אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מחשבה תופסת מקום ✔פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל - פרומו ✔ מה ההבדל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
מה ההבדל בין פסיכולוגיה לבין חקירת האמת הפנימית לפי אליעד כהן?

אליעד כהן מסביר את ההבדלים העמוקים והמהותיים בין השיטות הפסיכולוגיות לבין החקירה העצמית האמיתית, שהיא הבנה עצמית שלמה ועמוקה. הוא טוען כי הפסיכולוגיה, במקרה הטוב ביותר, יכולה רק להעביר את האדם מ"כלא" אחד ל"כלא" אחר, אך לעולם לא לשחרר אותו לחלוטין. האדם מגיע לפסיכולוג עם בעיה כלשהי, והפסיכולוג מנסה לעזור לו לפתור אותה, אך במקרה הטוב ביותר הוא רק מחליף לו בעיה אחת בבעיה אחרת, ולכן אין שם פתרון אמיתי. אליעד מדגים זאת בכך שאדם מגיע לפסיכולוג בגלל חרדה מסוימת, והפסיכולוג אולי עוזר לו להפחית את החרדה, אך עכשיו אותו אדם פיתח תלות בטיפול הפסיכולוגי עצמו, ולכן הוא עדיין נשאר בכלא של הרצון, הפחד, והתלות. הפסיכולוג לא מבין את הפתרון האמיתי לבעיה של האדם, משום שגם הפסיכולוג עצמו עדיין לכוד בתוך בעיותיו שלו.

לעומת זאת, הדרך האמיתית לפי אליעד כהן היא החקירה העצמית העמוקה, שבה האדם מבין באמת מדוע הוא מרגיש רע. הוא לא רק מחליף בעיה בבעיה, אלא מנסה להבין את מקור הבעיה לעומק ולגלות מדוע בכלל יש לו בעיה מלכתחילה. אליעד מסביר כי כל סבל נובע מהרצון של האדם לשנות את המציאות, ולכן, הפתרון היחיד הוא להבין מדוע הוא בכלל רוצה לשנות את המציאות.

למה חשוב לקחת אחריות מלאה על כל דבר שקורה לך בחיים?

אליעד מדגיש כי האדם צריך לקחת אחריות מלאה על כל מה שקורה לו בחיים, ללא יוצא מן הכלל. הסיבה לכך היא שכל פעם שהאדם מאשים גורם חיצוני כלשהו בבעיותיו (למשל, את הבוס, את בן הזוג, או כל אדם אחר), הוא למעשה מפקיע מעצמו את הכוח. הוא נותן כוח לאדם אחר, וכך הוא גורם לעצמו לחוש חוסר שליטה, חוסר אונים, ותסכול. אליעד מסביר שכאשר האדם לוקח אחריות מלאה, הוא בעצם מודה שהוא זה שמחליט איך להרגיש, שהוא זה שמייצר את הרגשות שלו, והוא זה שבוחר אם להרגיש טוב או רע. רק כך הוא יכול להגיע לחופש אמיתי.

אליעד מסביר שהאדם בדרך כלל רגיל להאשים את החיצוני בבעיותיו, כי הוא לא באמת רוצה להודות שהוא זה שגורם לעצמו להרגיש רע. האדם פוחד להודות שהוא אחראי על הסבל של עצמו, ולכן הוא ממשיך להאשים אחרים או את הנסיבות. אליעד מבהיר כי כל עוד האדם מאשים משהו חיצוני, הוא לא יכול להשתחרר באמת מהסבל שלו.

איך לשאול שאלות אמיתיות שמובילות לשחרור מסבל?

לפי אליעד, הדרך האמיתית לשחרור מוחלט מהסבל היא דרך שאלות כנות ואמיתיות. האדם חייב לשאול את עצמו שוב ושוב: "מה באמת מציק לי?" למשל, אם האדם מוטרד מהתנהגות של בן הזוג שלו, אליעד אומר לו לשאול "למה באמת מפריע לי שהבן זוג שלי מתנהג בצורה מסוימת?" האדם צריך להיות מוכן להגיע עד סוף האמת שלו. אליעד מדגיש שוב ושוב שהבעיה היא לא ההתנהגות של האדם השני, אלא הרצון שלך שההתנהגות תהיה אחרת. הוא נותן דוגמה של אדם שכועס על מישהו אחר: אם האדם ישאל את עצמו באמת ובכנות למה הוא כועס, הוא יגלה שהבעיה היא תמיד שהוא עצמו רוצה משהו מסוים, והאדם השני לא מתאים את עצמו לרצון הזה.

הדרך לשחרור היא להבין שהסבל נובע מהרצון של האדם שהמציאות תהיה שונה ממה שהיא. אם האדם יבדוק לעומק את הרצון שלו ויבין אותו עד הסוף, הוא יגיע למצב שבו הוא כבר לא סובל בכלל.

מה המשמעות של "חיבור השכל עם הרגש" ואיך להגיע אליו?

אליעד כהן מסביר בפירוט כי האדם חייב להגיע לחיבור מלא בין השכל לרגש שלו. הוא מסביר שהאדם יכול להבין בשכל דברים רבים, אבל אם הוא לא מרגיש אותם, אז ההבנה שלו היא חלקית בלבד. החוויה השלמה חייבת להיות גם בשכל וגם ברגש. אליעד נותן דוגמה של אדם שמבין בשכל שהכל אחד, אבל עדיין מרגיש רע כשכואב לו הגוף. הוא מסביר שהסיבה לכך היא שהאדם מבין את הדברים באופן חלקי בלבד. אם האדם יבין באמת עד הסוף שהכל אחד, הוא יחווה זאת גם רגשית, ואז הוא כבר לא יסבול.

כדי להגיע למצב כזה, אליעד אומר שהאדם חייב לקחת את הדברים שהוא בטוח בהם ולנסות לשבור אותם. האדם צריך להטיל ספק בכל דבר שהוא בטוח בו, לשאול: "אולי ההפך נכון?" ורק כאשר האדם יעשה את זה שוב ושוב, הוא יגיע להבנה מוחלטת...
שאלה: למה אני לא חווה שתפוז אחד זה שני תפוזים?

אליעד: תשאל מה זה תפוז אחד ומה זה שני תפוזים, ואז תגיע להבנה שזה פונקציה של מקום, זה צורה שונה של מקום וזמן. ואז אם אני שואל את השאלה, מה זה מקום? אני מבין שהכל זה אחד, למרות שאתה בטוח שזה שניים. למעשה כל X -Y הם בפני עצמם ישות. אז למעשה מה זה תפוז? תפוז זאת צורה שנמצאת במקום מסוים וזמן מסוים.

גם מחשבה תופסת מקום, למה? כי אי אפשר שיהיה באותו זמן גם שולחן וגם מחשבה, ולכן מחשבה גם תופסת מקום וזמן. היא לא חייבת לתפוס מקום בחושים, היא יכולה לתפוס מקום בתודעה.

כשאתה חוקר מה זה מקום וזמן, אתה מבין שמחוץ למקום והזמן, יש צורה אחרת שהיא מעבר למקום והזמן, אז למעשה התפוז והתפוח נמצאים בשום מקום, ואם הם נמצאים בשום מקום, אז הם אחד. אם תפוז זה צורה של מקום, והתפוח צורה של מקום, אבל המקום הוא צורה של שום דבר, אז התפוח והתפוז הם שום דבר ולכן הם אחד.

אם המקום הוא כלום, אז גם הצורות הם כלום. אם יש כדור, בתוכו יש אויר ומחוצה לו יש אויר, איפה אין אויר, במעטפת עצמה, אבל למעשה המעטפת היא הכדור. אבל יש דבר, שכאילו שום דבר לא יכול לקחת ממנו את המקום שלו, וזה המקום. המקום הזה עצמו נמצא בתוך הכדור, מחוצה לו וגם במעטפת. אין מקום שאין בו מקום, ואין זמן שאין בו זמן. לכן המקום והזמן ממלאים את הכל.

היד היא גם יד וגם גוף, היד היא לא חלק מהגוף, אלא הגוף, כי אם נעלים את כל החלקים של הגוף, לא יישאר גוף, ומכאן היד היא הגוף עצמו.

למעשה כל הצורות, כמו התפוח והבננה, הקיום שלהם תלוי במקיף שלהם, ומה מקיף אותם, המקום והזמן. המקום והזמן מקיף את כל הדברים - גם את המחשבה, את התודעה ואת הכל.

אז אנחנו מסכימים שהכל תלוי במקום ובזמן. עכשיו אפילו אלוהים ואפילו אני, נמצאים במקום ובזמן, אז אם לא היה מקום, שיכולת להגיד זה אני או זה אלוהים, אז לא היית יכול להגיד שזה העולם וזה אלוהים.

לכן, מה זה אומר? שאם לא היה קיים מקום וזמן, לא היה קיים שום דבר. אז זה אומר שהבקבוק הוא זמן ומקום. למעשה על כל דבר אתה יכול להגיד שזה זמן ומקום. אתה צריך לראות שהבקבוק הוא המקום. אתה יכול להגיד שזה אטומים אבל ניתן להגיד שהבקבוק גם מקום. הבקבוק הוא צורה של מקום, והמקום הוא צורה של כלום. ומכאן הבקבוק הוא הכלום. עכשיו כרגע הבקבוק זה כלום, למה? כי המקום והזמן הם עצמם עשויים מכלום כרגע. מכאן שהכל עשוי מכלום.

ואם נקצין את זה, גם להגיד שההוויה של הצורה היא כלום, זוהי גם נפרדות, כי אתה אומר למעשה שההוויה היא כלום והצורה היא משהו. עדיין יש הפרדה בין הצורה להוויה, בסוף אתה מגיע להבנה שהצורה וההוויה הם אחד. יש רק ישות אחת. אם תבין זאת, תחווה את זה. הצורה והלא צורה הם אחד. אם היית מבין שכול הצורות הם אחד, אז לא הייתה לך שאלה.

היש תמיד ישנו, רק הצורה שלו משתנה.

יש מקום וזמן אין סופי ובתוכו המון צורות. מה זה כרגע הבקבוק? התהוות של זמן ומקום, בצורה של כלום. המקום והזמן עשויים מכלום. מה יותר גדול מהזמן והמקום? הכלום. מחוץ למקום אין שום דבר כי הוא אין סופי.

אני רוצה שתביני שכשאת מבקשת מהמוכר סוכרייה, את תביני שאת מבקשת כלום בצורת משהו.

שאלה: אם הבקבוק הוא כלום, למה אני חווה אותו כמשהו?

אליעד: השאלה היא למה אתה חווה את עצמך כמשהו? הפואנטה היא שבסוף אתה מבין שהכל אחד, ולא משנה איך תקרא לו. שבעין אתה רואה שהבקבוק והקיר למשל הם אחד.

לדוגמה, יש כמה בקבוקי פלסטיק, אז יש משהו שמאחד אותם והוא הפלסטיק. אז למעשה מה שמאחד את הכל זה המקום והזמן. ולכן הכל אחד.

יש מציאות אחת, ובתוכה יש את המקום והזמן. אם אתה רוצה להבין מה יש לפני המקום והזמן, אתה מבין שזה הכלום, שזה הדבר הראשון ממנו עשוי הכל. מה המכנה המשותף של המקום וזמן, משהו שהוא לא מקום וזמן, וזה הכלום.

האם מוכרח שיהיה המקום? לא, כי יש זמן. והאם מוכרח שיהיה זמן? לא, כי יש מקום. לכן לא מוכרח שיהיו מקום וזמן, אך מוכרח שתהיה מציאות ללא הגדרות, שזה כלום. וזה אומר שזה החומר הראשון.

שאלה: איך אני יודע אם ההבנה השכלית שאליה הגעתי שתפוז אחד = שני תפוזים היא נכונה?

אליעד: החוויה היא כאשר זה משתלט עליך, שאין לך בחירה להגיד שזה אחד או שתיים, זה מצב שאתה לא מסוגל לחשוב על משהו שונה מזה.

יש כמה אפשרויות, אפשרות ראשונה שאתה לא משתמש בשכל עד הסוף, ואז אתה חווה שזה אחד וזה שתיים, זה קיר וזה דלת. אך יש אפשרות נוספת שבה אתה משתמש בשכל עד הסוף ואתה מבין שזה נמצא באותו מקום, ואם אתה כל כולך חושב על זה, אז אתה חווה את זה. אפשרות נוספת שאתה בכלל לא משתמש בשכל, ואז אתה גם לא מבדיל בין דלת לקיר.

כאשר אתה משתמש בשכל עד הסוף, אין לך לאן לברוח, כי למקום היחיד שאתה יכול לברוח מהשכל, זה לאין שכל, אבל משם אתה מגיע לחוויה של השכל. אם השכל שלך מרוכז כולו, מה היא מהות הדבר? אז הכל מתאחד אצלך, והמקום היחיד שאתה יכול ללכת זה מעל השכל, לאין שכל, אבל באין שכל זה גם אותו הדבר, ואז אתה גם בחוויה. אתה למעשה בשכל מאמת את האין שכל.

שאלה: למה אני לא חווה את זה?

אליעד: למה אתה שואל את השאלות הפילוסופיות? כי לא מציק לך כל כך המקום והזמן. האם יש עוד דברים שמציקים לך חוץ מההסתכלות על הזמן והמקום. ההסתכלות על הזמן והמקום, היא הסתכלות פנימה, אבל האם לא מעניינים אותך דברים חיצוניים? רק כאשר כל כולך תסתכל פנימה, אז תוכל לחוות מה קורה פנימה. החוויה היא הסוף של ההסתכלות פנימה. אתה עסוק בחיצוני ולכן אתה לא חווה את הפנימי. זה לא אומר לא להיות עסוק בחיצוני, זה אומר שתבין למה אתה לא חווה את הפנימי.

ולמה? כדי לחוות מה היה לפני, אתה צריך להיות מאוד חכם, כל כך חכם עד שתבין את זה עד הסוף, ואז תחווה את זה. ואתה מסתכל החוצה, כי אתה לא מספיק חכם. זה לא יעזור אם תגיד מהיום אני אסתכל פנימה. רק אם תהיה יותר חכם, אז ממילא תסתכל יותר פנימה. אם תהיה יותר אמיתי כך תהיה הסתכלות יותר פנימית. אי אפשר לזייף את זה. ולכן מה שנשאר לך זה להיות יותר אמיתי בחיים שלך.

אם למשל אתה נגר, תשתמש בשכל שלך להבין טוב יותר את הנגרות. לנסות להיות הכי חכם בנגרות. תרצה להיות הנגר הכי הכי הכי חכם. ביחס למשאבים שלך, תעשה את המוצר הכי טוב בעולם. הכי טוב שאפשר, זה גורם לך לריכוז, להבנה ולמצות את כל המשאבים שלך. וזה יגרום לך להגדיל את השכל.

שאלה: אי אפשר להיות הכי מומחה.

אליעד: איך את יודעת שאי אפשר? אל תשקרי, בזה תהיי מומחית, בלא לשקר. את בטוחה שאי אפשר להיות הכי מומחה?

שאלה: אם אני אישה נשואה, אז אם אהיה אישה הכי מושלמת לבעלי, האם זה יעזור לי בדרך לאמת?

אליעד: ברור, יש לך במשך היום כל מיני מערכות יחסים שאת מנהלת. כל כמה זמן יש לך מערכת יחסים אחרת, למשל מערכת יחסים עם האוכל, עם בעלך, עם הילדים, וכו'. את צריכה שכול מערכות היחסים שלך יהיו מושלמות. אם למשל את מנסה להסביר משהו לבעלך, ואת לא מבינה אותו, אז אם את לא מבינה את בעלך, איך תביני את אלוהים? אם את רוצה להבין את המציאות, את צריכה להבין למשל, מה קורה בינך לבין בעלך. את במשך היום עושה פעולות, תנסי להבין מה קורה איתי, למה עשיתי את זה? מה רציתי? למה התכוונתי? מה חשבתי? מה הרגשתי? תנסי להבין זאת, זה יפעיל לך את הגלגלים. ואז תראי שהכל טוב. אם את לא מבינה מה קורה סביבך, איך תוכלי להבין את המציאות, איך תוכלי להבין את אלוהים?

אם קשה לך בזה, תנסי לבדוק מה הכי מציק לך? למשל יש לך מערכת יחסים עם מישהו, ואת לא מרוצה, ותנסי להבין, למה לא טוב לך ביחסים האלה? תשאלי שאלות, וכן תבדקי, האם זה מחויב שאני אסבול ממערכת היחסים? ובסוף תביני את עצמך.

שאלה: למה אנחנו צריכים לחקור דווקא את הדברים שמציקים לנו?

אליעד: אתה לא מוכרח. אם אתה מגדיר שאתה רוצה להגיע לאמת, ההיגיון אומר שאתה צריך להתחיל מהמקום הכי אמיתי עבורך. ולכן תבדוק מה הכי מציק לך ואותו תבדוק, אבל מבחינת המאמץ השכלי תלך עד הסוף עם כל השאלות. אבל כאשר אתה בודק את מה שמציק לך, תבדוק אותו מפרספקטיבה רחבה.

הדבר הכי קשה לאנשים שמחפשים את האמת זה, להודות שהם לא מחפשים את האמת. האמת היא שכולם מחפשים להרגיש טוב. אבל מי שמחפש את האמת, צריך להודות שהוא לא מחפש רק את האמת. האדם מחפש להרגיש טוב באמת. לכן האדם צריך להודות בכך שהוא מחפש גם את הטוב, לא רק את האמת. ולכן תבדוק מה הכי מציק לך.

שאלה: עברתי תהליכים פסיכולוגים, אני מבינה איך עובד הראש, אבל תכלס זה לא נתן לי כלום.

אליעד: נכון, כי הפסיכולוג חופר איתך, למה רע לך, ונניח שיש תשובה, שרע לך בגלל שההורים שלך יתעללו בך, אבל זה לא פותר את הבעיה. איך הפסיכולוג יפתור לך את הבעיה, אם הוא לא יכול לפתור את הבעיות של עצמו?

שאלה: אני רוצה לעזור לעצמי ולא יודעת איך, ולכן הולכת לפסיכולוג.

אליעד: את עדיין מטעה את עצמך, אם את רואה שהפסיכולוג לא עוזר לך, ואת עדיין הולכת אליו, זה מראה שבתוכך יש תשובות לא אמיתיות, ואת נאחזת בהם למרות שהם לא אמיתיות. האם זה שאת לא יודעת מה לעשות, האם זה אומר שאת צריכה לעשות משהו שלא מביא לך תועלת?

אם הפסיכולוג מביא לך תועלת תלכי אליו, אם לא, אז אל תלכי אליו, זה לא קשור בזה שאת לא יודעת מה לעשות.

את צריכה לשאול את עצמך, למה אני באמת הולכת לפסיכולוג? והסיבה שמישהו הולך לפסיכולוג, זה בגלל שהוא חושב שהפסיכולוג מביא לו תועלת כלשהי. ולכן השאלה המתבקשת היא, האם הפסיכולוג מביא לי תועלת?

אם את מטופלת על ידי פסיכולוג, ונניח שהפסיכולוג חכם, מקסימום את תהיי חכמה כמוהו, אבל הבעיות שלך יישארו, כי גם הפסיכולוג לא באמת פתר את הבעיות שלו. הפסיכולוג אפילו לא מבין זאת, הוא חושב שהוא עוזר לאנשים, אבל בסך הכל הוא מחליף לאנשים את הבעיות.

כול מי שרוצה לעזור לאנשים, למעשה הוא אדם אומלל, שקשה לו לראות שהאנשים סובלים, אז הוא מנסה לעזור לאנשים כדי להשקיט את המצפון שלו. לא אכפת לו ממך, הוא בדיכאון, וכשהוא עוזר לך, זה עוזר לו לפתור את הדיכאון שלו. אם הוא משוכנע שיש בעיה, אז הוא לא יכול לעזור לך.

אם את באה אלי, ואומרת לי שיש לך בעיה, אני אראה לך שאין לך בכלל בעיה.

שאלה: אז מה אני עושה עם כל מה שלמדתי מהפסיכולוגים?

אליעד: את צריכה להתמקד במטרה הסופית, ומה המטרה הסופית? שיהיה לך טוב. מה אני עושה כדי שעכשיו יהיה לי טוב? אם הידע עוזר לך, אז טוב. ואם לא עוזר, אז אל תשתמשי בו. לא משנה מה היה אתמול, צריך להתקדם קדימה.

אם את עושה משהו שאת רגילה לעשות אותו, אז את בבעיה. את צריכה לחשוב מה אני רוצה לעשות עכשיו, זה נקרא בן אדם חי. אבל אם את הולכת למקום מסוים בגלל שהלכת לשם אתמול, אז את בן אדם מת. הולך כמו ישן.

שאלה: אני מבינה שהרצון לא שלי...

אליעד: למה את שואלת שאלה? מה את באמת רוצה?

שאלה: אני רוצה לדעת מי אני?

אליעד: תנסי להבין, למה אני רוצה לדעת, מי אני? כשאת אומרת מי אני, יש בתוכך משהו שאת מאוד רוצה אותו, ואת חושבת שתדעי אותו אם תשאלי מי אני. מה שאת אומרת, שיש לך שאלות ובסוף את מגיעה לשאלה, מי אני? למעשה השאלה מי אני? אמורה לתת לך תשובה על שאלה אחרת. אז מה הבעיה הסופית שאת רוצה לפתור אותה?

אני רוצה שתהיי אמיתית. מה באמת מציק לך? אם תדעי, מי אני? האם זה יפתור לך את כל הבעיות בחיים?

שאלה: אולי, אני אדע אם אני בכלל קיימת.

אליעד: מה זה משנה, בסוף תביני שאת קיימת ואז תמשיכי לסבול. מה זה משנה לך אם את קיימת או לא? אני חושב שזה משנה, אבל במצב שלך זה לא משנה לך.

שאלה: אבל עצם הקיום גורם לסבל.

אליעד: נכון, אבל את לא באמת חווה שזה מה שמפריע לך בחיים. כאשר בועטים לך ברגל, ומה שמפריע לך זה שאת קיימת, אז תבררי, למה את קיימת?

שאלה: כשאני מרכזת את כל הבעיות שלי, אני מזהה שהבעיה העיקרית שלי היא, ההזדהות עם הגוף.

אליעד: מה שאמרת נכון, אבל לא כל כולך חווה את השאלה הזאת. שוב, אם עכשיו בועטים בך ברגל, ואת אומרת רע לי, ואשאל אותך מדוע רע לך?

שאלה: בגלל שכואב לי.

אליעד: לכן את לא מזדהה לגמרי עם השאלה, מדוע אני מזדהה עם הגוף? זה אומר שאת לא באמת מבינה, שהבעיה היא שאת מזדהה עם הגוף. את אמורה לחבר את ההבנה, שאת מזדהה עם הגוף, לכאב בזמן אמת.

את צריכה להביא את עצמך לחוויה של ההבנה, שאת מזדהה עם הגוף. מה זה אומר? שכאשר למשל כואב לך הגב, את מבינה שהבעיה לא בגב, אלא בהזדהות עם בגוף. את צריכה להגיע למצב, שתוך כדי שכואב לך הגב, ושואלים אותך, מה שלומך? ואת אומרת רע לי, ושואלים למה רע לך? את אומרת, זה בגלל שאני מזדהה עם הגוף.

שאלה: במה זה יעזור לי שאני אדע שאני מזדהה עם הגוף?

אליעד: יש פנימי וחיצוני. האדם אומר, כואב לי הגב, מה הוא מבין? שכואב לו הגב. הוא מאשים את הגב, את הכסא. אז האדם מתבונן פנימה ומבין שהבעיה לא בכסא, לא בגב, אלא הבעיה היא שהוא מזדהה עם הכאב של הגב. הוא מזדהה עם התחושה, וגם לא רוצה אותה.

הבעיה היא לא שאת מזדהה עם הגוף, הבעיה היא שאת לא רוצה את התחושה של הכאב. זה פנימי, ואחרי זה יש עוד פנימי, ועוד פנימי, עד שמגיעים לסוף. אבל את צריכה כולך להיות בפנימי.

רק אם מאה אחוז תחווי שהבעיה של הכאב גב, היא בגלל ההזדהות עם הגוף, רק אז תוכלי להבין שהבעיה היא שאת לא רוצה את ההזדהות עם הגוף. וזה יביא אותך להבנה יותר פנימית, עד שתביני שהכל אחד.

ישנם שתי מציאויות שקורות בו זמנית, מציאות פנימית ומציאות חיצונית. למשל קבלת מכה ברגל, ואת מרגישה רע. את יכולה להאשים את זה שנתן לך מכה, זה נקרא מציאות חיצונית. אבל את יכולה לפנות למציאות הפנימית, ולראות שאת לא רוצה את המציאות ולכן רע לך.

את יודעת למה רע לך בחיים? כי את כופרת באלוהים, את יודעת מי האלוהים שאת כופרת בו? את. את אלוהים ואת כופרת באלוהים. כשאת בעבודה ומישהו מציק לך, ואת אומרת שזה הוא, למעשה את מגלגלת את האחריות על אחרים. מי לא יגלגל את האחריות על אחרים? אלוהים. מי לא יאשים אף אחד בבעיות שלו? אלוהים. כי הוא הראשון, הוא עושה הכל. כאשר האדם אומר שמישהו אחר אחראי, זה למעשה הכחשה עצמית. למעשה הוא אומר, שלו אין כוח, הכוח הוא מחוצה לו, למעשה הוא כופר בכוח שבתוכו.

יש לך בחירה חופשית מלאה, את יכולה לבחור להגיד, אני רוצה את זה. ואת יכולה לבחור להגיד שאת לא רוצה את זה. ואם רע לך, זה בגלל שאת בוחרת להגיד, שאת לא רוצה את זה. את יכולה לבחור, להגיד שאת רוצה את זה, ובמאה אחוז יהיה לך הכי טוב בעולם. כשאתה אומר שמישהו אחר אשם, למעשה אתה מפזר את הכוח שלך, וזה נקרא לכפור באלוהים. כי אלוהים מתכחש לזה שהוא אלוהים.

את יכולה לעשות הכל ובמקרה את גם עושה את הכל. ואת גם כל כך רעה לעצמך, שאת אומרת שזה לא את שעושה, כדי שלא תיהני מזה. אם היית חווה שאת עושה הכל, שאת האחראית לכל מה שקורה, האם הייתה נשארת לך בעיה? לא. אבל את רוצה לסבול, ולכן את אומרת לעצמך שאת רוצה לשכוח שאת עושה את הכל, כדי שתוכלי להמשיך לסבול.

ברמה הלוגית אתה יכול לבנות שרשרת של סיבה ותוצאה ולהגיע להבנה שהכל אחד, אבל קל מאוד לתקוף את השרשרת, כי היא חלשה. בתכלס, בסוף יש קו שבו אתה צריך להיות אמיתי...
מה זה שלמות חקירה מה זה מטרות מקום וזמן אין סופיים השתחררות פנימי וחיצוני לפתח חשיבה איך לחקור דברים מקום וזמן לשפר יכולת חשיבה מערכות אחריות אחריות אישית איך להסיר אחריות איך לקחת אחריות איך לשאול שאלות בשביל מה לשאול שאלות האם להסיר אחריות האם לקחת אחריות הסרת אחריות הרגשה השכל חיבור הרגש עם השכל טיפש טיפשות טיפשים כמה לקחת אחריות להסיר אחריות למה לקחת אחריות לקחת אחריות לקיחת אחריות לשאול שאלות לשאול שאלות אמיתיות מה באמת מציק לך מה זה טיפשות מה זה שכל מציק מתי להסיר אחריות מתי לקחת אחריות פסיכולוג פסיכולוגיה פסיכולוגיות פסיכולוגים פסיכולוגים טיפשים רגש רגשות שאלות אמיתיות שכל
טעויות בחיזור, איך להרשים בחורה בדייט? איך להרשים גבר בדייט? איך לא לגרום לה לרצות אותך? איך לא לגרום לו לאהוב אותך? האם היא באמת אוהבת אותי? האם הוא באמת אוהב אותי? למה שהיא תאהב אותי? למה שהוא יאהב אותי?
טעויות בחיזור, איך להרשים בחורה בדייט? איך להרשים גבר בדייט? איך לא לגרום לה לרצות אותך? איך לא לגרום לו לאהוב אותך? האם היא באמת אוהבת אותי? האם הוא באמת אוהב אותי? למה שהיא תאהב אותי? למה שהוא יאהב אותי?
...גורמים למישהו לאהוב אותך על בסיס סיבה חיצונית, כמו כסף, מעמד, מראה חיצוני או כל היבט מוגבל אחר, עלול לעלות חשש כבד שהאהבה אינה אמיתית. לדוגמה, אם אדם גרם לבחורה לרצות אותו בזכות הכסף, אז ברגע שהוא כבר בקשר איתה, הוא עלול להתחיל לשאול את עצמו אם היא באמת אוהבת אותו או שהיא נמצאת איתו רק בשל הכסף. דבר דומה קורה גם למי שמדגישה את המראה החיצוני - אחר כך תעלה השאלה אם הצד השני שם בגלל היופי בלבד. עוד בעיה היא הפחד שברגע שהגורם החיצוני ישתנה או ייעלם (למשל אם יום אחד לא יהיה כסף, או שהמראה ישתנה), הצד...
רצון אנושי / רצון מושלם - מהו רצון אנושי חסר? מהו רצון אמיתי מושלם ללא חיסרון?
...דהיינו, האדם בוחר אם לרצות או לא, האדם בוחר מה לרצות, רק משום שככה בא לו בלי סיבה נוספת. שעמום נובע מרצון חסר, האדם רוצה ריגוש. אדם שאין לו רצון חסר, אינו יכול להשתעמם, מאחר שהוא אינו חסר דבר. אדם ללא רצון חסר, יכול להיות במצב של דומם ושתיקה ולהגיש טוב בדיוק כמו בכל מצב אחר. רצון של שלמות הוא רצון שבו האדם מרגיש אחדות מושלמת עם המציאות, הרמוניה מושלמת, שהכל טוב תמיד באותה המידה. רצון שבו אפשר רק להיות ולא צריך לעשות דבר. רק אדם שיש לו רצון של שלמות, רק לו יש באמת בחירה חופשית באמת. אדם שיש לו רצון...
פרזנטציה ללקוח, איך להציג את עצמך ללקוח? תזמון המכירה העצמית שלך ללקוח, מתי להציג את עצמך ללקוח? איך למכור את עצמך ללקוח? איך לא למכור את עצמך ללקוח? איך לרכוש את אמון הלקוח? איך לשתול מחשבות ללקוח? הדרכת אנשי מכירות, מכירות בטלפון, שיחות יוצאות, שיחות נכנסות
...המודע של הלקוח שלך, שהוא צריך לקנות אותך ושאתה עומד למבחן. אתה בעצם גם חושף את נקודות התורפה שלך. כי מי שהוא חזק, הוא לא צריך למכור את עצמו. אתה רוצה לשדר ללקוח שלך, שהוא צריך למכור את עצמו לך, כלקוח, שתהיה מוכן למכור לו משהו. כי הוא צריך אותך ולא אתה אותו. ולכן, כשאתה מוכר את עצמך ומציג את עצמך ללקוח, באופן כללי, שים לב שאתה לא מתאמץ יותר מידי, אלא תנסה להעביר את המיקוד ללקוח שלך, לדבר עליו, ולשדר לו, שאתה לא צריך למכור את עצמך, כי אתה כבר מוכר וידוע, אלא אפשרי לדבר עליו ועל הצרכים שלו. או במילים...
מוסריות דתית, האם פושע אינו דתי אמיתי? האם עבריין הוא דתי מתחזה? מצוות תשובה, לחזור בתשובה, חזרה בתשובה, מוסריות יהודית, עבירות שבין אדם לחברו, פשעים של דתיים, שנאה לדתיים, דתי גנב, דתי רוצח, תשובה מאהבה, יום כיפור
...כדתי אמיתי, בתנאי שיחזור בתשובה אמיתית ויסיים את הליך התשובה המוגדר. אליעד מסיים באמירה המפורסמת של רבי נחמן מברסלב שאמר: אפילו אם הייתי עובר עבירה גדולה ממש, לא הייתי נופל בדעתי כלל, רק הייתי חוזר בתשובה מיד. משפט זה מבטא את הרעיון המרכזי של ההרצאה: שהדת מאפשרת סליחה תמידית, ללא קשר לחומרת העבירה, כל עוד האדם חוזר בתשובה באופן אמיתי וכנה. האם פושע יכול להיות דתי? מהי תשובה מאהבה? האם יום כיפור מכפר על עבירות בין אדם לחברו? האם יש מוסריות אובייקטיבית ביהדות? דתי שעושה עבירות, האם הוא מתחזה? איך...
נצחנות / לצאת צודק - מהי תכונת הנצחנות? איך להשתמש בה בחוכמה?
...מהרצון הזה נוצרה הנצחנות. הטבע הוא שהאמת בסופו של דבר תנצח את השקר. אם האמת והשקר יאבקו, מי ינצח בסוף? תשובה: ברור שהאמת. את השקר אפשר להפיל משום שאינו מבוסס. את האמת אין דרך להפיל, בהנחה שהיא אכן האמת המלאה. הניצחון מטבע המציאות שייך לאמת. הרצון לנצח נובע מהרצון להיות בצד של האמת, הרצון להראות כמי שקרוב אל האמת. מהרצון הזה נוצר הרצון לנצח גם כאשר זו אינה האמת. הדחף הפנימי של האדם להתקרב אל האמת, הוא זה שדוחף את האדם לרצות לנצח. כי מצד האמת, האמת אמורה לנצח. אלא מה? כל זמן שהרצון לנצח משקף את הרצון...
טיפול בחרדה, תרופות נגד חרדה, התקף חרדה, הפרעות חרדה, טיפול בהתקפי חרדה, תרופות לחרדה
...ולהבין את המנגנון של הרצונות שלו. כיצד נוצר הרצון העצמי של האדם? ולמה הרצון של האדם משתנה כל הזמן? ולמה האדם רוצה דבר כזה או אחר? ולמה הרצון של האדם הוא בעוצמה כזו או אחרת? והאם האדם מוכרח לרצות את מה שהוא רוצה? וכיצד אפשר להשתחרר מהרצון העצמי לגמרי? וכולי. ומי שילמד ויעמיק בכל הנושאים האלו לעומקם (וכל הנושאים האלו, ביארתי אותם לעומקם ולרוחבם במקומות אחרים), הוא יצליח להסתכל על הרצון העצמי שלו מבחוץ, ויצליח להגיע למצב, שבו, גם יהיה לו רצון עצמי מוגדר, והעדפה שהמציאות תהיה כך ולא אחרת. ומנקודת המבט...
דימוי עצמי / ביישנות / ביטחון עצמי
דימוי עצמי / ביישנות / ביטחון עצמי
...עצמי אינם מספיקים היא כי במקרים רבים הם מהווים שקר נוסף. אליעד מסביר שאדם שחווה בעיה כלשהי חייב קודם כל להכיר באמת, כי רק האמת מאפשרת התמודדות אמיתית עם המצב. הניסיון לרמות את עצמנו, להגיד שהכל בסדר כשזה לא נכון, או להאמין שהכל טוב רק כדי להרגיש טוב יותר, הוא זמני ולא אפקטיבי. הדרך היחידה, לפי אליעד, היא לחזק את האמת בכל תחומי החיים. לדוגמה, אם אדם חש בחוסר ביטחון עצמי או בדימוי עצמי נמוך, עליו לבדוק באופן כנה מה באמת הוא מרגיש ולמה. האם הוא באמת לא בסדר, או שהוא רק מדמיין את זה? ואם באמת הוא בסדר...
פיתוח שיחה, איך ללמוד לפתח שיחה? איך לדעת לפתח שיחה? איזה נושאי שיחה יש? על מה לדבר בשיחה? איך לפתח כישורי שיחה? איך לפתח יכולות שיחה? שיפור יכולות תקשורת בין אישית, שיפור מיומנויות בין אישיות, על מה לדבר בדייט? לדבר עם אנשים
פיתוח שיחה, איך ללמוד לפתח שיחה? איך לדעת לפתח שיחה? איזה נושאי שיחה יש? על מה לדבר בשיחה? איך לפתח כישורי שיחה? איך לפתח יכולות שיחה? שיפור יכולות תקשורת בין אישית, שיפור מיומנויות בין אישיות, על מה לדבר בדייט? לדבר עם אנשים
...מדגיש שהמיומנות לפתח שיחה איננה מושגת פשוט על ידי דיבור אינטנסיבי עם אחרים או צפייה בתוכניות בידוריות כמו האח הגדול. למעשה, פעילויות אלו עלולות אף לפגוע באיכות התקשורת שלך ולהפוך אותך למישהו שמסוגל רק לשיחות שטחיות. מה צריך לעשות כדי להיות מעניין בשיחה? על מנת לפתח שיחה בצורה מעניינת, עליך קודם כל להעשיר את הידע שלך בתחומים רבים ומגוונים. זה אומר לקרוא ספרים, להתעניין בנושאים חדשים, לראות סרטוני הסברה, להכיר אירועים אקטואליים ולהרחיב את אופקיך הכלליים. כך, כאשר מישהו מעלה נושא בשיחה, יהיו לך כלים...
כמה אהבה לתת? האם להציע חתונה? כמה מתנות לתת? קנאה בזוגיות, קנאה בין בני זוג, האם להביע אהבה? האם לומר שאתה אוהב? להציע נישואים, האם להציע חברות? להציע לה לצאת, להציע לצאת, כמה להחמיא? איך להחמיא?
כמה אהבה לתת? האם להציע חתונה? כמה מתנות לתת? קנאה בזוגיות, קנאה בין בני זוג, האם להביע אהבה? האם לומר שאתה אוהב? להציע נישואים, האם להציע חברות? להציע לה לצאת, להציע לצאת, כמה להחמיא? איך להחמיא?
...יש לה שתי מטרות 1. כי אתה רוצה שיאהבו אותך 2. כי אתה רוצה לאהוב ויש כמו שאתה רוצה שיאהבו אותך ככה אתה רוצה לאהוב זה שני צרכים שונים שתי קטגוריות שונות. ש: באותה רמה? אליעד: באותה רמה אם לא יודעים זה באותה רמה תמיד תהמר על אותה רמה. עכשיו ולכן כמו שאתה צריך לדעת לאהוב את עצמך בלי שיאהבו אותך אתה גם צריך להיות מסוגל לצמצם את הרצון שלך לאהוב, עכשיו ממה נובע הרצון לאהוב למה בן אדם כל כך רוצה שיאהבו אותו כי הוא לא כל כך אוהב את עצמו למה בן אדם כל כך רוצה לאהוב כי הוא לא אוהב את העולם באופן כללי, עוד...
משביעו רעב מרעיבו שבע, האם אפשר לדכא את החשק המיני? הדחקה כדרך לדיכוי החשק המיני, האם התנזרות מינית עובדת? דבש מצאת אכול דייך, איך עובד מנגנון הרצון? התנזרות מסקס, חרמנות מינית, התמכרות לסקס, חוכמת חזל
משביעו רעב מרעיבו שבע, האם אפשר לדכא את החשק המיני? הדחקה כדרך לדיכוי החשק המיני, האם התנזרות מינית עובדת? דבש מצאת אכול דייך, איך עובד מנגנון הרצון? התנזרות מסקס, חרמנות מינית, התמכרות לסקס, חוכמת חזל
...שאומר בוודאות שהתנזרות מפחיתה או מגבירה את החשק, וגם לא שסיפוק רציף תמיד יוביל להתמכרות. הוא מציין באופן ברור שהסטטיסטיקה בנושא היא לחלוטין שרירותית ויכולה להשתנות מאדם לאדם, בהתאם לנסיבותיו ולדרך שבה הוא תופס את הדברים. כדי להדגיש את הנקודה, הוא מביא דוגמה נוספת משלמה המלך שאמר: דבש מצאת אכול דייך. שלמה המלך מציע דווקא לספק את הרצון בצורה מבוקרת, במידה. כלומר, לא להתנזר לגמרי, וגם לא להגזים בסיפוק. האם ההתנזרות יכולה להוביל דווקא להתמכרות? אליעד כהן מתייחס גם למקרים שבהם דווקא ההתנזרות או ההדחקה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מחשבה תופסת מקום, איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מחשבה תופסת מקום, איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לקרוא אותה האם ניתן לתת אמון מחדש אחרי בגידה? שכנוע של תת המודע פחדים ילדים שכנוע והסברה הורים שכולים מפחדת להתגרש לא לפחד מזוגיות רע לאהוב את עצמך ביטחון עצמי יציב לשקר מישהו כדי שיאהב אותך שמישהי תאהב אותי למה אני לא שמח? חוקי האושר והחרדה למה אנשים נהנים מסרטי סקס? סקס עם בחורה יפה שלא אוהבת סקס לסגור עסקה בלי להתלבט להחליט להפסיק לפחד התמודדות עם לקוחות בעייתיים להתמודד עם שינויים בארגון להצליח בזוגיות מטרה סופית יעוץ רטורי לגרום ללקוח להסכים האם אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? להיות ביחד בגלל הילדים רחמנות של מורה רוחני להיות מודע לתת מודע טראומה מינית סובל מסכיזופרניה שלום עם האקס הדרכה להחזרת אקסים אימון טוב כמה משקל להרים באימון כושר? אלוהים קיים בכל מקום וזמן בחירה חופשית מנקודת המבט של אלוהים כמה הגיעו להארה? הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ רוצה להיות אלוהים כתיבת הספר להיות אלוהים מניפולציות של מנטורים לכסף מה הסיכוי להפסיד את הכסף בהשקעה? משמעות החיים ללא רצון ייעוד ומטרת החיים אופי שלילי תכונות שליליות בראיון בחירה בלי טוב ורע לקחת למישהו את הבחירה החופשית יקומים לפני שהעולם היה קיים עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קשב וריכוז, מאמן רוחני, ייעוץ נפשי מומלץ בתחום מחשבה תופסת מקום - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.6563 שניות - עכשיו 23_09_2025 השעה 19:20:46 - wesi1