אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להסיר אחריות? ✔פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל - פרומו ✔ מה ההבדל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
מה ההבדל בין פסיכולוגיה לבין חקירת האמת הפנימית לפי אליעד כהן?

אליעד כהן מסביר את ההבדלים העמוקים והמהותיים בין השיטות הפסיכולוגיות לבין החקירה העצמית האמיתית, שהיא הבנה עצמית שלמה ועמוקה. הוא טוען כי הפסיכולוגיה, במקרה הטוב ביותר, יכולה רק להעביר את האדם מ"כלא" אחד ל"כלא" אחר, אך לעולם לא לשחרר אותו לחלוטין. האדם מגיע לפסיכולוג עם בעיה כלשהי, והפסיכולוג מנסה לעזור לו לפתור אותה, אך במקרה הטוב ביותר הוא רק מחליף לו בעיה אחת בבעיה אחרת, ולכן אין שם פתרון אמיתי. אליעד מדגים זאת בכך שאדם מגיע לפסיכולוג בגלל חרדה מסוימת, והפסיכולוג אולי עוזר לו להפחית את החרדה, אך עכשיו אותו אדם פיתח תלות בטיפול הפסיכולוגי עצמו, ולכן הוא עדיין נשאר בכלא של הרצון, הפחד, והתלות. הפסיכולוג לא מבין את הפתרון האמיתי לבעיה של האדם, משום שגם הפסיכולוג עצמו עדיין לכוד בתוך בעיותיו שלו.

לעומת זאת, הדרך האמיתית לפי אליעד כהן היא החקירה העצמית העמוקה, שבה האדם מבין באמת מדוע הוא מרגיש רע. הוא לא רק מחליף בעיה בבעיה, אלא מנסה להבין את מקור הבעיה לעומק ולגלות מדוע בכלל יש לו בעיה מלכתחילה. אליעד מסביר כי כל סבל נובע מהרצון של האדם לשנות את המציאות, ולכן, הפתרון היחיד הוא להבין מדוע הוא בכלל רוצה לשנות את המציאות.

למה חשוב לקחת אחריות מלאה על כל דבר שקורה לך בחיים?

אליעד מדגיש כי האדם צריך לקחת אחריות מלאה על כל מה שקורה לו בחיים, ללא יוצא מן הכלל. הסיבה לכך היא שכל פעם שהאדם מאשים גורם חיצוני כלשהו בבעיותיו (למשל, את הבוס, את בן הזוג, או כל אדם אחר), הוא למעשה מפקיע מעצמו את הכוח. הוא נותן כוח לאדם אחר, וכך הוא גורם לעצמו לחוש חוסר שליטה, חוסר אונים, ותסכול. אליעד מסביר שכאשר האדם לוקח אחריות מלאה, הוא בעצם מודה שהוא זה שמחליט איך להרגיש, שהוא זה שמייצר את הרגשות שלו, והוא זה שבוחר אם להרגיש טוב או רע. רק כך הוא יכול להגיע לחופש אמיתי.

אליעד מסביר שהאדם בדרך כלל רגיל להאשים את החיצוני בבעיותיו, כי הוא לא באמת רוצה להודות שהוא זה שגורם לעצמו להרגיש רע. האדם פוחד להודות שהוא אחראי על הסבל של עצמו, ולכן הוא ממשיך להאשים אחרים או את הנסיבות. אליעד מבהיר כי כל עוד האדם מאשים משהו חיצוני, הוא לא יכול להשתחרר באמת מהסבל שלו.

איך לשאול שאלות אמיתיות שמובילות לשחרור מסבל?

לפי אליעד, הדרך האמיתית לשחרור מוחלט מהסבל היא דרך שאלות כנות ואמיתיות. האדם חייב לשאול את עצמו שוב ושוב: "מה באמת מציק לי?" למשל, אם האדם מוטרד מהתנהגות של בן הזוג שלו, אליעד אומר לו לשאול "למה באמת מפריע לי שהבן זוג שלי מתנהג בצורה מסוימת?" האדם צריך להיות מוכן להגיע עד סוף האמת שלו. אליעד מדגיש שוב ושוב שהבעיה היא לא ההתנהגות של האדם השני, אלא הרצון שלך שההתנהגות תהיה אחרת. הוא נותן דוגמה של אדם שכועס על מישהו אחר: אם האדם ישאל את עצמו באמת ובכנות למה הוא כועס, הוא יגלה שהבעיה היא תמיד שהוא עצמו רוצה משהו מסוים, והאדם השני לא מתאים את עצמו לרצון הזה.

הדרך לשחרור היא להבין שהסבל נובע מהרצון של האדם שהמציאות תהיה שונה ממה שהיא. אם האדם יבדוק לעומק את הרצון שלו ויבין אותו עד הסוף, הוא יגיע למצב שבו הוא כבר לא סובל בכלל.

מה המשמעות של "חיבור השכל עם הרגש" ואיך להגיע אליו?

אליעד כהן מסביר בפירוט כי האדם חייב להגיע לחיבור מלא בין השכל לרגש שלו. הוא מסביר שהאדם יכול להבין בשכל דברים רבים, אבל אם הוא לא מרגיש אותם, אז ההבנה שלו היא חלקית בלבד. החוויה השלמה חייבת להיות גם בשכל וגם ברגש. אליעד נותן דוגמה של אדם שמבין בשכל שהכל אחד, אבל עדיין מרגיש רע כשכואב לו הגוף. הוא מסביר שהסיבה לכך היא שהאדם מבין את הדברים באופן חלקי בלבד. אם האדם יבין באמת עד הסוף שהכל אחד, הוא יחווה זאת גם רגשית, ואז הוא כבר לא יסבול.

כדי להגיע למצב כזה, אליעד אומר שהאדם חייב לקחת את הדברים שהוא בטוח בהם ולנסות לשבור אותם. האדם צריך להטיל ספק בכל דבר שהוא בטוח בו, לשאול: "אולי ההפך נכון?" ורק כאשר האדם יעשה את זה שוב ושוב, הוא יגיע להבנה מוחלטת...
שאלה: למה אני לא חווה שתפוז אחד זה שני תפוזים?

אליעד: תשאל מה זה תפוז אחד ומה זה שני תפוזים, ואז תגיע להבנה שזה פונקציה של מקום, זה צורה שונה של מקום וזמן. ואז אם אני שואל את השאלה, מה זה מקום? אני מבין שהכל זה אחד, למרות שאתה בטוח שזה שניים. למעשה כל X -Y הם בפני עצמם ישות. אז למעשה מה זה תפוז? תפוז זאת צורה שנמצאת במקום מסוים וזמן מסוים.

גם מחשבה תופסת מקום, למה? כי אי אפשר שיהיה באותו זמן גם שולחן וגם מחשבה, ולכן מחשבה גם תופסת מקום וזמן. היא לא חייבת לתפוס מקום בחושים, היא יכולה לתפוס מקום בתודעה.

כשאתה חוקר מה זה מקום וזמן, אתה מבין שמחוץ למקום והזמן, יש צורה אחרת שהיא מעבר למקום והזמן, אז למעשה התפוז והתפוח נמצאים בשום מקום, ואם הם נמצאים בשום מקום, אז הם אחד. אם תפוז זה צורה של מקום, והתפוח צורה של מקום, אבל המקום הוא צורה של שום דבר, אז התפוח והתפוז הם שום דבר ולכן הם אחד.

אם המקום הוא כלום, אז גם הצורות הם כלום. אם יש כדור, בתוכו יש אויר ומחוצה לו יש אויר, איפה אין אויר, במעטפת עצמה, אבל למעשה המעטפת היא הכדור. אבל יש דבר, שכאילו שום דבר לא יכול לקחת ממנו את המקום שלו, וזה המקום. המקום הזה עצמו נמצא בתוך הכדור, מחוצה לו וגם במעטפת. אין מקום שאין בו מקום, ואין זמן שאין בו זמן. לכן המקום והזמן ממלאים את הכל.

היד היא גם יד וגם גוף, היד היא לא חלק מהגוף, אלא הגוף, כי אם נעלים את כל החלקים של הגוף, לא יישאר גוף, ומכאן היד היא הגוף עצמו.

למעשה כל הצורות, כמו התפוח והבננה, הקיום שלהם תלוי במקיף שלהם, ומה מקיף אותם, המקום והזמן. המקום והזמן מקיף את כל הדברים - גם את המחשבה, את התודעה ואת הכל.

אז אנחנו מסכימים שהכל תלוי במקום ובזמן. עכשיו אפילו אלוהים ואפילו אני, נמצאים במקום ובזמן, אז אם לא היה מקום, שיכולת להגיד זה אני או זה אלוהים, אז לא היית יכול להגיד שזה העולם וזה אלוהים.

לכן, מה זה אומר? שאם לא היה קיים מקום וזמן, לא היה קיים שום דבר. אז זה אומר שהבקבוק הוא זמן ומקום. למעשה על כל דבר אתה יכול להגיד שזה זמן ומקום. אתה צריך לראות שהבקבוק הוא המקום. אתה יכול להגיד שזה אטומים אבל ניתן להגיד שהבקבוק גם מקום. הבקבוק הוא צורה של מקום, והמקום הוא צורה של כלום. ומכאן הבקבוק הוא הכלום. עכשיו כרגע הבקבוק זה כלום, למה? כי המקום והזמן הם עצמם עשויים מכלום כרגע. מכאן שהכל עשוי מכלום.

ואם נקצין את זה, גם להגיד שההוויה של הצורה היא כלום, זוהי גם נפרדות, כי אתה אומר למעשה שההוויה היא כלום והצורה היא משהו. עדיין יש הפרדה בין הצורה להוויה, בסוף אתה מגיע להבנה שהצורה וההוויה הם אחד. יש רק ישות אחת. אם תבין זאת, תחווה את זה. הצורה והלא צורה הם אחד. אם היית מבין שכול הצורות הם אחד, אז לא הייתה לך שאלה.

היש תמיד ישנו, רק הצורה שלו משתנה.

יש מקום וזמן אין סופי ובתוכו המון צורות. מה זה כרגע הבקבוק? התהוות של זמן ומקום, בצורה של כלום. המקום והזמן עשויים מכלום. מה יותר גדול מהזמן והמקום? הכלום. מחוץ למקום אין שום דבר כי הוא אין סופי.

אני רוצה שתביני שכשאת מבקשת מהמוכר סוכרייה, את תביני שאת מבקשת כלום בצורת משהו.

שאלה: אם הבקבוק הוא כלום, למה אני חווה אותו כמשהו?

אליעד: השאלה היא למה אתה חווה את עצמך כמשהו? הפואנטה היא שבסוף אתה מבין שהכל אחד, ולא משנה איך תקרא לו. שבעין אתה רואה שהבקבוק והקיר למשל הם אחד.

לדוגמה, יש כמה בקבוקי פלסטיק, אז יש משהו שמאחד אותם והוא הפלסטיק. אז למעשה מה שמאחד את הכל זה המקום והזמן. ולכן הכל אחד.

יש מציאות אחת, ובתוכה יש את המקום והזמן. אם אתה רוצה להבין מה יש לפני המקום והזמן, אתה מבין שזה הכלום, שזה הדבר הראשון ממנו עשוי הכל. מה המכנה המשותף של המקום וזמן, משהו שהוא לא מקום וזמן, וזה הכלום.

האם מוכרח שיהיה המקום? לא, כי יש זמן. והאם מוכרח שיהיה זמן? לא, כי יש מקום. לכן לא מוכרח שיהיו מקום וזמן, אך מוכרח שתהיה מציאות ללא הגדרות, שזה כלום. וזה אומר שזה החומר הראשון.

שאלה: איך אני יודע אם ההבנה השכלית שאליה הגעתי שתפוז אחד = שני תפוזים היא נכונה?

אליעד: החוויה היא כאשר זה משתלט עליך, שאין לך בחירה להגיד שזה אחד או שתיים, זה מצב שאתה לא מסוגל לחשוב על משהו שונה מזה.

יש כמה אפשרויות, אפשרות ראשונה שאתה לא משתמש בשכל עד הסוף, ואז אתה חווה שזה אחד וזה שתיים, זה קיר וזה דלת. אך יש אפשרות נוספת שבה אתה משתמש בשכל עד הסוף ואתה מבין שזה נמצא באותו מקום, ואם אתה כל כולך חושב על זה, אז אתה חווה את זה. אפשרות נוספת שאתה בכלל לא משתמש בשכל, ואז אתה גם לא מבדיל בין דלת לקיר.

כאשר אתה משתמש בשכל עד הסוף, אין לך לאן לברוח, כי למקום היחיד שאתה יכול לברוח מהשכל, זה לאין שכל, אבל משם אתה מגיע לחוויה של השכל. אם השכל שלך מרוכז כולו, מה היא מהות הדבר? אז הכל מתאחד אצלך, והמקום היחיד שאתה יכול ללכת זה מעל השכל, לאין שכל, אבל באין שכל זה גם אותו הדבר, ואז אתה גם בחוויה. אתה למעשה בשכל מאמת את האין שכל.

שאלה: למה אני לא חווה את זה?

אליעד: למה אתה שואל את השאלות הפילוסופיות? כי לא מציק לך כל כך המקום והזמן. האם יש עוד דברים שמציקים לך חוץ מההסתכלות על הזמן והמקום. ההסתכלות על הזמן והמקום, היא הסתכלות פנימה, אבל האם לא מעניינים אותך דברים חיצוניים? רק כאשר כל כולך תסתכל פנימה, אז תוכל לחוות מה קורה פנימה. החוויה היא הסוף של ההסתכלות פנימה. אתה עסוק בחיצוני ולכן אתה לא חווה את הפנימי. זה לא אומר לא להיות עסוק בחיצוני, זה אומר שתבין למה אתה לא חווה את הפנימי.

ולמה? כדי לחוות מה היה לפני, אתה צריך להיות מאוד חכם, כל כך חכם עד שתבין את זה עד הסוף, ואז תחווה את זה. ואתה מסתכל החוצה, כי אתה לא מספיק חכם. זה לא יעזור אם תגיד מהיום אני אסתכל פנימה. רק אם תהיה יותר חכם, אז ממילא תסתכל יותר פנימה. אם תהיה יותר אמיתי כך תהיה הסתכלות יותר פנימית. אי אפשר לזייף את זה. ולכן מה שנשאר לך זה להיות יותר אמיתי בחיים שלך.

אם למשל אתה נגר, תשתמש בשכל שלך להבין טוב יותר את הנגרות. לנסות להיות הכי חכם בנגרות. תרצה להיות הנגר הכי הכי הכי חכם. ביחס למשאבים שלך, תעשה את המוצר הכי טוב בעולם. הכי טוב שאפשר, זה גורם לך לריכוז, להבנה ולמצות את כל המשאבים שלך. וזה יגרום לך להגדיל את השכל.

שאלה: אי אפשר להיות הכי מומחה.

אליעד: איך את יודעת שאי אפשר? אל תשקרי, בזה תהיי מומחית, בלא לשקר. את בטוחה שאי אפשר להיות הכי מומחה?

שאלה: אם אני אישה נשואה, אז אם אהיה אישה הכי מושלמת לבעלי, האם זה יעזור לי בדרך לאמת?

אליעד: ברור, יש לך במשך היום כל מיני מערכות יחסים שאת מנהלת. כל כמה זמן יש לך מערכת יחסים אחרת, למשל מערכת יחסים עם האוכל, עם בעלך, עם הילדים, וכו'. את צריכה שכול מערכות היחסים שלך יהיו מושלמות. אם למשל את מנסה להסביר משהו לבעלך, ואת לא מבינה אותו, אז אם את לא מבינה את בעלך, איך תביני את אלוהים? אם את רוצה להבין את המציאות, את צריכה להבין למשל, מה קורה בינך לבין בעלך. את במשך היום עושה פעולות, תנסי להבין מה קורה איתי, למה עשיתי את זה? מה רציתי? למה התכוונתי? מה חשבתי? מה הרגשתי? תנסי להבין זאת, זה יפעיל לך את הגלגלים. ואז תראי שהכל טוב. אם את לא מבינה מה קורה סביבך, איך תוכלי להבין את המציאות, איך תוכלי להבין את אלוהים?

אם קשה לך בזה, תנסי לבדוק מה הכי מציק לך? למשל יש לך מערכת יחסים עם מישהו, ואת לא מרוצה, ותנסי להבין, למה לא טוב לך ביחסים האלה? תשאלי שאלות, וכן תבדקי, האם זה מחויב שאני אסבול ממערכת היחסים? ובסוף תביני את עצמך.

שאלה: למה אנחנו צריכים לחקור דווקא את הדברים שמציקים לנו?

אליעד: אתה לא מוכרח. אם אתה מגדיר שאתה רוצה להגיע לאמת, ההיגיון אומר שאתה צריך להתחיל מהמקום הכי אמיתי עבורך. ולכן תבדוק מה הכי מציק לך ואותו תבדוק, אבל מבחינת המאמץ השכלי תלך עד הסוף עם כל השאלות. אבל כאשר אתה בודק את מה שמציק לך, תבדוק אותו מפרספקטיבה רחבה.

הדבר הכי קשה לאנשים שמחפשים את האמת זה, להודות שהם לא מחפשים את האמת. האמת היא שכולם מחפשים להרגיש טוב. אבל מי שמחפש את האמת, צריך להודות שהוא לא מחפש רק את האמת. האדם מחפש להרגיש טוב באמת. לכן האדם צריך להודות בכך שהוא מחפש גם את הטוב, לא רק את האמת. ולכן תבדוק מה הכי מציק לך.

שאלה: עברתי תהליכים פסיכולוגים, אני מבינה איך עובד הראש, אבל תכלס זה לא נתן לי כלום.

אליעד: נכון, כי הפסיכולוג חופר איתך, למה רע לך, ונניח שיש תשובה, שרע לך בגלל שההורים שלך יתעללו בך, אבל זה לא פותר את הבעיה. איך הפסיכולוג יפתור לך את הבעיה, אם הוא לא יכול לפתור את הבעיות של עצמו?

שאלה: אני רוצה לעזור לעצמי ולא יודעת איך, ולכן הולכת לפסיכולוג.

אליעד: את עדיין מטעה את עצמך, אם את רואה שהפסיכולוג לא עוזר לך, ואת עדיין הולכת אליו, זה מראה שבתוכך יש תשובות לא אמיתיות, ואת נאחזת בהם למרות שהם לא אמיתיות. האם זה שאת לא יודעת מה לעשות, האם זה אומר שאת צריכה לעשות משהו שלא מביא לך תועלת?

אם הפסיכולוג מביא לך תועלת תלכי אליו, אם לא, אז אל תלכי אליו, זה לא קשור בזה שאת לא יודעת מה לעשות.

את צריכה לשאול את עצמך, למה אני באמת הולכת לפסיכולוג? והסיבה שמישהו הולך לפסיכולוג, זה בגלל שהוא חושב שהפסיכולוג מביא לו תועלת כלשהי. ולכן השאלה המתבקשת היא, האם הפסיכולוג מביא לי תועלת?

אם את מטופלת על ידי פסיכולוג, ונניח שהפסיכולוג חכם, מקסימום את תהיי חכמה כמוהו, אבל הבעיות שלך יישארו, כי גם הפסיכולוג לא באמת פתר את הבעיות שלו. הפסיכולוג אפילו לא מבין זאת, הוא חושב שהוא עוזר לאנשים, אבל בסך הכל הוא מחליף לאנשים את הבעיות.

כול מי שרוצה לעזור לאנשים, למעשה הוא אדם אומלל, שקשה לו לראות שהאנשים סובלים, אז הוא מנסה לעזור לאנשים כדי להשקיט את המצפון שלו. לא אכפת לו ממך, הוא בדיכאון, וכשהוא עוזר לך, זה עוזר לו לפתור את הדיכאון שלו. אם הוא משוכנע שיש בעיה, אז הוא לא יכול לעזור לך.

אם את באה אלי, ואומרת לי שיש לך בעיה, אני אראה לך שאין לך בכלל בעיה.

שאלה: אז מה אני עושה עם כל מה שלמדתי מהפסיכולוגים?

אליעד: את צריכה להתמקד במטרה הסופית, ומה המטרה הסופית? שיהיה לך טוב. מה אני עושה כדי שעכשיו יהיה לי טוב? אם הידע עוזר לך, אז טוב. ואם לא עוזר, אז אל תשתמשי בו. לא משנה מה היה אתמול, צריך להתקדם קדימה.

אם את עושה משהו שאת רגילה לעשות אותו, אז את בבעיה. את צריכה לחשוב מה אני רוצה לעשות עכשיו, זה נקרא בן אדם חי. אבל אם את הולכת למקום מסוים בגלל שהלכת לשם אתמול, אז את בן אדם מת. הולך כמו ישן.

שאלה: אני מבינה שהרצון לא שלי...

אליעד: למה את שואלת שאלה? מה את באמת רוצה?

שאלה: אני רוצה לדעת מי אני?

אליעד: תנסי להבין, למה אני רוצה לדעת, מי אני? כשאת אומרת מי אני, יש בתוכך משהו שאת מאוד רוצה אותו, ואת חושבת שתדעי אותו אם תשאלי מי אני. מה שאת אומרת, שיש לך שאלות ובסוף את מגיעה לשאלה, מי אני? למעשה השאלה מי אני? אמורה לתת לך תשובה על שאלה אחרת. אז מה הבעיה הסופית שאת רוצה לפתור אותה?

אני רוצה שתהיי אמיתית. מה באמת מציק לך? אם תדעי, מי אני? האם זה יפתור לך את כל הבעיות בחיים?

שאלה: אולי, אני אדע אם אני בכלל קיימת.

אליעד: מה זה משנה, בסוף תביני שאת קיימת ואז תמשיכי לסבול. מה זה משנה לך אם את קיימת או לא? אני חושב שזה משנה, אבל במצב שלך זה לא משנה לך.

שאלה: אבל עצם הקיום גורם לסבל.

אליעד: נכון, אבל את לא באמת חווה שזה מה שמפריע לך בחיים. כאשר בועטים לך ברגל, ומה שמפריע לך זה שאת קיימת, אז תבררי, למה את קיימת?

שאלה: כשאני מרכזת את כל הבעיות שלי, אני מזהה שהבעיה העיקרית שלי היא, ההזדהות עם הגוף.

אליעד: מה שאמרת נכון, אבל לא כל כולך חווה את השאלה הזאת. שוב, אם עכשיו בועטים בך ברגל, ואת אומרת רע לי, ואשאל אותך מדוע רע לך?

שאלה: בגלל שכואב לי.

אליעד: לכן את לא מזדהה לגמרי עם השאלה, מדוע אני מזדהה עם הגוף? זה אומר שאת לא באמת מבינה, שהבעיה היא שאת מזדהה עם הגוף. את אמורה לחבר את ההבנה, שאת מזדהה עם הגוף, לכאב בזמן אמת.

את צריכה להביא את עצמך לחוויה של ההבנה, שאת מזדהה עם הגוף. מה זה אומר? שכאשר למשל כואב לך הגב, את מבינה שהבעיה לא בגב, אלא בהזדהות עם בגוף. את צריכה להגיע למצב, שתוך כדי שכואב לך הגב, ושואלים אותך, מה שלומך? ואת אומרת רע לי, ושואלים למה רע לך? את אומרת, זה בגלל שאני מזדהה עם הגוף.

שאלה: במה זה יעזור לי שאני אדע שאני מזדהה עם הגוף?

אליעד: יש פנימי וחיצוני. האדם אומר, כואב לי הגב, מה הוא מבין? שכואב לו הגב. הוא מאשים את הגב, את הכסא. אז האדם מתבונן פנימה ומבין שהבעיה לא בכסא, לא בגב, אלא הבעיה היא שהוא מזדהה עם הכאב של הגב. הוא מזדהה עם התחושה, וגם לא רוצה אותה.

הבעיה היא לא שאת מזדהה עם הגוף, הבעיה היא שאת לא רוצה את התחושה של הכאב. זה פנימי, ואחרי זה יש עוד פנימי, ועוד פנימי, עד שמגיעים לסוף. אבל את צריכה כולך להיות בפנימי.

רק אם מאה אחוז תחווי שהבעיה של הכאב גב, היא בגלל ההזדהות עם הגוף, רק אז תוכלי להבין שהבעיה היא שאת לא רוצה את ההזדהות עם הגוף. וזה יביא אותך להבנה יותר פנימית, עד שתביני שהכל אחד.

ישנם שתי מציאויות שקורות בו זמנית, מציאות פנימית ומציאות חיצונית. למשל קבלת מכה ברגל, ואת מרגישה רע. את יכולה להאשים את זה שנתן לך מכה, זה נקרא מציאות חיצונית. אבל את יכולה לפנות למציאות הפנימית, ולראות שאת לא רוצה את המציאות ולכן רע לך.

את יודעת למה רע לך בחיים? כי את כופרת באלוהים, את יודעת מי האלוהים שאת כופרת בו? את. את אלוהים ואת כופרת באלוהים. כשאת בעבודה ומישהו מציק לך, ואת אומרת שזה הוא, למעשה את מגלגלת את האחריות על אחרים. מי לא יגלגל את האחריות על אחרים? אלוהים. מי לא יאשים אף אחד בבעיות שלו? אלוהים. כי הוא הראשון, הוא עושה הכל. כאשר האדם אומר שמישהו אחר אחראי, זה למעשה הכחשה עצמית. למעשה הוא אומר, שלו אין כוח, הכוח הוא מחוצה לו, למעשה הוא כופר בכוח שבתוכו.

יש לך בחירה חופשית מלאה, את יכולה לבחור להגיד, אני רוצה את זה. ואת יכולה לבחור להגיד שאת לא רוצה את זה. ואם רע לך, זה בגלל שאת בוחרת להגיד, שאת לא רוצה את זה. את יכולה לבחור, להגיד שאת רוצה את זה, ובמאה אחוז יהיה לך הכי טוב בעולם. כשאתה אומר שמישהו אחר אשם, למעשה אתה מפזר את הכוח שלך, וזה נקרא לכפור באלוהים. כי אלוהים מתכחש לזה שהוא אלוהים.

את יכולה לעשות הכל ובמקרה את גם עושה את הכל. ואת גם כל כך רעה לעצמך, שאת אומרת שזה לא את שעושה, כדי שלא תיהני מזה. אם היית חווה שאת עושה הכל, שאת האחראית לכל מה שקורה, האם הייתה נשארת לך בעיה? לא. אבל את רוצה לסבול, ולכן את אומרת לעצמך שאת רוצה לשכוח שאת עושה את הכל, כדי שתוכלי להמשיך לסבול.

ברמה הלוגית אתה יכול לבנות שרשרת של סיבה ותוצאה ולהגיע להבנה שהכל אחד, אבל קל מאוד לתקוף את השרשרת, כי היא חלשה. בתכלס, בסוף יש קו שבו אתה צריך להיות אמיתי...
שקרנים מימד הזמן למה אני רוצה לדעת מרחב הזמן ההפך הוא הנכון אימון המוח לשפר יכולת קוגניטיבית הכל אחד שאלה חיצונית רוצה להבין את המציאות להאשים אחריות אחריות אישית איך להסיר אחריות איך לקחת אחריות איך לשאול שאלות אמת בשביל מה לשאול שאלות האם להסיר אחריות האם לקחת אחריות הסרת אחריות הרגשה השכל חיבור הרגש עם השכל טיפש טיפשות טיפשים כמה לקחת אחריות להסיר אחריות למה לקחת אחריות לקחת אחריות לקיחת אחריות לשאול שאלות לשאול שאלות אמיתיות מה באמת מציק לך מציק מתי להסיר אחריות מתי לקחת אחריות פסיכולוג פסיכולוגי פסיכולוגיה פסיכולוגיות פסיכולוגים פסיכולוגים טיפשים רגש רגשות שאלות אמיתיות שכל תחושה תחושות
לסלוח לעצמך, איך לסלוח לעצמך על כל דבר? איך להסיר אחריות מעצמך? איך לא להאשים את עצמך בשום דבר? איך לא לכעוס על עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? איך לקבל את עצמך בלי תנאים? איך לאהוב את עצמך בלי תנאים? שנאה עצמית ואחריות אישית
לסלוח לעצמך, איך לסלוח לעצמך על כל דבר? איך להסיר אחריות מעצמך? איך לא להאשים את עצמך בשום דבר? איך לא לכעוס על עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? איך לקבל את עצמך בלי תנאים? איך לאהוב את עצמך בלי תנאים? שנאה עצמית ואחריות אישית
לסלוח לעצמך, איך לסלוח לעצמך על כל דבר? איך להסיר אחריות מעצמך? איך לא להאשים את עצמך בשום דבר? איך לא לכעוס על עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? איך לקבל את עצמך בלי תנאים? איך לאהוב את עצמך בלי תנאים? שנאה עצמית ואחריות אישית איך לסלוח לעצמך ולהתמודד עם רגשות אשמה? כיצד לסלוח לעצמך על כל דבר? איך להסיר אחריות מעצמך ולסיים את תחושת הכעס העצמי? האם כדאי לקחת אחריות מלאה או להסיר אחריות לחלוטין כדי לשחרר את עצמך מתחושת האשמה? אליעד כהן מציע שיטה של הסרת אחריות כחלק מתהליך של סליחה עצמית. המטרה היא להבין אם באמת הייתה לך אפשרות אחרת לפעול, ואם לא, אז אין ... תקוע באשמה או בכעס עצמי. חשוב לנהל דיאלוג פנימי ולברר את מקור התחושות. בסופו של דבר, השאלה אם ניתן להסיר אחריות או לקחת אחריות מלאה תלויה במטרה של האדם ובכיצד הוא בוחר להתמודד עם התחושות שלו. אם המטרה היא לסלוח לעצמך, כדאי להסיר אחריות ולהבין שלא תמיד הייתה לך ברירה. אם המטרה היא שליטה מלאה במציאות ובתחושות, אז ייתכן שעדיף לקחת אחריות מלאה על כל פרט ופרט, כולל הרגשות שלך. איך להתמודד עם רגשות אשמה האם כדאי לקחת אחריות או להסיר אחריות איך לא לכעוס על עצמך איך לקבל החלטות בלי להצטער התמודדות עם כישלון והפקת לקחים איך אפשר להשתמש בהסרת אחריות כדי לסלוח לעצמך? כדי לא לכעוס על עצמך, אפשר לבחון האם באמת פעלת מתוך בחירה חופשית או שמא לא ... בטן עלול לכעוס על עצמו: למה אכלתי את זה?, היו נורות אזהרה, ידעתי שלא כדאי. אפשר ליישם את הסרת האחריות ולשאול: למה אכלתי את זה?, כי הייתי רעב, כי חשבתי שזה טעים. אם היית באמת רעב או משוכנע שהאוכל ... אפשר לראות שלא היתה ברירה אמיתית, ולכן לא חובה לכעוס על עצמך. כיצד חוסר היכולת לעמוד בפיתוי משפיע על האחריות? אם אדם מזהה שהסיבה האמיתית לפעולה שלו היא חוסר יכולת לעמוד בפיתוי, אפשר לבחון האם באמת יכול היה להתגבר ... היא יכולתי אבל לא עשיתי, צריך להעמיק עוד כדי להבין מה מנע ממך לבחור נכון. מהי השיטה ההפוכה - לקיחת אחריות מלאה? הקצה השני של הסקאלה הוא לקחת אחריות על כל דבר, גם על התחושות שלך וגם על התוצאה. במקרה של תאונה, אפשר לומר: אני בחרתי לנסוע לא זהיר, וגם אני בוחר להרגיש רע מזה שנהייתי נכה. אם לוקחים אחריות עד כדי כך מלאה, אפשר לטעון שלא באמת קרה שום דבר רע, כי גם תחושת הרע היא באחריותך. זו סוג של גישה אלוהית, שבה אדם תופס את עצמו כאחראי על כל מה שקורה, כולל הרגשות שלו. זו שיטה פחות אינטואיטיבית, אבל היא מצביעה על כך שיש דרכים מגוונות להסתכל על מושג האחריות. האם כדאי להסיר או לקחת אחריות? זו כבר שאלה אחרת: האם כדאי להסיר אחריות ולסלוח לעצמך, או שכדאי לקחת אחריות מלאה כדי לשנות את המציאות או את התחושה? שני הצדדים יכולים לעזור לאדם לסלוח לעצמו, כל אחד בדרך אחרת. מי שחושש להיתקע בכעס, יכול להיעזר בהסרת אחריות. מי שרוצה לפתח שליטה גדולה יותר במציאות או ברגשות, יכול לנסות את גישת האחריות המלאה. איך מסיקים מכאן לגבי סליחה עצמית? המטרה העיקרית היא לאפשר לעצמך להפסיק לסבול מתחושת האשמה או הכעס העצמי. בין אם בוחרים בגישה של הסרת אחריות - תוך הבנה שלא תמיד היתה לנו בחירה חופשית - ובין אם בוחרים בגישה של לקיחת אחריות מלאה - עד כדי שליטה ברגשות, המטרה היא להגיע למצב שבו לא שונאים את עצמנו ולא נשארים בכלא פנימי של האשמות. איך להתמודד עם רגשות אשמה האם כדאי לקחת אחריות או להסיר אחריות איך לא לכעוס על עצמך איך לקבל החלטות בלי להצטער התמודדות עם כישלון והפקת לקחים הסרת אחריות חלקית, לקיחת אחריות חלקית, למה אני שונא את עצמי? איך להתמודד עם כישלון? למה אני כועס על עצמי? איך לקחת אחריות רגשית? איך להאשים את עצמי? שנאה עצמית והסרת אחריות, שנאה עצמית ולקיחת אחריות, לסלוח לעצמי, איך לסלוח לעצמי על כל דבר? איך להסיר אחריות מעצמי? איך לא להאשים את עצמי בשום דבר? איך לא לכעוס על עצמי? איך לא לשנוא את עצמי? איך ...
איך לא להאשים את עצמך בצרות של אחרים? איך להסיר אחריות מעצמך? איך לא לקחת אחריות על בעיות של אחרים? איך להתמודד עם רגשות אשמה בגלל פגיעה באחרים? איך להתמודד עם ייסורי מצפון? איך להתמודד עם סחיטה רגשית?
איך לא להאשים את עצמך בצרות של אחרים? איך להסיר אחריות מעצמך? איך לא לקחת אחריות על בעיות של אחרים? איך להתמודד עם רגשות אשמה בגלל פגיעה באחרים? איך להתמודד עם ייסורי מצפון? איך להתמודד עם סחיטה רגשית?
איך לא להאשים את עצמך בצרות של אחרים? איך להסיר אחריות מעצמך? איך לא לקחת אחריות על בעיות של אחרים? איך להתמודד עם רגשות אשמה בגלל פגיעה באחרים? איך להתמודד עם ייסורי מצפון? איך להתמודד ... להרגיש אחראים ולסחוב רגשות אשם מיותרים. מטרת ההרצאה היא להסביר איך ניתן להתגבר על רגשות אשמה אלו ולהימנע מלשאת אחריות על בעיות של אחרים. איך לזהות מניפולציה רגשית ואשמות שווא? ישנם אנשים המשתמשים בסחיטה רגשית כדי לגרום לנו להרגיש ... האשמה יכולה להיות קשה מנשוא. עם זאת, חשוב להבין שאין זה מועיל לשאת את האשמה לנצח. הדרך להתמודד היא לקחת אחריות על המעשה, ללמוד ממנו ולהמשיך הלאה, מבלי להטיל על עצמנו עול נפשי מיותר. כל מה שנדרש הוא לדעת כיצד לקחת אחריות על המעשה מבלי להטיל על עצמנו אשמה מיותרת. איך להימנע מלקיחת אחריות על בעיות של אחרים? אחד הרעיונות המרכזיים בהרצאה הוא שככל שאדם פחות מאשים אחרים בצרותיו, כך יהיה לו קל ... תוצאה של הבחירות שלנו ושל ההתמודדות שלנו עם המציאות, עוזרת לנו להימנע מאשמה מיותרת. איך למצוא את האיזון בין לקיחת אחריות להסרת אחריות? הדרך להגיע לאיזון בין לקיחת אחריות להסרת אחריות היא להבין שהמציאות לא תמיד ניתנת לשליטה. ישנם מקרים בהם אין לנו שליטה על מה שקורה מסביבנו, אך תמיד ... שהרגשות שלנו לא תמיד נגרמים כתוצאה ממה שקורה לנו, אלא באופן שבו אנחנו בוחרים להגיב אליו. לא תמיד עלינו לקחת אחריות מלאה, ולעיתים עלינו לדעת להסיר אחריות, במיוחד כאשר מדובר במניפולציות רגשיות של אחרים. מהי הדרך להגיע לשחרור מוחלט מרגשות אשמה? הדרך להימנע מרגשות אשמה מיותרת ... לנו. אדם שמסוגל לא להאשים אחרים כשהוא חווה קושי, יהיה חסין יותר כאשר אחרים ינסו להאשים אותו. חשוב ללמוד לקחת אחריות על הרצון שלנו ועל תחושותינו, גם כשלא מדובר במצב אידיאלי. לסיום, ההרצאה מדגישה את החשיבות של איזון בחיים. ישנם מקרים בהם עלינו לקחת אחריות וישנם מקרים בהם עלינו להסיר אחריות. העיקרון המנחה הוא שעלינו להבין אם רע לנו - זה תלוי בנו, ואם רע לאחרים - זה תלוי בהם. איך לא להאשים אחרים בצרות שלך? לקיחת אחריות סחיטה רגשית ניהול רגשות התמודדות עם מניפולציות רגשיות הסרת אחריות איך לא להאשים את עצמך בצרות של אחרים? ההרצאה עוסקת בשאלה כיצד להתמודד עם רגשות אשמה שנובעים מהאשמות של ... אם בצדק ובין אם מתוך מניפולציה רגשית. פעמים רבות, אנשים מאשימים אותנו במצבם הרע, מה שעלול לגרום לנו להרגיש אחריות ולשאת רגשות אשם מיותרים. איך לזהות מניפולציה רגשית ואשמות שווא? אנשים מסוימים משתמשים בסחיטה רגשית כדי לגרום לנו להרגיש ... להיות מכבידה מאוד. עם זאת, חשוב להבין שאין זה מועיל לשאת את האשמה לנצח. הדרך להתמודד עם זה היא לקחת אחריות על המעשה, ללמוד ממנו ולהמשיך הלאה מבלי להטיל על עצמנו עול נפשי מיותר. איך להימנע מלקיחת אחריות על בעיות של אחרים? אחד הרעיונות המרכזיים בהרצאה הוא שככל שאדם פחות מאשים אחרים בצרותיו, כך גם יהיה לו ... מאשימים פחות את העולם, כך אנחנו גם מפסיקים להרגיש אשמה כאשר אחרים מאשימים אותנו. איך למצוא את האיזון בין לקיחת אחריות להסרת אחריות? יש צורך בגישה מאוזנת: מצד אחד, אין צורך להיות קרים וחסרי רגש, אך מצד שני, חשוב לדעת להימנע מהשפעה ... כאשר אחרים ינסו להאשים אותו. לבסוף, ההרצאה מדגישה כי בחיים יש צורך למצוא את האיזון: יש מקרים בהם כדאי לקחת אחריות, ויש מקרים שבהם יש לשחרר. העיקרון המנחה הוא שברמה הפנימית, עלינו להבין כי אם רע לנו - זה תלוי בנו, ואם רע לאחרים - זה תלוי בהם. רגשות אשמה לקיחת אחריות סחיטה רגשית ניהול רגשות התמודדות עם מניפולציות רגשיות הסרת אחריות איך לא להאשים אחרים בצרות שלך? להאשים את ההורים, להאשים את השכנים, להאשים את הגנטיקה, לקיחת אחריות והסרת אחריות, האם לקחת אחריות? כמה לקחת אחריות? איך לנטרל רגשות? איך לחשוב כמו פסיכופט?
טיפים לויכוחים, איך לא לגרום למישהו להרגיש רע? איך לא להאשים מישהו? איך לא לעשות למישהו רע? איך להסיר אחריות? איך לא לקחת אחריות? איך להאשים מישהו? ויכוחים בזוגיות, מריבות בזוגיות, מערכות יחסים
טיפים לויכוחים, איך לא לגרום למישהו להרגיש רע? איך לא להאשים מישהו? איך לא לעשות למישהו רע? איך להסיר אחריות? איך לא לקחת אחריות? איך להאשים מישהו? ויכוחים בזוגיות, מריבות בזוגיות, מערכות יחסים
טיפים לויכוחים, איך לא לגרום למישהו להרגיש רע? איך לא להאשים מישהו? איך לא לעשות למישהו רע? איך להסיר אחריות? איך לא לקחת אחריות? איך להאשים מישהו? ויכוחים בזוגיות, מריבות בזוגיות, מערכות יחסים איך לא להאשים מישהו בוויכוח? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד ... הצדדים טוען שהשני אחראי למצב, אבל הצד השני אינו מעוניין להאשים אותו, וגם לא מעוניין לקחת על עצמו את האחריות. במקרה כזה, אליעד מסביר שהפתרון הוא למצוא גורם שלישי - גורם שאינו אף אחד מהצדדים הנמצאים בוויכוח. הגורם השלישי ... אבל גם לא רוצה להודות שזו אשמתו שלו. במקרה כזה, הפתרון הוא שוב למצוא גורם שלישי ולהעביר אליו את האחריות. לדוגמה, אפשר להגיד שהפרידה התרחשה בגלל סיבה חיצונית - גורם אקראי כמו נסיבות החיים, מזג האוויר או אפילו גורל ... הוא משהו שניתן לפתור בקלות, הצד השני עשוי להגיד אז בוא נפתור את הבעיה ונעלים את הגורם השלישי, וכך האחריות תחזור לצדדים. לכן, חשוב שהגורם השלישי יהיה משהו שאינו ניתן לשליטה או שאינו קל לפתרון, כמו גורל, מזל, סביבה, או אירועים חיצוניים שלא תלויים באף אחד מהצדדים. למה חשוב לא לקחת אחריות מיותרת? אליעד מדגיש שאם אדם אינו רוצה לקחת על עצמו את האחריות ולא להאשים את האחר, אין הכרח שייקח על עצמו את האשמה. אנשים רבים מרגישים שברגע שהם לא מאשימים את הצד השני, הם חייבים להאשים את עצמם. אך לפי אליעד, ישנה אפשרות אחרת, והיא העברת האחריות לגורם שלישי. כך האדם יכול להימנע מלספוג אשמה לא מוצדקת ומרגשות שליליים שנובעים מכך. לסיכום, כיצד להתמודד נכון עם ... אשמה, וניהול קונפליקטים בדרך בונה יותר. איך לא להאשים מישהו בוויכוח? מי אשם בפרידה? איך להימנע מאשמה? איך להעביר אחריות לגורם שלישי? איך להתמודד עם קונפליקטים בזוגיות? עכשיו השאלה היא כזאת נניח שאתה בוויכוח עם מישהו ונניח שאתה רוצה ... להיות אקראי מה שחשוב שהוא לא את ולא אני, אתה גם לא רוצה להאשים אותה ואתה גם לא רוצה לקחת אחריות אז תאשים מישהו שלישי. הבנתם את השכל כן מה אתה אומר? ש: זה קצת מסבך את העניין כי אם ...
רגשות אשמה, איך להתמודד עם רגשות אשמה? איך לא להרגיש אשמה? איך לא להאשים את עצמי? איך לא לשנוא את עצמך? איך לקבל את עצמך? לא יכולתי או לא רציתי, חוסר יכולת או חוסר רצון, אין בחירה או יש בחירה, איך להסיר אחריות? לקיחת אחריות
רגשות אשמה, איך להתמודד עם רגשות אשמה? איך לא להרגיש אשמה? איך לא להאשים את עצמי? איך לא לשנוא את עצמך? איך לקבל את עצמך? לא יכולתי או לא רציתי, חוסר יכולת או חוסר רצון, אין בחירה או יש בחירה, איך להסיר אחריות? לקיחת אחריות
... לקבל את עצמך? לא יכולתי או לא רציתי, חוסר יכולת או חוסר רצון, אין בחירה או יש בחירה, איך להסיר אחריות? לקיחת אחריות איך להתמודד עם רגשות אשמה ולשחרר את ההאשמה העצמית? רגשות אשמה הם רגש שמלווה אותנו כאשר אנו מאשימים את ... סיכון ביודעין? אם אדם בחר לפעול מתוך מודעות לסיכון, הוא בעצם הסכים לשאת בתוצאות. במקרה כזה, האשמה הופכת לקבלת אחריות. הוא לא נחשב כקורבן של הנסיבות, אלא כמי שבחר לקחת את הסיכון, ולכן אין סיבה להרגיש אשמה. כיצד להתגבר ... דרכו מתוך שליטה מלאה, אין טעם להאשים את עצמו, כי הוא עצמו יצר את המצב. כיצד לאזן בין נטילת אחריות לבין שחרור אשמה? באמצעות פרספקטיבות אלו ניתן לשחרר את עצמנו מהרגשת האשמה, אך יש להבין מתי יש לנו שליטה על מעשינו ומתי לא. ביום - יום, אנו נדרשים לקחת אחריות על המעשים שלנו, תוך הבחנה בין מה שבשליטתנו לבין מה שלא. תהליך נפשי של שחרור רגשות אשמה שונה מדרך ... האפור מתוך בחירה, הוא צריך להבין שהוא קיבל את ההחלטה תוך הבנה של הסיכונים. במקרה כזה, האשמה הופכת לקבלת אחריות - כלומר, הוא לא קורבן של הנסיבות אלא מי שקיבל החלטה מושכלת, ולכן אין טעם להרגיש אשמה. כיצד להתגבר ... בדומה לחפץ דומם שמישהו השתמש בו כדי לגרום לנזק, אם לאדם לא הייתה אפשרות לפעול אחרת, הוא לא נושא באחריות. 2. ראיית עצמו כמי שיש לו שליטה מלאה - כמו אלוהים שיצר את כל המציאות כפי שהיא, ולכן אין סיבה להאשים את עצמו על מה שהוא עצמו ברא מתוך בחירה. כיצד לאזן בין נטילת אחריות לבין שחרור אשמה? אמנם ניתן להשתמש בפרספקטיבות הללו כדי לנטרל רגשות אשמה, אך אין זה אומר שבחיים היום - יומיים אין צורך לקחת אחריות. יש להבין מתי באמת יש לאדם שליטה על מעשיו ומתי לא. ישנה הבחנה בין תהליך נפשי של שחרור רגשות אשמה לבין הדרך שבה יש לנהוג ביום - יום - לקחת אחריות על מה שכן בשליטתנו. איך לא להרגיש אשמה? איך להפסיק להאשים את עצמך? איך לקבל את עצמך ולא לשנוא את עצמך? האם יש בחירה חופשית או שאין בחירה? איך להתמודד עם אחריות והשלכות של מעשינו?
חופש מוחלט, אחדות, לחוות שהכל שווה, להרגיש שהכל אחד, שום דבר לא משנה, להסיר אחריות, לשחרר לגמרי, חיי נפרדות מתוך אחדות, הסיפור של אליעד
חופש מוחלט, אחדות, לחוות שהכל שווה, להרגיש שהכל אחד, שום דבר לא משנה, להסיר אחריות, לשחרר לגמרי, חיי נפרדות מתוך אחדות, הסיפור של אליעד
חופש מוחלט, אחדות, לחוות שהכל שווה, להרגיש שהכל אחד, שום דבר לא משנה, להסיר אחריות, לשחרר לגמרי, חיי נפרדות מתוך אחדות, הסיפור של אליעד מה המשמעות של חופש מוחלט והרגשה שהכל שווה? הנושא של ... שאין טוב ואין רע, ששום דבר לא משנה. המטרה היא להגיע למצב שבו האדם משוחרר לחלוטין מדאגות, מפחדים, מרצונות ומאחריות. אליעד מתאר את החוויה הזו כמצב של אחדות מוחלטת, שבו כל ההבחנות של טוב או רע מתבטלות, כי הכל ... בחיים. איך להגיע לחופש מוחלט? האם הכל שווה? איך להשתחרר מפחדים וחרדות? מה זו חוויה של אחדות מוחלטת? איך להסיר אחריות לגמרי? חיי נפרדות מתוך אחדות איך להתמודד עם קונפליקטים פנימיים?
איך לא להאשים את עצמך? למה אני עושה את זה לעצמי? האם יש לי בחירה חופשית? לא מצליח לשלוט בעצמי, לא מצליח להפסיק לפגוע בעצמי, הורס לעצמי, הרס עצמי, שונא את עצמי, איך לא לשנוא את עצמי? איך לא לכעוס על עצמי? איך לקבל את עצמי?
איך לא להאשים את עצמך? למה אני עושה את זה לעצמי? האם יש לי בחירה חופשית? לא מצליח לשלוט בעצמי, לא מצליח להפסיק לפגוע בעצמי, הורס לעצמי, הרס עצמי, שונא את עצמי, איך לא לשנוא את עצמי? איך לא לכעוס על עצמי? איך לקבל את עצמי?
... קורה כפי שהוא אמור לקרות, אז אין סיבה להאשים את עצמנו, משום שכל החלטה שלנו הייתה בלתי נמנעת. כיצד להסיר אחריות? הדרך להפסיק להאשים את עצמנו היא להבין שהתהליכים שמובילים אותנו לפעולות שלנו נובעים מהשקלים שמבצע המוח שלנו. אם לא ... מקום להאשים את עצמנו. אם לעומת זאת, יש לנו שליטה מלאה על עצמנו, אזי כל פעולה שאנו עושים היא באחריותנו המלאה. האם המציאות יכולה להיות אחרת? שאלה זו מובילה לרובד עמוק עוד יותר - השאלה האם המציאות יכולה להיות ... כפי שהוא אמור לקרות, הרי שאין טעם להאשים את עצמנו, משום שכל החלטה שלנו הייתה בלתי נמנעת. כיצד ניתן להסיר אחריות? כדי להפסיק להאשים את עצמנו, אנו צריכים להבין שההחלטות שלנו נובעות ממה שנראה לנו הכי טוב באותו הרגע. אם ... אני הורס לעצמי? למה יש לי הרס עצמי? איך לדון את עצמך לכף זכות? איך לדון לכף זכות? איך להסיר אחריות? איך לקחת אחריות? הרצון של אלוהים, הבחירה החופשית של אלוהים
אחריות אישית, לקחת אחריות, הסרת אחריות, לקיחת אחריות, אחריות חלקית, להיות אחראי, להסיר אחריות
אחריות אישית, לקחת אחריות, הסרת אחריות, לקיחת אחריות, אחריות חלקית, להיות אחראי, להסיר אחריות ובו יתבאר, העניין של האחריות האישית של האדם ושל לקיחת אחריות. וכאן לא יתבאר, האם באמת האדם אחראי למעשיו, ועד כמה האדם אחראי למעשיו (עניין הבחירה החופשית וחופש הבחירה). אלא יתבאר רק העניין של לקיחת האחריות של האדם על עצמו. ולקחת אחריות פירושו, שהאדם יוצר קשר, בין המצב של המציאות, אליו. כי כאשר קורה במציאות איזה דבר כלשהו, אז יש סיבה ... הזה לקרות, היא האחראית לכך שהדבר קרה. ואם יש כמה גורמים שגרמו לדבר לקרות, הרי שיש כמה גורמים שעליהם לקחת אחריות, על מה שקרה. וכאשר קורה (בזמן הווה) איזה דבר במציאות, אז הסיבה לכך שהדבר הזה קורה בהווה, היא האחראית ... שבו תלוי, האם הדבר הזה יקרה בעתיד או לא, הוא האחראי לכך, האם הדבר הזה יקרה בעתיד או לא. ולקיחת אחריות, פירושה, שהאדם מזדהה עם הרעיון, שאומר, שהוא הסיבה לכך שהדבר קרה / קורה / יקרה. והסרת אחריות פירושה, שהאדם מזדהה עם האפשרות, שלא הוא הסיבה לכך שהדבר קורה. ויש גם לקיחת אחריות חלקית, שפירושה, שהאדם אחראי רק באופן חלקי בלבד, לדבר שקורה. דהיינו, שגם האדם הוא חלק מהסיבות לכך שהדבר קורה. אך לא רק האדם הוא הסיבה היחידה, לכך שהדבר קורה. ומי שיתבונן יראה, כי יש צד מאוד חיובי, בלקיחת אחריות. דהיינו, מי שלוקח אחריות על מה שקורה לו, דהיינו, מי שמזדהה עם הרעיון שאומר שמה שקורה לו זה בשליטתו, הרי שיש בכך דבר מאוד חיובי. והוא, שעל ידי זה שהאדם לוקח אחריות, על ידי זה הוא בעצם יכול לשנות את המציאות כרצונו, ולהתאים אותה לרצון האישי שלו. כי מי שלא לוקח אחריות, ומי שמסיר אחריות מעצמו, וחושב שמה שקורה לו בפרט ומה שקורה סביבו בכלל, זה לא בשליטתו. דהיינו, הוא לא אחראי לכך. הרי ... בעצם הוא מחליש אצל עצמו את הרצון העצמי שלו, לנסות לגרום למציאות להיות כרצונו. כי אם הדבר הוא לא באחריותך, דהיינו, אינך אחראי לכך שהדבר קורה, דהיינו, הדבר קורה בלי שליטה שלך, הרי שממילא אין טעם לנסות לשנות את המצב. ולקחת אחריות אישית, פירושו, שהאדם מזדהה עם המחשבה שאומרת, שהוא כן אחראי למה שקורה. ואז ממילא, כאשר יש לאדם חוסר שביעות רצון מהמציאות מדבר כלשהו, אז האדם לוקח אחריות, ומשנה את המציאות להיות כרצונו. ואם האדם יסיר מעצמו אחריות על מה שקורה לו, אז ממילא המציאות תהיה נגד רצונו, והוא לא יעשה מאומה, כדי לגרום לה להיות כרצונו. כי הוא חושב, שהוא לא אחראי למה שקורה לו. ונמצא אם כן, כי לקחת אחריות, זה נראה הדבר הטוב ביותר. כי מי שייקח אחריות מלאה על מה שקורה לו, ממילא הוא יצליח לגרום לכל המציאות שקורית לו, להיות בדיוק כפי מה שהוא רוצה. אבל, זה בדיוק גם החיסרון של לקיחת האחריות. וזה בדיוק היתרון, של הסרת האחריות של האדם. והעניין הוא, כי מנקודת מבט מסוימת, האדם אחראי לכל מה שקורה לו, בשלמות מוחלטת. כי כל הטוב ... רע לו ממנו. ואך ורק הרצון של האדם, אך ורק הוא אחראי לכל הטוב והרע של האדם בחיים. ומי שייקח אחריות מלאה על מה שקורה לו, ממילא הוא יראה תכף ומיד, שהוא יכול לחוות שלמות אמיתית, בלי שום צורך לשנות את המציאות. ואיך? על ידי שליטה ברצון העצמי של האדם. דהיינו, מי שייקח אחריות על מה שקורה לו, הוא יבין תכף ומיד, שהכל תלוי ברצון העצמי שלו, האם הוא רוצה או לא רוצה ... בלי שום התנגדות רצון, בינו לבין המציאות. והסיבה שאנשים לא עושים את זה, היא רק בגלל שהם מסירים מעצמם אחריות, וחושבים שהרצון שלהם הוא לא בשליטתם העצמית. כי האדם חושב, שהרצון שלו, הוא לא לגמרי בשליטתו. כי מי שחושב ... ברצון שלו, ורוצה את המציאות תמיד כפי מה שהיא, ואז ממילא הוא חווה שלמות תמידית. אבל, זאת בדיוק הסיבה, שלקיחת אחריות מלאה, יש בה גם חיסרון. ודווקא בהסרת אחריות, ודווקא בלהסיר אחריות מלאה, יש בזה דווקא יתרון. ולמה? כי כנל, אחריות מלאה מביאה את האדם למצב, שבו, הכל כרצונו תמיד. כי אם האדם חושב שהוא אחראי באופן מלא למצבו, הרי שהוא לוקח אחריות מלאה למצבו, ואז ממילא המציאות שלו, תהיה בדיוק כפי מה שהוא רוצה. ואז, אם הכל יהיה בדיוק כפי מה ... תמיד, בלי שום יכולת לחוות שביעות רצון ממשהו. כי אין את החוויה של חוסר שביעות הרצון. ומי שיסיר מעצמו אחריות לגמרי, ויחשוב שאין לו שום אחריות כלשהי למצב שלו, אז ממילא גם הוא כבר לא ירגיש טוב או רע. ... כלשהו, או אם הכל כרצונו של האדם, אז כבר אין טוב או רע. ולכן, דווקא יש יתרון בכך שהאדם לוקח אחריות חלקית על מצבו, ומסיר מעצמו אחריות מלאה למצבו. שזה גורם לכך, שיהיו לאדם רצונות, ושהוא לא יהיה מרוצה בשלמות ... יש לאדם טוב ורע, וחיים על פני האדמה, כישות בעלת רצון / רגשות וכולי. והמסר, הוא פשוט. האדם יכול לקחת אחריות מלאה על הכל, ולבחור לשלוט ברצון שלו, שיתאים תמיד למציאות. והאדם יכול גם לבחור להסיר אחריות כלשהי מעצמו, ופשוט לתת לדברים לקרות כפי מה שהם, בלי לתת שום משמעות כלשהי, לרצון העצמי של עצמו. והאדם יכול גם לקחת אחריות חלקית ולהסיר אחריות באופן חלקי, ועל ידי זה גם לרצות רצונות, וגם לא להיות מרוצה תמיד, ואז יש גם את הטוב וגם ...
למה אני מאשים את עצמי בצרות של אחרים? למה אני מרגיש אשם? למה יש לי רגשות אשמה בגלל בעיות של אחרים? למה אני מרגיש אחראי רגשית לאחרים? למה רע לי כשרע למישהו אחר? איך לא להאשים את עצמי? איך לא לשנוא את עצמי?
למה אני מאשים את עצמי בצרות של אחרים? למה אני מרגיש אשם? למה יש לי רגשות אשמה בגלל בעיות של אחרים? למה אני מרגיש אחראי רגשית לאחרים? למה רע לי כשרע למישהו אחר? איך לא להאשים את עצמי? איך לא לשנוא את עצמי?
... אותו אדם נכשל, הוא יחשוב גם שהוא אחראי לכישלון. כלומר, הרצון לקחת קרדיט על הצלחות מגיע עם ההשלכה של לקחת אחריות גם על הכישלונות של אחרים. הצורך בהרגשה שאתה בן אדם טוב תחושת האשמה יכולה להיגרם גם מתוך רצון פנימי ... לשנוא את עצמי? איך להפסיק לכעוס על עצמי? איך לקבל את עצמי? איך לא להאשים את עצמי? איך לא לקחת אחריות על בעיות שלא שלי? איך לא להרגיש רע מצרות של אחרים ולא להאשים את עצמך בצרות של אחרים? השאלה המרכזית שעולה כאן היא כיצד ניתן להימנע מהאשמה עצמית כשאחרים סובלים, וכיצד להבין את המנגנון הפנימי שמוביל אותנו להרגיש אחריות כלפי הסבל של אחרים. אנשים רבים נוטים להרגיש רע כאשר למישהו אחר קורה משהו שלילי, והם מתחילים להאשים את ... זה יכול להיות ההורים שלך, המורים שלך, הסביבה שלך, ואפילו הגורל או המציאות עצמה. כאשר אתה מקבל על עצמך אחריות למצוקות של אחרים, אתה למעשה מכין את הקרקע לכך שכאשר יקרה לך משהו רע, יהיה לך את מי להאשים ... לקחת קרדיט על הצלחות של אחרים. כאשר מישהו מצליח במשהו, ואתה רוצה להאמין שאתה זה שגרם לו להצליח, אתה לוקח אחריות על הצלחתו. אבל המחיר של זה הוא שגם כאשר הוא נכשל, אתה מרגיש אחראי. אם אתה מתעקש לייחס לעצמך ... שהם עושים טוב לאחרים ודואגים להם. אבל המחיר של זה הוא שכאשר קורה משהו רע למישהו אחר, הם חשים אחריות גם על כך. אם אתה מייחס לעצמך את כל הטוב שאתה עושה לאחרים, אתה עלול למצוא את עצמך מייחס ... לך להשתחרר מהנטייה הזו ולחיות חיים חופשיים יותר מאשמה לא מוצדקת. איך להתמודד עם רגשות אשמה איך להפסיק להרגיש אחריות כלפי אחרים איך לפתח חשיבה עצמאית ולא להיות מושפע מאשמה איך להימנע מהאשמה עצמית מיותרת איך לנהל רגשות ולשפר ... לשנוא את עצמי? איך להפסיק לכעוס על עצמי? איך לקבל את עצמי? איך לא להאשים את עצמי? איך לא לקחת אחריות על בעיות שלא שלי? איך להסיר אחריות מעצמי? איך להפסיק לקחת אחריות שלא שלי? איך לא להאשים אחרים בצרות שלך? איך לא להאשים את עצמך בצרות של אחרים? איך המוח חושב? איך נוצרת הפרעה נפשית? למה אני לוקח אחריות על רגשות של אחרים? הרצון להרגיש שליטה, לקחת קרדיט על הצלחה של אחרים, להאשים את עצמך בכישלון של מישהו ...
אחריות אישית - לקחת אחריות אלוהית פנימית, במקום להסיר אחריות אנושית
אחריות אישית - לקחת אחריות אלוהית פנימית, במקום להסיר אחריות אנושית ובו יתבאר, כי על האדם לקחת אחריות אלוהית, ולהבין כי הוא תקיף ובעל היכולת ובעל הכוחות כולם. או לכל הפחות על האדם לנסות לבדוק ולראות, האם ... החיצונית להם, משפיעה על התודעה שלהם, והם אינם יכולים להתמודד איתה ולהתגבר עליה. והאדם בעצם מנסה להסיר מעצמו את האחריות, ומנסה לומר שאין לו בחירה חופשית, ושהוא לא מסוגל להתחבר לאמת המוחלטת. משום, שטבעו האנושי, שונה ממנה. אך אי קבלת אחריות, אינה פוטרת מעונש. כי בכך שהאדם מסיר מעצמו את האחריות לצרותיו, צרותיו לא באמת נעלמות ממנו, אלא הן רק מתגברות עליו. (אאכ הוא חווה חוסר בחירה מוחלט, והופך להיות אלוהים שקיים, לפני קיומו של רצונו העצמי). והאדם יכול לנסות כמה שבא לו להסיר מעצמו את האחריות לגורלו, ולהאמין שאולי אלוהים / היקום / המציאות ירחמו עליו, ויעשו את העבודה השחורה או הלבנה במקומו, אבל למזלו ... האדם סובל. והאדם לא יכול להיפטר בשום צורה מחוויית הנפרדות של האני שלו. ובכך שהאדם מנסה להסיר מעצמו את האחריות לגורלו, בכך האדם לא פותר את צרותיו בשום צורה, אלא הוא רק מחזק את צרותיו. ובכך שהאדם מנסה לטעון, ... לו בחירה להתנגד לחוויית הנפרדות של המציאות, בכך האדם רק מעמיק את האחיזה של הנפרדות, בייאוש שלו להיפרד ממנה. (הסרת אחריות, מחזקת את תחושת הייאוש של האדם, שחושב בטעות, שהוא לנצח יסבול). ועל האדם להבין ולדעת, שאין שום ייאוש בעולם ... על האדם לכפור לגמרי בקיומו של אלוהים חיצוני לו, או כוח כלשהו חיצוני לו שיכול לעזור לו. ועל האדם לקחת אחריות על גורלו, ולהבין שהוא בעצם מתמודד כאן אל מול המציאות כולה. שהיא רוצה שהאדם יהיה נפרד ממנה, והאדם רוצה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להסיר אחריות?, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להסיר אחריות?, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לקשב וריכוז, אימון אישי קשב וריכוז, אימון אישי לבני נוער בנושא איך להסיר אחריות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.8105 שניות - עכשיו 15_08_2025 השעה 06:42:04 - wesi1