... של החלל הפנוי, שמוזכר על ידי רבי
נחמן, שבו חייבים להודות בקיום בו - זמני של שני צדדים סותרים, כמו יש ואין. זהו פרדוקס שעל פי אליעד לא ניתן לפתור בעזרת השכל, משום שהוא דורש קבלה של שני עקרונות סותרים, מה שהשכל ... להסתפק בהבנה תיאורטית בלבד. למה רבי
נחמן נחשב לחוליה חשובה במסע הזה? רבי
נחמן היה המורה שאליעד פנה אליו, והוא נתן לו את הכיוון הראשוני. עם הזמן, אליעד גילה שהבנתו של רבי
נחמן לא תמיד הספיקה לו, ומורו הכוונו לכיוונים שונים עד שהוא הגיע להבנה עצמית מלאה. אליעד מרגיש שזהו תפקידו לעזור לאחרים לעבור את הדרך, גם אם זה דורש לעיתים הריסת חוויות החיפוש ... וההיגיון האנושי החלל הפנוי של רבי
נחמן טכניקות להטלת ספק וחיפוש רוחני מודעות עצמית והתחושה הפנימית של אני קיים הארה רוחנית והגעה לחוויה של אחדות הקשר בין חוויית אושר מוחלט לחוקי הלוגיקה כיצד יכול פרדוקס שכלי ... לרעיון של שני הפכים בו - זמנית? רבי
נחמן דיבר על החלל הפנוי בתור המקום שבו מוכרחים לומר שני הפכים: יש ואין. אליעד מסביר שזהו פרדוקס עליון שאי אפשר לפתור אותו בשכל, כיוון שהוא מכריח אותנו להודות בקיום בו - זמני של ... גם אם נותנים לו כיוון (כמו שרבי
נחמן כיוון את אליעד), עדיין נדרשת חקירה אישית ושכנוע מלא מבפנים, בלי להסתפק בהבנה תיאורטית בלבד. מדוע רבי
נחמן נחשב לחוליה חשובה במסע הזה? אליעד מסביר שרבי
נחמן הוא שהיה השען שכיוון אותו לכיוון הספציפי הזה, ובמהלך הדרך היו גם אי - הבנות ופרשנויות. רק לאחר המשך חיפוש עמוק הצליח אליעד להבין את הדברים באופן המוחלט שרצה. כיום הוא מרגיש ... וההיגיון האנושי החלל הפנוי של רבי
נחמן טכניקות להטלת ספק וחיפוש רוחני מודעות עצמית והתחושה הפנימית של אני קיים הארה רוחנית והגעה לחוויה של אחדות הקשר בין חוויית אושר מוחלט לחוקי הלוגיקה אליעד: אני טוען דבר כזה, ... ואם תחקור אתה תראה שככה זה. רבי
נחמן אמר, דע, תדע לך שככה זה, בדוק ותראה. אם תתבונן תבין שני דברים הפוכים. רבי
נחמן אמר, זה הסוד של החלל הפנוי, שהוא נגד השכל, כי מוכרחים לאמר בו שני הפכים, מוכרחים לאמר שזה יש ומוכרחים לאמר שזה אין, וזה לא הגיוני, ואין תשובה, ולא תמצא תשובה, ואם תבין את ... עם עצמך. לי הייתה בעיה דומה, שרבי
נחמן שתל לי בראש משהו מסויים ואני כיוונתי את עצמי לשם. גם אני טעיתי, רבי
נחמן אמר משהו ואני הבנתי אותו בצורה מסויימת, ואז כל פעם שהייתה לי בעיה כיוונתי עצמי לאן שחשבתי שהוא אמר, ואז הבנתי את מה שהוא אמר, אבל זה לא סיפק - אותי, ולכן המשכתי לחפש, ... כל יום. וגם זה לא עובד כל כך. רבי
נחמן כיוון אותי, הוא היה כמו שען שכיוון אותי, ועכשיו אני מסדר שעונים לאחרים. שאלה: למה רציתי שרבי
נחמן יהיה המורה שלך? אליעד: ישבתי עם עצמי ולא מצאתי תשובות ולכן פניתי לרבי
נחמן .