אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מתמטיקה ✔לוגיקה, תנאי הכרחי, תנאי מספיק, קשר לוגי, תנאי לא הכרחי, תנאי לא מספיק, רק אם או אם רק, הכנה לפסיכומטרי, הסקה לוגית, כללי היסק לוגי, קונטרה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨לוגיקה, תנאי הכרחי, תנאי מספיק, קשר לוגי, תנאי לא הכרחי, תנאי לא מספיק, רק אם או אם רק, הכנה לפסיכומטרי, הסקה לוגית, כללי היסק לוגי, קונטרה פוזיטיב, ניתוח סיבתיות, הוכחה על דרך השלילה, שקילות טאוטולוגית, הוכחות לוגיות, חשיבה לוגית, האם רק או לא רק? האם רק אם או לא רק אם? סיבה מחויבת, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, סיבה אפשרית, הוכחה לוגית, הנמקה, כשל לוגי, ניתוח סיבתיות ולוגיקה, אם ורק אם? רק ואך ורק, תנאים מצטברים, טאוטולוגיה, מתמטיקה
והפעם אסביר את המושגים מתחום הלוגיקה, שנקראים: תנאי הכרחי ותנאי מספיק. ואסביר גם, מה ההבדל בין לומר "אם רק" לבין לומר "רק אם". ואסביר איך כל זה קשור לניתוח סיבתיות ועוד.

אז קודם כל צריכים לדעת, שתנאי הכרחי ותנאי מספיק, זה לא 2 הפכים. דהיינו, תנאי הכרחי ותנאי מספיק, זה לא כמו לומר בן אדם חי או בן אדם מת, שאלו 2 הפכים. אבל זה כן כמו לומר, בן אדם חי וגם בן אדם גבוה, שיכול להיות שהוא או חי או מת ובנוסף הוא יכול להיות או בן אדם גבוה או בן אדם לא גבוה. במילים אחרות, כל תנאי, הוא יכול להיות תנאי הכרחי או תנאי לא הכרחי. ובמקביל ובנוסף, כל תנאי יכול להיות תנאי מספיק או לא תנאי מספיק. החתול של שרדינגר הוא או חי או מת. אבל החתול שיש לשכן בבית, הוא יכול להיות גם או חי או מת וגם או עם פרווה לבנה או עם פרווה שחורה. וכך גם כל תנאי, הוא יכול להיות או תנאי מספיק או לא תנאי מספיק. והוא יכול גם להיות או תנאי הכרחי או לא תנאי הכרחי.

דוגמאות לסוגי תנאים שונים

ולפני שנצלול יותר לעומק, אתן דוגמאות לתנאים שונים ובכוונה אשתמש בדוגמה של חיים ומוות, כי כאן הדברים הם יותר שחור או לבן ואין בהם אמצע.

דוגמה לתנאי הכרחי

האם הכרחי לנשום כדי לחיות? האם אפשרי לחיות בלי לנשום? האם אפשרי לא לנשום ולחיות? תשובה: לא. שזה אומר, שיש תנאי הכרחי שצריך לקרות כדי לחיות, והתנאי הוא לנשום. נשימה, היא תנאי הכרחי כדי לחיות. בלי לנשום אי אפשר לחיות, לנשום זה תנאי הכרחי כדי לחיות. אם לא תנשום, לא תוכל לחיות. אתה מוכרח לנשום והכרחי שתנשום כדי לחיות.

דוגמה לתנאי מספיק

האם אפשרי לחיות בלי לנשום 5 דקות רצוף? תשובה: לא. שזה אומר שמספיק שלא תנשום 5 דקות רצוף, כדי שלא תהיה בחיים. הפסקת נשימה ל 5 דקות רצוף, היא תנאי מספיק כדי לא לחיות.

דוגמה לתנאי מספיק ולא הכרחי

האם אפשרי לא לחיות גם בלי להפסיק לנשום? תשובה: כן, מוות יכול להיגרם בעוד דרכים. ולכן, הפסקת נשימה ל 5 דקות, היא תנאי מספיק כדי לגרום למוות. אבל היא לא תנאי הכרחי כדי לגרום למוות. כי אפשרי לגרום למוות גם בעוד דרכים.

דוגמה לתנאי הכרחי וגם מספיק

האם אפשרי להיחשב למת כאשר המוח עובד? תשובה: לא. אם המוח עובד, האדם לא נחשב למת. ואם המוח לא עובד, האם אפשרי שהאדם יחשב לחי? תשובה לא. דהיינו, תנאי הכרחי ומספיק כדי שהאדם ייחשב למת, הוא שהמוח יפסיק לעבוד. חייב שהמוח יפסיק לעבוד כדי שהאדם יחשב למת ואם המוח לא מפסיק לעבוד האדם לא נחשב למת. וגם, מספיק שהמוח לא יעבוד, כדי שהאדם יחשב למת, לא צריך לקרות שום דבר נוסף, כדי שהאדם יחשב למת.

מלבן או מרובע

אם משהו הוא מלבן, בהכרח שהוא מרובע. דהיינו, אם אתה מלבן, זה תנאי מספיק כדי שבוודאות תהיה מרובע. מספיק שתהיה מלבן, כדי שנדע שאתה מרובע.

אם משהו הוא מרובע, הוא לא בהכרח מלבן. אתה לא חייב להיות מלבן, כדי להיות מרובע. לכן, להיות מלבן, זה לא תנאי הכרחי כדי להיות מרובע. להיות מלבן זה תנאי מספיק כדי להיות מרובע, אבל זה לא תנאי הכרחי כדי להיות מרובע.

אתה חייב להיות מרובע, כדי להיות מלבן. אין אפשרות שתהיה מלבן בלי להיות מרובע. ולכן, להיות מרובע, זה תנאי הכרחי כדי להיות מלבן.

אתה יכול להיות מרובע בלי להיות מלבן. ולכן, למרות שלהיות מרובע זה תנאי הכרחי כדי להיות מלבן, הרי שלהיות מרובע, זה לא תנאי מספיק כדי להיות מלבן. כי לא מספיק שאתה מרובע כדי שתהיה מלבן.

ניתוח טענה לדוגמה:

ועכשיו, ניקח לדוגמה את המשפט הבא: "אם תעבוד, תרוויח כסף". עכשיו, אפשרי לשאול על המשפט הזה את 2 השאלות הבאות:

האם התנאי הכרחי?

1 - האם אני חייב לעבוד כדי לעשות כסף? האם הכרחי שאני אעבוד כדי לעשות כסף? האם אפשרי שאני אעשה כסף, גם בלי לעבוד? האם יש אפשרות כלשהי שאני יכול לעשות כסף, גם בלי לעבוד?

האם התנאי מספיק?

2 - נניח שאני אעבוד, האם זה שאני אעבוד, האם זה מספיק כדי שאני ארוויח כסף, או שאני צריך גם עוד משהו נוסף כדי לעשות כסף? האם מספיק שאני אעבוד כדי שאני אעשה כסף ולא צריך גם עוד משהו נוסף כדי שאני אעשה כסף, או שאולי אני אעבוד, אבל זה לא מספיק ואולי צריך שיקרה גם עוד משהו, כדי שאני אעשה כסף?

רק אם / לא רק אם - תנאי הכרחי / תנאי לא הכרחי

אז נניח שאמרנו "אם תעבוד תרוויח כסף". ונניח ששאלנו, האם התנאי הזה לעבוד, האם הוא הכרחי? האם אפשרי להרוויח כסף גם בלי לעבוד? במקרה כזה יכולות להיות התשובות הבאות:

1 - התנאי הזה לא הכרחי, לא הכרחי שתעבוד כדי לעשות כסף, אפשרי לעשות כסף גם אם תקבל ירושה, גם אם תזכה בלוטו, גם אם מישהו ייתן לך מתנה.

במקרה כזה נאמר "לא רק אם תעבוד תעשה כסף, אלא גם אם לא תעבוד, אולי תעשה כסף. במילים אחרות, התנאי שאתה צריך לעבוד כדי לעשות כסף, הוא לא תנאי הכרחי כדי שתעשה כסף, אלא אפשרי גם שאולי תעשה כסף גם בלי לעבוד.

2 - התנאי הזה כן הכרחי, כן הכרחי שתעבוד כדי לעשות כסף, אם לא תעבוד אין שום אפשרות שתעשה כסף, אתה חייב לעבוד כדי לעשות כסף.

במקרה כזה נאמר "רק אם תעבוד תעשה כסף. אבל אם לא תעבוד, אז אין שום אפשרות שתעשה כסף". כי התנאי שתעבוד, כדי שתעשה כסף, הוא הכרחי. הכרחי ומוכרח וחייב שתעבוד, כדי שתעשה כסף.

במילים אחרות יש אפשרות של "רק אם תעבוד תעשה כסף" כאשר התנאי הוא הכרחי. ויש אפשרות של "לא רק אם" תעבוד תעשה כסף, אלא גם אם לדוגמה תזכה בלוטו גם אז תעשה כסף.

אם רק / לא אם רק - תנאי מספיק / תנאי לא מספיק?

אז נניח שאמרנו "אם תעבוד תרוויח כסף". ונניח ששאלנו, האם התנאי הזה לעבוד, האם הוא מספיק? האם מספיק לעבוד כדי לעשות כסף, או שצריך שיקרה עוד משהו נוסף, כדי לעשות כסף? במקרה כזה יכולות להיות התשובות הבאות:

1 - התנאי הזה לא מספיק, לא מספיק שתעבוד כדי לעשות כסף, אלא צריך גם שיקרה עוד משהו נוסף, כדי שתעשה כסף. לדוגמה: לא מספיק שתעבוד, אלא צריך גם שיהיה לך מזל, צריך גם שישלמו לך, צריך גם ללמוד, צריך גם תעודה, צריך גם עוד משהו כדי שתעשה כסף, לא מספיק רק לעבוד.

במקרה כזה נאמר "לא רק אם תעבוד תעשה כסף, אלא אם תעבוד וגם יקרה עוד משהו נוסף, אז תעשה כסף".

2 - התנאי הזה כן מספיק, כן מספיק שתעבוד כדי לעשות כסף, אם תעבוד אין שום אפשרות שלא תעשה כסף, מספיק שתעבוד כדי לעשות כסף ולא צריך שיקרה שום דבר נוסף חוץ מזה שתעבוד, כדי שתעשה כסף. אם תעבוד, זה מספיק לכשעצמו כדי שתעשה כסף, לא צריך שום דבר נוסף חוץ מזה.

במקרה כזה נאמר "אם רק תעבוד תעשה כסף" דהיינו, אם רק תעבוד ולא גם תעשה עוד משהו נוסף חוץ מלעבוד, זה מספיק כדי שתעשה כסף.

במילים אחרות יש אפשרות של "אם רק תעבוד תעשה כסף" כאשר התנאי הוא מספיק ולא צריך שיקרה עוד משהו כדי שתעשה כסף. ויש אפשרות של "לא מספיק ש / לא אם רק" תעבוד תעשה כסף, אלא גם צריך שיקרה עוד תנאי עוד משהו נוסף, כדי שתעשה כסף.

האם התנאי הכרחי? האם - רק אם או לא רק אם?

ולכן, כאשר אומרים "רק אם תעבוד תעשה כסף", במקרה כזה לדוגמה, המילה "רק" משמעותה היא, האם התנאי הכרחי, האם רק אם אני אעבוד אני אעשה כסף, או אולי לא רק אם אני אעבוד אני אעשה כסף, אולי יש גם עוד אפשרות אחרת. דהיינו, המילה רק עונה לשאלה, "האם - רק אם או לא רק אם". דהיינו: האם - רק (אם אני אעבוד אני אעשה כסף) או לא - רק (אם אני אעבוד אני אעשה כסף).

ואז אם זה תנאי הכרחי, אז "רק אם (תעבוד תעשה כסף) ואם לא תעבוד לא תעשה כסף" ואם התנאי לא הכרחי אז "לא רק (אם תעבוד תעשה כסף) אלא גם אם לא תעבוד אולי תעשה כסף".

האם התנאי מספיק? האם - אם רק או לא אם רק?

בנוסף, כאשר אומרים "אם רק תעבוד תעשה כסף", במקרה כזה לדוגמה, המילה "רק" משמעותה היא, האם התנאי מספיק, האם - אם רק אני אעבוד אני אעשה כסף, או אולי לא אם רק אני אעבוד אני אעשה כסף, אולי התנאי לא מספיק ואולי יש גם עוד משהו אחר שאולי צריך לקרות כדי שאני אעשה כסף. דהיינו, המילה רק עונה לשאלה, "האם - רק אם או לא רק אם". דהיינו: האם - אם רק (אם אני אעבוד אני אעשה כסף) ולא צריך שיקרה שום דבר נוסף, כי זה תנאי מספיק, או לא אם רק (אם אני אעבוד אני אעשה כסף) אלא כן אולי צריך שיקרה עוד משהו כדי שאני אעשה כסף.

ואז אם זה תנאי מספיק, אז "אם רק (תעבוד תעשה כסף)" דהיינו, מספיק שתעבוד, ושלא יקרה שום דבר נוסף, כדי שתעשה כסף. ואם התנאי לא מספיק אז "לא אם רק (תעבוד תעשה כסף)", אלא אולי גם צריך שיקרה עוד משהו כדי שתעשה כסף.

4 אפשרויות של תנאים

ולכן כל תנאי יכול להיות שהוא הכרחי או לא הכרחי ויכול להיות שהוא מספיק או לא מספיק. ולכן יש לנו 4 אפשרויות על כל תנאי.

1 - הוא יכול להיות תנאי הכרחי ומספיק (תנאי הכרחי + תנאי מספיק), דהיינו, הכרחי שהוא יקרה וגם מספיק שהוא יקרה, כדי שתקרה התוצאה. לדוגמה: הכרחי שהמוח של האדם יפסיק לגמרי לעבוד, כדי שהוא יחשב למת. וגם מספיק שהמוח של האדם הפסיק לגמרי לעבוד, כדי שהוא ייחשב למת. לא צריך שיקרה שום דבר נוסף מעבר לכך שהמוח של האדם יפסיק לעבוד, כדי שהוא ייחשב למת.

2 - הוא יכול להיות תנאי הכרחי אבל לא מספיק (תנאי הכרחי + תנאי לא מספיק). דהיינו, הכרחי שהוא יקרה, אבל לא מספיק שהוא יקרה, כדי שתקרה התוצאה. לדוגמה: הכרחי לאכול כדי לחיות. אבל לא מספיק לאכול כדי לחיות, צריך גם עוד דברים נוספים שיקרו.

3 - לא הכרחי שהוא יקרה, אבל מספיק שהוא יקרה, כדי שתקרה התוצאה (תנאי לא הכרחי + תנאי מספיק). לדוגמה: לא הכרחי שמישהו יהיה בלי ראש, כדי שהוא ימות, כי אפשרי למות גם בדרכים אחרות. אבל בהחלט מספיק שמישהו יהיה בלי ראש, כדי שהוא ייחשב למת.

4 - לא הכרחי ולא מספיק (תנאי לא הכרחי + תנאי לא מספיק). לדוגמה: לא הכרחי שמישהו יפסיק לאכול יום אחד, כדי שהוא ימות. כי אפשרי שהוא ימות גם אם הוא לא יפסיק לאכול יום אחד. ובנוסף, זה גם לא מספיק שהוא לא יאכל יום אחד כדי שהוא ימות, אלא צריך גם שיקרו עוד תנאים כדי שהוא ימות.

רמות וודאות של תנאי הכרחי ושל תנאי מספיק

אוסיף ואומר, שכל תנאי יכול להיות הכרחי או לא הכרחי ויכול להיות מספיק או לא מספיק, ברמת וודאות שונה. דהיינו, לפעמים יש ספק ורמת וודאות שונה על תנאי אם הוא הכרחי או אם הוא מספיק.

דהיינו, לפעמים יש וודאות מוחלטת שהתנאי הוא הכרחי ולפעמים יש ספק שהתנאי הוא הכרחי. לפעמים יש וודאות שהתנאי הוא מספיק ולפעמים אין וודאות שהתנאי הוא מספיק.

לדוגמה: האם יהיה נכון לומר ש"אין עשן בלי אש" האם זה בוודאות ככה? האם התנאי שתהיה אש כדי שתהיה עשן, הוא באמת הכרחי? האם קיומה של האש, הוא באמת תנאי הכרחי לכך שיהיה עשן, אולי יש דרך לעשות עשן גם בלי אש?

או לדוגמה: האם באמת מספיק שבן אדם ישמור על הבריאות שלו כדי שהוא יהיה בריא? אולי צריך גם שיקרו עוד דברים נוספים כדי שהוא יהיה בריא, למרות שהוא שומר על הבריאות שלו במאה אחוז, אולי זה לא מספיק?

במילים אחרות, צריכים לזכור, שהתנאי הוא או תנאי הכרחי או תנאי לא הכרחי. בנוסף, הוא או תנאי מספיק או תנאי לא מספיק. אבל עדיין יכול להיות ספק, כמה הוא הכרחי או כמה הוא תנאי מספיק. כי יש רמות שונות של וודאות, לגבי האם התנאי מספיק והאם התנאי הכרחי.

ניתוח סיבתיות

ובהקשר של ניתוח סיבתיות אומר, כי אם הסיבה מחייבת את התוצאה, הרי שהסיבה היא תנאי מספיק. דהיינו, מספיק שתהיה הסיבה, כדי שהתוצאה תהיה מחויבת מכך = כדי שהתוצאה תקרה בוודאות. ואם התנאי לא מספיק, אז זה אומר שהסיבה לא מחייבת את התוצאה.

דהיינו, לשאול האם הסיבה מחייבת את התוצאה, זה בדיוק כמו לשאול, האם זה תנאי מספיק. האם מספיקה הסיבה, כדי שתהיה התוצאה. האם מספיק שתקרה הסיבה, כדי שתקרה התוצאה.

ובהקשר של תנאי הכרחי או תנאי לא הכרחי, אז זה קשור (לא בדיוק ולא זהה, אבל קשור) לעניין של האם התוצאה מתחייבת מהסיבה, או שאולי היא נובעת מסיבות אחרות לחלוטין או נוספות.

ואז, אם התנאי הוא הכרחי, אז בהכרח שאין אפשרות שהתוצאה לא קשורה בכלל לסיבה, כי בהכרח שיש קשר בין הסיבה לבין התוצאה.

דהיינו, כאשר אנחנו שואלים האם התוצאה נובעת מהסיבה, אז אם התנאי הוא לא תנאי הכרחי, אז יכול להיות שהתוצאה בכלל לא קשורה או קשורה באופן חלקי בלבד לסיבה. אבל אם התנאי הוא כן תנאי הכרחי, אז בהכרח שיש קשר בין הסיבה לבין התוצאה. ולא בהכרח שהתוצאה נובעת רק מהסיבה הזאת, כי אולי זה לא תנאי מספיק, אבל בהכרח שלא יהיה נכון לומר, שאולי אין שום קשר בין הסיבה לבין התוצאה. כי התנאי הוא הכרחי, ואז זה אומר, שבהכרח יש קשר כלשהו בין הסיבה לבין התוצאה.

סיבה מחויבת / סיבה מחייבת / סיבה מאפשרת / סיבה אפשרית

סיבה מחייבת היא, תנאי מספיק, דהיינו, מספיק שיהיה התנאי הזה, כדי שתקרה התוצאה, התנאי הוא מספיק, הסיבה מחייבת את התוצאה. אולי הסיבה לא מחויבת, אבל היא כן מחייבת. דהיינו, אולי התנאי לא הכרחי שהוא יקרה, דהיינו, הסיבה לא מחויבת לקרות כדי שתקרה התוצאה, אבל התנאי הוא מספיק כדי שתקרה התוצאה, דהיינו, הסיבה מחייבת את התוצאה.

הסיבה מחייבת את התוצאה = התנאי הוא מספיק = מספיק שתקרה הסיבה, כדי שבהכרח תקרה התוצאה.

ויש לנו גם מושג של סיבה מאפשרת, במקרה של סיבה הכרחית שאינה מספיקה (תנאי הכרחי + תנאי לא מספיק), שאז, שקיומה של הסיבה רק מאפשר את קיום התוצאה. דהיינו, שבלי הסיבה אין אפשרות שתהיה התוצאה. בהכרח שתהיה הסיבה כדי שתהיה התוצאה. אולי לא בהכרח שאם הסיבה תהיה, אז שבהכרח תהיה גם התוצאה, כי אולי הסיבה לא מחייבת את התוצאה, כי אולי הסיבה היא לא תנאי מספיק, אבל בהכרח שתהיה הסיבה כדי שתהיה התוצאה, כי הסיבה היא תנאי הכרחי.

ואם הסיבה היא תנאי הכרחי, אז, אם הסיבה היא גם תנאי מספיק, אז הסיבה מחויבת לקרות והסיבה גם מחייבת את התוצאה. אבל אם הסיבה היא תנאי הכרחי ולא מספיק, אז הסיבה מאפשרת את התוצאה, היא מחויבת אבל לא מחייבת את התוצאה, אלא רק מאפשרת את התוצאה.

ואם הסיבה היא לא תנאי הכרחי, אבל תנאי מספיק, אז הסיבה לא מחויבת לקרות כדי שתקרה התוצאה, אבל הסיבה כן מחייבת את התוצאה, דהיינו, שאם הסיבה קורית, אז בהכרח שתקרה גם התוצאה.

ואם הסיבה לא הכרחית ולא מספיקה, הרי שהסיבה לא מחויבת וגם לא מחייבת את התוצאה.

האם הסיבה מחייבת את התוצאה = האם התנאי הוא מספיק

האם הסיבה מחויבת = קשור ל: האם התנאי הכרחי. לשאלה האם הסיבה מחויבת יש עוד משמעויות תלוי הקשר.

האם התוצאה מתחייבת מהסיבה = האם התנאי הוא הכרחי / האם התנאי הוא מספיק. אולי יש סיבות אחרות לחלוטין = אולי התנאי הוא לא הכרחי. אולי יש סיבות נוספות = אולי התנאי הוא לא תנאי מספיק

שאלות לבדוק אם תנאי הוא הכרחי + תנאי מספיק:

האם זה תנאי הכרחי? האם הוא תנאי מספיק? האם הכרחי שיהיה התנאי הזה כדי שתהיה הסיבה? ואם כן שהוא כן תנאי הכרחי, האם מספיק שיהיה התנאי הזה כדי שתהיה התוצאה?

האם זה תנאי הכרחי? האם הוא תנאי מספיק? האם הכרחי שיהיה התנאי הזה כדי שתהיה הסיבה? ואם לא שהוא לא תנאי הכרחי, אז במידה והוא כן יקרה, אז האם מספיק שיהיה התנאי הזה כדי שתהיה התוצאה?

האם זה תנאי מספיק? האם זה תנאי הכרחי? האם מספיק שתקרה הסיבה הזאת כדי שתקרה התוצאה? אם כן, שכן אם קורית הסיבה קורית גם התוצאה, אז האם התנאי הזה הוא הכרחי? האם לא רק מספיק שהתנאי הזה יקרה בשביל שתקרה התוצאה, אלא אולי התנאי הזה גם הכרחי שהוא יקרה כדי שתקרה התוצאה?

האם זה תנאי מספיק? האם זה תנאי הכרחי? האם מספיק שתקרה הסיבה הזאת כדי שתקרה התוצאה? אם לא, דהיינו, שלא מספיק שאם קורית הסיבה קורית גם התוצאה, אלא שצריך שיקרו עוד תנאים, אז האם התנאי הזה הוא הכרחי? האם בכלל הכרחי שהוא יקרה בשביל שתקרה התוצאה? כי אולי הוא לא מספיק, אבל הוא הכרחי, ואולי הוא לא מספיק אבל גם לא הכרחי בכלל?

קונטרה פוזיטיב / שקילות טאוטולוגית / להבין דבר מתוך דבר

ומכאן נובע ש: אם נאמר שמשהו הוא תנאי מספיק לכך שמשהו אחר יקרה, לדוגמה מספיק שמישהו יהיה בלי ראש, בשביל שהוא ייחשב למת, מכך נובע וניתן להסיק, שאם מישהו הוא לא מת אלא חי, אז בהכרח שכן יש לו ראש. כי מאחר שמספיק שלמישהו לא יהיה ראש, כדי שהוא לא יהיה חי, לכן נובע מכך, שאם הוא חי ולא מת, אז בהכרח שיש לו ראש. כי אם לא היה לו ראש, הוא לא היה יכול להיות חי.

וזאת לדוגמה: סוג של הוכחה על דרך השלילה. דהיינו, אם נשלול את האפשרות שהאדם מת, מכך נשלול גם את האפשרות שאין לו ראש. כי אם לא היה לו ראש, בהכרח שהוא היה מת. והרי שהוכחנו שיש לו ראש, באמצעות זה ששללנו את זה שהוא מת. אנחנו שוללים את האפשרות שהוא מת, ומכך מוכיחים שיש לו ראש. הוכחה על דרך השלילה.

כמו כן, אם יש לנו תנאי הכרחי לכך שיקרה משהו, לדוגמה הכרחי לאכול כדי לחיות, הרי שזה אומר שאם אתה חי, בהכרח שאתה אוכל משהו. אומנם, לא בהכרח שאם תאכל משהו תחייה, כי לאכול, זה לא תנאי מספיק בשביל לחיות. אבל בהכרח שאם אתה חי, הרי שאתה אוכל משהו. כי אכילה, היא תנאי הכרחי כדי לחיות.

תנאים מצטברים כתנאי אחד

אוסיף ואומר, שבעולם האמיתי, לפעמים לוקחים מספר תנאים מצטברים ומגדירים אותם כתנאי אחד. לדוגמה: אם יקרה A + יקרה B, אז בהכרח שיקרה X. דהיינו, A + B כתנאי אחד, הם תנאי מספיק כדי שיקרה X.

או לדוגמה, בשביל שיקרה X, צריך שיקרה A + B או שיקרה C + D. שאז A + B, כיחידה אחת, הם תנאי מספיק שיקרה X וגם C + D כתנאי אחד, הם תנאי מספיק כדי שיקרה X. אבל A או B או C או D, אף אחד מהם הוא לא תנאי מספיק כדי שיקרה X. וכמו כן, A+B או C+D, הם לא תנאי הכרחי בפני עצמם, כי יכול לקרות A+B או C+D.

כמו כן במקרה כזה יהיה נכון לומר ש (A+B או C+D) זה לכשעצמו כן תנאי מספיק והכרחי כדי שיקרה X. דהיינו, תנאי שיש בתוכו "או". דהיינו, התנאי הוא שיקרה A+B או שיקרה C+D. שזה כתנאי אחד, זה גם הכרחי כדי שיקרה X וגם מספיק כדי שיקרה X.

ויש גם מצב שכדי שיקרה X, צריך שיקרה A + B או A + C. שאז A הוא תנאי הכרחי, אבל לא מספיק. והצירוף של A + B הוא מספיק, אבל לא הכרחי, כי יכול גם להיות צירוף של A + C.

בקיצור, כל מקרה לגופו.

תנאי לא הכרחי או לא תנאי הכרחי

מוסיף כי צריך גם לשים לב להבדל אפשרי שבין, "תנאי לא הכרחי" לבין "לא תנאי הכרחי", עם דגש על המיקום של המילה "לא" במשפט. בשני המקרים אנחנו אומרים שהתנאי הוא לא הכרחי. אבל האם הוא בכלל תנאי כלשהו? האם זה תנאי שקשור לתוצאה אבל הוא לא הכרחי, או שהוא לא רק לא הכרחי אלא גם לא תנאי כלשהו?

כך גם לגבי האם זה תנאי מספיק, יתכן שזה "לא תנאי מספיק" ויתכן גם שזה "תנאי לא מספיק". כאשר בשני הניסוחים, התנאי הוא לא מספיק, אבל האם הוא הכרחי? אז יתכן שהוא תנאי הכרחי אבל לא מספיק, ויתכן שהוא לא תנאי מספיק וגם לא הכרחי. ויתכן גם שהוא בכלל לא קשור בשום דרך לתוצאה.

בקיצור, לשים לב למיקום של המילה "לא". האם הוא "לא תנאי" או שהוא כן "תנאי" אבל הוא "לא" מספיק או "לא" הכרחי. ובהקשר הזה, כל מקרה לגופו וצריכים לדעת שלא בהכרח שמי שאמר "לא תנאי הכרחי" או "תנאי לא הכרחי", לא בהכרח שהוא התכוון למשהו שונה.

תנאי מספיק מול תנאי מפסיק מול תנאי מתלה

באותו הקשר אוסיף ואומר, כי ברמה המשפטית בדיני חוזים, יש מושג שנקרא "תנאי מפסיק" שהוא שונה מ"תנאי מספיק". תנאי מפסיק פירושו, תנאי שאם הוא קורה, הוא מפסיק מצב נתון. לדוגמה, אתה מועסק בחברה ומקבל משכורת, עד שיקרה תנאי מפסיק, לדוגמה אם יפטרו אותך, שזה תנאי שמפסיק את זה שתקבל משכורת.

ובאותו הקשר יש גם דבר שנקרא "תנאי מתלה" שאומר, שמשהו יכנס לתוקף, רק אם יקרה משהו אחר, רק אם תעבור את הראיון, רק אז תתחיל לקבל משכורת. המשכורת שלך תלויה בתנאי מתלה, שאומר שאתה צריך לעבור את הראיון.

בקיצור, לשים לב להבדל שבין תנאי מספיק לבין תנאי מפסיק, כי אלו שני דברים שונים.
לייצר הכנסה משכורת שומר על הבריאות וודאות מוחלטת האם לאכול למידה הוכחה לוגית עסקים להרוויח כסף חוזים תוצאות אם ורק אם האם הסיבה מחויבת האם רק או לא רק האם רק אם או לא רק אם הוכחה הוכחה לוגית הוכחה על דרך השלילה הוכחות הוכחות לוגיות היסק לוגי הכנה לפסיכומטרי הנמקה הסיבה מחויבת הסיבה מחייבת הסקה הסקה לוגית חשיבה חשיבה לוגית טאוטולוגי טאוטולוגיה כללי היסק כללי היסק לוגי כשל לוגי להביא הוכחות להוכיח לוגיקה מחויב מתמטיקה ניתוח סיבתיות ניתוח סיבתיות ולוגיקה סיבה סיבה אפשרית סיבה ותוצאה סיבה מאפשרת סיבה מחויבת סיבה מחייבת סיבות סיבתיות פסיכומטרי קונטרה פוזיטיב קשר לוגי רק אם או אם רק רק ואך ורק שקילות טאוטולוגית תנאי הכרחי תנאי לא הכרחי תנאי לא מספיק תנאי מספיק תנאים תנאים מצטברים
מתמטיקה למבוגרים, איך להתחיל ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מההתחלה? איך ללמוד מתמטיקה לבד? למה חשוב ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מאפס? למה בכלל צריך מתמטיקה? לפתח את השכל וללמוד מתמטיקה, אושר ומתמטיקה
מתמטיקה למבוגרים, איך להתחיל ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מההתחלה? איך ללמוד מתמטיקה לבד? למה חשוב ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מאפס? למה בכלל צריך מתמטיקה? לפתח את השכל וללמוד מתמטיקה, אושר ומתמטיקה
מתמטיקה למבוגרים, איך להתחיל ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מההתחלה? איך ללמוד מתמטיקה לבד? למה חשוב ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מאפס? למה בכלל צריך מתמטיקה? לפתח את השכל וללמוד מתמטיקה, אושר ומתמטיקה איך ללמוד מתמטיקה למבוגרים? למה זה חשוב? לימוד מתמטיקה למבוגרים הוא נושא שעשוי להיראות מאתגר ומביך, במיוחד עבור אנשים שלא למדו מתמטיקה בעבר או שאיבדו קשר עם החומר. אליעד כהן מציע שההתחלה בלימוד מתמטיקה למבוגרים לא חייבת להיתפס כבעיה או חיסרון. הוא מציין שאין בושה לחזור ולהתחיל ללמוד מתמטיקה מכיתה א, שכן כל למידה ושיפור אישי הם חלק מהתהליך ההתפתחותי של האדם. למה ללמוד מתמטיקה? ישנם יתרונות רבים ללמוד מתמטיקה, גם אם לא מדובר על תעודת בגרות או מבחנים: להצליח ביום - יום - מתמטיקה בסיסית עוזרת להתמודד עם החלטות כלכליות יומיומיות, כמו חישוב אחוזים, שברים והנחות. מתמטיקה מעניקה יכולות חשובת בניהול כספים אישי והבנת עלויות בעסקים. פיתוח השכל - מתמטיקה לא רק מספקת כלים מעשיים, אלא גם מחייבת חשיבה לוגית, שמחזקת את היכולת להתמודד עם בעיות לא רק בתחומים ... מסייעת להצלחה בקריירה, בעסקים ובזוגיות. ככל שמתרגלים יותר ומפתחים את השכל, קל יותר להתמודד עם אתגרים חיים. איך ללמוד מתמטיקה בצורה נכונה? אליעד מציע שתי גישות עיקריות ללימוד מתמטיקה: זיכרון שינון נוסחאות - הכוונה כאן היא לשנן חוקים ופתרונות מבלי להבין את ההיגיון שמאחוריהם. גישה זו עשויה להיות ... עוזר להצליח בבחינות, אלא גם מפתח את השכל ומחזק את היכולת לפתור בעיות בתחומים אחרים. הדרך המומלצת היא ללמוד מתמטיקה מתוך רצון להבין את כל צעד וצעד ולא לשנן נוסחאות בלי להבין אותן. שאלות כמו למה זה נכון? ושאילת הסיבות מאחורי כל פעולה חשובות מאוד בתהליך הלמידה. איך להתחיל ללמוד מתמטיקה למבוגרים? אם אדם לא למד מתמטיקה בצורה מסודרת במהלך לימודיו, הדרך המומלצת היא לחזור להתחלה: לחזור לכיתה א - להתחיל מההתחלה וללמוד את היסודות: חיבור, ... לא לשנן נוסחאות, אלא להבין את המשמעות של כל פעולה מתמטית. התגברות על הבושה והקושי עבור מבוגרים רבים, החזרה למתמטיקה מרגישת כמשהו מביך. הם עשויים להרגיש שנפלו לתוך מלכודת של חוסר יכולת בשל העובדה שהם לא למדו את החומר ... אדם יכול לשפר את עצמו ולהתפתח בכל גיל, ואין שום בושה להתחיל ללמוד מחדש. שיטות ללמידה אפקטיבית כדי ללמוד מתמטיקה בצורה אפקטיבית, אליעד מציע: ללמוד מתוך עניין - להתעניין לא רק בנוסחאות, אלא גם בהיגיון מאחוריהן. שימוש בתרגילים אינטראקטיביים - משחקי חשיבה ואפליקציות ללימוד מתמטיקה יכולים להפוך את הלמידה למהנה ומועילה. בדיקות עצמיות - לעבור מבחנים או חידונים קטנים כדי לוודא שהידע נקלט בצורה ... שמתרגלים יותר, הידע הופך להיות טבעי. לשאול למה - לא להסתפק בפתרונות, אלא להבין את הסיבות שמאחוריהם. סיכום לימוד מתמטיקה למבוגרים יכול לשפר את היכולות הקוגניטיביות ולהביא להצלחות בתחומים שונים של החיים. אליעד מציע להתחיל מהבסיס, לחזור לכיתה א וללמוד מתוך רצון להבין ולא רק לעבור מבחנים. כל אדם יכול ללמוד מתמטיקה, אין שום סיבה להתבייש בכך. לימוד המתמטיקה ישפר את השכל ויעזור לאדם להתמודד עם בעיות חיים בצורה טובה יותר. לימודי מתמטיקה למבוגרים איך להבין מתמטיקה? מתמטיקה למתחילים לימוד מתמטיקה באינטרנט להצליח בחיים בלי מתמטיקה איך ללמוד מתמטיקה בצורה נכונה? שלום כיתה א לימוד מתמטיקה למבוגרים - חזרה לכיתה א ישנם אנשים בוגרים רבים שאינם יודעים מתמטיקה, אפילו ברמה בסיסית ביותר. הם אינם יודעים את לוח הכפל, אינם מבינים אחוזים ושברים, ואין להם מושג בסיסי בנושאים ... שזה לא נובע מחוסר אינטיליגנציה או מבעיה קוגניטיבית, אלא פשוט מחוסר למידה בעברם. אפשר להיות מאושר ולהצליח בחיים בלי מתמטיקה בן אדם יכול להיות מאושר לחלוטין גם מבלי לדעת מתמטיקה. מתמטיקה היא כלי, אבל היא אינה תנאי הכרחי לאושר. כמו כן, גם כדי להצליח בחיים במובן הכלכלי, לא חייבים לדעת ...
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד מהי הדרך הטובה ביותר לפתח את השכל ולנהל חרדות נפשיות? כאשר אדם ... של האדם היא למעשה חידת היגיון - וככל שהשכל מפותח יותר, כך קל יותר לפתור את הבעיה הרגשית. האם מתמטיקה היא הדרך לפיתוח השכל? בהקשר לפיתוח השכל, אליעד ממליץ ללמוד מתמטיקה. מתמטיקה היא דרך מצוינת לאמן את המוח לחשוב בצורה לוגית ומסודרת. כשאדם לומד מתמטיקה, הוא מתרגל פתרון בעיות בצורה שיטתית, מה שמחייב אותו לחשוב בצורה ברורה ומובנת. לאנשים הסובלים מהפרעות נפשיות, שהמחשבה הלוגית שלהם לעיתים לא מאורגנת, מתמטיקה יכולה לעזור מאוד בכך שהיא מספקת מסגרת מסודרת לפתרון בעיות. למה דווקא מתמטיקה? הסיבה שמומלץ ללמוד מתמטיקה היא שהיא מאמנת את המוח לחשוב בצורה מסודרת ומובנית. כשיש לאדם קושי במחשבה מסודרת, הדבר עלול להוביל לבלבול ולתחושות לא נעימות. עם זאת, המתמטיקה לא רק מקנה ידע, אלא גם מחייבת את המוח לפתח כישורי חשיבה קריטיים, להתמודד עם בעיות בצורה עקבית ולשפר את יכולת עיבוד המידע. איך ללמוד מתמטיקה בצורה נכונה? לימוד מתמטיקה כדי לפתח את השכל שונה מלימוד לצורך הכנה לבחינות. כאן המטרה היא לא להצליח במבחנים אלא לפתח את החשיבה. הדרך המומלצת היא להתחיל מהבסיס: ללמוד את חומר המתמטיקה כמו תלמיד בכיתה א ולהתקדם בשלבים בצורה מדורגת, תוך כדי התמקדות בהבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים לשלב ... אחרים אלא לפתח את כישורי החשיבה באופן עצמאי. איך להתמודד עם קשיים בלימוד? אם אדם נתקל בקשיים במהלך לימוד המתמטיקה, חשוב שלא לוותר. אליעד מציע לקחת את הבעיה ולפרק אותה לחלקים קטנים יותר, כדי להבין בדיוק מה לא ברור. ... שמבינים את החומר הנוכחי ב - 100%. אם יש צורך, אפשר לחזור לנושאים קודמים ולוודא שהם מובנים לחלוטין, משום שמתמטיקה דורשת הבנה מלאה של כל שלב כדי להצליח בשלב הבא. למה אסור למהר בחומר? ההבנה המתמטית מתבססת תמיד על החומר הקודם. אם לא הבנתם את החומר של כיתה ב, לא תוכלו להתמודד עם החומר של ... קושי הוא הזדמנות ללמוד ולחזק את השכל. סיכום: לסיכום, אליעד מציע שלב אחד חשוב מאוד בדרך לפיתוח השכל: ללמוד מתמטיקה. הלימוד העצמאי של מתמטיקה לא רק עוזר לפתח את יכולת החשיבה הלוגית וההבנה, אלא גם מסייע בהבנת התהליכים המנטליים והרגשיים שמתרחשים במוח, ויכול ... מהי הדרך הנכונה להתמודד עם חרדות? האם לימוד עצמי עדיף על לימוד עם מורה? איך להתמודד עם קשיים בלימוד מתמטיקה? מה הקשר בין הפרעות נפשיות לחשיבה מסודרת? פיתוח השכל כדרך להתמודדות עם חרדות ולחצים נפשיים כאשר אדם חווה חרדות, ... שאתה נתקל בהן. כיצד לפתח את השכל? ישנן דרכים רבות לפיתוח השכל, אך אחת ההמלצות החזקות ביותר היא לימוד מתמטיקה. מתמטיקה אינה רק מקצוע טכני, אלא תרגול חשיבה לוגית ומובנית. כאשר אדם מתרגל מתמטיקה, הוא בעצם מאמן את מוחו בחשיבה שיטתית, בדקדוק בפרטים ובהסקת מסקנות מדויקות. מדוע דווקא מתמטיקה? רבים מהאנשים הסובלים מהפרעות נפשיות מתקשים בחשיבה לוגית. חוסר חשיבה מסודרת ולוגית יכול להוביל לבלבול ולמחשבות חסרות סדר, שבסופו של דבר מחמירות את ההפרעה הרגשית. לעומת זאת, מתמטיקה מחייבת את המוח לחשוב בצורה מסודרת: כל נושא תלוי בקודמו, וכל שלב בלימוד המתמטיקה מבוסס על הבנת השלב שלפניו. לכן, תרגול מתמטי מסייע לאדם לחזק את יכולתו לחשוב בצורה עקבית ולשפר את האופן שבו הוא מעבד מידע. איך ללמוד מתמטיקה בצורה נכונה? לימוד מתמטיקה כדי לפתח את השכל שונה מהלימוד לצורך הצלחה בבחינות. כאן המטרה אינה לזכור נוסחאות או לעבור מבחנים אלא לאמן את השכל. לכן: התחל מהבסיס - למד מתמטיקה כמו ילד בבית הספר, מהחומר של כיתה א ואילך. התמודד עם הבעיות לבד - אל תיעזר במורה פרטי, אלא ... ולהתמודד עם הקושי. המאמץ הזה הוא מה שמפתח את השכל שלך. חשוב להבין שהמטרה היא לא רק לרכוש ידע מתמטי אלא לגרום למוח לעבוד קשה, להתאמץ ולפתור בעיות בכוחות עצמו. איך להתמודד עם קשיים בלימוד? אם אתה מנסה ללמוד ... למהר - אם צריך, הקדש ימים, שבועות ואפילו חודשים כדי להבין מושג מסוים. למה אסור לרוץ קדימה בלי להבין? במתמטיקה, כל מושג מתבסס על הקודם לו. אם לא הבנת נושא מסוים לגמרי, תתקשה הרבה יותר להבין את הנושאים שבאים ... מחדד את השכל, גורם לך להבין דברים טוב יותר, ומשפר את יכולתך להתמודד עם בעיות מורכבות - לא רק במתמטיקה אלא גם בחיים עצמם. סיכום לפתח את השכל זהו אחד הכלים החשובים ביותר להתמודדות עם חרדות ולחצים נפשיים. אחת הדרכים האפקטיביות לעשות זאת היא לימוד מתמטיקה בצורה עצמאית, ללא עזרה חיצונית. כאשר המוח מתמודד עם בעיות ופותח אותן בכוחות עצמו, הוא מתחזק, מתחדד, ומסוגל להבין ... מהי הדרך הנכונה להתמודד עם חרדות? האם לימוד עצמי עדיף על לימוד עם מורה? איך להתמודד עם קשיים בלימוד מתמטיקה? מה הקשר בין הפרעות נפשיות לחשיבה מסודרת? שיטות איך לפתח את השכל, למה ללמוד לבד בלי מורה פרטי?
פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, לחקור כל דבר, לחקור כל נושא, ללמוד מתמטיקה, לימודי מתמטיקה, חשיבה אנליטית, להתעניין בכל דבר, למצוא עניין בכל דבר, ללמוד מכל דבר, שיפור יכולות חשיבה
פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, לחקור כל דבר, לחקור כל נושא, ללמוד מתמטיקה, לימודי מתמטיקה, חשיבה אנליטית, להתעניין בכל דבר, למצוא עניין בכל דבר, ללמוד מכל דבר, שיפור יכולות חשיבה
פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, לחקור כל דבר, לחקור כל נושא, ללמוד מתמטיקה, לימודי מתמטיקה, חשיבה אנליטית, להתעניין בכל דבר, למצוא עניין בכל דבר, ללמוד מכל דבר, שיפור יכולות חשיבה איך לפתח את החשיבה ... המוח להיות חוקר נייטרלי. כשהאדם מתרגל לחקור דברים בלי אינטרס, המוח מתרגל לפעול בצורה נקייה ומדויקת. למשל, תלמיד שלומד מתמטיקה או כל מקצוע שאינו מעניין אותו לכאורה, מתרגל את המוח לחשיבה מדויקת בלי לחפש תועלת מיידית מהנושא. המוח מתרגל ... בצורה מדויקת ואובייקטיבית יותר. אליעד מדגיש שלכן יש חשיבות רבה ללמוד דברים שונים ומגוונים, אפילו דברים שנחשבים למשעממים, כמו מתמטיקה או לוגיקה. זה לא בגלל הערך הפרקטי של המקצוע עצמו, אלא כי זה מפתח את החשיבה ומכין את האדם ... את המציאות כולה, עליו להיות מסוגל לחקור כל דבר. לא צריך לפחד מנושאים שנראים קשים או מורכבים מדי, כמו מתמטיקה מתקדמת, כי החקירה של עצם קיומנו ושל האמת על החיים היא הרבה יותר מורכבת מכל נושא שלומדים באוניברסיטה. אם ... ברור, הוא כבר יהיה מאומן למצוא את האמת ולהתעלם מההטיות של הרצונות האישיים שלו. הוא נותן דוגמה של לימוד מתמטיקה, שכאשר התלמיד מתרגל לחפש את התשובה הנכונה באופן אובייקטיבי, ללא קשר להעדפות או לרצונות שלו, הוא מכשיר את עצמו ... חשיבה אנליטית? איך לחפש את האמת ללא אינטרסים? כיצד לשפר את יכולות החשיבה? איך להתעניין בכל נושא? מדוע ללמוד מתמטיקה? מהי חשיבה נייטרלית? למה חשוב לפתח את השכל?
טיפים למורים פרטיים, מורה פרטי למתמטיקה, הדרכת מורים, שיעורים פרטיים, חינוך ילדים, איך לגרום לילד לרצות ללמוד? ילד לא רוצה ללמוד, ילד לא אוהב מתמטיקה, לעשות שיעורי בית, לגרום למישהו לרצות ללמוד
טיפים למורים פרטיים, מורה פרטי למתמטיקה, הדרכת מורים, שיעורים פרטיים, חינוך ילדים, איך לגרום לילד לרצות ללמוד? ילד לא רוצה ללמוד, ילד לא אוהב מתמטיקה, לעשות שיעורי בית, לגרום למישהו לרצות ללמוד
טיפים למורים פרטיים, מורה פרטי למתמטיקה, הדרכת מורים, שיעורים פרטיים, חינוך ילדים, איך לגרום לילד לרצות ללמוד? ילד לא רוצה ללמוד, ילד לא אוהב מתמטיקה, לעשות שיעורי בית, לגרום למישהו לרצות ללמוד איך לגרום לילד לרצות ללמוד מתמטיקה? השאלה המרכזית שאליעד כהן מתייחס אליה היא כיצד מורה פרטי יכול לגרום לתלמיד שלא מעוניין ללמוד מתמטיקה, לרצות ללמוד אותה בכל זאת. הוא מסביר את התהליך והגישה שיש לנקוט בהוראה פרטית בכלל ובהוראת מתמטיקה בפרט, באופן מפורט ובאמצעות דוגמאות רבות. למה הילד הפסיק להגיע לשיעורים פרטיים? אליעד מסביר שראשית יש להבין מדוע ילד ... לראות את הלימודים ככלי לפיתוח יכולות שכליות, שיכולות לסייע לו גם בתחומים אחרים בחיים. למשל, המורה יכול להסביר לתלמיד שמתמטיקה היא תרגול מנטלי שמפתח את החשיבה, וכך הוא יוכל להצליח יותר בדברים שבאמת מעניינים אותו. איך להמחיש לתלמיד שמתמטיקה שימושית עבורו? אחת הדוגמאות שאליעד נותן היא של תלמיד שאומר שהוא מעדיף לשחק כדורסל במקום ללמוד מתמטיקה. אליעד ממליץ שהמורה יקשר בין הכדורסל למתמטיקה בדרך יצירתית. למשל, להסביר שכדי לקלוע לסל, השחקן משתמש בכוחות פיזיקליים ובחישובים לא מודעים, ולמרות שהתלמיד לא מבצע חישובים באופן מודע, המוח שלו כן מבצע תהליכים דומים לאלו שמתורגלים בשיעורי המתמטיקה. כך, התלמיד יכול להבין שלימודי המתמטיקה עוזרים לו לשפר את היכולת לחשוב במהירות ובדיוק, דבר שיעזור לו במשחק הכדורסל וגם בדברים אחרים בחיים שהוא נהנה מהם. כיצד ליצור עניין וחיבור אישי למקצוע המתמטיקה? אליעד מסביר שהמורה הפרטי חייב תמיד לשאול שאלות שיגרמו לתלמיד לענות באופן חיובי, שאלות שמכוונות את התלמיד למקום חיובי, ... הגזר הוא להמחיש לתלמיד את היתרונות בלמידה ואת ההצלחה העתידית, ואילו המקל הוא ההסבר שאם הוא יבחר להימנע מלימודי מתמטיקה, הוא עלול להיתקע בעתיד בחיים, במצבים שידרשו חשיבה שכלית גבוהה יותר. איך לדבר עם ההורים על רצון הילד ללמוד? ... אצל התלמיד, של מקום בטוח ומקבל שבו התלמיד מרגיש שהוא יכול לנסות בלי פחד לטעות. איך לגרום לילד לאהוב מתמטיקה? שיטות הוראה למורים פרטיים ילד לא רוצה לעשות שיעורים למה תלמיד מפסיק לבוא לשיעורים? איך לעזור לילד להצליח במבחנים? ...
אושר, רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציה
אושר, רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציה
אושר, רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציה איך אפשר להיות מאושר תוך כדי עבודה ומדוע מדיטציה לא מספיקה? אליעד כהן מסביר שכדי לחוות אושר ורוחניות ... כמו עבודה או כסף. אנשים חושבים שאם הם עושים מדיטציה הם מתקרבים לאושר מוחלט, ואם הם עובדים או מלמדים מתמטיקה הם מתרחקים ממנו. לדעתו זו אשליה שגורמת להם לסבל, מכיוון שהאושר המוחלט צריך להיות בלתי תלוי בתנאים, ולכן אין זה משנה אם האדם יושב במדיטציה או מלמד מתמטיקה. מדוע מדיטציה לבדה לא מובילה לאושר מוחלט? אליעד נותן דוגמה לכך שהרבה יותר קל להירגע בשקט של המדיטציה מאשר ... תהליך הרבה יותר עמוק ומורכב, שהוא התבוננות שכלית ורגשית תוך כדי הפעולה עצמה - במהלך העבודה או בשיעורים פרטיים במתמטיקה, למשל. איך להפוך את העבודה להתבוננות רוחנית? אליעד מדגים באמצעות מקרה של אדם שמלמד שיעורים פרטיים במתמטיקה. במקום להשתעמם או לחוש תסכול מההוראה, האדם יכול להשתמש בשיעור כהזדמנות להתבוננות עמוקה על המציאות. למשל, כאשר תלמיד לא ... אפשר להסביר את אותו רעיון בצורה אחרת, טובה יותר? כל השאלות האלה הופכות את הפעילות היומיומית, במקרה הזה הוראת המתמטיקה, להזדמנות רוחנית שמפתחת את השכל ואת הרגש של המורה ומאפשרת לו ליהנות ממה שהוא עושה. מדוע אין הבדל אמיתי בין ללמד מתמטיקה לבין חיפוש רוחני? אליעד מסביר שבסופו של דבר, כל נושא וכל פעילות הם רק לבושים שונים לאותה מהות רוחנית אחת. אדם יכול למצוא את האושר המוחלט ואת האחדות הרוחנית בין אם הוא עוסק במתמטיקה או בכל דבר אחר. כדי להגיע להבנה זו, עליו להתייחס לכל דבר כאמצעי לחקירה רוחנית, כאשר השאלות למה הדבר ... לחוות את כל המצבים בצורה שווה. למשל, ליהנות באותה מידה בין אם אתה עוסק במדיטציה ובין אם אתה עוסק במתמטיקה, כי במצב של אחדות אמיתית אין העדפה לדבר אחד על פני אחר. במצב זה האדם מסוגל לחוות אושר מוחלט ... האם מדיטציה מובילה לאושר? רוחניות מעשית בחיי היום יום איך לפתח חשיבה שכלית? מהי אחדות רוחנית? איך ליהנות מלימודי מתמטיקה?
לא רוצה אבל עושה - למה כולם עושים תמיד *נגד* רצונם?
לא רוצה אבל עושה - למה כולם עושים תמיד *נגד* רצונם?
... הנאה נוספת. האם למידה מתוך אתגר היא רצון אמיתי? אליעד נותן דוגמה מעולם הלמידה והחינוך. כאשר אדם מעוניין ללמוד מתמטיקה לא בשביל פרנסה אלא כי הוא חש אתגר אישי מהנושא, הוא מונע מרצון אמיתי. הרצון האמיתי כאן הוא לא התוצאה של מקצוע או פרנסה, אלא ההבנה העמוקה עצמה של התחום. האדם שואל את עצמו למה הוא לומד דווקא מתמטיקה ולא תחום אחר, והתשובה היא כי זה הנושא שמאתגר אותו בצורה אישית וייחודית יותר מכל נושא אחר. מבחינתו, לו ... כל רצון חייב להיות קשור לפרנסה. ישנם רצונות שמונעים רק מתוך עניין אישי ואתגר פנימי. לדוגמה, אדם שרוצה ללמוד מתמטיקה ברמה גבוהה עשוי להכיר בכך שאין לו תועלת כלכלית ישירה מהתחום, אך זה לא מפריע לו, כי עצם הלמידה היא המטרה האמיתית. אדם כזה יכול לשלב בין לימודי מתמטיקה ללימודי מחשבים לא מתוך חובה או אילוץ, אלא מתוך רצון אותנטי. לעיתים, פרנסה יכולה להיות יתרון נוסף לרצון הפנימי, ... העשייה, ולא מהתוצאה שתהיה לה. מה זה אומר לחקור את הרצון הפנימי? ישנם אנשים שמעוניינים ללמוד תחום מסוים, כמו מתמטיקה, לא מתוך רצון להשתמש בה בתחום אחר כמו מחשבים, אלא מתוך אהבה או עניין אישי בתחום. האדם שואל את עצמו למה הוא בוחר ללמוד מתמטיקה, ומה מניע אותו ללמוד אותה בצורה מעמיקה. הכוונה כאן היא להבין את המניעים הפנימיים - האם הרצון ללמוד נובע ... קשור ישירות לשאלה של פרנסה, אלא לרצון הפנימי של האדם להתפתח ולהשיג ידע. במקרה של אדם שמעוניין לשלב בין מתמטיקה למחשבים, ייתכן שהוא לא מתעניין בפרנסה ישירה אלא בתהליך הלמידה עצמו. פרנסה עשויה להיות צד נוסף לרצון, אך לא ... בלי קשר לשום תוצאה. לדעתי יש לחקור את הנושא כדי להיות יותר ממוקד: מה אני רוצה? אני רוצה ללמוד מתמטיקה. למה אני רוצה ללמוד מתמטיקה? כדי לעבוד במחשבים. האם הייתי מדלג על מתמטיקה לטובת המחשבים? לא. הייתי נותן תירוץ שזה טוב למחשבים. למרות שבפועל יש דרישה כזאת במחשבים. אז המטרה אם כן, ללא תירוצים היא ללמוד מתמטיקה ברמה מסויימת. אבל למה אני רוצה ללמוד מתמטיקה ברמה מסויימת? כדי להבין אותה עד הסוף ברמה הזאת. למה להבין אותה ברמה הזאת? אתגר. רצון להבין את העניין ... ללמוד מהם את החומר, וגם לשאול את המורה, העיקר להבין בשלמות. ויש לי שאלה, אם אני רוצה להבין את המתמטיקה עד הסוף, עד הרמה הזאת שאני לומד אין בעיה אני יכול לשאול שאלות, אבל מה עם הרמות הלאה? אם אפסיק ללמוד את החומר לטובת מחשבים, איך אמשיך את הרמות הבאות? וכי מי אמר שאי אפשר לשלב מתמטיקה ברמה גבוהה עם מחשבים? בעצם זה הרצון הפנימי. לשלב מתמטיקה גבוהה עם מחשבים. יש שאלה והיא, האם יש פרנסה מזה? ואם כן, אז אני לא רוצה בכל מחיר את זה. ויש אם כן לרצון הזה מחיר. לרצון למחשבים אין מחיר וזה בטוח. לרצון למתמטיקה, אין מחיר, כי גם אם אין פרנסה אפשר למצוא מקום שמלמדים את הידע ברמות גבוהות יותר אפילו לשם הידע ...
האם יש נוסחה איך להשיג בחורה? כמה להיות קשה להשגה? האם להיות קל להשגה? האם יש נוסחה לשכנע לקוחות? האם יש נוסחה להצליח? מדעים מדוייקים מול מדעים לא מדוייקים, פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, פילוסופיה, מתמטיקה, פיזיקה
האם יש נוסחה איך להשיג בחורה? כמה להיות קשה להשגה? האם להיות קל להשגה? האם יש נוסחה לשכנע לקוחות? האם יש נוסחה להצליח? מדעים מדוייקים מול מדעים לא מדוייקים, פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, פילוסופיה, מתמטיקה, פיזיקה
... האם יש נוסחה לשכנע לקוחות? האם יש נוסחה להצליח? מדעים מדוייקים מול מדעים לא מדוייקים, פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, פילוסופיה, מתמטיקה, פיזיקה האם קיימת נוסחה ברורה להצלחה בתחומי החיים? אליעד כהן דן בהרצאה בשאלה האם יש נוסחה ברורה להשגת הצלחה ... מדעים מדויקים למדעים לא מדויקים? בהרצאה, אליעד כהן מסביר שיש שני סוגים של תחומי ידע בעולם: מדעים מדויקים (פיזיקה, מתמטיקה) ומדעים לא מדויקים (פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, יחסים בין אישיים). במדעים המדויקים יש נוסחאות ברורות וחד - משמעיות. לדוגמה, במתמטיקה או בפיזיקה, אם תשאל באיזו טמפרטורה מים ירתחו, התשובה תמיד תהיה 100 מעלות. במדעים האלה, ניתן לתת תשובה ברורה ... או מומחה במדעים לא מדויקים הוא קשה פי אין - סוף מאשר להיות מומחה בתחומים מדויקים כמו פיזיקה או מתמטיקה. הסיבה לכך היא שבמדעים מדויקים הנוסחאות ברורות ואין צורך להתמודד עם ריבוי משתנים שאין דרך לוודא אותם. לעומת זאת, ... על מאה אחוז הצלחה? אומנות הפיתוי, אומני הפיתוי, אומנות המכירה, שיטות מכירה ושכנוע, איך לשכנע אנשים? ללמוד פסיכולוגיה, ללמוד מתמטיקה, איזה מקצוע ללמוד?
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים מהי הדרך הטובה ביותר ללמד וללמוד? ההרצאה עוסקת בשיטות יעילות ללימוד, במיוחד בהוראת מתמטיקה וגיאומטריה, תוך התמקדות בהבנת תהליכים סיבתיים בהוראה. המרצה מציין את השאלה החשובה: האם אנחנו יודעים להסביר את מה שאנחנו ... לדעת גם מהו הידע הבסיסי ביותר שיש להסביר לתלמיד לפני המעבר לרמות מורכבות יותר. מה ההיגיון מאחורי פתרון בעיות מתמטיות? בהמשך, אליעד מדבר על התהליך שבו תלמידים פותרים בעיות גיאומטריה, כמו לדוגמה בעיית המשולש. יש להימנע מלהסתפק בתשובה שטחית, ... את יכולת ההבנה של התלמיד ולבנות את הסברים שיתאימו לרמתו, תוך קפיצה מבעיה לבעיה והבאת דוגמאות תואמות. איך ללמד מתמטיקה? טיפים ללימוד גיאומטריה? איך להסביר חומר לתלמידים? הדרכת מורים במתמטיקה הבנת יסודות מתמטיים
מהי חוכמה? להבין דבר מתוך דבר, מה הופך דבר לקשה יותר להבנה מדבר אחר? לימודי מתמטיקה, משחקי זיכרון מול משחקי חשיבה, ליקוטי מוהרן ח"א ל, הקדמות אל המכוון, למה קשה להבין משהו? למה משהו קשה להבנה?
מהי חוכמה? להבין דבר מתוך דבר, מה הופך דבר לקשה יותר להבנה מדבר אחר? לימודי מתמטיקה, משחקי זיכרון מול משחקי חשיבה, ליקוטי מוהרן ח"א ל, הקדמות אל המכוון, למה קשה להבין משהו? למה משהו קשה להבנה?
מהי חוכמה? להבין דבר מתוך דבר, מה הופך דבר לקשה יותר להבנה מדבר אחר? לימודי מתמטיקה, משחקי זיכרון מול משחקי חשיבה, ליקוטי מוהרן חא ל, הקדמות אל המכוון, למה קשה להבין משהו? למה משהו קשה ... ברור שיהיה לו קשה יותר להבין את ההסבר מאשר למי שכבר יודע את השפה. הוא מתאר דוגמה נוספת בתחום המתמטיקה: כאשר מישהו רואה נוסחה מתמטית מורכבת, הוא עלול לחשוב שהיא מסובכת להבנה, אבל הסיבה האמיתית לקושי היא שהוא אינו מכיר את המושגים שהנוסחה משתמשת ... ניתן ללמוד כל מילה בסינית בלי תלות בסדר, ולכן לכאורה אין היררכיה אובייקטיבית של קושי בשפה כזו. לעומת זאת, מתמטיקה או פילוסופיה דורשות הבנת מושגים בסדר מסוים והן מובנות בצורה היררכית ואובייקטיבית. איך משחקי זיכרון שונים ממשחקי חשיבה? אליעד ... עקיפה: ילד שלומד מהו שולחן עושה זאת ישירות, בלי צורך בהקדמות. אבל אם הוא רוצה להבין מושגים מורכבים יותר במתמטיקה, הוא חייב קודם ללמוד מושגים פשוטים. זהו תהליך עקיף של הבנה, והוא תמיד קשה יותר באופן אובייקטיבי, משום שהוא ... שמצריך מאמץ ומחשבה. מהי חוכמה אמיתית? מה הופך ידע לקשה להבנה? איך להבין דבר מתוך דבר? למה קשה ללמוד מתמטיקה? האם משחקי חשיבה מפתחים את השכל? מה המשמעות של שנאת ההקדמות?
המלון של הילברט, גדלים של אין סוף, סוגים של אין סוף, חידות מתמטיות, חידות מתחכמות, חידות קשות, חידות היגיון, מתמטיקה, קבוצות אין סופיות, פרדוקסים במתמטיקה, ניסוי מחשבתי
המלון של הילברט, גדלים של אין סוף, סוגים של אין סוף, חידות מתמטיות, חידות מתחכמות, חידות קשות, חידות היגיון, מתמטיקה, קבוצות אין סופיות, פרדוקסים במתמטיקה, ניסוי מחשבתי
המלון של הילברט, גדלים של אין סוף, סוגים של אין סוף, חידות מתמטיות, חידות מתחכמות, חידות קשות, חידות היגיון, מתמטיקה, קבוצות אין סופיות, פרדוקסים במתמטיקה, ניסוי מחשבתי מהו המלון של הילברט ומה ההפתעות שמביאות קבוצות אינסופיות? המלון של הילברט הוא ניסוי מחשבתי, שהומצא על ידי המתמטיקאי דוד הילברט, שמטרתו להמחיש את התופעות המוזרות והלא אינטואיטיביות הקשורות בקבוצות אינסופיות. ניסוי זה מתאר מלון שמכיל אינסוף חדרים, ... שהוא תמיד יכול להכיל אורח נוסף, אנחנו עוסקים בקבוצת אינסוף שמאפשרת הזזה כלשהי של האורחים, מה שמוביל אותנו לתובנות מתמטיות והגיוניות מורכבות. מהו ההבדל בין אינסוף סופי לאינסוף מוחלט? בהמשך, נגעו המשתתפים גם בהבדל בין אינסוף סופי לבין אינסוף ... של הילברט. האם התיאור של אינסוף חדרים יכול להחיל על מציאות אחרת? הסיפור עוסק גם בקבוצות אינסופיות בתחום הפיזיקה והמתמטיקה, ומדגיש את העובדה שאינסוף לא תמיד מרגיש אינסופי למי שנמצא בתוכו. לדוגמה, אם יש אינסוף מספרים זוגיים, כל מספר ... אינסוף, כמו האם יכולות להיות שתי קבוצות אינסופיות ולמה התוספות של אינסוף אינן תמיד אינטואיטיביות. השאלות הללו נוגעות הן למתמטיקה והן לפיזיקה, והן מצביעות על חוסר ההבנה הראשונית שיכולה להיות לנו כאשר אנו מתמודדים עם מושג האינסוף. המלון של ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לוגיקה, תנאי הכרחי, תנאי מספיק, קשר לוגי, תנאי לא הכרחי, תנאי לא מספיק, רק אם או אם רק, הכנה לפסיכומטרי, הסקה לוגית, כללי היסק לוגי, קונטרה פוזיטיב, ניתוח סיבתיות, הוכחה על דרך השלילה, שקילות טאוטולוגית, הוכחות לוגיות, חשיבה לוגית, האם רק או לא רק? האם רק אם או לא רק אם? סיבה מחויבת, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, סיבה אפשרית, הוכחה לוגית, הנמקה, כשל לוגי, ניתוח סיבתיות ולוגיקה, אם ורק אם? רק ואך ורק, תנאים מצטברים, טאוטולוגיה, מתמטיקה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מתמטיקה, כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מתמטיקה, איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך להתעניין בעוד דברים? ריבאונד זה טוב יעול עובדים בודהיזם טיבטי קיומה של הנשמה שליטה בפעילות לא לפחד להתחיל עם מישהי ברחוב חרדה משום דבר אהבה עצמית אמיתית האם יש לך ביטחון עצמי? למה אני חושב שלא אוהבים אותי? למה קשה לאהוב שוב? ניתוח נוסחה לאושר האם אפשר להיות מאושר בלי סקס? איך לא להיות אובססיבי בזוגיות? השפעת התמכרות לסרטי סקס כשלים בקבלת החלטות פחד לקבל החלטות איך מתמודדים עם ילד מעשן? איך להתמודד עם התנגדויות לקוח? להצליח באופן חלקי להצליח להדחיק לגרום למישהו להרגיש אשם איך להתמודד עם התנגדויות של לקוחות? להגיב כשהילד מקלל לשכנע ילד לחשוב איך לשכנע את התת מודע? הנאות גשמיות הפרעה מחשבתית שעמום וסכיזופרניה התמכרות אובססיבית לאקס אקס נקמן איך בוחרים תרגיל לאימון כושר? חדר כושר למתחילים חופש הבחירה של אלוהים האם אלוהים יכול לצמצם את עצמו? מה קורה אחרי שמגיעים להארה? הגעת להארה למה לרצות להיות אלוהים? האם אפשר להיות אלוהים? לעשות כסף בלי תואר אקדמי עושר שלמות ומטרת החיים משמעות החיים של הדתיים הערכה עצמית חיובית ללמוד ליהנות רצון חופשי לעשות כרצונך בוחר מה לרצות אלוהים ובריאת העולם האם העולם תמיד היה קיים? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בסקייפ, מומחה, קואצ'ר בנושא מתמטיקה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3418 שניות - עכשיו 10_09_2025 השעה 05:50:37 - wesi1