אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משחקים ✔עליסה בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת - פרומו ✔ מהי באמת מטרת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
עליסה בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת
מהי באמת מטרת המשחק של אלוהים?

אליעד כהן מסביר שהשאלה המרכזית ששואלת הדוברת היא בעצם, "אם אני במקום של אחדות, למה בכלל שארצה לשחק במשחק של החיים?". הוא מציין שהשאלה הזו מעידה על כך שהשואלת עדיין לא מבינה באמת מהי אחדות. אחדות, לפי אליעד, אינה מקום שנאחזים בו, אלא ההבנה העמוקה שאין דבר כזה אחדות מוגדרת. מי שמבין באמת מהי אחדות, יבין שאין בכלל שאלה כזאת, מכיוון שאין באמת הבדל בין מצב של משחק לבין מצב של אי - משחק. אין הפרדה בין לפני הבריאה לאחריה, ובין הרצון לשחק לרצון שלא לשחק. אליעד מסביר שכל השאלות בנוגע לתכלית הבריאה, מדוע אלוהים ברא את העולם או מה מטרת המשחק, מגיעות מאותו מקום של חוסר הבנה, שהרי כל תשובה שייתן רק תוליד שאלה נוספת.

האם אחדות ונפרדות הם באמת הפכים?

אליעד מבהיר את הנקודה שאחדות ונפרדות אינן הפכים. הוא מתאר זאת כ"הבנה הגדולה ביותר", או לחילופין כ"השיגעון הכי גדול שיש". מי שנמצא באחדות באמת לא מפריד בין הדברים, עבורו תפוז אחד ושני תפוזים הם אותו דבר בדיוק, אין שום הבדל בין לעבוד קשה לבין לשבת רגל על רגל. ההבנה הזו היא הבנה שמעל לשכל, מצב שבו אין כבר הגדרות והכל הופך להיות אחד ממש.

איך ניתן להגיע לחוויית האחדות ביום יום?

אליעד מסביר כיצד אפשר להגיע לחוויית האחדות בחיים היום - יומיים. בשכל, לדבריו, זה פשוט מאוד. אפשר להוכיח לוגית שהכל הוא אחד. אך מבחינת החוויה האישית, כדי באמת לחוות זאת, האדם צריך להיות אמיתי עם עצמו בכל רגע נתון, להבין כל פעולה וכל מחשבה שלו לעומק, עד שיגיע למסקנה שאין הבדל בין "אני אוכל" ל"אני לא אוכל", בין "אני יושב" ל"אני קם". ככל שהאדם יבין את עצמו יותר לעומק, כך יראה שאין שום סיבה או צורך לבחור פעולה אחת על פני פעולה אחרת.

מה מסמל הסרט "עליסה בארץ הפלאות" בדרך לחיפוש העצמי?

אליעד לוקח את הסרט "עליסה בארץ הפלאות" כדוגמה לתהליך חיפוש עצמי רוחני ופנימי שעובר על כל אדם. הסרט הוא למעשה משל פנימי על התודעה האנושית, ועל הדרך שבה האדם מחפש משמעות אמיתית בתוך מציאות שנראית חסרת משמעות. עליסה נמצאת בשיעור היסטוריה עם מורה, אבל אינה מתעניינת בו. מבחינתה, כל ההיסטוריה היא מתה וחסרת חיים. זה דומה לאדם שחווה את חייו בצורה יבשה, משעממת, חסרת חיות, ומרגיש שכל המידע והסיפורים שהוא שומע סביבו הם ריקים מתוכן.

עליסה אומרת שהיא רוצה ספרים עם תמונות, לא סתם טקסט מת, כי התמונה היא סמל לחיות אמיתית. האדם רוצה חוויה, לא רק מידע יבש. המורה שלה אומרת לה שהרעיון שלה הוא "שטויות", ועליסה דווקא מתחברת לכך ואומרת, "אם זה שטויות, זה בדיוק מה שאני רוצה". הכוונה כאן היא שהדרך לאמת עוברת דרך המוכנות ללכת נגד השכל המקובל, ולחקור דווקא את מה שנחשב שטויות.

מדוע עליסה רוצה עולם הפוך ומה זה מסמל?

עליסה מחליטה שהעולם שלה יהיה עולם הפוך, שבו כל "כן" יהפוך ל"לא" וכל מה שאמור להיות הגיוני, יהיה לא הגיוני. אליעד מסביר שכך גם האדם צריך לעיתים ללכת נגד השכל כדי להבין דברים עמוקים יותר. בכך שהאדם מוכן לוותר על ההיגיון, הוא בעצם מאפשר לעצמו להיפתח לשכל חדש לחלוטין, כזה שיכול לקלוט ולהבין דברים שמעבר להיגיון הרגיל.

איך הכניסה למחילת הארנב מייצגת חיפוש פנימי?

עליסה רודפת אחרי הארנב ומגיעה למחילת ארנב חשוכה וקטנה. המחילה הזו היא סמל לחיפוש הפנימי של האדם, כניסה לתוך התודעה שלו, לתוך הפנימיות והחושך. האדם נכנס למקום שבו הוא לא רואה את הסוף, ואין לו מושג לאן הוא הולך. התהליך הפנימי הזה הוא לעיתים מפחיד ולא ברור, אבל בסופו יש גילוי של עולם חדש. במחילה, עליסה חווה נפילה, פוגשת מכשולים וסיטואציות שונות, ואליעד מדגים דרכה את השלבים השונים שהאדם עובר בחיפוש שלו אחר משמעות ואמת.

מה המשמעות של להיות "גדול מדי" מול הדלת?

כשעליסה מגיעה לדלת קטנה, אומרים לה שהיא "גדולה מדי". זה מסמל את האגו של האדם שמונע ממנו להיכנס לעולם האמת. אליעד משתמש בדוגמה מהתנ"ך: "לא יראני אדם וחי", כלומר, - אי אפשר גם להחזיק בתודעה נפרדת (אגו) וגם לחוות את האחדות עם המציאות. האדם חייב להקטין את עצמו, את האגו שלו, כדי לעבור. אבל אפילו...
שאלה: אם אני במקום של אחדות, למה שאבחר לשחק?

אליעד: השאלה שלך מראה שאינך יודעת מה היא אחדות, האחדות היא לא משהו שאת נאחזת בו. שתביני שאין דבר כזה אחדות, אז תביני מה היא אחדות. השאלה שלך היא למעשה, למה אלוהים ברא את העולם? איך מהאחדות נוצרת נפרדות?

חזרנו לשאלה הראשונה, וכל תשובה שאני אתן לך, את תמשיכי לשאול עוד שאלות. ולכן התשובה היחידה היא שאין שאלה. לך בראש יש הבדל בין מה שהיה לפני הבריאה לבין מה שיש אחרי הבריאה, את מבדילה בין רצון לשחק, לרצון לא לשחק, אם היה לך שכל, היית מבינה שאין הבדל בין לשחק ללא לשחק.

אם היית מבינה מה היא אחדות, אז לא הייתה לך שאלה. את חושבת שאחדות נפרדת מנפרדות. אבל למעשה אחדות ונפרדות זה אותו אחד. אחדות זה לא הפוך מנפרדות.

אחדות זה הבנה גדולה, או השיגעון הכי גדול בעולם, שלא מפריד בין שום דבר. את רואה תפוז או שני תפוזים, זה אותו הדבר. אז אם אין הבדל בין אחד לשניים, אז אין הבדל בין לעבוד או לשבת ולא לעשות שום דבר. יש שכל שהוא מעבר לכל, ששם אין הגדרות.

שאלה: איך אני מגיעה לשם?

אליעד: בשכל זה קל, אפשר להוכיח לך שהכל אחד.

השאלה איך את מגיעה לשם בחוויה. בחוויה זה על יד אמת ביום יום. אם את בחיי היום יום תכריחי את עצמך להבין את עצמך, את בסוף תביני, שאם את אוכלת או לא אוכלת זה אותו הדבר. מה זה אומר, לא תהיה לך שאלה למה לאכול ולמה לא לאכול. בעין שלך את תראי, למרות שאת זזה, את תראי את עצמך בכל המקומות.

כשאתה רואה נפרדות, אתה רואה את אתמול נפרד מהיום ונפרד ממחר, מה זה בסך הכל? תמונה. אדם חושב שהיום זה מציאות אחת, ואתמול כבר איננו. אבל זה לא נכון, אם אתה מבין ויודע שמה שקרה אתמול, קיים גם עכשיו, אז אתה מבין שכול הואריאציות קיימות עכשיו.

אז ברובד מסוים אתה רואה רק את העולם הזה, אבל ברובד אחר בתוכך אתה רואה גם את כל שאר האפשרויות. אז אתה לא באמת נאחז בצורה הספציפית הזאת.

עכשיו נראה את עליסה בארץ הפלאות. שימו לב שבכל דבר יש שכל. יש תהליכים בסרט וזה מתאים לחיים שלנו. בכל אחד מאיתנו יש את עליסה, המורה שלה, הארנב וכו', כי בתוך האדם יש את כל הכוחות.

המורה שלה מנסה להוסיף לה מידע, מלמדת אותה היסטוריה, כל הדברים שלא מעניינים את עליסה. עליסה לא מתעניינת במה שהמורה שלה מלמדת ואומרת לה שהיא מקשיבה. מה זה מייצג? לאדם יש חיים שלמים, וכולם מדברים אליו, הבוס שלו, אשתו, והוא אומר, כן אני מקשיב, שלמעשה הוא לא מקשיב, כי העולם לא מעניין אותו, לא מעניין אותו מה שאומרים לו.

בשכל עליסה שומעת את המורה, היא באמצע שיעור, אבל בתת מודע היא חווה שיש סביבה עולם שלם, ולכן היא מדוכאת מהשיעור הזה. מצד אחד היא נמצאת במקום פתוח מלא חיות ומצד שני מצמצמים אותה בסיפורים על ההיסטוריה.

הסבל הכי גדול לאדם זה היסטוריה, כי הוא נושא על הגב שלו את כל מה שהיה. היסטוריה זה מוות, כי זה ממשיך את הרגע הקודם.

עליסה אומרת איך אפשר לקרוא ספר בלי תמונות? האדם אומר, איך אני יכול לחיות פה בלי תמונה, מה הכוונה? שאין שום חיות, הכל יבש. יש רק מידע, אבל מה זה באמת מייצג? אתה לא רואה את התמונה המקורית, אתה רוצה את החוויה.

ועליסה אומרת, בעולם שלי יהיו רק תמונות. והמורה אומרת לה, בעולם שלך, איזה שטויות. ואז עליסה אומרת, שטויות. מה הכוונה? אל תנסה להבין מעבר לזה, זה שטויות. עליסה רוצה עולם רק של שטויות, כלום לא יהיה כמו שהוא באמת, הכל יהיה להפך, מה שכן יהיה לא, ומה שלא יהיה כן. המורה אמרה לה שזה לא הגיוני, אז עליסה אמרה שאם זה לא הגיוני, אז זה מה שהיא רוצה.

כמו שאתה חוקר את עצמך, ומבין שזה נגד השכל, שזה לא הגיוני, לדעת את אלוהים. ואז מגיעים להבנה שצריך לחשוב נגד השכל. שזה גם וגם, שאין הבדל בין כלום.

בעולם של עליסה, החיות ידברו באותה שפה, כך שזה סוג של אחדות. עליסה אומרת, בעולם שלי, מה הכוונה? אלוהים אומר העולם שלי, בעולם שלי יש חוויית האלוהות, השמש זורחת בשבילי, הציפורים מצייצות לאלוהים, האלוהים הוא המלך. זאת החוויה של האלוהים, שזה העולם שלי, של אלוהים. גם בעולם של אלוהים, אין הבדל בין החי הצומח והדומם, הכל בהשתוות.

בא נגיד שלקיר יש תודעה, והאדם מצליח להתחבר לתודעה של הקיר, והוא חווה שהוא באמת הקיר, ודרך הקיר הוא רואה את העולם, אז למעשה אתה דובר את השפה של הקיר. כך שלא יהיה הבדל בין דומם לחי.

פתאום לא רואים את עליסה כשהיא אומרת, בעולמי שלי, מה הכוונה? לא שצריך לעצום עיניים, אלא בראש שלך, בתוכך במוח אתה מתנתק. עכשיו היא בהרגשה של צמצום, ואז היא מאנישה את הצמחים והחיות, ומבינה שזה יכול לקרות רק בעולם שלה. היא לא מבינה שכבר עכשיו הכל טוב, הטוב בעיניה יכול להיות רק בעולם משלה.

ואז היא אומרת שיכול להיות שזה באמת יקרה, למה? כי עולמי הוא ארץ הפלאות. אם האדם מבין עד כמה המציאות הזאת לא ברורה, אז הוא יוכל להבין שיש באמת ארץ פלאות. כשהאדם רואה שממש לא הגיוני מה שקורה בעולם, אז הוא מקווה לגלות משהו שהוא הפוך מהכל. עצם הגילוי של ארץ הפלאות כבר מחייה את כל החיים.

היא שוכבת ליד האגם, ומכניסה אצבע למים, סתם פעולה סתמית, זה המקום שבו האדם מתמסר ליום יום, לסתמי. מצד אחד היא רוצה את ארץ הפלאות, ומצד שני היא סתם מכניסה אצבע למים, למעשה פעולה אקראית, פעולה בלי שכל. ודרך פעולה זאת הכל מתהפך לה.

תארו לעצמכם שיש תודעה גם לעליסה שמשתקפת במים. אבל היא לא באמת קיימת, היא השתקפות של משהו אחר. זה כמו האדם, שהוא כאילו קיים, אבל הוא רק השתקפות של משהו אחר. כמו בדימויים בספרים, אומרים שהירח משתקף במים, אבל הוא כאילו לא תופס מקום. זה אומר, שאמנם נראה שאנחנו תופסים מקום, אבל למעשה אנחנו רק השתקפות ולכן לא תופסים מקום.

איך שהיא התמסרה לאופציה, שהיא רוצה עולם משלה, עולם של פלאות זה מתחיל לקרות. היא הלכה לשדה, עזבה את המורה שלה, אמרה שהיא רוצה הפוך, וזה קרה.

ואז היא רואה ארנב עם מקטורן, ושעון.

כול התהליכים בעולם בסופו של דבר, משקפים תהליך אחד ויחיד, שזה החיבור של היש והאין. מי שיבין פעם אחת את התהליך הראשון, יבין איך כל הדברים קשורים אליו. גם מה שאנחנו מדברים עכשיו זה משל למשהו יותר פנימי, ויש יותר פנימי, עד שמגיעים להבנה שהכל אחד.

כול מה שמוסבר פה, זה מה שכול אדם, עבר, או עובר או שיעבור את זה.

היא למעשה פעם ראשונה חווה התגלות של משהו מעבר לשכל. לראות ארנב עם מקטורת ושעון, זה מעל השכל. אבל בפעם הראשונה שהיא רואה את זה, היא לא חווה שזה מעל השכל, זה נראה לה עוד משהו משעמם בחיים, ואז זה פתאום מתחלף לה, היא לא רואה עוד דבר מת, היא רואה דבר חי.

מה זה אומר? כאשר האדם חוקר את היש ואת האין, בסוף הוא מגיע לנקודה שזה גם יש וגם אין, והוא כל כך רגיל שהכל לא מסתדר לו, אז הוא אומר, טוב, זה גם יש וגם אין, אבל פתאום הוא מתעורר ואומר, רגע, זה גם יש וגם אין. אז זה בכלל עולם חדש.

הארנב אומר, אני ממהר, אני כבר מאחר. ועליסה מתעניינת לאן כבר יכול הארנב למהר? כאן יש את השאלה גם, מדוע אלוהים ברא את העולם, מדוע הארנב ממהר?

ואז היא רואה את מחילת הארנב, מה זה מסמל? מקום קטן, פנימי, שחור, המקום להיכנס פנימה. ואז היא אומרת האם זה מקום למסיבה? האדם חוקר את התכלית שלשמה נוצר העולם, ומקווה שהוא יגלה תכלית גדולה כמו מסיבה, אבל הוא רואה שאין כל תכלית. אבל בסוף בסוף הוא יגלה עולם חדש, מעבר למנהרה החשוכה והמפחידה.

עליסה נכנסת למנהרה, ואז נופלת לתהום. היא מגיעה לחדר, ובחדר יש מנורה, שמאירה לה, אבל היא לא מצליחה לאחוז בה. הכוונה היא שיש אור שנותן לך חמצן, אבל אתה לא יכול לאחוז בו. ואז היא רואה מראה, אבל רואה את דמותה הפוכה, היא נכנסת לעולם הפוך.

המנהרה חשוכה, אבל יש בה עוד אובייקטים. מה מייצג החושך? מקום שאתה לא יודע לאן להתקדם. ואז אתה חווה עוד תובנות, עוד קווי חשיבה מסוימים.

ואז היא רואה דלתות, דלת ועוד דלת וכל דלת קטנה מהאחרת, וזה מראה שכשהאדם מתחיל לחקור לתוך השורש, מצטמצמות לו האפשרויות לברוח, ואז הוא חייב להתרכז יותר ויותר כדי לעבור דרך הנקודה.

מה שאנו מסבירים עכשיו הוא, שככול שיש לאדם יותר הקדמות, כך הוא מבין יותר טוב מה שקורה כאן. ככול שיש לאדם יותר הקדמות כך הוא יוכל לראות את השכל הזה בכל דבר. איך זה עובד? אנו רואים תהליך וזה עושה אסוציאציה לתהליך אחר.

למשל שני אנשים רבים. אפשר לראות שמאחורי אחד מהם יש פילוסופית חיים שלמה, וגם לשני יש פילוסופיה אחרת, או העדר פילוסופיה, שזוהי צורת חשיבה. ואז למשל כשאתה רואה שני אנשים רבים, זה לא שני אנשים רבים אלא שני צורות חשיבה שרבות, שני חלקים של אלוהים שרבים. ואם זה נראה לך מריבה שטותית, אז יש בזה הרבה שכל, כי אם זה באמת היה שטותי, הם לא היו רבים על זה. עד כמה עמוק אתה נכנס להבין את עצמך, כך אתה יכול להבין כל דבר.

היא מגיעה לדלת קטנה עם וילון. הוילון הכוונה שהוא המחיצה, מה שאת מרגישה שאת לא יכולה לעשות, זה מה שאת צריכה לעשות. מה שאת הכי לא מבינה, את זה את צריכה להבין. מה שהכי מנסים להסתיר ממך, את זה עליך לשאול.

ובדלת האחרונה, הדלת מדברת איתה, דרך המנעול. והמנעול אומר לה את גדולה מדי, זה בלתי אוויר. מה הכוונה? הכוונה שאת לא יכולה לעבור כי יש לך אגו גדול. זה מה שנאמר למשה, לא יראני אדם וחי. אתה לא יכול להיות גם בשכל של המציאות וגם להיות קיים. אם אתה קיים, אז אתה נפרד מהמציאות ולא יכול להבין אותה.

ואז הוא אומר לה, שתשתמש בבקבוק שעל השולחן. ואז הופיע שולחן עם בקבוק. למעשה מה שהיא חושבת מופיע. ואז היא שותה ונעשית קטנה ביותר, ולמעשה היא בגודל המתאים, מה זה אומר? אם אתה רוצה להסתכל מה היה לפני הבריאה, ואתה תופס הרבה מקום בעולם, אז לא תוכל לראות מה היה לפני הבריאה? כי התודעה שלך תופסת מקום, כשאתה אומר אני, כבר תפסת מקום. אם תקטין את השיגעון של עצמך, תוכל לראות מה רוצים ממך.

מה זה אומר? אתה בטוח שמה שאתה אומר זה נכון, אבל אל תהיה כל כך בטוח בזה. איך שאתה מקטין את הבטוח שלך, אתה רואה שאפשר להבין עוד דברים. כי ההגדרה חוסמת לך את האופציה להבין.

אבל המנעול אומר לה, אבל הדרך נעולה, האם אין לך מפתח? מה זה אומר, אמנם האדם עשה עצמו קטן, הוא התחבר לאחדות, אבל צריך מפתח. צריך להגיע לאחדות מהמקום הנכון. היא כאילו ניסתה לבטל את האגו של עצמה, אבל לא מהמקום הנכון, כי היא נשארה ללא המפתח.

אנשים בטוחים שהם בהתקדמות רוחנית. הם מרגישים שהם נהיים יותר קטנים, אבל כשהוא יגיע לדלת הוא יראה שאין לו מפתח. אם מראש היא הייתה חושבת על המפתח, אז היא הייתה מקטינה את עצמה בדרך הנכונה. המפתח הכוונה לאמת. כולם חושבים שאם תהיה להם ענווה הם יצליחו, אבל הרעיון הוא שלפני שאתה עובר תהליך של צמצום האגו, תבדוק אם בסוף, התהליך ייתן לך משהו.

תבדוק בשכל, למה אני צריך עכשיו להתאמץ עשר שנים כדי שיהיה לי רצון להשפיע, אם אני יודע שאפילו אם יהיה לי אותו זה לא יעזור?

המפתח בעיני הוא ההבנה, האמת, הוא הדבר שבלעדיו לא תוכל להמשיך, אפילו אם תקטין את האגו שלך.

אז מה עושה אדם שנתקע?

ואז היא גודלת מאוד מאוד, ובועטת בו. מה זה אומר? שאין אני והוא יכולים לגור בכפיפה אחת. זה שאי אפשר גם אותך וגם את אלוהים. אם אתה מתחיל לגדול אתה דוחף את אלוהים החוצה, ואז מתחילות לך בעיות.

ואז היא מתחילה לבכות ולבכות, והבכי שלה גורם לנהר, ואז היא מצליחה לצאת מהחדר. הבכי טוב, מתי? כאשר הוא נובע מעצמו. אבל אם אתה מתחיל לחשוב שכדאי שתבכה כדי ש... זה לא שווה.

אדם נהנה מהסרט, אבל לא מבין למה הוא נהנה, הסיבה היא, שבתת מודע הדברים מתקשרים אליך ובסופו של דבר אתה חווה מה עובר עליך. התהליכים האלה בכל מקרה קורים, באם אתה מבין או לא מבין זה קורה, אבל עכשיו אנחנו מעלים את זה החוצה. יש משמעות לכל דבר, עד שבסוף רואים את זה דרך העיניים של היוצר.

היא נסחפת לים, ורואה אנשים מסתובבים מסביב להר קטן, יש פה מרוץ שיש לו תכלית, אבל התכלית לא מובנת, הכל זה רק בירבורים, אין סוף כי אין התחלה. איך אתה רוצה שתהיה לעולם תכלית, אם אין לו סיבה מהתחלה.

למעשה כל העולם שלנו הוא בירבורים, כולם מדברים, אבל אין לזה סוף. התהליך הזה של אלוהים, שהוא למעשה עושה משהו חסר תכלית, זה בעצם דבר שגם בני האדם עושים אותו. יש אחד שכול הזמן מריץ את האחרים, וכולם רצים. והמורה אומר לעליסה, את יודעת למה את לא מתייבשת, כי את לא רצה עם כולם. הקטע של חשיבות הקבוצה נמצא בדת. אז מה עם כל בני ישראל ראו את אלוהים, האם הם כולם טעו? האם במשך כל כך הרבה דורות כולם טעו? כן, כולם טעו.

אבל עליסה מתמרדת, אז מה אם כולם רצים, איך אפשר להתייבש? אבל עליסה נזכרת למה היא נמצאת שם, ואז מופיע הארנב. הארנב רץ לכיוון היער.

עליסה נכנסת ליער ופוגשת שני דמויות, והם מנסים לחסום אותה מללכת. הם חווים זאת כמשחק והיא חווה זאת כמניעה. מה שנראה לך כמניעה וכחסימה זה למעשה רק משחק.

ואז היא אומרת להם שהיא ממהרת, והם שואלים למה? והיא עונה, כי אני סקרנית. ואז הם מספרים לה סיפור על הצדפות, איך נאכלו בגלל הסקרנות. עליסה בגלל הסקרנות הגיעה לארץ הפלאות אבל הצדפות בגלל הסקרנות שלהן נאכלות. מה המשמעות? לכל האנשים יש רצון להבין, אבל הרצון הזה דופק אותם.

כמו שהנחש אמר לחווה, אתם תהיו כאלוהים, תבדילו בין טוב לרע. האדם יכול להיות בגן עדן, במקום שבו הכל אחד. אבל אנשים אומרים לו, האם זה טוב מצב שאין בו שכל? לא. בו תבדיל בין טוב לרע, והסקרנות להבין היא זאת שדפקה את האדם.

אבל זה לא רע רצון להבין, כולנו פה כי יש לנו רצון להבין. אם אתה סקרן עד הסוף זה טוב, או שאתה בכלל לא סקרן וזה גם טוב.

שאלה: אבל הצדפות היו צעירות והיה להם רצון ללמוד, אם הם היו שומעות לצדפה המבוגרת והיו נשארות איתה, מה הם היו עושות?

אליעד: מה שהצדפה המבוגרת עושה.

למעשה השאלה שלך היא, אם אני באחדות, מה אני יעשה, הכל יהיה טוב בעיני? אבל השאלה היא, האם אתה רוצה לחיות ולדעת שאתה אלוהים או לחיות ולדעת שאתה אדם? מצד האחדות אתה אולי סובל, אבל לא סובל באמת. ומצד הנפרדות אולי אתה נהנה, אבל לא נהנה באמת. השאלה היא מה אתה מעדיף?

באחדות אתה עדיין תוכל לסבול, אבל לא באמת. ואם ימאס לך באחדות, תמיד תוכל לחוות עוד סיבוב ולחזור לסבל של העולם. אבל אז לך תדע מתי תחזור לאחדות. בשביל האגו שלך עדיף שתהיה מלך ותפסיק לסבול.

שני הדמויות מנסות לגרום לה להבין שיכול לקרות רע בגלל הסקרנות, אבל עליסה אומרת, שהסקרנות לא הייתה טובה לצדפות, אבל זה לא קשור אליה.

למעשה אומרים לאדם, אל תהיה סקרן, אל תשתמש בשכל אם אתה לא מורשה, אבל מי אמר שאתה מורשה למה שאת כבר משתמש? למעשה אומרים לאדם, תשתמש אבל חלקית, תאמין חלקית, תחקור חלקית.

עליסה מרגישה רע, ולכן הסקרנות מובילה אותה, אבל אומרים לה, אל תלכי אם הסקרנות עד הסוף, את יכולה לקרוא ספרי היסטוריה, שזה יכול לספק סקרנות חלקית, אבל אל תלכי עד הסוף. גם לא אומרים לה לבטל את הסקרנות בכלל, כי אם היא הייתה מבטלת את הסקרנות לגמרי, לא הייתה לה כל שאלה.

ועליסה עוזבת אותם ונכנסת ליער, אל הלא נודע. ואז היא רואה את הארנב. והיא נכנסת לבית שלו להביא לו את הכפפות. והיא אומרת, איפה הארנב יכול היה לשים את הכפפות. למעשה היא מנסה לחשוב כמו הארנב...
לבכות לשחק במשחק קיום נפרד פחדים הוכחות שאין אלוהים לחיות את הרגע לגרום לאישה אולי אלוהים ברא את העולם אמיתי עם עצמו השכל שיש בכל דבר משחקים אלוהות אלוהים אמת ארץ הפלאות באיזו דרך ללכת המשחק של אלוהים השכל ללכת מטרות מטרת המשחק מטרת המשחק של אלוהים מעל השכל משחק משחקים סקרנות סרטים סרטים מצויירים סרטים מצוירים עליסה עליסה בארץ הפלאות שכל תכלית
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח? איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? משחקי חשיבה הם כלי משמעותי לפיתוח היכולות השכליות, אך חשוב להבין שלא כל משחק חשיבה משפיע באותה צורה על המוח ועל מיומנויות החשיבה. כאשר אדם רוצה לבחור את משחק החשיבה היעיל ביותר לפיתוח השכל, עליו להבין תחילה אילו מיומנויות המשחק דורש ממנו להפעיל. קיימים הבדלים משמעותיים בין סוגי המשחקים, כאשר כל משחק מתמקד במיומנויות שונות וביכולות אחרות. מהן שתי הקטגוריות המרכזיות של משחקי חשיבה? ניתן לסווג את משחקי החשיבה לשתי קטגוריות עיקריות, בהתאם לסוג המיומנויות הנדרשות במשחק: משחקים מבוססי ידע מקדים - משחקים אלו מחייבים את השחקן להסתמך על מידע קודם ועל ידע נצבר, כגון אוצר מילים, ידע כללי, עובדות היסטוריות או חוקים מוגדרים מראש. דוגמאות לכך הן משחקי טריוויה, תשבצים ותשחצים. משחקים מסוג זה תורמים בעיקר לחיזוק הזיכרון ויכולת השליפה של מידע, ופחות מעודדים חשיבה מופשטת ויצירתית. משחקים מבוססי חשיבה טהורה - משחקים הדורשים מהשחקן בעיקר יכולות שכליות, כגון ניתוח מצבים, הסקת מסקנות, חשיבה אסטרטגית ותכנון מהלכים קדימה. משחקים כאלה, כמו שחמט, סודוקו, חידות לוגיות ומשחקי אסטרטגיה, מחזקים את היכולות השכליות ללא תלות משמעותית בידע קודם. איך ניתן להעריך את התרומה של משחק חשיבה לפיתוח המוח? כדי להבין איזה משחק חשיבה תורם יותר לפיתוח המיומנויות הרצויות, יש לבדוק מספר היבטים מרכזיים של המשחק: רמת הידע המקדים הנדרש - ככל שהמשחק דורש יותר ידע חיצוני, הוא מאתגר פחות את החשיבה היצירתית והמופשטת, מכיוון שהשחקן ... מידע מוכר במקום ליצור פתרונות חדשים ויצירתיים. יכולת פתרון בעיות וחשיבה אנליטית - משחקים המחייבים פתרון בעיות, ניתוח מצבים מורכבים, והסקת מסקנות, הם אלו המחזקים באופן משמעותי את היכולות השכליות של האדם. חשיבה לטווח ארוך - משחקים שדורשים מהשחקן לתכנן מהלכים רבים קדימה ולחזות מהלכים של היריב (כמו שחמט ומשחקי אסטרטגיה מתקדמים) תורמים באופן משמעותי לחשיבה האנליטית והאסטרטגית. שימוש ...
מה המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? למה אנשים מפחדים ממוות ומסבל? מה הופך תחושה למרגשת? האם אפשר לבחור מה להרגיש? איך לפרק תחושות לגורמים? איך לשחק את משחק החיים? איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? מהם עקרונות הבחירה והתחושות בעולם של משחקים? האם אנחנו באמת בוחרים את הבחירות שלנו?
... המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? למה אנשים מפחדים ממוות ומסבל? מה הופך תחושה למרגשת? האם אפשר לבחור מה להרגיש? איך לפרק תחושות לגורמים? איך לשחק את משחק החיים? איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? מהם עקרונות הבחירה והתחושות בעולם של משחקים? האם אנחנו באמת בוחרים את הבחירות שלנו? מה הקשר בין דמויות שהאדם משחק לתחושות שהוא רוצה להרגיש? אליעד כהן פותח את השיחה בהסבר מרכזי: האדם לא חווה תחושות באופן ... הזמן לחוות תחושות ספציפיות. הדרך שבה האדם משיג את התחושות הללו היא באמצעות דמויות שהוא משחק במהלך חייו. לדוגמה, אדם הרוצה להרגיש שהוא מושך או יפה, יאמץ דמות של אדם מושך ויפה. מי שרוצה ... לו להרגיש. למה אנשים מתקשים להיות הדמות שהם בחרו? לעיתים קרובות אנשים חשים שהם לא באמת משחקים את הדמות מתוך בחירה אמיתית שלהם. הם חווים כאילו גורמים חיצוניים, כמו החברה, המשפחה או התרבות, כפו עליהם את הדמות שהם משחקים. מצב זה יוצר ניכור פנימי ותחושה של זיוף. אפילו אם האדם הוא זה שבחר בדמות, הוא עלול להרגיש ... מתוך מחויבות. ההבנה כי מדובר בבחירה מאפשרת שחרור מתחושת הכפייה והזיוף. האם יש רמות של משחק בדמויות? אליעד מסביר שקיימות רמות שונות של משחק. יש אנשים המשחקים משחק פשוט, כמו הרצון להיות יפה, להתחתן, לקבל אהבה. לעומתם, ישנם אלו המשחקים משחקים מורכבים יותר, כמו הרצון להיות אדם רוחני, להציל את העולם או להבין את מהות המציאות. עם זאת, כל האנשים משחקים, בין אם מדובר בפרופסור שרוצה להציל את כדור הארץ או בבחורה שרוצה להרגיש יפה - כולם נמצאים במשחק כלשהו. איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? הבנה אמיתית של החיים כמשחק מובילה לתפיסת חיים אחרת. כאשר האדם מבין שכל מה שהוא עושה הוא סוג של משחק, הוא מתחיל לקחת פחות ברצינות את ההתרחשויות והתחושות שלו. הוא מבין שכל הדמויות, התפקידים ... שלו. אליעד מדגיש כי מדובר בהבנה חווייתית ולא רק שכלית. אדם שמצליח לחוות בזמן אמת שהוא משחק, חווה חופש אמיתי ותחושת שליטה על חייו. מה המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? אליעד מציג רעיון עמוק, שבו האדם הוא כמו אלוהים שמשחק עם עצמו. כלומר, האדם בורא את הדמויות, בוחר את התחושות ומחליט על חוקי המשחק. אך כדי שהמשחק יהיה אפשרי, הוא חייב לשכוח שהוא אלוהים ולשחק בדמויות שונות, גם חלשות או סובלות, כאילו הן האמת המוחלטת. להיות אלוהים זה גם לבחור להיות לא ... שהוא מרגיש מחויבות פנימית להמשיך להתקיים או להימנע מסבל. אך כאשר האדם מבין כי מדובר במשחק ובבחירה שלו, הוא יכול לבחור גם לחוות פחד או סבל מתוך חופש ובחירה, ואז התחושות האלו הופכות ... גדולה, לא בגלל המים עצמם אלא בגלל עוצמת הרצון שלו. ככל שהאדם מזוהה יותר עם הדמות שהוא משחק, כך התחושות הופכות למרגשות יותר ולעיתים אף למגבילות, שכן האדם מתקשה לצאת מהדמות ומהתחושות ... מציע רעיון רדיקלי, שלפיו האדם יכול לבחור את התחושות שלו אם הוא יבין שכל התחושות הן חלק ממשחק שהוא בוחר. אם האדם חווה דמות מסוימת הגורמת לו להרגיש רע, הוא יכול לבחור להזדהות עם דמות אחרת ... להבין שהתחושה אינה מחויבת אלא סיפור שהאדם בוחר להזדהות איתו או לא. איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? אליעד מסכם שהמפתח לחופש הוא להבין שהחיים הם משחק ושהדמויות הן רק תחפושות. האדם יכול לבחור לחוות כל דבר, אך אסור לו להרגיש מחויב לכך. תחושת ...
לשחק משחקי חשיבה, איך לשחק משחק חשיבה? סודוקו, שש בש, דמקה, שחמט, קוביה הונגרית, אלגוריתם לפתור משחק, משחקי חשיבה לפיתוח המוח, משחקים לפיתוח חשיבה, כמה לשחק משחק חשיבה? לפתח את השכל
לשחק משחקי חשיבה, איך לשחק משחק חשיבה? סודוקו, שש בש, דמקה, שחמט, קוביה הונגרית, אלגוריתם לפתור משחק, משחקי חשיבה לפיתוח המוח, משחקים לפיתוח חשיבה, כמה לשחק משחק חשיבה? לפתח את השכל
לשחק משחקי חשיבה, איך לשחק משחק חשיבה? סודוקו, שש בש, דמקה, שחמט, קוביה הונגרית, אלגוריתם לפתור משחק, משחקי חשיבה לפיתוח המוח, משחקים לפיתוח חשיבה, כמה לשחק משחק חשיבה? לפתח את השכל איך משחקי חשיבה מפתחים את השכל? הרבה אנשים רוצים להיות חכמים יותר, כי הם מאמינים שככל שהם ... מרוצים יותר. אליעד כהן מסביר שהדרך המרכזית לפתח את השכל היא לפתור בעיות, אך יש דרך נוספת וחשובה לא פחות: לשחק משחקי חשיבה. אליעד מדגיש שכל משחק מפעיל את השכל במידה מסוימת, אפילו משחקים פיזיים כמו כדורגל דורשים מחשבה. אך משחקי חשיבה ייעודיים, כמו סודוקו, שחמט, דמקה, שש בש וקובייה הונגרית, מתמקדים בהפעלת השכל הרבה יותר. הם מאפשרים לאדם להתמודד עם אתגרים מורכבים ולפתח את החשיבה בצורה משמעותית. מהי הדרך הנכונה לשחק משחקי חשיבה? כשאדם משחק משחק חשיבה, קיימים שלבים ברורים שעליו לעבור כדי למקסם את פיתוח השכל שלו: בשלב הראשון, השחקן צריך להכיר היטב את חוקי המשחק. בשלב השני, עליו לנסות לנצח את המשחק בפועל, כלומר, לפתור אותו בהצלחה. בשלב השלישי, עליו לחפש שיטה או נוסחה שתאפשר לו לפתור את המשחק באופן שיטתי. השלב הרביעי והמתקדם ביותר הוא בניית אלגוריתם אידיאלי לפתרון המשחק. הדוגמה שאליעד משתמש בה היא משחק סודוקו. בשלב הראשוני, אדם משחק ומנסה לפתור את הלוח. בשלב מתקדם יותר, עליו למצוא שיטה שתאפשר לו לפתור כל לוח ... ביותר האפשרי - עם מספר הפעולות הנמוך ביותר שניתן לבצע. אליעד מסביר שכאשר מגיעים לפתרון האידיאלי ביותר של המשחק, כבר אין טעם להמשיך לשחק בו, כי אין התפתחות נוספת של החשיבה. לכן, יש לעבור למשחק הבא ולהתמודד עם אתגר חדש. איך נדע אם הבנו את המשחק לעומק? אליעד כהן אומר שהדרך לדעת האם באמת הבנו את השכל של המשחק היא לבדוק האם אנו מסוגלים לבנות תוכנה שתשחק נגד אנשים אחרים ותנצח אותם בצורה עקבית. כלומר, התוכנה צריכה להיות בנויה בצורה כזו שהיא מסוגלת לנצח כל משחק אפשרי במשחק הנתון. כשהגענו לנקודה הזו, משמעות הדבר היא שהבנו באופן מלא את העקרונות, החוקים והלוגיקה של אותו המשחק. אם לדוגמה בנינו תוכנה לפתרון קובייה הונגרית, חשוב לבדוק לא רק אם התוכנה מסוגלת ... מציע הוא הטוב ביותר, היעיל ביותר והמהיר ביותר שניתן למצוא. כל עוד הפתרון שלנו לא אידיאלי, עלינו להמשיך לשחק ולנסות לשפר את ההבנה שלנו לגבי המשחק. מהי החשיבות של מציאת הנוסחה האידיאלית במשחק? אליעד כהן מסביר שהרעיון המרכזי במשחקי חשיבה הוא לגלות את החוקיות שמאחורי פתרון ה
משחקים בזוגיות, קשה להשגה או קל להשגה, קשה להשגה או פחד להיפגע, קשה להשגה או פחד מזוגיות, אולי אני לא מספיק קשה להשגה? העמדת פנים בזוגיות, משחקת קשה להשגה, משחק קשה להשגה, איך להיות קשה להשגה באמת? שחקנים בזוגיות
משחקים בזוגיות, קשה להשגה או קל להשגה, קשה להשגה או פחד להיפגע, קשה להשגה או פחד מזוגיות, אולי אני לא מספיק קשה להשגה? העמדת פנים בזוגיות, משחקת קשה להשגה, משחק קשה להשגה, איך להיות קשה להשגה באמת? שחקנים בזוגיות
משחקים בזוגיות, קשה להשגה או קל להשגה, קשה להשגה או פחד להיפגע, קשה להשגה או פחד מזוגיות, אולי אני לא מספיק קשה להשגה? העמדת פנים בזוגיות, משחקת קשה להשגה, משחק קשה להשגה, איך להיות קשה להשגה באמת? שחקנים בזוגיות מה זה אומר להיות קשה להשגה או קל להשגה? בזוגיות, המושגים קשה להשגה וקל להשגה מתארים את האיזון בין כמה אתה רוצה את ... לא מודה לעצמו באמת על כך שהוא מפחד. במקום זאת, הוא מתרץ לעצמו שהוא פשוט קשה להשגה, מה שמוביל אותו לשחק משחקים מיותרים. מה קורה כשמשתמשים בקשה להשגה כתירוץ? לדוגמה, בחורה שמפחדת להתאהב ולהיפגע, אבל לא מודה בזה אפילו בפני עצמה, מתנהגת באופן שהיא קוראת לו קשה ... כדי להרגיש מאושר ושלם. מי שטוב לו באמת בלי קשר זוגי, ישדר באופן טבעי שהוא קשה להשגה, בלי שום צורך במשחקים מלאכותיים. האם אפשר לזייף להיות קשה להשגה? אליעד מדגיש שאנשים רבים טועים לחשוב שניתן לזייף התנהגות של קשה להשגה. הם משחקים משחקים כמו לא לענות מיד להודעות או לא להראות התעניינות בכוונה, מתוך מחשבה שזה ישדר שהם קשים להשגה. בפועל, הצד השני קולט זאת באופן מיידי. הוא חש שההתנהגות ... אדם שמפחד להיפגע בזוגיות ומנסה לשדר שהוא לא רוצה, הצד השני יקלוט אותו מיד. האם כדאי להיות קשה להשגה במשחק או במציאות? אליעד מסכם שהמטרה האמיתית היא להיות קשה להשגה באמת ולא במשחק. הדרך האמיתית היא להגיע למצב שבו טוב לך בלי זוגיות באופן אמיתי, ואתה לא תלוי רגשית בבן או בבת הזוג. רק אז ההתנהגות שלך תהיה טבעית ואטרקטיבית. מי שמשחק משחקים ומעמיד פנים יהיה שקוף וההתנהגות שלו תרגיש מלאכותית ולא מושכת. לסיכום - איך להפוך להיות קשה להשגה באמת? הדרך להפוך להיות קשה להשגה באמת היא פשוטה ... לפי אליעד כהן. צריך להשקיע בעצמך ולדאוג להיות מאושר גם ללא זוגיות. אדם מאושר ובטוח בעצמו לא זקוק למשחקים מלאכותיים או תירוצים כדי להסתיר את הפחדים שלו. באופן טבעי, הוא יהפוך להיות קשה להשגה ויהיה מושך יותר לצד השני. איך להיות קשה להשגה? כמה להיות קשה להשגה? מתי להיות ... להתאהב ולהיפגע, אבל במקום להודות בזה, היא מספרת לעצמה שהיא פשוט לא רוצה להיות קלה להשגה. התוצאה? היא משחקת את המשחק של להיות קשה להשגה בצורה הלא נכונה, מול האנשים הלא נכונים, ובזמנים הלא נכונים. מה שקורה בפועל זה שהיא מרחיקה מעצמה קשרים פוטנציאליים ובסוף גם פוגעת בעצמה רגשית. מה המשמעות האמיתית של להיות קשה להשגה? להיות קשה להשגה באמת, זה לא אומר לשחק משחקים. להיות קשה להשגה באמת, זה אומר שאתה טוב לך עם עצמך, שאתה לא תלוי רגשית בזוגיות, שאתה לא צריך את הקשר הזוגי כדי להרגיש שלם. כשהדבר הזה באמת מתקיים - אז באופן טבעי אתה משדר את זה, ואתה נתפס כקשה להשגה בלי הצורך לשחק משחקים . מה הטעות הנפוצה? הרבה אנשים משחקים משחקים כמו: אני לא אענה לה עכשיו כדי שהיא תחשוב שאני קשה להשגה. אני לא אראה לה שאני מעוניין כי אני רוצה שהיא תתאמץ. אבל כשזה לא אמיתי, זה מרגיש מאולץ - ... יודעים שהוא רוצה את האוכל - אז למה הוא מעמיד פנים? כך גם אדם שמפחד להיפגע - במקום להודות בזה, הוא משחק משחקים, אבל בסוף זה שקוף ונראה מלאכותי. אז מה המסקנה? אם אתם רוצים להיות מושכים יותר, אל תהיו קשים להשגה בתור משחק - היו קשים להשגה באמת. וזה אומר לדאוג להיות מאושרים גם בלי זוגיות, להיות בטוחים בעצמכם, ולא להשתמש במשחקים או תירוצים כדי להסתיר פחדים פנימיים. איך להיות קשה להשגה כמה להיות קשה להשגה מתי להיות קשה להשגה האם להיות קשה להשגה איך לגרום למישהו לרצות אותך איך לגרום למישהו ...
קנדי קראש, התמכרות לקנדי קראש, להתמכר לקנדי קראש, להתמכר למשחקים, המשחק קנדי קראש, גמילה מהתמכרות, טיפול בהתמכרות, לאהוב משחקים, ליהנות ממשחקים, לשחק קנדי קראש
קנדי קראש, התמכרות לקנדי קראש, להתמכר לקנדי קראש, להתמכר למשחקים, המשחק קנדי קראש, גמילה מהתמכרות, טיפול בהתמכרות, לאהוב משחקים, ליהנות ממשחקים, לשחק קנדי קראש
... לקנדי קראש, להתמכר לקנדי קראש, להתמכר למשחקים, המשחק קנדי קראש, גמילה מהתמכרות, טיפול בהתמכרות, לאהוב משחקים, ליהנות ממשחקים, לשחק קנדי קראש למה אנשים מתמכרים דווקא לקנדי קראש? ההרצאה של אליעד כהן עסקה בשאלה מדוע אנשים מתמכרים למשחק קנדי קראש, למרות שקיימים אינספור משחקים דומים. ראשית, אליעד הסביר כי המשחק יוצר שילוב מיוחד של אתגר, סיפוק מידי וחוויה אסתטית נעימה, שגורם לשחקן לחוש סיפוק בכל פעם שהוא מתקדם. הוא השווה את החוויה של קנדי קראש לאימורים, משום שהמשחק יוצר תחושה של ציפייה והתרגשות בכל שלב מחדש, בדומה למה ... בין קושי יחסי לבין תחושת השגת מטרה. המשחק לא קל מדי, אך גם לא קשה מדי. הוא גורם לאדם לחוש שהוא ... מדגיש שההתמכרות לקנדי קראש נובעת מכך שהמשחק עונה על צרכים פנימיים ורגשיים, ולא רק בגלל תוכנו או ייחודו. המשחק מעניק תחושה של שליטה, ביטחון והישג, והדימויים של סוכריות ... מעומס היום - יום. האם קנדי קראש הוא באמת משחק מיוחד יותר ממשחקים אחרים? לדעתו של אליעד, אנשים מתמכרים לקנדי קראש לא בגלל שהמשחק עצמו טוב יותר באופן מוחלט ממשחקים אחרים, אלא בגלל האופן שבו הוא משווק ומוצג. בדומה ... בוחרים דווקא בקנדי קראש, ולכן לא בהכרח המשחק עצמו מיוחד כל כך. הוא טוען שמדובר בשילוב של גורמים פסיכולוגיים, חברתיים ושיווקיים שגרמו למשחק לתפוס בצורה כה רחבה. האם משחקים אחרים יכולים ליצור את אותה התמכרות כמו קנדי קראש? לפי אליעד, גם משחקים אחרים יכולים לייצר התמכרות דומה, אבל קנדי קראש הצליח ... לתגמול, בין צבעוניות מושכת לבין פשטות המשחק. לדוגמה, משחקי כדורגל או משחקים ללא צורך במאמץ שכלי אינם מייצרים בדרך כלל אותה התמכרות ... אליעד הסביר שהסיבה שאנשים מתמכרים למשחק היא משום שבחיים האמיתיים הם לא מציבים לעצמם מטרות ... שיטה זו, האדם יכול להפוך גם את החיים עצמם למשחק מספק ומתגמל. כיצד אפשר לטפל בהתמכרות לקנדי קראש? לסיום, ... לקנדי קראש. הוא טוען שההתמכרות לא נגרמת מהמשחק עצמו, אלא מהתחושות שהוא מעניק. לכן, הדרך לטפל בהתמכרות היא להבין מה בדיוק גורם לתחושה הטובה במשחק, ולאחר מכן למצוא דרכים לשלב את התחושה הזו בחיים עצמם. ... אותן בצורה יעילה בחיים. אם אדם מבין שהמשחק נותן לו תחושת שליטה או הישגיות, עליו למצוא את הדרך ליצור תחושות אלו גם מחוץ למשחק. לסיכום ההתמכרות לקנדי קראש אינה בהכרח בשל ייחודיות ...
משחקים בזוגיות, למה הוא מתרחק כשאני מתקרבת? למה כשאני מתקרבת הוא מתרחק? האם הוא משחק בי? האם להיות קשה להשגה? ציפיות בזוגיות, התאמה זוגית, למה היא מתרחקת כשאני מתקרב? למה כשאני מתקרב היא מתרחקת? האם היא משחקת בי?
משחקים בזוגיות, למה הוא מתרחק כשאני מתקרבת? למה כשאני מתקרבת הוא מתרחק? האם הוא משחק בי? האם להיות קשה להשגה? ציפיות בזוגיות, התאמה זוגית, למה היא מתרחקת כשאני מתקרב? למה כשאני מתקרב היא מתרחקת? האם היא משחקת בי?
משחקים בזוגיות, למה הוא מתרחק כשאני מתקרבת? למה כשאני מתקרבת הוא מתרחק? האם הוא משחק בי? האם להיות קשה להשגה? ... למה היא מתרחקת כשאני מתקרב? למה כשאני מתקרב היא מתרחקת? האם היא משחקת בי? למה כשאני מתקרבת הוא ... ובת הזוג מתרחקת, וכשהוא מרפה, היא לפתע מתקרבת שוב. האם הוא או היא משחקים בי או שזה משהו אחר? תחושת הבלבול בסיטואציה כזאת היא טבעית, ורבים חושבים שהצד השני משחק בהם, או שאולי הוא אוהב אתגר ... שהצד השני רוצה מינון אחר של קשר. כלומר, זה לא בהכרח שהוא או היא משחקים בכם או רוצים אתכם רק כשאתם ... הוא מוריד את הטמפרטורה, וכשהמים קרים מדי, הוא מעלה אותה. הוא לא משחק סתם כך עם הטמפרטורה, אלא ... במצבים כאלה על ידי ניתוח הסיבה שבגללה התופעה מתרחשת: אם הצד השני משחק בך מתוך משחקי אגו או סתם כי הוא לא רציני, ... אחרי הבנה ברורה אפשר לקבל החלטות חכמות ומדויקות שיקדמו את הקשר. משחקים במערכות יחסים חם קר ... להיות שהצד השני פשוט רוצה מינון אחר של קשר. כלומר, זה לא בהכרח משחק, זה לא בהכרח שהוא או היא ... חמים מדי - הוא מקרר אותם. אם הם קרים מדי - הוא מחמם אותם. הוא לא משחק במים סתם כך, אלא מחפש להגיע ... במקרה כזה? יש לבחון לעומק למה זה קורה: אם זה קורה כי הצד השני משחק בך, אז אולי עדיף לא להיות ... למישהו לרצות רק אותך פחד ממחויבות בזוגיות מעבר למגורים משותפים משחקים במערכות יחסים, חם קר בזוגיות, חם קר במערכות יחסים, להיות קשה להשגה, להיות קל להשגה, משחקי חם קר בזוגיות, הוא לא ...
הצבת אתגרים, להציב אתגרים, התמודדות עם אתגרים, להשיג בחורות, בחורה מאתגרת, הכרויות, משחק בין המינים, מטרות ויעדים, טיזינג, משחקים במערכות יחסים, עם או בלי מורה רוחני, ריגוש במערכת יחסים
הצבת אתגרים, להציב אתגרים, התמודדות עם אתגרים, להשיג בחורות, בחורה מאתגרת, הכרויות, משחק בין המינים, מטרות ויעדים, טיזינג, משחקים במערכות יחסים, עם או בלי מורה רוחני, ריגוש במערכת יחסים
... אתגרים, התמודדות עם אתגרים, להשיג בחורות, בחורה מאתגרת, הכרויות, משחק בין המינים, מטרות ויעדים, טיזינג, משחקים במערכות יחסים, עם או בלי מורה רוחני, ריגוש במערכת יחסים מהם האתגרים שמניעים אותנו להתקדם במערכות יחסים? אליעד דיבר על התפיסה שלנו כלפי ... עולות שאלות רבות על מניעים פנימיים. במהלך ההרצאה, אליעד מסביר את המשחקים שיכולים להיווצר במערכות יחסים. לדוגמה, הוא מציין כיצד שחקנים קשים להשגה יכולים לגרום למישהו להרגיש שהוא שייך לאתגר, אבל ברגע שהוא משיג את ... קשר רציני או שאנחנו רק רוצים להרגיש שאנחנו יכולים להצליח. כיצד משחקים את המשחק המיני והרגשי במערכות יחסים? הדברים אליעד מציין בעניין דינמיקות במערכות יחסים הן בהקשר של תחושות של רצון שניתן להתערב ולהתאים אותן לפי המשחק שבני הזוג מייצרים ביניהם. הוא מציין שכשמישהו לא רוצה אותך, חשוב לדעת מתי להראות חוסר עניין ומתי לתת תשומת לב. הוא מדבר על העיקרון של טיזינג - כאשר אתה לא מראה כלפי אדם אחד את כל הרצון שלך, אלא משחק את המשחק שבו אתה נותן פעם כן ופעם לא. כלומר, אם אתה רוצה לבדוק אם מישהו רוצה אותך, תראה לו מעט מהעניין ואז תחזור להסתיר אותו כדי לבחון את התגובה. ... לתגובה, תדע אם האדם באמת רוצה אותך או אם הוא מעדיף את אתגר של המשחק. האם זה משחק או קשר רציני? לבסוף, אליעד מסביר כיצד כל משחק במערכת יחסים יכול להוביל למבוי סתום אם כל אחד משחק את המשחק שלו, ושאדם צריך לדעת מה הוא רוצה בסופו של דבר. לדוגמה, אם אחד הצדדים רוצה משחק ואת השני חשוב קשר רציני, הם עלולים למצוא את עצמם בסיטואציה בעייתית שבה אף אחד מהם לא יקבל את מה שהוא רוצה. לסיום, אליעד מציע שמי שלא יודע ... אותך? האם אתגרים חשובים להתפתחות אישית? כיצד להתמודד עם דינמיקות משחק במערכות יחסים? כן. ש: לאנשים יש... אליעד: לאנשים יש או לאנשים שאתה מכיר יש להם? אני מכיר נגיד אנשים שאין להם את זה, אני מכיר שלושה כאלו ... לא, אני אסתדר לבד אוקי אז אתה לא כל כך דחוף לך לצאת אתה עדיין משחק - משחק אני לא אני, בכוחות עצמי, הבנתי לבד, הוא הסביר לי, מי אני שאני אקשיב לו אני אקשיב לעצמי כל מיני חרטות כאלה. אבל אם אתה אומר ... או היא רוצה פחות ולפי זה תדע מה היא רוצה יותר האם היא רוצה יותר לשחק במשחק או שהיא רוצה יותר קשר רציני. ש: לא אבל יכול להיות שאם אתה לא תרצה, תלך לכיוון של הלא רוצה אז גם היא לא תרצה ואז יהיה נתק. ... שגורם לה לרצות אותך פחות ואתה מדי פעם עושה גיוון כזה ומכניס איזה משחק כזה, אתה מגוון אתה מדי פעם מראה שאתה רוצה ומדי פעם אומר שאתה לא רוצה ואתה רואה מה עושה לה יותר טוב, כאילו אתה רואה מה לפי הדינמיקה לפי ... או אתה רוצה ממנה משהו אחר. יש מקרים שאתה רוצה אותה ולא בא לך לשחק איתה משחקים אתה אומר לה כן רוצה אותך אבל היא בכלל רצתה לשחק משחקים, היא אומרת לך אבל אני לא רוצה אותך, אני רוצה שתגיד לי שאתה לא רוצה אותי ואז אחרי חודש תגיד לי שאתה רוצה אותי, ואז אני ארצה ... אתה מבין זה אנשים עם בעיה ואז אתה נפלת על מישהי שהיא בדיוק רוצה משחק ואתה רוצה את הרציני אז או שתשחק איתה את המשחק שלה או שכל אחד ילך לדרכו, ואז אתה צריך לבדוק מה אתה רוצה יותר ללכת לדרכך או לשחק איתה את המשחק כדי שאחרי חודש אתה תסבול מהמשחק ואחרי חודש היא תרצה אותך, ואז אתה אומר כן אבל אם היא תרצה אותי היא כבר לא תרצה אותי כי היא השיגה אותי צריך לשחק עוד פעם משחק ואני בכלל רוצה קשר רציני ואז אתה עוד פעם צריך לבדוק מה אתה רוצה לסבול יותר, אתה אומר רגע אבל אולי בכלל זה ישתנה, אולי אם היא תרצה אותי אולי היא פתאום תגלה שזה טוב ואז היא תפחד לאבד אותי, ואז היא כבר לא תרצה לשחק משחק. ש: ואז אתה מתחיל לשקוע מעבד את עצמך מהדעת. אליעד: ואז אתה לא יודע מה אתה רוצה מעצמך ובסופו של דבר אתה עושה את מה שאתה רוצה. ...
להחזיר אהבה, החזרת אהבה, הכרויות, להתחיל עם בחורה, מחפש קשר רציני, להחזיר אהבה, מחפשת קשר רציני, להכיר בחורה, דייטים, חיפוש זוגיות, אימון לזוגיות, אימון למציאת זוגיות, אימון למציאת בת זוג
להחזיר אהבה, החזרת אהבה, הכרויות, להתחיל עם בחורה, מחפש קשר רציני, להחזיר אהבה, מחפשת קשר רציני, להכיר בחורה, דייטים, חיפוש זוגיות, אימון לזוגיות, אימון למציאת זוגיות, אימון למציאת בת זוג
... מפחדת להיפגע, היא מתכוונת בעצם אתה לא מספיק יציב ורציני, מה שמעיד שהיא רוצה אדם רציני, יציב רגשית, וכזה שאינו משחק משחקים. למה משחקים לא עובדים במציאת זוגיות? אליעד מדגיש באופן חד משמעי שמשחקים של רוצה - לא רוצה, חם - קר ומניפולציות רגשיות אינן ... בן זוג שהיא יכולה לסמוך עליו לחלוטין, כזה שיציג לה עמדה ברורה של אני רוצה אותך ולא יפחד להודות ברגשותיו. המשחקים אמנם יכולים לעבוד לזמן קצר, אך בטווח הארוך, הם תמיד ... הבחור לא באמת מתכוון למילים שלו. אליעד מדגיש את הצורך בשינוי פנימי אמיתי - לפסיק להתעסק במחשבות של אגו או משחקים של רצון וכוח, ופשוט להיות כן לחלוטין לגבי הרצונות ... שלך. איך לשנות את הגישה שלך לזוגיות? אליעד מציע פתרון פרקטי לבחור: להכיר את המקומות בחיים שבהם הוא נוטה לשחק משחקים, ולזהות את ההקצנות בהתנהגותו. אם הוא נוטה ... אליעד ממליץ לבחור לשאול את עצמו בכנות: למה הוא רוצה דווקא את הבחורה הזו? האם הוא באמת רוצה קשר רציני או רק משחקים? איפה הוא בחיים שלו ממשיך לשחק משחקים גם בתחומים אחרים? האם הוא יכול להתחייב באופן מלא לרצון שלו? מה לעשות כאשר אהבה נדחית? לפי אליעד, כאשר אהבה נדחית, התגובה הנכונה היא לא להתעקש בכוח או לשחק משחקי אגו. הדרך היא לבדוק האם הסיבות שהאדם השני ... להחזיר אהבה? איך להתחיל עם בחורה? מה לעשות כשאהבה נדחית? איך למצוא זוגיות רצינית? למה בחורות דוחות אותי? האם משחקים עובדים בזוגיות? איך להפסיק לשחק משחקים בזוגיות? ...
להרגיש כמו ילד, להשתחרר רגשית, להרגיש חופשי כמו ילד, שחרור רגשי, לשחק כמו ילד, לזרום כמו ילד, להיות מאושר כמו ילד, משחקי ילדים, לשחק עם ילדים, להרגיש חופשי עם עצמך, להתנהג בחופשיות
להרגיש כמו ילד, להשתחרר רגשית, להרגיש חופשי כמו ילד, שחרור רגשי, לשחק כמו ילד, לזרום כמו ילד, להיות מאושר כמו ילד, משחקי ילדים, לשחק עם ילדים, להרגיש חופשי עם עצמך, להתנהג בחופשיות
... כמו ילד, להשתחרר רגשית, להרגיש חופשי כמו ילד, שחרור רגשי, לשחק כמו ילד, לזרום כמו ילד, להיות מאושר כמו ילד, משחקי ילדים, לשחק עם ילדים, להרגיש חופשי עם עצמך, להתנהג בחופשיות איך אפשר להרגיש כמו ילד ולהשתחרר רגשית? אליעד כהן מדבר על הצורך בשחרור רגשי והתחברות לתחושות של חופש כמו ... תחושת החופש וההנאה הפשוטה שמאפיינת את הילדות, ומסביר איך ניתן להתחבר לתחושות אלו גם בגיל בוגר. על פי אליעד, ילדים חיים את הרגע, משחקים ללא חשש מהתוצאה, ולומדים להרגיש חופשיים ללא מחויבות או דרישות כלשהן. איך משחקים עם ילדים יכולים להוביל לשחרור רגשי? המשחקים עם ילדים הם דרך להתחבר לאותו חלק הילדי שבתוכנו. אליעד מסביר שהילדים משחקים בלי לחשוב על התוצאה, הם פשוט נהנים מהחוויה. אם אדם מבוגר מצליח להשתחרר מהדרישות והציפיות של החיים, הוא יכול לחוות את המשחקים כמו ילד וליהנות מהם במלואם. האם אפשר לשחק ולהרגיש כמו ילד כאשר אנחנו מבוגרים? אליעד שואל אם אפשר לחוות את חוויית הילדות שוב בגיל מבוגר. הוא מציין שהדבר לא אפשרי בפיזי, אך אפשר לשחזר את התחושות ... מבלי לחוות את ההתנסות הפיזית? ההנאה מהחוויות לא תמיד תלויה רק בחוויות הפיזיות עצמן, אלא גם בהרגשה שהן מייצרות. אליעד נותן דוגמה לשחקן קוסמות שמח כשהוא עושה קסם, אך אדם אחר עשוי ליהנות מאותו קסם לא מתוך חוויות פיזיות, אלא מתוך תהליכי הלמידה וההבנה. איך מתחברים למשקפיים של הילד? ההבנה ... על דברים דרך משקפיים של ילד, הוא מצליח להתחבר בצורה חופשית יותר ולהתענג על החוויות שמילאו אותו בשמחה כילד. אליעד מציין שהילד משחק כדי להרגיש חופשי וללא מחויבות, בעוד שהמבוגר לעיתים משחק כדי להשיג מטרה כלשהי. האם יש הבדל בין חוויית המשחק של הילד לבין חוויית המשחק של המבוגר? ההבדל העיקרי הוא שמבוגר משחק לעיתים מתוך צורך להגיע למקום כלשהו, בעוד שהילד משחק מתוך חופש פנימי, מבלי לדאוג לתוצאה. אליעד מדגיש את הצורך של המבוגר להשתחרר מההכרחיות הזו כדי לחוות את חוויית המשחק כמו ילד, שהיא חוויה בלתי תלויה במטרה. איך אפשר להגיע למצב שבו נהנים כמו ילד? אליעד מציע שדרך אחת היא להבין את החוויה של הילד, ללא הצורך להגיע למטרה או להספיק משהו. הדרך השנייה היא להסתכל על המשחק עם משקפיים של ילד ולהתמקד בהנאה ובחוויות שולי המטרה, ולא בהשגת תוצאה. איך להיות כמו ילד במשחקים כשיש לך מטרות בוגרות? כדי לחוות את המשחקים כמו ילד, אליעד מציין שצריך להיות מסוגלים להתמקד בתהליך עצמו, בלי להתחשב בתוצאה או במטרה רחוקה. כל ניסיון לפתח את היכולת להתרכז בהנאה שבתהליך ולא בתוצאה הוא הצעד הראשון לעבר השחרור הרגשי. שחרור רגשי הרגשה כמו ילד משחקים עם ילדים להיות חופשי כמו ילד שחזור חוויות הילדות איך אפשר להרגיש כמו ילד ולהשתחרר רגשית? בהרצאה זו, אליעד מדבר על הצורך להשתחרר רגשית ולהרגיש חופשי ... ילד. הוא מציין את החשיבות שבתחושת החופש וההנאה הפשוטה ששמורה לילדים, ומנחה את השומעים איך להתחבר לתחושות אלו גם בגיל בוגר. איך משחקים עם ילדים יכולים להוביל לשחרור רגשי? אליעד מציין כי המשחקים עם ילדים יכולים לשמש כדרך להתחבר לחלק הילדי שבנו ולהרגיש את התחושות של חופש ושחרור רגשי. הוא מחדד כי ילדים משחקים מבלי לחשוב על תוצאה, הם פשוט נהנים מהחוויה. המשמעות היא שאם אדם בוגר מצליח להשתחרר מהדרישות והציפיות של החיים, הוא יוכל לחוות את המשחקים כמו ילד וליהנות מהם במלואם. האם אפשר לשחק ולהרגיש כמו ילד כאשר אנחנו מבוגרים? אליעד שואל אם זה אפשרי לשחק ולהרגיש כמו ילד בגיל מבוגר. הוא מציין כי הדבר לא אפשרי בפיזי, כי יש הבדל בין ההגדרה של ילד לבין ההגדרה של מבוגר. עם זאת, ניתן לשחזר את התחושות של הילד, ... על הדברים דרך משקפיים של ילד, הוא יכול להתחבר בצורה חופשית יותר ולהתענג על החוויות שמילאו אותו בשמחה כילד. אליעד מציין שהילד משחק כדי להרגיש חופשי וללא מחויבות, בעוד שהמבוגר לעיתים משחק כדי להשיג מטרה כלשהי. האם יש הבדל בין חוויית המשחק של הילד לבין חוויית ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עליסה בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: משחקים, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משחקים, איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לעסקים, מאמן אישי לקשב וריכוז, ספרים על אימון אישי בנושא משחקים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 17:46:01 - wesi1