אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה נתינה בלי אינטרסים ✔רצון לתת ורצון לקבל בזוגיות, התאהבות ורצון לתת, כמה לתת וכמה לקבל? מתי להתעקש ומתי להתפשר? רצון לאהוב, רצון להיות נאהב, נתינה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
רצון לתת ורצון לקבל בזוגיות, התאהבות ורצון לתת, כמה לתת וכמה לקבל? מתי להתעקש ומתי להתפשר? רצון לאהוב, רצון להיות נאהב, נתינה וקבלה בזוגיות, לתת ולקבל במערכות יחסים, אהבת הורים לילדים, נתינה בלי אינטרסים
מהי אהבה אמיתית ואיך היא מתבטאת בזוגיות?

אליעד כהן מתייחס בהרצאה לשאלת האהבה האמיתית בזוגיות, ומסביר כי אהבה אמיתית היא מצב שבו הרצון של האדם השני הופך להיות ממש הרצון שלך, כאילו מדובר ברצון אחד משותף. כשאתה אוהב מישהו באמת, הרצונות שלו הופכים להיות חשובים עבורך כמו הרצונות שלך עצמך. לדוגמה, אם אתה צופה בטלוויזיה והאדם שאיתך רוצה לישון, הרצון שלך להגביר את הווליום מתנגש עם הרצון שלך לשמור על השקט עבור האדם השני, ולכן נוצרת התלבטות פנימית. במצב כזה, אם מדובר בזוגיות אמיתית ואוהבת, אתה חווה את הרצון שלו כאילו הוא הרצון האישי שלך, ואתה רוצה שהוא יישן בדיוק כמו שאתה רוצה לצפות בטלוויזיה. הרצונות שלו ושלך מתמזגים לרצון אחד.

האם יש נוסחה להחלטה בין נתינה לקבלה בזוגיות?

אין נוסחה מדויקת להחלטה מתי לתת ומתי לקבל בזוגיות, אליעד מדגיש כי זה מצב טבעי וספונטני כאשר אתה באמת אוהב את האדם השני. כשאתה עושה חישובים של אינטרסים ("האם נתנו לי?", "האם מגיע לי לקבל בתמורה?"), זו לא אהבה אמיתית, אלא התנהלות עסקית. באהבה אמיתית אין צורך בחישובים כאלו, כי הרצון לתת מתרחש מעצמו. אליעד מסביר כי בכל פעולה, כולל נתינה, האדם עושה חישובים ברמה מסוימת, אך השאלה היא איזה סוג של חישוב: האם אתה נותן מתוך אינטרסים לקבל בחזרה, או שאתה נותן מתוך תחושה פנימית של רצון שיהיה לאדם השני טוב.

איך ניתן לדעת שאתה באמת אוהב מישהו?

אליעד מסביר שכשאתה באמת אוהב מישהו, טובתו של האדם השני חשובה לך לפחות כמו טובתך שלך, לא מתוך אינטרס או מתוך חשש שיעזבו אותך, אלא פשוט כי הרצונות שלו הופכים לחלק ממך. לדוגמה, כשבן הזוג שלך חולה, אתה באמת מרגיש את הכאב והסבל שלו, וזה מפריע לך ממש כאילו מדובר בסבל האישי שלך. אתה לא מרגיש שאתה עוזר מתוך חובה או מחשבה שאם לא תעזור אז תפסיד משהו, אלא אתה פשוט מרגיש חובה פנימית לעזור כי הרצון להקל על סבלו של האחר הופך להיות הרצון האישי שלך.

מה ההבדל בין נתינה ללא אינטרס לבין נתינה מאינטרסים?

אליעד מתאר דוגמה של אדם שמכסה ילד קטן בשמיכה כשהוא ישן, אף שהילד לא מודע לכך ולא יזכור זאת, ואין שום סיכוי שהוא יקבל תמורה או הכרה מהילד. במקרה זה, הנתינה נובעת מרצון טבעי, נקי, ללא כל אינטרס. לעומת זאת, כשאדם נותן מתוך תחושת חובה, פחד, או ציפייה לתמורה, מדובר בנתינה מאינטרסים. הוא מביא דוגמה של עובד במקום עבודה, שהנתינה שלו (המאמץ שהוא משקיע) היא תמיד ממקום אינטרסנטי - מתוך רצון לקבל שכר, הכרה, או קידום, ולא מתוך אהבה או אכפתיות אמיתית.

האם אהבת הורים לילדיהם היא תמיד נטולת אינטרסים?

לגבי הורים וילדים, אליעד מסביר כי אף על פי שהורים בדרך כלל חושבים שהנתינה לילדיהם היא ללא אינטרסים, לעיתים קרובות הנתינה הזאת באה עם אינטרסים פנימיים לא מודעים - למשל, רצון להרגיש הורה טוב, למנוע תחושות אשמה, או לחוש בעל ערך. הוא נותן דוגמה של הורים שאומרים לילדיהם: "תראה כמה אני עושה בשבילך", שבעצם זו נתינה אינטרסנטית. עם זאת, קיימת גם אהבה הורית אותנטית יותר, כאשר ההורה באמת מרגיש שהרצון של הילד הופך לרצונו שלו.

האם זוגיות מבוססת תמיד על חישובים?

אליעד טוען שאמנם בכל פעולה יש חישובים פנימיים כלשהם, אך בזוגיות אוהבת החישוב שונה מאשר בעבודה או באינטרסים עסקיים. בזוגיות אמיתית...
מהי אהבה אמיתית? בטל רצונך מפני רצונו, התרחבות האני, לשנות את המציאות, לשנות את הרצון, אהבה זוגית בלי אינטרסים, אהבה זוגית בלי תנאים, לתת בלי לרצות לקבל, לתת שלא על מנת לקבל, לתת בלי תנאים, נתינה ללא תנאים, לתת בלי אינטרסים, אינטרסים בזוגיות, זוגיות בלי אינטרסים, מהי אהבה? איך תדע שאתה אוהב? איך תדעי שאת אוהבת? הזדהות רצון, אמפתיה בזוגיות, הזדהות עם הרצון של האחר, לתת או לקבל, לקבל או לתת, נתינה בזוגיות, קבלה בזוגיות, לדעת לתת, לדעת לקבל, יחסי הורים וילדים, רצון להעניק
רגשות אשם אתה לא מרגיש לעזור כמה לקבל לקבל בתמורה המציאות לשנות רצון הזדהות רצון להרגיש את הכאבים מתוך אהבה נתינה בלי תנאים אהבה אהבת הורים אהבת הורים לילדים אינטרס אינטרסים בזוגיות בלי אינטרסים הורה הורות הורים הורים לילדים התאהבות התאהבות ורצון לתת זוגיות יחסים ילד ילדה ילדים כמה לקבל כמה לתת כמה לתת וכמה לקבל לאהוב להיות נאהב להתעקש להתפשר לתת לתת ולקבל לתת ולקבל במערכות יחסים מערכות מערכות יחסים מערכת יחסים מתי להתעקש מתי להתעקש ומתי להתפשר מתי להתפשר נאהב נתינה נתינה בלי אינטרסים נתינה וקבלה נתינה וקבלה בזוגיות עקשנות קבלה בזוגיות רצון רצון לאהוב רצון להיות רצון להיות נאהב רצון לקבל רצון לקבל בזוגיות רצון לתת רצון לתת ורצון לקבל רצון לתת ורצון לקבל בזוגיות
נחישות / התמדה / עקשנות - מה טוב / רע בנחישות עצמית והתמדה? ומה הטוב ביותר?
... התמדה עקשנות - מה טוב רע בנחישות עצמית והתמדה? ומה הטוב ביותר? הנחישות והעקשנות של האדם, יש בה גם צדדים חיוביים וגם צדדים פחות חיוביים. מצד אחד, הנחישות של האדם מאפשרת לו להתמיד בדרך להשגת המטרות שלו. הנחישות של האדם מאפשרת לו, להיות חזק גם כאשר קשה לו. הנחישות, מאפשרת לאדם להצליח להשיג כל מיני מטרות, שבלי נחישות הוא לא היה משיג אותן. מצד שני, הנחישות והעקשנות של האדם, גורמים לו לפעמים גם לסבל. אם לא היה האדם עקשן, אלא היה מוותר על כל דבר, הרי שהוא לא היה יכול להרגיש רע בשום מצב. רע נוצר רק כאשר יש עקשנות, שהאדם מתעקש שיהיה אחרת ממה שיש. כך שלכאורה אולי חוסר עקשנות ונחישות זה הכי טוב? אלא, שאי אפשר להתקיים ולחיות בלי נחישות ועקשנות כלשהי. כי כדי לחיות, צריך רצון ומטרות והתמדה כדי להשיג את המטרות וכולי. אז מה עושים? באיזו דרך הכי טוב לבחור, של העקשנות או של הוותרנות? והתשובה היא, שלא צריך לא נחישות ולא חוסר נחישות. כן צריך היגיון בריא שפועל לפי האמת. מצד אחד, זה בסדר גמור שיהיו לאדם רצונות, ושיהיו לאדם מטרות, ושהאדם ינסה וישתדל להשיג את המטרות שלו בנחישות ובהתמדה. וזה גם בסדר גמור, שהאדם יתעקש וינסה להשיג את המטרות שלו, גם אם הוא מתקשה להשיג אותן. אבל, הכל צריך להיות בפרופורציות הנכונות, והכי חשוב שיהיה לפי האמת. כאשר האדם נתקל בקושי ... כן, אז איך ובמה זה כרוך. ואם לא, אז למה לא, ומתי כן וכיוב. על האדם להשתדל תמיד לראות את המציאות לפי מה שהיא באמת, בלי לוותר על דברים שהוא יכול להשיג אותם, ובלי להתעקש על דברים מיותרים שהוא לא יכול להשיג אותם. האדם לא צריך להיות עקשן ולא צריך להיות וותרן. האדם כן צריך להשתדל להיות מציאותי ואמיתי. על האדם לברר לעצמו את האמת לגבי הרצונות האישיים שלו, ולדעת מה באמת חשוב לו ועל מה ... כמו כן, על האדם לנסות להכיר את היכולות שלו כמה שיותר טוב, ובאופן כמה שיותר אמיתי ומדויק. וכאשר האדם מברר את האמת לגבי המצב שלו, הדבר הזה מאפשר לו, מצד אחד לא להתעקש על שטויות ועל דברים שאותם הוא לא יכול להשיג, ומצד שני כן להתעקש על דברים חשובים ועל דברים שכן אפשר להשיג אותם. בקיצור, נסה לראות את הדברים כפי מה שהם באמת, ולפעול לפי האמת, זו העצה הטובה ביותר. ...
הורטון שומע מישהו 2, רע להכעיס, סיבת הרע, מסירות נפש, נחישות, התמדה, עקשנות, ללכת עד הסוף, מצח הנחש, מצח הרצון
הורטון שומע מישהו 2, רע להכעיס, סיבת הרע, מסירות נפש, נחישות, התמדה, עקשנות, ללכת עד הסוף, מצח הנחש, מצח הרצון
... שומע מישהו 2, רע להכעיס, סיבת הרע, מסירות נפש, נחישות, התמדה, עקשנות, ללכת עד הסוף, מצח הנחש, מצח הרצון למה האדם מזיק לעצמו בלי סיבה? אליעד מסביר ... תועלת או סיבה הגיונית. האדם לעיתים יוצר לעצמו סבל בלי סיבה הגיונית, וזה נובע מהעיקרון המכונה מצח הנחש - מצב שבו האדם מתעקש לעשות משהו דווקא בגלל שזה רע, דווקא כדי להכעיס. אליעד מדגים זאת באמצעות אדם שזורק ... לחפש את השורש של הסיבה שבגללה הוא סובל, האדם מסתפק בתשובות שטחיות כמו ככה זה החיים או אין מה לעשות. לפי אליעד, רק אדם שיתעקש לחקור לעומק ולשאול את עצמו מדוע הוא באמת רוצה דברים מסוימים ומדוע הוא לא רוצה ... הגרגיר מייצגים את המחשבות והאמונות שמנסים להפסיק את האדם מלחקור ולגלות את האמת הפנימית שלו. האדם, בדומה להורטון, נלחם בעקשנות להגן על הגרגיר - נקודת האמת הפנימית שלו, ומוכן לעבור מסירות נפש אמיתית, נחישות, עקשנות ולהגיע עד הסוף, במטרה לא לוותר על החיפוש אחר שלמות ואמת מוחלטת. מהו מצח הרצון ... התמדה ומסירות נפש במטרה להשיג את האמת, לחפש את השלמות האמיתית ללא פשרות. - מצח הנחש, לעומת זאת, מתאר את הנחישות והעקשנות לעשות רע בכוונה, להכאיב ולהזיק בלי שום תועלת אמיתית. שני הכוחות הללו קיימים באדם, ... כל סיבה אחרת. מה המשמעות שהרע בסופו של דבר מחסל את עצמו? אליעד מסביר שהרע בסופו של דבר מוביל את עצמו לסוף, משום שהוא מתעקש על הרע עד שהנזק שלו חוזר אליו. כמו שמישהו מנסה לפגוע במישהו אחר ובסוף הנזק חוזר ...
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 1
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך נכון, באופן כללי, ושל חינוך ילדים, באופן פרטי. ויתבאר, מהו חינוך ילדים נכון? ואיך לחנך ילדים בכלל וילדים עקשנים ילדים בעייתיים בפרט? ויתבארו שיטות לחינוך ילדים. וכמובן מהי השיטה הטובה ביותר לחינוך ילדים? ויתבאר גם, איך לגדל ילדים מאושרים? ועוד. ואת עניין חינוך הילדים, ניתן לתאר לנתח ולהגדיר אותו, בכל מיני צורות. וכאן נבחר לנתח את עניין חינוך הילדים, כתהליך של מכירה. שבו, ההורה של הילד, הוא המוכר. הילד, הוא הקונה. והמוצר שאותו ההורה מנסה למכור לילד, הוא צורת התנהגות צורת חשיבה וכיוב, שאותה ההורה מנסה לחנך את הילד. כי מי שיתבונן על חינוך ילדים בעין פקוחה יראה, כי בעצם, יש כאן שתי ישויות שונות. שלכל אחת מהן, יש תודעה עצמית ובחירה חופשית עצמאית. והישות הראשונה, היא ההורה המחנך. והישות השנייה, היא הילד שאותו רוצים ומנסים לחנך. וחינוך ילדים , הוא תהליך, שמנסה לקחת תובנה כלשהי של ההורה, ולחנך את הילד. דהיינו, ההורה מנסה לקחת את צורת המחשבה שלו, והוא רוצה שה
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 2
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 2 והדבר הראשון שצריכים להתבונן עליו בתהליך של מכירה, הוא זיהוי צרכי הלקוח. כי ... זא, יכול להיות לילד רצון להתנהג בצורה מסוימת. ויכול גם להיות מצב, שבו, אין לילד רצון להתנהג בצורה מסוימת, אבל, גם אין לו רצון מנוגד, להתנהג בצורה מסוימת. ויכול גם ... מצב, שלא רק שאין לילד רצון להתנהג בצורה מסוימת, אלא, שיש לו רצון, להתנגד דווקא בצורה מנוגדת והפוכה, לצורה ... הצרכים של הלקוח ושל הילד. בין אם אלו צרכים פיזיים וגלויים, ובין אם אלו צרכים רגשיים, שלא תמיד הלקוח עצמו מודע ... לזהות את הרצונות של הילד. גם את הרצונות הגלויים שלו, וגם את הרצונות הנסתרים, שנמצאים בתת המודע של הילד. כגון לדוגמה, ילד שרוצה לשחק ולהרעיש במשך הלילה. שאז, הצורך הגלוי של הילד, הוא הרצון שלו לשחק במשך הלילה. ואת הצורך הגלוי של הילד, את זה אפשר לגלות בקלות. כי הילד בדכ אומר, מה הוא רוצה. ובדכ, קל מאוד להבין, מה הילד רוצה. אבל הילד מונע, לא רק בגלל מה שהוא אומר שהוא רוצה. אלא הוא מונע, בעיקר בגלל מה שתת המודע שלו רוצה. כגון לדוגמה, ילד שרוצה להרגיש חופשי, והוא רוצה להרגיש שהוא זה שמקבל את ההחלטות, והוא רוצה להרגיש אדם בוגר וכיוב. שהילד , בדכ לא יודה אפילו לא כלפי עצמו, שיש לו רצונות כאלו. כי זה כאילו גורם לו להודות בכך ... כלשהן. אבל באמת, הילד בתוך תוכו מרגיש חלש, ולכן, בתוך תוכו הוא רוצה להרגיש חזק. ואז, כאשר הילד בתת המודע שלו, רוצה להרגיש שהוא אדם חזק, אז יכול להיות, שזה יצור אצלו את הרצון, להיות ... כי בתת המודע של הילד, הרעש שהוא עושה בלילה, מתחבר אצלו בצורה אסוציאטיבית, לתחושה של כוח ושל חוזק. ואז, כאשר הילד עושה רעש בלילה, וכאשר הילד מתנהג בצורה מסוימת, אז תת המודע של הילד, מפיק מכך הנאה גדולה, שהילד עצמו לא מודה ולא מבין, את התועלת האמיתית, שהוא מנסה להשיג מהפעולה שלו. וכאשר רוצים לגדל ילדים מאושרים, אז צריך תמיד להסתכל על הצורך הרגשי, שנמצא בתת המודע של הילד, ושהצורך הזה, הוא זה שבאמת יחליט לילד, האם הוא יקשיב
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 3
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 3 ונמשיך, שאחרי שמזהים את הצרכים של הלקוח, עכשיו יש גם תהליך של: זיהוי ... המוצר. דהיינו, לא מספיק לגלות מה הילד רוצה, והאם מה שמבקשים ממנו, זה משרת את הרצון של הילד. אלא צריך לחדד גם את הנקודה של: למה הילד לא רוצה, ולמה לילד רצון להתנגד להקשיב, למה שאומרים לו. וגם כאן, כפי שכבר אמרנו, יש גם התנגדות גלויה ... יש המון דברים בתת המודע של הילד, שגורמים לו להתנגד להקשיב להורים שלו. גם אם ההורים שלו מציעים לו, לעשות משהו לטובתו האישית. לדוגמה: ילד שסובל מרגשי נחיתות, גלויים וסמויים. שבתת המודע של הילד , הוא רוצה להרגיש שהוא כן שווה משהו. ולכן, הילד כמעט אוטומטית, יתנגד לכל מה שיגידו לו. כי זה גורם לו להרגיש בתת המודע שלו, כאילו הוא נחות ביחס להורים שלו, שאומרים לו לעשות כך או אחרת. ולכן כמעט אוטומטית, הוא יתנגד להקשיב להם. כי מצד האמת, כמעט מוכרח שיהיו לילד רגשי נחיתות ביחס להורים שלו וביחס לעולם שסביבו. ולמה? כי בפועל, הילד תלוי ברמה הפיזית, בהורים שלו. כי הוא חי על חשבונם, והם מחליטים את סגנון החיים של הילד. והם שולטים, במשאבים של הילד. והילד מרגיש, כאילו הוא ממש נתון לחסדי ההורים שלו. שזו תחושה של נחיתות ושל פגיעה באגו ובכבוד העצמי של הילד, גם אם הוא בסך הכל ילד קטן. וגם ברמה התחרותית, הילד, הוא בסך הכל ילד. ומבחינת הישגים ויכולות, הוא הרבה יותר מוגבל, ביחס לרוב האנשים בעולם, שנמצאים סביבו. וגם זה גורם לכך, שהילד יחווה סוג של רגשי נחיתות, באופן כללי בכלל, ובאופן פרטי מול
חינוך ילדים עקשנים, השמנה אצל ילדים, איך לשכנע אנשים, NLP, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים מתבגרים, חינוך ילדים, איך לשכנע ילדים, ילדים בעייתיים, בעיות התנהגות אצל ילדים
חינוך ילדים עקשנים, השמנה אצל ילדים, איך לשכנע אנשים, NLP, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים מתבגרים, חינוך ילדים, איך לשכנע ילדים, ילדים בעייתיים, בעיות התנהגות אצל ילדים
חינוך ילדים עקשנים, השמנה אצל ילדים, איך לשכנע אנשים, NLP, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים מתבגרים, חינוך ילדים, איך לשכנע ילדים, ילדים בעייתיים, בעיות התנהגות אצל ילדים איך אפשר לעזור לילד שלא רוצה עזרה? אליעד מסביר תחילה שיש להבחין בין העובדות עצמן לבין הפירושים שנותנים להן. אם ילדה לא רוצה שההורה יעזור לה, זוהי העובדה. הפרשנות שההורה נותן, לדוגמה שהילדה עקשנית או עצבנית, היא כבר פירוש, ולא עובדה אובייקטיבית. הוא מציע תמיד להיצמד לעובדות בלבד. למשל, אם הילדה מקללת את אמא שלה, העובדה היא שהיא מקללת, ולא שהיא עצבנית. היא עצבנית הוא פירוש שההורה נותן להתנהגות. אליעד מדגיש שכדי לעזור למישהו, יש קודם להבין מה באמת מפריע להורה עצמו. הרבה פעמים ההורה אומר רע לי כי אני לא מצליח לעזור לילדה שלי. אליעד מחדד זאת ואומר שרע להורה בגלל שהוא רוצה לעזור לילדה , ולא מצליח. הוא מסביר שלא עצם חוסר היכולת לעזור הוא שגורם לרע, אלא הרצון לעזור שאינו מתממש. למה הילדה מתנהגת בצורה בעייתית לפי ההורה? ההורה מייחס לילדה בעיות כמו שאין לה חברים או שהיא עצבנית ואלימה. אליעד מסביר כי אלו פירושים, ולא עובדות. למשל, ההורה טוען שאין לילדה חברים כי היא לא יוצאת מהבית. אך אליעד מבהיר שהעובדה היחידה היא שההורה לא רואה אותה יוצאת מהבית, והפירוש שהילדה בודדה או שאין לה חברים הוא רק מחשבה או פרשנות של ההורה. כמו כן, אליעד מציע שההורה יעשה חסד עם עצמו ויגיד בצורה מדויקת: ההתנהגות של הילדה מתפרשת לי כבעייתית, במקום לומר שהיא בעייתית בצורה מוחלטת. מה לעשות כשה
להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות
להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות
... בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות למה אנשים מתעקשים להמשיך לעשות טעויות למרות הסבל? אליעד כהן ... אדם עושה פעולה מסוימת במשך שנים, למרות שהוא מודע לכך שהפעולה גורמת לו סבל. כשהוא מתלונן על כך שרע לו, מישהו אחר מציע לו פתרון ברור ומיידי, אך האדם בכל זאת מתעקש להמשיך באותה דרך שגורמת לו סבל. כששואלים את האדם ... בכל זאת לא מפסיק. אליעד נותן דוגמה קונקרטית: אדם הולך ברגל מירושלים לתל אביב ומתלונן כל הזמן: הלוואי שהיה פה אוטובוס. כשמציעים לו אוטובוס זמין, האדם בכל זאת מתעקש להמשיך ללכת ברגל. גם כשנשאל מדוע, הוא משיב שאינו יודע. כלומר, האדם מתלונן על מצבו אבל בפועל לא מוכן לקבל פתרון זמין, למרות שאין סיבה הגיונית להמשיך בדרך הקשה. מה הטוב שיוצא לאדם מלהתעקש על פעולה מזיקה? אליעד כהן מעלה שאלה נוספת: ... נסתרת שפעולותיו צריכות להיות מוצדקות על ידי סיבה טובה. האדם מסרב להודות בפני עצמו שהפעולות שעשה במשך שנים רבות היו למעשה חסרות סיבה. הוא מעדיף להמשיך בסבל ולהתעקש שיש סיבה נסתרת להתנהגות שלו, מאשר להודות ... האדם הוא הפחד להודות שטעה סתם, שהשנים הרבות של פעולות שחשב שהן מוצדקות היו למעשה טיפשיות וחסרות טעם. האדם מעדיף לסבול מאשר להודות באמת הפשוטה והכואבת, ולכן מתעקש להמשיך בדרך שגורמת לו סבל. אליעד מדגיש כי רוב ... ההודאה בכך שהכל היה סתם גורמת לו להתנגדות חזקה מאוד. לכן הוא נאחז באשליה של סיבה נסתרת, במקום להודות שטעה בלי שום הצדקה. למה אנשים לא מודים בטעות? איך להפסיק להתעקש על סבל? למה אנשים ממשיכים בדרך שמזיקה להם? ...
הפרעת התנגדות, הפרעת odd, הפרעה התנהגותית מרדנית, הפרעת סרבנות, הפרעת עקשנות, התנהגות נגטיביסטית, הפרעת מרדנות אצל ילדים, הפרעה מרדנית מתנגדת, הפרעה מתנגדת, הפרעה התפתחותית
הפרעת התנגדות, הפרעת odd, הפרעה התנהגותית מרדנית, הפרעת סרבנות, הפרעת עקשנות, התנהגות נגטיביסטית, הפרעת מרדנות אצל ילדים, הפרעה מרדנית מתנגדת, הפרעה מתנגדת, הפרעה התפתחותית
... התנהגותית מרדנית, הפרעת סרבנות, הפרעת עקשנות, התנהגות נגטיביסטית, הפרעת מרדנות אצל ילדים, הפרעה מרדנית מתנגדת, הפרעה מתנגדת, הפרעה התפתחותית מהי הפרעת התנגדות ואיך ניתן להתמודד איתה אצל ילדים? הפרעת התנגדות, הידועה גם בשם הפרעת ODD (Oppositional Defiant Disorder), היא הפרעה התנהגותית המאופיינת בדפוס חוזר של התנהגות נגטיביסטית, עקשנית, מתריסה, מתנגדת ומרדנית, בעיקר כלפי דמויות סמכות כמו הורים או מורים. ילדים הסובלים מההפרעה בדרך כלל יתנגדו לבצע כל פעולה שנאמר להם לעשות, גם אם זו פעולה שהם עצמם רצו לבצע מלכתחילה. לדוגמה, אם ילד הסובל מהפרעת התנגדות רוצה לשתות מים, ברגע שמבוגר יגיד לו לך לשתות מים, הילד מיד יתנגד ויבחר לא לשתות, רק כדי להימנע מלעשות את מה שהמבוגר אמר לו. ההתנגדות יכולה להתבטא לא רק מול ההורים, אלא גם מול חברים, מורים או דמויות סמכות אחרות בסביבה שלו. מה המניע הפסיכולוגי להתנגדות אצל ילדים? לפי אליעד כהן, ההסבר הבסיסי להפרעת התנגדות טמון בצורך של הילד לא להרגיש משועבד או תחת שליטה של אחרים. הילד תופס את המצב כך: אם אני עושה מה שאומרים לי, זה אומר שאני משועבד, וזה רע. ההנחה השנייה שלו היא אם אני לא אעשה מה שאומרים לי, ... עצמה, אלא להתנגדות לרעיון של שליטה מבחוץ. הילד לא רוצה להרגיש שמישהו אחר שולט בו, ולכן מתנגד באופן אוטומטי כמעט לכל דרישה שמופנית כלפיו. איך אפשר לעזור לילד עם הפרעת התנגדות? אליעד כהן מציע מספר דרכים להתמודד עם ההפרעה בצורה יעילה: הבנת שורש ההתנגדות: יש להבין שההתנגדות היא לא בהכרח לפעולה, אלא לתחושת השעבוד והכפייה. הילד מנסה להימנע מתחושה שהוא עושה משהו בגלל שמישהו אחר אומר לו לעשות. שינוי התפיסה של הילד: להראות לילד שהוא בכל מקרה משועבד - לאנשים או לרצונות של עצמו. גם כשהוא לא מקשיב לאחרים, הוא עדיין כפוף לרצון שלו להתנגד, וזה סוג אחר של שעבוד. ההבנה הזו יכולה לעזור לילד לראות את ההתנהגות שלו בפרספקטיבה שונה. לא להכריח את הילד לרצות, אלא להקל עליו את ההתנגדות: במקום לומר לילד תרצה לעשות את זה, אפשר להגיד אל תתנגד לזה. בדרך זו, הילד לא חייב להרגיש שהוא מקבל על עצמו את הרצון של אחרים אלא פשוט מפסיק להתנגד. לתת לילד להרגיש שהוא בוחר: להסביר לילד שהוא לא חייב לעשות כלום, אבל שאם הוא בוחר לעשות משהו כי זה לטובתו, זו עדיין בחירה שלו והוא לא באמת משועבד. לדוגמה, אם הילד לא רוצה לאכול כשאומרים לו, אפשר להגיד לו אתה לא חייב לאכול. אם אתה רוצה - תאכל, אם לא - אל תאכל. כך הילד מקבל את האפשרות לבחור, ומפסיק להתנגד אוטומטית. חשוב להבין שהמטרה אינה לשכנע אותו שהוא חייב לרצות, אלא לעזור לו להבין שהוא ... אחר מנסה לשלוט בו. מהן ההנחות הלא נכונות של ילד עם הפרעת התנגדות? אליעד כהן מסביר שיש שתי הנחות מרכזיות מוטעות שילד עם הפרעת התנגדות מחזיק בהן: הנחה ראשונה: אם אני עושה מה שאומרים לי, אני משועבד וזה רע. הילד צריך להבין שזה לא בהכרח רע להיות משועבד אם זה נעשה מתוך בחירה אישית, ולפעמים שעבוד חלקי הוא לטובתו. הנחה שנייה: אם אני לא ... לחלוטין. התובנה המשמעותית שצריך להעביר לילד היא שהוא תמיד משועבד בצורה כזו או אחרת - או לרצונות של אחרים או לרצונות שלו עצמו. המטרה היא לא לשכנע את הילד לבחור בצד אחד אלא להראות לו שאין באמת הבדל גדול בין שני המצבים. איך ניתן לשנות את ההרגשה של ה
יחסי מהות וצורה, גם המהות היא צורה, מהי מהות הרצון? אני רוצה את הצורה, אני רוצה את המהות, אני רוצה אותה בלי סיבה, רוצה את הצורה בלי סיבה, האם אני רוצה את הצורה או את המהות? למה אני מתעקש על הצורה? הדרכת מטפלים
יחסי מהות וצורה, גם המהות היא צורה, מהי מהות הרצון? אני רוצה את הצורה, אני רוצה את המהות, אני רוצה אותה בלי סיבה, רוצה את הצורה בלי סיבה, האם אני רוצה את הצורה או את המהות? למה אני מתעקש על הצורה? הדרכת מטפלים
... את הצורה בלי סיבה, האם אני רוצה את הצורה או את המהות? למה אני מתעקש על הצורה? הדרכת מטפלים מהם יחסי מהות וצורה ולמה אנשים מתעקשים על צורה? הנושא שאליעד כהן מסביר עוסק ביחסים שבין מהות לבין צורה, ובאופן שבו אנשים מתייחסים לרצונות שלהם. הוא פותח בשאלה בסיסית: כשאתה רוצה משהו, האם אתה באמת רוצה את אותו הדבר עצמו (הצורה), או שאתה רוצה את המהות שעומדת מאחוריו? איך מזהים את המהות של הרצון שלך? ... המהות של רצונותיהם? אליעד כהן מתאר מצב שבו אדם רוצה אישה מסוימת ומתעקש שהוא באמת רוצה אותה ולא את המהות מאחוריה (למשל, תחושת אושר או סיפוק). כאשר מישהו אחר מסביר לו שהוא לא באמת רוצה את הבחורה, אלא את התחושה הטובה שהיא מעניקה לו, הוא מתנגד לכך ... רוצה משהו אחר, כמו תחושת ערך עצמי או אושר פנימי, אותו אדם עשוי להתעקש על הרצון בצורתו החיצונית, כי הוא מאמין שקל לו יותר להשיג את הצורה (את הבחורה), מאשר להתמודד עם השורש העמוק יותר (הערך העצמי). מה קורה כשמזהים את המהות האמיתית של ... לאנשים לזהות את המהות האמיתית מאחורי הרצון שלהם. הוא מזהיר שההתעקשות על צורה ספציפית גורמת לסבל ולתסכול, כי אז אין דרך אחרת לפתור את הבעיה. לעומת זאת, כשאדם מזהה את המהות, הוא מגלה שיש דרכים רבות להגשים אותה, וקל לו יותר לפתור את הבעיה. למה אנשים מתעקשים על צורה למרות היתרונות של מהות? אליעד כהן מסביר כי לעיתים קרובות אנשים יודעים עמוק בפנים מהי המהות האמיתית של הרצון שלהם, אך הם מפחדים להודות בכך בפני עצמם. הסיבה לכך היא ... כדרך לפתרון בעיות נפשיות וטיפוליות. מהי מהות הרצון? למה אני מתעקש על הצורה? מה ההבדל בין מהות לצורה? איך לזהות את המהות של הרצונות שלי? מהי צורה חיצונית לעומת מהות פנימית? למה אנשים מתקשים להודות במהות הרצון שלהם? כיצד זיהוי מהות יכול ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רצון לתת ורצון לקבל בזוגיות, התאהבות ורצון לתת, כמה לתת וכמה לקבל? מתי להתעקש ומתי להתפשר? רצון לאהוב, רצון להיות נאהב, נתינה וקבלה בזוגיות, לתת ולקבל במערכות יחסים, אהבת הורים לילדים, נתינה בלי אינטרסים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: נתינה בלי אינטרסים, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נתינה בלי אינטרסים, איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לפרישה, אימון אישי רוחני, פסיכותרפיה הוליסטית בתחום נתינה בלי אינטרסים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4854 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 01:42:38 - wesi1