אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם?...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים?
איך לפתח את החשיבה אצל ילדים ואצל ילדים עם אוטיזם?

כדי לפתח את החשיבה של ילד, בין אם מדובר בילד אוטיסט, ילד נורמלי, ילד שסובל מסכיזופרניה, או ילד עם הפרעת אישיות, צריך להבין תחילה שהשכל מתפתח על ידי מאמץ מחשבתי. אדם הופך לחכם יותר כאשר הוא מתאמץ לחשוב ולפתור בעיות. לכן, הדרך לפתח את החשיבה אצל ילדים היא ליצור עבורם מצבים שבהם הם נדרשים להפעיל את השכל ולחשוב כיצד להשיג מטרות שונות.

איך מאמץ שכלי עוזר לילדים להיות חכמים יותר?

המפתח העיקרי להתפתחות השכל הוא הצבת מטרות, משום שהשכל מתאמץ ומפתח יכולות חדשות בעיקר כאשר יש לו מטרה ברורה להשיג. לדוגמה, כשמבקשים מאדם להרים משקולת של 100 קילו, עליו להפעיל גם את השכל כדי להבין כיצד לבצע את הפעולה, אך בעיקר מדובר במאמץ פיזי. לכן, מאמץ שכלי טהור מתרחש בעיקר כאשר המשימה היא שכלית לחלוטין, כמו לפתור תשבץ, לסדר חדר או לשחק משחקי חשיבה. פעולות כאלה מפעילות את המוח ודורשות מחשבה מתמדת, ולכן מפתחות את החשיבה.

מדוע חשוב להציב מטרות לילדים שרוצים לפתח את החשיבה שלהם?

ילד שלא מציבים לו מטרות ברורות לא יפתח את החשיבה שלו מעצמו. ילד שיושב מול טלוויזיה כל היום או פשוט יושב ובוהה בקיר, בדרך כלל לא יפתח את השכל שלו. אומנם תיאורטית אפשר לפתח חשיבה גם מהסתכלות על קיר, אך רוב האנשים לא יצליחו בכך. לכן, אם אתם רוצים לפתח את החשיבה של ילד, חובה להציב לו מטרות שמחייבות אותו לחשוב.

כיצד מציבים מטרות לילד אוטיסט או לילד שסובל מסכיזופרניה?

כשמדובר בילדים עם קשיים מיוחדים כמו ילדים אוטיסטים או ילדים סכיזופרנים, יש להציב מטרות פשוטות ככל האפשר בתחילה. לדוגמה, אפשר להתחיל ממטרות בסיסיות כמו "בוא תסדר את החדר", "בוא תכין סלט" או "תנקה את הצלחת". מכיוון שפעולות אלו עלולות להיות מורכבות עבור הילד, יש לחלק אותן לחלקים קטנים וברורים יותר. למשל, ניקוי הצלחת יכול להתחלק לפעולות קטנות יותר:
  • להרים את הצלחת
  • לשים אותה בכיור
  • לפתוח את הברז
  • לקחת סקוץ' ולנקות את הצלחת
כך ניתן לוודא שהילד יוכל לבצע לפחות חלק מהפעולה ולהפעיל את מוחו בהדרגה.

איך מתאימים את המטרות ליכולות של הילד?

חשוב מאוד לדעת להתאים את המטרות ליכולות של הילד. אם המשימה תהיה קשה מדי, הילד עלול להירתע ולהימנע מחשיבה. לכן, יש לבחור משימות שמתאימות ליכולת הנוכחית שלו, לא קשות מדי ולא קלות מדי. עם הזמן ניתן להעלות את רמת הקושי בהדרגה כדי לעודד חשיבה מתקדמת יותר. לילדים נורמליים עם יכולות גבוהות יותר, ניתן להציב מטרות מורכבות יותר כמו משחקי חשיבה מתקדמים, תרגילי חשבון, או פעולות שדורשות פתרונות יצירתיים יותר.

האם פעולות פיזיות כמו ריצה יכולות לפתח את החשיבה?

באופן יחסי, פעולות פיזיות כמו ריצה או הרמת משקולות פחות יעילות לפיתוח החשיבה, משום שהן דורשות בעיקר מאמץ פיזי. למרות שהן עדיין דורשות חשיבה, הפעולה תיעצר כאשר הילד יגיע לקצה היכולת הגופנית שלו, ולכן הן פחות מומלצות. במקום זאת, מומלץ להתמקד בפעילויות שכליות טהורות כמו חידות, פאזלים, תשבצים או פעילויות הדורשות אסטרטגיה.

האם צפייה בטלוויזיה מפתחת את החשיבה של הילד?

גם צפייה בטלוויזיה יכולה לפתח את החשיבה, אך רק בתנאי שהילד באמת מתעניין בתוכן ומנסה להבין אותו. אם הילד רק בוהה בטלוויזיה בלי לחשוב על התוכן, הוא לא יפתח את שכלו. כלומר, גם כאן החשיבות היא בהצבת מטרות - במקרה זה, המטרה תהיה להבין את התוכן הנצפה.

איך אדם בוגר יכול לפתח את החשיבה של עצמו?

אותו עיקרון נכון גם לאדם בוגר שרוצה לפתח את שכלו. אם אדם בוגר רוצה לשפר את היכולות הקוגניטיביות שלו, עליו להציב לעצמו מטרות שמחייבות חשיבה מתמדת. אפשר לשחק משחקי חשיבה, לפתור חידות, לעסוק במשימות מאתגרות שכלית ולהמשיך להציב יעדים חדשים ככל שהיכולת השכלית מתפתחת.

לסיכום, מהו המפתח האמיתי לפיתוח החשיבה אצל ילדים?

המפתח המרכזי לפיתוח החשיבה הוא מאמץ שכלי שנוצר מהצבת מטרות ברורות. שכל של ילד או מבוגר מתפתח בדיוק כמו שריר בגוף: ככל שמאמנים אותו יותר במטרות מאתגרות שמתאימות לרמתו, הוא מתחזק ומתפתח בהתאם.
פיתוח חשיבה יצירתית אצל ילדים, הזיות אצל ילדים, סכיזופרניה של הילדות, סכיזופרניה של ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, סכיזופרניה בגיל הרך, סכיזופרניה בגיל ההתבגרות, סכיזופרניה בגיל מבוגר, איך לגרום לילד להיות ילד מחונן? איך לגדל ילדים חכמים יותר? עיוותי חשיבה אצל ילדים, איך השכל מתפתח? הצבת מטרות לילדים, פיתוח החשיבה באמצעות מאמץ שכלי, פיתוח החשיבה באמצעות הצבת מטרות, איך לאתגר את המוח באמצעות הצבת מטרות? משחקי חשיבה לילדים
סכיזופרניה בגיל ההתבגרות פיתוח מיומנויות חשיבה לקחת לגדל ילדים מחוננים שרירים פתרונות יצירתיים השגת מטרות ציר המקום הזיה פיתוח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה אוטיזם אוטיזם ילדים אוטיסט אוטיסטים איך לגדל ילדים איך לגדל ילדים חכמים איך לגדל ילדים מחוננים איך לגרום לילד איך לגרום לילד להיות חכם איך לגרום לילדים איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לטפל איך לטפל בילד איך לטפל בילד סכיזופרני איך לטפל בילדים איך לפתח איך לפתח את החשיבה איך לפתח את החשיבה לילדים איך לפתח את המוח איך לפתח את המוח לילדים איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לפתח מוח איך לשכנע את הילד איך לשכנע ילד איך לשכנע ילדים איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי הדרכה להורים הדרכת הורים המוח התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חינוך ילדים חכם חשיבה חשיבה הגיונית טיפול טיפולים יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית ילד ילד סכיזופרני ילדה ילדים ילדים אוטיסטים ילדים חכמים ילדים מחוננים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל לגדל לגדל ילד לגדל ילדים לגדל ילדים חכמים לגדל ילדים מחוננים לגרום לגרום לילד לגרום לילד להיות חכם לגרום לילדים להיות גאון להיות חכם להיות יותר חכם לחנך ילדים לחשוב בהיגיון לטפל לטפל בילד לטפל בילד סכיזופרני לטפל בילדים למה לפתח את המוח לפתח לפתח את החשיבה לפתח את החשיבה לילדים לפתח את המוח לפתח את המוח לילדים לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילדים לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מוח מחוננות מטופל מטופלים מטפל מיומנויות מיומנויות חשיבה מיומנויות חשיבה לילדים מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית סכיזופרן סכיזופרניה פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח החשיבה לילדים פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית פיתוח מיומנויות פיתוח מיומנויות חשיבה פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים פיתוח מיומנות שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
PDD, מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים
PDD, מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים
... מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים איך אפשר להבין ולטפל בילד עם הפרעה התפתחותית (PDD)? ההרצאה של אליעד מתמקדת בהבנת הטיפול בילדים הסובלים מהפרעות התפתחותיות שונות כמו PDD, ובעיקר בחוסר ההבנה של מבוגרים לגבי הסיבות להתנהגות של ילדים אלו. אליעד מחדד שהבעיה המרכזית בטיפול ובתקשורת עם הילד אינה נובעת מכך שהילד לא מסוגל להבין או להשתנות, אלא מהמבוגר עצמו, שלא באמת מבין את הילד. כדי להמחיש את הרעיון, אליעד נותן דוגמה של ילד שלוקח ביסלי שלא שייך לו. הוא מסביר שהילד לא מבין מדוע אסור לקחת משהו של מישהו אחר. המבוגר, לעומת זאת, תופס את זה כמחויב ולא כאפשרי, כלומר, הוא מבין בצורה אוטומטית שזה לא בסדר ולא יעלה בדעתו לקחת משהו של מישהו אחר. אבל הילד אינו מבין זאת, והוא עושה זאת כי הוא חושב רק על מה שמועיל לו או גורם לו הנאה, ואין לו תחושת אשמה או מצפון. מדוע המבוגר מתקשה להבין את התנהגות הילד? אליעד מסביר שהקושי של המבוגר נובע מכך שהוא בעצמו לא מבין את המנגנון הפנימי שמוביל אותו לפעול בצורה מסוימת. המבוגר רוצה לשנות את הילד מבלי להבין קודם את המניעים שלו עצמו. לדוגמה, כאשר הילד לוקח ביסלי שלא שלו, המבוגר כועס או נעלב, אך הוא לא שואל את עצמו מדוע זה מפריע לו. אליעד מציג שתי סיבות מרכזיות לכך שהמבוגר לא רוצה שהילד ייקח את הביסלי: סיבה תועלתנית - הוא לא רוצה שהילד ייתפס לא טוב בחברה, שיחשבו שהילד מתנהג לא בסדר. סיבה מצפונית - יש למבוגר תחושה פנימית שזה לא מוסרי לקחת משהו של מישהו אחר. הוא מוסיף שאם המבוגר בעצמו לא מבין למה קיימת בו התחושה המצפונית, איך הוא יכול לצפות מהילד להבין אותה? מהו בעצם מצפון, וכיצד הוא משפיע על התנהגות? אליעד מבהיר שמצפון הוא למעשה תחושה פנימית שגורמת לאדם להבדיל בין מה שנתפס אצלו כטוב ... שהאדם עובר. לדוגמה, אדם לא ייקח אוכל של מישהו אחר, לא רק כי זה לא מוסרי בעיניו, אלא גם כי זה יוצר אצלו תחושה שלילית. הילד לעומת זאת, עדיין לא פיתח את התחושה הזאת. כיצד
משחקי פיתוח זיכרון, משחקי זיכרון, משחקי חשיבה, איך עובד הזיכרון? פיתוח הזיכרון, שיפור זיכרון או היגיון, יכולות חשיבה, איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? יכולת זיכרון, תסמונת סוואנט, אוטיזם, קוגניציה, מהו זיכרון?
משחקי פיתוח זיכרון, משחקי זיכרון, משחקי חשיבה, איך עובד הזיכרון? פיתוח הזיכרון, שיפור זיכרון או היגיון, יכולות חשיבה, איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? יכולת זיכרון, תסמונת סוואנט, אוטיזם, קוגניציה, מהו זיכרון?
... פיתוח זיכרון, משחקי זיכרון, משחקי חשיבה, איך עובד הזיכרון? פיתוח הזיכרון, שיפור זיכרון או היגיון, יכולות חשיבה, איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? יכולת זיכרון, תסמונת סוואנט, אוטיזם, קוגניציה, מהו זיכרון? האם משחקי זיכרון באמת משפרים את ... של שימוש בחומרים כמו כורכום, שעל פי תיאוריות שונות, יכולים לעזור בזיכרון, אך מתמקד דווקא במשחקי הזיכרון עצמם. האם משחקי זיכרון מפריעים ליכולות החשיבה? אליעד כהן מעלה נקודה חשובה בנוגע להבדל בין יכולת הזיכרון לבין יכולות החשיבה. הוא טוען כי כל פעולה שאנו עושים מכילה מרכיב של זיכרון ומרכיב של חשיבה במינונים שונים. הוא נותן כדוגמה את המתמטיקה: כדי לפתור בעיות מתמטיות צריך גם זיכרון (כמו לזכור את לוח הכפל) וגם חשיבה (לבחור כיצד לפתור את הבעיה). עם זאת, הוא מדגיש שלמרות שכל תהליך כולל במידה מסוימת גם חשיבה וגם זיכרון, ישנם דברים שהרכיב של הזיכרון בהם גדול הרבה ... לזכור איפה נמצא כל קלף, הפעולה היא חסרת היגיון לחלוטין. אין שום סיבה לכך שקלף מסוים נמצא במקום אחד ולא באחר, וזה אומר שהשחקן מתרגל את המוח לזכור בצורה חסרת סיבתיות והיגיון. אליעד כהן מסביר שהתרגול הזה של זיכרון בלי סיבתיות יכול לפגוע ביכולות החשיבה של האדם, כי הוא מתרגל את עצמו להאמין בדברים מבלי לחפש את ההיגיון מאחוריהם. מה הקשר בין זיכרון, שכל ודמיון? אליעד מסביר שיש שתי דרכים עיקריות שבהן המוח יכול לפעול: דמיון ושכל (היגיון). הדמיון מתבסס על כך שאין ... מקבל מספר טלפון, הוא ינסה למצוא בו היגיון וסדר כדי לזכור אותו. דווקא הניסיון הזה לחפש היגיון יכול לפגוע ביכולת לזכור מספרים רנדומליים, כי המוח עסוק מדי בחיפוש אחר קשרים וסיבות. מה הקשר בין תסמונת סוואנט, אוטיזם ויכולות זיכרון? אליעד נותן כדוגמה אנשים עם תסמונת סוואנט או אוטיזם, שמסוגלים לזכור פרטים מורכבים כמו מספר העלים בעץ שראו. ... אפשרי, כי רוב האנשים מחפשים היגיון. האדם הממוצע מנסה להבין סיבתית את מה שהוא רואה ולכן לא מצליח לזכור פרטים אקראיים בכזו רמה של דיוק. האם פיתוח הזיכרון יבוא על חשבון יכולת החשיבה? אליעד כהן מדגיש שככל שהאדם מאמן את הזיכרון ומתרגל לזכור דברים ללא סיבתיות, הוא מתרגל את המוח לעבוד בצורה שמפחיתה את יכולת החשיבה ההגיונית. אם אדם יתרגל לזכור מספרי טלפון אקראיים, כמו מאות מספרים בשבוע, הוא יצטרך לזכור אותם ללא כל היגיון, והדבר יבוא על חשבון היכולת שלו לחשוב בצורה לוגית, מאחר והמוח מתרגל לצורת עבודה שלא מחפשת היגיון. לכן, הוא ממליץ להפריד בין שני סוגי האימונים: מי שרוצה לפתח את הזיכרון צריך לוותר על ההיגיון באותו רגע, ומי שמעוניין לפתח את ההיגיון צריך לעסוק במשחקי חשיבה ולא במשחקי זיכרון. מה עדיף לפתח, זיכרון או היגיון? אליעד מסביר שלכל תחום יש את הצרכים ... הדברים אקראיים לחלוטין, עדיף לו להיות חזק בזיכרון. לעומת זאת, אם המצב דורש הבנת סיבתיות והיגיון, כמו בפתרון בעיות מתמטיות, אז היגיון וחשיבה יהיו עדיפים. הוא מציין גם שיש תיאוריות שאומרות שתרגול שכלי מפחית מהיכולת להסתמך על זיכרון בלבד, מאחר והוא מחייב את המוח לחפש סיבות ולוגיקה מאחורי כל דבר. מצד שני, ישנן טענות ... זאת, אדם שמחפש כל הזמן היגיון וסיבתיות, יהיה לו קל יותר במשימות לוגיות, אך קשה יותר במשימות זיכרון פשוטות. אליעד מציג את הרעיון שכדי לפתח את הזיכרון, חייבים לזנוח את החיפוש אחר היגיון, וכדי לפתח חשיבה, צריך לחפש את ההיגיון בכל דבר. האם ...
אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
... הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו האם הקטלוג ... את הבעיה? אליעד כהן עוסק בשאלה האם קטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית, כגון סכיזופרניה פרנואידית, אוטיזם או הפרעת קשב וריכוז, הוא הגורם שמנציח ... מציג היא שהבעיה אינה באבחון עצמו אלא באופן ההתייחסות לאדם לאחר האבחון. אם למשל ילד אובחן כאוטיסט ומטפלים בו נכון, הוא ... האבחון יכול ליצור מסר תבוסתני, לפיו מדובר במחלה ללא מרפא, ולכן האדם יקבל טיפול שמטרתו רק להקל על המצב ולא לפתור אותו לגמרי. איך השפעת היחס על הילד דומה להשפעת הקטלוג הפסיכיאטרי? כהשוואה, אליעד כהן מציג דוגמה של התנהגות הורים כלפי ילדיהם. לעיתים קרובות הורים מתייחסים לילדים כאל רק ילדים ומאפשרים להם לעשות מה שהם רוצים, בטענה שזה ילד ולכן יש לו זכויות ללא חובות. בדרך ... מחנכים אותם להתנהגות חסרת אחריות ומופתעים כשהם אינם מתבגרים כראוי. התייחסות לילד כאדם בוגר מהרגע הראשון, בהתאם ליכולותיו הפיזיות בלבד, תוביל לכך שהילד יגדל להיות אחראי ובוגר. לדוגמה, אם אדם ... ואז הגיוני להגיד שהוא לא יכול לבצע את הפעולה בגלל מגבלה פיזית ולא בגלל שהוא ילד. אך מעבר למגבלות פיזיות ברורות, יש להתייחס אל הילד כבוגר לכל דבר ועניין, ללא הטבות מיוחדות רק משום שהוא ילד. האם יש צורך ממשי בקטלוג אדם כבעל הפרעה נפשית? אליעד כהן מעלה שאלה נוספת - האם באמת הכרחי לקטלג אדם כסכיזופרן, אוטיסט או כבעל הפרעה אחרת. ... עם הפרעה נפשית שונה מהותית מאדם רגיל? לדברי אליעד כהן, לא קיימת שיטה שונה לטיפול באנשים עם הפרעות נפשיות בהשוואה לאנשים רגילים. לדוגמה, אדם שמאובחן כסכיזופרן וחושש מהרעילות של הוריו אינו שונה מאדם ... בין אם מדובר במספר גדול או קטן. ההבדל הוא במינונים ובעוצמות, אך לא במהות הטיפולית. האם קשה יותר לאכוף את הטיפול על אדם עם הפרעה נפשית? נאמר שאולי קשה יותר לאכוף טיפול על אדם עם הפרעה נפשית קשה, אבל זו בעיקר בעיה של חוסר מיומנות של המטפל ולא הבדל מהותי. אליעד מדגים ... שלושה טון נעשות באותה טכניקה בדיוק, ההבדל הוא רק בקושי. לכן הטענה שקשה יותר לחנך ילד אוטיסט לעומת ילד רגיל אינה מדויקת, שכן אנשים רבים מתקשים גם עם ילדים רגילים בגלל חוסר ידע כיצד ליישם ...
גאונות ושיגעון, 2 מאפייני אישיות של הפרעות אישיות, הקשר שבין הפרעות נפשיות לבין גאונות, תסמונת אספרגר, אוטיזם, איך גאונות יכולה ליצור הפרעות נפשיות? איך מרוב שכל אפשר להשתגע? איך חכם הופך למשוגע? להשתגע מרוב שכל, מחלות נפש
גאונות ושיגעון, 2 מאפייני אישיות של הפרעות אישיות, הקשר שבין הפרעות נפשיות לבין גאונות, תסמונת אספרגר, אוטיזם, איך גאונות יכולה ליצור הפרעות נפשיות? איך מרוב שכל אפשר להשתגע? איך חכם הופך למשוגע? להשתגע מרוב שכל, מחלות נפש
... 2 מאפייני אישיות של הפרעות אישיות, הקשר שבין הפרעות נפשיות לבין גאונות, תסמונת אספרגר, אוטיזם, איך גאונות יכולה ליצור הפרעות נפשיות? איך מרוב שכל אפשר להשתגע? איך חכם הופך למשוגע? להשתגע מרוב שכל, מחלות נפש גאונות ושיגעון - למה אנשים חכמים וגאונים לעיתים משתגעים וסובלים מהפרעות נפשיות? אליעד כהן מסביר את הקשר העמוק והמורכב בין גאונות, חוכמה, לבין הפרעות נפשיות כמו סכיזופרניה, פרנויה, דיכאון, חרדה ועוד. הוא מסביר בצורה ברורה שיש תפיסה חברתית שרואה במחלות נפש סוג של ... נובעות מטיפשות או מחוסר שכל, אלא דווקא מעודף שכל ומעודף אינטליגנציה. דווקא אנשים מאוד חכמים וגאונים, שנכנסים לחקירות פילוסופיות עמוקות על משמעות החיים, המציאות, הקיום, ומהות העצמי - דווקא הם נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח הפרעות נפשיות, כי הם מגיעים לשאלות שהחברה לא יודעת להתמודד איתן. הוא מסביר שכאשר אדם גאון או חכם באופן יוצא דופן, הוא לעיתים חושב באופן שונה מאוד מרוב האנשים. הוא שואל שאלות עמוקות על המציאות, ... לפסיכיאטר), הוא לא מוצא תשובה, וכתוצאה מכך הוא יכול להרגיש מנותק, מוזר, לא מובן, ולפתח הפרעות נפשיות או שיגעון. הוא מדגיש את הנקודה החשובה שהשאלות הפילוסופיות העמוקות והמורכבות האלה הן בדיוק אותן שאלות שיכולות להוביל אדם להיות גאון גדול או משוגע גדול. ההבדל בין גאון למשוגע הוא דק מאוד, ותלוי רק באופן שבו החברה מתייחסת לשאלות ... עמוקות ולא מוצא תשובות טובות, הוא עלול להיכנס למצב של ניתוק מהמציאות ולהתחיל לפתח הזיות, מחשבות שווא וחרדות קיומיות. אבל אם אותו אדם מצליח למצוא תשובות עמוקות וטובות לשאלות שלו, הוא יכול להפוך להיות גאון גדול, יצירתי, מבריק ומצליח. לסיכום, אליעד מבהיר שגאונות ושיגעון לא רחוקים זה מזה, אלא נמצאים משני ... יכול להפוך לגאון ולא למשוגע. היכולת להתמודד עם שאלות עמוקות ולקבל תשובות טובות היא המפתח לשמירה על יציבות נפשית. גאונות ושיגעון למה חכמים הופכים למשוגעים? כיצד למנוע הפרעות נפשיות? הקשר בין שכל גבוה למחלות נפש איך למצוא תשובות ... דווקא מטמטום. איך הפרעות נפשיות נגרמות על ידי שכל? אליעד מסביר שפרעות נפשיות רבות, כגון סכיזופרניה או פרנויה, יכולות לנבוע לא מהיעדר שכל, אלא דווקא משכל גבוה ומעודף של יכולת מחשבה. עבור אנשים ... הללו, הוא נתקל בתגובה של זלזול או אי הבנה מצד החברה, מה שמוביל לאיבוד תחושת המציאות ולהתפתחות של הפרעות נפשיות. האם גאון יכול להפוך למשוגע? שאלה זו נובעת מתוך השאלה הכללית האם גאון יכול ... בחברה, עלולים להיתקל בתגובה של החברה שמובילה לתחושת ניכור או לדחייה, דבר שיכול להוביל לפיתוח הפרעות נפשיות. הוא מציין שחשיבה שונה יכולה להיות מקור לגאונות, אך גם מקור לשיגעון, תלוי איך החברה מתייחסת לאדם כזה. האם כל חולי ... שוב כי לא כל מחלה נפשית נובעת מגאונות. יש אנשים עם אינטליגנציה נמוכה יחסית שיכולים לפתח הפרעות נפשיות, אך קיימת קבוצה אחרת של אנשים חכמים מאוד, שההפרעות הנפשיות שלהם נגרמות בשל השאלות שהם שואלים את עצמם והדרך בה הם תופסים את ... כבר באתר, וניתן למצוא שם גם תשובות לשאלות הקשות ביותר, שמסייעות לאדם להימנע מהסיכון לפתח הפרעות נפשיות. מהו הקשר בין גאונות לחשיבה לא רגילה? לסיום, אליעד מסביר כי לחשיבה לא רגילה יש יכולת להוביל הן לגאונות והן לשיגעון. חשיבה כזו יכולה להיות תוצאה של טמטום או של גאונות, אך יש לזכור שגאונות יכולה גם להוביל להתפתחות הפרעות נפשיות. יש לדעת איך להתמודד עם שאלות מעין אלה ולמצוא פתרונות לכל אתגר מחשבתי או רגשי שמופיע. הפרעות נפשיות גאונות ושיגעון טיפול בהפרעות נפשיות סכיזופרניה שאלות פילוסופיות שאלות פילוסופיות והפרעות נפשיות, פסיכיאטריה, אבחון פסיכיאטרי, למה חכמים הופכים למשוגעים? מה ההבדל בין גאון לבין משוגע? איך נוצרת הפרעה נפשית בגלל גאונות? איך עודף שכל יוצר מחלות נפש? איך נוצרת סכיזופרניה מרוב שכל? איך שכל יכול לגרום לך להשתגע? ...
מחלות נפש מדבקות, האם אוטיזם מדבק? האם אפשר להידבק במחלת נפש? האם אפשר להידבק בהפרעה נפשית? האם מחלת נפש מדבקת? האם הפרעה נפשית מדבקת? האם מחלות נפשיות מדבקות? האם הפרעות נפשיות מדבקות? בני זוג עם מחלות נפש
מחלות נפש מדבקות, האם אוטיזם מדבק? האם אפשר להידבק במחלת נפש? האם אפשר להידבק בהפרעה נפשית? האם מחלת נפש מדבקת? האם הפרעה נפשית מדבקת? האם מחלות נפשיות מדבקות? האם הפרעות נפשיות מדבקות? בני זוג עם מחלות נפש
... נפש מדבקות, האם אוטיזם מדבק? האם אפשר להידבק במחלת נפש? האם אפשר להידבק בהפרעה נפשית? האם מחלת נפש מדבקת? האם הפרעה ... מחלות נפש, או יותר נכון, הפרעות נפשיות, יכולות להיות מדבקות בדרכים שונות. הוא מציין שבני אדם מושפעים מהסביבה שבה הם נמצאים. כשם שילד ילמד את השפה של סביבתו, כך גם התנהגות של אנשים סביבנו יכולה להשפיע עלינו. לדוגמה, אם ילד נמצא עם ילדים אוטיסטיים, הוא עשוי לאמץ את התנהגותם, כי המוח האנושי נוטה ללמוד ולחקות את מה שהוא רואה. זהו תהליך טבעי שבו המוח פועל לפי דפוסי חיקוי. לפי אליעד, אם אדם בריא נמצא בסביבה שבה יש אנשים הסובלים ממחלות נפש כמו סכיזופרניה או הפרעות אישיות גבוליות, הוא עשוי להיפגע מהשפעת ההתנהגות והחשיבה של אותם אנשים. הוא מציין כי זה תלוי גם באורך החשיפה ובחוזק האישיות של האדם. ככול שהאדם יהיה פחות ... מהפרעות נפשיות. לדעתו, כל אדם יכול להחלים ולהשתקם, וההפרעות הנפשיות הן לא תוצאה של גנטיקה אלא של מחשבות שיכולות להיות מתוקנות בטיפול מתאים. אם ניתנים להם הכלים הנכונים, גם אנשים עם הפרעות נפשיות יכולים להפוך לנורמטיביים. מהם ... אדם בסביבות שונות. לדוגמה, אם אדם נמצא בסביבה שבה יש אנשים הסובלים מדיכאון, פרנויה, או תסמינים אחרים של הפרעות נפשיות, הוא עשוי גם לפתח את אותם הסימנים או התסמינים, למרות שלא הייתה לו בעיה נפשית קודם. ההשפעה של הסביבה על האדם היא כזו שיכולה לגרום לו לאמץ התנהגויות או מחשבות לא תמיד רציונליות, כיוון שהמוח האנושי מתפקד על פי האמונות והמחשבות של הסובלים מהסביבה בה הם נמצאים. הוא מציין שמצב זה עשוי ... אדם בסביבה נורמלית יתחיל לחשוב כמו מי שסובל ממחלת נפש, אם הוא יהיה חשוף לדברים כאלה לאורך זמן. כיצד נוכל להתמודד עם השפעות סביבה ולטפל במחלות נפש? אליעד כהן מציין כי כל אחד יכול להחלים ולהפוך לנורמלי, לאו דווקא בעזרת תרופות, אלא על ידי שינוי מחשבות והתנהגויות. הוא מדגיש כי המפתח הוא טיפול שמבוסס על הבנת הדרך בה המחשבות עוברות מאדם לאדם, ולא בהכרח על גנטיקה או כימיה במוח. הוא מתעקש כי לכל מחלת נפש יש פתרון, ושאפשר למצוא דרכים לרפא את כל המחלות הנפשיות אם רק מבינים את הבעיה לעומק ומטפלים בה נכון. לסיכום, אליעד כהן מציין שברגע שמבינים שמחלת נפש אינה באמת מחלה, אלא אופן מחשבה שונה, ניתן למצוא פתרונות שיביאו לשיפור איכות החיים של כל אדם, גם אם סבל מבעיות נפשיות. הוא חוזר ואומר כי טיפול בהפרעות נפשיות יכול להיעשות מבלי צורך בשימוש בתרופות, ועם הזמן כל אחד יכול למצוא את הדרך להתגבר ולהחלים. האם מחלות נפש מדבקות? ההשפעה של הסביבה על נפש האדם איך מחלות נפש משפיעות על אחרים? טיפול בהפרעות נפשיות ללא תרופות מהו טיפול במחלות נפש? האם אפשר לרפא סכיזופרניה? השפעת הסביבה על האדם, טיפול בחולי נפשי, טיפול בהפרעות נפשיות, בעלי חולה נפש, אשתי חולת נפש, בן זוג עם בעיות נפשיות, בת זוג עם בעיות נפשיות, האם אפשר לרפא סכיזופרניה? האם אפשר להידבק באוטיזם? זוגיות עם פגוע נפש, זוגיות עם חולה נפש, זוגיות עם מחלת נפש, לצאת עם חולת נפש, גירושין מחולה נפש, התחתנתי עם חולת נפש, התחתנתי עם חולה נפש, זוגיות לצד מחלת נפש, מחלות מדבקות, שילוב ילד אוטיסט בגן רגיל ...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1 איך לפתח יצירתיות ויכולות חשיבה? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בשיפור היכולות הקוגניטיביות שלנו, פיתוח יצירתיות ויכולת הבחנה. הוא מדבר על איך ניתן להרגיש פחות תקוע בחיים ולפיתוח יכולת למידה וחשיבה שיכולה לעזור לנו להתמודד עם האתגרים היומיומיים. מהי יצירתיות וכיצד ניתן לפתח אותה? אליעד מדבר על כך שיצירתיות אינה דבר מולד, אלא תהליך שניתן לפתח. הוא מציע שפעולות יומיומיות כמו חידות ותרגולים יכולים לסייע לפתח את החשיבה היצירתית. המוח שלנו כל הזמן עובר בין מצבים שונים של יצירתיות, ויש דרכים לגייס את היצירתיות הזאת, גם אם אנחנו לא מרגישים יצירתיים באותו הרגע. כיצד ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת הקוגניטיבית שלנו היא היכולת לחשוב, להבין וללמוד דברים חדשים. אליעד מדבר על כך שתרגולים כמו פתרון בעיות חשיבה יכולים לשפר את היכולות הללו. הוא מציין שגם אם אנחנו לא מוצאים את הפתרון מיד, היכולת להתמודד עם אתגרים ולחשוב בצורה יותר בהירה וממוקדת תורמת לשיפור יכולת החשיבה. איך להתמודד עם תחושת תקיעות בחיים? תחושת התקיעות בחיים היא חוויה רגשית שמלווה אותנו כאשר אנחנו לא מצליחים למצוא את הדרך קדימה. אליעד מציע להתמקד במטרה ולהתחיל לפתח בהירות לגבי מה אנחנו רוצים להשיג. הוא מסביר כיצד חשוב לפתח חיבור פנימי ויכולת להבין את עצמנו על מנת להתגבר על תחושת התקיעות. האם יש דרך לשפר את ... מלהתמקד רק בפתרונות שטחיים. הוא מדגיש את החשיבות של עבודה עצמית מתמדת על הפיתוח הזה. כיצד אפשר לשפר את היכולת להבחנה? יכולת הבחנה היא היכולת לראות את ההבדלים והדמיון ... ותשומת לב לפרטים הקטנים יכולה לשפר את יכולת ההבחנה שלנו. עבודה עם אנשים שונים וחשיבה מחוץ לקופסה גם תורמת ליכולת הבחנה. איך לשפר את יכולת הלמידה? היכולת ללמוד היא אחת ... כך שלמידה אינה חייבת להיות רק דרך שיטות מסורתיות של קריאה או כתיבה, אלא גם דרך חשיבה יצירתית ופתרון בעיות בצורה חווייתית. לימוד אמיתי, כך הוא טוען, לא מתרחש כשאנחנו רק ... כשאנחנו מעורבים בתהליך, שואלים שאלות ומאתגרים את עצמנו. מה הם התרגילים שיכולים לשפר את המוח? אליעד מציע מספר תרגילים שיכולים לשפר את החשיבה והיצירתיות שלנו, כולל תרגילים כמו משחקי חשיבה, פתרון חידות מתקדמות ותרגול של תהליכים אנליטיים. על פי דבריו, תרגול מתמיד עוזר לחזק את ...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2 איך לפתח יצירתיות ויכולת חשיבה? בהרצאה הזו, אליעד כהן עוסק בנושאים של פיתוח יצירתיות ויכולות חשיבה, כיצד לשפר את המוח ויכולת הלמידה שלנו, וכן איך להתמודד עם תחושות של תקיעות ... גישות ותרגילים מעשיים לשיפור כושר החשיבה האנליטית וההבחנה, תוך התמקדות בתהליך חשיבה מסודר וברור. מהו תהליך החשיבה שמוביל לפיתוח יכולות חשיבה? אליעד מסביר כי כדי לשפר את יכולת החשיבה שלנו, יש להתחיל בהבנת התהליכים הפנימיים שלנו. הוא מציע לקחת ... הדרך קדימה. איך ניתן לשנות גישה ולפתח דרך חשיבה חדשה? חלק חשוב מההרצאה עוסק בהבנת המשמעות של שינוי גישה. ... כיצד תרגילים יכולים לעזור בשיפור היכולת הקוגניטיבית? אליעד מציע מגוון תרגילים שמטרתן לשפר את היכולת הקוגניטיבית והאנליטית שלנו. לדוגמה, הוא מדבר על תרגיל שבו לוקחים ... הטקסט בעקבות השינוי. דרך זו מסייעת לפתח מודעות לכל פרט ופרט בתהליך החשיבה שלנו. מדובר בתרגילים שיכולים להיות מועילים בשיפור היכולת ... טובה יותר. מהו הקשר בין יצירתיות לחשיבה אנליטית? אליעד מציין כי יצירתיות וחשיבה אנליטית אינן סותרות זו את זו, אלא משלימות אחת את השנייה. ... שונה ומחוץ למסגרת המוכרת, בעוד שחשיבה אנליטית מסייעת בהבנת ההיגיון והקשרים בין חלקי התמונה. שילוב ... לצאת מהתקיעות, חשוב לשנות את הגישה לחשיבה ולפעול לפי סדרת תהליכים מסודרת. שינוי הגישה יכול לכלול שינוי ... ושל הדרך בה אנו בוחנים את המצב. פיתוח יצירתיות שיפור יכולת חשיבה אנליטית תרגילים לשיפור ה
אושר למתקדמים, איך להרגיש רק טוב? איך להרגיש טוב בלי רע? איך להצליח בזוגיות מאושרת? יכולת להיות מאושר, סוד האושר של ההפכים, ללמוד להיות מאושר, להצליח להיות מאושר, איך לפתח את המוח?
אושר למתקדמים, איך להרגיש רק טוב? איך להרגיש טוב בלי רע? איך להצליח בזוגיות מאושרת? יכולת להיות מאושר, סוד האושר של ההפכים, ללמוד להיות מאושר, להצליח להיות מאושר, איך לפתח את המוח?
... רק טוב? איך להרגיש טוב בלי רע? איך להצליח בזוגיות מאושרת? יכולת להיות מאושר, סוד האושר של ההפכים, ללמוד להיות מאושר, להצליח להיות מאושר, איך לפתח את המוח? איך בן אדם יכול להרגיש רק טוב ולא להרגיש רע? בהרצאה, אליעד עוסק בשאלה כיצד ניתן להרגיש רק טוב בחיים, מבלי להרגיש רע. הוא מתחיל בהסבר שמצב כזה הוא ... ולהתענג על החוויות. הדבר החשוב כאן הוא גם האיזון, לא להיות בהכרח 100% טוב, אלא למצוא את הדרך להרגיש טוב אפילו תוך כדי חוויית רע. מהי הדרך לפתח את המוח כדי לשנות את אופן החשיבה? אליעד טוען שזו לא שאלה פשוטה - הדרך לפתח את המוח לא תמיד ברורה, אך הדרך שבה אדם יכול לפתח את יכולת החשיבה החיובית והאופטימית היא על ידי שמירה על גישה פתוחה לכל דבר. צריך ללמוד לראות את הדברים ככאלה שאין בהם רק טוב או רע, אלא יש בהם את האפשרות להרגיש אותם בצורה שתהיה חיובית עבורנו, מה שיסייע לפתח את המוח לצורת חשיבה שבה גם ההפכים קיימים באותו זמן, מבלי להסתכל על כל דבר במונחים של שחור או לבן. איך להצליח בזוגיות מאושרת? ההרצאה עוסקת גם בזוגיות ומסבירה כיצד ניתן להצליח בזוגיות ... לחשוב בצורה מחויבת על הדברים הטובים ולפני כן, להפסיק להתעקש על רע. בשיטה הזו אפשר להגיע להצלחה בחיים ולהרגיש טוב יותר ממה שמרגישים כיום. איך לפתח את המוח כדי להרגיש טוב? אליעד מדבר על איך אדם יכול לפתח את המוח שלו כך שיגיב בצורה חיובית, גם אם הוא לא תמיד מרגיש טוב. המפתח הוא לתרגל את המחשבות ולהתמקד בטוב, תוך כדי שחרור מההשתעשעויות על רע. יש ללמוד לא לתת לרגשות הרעים להכתיב את התפיסות שלנו. מהו הגורם שמונע מאנשים להיות מאושרים? כחלק מההסבר על עקרונות האושר, אליעד מסביר שהחסם הגדול ביותר לאושר הוא החשיבה השחור - לבן. אנשים רבים מתעקשים לראות את העולם בצורה קיצונית מדי: הכל טוב או רע, כל הזמן. כדי להיות מאושר, יש ללמוד לראות את העולם בצורה הרבה יותר גמישה, ולסגל לעצמך את היכולת לראות את האיזון שבין הדברים. איך לפתח את המיומנות המחשבתית הזו? המיומנות המחשבתית הזו דורשת אימון. אליעד מדגיש שעל האדם לשאול את עצמו כל הזמן את השאלה: מה ההפך של הדבר הזה? זהו תרגיל מחשבתי שמסייע להרחיב את החשיבה, ולגרום לאדם לראות את העולם לא רק במונחים של טוב ורע, אלא גם באופן שבו כל דבר הוא תוצאה של הקונפליקט שבין ההפכים. איך להיות מאושר? מהו סוד האושר? כיצד לפתח את המוח? איך להרגיש טוב יותר? מהי הדרך לאושר בזוגיות? האם יש דרך להרגיש טוב בלי רע? ...
אימונים, 2 דרכים להתאמן, 2 דרכים לפתח את שרירי השכל, איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השרירים של השכל? איך לפתח את המוח? מאמץ שרירי, מאמץ שכלי, לאמץ את החשיבה, לאמץ את השכל, גישות באימון שכלי, גישות באימון חשיבה
אימונים, 2 דרכים להתאמן, 2 דרכים לפתח את שרירי השכל, איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השרירים של השכל? איך לפתח את המוח? מאמץ שרירי, מאמץ שכלי, לאמץ את החשיבה, לאמץ את השכל, גישות באימון שכלי, גישות באימון חשיבה
... 2 דרכים להתאמן, 2 דרכים לפתח את שרירי השכל, איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השרירים של השכל? איך לפתח את המוח? מאמץ שרירי, מאמץ שכלי, לאמץ את החשיבה, לאמץ את השכל, גישות באימון שכלי, גישות באימון חשיבה מהן שתי הדרכים לפתח שרירים ושכל? אליעד כהן מסביר שישנן שתי דרכים עיקריות להתאמן ולפתח את הגוף ואת השכל, כשהעיקרון הבסיסי מאחורי האימון הוא המאמץ עצמו ולא התוצאה או הכמות של הפעולות שמבצעים. ההסבר מתמקד בשתי גישות עיקריות לפיתוח הגוף ולפיתוח החשיבה, ומציג אותן באמצעות דוגמאות ברורות ומפורטות. מהי הדרך הנפוצה אך הפחות יעילה לפיתוח השרירים? הגישה הראשונה והנפוצה ביותר לאימון שרירים מתרכזת בפעולה עצמה ובמספר החזרות שמבצעים. ... בפעולה פשוטה של הרמת משקולת ממקום אחד לאחר. הוא עשוי להרים משקולת עשר פעמים, מאה פעמים, או אלף פעמים, והחשיבה שלו מתמקדת בכמות הפעולות ובמשקל הספציפי שהוא מצליח להזיז. לפי אליעד כהן, הגישה הזאת אמנם נפוצה ... משמעותית, כיוון שהיא לא מתמקדת במטרה העיקרית של האימון - יצירת המאמץ הנכון בשריר. מהי הדרך היעילה יותר לפיתוח השרירים? אליעד מסביר שהגישה השנייה והיעילה יותר מתמקדת במאמץ של השריר עצמו. המתאמנים בגישה זו ... אלא במתח המקסימלי שהם יכולים ליצור בשריר. בצורה זו, האימון הופך להיות הרבה יותר יעיל וממוקד. מהן שתי הדרכים לפתח את השכל? באופן מקביל לפיתוח הגוף, אליעד כהן מדבר על שתי גישות לפיתוח השכל: הגישה הראשונה, הפחות יעילה, מתמקדת באגירת ידע ובצבירת מידע בכמויות גדולות. אנשים ... השכלי. המטרה בגישה זו היא להתמקד בהבנת נושא מסוים לעומק, לא על מנת להוסיף ידע, אלא כדי ליצור מאמץ אמיתי של החשיבה. האדם צריך לחפש בכוונה תחילה את תחושת המאמץ, לאהוב אותה ולהתמכר אליה. אם הנושא הופך לקל, יש ... קשה יותר, במטרה לשמור על המאמץ ולהעצים אותו. התמקדות זו במאמץ השכלי, ללא קשר לתוצאה הסופית, היא זו שבאמת מפתחת את השכל בצורה משמעותית. מדוע חשוב להתמקד במאמץ השכלי עצמו ולא בתוצאה? אליעד כהן מסביר שכאשר ... קשות ומרגישים את המאמץ, הם נוטים להתייאש ולחפש דרך קלה יותר, או לקבל עזרה חיצונית. לעומת זאת, מי שמאמץ את החשיבה ברמה גבוהה, ללא תלות בתוצאה או במציאת פתרון, יפיק תועלת גדולה בהרבה. המאמץ עצמו, התחושה של הקושי המחשבתי, הוא הגורם המרכזי לפיתוח השכל. האדם צריך להתרגל ולאהוב את תחושת המאמץ ולא לחשוב רק על הפתרון הסופי או על ההצלחה ... במהרה. מדוע מאמץ שכלי עדיף משמעותית על אגירת ידע בלבד? אליעד מסכם ואומר שהמאמץ השכלי הוא הדרך הטובה ביותר לפתח את המוח בצורה מקיפה ואמיתית. כמו באימון פיזי, גם בשכלי, העיקר הוא לא בכמות החזרות אלא ... את תחושת הקושי, להקדיש את עצמו להבנה ולא לשינון, משום שהבנה אמיתית משפרת את התפקוד השכלי בכל תחומי החיים. איך לפתח את השכל? מהו מאמץ שכלי? איך להתאמן בצורה יעילה? איך לשפר את יכולת החשיבה? מהי הדרך הנכונה לאמן שרירים? אגירת ידע לעומת הבנה - מה עדיף? ...
פיתוח השכל, מה ללמוד כדי לפתח את השכל? איך ללמוד כדי לפתח את השכל? מה ללמוד כדי להיות יותר חכם? איך לפתח את המוח? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את היכולת השכלית? איך להיות יותר חכם? איזה תחום ללמוד כדי לפתח את המוח?
פיתוח השכל, מה ללמוד כדי לפתח את השכל? איך ללמוד כדי לפתח את השכל? מה ללמוד כדי להיות יותר חכם? איך לפתח את המוח? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את היכולת השכלית? איך להיות יותר חכם? איזה תחום ללמוד כדי לפתח את המוח?
פיתוח השכל, מה ללמוד כדי לפתח את השכל? איך ללמוד כדי לפתח את השכל? מה ללמוד כדי להיות יותר חכם? איך לפתח את המוח? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את היכולת השכלית? איך להיות יותר חכם? איזה תחום ללמוד כדי לפתח את המוח? איך לפתח את השכל בצורה הטובה ביותר? אליעד כהן מסביר שכל אדם שרוצה לפתח את השכל שלו שואל בדרך כלל מה ללמוד, איזה תחום או מקצוע יפתח את היכולות השכליות שלו בצורה הטובה ביותר. הוא טוען שהשאלה הנכונה אינה מה ללמוד, אלא איך ללמוד. כלומר, לא הנושא של הלימוד הוא שיקבע אם השכל יתפתח, אלא האופן שבו האדם לומד את הנושא. מדוע לא משנה מה אתה לומד? אליעד מסביר שהשכל הוא כמו שריר, וכל דבר יכול לעזור לפתח אותו, אם לומדים אותו בדרך הנכונה. אפשר ללמוד כל נושא: פיזיקה, איך למכור עגבניות, איך להמציא מטוסים, או אפילו איך לדבר עם הילד שלך. התוכן עצמו לא חשוב, העיקר הוא הגישה של האדם ללמידה. איך הגישה ללמידה משפיעה על פיתוח השכל? הגישה ללמידה שאליעד כהן מדבר עליה היא לא לצבור ידע בלבד, אלא לנסות להבין לעומק את ההיגיון של מה שלומדים. כלומר, לא ... יותר?. ככל שהאדם יעמיק וישאל יותר שאלות על הסיבות וההיגיון של הנושא, כך הוא יפתח יותר את השכל שלו. איך להבין נושא לעומק כדי לפתח את השכל? כדי להמחיש את הנושא, אליעד מביא דוגמה של הורה שרוצה ללמוד איך לדבר עם הילד שלו בצורה מסוימת. אליעד מדגיש שלא מספיק לדעת איך לדבר נכון, אלא צריך לשאול: למה לדבר ככה?, למה הילד חושב בצורה הזאת?, למה דווקא השיטה הזו ולא אחרת?. הגישה הזאת של חקירת עומק, שבה שואלים שאלות על הסיבה וההיגיון שמאחורי הדברים, היא זו שמפתחת את השכל. כיצד להגיע ל - 100% הבנה של נושא? אליעד מציין שהדרך הטובה ביותר לפתח את השכל היא לשאוף להגיע ל - 100% הבנה של הנושא. זה אומר לא רק להבין למה דברים פועלים כמו שהם פועלים, אלא להיות בטוח לחלוטין ... זה בצורה טובה או אחרת. אליעד מודה שזה אתגר קשה, אך מדגיש שזו הדרך הכי אפקטיבית לפיתוח השכל. לדוגמה, אם אדם מחליט לשחק משחק זיכרון, לא מספיק שישחק אותו בשביל הכיף או בשביל לשפר קצת את הזיכרון, אלא עליו לשאוף ... הטוב ביותר בתחום שבחר ללמוד, הוא נאלץ להגיע לעומק הבנה רב ביותר, ובכך הוא מפתח את השכל. סיכום הגישה ללמידה לפי אליעד כהן: העיקרון המרכזי שאליעד מדגיש לאורך כל ההרצאה הוא שפיתוח השכל לא תלוי כלל בתחום הלימוד, אלא באופן שבו לומדים. הוא ממליץ לכל אדם שבוחר ללמוד נושא כלשהו, לא להתמקד רק בתוכן הנושא ... את המהות והסיבה לקיומו של כל פרט בתהליך הלמידה. כך, האדם לא רק רוכש ידע אלא גם מפתח יכולת חשיבה עמוקה, יצירתית וביקורתית.
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סכיזופרניה של הילדות, דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סכיזופרניה של הילדות, איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לפרישה, מאמן לזוגיות, קואצינג בתחום סכיזופרניה של הילדות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5156 שניות - עכשיו 05_08_2025 השעה 22:08:39 - wesi1