... כי אין לו אופציות לבחור מתוכן. גם בפרספקטיבה שבה אלוהים
ברא את העולם, עדיין מתברר שאין לו באמת בחירה חופשית. אנשים חושבים שאם אלוהים היה יכול לברוא או לא לברוא את העולם, אז הוא ... יש בחירה חופשית או שהוא מוגבל? ברגע שמגדירים שאלוהים
ברא את העולם, בהכרח נוצרת הגבלה, כי יש הבדל בין אלוהים לבין העולם שיצר. אלוהים הופך לישות מוגבלת כי הוא כבר לא אחדות ... תהליך של בחירה. נוסף על כך, כאשר מדברים על כך שאלוהים
ברא את העולם או בחר לברוא אותו, נשאלת השאלה אם הייתה לו בחירה מלכתחילה לרצות לברוא את העולם. הרצון הזה נוצר מעצמו, כי ... בפרספקטיבה האמיתית, אין בכלל אלוהים ועולם, אלוהים לא
ברא את העולם, העולם לא קיים, או שאלוהים לא קיים, בכל מקרה אין שניים, רק אחד. או שאלוהים לא
ברא את העולם, ויש רק אלוהים, או שאין אלוהים ויש רק עולם. בכל מקרה, יש רק ישות אחת. אבך אנחנו כרגע נדבר מהפרספקטיבה שבה אלוהים כן
ברא את העולם, נניח לצורך העניין שאלוהים כן
ברא את העולם, ויש אלוהים ועולם, ונשאל שאלה: האם אלוהים בחר
לברא את העולם? לכאורה כן, ברור, הרי הוא בחר לברא אותו והיה יכול לא לברא אותו. ומה שאמרתי עכשיו כמו שרבנים אומרים, כמובן ... שהוא עושה? אולי?!! בכל מקרה הנושא פשוט, נניח שיש מישהו
שברא את העולם, אז הוא לא אלוהים האמיתי כי יש אלוהים ועולם, ואז יש מישהו לפניו. ונניח שרצה
לברא את העולם וברא אותו, צריך לזכור שבריאת העולם האמיתית לא התרחשה ברגע יצירת היש, ברגע יצירת העולם שלנו. אלא ברגע בריאתו ... משהו, זה עצמו בריאת העולם, זא גם אם הבורא היה רוצה לא
לברא את העולם, זה היה כבר כמו בריאת העולם, עצם הרצון זה כבר בריאת העולם. עצם המחשבה האם לברא או לא, זזה עצמו כבר בריאה. ... והרצון הראשון לא יכול להיווצר מרצון קודם, ואם הרצון של
לברא את העולם נוצר מעצמו, אז מה שייך להגיד שהבורא בחר
לברא את העולם אם הבורא בכלל לא רצה
לברא את העולם. כיוצא בזה בבני אדם, אף אחד לא מתווכח עם זה שיש לבני האדם תחושה שהם בוחרים! השאלה היא האם באמת אתה בוחר? כי ... בסדר, זה אלוהים! הדבר היחיד שהיה קיים לפני שאלוהים רצה
לברא את העולם, הדבר היחיד לפני כן, זה רק אלוהים! זא שאם יש רצון לאלוהים, הוא היה חייב להיווצר מאלוהים עצמו! הרעיון הוא, ... בפרספקטיבה האמיתית, אין בכלל אלוהים ועולם, אלוהים לא
ברא את העולם, העולם לא קיים, או שאלוהים לא קיים, בכל מקרה אין שניים, רק אחד. או שאלוהים לא
ברא את העולם, ויש רק אלוהים, או שאין אלוהים ויש רק עולם. בכל מקרה, יש רק ישות אחת. אבך אנחנו כרגע נדבר מהפרספקטיבה שבה אלוהים כן
ברא את העולם, נניח לצורך העניין שאלוהים כן
ברא את העולם, ויש אלוהים ועולם, ונשאל שאלה: האם אלוהים בחר
לברא את העולם? לכאורה כן, ברור, הרי הוא בחר לברא אותו והיה יכול לא לברא אותו. ומה שאמרתי עכשיו כמו שרבנים אומרים, כמובן ... שהוא עושה? אולי?!! בכל מקרה הנושא פשוט, נניח שיש מישהו
שברא את העולם, אז הוא לא אלוהים האמיתי כי יש אלוהים ועולם, ואז יש מישהו לפניו. ונניח שרצה
לברא את העולם וברא אותו, צריך לזכור שבריאת העולם האמיתית לא התרחשה ברגע יצירת היש, ברגע יצירת העולם שלנו. אלא ברגע בריאתו ... משהו, זה עצמו בריאת העולם, זא גם אם הבורא היה רוצה לא
לברא את העולם, זה היה כבר כמו בריאת העולם, עצם הרצון זה כבר בריאת העולם. עצם המחשבה האם לברא או לא, זזה עצמו כבר בריאה. ... והרצון הראשון לא יכול להיווצר מרצון קודם, ואם הרצון של
לברא את העולם נוצר מעצמו, אז מה שייך להגיד שהבורא בחר
לברא את העולם אם הבורא בכלל לא רצה
לברא את העולם. כיוצא בזה בבני אדם, אף אחד לא מתווכח עם זה שיש לבני האדם תחושה שהם בוחרים! השאלה היא האם באמת אתה בוחר? כי ... בסדר, זה אלוהים! הדבר היחיד שהיה קיים לפני שאלוהים רצה
לברא את העולם, הדבר היחיד לפני כן, זה רק אלוהים! זא שאם יש רצון לאלוהים, הוא היה חייב להיווצר מאלוהים עצמו! הרעיון הוא, ...