היא כאילו ניסתה לבטל את האגו של עצמה, אבל לא מהמקום הנכון, כי היא נשארה ללא המפתח.

אנשים בטוחים שהם בהתקדמות רוחנית. הם מרגישים שהם נהיים יותר קטנים, אבל כשהוא יגיע לדלת הוא יראה שאין לו מפתח. אם מראש היא הייתה חושבת על המפתח, אז היא הייתה מקטינה את עצמה בדרך הנכונה. המפתח הכוונה לאמת. כולם חושבים שאם תהיה להם ענווה הם יצליחו, אבל הרעיון הוא שלפני שאתה עובר תהליך של צמצום האגו, תבדוק אם בסוף, התהליך ייתן לך משהו.

תבדוק בשכל, למה אני צריך עכשיו להתאמץ עשר שנים כדי שיהיה לי רצון להשפיע, אם אני יודע שאפילו אם יהיה לי אותו זה לא יעזור?

המפתח בעיני הוא ההבנה, האמת, הוא הדבר שבלעדיו לא תוכל להמשיך, אפילו אם תקטין את האגו שלך.

אז מה עושה אדם שנתקע?

ואז היא גודלת מאוד מאוד, ובועטת בו. מה זה אומר? שאין אני והוא יכולים לגור בכפיפה אחת. זה שאי אפשר גם אותך וגם את אלוהים. אם אתה מתחיל לגדול אתה דוחף את אלוהים החוצה, ואז מתחילות לך בעיות.

ואז היא מתחילה לבכות ולבכות, והבכי שלה גורם לנהר, ואז היא מצליחה לצאת מהחדר. הבכי טוב, מתי? כאשר הוא נובע מעצמו. אבל אם אתה מתחיל לחשוב שכדאי שתבכה כדי ש... זה לא שווה.

אדם נהנה מהסרט, אבל לא מבין למה הוא נהנה, הסיבה היא, שבתת מודע הדברים מתקשרים אליך ובסופו של דבר אתה חווה מה עובר עליך. התהליכים האלה בכל מקרה קורים, באם אתה מבין או לא מבין זה קורה, אבל עכשיו אנחנו מעלים את זה החוצה. יש משמעות לכל דבר, עד שבסוף רואים את זה דרך העיניים של היוצר.

היא נסחפת לים, ורואה אנשים מסתובבים מסביב להר קטן, יש פה מרוץ שיש לו תכלית, אבל התכלית לא מובנת, הכל זה רק בירבורים, אין סוף כי אין התחלה. איך אתה רוצה שתהיה לעולם תכלית, אם אין לו סיבה מהתחלה.

למעשה כל העולם שלנו הוא בירבורים, כולם מדברים, אבל אין לזה סוף. התהליך הזה של אלוהים, שהוא למעשה עושה משהו חסר תכלית, זה בעצם דבר שגם בני האדם עושים אותו. יש אחד שכול הזמן מריץ את האחרים, וכולם רצים. והמורה אומר לעליסה, את יודעת למה את לא מתייבשת, כי את לא רצה עם כולם. הקטע של חשיבות הקבוצה נמצא בדת. אז מה עם כל בני ישראל ראו את אלוהים, האם הם כולם טעו? האם במשך כל כך הרבה דורות כולם טעו? כן, כולם טעו.

אבל עליסה מתמרדת, אז מה אם כולם רצים, איך אפשר להתייבש? אבל עליסה נזכרת למה היא נמצאת שם, ואז מופיע הארנב. הארנב רץ לכיוון היער.

עליסה נכנסת ליער ופוגשת שני דמויות, והם מנסים לחסום אותה מללכת. הם חווים זאת כמשחק והיא חווה זאת כמניעה. מה שנראה לך כמניעה וכחסימה זה למעשה רק משחק.

ואז היא אומרת להם שהיא ממהרת, והם שואלים למה? והיא עונה, כי אני סקרנית. ואז הם מספרים לה סיפור על הצדפות, איך נאכלו בגלל הסקרנות. עליסה בגלל הסקרנות הגיעה לארץ הפלאות אבל הצדפות בגלל הסקרנות שלהן נאכלות. מה המשמעות? לכל האנשים יש רצון להבין, אבל הרצון הזה דופק אותם.

כמו שהנחש אמר לחווה, אתם תהיו כאלוהים, תבדילו בין טוב לרע. האדם יכול להיות בגן עדן, במקום שבו הכל אחד. אבל אנשים אומרים לו, האם זה טוב מצב שאין בו שכל? לא. בו תבדיל בין טוב לרע, והסקרנות להבין היא זאת שדפקה את האדם.

אבל זה לא רע רצון להבין, כולנו פה כי יש לנו רצון להבין. אם אתה סקרן עד הסוף זה טוב, או שאתה בכלל לא סקרן וזה גם טוב.

שאלה: אבל הצדפות היו צעירות והיה להם רצון ללמוד, אם הם היו שומעות לצדפה המבוגרת והיו נשארות איתה, מה הם היו עושות?

אליעד: מה שהצדפה המבוגרת עושה.

למעשה השאלה שלך היא, אם אני באחדות, מה אני יעשה, הכל יהיה טוב בעיני? אבל השאלה היא, האם אתה רוצה לחיות ולדעת שאתה אלוהים או לחיות ולדעת שאתה אדם? מצד האחדות אתה אולי סובל, אבל לא סובל באמת. ומצד הנפרדות אולי אתה נהנה, אבל לא נהנה באמת. השאלה היא מה אתה מעדיף?

באחדות אתה עדיין תוכל לסבול, אבל לא באמת. ואם ימאס לך באחדות, תמיד תוכל לחוות עוד סיבוב ולחזור לסבל של העולם. אבל אז לך תדע מתי תחזור לאחדות. בשביל האגו שלך עדיף שתהיה מלך ותפסיק לסבול.

שני הדמויות מנסות לגרום לה להבין שיכול לקרות רע בגלל הסקרנות, אבל עליסה אומרת, שהסקרנות לא הייתה טובה לצדפות, אבל זה לא קשור אליה.

למעשה אומרים לאדם, אל תהיה סקרן, אל תשתמש בשכל אם אתה לא מורשה, אבל מי אמר שאתה מורשה למה שאת כבר משתמש? למעשה אומרים לאדם, תשתמש אבל חלקית, תאמין חלקית, תחקור חלקית.

עליסה מרגישה רע, ולכן הסקרנות מובילה אותה, אבל אומרים לה, אל תלכי אם הסקרנות עד הסוף, את יכולה לקרוא ספרי היסטוריה, שזה יכול לספק סקרנות חלקית, אבל אל תלכי עד הסוף. גם לא אומרים לה לבטל את הסקרנות בכלל, כי אם היא הייתה מבטלת את הסקרנות לגמרי, לא הייתה לה כל שאלה.

ועליסה עוזבת אותם ונכנסת ליער, אל הלא נודע. ואז היא רואה את הארנב. והיא נכנסת לבית שלו להביא לו את הכפפות. והיא אומרת, איפה הארנב יכול היה לשים את הכפפות. למעשה היא מנסה לחשוב כמו הארנב...
פעם ראשונה בעל חיים מאבק פרחים הבנה עמוקה צריך להגיע חלום בני אדם הבדל לקרוא אני אוכל אלוהות אלוהים אמת ארץ הפלאות באיזו דרך ללכת המשחק של אלוהים השכל ללכת מטרות מטרת המשחק מטרת המשחק של אלוהים מעל השכל משחק משחקים סקרנות סרטים סרטים מצויירים סרטים מצוירים עליסה עליסה בארץ הפלאות שכל תכלית
סקרנות טובה / סקרנות רעה - מהי סקרנות טובה ורעה? איך להשתמש בסקרנות?
סקרנות טובה סקרנות רעה - מהי סקרנות טובה ורעה? איך להשתמש בסקרנות? תכונת הסקרנות הכרחית כדי לגרום לאדם להצליח. ככל שהאדם סקרן יותר כך הוא חוקר יותר בשכלו את המציאות וכך הוא מסוגל להתקדם יותר. יחד עם זאת צריך לדעת כיצד להשתמש בסקרנות. סקרנות טובה = חקר המהות = חקירה לעומק = פנימיות = גילוי רעיונות חדשים = חשיבה המצאתית = שבירת הנחות יסוד מוטעות = חשיפת האמת = טוב אמיתי. סקרנות רעה = מעטפת חיצונית = הסתכלות לרוחב = חיצוניות = קיבעון מחשבתי = השארות בהנחות יסוד מוטעות = אמונות טפלות = שקר = טוב שקרי = רע. שימוש נכון בסקרנות הוא לחקור כל דבר לעומק, לא לקבל שום דבר כמובן מאליו. ולנסות להגיע לכל המידע האפשרי על המהות של כל דבר בשלמות. סקרנות טובה חוקרת את הסיבות של כל דבר. את הסיבות של הסיבות. ואת הסיבות הראשונות שמהן התחיל הכל. עד שהאדם מגיע לבירור האמת מדוע באמת הדברים כפי שהם. סקרנות טובה שואלת שאלות. קח כל נושא ותשאל עליו את כל השאלות האפשריות. קח כל רעיון ותנסה לאמת אותו, על ידי זה שתשאל תמיד אולי ההפך הוא הנכון? חפש תמיד את הצד הנגדי כדי להגיע אל האמת הפנימית. בלי סקרנות האדם לא יוכל להגיע אל חקר האמת. מצד שני סקרנות מיותרת היא התעסקות בחיצוניות ולא במהות. מצד האמת כל דבר בסופו של דבר מוביל את האדם אל הפנימיות בדרך כלשהי. גם לחקור את מה שאינו מהותי, בסופו של דבר יוביל את האדם לחקור את המהות. אך אם אפשר לקצר את התהליך ולהתמקד במהות, אז למה לא?! סקרנות היא תכונה טובה גם לצורך חיפוש עצמי. על האדם להשתמש בתכונת הסקרנות שלו ולגלות את כל האמת על עצמו. לדעת את האמת על עצמך = להבין מהו הרצון הראשון שממנו נובעים כל הרצונות שלך. לדעת את האמת על עצמך = להבין מהי המהות האמיתית של התודעה ... מבצע בכל רגע. לדעת את האמת על עצמך = להבין את עצמך בשלמות. לסיכום: השתמש בתכונת הסקרנות בחכמה וברר עם עצמך את המהות של הדברים. ככל שתבין את המהות טוב יותר, המציאות תתגלה לך כטובה יותר. ...
סקרנות אינטלקטואלית - מתי סקרנות טובה ומתי לא?
סקרנות אינטלקטואלית - מתי סקרנות טובה ומתי לא? סקרנות, היא הרצון של האדם לדעת את מה שהוא לא יודע. הסקרנות מאפשרת לאדם להבין טוב יותר את המציאות שבה הוא חי, וללמוד דברים חדשים. ובעקרון, ככל שהאדם מבין טוב יותר את המציאות, כך טוב לו יותר. אאכ אין לאדם שום דעה עצמית לגבי ... תמיד טוב לו. אבל אם האדם מנסה להבין את המציאות, אז ככל שהוא יבין את המציאות טוב יותר, כך הוא יחיה איתה יותר בשלום. והסקרנות מאפשרת לאדם לגלות דברים חדשים על המציאות וכולי. אלא, שקיימת גם סקרנות לא טובה. והיא הרצון של האדם, להבין את מה שלא ניתן להבין. או במילים אחרות, הסקרנות לא טובה כאשר האדם מנסה להבין בדרך המקובלת, את מה שאי אפשר להבין בדרך המקובלת. ולמה הכוונה? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי המציאות קיימת כפי מה שהיא. ולמרות שיש דברים ... האדם להבין, שהוא לא מבין את המציאות, בגלל מגבלת השכל האנושי שלו. ועליו להבין שאי אפשר להבין, לפחות לא בצורה לוגית. והסקרנות, היא טובה ומאפשרת לאדם לגלות את האמת. אבל צריך גם לדעת לעצור, אם מגיעים למקומות שהקושי להבין אותם, נובע, לא בגלל שהם אינם נכונים, אלא בגלל המהות הפרדוקסאלית שלהם. ... במציאות, ואם כן מה ההסבר שלהם. אלא אנחנו מזכירים לאדם באופן כללי, להיות מודע למגבלות יכולת ההבנה שלו. לסיכום: סקרנות היא טובה. אבל צריך לדעת מתי להשתמש בה, ומתי לעצור. ...
מה זה ספוילר? לדעת מראש מה יקרה, צפייה בסרטים, טריילר, ליהנות מסרטים, תקציר של סרט, ספוילר של סרט, סקרנות בסרט, איך ליצור עניין אצל הצופה? אזהרת ספוילרים, זהירות ספוילר
מה זה ספוילר? לדעת מראש מה יקרה, צפייה בסרטים, טריילר, ליהנות מסרטים, תקציר של סרט, ספוילר של סרט, סקרנות בסרט, איך ליצור עניין אצל הצופה? אזהרת ספוילרים, זהירות ספוילר
... ליהנות מסרטים, תקציר של סרט, ספוילר של סרט, סקרנות בסרט, איך ליצור עניין אצל הצופה? אזהרת ספוילרים, זהירות ספוילר האם כדאי לדעת מראש מה יקרה בסרט? אליעד כהן מסביר בהרצאתו את המושג ספוילר, ומנתח לעומק את ... מעדיפים להימנע ממנו כדי לשמור על אלמנט ההפתעה והסקרנות במהלך צפייה בסרטים או סדרות. אך אליעד מציג את השאלה האם באמת ידיעת הספוילר הופכת את הצפייה לפחות מעניינת או שאולי יש לה דווקא יתרונות. מה השתנה בטריילרים ... העלילה, במטרה לשמור את הצופה במתח וליצור אצלו סקרנות. אך כיום, לפי מחקרים שקרא אליעד, טריילרים נוטים לגלות חלק משמעותי יותר מהסיפור, כך שכבר לפני הצפייה הצופה יודע לא מעט על מה שעתיד להתרחש בסרט. שינוי זה ... הורסת חלק מהמתח ומההפתעה, כי הצופה מאבד את תחושת הסקרנות שמניעה אותו להמשיך לצפות ולהיות מופתע ממה שיקרה. מצד שני, הוא מדגיש גם את היתרונות שיכולים להיות לספוילר, ומציג דוגמה לכך באמצעות חוויית צפייה חוזרת בסרט ... זקוק לפירוט מלא של העלילה. האם ספוילר יכול לפגוע בסקרנות של הצופה? לדברי אליעד כהן, ברור שברגע שפרט משמעותי מהעלילה נחשף, הוא אכן פוגע באלמנט של הסקרנות. הצופה מאבד את תחושת האי - ודאות לגבי מה שיקרה, וחלק מההנאה של המתח והסקרנות אכן נפגע. אך יחד עם זאת, אליעד מדגיש שהצופה שמכיר את העלילה מראש יכול להתרכז בדברים אחרים בסרט, כמו בדמויות, ברגשות, בפרטים קטנים ובמוטיבים נוספים, ופחות ... והדבר תלוי בהעדפה האישית של הצופה. מי שמעדיף את הסקרנות וההפתעה, עדיף לו להימנע מספוילרים, ואילו מי שמעדיף התבוננות מעמיקה, יוכל ליהנות אפילו יותר אם יכיר מראש את העלילה. מה זה ספוילר? האם ספוילר הורס את הסרט? ... למה טריילרים מגלים פרטים מהסרט? האם ספוילר פוגע בסקרנות? איך ליצור עניין אצל הצופה? ...
אומנות, עיצוב, יופי, אסתטיקה, פרחים, הפילוסופיה של האומנות, ציורים, אמנות חזותית, אמנות מושגית, אמנות קונספטואלית
אומנות, עיצוב, יופי, אסתטיקה, פרחים, הפילוסופיה של האומנות, ציורים, אמנות חזותית, אמנות מושגית, אמנות קונספטואלית
... כיצד אפילו פרחים בתמונה יכולים להשרות על הצופה תחושת חום, נעימות או סקרנות, תלוי איך הם מוצגים. לדוגמה, הוא מתאר את ההבדל בין פרחים פתוחים לסגורים. פרחים פתוחים משדרים תחושת חופש ותחושת סקרנות , בעוד שפרחים סגורים יכולים להיתפס כנעולים או חסומים. הסיבה לכך היא שהמוח מחפש תמיד את הדינמיקה שבין פתוח לסגור ויכול למצוא תחושת סקרנות או רצון לגלות יותר במצבים שבהם יש אלמנטים פתוחים או לא ברורים בתמונה. האם העדפות אסתטיות תלויות אישיות בלבד? אליעד ...
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
... ייתכן שימצאו דרכים להתחבר ליקומים אחרים ולהשתמש במשאבים הנמצאים בהם. המדענים עצמם בודקים רעיונות מסוג זה מתוך סקרנות טהורה, כי לעולם לא יודעים לאן עשויים להוביל מחקרים מסוג זה. מי יודע, אולי יימצאו דרכים להחיות מתים או לעקוף את מגבלות הזמן. כיצד תפיסת יקומים מקבילים משחררת מחשבות או ... ולמשוך ממנו תועלת כלשהי, אולי כדאי לבדוק את זה. בנוסף, יש הסבר שכל רעיון חדש, כולל יקומים מקבילים, נבדק במדע מתוך סקרנות, כי לך תדע לאן זה עשוי להוביל. אולי מתוך המחקר נגלה דרכים חדשות להחיות מתים, לעקוף את מגבלות הזמן או לשנות את מה שנדמה כקבוע. כיצד תפיסת יקומים מקבילים משחררת מחשבות ... חלקיק מופיע ונעלם, עשוי להסביר שאטום מסוים חולק מעין מיקום עם יקום אחר. לא תמיד הדבר ברור עד הסוף, אך הוא מניע סקרנות מדעית ופילוסופית רחבה. האם זה סותר את תפיסת החלל והזמן המקובלת? כן ולא. מצד אחד, גישת אינסוף יקומים מנוגדת לתפיסה הרגילה שלנו, הרואה רק מציאות אחת בכל רגע. מצד שני, ...
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
... אינטימיות, אהבה או ערך עצמי, ובכך לעורר באדם א מיני משיכה מינית. נטרול אמונות שליליות: להסיר את התפיסות השליליות שיש לאדם לגבי מין, כגון שזה דוחה, שלילי או חסר משמעות. עוררות סקרנות : להציג לאדם את המיניות בצורה שתגרום לו לרצות לחקור אותה, על ידי יצירת עניין וחיבור ... התניה חיובית: קישור מין למשמעויות חיוביות הקיימות אצל האדם, כך שיפתח משיכה אליו. נטרול אמונות שליליות: אם אדם מחזיק באמונה שמין הוא שלילי, יש לעבוד על שינוי התפיסה הזו. יצירת סקרנות: הצגת המיניות בהקשרים שמעוררים עניין אצל האדם, כמו אינטימיות רגשית, אהבה או קרבה. ... הרגשיים שלו ולחבר אותם למין. ליצור עבורו התניה רגשית שמין קשור לחוויות חיוביות אחרות שהוא מחשיב כנעימות. לבחון את האמונות השליליות שלו לגבי מין ולנטרל אותן. למצוא דרכים לעורר סקרנות וליצור רצון לחקור את התחום. כיצד ניתן להפחית חשק מיני? כדי להפחית את החשק המיני אצל ...
הפרעת דחק פוסט טראומטית, תסמונת פוסט טראומטית, פוסט טראומה, חרדת נטישה, פחד מבגידה, פחד מנטישה, טראומות
הפרעת דחק פוסט טראומטית, תסמונת פוסט טראומטית, פוסט טראומה, חרדת נטישה, פחד מבגידה, פחד מנטישה, טראומות
... מאמינים שאסור שיינטשו אותם ושעליהם להימנע מכך בכל מחיר. אך אם בודקים לעומק, מגלים שאין בכך בהכרח משהו רע. סקרנות כמנגנון לשיפור ההתמודדות מי שיש לו סקרנות טבעית ישאל את עצמו שאלות ויבדוק את המציאות כל הזמן. לדוגמה, אם היה לו רצון לדעת יותר על הפחדים שלו, הוא היה ... ידעתי שאתה מעלה וידאו חוץ מהמפגשים. אליעד: עכשיו גילית דבר חדש כן אבל אני רואה שלא בדקת קודם כי אם היית יותר סקרן מטבעך היית נכנס אומר יש דבר חדש ואתה אמרת לא אני מאמין שאין מצב שהוא. ש: זה חדש מהיום? אליעד: אתה האמנת, לא ...
הערכה עצמית, להתחיל עם בחורה, סקס, תשוקה מינית, משיכה מינית, אוהבת מניאקים, חיזוק הביטחון העצמי, ביישנות, איך לא להתבייש? איך להעריך את עצמך? איך לאהוב את עצמך? דימוי עצמי, מיניות
הערכה עצמית, להתחיל עם בחורה, סקס, תשוקה מינית, משיכה מינית, אוהבת מניאקים, חיזוק הביטחון העצמי, ביישנות, איך לא להתבייש? איך להעריך את עצמך? איך לאהוב את עצמך? דימוי עצמי, מיניות
... לפתור זאת, הגבר צריך לגשת אל האישה ממקום של אני רוצה לבדוק אם את מתאימה לי ולא מתוך אני חייב אותך, תני לי ערך. הגבר אמור לשדר סקרנות ולא תלות. לדוגמה, אם אתה נמצא מול בחורה שנראית לך מושכת, במקום לומר לעצמך אני חייב להשיג אותה, חשוב אני סקרן לראות אם היא באמת מתאימה לי. כשאתה מגיע ממקום כזה, הביטחון העצמי שלך עולה, משום שאתה לא מאוים מדחייה. אתה פשוט בוחן את ... מסיבות פסיכולוגיות ואבולוציוניות. האתגר והקושי בהשגה מגבירים את התשוקה ואת תחושת הערך העצמי. חשוב לגשת מתוך עמדה של סקרנות ולא נזקקות. הפחד מדחייה הוא למעשה פחד עצמי, ויש לקבל את החסרונות שלך. קבלה עצמית ואי - שיפוטיות הם הבסיס לחיזוק ...
להרגיש כמו ילד, להשתחרר רגשית, להרגיש חופשי כמו ילד, שחרור רגשי, לשחק כמו ילד, לזרום כמו ילד, להיות מאושר כמו ילד, משחקי ילדים, לשחק עם ילדים, להרגיש חופשי עם עצמך, להתנהג בחופשיות
להרגיש כמו ילד, להשתחרר רגשית, להרגיש חופשי כמו ילד, שחרור רגשי, לשחק כמו ילד, לזרום כמו ילד, להיות מאושר כמו ילד, משחקי ילדים, לשחק עם ילדים, להרגיש חופשי עם עצמך, להתנהג בחופשיות
... אך אפשר לשחזר את התחושות וההנאה של הילד. לדוגמה, אדם יכול לטפס על עץ ולהרגיש את ההנאה שבכך, אך לא באותן סיבות שניהל אותן כילד, כמו תחושת הישגיות או סקרנות . מה ההבדל בין הגדרה של ילד להגדרה של מבוגר? ההבדל העמוק בין ילד למבוגר טמון בתפיסת הסיכון וההישג. כשילד טיפס על עץ, הוא נהנה בגלל תחושת הסיכון וההישגיות, בעוד שמבוגר ... את התחושות של הילד, אך לא בדיוק באותו אופן. לדוגמה, אפשר לטפס על עץ ולהרגיש את ההנאה שבכך, אך לא באותן סיבות שניהלת אותן כילד, כמו תחושת הישגיות או סקרנות. מה ההבדל בין הגדרה של ילד להגדרה של מבוגר? אליעד מסביר את ההבדל בין ההגדרה של ילד למבוגר דרך דימוי של טיפוס על עץ. כשילד טיפס על עץ, הוא נהנה בגלל תחושת הסיכון ...
50 גוונים של אפור, חמישים גוונים של אפור, מה אנשים אוהבים? מה מושך אנשים? סקס ואלימות, סרטים בקולנוע
50 גוונים של אפור, חמישים גוונים של אפור, מה אנשים אוהבים? מה מושך אנשים? סקס ואלימות, סרטים בקולנוע
... לגיטימציה להתנסות במשהו שנחשב בעיניהם לא לגיטימי בדרך כלל. כאשר אדם מתמודד עם האיסור, הדבר מעורר בו סקרנות עזה, מכיוון שהאיסור מזכיר לו שיש משהו שהוא אינו רשאי או לא מעז לעשות, וזה מעורר את הדמיון שלו. כך, הספר והסרט מאפשרים ... מוכיחה שיש ביקוש עצום ללגיטימציה מסוג זה. בסופו של דבר, הסיבה האמיתית להצלחתו של הספר היא השילוב בין סקרנות לגבי דברים אסורים, הצורך באישור חברתי והדיוק בגבולות העדינים בין מותר ואסור, שהופכים את החוויה למושכת כל כך עבור ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עליסה בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סקרנות, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סקרנות, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי, מאמן אישי לעסקים, קואצ'ינג אישי בתחום סקרנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5781 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 06:08:42 - wesi1