אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משוגע ✔איך לרפא סכיזופרניה? איך להפוך משוגע לחכם? איך לרפא מחלות נפש? איך לשכנע משוגעים? איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? איך לגרום למישהו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לרפא סכיזופרניה? איך להפוך משוגע לחכם? איך לרפא מחלות נפש? איך לשכנע משוגעים? איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך להתמודד עם חולי נפש? איך לטפל בהפרעת אישיות? אולי אני משוגע? אולי הוא צודק?
איך לרפא סכיזופרניה והפרעות נפש באמצעות בירור האמת?

הגישה המרכזית שאליעד כהן מציג לטיפול בהפרעות נפשיות קשות, כגון סכיזופרניה, פרנויה והפרעות אישיות שונות, מתבססת על בירור האמת יחד עם המטופל, במקום ניסיון לשכנעו שהוא טועה. הרעיון המרכזי הוא שלא נכון לנסות לשכנע אדם עם תפיסות שווא שהן שגויות, אלא צריך לנהל איתו דיאלוג אמיתי ולברר יחד איתו האם הוא צודק או לא.

למה גישה ישירה לשכנוע בדרך כלל נכשלת?

הטעות הנפוצה בטיפול בסכיזופרנים ואנשים עם מחשבות שווא היא שהמטפל מניח מראש שהוא "הבריא" ושהמטופל הוא "המשוגע" שצריך לתקן. לדוגמה, אם אדם טוען שעוקבים אחריו, המטפל הממוצע יגיד לו מיד: "אף אחד לא עוקב אחריך", ובכך ייצור התנגדות אצל המטופל. המטופל ירגיש לא מובן, לא יקשיב למטפל, והטיפול ייכשל.

אליעד מדגיש שכדי להצליח בטיפול, הגישה צריכה להיות שונה לחלוטין. במקום להתנגד למטופל, צריך להניח שאולי המטופל באמת צודק ואולי המטפל טועה, או אולי שניהם טועים. חשוב לבדוק את הטענות של המטופל באופן כן ורציני, כאילו הן טענות של מומחה או של אדם חכם במיוחד.

איך ליישם את הגישה באמצעות דוגמאות?

כאשר מטופל אומר "יש מצלמה נסתרת בקיר שעוקבת אחריי", התגובה הנכונה היא לא לומר לו שהוא מדמיין, אלא להציע לבדוק יחד האם יש מצלמה כזו. המטפל צריך לשאול את המטופל שאלות ענייניות כמו: "למה אתה חושב שיש מצלמה?", "האם ראית אותה?", "היכן בדיוק היא מוסתרת?". בדיקה כזו יוצרת אמון ותחושה אצל המטופל שמתייחסים אליו ברצינות, ובכך מקרבת להסכמה ולהבנה הדדית.

אליעד מבטיח שבמאה אחוז מהמקרים שבהם מתייחסים ברצינות לטענות המטופל ובודקים איתו ביחד, מגיעים בסופו של דבר להסכמה. או שמגלים שאכן יש מצלמה, או שמגלים שאין מצלמה, או שמגיעים להבנה עמוקה יותר לגבי המקור של מחשבת השווא.

דוגמה נוספת היא אדם שטוען "יש פה פיל" כשאחרים לא רואים שום פיל. במקום לפסול אותו מיד, צריך לשאול אותו שאלות כגון: "למה אתה חושב שיש פה פיל?", "איך הפיל נראה?", "מה בדיוק גורם לך לחשוב כך?". אם המטפל מדבר עם המטופל בכבוד, כאילו הוא אדם חשוב או אפילו אלוהים עצמו, אז המטופל ישתף פעולה ברצון ובסופו של דבר יגיעו יחד לאמת.

מדוע הכבוד והפתיחות קריטיים להצלחת הטיפול?

נקודה מרכזית בהרצאה של אליעד כהן היא החשיבות של כבוד הדדי ושל פתיחות אמיתית בין המטפל למטופל. אם המטפל בטוח שהוא צודק ושאינו יכול לטעות, הוא לא יצליח לשכנע את המטופל ואף לא יוכל להבין את נקודת המבט שלו. לעומת זאת, כשהמטפל בא מתוך הבנה שאולי המטופל צודק, נפתח מקום אמיתי לשיח, והמטופל מרגיש נוח יותר לבטא את מחשבותיו ורגשותיו. עצם היחס המכבד גורם למטופל להיות פחות מתגונן ויותר פתוח לשינוי אמיתי.

כיצד הגישה הזו מתאימה למצבי שכנוע בחיי היומיום?

אליעד כהן מסביר שהשיטה מתאימה לא רק להפרעות נפשיות, אלא גם למצבים יומיומיים של שכנוע. למשל, ילד שלא רוצה להכין שיעורי בית. במקום לכפות עליו את הדעה שלך ("אתה חייב להכין שיעורים!"), כדאי לברר איתו למה הוא לא רוצה, מה מניע אותו, אולי באמת כרגע עדיף לו לשחק, ואולי אפשר למצוא פתרון ביניים.

דוגמה נוספת קשורה לדיונים פוליטיים - אם אדם תומך בביבי נתניהו והשני מתנגד לו, שניהם בדרך כלל בטוחים בצדקת דרכם. אבל אם ינסו לשאול בכנות "אולי השני צודק?", יוכלו להגיע להבנה ולמכנה משותף. הגישה הזו מאפשרת לפתור ויכוחים מורכבים וליצור הבנה אמיתית בין אנשים.

איך לבצע בפועל את תהליך בירור האמת?

הדרך המעשית לברר את האמת היא לשאול שאלות ענייניות ויסודיות. למשל, אם המטופל טוען שעוקבים אחריו במסוק, אפשר לשאול אותו:
  • מי בדיוק עוקב אחריך?
  • למה אתה חושב כך?
  • איזה הוכחות יש לך לכך?
באותו זמן המטפל צריך גם לשאול את עצמו:
  • האם אני בטוח שאין מעקב אחריו?
  • האם יש סיכוי שהמטופל צודק ואני טועה?
שאלות אלו יוצרות דיאלוג פתוח, מקרבות את המטופל למטפל, ומאפשרות להגיע להסכמה או לפחות להבנה טובה יותר של המצב.

האם קיימים מצבים בהם המטפל אינו יודע איך לברר את האמת?

אליעד כהן מדגיש שאם המטפל אינו יודע איך לבדוק את האמת באופן ישיר, עדיין עליו להיות פתוח לאפשרות שהמטופל צודק. עצם ההבנה הזאת - "אולי הוא צודק ואני משוגע" - כבר מייצרת דינמיקה בריאה של טיפול ושיח.

לסיכום, הגישה המרכזית של אליעד כהן מתבססת על הנחות יסוד פשוטות אך מהפכניות:
  • לא לשלול מראש את טענות המטופל.
  • להתייחס בכבוד וברצינות לכל טענה.
  • לברר יחד מה האמת בלי הנחות מוקדמות.
  • להיות פתוח לכך שהמטופל צודק.
כך, לפי אליעד, אפשר לרפא גם הפרעות נפש קשות וגם להצליח לשכנע ולהגיע להסכמות במצבים מורכבים בחיים.
איך אפשר לרפא סכיזופרניה והפרעות נפש קשות?

הסיכום מתאר בפירוט את הגישה המומלצת על ידי אליעד כהן לטיפול ולריפוי של סכיזופרניה, פרנויה, פיצול אישיות, והפרעות נפש קשות אחרות. במקום הגישה הנפוצה של ניסיון לשכנע אדם שהוא טועה ("אתה מדמיין", "אתה משוגע"), הגישה היעילה ביותר, לפי אליעד כהן, היא בירור משותף של האמת. השיטה מבוססת על ההבנה העמוקה שתמיד קיימת האפשרות שהמטופל צודק והמטפל טועה, או ששניהם טועים, ולכן אין לבוא בגישה של עליונות אלא מתוך רצון אמיתי וכנה לברר את האמת ביחד.

מדוע לא כדאי לנסות לשכנע את המטופל שהוא טועה?

כאשר אדם סכיזופרן אומר, לדוגמה, שעוקבים אחריו, הגישה הנפוצה והלא נכונה היא להגיד לו: "אתה טועה, אף אחד לא עוקב אחריך". גישה זו לא יעילה כי היא מיד סוגרת את האדם וגורמת לו להתבצר עוד יותר בעמדתו. לפי ההסבר, ככל שמנסים לשכנע אדם שהוא טועה, כך הוא פחות פתוח להקשיב או לשנות את דעתו.

לדוגמה, אדם הטוען שיש מצלמה נסתרת בקיר שמצלמת אותו, מיד לומר לו שהוא מדמיין רק יגרום לו להרגיש מנותק ומבודד. במקום זאת, יש לומר: "אולי באמת יש מצלמה, אולי אתה צודק, בא נבדוק את זה ביחד". ברגע שהאדם מרגיש שהמטפל פתוח להקשיב לו ברצינות, הוא מתחיל להיפתח לשיחה משמעותית ואמיתית יותר.

איך בדיוק מבצעים את הבירור המשותף של האמת?

אליעד כהן מדגים זאת בעזרת מספר דוגמאות מעשיות:
  • אדם שטוען שעוקבים אחריו עם הליקופטר - במקום לפסול מיד את הטענה שלו, על המטפל לשאול אותו: "מה גורם לך לחשוב כך? האם ראית את ההליקופטר יותר מפעם אחת? איך בדיוק הוא עוקב אחריך?" המטפל צריך במקביל לשאול את עצמו: "למה אני בטוח שהוא טועה? האם אני באמת יודע שאין הליקופטר שעוקב אחריו?" על ידי בירור משותף, גם המטפל וגם המטופל מתחילים לחקור יחד את המציאות ולמצוא מכנה משותף.
  • אדם הטוען שיש פיל בחדר שאחרים לא רואים - במקום לומר מיד שאין שום פיל, המטפל ישאל בכבוד ובסקרנות: "מה אתה מתכוון כשאתה אומר פיל? איך אתה רואה אותו? האם הפיל הזה דומה לפילים שאנחנו מכירים או שהוא שונה?" הגישה היא להקשיב לו כאילו הוא פרופסור או אפילו אלוהים, ולכבד מאוד את נקודת המבט שלו כדי להגיע לתובנות אמיתיות.
מה החשיבות של כבוד ופתיחות בטיפול בהפרעות נפש?

הגישה המרכזית שמוצגת בהרצאה מבוססת על כבוד מלא ופתיחות אמיתית לטענות של המטופל. אליעד מדגיש שהטעות העיקרית של מטפלים היא תחושת העליונות: "אני נורמלי והוא המשוגע". כאשר המטפל מגיע בגישה כזו, הוא סוגר מראש את האפשרות להבין לעומק את המטופל. המטפל חייב להיות פתוח לאפשרות שהוא עצמו טועה והמטופל צודק, או ששניהם טועים. עצם הגישה המכבדת והפתוחה מובילה את המטופל להרגיש מובן יותר ומאפשרת לדיאלוג להיות אפקטיבי ומשמעותי.

כיצד ניתן ליישם את הגישה במצבי שכנוע אחרים?

אליעד מסביר שהשיטה יעילה לא רק להפרעות נפשיות, אלא גם בכל מצב שדורש שכנוע. לדוגמה, אם ילד לא רוצה להכין שיעורי בית, ההורה לא צריך להכריח אותו מיד אלא לברר איתו בכנות: "למה אתה לא רוצה לעשות שיעורים? אולי באמת כדאי לך לשחק עכשיו? אולי יש דרך אחרת לפתור את זה?" בדיקה משותפת של האמת מאפשרת למצוא פתרון מוסכם שמתאים לשני הצדדים.

גם בוויכוחים פוליטיים השיטה עובדת. אם אדם תומך בביבי ואחר מתנגד, במקום לשכנע בכוח, הגישה תהיה לברר ביחד איפה כל צד אולי טועה, איפה הוא צודק, ומה אפשר ללמוד מהאחר. רק בגישה כזו אפשר להגיע להסכמה אמיתית.

איך מתמודדים עם ספקות ועם אי - ודאות במהלך הבירור?

אחד ההיבטים החשובים של הגישה הוא ההכרה בכך שאף אחד לא יכול להיות בטוח לחלוטין במציאות. כשבודקים טענה של המטופל כמו "יש מצלמה נסתרת" או "עוקבים אחריי", השאלות הופכות להיות כלי לבירור עמוק ואמיתי. בשלב מסוים, המטפל והמטופל עשויים לגלות שהם לא בטוחים לגמרי מי צודק, ולכן עליהם להמשיך לבדוק ביחד. תהליך זה מקרב את המטפל והמטופל ויוצר קשר של אמון וכבוד.

מה ההבדל המרכזי בין גישה זו לגישות טיפוליות אחרות?

ההבדל העיקרי הוא שגישות טיפוליות מסורתיות בדרך כלל מבוססות על תפיסת עליונות של המטפל והניסיון "לתקן" את המטופל. לעומת זאת, הגישה שאליעד מציג מבוססת על פתיחות הדדית, ספקנות בריאה וחקירה משותפת של האמת. לפי אליעד, גישה זו מביאה להסכמה ב - 100% מהמקרים אם היא מיושמת באופן מלא ובכנות אמיתית.

כיצד ניתן ללמוד עוד על יישום השיטה?

אליעד מציע למי שמעוניין ללמוד עוד על הגישה הזו לחפש באינטרנט מושגים כמו "איך לגרום למישהו להסכים איתך", "איך לשכנע אנשים", "טיפול בהפרעות נפשיות", "איך להסביר דברים" ו"איך לשכנע משוגעים", כדי להרחיב את ההבנה של דיאלוג פתוח וכבוד אמיתי במהלך טיפול ושכנוע.
איך ניתן לרפא אנשים סכיזופרניים והפרעות נפש קשות אחרות?

ההסבר מתייחס לכל סוגי המחלות הנפשיות, גם לסכיזופרניה, פרנויה, פיצול אישיות והפרעות קליניות אחרות. הרעיון המרכזי הוא שלא צריך לנסות "לרפא" את האדם בכך שמשכנעים אותו שהוא טועה. במקום זאת, יש לבוא בגישה של בירור האמת יחד עם המטופל, מתוך ההבנה שאולי הוא צודק ואולי המטפל הוא זה שטועה.

כאשר אדם סכיזופרן טוען, לדוגמה, שעוקבים אחריו, הגישה השגויה היא לנסות לסתור אותו מיד, להגיד לו "אף אחד לא עוקב אחריך" ולצפות שהוא ישתכנע. גישה כזו כמעט אף פעם לא עובדת. לעומת זאת, הגישה המומלצת היא לבדוק איתו יחד האם באמת עוקבים אחריו. זה אומר לשאול אותו: "מי עוקב אחריך?", "למה אתה חושב שעוקבים אחריך?", "איפה הם נמצאים?" ולברר את הטענות שלו ברצינות.

מדוע חשוב להתייחס לטענות המטופל ברצינות?

על פי ההסבר, בכל אינטראקציה בין מטפל למטופל יש אפשרות שהמטופל צודק והמטפל טועה, שהמטפל צודק והמטופל טועה, או ששניהם טועים (או ששניהם צודקים בדרך מורכבת יותר). אם באים למטופל בתחושה של "אני הנורמלי, אתה המשוגע", סוגרים את הדלת להבנה אמיתית, וכמעט אין סיכוי להגיע להסכמה.

דוגמה נוספת היא אדם שטוען שיש מצלמה נסתרת בקיר שעוקבת אחריו. במקום לומר לו "אתה מדמיין", הגישה צריכה להיות: "אולי באמת יש מצלמה מוסתרת, אולי אני לא מודע לכך. בא נבדוק יחד". במאה אחוז מהמקרים, אם בודקים יחד את האמת עם גישה פתוחה, מגיעים לנקודה משותפת של הסכמה.

איך דוגמת הפיל ממחישה את הגישה?

אם אדם טוען "יש פה פיל", ואחרים לא רואים אותו, הגישה המומלצת היא לא ישר לומר "אין פה שום פיל". במקום זאת, שואלים אותו למה הוא מתכוון, איך הוא רואה את הפיל הזה, ומה מוביל אותו למסקנה שמדובר בפיל. צריך לדבר איתו בכבוד, כאילו הוא פרופסור באוניברסיטה או אפילו אלוהים שמדבר אל האדם, ולנסות להבין למה הוא מתכוון.

כיצד מיישמים את הגישה במצבי שכנוע אחרים?

הרעיון הזה תקף לא רק בטיפול בהפרעות נפשיות, אלא גם בכל מצב שכנוע אחר. לדוגמה, אם ילד לא רוצה לעשות שיעורי בית, במקום לגשת אליו בגישה של "אני צודק, אתה טועה, אתה חייב לעשות שיעורים", אפשר באמת לבדוק איתו: למה הוא לא רוצה, אולי הוא צודק, אולי כרגע עדיף לו לשחק, אולי יש דרך ביניים.

הדבר נכון גם בוויכוחים פוליטיים, כמו בין מי שאוהב את ביבי למי ששונא אותו. אם אחד הצדדים בטוח שהוא צודק לגמרי והשני טועה, אין אפשרות לדיאלוג. אבל אם באמת בודקים יחד "אולי יש פה משהו שאני לא רואה, אולי הצד השני גם צודק בנקודות מסוימות", אפשר להגיע להבנה משותפת.

איך אפשר לבדוק בפועל מה האמת?

מי שאומר "עוקבים אחרי בהליקופטר" או "יש פה מצלמה מוסתרת", אפשר לשאול אותו: "איך הגעת למסקנה הזאת?", "מה גורם לך לחשוב כך?", "האם יש הוכחות?" ובאותה מידה המטפל צריך לשאול את עצמו: "למה אני חושב שלא עוקבים אחריו?", "האם אני בטוח שאני לא טועה?".

ייתכן שבמהלך השאלות והבדיקות אנשים יגלו שהם לא יודעים בוודאות את התשובה, ושניהם יצטרכו להמשיך ולברר. עצם הגישה הזאת - לקחת את הטענות של המטופל ברצינות ולשאול את השאלות הנכונות - מקרבת מאוד את המטופל למטפל, ופותחת אפשרות להגיע להסכמה ולשיפור במצב הנפשי.

איך ללמוד עוד על יישום השיטה?

בהסבר המקורי מצוין שאפשר לגשת לאתר ולחפש נושאים כמו "איך לגרום למישהו להסכים איתך", "איך להסביר את עצמך", "טיפול בהפרעות נפשיות" או "איך לשכנע משוגעים". יש שם הרחבות על האופן שבו עורכים דיון עם אדם בעל טענות קיצוניות, ועל הדרך לשאול שאלות ולבדוק את האמת יחד.
תהליכים שנאה לטפל במחלות נפשיות ליצור מחלות נפש התמודדות עם מחשבות שווא טעות לשכנע טיפול בהפרעה נפשית האם הפרעות נפשיות לשכנע משוגעים אולי אני משוגע אולי הוא צודק איך לגרום לאישה איך לגרום לבחור איך לגרום לבחורה איך לגרום לגבר איך לגרום לה להסכים איתך איך לגרום לו להסכים איתך איך לגרום למישהו להסכים איך לגרום למישהו להסכים איתך איך להפוך משוגע לחכם איך להשפיע איך להשפיע על אנשים איך להתמודד איך להתמודד עם חולי נפש איך לטפל איך לטפל בהפרעה נפשית איך לטפל בהפרעות אישיות איך לטפל בהפרעות נפשיות איך לטפל בהפרעת אישיות איך לטפל בחולה נפש איך לטפל בחולי נפש איך לטפל במחלה נפשית איך לטפל במחלות נפש איך לטפל במחלות נפשיות איך לטפל במחלת נפש איך לרפא איך לרפא מחלות נפש איך לרפא סכיזופרן איך לרפא סכיזופרניה איך לשכנע איך לשכנע אנשים איך לשכנע מישהו איך לשכנע מישהו להסכים איתך איך לשכנע משוגע איך לשכנע משוגעים אישיות אני משוגע בעיה נפשית בעיות נפשיות האם אני משוגע האם הפרעה נפשית האם הפרעות נפשיות האם לטפל בהפרעה נפשית האם לטפל במחלת נפש הפרעה הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות התמודדות חולה נפש חולי נפש חכם טיפול טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפולים טיפש לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה להסכים איתך לגרום לו להסכים איתך לגרום למישהו להסכים לגרום למישהו להסכים איתך לגרום למשוגע לגרום למשוגעים להסכים להסכים איתך להפוך משוגע לחכם להשפיע להשפיע על אנשים להתמודד להתמודד עם חולי נפש לטפל לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לרפא לרפא מחלות נפש לרפא סכיזופרן לרפא סכיזופרניה לשכנע לשכנע אנשים לשכנע מישהו לשכנע מישהו להסכים לשכנע מישהו להסכים איתך לשכנע משוגע לשכנע משוגעים מהן מחלות נפש מחלה נפשית מחלות מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מטופל מטופלים מטפל מי צודק מישהו להסכים איתך משוגע משוגעים נפש סכיזופרן סכיזופרניה פסיכיאטר פסיכיאטריה צודק שיגעון שכנוע
שיגעון או גאון, מהו שיגעון? מי משוגע? משוגע או חכם, חכם או משוגע, ההגדרה של שיגעון, ההגדרה של חוכמה, איך לדעת מי משוגע? האם אתה משוגע? אולי אתה משוגע? בית משוגעים
שיגעון או גאון, מהו שיגעון? מי משוגע? משוגע או חכם, חכם או משוגע, ההגדרה של שיגעון, ההגדרה של חוכמה, איך לדעת מי משוגע? האם אתה משוגע? אולי אתה משוגע? בית משוגעים
שיגעון או גאון, מהו שיגעון? מי משוגע? משוגע או חכם, חכם או משוגע, ההגדרה של שיגעון, ההגדרה של חוכמה, איך לדעת מי משוגע? האם אתה משוגע? אולי אתה משוגע? בית משוגעים מהי ההגדרה המדויקת של שיגעון ושל חוכמה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה מי באמת משוגע ומי באמת גאון או חכם, ואיך ניתן להבחין בין השניים. אליעד מתחיל בטענה פשוטה לכאורה: משוגע הוא מי שחושב דברים לא הגיוניים, וגאון הוא מי שחושב דברים הגיוניים, אך אולי מעבר להבנתנו. השאלה המרכזית שאליעד ... הגדרת השיגעון? אליעד משתמש בניסוי מחשבתי על מנת להדגים כיצד מספר האנשים המשוכנעים בדבר מסוים משפיע על השאלה מי משוגע. הוא מדגים זאת באמצעות דוגמה של אדם שנמצא בחדר לבד, ולפתע נכנס אדם אחר וטוען שיש פה פיל. האדם הראשון כמובן יחשוב שהשני משוגע, שכן הוא עצמו לא רואה פיל בחדר. אם לאחר מכן ייכנס אדם שלישי ויאמר אותו דבר, הוא יחשוב ששניהם משוגעים, וכך הלאה. אך ככל שיגדל מספר האנשים שאומרים שיש פיל, כך יתחיל האדם לפקפק בשפיותו שלו עצמו. אליעד מוסיף ... שבו יכנסו האנשים בזה אחר זה ויטענו את הטענה המוזרה. כשנכנסים אחד אחרי השני, קל יותר להתייחס לכל אחד כמשוגע ולבטל את דעתם בהדרגה, כי הראשון כבר תויג כמשוגע, ולכן קל יותר לסווג את הבאים אחריו באותה דרך. לעומת זאת, אם מאה אנשים נכנסים יחד, הם עדיין לא תויגו כמשוגעים, ולכן האדם יתחיל לחשוש יותר שאולי הוא עצמו טועה, ואולי הוא המשוגע. מה ההבדל בין משוגע לבין אדם שמתפלל? אליעד מביא דוגמה נוספת להמחשת ההבדל התפיסתי בין שיגעון לבין התנהגות חברתית מקובלת. אם נראה אדם מדבר עם קיר רגיל, נסיק מיד שהוא משוגע. לעומת זאת, אדם שעומד בכותל המערבי ומדבר עם אותו קיר בדיוק נחשב כאדם שפוי ואף דתי, שכן הוא כביכול ... שהיו אוכלים ממנה היו משתגעים. בסיפור, המלך התלבט: אם הוא ימשיך לאכול מהתבואה השפויה, כל הנתינים שלו יחשבו שהוא המשוגע, כי כל העם אכל מהתבואה המשוגעת. לבסוף הוא בחר לאכול מתבואתם, אך עם מודעות לכך שהוא משוגע. אליעד משתמש בסיפור הזה כדי להראות ששיגעון או חוכמה הם עניין של פרספקטיבה. אפשר לחיות בתוך שיגעון מסוים ולהכיר ... מושגים מוחלטים, אלא מושגים יחסיים שתלויים מאוד בסביבה ובמספר האנשים החושבים או מתנהגים בדרך מסוימת. מהו שיגעון? מי באמת משוגע? האם אני משוגע? שיגעון או חוכמה? סיפור התבואה המשוגעת של רבי נחמן איך להבדיל בין גאון למשוגע? האם המציאות אובייקטיבית?
גאון או משוגע, למה חכם אמיתי חייב להיראות כמו משוגע? למה גאון חייב להיראות כמו משוגע? איך לבחור מנטור? איך לבחור יועץ? קושיות על חכם אמיתי, חכם או טיפש, למה חכם חייב להיראות כמו טיפש? קושיות על הצדיק, ביקורת על אליעד כהן
גאון או משוגע, למה חכם אמיתי חייב להיראות כמו משוגע? למה גאון חייב להיראות כמו משוגע? איך לבחור מנטור? איך לבחור יועץ? קושיות על חכם אמיתי, חכם או טיפש, למה חכם חייב להיראות כמו טיפש? קושיות על הצדיק, ביקורת על אליעד כהן
גאון או משוגע, למה חכם אמיתי חייב להיראות כמו משוגע? למה גאון חייב להיראות כמו משוגע? איך לבחור מנטור? איך לבחור יועץ? קושיות על חכם אמיתי, חכם או טיפש, למה חכם חייב להיראות כמו טיפש? קושיות על הצדיק, ביקורת על אליעד כהן מדוע חכם אמיתי עלול להיראות משוגע? הנושא המרכזי בהרצאה זו עוסק בקשר שבין חוכמה לטירוף. אליעד כהן מסביר כי חכם אמיתי חייב לעיתים להיראות משוגע בעיני אחרים. הוא טוען כי כאשר אדם לומד ממישהו חכם, לא תמיד הדברים שהוא אומר יהיו הגיוניים ומובנים לו ... בפער ההבנה שבין השכל של הלומד לבין השכל של מי שהוא חכם ממנו. האם כדאי להחליף מנטור שלא נראה משוגע? אליעד מציין כי כאשר אתה לומד ממישהו וכל מה שהוא אומר נשמע לך הגיוני לחלוטין, זה עשוי להצביע על ... יכולה להיראות לא מובנת לגמרי לאדם הפשוט. האם מניפולציות יכולות להיראות כחוכמה? אליעד מציין כי לא כל מי שנראה משוגע הוא בהכרח חכם. ישנם אנשים המשתמשים במניפולציות בכוונה על מנת להיראות חכמים או בעלי ידע גבוה. לדוגמה, במכירות או ... שהשכל שלו לא יהיה גלוי לחלוטין. אולם, אם השכל שלו היה נחשף במלואו, ייתכן כי אנשים היו תופסים אותו כמשוגע, כי הפער בין השכל שלו לשכל של האחרים הוא כל כך גדול. אליעד מסביר שהרבה פעמים חכם אמיתי מדבר בשפה שהשומע יכול להבין, ובכך הוא משאיר את חלק מהשכל שלו מוסתר. כיצד יש להתבונן במחשבות משוגעות שיש בנו עצמנו? לכל אחד מאיתנו יש לעיתים מחשבות שנראות לו כמשוגעות. אליעד מציין כי לא תמיד מחשבות כאלה הן באמת מנותקות מהמציאות. לעיתים אלו תובנות עמוקות שמסיבות שונות נראות לנו ... מחשבות שנראות מטורפות מבלי לבדוק אם מדובר בתובנה חכמה ועמוקה שלא הצלחנו להבין במלואה. חכם נראה טיפש גאון נראה משוגע משוגע שהוא גאון אולי המשוגע גאון? חוכמה שנראית טיפשות הבנת קושיות על הצדיק מניפולציה מול חוכמה אמיתית מדוע חכם אמיתי עלול להיראות משוגע? בתחילת הדברים נאמר שמחויב המציאות, או במילים אחרות ב - 100% או אפילו ב - 99999%, שכאשר לומדים ממישהו חכם באמת, לפעמים הוא ייראה כמו משוגע לגמרי, או כמו שאומרים קוקוריקו על כל הראש. המשמעות היא שכאשר בן אדם לומד ממישהו חכם, לא מספיק שיראה לו כל הזמן הגיוני ורציני. דווקא אם לאדם החכם יש רגעים שהוא נראה בהם ממש משוגע, יתכן שזה מוכיח שהוא חושב בדרך שונה ומפותחת יותר. אם הכל תמיד היה נשמע למאזין ברור והגיוני, סביר להניח ... ההבנה בין השכל של האדם הלומד לשכל של מי שהוא חכם ממנו. מדוע רצוי להחליף מנטור שאינו נראה לעולם משוגע? נאמר שאם יש לך מנטור, גורו או מדריך, וכל מה שהוא אומר לך תמיד נשמע הגיוני ב - 100%, ... אם כך, כמה כבר הוא יכול לקדם אותך? הרי אם אינך מוצא שום נקודה שבה הוא נשמע הזוי או משוגע, כנראה שלא גילית שיש לו היגיון גבוה בהרבה משלך. כשכן מופיעים אצלו רעיונות שנראים משוגעים לגמרי, זה יכול לנבוע מפער ההבנה שלך. לא תמיד זה אומר שהוא באמת חכם, אך אם הוא באמת חכם, כמעט בוודאות יהיו דברים שאינך תופס את היגיונם, ותראה אותם כמשוגעים. כיצד מסביר רבי נחמן מברסלב את הרעיון של קושיות על הצדיק? רבי נחמן מברסלב אומר שמוכרח שיהיו קושיות על ... המציאות עצמה. בדרך זו מובן שגם צדיק אמיתי, שחושב בצורה קרובה יותר אל ההיגיון של המציאות, עלול להיראות לנו כמשוגע. כיצד מניפולציה יכולה להיראות כחוכמה? חשוב להבחין שלא כל מי שנראה משוגע הוא חכם, ויכולות להיות גם מניפולציות שבהן אדם עושה דברים הזויים בכוונה, כדי ליצור סביבו אווירה של מסתורין וחוכמה ... שעושים מעשים מוזרים כדי לתחזק סביבם דימוי של בלתי מובן וגבוה יותר מהתלמידים. לכן, עצם העובדה שמישהו נראה לך משוגע לא מוכיחה בהכרח שהוא באמת חכם. אבל כאשר מדובר באדם שהוא באמת חכם, סביר מאוד להניח שיימצאו דברים שתחשוב שהם משוגעים, רק מפני שאתה לא מבין את ההיגיון שלו. האם חכם אמיתי תמיד חושף את כל השכל שלו? ישנו הסבר ... בשפה של השומע, להתאים את עצמו לרמתו, ולהסתיר חלק מהשכל הגבוה שלו. לכן, לא בטוח שכל אחד יראה בו משוגע כל הזמן. עם זאת, ברגעים שבהם מעט מהשכל הגדול שלו זולג החוצה, הוא עלול להישמע או להיראות משוגע לחלוטין. אם היינו נחשפים לכל מה שבאמת עובר לו בראש, כנראה שלא היינו מצליחים להבין אותו והיינו בטוחים שהוא איבד את דעתו לגמרי. כיצד יש להתבונן במחשבות משוגעות שיש בנו עצמנו? נאמר שלכל אחד מאיתנו יש לפעמים מחשבות שנראות לו משוגעות. לא תמיד אלה באמת מחשבות מנותקות מהמציאות, לפעמים זו דווקא חוכמה גדולה שנראית לנו מופרכת, רק מפני שאנו לא ... שמבטלים מחשבות שנראות מטורפות, כדאי לבחון אם אולי מדובר בתובנה עמוקה שעדיין לא הגענו להבנתה. במילים אחרות, מה שנראה משוגע יכול להיות סוג של חוכמה גבוהה יותר, שהפער בינינו לבינה גורם לנו לפרש אותה כטירוף. חכם אמיתי ומשוגע קושיות על הצדיק פערי הבנה בין אדם רגיל לחכם מניפולציה מול חוכמה אמיתית התמודדות עם מחשבות משוגעות חכם נראה טיפש, גאון נראה משוגע, משוגע שהוא גאון, אולי המשוגע גאון? אולי הטיפש חכם? טיפש שהוא חכם, חוכמה שנראית טיפשות, טיפש או חכם, משוגע או גאון
משוגע או חכם, משוגע שחושב שהוא חכם, חוכמה משוגעת, שיגעון חכם, חכם או משוגע
משוגע או חכם, משוגע שחושב שהוא חכם, חוכמה משוגעת, שיגעון חכם, חכם או משוגע
משוגע או חכם, משוגע שחושב שהוא חכם, חוכמה משוגעת, שיגעון חכם, חכם או משוגע איך נדע אם האדם חכם או שהוא בעצם משוגע שחושב שהוא חכם? אליעד כהן מסביר שלפעמים האדם הוא כל כך משוגע, עד שהוא בטוח שהוא האדם החכם ביותר. אליעד מתאר שלושה סוגי משוגעים: משוגע שיודע שהוא משוגע. משוגע שאינו יודע שהוא משוגע. משוגע שכל כך משוגע עד שהוא בטוח שהוא הכי חכם. מבין השלושה, המשוגע השלישי הוא הכי קשה להצלה, כי הוא בכלל לא מודע לשיגעון שלו. האדם משוכנע לחלוטין בכך שהוא חכם, ולכן ... בעצם מדברים? אליעד מסביר שהתשובה לכך טמונה בהכרה שבעצם בתוך כל אדם נמצאים שני הצדדים גם יחד - הצד המשוגע והצד החכם. האדם, לפי אליעד, מזדהה כרגע עם הצד המשוגע ביותר שבתוכו, ולכן נראה לו שהוא חכם, אבל אפשר לתקשר עם אותו חלק באדם שכן יכול להבין את האמת. האם הדבר הכי משוגע הוא דווקא הדבר הכי חכם? אליעד כהן מסביר כי לעיתים דווקא הדבר שנראה לאדם הכי משוגע - הוא הדבר הכי חכם. הוא נותן דוגמה לכך בתפיסה האומרת שהכל הוא גם אחד וגם לא אחד בו ... יכול להכיל את המחשבה שדבר והיפוכו יכולים להתקיים ביחד. האדם בטוח שמדובר בשיגעון, אבל אליעד מציין שאולי דווקא הרעיון המשוגע הזה הוא השיא של החוכמה. אליעד מדגיש שכאשר הוא מציע את הרעיון הזה לאדם, הוא בעצם מערער את הוודאות ... מלאה וריקה בו - זמנית? לכאורה, התפיסה הרגילה אומרת שזה בלתי אפשרי. אבל אליעד מציין שאם האדם הוא אכן משוגע, אין לו שום בעיה לחשוב שהדבר אפשרי. הוא מוסיף דוגמה של יהלום מלוכלך בבוץ - האדם יכול לראות ביהלום ... ונכונים תמיד, הוא לעולם לא יוכל לקבל מציאות סותרת. לכן, בעיני האדם הרגיל, מי שחושב הפוך מההיגיון הזה הוא משוגע. מה קורה אם אנחנו מבינים שההיגיון שלנו הוא לא האמת המוחלטת? אליעד כהן מסביר שההיגיון שהאדם משתמש בו כדי ... שההיגיון שלו הוא רק אפשרות אחת ולא האמת היחידה. אליעד מסכם ומדגיש כי בכל אדם קיימים שני הצדדים האלה: המשוגע והחכם. אף אדם אינו משוגע מוחלט או חכם מוחלט, כי כל תפיסת מציאות מוגדרת אינה יכולה להיות האמת האבסולוטית היחידה. לכן, בכל מצב, יש תמיד דרך לתקשר עם האדם ולהביא אותו לראות את האמת שמעבר להיגיון שבו הוא נאחז. האם אני משוגע או חכם? מה ההבדל בין משוגע לחכם? איך לדעת אם אני בטוח במשהו בטעות? האם אפשר להיות גם משוגע וגם חכם בו זמנית? מהי האמת המוחלטת? למה קשה לקבל סתירות במציאות? איך להשתחרר מההיגיון שלי?
הקורונה והשיגעון האנושי, אולי אני משוגע כמו מאמיני הקורונה? אולי אני משוגע כמו מכחישי הקורונה? הקורונה והמין האנושי, להטיל ספק בשכל האנושי, אולי כולם טועים? אולי כולם משוגעים? אולי אני משוגע? אולי המשוגע חכם? חכם או משוגע
הקורונה והשיגעון האנושי, אולי אני משוגע כמו מאמיני הקורונה? אולי אני משוגע כמו מכחישי הקורונה? הקורונה והמין האנושי, להטיל ספק בשכל האנושי, אולי כולם טועים? אולי כולם משוגעים? אולי אני משוגע? אולי המשוגע חכם? חכם או משוגע
הקורונה והשיגעון האנושי, אולי אני משוגע כמו מאמיני הקורונה? אולי אני משוגע כמו מכחישי הקורונה? הקורונה והמין האנושי, להטיל ספק בשכל האנושי, אולי כולם טועים? אולי כולם משוגעים? אולי אני משוגע? אולי המשוגע חכם? חכם או משוגע האם כולנו משוגעים בגלל הקורונה? הקורונה חשפה בפני המין האנושי את העובדה שכנראה כל בני האדם, כולל אלו שנחשבים לחכמים ומשכילים ביותר, ... אליעד כהן מסביר שבמהלך תקופת הקורונה העולם התחלק לשני סוגים עיקריים של אנשים, שכל צד חושב שהצד השני הוא המשוגע. מצד אחד, היו אלו שהאמינו שיש מגיפה קטלנית, שיצרו היסטריה וחשבו שהעולם נמצא באסון קטסטרופלי. מצד שני, היו אלו ... היה מסכים על נושא הקורונה ורק קבוצה קטנה היתה טוענת אחרת, אפשר היה לפטור אותם כקומץ קטן של אנשים משוגעים. אך המצב אינו כזה. העולם התחלק לשני מחנות גדולים - אחד מאמין בקורונה והשני מתכחש לה - ושניהם גדולים ... של אליעד הוא לעודד הטלת ספק תמידית, גם בדברים שנראים לנו מובנים מאליהם. האם אנחנו באמת יכולים לדעת מי המשוגע ומי החכם? אליעד מזכיר שביום - יום, אותם אנשים שאנו מכנים משוגעים הם בדרך כלל חכמים ורגילים לגמרי. הקורונה פשוט חשפה את האפשרות שגם האדם החכם ביותר יכול להיות משוגע בנסיבות מסוימות. הוא חוזר ומדגיש שאין כאן עניין של עובדות, אלא של הבנה עמוקה יותר על טבע האדם. מה ... רצינית לכך שכל אדם אחר חייב לקחת את הדברים ברצינות ולשאול את עצמו האם גם הוא משתייך למחנה של המשוגעים מבלי לדעת זאת. לסיכום - מה המסר המרכזי שצריך לקחת מתקופת הקורונה? המסר שאליעד כהן רוצה להעביר הוא להטיל ... בקלות רבה. האם הקורונה היא קונספירציה? איך הקורונה משפיעה על השפיות האנושית? האם כולנו מטורפים בגלל הקורונה? האם אני משוגע או חכם? הטלת ספק בשכל האנושי מי באמת צודק בוויכוח על הקורונה?
חכם או משוגע, למה מישהו חכם חושב כמו משוגע? מי המשוגע ומי החכם? גאון או משוגע, האם המציאות משוגעת? האם אתה משוגע? איך חכם יכול לטעות? האם גאון יכול לטעות? ביקורת על אליעד כהן, שאלות על אליעד כהן, טעויות של אליעד כהן
חכם או משוגע, למה מישהו חכם חושב כמו משוגע? מי המשוגע ומי החכם? גאון או משוגע, האם המציאות משוגעת? האם אתה משוגע? איך חכם יכול לטעות? האם גאון יכול לטעות? ביקורת על אליעד כהן, שאלות על אליעד כהן, טעויות של אליעד כהן
חכם או משוגע, למה מישהו חכם חושב כמו משוגע? מי המשוגע ומי החכם? גאון או משוגע, האם המציאות משוגעת? האם אתה משוגע? איך חכם יכול לטעות? האם גאון יכול לטעות? ביקורת על אליעד כהן, שאלות על אליעד כהן, טעויות של אליעד ... הוא אכן חכם מאוד, אפילו חכם הרבה יותר ממה שאתה חושב, עד כדי כך שאתה עצמך, ביחס אליו, נתפס כמשוגע. לפי אפשרות זו, האדם הזה לא באמת טועה, אלא הוא רואה דברים שאתה לא מסוגל לראות, ולכן לך נראה ... יש אנשים שחושבים שהמציאות היא מאוד חכמה, אך למרות זאת, לפעמים היא נראית להם מתנהגת בצורה לא הגיונית ואף משוגעת לחלוטין. כיצד ניתן להסביר את הסתירה הזאת? גם כאן מציג אליעד כהן שתי אפשרויות: האפשרות הראשונה היא שהמציאות אכן חכמה, אך לא בצורה מושלמת. כלומר, יש לה חוכמה מוגבלת, ולכן היא עושה טעויות גדולות ונתפסת בעינינו כמשוגעת או טיפשית. האפשרות השנייה, העמוקה יותר, היא שהמציאות היא כל כך חכמה, הרבה מעבר ליכולת התפיסה שלנו, פי אינסוף ... שהדברים שנראים לנו הכי ברורים, הגיוניים ופשוטים, נראים אחרת לגמרי מנקודת מבטה. לפי גישה זו, המציאות אינה טועה או משוגעת - אלא אנחנו אלו שטועים, כי נקודת המבט שלנו מוגבלת מדי. האם המציאות משוגעת או שאתה המשוגע? אליעד כהן ממשיך ואומר שאם אדם מרגיש שהמציאות משוגעת ומתנהלת באופן לא נכון, הסיבה לכך היא בדרך כלל שהוא מאמין שאם הוא היה במקומה של המציאות, הוא היה ... ממנו, ולכן מה שנראה לו כטירוף הוא בעצם תוצר של חוסר ההבנה שלו. כלומר, במקום לחשוב שהמציאות היא זו שמשוגעת, אולי הוא עצמו המשוגע, ולכן המציאות נתפסת בעיניו כלא שפויה. המציאות אינה חייבת להיות תואמת להיגיון האנושי הפשוט והמיידי, כי ייתכן שיש לה ... אליעד כהן מעודד את השומעים לחשוב על הנושא הזה לעומק, ולא למהר להסיק שמישהו אחר או שהמציאות טועים או משוגעים, אלא לבחון היטב האם ייתכן שהם בעצמם הטועים או המשוגעים. האם המציאות משוגעת? איך לזהות חכם? מי החכם ומי המשוגע? האם גאון יכול לטעות? למה אדם חכם טועה? איך לדעת אם אתה משוגע? אליעד כהן טועה? האם חכם לא טועה? איך חכם יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? מהי טעות של חכם ...
משוגע, מה עליך לעשות אם אתה חושב שאתה משוגע
משוגע, מה עליך לעשות אם אתה חושב שאתה משוגע
משוגע, מה עליך לעשות אם אתה חושב שאתה משוגע מה עליך לעשות אם אתה חושב שאתה משוגע? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד להתמודד עם המחשבה שאדם חושב שהוא משוגע. בתחילת ההסבר, הוא מתייחס לאדם שמגיע להבנה שהוא אולי משוגע. אליעד מדגיש שההכרה הראשונית והחשובה ביותר היא להכיר בכך שאם אתה חושב שאתה משוגע, זה עדיין לא אומר שאתה באמת כזה. למעשה, הוא מחדד שהבעיה מתחילה דווקא כשאתה בטוח שאתה יודע מה צריך ... השיגעון, בעוד שבפועל אולי אינך יודע כלל במה מדובר. מדוע אי אפשר להיות בטוח בשום דבר כשאתה חושב שאתה משוגע? אליעד מסביר שאדם שחושב שהוא משוגע, למעשה נמצא במצב שבו הוא מפקפק בכל ידיעה אפשרית. הוא אומר בפירוש שאם אתה חושב שאתה משוגע, הדבר הראשון שעליך להבין הוא שאתה לא יכול לסמוך על שום החלטה ושום קביעה שאתה מקבל לגבי המציאות. זאת משום שכל החלטה או קביעה שאתה עושה מגיעה מתוך המחשבה שלך, שאותה אתה מחשיב כרגע כמשוגעת או בלתי שפויה. אליעד מביא דוגמה ברורה ומפורטת למצב שבו אדם חושב שהוא משוגע ומחלק עצות לאחרים. הוא מתאר מצב שבו אנשים רבים נוהגים לתת עצות שונות על מה צריך לעשות, אבל בעצם אם הם עצמם חושבים שהם משוגעים, הרי שעצם נתינת העצה מוטלת בספק. כלומר, כיצד יכול אדם משוגע או ספק - משוגע להחליט מה נכון לעשות? אליעד מבהיר היטב את הנקודה: אם אתה חושב שאתה משוגע, אינך יכול להיות בטוח בשום המלצה שאתה נותן לעצמך או לאחרים. יכול להיות שאתה צודק, ויכול להיות שלא, אך ... היחיד שבטוח הוא שאתה לא באמת יכול להיות בטוח בשום דבר. למה אי אפשר לסמוך על השיפוט שלך כשאתה משוגע? אליעד מדגים את הטענה שלו באמצעות הסבר נוסף. הוא מסביר שאם אתה משוגע, או אפילו רק חושד שאתה משוגע, אז גם עצם ההחלטה על מה אתה צריך להבין קודם היא החלטה לא בטוחה. הדוגמה שאליעד נותן היא שאם אדם חושב שהוא משוגע ומנסה להחליט במה להתמקד קודם, הוא לא באמת יכול להיות בטוח שהוא בחר נכון. כל החלטה שיקבל, היא החלטה של אדם שכבר חושד בשיקול הדעת של עצמו. אם אתה חושד שאתה משוגע, סימן שאתה כבר מטיל ספק באופן עמוק ביכולת השיפוט שלך. מהי המטרה הסופית שעליך לשאוף אליה? בסופו של ההסבר ... מבחינתו, שהיא ההבנה שאתה הוא אלוהים. במילים פשוטות, הוא מסביר שאין טעם להסתבך בחוסר הביטחון שנוצר מהמחשבה שאתה אולי משוגע, ועדיף להתקדם ישירות אל ההבנה שאתה האלוהים, מכיוון שזה הדבר היחיד שאינו מוטל בספק לדעתו. אליעד מבהיר שהחיפוש האמיתי ... ובספקות על שיגעון, אלא עליו לחתור להבנה העמוקה והסופית ביותר - ההבנה שהמציאות כולה היא הוא עצמו. האם אני משוגע? איך לדעת אם אני משוגע? חוסר ביטחון בשיקול דעת הבנה שאתה אלוהים התמודדות עם ספקות עצמיים האם אפשר לסמוך על עצמי?
משוגע שחושב שהמציאות משוגעת, מיהו משוגע, האם אתה משוגע, חוסר הבנת המציאות
משוגע שחושב שהמציאות משוגעת, מיהו משוגע, האם אתה משוגע, חוסר הבנת המציאות
משוגע שחושב שהמציאות משוגעת, מיהו משוגע, האם אתה משוגע, חוסר הבנת המציאות מי הוא המשוגע שחושב שהמציאות משוגעת? אדם שחושב שהמציאות משוגעת, למעשה מעיד על עצמו שהוא משוגע. הסיבה פשוטה: כל אדם שטוען שהמציאות לא הגיונית או לא מובנת לו, חושף את העובדה שהוא עצמו אינו מבין ... מבין באמת את המציאות, הוא לא היה מתלונן או חושב שמשהו לא הגיוני בה. אדם שאומר משפט כמו המציאות משוגעת, הוא למעשה אומר: אני לא מבין מה קורה פה, וזו בדיוק ההגדרה של אדם משוגע - מי שאינו מסוגל להבין את המציאות. למה לחשוב שהמציאות משוגעת מעיד שאתה משוגע בעצמך? אליעד נותן דוגמה ומסביר שאם מישהו לא מבין את ההתנהלות של המציאות, הוא בעצם מביע חוסר הבנה על ... הוא מבצע את הפעולות היומיומיות שלו. אדם כזה הוא חסר מודעות, ואי ההבנה הבסיסית שלו את המציאות הופכת אותו למשוגע האמיתי, לא את המציאות עצמה. אליעד מסביר שאנשים רבים נוטים לחשוב שהבעיה נמצאת במציאות עצמה, שאלוהים או היקום יצרו ... להבין שהבעיה נעוצה בתפיסה העצמית שלהם. כשאדם מתלונן על אי - הבנה של המציאות ואומר שאלוהים או מישהו אחר משוגע, הוא בעצם מעיד על היעדר יכולת להבין את ההיגיון הפנימי של החיים ושל הקיום. מדוע שאלות על המציאות מוכיחות שאתה משוגע? אליעד מסביר שעצם קיומן של שאלות על המציאות מוכיחות את חוסר ההבנה של האדם ששואל אותן. במילים אחרות, אם ... אינה הגיונית הוא בעצם הודאה שאותו אדם עצמו הוא זה שחסר היגיון, ולא המציאות. האם המציאות יכולה להיות באמת משוגעת? אליעד מסביר שברגע שאדם שואל שאלות על המציאות, הוא מניח שהמציאות פועלת על פי כללים לוגיים מסוימים שהוא עצמו החליט עליהם. הבעיה היא שהמציאות לא חייבת להישמע לכללים הללו. מי שאומר שהמציאות משוגעת, מנסה להכתיב לה איך להתנהג, וכשזה לא מסתדר לו, הוא חושב שמשהו לא תקין. אליעד מסביר שאותו אדם לא מבין שהוא רק חלק קטן מאוד מהמציאות, ולכן אינו יכול באמת להחליט בשבילה. איך לדעת האם אתה משוגע? אליעד נותן דרך ברורה לבחון האם אתה עצמך משוגע. אם אתה חווה שאלות עמוקות או תהיות כלפי המציאות, אתה כנראה לא באמת מבין אותה, ולכן בהכרח אתה נמצא ... לשאול שאלות או להביע תהיות כלפיה. הבנה אמיתית פירושה לקבל את המציאות באופן מלא וללא הסתייגויות. מי הוא באמת המשוגע? לסיכום, אליעד מדגיש שהמשוגע האמיתי הוא האדם שלא מבין את עצמו ואת העולם סביבו, ולא המציאות או אלוהים. מי שמכריז על המציאות כמשוגעת, עושה זאת מתוך חוסר הבנה בסיסי, והבעיה תמיד טמונה בתפיסתו של האדם ולא במציאות עצמה. המציאות קיימת ופועלת על פי היגיון פנימי משלה, שאינו כפוף להבנה של האדם. לכן כל אחד שטוען אחרת, הוא עצמו האדם המשוגע, לא המציאות. מי באמת משוגע? למה אני לא מבין את המציאות? האם המציאות משוגעת? איך להבין את עצמי ואת המציאות? האם יש היגיון במציאות?
אלוהים משוגע, חכם יותר מאלוהים, מציאות משוגעת, בתוך חלום של אלוהים, חלום משוגע
אלוהים משוגע, חכם יותר מאלוהים, מציאות משוגעת, בתוך חלום של אלוהים, חלום משוגע
אלוהים משוגע, חכם יותר מאלוהים, מציאות משוגעת, בתוך חלום של אלוהים, חלום משוגע למה אי אפשר להיות חכם יותר מאלוהים? אליעד כהן מסביר בהרצאה שהמחשבה שהאדם חכם יותר מאלוהים, או חכם יותר מהמציאות, מבוססת על תפיסה מוטעית. אליעד אומר שגם אם נדמה לאדם שהוא חכם יותר מהמציאות, עדיין אותו אדם הוא משוגע. הסיבה לכך היא שהאדם עצמו חלק בלתי נפרד מהמציאות. הוא דומה לאיבר בגוף שחושב שהוא חכם יותר מהגוף כולו, ... רק חלק קטן ממנו. כל מה שהאדם יודע או מבין מוגבל לתפיסה החלקית שלו בתוך המציאות עצמה. מדוע האדם משוגע כשהוא חושב שהמציאות משוגעת? אליעד נותן דוגמה נוספת: כשאדם אומר המציאות משוגעת ואני חכם יותר ממנה, הוא בעצם מצהיר בלי להבין שגם הוא עצמו משוגע. איך זה קורה? אליעד מסביר שהאדם דומה לאדם שחולם חלום וחושב בטעות שהאני שלו הוא הדמות שנמצאת בתוך החלום. ... את עצמו. האדם לא מבין שהוא בעצמו המציאות ושהוא זה שאחראי על כל מה שקורה. למה אלוהים לא באמת משוגע אלא האדם הוא המשוגע? כאשר האדם אומר שהמציאות היא משוגעת, הוא למעשה אומר שהוא עצמו משוגע. האדם הוא כמו איבר בגוף שטוען שהגוף כולו משוגע. הרי האדם הוא חלק מהמציאות, וכאשר הוא טוען שהמציאות לא הגיונית, הוא למעשה טוען שגם הוא עצמו אינו שפוי. אליעד מבהיר שהטענה המציאות משוגעת ואני חף מפשע שקולה לאדם שחולם חלום רע, ובחלומו מתלונן שהחלום רע בלי להבין שהוא זה שחולם ומייצר את ... מבין שהכל מתרחש בתוכו, הוא מקבל שליטה מלאה על החוויה שלו. בסופו של דבר, אליעד כהן מסכם שהמציאות לא משוגעת אלא האדם הוא זה שטרם הבין את טיב הקשר בינו לבין המציאות. ההבנה שהמציאות קיימת בתוך האדם עצמו, משנה לחלוטין את הפרספקטיבה על החיים ומעניקה לאדם חופש אמיתי ושלווה פנימית. האם המציאות משוגעת? מי חכם יותר מאלוהים? מהו האני האמיתי? איך לצאת מהחלום של המציאות? איך להבין שהמציאות בתוכך? למה האדם מאשים את המציאות? האם האדם משוגע או המציאות משוגעת? האם אלוהים משוגע, והאם אפשר להיות חכם ממנו? הרעיון שאלוהים משוגע ושאפשר להיות חכם יותר מאלוהים נשמע על פניו לא הגיוני. אך אליעד מסביר שכאשר אדם טוען שהמציאות משוגעת ושהוא עצמו שפוי יותר מהמציאות, הוא בעצם מייחס חוסר היגיון לאלוהים או לכוח שברא את המציאות הזאת. אליעד מסביר ... ויצר את המוזרות הזאת. למה אי אפשר להיות שפוי יותר מהמציאות? אליעד מתאר מצב שבו אדם מרגיש שהמציאות סביבו משוגעת והוא עצמו שפוי. במקרה כזה, האדם למעשה מתלונן על המציאות או על אלוהים שיצר אותה. אבל האמת היא שאם האדם טוען שהמציאות משוגעת, הרי שגם הוא עצמו משוגע, מכיוון שהוא חלק בלתי נפרד מאותה מציאות. לדברי אליעד, זה כמו אדם שחולם חלום, ובחלום הוא מתלונן שהחלום לא הגיוני ומוזר. האדם לא מבין שהחלום מתרחש בתוכו, ולכן אם החלום משוגע, האדם עצמו הוא גם חלק מאותו שיגעון. מה הקשר בין חלום למציאות? אליעד ממחיש את הרעיון בעזרת הדוגמה הבאה: ... שבו מתרחשים דברים לא הגיוניים ומוזרים, והוא מתלונן או מתפלא על כך בתוך החלום, מי באמת אחראי לאותו חלום משוגע? ברור שהאדם החולם עצמו הוא היוצר של החלום. האדם הוא היוצר של כל מה שמתרחש בחלום, גם אם הוא ... עצמו לבין המציאות או אלוהים. התפיסה שהאדם נפרד מהמציאות ושהוא רק קורבן שלה, היא זו שמייצרת את התחושה שהמציאות משוגעת. האמת, על פי אליעד, היא שהמציאות והאדם הם אחד ממש. האדם הוא זה שחולם את המציאות הזאת, וכמו שבחלום ... שאין באמת מישהו חיצוני להאשים אותו - האדם הוא זה שיצר, באופן עמוק ופנימי, את כל מה שנראה לו משוגע וחסר היגיון. האם אפשר להתעורר מהחלום? אליעד מבהיר שכדי להתעורר מהחלום, כלומר, להבין את הטבע האמיתי של המציאות, האדם ... האדם עצמו, מבטלת את כל התלונות והתחושות שהמציאות אינה הגיונית. האדם שרואה את האמת הזאת כבר לא מתייחס למציאות כמשוגעת, כי הוא מבין שהוא זה שיוצר את כל השיגעון שהוא חווה, בדיוק כמו שהחולם מבין בסופו של דבר שהוא היוצר של חלומו. האם אלוהים הוא משוגע? איך להתעורר מחלום המציאות? האם המציאות היא חלום? האם האדם הוא אלוהים? איך להיות חכם יותר מאלוהים? מי אחראי ...
אומנות השכנוע, לשכנע משוגעים, לשכנע אנשים לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש, טיפול במשוגעים
אומנות השכנוע, לשכנע משוגעים, לשכנע אנשים לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש, טיפול במשוגעים
אומנות השכנוע, לשכנע משוגעים, לשכנע אנשים לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש, טיפול במשוגעים איך אפשר לשכנע אדם משוגע או לא חכם? כדי להצליח בשכנוע של אדם משוגע, או כזה שמוגדר כלא חכם, חשוב תחילה להבין לעומק מה משמעות המונח משוגע. לפי אליעד כהן, משוגע הוא למעשה אדם שההיגיון שלו שונה מההיגיון המקובל או מההיגיון שאתה רגיל אליו. אליעד מסביר שהיגיון הוא עניין סובייקטיבי, כלומר, מה שנראה הגיוני לך או לחברה, לא בהכרח יהיה הגיוני עבור אדם אחר. המשוגע, מנקודת המבט שלו, משוכנע לחלוטין בהיגיון שלו, גם אם הוא נראה חסר היגיון לחלוטין עבורך או עבור הסביבה. הבעיה המרכזית בשכנוע של משוגעים או אנשים שמוגדרים כלא חכמים היא חוסר ההבנה של הלוגיקה הפנימית שלהם. אליעד מסביר שכדי להצליח לשכנע, אתה חייב ... הוא רוצה, מה הוא חושב, ולמה הוא חושב את מה שהוא חושב. אך מה קורה כאשר האדם שמולך הוא משוגע ואתה לא מצליח להבין את ההיגיון שלו כלל? אליעד כהן מציע כאן פתרון מעשי. הוא מסביר שעל מנת לשכנע משוגע, אתה צריך להיות מסוגל בעצמך לחשוב כמוהו, או לכל הפחות להבין את ההיגיון הפנימי שמנחה אותו. אם אינך מסוגל כלל להבין אותו, לא תצליח לשכנע אותו. הדרך שאליעד מציע היא להיות קצת משוגע בצורה מבוקרת. כלומר, לקחת את הדברים שנראים לך ברורים, הגיוניים ומובנים מאליהם, ולהטיל בהם ספק. ככל שתטיל ספק יותר עמוק אפילו בדברים הפשוטים ביותר, כך תפתח יכולת להבין את המשוגע, וכך תוכל לשכנע אותו טוב יותר. איך להצליח לחשוב כמו משוגע ועדיין להישאר שפוי? אליעד כהן מדגיש שעל מנת לחשוב כמו משוגע, אינך חייב לאבד את שפיותך. להפך, עליך לעשות זאת בצורה מבוקרת וזהירה. הוא מסביר שבפועל, גם האדם הכי משוגע בעולם עדיין עושה הבחנות בסיסיות בין דברים. לדוגמה, גם אדם משוגע שטוען שהוא רואה אריה בחדר שבו אין אריה, מבין שיש הבדל בין מצב שבו יש אריה לבין מצב שבו אין אריה. כלומר, אפילו במשוגע הקיצוני ביותר קיימת רמה כלשהי של היגיון והבחנה בין דברים. כדי לשכנע אדם כזה, עליך למצוא נקודת הסכמה אחת ... תוכל לבנות עליה את הטיעונים לשינוי דעתו בתחומים שבהם הוא לא מסכים איתך. איך מתבצע תהליך שכנוע של אדם משוגע בפועל? אליעד נותן דוגמה מעשית. נניח שיש לך עובד, אדם שאתה צריך לשכנע אותו במשהו, והוא לא מוכן לקבל ... הוא חושב את מה שהוא חושב. כלומר, להיכנס לראש שלו ולנסות להרגיש את ההיגיון שלו, גם אם הוא נראה משוגע. איך בודקים אם מחשבה מסוימת היא אמת מוחלטת או יחסית? אליעד כהן מסביר גם על ההבדל בין אמת מוחלטת לאמת יחסית. אמת מוחלטת היא משהו שאף אדם, אפילו המשוגע ביותר, לא יכול לחלוק עליה, ואילו אמת יחסית היא משהו שתלוי בזווית ראייה מסוימת. למשל, האמירה 2 ועוד 2 שווה 4 נראית אמת מוחלטת, אבל כדי לבדוק זאת באמת, עליך לחשוב האם גם אדם משוגע לחלוטין יסכים עם זה. אם קיימת זווית מחשבה שבה אדם כלשהו יכול לחלוק על כך, אפילו אם הוא משוגע, הרי שזו לא אמת מוחלטת אלא אמת יחסית. לפי אליעד, הגאולה או השחרור של האדם מותנים ביכולתו לחשוב את כל האפשרויות, כולל האפשרויות הכי משוגעות, ולבדוק האם הטענה שלו עדיין מחזיקה מעמד. אם אתה מסוגל לחשוב על כל האפשרויות והפרספקטיבות, כולל המשוגעות ביותר, ועדיין הטענה שלך נכונה - זו אמת מוחלטת. למה חשוב להיות מסוגל לשכנע גם אנשים משוגעים? אליעד מסכם כי יכולת שכנוע אמתית לא מתבטאת דווקא ביכולת לשכנע אנשים חכמים או פרופסורים, אלא דווקא במשוגעים. מי שמצליח לשכנע אדם משוגע, זה סימן לכך שהוא באמת הבין את הרעיון לעומק. כי לשכנע אנשים רגילים, בעלי היגיון רגיל, זה קל יחסית. האתגר הגדול הוא להגיע למצב שבו אתה מבין אפילו את האדם הכי משוגע בעולם ומשכנע אותו. בסופו של דבר, השכנוע הטוב ביותר נובע מתוך הבנה עמוקה של נקודת המבט של האחר, ולא מתוך ניסיון לכפות עליו את דעתך בלי להבין אותו באמת. איך לשכנע אדם משוגע? טיפול באנשים עם הפרעות נפשיות מהי אמת מוחלטת? איך להבין אנשים לא הגיוניים? איך להפוך משוגע לאדם חכם? האם ניתן לשכנע כל אדם?
להיות טיפש, להשתגע ולהרגיש טוב, לצאת מהשכל ולהיות מאושר, לא לפחד להיות טיפש, אולי אתה משוגע? לשאול שאלות טיפשיות, שאלות חכמות, להשתגע מרצון, לא לפחד לא לדעת, אולי אני משוגע? איך לא להרגיש רע?
להיות טיפש, להשתגע ולהרגיש טוב, לצאת מהשכל ולהיות מאושר, לא לפחד להיות טיפש, אולי אתה משוגע? לשאול שאלות טיפשיות, שאלות חכמות, להשתגע מרצון, לא לפחד לא לדעת, אולי אני משוגע? איך לא להרגיש רע?
להיות טיפש, להשתגע ולהרגיש טוב, לצאת מהשכל ולהיות מאושר, לא לפחד להיות טיפש, אולי אתה משוגע? לשאול שאלות טיפשיות, שאלות חכמות, להשתגע מרצון, לא לפחד לא לדעת, אולי אני משוגע? איך לא להרגיש רע? למה אנשים מפחדים לחשוב שהם טיפשים או משוגעים? אליעד כהן מסביר שהסיבה העיקרית שבגללה אנשים מרגישים רע היא שהם מפחדים להיראות טיפשים או משוגעים בעיני עצמם או בעיני אחרים. הוא נותן דוגמה לכך שבדרך כלל, אדם שמרגיש רע נוטה להתעקש על הנחות היסוד שלו ואינו מוכן לבדוק אותן, כיוון שהטלת ספק בהנחות אלו תציג אותו כטיפש או כמשוגע בעיני עצמו. לדוגמה, אדם שיש לו מחשבה שלילית כמו רע לי, בדרך כלל ייקח את התחושה הזו כמובנת מאליה ... טיפשיות, הוא מאפשר לעצמו מרחב חדש של התבוננות והסתכלות שונה על הסיטואציה. למה אנשים חוששים להודות בכך שאולי הם משוגעים? אליעד כהן מסביר כי אנשים מפחדים לחשוב או להודות בכך שאולי הם משוגעים, משום שזה מערער את הביטחון שלהם בכל מה שהם חושבים או יודעים על העולם. הוא מציג דוגמה של אדם המרגיש רע עקב איבוד כסף. אם האדם יסכים לשאול שאלות שנראות מטופשות או משוגעות כמו מי אמר שאיבדתי כסף? או מה זה בכלל משנה אם איבדתי כסף?, הוא בעצם מטיל ספק עמוק בתחושת הרע שלו. אך כדי לעשות זאת, הוא צריך להודות באפשרות שאולי ההיגיון שלו שגוי, ואולי הוא באמת משוגע. זהו דבר שרוב האנשים אינם מוכנים לעשות, כי אז הם צריכים להטיל ספק בכל מה שעשו כל חייהם עד כה. איך מוכנות לחשוב שאתה משוגע פותחת אפשרויות חדשות? לפי אליעד, ברגע שאדם מוכן לחשוב שהוא משוגע, הוא פותח לעצמו אפשרויות חדשות להתמודדות עם הרגשות שלו. כאשר הוא מסכים לחשוב אולי אני מדמיין את כל מה ... בהנחות הבסיסיות שלהם, כי להטיל ספק נתפס אצלם כטיפשות. הוא מסביר שככל שאדם מוכן יותר לקבל את האפשרות שהוא משוגע, כך הוא נעשה חכם יותר באמת, משום שיש לו את האומץ לבדוק לעומק את כל ההנחות שלו. לפי אליעד, חוכמה אמיתית מגיעה דווקא מהיכולת להכיר בכך שאולי אתה טיפש או משוגע, ולהיות מסוגל לבחון מחדש את כל מה שאתה חושב שאתה יודע. איך האמונה שאתה חכם יותר מאחרים מגבילה אותך? ... ביכולת שלו להתמודד עם מצבים רגשיים שליליים בצורה אפקטיבית. לסיכום, אליעד כהן מציע לאנשים להיפתח לאפשרות להיות טיפשים או משוגעים, להעז לשאול שאלות טיפשיות, ובכך לשחרר את עצמם מהסבל הרגשי והקיבעון המחשבתי. איך לא לפחד להיראות טיפש? האם אני משוגע? איך להתמודד עם מחשבות שליליות? מה זה שאלות טיפשיות? למה אנשים מפחדים להרגיש טיפשים? איך לא להרגיש רע? איך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לרפא סכיזופרניה? איך להפוך משוגע לחכם? איך לרפא מחלות נפש? איך לשכנע משוגעים? איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך להתמודד עם חולי נפש? איך לטפל בהפרעת אישיות? אולי אני משוגע? אולי הוא צודק?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משוגע, איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: משוגע, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן שיווקי, מאמן אישי לביטחון עצמי, ייעוץ נפשי מומלץ בתחום משוגע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.8281 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 14:51:17 - wesi1