אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משמעותיות ✔רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון - 2 ✔ האם אנחנו באמת בוחרים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:15:43רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון - 2
האם אנחנו באמת בוחרים את הרצונות שלנו?

אליעד כהן פותח את ההרצאה בדיון על מושג הרצון החופשי, ומתחיל בשאלה המרכזית: האם יש לנו יכולת בחירה חופשית בכל תחומי חיינו, ובפרט, האם יש לנו שליטה על הרצונות שלנו? הוא מציין את הדילמה הפילוסופית הבסיסית: אם אדם בוחר את רצונו, האם הוא עושה זאת עם רצון קודם או ללא רצון? הוא מסביר שאם אדם בוחר מתוך רצון קודם, אז מיד עולה השאלה: מי בחר את הרצון שקדם לרצון הזה? ואם הוא בוחר בלי רצון, הרי שלא ניתן לכנות זאת "בחירה".

אליעד משתמש בדוגמה פשוטה כדי להמחיש את הבעיה: אדם אומר לעצמו שאם באמת הייתה לו בחירה חופשית, אז הוא לא היה בוחר לרצות את מה שהוא כרגע רוצה, אלא משהו אחר שהיה גורם לו להרגיש טוב יותר. אך לפי אליעד, טיעון זה אינו מוכיח שאין בחירה חופשית, כי יכול להיות שהאדם בוחר את הרצון הזה בכל זאת מתוך סיבה כלשהי.

האם יכול להיות מצב שבו אדם יוצר רצון בלי רצון?

כדי להעמיק בהבנת המושג של יצירת רצון, אליעד דן בשאלה כיצד נוצר הרצון הראשון של האדם. הוא מסביר שאם התודעה של האדם יוצרת לעצמה רצון במצב שבו לא היה לה קודם שום רצון, אי אפשר להגדיר את זה כ"בחירה", כי פעולה זו נעשתה ללא רצון. אליעד מעלה אפשרות לוגית שאכן ניתן ליצור משהו ללא רצון, שכן כשאין מנגנון של רצון, גם לא קיימת העדפה לכיוון מסוים, ולכן אין בעיה שמשהו ייווצר בלי רצון.

הוא מתייחס להשוואה בין בני אדם לאלוהים, ומסביר שאלוהים מוגדר כ"הישות הראשונה", שאין משהו שקדם לו ומניע אותו. לכן, במקרה של אלוהים, לא ניתן לומר שמשהו אחר הניע אותו לפעול, אלא הוא יוצר את רצונו הראשון ללא רצון קודם. לעומת זאת, באדם תמיד ניתן לומר שיש משהו שקדם לו ושגרם לו לרצות, ולכן האדם אינו באמת הישות הראשונה.

מה המשמעות של "הישות הראשונה"?

אליעד מסביר לעומק את המושג "הישות הראשונה" או "הכוח הראשון", שהוא אותו דבר שתמיד היה קיים, בלי אפשרות שלא יהיה קיים. כל דבר בעולם הוא אפשרי - יכול להיות קיים או לא קיים - אבל חייב להיות דבר אחד שהוא מחויב המציאות, כלומר, תמיד נמצא שם, ואינו תלוי בזמן, במקום או ברצון. הוא מדגיש כי הדבר המחויב הזה הוא חסר כל הגדרה, הוא אינו זמן, אינו תודעה, אינו רצון או חוסר רצון, אלא פשוט "כלום" או "הדבר ללא הגדרה".

כדי להמחיש רעיון זה, הוא מצטט את רבי נחמן מברסלב שאומר שעל ידי התבודדות והבנת עצמו לעומק, האדם יכול להיכלל בתוך אותו מחויב המציאות ולהפוך לאחד איתו. האדם יגלה שהוא טיפה בתוך הנהר הגדול, ואם יבין באמת את מהות הנהר, הוא יגלה שהוא אחד איתו וכך יחווה שהוא עצמו אלוהים.

האם להקשיב לאינטואיציה ותחושות בטן?

בהמשך ההרצאה, אליעד מתייחס לשאלה מעשית שעולה אצל אנשים רבים: האם להקשיב לתחושות בטן או לאינטואיציה. הוא מציג שתי אפשרויות פילוסופיות בסיסיות:
  • אם כל אירועי המציאות הם אקראיים לחלוטין, אז לתחושות בטן אין שום משמעות, כי הן בעצמן אקראיות ואין סיבה להקשיב להן או לחקור אותן.
  • אם כל אירועי המציאות הם סיבתיים, וכל פרט קטן מתוכנן מראש ויש לו משמעות, אז חייבים לבדוק ולחקור כל אירוע, אפילו את הזניח ביותר, כמו קמטים בספה או גרגיר חול שנפל.
אליעד מחדד שאין הבדל בין אירועים שנתפסים כחשובים לבין אירועים שוליים, שכן אם כל המציאות מנוהלת בסדר מושלם, כל אירוע הוא תוצר של אותו כוח חכם. לכן, או שיש לבדוק כל אירוע ללא יוצא מן הכלל, או שאין צורך לבדוק שום דבר.

הוא גם מעלה אפשרות שלישית לפיה רק חלק מהאירועים הם סיבתיים וחלק אקראיים, אך מבהיר שגם במקרה כזה אי אפשר לדעת מראש אילו אירועים צריך לחקור ואילו לא. לכן, לדבריו, השאלה המהותית איננה האם להקשיב לתחושת הבטן, אלא האם העולם הוא סיבתי או אקראי, כי אם הוא סיבתי - צריך לחקור הכל, ואם הוא אקראי - אין צורך לחקור שום דבר.

מה באמת גורם לאנשים להביא ילדים לעולם?

בהמשך, אליעד עוסק בשאלה "למה אנשים מביאים ילדים לעולם?" הוא מפריך את הטענה הנפוצה שזו החלטה שנעשית "כי הטבע דוחף אותנו". לדבריו, מי שטוען שהטבע מכריח אותו, אינו כנה, כי בפועל אנשים מתכננים ומחליטים אם ומתי להביא ילדים. הסיבה האמיתית לכך שאנשים מביאים ילדים היא פשוטה - זה גורם להם להרגיש טוב יותר. הוא מדגיש שמבחינת האדם, הולדת ילדים אינה שונה מכל פעולה אחרת שאדם עושה כדי להרגיש טוב, כמו למשל הכנת אוכל.

מה הקשר בין הבנת משמעות החיים לבחירה חופשית?

אליעד מסביר שכאשר אדם מגיע להבנה שהוא חלק מהישות הראשונה (אלוהים), הוא רואה שאין לו בחירה כישות נפרדת (כגוף או כאדם נפרד), אך מהצד שהוא אלוהים, יש לו בחירה מוחלטת על הכל. כלומר, השאלה האם יש לאדם בחירה תלויה ברמת ההבנה שלו את עצמו ואת המציאות.

הוא מדגיש כי רבי נחמן אמר שכשאדם מבין באמת את הטבע של המציאות, הבחירה מתבטלת, משום שהאדם מבין שהכל נוצר מאותו כוח ראשון ויחיד. במצב כזה, האדם הופך להיות אותו כוח ראשון, וכך הוא מבין שאין משמעות למונח "בחירה".

סיכום ההרצאה של אליעד כהן

ההרצאה של אליעד כהן עוסקת לעומק במושגים של רצון חופשי, בחירה חופשית, משמעות החיים, ובשאלות של סיבתיות מול אקראיות. הוא מתאר את הפילוסופיה של הכוח הראשון, מסביר לעומק את טבע הרצון, ומציע נקודת מבט ייחודית להבנת העולם והחיים.
האם יש לנו בחירה חופשית בכל תחום בחיינו?

ההרצאה מתחילה בשאלה על הרצון: האם אנחנו בוחרים את רצונותינו, ואם כן, איך אנחנו עושים זאת? אליעד מציין את הקושי בהבנת תהליך הבחירה, כאשר אדם יכול לשאול את עצמו: "אם היה לי רצון חופשי, למה לא הייתי בוחר לרצות משהו אחר?" הוא מסביר כי השאלה הזו לא מוכיחה כלום, מכיוון שאפשר להיות בעל בחירה גם אם אדם בוחר לרצות משהו שהוא לא בהכרח רוצה מבחינה אינסטינקטיבית. בסופו של דבר, הוא מציין את הדילמה המרכזית: אם אני בוחר את הרצון שלי, האם אני בוחר אותו מתוך רצון או ללא רצון?

אליעד מציין את הצורך להבין את המקור של הרצון. השאלה המורכבת היא: מי מחליט על הרצון הראשון שלי? אם אני בוחר את רצוני, האם אני בוחר אותו מתוך רצון קיים או שאני יוצר רצון מתוך מצב שבו אין לי רצון? זוהי שאלה פילוסופית שנוגעת בטבע הבחירה החופשית.

בהמשך השיחה, עולה ההבחנה בין בחירה של בני אדם לבין הפעולות שמיוחסות לאלוהים. אליעד מדבר על כך שאלוהים הוא "הישות הראשונה" ואין מי שמפעיל אותו, והוא יוצר את רצונו מבלי שהייתה לו הכוונה מראש. בניגוד לאדם, שבו יש משהו מעבר לו שמניע אותו, אלוהים הוא מקור הרצון והכוח הראשון.

אחר כך, אליעד מעמיק בשאלה האם כל פעולה בעולם נובעת מרצון חופשי או שמא כל הדברים נגרמים באופן אקראי. הוא מציין את האפשרויות השונות - האם כל אירוע בחיינו הוא תוצאה של סיבה שמנוהלת על ידי כוח עליון, או שמא כל הדברים הם אקראיים ואין להם משמעות אמיתית.

בהמשך השיחה, עולה גם השאלה על תחושות בטן ואינטואיציה - האם להקשיב להם או לא? אליעד מציע שבמקרה שבו כל הדברים בעולם הם סיבתי, אז יש צורך לבחון כל פרט ופרט, גם אם לא מדובר בתחושה חזקה. אולם, אם מדובר בעולם אקראי, אז תחושות אינטואיטיביות אינן בהכרח נכונות.

לבסוף, ההרצאה מתמקדת בהבנת האם האירועים שאנו חווים הם אקראיים או נגרמים מסיבה, ומציעה גישה מעשית לחיים: אם אנחנו מבינים שהמציאות כולה נגרמת מתוך סדר סיבתי, אז כל אירוע יכול להיות בעל משמעות, ויש לנו את הבחירה להעמיק בו.
אז בשלב הראשון אנו אומרים, מסקנה, יש משהו אחר שגורם לנו לרצות, ואז אנו מגלגלים את השאלה עליו. בואי נראה מה הבנת?

אלו דברים שבחיים שלך לא חשבת עליהם.

שאלה: רק עכשיו אני מתחילה.

אליעד: אבל אלו שאלות הגיוניות

שאלה: כן.

אליעד: נגיד אני בוחרת את הרצון שלי, לא משנה למה אני בוחרת, האדם אומר לא יכול להיות שאני בוחר, הרבה אנשים אומרים לא יכול להיות שיש לי בחירה, כי אם הייתה לי בחירה לא הייתי בוחר לרצות את זה, הייתי בוחר לרצות אחרת, אבל זה לא נכון, כי אולי יש לך בחירה ובכל זאת אתה בוחר את זה מסיבה כלשהי, לכן לא מוכיחים דבר דרך שאלה, שאלה זו לא הוכחה לשום דבר, אתה אומר לא יכול להיות שיש לי בחירה, כי הייתי עושה אחרת, זאת לא הוכחה. אולי כן יש לך הוכחה ואתה מסיבה כל שהיא בוחר לרצות להרגיש טוב ורע.

אבל אני אמרתי משהו אחר, אם אני בוחר את הרצון שלי, האם אני בוחר אותו עם רצון או בלי רצון? אם אני בוחר אותו בלי רצון, אז זה לא נקרא שאני בוחרת, מה זה אומר בכלל? אז זה לא נקרא שאני בוחרת.

ואם אני בוחרת אותו עם רצון? אז מה יוצר את הרצון שלי שלפיו אני בוחרת את הרצון?

הרצון הראשון שלך, מי מחליט מה יהיה הרצון הראשון שלך? אם את המחליטה אז את חייבת לבחור אותו לפני שיש לך אותו, כי יש אותי שאין לי רצון ועכשיו אני בוחר שיהיה לי רצון.

למשל אומר שהאדם בוחר את הרצון שלו, למרות שזה לא הגיוני, למה? כי מדוע שאבחר רצון כזה, זאת שאלה אחרת, למה שהאדם יבחר להגיד זה טוב וזה רע? מה ההיגיון? אבל יכול להיות שהוא באמת בוחר את רצונו

שאלה: הוא צריך רצון כדי לבחור.

אליעד: צריך שתהיה תודעה שיש לה רצון ואז היא בוחרת את הרצון, והשאלה הנשאלת היא, שכאשר התודעה בלי רצון בוחרת שיהיה לה רצון האם לתהליך הזה נקרא לו בוחרת או לו?

כי אם היא בחרה בלי רצון, זה לא נקרא שהיא בחרה.

שאלה: זאת אומרת שלא היה לה רצון והיא בחרה אז זאת לא הבחירה שלה.

אליעד: נכון, אבל הדבר הזה נכון רק לגבי האדם ולא לגבי אלוהים. כי עליך אפשר להגיד או קי אם אני ללא רצון יצרתי את הרצון של עצמי, אז זה אומר שלפני זה לא היה לי רצון, אז אי אפשר להגיד שבחרתי.

שאלה: איך אפשר ליצור רצון בלי רצון?

אליעד: עובדה

שאלה: חייב להיות רצון כדי ליצור משהו.

אליעד: אל תניח הנחות

שאלה: למה שיהיה דבר?

אליעד: בלי סיבה, למה לא? אם אין רצון אז מה זה משנה אם זה לפה או לשם, אחרי שיש לך מנגנון של רצון אז אתה שואל מדוע שהוא יעשה משהו בלי רצון. אבל לפני שיש לך מנגנון של רצון, למה שלא יעשה משהו בלי רצון? עכשיו אחרי שאנחנו יודעים שיש רצון, אז אנו שואלים מדוע שיעשה דבר בלי רצון?

שאלה: כל עשייה היא עם רצון.

אליעד: אחרי שיש רצון אז אנו מניחים שישות פועלת כשהיא רוצה, אבל לפני שיש מושג כזה רצון, כשאנחנו אומרים שאין רצון, הכוונה לא שהוא לא רוצה, הכוונה שאין רצון.

שאלה: אבל יש פוטנציאל

אליעד: אם יש פוטנציאל, אז השאלה מי יצר את הפוטנציאל? אז מגיעים לנקודה שהפוטנציאל שיהיה לך רצון נוצר ממצב שבו אפילו אין פוטנציאל. פוטנציאל שיש רצון, פוטנציאל שאין רצון, ומי יצר את החילוק בין יש רצון לאין רצון.

אבל אני רוצה לדבר על נקודה אחרת. עם אלוהים לדוגמה אנחנו הולכים בלוגיקה שונה, אנחנו שואלים את אותה השאלה, איך הוא יצר את רצונו, וכשהוא יצר את רצונו הוא היה במצב בלי רצון, אז אולי הוא לא בחר, אבל אי אפשר להגיד את זה, למה? כי הוא הישות הראשונה. עליך אנחנו מגיעים למסקנה שזה לא את, שיש מישהו אחר שעושה, אבל אלוהים הוא הראשון, הוא היחיד שאי אפשר להגיד שמשהו הפעיל אותו, כי המישהו שהפעיל אותו זה הוא, עליך אפשר להגיד שהרצון נבע ממישהו שהפעיל את הרצון, אבל אלוהים הוא הראשון, ואותו ראשון עושה פעולות שנובעים מרצונו.

כשאנו חוקרים את הרצון, אצלו אנחנו לא יכולים להגיד שהוא פועל ללא בחירה, כי אצלו אי אפשר להגיד שמישהו אחר מפעיל אותו, כי הוא הראשון, האם הבנת את ההבדל?

אצלך יש משהו יותר גדול ממך, מה מפעיל אותך? משהו יותר גדול, אבל אצל אלוהים אין יותר גדול, הוא הראשון. אנחנו אומרים שהוא יצר ללא רצון, הוא יצר את רצונו מבלי שיהיה לו רצון, אבל אי אפשר שכפו את זה עליו, כי הוא זה שיצר, הוא באמת יצר, עליך אפשר לומר שזה לא את יצרת, המציאות יצרה את רצונך. אלוהים הוא הכוח הראשון.

שאלה: מה זה הכוח הראשון?

אליעד: המשהו הראשון, ה X הראשון, החומר הראשון, הסיבה הראשונה, ההוויה הראשונה, הדבר שתמיד קיים.

יש שולחן, הוא יכול להיות קיים ויכול לא להיות קיים, זה נקרא אפשרי המציאות, יש אליעד יכול להיות קיים ויכול להיות לא קיים, אני מדבר כך ויכול לדבר אחרת, כל דבר הוא אפשרי, יכול להיות ויכול לא להיות, אבל יש דבר שהוא מחויב, מה זה אומר מחויב? כל האפשריים האלה הם צורות שונות של משהו שתמיד נמצא שם. יש כאילו משהו שהוא תמיד שם והדברים השונים מתחלפים כל הזמן סביבו. כי משהו חייב להיות.

ואז ישאל השואל מי אמר שמשהו חייב להיות, אולי אין זמן, אין בעיה, אפילו אם אין זמן אז עדיין יש משהו, אז אין זמן, אבל יש אין מקום, יש משהו, אז איך מוצאים את המחויב? את המחויב מוצאים על ידי השלילה, על יש זה שאומרים, המחויב הוא לא זמן, לא מקום, לא רצון, לא אין רצון, לא תודעה, לא אין תודעה, הוא לא זה ולא זה, מה נשאר? דבר ללא שום הגדרה, הוא המחויב, שום דבר, כלום.

רבי נחמן אומר על ידי התבודדות, יושב עם עצמו, ומבין את עצמו, הוא נכלל במחויב המציאות, זה המושג נכלל במחויב המציאות, הוא הופך להיות המחויב, רוצה להפוך להיות אלוהים? תבין מה זה אלוהים. כי את טיפה בתוך הנהר, הסיבה שאת לא חווה את זה, כי את לא מבינה מה זה הנהר, אבל אם את מתחילה להבין מה יש מאחורי הכל? אז את מבינה שאת בכלל אחד איתו, ואז אתה גם חווה את זה. הבנו?

שאלה: ואז היא תבין שיש לה בחירה על הכל.

אליעד: נכון, אז היא תבין שיש לה בחירה על הכל, ואז כשתגידי את המילה אני, תלוי למי תתכווני, אם תתכווני אני הגוף, אז אין לך בחירה, ואם תתכווני אני אלוהים יש לך בחירה, תלוי למי תתכווני. לכן רבי נחמן אמר, לעתיד לבוא אם יהיה לך שכל תתבטל הבחירה, לא תהיה בחירה. למה יש לך בחירה כי אין לך שכל.

שאלה: למה?

אליעד: כי אם היה לך שכל היית רואה שהכל נוצר מאותו כוח, אז איך יש לך בחירה, אתה בורג במערכת, אז איך יש לך בחירה?

מנקודת ההתחלה יש לך בחירה, תלוי מאיפה מסתכלים. כי רבי נחמן אמר, לי יש בחירה, ולכם אין בחירה. מה זה אומר? שאני חי בתודעה שאני בוחר, לכולם יש בחירה השאלה היא באיזה תודעה אתה.

שאלה: או ככול שאתה מבין שאתה הכל או לא כלום, כך יש לך בחירה.

אליעד: לא, אמרת ככול שאתה מבין, אמרת משהו לא במוחלטות, ככול שאתה מבין זה כאילו דרגות, וכאן אין דרגות, או שהבנת שאתה כלום ויש לך בחירה מהצד של הכלום, או שלא הבנת שאתה כלום ואז אין לך בחירה. זה לא ככול שאתה יותר מבין, אין ככול, או שאתה עדיין הדמות הזאת שלך או שאתה הראשון.

שאלה: כשהאדם מבין את אפסותו..

אליעד: למה את אפסותו? למה לא את גדולתו? תקרא לזה בלשון האמת, האנשים חושבים שלהיות כלום זה ביזוי.

שאלה: כלום במובן הטוב.

אליעד: טוב, שאלה.

שאלה: דברנו בעבודה, האם צריך להביא ילדים לעולם.

אליעד: אני בעד, מה אתה חושב?

שאלה: אני שמעתי טיעונים שזה הטבע, וככה הטבע דוחף אותנו, וכך הטבע שומר על עצמו

אליעד: הטיעונים האלה אומרים שבעצם אין לך בחירה, אז למה לשאול אם להביא ילדים, אם יש שאלה פירושו שיש בחירה. תתרכז טוב, אותם אנשים שאומרים שזה הטבע

שאלה: אין להם בחירה.

אליעד: אבל הם שקרנים כי הם לא ממש יודעים שאין להם בחירה, מישהו באמת אומר שהטבע דוחף אותו להביא ילדים? הוא בוחר מתי, אם מי, למה, כמה? אם זה היה לפי הטבע? אתה כל הזמן היית מביא ילדים. זה לא נכון, זה לא הטבע, אתה עדיין שולט, ויש כאלה שבוחרים לא להביא ילדים, אז זה לא נכון שהטבע דוחף אותך.

בפשיטות, למה אנשים מביאים ילדים, למה אנשים אוכלים, למה אנשים עושים פעולות? כי זה גורם להם להרגיש יותר טוב

שאלה: זה מה שאמרתי, שזה נותן תחושה של משמעות.

אליעד: בפשיטות, אדם מביא ילד, האם זה גורם לו להרגיש יותר טוב? כן, לכן הוא מביא ילדים כדי להרגיש יותר טוב.

שאלה: אבל הם אומרים הטבע.

אליעד: תשאל אותו האם יש לו בחירה?

שאלה: אין לו.

אליעד: האם הוא באמת חושב שאין לו?

שאלה: לא.

אליעד: אז גמרנו, אם הוא אומר שאין לו בחירה, אז איך הטבע דוחף אותך? למה ביום כזה, למה בשעה מסוימת, למה בכתובת מסוימת? למשל בבעלי חיים אפשר להגיד שהטבע דוחף אותם והם מתרבים, אבל אצל בני אדם זה לא ככה, עובדתית. למה אנשים מביאים ילדים, הרבה סיבות.

שאלה: יש את הנושא הביולוגי

אליעד: כאן מדובר על בחירה. את למשל יכולה להיות רקדנית, האם את חייבת להיות רקדנית? לא.

שאלה: אנחנו מתנהגים כמו עדר, בגלל שכולם מביאים.

אליעד: אבל אתה בוחר, זה לא ביולוגי.

שאלה: אבל יש את המנגנון הזה.

שאלה: אני רוצה לשאול אותך למה זה חשוב להביא ילד?

שאלה: כי זה כבר לא אני רק הילה, ולא רק מושה, אלא כבר יש לי את הבת שלי שירית, ומיכל.

אליעד: נכון, אמרת את התשובה האמיתית, זה פשוט אגו יותר גדול, זה הכל. אולי גם לצורכי הישרדות, למה פעם הביאו ילדים? לצורך הישרדותי, כי הילד הוא כוח עבודה. בפשטות אפשר להביא ילדים כמו שעושים כל פעולה אחרת, אתה יכול להביא ילדים כמו שאתה מכין שניצל. זה לא שונה. אם אתה רוצה תביא ואם אתה לא רוצה אל תביא.

שאלה: זאת שאלה יותר משמעותית, ילדים זה לכל החיים ושניצל זה נגמר.

אליעד: גם ילד זה נגמר, ולכן יש לך בחירה.

שאלה: אני מבקשת שתחדד את הנושא על אינטואיציה, להקשיב לה או לא להקשיב לה.

אליעד: האם להקשיב לתחושות בטן כן אן לא?

שאלה: שחוזרות על עצמם שוב ושוב, ואחר האדם אומר לעצמו איזה טיפש הייתי שלא הקשבתי להם.

אליעד: או שהייתי טיפש שהקשבתי להם?

שאלה: גם וגם.

שאלה: לא הבנתי מה השאלה.

שאלה: האם להתייחס למה שקורה? למשל כל יום אתה רואה את השכנה, והשאלה היא האם לשים לב לזה?

אליעד: למשל אתה פוגש מישהו ברחוב, האם לבדוק אם זה אומר לך משהו? וכל שכן יש לו משהו בראש שאומר לו אולי יש כאן משהו. למשל אדם רוצה לנסוע לאיזה אירוע ויש לו תאונה. עכשיו יש כאן רק שתי אפשרויות, או שלאירועים יש משמעות או שאין להם משמעות, נכון? או שלחלק יש ולחלק אין, בא נלך מבחינה אובייקטיבית, אם לאירועים אין כל משמעות, אז לא צריך לבדוק שום דבר. למשל אדם מפסיד כסף בבורסה, הוא בודק למה הוא הפסיד? כן, אם אין משמעות למה שתבדוק?

שאלה: אז יש משמעות.

אליעד: אבל הוא לא בודק כל דבר. אם הוא יאבד שקל, האם הוא גם יעשה תחקיר? לא, אולי יש לזה משמעות, למה לא בדקת? השאלה היא אם יש משמעות לכל דבר, או שאין משמעות לשום דבר, או שלחלק יש ולחלק אין.

ברמה הלוגית אפשר להוכיח שזה או שיש או שאין, אבל לא נוכיח עכשיו.

בא נזרום על שלוש האפשרויות, אם אין משמעות מבחינה אובייקטיבית, אם הכל אקראי, אם כל המציאות הזאת זה רצף אקראי? אז אין שום טעם לבדוק. לא רק שאין טעם לבדוק, אלא שאם אתה בודק אתה דופק את עצמך, כי אתה משקר את עצמך, אתה מיחס משמעות לדברים לא משמעותיים. אתה חי במציאות אקראית ומייחס לה פרשנויות שהם מיותרות. עכשיו אם לכל דבר בעולם יש משמעות, ויש איזה כוח שמתכנן כל פרט ופרט ומחליט מה יעמוד ואיפה כל דבר? זה אומר שצריך לבדוק כל דבר, כל דבר, רבי נחמן אומר, צדיק אמיתי בודק הכל, למה לאריה יש מספר מסוים של אצבעות? ולמה הזבוב בצורה כזאת? בודק כל דבר. כל דבר בודק, למה האבן עומדת בצורה כזאת ולא בצורה אחרת? כל דבר ודבר בודק, לא רק בודק אם פרצה רעידת אדמה, הוא בודק כל דבר. הולך ברחוב רואה גרגיר, הוא שואל למה נפל הגרגיר מול העיניים? מה הסיבה?

שאלה: אני מדברת על משהו אחר, כאשר לאדם יש תחושה חזקה בנוגע למשהו ספציפי.

אליעד: אני עונה לך תשובה, התחושה לא מעניינת אף אחד, יש רק שתי אפשרויות או שלאירועים במציאות יש משמעות או אין משמעות. אם לאירועים אין משמעות, האם יש משמעות לתחושה?

שאלה: לא

אליעד: אם כל המציאות הזאת זה רצף אקראי של אירועים שמתרחשים באנדרלמוסיה מוחלטת, האם יש משמעות לתחושה חזקה?

שאלה: לא, כי התחושה היא גם סתם אירוע אקראי.

אליעד: ואם כל אירוע ואירוע בעולם יש לו שכל מתוכנן ומדויק וכו' וכו'? אז לא רק שצריך להקשיב לתחושה צריך תמיד לבדוק. הבנו? עכשיו יכול להיות שלחלק יש סיבה וחלק זה סתם אקראי, אז אנו עונים לשאלה? מה הייתה השאלה, האם להקשיב לתחושה או לא? נגיד שקרה משהו ויש לך תחושת בטן חזקה לבדוק אותו, האפשרות שאומרת שהכל אקראי אז אין כל משמעות לתחושת בטן. האפשרות שאומרת שהכל סיבתי, פירושו של דבר שהכל זה אותה חוכמה, אין משהו אחד יותר חכם מהשני, אם הכל סיבתי והכל מתוכנן, אז לכל דבר יש איזה שכל גדול, זה לא חלק יותר וחלק פחות. מהצד שהכל מתוכנן אז גם אין שום משמעות לתחושה, צריך לבדוק הכל, למעשה כשאת אומרת יש לי תחושה לבדוק, זה אומר שאת מתכוונת שיש למציאות חוכמה, נכון? יש משהו, זה לא סתם, אם נאמר זה לא אקראי, יש כאן שכל, אז אם יש כאן שכל אחד שמחליט את הכל, אז לכל דבר יש שכל וצריך לבדוק הכל, בלי קשר לתחושה.

אלא מה יכול להיות שיש דבר אקראי ויש דבר שיש לו שכל, עכשיו איך נדע? מאוד יכול להיות שיש לך תחושת בטן לבדוק דווקא את האירוע שהוא אקראי, לכן איך נדע האם לבדוק או לא לבדוק? ויכול להיות שמהצד השני הוא מרגיש שהוא לא צריך לבדוק וזה הדבר שהוא הכי צריך לבדוק. אז איך נדע? למעשה אנו מבינים שהשאלה היא לא תחושת הבטן, כי היא לא מעניינת אף אחד. אדם שיש לו אירוע, צריך לשאול את עצמו האם האירוע הזה הוא אירוע סיבתי או אקראי?

אני מדבר כאן על דרך החשיבה, יכול להיות שאי אפשר לגלות ונדפקת לי התשובה, אני מדבר כאן על דרך החשיבה, לכן כל דבר שקורה לאדם, האדם צריך לשאול על הכל, לא רק על הדברים שיש לו תחושת בטן, סתם עבר לידו פרפר, הוא צריך לשאול את עצמו, האם זה סיבתי או לא סיבתי? אם זה סיבתי צריך לבדוק אותו, ואם הוא לא סיבתי אז לא צריך לבדוק אותו, זה לא משנה אם יש תחושה או אין תחושה. הבנת, מה הבנת?

שאלה: הבנתי שאם הכל אקראי, אז גם התחושה החזקה היא אקראית ואין פה שאלה בכלל.

אליעד: וגם אם את בודקת זה אקראי ואם את לא בודקת זה אקראי, בהנחה שזה אקראי.

שאלה: אם לכל דבר יש סיבה, אז התחושה החזקה היא כמו תחושה חלשה ואז צריך לבדוק כל דבר.

אליעד: כל דבר זה כל דבר, למשל יש פה ספה ויש בה קמטים מאחור, לשאול למה יש את הקימוט הזה?

שאלה: זה בלתי אפשרי.

אליעד: האם אמרתי שזה אפשרי? אולי אם תעשה את זה תשתגע, אבל זאת לא השאלה. השאלה היא, אם הכל מתוכנן בחוכמה נפלאה, למשל אם היו כאן מלאכים שמדברים איתך? האם היית מתעניינת בהם? כן, את אומרת ברור, קרה פה אירוע שצריך לחקור אותו אבל גם את הקמט בספה צריך לחקור, כי מי שעשה את הקמט, הביא את המלאכים, מה ההבדל? כי זה בצורה כזאת וזה בצורה אחרת?

שאלה: זה עניין של גירוי חדש. מלאכים אני לא רואה כל רגע.

אליעד: אבל האם פעם אחת התבוננת בקימוטים שיש בספה?

שאלה: לא

אליעד: האם ניסית להבין מה זה אומר?

שאלה: ספות ראיתי הרבה.

אליעד: אם עכשיו היו באים חייזרים, והם לא דוברים למשל אנגלית כמו בסרטים, והם לא דוברים אף שפה, האנשים היו יושבים לחקור, מה זה אומר הדבר הזה? אז למה האנשים לא חוקרים מה הם הקימוטים בספה? הרי אותו כוח שמביא את החייזרים הוא זה שעושה שיהיה פה קימוט בספה.

שאלה: כי הספה הם חושבים שזה אקראי והחייזרים מכוון.

אליעד: אבל זה לא נכון, כי זה אותו כוח אחד, אם עכשיו היו פה חייזרים, אז היינו חוקרים אותם, אבל מי שהביא לכאן את החייזרים זה אותו אחד שעשה קימוטים בספה, זה אותו אחד. הוא עושה פה צורה אחת ופה צורה אחרת, אבל אנו אומרים זאת צורה חכמה וזאת צורה טיפשית. אם הוא חכם אז את הכל הוא עושה חכם, הוא הכל מתכנן, ואם הוא סתם טיפש אז סתם עשה לך פה חייזרים.

אלא מה אתה אומר אולי לפעמים הוא עושה דברים חכמים ולפעמים דברים שלא צריך לחקור אותם, בסדר, אבל צריך לחקור מה היא האמת.

אז תמשיכי מה שאמרנו

שאלה: ואם זה סיבתי, הרי כל הסיבות מאותו הכוח, וצריך לחקור את כל האירועים. כמו שאני רואה ישויות אור וזה מדהים, זה אותו דבר כמו שאני רואה עכשיו טלוויזיה ליד הקיר. עכשיו יתכן שיש דברים שאני כן צריכה לייחס להם משמעות ויש דברים שאולי פחות.

אליעד: יתכן שיש חלק כן וחלק לא, השאלה היא כאשר יש לי תחושה בטן האם היא מכווננת לדברים שצריך לבדוק? אולי תחושת הבטן מקולקלת ולא צריך לבדוק את זה.

שאלה: אז זה אקראי?

אליעד: נכון. ולכן במקום לבדוק מה זה אומר לי, צריך לבדוק האם זה אומר לי, נכון? כשיש לך תחושת בטן חזקה תשאל האם זה אומר לי? אולי זה סיבתי, אם תגיע למסקנה שזה סיבתי אז תשאל מה זה אומר לי? אם תגיע למסקנה שזה אקראי אז זה לא אומר לי כלום.

וכולם דרך אגב טועים בזה, כי כל אחד ואחד יש לו בחיים דברים שהוא בודק ודברים שהוא לא בודק, למשל אדם יוצא לדייט ולא הסכימו, אז לפעמים הוא בודק ולפעמים הוא אומר לא בא לי לבדוק, למשל הולך לראיון עבודה ולא קבלו אותו, אז לפעמים הוא יחקור, מה אמרתי? ולפעמים יגיד לא אכפת לי, כל אדם לפעמים בודק ולפעמים לא בודק, אבל רגע, אם הכל אקראי אז למה אתה בודק? מה אכפת לך? קיבלו או לא קיבלו זה לא עניינך. ואם זה לא אקראי אז כל דבר תבדוק, אולי זה מרמז לך על משהו.
לתכנן יש מיש תהליך בגלל ראיון האם להקשיב לתחושת בטן בחירה חופשית לדוגמה אגו בוחר לרצות רבי נחמן אקראי אקראי או סיבתי אקראיות בחירה בחירה חופשית בחירת הרצון הבנה החיים הרצון הרצון החופשי חופש חופש הרצון חופש רצון חופשית חיים חיפוש חיפוש עצמי מהות החיים מטרת החיים משמעות משמעות החיים משמעותיות סיבתי או אקראי סיבתיות רצון רצון חופשי תכלית החיים
אהבה ילדותית, אהבה בוגרת, אהבה מוגדרת, אהבה לא מוגדרת, לאהוב כמו ילד, לישון כמו תינוק, לחזור להיות ילד, לחשוב כמו ילד, חשיבה ילדותית, חשיבה בוגרת
אהבה ילדותית, אהבה בוגרת, אהבה מוגדרת, אהבה לא מוגדרת, לאהוב כמו ילד, לישון כמו תינוק, לחזור להיות ילד, לחשוב כמו ילד, חשיבה ילדותית, חשיבה בוגרת
... לא מוגדרת, תמימה וטהורה שמאפיינת ילדים קטנים. ילדים בגיל צעיר אינם מחזיקים בדעות קדומות, זיכרונות שליליים או התנגדויות משמעותיות כלפי אנשים אחרים. הם אוהבים ללא תנאים וללא הבחנה של ... באופן מלא המאפשר סינון או זיכרון אסוציאטיבי, אלא נשאר במצב ראשוני. עם זאת, לצד היכולת המרשימה שלהם, יש להם מגבלות משמעותיות בתחומים אחרים. באופן דומה, חשיבה ילדותית יכולה להוביל לחוויות טהורות יותר, אך גם למגבלות משמעותיות ביכולת ההתמודדות עם מציאות מורכבת. מהו האיזון הנכון ...
בעיות עם שותפים לדירה, חוזה שכר דירה, לעזוב לפני סיום החוזה, למצוא שותף מחליף, לבדוק הנחות יסוד, לבדוק את החוזה, לבדוק את השאלה, חלק 2
בעיות עם שותפים לדירה, חוזה שכר דירה, לעזוב לפני סיום החוזה, למצוא שותף מחליף, לבדוק הנחות יסוד, לבדוק את החוזה, לבדוק את השאלה, חלק 2
... הנחות מוקדמות על סמך תחושות אישיות או התפיסות המוקדמות. לפני שמקבלים החלטות משמעותיות כמו לעזוב את הדירה, יש לבדוק מה מופיע בחוזה השכירות, במיוחד אם מדובר במצבים כמו מציאת שותף מחליף או יציאה מוקדמת מהדירה. לדוגמה, הוא מציין את המקרה של בחורה שנמצאת בדירה ... ולא להניח הנחות מוקדמות על סמך התחושה או התפיסה האישית. לפני שמקבלים החלטות משמעותיות כמו לעזוב את הדירה, צריך לשאול ולברר בדיוק מה מופיע בחוזה השכירות. לדוגמה, בחורה שנמצאת בדירה עם שותפים רוצה לעזוב ולטוס לחול, ולכן מחפשת שותף מחליף. אבל השותפים שלה לא ... בלבד. אנשים רבים מניחים שהם כבר יודעים מה כתוב בחוזה, או שהם מבינים את המשמעות של הדברים מבלי לבדוק לעומק. זה מוביל לטעויות רבות שיכולות לעלות כסף רב או להוביל לבעיות משפטיות חמורות. במקום להניח מראש שאין מה לעשות או חייבים למצוא מחליף, תמיד יש לקרוא ... אנשים לבדוק בצורה יסודית את הנחות היסוד ואת העובדות לפני קבלת החלטות משמעותיות, בין אם מדובר בשותפים לדירה, חוזי שכירות, או כל נושא אחר בחיים. איך לבדוק חוזה שכירות? מה לעשות לפני עזיבת דירה? בעיות עם שותפים לדירה האם אפשר לעזוב לפני סוף החוזה? איך ...
טיפול ב OCD, מחשבות טורדניות מוזרות, מחשבות לא הגיוניות, מוטרד מדברים חסרי משמעות, ממציא משמעויות מוזרות, מחשבות מוזרות, פחדים מוזרים, דמיונות מוזרים, מחשבות שווא, חושב שאני המשיח, הפרעות נפשיות
טיפול ב OCD, מחשבות טורדניות מוזרות, מחשבות לא הגיוניות, מוטרד מדברים חסרי משמעות, ממציא משמעויות מוזרות, מחשבות מוזרות, פחדים מוזרים, דמיונות מוזרים, מחשבות שווא, חושב שאני המשיח, הפרעות נפשיות
... לא הגיוניות, מוטרד מדברים חסרי משמעות, ממציא משמעויות מוזרות, מחשבות מוזרות, פחדים מוזרים, דמיונות מוזרים, מחשבות שווא, חושב שאני המשיח, הפרעות נפשיות ... של מחשבות מוזרות וטורדניות היא חוסר במשמעות בחיים. אנשים שסובלים ממחשבות מוזרות, כגון צורך לעבור שולחן תמיד מצד ימין, לבדוק שוב ושוב אם נכנסו לחדר ברגל ימין ... בריא, עושים זאת כי הם יוצרים לעצמם משמעות מלאכותית. אליעד כהן מדגיש שלא מדובר רק באמונה טפלה, אלא בחיפוש עמוק אחר משמעות שהאדם אינו מוצא בחייו. לדוגמה, אם האדם רואה צבע לבן, הוא עשוי לחשוב שלבן קשור למילה בן ולחשוב שאם יידבק לצבע הלבן ... הן למעשה דרכים שבהן האדם מנסה לייצר משמעות במקום שבו הוא לא רואה משמעות אמיתית. האם הבעיה היא בחוסר מטרות בחיים? אליעד כהן מציע לבדוק תחילה האם לאדם שסובל ממחשבות טורדניות יש מטרות משמעותיות בחיים. יש לשאול אותו: האם יש לך מטרות אמיתיות כמו שאיפה להרוויח כסף, לסיים לימודים או להצליח בקריירה? אם מתברר ... האדם מרגיש שהחיים הרגילים חסרי משמעות ולא מספיק טובים עבורו. הוא אומר לעצמו: לא מתאים לי להיות כמו כולם, לעבוד, ללמוד, לאכול - אני שואף למשהו גדול ומשמעותי יותר. הגאווה הזו גורמת לו לזלזל במטרות רגילות, ולכן הוא מחפש מטרות אחרות - או מטרות גרנדיוזיות כמו להיות המשיח, ... מושלם, או לחלופין מטרות קטנות ובלתי משמעותיות לחלוטין, כמו לבדוק את הכיוון שבו נכנס לחדר. דוגמה לכך היא אדם שחושב שהוא המשיח. הוא הגיע למצב הזה כי הוא מאמין שזו מטרה בעלת משמעות גדולה יותר מאשר להיות דוקטור או לעבוד ולהרוויח כסף, מטרות שנראות לו משעממות וחסרות משמעות. האם המחשבות המוזרות הן בעיה או שיש בהן משהו חיובי? אליעד כהן מדגיש שלתחושת הגאווה ולזלזול בחיים הרגילים יש גם צד ... גם בחיים הרגילים. לפי אליעד, שלמות ומשמעות נמצאות בכל דבר, אפילו בדברים הפשוטים והיומיומיים ביותר. כיצד לטפל במחשבות טורדניות ומוזרות? הפתרון שאליעד כהן ... ולהתמודד עם הטענות שלו לגבי חוסר המשמעות שבשגרה. כאשר האדם יבין שאין שום בעיה במטרות הפשוטות ושהחיים הרגילים הם בעלי משמעות, הוא יוכל להזדהות מחדש עם מטרות אלו, והמחשבות הטורדניות יתחילו להיעלם. האם תמיד צריך לדעת את הסיבות למחשבות ... לאדם לזלזל בחיים הרגילים ולחפש משמעות אחרת. אליעד מציע אפשרויות כמו אכזבה רומנטית (לדוגמה, מישהי שהוא רצה בה ולא רצתה אותו), או קריאה של ספרים עם ... או אמונה בקיום עולם אחר שיותר משמעותי מהמציאות. לא תמיד האדם זוכר או מודע לסיבות האלה, אך מה שחשוב הוא העובדה שהאדם רואה את החיים הרגילים כמשעממים ... המוזרות נובעות מתחושה של חוסר משמעות בחיים הרגילים, והדרך לפתור את הבעיה היא לעזור לאדם לראות את המשמעות גם בדברים הרגילים והפשוטים ביותר. איך להתמודד עם OCD? למה יש לי מחשבות מוזרות? איך למצוא משמעות בחיים? האם אפשר להיפטר ממחשבות טורדניות? מה רע בחיים רגילים? מחשבות לא הגיוניות ופחדים מוזרים ניתוח מקרה של ... שזה לא מוגבל רק להיבט אחד. הוא מוצא משמעות מיוחדת בכל פרט קטן בחייו, אפילו בסידור כלי האוכל או בצבעים שהוא רואה. כדי להבין את הבעיה, יש לבדוק האם יש לו מטרות משמעותיות בחיים. אם אין לו מטרות ברורות או שהוא לא עוסק בהן, ייתכן שזה מה שגורם לו לברוח אל המחשבות המשונות הללו. בדיקת ... מה שיכול להעיד על כך שהוא מחפש משמעות בכל פרט קטן כי אין לו משמעות כללית בחיים. במקרה כזה, הוא יוצר לעצמו מטרות מדומות, כי אין לו מטרות אמיתיות לרדוף אחריהן. אבל אם האדם אומר שיש ... כסף או ללמוד לתואר זה דבר משעמם וחסר משמעות. הוא מרגיש שזה לא בשבילו, ולכן הוא לא מזדהה עם זה. המנגנון הנפשי שמוביל למחשבות המוזרות האדם בז למטרות הרגילות, ... גאווה. הוא חושב שחיים רגילים הם חסרי משמעות, ולכן מסרב להסתפק בהם. מצד אחד, יש כאן צד חיובי - הוא מחפש שלמות ואינו רוצה לחיות חיים שגרתיים ומשעממים. מצד שני, ... לו להבין שהחיים הרגילים אינם חסרי משמעות. יש לשאול אותו: מה רע בלהיות אדם רגיל? ולהתמודד עם כל טענה שלו על כך שחיים רגילים אינם ראויים. כשהוא יגיע להבנה ... גאווה או תחושת ריקנות, ולכן מחפש משמעות בדרכים לא רציונליות. כדי לעזור לו, יש לגרום לו להבין שהחיים הרגילים אינם חסרי משמעות, ושאפשר למצוא משמעות גם במטרות פשוטות ויומיומיות. איך אתם מנתחים את המקרה הבא בא בן אדם אומר אני סובל ממחשבות מוזרות מזה זה לדוגמה ...
פסיכוזה פרנואידית, טיפול בסכיזופרניה פסיכוזה, מחלת הרדיפה, מתנכלים לי, עוקבים אחרי, רודפים אותי, רודפים אחרי, מנסים לפגוע בי, חשדנות יתר, אישיות פרנואידית, שיגעון רדיפה, איך נוצרת הפרעה נפשית? ממה נובעת פרנויה? רוצים לפגוע בי
פסיכוזה פרנואידית, טיפול בסכיזופרניה פסיכוזה, מחלת הרדיפה, מתנכלים לי, עוקבים אחרי, רודפים אותי, רודפים אחרי, מנסים לפגוע בי, חשדנות יתר, אישיות פרנואידית, שיגעון רדיפה, איך נוצרת הפרעה נפשית? ממה נובעת פרנויה? רוצים לפגוע בי
... מדוע המוח האנושי מחפש אויבים? הבסיס הראשון להתפתחות פסיכוזה פרנואידית, לפי ההסבר של אליעד, נעוץ בעובדה שהמוח האנושי בנוי לחפש בעיות ואויבים על מנת להרגיש קיים ומשמעותי. האדם זקוק לאתגרים, מטרות וקונפליקטים, וכאשר אלה חסרים בחייו, המוח עשוי להמציא בעיות מלאכותיות. אדם שלא חש משמעות לחייו, שאין לו מטרות ברורות או אתגרים אמיתיים, מוצא את עצמו לעיתים מתעסק במחשבות דמיוניות ומפחידות כמו השכן מצלם אותי, הממשלה רודפת אחרי או מתנכלים לי. לדוגמה, אליעד מסביר שאדם שיושב כל היום מול הטלוויזיה לא באמת עסוק במשהו משמעותי, הוא רק מעביר את הזמן. היעדר מטרות אמיתיות גורם למוח לחפש באופן תת - מודע עיסוק או בעיה חדשה לפתור. מאחר שלא ... בעיה אמיתית, הוא מייצר בעיה דמיונית. אדם כזה עלול לחשוב שהשכן שלו עוקב אחריו דרך הקירות או משתמש בזכוכית מגדלת כדי לפקח עליו. בעצם, מדובר בניסיון לא מודע של האדם לתת משמעות לחיים דרך מאבק באויב דמיוני. מדוע אנשים משליכים את הסבל הפנימי שלהם על אחרים? הסיבה השנייה להתפתחות של הזיות פרנואידיות קשורה בהדחקה של טראומות, כאבים או תחושות שליליות שאינן מטופלות. האדם חווה כאב פנימי עמוק, טראומה מודחקת או תחושת חוסר משמעות, אך הוא אינו מצליח או אינו מוכן להכיר במקור הסבל שלו. כשהאדם אינו יודע להסביר לעצמו למה רע לו, המוח שלו באופן ... את שורש הבעיה אצל אדם הסובל מפסיכוזה פרנואידית? כדי לעזור לאדם הסובל ממחשבות שווא פרנואידיות, יש צורך להבין מה השורש האמיתי לבעיה. יש שתי דרכים מרכזיות לבדוק זאת: חוסר משמעות ותעסוקה: אם האדם חי ללא מטרות ואתגרים, הפתרון הוא ליצור עבורו משמעות אמיתית ומטרות בעלות ערך רגשי ואינטלקטואלי. לא מדובר בלנקות את הבית או לראות טלוויזיה, אלא במשהו משמעותי שיעסיק את מוחו באמת. טראומה או סבל פנימי מודחק: אם האדם עבר טראומה או סובל מכאב פנימי מודחק, יש לעבור איתו ... לאדם שמדמיין שהשכן שלו עוקב אחריו באמצעות מכשירים מיוחדים או דרך הקיר, ומסביר שזה קורה כי לאדם אין אתגרים אמיתיים, ולכן המוח שלו יוצר לעצמו אויב מלאכותי כדי להרגיש משמעות. בדוגמה נוספת, אדם שאינו מסוגל להתמודד עם תחושת בדידות או חוסר הצלחה בחייו, עלול למצוא עצמו מאשים את הסביבה או ... להתמודד עם התחושות הפנימיות הקשות. מה הפתרון המעשי להתמודדות עם הפרעה נפשית כזו? אליעד מדגיש שהפתרון דורש הבנה מדויקת של מקור הבעיה אצל האדם הספציפי. אם הבעיה היא חוסר משמעות, יש לסייע לו ליצור מטרות משמעותיות אמיתיות, ואם הבעיה היא טראומה מודחקת או כאב פנימי, צריך ללוות אותו בתהליך טיפולי שיסייע לו להתמודד עם הסבל המודחק. סיכום והמלצות להתמודדות עם מחשבות שווא ופרנויה: לסיכום, ההסבר של אליעד כהן לפסיכוזה פרנואידית מתמקד בשני גורמים מרכזיים: חוסר משמעות ותעסוקה בחיים, והדחקת טראומות או כאב פנימי. הטיפול וההתמודדות צריכים להתמקד בזיהוי מדויק של הגורם הייחודי לכל אדם ולטפל בו ישירות. מצלמים אותי שעמום וסכיזופרניה הדחקה והפרעות נפשיות רוצים להזיק לי איך מתפתחת סכיזופרניה? מה הקשר בין טראומות ילדות להפרעות נפשיות? איך ליצור משמעות אמיתית בחיים? איך מתפתחת סכיזופרניה? הסברים ודוגמאות... כאשר מדברים על התפתחות סכיזופרניה, ניתן להצביע על מספר ... מהיכן מגיעות מחשבות אלו? המוח מחפש תעסוקה המוח האנושי בנוי כך שהוא תמיד מחפש אתגרים ותעסוקה. אדם זקוק למטרות ולמשימות בחייו כדי להרגיש שהוא קיים. כאשר אדם חסר תעסוקה משמעותית, מוחו עלול להתחיל להמציא בעיות. יש להבדיל בין להעביר את הזמן לבין תעסוקה משמעותית. אדם שצופה בטלוויזיה כל היום אינו בהכרח עסוק, אלא פשוט ממלא את זמנו בפעילות פסיבית. לעומת זאת, אדם בעל מטרות מוגדרות ואתגרים אמיתיים עסוק בפעילויות שמעניקות לו תחושת משמעות. המוח מחפש אויבים כחלק מהצורך לייצר תעסוקה ואתגרים, המוח מחפש אויבים להתמודד עמם. אם לאדם אין בעיות ממשיות, ... קונפליקטים מדומים. כך הוא עלול להשתכנע שהשכן עוקב אחריו, שהממשלה נגדו, או שכל הסביבה פועלת לרעתו. מה הפתרון? אם הסיבה להזיות ולמחשבות הלא - מציאותיות היא חוסר בתעסוקה משמעותית, הפתרון הוא להעניק לאדם מטרות ואתגרים ממשיים. יש להדגיש כי לא מדובר בפעילויות להעברת הזמן, כמו ניקיון הבית או צפייה בטלוויזיה, אלא במשימות משמעותיות שדורשות מאמץ אינטלקטואלי או רגשי. רע לי, ולכן אני ממציא אויב אפשרות נוספת היא שאדם חווה קושי או סבל פנימי, ... להתמודד עם המצב? כדי לעזור לאדם הסובל מהזיות ומחשבות שווא, יש לברר מהו המקור האמיתי של תחושותיו. האם מדובר בחוסר תעסוקה? האם מדובר בכאב פנימי שהודחק? אם הסיבה היא חוסר משמעות, יש לעזור לו למצוא מטרות משמעותיות. אם מדובר בהדחקה של טראומה, יש צורך בתהליך טיפולי שיעזור לו להתמודד עם כאבו. סיכום שני ההסברים המרכזיים ... מטרות חדשות או דרך טיפול רגשי מעמיק. איך מתפתחת סכיזופרניה? איך מטפלים בהזיות? מה הקשר בין טראומות ילדות להפרעות נפשיות? למה אנשים מדמיינים שרודפים אחריהם? איך ליצור משמעות אמיתית בחיים? מצלמים אותי, מציצים לי, שונאים אותי, רוצים לעשות לי רע, רוצים להזיק לי, שעמום והפרעות נפשיות, ...
פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
... הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות מה המשמעות של אחדות ונפרדות בתפיסת המציאות? אחדות ונפרדות הן שתי דרכים עיקריות להבין ולחוות את המציאות. בתפיסת המציאות של אליעד כהן, האחדות ... הסבל נעלם. אפשר לחזור לאחדות באמצעות התבוננות מתמדת ושאלת שאלות כמו: האם זה באמת משנה?, וכך האדם יגלה שכל הבחירות אינן כה משמעותיות כפי שהן נראות, משום שהכל כבר שלם במהותו. כיצד להשתמש בשכל לחוויית האחדות? אליעד מסביר שאין צורך לנטוש את השכל כדי להגיע לחוויית ... איך להתמודד עם התלבטויות מתוך תפיסת האחדות? לדוגמה, אדם שמתלבט איזו חולצה לבחור חווה סבל בגלל הנפרדות, כי הוא מאמין שיש משמעות עמוקה לבחירה. אך אם הוא ישאל את עצמו שוב ושוב האם באמת זה משנה, בסוף הוא יחווה שהכל אחד, ויפסיק לחוות מתח וחרדה מן הבחירות. גם ... ושההתלבטות נובעת רק מחוסר הבנת האחדות. כשמבינים לעומק את האחדות, כל החלטה הופכת פשוטה, משום שהאדם מפסיק לייחס לה משמעות מוגזמת. מה המשמעות של תפיסת הבורא והמציאות האינסופית? אליעד מתאר שהבורא או האני הגדול אינו חווה שום פער בין הרצון למציאות. הוא מסביר שאין לבורא תכנית ... חקירה מתמדת, שמטרתה להביא את האדם לחוויית אחדות מוחלטת. אחדות ונפרדות איך לחוות את המציאות האמיתית שאלות על בחירה חופשית משמעות האגו התחברות לתודעה רחבה הבנת המציאות אחדות ונפרדות - תהליך ההגדרה והחוויה המציאות נתפסת דרך שני מושגים מרכזיים: אחדות ונפרדות, ... בשנייה אחת, אם רק שואלים שוב ושוב: האם זה באמת משנה? אם נחקור לעומק את מהות הדברים, נגלה שכל הבחירות שאנו עושים אינן כה משמעותיות, משום שהכל כבר חלק מהשלמות הכוללת. השגת ההבנה השלמה כדי להבין באמת את האחדות, יש צורך בחקירה מתמדת. כל אדם חווה מצבים שבהם נדמה ... אלא ביטוי של אותה ישות אחת כוללת. אחדות ונפרדות הבנת המציאות התחברות לתודעה רחבה איך לחוות שלמות שאלות על בחירה חופשית משמעות האגו איך לחוות את המציאות האמיתית הנושא הזה של אחדות ונפרדות הוא בכמה רמות, הדברים כל הזמן מתרחבים עצם זה שהנשמה קיימת זה עצמו ...
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
... בכל חוקי התנועה. כך גם ילדים - כשהגבולות אינם מוחלטים וברורים, הם מאבדים את המשמעות שלהם, והילד מפסיק להתייחס אליהם ברצינות. איך הצבת גבולות משפיעה על מערכת היחסים בין הורים לילדים? אליעד ציין כי האופן שבו ההורה מציב גבולות משפיע משמעותית על איכות היחסים שלו עם הילד. גבולות ברורים ועקביים מחזקים את הסמכות של ההורה ואת הכבוד ... מהם הגבולות שעליהם הוא מוכן להיאבק, ועל אילו גבולות הוא לא מתכוון להתעקש. מהי המשמעות של מחויב ואפשרי בהצבת גבולות לילדים? אליעד הסביר כי יש להבדיל בין גבולות מחויבים, שההורה מוכן ... אך בפועל, הוספת גבולות רבים מדי יוצרת בלבול אצל הילד, שמפסיק להבחין בין דרישות משמעותיות לדרישות לא משמעותיות , מה שמוביל לאי - ציות כללי. לכן, על ההורים להימנע מהצבת דרישות מיותרות, ולהגדיר מראש רק את ... אפקטיבית, תוך שמירה על סמכות ההורה והימנעות מערעור עליה. אליעד כהן הסביר את המשמעות של הצבת גבולות, את הסיבות שבגללן הגבולות לעיתים לא מתקבלים, ואת הדרך בה ניתן להימנע מטעויות ... מהות הדברים. כל דבר שחשוב להורה, חייב להיות מוגדר כמחויב, אחרת הילד לא יבין את המשמעות של הדרישות. אם ההורה לא מוכן להיאבק עליהם, הגבולות עלולים להתערער ולהפוך לפחות אפקטיביים. מה המשמעות של כל המוסיף גורע בהצבת גבולות? במהלך השיחה, עלה הרעיון של כל המוסיף גורע - כלומר, לא להוסיף ...
מוטיבציה להצלחה, דחיינות, מעט גם כן טוב, קצת זה גם טוב, או הכל או כלום, התמדה ונחישות, הכל או לא כלום, מוטיבציה עצמית, הגברת מוטיבציה, איך להניע את עצמך? הנעה עצמית, חוסר מוטיבציה
מוטיבציה להצלחה, דחיינות, מעט גם כן טוב, קצת זה גם טוב, או הכל או כלום, התמדה ונחישות, הכל או לא כלום, מוטיבציה עצמית, הגברת מוטיבציה, איך להניע את עצמך? הנעה עצמית, חוסר מוטיבציה
... כלום בסופו של דבר. לפי אליעד, הגישה הנכונה יותר היא מעט זה גם כן טוב, וכי צריך להרגיל את המוח שפעולות קטנות ואפילו מינוריות הן משמעותיות ובעלות ערך. לדוגמה, אם אדם רוצה לסדר את החדר שלו, הגישה של הכל או כלום תגרום לו להימנע מכך, כי הוא חושב לעצמו שעליו ... היא עשייה בעלת ערך. יתר על כן, פעמים רבות כשאדם מתחיל בפעולה קטנה, הוא ירגיש מוטיבציה להמשיך, והפעולה הקטנה תהפוך לפעולה גדולה ומשמעותית . האם קצת יכול להוביל לתוצאות גדולות יותר מהכל או כלום? אליעד נותן דוגמה נוספת מעולם הכושר והספורט: אדם שרוצה להתחיל להתאמן אבל דוחה את זה כי הוא חושב לעצמו שהוא חייב לעשות אימון ארוך ומשמעותי. אליעד מציע לאותו אדם לעשות אימון קצר מאוד, אפילו שלוש דקות בלבד, תוך שהוא מתעקש לעצור אחרי הזמן הקצר הזה. דווקא בגלל ... והאמת. אף שאי אפשר לדעת מראש את התשובות הסופיות, ההתעקשות להמשיך ולחקור עוד קצת, בכל פעם מעט, בסופו של דבר תוביל לפריצות דרך משמעותיות ולהבנה עמוקה. למה אסור לוותר מראש אם איננו יכולים להשיג תוצאה מושלמת? לסיכום, אליעד כהן מדגיש את החשיבות של עשייה חלקית ...
שכנוע עצמי, איך ליצור מוטיבציה עצמית? איך לשתול לעצמך מחשבה? איך להשפיע על עצמך? איך להתמיד? איך לא להתייאש? איך לייצר כוח רצון? איך ליצור התמדה ונחישות? לעשות ספורט, לרדת במשקל, לעשות דיאטה
שכנוע עצמי, איך ליצור מוטיבציה עצמית? איך לשתול לעצמך מחשבה? איך להשפיע על עצמך? איך להתמיד? איך לא להתייאש? איך לייצר כוח רצון? איך ליצור התמדה ונחישות? לעשות ספורט, לרדת במשקל, לעשות דיאטה
... שהציבו לעצמם, כמו לעשות ספורט, לרדת במשקל או להצליח בדיאטה. אנשים רבים מציבים מטרות משמעותיות כגון ירידה במשקל של 20 קג, אך מתקשים להתמיד, למרות שהם מבינים היטב את התועלת מהמטרה. הסיבה העיקרית לכך, כפי שמסביר ... מיד בסוף כל אימון. אם בסוף כל אימון הוא יבדוק כמה הוא התקדם, בדרך כלל לא יראה תוצאות משמעותיות מיד, דבר שיוצר אצלו חוסר מוטיבציה וחוסר רצון להמשיך. מדוע אנשים מתקשים לשמור על מוטיבציה? הקושי לשמור על מוטיבציה ... יגיע לשלמות מוחלטת, הוא עדיין הרוויח כי השכל שלו התחזק והיכולת שלו לקבל החלטות השתפרה משמעותית . איך לא להתייאש ממטרות ארוכות טווח? התשובה שאליעד מציע לחוסר המוטיבציה והייאוש ממטרות ארוכות טווח, היא תמיד למצוא ...
צרות של מחפשים רוחניים, האם חיפוש רוחני הוא קללה או ברכה? צרות של מחפשי אושר, צרות של אנשים רוחניים, צרות של אנשים שמודעים לעצמם, האם עדיף להיות אין שכל אין דאגות? האם עדיף להיות בן אדם או בעל חיים? סבל מהמרדף אחרי האושר
צרות של מחפשים רוחניים, האם חיפוש רוחני הוא קללה או ברכה? צרות של מחפשי אושר, צרות של אנשים רוחניים, צרות של אנשים שמודעים לעצמם, האם עדיף להיות אין שכל אין דאגות? האם עדיף להיות בן אדם או בעל חיים? סבל מהמרדף אחרי האושר
... האישית והחיפוש הרוחני, ובוחנת את הסבל שמלווה את מי שמתעסק בשאלות קיומיות ומשמעות החיים. אליעד כהן מציין את הקנאה שיכולה להתעורר אצל אנשים שמבצעים חיפושי משמעות, כלפי אלו שחיים את חייהם מבלי להתעמק בשאלות כבדות משקל. הוא מציין שזו ... ואינם עסוקים בחיפושי אושר. הם חיים חיים פשוטים, מבלי לחשוב על עושר, משמעות או הישגים. השאלה היא האם כדאי לאדם לקנא במי שחי חיים כאלה, כשהם לא עוסקים בשאלות של משמעות ותכלית. אליעד מסביר שבעצם, כשמביטים בבעלי חיים, אפשר להבין את הפיתוי ... גם שואל האם המודעות הזו לא מציבה את האדם בעמדה טובה יותר, שמאפשרת לו לחוות משמעות ואושר עמוק יותר. האם עדיף להיות אדם מודע או חסר מודעות? אליעד כהן ... לילדים. ילדים, שאין להם עדיין מודעות עמוקה לחיים, אינם עסוקים בשאלות של משמעות ותכלית. אליעד שואל האם יש יתרון בבורות הזו. האם חיים ללא שאלות קיומיות ... האהבה, היצירה והסיפוק האישי בצורה מעמיקה יותר. האם אדם מתוסכל מכך שהוא מחפש משמעות? האם יש דרך לנצל את המודעות הזו בצורה חיובית? לאור כל הדוגמאות ... או לא מודע, אלא איך לנצל את המודעות בצורה שתביא לתוצאה חיובית. אנשים שמחפשים משמעות ונתקלים בקשיים נפשיים יכולים ללמוד להשתמש במודעות הזו כיתרון, במקום ... עשויים להרגיש יותר מאושרים, משום שהאמונה הדתית מעניקה להם תחושת ביטחון ומשמעות . הוא מציין כי דתיים עשויים להרגיש יותר מרוצים ממצבם הכלכלי, הבריאותי ... עמוקות. החיפוש הרוחני, המלווה בקשיים, מאפשר לאדם לחוות יותר תובנות חיים משמעותיות שיכולות להוביל לאושר ושלמות פנימית. למרות שכל אחד עובר את הדרך הזו ... מהבנה עמוקה יותר, בעוד מי שבורח מהמחשבות הללו מפסיד את היכולת לחוות את המשמעות בחיים. מודעות עצמית זה טוב או רע יתרונות וחסרונות במרדף אחרי האושר סבל ... בצורה מעמיקה יותר, ניתן להסתכל על בעלי החיים. בעלי חיים אינם עוסקים בחיפושי משמעות או שאיפות גבוהות. הם חיים את חייהם ללא דאגות כלכליות, ללא חיפוש אחר ... מבוגרים. אך מצד שני, בוגר שמבין את החיים בצורה עמוקה, יכול ליהנות בצורה משמעותית יותר מדברים מסוימים. הוא מבין את המשמעות של אהבה, של יצירה ושל סיפוק אישי. השוואה בין אדם לדומם אם נמשיך לקחת ... מצד אחד זה נותן להם שקט נפשי, אך מצד שני זה גוזל מהם את היכולת לחוות עומק ומשמעות בחייהם. השוואה בין דתיים לחילונים - מי מאושר יותר? עוד נקודת התבוננות ... דתיים נוטים להיות מאושרים יותר, כיוון שהאמונה שלהם נותנת להם ביטחון ותחושת משמעות. כאשר שואלים אדם דתי האם הוא מרוצה מהמצב הכלכלי שלו, מהמצב הבריאותי ... נכון, זה עלול לגרום לסבל - אבל מצד שני, זה גם פותח אפשרות לחיים עם עומק ומשמעות. ככל שאדם שואל יותר שאלות, כך יש לו פוטנציאל גדול יותר להגיע לתובנות משמעותיות ולמצוא תשובות עמוקות שמביאות לו סיפוק והשלמה. נכון שאנשים שאין להם ... אך גם הזדמנויות חדשות להבנה וצמיחה אישית. איך להתמודד עם קנאה באחרים? מהי משמעות החיים וכיצד למצוא אותה? האם אנשים דתיים מאושרים יותר מחילונים? כיצד להתמודד עם מחשבות קיומיות? היתרונות והחסרונות של חיפוש אחר משמעות מודעות עצמית זה טוב או רע, יתרונות וחסרונות במרדף אחרי האושר, סבל ...
פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה
פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה
... לכעס חוץ מהקללה? דוגמאות מהחיים לניתוח סיבתיות בכדי להבין את המשמעות של טענות סיבתיות, נבחן דוגמאות מהחיים: אני רעב, ולכן אני הולך לאכול: כאן יש 4 טענות: הסיבה: רעב. התוצאה: הליכה לאכול. הטענה שהרעב מחייב אכילה: ... על משהו, אפשר לשאול את השאלות האלה, לפרק את הטענה, ולמצוא נקודות משמעותיות שמקדמות אותם לפתרון. האם השיטה אכן פותרת כל בעיה ב - 100 אחוז? רבים טוענים ששימוש עקבי בניתוח סיבתיות עשוי לפרק כמעט כל בעיה, משום שבכל סוג ... סיבתיות רלוונטי בכל אינטראקציה אנושית, בכל פעם שמחליטים החלטות משמעותיות, בכל ויכוח או שיחה, ובוודאי בכל טיפול רגשי או קבלת החלטות מקצועית. בכל מצב כזה, ברגע שעולה טענה של למה ככה? והתשובה היא כי..., מומלץ לבצע את ... לנו שהקשר לכאורה בין סיבה לתוצאה איננו הדוק כמו שחשבנו. לסיכום: כלי משמעותי לחשיבה בהירה ופתרון בעיות ניתוח סיבתיות מאפשר לנו לקחת כל טענה, קטנה או גדולה, ולפרק אותה לארבעה רכיבים: הסיבה, התוצאה, המחשבה שהסיבה מחייבת את ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון - 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: משמעותיות, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משמעותיות, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי, מאמן אישי להרזיה, ייעוץ טיפולי בנושאי משמעותיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 22:56:10 - wesi1