אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה נפרדות ✔חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים - פרומו ✔ איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
איך להציב גבולות לילדים בלי לאבד את האמת?

השאלה המרכזית שאליעד מתייחס אליה היא כיצד להציב גבולות לילדים באופן שיביא אותם לחוות ולהבין את האמת. השיחה מתחילה בכך ששואלים אילו גבולות צריכים להציב לילדים על מנת שיגיעו לאמת, אך אליעד מציע גישה אחרת לגמרי - להוציא את העוקץ מן השאלה. לדעתו, כאשר חושבים במושגים של "צריך להגיע לאמת", זו כבר נקודת מבט מצמצמת שמגבילה את היכולת להבין את המציאות בצורה רחבה. לדעתו, התשובה האמיתית היא שאין גבולות מסוימים שחייבים להציב כדי שהילדים יגיעו לאמת, מכיוון שאין דבר כזה "צריך להגיע לאמת". מה שצריך בפועל הוא פשוט לאפשר לילדים לחשוב ולהבין את המציאות כפי שהיא, על ידי שאילת שאלות והעמקה בחשיבה ביקורתית.

האם להציב גבולות זה לצמצם את הילד?

אליעד מסביר שהבעיה העיקרית בחינוך וביחסים בין הורים לילדים היא שהילד מגיע לעולם ללא שום הנחות יסוד, ולכן הוא שואל שאלות שנראות להורים לפעמים מופרכות או מסוכנות. הוא נותן כדוגמה מצב שבו ילד שואל מדוע אסור להכניס יד לשקע חשמל, או מדוע אסור לקפוץ מגג כדי לנסות לעוף כמו סופרמן. אליעד מראה שברמה המעשית, ברור שיש להציב גבולות ולמנוע סכנות, אך ברמת ההסבר והחשיבה העמוקה יותר, יש להסביר לילד את הפרספקטיבות השונות ולא רק להגביל אותו מבלי שיבין מדוע. למשל, לא מספיק לומר שזה מסוכן, אלא להסביר לו את המציאות מנקודת מבט של נפרדות (למשל, "זה כואב" או "אתה עלול להיפגע") אך גם להראות לו שהאיסור הזה הוא חלק מחוקיות העולם שבו אנו חיים.

האם אפשר ללמד ילדים אמת מוחלטת מגיל צעיר?

אליעד מדבר גם על הקושי המרכזי בכך שהורים מעוניינים ללמד ילדים שיש טוב ורע, אך במקביל רוצים להסביר להם את רעיון האחדות, שהכל בעצם אותו דבר ואין באמת הפרדה מוחלטת בין טוב לרע. נוצר כאן פרדוקס - איך אפשר ללמד ילד שהכל אחד ובו זמנית ללמד אותו שנכון לעשות משהו אחד ולא נכון לעשות משהו אחר? אליעד מסביר שהפתרון הוא להבין שיש שתי רמות של אמת. ברמה המעשית, חייבים ללמד את הילדים את החוקיות של הנפרדות (למשל, אסור לרוץ לכביש כי מכונית יכולה לפגוע), אך ברמת ההתבוננות, יש ללמד אותם שהאמת היא שהכל אחד, וההבדל בין טוב לרע הוא רק נקודת מבט מצומצמת. האידיאל הוא ללמד את שתי הפרספקטיבות במקביל.

האם ילד חייב להבין הכל מיד?

אליעד מדגיש שילדים אינם חייבים להבין את כל האמת ברגע אחד, וזה לגיטימי ללמד אותם בשלבים. הוא מסביר שלא תמיד הילד יכול או מוכן להבין את כל הפרספקטיבות בבת אחת, ולכן אפשר בהדרגה ללמד אותו את הדברים השונים. כשהילד שואל שאלה, אפשר תחילה לתת לו הסבר פשוט בהתאם לגילו, ורק אם הוא מתעניין יותר, יש להעמיק ולהציג לו עוד פרספקטיבות. הוא מדגים זאת בשאלות של ילדים לגבי לימודים. אם ילד לא רוצה ללמוד, במקום לנסות לשכנע אותו בסיפורים ובשקרים כגון "אתה חייב בשביל העתיד", אליעד מציע לומר את האמת הפשוטה: "אתה לא רוצה ללמוד כי זה לא מעניין אותך". ההורים צריכים להיות כנים עם הילדים, כי השקר לא באמת עוזר.

האם חינוך לנפרדות הוא הכרחי כדי להגיע לאחדות?

נושא נוסף שאליעד דן בו הוא האם חייבים לחנך ילדים לנפרדות כדי שיגיעו מאוחר יותר להבנת האחדות. הוא טוען...
נקודת מבט אליעד הסברים להציב גבול לשאול פתרון להגיע ביקורתי לעשות משהו יכולת לחנך אחדות איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים גבולות גבולות לילדים דוגמה אישית הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים הורים וילדים הצבת גבולות הצבת גבולות לילדים חינוך חינוך ילדים חינוך נכון יחסי הורים וילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים מחנך מחנכים נפרדות נפרדות ואחדות
איך יש נפרדות, למה יש נפרדות, הכל אחד, יש מאין, שאלה מתוך אחדות, מחויב שתהיה נפרדות, שאלה מתוך נפרדות
איך יש נפרדות, למה יש נפרדות, הכל אחד, יש מאין, שאלה מתוך אחדות, מחויב שתהיה נפרדות, שאלה מתוך נפרדות
... יש נפרדות, למה יש נפרדות, הכל אחד, יש מאין, שאלה מתוך אחדות, מחויב שתהיה נפרדות, שאלה מתוך נפרדות מהי בכלל שאלת הנפרדות והאחדות? אליעד פותח את הדיון בשאלה בסיסית ועמוקה: איך יכול להיות שאני מבדיל בין דבר לדבר?. השאלה נשאלת מתוך נקודת המוצא של אחדות ונפרדות. לפי ההסבר של אליעד, כאשר אנו רואים הבדל בין שני דברים כמו חלון ודלת או תפוח ושולחן, אנחנו מגדירים כל דבר באמצעות השוואתו למשהו אחר. הוא מסביר שכדי לדעת מהו דבר כלשהו, חייבים לדעת לפחות שני דברים אחרים שמגדירים אותו. זו תמצית הנפרדות - כל דבר מוגדר על ידי דברים אחרים, ובלעדיהם הוא אינו קיים. למה בכלל יש רצונות והעדפות? אליעד מביא דוגמה פשוטה על אדם שמחליט לצאת עם מישהי ... יותר? בגלל שהאדם מאמין שיש הבדל. למה הוא מאמין בכך? כי הוא אינו רואה את התמונה השלמה, כלומר, את האחדות. מה הקשר בין אחדות ונפרדות? אליעד מדגיש את הרעיון שבאחדות המוחלטת אין כל הגדרה, אין נפרדות ואין אפילו מושג של הכל. לדבריו, אם היה קיים דבר כזה הכל, זו כבר הייתה נפרדות, כי אז קיים הכל לעומת מה שהוא לא הכל. במצב של אחדות מוחלטת אין ידיעה, כי ידיעה יוצרת נפרדות - מי שיודע והדבר שהוא יודע. באחדות מוחלטת אין אפילו את מי שיידע את עצמו. איך נוצרת ידיעה מתוך אי - ידיעה? אליעד מציג בעיה נוספת: איך מתוך ... כלום קודם, איך נוצרה הידיעה הראשונה? הוא אומר שבדיוק זאת השאלה העמוקה ביותר: איך מתוך האחדות (או אי הידיעה המוחלטת) נוצרת נפרדות (ידיעה של שני דברים שונים)? אין על זה תשובה הגיונית, כי הלוגיקה עצמה בנויה על ההנחה שיש נפרדות מלכתחילה. האם אפשר להגיע לתשובה מוחלטת? אליעד מסביר שכל תשובה שמקבלים בנפרדות רק מובילה לעוד שאלה. הוא מדגיש שאם יש תשובה תמיד תהיה שאלה נוספת כמו למה זה כך?, ולכן לעולם לא תתקיים תשובה מוחלטת במסגרת הנפרדות. מנקודת מבטו של אליעד, רק באחדות המוחלטת השאלה מתבטלת לחלוטין. כשהכל אחד, אין שום משמעות לשאלות ולתשובות. האם באמת מחויב שתהיה נפרדות? אחד המשתתפים מעלה טענה שהוא מרגיש שמחויב שתהיה נפרדות, מכיוון שהוא רואה תמיד שיש שני דברים - טוב ורע, יש ואין. אליעד מבהיר לו שזה לא באמת מחויב. הסיבה שהאדם חווה את הנפרדות כמחויבת היא רק משום שהוא מניח מראש שיש הבדל. כלומר, כל מחויבות היא מותנית בהנחת יסוד שהאדם מחזיק בה. אליעד מציע לאדם לשאול את עצמו: מי אמר שבאמת יש נפרדות? מי אמר שאני באמת בנפרדות?. הוא מדגיש שהחוויה של מחויבות היא אשליה הנוצרת מעצם האמונה בנפרדות. איך לצאת מתחושת המחויבות של הנפרדות? אליעד מציע למשתתפת אחרת שביקשה להבין כיצד לצאת מתחושת המחויבות הזו, לחקור את עצמה לעומק. הוא מסביר שאם היא באמת תחקור לעומק את הנחת היסוד שהיא חייבת להיות בנפרדות, היא תגלה שזו רק אמונה. כל מחויבות מורגשת רק מתוך אמונה ראשונית כלשהי. לכן, הדרך להשתחרר מתחושת המחויבות היא לחזור לנקודה שבה הונחה הנחת ... מחויבים, אבל אם היה בוחן אותם מחדש, היה מגלה שהמחויב שלו הוא בעצם אפשרי. כל הרעיון של אפשרי ומחויב קיים רק בתוך תפיסת הנפרדות. לסיום, אליעד מדגיש שכל שאלה של האדם מכילה מראש את הנחות היסוד של הנפרדות. לכן הוא מציע לאדם לבחון תמיד את השאלה עצמה, את ההנחות שהיא בנויה עליה, במקום לנסות למצוא תשובות בתוך המסגרת של הנפרדות עצמה. איך נוצרת נפרדות מתוך אחדות? מהי אחדות מוחלטת? איך נוצר יש מאין? האם נפרדות היא מחויבת? למה אין תשובה מוחלטת בנפרדות? מה ההבדל בין אפשרי למחויב? איך לצאת מתחושת המחויבות בנפרדות?
הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
... של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? כפי שכבר ביארתי, גם הטוב וגם הרע, בשורשם הם ישות אחת. כי בעולם שלנו יש ישויות שונות. והישויות השונות שיש בעולם שלנו, הן נפרדות זו מזו. אך כל הישויות השונות שיש בעולם, הן כולן ביטויים שונים וגוונים שונים וצמצומים שונים והיבטים שונים, של המציאות, שהיא הישות האחת. ומנקודת מבט על המציאות ... הוא עמוק עוד יותר. כי השאלה הזאת בעצמה, היא ביטוי של שאלה אחרת עמוקה יותר. והשאלה הפנימית יותר, היא כיצד מאחדות פשוטה נוצרו פעולות משתנות וישויות שונות ונפרדות. כי בשכל האנושי ניתן להבין שלכל הישויות כולן, יש מכנה משותף כלשהו. ויש איזה רובד פנימי כלשהו מאחורי כל הישויות כולן. וגם אם האדם לא מבין מהו הרובד הפנימי הזה, ... הרי שעדיין יש איזה משהו שנמצא מאחורי כל הדברים כולם. וכאשר האדם מתבונן, אז הוא מבין שבעצם ברובד הפנימי ביותר של המציאות, יש רק אחדות ויש רק הוויה אחת ללא נפרדות. אך תכף שהאדם מסתכל על כל דבר אחר שהוא רחוק מהשורש של המציאות, מיד האדם רואה את הנפרדות של המציאות. והשאלה הפנימית ביותר היא, כיצד זה יכול להיות שהוויה אחת תהווה ישויות שונות ונפרדות זו מזו? ואיך יכול להיות שמתוך אחדות פשוטה, יתהוו ישויות שונות זו מזו? וגם לשאלה הזאת עצמה יש שורש פנימי יותר. כי השאלה היא, כיצד מתוך אחדות נוצרה נפרדות. אך באמת יש כאן שאלה פנימית עוד יותר, והיא איך מתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי כאשר יש אחדות, אין מקום לעוד ישות נוספת על האחדות. ועצם קיומה של ישות נוספת על האחדות, זה עצמו שולל את הרעיון של האחדות. כי לכאורה נדמה שמאחדות יכולה להיווצר אחדות אחרת אך לא נפרדות אחרת. וכאשר האדם רואה את הנפרדות, אז הוא שואל איך מתוך אחדות נוצרה נפרדות. ואחכ השאלה הזאת באה לידי ביטוי, באיך מתוך הכל טוב והכל אחד, נוצר הבדל בין טוב לבין רע. אלא שמצד האמת, מנקודת מבט של אחדות, אין אפשרות שיווצר שום דבר. כי אם ... נוצרת ישות של אחדות, מתוך הישות של האחדות הראשונה, הרי שהיה צריך לשאול: האם האחדות שנוצרה, האם היא זהה לאחדות שיצרה אותה? ואם כן, אז במה זה בא לידי ביטוי הנפרדות של הישויות האלו? ואם לא, דהיינו, אם היצירה שונה מהיוצר שלה, אכ כיצד יתכן שתהיה יצירה שונה מהדבר שמהווה אותה? ונסביר: השאלה בעצם היא, לא איך זה שמתוך אחדות נוצרה נפרדות, אלא איך זה שמתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי עצם זה שקיימת עוד ישות בעולם בנוסף על הישות של האחדות, בזה עצמו יש נפרדות. כי הנפרדות לא נמצאת רק בין הישויות השונות שיש בעולם. אלא הנפרדות עצמה נמצאת, בין האחדות לבין הנפרדות. כי הנפרדות נפרדת ושונה מהאחדות. ועצם זה שקיימת ישות שונה מהאחדות, זה עצמו נפרדות. ואכ שורש השאלה הוא, איך בכלל יש הבדל בין אחדות לבין נפרדות? דהיינו, איך בכלל יש ישות שהיא נפרדת מהישות של האחדות שהיא שורש המציאות? ונעמיק עוד את השאלה ונסביר כי היא קיימת לא רק במעבר שבין האחדות הראשונה לבין הישות הנפרדת הראשונה מהאחדות, אלא מצד האמת השאלה הזאת קיימת גם במעבר שיש בין הרמות השונות של הנפרדות עצמה. כי גם בעולם שלנו של הנפרדות, גם בו יש רמות שונות של נפרדות. כי ברמה החיצונית ביותר האדם רואה אין סוף ישויות שנפרדות זו מזו, במקום ובזמן. כי כל הישויות שקיימות בעולם, כולם נפרדות זו מזו במקום ובזמן שלהן. כי כל דבר נפרד מישותו בזמן אחר. כי אותו הדבר ממש, הוא בכל רגע ורגע ישות אחרת ממש. וגם שתי ישויות זהות זו לזו ברגע אחד, הן נפרדות זו מזו במקום שלהן. כך שכל נקודה במרחב הזמן והמקום, היא נפרדת מכל נקודה אחרת ומכל ישות אחרת שנמצאת במרחב הזמן והמקום. ומאחר שמרחב הזמן והמקום הם אין סופיים, ממילא ברמה החיצונית ביותר יש אין סוף ישויות שנפרדות זו מזו. כי ברמה החיצונית ביותר, כל ישות נפרדת מכל שאר הישויות האחרות בזמן ובמקום שלה. אבל בין הרמה הראשונה של האחדות, שבה גם הזמן והמקום הם ישות אחת, לבין הרמה האחרונה שבה כל נקודה במרחב הזמן והמקום היא ישות אחרת, בטווח הזה יש הרבה רמות שונות של נפרדות. כי יש את הרמה הראשונה שבה הכל אחד ממש. ובה גם הזמן והמקום הם ישות אחת. וכל המקום כולו הוא נמצא כולו בתוך נקודה אחת ממש. וכל מרחב הזמן כולו, גם הוא נמצא בתוך ... זמן ואין מקום כלל. כי יש משהו פנימי יותר מהזמן והמקום. ואחכ נפרדו הזמן והמקום. ונפרדה התודעה של האני של האדם מהתודעה הישות והאני של המציאות עצמה. וגם נוצרה נפרדות בין הרצון העצמי של האדם לבין הרצון של המציאות. ונוצרה נפרדות בין האדם החושב לבין המחשבה שלו לבין המציאות שעליה הוא חושב. ואחכ יש עוד רמות שונות של נפרדות. כי כל בני האדם רוצים בתוך תוכם את אותו הדבר. וכל אדם כל הזמן רוצה את אותו הדבר ממש. ואף על פי כן, כל אחד בכל רגע ורגע רוצה משהו אחר ורצון אחר. והתהליך של ...
ליצור הבנה, להבין כל אחד, לתקשר עם אנשים, הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות
ליצור הבנה, להבין כל אחד, לתקשר עם אנשים, הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות
... הבנה, להבין כל אחד, לתקשר עם אנשים, הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות מה המשמעות של האחדות והנפרדות? הדיון על האחדות והנפרדות מציב את המושגים הללו כמרכיבים מרכזיים להבנת המציאות והתפיסה האנושית. כל אחד מהם משקף תפיסה שונה של המציאות: האחדות מצביעה על חיבור ושיתוף, בעוד שהנפרדות מצביעה על הבחנה וייחודיות בין יחידים. השאלה המרכזית שעולה כאן היא האם האחדות קודמת לנפרדות או להפך. העיקרון המרכזי שעלה מההרצאה הוא שלא ניתן לחוות נפרדות ללא קיומה של תחושת אחדות כלשהי. אם לא הייתה תחושת אחדות, לא היה מושג של נפרדות. מצד שני, האחדות אינה יכולה להתקיים מבלי שהנפרדות תתפוס מקום. כלומר, האחדות והנפרדות משולבות זו בזו בצורה כזו שאי אפשר להפריד ביניהם לחלוטין. כיצד ניתן לחוות את האחדות? כדי לחוות את האחדות יש צורך להבין שהנפרדות היא אשליה. אדם שמרגיש נפרדות חווה את העולם ככזה שיש בו הבחנות ברורות בין אני לבין האחרים. לעומת זאת, אדם ... תתבטא בכך שהוא ירגיש חיבור לכל אדם ולכל דבר באותה מידה. האם יש מעבר בין נפרדות לאחדות? המעבר בין תחושת הנפרדות לתחושת האחדות מתרחש כאשר אדם מתחיל לחקור את הנחות היסוד שלו לגבי המציאות. ... שמא מדובר באשליה שנוצרת כתוצאה מצורת התפיסה של האדם. יתכן כי האחדות והנפרדות הן שני צדדים של אותה תופעה, כלומר, כשאדם מבין כי הוא תופס את המציאות בצורה ... יכול במקביל לתפוס את המציאות גם בצורה שמאחדת אותם. מה הקשר בין אחדות, נפרדות ואושר? אושר אמיתי נובע מההבנה שהנפרדות היא חלק מהאחדות ושני המושגים משתלבים יחד. אדם שחי בתחושת נפרדות מוחלטת מרגיש חסר ושאינו שלם, משום שהוא רואה את עצמו כנפרד מהמציאות שמסביבו. לעומת זאת, אדם שמבין שהנפרדות היא חלק מהאחדות, יכול להרגיש אושר פנימי יציב יותר. למשל, אם אדם סובל מחיסרון ... שהם עשויים מאותו חומר, חווים רגשות דומים ומושפעים מאותו עולם. למה קיימת נפרדות? השאלה למה קיימת נפרדות היא שאלה עמוקה. התשובה עשויה להיות שהתודעה שלנו בנויה בצורה שמחלקת את ... כך שנוכל להבין ולנווט בה. אם נבחן את הדברים לעומק, נגלה שלמעשה אין באמת נפרדות מוחלטת בין שום דבר לדבר אחר. מה השאלה הבסיסית ביותר שעלינו לשאול? השאלה הבסיסית ביותר היא האם האחדות קודמת לנפרדות או להפך. כלומר, האם המציאות הבסיסית ביותר היא האחדות שממנה נוצרה הנפרדות, או שהנפרדות היא המצב הבסיסי שממנו מתגבשת האחדות. לפי התפיסה של אליעד כהן, לא ניתן באמת להפריד בין המושגים הללו, משום שכל אחד מהם קיים בתוך השני. אם אין נפרדות, לא ניתן להגדיר את האחדות, ואם אין אחדות, לא ניתן להגדיר את הנפרדות. מהי האחדות המוחלטת? כיצד הנפרדות והאחדות מתקיימות בו זמנית? איך ניתן לחוות אחדות ולצאת מהנפרדות? למה האושר תלוי בהבנת האחדות? האם אפשר להתעלות מעל לתחושת ה
הספר להיות אלוהים - למה יש נפרדות למה נוצרת נפרדות, מתוך האחדות אולי הנפרדות והאחדות, הן ישות אחת
הספר להיות אלוהים - למה יש נפרדות למה נוצרת נפרדות, מתוך האחדות אולי הנפרדות והאחדות, הן ישות אחת
... להיות אלוהים - למה יש נפרדות למה נוצרת נפרדות, מתוך האחדות אולי הנפרדות והאחדות, הן ישות אחת למה יש נפרדות מתוך האחדות? אליעד כהן מסביר את הרעיון המורכב של נפרדות ואחדות, תוך כדי שהוא מתייחס לשאלה מרכזית שעולה בספר להיות אלוהים. השאלה המרכזית היא למה קיימת נפרדות אם במקור קיימת רק אחדות? זוהי שאלת יסוד שמטרידה אנשים רבים המבקשים להבין את טבע המציאות. תחילה, אליעד מציג את השאלה למה נוצרת נפרדות מתוך האחדות? והוא מיד מאתגר אותה בשאלה נוספת: האם בכלל יש נפרדות?. לדבריו, אולי כלל אין נפרדות אלא רק אחדות, וכל הרעיון של נפרדות הוא אשליה. הוא מציע שאולי הנפרדות והאחדות הן בכלל ישות אחת, ואין שום הבדל ביניהן. מה שנראה כנפרדות הוא בעצם הדרך שבה האדם מסתכל על המציאות, ולכן נדמה לו שיש הבדל. האם יש באמת הבדל בין נפרדות לאחדות? כדי להסביר את הנקודה הזו, אליעד נותן דוגמה פשוטה: הוא מראה כיצד לכאורה יש שתי ... הפנימי שהוא מריץ בראשו. הסרט של האדם הוא האויב שלו, מסביר אליעד. הכוונה היא שהתפיסות והאמונות של האדם הן אלו שגורמות לו לחשוב שיש נפרדות ושיש הבדל מהותי בין דברים. כיצד הנפרדות והאחדות הן ישות אחת? אליעד כהן ממשיך ומפתח את הרעיון באומרו שאם האדם יעמיק בהבנה שלו לגבי המציאות, הוא יראה שאולי כל מה שהוא רואה כנפרדות הוא בעצם ביטוי נוסף של האחדות עצמה. כלומר, האחדות מתבטאת דרך נפרדות, והנפרדות היא בעצם דרך להסתכל על האחדות. אלו הן לא שתי ישויות שונות באמת, אלא אותה הישות בדיוק. ... שבעצם אין באמת הבדל בין יד אחת לשתי ידיים. כל הבדל שנתפס אצלנו הוא הבדל פרשני ולא מהותי. מהי המשמעות האמיתית של השאלה האם באמת יש נפרדות? אליעד מחדד שוב ושוב את הנקודה הבאה: כאשר אתה שואל למה יש נפרדות?, אתה צריך לבדוק קודם כל אם השאלה שלך נכונה. אולי בעצם אין נפרדות באמת, ולכן השאלה עצמה מבוססת על הנחת יסוד שגויה. אולי התשובה לשאלה למה יש נפרדות היא בכלל שאלה אחרת: האם באמת יש נפרדות?. המשמעות העמוקה יותר שאליעד מדגיש היא שכל הרעיון של נפרדות הוא סוג של אשליה, ומטרת השאלה היא להוביל את האדם להבין שהמציאות האמיתית היא אחדות, גם כאשר היא נדמית כנפרדות. בכך הוא מבטל את השאלה לחלוטין ומציע נקודת מבט חדשה: להסתכל על המציאות מתוך ההבנה שהכל הוא בעצם אותו דבר, גם אם זה נראה שונה או נפרד. למה האדם לא מצליח לראות שהנפרדות היא אשליה? אליעד מסביר שהסיבה לכך היא שהשכל של האדם הוא רק אפשרי. כלומר, האדם רגיל ... שהשכל שלו נכון, והוא רגיל לראות את המציאות דרך התפיסות והאמונות שלו. לכן הוא מתקשה לראות מעבר לתפיסות אלו ולזהות שהכל זו אחדות, ושהנפרדות היא רק תפיסה מוטעית. השכל של האדם, שהוא רק אפשרות אחת מתוך רבות, גורם לו להאמין שיש הבדל ... בעוד שבמציאות המוחלטת, אין הבדל כזה. הדרך לשחרור מן התפיסה המוטעית הזו, לפי אליעד, היא דרך ההבנה העמוקה שהכל הוא אחד, ושכל תפיסת נפרדות היא רק סוג של אשליה מחשבתית. כשאדם יבין זאת לעומק, הוא יגלה שלא נשארה שום שאלה, כי המציאות עצמה היא האחדות שמתבטאת לעיתים כנפרדות. למה יש נפרדות בעולם? מה הקשר בין
שאלות מתוך נפרדות, לשאול בלי נפרדות, לשאול פנימה, לשאול החוצה, איך לטפל בחרדה, טיפול בחרדה, למה יש חרדה
שאלות מתוך נפרדות, לשאול בלי נפרדות, לשאול פנימה, לשאול החוצה, איך לטפל בחרדה, טיפול בחרדה, למה יש חרדה
... מתוך נפרדות, לשאול בלי נפרדות, לשאול פנימה, לשאול החוצה, איך לטפל בחרדה, טיפול בחרדה, למה יש חרדה האם אפשר לשאול שאלות בלי נפרדות? לפי ההסבר של אליעד כהן, אי אפשר לשאול שאלות מבלי להניח נפרדות. מהי בכלל שאלה? שאלה היא מצב שבו קיימות לפחות שתי אפשרויות או שני צדדים שונים. אם יש לך רק אפשרות אחת, אתה ... מניחה קיום של ספק, כלומר, שיש אפשרות לכאן ואפשרות לכאן. לכן כל שאלה מעצם הגדרתה מניחה נפרדות, כלומר, מניחה שהמציאות היא לא אחדותית, אלא מחולקת לפחות לשני חלקים שונים. אם כל שאלה מניחה נפרדות, איך לחפש את האמת בלי שאלות? אליעד מסביר שהשואל בעצם רוצה להגיע לאמת בלי נפרדות, אך עצם הרצון להגיע לאמת כבר יוצר נפרדות כי זה מניח שאתה רחוק מהאמת. עם זאת, אליעד מציע פתרון מתוחכם - הוא אומר שתשאל שאלות, אבל לא שאלות כלפי חוץ ... ולבדוק האם הבעיה עצמה בכלל קיימת. זאת הדרך היחידה לחפש את האמת בלי להסתבך עוד יותר בנפרדות. איך הרעיון הזה קשור לטיפול בחרדה? אליעד כהן ממחיש את הרעיון באמצעות דוגמה מתחום החרדות. הוא מסביר שכשאדם ... חייבים להפסיק לשאול שאלות, אלא פשוט לשאול אותן לכיוון פנימה. אם אדם מנסה להגיע לאמת ללא נפרדות, הוא צריך להפנות את השאלות שלו כלפי עצמו, כלפי ההנחות של השאלות. במקום לשאול שאלות רגילות (מה התשובה לשאלה ... כאשר האדם מטיל ספק בהנחות של עצמו, הן מתפרקות מעצמן, והוא מגיע לאמת שנמצאת מעבר לשכל ולנפרדות. בדרך זו אפשר גם להגיע לשלום פנימי וגם להתמודד עם חרדות באופן יסודי. איך להתמודד עם חרדה מהשורש? לשאול שאלות פנימה או החוצה? האם אפשר לשאול שאלות בלי נפרדות? איך לחפש את האמת בלי להסתבך? למה יש חרדה? איך מטילים ספק בשכל? טיפול בחרדות לפי אליעד כהן ש: האם אפשר לשאול שאלות שלא מניחות נפרדות אם לא איך להמשיך לחפש את האמת בלי לשאול שאלות? אליעד: בא נתחיל עוד פעם בא נתחיל את הראשון. ש: האם אפשר לשאול שאלות שלא מניחות נפרדות? אליעד: אי אפשר, מה בוא אני אסביר את השאלה ובוא נסביר את התשובה, הוא שואל האם אפשר לשאול שאלה בלי להניח איזו הנחה שיש נפרדות בעיקרון אי אפשר כי מה זה שאלה, שאלה זה שיש לנו שתי אופציות אם יש שתי אופציות מה השאלה, נכון או לא נכון אתה ... איך אפשר לחפש את האמת בלי לשאול שאלות כאילו הוא אומר שניה, הוא אומר אם כל שאלה נובעת מנפרדות אז איך אני יכול לחפש את האמת בלי לשאול שאלות, הוא אומר אני לא רוצה להיות בנפרדות אז איך אני אחפש את האמת, מה לא הבנת את זה אני אסביר לך רצו לשאול שאלה מקדימה הוא אומר תראה האם כל שאלה כדי לשאול אותה האם צריך לפני כן נפרדות, תשובה כן הוא אומר אוקי ואם כן אז איך אני יכול לחפש את האמת בלי לשאול שאלות הוא כאילו אומר אני רוצה להגיע לאמת בלי נפרדות אבל עצם זה שאתה רוצה להגיע לאמת אתה כבר לא משנה בכל מקרה הרעיון, לא אז אני אענה על תשובה מתחכמת אחרת תשאל שאלות אבל על השאלות עצמן. מה זאת אומרת על תשאל שאלות על העולם כי אז אתה יוצר נפרדות ומתחיל לחפש תשובות, אל תשאל שאלות על העולם תשאל שאלות על השאלות עצמן זאת אומרת כשיש לך שאלה תשאל האם השאלה ... ברעיון זה אותו תהליך. מה הוא שאל, מה הבן אדם שאל הבן אדם שאל האם אפשר לשאול שאלות בלי נפרדות ענינו שלא, הוא אמר אז איך אני יכול לחפש את האמת בלי לשאול שאלות אמרתי לו תשאל שאלות על השאלות עצמן כאילו לך עם הנפרדות אבל פנימה לא החוצה. עכשיו בוא את אותו דבר נעשה אותו על חרדות, בן אדם שואל האם אפשר לנסות ללכת לטיפול לצאת ... רק רוצה לסיים בזה זה בדיוק מקביל לשאלות ראיתם אותו דבר. יש לנו תהליך כללי של אחדות מול נפרדות כל מה שאתה עושה זה נפרדות, אתה רוצה לעבור לאחדות תלך לתוך השורש של הנפרדות כאילו אם אתה כבר יש לך שכל כל שאלה זה מהשכל, אתה רוצה לצאת מהשכל איך באמצעות שאלה אבל איזה שאלה לא שאלה בשכל ... חדש על חרדות, בסדר אז הנושא הזה הבנו אותו, נסכם אי אפשר למצוא אי אפשר לשאול שאלות בלי נפרדות וכדי להגיע לאמת, קודם כל אתה רוצה לדעת איך להגיע לאמת בלי שאלות או במילים איך להגיע לאמת בלי נפרדות אל תחפש אותה בכלל, אם אתה מחפש אותה אתה בעצם בנפרדות אבל אם אתה אומר לא אני חייב להגיע לאמת טוב אז תשאל שאלות ובאיזה כיוון בכיוון הפנימי זה הכל. ...
סודות אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת, אחדות מושלמת, נפרדות מתוך אחדות, אחדות מתוך נפרדות, אין הבדל בין דבר להיפוכו, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אחדות המהות והצורה, להבדיל בין דבר להיפוכו
סודות אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת, אחדות מושלמת, נפרדות מתוך אחדות, אחדות מתוך נפרדות, אין הבדל בין דבר להיפוכו, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אחדות המהות והצורה, להבדיל בין דבר להיפוכו
... אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת, אחדות מושלמת, נפרדות מתוך אחדות, אחדות מתוך נפרדות, אין הבדל בין דבר להיפוכו, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, ... להבדיל בין דבר להיפוכו מהם סודות אחדות ההפכים והנפרדות המושלמת? בהרצאה זו עוסק אליעד כהן במושגים העמוקים של אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת ואחדות אמיתית, תוך חקירה של האמיתות שמאחוריהם. תהליך זה מצריך הבנה מורכבת של יחס ההפכים והנפרדות, ובעיקר, כיצד כל פרט נוגע במערכת הכללית שבהם מתקיימים. ... וחיפוש אחר השלם. מה המשמעות של אחדות ושני צדדים לנפרדות? אליעד מתחיל בהסבר על תהליך של אחדות, שלפיה כל דבר יש ... סבל של אין סוף שאין לו צורת סיום, ובין אם מדובר בנפרדות , שמביאה לאחדות מתוך חיסרון. לאורך השיחה, הוא מביא את ... מכיל את השאלה האם אנחנו מסוגלים לראות את השלם דרך נפרדות, והאם באמת יש הבדל בין נפרדות לאחדות? כיצד נפרדות שקרית ואמיתית משפיעות על תפיסתנו? אליעד מסביר שהבחירה ... של שלב בתהליך רוחני. בעוד האחדות השקרית היא למעשה נפרדות בתוך האחדות, האחדות האמיתית מצריכה הבנה עמוקה של המהות ... את המתח בין לראות את הדבר כשלם ובו בזמן להבין את נפרדותו. בשיחה מתאר אליעד את הקושי להגיע למקום שבו אדם באמת ... היפוכו, אז אנחנו מפספסים את האחדות שנמצאת בתוך הנפרדות. מהו המפתח להבנה האמיתית של המציאות? הסיכום של אליעד ... שהם ללא צורך להבדיל ביניהם. מהי אחדות ההפכים? מהי נפרדות מושלמת? כיצד תופסים את האחדות המושלמת? האם יש הבדל בין ...
נפרדות, למה יש נפרדות? למה אלוהים חושב שהוא עבד? למה נברא העולם? למה קיים? מה קיים? האם קיים? איך קיים?
נפרדות, למה יש נפרדות? למה אלוהים חושב שהוא עבד? למה נברא העולם? למה קיים? מה קיים? האם קיים? איך קיים? למה קיימת נפרדות במציאות? אליעד כהן מסביר בהרצאתו לעומק את נושא הנפרדות, משמעות קיומה במציאות, ואת הקשר של נפרדות לשאלות מהותיות על מהות הקיום עצמו. בתחילה, אליעד מדגיש שהעולם קיים, ועם זאת הוא מתנהל כמציאות של נפרדות: דברים נראים נפרדים זה מזה, קיימים באופן עצמאי, ויש תחושת הבדל בין כל דבר ודבר. הוא מבהיר שהשאלה למה יש נפרדות? היא בעצם שאלה מהותית המובילה לשאלות עמוקות יותר על קיום המציאות. אליעד נותן דוגמה מתוך סיפור המלך ... שהמלך מרגיש כמו עבד. כלומר, המצב שבו המלך חושב שהוא עבד, הוא משל למציאות שבה האדם חי בתחושת נפרדות ושכחה של מי הוא באמת. אליעד מציין שאם האדם יוכל להבין מדוע המלך חושב שהוא עבד, הוא יבין גם מדוע קיימת תחושת נפרדות, כי השורש של שתי השאלות זהה. מה הקשר בין שאלת הנפרדות לשאלת מהות הקיום? אליעד ממשיך להסביר שכל השאלות על הקיום בסופו של דבר מתחברות זו לזו. הוא מסביר שהשאלה למה יש נפרדות? מתגלגלת במהרה לשאלות יסודיות יותר כמו למה העולם קיים?, וכך השאלה למה העולם קיים? מובילה לשאלה עוד יותר ... נראות בלתי אפשריות, אבל הן הכרחיות כדי להבין באמת את טבעה של המציאות. מדוע השאלות על קיום ונפרדות תמיד מסתיימות בפרדוקס? אליעד מסביר שבסוף כל בירור מעמיק בנושא של נפרדות וקיום, תמיד מגיעים לנקודת פרדוקס. הוא נותן דגש על כך שהמטרה של השאלות האלה היא להביא את האדם לנקודת קצה ... השלמה, שחווה את עצמו כנפרד ומוגבל. המלך שמרגיש עבד הוא בעצם אלוהים שחווה את עצמו בתוך מגבלה, בנפרדות, בלי מודעות לעצמו. המצב שבו המלך חושב שהוא עבד מדגים את המציאות שבה האדם נמצא, שבה הוא שכח שהוא בעצם חלק ... מודעות אינסופית שהצטמצמה וחווה את עצמה כנפרדת וכמוגבלת. איך להבין את מהות הקיום דרך שאלת הנפרדות? אליעד מסיים את ההסבר בכך שהוא ממליץ למי שרוצה להבין את המציאות לעומק לשאול ללא הפסק את השאלות שהעלה: למה יש נפרדות? למה המציאות קיימת? מה קיים? האם משהו קיים? ואיך אפשרי שמשהו יהיה גם קיים וגם לא קיים בו זמנית? הוא ... בשאלות הללו, החזרה עליהן והעמקה בהן, היא הדרך להגיע לתובנה הפנימית שתשחרר את האדם מחוויית הנפרדות. אליעד מציין באופן ברור שכל מי שירצה להגיע לתובנה האמיתית חייב לעבור דרך השאלות האלה, ולחוות בעצמו את הסתירות והפרדוקסים. רק כך אפשר להגיע להבנה עמוקה ופנימית של טבע המציאות ושל עצמך. למה קיימת נפרדות? מהי משמעות החיים? האם המציאות קיימת באמת? מדוע אלוהים שכח את עצמו? איך משהו יכול להיות קיים ולא קיים? ...
אחדות - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות
אחדות - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות
... - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לאחדות? אליעד כהן מסביר בהרצאה את מושג האחדות באופן ייחודי, תוך דגש על הרעיון שבאחדות אמיתית אין כל הפרדה בין האחדות לבין הנפרדות. לדבריו, ההגדרה המקובלת של אחדות בעיני רוב האנשים היא כזו שבה האדם מפריד בין המציאות של אין מקום ואין זמן לבין המציאות הרגילה, היום - יומית, אותה הם מכנים נפרדות. אליעד מבהיר כי זו הבנה חלקית ולא נכונה של אחדות אמיתית, כיוון שבאחדות מוחלטת אין כלל חלוקה בין נפרדות לבין אחדות. כל חלוקה כזו נוצרת רק בגלל התפיסה המוגבלת של האדם. אליעד נותן דוגמה של אדם ששואל מדוע נבראה נפרדות אם האחדות כל כך טובה. התשובה של אליעד היא שהשאלה עצמה נובעת מהנחת יסוד מוטעית - ההנחה שקיימת נפרדות. לטענתו, לא קיימת כלל נפרדות במובן המוחלט, והתחושה שישנה הפרדה בין דברים היא תחושה סובייקטיבית בלבד. האדם מפריד בין העולמות, בין מצבי התודעה ובין אנשים, רק משום שהוא לא מצליח להבין או לחוות באופן מלא את האחדות. מדוע האדם מפריד בין נפרדות לאחדות? הסיבה המרכזית לכך, לפי אליעד, היא שהאדם חווה חסר, ולכן מנסה למצוא תשובה או משמעות לקיומו. האדם חושב שיש סיבה לכך שהעולם קיים, שיש סיבה לבריאה, שיש הבדל בין קיום לאי - קיום, וכך הלאה. אליעד מסביר שכל השאלות מסוג זה נובעות מתחושה פנימית של חסר. כל עוד האדם חש בנפרדות, הוא ימשיך לשאול שאלות לגבי תכלית העולם, לגבי תכלית הקיום שלו, לגבי מטרת הבריאה ועוד שאלות רבות מסוג זה. אליעד מחדד כי אדם שמבין באמת את מהות האחדות לא יכול לשאול למה העולם קיים? או מה מטרת הקיום שלי?. הסיבה לכך היא שהוא לא חש בנפרדות כלל. מבחינתו, כל דבר הוא חלק בלתי נפרד מהשלם, ולכן אין צורך בתכלית או מטרה חיצונית כדי להצדיק את קיומו. איך אפשר לחוות אחדות ... שזו למעשה המטרה האמיתית - להגיע למצב שבו האדם לא רק חושב שהכל אחד, אלא ממש חווה את כל החלקים של המציאות כישות אחת, שלמה ובלתי נפרדת. במצב כזה, הוא לא ירגיש בנפרדות בין אני לבין לא אני, ולכן לא יחוש צורך לשאול שאלות כמו למה אני קיים?. לדוגמה, אדם שאל את אליעד אם הוא צריך לטוס לחול או לעבור ... נמצא בתוך הגדרה של מקום. הפתרון הוא להבין שהמקום שבו אתה נמצא כרגע הוא בעצם אין מקום, כלומר, להבין שהמקום והזמן אינם מוגדרים באמת, אלא הם אשליה של תפיסת הנפרדות. למה האדם רוצה אחדות? אליעד כהן מסביר שהרצון לאחדות נובע מתוך תחושת חסר שהאדם חווה באופן תמידי. האדם מרגיש שחסר לו משהו, ולכן ... חווה את האחדות המוחלטת במלואה. כך, למעשה, הרצון של האדם להשיג אחדות נובע מחוסר ההבנה שהוא כבר נמצא באחדות מוחלטת, וכל שעליו לעשות הוא להבין זאת. מדוע נוצרה הנפרדות אם יש רק אחדות? אליעד מבהיר שזו השאלה שרבים מתקשים להבין, כי הם מניחים שהנפרדות היא מציאות אמיתית ונפרדת מהאחדות. אך האמת היא שהנפרדות אינה באמת קיימת במובן המוחלט, אלא רק נתפסת ככזאת על ידי התודעה המוגבלת של האדם. אליעד נותן דוגמאות לכך שכאשר האדם מצליח לראות ... סיבה לשאול על מטרת הקיום או על תכלית העולם. מצב זה הוא מצב של שלמות מוחלטת ושלווה מוחלטת, והוא המטרה שאליעד מנסה להעביר בהרצאתו. מהי אחדות אמיתית? מדוע יש נפרדות בעולם? למה האדם מרגיש חסר? איך לחוות אחדות מוחלטת? איך להפסיק להרגיש נפרדות? האם יש הבדל בין אחדות לנפרדות? למה העולם קיים? ...
נפרדות ואחדות בתוך האחדות, נפרדות או אחדות
נפרדות ואחדות בתוך האחדות, נפרדות או אחדות
נפרדות ואחדות בתוך האחדות, נפרדות או אחדות מהי משמעות הנפרדות והאחדות בתוך האחדות? אליעד כהן מסביר בהרצאתו על המושגים נפרדות ואחדות, ועל איך שניהם מתקיימים זה לצד זה בתוך האחדות עצמה. הוא מדגיש כי הנפרדות והאחדות הן מושגים שלכאורה סותרים אחד את השני, אך למעשה שניהם מתקיימים בו זמנית בתוך אותה מציאות אחת ושלמה. האם נפרדות ואחדות יכולות להיות דבר אחד? אליעד מתייחס לשאלה האם ייתכן מצב שבו הנפרדות והאחדות הן אותו הדבר, ומציין שיש להתייחס אל ההקשר שבו הדברים נאמרים. אליעד מציג את הרעיון שהנפרדות והאחדות אינן סותרות זו את זו באופן מוחלט, אלא מתקיימות יחדיו באותו מרחב תודעה אחד. המשמעות היא שגם בתוך מצב של אחדות מוחלטת, ישנה הכרה או מודעות לכך שיש נפרדות, אך במקביל, ההפרדה עצמה אינה מוחלטת, אלא קיימת באופן יחסי או חלקי בלבד. כיצד הנפרדות קיימת בתוך מצב של אחדות? אליעד נותן דגש לכך שגם בתוך מצב של אחדות מוחלטת, ניתן לתפוס את הנפרדות כשני מושגים או היבטים נפרדים, ועם זאת, באותה העת ממש, הם אינם באמת מנותקים זה מזה. הדוגמה שאליעד מביא מבהירה את הרעיון: מצד אחד, הנפרדות קיימת כישות ברורה ומוגדרת, אך מצד שני, ברובד עמוק יותר או במציאות אבסולוטית, היא אינה באמת קיימת בנפרד מן האחדות. כלומר, הנפרדות היא סוג של אשליה או מצב תודעתי יחסי בלבד, שמתקיים בתוך אחדות כוללת ובלתי נפרדת. האם הנפרדות נעלמת כאשר מגיעים לאחדות מוחלטת? בהמשך, אליעד כהן מסביר שכאשר התודעה מגיעה להבנה או תפיסה מוחלטת של האחדות, הנפרדות למעשה נעלמת. הכוונה היא שלא שהנפרדות חדלה להיות קיימת באופן מוחלט, אלא שהיא מתגלה כלא נפרדת מן האחדות עצמה. אליעד מדגיש שההבחנה הזו חשובה מאוד להבנת התהליך הרוחני או הפילוסופי, מכיוון שהיא מסייעת להבין שהמציאות ... ובכל זאת קיימים מושגים או הבנות שונות בתוך האחדות הזו. כיצד אפשר להבין את הרעיון המורכב של נפרדות ואחדות יחד? אליעד כהן מציע למאזין להתייחס לרעיון המורכב הזה בצורה ישירה ופשוטה, ללא צורך לסבך אותו יתר על המידה. הוא מציין שאין הכרח למצוא פירוש מיוחד או מסובך, אלא פשוט לתפוס שהנפרדות והאחדות יכולות להתקיים יחדיו. הוא מדגיש את הצורך להבין שהפרדוקס לכאורה שקיים בין הנפרדות לאחדות הוא בדיוק המפתח להבנה עמוקה יותר של המציאות. האם יש אמת אחת בנוגע ליחסי הנפרדות והאחדות? אליעד כהן מציין כי התפיסה שהנפרדות והאחדות הן גם נפרדות וגם אחדות בו זמנית, היא למעשה התפיסה המדויקת ביותר של המציאות, ואין אפשרות אחרת. לדבריו, כל ניסיון לתאר זאת אחרת או להעדיף צד אחד על פני השני הוא ניסיון מוגבל ולא מדויק. הוא ... הללו מתקיימים יחדיו, מספקת את התשובה העמוקה ביותר. לסיום, אליעד מסכם בכך שהבנת היחס בין הנפרדות והאחדות דורשת מבט מעמיק והכרה בכך שאין סתירה אמיתית בין השניים, אלא שהסתירה עצמה היא חלק מהותי מן המציאות השלמה. זוהי נקודת המפתח להבנה עמוקה של הטבע האמיתי של המציאות והקיום. נפרדות ואחדות מהי אחדות מוחלטת? האם נפרדות היא אשליה? יחס בין נפרדות ואחדות סתירה בתוך אחדות מה ההבדל בין נפרדות לאחדות? ...
רגשות, מהם רגשות, להרגיש כלום, רק אחדות, רק נפרדות, אחדות מתוך נפרדות, מהות הנפרדות
רגשות, מהם רגשות, להרגיש כלום, רק אחדות, רק נפרדות, אחדות מתוך נפרדות, מהות הנפרדות
... להרגיש כלום, רק אחדות, רק נפרדות, אחדות מתוך נפרדות, מהות הנפרדות האם באמת קיימים רגשות או שאין דבר כזה רגש? ... הן דבר אחד, אך בעולם של נפרדות הן מנוגדות זו לזו. הצורות הן הדברים שאפשר ... כי הוא יבין שכל פחדיו נובעים מנפרדות מדומיינת. האם יש הבדל בין חוויית קיום לאי - ... האם אפשר להרגיש אחדות דרך הנפרדות עצמה? אליעד מדגיש שהמטרה היא לא רק להבין את ... אלא לחוות את האחדות בתוך הנפרדות. הוא מבקש שהאדם יצליח להרגיש ולהבין שבחוויה ... לחלק את החוויה לשתי שכבות של נפרדות ואחדות. איך להפסיק לרצות להרגיש רק טוב? אליעד ... והצורות הם אחד, אבל בשכל של הנפרדות, המהות והצורות הם ניגוד. עכשיו אם אנחנו רוצים ... שזה אמור לשנות לך את חוויית הנפרדות שלך. למשל יש לך דעה על משהו מסוים, אבל אם ... באחד. אתה אומר יש אחדות ויש נפרדות, אבל אתה עדיין לא באחד. אני רוצה שתסתכל על המציאות רק דרך הנפרדות, רק דרך האחדות, ואחר תראה שזה ממלא אחד את ... בו אחדות ואין מקום שאין בו נפרדות, ואז תבין שזה אחד. שאלה: אני עדיין לא מבין את ... כשכבה של אחדות ושכבה של נפרדות. עדיין לא הבנת שאין מקום שאין בו מהות, אני ... שאלה: לא הבנתי איך מצד הנפרדות אין רגש? אליעד: זה כמו מה שהוא שאל, הוא אמר, ... ואני אומר לו, שגם מהצד של הנפרדות זה אחד. זאת אומרת שבשכל של הנפרדות אתה יכול להבין שזה כלום. יש לנו שכל ואין שכל. ... אני רוצה שתבין שבתוך חוויית נפרדות לא תוכל להרגיש רגש מוגדר. יש אדם שיגיד, אני יודעת שבמהות זה אחד, אבל בנפרדות, בפועל, אני מרגיש שאני קיים, המהות זה שם אבל ... כאן, שאני רוצה שבתוך חוויית הנפרדות שלך אתה תחווה את האחדות. מה זה למעשה נפרדות? נפרדות זה להגדיר ולהפריד. אני רוצה ... שתגדיר לי מה זה רגש, ואז אתה בנפרדות שלך תראה שזה כלום. שאלה: איך מתבוננים לתוך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: נפרדות, מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: נפרדות, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי מומלץ, מאמן אישי לחיים, מאמן לחיים בנושאי נפרדות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3789 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 18:07:09 - wesi1