אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מחיר ✔פוליטיקה, למי להצביע בבחירות? איך לדעת למי להצביע? איך לבדוק פוליטיקה? למי להאמין בפוליטיקה? ביבי נתניהו, יאיר לפיד, משה כחלון, הורדת מחירי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
פוליטיקה, למי להצביע בבחירות? איך לדעת למי להצביע? איך לבדוק פוליטיקה? למי להאמין בפוליטיקה? ביבי נתניהו, יאיר לפיד, משה כחלון, הורדת מחירי הדיור, יוקר המחייה, צדק חברתי
איך להחליט למי להצביע בבחירות לפי אליעד כהן?

ההחלטה למי להצביע בבחירות, לפי אליעד כהן, מורכבת ומושפעת ממספר פרמטרים חשובים. השאלה העיקרית שעומדת במרכז היא האם לתת עדיפות למועמד עם ניסיון פוליטי, גם אם הניסיון שלו כולל כישלונות, או להעדיף מועמד חדש וחסר ניסיון.

האם ניסיון קודם של פוליטיקאי חשוב להצבעה בבחירות?

אליעד מסביר שכאשר אנשים מתלבטים אם להצביע שוב למועמד שהיה בעבר בשלטון, הטענה העיקרית בעד המועמד היא שיש לו ניסיון קודם ולכן הוא יכול להצליח יותר בקלות. אך מצד שני, יש טענה שאומרת שאותו ניסיון הוא ניסיון גרוע, משום שהפוליטיקאי לא הצליח לממש את ההבטחות שלו בעבר.

לדוגמה, הוא מציג מצב שבו פוליטיקאי הבטיח שוב ושוב להוריד את מחירי הדיור, אך בפועל לא הצליח, ואז עולה השאלה: האם להמשיך לתת לו הזדמנות, מתוך הנחה שאולי עכשיו הוא קרוב יותר להצליח, או שאולי הוא פשוט לא מסוגל להצליח, ולכן כדאי להחליפו באדם אחר.

מה ההבדל בין ניסיון לבין יכולת אמיתית של פוליטיקאי?

כדי להבין את ההבדל, אליעד נותן דוגמה של חוקר שמנסה למצוא תרופה לסרטן במשך 10 שנים ולא מצליח, מול חוקר שטרם ניסה. לכאורה, עדיף ללכת עם מי שכבר חקר, אבל במציאות, יש לבדוק האם אותו חוקר שניסה שוב ושוב ביצע פעולות חדשות ושונות בכל פעם או חזר על אותן טעויות. אם הוא חזר על אותן טעויות, סביר להניח שייכשל שוב, ולכן צריך לבדוק האם הפוליטיקאי שינה משהו מהותי בין ניסיון לניסיון.

האם כדאי לתת הזדמנות לפוליטיקאי חדש?

אליעד מסביר כי לעיתים עדיף לבחור במועמד חדש, כי הוא יכול ללמוד מהטעויות של קודמיו. פוליטיקאי חדש עשוי להגיע עם חשיבה רעננה, שלא כבולה לטעויות העבר, ולכן ייתכן שיש לו סיכוי טוב יותר להצליח. הוא נותן דוגמה מעולם הלוטו: האם עדיף לבחור מספרים שכבר יצאו הרבה בעבר, או מספרים חדשים לגמרי שלא יצאו עדיין? יש שתי תפיסות בנושא - האחת אומרת שדווקא המספר שיצא הרבה ייצא שוב, והשנייה טוענת שהמספרים שטרם יצאו הם בעלי סיכוי טוב יותר לצאת בעתיד.

איך לבחור מועמד לפי המחויבויות וההבטחות שלו?

אליעד מדגיש שהדרך לבחור את המועמד הנכון היא לבדוק מה המחויבויות שלו והאם הן תואמות את הרצונות של הבוחר. הוא מסביר שיש לבדוק שני דברים מרכזיים:
  1. מה בדיוק הפוליטיקאי הבטיח לעשות?
  2. מה באמת היכולות של אותו פוליטיקאי לממש את ההבטחות?
ככל שהפער בין ההבטחות של הפוליטיקאי לבין היכולת שלו לבצע אותן קטן יותר, כך המועמד מתאים יותר. פוליטיקאי יכול להבטיח הבטחות גדולות, אך אם בפועל אין לו את הכוח או היכולת לממש אותן, ההבטחות הללו חסרות משמעות.

כיצד לבדוק את האמינות של פוליטיקאים?

הבעיה המרכזית בפוליטיקה, לפי אליעד, היא שרוב הפוליטיקאים נוטים להבטיח הבטחות רק כדי להיבחר. הוא מציע לשאול שאלות מעמיקות,...
התלבטויות בחירות בחירה פוליטיקאי כחלון לבדוק צדק חברתי תיעדוף אובייקטיבית לא לחזור על טעות תכנון איך לבדוק איך לבדוק פוליטיקה איך לדעת איך לדעת למי להצביע בחירה בחירות ביבי ביבי נתניהו בנימין נתניהו הורדת מחיר הורדת מחירי הדיור הורדת מחירים הנחה ללקוח חברויות חברות חברים חברתי יאיר לפיד יוקר המחייה כחלון לבדוק לבדוק פוליטיקה לבחור בבחירות להאמין להוריד את המחיר להוריד מחיר להצביע להצביע בבחירות למי להאמין למי להאמין בפוליטיקה למי להצביע למי להצביע בבחירות לקבוע מחיר לתמחר לתת הנחה מחיר מחירי הדיור משה משה כחלון נתניהו פוליטי פוליטיקאים פוליטיקה צדק חברתי קביעת מחיר תמחור
בקשת תשלום על הצעת מחיר, האם לבקש תשלום על הכנת הצעת מחיר? שיטות להצעת מחיר, איך לתמחר עבודה? איך לתמחר שירות? הכנת כתב כמויות, עלות הכנת הצעת מחיר, איך לתמחר עלות הצעת מחיר? איך לבקש כסף על הצעת מחיר? איך לקבל כסף על הצעת מחיר? עלות לתמחר עבודה, עלויות תמחור מוצר, עלויות הכנת הצעת מחיר, כמה כסף לבקש מלקוח? הצעת מחיר בחינם, הצעת מחיר בלי כסף, הצעת מחיר בתשלום, הצעת עבודה, לבקש כסף על הזמנת עבודה, קוסט פלוס, איך להציע מחיר ללקוח? עלויות לתמחר
... תשלום על הצעת מחיר, האם לבקש תשלום על הכנת הצעת מחיר? שיטות להצעת מחיר, איך לתמחר עבודה? איך לתמחר שירות? הכנת כתב כמויות, עלות הכנת הצעת מחיר, איך לתמחר עלות הצעת מחיר? איך לבקש כסף על הצעת מחיר? איך לקבל כסף על הצעת מחיר? עלות לתמחר עבודה, עלויות תמחור מוצר, עלויות הכנת הצעת מחיר, כמה כסף לבקש מלקוח? הצעת מחיר בחינם, הצעת מחיר בלי כסף, הצעת מחיר בתשלום, הצעת עבודה, לבקש כסף על הזמנת עבודה, קוסט פלוס, איך להציע מחיר ללקוח? עלויות לתמחר וכאן נשיב לשאלה האם ואיך לבקש תשלום מלקוח, על עצם זה שמוציאים לו הצעת מחיר? ואני אסביר את השאלה: ברמת העיקרון, יש מוצרים שהמחיר שלהם ידוע וברור מראש ודי פשוט לתת אותו ללקוח. לדוגמה, מוצר מדף שעולה ללקוח X כסף. אבל לפעמים השירות המוצר שנותנים ללקוח, כדי לומר ללקוח כמה המוצר יעלה לו ... צריכים לבצע עבודה מסוימת, כדי להתאים את המוצר ואת העלויות של המוצר עבור הלקוח. במילים אחרות, לפעמים יש לבעל העסק, עלות להוציא הצעת מחיר. שהיא יכולה להיות העלות של להיפגש עם הלקוח, העלות לעשות אפיון צרכים עם הלקוח, העלות לתת יעוץ ללקוח לראות מה בדיוק הוא רוצה וצריך, עלות התכנון, עלות ההתאמות וכולי. יכולה גם להיות עלות של להכין כתב כמויות ובהתאם אליו להכין את הצעת המחיר. לדוגמה, בן אדם שרוצה הצעת מחיר לבניית בית (הצעת מחיר לשירותי בנייה), הרי שצריכים להכין כתב כמויות שיחשב את הכמויות של החומר ושל העבודה שיהיו בבית, כדי שעל בסיסו יוכלו לתת ללקוח הצעת מחיר פאושלית, דהיינו, הצעת מחיר סופית, שאינה תלויה בכמויות של הביצוע בפועל. דהיינו, שהלקוח כנראה לא ירצה שבמהלך העבודה יבקשו ממנו להוסיף כסף. ולכן הוא ירצה לקבל מחיר סופי מראש, בלי קשר לעלויות הביצוע בפועל. והלקוח גם לא ירצה שמראש יוסיפו לו עלות גבוהה, שתיקח בחשבון את כל התרחישים האפשריים. ולכן יש צורך להכין כתב כמויות, שעל בסיסו יש להכין הצעת מחיר מסודרת. והכנת כתב הכמויות, היא עצמה תהליך שצריך לפענח בו את התוכניות לביצוע. ולפעמים צריך גם להכין תוכניות לביצוע. וגם זה בעצמו תהליך. ובנוסף לכל זה, לפעמים הלקוח רוצה לקבל כמה הצעות מחיר, לכמה אפשרויות שונות. הצעת מחיר במידה והוא ירצה X והצעת מחיר אחרת במידה והוא ירצה Y וכולי. ויש עלות להוציא את כל אחת מהצעות המחיר וכולי. ולכן השאלה היא, האם ואיך לבקש כסף מלקוח על עצם זה שמוציאים לו הצעת מחיר? אז אפשרות אחת יכולה להיות, לבקש מהלקוח סכום מאוד גבוה, שבטוח לא נפסיד בו. ושלא צריך להתאמץ הרבה כדי לתת את הצעת המחיר הזאת. וזה כמובן פתרון לא טוב. כי כנראה נפסיד את העסקה, בגלל המחיר הגבוה. פתרון נוסף יכול להיות לסגור עם הלקוח, שהוא ישלם לפי מה שיעלה לך, פלוס X רווח עבורך (קוסט פלוס). כאן יכולות להיות כל מיני בעיות. 1 - יכול להיות שהלקוח עדיין ירצה הערכת מחיר, שיש עלות להכין גם אותה. 2 - לא בטוח שהלקוח יסמוך עליך שאתה תקבע במהלך הדרך, כמה עולה העבודה שלו. 3 - תתכן בעיה בזמן אמת, לדעת כמה עולה העבודה, לפני הרווח ...
הצעת מחיר, איך לכתוב הצעת מחיר? איך לנסח הצעת מחיר? איך כותבים הצעת מחיר? איך לכתוב הצעת עבודה? איך להציע הצעת מחיר? איך לכתוב ללקוח הצעת מחיר? איך לנסח הצעת עבודה? למה כותבים הצעת מחיר? האם כדאי לכתוב הצעת מחיר? שיקולים בכתיבת הצעת מחיר, מהי המטרה של הצעת המחיר? אפשרויות להציע הצעת מחיר, האם לכתוב הצעת מחיר? איך להציע הצעת מחיר?
... מחיר, איך לכתוב הצעת מחיר? איך לנסח הצעת מחיר? איך כותבים הצעת מחיר? איך לכתוב הצעת עבודה? איך להציע הצעת מחיר? איך לכתוב ללקוח הצעת מחיר? איך לנסח הצעת עבודה? למה כותבים הצעת מחיר? האם כדאי לכתוב הצעת מחיר? שיקולים בכתיבת הצעת מחיר, מהי המטרה של הצעת המחיר? אפשרויות להציע הצעת מחיר, האם לכתוב הצעת מחיר? איך להציע הצעת מחיר? והפעם אסביר איך לכתוב הצעת מחיר ללקוח? אז ברמת העיקרון יש בזה כל מיני שיקולים וכל מיני היבטים, אבל אם אתה רוצה לדעת איך לכתוב הצעת מחיר, קודם כל הדבר הראשון שאתה צריך לעשות, הוא לשאול את עצמך, מה המטרה שבגללה אתה כותב את הצעת המחיר ללקוח? כי בעיקרון יש 2 סיבות מרכזיות אפשריות, למה כותבים הצעת מחיר ללקוח. וקודם כל צריכים להבין את הסיבה שבגללה כותבים את הצעת המחיר ללקוח, ומכאן לנסות להבין איך לכתוב הכי נכון את הצעת המחיר ללקוח, בהתאם לסיבה שבגללה כותבים לו את הצעת המחיר. אז מהן 2 הסיבות המרכזיות שבגללן כותבים הצעת מחיר ללקוח? 1 - כדי להגדיל את הסיכוי שהלקוח ירכוש. 2 - כדי לתעד את ההסכמות המסחריות ברמה ההסכמית, כדי למנוע אי הסכמות מסחריות בעתיד. 3 - גם וגם משתי הסיבות האלו ביחד. ולהלן ... שיקולי מכירה ללקוח אפשרות אחת היא, שאתה כותב הצעת מחיר ללקוח, ככלי מכירה. דהיינו, מטרת הצעת המחיר , היא להגדיל את הסיכוי לכך שהלקוח ירצה לרכוש ממך. להגדיל את הסיכוי שהוא ירצה לרכוש את המוצר, להגדיל את הסיכוי שהוא ירצה לרכוש דווקא ממך, להגדיל את הסיכוי שהוא ירצה לרכוש דווקא ממך, דווקא במחיר הזה, בלי לבקש הנחה וכולי. במילים אחרות, מטרת הצעת המחיר, היא בעיקרה מכירתית. שיקולים מסחריים, שאינם מכירתיים כמו כן, לפעמים כותבים את הצעת המחיר, לא כדי לגרום ללקוח לרכוש, אלא כדי לתעד ולפרט מה בדיוק הוא הולך לקבל ומה בדיוק הוא הולך לא לקבל, מה בדיוק יהיו תנאי התשלום, מה בדיוק יקרה כדי שהוא ישלם, מה יקרה אם הוא לא ... לשבש את העסקה ביניכם. במילים אחרות, מטרת הצעת המחיר, היא כדי שיהיה ברור לצדדים, מה ההסכמות המסחריות שהם הסכימו ביניהם. שיקולים מכירתיים + מסחריים כמובן שלפעמים הצעת המחיר יכולה גם לשמש ככלי שיווקי ומכירתי, וגם כדי לסגור את ההסכמות המסחריות שבין הצדדים. אז ברגע שאתה רוצה לכתוב הצעת מחיר ללקוח, שאל את עצמך, מה המטרה שלשמה אתה כותב את הצעת המחיר. האם במהותה המטרה היא לשכנע את הלקוח לסגור את העסקה ובעצם הצעת ה
הצעת מחיר, סוגים של הצעות מחיר, לתת ללקוח הצעת מחיר, תוך כמה זמן לתת ללקוח הצעת מחיר? איך לענות ללקוח ששואל כמה זה עולה? תמחור מוצר ללקוח, איך לתמחר מוצר? כמה זמן להשקיע בהכנת הצעת המחיר? כמה לפרט את הצעת המחיר ללקוח? איך להתאים את הצעת המחיר למוצר? עלות הכנת הצעת מחיר ללקוח, ניהול משא ומתן עם לקוחות, הצעת מחיר של טווח מחיר, מתי לכתוב הצעת מחיר מפורטת? מתי לא צריך הצעת מחיר? למה צריך הצעת מחיר? איך לנהל משא ומתן עם לקוח? איך להציג ללקוח את המחיר?
... מחיר, סוגים של הצעות מחיר, לתת ללקוח הצעת מחיר, תוך כמה זמן לתת ללקוח הצעת מחיר? איך לענות ללקוח ששואל כמה זה עולה? תמחור מוצר ללקוח, איך לתמחר מוצר? כמה זמן להשקיע בהכנת הצעת המחיר? כמה לפרט את הצעת המחיר ללקוח? איך להתאים את הצעת המחיר למוצר? עלות הכנת הצעת מחיר ללקוח, ניהול משא ומתן עם לקוחות, הצעת מחיר של טווח מחיר, מתי לכתוב הצעת מחיר מפורטת? מתי לא צריך הצעת מחיר? למה צריך הצעת מחיר? איך לנהל משא ומתן עם לקוח? איך להציג ללקוח את המחיר? וכאן נסביר תוך כמה זמן לתת הצעת מחיר ללקוח? והאם חשוב לתת ללקוח הצעת מחיר כתובה? ומתי חשוב לפרט כמה שיותר את הצעת המחיר ללקוח? וברגע שלקוח מבקש ממך לקבל הצעת מחיר, האם להגיב ללקוח מיד? האם לתת ללקוח את הצעת המחיר אחרי זמן מסוים? וכמה זמן להשקיע בהכנת הצעת מחיר ללקוח? ועוד. אז ברמת העיקרון צריכים להבין את הדבר הבא, והוא שיש שירותים ומוצרים שלא באמת צריכים עבורם הצעת מחיר. לדוגמה מוצר מדף בסופר, לדוגמה במבה. שיש עליה תווית של מחיר, בהתאם לחוק סימון מוצרים חוק הגנת הצרכן וכולי. דהיינו, אפשרי לומר שהמדבקה שמודבקת על המוצר, היא הצעת המחיר לרכישת המוצר. אם תרצה תקנה, אם לא תרצה אל תקנה. זה הכל. אבל צריכים להבין, שיש מוצרים ושירותים, שהם יותר מורכבים. בפרט מוצרים בהתאמה אישית ... המידות והצרכים הספציפיים של הלקוח. וככל שהלקוח שלך מבקש ממך מוצר יותר מורכב ויותר שמותאם אישית לצרכים שלו כלקוח, כך זה מגדיל את העלות שלך כבעל עסק, להכין את הצעת המחיר ללקוח. כי אתה צריך להציע מחיר ללקוח, עבור העבודה שהוא רוצה שתבצע לו. ואתה לא רוצה לתת מחיר זול מידי כדי שאתה לא תידפק מכך ואתה לא רוצה לתת מחיר יקר מידי, כי אז אולי תאבד את העבודה. ולכן אתה תרצה לעשות כל מיני חישובים של העלויות שלך, כדי לתת ללקוח שלך הצעת מחיר שנראה לך שהיא טובה לך וגם ללקוח שלך. דהיינו, יש עלות בהכנת הצעת מחיר ללקוח. ועד כאן בעצם הבנו, שככל שהמוצר יותר מורכב ויותר מותאם אישית ללקוח, כך צריך להכין ללקוח הצעת מחיר יותר מותאמת אישית. במילים אחרות, ככל שהמוצר שאתה מספק הוא יותר מותאם אישית לצרכי הלקוח וככל שהוא יותר מורכב, כך יותר הגיוני שצריכים לעשות ...
הצעת מחיר ללקוח, כתיבת הצעת מחיר ללקוח, מה לכתוב בהצעת מחיר ללקוח? כמה לפרט בהצעת המחיר ללקוח? למה לכתוב ללקוח הצעת מחיר? מה המשמעות של הצעת מחיר ללקוח? איך כותבים הצעת מחיר ללקוח? אומד דעת הצדדים, הצעת מחיר כמסמך שיווקי, הצעת מחיר קצרה, הצעת מחיר ארוכה, הצעת מחיר בבית משפט, תביעה מסחרית בבית משפט, איך לכתוב הצעת מחיר? איך לכתוב הסכם? מה לכתוב בהסכם עבודה? יעוץ להקמת עסק, תהליכי הקמת עסק, ללמוד להקים עסק, ניהול משא ומתן עם לקוחות
... מחיר ללקוח, כתיבת הצעת מחיר ללקוח, מה לכתוב בהצעת מחיר ללקוח? כמה לפרט בהצעת המחיר ללקוח? למה לכתוב ללקוח הצעת מחיר? מה המשמעות של הצעת מחיר ללקוח? איך כותבים הצעת מחיר ללקוח? אומד דעת הצדדים, הצעת מחיר כמסמך שיווקי, הצעת מחיר קצרה, הצעת מחיר ארוכה, הצעת מחיר בבית משפט, תביעה מסחרית בבית משפט, איך לכתוב הצעת מחיר? איך לכתוב הסכם? מה לכתוב בהסכם עבודה? יעוץ להקמת עסק, תהליכי הקמת עסק, ללמוד להקים עסק, ניהול משא ומתן עם לקוחות וכאן נדבר על כתיבת הצעת מחיר ללקוח. ונסביר קצת על מהי המשמעות של הצעת המחיר? מה המטרה של כתיבת הצעת המחיר? מה לכתוב בהצעת המחיר ללקוח? כמה לפרט בהצעת המחיר ללקוח? באיזה אורך לכתוב את הצעת המחיר? איך להפוך את הצעת המחיר למסמך שיווקי? ועוד אז ברמת העיקרון ברגע שלקוח מזמין ממך שירות, יש היגיון לומר שאתה תרצה להוציא ללקוח הצעת מחיר כתובה, שבה יהיה כתוב מה הלקוח מזמין ממך, מה אתה מתחייב לתת ללקוח? באיזה סכום? באיזה תנאי תשלום וכולי. להצעת המחיר יש כל מיני מטרות. ברמת העיקרון, אם אתה נוכל ואתה מתכוון להפר את הצעת המחיר ולברוח עם הכסף, כנראה שפחות יעניין אותך מה כתוב בהצעת המחיר. זה לא אומר שנוכלים לא מוציאים הצעות מחיר מושקעות, אבל זה כן אומר שמי שמתכנן לשקר, באופן כללי פחות משנה לו מה כתוב בהצעת המחיר. אז הצעת המחיר נועדה בתור התחלה לכתוב בצורה ברורה, מה אתה מתחייב ללקוח. מה בדיוק? לא יותר ולא פחות. דהיינו, מטרת הצעת המחיר היא שיהיה ברור לך וגם ללקוח מה המחויבות שלכם אחד כלפי השני. ולמה? כדי למנוע ויכוחים, אי הבנות וכיוב בהמשך. ברגע ... כתוב בצורה ברורה, אז הרבה יותר קשה אחר כך להתחיל להתווכח איתך על מה שסיכמתם שיקרה. עניין נוסף הוא, שהצעת המחיר היא מסמך שהוא יותר מוגדר ומחייב אותך ואת הלקוח ברמה המשפטית. דהיינו, ברגע שזה כתוב וחתום על ידי שני הצדדים, אז זה ... משפטי שאפשר ללכת איתו אחר כך לבית משפט, אם מתגלים חילוקי דעות כאלו ואחרים. צריך לקחת בחשבון, שיתכן שבהצעת המחיר כתובים דברים שניתן לפרש אותם במגוון דרכים שונות. ומצד האמת, אי אפשר להגדיר באופן מדויק כל דבר עד הסוף. ובבא היום, יכול להיות שתהיה מריבה, על מה התכוונתם בהצעת המחיר, שאולי יש כל מיני דרכים לפרש אותה. ויתכן גם ששופט בבית משפט יאמר שאומד דעת הצדדים היה משהו מסוים, למרות שבהצעת ...
תמחור נכון - איך לתמחר? איך לקבוע מחיר? כמה כסף לבקש מלקוח? שיקולים בקביעת מחיר, שיקולים בתמחור שירות, שיקולים בתמחור מוצר, תזרים כספי, מחיר השוק, הוצאות מימון, עלויות מימון, תקציב שיווק, מקסום רווח, למקסם רווח, העלאת שכר דירה, האם להעלות מחיר? האם להוריד מחיר? מודל תמחור מוצר, אסטרטגיות תמחור, תעריף של מוצר, תעריף של שירות, שיטות תמחור, תזרים עסקי, כמה לבקש בהצעת עבודה? העלאת מחירים, הורדת מחירים, כמה לבקש בהצעת מחיר? העלאת מחיר, הורדת מחיר
... נכון - איך לתמחר? איך לקבוע מחיר? כמה כסף לבקש מלקוח? שיקולים בקביעת מחיר, שיקולים בתמחור שירות, שיקולים בתמחור מוצר, תזרים כספי, מחיר השוק, הוצאות מימון, עלויות מימון, תקציב שיווק, מקסום רווח, למקסם רווח, העלאת שכר דירה, האם להעלות מחיר? האם להוריד מחיר? מודל תמחור מוצר, אסטרטגיות תמחור, תעריף של מוצר, תעריף של שירות, שיטות תמחור, תזרים עסקי, כמה לבקש בהצעת עבודה? העלאת מחירים, הורדת מחירים, כמה לבקש בהצעת מחיר? העלאת מחיר, הורדת מחיר וכאן אסביר כל מיני שיקולים לגבי איך לקבוע מחיר למוצר או לשירות שלך. ויש בזה המון! שיקולים באיך לקבוע מחיר למוצר. ותמחור, זה לא מדע מדויק. והמטרה כאן היא להראות ולהסביר, שיש המון שיקולים ושזה לא חד משמעי כמה כסף לבקש מהלקוח שלך, אבל כן ... מסודרים בסדר לפי חשיבות כלשהי. וכל אחד מהם הוא עולם בפני עצמו, ואני מסביר כאן את הדברים רק ברמת הכותרות של השיקולים. אז בקביעת מחיר יכולים להיות המון שיקולים, כגון: מחיר השוק - דהיינו, יכול להיות שיקול של קביעת המחיר שלך, בהתאם למה מחיר השוק, המחיר המקובל בשוק, למוצר ולשירות שלך. וביחס למחיר השוק, יכול להיות שתרצה לבקש יותר כסף ממחיר השוק, לדוגמה כדי לשדר שאתה יותר איכותי. ויכול להיות שתרצה לבקש פחות כסף ממחיר השוק, לדוגמה כדי לשדר שאתה זול. ויכול להיות שתרצה לבקש את מחיר השוק, לדוגמה כדי לשדר שאתה הוגן. ובהנחה שאתה לא מתמחר כמו מחיר השוק, יכול להיות שתרצה להיות הרבה מעל או מתחת למחיר השוק ויש בזה כל מיני שיקולים. יכולת הלקוח לעשות השוואת מחירים - שיקול נוסף יכול להיות, האם ועד כמה הלקוח שלך יכול לעשות השוואת מחירים. האם אתה מוכר מוצר מדף, מוצר שאפשרי לרכוש מוצר שזהה לו בדיוק במאה אחוז במקום אחר, אותו המוצר בדיוק? האם וכמה קל ללקוח להשוות בין ... תופש את המוצר שלך ביחס למוצרים אחרים? האם מבחינת הלקוח הוא יכול להשוות אותך למישהו אחר? וגם, כמה קל או קשה ללקוח לעשות השוואת מחירים? האם הוא יכול לעשות השוואת מחירים בקלות או שיהיה ללקוח קשה לעשות השוואת מחירים? מקסום רווח - ביחס לעלויות השיווק והמכירות שלך - חלק מהשיקול של בכמה כסף למכור את המוצר שלך, הוא גם כמה עולה לך לשווק ולמכור את המוצר שלך במחיר X. דהיינו, נניח שתבקש על המוצר מחיר X, כמה כסף יעלה לך לשווק ולמכור את המוצר הזה ב
איך לשנות הצעת מחיר שגויה? איך לשנות הסכם בדיעבד? איך לבטל עסקה עם לקוח? שינוי הצעת מחיר בטעות, איך לחזור בך מהצעת מחיר? איך לתקן הצעת מחיר? לחתום על הסכם עבודה, איך לטפל בהתנגדויות לקוח? טיפול בהתנגדויות לקוח, הזמנת עבודה לא הגיונית, בקשות לא הגיוניות של לקוחות, איך לחזור בך מתמחור שגוי? לקוח מבקש בקשה לא הגיונית, בקשה לא סבירה של לקוח, איך לבטל הצעת מחיר? ביטול עסקה עם לקוח, איך לסגור עסקה בכל מחיר? משא ומתן למתקדמים, הסכם הזמנת עבודה
... לשנות הצעת מחיר שגויה? איך לשנות הסכם בדיעבד? איך לבטל עסקה עם לקוח? שינוי הצעת מחיר בטעות, איך לחזור בך מהצעת מחיר? איך לתקן הצעת מחיר? לחתום על הסכם עבודה, איך לטפל בהתנגדויות ... לקוח, הזמנת עבודה לא הגיונית, בקשות לא הגיוניות של לקוחות, איך לחזור בך מתמחור שגוי? לקוח מבקש בקשה לא הגיונית, בקשה לא סבירה של לקוח, איך לבטל הצעת מחיר? ביטול עסקה עם לקוח, איך לסגור עסקה בכל מחיר? משא ומתן למתקדמים, הסכם הזמנת עבודה וכאן נסביר, לגבי איך לחזור בך מהצעת מחיר שגויה שנתת ללקוח? ואיך לא לבטל עסקה עם לקוח, למרות שהעסקה כמעט עומדת להתבטל בגלל תמחור שגוי שלך? ואיך אתה יכול לתקן הצעת מחיר שגויה שנתת ללקוח? ומה לעשות אם נתת ללקוח תמחור שגוי ומחיר שגוי בטעות? ועוד. ונשיב לשאלה הבאה: מה לעשות במקרה שנתת למישהו הצעת מחיר בהתאם למפרט טכני שאותו ביקש הלקוח וברצונך ... ואני אסביר: נניח שלקוח עושה מכרז קבלנים מכרז ספקים וכיוב, דהיינו, שהלקוח הוציא מסמכי מכרז שבהם הוא כותב מפרט טכני וכיוב, על מה הוא רוצה לקבל הצעת מחיר. ונניח שכבר נתת לו הצעת מחיר. ואחרי שכבר נתת את הצעת המחיר וכולי, גילית שבמפרט הטכני שאותו שלח הלקוח, כתובים דברים שלא מקובלים עליך, בהתאם למחיר שהצעת. לדוגמה, נתת ללקוח הצעת מחיר לבניית מטבח, והלקוח במפרט הטכני שלו, כתב שהצעת המחיר תכלול את האפשרות שהוא יבחר את סוג המגירות של המטבח כרצונו החופשי, בלי שום הגבלת מחיר כלשהי. במילים אחרות, הלקוח במפרט הטכני שלו, ... לגרום לך להוצאות בסכום לא ידוע ולא מוגדר מראש ושאתה לא מוכן לשאת אותו עליך, בפרט בלי שתוכל לגדר ולהגביל אותו מראש. ומה לעשות, שכאשר נתת ללקוח את הצעת המחיר, אז לא בהכרח שהספקת לקרוא לעומק את כל המילים ... עבודה, אז אתה מגלה שיש שם סעיף שאומר משהו שאתה לא מוכן לקבל אותו. ואז כאשר אתה מציף את העניין בפני הלקוח, הוא בא אליך בתלונה של אבל על זה נתת את הצעת המחיר אבל זה מה שביקשתי במסמכי המכרז וכיוב. והשאלה ... לכך להבין איך לטפל בהתנגדויות הלקוח האלו. אז מה בעצם הנחות היסוד של הלקוח? הנחת יסוד ראשונה היא, שאכן כתוב משהו במפרטים ובתוכניות שהוא ביקש להצעת המחיר. וזאת כמובן הנחת יסוד נכונה. הנחת יסוד נוספת אומרת, שאם נתת הצעת מחיר, בהתאם למה שכתוב במפרטים ובתוכניות, הרי שאתה לא יכול לחזור בך אחרי שכבר נתת את הצעת המחיר ושאם כבר נתת הצעת מחיר, אז אתה לא יכול לחזור בך, בגלל מה שכתוב במסמך שעל בסיסו הוצאת את הצעת המחיר. אז איך תוקפים את הנחת היסוד שאומרת, שאתה לא ... זה לא אומר שהוא לא יכול לחזור בו. ואז בעצם הדיון עובר לשאלה, האם מה שהוא מבקש במפרט העבודות שלו, האם זאת בקשה הגיונית שאכן לא הגיוני לחזור בך מהצעת המחיר לגביה, או שמא מדובר בבקשת עבודה ממש לא הגיונית, שכן הגיוני שתוכל לחזור בך מהצעת המחיר שלה. כי כבר הוא הסכים איתך, שזה אבסורד לומר שלא משנה מה, לא ניתן לחזור מהצעת מחיר אחרי שהיא ניתנה. נקודה נוספת, אם אתה נשאל מה? לא קראת ולא ראית את זה, לפני שנתת את הצעת המחיר?. אז תשובה אפשרית היא, שאכן כן ראית את זה, ... כלשהי? או שהכל כן הגיוני לבקש בהזמנת עבודה כלשהי? והתשובה היא, שברמת העיקרון הכל כן הגיוני שאפשרי לבקש. השאלה היא, מה אתה הלקוח מצפה לקבל בתמורה כהצעת מחיר, להזמנת העבודה שלך. ואני אסביר. האם הגיוני ... שלקוח יבקש ממך שתספק לו מוצרים ללא הגבלת כמות כלשהי וללא הגבלת תקציב כלשהי? תשובה: כן, הכל הגיוני. השאלה היא, האם הלקוח מצפה בתמורה לכך, שהוא יקבל הצעת מחיר זולה בסכום קצוב מוגדר ומוגבל, או שהוא מבין, ...
הצעת מחיר בטלפון, הצעת מחיר טלפונית, שיחת מכירה טלפונית, למכור בשיחת טלפון, לסגור עסקה בטלפון, לתת מחיר בטלפון, לתת ללקוח מחיר בטלפון, איך לענות ללקוח בשיחת מכירה טלפונית? איך לנהל שיחת מכירה בטלפון? לקוח ששואל כמה זה עולה, לקוח ששואל בטלפון כמה זה עולה, תמחור מוצר בטלפון, טווח מחירים בשיחת מכירה טלפונית, כמה זה עולה בטלפון? לתת ללקוח מחיר בטלפון, להציע ללקוח מחיר בטלפון
... מחיר בטלפון, הצעת מחיר טלפונית, שיחת מכירה טלפונית, למכור בשיחת טלפון, לסגור עסקה בטלפון, לתת מחיר בטלפון, לתת ללקוח מחיר בטלפון, איך לענות ללקוח בשיחת מכירה טלפונית? איך לנהל שיחת מכירה בטלפון? לקוח ששואל כמה זה עולה, לקוח ששואל בטלפון כמה זה עולה, תמחור מוצר בטלפון, טווח מחירים בשיחת מכירה טלפונית, כמה זה עולה בטלפון? לתת ללקוח מחיר בטלפון, להציע ללקוח מחיר בטלפון וכאן נשיב לשאלה, האם לתת הצעת מחיר בטלפון? כי בדרך כלל עסקה מתחילה בשיחת טלפון, שבה איש המכירות מדבר עם הלקוח שרוצה מידע נוסף ורוצה לברר פרטים בטלפון. וחלק מהפרטים שהלקוח שואל בשיחת הטלפון, זה מה המחיר וכמה זה עולה או כמה זה יעלה לו וכולי. והשאלה היא, האם כן או לא לתת ללקוח הצעת מחיר בשיחת הטלפון? ואיך להתמודד עם העניין שלקוח שואל בשיחת מכירה טלפונית, כמה זה עולה? אז בעניין הזה יש המון היבטים והמון שיקולים שונים. ויש עסקים שונים, שרוצים למשוך את הלקוח בגלל המחיר ואולי בהם דווקא כן כדאי לתת ללקוח את המחיר בטלפון. ויש גם עסקים שהלקוח מגיע אליהם, אחרי שהוא יודע בדיוק מה המחיר, כי הם מפרסמים בכל מקום את המחיר. ויש סוגי עסקים שבהם כל המידע כולו מוצג ללקוח מהרגע הראשון, כולל המחיר המדויק, כולל לתת אפשרות ללקוח לבנות לעצמו הצעת מחיר און ליין ועוד אפשרויות שונות. כך שברמת העיקרון אין כאן שחור או לבן. אבל בכל זאת נסביר את העיקרון הבא. והוא שברמת העיקרון במידה ... את הסיכוי לכך שתיסגר איתך עסקה באופן כללי ובמידה וברצונך שתיסגר איתך עסקה במחיר הגבוה ביותר האפשרי, במידה וזה השיקול היחיד, הרי שעליך להימנע כמה שיותר מלתת ללקוח הצעת מחיר בטלפון. ולמה? כי כדי שיגדל הסיכוי שתסגור עסקה עם הלקוח במחיר שטוב לך, לשם כך הלקוח צריך לרצות לרכוש ממך את השירות והמוצר. ולשם כך עליך לבנות עם הלקוח מערכת יחסים מסוימת, שבה הוא לומד לסמוך ... שלך וכולי. ואז, כאשר הלקוח כבר מכיר אותך, אז הרבה יותר קל לך לסגור איתו עסקה במחיר שטוב לך. ואת כל הדברים האלו לא ניתן לעשות בשיחת טלפון. ונקודת המוצא כאן היא, שאתה מחפש למכור ללקוח במחיר כמה שיותר גבוה ואתה לא מחפש לקוחות שירצו לרכוש ממך בגלל שאתה זול, אלא בגלל שאתה טוב. כי אם אתה רוצה שלקוחות יגיעו אליך כי אתה זול, אז אם באמת אתה מאוד זול, אז אולי אין בעיה לתת ללקוח הצעת מחיר בטלפון. אבל במידה ואתה מוכר מוצר, שנקודת החוזקה שלך היא לא בהכרח המחיר. אלא שהלקוח צריך להבין מה הוא מקבל ורק אחר כך הוא יבין שכדאי לשלם את המחיר. אם זה המצב, אז כנל עליך להימנע מלתת הצעות מחיר בטלפון, כי אז הלקוח צריך להחליט אם לרכוש ממך את המוצר במחיר שביקשת, בלי שבאמת יש לו את כל המידע עליך. ולכן עליך להשתדל לתאם פגישה פיזית עם הלקוח, שבה תוכל להתחבר אל הלקוח, לעשות לו מצגת יותר מסודרת ואז ורק אז לתת לו הצעת מחיר מסודרת, אחרי שכבר אתה במצב שיותר קל לך לשכנע את הלקוח לרכוש ממך. ומה לעשות אם הלקוח מתעקש לקבל מחיר בטלפון? תשובה: אפשרי לתת לו טווח מחירים, החל ממחיר X, טווח
התייקרות מחירים, למה מחירים מתייקרים? עליית מחירים, למה מחירים עולים? העלאת שיעור המעמ, איך נקבע מחיר של מוצרים? איך נקבעים מחירים? למה משהו עולה מחיר כלשהו? איך נקבע מחיר של מוצר? השפעת עלות הייצור על מחיר המוצר, למה מוצר עולה מחיר מסוים? למה משהו עולה כל כך יקר? תמחור מוצרים, תמחור שירותים, למה זה המחיר של המוצר? למה זה עולה ככה? איך משפיעה עלות הייצור על התמחור? כדאיות הייצור, איך לקבוע מחיר? להתווכח על מחיר, האם לבקש הנחה? למה המחיר עולה?
... מחירים, למה מחירים מתייקרים? עליית מחירים, למה מחירים עולים? העלאת שיעור המעמ, איך נקבע מחיר של מוצרים? איך נקבעים מחירים? למה משהו עולה מחיר כלשהו? איך נקבע מחיר של מוצר? השפעת עלות הייצור על מחיר המוצר, למה מוצר עולה מחיר מסוים? למה משהו עולה כל כך יקר? תמחור מוצרים, תמחור שירותים, למה זה המחיר של המוצר? למה זה עולה ככה? איך משפיעה עלות הייצור על התמחור? כדאיות הייצור, איך לקבוע מחיר? להתווכח על מחיר, האם לבקש הנחה? למה המחיר עולה? וכאן נסביר משהו עקרוני שצריכים להבין לגבי ההשפעה של עלות הייצור של מוצרים, על התמחור של המוצר ועל העלות של המוצר לצרכן. וצריכים להבין, שמצד האמת, אין קשר ישיר בין עלות הייצור לבין המחיר שהצרכן משלם. כי הצרכן תמיד ישלם, את המחיר הגבוה ביותר, שהמוכר חושב שהוא יכול לקבל מהצרכן. זה כעיקרון. ואם לדוגמה הצרכן יכול לקבל את המוצר בחינם ולמכור לך אותו במשכנתא לכל החיים, הוא יעשה את זה. והמחיר האמיתי של המוצר, הוא נגזר מהיצע וביקוש, לפי כמה שאנשים יהיו ... ואם יהיה מוצר שעולה X ואפשרי למכור אותו נניח פי 10, אז כנראה שיכנסו עוד מתחרים, שיהיו מוכנים למכור אותו בפחות מפי 10 ואז כנראה שהמחיר של המוצר ירד, בגלל התחרות של המוצר. אבל כעיקרון, המחיר נקבע לפי כמה שהלקוח מוכן לשלם. הלקוח יהיה מוכן לשלם, גם לפי היצע וביקוש. והיצע וביקוש יהיו, גם לפי עלות המוצר. אבל המחיר נקבע, רק לפי כמה שהלקוח מוכן לשלם. זה בגדול. כמו כן, עלות ... זה שכנראה לא ייצרו אותו. כי לא יהיה כדאי לייצר את המוצר. העלות לייצר את המוצר, לא מביאה רווח לייצרן ולכן הוא לא ייצר את המוצר. אבל המחיר עצמו, נקבע לפי מחיר השוק. ונסביר שוב: המחיר שאתה משלם על מוצר, הוא תמיד יהיה הכי גבוה שאפשרי לקבל ממך. ואין לו קשר לכמה שעולה לייצר את המוצר. מה שכן, אם יעלה יותר לייצר את המוצר והלקוחות לא יסכימו לרכוש את המוצר במחיר יותר גבוה, אז יפסיקו לייצר את המוצר. והרבה מאוד שירותים ... מקומות לא משפרים את השירות, כי הם חושבים שהעלות שלהם לשיפור השירות, לא תביא להם רווח. כי הצרכן לא יהיה מוכן לשלם עוד פרמיה ותוספת מחיר, עבור שיפור השירות. והמחירים יורדים, כאשר עלות הייצור יורדת, שאז שולי הרווח גדלים ואז יש יותר מתחרים ואז יש יותר היצע שהוא זה שמוריד את המחיר ולא עצם הורדת עלות הייצור. אז שלא יעבדו עליכם, שהמחיר עולה כי העלות לייצר עולה. זאת לא כל האמת. המחיר עולה, כי אנשים מוכנים לשלם יותר. אנשים מוכנים לשלם יותר, כי הם חושבים שזה מוצדק, כי המחיר עלה. אבל באמת העיקרון, אם אנשים לא יהיו מוכנים לשלם יותר, ...
איך להציג את המחיר ללקוח? איך לא להפסיד עסקה בגלל המחיר? כמה כסף לבקש בראיון עבודה? הצגת מחיר ללקוח, ניהול משא ומתן על מחיר עם לקוח, ציפיות שכר בראיון עבודה, לתת הצעת מחיר ללקוח, מה ציפיות השכר שלך בראיון עבודה? איך לא להפסיד עסקה בגלל תמחור גבוה מידי? איך למקסם רווח בחוכמה? איך לבקש מחיר גבוה? איך לתמחר ביוקר? איך לרמוז ללקוח שהוא יכול לבקש הנחה? איך לרמוז ללקוח שאפשרי לנהל משא ומתן על המחיר? פחד לתמחר מחיר גבוה מידי, לקוח שואל כמה זה עולה
... להציג את המחיר ללקוח? איך לא להפסיד עסקה בגלל המחיר? כמה כסף לבקש בראיון עבודה? הצגת מחיר ללקוח, ניהול משא ומתן על מחיר עם לקוח, ציפיות שכר בראיון עבודה, לתת הצעת מחיר ללקוח, מה ציפיות השכר שלך בראיון עבודה? איך לא להפסיד עסקה בגלל תמחור גבוה מידי? איך למקסם רווח בחוכמה? איך לבקש מחיר גבוה? איך לתמחר ביוקר? איך לרמוז ללקוח שהוא יכול לבקש הנחה? איך לרמוז ללקוח שאפשרי לנהל משא ומתן על המחיר? פחד לתמחר מחיר גבוה מידי, לקוח שואל כמה זה עולה וכאן ננתח את הסיטואציה הבאה. נניח שיש מוצר שאתה מוכן למכור אותו ב 100 שח. כמובן שלא תסרב לקבל עליו 200 אבל אתה מוכן למכור אותו במחיר מינימום של 100. דהיינו, פחות מ 100 מבחינתך אין עסקה ואתה מוכן לוותר על העסקה. או לצורך העניין אתה בראיון עבודה ושואלים אותך, מה ... אתה לא מוכן לעבוד. ועכשיו הדילמה היא כזאת. מאחר שאתה רוצה למקסם את הרווח שלך ואתה רוצה להרוויח כמה שיותר, הרי שאתה לא תגיד מראש את מחיר המינימום שלך ואתה לא תציג מראש את הקו התחתון של הכסף שאתה מוכן לקבל כדי לעשות את העבודה. כי אם תבקש את הסכום הנמוך ביותר שאתה מוכן לקבל, כנראה שלא תקבל יותר ממנו. ומכך נובע שאתה לא רוצה להציג את מחיר המינימום שלך. מצד שני אם תבקש סכום יותר גבוה מהמחיר הנמוך ביותר שאתה מוכן לקבל, הרי שיכול להיות שבגלל זה תאבד את העסקה. כי אם לדוגמה אתה רוצה מינימום 100 ותבקש 120, הרי שיכול להיות שהלקוח שלך יגיד לך שזה לא מתאים לו ובזה נגמר הסיפור והפסדת את העסקה. ולכן הדילמה היא, איך להציג את המחיר ללקוח? כאשר יש את הרצון למקסם את הרווח מהעסקה, ולכן לא תרצה להציג את המחיר הנמוך ביותר. ויש גם את הרצון לא לאבד את העסקה ולכן את חושש להתחיל להציג מחיר יקר יותר. אז איך אפשרי לגשת לזה? ובעצם הפתרון לכך הוא, לשתול במוח של הלקוח המראיין שלך בראיון עבודה, שבעצם הצעת המחיר שאתה נותן לו, היא לא הצעת מחיר סופית, אלא יש על מה לדבר ואפשרי לנהל משא ומתן על המחיר. דהיינו, גם לומר ללקוח את המחיר הגבוה, וגם לרמוז לו שאפשרי שהוא יבקש הנחה, כדי שהעסקה לא תיפול על המחיר. ואני אחדד: ישנם מצבים שבהם הלקוח רוצה לבקש הנחה לא משנה מה והלקוח רוצה לנהל משא ומתן על המחיר לא משנה מה. דהיינו, ישנם מצבים שלא משנה איזה מחיר תגיד ללקוח, הוא תמיד יבקש הנחה והוא תמיד ירצה לנהל איתך משא ומתן על המחיר. כי לפעמים הלקוח מנהל משא ומתן על המחיר, כי הוא מרגיש שהוא חייב לנהל משא ומתן על המחיר לא משנה מה. ולכן ישנם מצבים שאין ללקוח בעיה לשלם לך נניח 100, בתנאי שלפני כן ניהלת איתו משא ומתן על המחיר והוא הוריד אותך ממחיר יותר יקר. אבל אם מראש תגיד 100, הלקוח לא יסכים לרכוש ב 100, כי הוא יחשוב שהוא חייב לנהל משא ומתן על המחיר, כמו שכבר הסברתי למה לקוח מבקש הנחה, שיש לזה כל מיני סיבות, שאינן בהכרח קשורות למחיר. וגם בגלל זה, לפעמים בהכרח שצריכים לבקש יותר כסף, ממה שאתה מוכן לקבל. כדי להשאיר מקום לניהול משא ומתן על המחיר. אז בעצם העצה היא, לבקש את ה
איך לקבוע מחיר? איך לתמחר מוצר? שיטות תמחור מוצר, תמחור פסיכולוגי, קביעת מחיר למוצר, איך קובעים מחיר לשירות? מחיר זול, מחיר יקר, איך מתמחרים שירות? NLP, כלכלה התנהגותית
איך לקבוע מחיר? איך לתמחר מוצר? שיטות תמחור מוצר, תמחור פסיכולוגי, קביעת מחיר למוצר, איך קובעים מחיר לשירות? מחיר זול, מחיר יקר, איך מתמחרים שירות? NLP, כלכלה התנהגותית
... לקבוע מחיר? איך לתמחר מוצר? שיטות תמחור מוצר, תמחור פסיכולוגי, קביעת מחיר למוצר, איך קובעים מחיר לשירות? מחיר זול, מחיר יקר, איך מתמחרים שירות? NLP, כלכלה התנהגותית איך לקבוע מחיר נכון למוצר או לשירות? בקביעת מחיר למוצר או לשירות קיימים שיקולים רבים שיש להתחשב בהם, החל מתמחור פסיכולוגי, כלכלה התנהגותית, השפעת המחיר על תפיסת הערך בעיני הלקוח, ועד שיקולי מתחרים ומחירי שוק. אליעד כהן מפרט בסרטון מגוון דוגמאות והסברים שעוזרים להבין לעומק איך קובעים מחיר בצורה נכונה ויעילה, שתגרום ללקוח לרצות לקנות. האם כדאי לכתוב פחות מ - 40 כשהמחיר נמוך בהרבה? כאשר מציגים מחיר מוצר כפחות מ - 40 שקלים, נשאלת השאלה למה נבחר דווקא המספר 40. אליעד מסביר כי ללקוח יש ציפיות מסוימות בהתאם למספרים הנבחרים. אם המוצר עולה 19 שקלים למשל, אמירה של פחות מ - 40 ... שבהם דווקא אמירה של פחות מ - 40 על מוצר זול במיוחד עשויה להיות הגיונית: כאשר המחיר 40 הוא מחסום פסיכולוגי מוכר בשוק, ואז המסר נועד להדגיש שהמוצר נמכר בהרבה פחות מהמחסום המקובל, ובכך לעודד את הלקוח להיכנס ולרכוש. לדוגמה, חנות המוכרת מוצר ב - 10 שקלים יכולה ... פרסום של פחות מ - 40 שקלים כדי לשבור מחסום פסיכולוגי שהתקבע אצל הלקוחות בגלל המחיר המקובל בשוק. במקרה כזה, כשהלקוח ייכנס ויראה שהמוצר נמכר אפילו בפחות מכפי שציפה, הוא יחוש שזכה בהנחה גדולה במיוחד, מה שיגביר את הרצון שלו לקנות. מתי עדיף להציג מחיר נמוך באופן מדויק? לעומת זאת, יש מקרים שבהם דווקא כדאי מאוד לדייק במחיר. למשל, מוצר שעולה 9 שקלים, אם יוצג כפחות מ - 10, הלקוח מיד יבין בדיוק באיזה טווח מדובר, והמסר יועבר באופן ברור וישיר. במקרה כזה, לא תמיד כדאי לכתוב פחות מ - 40 כי זה עלול לעורר תהיות או חשדות לגבי האמינות של המחיר. מתי מחיר גבוה יכול להיתפס כזול יותר? אליעד מסביר תופעה מעניינת שבה לפעמים מחיר גבוה דווקא יוצר רושם שהמוצר זול יותר ממה שהוא באמת. למשל, מוצר שמחירו 90 שקלים עשוי לעורר תחושה שהמחיר נדחף בכוונה קרוב ל - 100 אך נעצר רגע לפני, מה שעלול לגרום ללקוח לחשוב שמדובר במוצר יקר שבקושי ניתנה בו הנחה. לעומת זאת, מוצר אחר שנמכר ב - 130 שקלים עלול להיתפס כזול יותר ביחס לטריטוריית מחירים גבוהה יותר (כמו 150 או 200), ולכן הלקוח יכול לחשוב שהייתה כאן הנחה משמעותית יותר. כלומר, לפעמים קביעת מחיר מעט יותר גבוה דווקא גורמת ללקוח להרגיש שמדובר במבצע טוב יותר. האם כדאי לתמחר ב - 9.99 או 10 שקלים? הסבר נוסף שאליעד נותן קשור ליתרונות והחסרונות של תמחור מוצר ב - 9.99 לעומת מחיר עגול של 10 שקלים. המחיר של 9.99 נתפס כזול יותר, כי הוא נמנע מכניסה לטריטוריה של מספר גבוה יותר (10), אך מצד שני, הלקוח גם עשוי לחשוב שניסו לדחוף את המחיר כמה שיותר קרוב ל - 10, מה שיכול ליצור תחושה של חוסר אמון. המחיר העגול (10 שקלים) אמנם נראה גבוה יותר, אך הוא עשוי להתקבל בצורה פשוטה וברורה יותר, בלי התחושה שמנסים לסחוט את הלקוח עד גבול העליון האפשרי. אליעד מסביר שהשימוש במחירים פסיכולוגיים כמו 9.99 נועד לעורר אצל הלקוח תחושה של חסכון, אך צריך להשתמש בו באופן מושכל ובהתאם לתפיסת השוק של אותו מוצר. איך חלוקת מספרים משפיעה על תפיסת המחיר? אליעד נותן דוגמה נוספת מהאופן שבו אנשים זוכרים מספרי טלפון או מספרי כרטיס אשראי. הוא מסביר שלפעמים הצגה של המספר בחלוקה מסוימת (כמו לומר 710 במקום 7-1-0) מקלה על המוח להבין ולזכור את המספר. באופן דומה, הצגת מחירים יכולה להתבצע באופן שיקל על הלקוח לעבד את המספר ולהבין מיד את גובה ההנחה שהוא מקבל, או את הערך האמיתי של המוצר. מדוע לא תמיד כדאי להציג את ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פוליטיקה, למי להצביע בבחירות? איך לדעת למי להצביע? איך לבדוק פוליטיקה? למי להאמין בפוליטיקה? ביבי נתניהו, יאיר לפיד, משה כחלון, הורדת מחירי הדיור, יוקר המחייה, צדק חברתי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מחיר, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מחיר, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מנטלי, קאוצינג, קואצר לזוגיות בתחום מחיר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 17:20:55 - wesi1