אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מחנכים ✔לשכנע אנשים, NLP, חינוך ילדים, הפסקת עישון, דיאטה, לרדת במשקל, הנעת אנשים, להפסיק לעשן, ירידה במשקל, לשתול מחשבות, להניע עובדים, לנהל עובדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לשכנע אנשים, NLP, חינוך ילדים, הפסקת עישון, דיאטה, לרדת במשקל, הנעת אנשים, להפסיק לעשן, ירידה במשקל, לשתול מחשבות, להניע עובדים, לנהל עובדים, שכנוע אנשים, לשלוט בתת מודע
מהם העקרונות שמנחים אותנו כשאנחנו מנסים לשכנע אנשים לשנות התנהגויות?

בהרצאה, אליעד כהן מציין עקרונות שיכולים לשמש אותנו במצבים שונים שבהם אנחנו רוצים לשנות התנהגויות של אחרים. לעיתים, שכנוע יכול להתבצע באמצעות שינוי התפיסה של אנשים על עצמם, במילים אחרות - לגרום להם להרגיש שהם פועלים מתוך מחויבות ולא מתוך רצון אישי.

כדוגמה, הוא מביא סיפור על זוג שבו האב הוא טיפוס שמרגיש שכל דבר חייב להיות מחויב, בעוד שהאם מחשיבה את הכל כאפשרי. האב, לדוגמה, מאשים את אשתו בגידול ילד שאינו מצליח בעיניו. הוא טוען שהילד ייצא חסר ערך כי הם לא הקפידו על כל דבר ובכך יגרמו לו להתעקש על המשימות. אך אליעד כהן מציין כי פעמים רבות כאשר אנו כופים משהו על מישהו, דווקא זה גורם לו להתנגד ולהפוך את מה שציפינו ממנו לעשייה חסרת ערך.

כיצד שכנוע נוגע למניפולציות?

מניפולציה היא כלי חזק בשכנוע. אליעד מציין כי לא תמיד יש צורך להגיד ישירות לאדם "אל תעשה את זה". במקום זאת, יש לגרום לו להרגיש רע על מה שהוא עושה. לדוגמה, אם אדם מעשן סיגריות, הדרך לשכנע אותו להפסיק היא לא על ידי אמירת "תפסיק לעשן", אלא לגרום לו להרגיש חוסר חופש מהעישון.

מהו המחויבות והחופש בעיניי אנשים?

הסיבה שעשייה מסוימת יכולה להתבצע או להימנע היא תלויה במה האדם מרגיש שהוא "חייב" לעשות או לא לעשות. לדוגמה, כאשר אדם מרגיש שהוא חייב לעשן, כל עצירה ממנו תיתפס כמאיימת על חופש הבחירה שלו. אליעד כהן מדגים את המניפולציה הזאת באמצעות דימוי של עישון: אם אתה רוצה לשכנע מישהו להפסיק לעשן, כדאי להדגיש בפניו שהוא "חייב" לעשן, ובכך להפוך את זה למצב של מחויבות כדי לגרום לו להרגיש חופשי מהתלות.

כיצד נוכל לשכנע את עצמנו לפעול אחרת?

לא רק על אנשים אחרים אנו יכולים להשפיע, אלא גם על עצמנו. אליעד מדבר על הדרך בה נוכל לשנות...
מהם העקרונות שמנחים אותנו כשאנחנו מנסים לשכנע אנשים לשנות התנהגויות?

בהרצאה אליעד כהן מציין עקרונות שיכולים לשמש אותנו במצבים שונים שבהם אנחנו רוצים לשנות התנהגויות של אחרים. לעיתים, שכנוע יכול להתבצע באמצעות שינוי התפיסה של אנשים על עצמם, במילים אחרות - לגרום להם להרגיש שהם פועלים מתוך מחויבות ולא מתוך רצון אישי.

כדוגמה, הוא מביא סיפור על זוג שבו האב הוא טיפוס שמרגיש שכל דבר חייב להיות מחויב, בעוד שהאם מחשיבה את הכל כאפשרי. האב, לדוגמה, מאשים את אשתו בגידול ילד שאינו מצליח בעיניו. הוא טוען שהילד ייצא חסר ערך כי הם לא הקפידו על כל דבר ובכך יגרמו לו להתעקש על המשימות. אך אליעד כהן מציין כי פעמים רבות כאשר אנו כופים משהו על מישהו, דווקא זה גורם לו להתנגד ולהפוך את מה שציפינו ממנו לעשייה חסרת ערך.

כיצד שכנוע נוגע למניפולציות?

מניפולציה היא כלי חזק בשכנוע. אליעד מציין כי לא תמיד יש צורך להגיד ישירות לאדם "אל תעשה את זה". במקום זאת, יש לגרום לו להרגיש רע על מה שהוא עושה. לדוגמה, אם אדם מעשן סיגריות, הדרך לשכנע אותו להפסיק היא לא על ידי אמירת "תפסיק לעשן", אלא לגרום לו להרגיש חוסר חופש מהעישון.

מהו המחויבות והחופש בעיניי אנשים?

הסיבה שעשייה מסוימת יכולה להתבצע או להימנע היא תלויה במה האדם מרגיש שהוא "חייב" לעשות או לא לעשות. לדוגמה, כאשר אדם מרגיש שהוא חייב לעשן, כל עצירה ממנו תיתפס כמאיימת על חופש הבחירה שלו. אליעד כהן מדגים את המניפולציה הזאת באמצעות דימוי של עישון: אם אתה רוצה לשכנע מישהו להפסיק לעשן, כדאי להדגיש בפניו שהוא "חייב" לעשן, ובכך להפוך את זה למצב של מחויבות כדי לגרום לו להרגיש חופשי מהתלות.

כיצד נוכל לשכנע את עצמנו לפעול אחרת?

לא רק על אנשים אחרים אנו יכולים להשפיע, אלא גם על עצמנו. אליעד מדבר על הדרך בה נוכל לשנות...
עכשיו בהמשך לנושא הקודם על הסיפור של הלחץ, כי מה שאמרנו בנושא הקודם שלפעמים לחץ דווקא משיג את הפעולה ההפוכה. אני אספר לכם סיפור לדוגמה נגיד שבא בן אדם ויושב איזה זוג ומדברים על הילדות שלהם, בסדר ואז יש להם שמה שני קצוות האבא הוא טיפוס שהכל אצלו מחויב, האמא היא טיפוס שהכל אצלה אפשרי, בסדר ואז ההוא אומר לאשתו.

ש: והם זוג?

אליעד: כן, ואז הבן זוג הזה אומר לאשתו, אומר לה "תקשיבי את יודעת מה טוב בגישה שלך שבעוד שבע שנים שהילד שלנו יהיה כלום, אני אגיד לך אתה רואה למה הוא כלום? בגלל שאת שום דבר לא התעקשת איתו כי אצלך הכל אפשרי ואתה לא חייב זה ולא חייב זה", עכשיו הוא ניסה לעשות עליה מניפולציה כמובן אבל אז אמרתי לו רגע אבל זה גם יכול להיות הפוך בעוד שבע שנים היא תוכל להגיד לך "אתה יודע למה הילד יצא כזה בטלן? בגלל שאמרת לו שהכל מחויב", לא אמרתי בשפה הזאת במילים אחרות כאילו, אדרבא בגלל שכל דבר הייתי יושב לו על הראש בגלל זה הוא לא עשה, אז הוא אומר "מה זאת אומרת אבל אני אמרתי לו שהוא חייב" ואז ניסיתי להסביר מסר כזה, לפעמים אתה אומר למישהו לעשות משהו ותוך כדי שאתה אומר לו לעשות את זה אתה בעצם אומר לו "אל תעשה את זה".

לדוגמה אם נגיד או במקרה הספציפי הזה, נגיד אתה יודע שיש מישהו שהוא מאוד רוצה להרגיש שהוא, נגיד ילד שאתה יודע מה הוא רוצה להרגיש שהוא בוגר, עכשיו אם אתה רוצה נגיד שהוא לא יעשה את השיעורים תשפיל אותו, תגיד לו "אתה חייב לעשות את השיעורים, לא יצא ממך כלום, אתה אפס, מי אתה בכלל וזה", עכשיו ככל שתשב לו יותר על הראש שהוא חייב ככה הסיכוי שהוא יעשה את זה קטן יותר, ככה הוא בעצם מרגיש שהוא יותר גבר שהוא לא עושה את זה. עכשיו מה השכל שעומד בדבר? שיש פה מניפולציה מאוד מעניינת, המניפולציה היא כזאת, לפעמים אם אתה רוצה לגרום למישהו נגיד לדוגמה להפסיק לעשות משהו, אוקי אחת הדרכים לגרום לו להפסיק לעשות משהו זה לא על ידי שתגיד לו "אל תעשה", זה על ידי שתגרום לו להרגיש רע עם זה שהוא עושה את זה. אוקי, נגיד שמישהו שמעשן, נגיד מישהו שמעשן לדוגמה, אוקי?

ש: לא, צורך סמים, תעשה את זה שכאילו יש בו את המשהו, התמכרות.

אליעד: לא, אז אני נותן לך דוגמה, לא בא ניקח דוגמה של עישון עכשיו, עזוב כי שמה יש עוד פרמטרים. עכשיו תראה, תסכל, נגיד שיש מישהו שהוא מעשן ואתה רוצה לגרום לו להפסיק לעשן, עכשיו אתה יודע שאם אתה תגיד לו "תפסיק לעשן" הוא ימשיך לעשן רוב הסיכויים כי הוא יגיד, כי אז הוא אפילו עוד יותר יהנה מהעישון כי הוא אומר "וואלה אני יכול לעשות מה שאני רוצה למרות שאמרו לי לא לעשות". אחת מהסיבות שבן אדם מעשן זה בגלל שזה לא בריא, אתה לא מעשן למרות שזה לא בריא אתה מעשן בגלל שזה לא בריא, אתה כאילו אומר "וואלה לא אכפת לי מהבריאות שלי, אני רוצה להרגיש שהבריאות שלי אני לא מפחד מה יהיה, אני רוצה לעשן להוכיח לעצמי שאני לא מפחד להיות חולה, רוצה להרגיש חופשי, נמאס לי כל הזמן לדאוג לבריאות, תן לי לעשן סיגריה להרגיש שלא אכפת לי מכלום.

עכשיו אני נותן את זה כמשל, נגיד שאתה רוצה לגרום למישהו להפסיק לעשן מה שאתה צריך לעשות, אחת הדרכים זה לגרום לו להרגיש רע עם זה שהוא מעשן, איך תגרום לו לכך שכל פעם שהוא יחזיק סיגריה שהוא יסבול, נו?

ש: אני עשיתי את זה למישהו, "אל תדאג אח שלי סרטן לך זה לא יקרה".

אליעד: מה זה אומר?

ש: "לך זה לא יקרה".

אליעד: אתה מנסה להפחיד אותו כאילו, אבל זה יגרום לו לא לעשן?

ש: לא השאלה אם הוא כאילו מפחד ממחלות או שיש לו כל מיני דברים כאלה, אתה לא אומר לו "תפסיק לעשן יקרה לך", "לך זה לא יקרה".

אליעד: אתה אומר משהו אחר, אתה אומר שאתה בעצם רצית להפחיד אותו אבל במקום להפחיד אותו בצורה ישירה להגיד לו "תקשיב מה אתה חושב שלא תהיה חולה סרטן?" אז אמרת לו "תקשיב אל תדאג, אתה לא תהיה חולה בסרטן, אל תדאג זה לא יהיה לך סבבה", כל כך דחפת לו את זה לראש שהוא כבר אומר "רגע אולי אני אהיה חולה סרטן?".

ש: והוא הפסיק, זה כאילו מטרה להפסיק.

אליעד: אוקי, עכשיו אני אתן לכם מה שאני רציתי להגיד, אני רציתי להגיד כזה דבר, אם אתה רוצה לגרום, אחת הדרכים לגרום למישהו לשנוא את מה שהוא עושה או במילים אחרות להרגיש רע עד לשנוא את מה שהוא עושה זה על ידי שתשתמש בנקודת התורפה שלו כנגדו. מה נקודת התורפה של הבן אדם? שהוא רוצה להרגיש חופשי, עכשיו תנצל את זה שהוא רוצה להרגיש חופשי כדי לגרום לו להרגיש רע עם מה שהוא עושה. מה זאת אומרת? אם אתה תצליח לשכנע את הבן אדם שבכל פעם שהוא מעשן הוא בעצם חייב לעשן אז הוא יתחיל להרגיש רע מזה שהוא מעשן. זאת אומרת לדוגמה יש אנשים נגיד שעשו דיאטה, יש נגיד אנשים שעושים דיאטה וחבל על הזמן מצליחים נגיד ואחרי שהם מצליחים הם אחר כך חוזרים עוד פעם לאכול, "אבל למה אבל עשית דיאטה", אלא מה שאת הדיאטה הוא עשה כדי להוכיח לעצמו שהוא יכול לרדת במשקל, אחרי שהוא הוכיח לעצמו שהוא יכול לרדת במשקל הוא אמר "טוב עכשיו שאני יודע שאני יכול, עכשיו כבר אפשר להמשיך לחזור לאכול".

יפה, עכשיו מה זה אומר לגבי הנושא של העישון? זה אומר כזה דבר, זה אומר שאם אתה תדחוף לבן אדם למוח "תקשיב, טוב תראה אני מבין אותך שאתה מעשן, אתה לא יכול בלי עישון, אתה חייב לעשן, תראה אם לא תעשן אתה לא תוכל להסתדר, תראה בלי עישון אתה, איך אתה מצפה להתרכז בלי עישון, תראה העישון הוא בזכותו אתה מה שזה לא יהיה", עוד פעם מהיבט מסוים זה גם יכול להשיג את המטרה ההפוכה כי אז הוא באמת יחשוב "טוב אני לא יכול בלי עישון", אבל מצד שני אם עושים את זה במינונים או במילים הנכונות אז אתה כאילו דוחף לו במסרים במוח "תקשיב אתה כן יכול רק תקלוט הסיגריה משפילה אותך, כאילו אתה חייב" ואז הוא ירגיש "לא נכון אני כן יכול, מי אתה שתגיד לי שאני לא יכול, מה אתה לא חושב שאני יכול בלי עישון? וודאי שאני יכול בלי עישון" לדוגמה.

רגע, המהות של הדבר היא כזאת אם תהפוך, רק תתרכזו טוב טוב, אם אתה תהפוך אצל הבן אדם את הדבר למחויב אתה בעצם גורם לו לרצות לא לעשות אותו, למה כי אתה יודע שיותר מחויב לו לרצות להרגיש חופשי, מצד שני יכול להיות מצב שאתה תגרום לו להרגיש שזה כל כך מחויב שזה בדיוק כמו המצב שאמרתי קודם שאתה אומר למישהו "לא, אנחנו גם נחסל לך את המשפחה", "טוב אוקי, אז אני כבר מוכן בשביל שלא יחסלו לי את המשפחה, מוכן לעבוד עוד שעות".

ש: תלוי במחויבים שלו.

אליעד: לא זה תלוי, כל אחד יש לו את המחויב שהוא רוצה להרגיש חופשי אלא מה תלוי כמה תשכנע אותו.

ש: לא כל אחד מעשן סיגריה בשביל זה, ספציפית יכול להיות.

אליעד: לא אמרתי שבשביל זה הוא מעשן סיגריה, האם זה נכון שכל אחד רוצה להרגיש חופשי? כן, עכשיו אם אתה תגרום לו לחשוב שכשהוא מעשן סיגריה זה בעצם שולל לו את החופש, אז מה זה אומר? שהוא ירצה להפסיק לעשן, אלא מה שאתה צריך לשים לב שאתה גורם לו להרגיש שזה מחויב אבל לא יותר מזה שהוא רוצה להרגיש חופשי כי יכול להיות שיכול להיות מצב שהוא יחשוב שהוא חייב לעשן יותר ממה שהוא רוצה להיות חופשי. אתם הבנתם מה אמרתי? זה כמו בן אדם שאומר "אני רוצה להיות חופשי, אבל אם תחסל לי את המשפחה אני אשאר לעבוד עוד". זאת אומרת אם אתה תגרום לו לחשוב שהמחויב העליון שבלי סיגריה הוא לא יהיה קיים אז הוא אומר "אני מוכן אפילו לוותר על החופש למען הקיום או למען האושר, למה שזה לא יהיה", אבל אתה יכול לדחוף טיפה את הרצון שלו לעישון סיגריה נגיד כמחויב ואז הוא פחות.

עכשיו מה אני בא להגיד בזה? מה שאמרתי לאותו בן אדם, לפעמים ודרך אגב זה גם יכול להיות הפוך שלפעמים אם אתה רוצה לגרום למישהו לעשות משהו אתה יכול לקלוט שהסיבה שהוא לא עושה את הדבר זה דווקא לא בגלל שהוא לא רוצה אלא בגלל שהוא חושב שזה מחויב, כאילו הוא לא עושה את זה בגלל שזה מחויב בכלל, זאת אומרת אם רק תוריד לו את המחויב, תגיד לו "תקשיב אתה לא חייב", הוא יגיד "אוקי, אני רוצה לעשות את זה כי אני רוצה לעשות את זה בכלל בלי קשר למחויב". עכשיו אתה צריך לזהות בעיקרון למה הוא לא עושה את זה, נגיד אתה רוצה שמישהו יעשה משהו והוא לא עושה את זה, למה הוא לא עושה את זה, כי הוא לא חושב שהוא מחויב לעשות את זה או כי הוא חושב שהוא אובר מחויב לעשות את זה? נגיד שמישהו עושה משהו, למה הוא עושה? אתה רוצה לגרום לו להפסיק, "למה הוא עושה את זה כי הוא חושב שהוא מאוד חייב לעשות את זה או כי הוא חושב שהוא בחור לעשות את זה?".

אני אסביר עוד פעם, אם מישהו לא עושה משהו יש שתי אפשרויות למה הוא לא עושה את זה, או כי הוא חושב שהוא לא חייב לעשות את זה ואז אתה צריך לשכנע אותו שהוא חייב או שהוא לא עושה את זה כי הוא חושב שהוא חייב לעשות את זה ואז הוא אומר "אני לא רוצה לעשות את זה כי אני רוצה להרגיש חופשי" ואז אתה צריך לגרום לו פחות להרגיש שהוא חייב לעשות את זה. או לגרום לו.

ש: אבל הוא לא מרגיש מספיק שהוא חייב לעשות את זה, הוא מרגיש שהוא חייב אבל יהיה משהו שהוא חייב יותר.

אליעד: שזה להרגיש חופשי נכון, או לחילופין תגרום לו להרגיש שהוא כל כך חייב לעשות את זה שלמרות שהוא מרגיש שהוא חייב להרגיש חופשי אף על פי כן הוא יעשה את זה. עוד פעם, אתה הבנת מה אני אמרתי?

ש: פחות או יותר.

אליעד: יפה אז אני אחזור על זה עוד פעם, נגיד שבן אדם לא עושה פעולה יש כמה סיבות למה שהוא לא עושה, בסופו של דבר יש רק סיבה אחת למה בן אדם הוא לא עושה, כי הוא לא חושב שהוא חייב כי זה לא המחויב העליון שלו, הגדרה יותר מדויקת, כי זה לא המחויב הכי גדול שלו.

ש: שיש לו מחויב יותר גדול מזה, זאת אומרת לנוח.

אליעד: שזה לא הכי מחויב. עכשיו אם מישהו לא עושה פעול או שהוא לא חושב שהוא חייב ואז אתה צריך לגרום לו להרגיש שהוא חייב או שהוא חושב שהוא חייב אבל הוא לא עושה את זה כי נגיד בגלל שהוא מרגיש שהוא חייב לעשות את זה לכן זה גורם לו להרגיש רע, לכן הוא לא עושה את זה, ואז יש לך שתי אופציות, אופציה אחת לגרום לו להרגיש שהוא חייב לעשות את זה כל כך שהוא יהיה מוכן לוותר על החופש שלו למען זה, אופציה שניה לגרום לו להרגיש שהוא פחות חייב בשביל שהוא יוכל לעשות את זה בגלל המחויבות שלו בלי להרגיש מאוים שלקחו לו את החופש, אוקי?

עכשיו אותו דבר רק לכיוון ההפוך, נגיד שמישהו עושה פעולה, למה הוא עושה אותה? או כי הוא חושב שהוא חייב לעשות אותה נכון? או כי הוא נהנה לעשות אותה נגיד מתוך רצון...
אתה יכול הוכחה להיגמל מהתמכרות מטרה להפסיק לטפל בהתמכרויות מחויבים איך לגרום עשייה חולה לוותר מישהו עושה nlp אכילה אובססיבית אכילה כפייתית אכילה רגשית אנורקסיה בולימיה בולמיה גמילה מעישון דיאטה דיאטות הדרכה להורים הדרכת הורים הנעת אנשים הפסקת עישון הפרעות אכילה הפרעת אכילה הרזיה השמנה השמנה הרזיה השמנת יתר התמכרות לאוכל התמכרות לאכילה התמכרות לסיגריות התמכרות לעישון חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים ירידה ירידה במשקל לגרום לאנשים לגרום לאנשים nlp להניע עובדים להפסיק להפסיק לעשן לחנך לחנך ילדים לנהל לנהל עובד לנהל עובדים לעשן לרדת במשקל לרזות לשכנע לשכנע אנשים לשלוט לשלוט בתת מודע לשתול לשתול מחשבות מודעות מחנך מחנכים מחשבות מכור לסיגריות מכור לעישון מנהל מניעת עישון ניהול ניהול עובד ניהול עובדים נלפ סיגריה סיגריות עובד עובדים עודף משקל עישון עישון סיגריות שכנוע שכנוע אנשים שתילת מחשבות תת מודע
ניתוח תהליך, איך להיות ראפר? הדרכת מורים, הדרכת הורים, הדרכת מחנכים, כתיבת ראפ, מילים לשיר ראפ, מילים לפריסטייל, רוצה להיות ראפר, הדרכה להורים, להיות אמן ראפ, להיות אמן היפ הופ
ניתוח תהליך, איך להיות ראפר? הדרכת מורים, הדרכת הורים, הדרכת מחנכים, כתיבת ראפ, מילים לשיר ראפ, מילים לפריסטייל, רוצה להיות ראפר, הדרכה להורים, להיות אמן ראפ, להיות אמן היפ הופ
... תהליך, איך להיות ראפר? הדרכת מורים, הדרכת הורים, הדרכת מחנכים, כתיבת ראפ, מילים לשיר ראפ, מילים לפריסטייל, רוצה להיות ראפר, הדרכה להורים, להיות אמן ראפ, להיות אמן היפ הופ איך להפוך לראפר מקצועי ומה התהליך ... לשלוט בכל אחד מהחלקים בנפרד. איך להיות ראפר מקצועי? איך לכתוב שיר ראפ? כיצד לפתח מיומנות אלתור בפריסטייל? איך מתמודדים עם חרדת קהל ופחד במה? מהן הנחות יסוד? איך להדריך מורים ומחנכים? כיצד לזהות מחסום רגשי? חרדת קהל, פחד במה ...
חינוך ילדים בדרך של אליעד כהן, איך לחנך ילדים בצורה בוגרת? איך לחנך ילדים להיות יותר חכמים? איך לחנך ילדים קטנים לחשוב בצורה נכונה? הדרכת הורים, הדרכה להורים, איך מחנכים ילדים להיות בוגרים?
חינוך ילדים בדרך של אליעד כהן, איך לחנך ילדים בצורה בוגרת? איך לחנך ילדים להיות יותר חכמים? איך לחנך ילדים קטנים לחשוב בצורה נכונה? הדרכת הורים, הדרכה להורים, איך מחנכים ילדים להיות בוגרים?
חינוך ילדים בדרך של אליעד כהן, איך לחנך ילדים בצורה בוגרת? איך לחנך ילדים להיות יותר חכמים? איך לחנך ילדים קטנים לחשוב בצורה נכונה? הדרכת הורים, הדרכה להורים, איך מחנכים ילדים להיות בוגרים? איך לחנך ילדים לחשוב בצורה בוגרת ונכונה? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה בהרצאה היא כיצד ניתן לחנך ילדים לחשוב בצורה בוגרת ונכונה, ולהיות חכמים יותר מבחינה תפיסתית ורגשית. לדבריו, האתגר הוא ... הרעיון המרכזי הוא שלא צריך להסביר לילדים את כל התאוריות הגדולות מאחורי החשיבה הזו, אלא פשוט ליישם אותה בפועל במצבים יומיומיים. כיצד תרגול יום - יומי מסייע לחינוך ילדים לחשיבה נכונה? אליעד מדגיש את חשיבות התרגול היומיומי, שאינו מורכב מתאוריה גדולה, אלא ... התרגול הזה הופך להרגל. כתוצאה מכך, הילד גדל עם חשיבה עצמאית, בוגרת וביקורתית, ומפתח את היכולת להבין את המציאות בצורה נקייה ומדויקת. בכך, הגישה שאליעד מציע לחינוך ילדים מאפשרת להורים ללמד את ילדיהם לחשוב בצורה מעמיקה ונכונה, גם מבלי להפוך את התהליך למסובך או לא מובן לילד. איך לחנך ילדים לחשוב נכון? הבדל בין עובדה לפירוש בחינוך ילדים הדרכת הורים לחשיבה ביקורתית איך להרגיל ילדים לחשיבה עצמאית? איך ללמד ילדים להטיל ספק? חינוך ילדים בדרך אליעד כהן איך לגדל ילדים חכמים ובוגרים? ...
הדרכת מחנכים, הדרכת מטפלים, רחמנות ומנהיגות, נפגעי אונס, טראומת אונס, מי שהוא רחמן הוא יכול להיות מנהיג? סוגים של רחמנות, האם לספר למישהו שבוגדים בו? לגלות את הבגידה, סם אונס, איך נוצרת טראומה? טיפול זוגי מוטה לצד אחד
הדרכת מחנכים, הדרכת מטפלים, רחמנות ומנהיגות, נפגעי אונס, טראומת אונס, מי שהוא רחמן הוא יכול להיות מנהיג? סוגים של רחמנות, האם לספר למישהו שבוגדים בו? לגלות את הבגידה, סם אונס, איך נוצרת טראומה? טיפול זוגי מוטה לצד אחד
... מחנכים, הדרכת מטפלים, רחמנות ומנהיגות, נפגעי אונס, טראומת אונס, מי שהוא רחמן הוא יכול ... אחריות, הסרת ולקיחת אחריות בטיפול, איך לבחור מאמן אישי? לרחם על הנפש, מורים רוחניים, מנהיגים רוחניים, לרחם על הגוף, חיה בדמות אדם, איך לחנך ילדים? איך ללמוד לקחת אחריות? הדרכת הורים, מטפל זוגי טוב, מטפל טוב ...
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים
... הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים , איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים איך לחנך ילדים בצורה נכונה? ההבנה הבסיסית בחינוך ילדים היא שכשאנו רוצים לדעת איך לחנך את הילדים שלנו בצורה טובה, הדרך הטובה ביותר להתחיל היא לא בהשתתפות בקורסים על הדרכת הורים, אלא על ידי חינוך עצמי. חשוב להבין שללא תיקון עצמי, קשה מאוד להיות דוגמה חינוכית נכונה עבור ילדינו. כל הורה שמעוניין לחנך את ילדיו צריך קודם כל להתמודד עם עצמו ולהיות מודל לחיקוי. מה הקשר בין חינוך עצמי לבין חינוך ילדים? הילדים שלנו סופגים לא רק את מה שאנו אומרים, אלא גם את מה שאנחנו עושים. אם אנחנו כועסים, עצלים או לא אחראיים, אז סביר להניח שגם הילדים ... איך להתמודד גם עם קשיים משלו. ילדים לומדים הרבה יותר ממה שנראה לעין. לסיכום הדרך הטובה ביותר לחנך ילדים היא להתחיל בחינוך עצמי. כאשר ההורה מתמודד עם הבעיות האישיות שלו ומשתדל לשפר את עצמו, הוא יכול להיות מודל חיובי לילדיו וללמד אותם איך להתמודד עם הקשיים שלהם. החינוך הוא לא רק תהליך של העברת ידע או ערכים, אלא גם תהליך של התפתחות אישית של ההורה עצמו. חינוך ילדים הדרכת הורים בעיות משמעת התמודדות עם כעסים שיפור אחריות אצל ילדים מודל לחיקוי בחינוך איך לחנך ילדים בצורה נכונה? הדרך הטובה ביותר לדעת איך לחנך את הילדים שלך היא לא על ידי השתתפות בקורסים של הדרכת הורים או ללמוד את כל מה שקשור לחינוך. הדרך הנכונה היא להתחיל בחינוך עצמי. אם אתה רוצה לדעת איך לחנך את הילדים שלך, אתה בעצמך צריך להיות מחונך, וללמוד איך לתפקד באופן חיובי ולהיות מודל לחיקוי. הילדים שלך מושפעים ממך. אם אתה כעסן או עצלן, סביר להניח ... יראה את ההתמודדות שלך וילמד ממך איך להתמודד גם עם הקשיים שלו. בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר לחנך ילדים היא להתחיל בחינוך עצמי. אם תתמודד עם הבעיות שלך, תוכל להעניק לילדיך את הכלים להתמודד גם עם שלהם. חינוך ילדים הדרכת הורים בעיות משמעת התמודדות עם כעסים שיפור אחריות אצל ילדים מודל לחיקוי בחינוך בעיות משמעת אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, למה הילד שלי אלים? מהו חינוך טוב? איך לגרום לילד להיות אחראי? איך לגרום לילד להיות בוגר? איך לגרום לילד להיות מסודר? איך לגרום לילד להיות רגוע? איך לגרום לילד לפתח ביטחון עצמי? איך לגרום לילד לעשות שיעורים? איך לגרום לילד לקחת אחריות? איך להצליח בחינוך הילדים? טיפים להורים, בעיות משמעת של ילדים, התנהגות אלימה של ילדים, אלימות אצל ילדים, איך לחלק עצות לאחרים? איפה ללמוד הדרכת הורים? איך ...
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב? איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? השאלה שאליעד כהן מתייחס אליה היא כיצד ההורים צריכים לפעול כאשר ילדיהם לא פועלים לפי ההנחיות או הציפיות שלהם. לעיתים ישנם מצבים בהם אחד ההורים חושב שיש לחנך בצורה מסוימת, וההורה השני חושב אחרת, והילדים נמצאים באמצע, בבלבול וחוסר ודאות. גם במצב בו ההורים מתואמים על שיטת החינוך, קורה שהילדים עדיין מתנהגים אחרת מהמצופה. מה קורה כאשר הורים מחנכים כמו חמורים? אליעד מסביר שכאשר הורים מתמקדים כל הזמן במה שהילד עושה או לא עושה - מותר לעשות, אסור לעשות, זה בסדר, זה לא בסדר - הם למעשה משתמשים בשיטת חינוך של חמורים. השיטה הזו מבוססת על ... אותו בלי להסביר את ההיגיון מאחורי ההגבלות. כתוצאה מכך, הילד מנסה למרוד או לעשות ההפך ממה שנאמר לו, פשוט כדי להרגיש שהוא לא כפוף לסוג של שלטון כפוי ומדכא. מהי דרך החינוך הנכונה על פי אליעד כהן? אליעד מסביר כי חינוך נכון הוא לא רק לתת לילד הנחיות, אלא ... את הילד לחשוב בעצמו. ההורה אמור להגיד לו: בוא נחשוב ביחד, מה אתה חושב? למה אתה חושב שזה טוב או לא טוב? ולהוביל את הילד להבין את ההיגיון מאחורי כל פעולה. מה היתרון בחינוך לחשיבה עצמאית? כאשר הילד מבין את ... את ההיגיון של הדברים, גם אם אחרים ינסו להשפיע עליו בעתיד, הוא עדיין יקשיב להוריו כי הוא הפנים את ההיגיון של ההוראות. כיצד ניתן לקחת לאדם את הבחירה החופשית באמצעות חינוך? אליעד מתייחס לנקודה מעניינת שלדבריו ... אחרת, כי הוא פשוט יודע מה נכון. הוא מציין שאנשים פועלים בניגוד להבנתם רק כאשר הם לא באמת מבינים לעומק את ההיגיון מאחורי הדברים. מה עושים בפועל כדי ליישם את שיטת החינוך הנכונה? אליעד מדגיש כי על ההורים לשנות את הפוקוס מחינוך טכני (עשה או אל תעשה) לחינוך המבוסס על הבנת ההיגיון. כאשר ... באמצעות גישה זו, הילד לומד לחשוב בצורה עצמאית ובוגרת, וכאשר הוא גדל, הוא מסוגל לקבל החלטות נכונות מתוך ההבנה שלו, ולא מתוך הכפייה או הפחד מההורים. לסיכום: מהו חינוך טוב לילדים? חינוך טוב הוא חינוך שבו ההורים מתמקדים בהסבר ובהיגיון ... עם החלטות בצורה נכונה ובוגרת. כאשר ההורים מסבירים את הדברים ולא מנסים לתמרן את הילד, הוא לא יראה בהם אויבים, אלא אנשים שמסייעים לו להבין את העולם טוב יותר. מהו חינוך נכון? איך לחנך ילדים כמו בני אדם? מה החשיבות של חשיבה עצמאית בחינוך? מהו חינוך של חמורים? איך להסביר לילד את ההיגיון של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? מהו חינוך טוב ואיך לחנך ילדים בצורה נכונה? הנושא שנדון כאן עוסק בחינוך ילדים ובשאלה מה צריך לעשות הורה כאשר הילדים אינם פועלים על פי מה שנאמר להם. במיוחד כאשר ישנם חילוקי דעות בין ההורים על הדרך בה יש לחנך את הילדים, או כאשר הילדים לא פועלים על פי הציפיות של ההורים, גם אם יש הסכמה בין ההורים בנוגע לשיטה החינוכית. אליעד מציין כי התשובה לשאלה זו היא פשוטה יותר ממה שנראה במבט ראשון. מה קורה כשחונכים ילדים כמו חמורים? החינוך המתבצע כשההורים מתמקדים כל הזמן במה מותר ומה אסור, או מה לעשות ומה לא לעשות, הוא חינוך שמזכיר את התנהגותם של חמורים. אליעד ... של מה מותר ומה אסור, מבלי להפעיל שיקול דעת. כך גם הילד, כשההורה אינו מסביר לו את ההיגיון מאחורי ההוראות, לא מפתח את היכולת לחשוב ולהסיק מסקנות בצורה עצמאית. מהו חינוך נכון?
חרדות + פחדים של ילדים - למה יש פחדים + חרדות אצל ילדים?
... בעלי משמעות בעיני האדם, כך גדלה גם הכמות של החרדות והפחדים של האדם. וההורים של הילד, שמנסים ורוצים להיות הורים טובים, מצד אחד, הם מוכרחים לחנך את הילד, להתרחק מהרע ולהתקרב אל הטוב. כי אם האדם לא יתרחק מהרע ולא יתקרב אל הטוב, הוא ... כאן בעולם. וההורים, מלמדים את הילד, להבדיל בין טוב לבין רע. ולדעת, להגדיר את הרצונות שלו. ולדעת, להשיג את הרצונות שלו. וטוב שכך, שההורים מחנכים את הילד שלהם. אבל מצד שני, ככל שההורים מלמדים את הילד, לדעת להבדיל טוב יותר, בין טוב לבין רע, כך גם ההורים מחנכים את הילד, לפחד ולהיות בחרדה, מכך שיהיה לו רע ולא טוב. כי החרדה והפחד, הם רק ... טוב, אלא רק מכך שיקרה לו דבר רע. וככל שהאדם לומד טוב יותר, להבדיל בין טוב לבין רע, כך הוא מפחד יותר מהרע ורוצה יותר את הטוב. כך, שההורים מחנכים את הילד שלהם לשרוד בעולם, על ידי זה שהוא יבדיל בין טוב לבין רע. אבל הם גם מחנכים אותו, לפחד מהרע. כי בלי לפחד מהרע, בלי זה אי אפשר לשרוד בעולם. כי הפחד של האדם מהרע, מרחיק אותו מהרע, ומקרב אותו, אל הטוב שיש בעולם. ולחנך את הילד לשרוד בעולם, זה אומר גם, לחנך אותו לפחד מהרע. וככל שיש לאדם יותר שכל, כך הוא מצליח לאזן את הפחדים והחרדות שלו ... אין הבדל בין טוב לבין רע, ולא צריך לדעת להבדיל ביניהם. וככל שהאדם עצמו, חי יותר במקביל בו זמנית בתפישה הזאת של ההפכים, על ידי זה הוא יכול לחנך את הילד: כן לפחד מהרע, אבל גם לא לפחד ממנו, בו זמנית. ...
הדרכת הורים, מניעת מריבות עם הילדים, איך לראות את הנולד בחינוך ילדים? איך לא להיכנס לדרך ללא מוצא בחינוך ילדים? איך לגדל ילדים בחוכמה? איך לחסוך מריבות עם הילדים? איך למנוע מריבות עם ילדים? כמה לפנק ילדים? יעוץ להורים, ילד תלותי
הדרכת הורים, מניעת מריבות עם הילדים, איך לראות את הנולד בחינוך ילדים? איך לא להיכנס לדרך ללא מוצא בחינוך ילדים? איך לגדל ילדים בחוכמה? איך לחסוך מריבות עם הילדים? איך למנוע מריבות עם ילדים? כמה לפנק ילדים? יעוץ להורים, ילד תלותי
... מניעת מריבות עם הילדים, איך לראות את הנולד בחינוך ילדים? איך לא להיכנס לדרך ללא מוצא בחינוך ילדים? איך לגדל ילדים בחוכמה? איך לחסוך מריבות עם הילדים? איך למנוע מריבות עם ילדים? כמה לפנק ילדים? יעוץ להורים, ילד תלותי איך לראות מראש את התוצאות בחינוך ילדים? אליעד כהן מסביר שכשנכנסים לתהליך מסוים בחינוך הילדים , חשוב לחשוב על היציאה ממנו מראש. הוא נותן דוגמה של אדם שנוסע בכביש ורואה שלט דרך ללא מוצא. אותו אדם צריך לשאול את עצמו כיצד ... קונפליקטים גדולים. למה חשוב לחשוב על העתיד כשמחנכים ילדים? אליעד כהן מסביר שהמשמעות של חכם רואה את הנולד בחינוך ילדים, היא שכאשר מחנכים ילד להרגל מסוים, חייבים לשאול מראש האם מדובר בהרגל שהוא יוכל להמשיך אותו לאורך כל חייו, או שזהו הרגל שייאלץ לשנות בהמשך. כדוגמה לכך, הוא מתאר מצב בו הורים מחנכים ילד לסדר את החדר שלו. הרגל כזה הוא הרגל טוב, כי אין סיבה שבעתיד מישהו יגיד לו להפסיק לסדר את החדר. מצד שני, אם ההורים מחנכים את הילד לא לסדר את החדר כי ההורים או עוזרת הבית עושים זאת עבורו, הם מלמדים אותו הרגל שלא יכול להימשך לעולם. כשיגדל ויצטרך לסדר את חדרו ... הוא יתקשה מאוד לשנות את ההרגל הזה. כאשר יצטרכו לחנך אותו אחרת, ההורים יצטרכו להתמודד עם מריבות רבות וקשות, משום שילד שהתרגל לקבל ללא תנאי יתקשה לשנות זאת מרצונו. למה קשה לשנות הרגלים רעים ... ולתכנן איך אפשר להיגמל או להפסיק בעתיד. כך גם בחינוך ילדים - ההורים חייבים לשאול את עצמם מראש כיצד בדיוק יצליחו לשנות את ההרגל שהילד התרגל אליו, וכמה מריבות או בעיות הם יצטרכו לעבור בדרך. ... אצל ילדים? אליעד כהן ממליץ להורים שבכל פעם שהם מחנכים את ילדיהם להרגל כלשהו, שיחשבו מראש כיצד בדיוק ישנו אותו בעתיד, במקרה שיצטרכו לשנותו. לדוגמה, אם ההורה מחליט לפנק את הילד, הוא צריך לתכנן ... אצל ילדים? האם ילדים משתנים כשהם מתבגרים? איך לחנך ילדים להרגלים טובים? איך לא לגדל ילד עצלן? איך לא לגדל ילד תלותי? איך לא לגדל ילד חרדתי? איך לא לגדל ילד מכור? איך לגדל ילד עצמאי? איך לא ...
חינוך ילדים / שיטות לחינוך ילדים - איך לחנך ילד? מהו חינוך ילדים נכון? חלק 1
חינוך ילדים שיטות לחינוך ילדים - איך לחנך ילד? מהו חינוך ילדים נכון? חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים, ואיך לחנך ילדים בצורה נכונה? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי בתהליך של חינוך ילדים נתקלים ההורים והמורים בשאלה, של איך לחנך את הילדים בצורה נכונה. וכפי שנאמר חנוך לנער על פי דרכו, גם כי יזקין לא יסור ממנה. דהיינו, אם תצליח לחנך את הילד להתנהג בצורה הנכונה, אבל תעשה זאת על פי דרכו של הילד, דהיינו, תעשה זאת בצורה חכמה שתתאים לרוח הילד, על ידי זה החינוך של הילד יצליח באמת. והשאלה היא, מהו חינוך ילדים נכון? ואיך לחנך ילד בצורה בוגרת? וכדי להבין כיצד לחנך ילדים בצורה נכונה, לשם כך יש להבין מהו חינוך ילדים נכון. וחינוך ילדים נכון, הוא חינוך שמחנך את הילד הקטן, לחשוב בצורה בוגרת, כמו שאדם בוגר היה חושב. ואין הכוונה לומר שמטרת חינוך הילדים היא לגרום לילד להתנהג כמו אדם בוגר בצורה החיצונית של החיים. כי לילד, יש את העולם שלו. וכאשר מחנכים ילד לחשוב בצורה בוגרת, אין הכוונה לומר, שמחנכים אותו לעזוב את משחקי הילדים, ולהתנהג כמו אדם בוגר. אבל בהחלט כן הכוונה לומר, שחינוך ילדים נכון, הוא כזה שמקנה לילד את יכולות החשיבה, שיש לאדם הבוגר. וחינוך ילדים נכון, מאפשר לילד להשתמש בעולם האישי שלו, בצורת החשיבה הבוגרת של עולם המבוגרים. וזה כמובן, כדי להקנות לילד את דפוסי ההתנהגות והחשיבה ... כדי לשחק במשחק, וככל שהמשחק הופך להיות יותר מורכב, כך זה יוצר את הרושם, שהמשחק הוא יותר חשוב ויותר רציני ומהותי. וכאשר מחנכים ילד, הרי שבעצם מנסים להקנות לו את היכולות המתאימות ואת הכישורים המתאימים, כדי שהוא יוכל באמצעותם לשחק בבא הזמן, בעולם המשחקים של ... המרכזי הוא, שאנחנו מנסים להקנות לו, הרגלי התנהגות וצורת חשיבה בוגרת. ויש לשים לב לכך, שהדבר המרכזי שאותו אנחנו מנסים לחנך את הילד, זה לא שהוא ישנה את החיצוניות של העיסוקים שבהם הוא מתעסק, אלא שהוא ישנה וישפר את צורת החשיבה ואת צורת ההסתכלות שלו, על הדברים שבהם הוא מתעסק. כי לחנך ילד בצורה בוגרת, הדגש המרכזי שלו הוא, שהילד יתחיל לבטא את היכולות האישיות שלו, בעיסוקים האישיים שלו. כי לכל ילד כמו לכל אדם בוגר, יש אין סוף פוטנציאל עצמי ואין סוף יכולות אישיות שכליות ורגשיות. וחינוך ילדים נכון, הוא כזה שהוא גורם לילד להכיר טוב יותר את היכולות האישיות שלו, והוא כזה שהוא גורם לילד לבטא את עצמו טוב יותר, ולממש את עצמו ... הרגלי חשיבה וכיוב. ושהילד יגלה את היכולות האישיות שלו, כדי שהוא יוכל להשתמש בהם, בבא היום בעולם המבוגרים. ונמצא אם כן, כי חינוך ילדים טוב ונכון, הוא כזה שהוא שם את הדגש, לא על מה שהילד עושה בפועל, אלא על הצורה שבה הוא עושה את מה שהוא עושה, בלי קשר למה שהוא עושה ... שבא לו. והדבר החשוב הוא, שהילד יעשה את מה שמעניין אותו, אבל שהוא יעשה את זה מתוך הסתכלות של אדם מבוגר. ואחרי שהבנו שעיקר חינוך הילדים, הוא לא לגרום לילד לשנות את ההתנהגות שלו, אלא לגרום לילד לשנות את צורת החשיבה שלו, וממילא השיפור החיצוני של ההתנהגות יבוא מעצמו, עכשיו ממילא ניתן להבין איך לחנך ילדים בצורה בוגרת. והדרך לחנך ילד בצורה בוגרת, היא על ידי זה שמראים לו, איך להשיג את המטרות האישיות שלו טוב יותר, באמצעות זה שהוא יחשוב בצורה של אדם בוגר. ונסביר: מי ... החיים לבני האדם, ובין הילדים לבין המבוגרים, הוא בעומק ובעוצמה שבה היכולות השונות באות לידי ביטוי. וכפי שאמרנו, כאשר אנחנו מחנכים ילד, המטרה שלנו היא לגרום לו לגלות את היכולות האישיות שלו, כדי שהילד יגלה את הפוטנציאל האישי שלו וידע להשתמש בו, כדי שהוא יוכל לחיות ...
חינוך ילדים / שיטות לחינוך ילדים - איך לחנך ילד? מהו חינוך ילדים נכון? חלק 2
חינוך ילדים שיטות לחינוך ילדים - איך לחנך ילד? מהו חינוך ילדים נכון? חלק 2 וכאשר רוצים לחנך ילד בצורה נכונה, הדרך לעשות זאת, היא על ידי זה שמראים לאותו הילד, איך להשיג את המטרות האישיות שלו, על ידי זה שהוא ... המטרות האישיות שלו, שיש לו בעולם הילדים, שבו הוא נמצא. כי אחת הטעויות המרכזיות ביותר שיש בחינוך ילדים, היא שמנסים לגרום לילד להתעניין בדברים, שלא מעניינים אותו. כי כאשר המחנך לא יודע מהו חינוך נכון ואיך לחנך בצורה נכונה, אז על ידי זה נדמה למחנך, שלחנך ילד בצורה נכונה, פירושו, לגרום לילד להתנהג אחרת. ואז ההורים והמורים של הילד, מנסים לגרום לילד לעשות ... במשחקים בוגרים יותר וכיוב, הרי שבעצם, זה כאילו שמישהו יבוא להורה עצמו, ויבקש ממנו לצורך חינוך מחדש של ההורה, להתחיל להחליף את שגרת החיים שלו. שכמובן שדבר כזה לא יתקבל בברכה, על ידי אף אחד. כי אף אחד לא אוהב ... הילד שהוא לא מספיק חכם כמוהו, הוא מתעסק בשטויות. והמבוגר שהוא חושב שהוא חכם גדול, הוא מנסה לחנך את הילד, על ידי זה שהוא מנסה לגרום לילד לעזוב את העיסוקים שלו ולהתעסק בשטויות אחרות, שבעיני המבוגר, הם נחשבות, לדברים מאוד ... שלו, הרי שזה דומה בדיוק לכך שמנסים לגרום לאדם מבוגר, לשנות את צורת החיים שלו. והדרך הנכונה לחנך ילד, היא לא על ידי זה שמנסים לגרום לו לשנות את העיסוקים שלו, למשחקים מורכבים יותר מעולמם של המבוגרים, אלא על ידי זה ... של הילד. ומהן היכולות האישיות של הילד להשיג את המטרות האישיות שלו של הילד. ועל ידי זה המחנך מראה לילד, את היכולות האישיות שלו (של הילד), להשיג את המטרות האישיות שלו. ועל ההורה לנסות להתבונן היטב, על מה שכן ... את היכולות האישיות שלו, כדי להשיג את המטרות האישיות של הילד עצמו, בצורה טובה יותר. וזה חינוך ילדים נכון, שהוא מחנך את הנער על פי דרכו, ועל פי מה שמעניין את הילד. וכאשר ההורה והמורה מחנכים את הילד בצורה הזאת, דהיינו, כאשר הדגש ששמים בחינוך הילד, הוא לא על החיצונית של מה שהילד עושה (במסגרת ההיגיון, הרצוי והמצוי כמובן), אלא על צורת החשיבה ועל הדרך שבה ... והמורים, אלא הוא יתחיל לאהוב, את אלו שגורמים לו להשיג את המטרות שלו טוב יותר. כי כאשר המחנכים מנסים לכפות את דעתם על הילד, ומנסים להראות לו כמה הם חכמים גדולים, וכמה הילד לא מספיק חכם, על ידי זה הילד מרגיש ... יש בעיות ביחסי הורים וילדים וביחסי מורים ותלמידים. כי כאשר הילד חווה סוג של חוסר כבוד מצד המחנכים שלו, על ידי זה הילד מפתח רגשות לא טובים, כלפי ההורים והמורים שלו. והכל, זה משום שאותם המחנכים מסתכלים ממבט מלמעלה על הילד, כאילו שהם חכמים גדולים, והוא בסך הכל ילד. ועל כל החכמים בעיניהם לזכור, שכמו שבעיניהם, ... השונים, את היכולות האישיות שלו. כדי שעל ידי זה האדם בסופו של דבר, יהיה מאושר באמת. וכאשר מחנכים את הילד בצורה נכונה, דהיינו, כאשר לא מנסים לשנות את מה שהילד עושה, אלא מנסים להאיר לילד את דרכו ולהראות לו כיצד הוא ...
חרדת בחינות, לחץ ממבחנים, חרדת מבחנים, לחץ לפני מבחן, טיפול בחרדת בחינות, פחד מכישלון, להצליח במבחן, התמודדות עם חרדת בחינות
... לפי מה שביקשו ממנו. ובעיני הילד, הוא לא יותר טוב או פחות טוב מאף אחד אחר. וההורים של הילד, מחנכים (או מחנכים עם מירכאות) את הילד, שעליו לצייר את הציור, בדיוק כפי מה שביקשו ממנו. וההורים של ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לשכנע אנשים, NLP, חינוך ילדים, הפסקת עישון, דיאטה, לרדת במשקל, הנעת אנשים, להפסיק לעשן, ירידה במשקל, לשתול מחשבות, להניע עובדים, לנהל עובדים, שכנוע אנשים, לשלוט בתת מודע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מחנכים, מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מחנכים, איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מכירות, מאמן אישי לדיאטה, אימון אישי לימודים בתחום מחנכים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 23:57:28 - wesi1