אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה 2 דרכים ללמוד מכל דבר, למצוא רמזים של שכל בכל דבר, למצוא שכל בכל דבר, רמזי המעשיות, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, ללמוד מכל דבר, יונתן הקטן, סודות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
2 דרכים ללמוד מכל דבר, למצוא רמזים של שכל בכל דבר, למצוא שכל בכל דבר, רמזי המעשיות, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, ללמוד מכל דבר, יונתן הקטן, סודות התורה, סודות תורת הנסתר, חוכמת הקבלה, השכל שיש בכל דבר
איך אפשר ללמוד מכל דבר בחיים לפי אליעד כהן?

אליעד כהן מסביר בהרצאתו שיש שתי דרכים עיקריות ללמוד ולהבין את השכל הקיים בכל דבר, החל מדברים פשוטים וקטנים כמו שירים לילדים, ועד לסיפורי מעשיות מורכבים של רבי נחמן מברסלב. לדבריו, קיימים בכל אירוע בחיים, בכל שיחה, ובכל פרט, רמזים לשכל עמוק. הוא מדגים את התהליך באמצעות הסבר לשיר הילדים "יונתן הקטן".

מהם הסודות בשיר "יונתן הקטן"?

אליעד כהן מתאר כיצד אדם מסוים הסביר לו כי בשיר הילדים "יונתן הקטן" טמונים סודות גדולים ונפלאים. ההסבר שקיבל היה כזה: יונתן הוא רמז ליונתן התנ"כי, חברו של דוד המלך, ומכאן ש"יונתן" מסמל דמות צדיק ששומר על בריתו. "רץ בבוקר אל הגן" הוא רמז לכך שהצדיק רץ לגן התורה כדי ללמוד את התורה הפשוטה, אך לאחר מכן "טיפס על העץ" - כלומר, הוא עלה לרמת לימוד גבוהה יותר ולמד את סודות תורת הקבלה. הביטוי "אפרוחים חיפש" מתפרש כתלמידים חדשים שהוא רצה ללמד, ומכאן שהוא נתפס בתאוות גאווה ("אוי ואבוי לו לשובב"). ההסבר ממשיך עד לכך ש"נקרע לו המכנס" מסמל את העונש האלוהי על הגאווה שבה חטא הצדיק.

אליעד טוען שהסבר כזה נראה לאנשים מסוימים מאוד מתוחכם, אך למעשה ניתן לייצר פירושים דומים כמעט מכל טקסט או סיפור פשוט.

האם באמת ניתן למצוא שכל עמוק בכל דבר?

אליעד מדגיש שיש כאן שתי דרכים לפרש דברים:
  • הדרך הראשונה היא לקחת כל דבר פשוט ולהעניק לו משמעות עמוקה באמצעות משחקי מילים. למשל, אפשר לקחת את המשפט "לך לשטוף את הרצפה" ולפרשו כ"לך לשטוף את תחושת הרצף והזמן", וכך להפוך לכאורה את המשפט לפילוסופי ומעמיק. אליעד מבהיר כי דרך זו היא קלה ולא באמת מלמדת דבר חדש, משום שהיא רק לוקחת משהו שהאדם כבר יודע מראש ומלבישה אותו על משפט סתמי.
  • הדרך השנייה, לעומת זאת, היא האמיתית והמועילה. בדרך זו האדם צריך באמת ללמוד משהו חדש מהאירוע או הסיפור, דבר שלא ידע לפני כן. אליעד מסביר שאם אדם רואה דבר שנראה לו חסר משמעות לחלוטין, הוא צריך לחפש מה הוא יכול ללמוד מזה באמת. המשמעות של "ללמוד משהו חדש" היא לא סתם לייחס משמעות פילוסופית לטקסט מוכר, אלא למצוא תובנה חדשה, אמתית, ומשמעותית על עצמו ועל החיים.
למה רבי נחמן השתמש בסיפורי מעשיות מוזרים?

אליעד כהן מסביר שרבי נחמן מברסלב השתמש בשיטה של "סיפורי מעשיות", סיפורים שלכאורה נראים פשוטים או אפילו מוזרים מאוד, כדי להעביר מסרים עמוקים. לדוגמה, אליעד מתאר סיפור דמיוני כמו אדם שרוכב על לוויתן, שעף על העיר, ואז מופיעה צפרדע שעפה לחלל - דבר שנראה חסר פשר לחלוטין. אך רבי נחמן לימד שכל פרט בסיפור הוא רמז לדברים עמוקים בתורה, בתורת הנסתר ובחוכמת הקבלה.

ההסבר הוא שכאשר אדם באמת מתבונן בסיפור מעמיק, הוא יכול לגלות בו חידושים אמיתיים שלא ידע קודם לכן. הרעיון המרכזי הוא שכל פרט במציאות, כולל סיפורים, שירים ואירועים יומיומיים, טומן בתוכו שכל אלוהי עמוק, והחוכמה היא למצוא את השכל הזה.

מה ההבדל בין משחקי מילים לבין שכל אמיתי וחדש?

אליעד...
חכם להעביר לא למצוא נמצא בכל דבר מציאות רוחני מעשיות של רבי נחמן מברסלב תחושת אפשרי פשוט יונתן הקטן 2 דרכים ללמוד מכל דבר ברסלב הקבלה השכל השכל שיש בכל דבר התורה חוכמת הקבלה חכם חכמת הקבלה יהדות תורה מצוות אלוהים יונתן הקטן ללמוד ללמוד מכל דבר למידה למצוא למצוא רמזים למצוא רמזים של שכל בכל דבר למצוא שכל בכל דבר מעשיות מעשיות של רבי נחמן מעשיות של רבי נחמן מברסלב מקובלים נחמן סוד סודות סודות התורה סודות תורת הנסתר סיפור סיפורי מעשיות סיפורי מעשיות של רבי נחמן סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב קבלה רבי נחמן רבי נחמן מברסלב רמזי המעשיות רמזים של שכל שיש בכל דבר שכל שכל שיש בכל דבר תורה תורת הנסתר תורת הקבלה
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
... ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב) למה משה רבנו לא היה יהודי לפי רבי נחמן מברסלב? לפי רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל אינה רק מקום פיזי, אלא מושג בעל משמעות רוחנית. הוא מסביר שלארץ ישראל יש טעם, ... יש טעם מסוים, גם לארץ ישראל יש טעם ייחודי, והטעם הזה, לדבריו, הוא טעם של שכל. לפי רבי נחמן, נפתחו השמיים ויראה מראות אלוהים הוא ביטוי שמשמעותו לראות את המציאות דרך השכל האלוהי. לדוגמה, כאשר יחזקאל הנביא התנכי מתאר שהוא ראה מישהו יושב על כיסא בשמיים, רבי נחמן מתאר אותו כמי שהיה פנטזיונר. יחזקאל, כמו אברהם אבינו וכמו משה רבנו, חשבו שאלוהים הוא יישות נפרדת שנמצאת ... או במקום מסוים. משה רבנו, למשל, האמין שאלוהים הוא זה שעשה את עשר המכות במצרים, אך רבי נחמן מסביר שהראייה הזו היא טעות של תפיסת הנפרדות. לפי ההסבר הזה, לאלוהים האמיתי אין הפרדה מן המציאות, ולכן לא ... של האדם הוא אלוהים, והעולם כולו הוא אלוהים. מדוע תפיסת הנפרדות נחשבת לטעות על פי רבי נחמן? לפי רבי נחמן, תפיסת הנפרדות היא טעות משום שהיא יוצרת הבחנה מלאכותית בין האלוהים לבין המציאות. אדם שמאמין שאלוהים עושה רק דברים מסוימים כמו עשר המכות, אך לא את הכל, הוא למעשה אתאיסט (או עטאיסט במובן המוסבר בהרצאה), כלומר, אדם שמאמין בהפרדה בין אלוהים לבין המציאות. אליעד כהן מדגיש ... לא יתלהב באופן מיוחד, כי כל אירוע הוא ביטוי של האלוהות. הוא נותן דוגמה לכך שאדם אתאיסט תמיד מתפעל מאירועים שהוא תופס כניסים, למשל כשהוא אומר תראה איזה נס קרה לי!, לעומת האדם שמבין שכל רגע ... אלוהים ואין צורך בנס מיוחד כדי להוכיח את הנוכחות האלוהית. מה ההבדל בין האלוהים של היהודים לבין האלוהים האמיתי? אליעד כהן מסביר שהאלוהים של היהודים, כפי שנתפס באופן מסורתי, הוא מוגבל. הוא אחראי רק על חלקים מסוימים במציאות, כמו עשר המכות או התורה שניתנה ליהודים. האלוהים הזה לא אחראי על הכל. לכן, כשהאלוהים של היהודים מתערב, זה נתפס כמשהו מיוחד או חריג, כמו בעשרת המכות במצרים. לעומת זאת, האלוהים האמיתי, לפי התפיסה שמוצגת ... ידו, אין דבר שאינו תחת שליטתו ואחריותו. אליעד מציין שהאלוהים הזה הוא למעשה האלוהים שברא את האלוהים של היהודים. כלומר, התפיסה המצומצמת של היהדות המסורתית היא חלק מתפיסה רחבה יותר של האלוהים האינסופי. למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל לפי רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב טוען שמשה רבנו לא הגיע לארץ ישראל משום שהוא לא הבין את האחדות השלמה בין אלוהים לבין המציאות. לפי רבי נחמן, ארץ ישראל היא סמל להבנת האחדות, ולכן מי שמגיע לארץ ישראל הרוחנית חייב להבין שהכל אחד. משה רבנו, לדבריו, ... נשאר בגדר עטאיסט, אחד שרואה הפרדה בין אלוהים למציאות. לפי ההסבר הזה, מי שרוצה להיות יהודי אמיתי, במובן הרוחני של רבי נחמן, חייב להגיע להבנה של אחדות שלמה, כלומר, חייב להגיע לארץ ישראל הרוחנית. משה רבנו, לפי ההסבר הזה, לא הגיע להבנה הזו ולכן לא הגיע לארץ ישראל, ולכן, במובן הרוחני - עמוק הזה, לא היה יהודי שלם. אליעד כהן מדגיש בסוף שהמחויבות שלו היא לא לאמירות של רבי נחמן באופן עיוור, אלא לאמת עצמה. לדבריו, גם אם רבי נחמן היה טוען אחרת ממנו, הוא היה ממשיך לטעון את מה שהוא מאמין בו, ואם הוא עצמו טועה, הוא מקבל זאת, כי האמת תמיד נכונה, כולל ההפך של מה שאומרים. מה זה ארץ ישראל לפי רבי נחמן? למה משה לא נכנס לארץ ישראל? מה ההבדל בין אלוהים האמיתי לאלוהים של היהודים? מה זה תפיסת הנפרדות? מי הוא
ראש השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב)
ראש השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב)
... השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב) למה חסידי ברסלב נוסעים לאומן בראש השנה? אליעד כהן פותח את הנושא בשאלה מרכזית: למה אנשים רצים לאומן, במיוחד בראש השנה? הוא מציין שרבי נחמן מברסלב אמר בצורה מפורשת וחד - משמעית, שהדבר הכי חשוב בעולם הוא להיות אצלו בראש השנה. לפי רבי נחמן, להיות אצלו בראש השנה חשוב יותר מלימוד תורה, קיום מצוות ואפילו מאלוהים בעצמו. רבי נחמן הצהיר שאם אדם מתלבט האם לאכול או לא, האם לישון או לא, האם להתפלל או לא - הדבר ... או תעניות, כי הכל כבר התכפר בזכות ההגעה אליו. מנגד, מי שלא יגיע, לא משנה כמה יצום ויתענה, זה לא יעזור לו. האם לחסידי ברסלב ברור מה רבי נחמן באמת התכוון? אליעד מסביר שבכל אמירה של רבי נחמן ישנם כמה רבדים של פרשנות: פשט, רמז, דרש וסוד. ברמת הפשט, רבי נחמן פשוט הזמין את תלמידיו לעזוב את הבית, האישה והילדים, ולהגיע אליו לראש השנה. עם זאת, אליעד כהן מדגיש שהחסידים לא באמת מבינים את כוונתו העמוקה של רבי נחמן, ולוקחים את הדברים כפשוטם, כלומר, לנסוע פיזית לאומן. לדבריו, חסידי ברסלב הופכים את ההגעה לאומן למשהו מיסטי וחושבים שבאבן או בקבר עצמו יש משהו קדוש, אך לטענתו, אין הבדל בין אבן רגילה לבין אבן בקבר של רבי נחמן. הוא אף משווה זאת למצב היפותטי שבו אנשים היו הופכים פח אשפה למקום פולחן, מתוך דמיון מודרך, ומדגיש שזו אשליה בלבד. מהי המשמעות העמוקה של ראש השנה לפי רבי נחמן? המשמעות האמיתית של ראש השנה לפי אליעד כהן היא שונה לחלוטין. רבי נחמן, בספרו (ליקוטי מוהרן חלק ב תורה א), מצביע על כך שבראש השנה האדם שופט את העולם, או במילים אחרות - קובע את תפיסת המציאות שלו. להיות אצל רבי נחמן בראש השנה משמעותו היא לא להיות פיזית לידו, אלא לאמץ את נקודת המבט שלו לגבי העולם. אליעד מפרט שהמטרה של רבי נחמן היא לגרום לתלמידיו להבין שכל המציאות היא אחדות שלמה, שכל מה שקורה הוא מאלוהים, ולכן הכל טוב באופן מוחלט. לדבריו, ראש השנה אמור להביא את האדם להסתכל על המציאות באותו אופן שרבי נחמן רואה אותה - אחדות מוחלטת שאין בה שום רע. איך הדת המסורתית מתנגשת עם המסר של רבי נחמן? אליעד כהן מסביר שהדת היהודית המסורתית, לפי התפיסה הרווחת, מייצרת הפרדה בין טוב לרע, ומכניסה לאדם תחושה שיש בו ... אומרים לאדם להתפלל ולבקש סליחה מאלוהים, הוא בעצם מקבל תחושה שיש רע ושהוא חוטא. אליעד טוען שזה בדיוק ההפך ממה שרבי נחמן מנסה ללמד. לפי רבי נחמן, המציאות היא טובה לחלוטין, ולכן האדם לא צריך לחוש רגשות אשמה או פחד מאלוהים. הוא מדגיש שהדתיים, בכך שהם מקבלים את הרעיון של טוב ורע, דווקא מתרחקים מאלוהים ולא ... את האדם להבנה הרוחנית? אליעד כהן מדגיש שאין קשר הכרחי בין הנסיעה הפיזית לאומן לבין ההתקרבות האמיתית לאמת של רבי נחמן. לדעתו, השינוי צריך להתרחש בתודעה ובמחשבה של האדם. הוא מדגיש שאם האדם לא מבין שהכל ... מה שחשוב הוא השינוי התודעתי. אומן או כל מקום אחר הם בסך הכל כלים, אך הם לא המטרה עצמה. מה באמת הכוונה להיות אצל רבי נחמן בראש השנה? אליעד כהן מבהיר שהמשמעות האמיתית של המשפט להיות אצלו בראש השנה היא ...
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב) מי היה רבי נחמן מברסלב וכיצד להבין את תורתו? רבי נחמן מברסלב היה דמות יוצאת דופן, שלמרות שנראה כלפי חוץ כבן אדם רגיל ואף כאדם דתי פשוט, נשא בקרבו שכל מיוחד מאוד. אליעד כהן מסביר כי על פי רבי נחמן, אנשים חושבים שניתן לזהות אדם קדוש, או צדיק, לפי מראהו החיצוני. אולם בפועל, הצדיק האמיתי, בדומה לאלוהים, אינו ניתן לזיהוי חיצוני. אלוהים הוא בלתי נראה, ואינו שונה מהמציאות עצמה. לפי רבי נחמן, הצדיק מזוהה אך ורק על ידי הפנימיות והשכל שלו. במילים אחרות, הדרך היחידה להכיר באמת את רבי נחמן ואת גדולתו היא דרך ההבנה של שכלו ושל פנימיותו, לא דרך התבוננות חיצונית בו. מה מאפיין את השכל של רבי נחמן מברסלב? השכל של רבי נחמן היה שכל ייחודי ובלתי רגיל, שכל שדומה לשכל של אלוהים. אלוהים, על פי רבי נחמן, אינו מבדיל בין דבר לדבר, והוא מחוץ להגדרות העולם. באופן דומה, רבי נחמן חווה את עצמו ואת המציאות בדרך דומה לזו של אלוהים, כאשר הוא מרגיש שקיומו הוא מחוץ לעולם עצמו. רבי נחמן ביטא את שכלו העמוק בצורה מצומצמת, במטרה להנגיש אותו לתלמידים. בשל התקופה בה חי (לפני 200-300 שנה), הדיבור המרכזי היה על יהדות וטקסטים תורניים, ולכן רבי נחמן ביטא את רעיונותיו העמוקים באמצעות אותם טקסטים יהודיים כגון תנך, משנה, גמרא, זוהר וכתבי קבלה. כיצד השתמש רבי נחמן בטקסטים יהודיים להעברת רעיונותיו? אליעד מסביר כי רבי נחמן השתמש בטקסטים יהודיים מוכרים והלביש עליהם משמעויות חדשות, שלעיתים היו הפוכות לחלוטין מההבנה הפשוטה המקובלת. רבי נחמן היה לוקח משפטים מהגמרא, למשל משפט שדן בקבלת איסורים, והיה מפרש אותו בדרך הפוכה לגמרי מהכוונה המקורית של הטקסט. בדרך כלל, פרשנויות לתורה מוסיפות זו על זו: הפשט (ההבנה הפשוטה), הרמז, הדרש והסוד - כל אלה מוסיפים רבדים, אך אינם סותרים זה את זה. לעומת זאת, רבי נחמן לא רק הוסיף משמעויות אלא גם סתר והפך לחלוטין את המשמעות המקורית, מתוך כוונה להעביר רעיונות עמוקים ובלתי שגרתיים. מהם הטקסטים המרכזיים של רבי נחמן? אליעד מפרט כי רבי נחמן השאיר מספר טקסטים מרכזיים, כאשר המפורסם שבהם הוא
כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל! מדוע? ואיך? ברסלב / רבי נחמן מברסלב
... העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל! מדוע? ואיך? ברסלב רבי נחמן מברסלב כל העולם כולו גשר צר מאוד. והכלל והעיקר לא לפחד כלל. אמר רבי נחמן מברסלב : האדם צריך לעבר על גשר צר מאד מאד! והכלל והעקר שלא יפחד כלל. ונסביר מעט את העניין הזה של רבי נחמן. מדוע העולם נדמה לגשר צר? ומדוע לא לפחד כלל? מה ... + מציאות. מצידה של המציאות יש רק מציאות. האהבה של המציאות לאדם, היא האהבה של המציאות את עצמה. כאשר האדם מעמיק בעניין האחדות הנל, ממילא כל הפחדים שלו נעלמים. ולכן אמר רבי נחמן, כי הכלל והעיקר הוא לא לפחד כלל. משום שהפחד הוא לא ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים האם יש הבדל בין כאב פיזי ... להתעלם מהכאב הפיזי בזכות הרצון החזק להציל חיים. הדוגמאות הללו מוכיחות כי הכאב אינו מוחלט, אלא תלוי ברצון ובתודעה של האדם. מה רבי נחמן מברסלב אומר על מקור הכאב והסבל? רבי נחמן מברסלב טוען שכל הסבל והכאב בעולם מקורם בחיסרון דעת. כלומר, האדם סובל משום שאינו מבין את המציאות לעומקה. לדעת רבי נחמן, אם לאדם הייתה דעת שלמה, הוא לא היה חווה כלל סבל, אפילו לא ברמה הגופנית. רבי נחמן מביא כדוגמה אדם שחולה בסרטן וטוען שהבעיה אינה בגופו אלא בנפשו, משום שהכאב והסבל נובעים מחוסר ההבנה שהכל הוא ביטוי לרצון האלוהי, הרצון הראשוני. רבי נחמן, שסבל בעצמו רבות, המשיך לדבוק בתפיסה שהבעיה אינה ... הנאה, משום שהוא מבין שהוא היוצר. באופן דומה, האדם שהגיע להבנה שהוא היוצר של המציאות שלו מפסיק להתנגד למציאות. איך כל זה מתקשר לתורת רבי נחמן על ביטול הרגשות? רבי נחמן דיבר על מצב שבו האדם מגיע לביטול כל הרגשותיו, כלומר, ... האדם מפסיק להרגיש נפרד ומבין שהוא אחד עם ההוויה ועם האלוהים. אליעד כהן מסביר שזהו המצב לפני הבריאה, מצב של אחדות מוחלטת. לפי רבי נחמן, האדם צריך לקיים מצוות לא למען שכר עתידי, אלא כדי לחוות כבר עכשיו את ... להתנגד לסבל ויחווה שלמות מוחלטת. איך להתמודד עם כאב פיזי? כיצד להפוך כאב נפשי לאושר? מהי חווית האחדות? איך להשתחרר מהסבל לפי רבי נחמן מברסלב? איך להבין שהכל אחד? האם אפשר ... אחרות - ברמת הרצון. האדם רוצה למלא את רצונו, ולכן הוא חווה טוב או רע בהתאם למידת ההתאמה בין הרצון שלו לבין המציאות. מה אומר רבי נחמן על סבל ובריאות הגוף? אליעד כהן מתייחס לדברי רבי נחמן מברסלב, שאמר שכל הצרות, הייסורים, הכאבים והמחלות באים רק מחיסרון דעת. רבי נחמן טען כי אם האדם היה משלים את הדעת שלו במלואה, לא היה ... זה מחלה קשה כמו סרטן, או כאב נפשי, מגיע מכך שהאדם לא מבין שהכל הוא ביטוי של דבר אחד: הרצון של אלוהים, הרצון הראשוני. לדוגמה, רבי נחמן היה אומר לאדם שחולה סרטן ומתלונן על כאבים שהוא לא סובל באמת בגלל הבעיה הפיזית, אלא סובל מפני שיש משהו שהוא לא מבין לגבי המציאות והחיים, ומחוסר הדעת הזה נובע הכאב. רבי נחמן עצמו סבל במהלך חייו, ובכל זאת דבק באמונה שהסבל הוא ... כך בדיוק האדם צריך לחוות את המציאות: כשהוא מבין שהוא יוצר אותה, כבר אין לו סיבה להיות בהתנגדות. מה הקשר של כל זה לאלוהים ולתורת רבי נחמן מברסלב? רבי נחמן מדבר על ביטול כל הרגשותיו, שזה מצב בו האדם מפסיק ... ההוויה כולה, שהיא בעצם אלוהים. אליעד כהן מסביר שזה המצב שלפני הבריאה, מצב של אחדות מוחלטת, שהוא מצב התודעה הגבוה ביותר האפשרי. רבי נחמן מייעץ לעשות את המצוות לא כדי לזכות בשכר עתידי (העולם הבא), אלא לחוות ... מוחלטת - שלמות של חוויית האלוהים. איך להתמודד עם כאב פיזי? כיצד להפוך כאב נפשי לאושר? מהי חווית האחדות? איך להשתחרר מהסבל לפי רבי נחמן מברסלב? איך להבין שהכל אחד? האם אפשר ... אני למעשה לקחתי את הסבל הפיזי והפכתי אותו לסבל נפשי. איך זה יכול להיות? הרי כואב לך פיזית, אז איך אפשר להגדיר את זה כנפשי? רבי נחמן אמר בספר שלו: כל הצרות והייסורים והגלות אינם אלא לפי ... אם היית יודע משהו מסוים, לא היה לך חסר כלום. הוא גם אומר שאפילו בנים, פרנסה ובריאות הגוף - הכל מחמת חיסרון הדעת. למשל, אם רבי נחמן היה רואה אדם חולה סרטן, שצועק אני כואב, אני סובל, ... תקשיב, זו לא בעיה בגוף הפיזי - זו בעיה בנפש. שאלה: אבל אם כואב לי, אני מרגישה את זה פיזית, איך זה קשור לנפש? אליעד: שימי לב, רבי נחמן גם בעצמו סבל מספיק ובכל זאת הוא נאחז בתפיסה הזו. מה ... ללכת אחורה, כולם מרגישים אותו הדבר. אליעד: זה לא נכון. שאלה: איך זה לא נכון? אליעד: למשל, תיקחי את היוגים בהודו. זה שזה לא מקובל אצלך, לא אומר שזה לא נכון. שאלה: הם אולי מנסים ... אני לקחתי למעשה את הסבל הפיזי והפכתי אותו לסבל נפשי, איך זה יכול להיות? הרי כואב לך פיזי, אז איך אתה מגדיר את זה כנפשי. רבי נחמן אמר בספר שלו, כל הצרות והייסורים והגלות אינו אלא לפי ... זו שאלה אחרת? אבל אם היית יודע לא היה לך כל חיסרון. והוא אומר אפילו בנים ופרנסה ובריאות הגוף זה הכל מחמת חיסרון הדעת. למשל רבי נחמן היה רואה אדם חולה סרטן, שצועק אני כואב אני סובל, רבי נחמן היה אומר לו, תקשיב זו לא בעיה בגוף הפיזי זו בעיה ...
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן
... את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן כיצד ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש? הנושא המרכזי שעליו מדבר אליעד כהן בהרצאה זו הוא כיצד ללמוד את רבי נחמן מברסלב בצורה עמוקה ואינטנסיבית, מתוך מסירות נפש מוחלטת. אליעד מתאר תהליך של למידה שהוא מעבר לקריאה שטחית או להבנה חלקית של הטקסטים של רבי נחמן. הוא מסביר שכדי ללמוד את כתבי רבי נחמן, כמו למשל ליקוטי מוהרן, בצורה נכונה ואמיתית, האדם צריך להקדיש את כל כולו ללימוד באופן מלא, עד גבול היכולת הפיזית שלו ממש. אליעד מציג דוגמה קיצונית שאומרת שכאשר לומדים את רבי נחמן באמת, חייבים למשוך את עצמך עד הקצה, עד שאתה כמעט מתעלף מעייפות או מתשישות. הוא אומר שאם אדם עייף וחש שאינו יכול ... - לא לעצור כשקשה, אלא רק כשהגוף כבר מתמוטט. זו היא בעיניו מהותה של מסירות נפש אמיתית בלימוד. מה המשמעות של להבין את רבי נחמן באמת? אליעד מסביר שבליקוטי מוהרן , למרות היקפו הגדול והמורכבות של הכתוב, ישנם בסופו של דבר רק כמה משפטים בודדים שבהם נמצא מה שרבי נחמן באמת רצה להעביר לקוראיו. הוא מציין שרבי נחמן כתב במפורש משפטים כמו אם תבין את כל מה שאתה יכול להבין, ומדגיש שזהו משפט לא ברור - הרי מה זאת אומרת להבין את כל מה שאני יכול להבין? מה בדיוק יש להבין? מה היא השלמות שרבי נחמן מדבר עליה? שאלות אלו אינן מקבלות מענה מפורש בכתביו של רבי נחמן, והדבר דורש מהלומד להעמיק עוד ועוד, בניסיון לפענח בעצמו את כוונתו של רבי נחמן. הוא מזכיר גם דוגמה נוספת, של חמישה דברים שספרו של אלוהים שונה בהם מספרם של בני אדם - התייחסות מוכרת מהספרות היהודית שמובאת בליקוטי מוהרן, אך מציין שרבי נחמן לא מסביר באופן ישיר ומפורט כיצד בדיוק ההבדלים הללו באים לידי ביטוי או כיצד הם משפיעים על הבנת האדם. אליעד מדגיש ... אינטנסיבית והתמסרות מוחלטת ללימוד. איך נראית התמסרות נפשית אמיתית ללימוד לפי אליעד כהן? כדי להמחיש כיצד הוא למד את רבי נחמן בעצמו, אליעד מספר שבאופן מעשי הוא נשא את הספר ליקוטי מוהרן איתו כל הזמן, 24 שעות ביממה. הוא מתאר תהליך של התמסרות מוחלטת שבו הספר נמצא לידו בכל רגע, והוא פונה אליו לא רק ... שכאשר לא הצליח להירדם הוא פתח את הספר והחל לקרוא, עד שהעייפות הכריעה אותו שוב. לדבריו, אפילו לאחר שקרא את הטקסטים של רבי נחמן פעמים רבות והרגיש שהבין אותם היטב, הוא עדיין המשיך להתאמץ לקרוא ולהעמיק עוד יותר. הסיבה לכך הייתה שהוא הבין שבתוך דברי רבי נחמן קיים משהו חשוב מאוד, משהו נסתר שיש לגלות, ולכן כל עוד לא השיג אותו, הוא לא יכול היה להרשות לעצמו לעצור או להפסיק. ... של למידה שבו לא מוותרים על הבנה של שום פרט, אפילו אם הוא נראה שולי או פחות משמעותי, מפני שכל פרט קטן עלול להכיל את הסוד להבנת הדברים הגדולים והמורכבים יותר. אליעד נותן דוגמה מעצמו ואומר שאין טעם עבורו לעסוק בדברים הגדולים כל עוד הוא אינו ... להיות יהיר או להניח שהבנת דבר כלשהו עד הסוף לפני שבאמת בדקת אותו לעומק עד הסוף. כיצד אפשר להגיע להבנה אמיתית בלימוד רבי נחמן? אליעד כהן מסכם את הרעיון של למידה מתוך התמסרות נפש כמשהו שמחייב אותך ללכת עד הקצה ולא להרפות לעולם. הוא אומר שרק כאשר לומדים בצורה כזו, מתוך רצון מוחלט, אפשר באמת להגיע להבנה עמוקה ואמיתית של רבי נחמן מברסלב. הוא מדגיש שהמאמץ, ההקרבה וההתמסרות הם המפתח להגיע לתובנות חדשות שלא ניתן להגיע אליהן בדרך אחרת. איך ללמוד את רבי נחמן? מה המשמעות של מסירות נפש? איך להגיע להבנה עמוקה בליקוטי מוהרן? מה הדרך הנכונה ללמוד את רבי נחמן? איך לפענח את סודות רבי נחמן?
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך לא לטעות בהבנת הספר להיות אלוהים, היכלי התמורות
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך לא לטעות בהבנת הספר להיות אלוהים, היכלי התמורות
... כהן, רבי נחמן מברסלב, איך לא לטעות בהבנת הספר להיות אלוהים, היכלי ... אליעד כהן, תוך השוואה והתייחסות לתורתו של רבי נחמן מברסלב ולרעיון היכלי התמורות. במהלך ההרצאה אליעד ... אנשים שקראו במשך שנים טקסטים של רבי נחמן מברסלב או ספרים רוחניים אחרים, ולמרות הקריאה ... טעויות. מהו הקשר בין אליעד כהן, רבי נחמן והיכלי התמורות? אליעד כהן משתמש במונח היכלי התמורות, שהוא מושג מתוך תורת רבי נחמן מברסלב, המסמל מצבי תודעה או תפיסות שונות שיכולות ... כיצד להימנע מטעויות בהבנת רבי נחמן? מה המשמעות של קילוף קליפות בלימוד רוחני? האם הבנתי נכון את ...
עיוורון רוחני, רבי נחמן מברסלב, לשמוע את המוזיקה, שמיעה רוחנית, ראיה רוחנית, מוזיקה, היסטוריה, ניגון משיח
עיוורון רוחני, רבי נחמן מברסלב, לשמוע את המוזיקה, שמיעה רוחנית, ראיה רוחנית, מוזיקה, היסטוריה, ניגון משיח
... רוחני, רבי נחמן מברסלב, לשמוע את המוזיקה, שמיעה רוחנית, ראיה רוחנית, מוזיקה, היסטוריה, ניגון משיח מהו עיוורון רוחני לפי רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מסביר את המושג עיוורון רוחני דרך משל שנתן רבי נחמן מברסלב על אדם חרש שנכנס למקום שבו אנשים רוקדים. אותו חרש מסתכל עליהם מהצד ולא מבין למה הם מבצעים תנועות מוזרות. ... מצליח לקלוט את המוזיקה הרוחנית, הוא לא מבין למה אנשים אחרים שמחים או נהנים, ולמה הם מתנהגים בצורה מסוימת שנראית לו מוזרה או חסרת היגיון. מה הקשר בין ניגון רוחני לבין הגאולה לפי רבי נחמן? אליעד כהן מרחיב את ההסבר על חשיבות הניגון הרוחני דרך סיפור אחר של רבי נחמן , המסופר על בן המלך ובן השפחה, שבו איש היער העניק לבן המלך כלי מוזיקלי מיוחד שכל פעם שהונח על בהמה, היא החלה לנגן. הנמשל ... כהן מדגיש שהדרך להיפטר מעיוורון רוחני היא על ידי חיבור עמוק אל הניגון הפנימי, שמאפשר לראות ולהבין את המציאות מנקודת מבט עמוקה ושלמה יותר. מה זה עיוורון רוחני? מהו ניגון המשיח לפי רבי נחמן? איך להתחבר למוזיקה רוחנית? מה החשיבות של הבנת ההיסטוריה הרוחנית? כיצד התבוננות פנימית עוזרת בחיים? למה אנשים מתקשים ...
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, השכל של אליעד כהן, השכל של רבי נחמן מברסלב, להיות כמוני ממש
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, השכל של אליעד כהן, השכל של רבי נחמן מברסלב, להיות כמוני ממש
... כהן, רבי נחמן מברסלב, השכל של אליעד כהן, השכל של רבי נחמן מברסלב, להיות כמוני ממש למה רק אליעד כהן ורבי נחמן מברסלב השיגו את ההבנה של האחדות והנפרדות? אליעד כהן נשאל מדוע לדעתו רק הוא ורבי נחמן מברסלב הגיעו להבנה עמוקה של האחדות והנפרדות, ... חזק בעולם הוא אחד ויחיד. כך גם לגבי ידע והבנה רוחנית. כל אחד מאיתנו הוא שילוב חד - פעמי, ולכן לא קיימת חזרה מוחלטת של שום דבר בעולם. אליעד מסביר שהוא אמנם דומה לרבי נחמן בקו החשיבה הכללי, אבל הוא מדגיש שאינו זהה לו ושיש ביניהם גם הבדלים משמעותיים. לדבריו, ישנם תחומים בהם הוא ורבי נחמן חושבים באופן דומה, ובתחומים אחרים הם שונים לחלוטין ואף ... למצוא שני אנשים שיש להם אותה הבנה בדיוק. מדוע רוב האנשים אינם מגיעים להבנה של אחדות ונפרדות כמו אליעד כהן? אליעד נשאל גם מדוע רוב האנשים לא מגיעים להבנה שיש לו ולרבי נחמן. הוא מסביר את זה באמצעות השוואה פשוטה: לשאול מדוע אדם אינו מבין או יודע את מה שאליעד או רבי נחמן יודעים, זה דומה ללשאול מדוע ציפור יודעת לעוף ואדם אינו ... הוא ממליץ להפריד בין ההבנה של המצב הנוכחי והמציאות כפי שהיא נתפסת עכשיו, לבין שאלות מהותיות הנוגעות לחיים שאחרי המוות. האם כולם יכולים להגיע להבנה כמו אליעד כהן ורבי נחמן? במהלך ההסבר, אליעד כהן רומז שגם אחרים עשויים להגיע להבנות דומות, אבל תמיד ההבנות הללו יהיו ייחודיות ושונות, בדיוק כפי שהוא שונה מרבי נחמן. כלומר, פוטנציאלית כולם יכולים להתקרב להבנה עמוקה של אחדות ... האחדות והנפרדות היא ייחודית לכל אדם ואדם. ההשוואה בין אנשים לגבי ההבנה שלהם היא חסרת טעם, בדיוק כמו שאין טעם לשאול מדוע הציפור יודעת לעוף ואדם לא. אליעד כהן ורבי נחמן חולקים דמיון מחשבתי אך גם הבדלים משמעותיים בגישה ובתפיסות. ... והחוויות שאחרי הן נושאים נפרדים ומצריכים התייחסות נפרדת. היכולת להגיע להבנה עמוקה של המציאות פתוחה בפני כולם, אך תמיד בצורה ייחודית ואישית לחלוטין. אליעד כהן ורבי נחמן מברסלב איך להגיע להבנת האחדות והנפרדות? מדוע ... הייחודיות של כל אדם במציאות ש: לפי מה שהבנתי בכולנו יש את הנפרדות ואת האחדות ביחד, זאת אומרת שאנחנו צריכים לחוות את זה, עכשיו מההיכרות שלי איתך אני מבין שרק אתה ורבי נחמן הכרתם את זה, והשאלה שלי היא איך זה שרק שניכם הכרתם את זה? ... בספר שיאי גינס בכל שיא יש רק מישהו אחד, מכל דבר יש רק אחד, כמה אנשים כמוך יש? רק אחד במה ששלך יש רק אחד, בשילוב שלך יש משהו שאין אותו לאף אחד. עכשיו אני גם לא כמו רבי נחמן יש בינינו הרבה קווים משיקים, אני לא מקביל הוא אמר דבר אחד ...
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני
... רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני איך אפשר לדעת אם מורה ... הוא עצמו חווה חוויה כזאת רק מול ספריו של רבי נחמן מברסלב. לדבריו, רבי נחמן הוא היחיד בעולם שכאשר הוא קורא את כתביו הוא מרגיש שזה בדיוק הוא עצמו. אליעד מדגיש שהרעיונות של רבי נחמן יכולים לפעמים להיראות סותרים זה את זה, אך בעיניו הם תמיד נובעים מאותו מבנה פנימי עמוק. אליעד אף אומר כי רבי נחמן כתב עליו באופן שהוא מזהה את עצמו, וכך הוא יודע בבירור שהחשיבה של רבי נחמן זהה לשלו. מה המשמעות של להיות אדם מואר? אליעד מסביר את מושג ההארה ... של כל אחד ואחד. הוא משתמש בדימוי מתוך רבי נחמן שאומר שיש שני סוגי אנשים: אדם שהוא כמו חלון, כלומר, מעביר אור ... רוחני מואר? מהי הארה רוחנית? אליעד כהן ורבי נחמן מברסלב האם צריך ללמוד ממורה רוחני? איך להגיע להארה? מה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על 2 דרכים ללמוד מכל דבר, למצוא רמזים של שכל בכל דבר, למצוא שכל בכל דבר, רמזי המעשיות, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, ללמוד מכל דבר, יונתן הקטן, סודות התורה, סודות תורת הנסתר, חוכמת הקבלה, השכל שיש בכל דבר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סודות תורת הנסתר, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סודות תורת הנסתר, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לחיים, מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מאמן למציאת עבודה בתחום סודות תורת הנסתר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 13:55:48 - wesi1