...
משימות, ניהול זמן, איך לנהל את הזמן? איך לתעדף
משימות? חלוקת
משימות לקטגוריות, איך לדעת מאיפה להתחיל? מאיזו
משימה להתחיל, איך לנהל
משימות? איך לעמוד בלוחות זמנים? פריורטיזציה, איך לקבוע סדר עדיפויות? ניהול סדר יום איך לתעדף
משימות ולנהל זמן בצורה יעילה? כשאדם נמצא במצב שבו יש לו הרבה מאוד
משימות, והוא לא יודע מאיפה להתחיל, קיימות דרכים שונות לתעדף ולנהל את הזמן בצורה אפקטיבית. אליעד כהן מציע שיטה המארגנת את
המשימות לפי קטגוריות, כך
שהמשימות מקבלות סדר עדיפויות מוגדר וברור, מה שמסייע להתמודד עם כמות רבה של
משימות בצורה ממוקדת ויעילה. איך לחלק
משימות לקטגוריות? השלב הראשון בתהליך תיעדוף
המשימות הוא לחלק את
המשימות לקטגוריות ברורות. לדוגמה, אם מדובר בניהול עסק,
המשימות יכולות להתחלק לקטגוריות כמו: ניהול עובדים, שיווק, הגדלת מכירות, מחשוב, אבטחת מידע ועוד. כל קטגוריה משויכת לתחום ... מסוים, וזה מאפשר להקנות לכל
משימה קונטקסט ברור. לאחר החלקת
המשימות לקטגוריות, כל קטגוריה מקבלת התייחסות שונה. איך לבחור את הקטגוריה החשובה ביותר? לאחר
שהמשימות חולקו לקטגוריות, השלב הבא הוא תעדוף הקטגוריות עצמן. השאלה המרכזית שצריך לשאול את עצמנו היא: איזו קטגוריה עשויה ... החלטות התיעדוף. מה לעשות כשיש
משימות שלא ניתן לתעדף בקלות? לפעמים יש
משימות שלא בהכרח משתייכות לקטגוריה החשובה ביותר, אך יכולות להביא תועלת מיידית. לדוגמה,
משימה הדורשת זמן מינימלי אך יכולה להניב תוצאה חיובית מידית עשויה להיות חשובה יותר לעשייה מיידית. לכן, גם כאשר יש כמות רבה של
משימות והדילמה היא מה לעשות קודם, שיטה של חלוקה לקטגוריות עוזרת להקל על הבחירה. איך לתעדף בתוך כל קטגוריה? לאחר שמחליטים ... בה נתמקד, השלב הבא הוא תיעדוף
המשימות בתוך אותה קטגוריה. לדוגמה, אם אנו עובדים על
משימות שקשורות לשיווק, נצטרך לשאול את עצמנו: איזו
משימה עשויה להביא את התועלת הרבה ביותר ביחס לזמן שיידרש לבצע אותה? כך, נוכל למקד את המשאבים והזמן
במשימות החשובות ביותר. אליעד מציע לעבור על כל
משימה ולבחון את העלות שלה לעומת התועלת שהיא צפויה להביא, ואז להחליט איזו
משימה לבצע קודם. ניהול זמן בצורה אפקטיבית לאחר תיעדוף
המשימות וקטגוריות
המשימות, יש להקצות זמן לכל
משימה בצורה מושכלת. ניהול זמן נכון מחייב לא להיות פזיזים בתהליך, אלא להקדיש מחשבה לכל