אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משמעותיות ✔למה לעשות דברים? לא מוצא עניין בדברים, למה ללכת לעבוד? למה לעשות משהו? בשביל מה לעשות משהו? למה לא להתאבד? מה משמעות החיים? בשביל מה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
4:28למה לעשות דברים? לא מוצא עניין בדברים, למה ללכת לעבוד? למה לעשות משהו? בשביל מה לעשות משהו? למה לא להתאבד? מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה טוב בחיים? בשביל מה להתאמץ? למה לקום בבוקר?
למה בכלל לקום בבוקר לעבודה?

אדם שואל "למה בכלל לקום בבוקר לעבודה, בשביל מה להתאמץ, מה זה נותן לי בכלל?" כאשר שאלה כזו עולה, היא מייצגת תחושה עמוקה של חוסר משמעות וחוסר מוטיבציה בחיים. האדם מתקשה להבין את הערך או התועלת במאמץ שהוא משקיע. בכל תשובה אפשרית לשאלות מסוג זה קיימת מלכודת: כל סיבה שתינתן תוביל מיד לשאלה נוספת "ומה התועלת בכך?". למשל, אם התשובה תהיה "כדי לממש את עצמך", התגובה תהיה "ולמה אני צריך לממש את עצמי?", וכך הלאה. האדם נמצא במצב בו אף תשובה לא נתפסת אצלו כבעלת משמעות מספקת.

מהי המלכודת בשאלה "בשביל מה לעשות משהו"?

המלכודת בשאלה "בשביל מה לעשות משהו?" היא שכל תשובה מובילה מיד לשאלה חדשה. למשל, אם אומרים לו "כדי שיהיה לך טוב", הוא מיד יאמר "ולמה אני צריך שיהיה לי טוב?". זה מעגל אינסופי של שאלות ותשובות שאינן מספקות את האדם. זה מצב בו הוא לכאורה אינו מוצא משמעות או סיבה מספיק טובה לכלום, אך כאן קיימת נקודה קריטית וחשובה: עצם השאלה נובעת מכך שלאדם רע. אם לא היה לו רע, הוא לא היה מחפש סיבות לפעול ולא היה שואל "בשביל מה?". השאלה היא ביטוי לחוסר שביעות הרצון שלו מהמצב הקיים.

למה אדם שטוען שאין סיבה לעשות כלום, עדיין מרגיש רע?

כשמישהו אומר "אני לא מבין למה אני צריך לעבוד, אין לזה משמעות בשבילי", ניתן לשאול אותו שאלה חשובה: "האם העבודה עצמה עושה לך רע?". סביר מאוד שהוא יגיד "כן, רע לי, אני סובל כשאני עובד". למה חשוב לשים לב לזה? כי אם הוא אומר שהפעילות עצמה גורמת לו לסבל, הרי שהוא בהכרח כן מייחס משמעות למשהו בחיים, כי לא ניתן להרגיש רע ללא השוואה לדבר אחר שנחשב לטוב. לדוגמה, אם אדם אומר "קשה לי בעבודה כי אני מתעייף, כי זה מאמץ גדול מדי, כי זה בזבוז זמן", פירוש הדבר שבעיניו יש מצב טוב יותר, למשל מנוחה, חוסר מאמץ, או ניצול טוב יותר של הזמן.

כיצד מחשבה שמשהו הוא רע, מוכיחה שיש משמעות לחיים?

כדי להרגיש שרע לנו, אנו חייבים להאמין שיש משהו טוב יותר. למשל, אדם שמרגיש שרע לו בעבודה כי הוא "מבזבז את הזמן", מוכיח שבשבילו קיים מצב שבו הוא אינו מבזבז את הזמן, וזה מצב טוב עבורו. בעצם, בכל פעם שאדם חש אי נחת או כאב ממשהו, זה מעיד שהוא מאמין שקיים מצב טוב יותר, בעל משמעות רבה יותר עבורו. אילו לא הייתה משמעות לשום דבר, לא ניתן היה לחוש רע משום דבר.

מה אפשר לומר לאדם שלא מוצא משמעות בשום דבר?

כאשר אדם אומר "בשביל מה לי לעשות משהו?" אפשר לשאול אותו האם העשייה עצמה גורמת לו סבל או רק שהוא לא מוצא משמעות בעשייה זו. כמעט תמיד האדם יענה שהוא סובל מהעשייה. אם הוא היה נמצא במצב שבו הוא פשוט לא מוצא סיבה אבל גם לא סובל, הרי שהיה במצב נייטרלי וטוב יחסית. אך אם הוא אומר "זה עושה לי רע", פירוש הדבר שיש לו מחשבה על מצב טוב יותר, מצב של חוסר סבל או של שמחה כלשהי. מכאן ניתן להסיק שכן קיימת עבורו משמעות מסוימת לחיים, והוא פשוט אינו מודע לה או לא מייחס לה מספיק חשיבות.

כיצד ניתן לצאת ממצב של חוסר משמעות וחוסר רצון לפעול?

אם אדם מודה שהוא סובל או מרגיש רע, הפתרון עבורו הוא לברר לעומק מהו הדבר שהוא תופס כטוב ושאליו הוא רוצה להגיע. עליו לשאוף להשיג את אותו מצב טוב. אם הוא יחליט לוותר על המצב הטוב הזה, הוא גם לא ירגיש יותר סבל מהעשייה הנוכחית. למשל, אם העבודה קשה לו כי הוא מאמין שנוחות או פנאי הם מצב טוב יותר, יש לו שתי אפשרויות:
  • לשאוף להגיע לאותו מצב טוב (נוחות, מנוחה).
  • לוותר לחלוטין על השאיפה לנוחות, וכך העבודה לא תיתפס עוד כרעה.
הסבל שלו נובע מהפער בין הרצוי (נוחות, פנאי) למצוי (מאמץ, עבודה קשה). אם יסגור את הפער, הסבל יתפוגג.

איך להתייחס לתחושת חוסר המשמעות בחיים?

אין תשובה מוחלטת לשאלה "בשביל מה לעבוד?", וגם לא לשאלה "בשביל מה לחיות?". השאלות האלה תמיד יהיו חסרות תשובה מוחלטת, כי משמעות היא תמיד יחסית למשהו. כשאדם אומר שאין משמעות לכלום, כדאי להצביע בפניו על כך שעצם הסבל שלו מוכיח שהוא כן מאמין שיש משמעות כלשהי למשהו, אחרת לא היה מרגיש סבל בכלל. כאשר האדם מודע לכך, הוא יכול להתחיל לפעול מתוך הבנת הערך היחסי שהוא מעניק לדברים בחייו.

מה הקשר בין תחושת רע למטרות בחיים?

קשר ישיר מתקיים בין תחושת רע לבין מטרות בחיים. תחושת הרע מעידה באופן ישיר על קיומן של מטרות שהאדם אינו משיג. אילו לא היו לאדם מטרות או רצונות, לא היה קיים סבל כלל. תחושת הסבל או אי שביעות הרצון מצביעה על מטרות נסתרות או גלויות שהאדם מחזיק בהן. זיהוי אותן מטרות יכול לסייע לאדם לצאת מהמלכודת של תחושת חוסר משמעות.
עכשיו בא בן אדם ואומר בשביל מה לי לקום בבוקר לעבודה מה זה נותן לי בשביל מה להתאמץ מה זה נותן ומה זה נותן לי, נכון אז מה אומרים לו מה המלכודת פה הוא אומר לך אני לא מבין בשביל מה אני חי בשביל מה אני עובד, בשביל מה אני עושה את זה בשביל מה אני עושה את הדברים האלה, עכשיו מה המלכודת שיש לנו פה שכל דבר שאתה תגיד לו זה בשביל משהו הוא יגיד לך וזה בשביל מה, נכון תגיד לו "בשביל זה" הוא יגיד לך "וזה בשביל מה, בשביל לממש את עצמך, בשביל מה אני צריך לממש את עצמי, בשביל שיהיה לי טוב בשביל מה אני צריך שיהיה לי טוב מה אני צריך את זה בכלל".

נכון אז קודם כל יש לנו פה מלכודת עכשיו מה אנחנו יודעים אבל שאם לא היה לו רע הוא לא היה שואל בשביל מה, נכון אבל שימו לב למשהו מעניין כשמישהו אומר "בשביל מה לי לעשות למה אני צריך לעבוד לא מבין בכלל בשביל מה לי ללכת לעבוד" מה אפשר לשאול אותו "תגיד לי אתה לא מבין בשביל מה ללכת לעבוד" הוא יגיד "לא, לא מבין, אתה חושב שיצא לך משהו מללכת לעבוד" הוא יגיד "לא אני לא מבין מה יוצא לי מזה בכלל, אבל תגיד לי משהו ואם אתה הולך לעבוד זה גם עושה לך רע? כן זה גם עושה לי רע, למה זה עושה לך רע? כי..." ואז מביא סיבה "כי אני זה קשה לי כי פה כי שם".

עכשיו שימו לב אם הוא אמר שכשהוא הולך לעבוד זה עושה לו רע סימן שיש לו מטרה בשביל מה לעבוד, אתם הבנתם את זה מה את הבנת?

ש: כן בטח.

אליעד: מה אתה הבנת?

ש: כי יש לו כי.

אליעד: לא אתה הבנת מה אני אמרתי בא בן אדם אומר "אני לא מבין בכלל בשביל מה לי לעבוד בשביל מה זה ובשביל מה זה" עכשיו אין תשובה לשאלה בשביל מה לעבוד אין תשובה מוחלטת לשאלה הזאת אין תשובה בשביל מה לחיות אין תשובה, "תגיד אבל קשה לך" הוא אומר "כן קשה לי" עכשיו אם הוא אומר "כן קשה לי" זה אומר בוודאות שהוא חושב שיש סיבה למה לעשות דברים.

ש: נכון.

אליעד: למה?

ש: כי אם הוא אומר אני לא עושה את זה כי זה וזה אז הוא עושה את זה כדי לקבל את ההפך של זה.

אליעד: יפה זה לא בדיוק בא נחדד את זה בא נחדד כאילו מה שאמרת זה נכון אבל לא ניסחת את זה מדויק, זאת אומרת כזה דבר בן אדם שאומר "בשביל מה לי לעשות ובשביל מה לי לעשות" מה הוא בעצם אומר לך הוא אומר לך "תקשיב כל מה שתגיד לי אין לזה משמעות, אוקי אתה מבחינתך אין לזה משמעות" הוא אומר "לא אין משמעות אין משמעות" אבל אם אין שום משמעות בעיניך לשום דבר אם שום דבר בעיניך הוא לא בעל ערך אז אתה גם לא יכול להרגיש רע משום דבר כי טוב ורע זה רק ביחס למשהו, אם נגיד בן אדם אומר אני לא רוצה שיכאב לי אוקי אז אם משהו מגדיל את הסיכוי שיכאב לי זה רע ואם הוא מקטין את הסיכוי שיכאב לי זה טוב נגיד.

אבל אם בן אדם אומר "תקשיב כל דבר" נגיד שאני אגיד לו "אתה יודע למה אתה עובד כי אם אתה תעבוד יהיה לך כסף ואז אתה לא תהיה רעב ואז לא יכאב לך" הוא יגיד "טוב מה אכפת לי אם יכאב לי, אוקי מבחינתך אין משמעות לכלום כאילו שום דבר הוא לא מטרה ראויה בפני עצמה? לא שום דבר הוא לא מטרה ראויה בפני עצמה, אוקי תגיד לי ולעבוד עושה לך רע? כן עושה לי רע, למה עושה לך רע?" עכשיו כדי להרגיש רע צריך להיות שיש משהו שאתה חושב שהוא טוב שביחס אליו זה רע.

אם אתה אומר "רע לי כי אני מבזבז את הזמן שלי, ולמה לבזבז את הזמן מה זאת אומרת לבזבז את הזמן מה אכפת לך? כי אני מתאמץ כי אני עייף, אז מה זאת אומרת מה אכפת לך שאתה עייף כי אם אין משמעות לכלום גם זה לא משנה אם אתה עייף או לא עייף זה לא משנה שום דבר", זאת אומרת אם אתה אומר רע לי כי משהו זאת אומרת שיש לך בראש מחשבה שמשהו טוב אם משהו טוב אז ביחס אליו תמשיך לעשות את הפעולות.

הבנו יש המון פרספקטיבות אבל תזכרו כשמישהו אומר בשביל מה לעשות משהו אפשר לשאול אותו "תגיד וזה גם רע לך לעשות את זה או רק אתה לא יודע בשביל מה" עכשיו מאה אחוז שהוא יגיד "רע לי לעשות את זה", מאה אחוז שהוא לא יבוא מתוך מקום שאומר "אתה יודע לא רע לי לעשות את זה אבל כאילו אין לי רצון לעשות את זה" כי אם הוא היה במצב כזה מצבו היה טוב כי אז הוא היה בא נייטרלי אבל רוב הסיכויים שהוא יגיד רע לי, למה רע לך כי יכול להיות לך רע רק אם אתה חושב שיש משהו טוב אז תגיד לי מה טוב לך ואז תשאף להשיג את הטוב ואם אתה תוותר על הטוב הזה שעושה לך את הרע גם לא יהיה לך רע להמשיך ללכת לעבוד.
רגש אין סיבה תשובה משמעות לחיים רגשות לנוח בשביל מה לחיות למה יש רע זמן תחושה של סבל מי זה אליעד כהן אובדנות בשביל מה להתאמץ בשביל מה לחיות בשביל מה לעשות משהו התאבדויות התאבדות התאמצות טוב בחיים טיפול באובדנות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות לא להתאבד לא מוצא עניין לא מוצא עניין בדברים להתאבד להתאמץ לחיות לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות ללכת לעבוד למה לא להתאבד למה ללכת לעבוד למה לעשות דברים למה לעשות משהו למה לקום בבוקר לעבוד לקום בבוקר מה טוב בחיים מה משמעות החיים מהות החיים מוצא עניין בדברים מחשבות אובדניות מטרת החיים משמעות משמעות החיים משמעותיות נטיות אובדניות רוצה להתאבד רצון להתאבד תכלית החיים
רצון לסבול - מי שלא מוכן להתאמץ קצת, מתאמץ הרבה - אלא אם כן...
... לסבול - מי שלא מוכן להתאמץ קצת, מתאמץ הרבה - אלא אם כן... מי שלא מוכן להתאמץ קצת, מתאמץ הרבה - אלא אם כן הוא באמת, לא מוכן להתאמץ, אפילו לא קצת. כי מי שלא מוכן להתאמץ קצת, אז הוא מתעצל, ואז הוא מתאמץ אחכ עוד יותר הרבה, בגלל התוצאות הכושלות של מעשיו. כך שמי שלא רוצה להתאמץ בכלל, צריך להיות מוכן להתאמץ, כדי לא להתאמץ בכלל. אבל מי שבאמת לא רוצה להתאמץ בכלל, דהיינו, שהוא ממש סובל מכל טיפת מאמץ כלשהי, עד כדי כך שהאדם שונא את המאמץ ככ, עד שהוא מעדיף לא להיות קיים, מאשר להיות קיים ולהתאמץ קצת, הוא זוכה להיות קיים, וגם לא להתאמץ בכלל. כי האדם מקבל, בדיוק את מה שהוא רוצה. ומצד האמת, האדם מתאמץ תמיד. כי מאמץ, הוא כאשר האדם רחוק מהתכלית ומהמטרה הסופית שלו. והאדם תמיד רחוק מהמטרה הסופית שלו, שהיא להיות מאושר בשלמות. והאדם, הוא לעולם לא מאושר בשלמות, והוא תמיד עושה פעולות שיקדמו אותו אל האושר בשלמות. והאדם כל הזמן ובכל מקום, מתאמץ כדי להשיג בסופו של דבר את האושר המושלם, שאותו הוא לא משיג אף פעם. וכאשר האדם לדוגמה אוכל, הוא בעצם מתאמץ לאכול, כדי להיות שבע. והאדם מתאמץ לעבוד, כדי שיהיה לו מה לאכול. אבל גם האוכל עצמו, הוא רק אמצעי. והטועים, הם מלמדים את האדם, ליהנות מהדרך אל המטרה. וזאת הסיבה שהאדם סובל, משום שהוא נהנה מהדרך אל המטרה. כי האדם מקבל תמיד, בדיוק את מה שהוא רוצה. ומי שלא רוצה את הדרך אל המטרה כלל, שאז כמובן לא שייך שהוא ייהנה ממנה כלל, הוא זוכה להגיע אל המטרה. והרעיון הוא, שכל מי שעושה משהו, בשביל להשיג משהו אחר, הוא מתאמץ, דהיינו, סובל, מכך שהוא לא נמצא באותו דבר אחר. ותמיד האדם סובל, כי תמיד הוא רוצה משהו אחר. וגם מי שנדמה לו, שהוא לא סובל, הרי שתמיד הוא רוצה משהו יותר טוב. ואף פעם ... ממשהו בחייו, הרי שהוא לא באמת סובל, מכך שהוא סובל. כי כאשר לדוגמה, האדם סובל באמת, מאיזה דבר גשמי, באותו הזמן, הוא לא חווה שום הנאה כלל משום דבר. ומי שבאמת לא רוצה להתאמץ בכלל, זה אומר בעצם, שהוא לא מסוגל להפיק אפילו לא טיפת הנאה אחת, משום דבר. כי הכל זה מאמץ, למען
צריך או לא צריך, האם באמת צריך להתאמץ להבין את המציאות, להחליף צריך אחד בצריך אחר
צריך או לא צריך, האם באמת צריך להתאמץ להבין את המציאות, להחליף צריך אחד בצריך אחר
... או לא צריך, האם באמת צריך להתאמץ להבין את המציאות, להחליף צריך אחד בצריך אחר האם באמת צריך להתאמץ להבין את המציאות? אנשים רבים חיים בתחושה מתמדת של לחץ וחרדה שנובעים מכך שהם מאמינים שצריך לעשות דברים מסוימים. אליעד כהן ... הכל בסדר כבר עכשיו כפי שהוא. אם האדם רעב, הוא יכול לאכול, אך הוא לא צריך לאכול, אלא בוחר לאכול כי הוא רוצה למלא את הצורך הזה. זה שינוי קטן אך מהותי בתפיסה: האדם לא צריך שום דבר, אלא רק מעדיף או רוצה לעשות דברים מסוימים. מדוע אנשים מרגישים שהם צריכים להבין דברים? אליעד מסביר שהאדם מגיע להרצאה כי הוא רוצה להבין משהו, הוא רוצה שיסבירו לו מה עליו לעשות, כי הוא חושב שצריך להבין משהו חדש כדי להרגיש טוב או כדי להשיג מטרה מסוימת. אבל האמת, על פי אליעד, היא שהאדם לא באמת חייב להבין דבר. זו רק העדפה שלו. הצורך בהבנה הוא לא חובה אובייקטיבית אלא רצון סובייקטיבי של האדם עצמו. הוא נותן דוגמה מעשית: אם האדם רוצה להשיג מטרה כלשהי במהירות, הוא מאמין שהוא צריך להתאמץ ולהבין אותה. אך למעשה, ההתאמצות הזו היא בחירה אינדיבידואלית ולא חובה אבסולוטית. אליעד מדגיש שההתאמצות כאן היא מנטלית, אינטלקטואלית, ולא פיזית, ולכן האדם יכול פשוט לבחור האם הוא מתאמץ או לא. אם המטרה חשובה לאדם מספיק, הוא יעדיף להתאמץ, אבל הוא עדיין לא צריך לעשות זאת במובן של הכרח אובייקטיבי. האם צריך הוא רק הרגל מחשבתי? אליעד ממחיש את רעיון ההרגל ... כאן זה עדיין לא באמת הכרח מוחלט. אליעד אומר לאדם שכעיקרון, גם אם יש שריפה, הוא לא צריך לברוח. זו החלטה שהוא מקבל בהתאם להעדפות שלו, כי הוא מעדיף לחיות ולא להישרף. זה נשמע אולי קיצוני, אך אליעד משתמש בדוגמה הזו כדי להבהיר את הנקודה הפילוסופית שלו בצורה חדה מאוד: כל פעולה ... הזו מאפשרת לאדם לחוות את המציאות באופן קל יותר ופחות מלחיץ. כיצד ההבנה של לא צריך מפחיתה את הסבל? אליעד מדגיש שהבנת התפיסה הזו יכולה להפחית משמעותית את הסבל בחיים. הוא מסביר שכל סבל מגיע מהאמונה שיש משהו שצריך להיות אחרת ממה שהוא עכשיו. ברגע שהאדם מבין שאין באמת שום דבר ... האדם בודק כל צריך שהוא מרגיש, ושואל את עצמו האם זה באמת הכרחי או שזו רק בחירה מוסתרת. כאשר האדם מתרגל להבחין בכך, הוא משוחרר מתחושת ההכרח ומתחיל לחיות את חייו מתוך בחירה חופשית ואמיתית יותר. אליעד מדגיש שאפשר לקחת את הדברים האלה ברצינות ולחוות שינוי עמוק ומשמעותי באופן שבו האדם חווה את עצמו ואת חייו. האם באמת צריך להתאמץ? איך להשתחרר מהלחץ של צריך? איך להפחית סבל בחיים? מה ההבדל בין צריך לרוצה? האם צריך להבין את המציאות? למה אנשים מרגישים ...
התפתחות רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית
התפתחות רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית
... רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית ... תלויה בך או לא תלויה בך? אליעד כהן מסביר את סוגיית ההתפתחות הרוחנית והשאלה המהותית, האם ההתקדמות תלויה באדם עצמו או שהיא לא תלויה בו בכלל. הדיון המרכזי הוא סביב השאלה: האם עלי להשקיע יותר מאמץ, או שהמאמץ שלי כלל אינו משנה?. עצם השאלה הזו, לפי אליעד, היא בעלת משמעות עמוקה בפני עצמה, והיא עצמה מהווה סוג של מנוע שמקדם את האדם מבחינה רוחנית. אליעד מדגיש כי עצם התהייה הזו - האם אני צריך להתאמץ או לא - היא הצורה הפנימית של השאלה העמוקה יותר, מי אני?. כאשר האדם שואל את עצמו אם עליו להשקיע יותר מאמץ כדי להתקדם רוחנית, הוא למעשה מביע את השאלה בשפה שונה אך דומה לשאלה הקיומית המהותית: מי זה שמתקדם? מי עושה את הפעולה? האם זה אני או ... בך או לא. אליעד מדגיש כי עצם המודעות והעיסוק בשאלה הזו, דהיינו, האם להשקיע מאמץ או לא?, הם כבר ביטוי של התקדמות רוחנית מסוימת. ... בתהליך ההתפתחות שלו, היא הצעד האמיתי בדרך אל התפתחות עמוקה יותר. התהייה האם להתאמץ? משקפת למעשה את הקונפליקט הפנימי והעמוק יותר ... המניע של המציאות שלו או שהמציאות פועלת בצורה אוטומטית, ללא קשר לפעולותיו או למאמציו. אליעד מסביר שאותה תהייה עמוקה מסתירה בתוכה את ... לשאלה מי אני?. ההסבר שאליעד נותן לכך שהשאלה עצמה היא מקדמת הוא שהשאלה האם להתאמץ? מובילה את האדם להתבוננות פנימית. דרך השאלה ... בו לחלוטין? ההתמודדות עם השאלה הזו, לפי אליעד, היא הכרחית ומהווה נקודת ציון משמעותית בדרך להתקדמות רוחנית אמיתית. בהסבריו, אליעד לא ... את שלושת ההיבטים בו זמנית: ההתקדמות תלויה בך, אינה תלויה בך, ובמקביל אין לכך משמעות אמיתית. ההתעסקות בשאלה זו, לפי אליעד, היא המפתח ... המציאות, וכך גם להעמקה בהתפתחות הרוחנית שלו. האם התפתחות רוחנית תלויה בי? האם להתאמץ כדי להתקדם רוחנית? האם קיימת בחירה חופשית ...
רצון לסבול, איך לא לשקר בלי להתאמץ בכלל, לשנוא את הדרך אל המטרה, לשנוא כסף, השטן שאתה
רצון לסבול, איך לא לשקר בלי להתאמץ בכלל, לשנוא את הדרך אל המטרה, לשנוא כסף, השטן שאתה
... לסבול, איך לא לשקר בלי להתאמץ בכלל, לשנוא את הדרך אל המטרה, לשנוא כסף, השטן שאתה למה האדם סובל, והאם הוא ... היה באמת רוצה להפסיק לסבול, לא היה מוכן לקבל שום פתרון חלקי או תהליך ארוך, אלא היה רוצה להפסיק את הסבל מיד ובאופן מוחלט. מה המשמעות של להיות אמיתי עם עצמך, ולמה האדם משקר? נקודה ... להתקיים בחייו. האדם מתרגל לשקר קטן, למשל כשהוא טוען שטוב לו בעבודה שהוא שונא, או שטוב לו לסבול מעט כל יום. כשאדם אומר שטוב לו לעבוד רק שעה ביום, הוא בעצם אומר לסתן (הסבל והקושי ... לעצמו שהוא לא רוצה לסבול. דוגמה שאליעד מביא היא אדם שטוען שהוא לא רוצה מחלה מסוימת, אך בפועל הוא מקבל את זה שיש לו אותה, ומוכן לחיות איתה. לו באמת לא היה רוצה את המחלה כלל, היה מעדיף לא להיות קיים בכלל מאשר לקבל את המחלה. האדם טוען שהוא לא רוצה את הסבל, אך ממשיך לחיות איתו, וזה מוכיח שהוא לא באמת מתנגד לו באופן מוחלט. ההבנה שהאדם חייב להגיע אליה היא שהוא לא באמת מחויב לסבל, והוא יכול בכל רגע להחליט לא לקבל את הסבל ולהפסיק לשקר לעצמו. מה משמעות הסבל בהקשר של עבודה ופעולות יומיומיות? אליעד ... או לזוז הן למעשה סוג של סבל ועבודה, כי האדם עושה אותן מתוך תחושת חובה או צורך, ולא מתוך בחירה חופשית מלאה. האדם טוען שטוב לו לעבוד פחות, אך האמת היא שהאדם לא רוצה לעבוד בכלל, והעבודה עצמה, אפילו עשר דקות ביום, היא כבר ... סבל ועבדות. רק כאשר האדם יפסיק לשקר שהוא נהנה מעבודתו, או שהוא מסתפק בכך שהוא סובל רק מעט, יוכל להפסיק את הסבל לחלוטין. מהי המשמעות של לשנוא כסף לפי אליעד כהן? אליעד מסביר שכדי להגיע להבנה המוחלטת של המציאות, האדם חייב לשנוא את הממון, את הכסף, ואת האמצעים שהוא משתמש בהם כדי לשרוד או להשיג את מטרותיו. לפי רבי נחמן, שאותו אליעד מצטט, האדם צריך ... מהשעבוד אליו. כשהאדם תלוי בכסף או באמצעים אחרים, הוא תמיד סובל כי הוא לא חופשי באמת. הסיבה לכך היא שהכסף הוא תמיד אמצעי למטרה ולא המטרה עצמה. האדם לעולם לא באמת נהנה מהכסף, אלא רק ... משהו בכלל? הפתרון לכך, לפי אליעד, הוא חקירה פנימית אמיתית. במקום לנסות להבין שאלות גדולות כמו האם יש חיים אחרי המוות? או מה התכלית?, על האדם להתבונן בשאלה הכי פשוטה שיש לו באותו רגע - כמו למה הוא בכלל רוצה לדעת אם יש חיים אחרי המוות. כך הוא יגיע לתשובה האמיתית והמוחלטת. מה המשמעות של ההבנה שאין אלוהים, לפי אליעד כהן? לסיכום, ... המוחלט, וזה השחרור האמיתי מהסבל ומהרצונות. למה האדם רוצה לסבול? איך לא לשקר לעצמך? מהו השטן? למה האדם לא רוצה לסבול באמת? מה המשמעות של שנאת כסף? איך להשתחרר מהרצונות? מה זה אלוהים ...
עבודה קשה, מנוחה, לעבוד או לנוח, שכל או רגש, קונפליקט רגשי, עבד של הרצון, לטחון מים, להתאמץ לא להתאמץ, חופש מוחלט
עבודה קשה, מנוחה, לעבוד או לנוח, שכל או רגש, קונפליקט רגשי, עבד של הרצון, לטחון מים, להתאמץ לא להתאמץ, חופש מוחלט
... קשה, מנוחה, לעבוד או לנוח, שכל או רגש, קונפליקט רגשי, עבד של הרצון, לטחון מים, להתאמץ לא להתאמץ, חופש מוחלט האם יש הבדל בין שכל ורגש בהחלטות שלנו? אליעד מסביר שהאדם חווה קונפליקט פנימי בין שני כוחות, אותם הוא מכנה שכל ורגש. ישנם מצבים שבהם האדם מתלבט האם להקשיב לרגש שאומר לו לנוח, או לשכל שאומר לו לעבוד. הוא מציין כי המונחים שכל ורגש הם רק ביטויים לתיאור של רצונות סותרים, ומוסיף שאין באמת הפרדה ברורה בין השניים. למעשה, האדם לא תמיד יודע להבחין האם הכוח שמניע אותו הוא רגש או שכל, ולרוב הוא פשוט מתמודד עם שני רצונות מנוגדים או יותר. מה גורם לקונפליקט בין לעבוד לבין לנוח? הקונפליקט מתרחש כאשר לאדם יש רצון מסוים - למשל, רצון לנוח, אך במקביל הוא חש חובה כלשהי לעבוד, מה שיוצר מאבק פנימי. אליעד מדגיש שכדי להבין את הקונפליקט, צריך לזהות מה מניע כל צד. לדוגמה, הרצון לנוח נובע בדרך כלל מחיפוש אחר הנאה או מההרגשה הטובה של חוסר מחויבות. מנגד, הרצון לעבוד קשור בתחושת המחויבות או הרצון להשיג מטרה מסוימת. אליעד נותן דוגמה ספציפית של מישהי שחווה התלבטות האם לעבוד או לא לעבוד, ומסביר לה שהדילמה הזו נובעת בעצם משני אינטרסים פנימיים מתחרים: מצד אחד הרצון להצליח ולהתקדם, ומצד שני הרצון לנוח ולא להתאמץ. השאלה היא איזה רצון היא מעדיפה שינצח. הוא מציע לא לנסות להכריע את הקונפליקט באמצעות בחירת צד אחד, אלא ... באמצעות הגברת המוטיבציה והסברים עצמיים למה הוא חשוב יותר. לדוגמה, מי שרוצה לחזק את הרצון לנוח, צריך למצוא סיבות עמוקות ומשכנעות יותר ללמה לנוח זה טוב ומשמעותי עבורו. אפשרות שנייה ועמוקה יותר היא להבין שבעצם אין באמת הבדל מהותי בין שני הרצונות. זה נעשה דרך התבוננות כללית ורחבה על המצב. למשל, אליעד אומר שבכל מקרה, האדם תמיד עובד עבור הרצון שלו. הוא מסביר שגם במנוחה, האדם עובד קשה מאוד כדי לממש את הרצון שלו לנוח. הרצון תמיד קיים, תמיד דורש מאמץ ומחויבות, ולכן האדם בעצם אף פעם לא נמצא במנוחה מוחלטת או בעבודה מוחלטת. האם באמת אפשר להגיע למצב של חופש ... שבה האדם יכול להסתכל על שני הרצונות הסותרים כמשהו אחד. ברמה זו, כבר אין קונפליקט בכלל, כי האדם רואה ששני הצדדים הם בעצם רצונות פנימיים שלו, ששניהם דורשים מאמץ ושניהם נותנים תחושת סיפוק חלקית בלבד. האדם מבין שכל מה שהוא עושה זו עבודה תמידית לשם סיפוק רצונותיו, ולכן אין באמת מצב של לא לעבוד או לנוח באופן מוחלט. לדוגמה, הוא מתאר מצב שבו מישהו עובד ומתוסכל מכך, ואומר לו לדמיין שהוא נח זמן רב כל כך עד שהוא בעצמו כבר ירצה לעבוד, ואז לחוות מחדש את העבודה כבחירה נעימה. הוא מסביר שככל שאדם יבין לעומק שגם העבודה וגם המנוחה הן בעצם רק סוגים שונים של עבודה עבור הרצון, כך הוא פחות יסבול מהקונפליקט, כי הוא יבין שהמהות זהה. למה אנשים נשארים עבדים של הרצון שלהם? אליעד מסביר שהאדם הוא עבד של הרצון מפני שהוא תמיד פועל תחת מרותו של ... מציין שכדי להיות באמת חופשי, האדם צריך להפסיק להעדיף רצון אחד על פני אחר, או להבין ששום רצון הוא לא באמת טוב יותר או רע יותר. ברגע שהוא מפסיק לראות הבדל מהותי בין עבודה למנוחה, הוא יוצא לחופשי. מה הפתרון האמיתי למאבק בין לעבוד או לנוח? הפתרון האמיתי לפי אליעד הוא להגיע לתפיסה פנימית שבה אין באמת הבדל בין המושגים. ככל שהאדם מתבונן בצורה ... הוא עובד או נח, הוא תמיד פועל על מנת להשיג משהו - סיפוק הרצון. במצב כזה, כל הקונפליקטים מתבטלים, כי האדם כבר לא רואה את העבודה או את המנוחה כדברים שונים במהותם. אליעד מדגיש שההסתכלות השורשית והעמוקה הזו מחזירה את האדם למחנה המשותף של כל הדברים, ומוציאה אותו מהסבל שנגרם מהמאבק בין שני רצונות שנראים מנוגדים רק ברובד השטחי. איך לפתור קונפליקט פנימי? מה עדיף לעבוד או לנוח? שכל או רגש איך להחליט? איך להשתחרר מהקונפליקט הרגשי? איך להיות חופשי מהרצון? מה זה חופש מוחלט? האם אפשר לא לעבוד בכלל? ...
מוטיבציה, חוסר חשק להתאמץ, חוסר מוטיבציה, חוסר התמדה, עייפות נפשית, כבדות נפשית, משחק החיים, תשישות נפשית
... חוסר חשק להתאמץ, חוסר מוטיבציה, חוסר התמדה, עייפות ... נפשית, משחק החיים, תשישות נפשית ובו יתבאר, העניין של חוסר המוטיבציה של האדם בחייו, להשיג מטרות כאלו ואחרות. כי לפעמים האדם מציב לעצמו מטרות, או שהאדם יודע ומבין שהוא צריך להשיג מטרות כלשהן. אבל האדם חווה עייפות נפשית תשישות נפשית כבדות נפשית וכיוב, ואין לו חשק ומוטיבציה להתאמץ כדי להשיג את המטרות שלו. והשאלה היא, ממה נובעת תחושת העייפות ... של המודעות של האדם, שם, האדם כן יודע להבדיל בין טוב לבין רע. ושם, יש לאדם רצונות שונים ומטרות שונות. ושם, האדם כן רוצה להרגיש רק טוב וכמה ... פירושו, לרצות לגרום למציאות להיות שונה. ולגרום למציאות להיות שונה, פירושו שהאדם צריך להתאמץ כדי לשנות את המציאות. כי האדם רוצה ... ולשנות את המציאות, פירושו, להרגיש רע. כי ברגע שהאדם מנסה לשנות את המציאות, בפרט כאשר האדם מתאמץ מאוד כדי לשנות את המציאות, הרי שזה בעצם ... שהאדם מזדהה עם המחשבה שלו, שאומרת לו, שהמציאות היא לא מספיק טובה, כפי מה שהיא עכשיו. כי המאמץ נובע מהמחשבה שאומרת שהמציאות היא לא מספיק טובה כרגע. וככל שהאדם מתאמץ יותר לשנות את המציאות, כך הוא יותר מזדהה ... היא לא מושלמת כפי מה שהיא כרגע. ולכן האדם חווה חוסר חשק וחוסר מוטיבציה וחוסר התמדה, להתאמץ כדי להשיג את המטרות שלו. ולמה? כי האדם רוצה להשיג את המטרות שלו, כדי להרגיש, טוב יותר ממה שהוא מרגיש עכשיו. ומאחר שכך, הרצון של האדם להרגיש טוב, מונע ממנו להתאמץ, כדי להרגיש יותר טוב. כי המאמץ של האדם להרגיש יותר טוב, הוא בעצם גורם לאדם ... אבל אעפכ, לא תמיד האדם חושב, שהרע שיהיה לו בעתיד, הוא יהיה הרבה יותר רע, מהרע שיהיה לו מהמאמץ שלו לשנות את המציאות. ולא תמיד האדם חושב, שהמאמץ שלו לשנות את המציאות, והרע שהוא ירגיש בדרך אל המטרה, לא תמיד האדם חושב, שזה שווה את המאמץ. בפרט שהאדם כבר יודע מראש, שכנראה בכל מקרה, ... שיותר טוב בהווה. כי האדם, אף פעם לא עושה שום דבר, בשביל העתיד, אלא רק בשביל ההווה. והאדם מתאמץ בהווה, כדי להתגבר על המחשבות המטרידות שיש לו ... ברגע הזה. והאדם עושה ברגע הזה, את מה שהוא חושב שיעשה לו הכי טוב ברגע הזה. ואם האדם חושב, שהמאמץ שהוא יתאמץ ברגע הזה, יעשה לו הרבה רע. ואם האדם חושב, שהרע שהוא ירגיש מהמאמץ, הוא יהיה גדול יותר, מהרע שהוא מרגיש, מהפחד שלו ממה שיקרה לו בעתיד, אז האדם חווה חוסר חשק להתאמץ. כי האדם מעדיף לסבול מהפחד שלו ממה שיקרה לו בעתיד, יותר מאשר מהמאמץ שלו לשנות את העתיד. ובפרט כאשר האדם יודע ... עליו להבין היטב את הסיבה שבגללה הוא חווה חוסר חשק לעשות דברים. דהיינו, להבין, שהוא חווה שהמאמץ שלו לעשות את הדבר, גדול מהתועלת שתצמח לו מאותו הדבר. וככל שהאדם מתאמץ יותר לשנות איזה דבר, כך בעצם הוא מזדהה יותר ... להרגיש טוב, ולשם כך האדם רוצה לשנות את המציאות. אבל הרצון לשנות את המציאות, הוא מתחזק במאמץ לשנות את המציאות, ואז הוא גורם לאדם להרגיש ...
הצלחה, מאמץ, להצליח בלי להתאמץ, להתאמץ כדי להצליח, רוצה להצליח בחיים, מהי הצלחה בחיים, טוב הוא רע, רע הוא טוב, טוב להרגיש רע, רע להרגיש טוב
הצלחה, מאמץ, להצליח בלי להתאמץ, להתאמץ כדי להצליח, רוצה להצליח בחיים, מהי הצלחה בחיים, טוב הוא רע, רע הוא טוב, טוב להרגיש רע, רע להרגיש טוב
... מאמץ, להצליח בלי להתאמץ, להתאמץ כדי להצליח, רוצה להצליח בחיים, מהי הצלחה בחיים, טוב הוא רע, רע הוא טוב, טוב להרגיש רע, רע להרגיש טוב האם חייבים להתאמץ כדי להצליח בחיים? רוב האנשים מאמינים שהצלחה בחיים קשורה בהכרח למאמץ, ושהצלחה ללא מאמץ אינה אפשרית. אליעד כהן מציג גישה שונה לחלוטין, המאתגרת את האמונה הרווחת הזו. לדבריו, הקושי המרכזי הוא ... אחד, הוא מאמין שעליו להתאמץ כדי להצליח, ומצד שני הוא חושב שהצלחה אמיתית צריכה לבוא בלי מאמץ. הסתירה הפנימית הזו משתקת אותו וגורמת לו לא להצליח, משום שהוא לא נותן את כל כולו לפעולה. לדוגמה, כאשר ... מרגיש שאם אני לא אתאמץ, לא אצליח, ולכן הוא דוחה את פתיחת העסק. מנגד, כשהוא נתקל בהזדמנות עסקית שנראית לו קלה מדי, הוא אומר ... מפחדים להצליח בלי מאמץ? הסיבה שאנשים מפחדים מהצלחה ללא מאמץ, על פי אליעד, נובעת מהאמונה הפנימית שסבל הוא בהכרח דבר רע. אם אדם מאמין שסבל הוא רע, הוא ינסה בכל מחיר ... כך, הוא יעדיף תמיד מאמץ, כי הוא מאמין שרק באמצעות המאמץ יוכל להימנע מסבל עתידי. למשל, אדם שיעדיף לגור בתל אביב ולא בבאר שבע, משום שבתל אביב הוא רחוק מהאקסית ... אדם יפסיק לראות הבדל מהותי בין המצבים, הוא גם יפסיק לרצות לשנות אותם, ולכן הרצון להצליח ייפסק. אליעד מסביר שכדי להגיע למצב של ... אפשרות היא שוות ערך במהותה, משחררת את האדם מלחץ ומפחד לבחור את הדבר הנכון. בסופו של דבר, אליעד אומר שהאדם לא חייב לבחור בין מאמץ לחוסר מאמץ, אלא רק להיות מודע לכך שבכל בחירה יש יתרון וחיסרון, וכי הפתרון לשאלה האם להצליח בעזרת מאמץ או בלי להתאמץ, נמצא תמיד ביכולת שלך לראות ששתי האפשרויות הן בעלות ערך שווה. האם הצלחה דורשת מאמץ? איך להצליח בלי להתאמץ? מה טוב בסבל? למה קשה לי להצליח בחיים? האם סבל הוא רע? למה אני רוצה להצליח? האם אפשר להשתחרר ...
מאמץ, התאמצות, להיות מאושר, כמה להתאמץ, מאמץ מוגדר, לא רוצה להתאמץ, מאמץ חלקי, מאמץ אין סופי, אתה מקבל את מה שאתה נותן
מאמץ, התאמצות, להיות מאושר, כמה להתאמץ, מאמץ מוגדר, לא רוצה להתאמץ, מאמץ חלקי, מאמץ אין סופי, אתה מקבל את מה שאתה נותן
מאמץ, התאמצות, להיות מאושר, כמה להתאמץ, מאמץ מוגדר, לא רוצה להתאמץ, מאמץ חלקי, מאמץ אין סופי, אתה מקבל את מה שאתה נותן האם מאמץ מוביל בהכרח לאושר? אנשים רבים תוהים האם הדרך לאושר דורשת מאמץ מתמשך, ואם כן, כמה בדיוק להתאמץ? בשיחה זו, אליעד מסביר לעומק את המושגים של מאמץ, התאמצות והקשר שלהם לתחושת האושר. לדבריו, קיימות שלוש גישות עיקריות ביחס למאמץ ולהשגת אושר: גישה ראשונה - מאמץ בלתי מוגבל: אדם שמחליט שהוא מוכן להשקיע כל מאמץ אפשרי כדי להיות מאושר. במצב כזה, הוא אמור לקחת את הנושא שהוא רוצה לפתור, לדוגמה הרגשתו הרעה, ולהתאמץ להבין אותה עד הסוף, בלי גבול ובלי להתייאש. אליעד נותן דוגמה: אדם נמצא בתחנת אוטובוס בגשם, מרגיש רע, ואם הוא מוכן להתאמץ ללא גבול כדי לשפר את מצבו, עליו לשאול את עצמו שוב ושוב למה רע לו, עד שיגיע לשורש הבעיה ויפתור אותה לחלוטין. גישה שנייה - אפס מאמץ: האדם מחליט שהוא אינו מוכן להתאמץ כלל. במצב כזה, עליו לקבל את המציאות בדיוק כפי שהיא, מבלי לנסות לשנות או לשפר דבר. לדוגמה, אם הוא עומד בתחנת האוטובוס בגשם ומרגיש רע, הוא פשוט מקבל את ההרגשה הרעה ללא התנגדות וללא ניסיון לשנות אותה. הוא לא מתאמץ להיות מאושר ולא מתאמץ לשנות דבר. פשוט חי את המציאות כפי שהיא. גישה שלישית - מאמץ חלקי ומוגבל: האדם מחליט שהוא מוכן להתאמץ, אבל רק עד גבול מסוים. לדוגמה, אדם מחליט שהוא מתאמץ שעה אחת ביום בלבד כדי להיות מאושר. במשך השעה הזו הוא עושה הכל כדי להבין את הבעיה שלו ולפתור אותה, אך בשאר היום הוא אינו מאפשר לעצמו להמשיך להתעסק בזה. הוא מחליט מראש גבולות ברורים מאוד של מאמץ, ומתנהל לפי הגבולות האלה בלבד. מעבר לכך הוא לא מתעסק בשאלה האם הוא יכול להיות מאושר יותר או לא. האם נכון להיכנס למאבק מנטלי ללא גבול? ... של בדידות, עליו לשאול את עצמו למה הוא מרגיש כך, לבדוק את התשובות שעולות לו, ולחקור אותן עד שלא יישאר לו ספק כלל. עם זאת, אליעד מדגיש כי מי שמחליט על מאמץ חלקי בלבד, חייב לעמוד בגבולות שהגדיר. אם קבע שהוא מתאמץ שעה אחת ביום בלבד, הוא חייב לעמוד בזה. בשאר הזמן עליו פשוט לקבל את המציאות כמו שהיא, בלי לנסות לשנות אותה או להרגיש רע על כך שאינו מתאמץ מספיק. מה קורה אם מתאמצים באופן חלקי ולא עד הסוף? אליעד מסביר שבחירה בהתאמצות חלקית, כלומר, השקעת מאמץ מוגדר מראש (כמו שעה ביום), יוצרת מצב שבו האדם מצד אחד נותן לעצמו הזדמנות אמיתית לפתור את בעיותיו, ומצד שני מאפשרת לו חופש נפשי לאחר שעבר הזמן שקבע. עם זאת, הוא מזהיר שמי שבוחר במאמץ חלקי, חייב להיות מאוד ברור עם עצמו ולהפסיק את ה
לקחת אחריות, דיאטה, לשמור על המשקל, לרדת במשקל, ירידה במשקל, לא אוהב להתאמץ, שונא להתאמץ, ללכת לחדר כושר, לא מחפש עבודה, חיפוש עבודה, מסיר אחריות, לקיחת אחריות, הסרת אחריות
לקחת אחריות, דיאטה, לשמור על המשקל, לרדת במשקל, ירידה במשקל, לא אוהב להתאמץ, שונא להתאמץ, ללכת לחדר כושר, לא מחפש עבודה, חיפוש עבודה, מסיר אחריות, לקיחת אחריות, הסרת אחריות
... אחריות, דיאטה, לשמור על המשקל, לרדת במשקל, ירידה במשקל, לא אוהב להתאמץ, שונא להתאמץ, ללכת לחדר כושר, לא מחפש עבודה, חיפוש עבודה, מסיר אחריות, לקיחת אחריות, הסרת אחריות למה אנשים לא לוקחים אחריות על חייהם? אחת ... עבודה, מתוך מודעות ואחריות מוחלטת להחלטה הזו. אליעד מדגיש כי לא מדובר כאן באדם חסר אחריות, אלא באדם שלוקח אחריות מלאה על ההחלטה שלו לא לעבוד. האם אפשר לא להיות אחראי בכלל? אליעד טוען שזה בלתי אפשרי לא להיות אחראי בכלל, מכיוון שכל אדם, גם כשהוא לא עושה משהו מסוים, עושה זאת ... שזו אחריות המופנית למקומות שהוא אולי לא מחשיב כחשובים מספיק. כך נוצר מצב שהאדם חווה קונפליקט פנימי: הוא תופס עצמו כחסר אחריות ביחס למטרות חיצוניות (עבודה, דיאטה), אבל הוא אחראי מאוד ביחס למטרות פנימיות (נוחות, רוגע, חופש). מדוע אנשים סובלים מהחלטות שלהם? האדם בשיחה טוען שהוא סובל מכך שהוא לא משיג את המטרות שלו, למשל את הירידה במשקל או מציאת עבודה. אליעד מדגיש שהסבל שלו לא נובע מכך שהוא לא משיג את המטרות, אלא מכך שהוא משקר לעצמו וחושב שהמצב אמור להיות שונה. הסבל לא נובע מחוסר ההישגים, אלא מהפער בין הרצון לבין המציאות. האדם רוצה שינוי אבל לא רוצה להתאמץ למענו, ולכן הוא נשאר במקום, ומרגיש סבל כתוצאה מהקונפליקט בין שני הרצונות המנוגדים האלו. האם החיים יכולים להיות מושלמים? נושא ... של מושלמות. הוא מציין כי אי אפשר להגיע למצב מושלם, שכן בכל מצב יש תמיד חיסרון כלשהו. גם אם אדם יגיע למשקל האידיאלי שלו, הוא יצטרך להתאמץ כדי לשמר את המצב הזה, והמאמץ עצמו כבר יהפוך להיות חיסרון חדש. הוא מדגים זאת בצורה ברורה: אדם שרוצה לרדת במשקל, ייאלץ להתאמץ כל חייו כדי לשמר את המשקל הרצוי, או שיהיה עליו להתמודד עם הסבל מהעלייה המחודשת במשקל. כך או כך, אין פתרון מושלם שמבטל את כל החסרונות. למה אנשים נמנעים ממאמץ? אליעד מסביר שאנשים נמנעים ממאמץ לא מתוך חוסר אחריות, אלא מתוך בחירה אחראית מאוד, המודעת ליתרונות ולחסרונות של כל החלטה. למשל, אותו אדם שלא רוצה ללכת לחדר כושר אחראי מאד לכך שלא יכאב לו, שלא יהיה לו קשה, ושלא יצטרך להתמודד עם מאמץ פיזי. מנגד, יש לכך מחיר: הוא לא יורד במשקל, דבר הגורם לו סבל. הקושי של האדם הוא בכך שהוא לא מצליח לקבל החלטה שלמה, הוא לא מוכן לוותר על ההנאה של הנוחות, אך גם לא מוכן לקבל לחלוטין את המחיר שהוא משלם עליה. האם אפשר ליהנות מוויתור על מטרות? אליעד מתייחס לאנשים שמתמכרים להנאה מסוימת, אפילו אם מדובר בהנאה מוויתור על מטרה כלשהי. הוא מביא כדוגמה אנשים שמכורים לתחושת השליטה בזמן דיאטה, ונהנים מזה שהם מצליחים להתאפק ולא לאכול, למרות שברור שהם עדיין רוצים לאכול. בשלב מסוים הם עשויים להתעייף ולהפסיק להתאפק, כי ההנאה מהוויתור נגמרת, והם חוזרים למצב הקודם. מה עושים עם הקונפליקט בין מטרות סותרות? המסר שאליעד מעביר הוא שבסופו של דבר, החיים הם תמיד איזון בין מטרות מנוגדות. אי אפשר להיות לגמרי ללא אחריות, בדיוק כפי שאי אפשר להגיע לשלמות מלאה. הדרך להתמודד עם הקונפליקט היא להבין שכל החלטה היא ... של הבחירות הללו באופן מודע. במקום לחשוב במונחים של חוסר אחריות, יש לראות כל פעולה כבחירה מודעת ואחראית, גם אם היא לא עולה בקנה אחד עם מטרות אחרות שיש לאדם בחייו. איך לוקחים אחריות? איך לרדת במשקל בלי להתאמץ? למה אני שונא להתאמץ? למה אני לא מחפש עבודה? איך להתמודד עם מטרות סותרות? האם אפשר להגיע לשלמות? ...
סקס וכסף, געגועים לאקסית המיתולוגית, משיכה מינית, תשוקה מינית, חרדת נטישה, חיפוש זוגיות, חיפוש אהבה, רוצה כסף, מכור לכסף, התמכרות לכסף, להיות מוכן להתאמץ, געגוע לאקסית
סקס וכסף, געגועים לאקסית המיתולוגית, משיכה מינית, תשוקה מינית, חרדת נטישה, חיפוש זוגיות, חיפוש אהבה, רוצה כסף, מכור לכסף, התמכרות לכסף, להיות מוכן להתאמץ, געגוע לאקסית
... נטישה, חיפוש זוגיות, חיפוש אהבה, רוצה כסף, מכור לכסף, התמכרות לכסף, להיות מוכן להתאמץ, געגוע לאקסית איך להפסיק להתגעגע לאקסית ולהשתחרר מתלות רגשית? אליעד מסביר בצורה מפורטת ומלאה את הדרך להתמודד עם געגועים לאקסית המיתולוגית ועם התלות ... לחוות תחושות דומות של קבלה ואהבה עצמית דרך דברים אחרים, למשל הצלחה בכסף או בהשגת מטרות אחרות. אלא שאליעד מדגיש שזו דרך פחות אפקטיבית בטווח הארוך, כי גם בה קיים סיכון לתלות חדשה. מדוע הרצון להצליח כלכלית יכול להגביר את הגעגוע לאקסית? אליעד מסביר ... אלא את התחושה הטובה שהיא סיפקה לו בעבר. התחושה הזו היא שלמות וקבלה עצמית, ולכן המטרה האמיתית היא לא האקסית אלא השגת אותה חוויה פנימית של שלמות, ללא תלות במישהו או משהו חיצוני. האם אפשר להגיע למצב שבו לא מתגעגעים יותר לאקסית? לדברי אליעד, אי ... למצב שבו הגעגוע נתפס באופן חיובי, ואפילו אפשר לאהוב ולהעריך אותו, מפני שהוא נותן משמעות ועומק לחיים. היכולת להכיל את התחושה של הגעגוע בצורה בוגרת ומודעת הופכת את האדם לחופשי יותר. איך להתנהל נכון עם כסף בלי ליצור תלות רגשית? אליעד מקשר בין ... יהיה פחות תלוי בתוצאה. לדוגמה, אדם שנהנה לבנות עסק או לעשות כסף לא חייב לסבול מהמאמץ עצמו. אליעד מדגיש שהסבל אינו הכרחי, אך המוכנות להתאמץ היא חיונית. כשאדם מבין את המחיר הנפשי שכרוך בהצלחה שלו, הוא גם יכול ליהנות מהתהליך בלי לסבול. הבעיה מתרחשת כשהאדם מצפה להצלחה בלי להבין או לקבל את המחיר ... את עצמו בלי תלות בתוצאות חיצוניות, הוא משתחרר רגשית בשלושת התחומים האלה באופן משמעותי . מה התרגול היומיומי שאליעד מציע כדי להפחית תלות רגשית? אליעד מציע לאדם תרגול יומיומי של מודעות עצמית, המתבטאת בכך שהוא יתחיל לשים לב לכל החלטה או העדפה שהוא עושה במהלך היום, גם אם היא נראית קטנה או לא משמעותית. לדוגמה, כשהוא עומד מול הארון ובוחר חולצה אחת על פני אחרת, עליו להיות מודע לכך שכל העדפה כזו מבוססת על שיפוט של טוב מול רע, ונובעת מחוסר בקבלה עצמית ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למה לעשות דברים? לא מוצא עניין בדברים, למה ללכת לעבוד? למה לעשות משהו? בשביל מה לעשות משהו? למה לא להתאבד? מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה טוב בחיים? בשביל מה להתאמץ? למה לקום בבוקר?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: משמעותיות, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משמעותיות, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קשב וריכוז, אימון אישי לילדים, אימון אישי למציאת זוגיות בתחום משמעותיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7188 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 01:43:47 - wesi1