... לגרום ללקוח לקנות? איך ליצור הסכמה? שכנוע ברמת הפוטנציאל, איך
להגדיל סיכוי לשכנע? איך
להגדיל סיכוי למכור? האם אתה יכול? הגדלת הפוטנציאל להסכמה, טיפול בהתנגדות לקוח, לימודי NLP מהו העיקרון ... ספציפי יכולה להיות כמות עצומה של רהיטים, חפצים או אנשים שהיו יכולים להיות בו, אך בפועל יש רק מספר מוגבל של פריטים. העיקרון הזה מתייחס לעובדה שכאשר אנו מנסים
לשכנע מישהו, אנו יכולים לנצל את התפיסה הזו של פוטנציאל כדי
להגדיל את סיכויי ההסכמה. איך אנחנו יכולים
להשתמש בפוטנציאל בשכנוע ומכירות? ההסבר של אליעד כהן מראה כי כאשר אנו מנסים לשכנע אדם במשהו, יש
סיכוי שהוא יגיד לא. לדוגמה, אם נשאל שאלה ישירה כמו האם אתה רוצה לקנות את המוצר?, התשובה עשויה ... רחב יותר מאשר התחייבות או ודאות. השימוש במילים כמו יכול להיות מאפשר לאדם להרגיש כי הוא לא מחויב לתשובה חדה ומוחלטת, ובכך מקטין את ההתנגדות. מדוע כדאי
להשתמש בשפה של אפשרות ולא בשפה של מחויבות? כאשר משתמשים בשפה של יכול להיות במקום בשפה מוחלטת של זה כך, אנחנו מאפשרים לאדם לחשוב על האפשרויות השונות מבלי להרגיש שהוא נדרש להחלטה ברורה מיידית. לדוגמה, במקום
לשאול האם הדירה הזאת מתאימה לך?, עדיף
לשאול האם יכול להיות שהדירה הזאת מתאימה לך?. השאלה הזו פותחת אפשרויות נוספות ומפחיתה את ההתנגדות הפוטנציאלית. מהו השימוש של יכול להיות מול ילד שלא רוצה לעשות שיעורים? כשהילד אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים, ניתן
לשאול אותו בצורה פחות חדה ומחויבת יכול להיות שאתה תרצה לעשות שיעורים?. השימוש ביכול להיות במקום בשפה ישירה מצמצם את תחושת הלחץ ומגביר את
הסיכוי שהילד יסכים למהלך. מה ההבדל בין מחויב לאפשרי בשפה של שכנוע? במילים מחויבות, האדם צריך ... בעוד שבשפה של אפשרי, האדם לא נדרש להחליט באופן מוחלט על משהו שיתגשם (האם יכול להיות שזה ככה?). הידע על פוטנציאל מאפשר לאדם להרגיש יותר פתוח ואוהד, מה
שמגדיל את הסיכוי להסכמה. איך נוכל
להשתמש ביכול להיות כדי להימנע מהתנגדות? המשמעות היא שכשאנחנו מציעים פוטנציאל ולא מחויבות, אנחנו ... לומר זה יכול להתאים לך. בכך אנחנו מכירים בכך שמא יש דברים שיכולים להפריע ולהתנגד. זה יוצר תחושת אמפתיה והלקוח לא מרגיש שמכבידים עליו בהתחייבות. מתי לא נכון
להשתמש ביכול להיות? כשהלקוח כבר מוכן להיכנס לעסקה והוא מחפש סגירה, השימוש ביכול להיות עלול להחמיר את הספקות
ולגרום לו לחזור אחורה. במקרה כזה עדיף
להשתמש בשפה מחויבת כדי לשמור על תחושת ודאות. מה הקשר בין יכול להיות לבין פרסומות? בדוגמה מהפרסומת ... ברכב, במקום לומר המערכת הזאת אולי תציל לך את החיים, אומרים המערכת הזאת תציל לך את החיים. השימוש ביכול להיות היה מקטין את האפקטיביות של המסר, כי אז הצופה היה
שואל את עצמו אם זה אכן נכון. איך להתגונן מהמניפולציה של יכול להיות? עלינו להיות מודעים לכך ... שיש יותר אפשרות תיאורטית מאשר ביצוע בפועל כשמנסים לשכנע אדם במשהו? תשובה: בעת שכנוע או מכירות, לעתים חוששים שהלקוח או האדם שמולנו יגיד לא באופן נחרץ. כאשר
שואלים שאלה ישירה במחויב, לדוגמה האם אתה רוצה לקנות את המוצר?, קיים
סיכוי ברור לתשובה שלילית ישירה. אך אם משתמשים בשפה של פוטנציאל, לדוגמה האם יכול להיות שאתה תרצה לקנות את המוצר?, אז מבחינת המוח של האדם קל יותר להסכים לפוטנציאל ולהגיד כן, מפני שיכול להיות פותח טווח אפשרויות רחב יותר מאשר זה בטוח ככה?. מדוע כדאי
להשתמש בהגדרת אפשרות ולא בהגדרה מוחלטת כאשר חוששים מלא מוחלט של הלקוח? שאלה: איך הניסוח של יכול ... זה מתאים לך?, בעצם נותנים מקום לכך שאולי זה גם לא יתאים, ובכך מראים אמפתיה לספקות או חששות. בגלל ההיגיון שפוטנציאל הוא גדול מהמציאות בפועל, יש לאדם קלות
לענות כן, זה יכול להתאים יותר מאשר כן, זה מתאים באופן ודאי. הכן לפוטנציאל קורה ביתר קלות, מפני ... ברעיון של יכול להיות כדי למכור דירה? שאלה: מהו ההבדל הפרקטי בשכנוע בין להגיד האם הדירה מתאימה לך? לבין האם יכול להיות שהדירה הזאת מתאימה לך?? תשובה: כאשר
שואלים האם הדירה הזאת מתאימה לך?, האדם עלול מיד לבחון האם כרגע בפועל היא מתאימה לו, ולהיתקל בספקות או בהתנגדויות. אז הוא עשוי פשוט להשיב לא ולהתבצר בעמדה זו. לעומת זאת,
כששואלים האם יכול להיות שהדירה הזאת מתאימה לך?, יוצרים שפה של אפשרות פתוחה. המוח מגיב באופן פחות שלילי, כי הוא לא נדרש להתחייב בוודאות, אלא רק לשקול אפשרות. כך
הסיכוי לתשובה כן, יכול להיות גבוה יותר, ואז נוצר חיבור ראשוני חיובי למכירה. איך הרעיון עובד ... שאלה: איך אפשר ליישם את המניפולציה של יכול להיות מול ילד שאומר אני לא רוצה לעשות שיעורים!? תשובה: במקום לומר לילד בצורה מוחלטת לך תעשה שיעורים עכשיו!, אפשר
לשאול אותו תגיד, יכול להיות שאתה תעשה שיעורים עוד מעט? יש
סיכוי שתרצה לשבת על זה?. באופן הזה, הילד פחות מרגיש שהכריחו אותו, כי רק הציגו אפשרות. המוח שלו יכול להסכים לכך שיש
סיכוי שיעשה זאת, ואז הוא אומר כן, אולי יש
סיכוי. מרגע שאמר כן, אולי, מתפתחת פתיחות גדולה יותר לבצע את הפעולה. מהי המשמעות של מחויב מול אפשרי בשפה של שכנוע? שאלה: מה ההבדל בין שאלת האם אתה בטוח שזה ככה? (מחויב) לבין האם יכול להיות שזה ככה? (אפשרי)? תשובה:
כששואלים מחויב, המשמעות היא
לשאול אם זה קורה בוודאות או כבר בפועל. זו שאלה הדורשת התחייבות ונעילת תשובה מסוימת. כש