אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מורים רוחניים ✔הסוד של *כל* הבעיות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים *כל* הפסיכולוגים / מורים רוחניים? ✔כפי שכבר ביארתי וכפי שכל הזמן מתבאר,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הסוד של *כל* הבעיות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים *כל* הפסיכולוגים / מורים רוחניים?
כפי שכבר ביארתי וכפי שכל הזמן מתבאר, לכל דבר בעולם יש שורש. כי כל הדברים שבעולם פועלים לפי חוקיות מסוימת. וכל קבוצת חוקים, היא ביטוי של חוק אחר מקיף יותר וגדול יותר. וכל קבוצות החוקים כולן, פועלות לפי חוק אחד כלשהו. וכל האירועים שהיו שקורים ושיהיו, כולם פועלים לפי חוק אחד ויחיד.

ומי שיתבונן סביבו יראה, כי העולם שלנו מלא בבעיות מבעיות שונות. ובכל תחום ותחום יש את הבעיות שלו. ובכל מקום ומקום שבו האדם רוצה לעשות איזה משהו ורוצה להשיג איזה רצון, ואין לאדם מושג איך להשיג את הרצון הזה, הרי שיש כאן סוג של בעיה. וכל שאלה שיש לאדם שאין לו עליה תשובה, גם זה סוג של בעיה. וכל חיסרון שיש בעולם בכל דבר שהוא, גם זו בעיה.

והנה, לכל הדברים שיש בעולם יש שורש. וגם לכל הבעיות שיש בעולם בכל התחומים, גם להן יש שורש. ומאחר שלכל הבעיות יש שורש, ממילא זה אומר שיש גם פתרון לכל הבעיות. כי כאשר המורה הרוחני לא יודע את השורש של כל הבעיות, על ידי זה נדמה לו בטעות שלכל בעיה יש את הפתרון שלה בנפרד.

ואם לכל בעיה יש את הפתרון שלה, א"כ האדם מוגבל למצוא פתרונות רק לבעיות שהוא יודע את הפתרון של הבעיה. כי הרי האדם לא יודע מה הפתרון שיש לכל בעיה ובעיה באופן נפרד. ולאף אחד אין מושג באמת, מה השורש של כל הבעיות וממילא גם מה הפתרון של כל הבעיות.

והסיבה שאף אחד לא יודע מהו השורש של כל הבעיות, היא משום שכדי שהאדם יבין את השורש של כל הבעיות, לשם כך על האדם להבין את המהות של כל הבעיות האפשריות. וזה כרוך בכך שהאדם יבין את המהות של כל המציאות ושל כל התהליכים שמתרחשים ושיכולים להתרחש במציאות. ומי יכול לומר שהוא יכול להבין ושהוא מבין את כל התהליכים שיש בעולם מכל סוג שהוא?

כי רק מי שמבין את כל התהליכים כולם, רק הוא מסוגל להבין מהו השורש של כל הבעיות. כי הבעיות, הן הרי בגלל חוסר הבנת התהליך. ומי שמבין את כל התהליכים, הוא גם מבין ויודע מהו השורש של כל הבעיות. וממילא הוא גם יודע מהו הפתרון האמיתי והסופי של כל הבעיות מכל הסוגים שהיו ושיהיו ושיכולים להיות בעולם.

ואם נתבונן היטב על כל הבעיות שיש בעולם, נראה, שמהותן של כל הבעיות, נובעת ותלויה בחוסר השלמות של כל הדברים שיש בעולם. כי כל דבר שקיים, אין בו שלמות. כי כל דבר שקיים, יש לפחות משהו אחד, שבו הוא שונה לפחות ממשהו אחד אחר. וזה בעצם אומר, שבכל דבר בעולם, יש בו חיסרון.

כי בכל דרך שבה האדם הולך, הוא בעצם נאלץ לוותר על ההליכה שלו בכל שאר הדרכים. כי בכל דבר ודבר שיש בעולם, למרות שאין בשום דבר שלמות, עדיין בכל דבר יש יתרון יחסי כלשהו. וגם בדבר הרע ביותר בעולם, גם בו יש יתרון יחסי כלשהו.

וכדי שהאדם יוכל להגיע אל השלמות ששם כמובן אין שום בעיות, לשם כך על האדם להיות מסוגל למצוא את השלמות המוחלטת שיש בכל דבר ודבר שיש בעולם. אך מחמת שכל הדברים שיש בעולם, תמיד יש בהם חיסרון כלשהו, לכן האדם לעולם לא מגיע אל השלמות.

כי על האדם להבין את העניין של חוסר השלמות. והוא, שלא משנה מה שהאדם יעשה ומה שיהיה לאדם, הוא תמיד ירגיש שחסר לו את הדבר ששונה ממנו. וגם אם יתנו לאדם את כל העולם ומלואו, גם אז האדם לא ירגיש שלמות. כי אז האדם ירגיש שחסרות לו החוויות שיש אותן רק כאשר אין לו את כל העולם ומלואו. ובקיצור, בשום מצב בעולם אין בו שלמות. וזה שורש כל הבעיות שיש בעולם.

אבל, לכל בעיה יש פתרון. ומנהיג שקרי שאומר שלא לכל בעיה יש פתרון, הוא בעצם אומר, שהוא חסר שכל אמיתי ושהוא לא יודע מה הפיתרון של כל הבעיות. ועל האדם להבין, שלומר על המציאות שיש בה בעיות שאין להן פתרון, זה בעצם תעודה שהאדם מעיד על עצמו שהוא חסר שכל אמיתי ולא מבין את המציאות.

ואם אדם שכזה מנהיג אחריו אנשים, הרי שהוא גם מנהיג שקרי. כי תפקידו של המנהיג, הוא להוביל את האדם אל השלמות. אך אם המנהיג חושב שאין שלמות, הרי ברור שהוא לא יכול להוביל אף אחד אל השלמות. והוא מרמה את בני האדם שבאים אליו, וחושבים שהוא יוביל אותם אל השלמות, למרות שבאמת הוא עצמו רחוק מהשלמות כרחוק מזרח ממערב.

ומאחר שלכל בעיה כן יש פתרון, אז עכשיו נסביר את סוד הפיתרון של כל הבעיות. והעניין הוא, שיש שלמות בעולם. והישות השלמה היחידה שיש בעולם, היא המציאות עצמה. כי המציאות עצמה מכילה בתוכה את סך כל הדברים בבת אחת. ומי שרוצה להשיג שלמות, עליו לחשוב על הדברים מנקודת המבט של המציאות עצמה.

ולחשוב על הדברים מנקודת המבט של המציאות עצמה, ברמה הפרקטית פירושו, שעל האדם לראות את האמת האובייקטיבית של המציאות, כפי מה שהיא באמת. שזאת ורק זאת נחשבת לראיית המציאות מנקודת מבטה של עצמה.

כי נקודת המבט של המציאות על עצמה, היא בעצם האמת האובייקטיבית של המציאות. ומי שמצליח להגיע אל האמת האובייקטיבית של המציאות, הוא ממילא חווה את השלמות של המציאות כפי מה שהיא עצמה שלמה.

ולכאורה יש כאן שאלה, כיצד ראיית האמת פותרת את עניין החיסרון שיש בכל דבר? וגם, מה זה אומר בפועל, להבין את האמת האובייקטיבית של המציאות?

והעניין הוא, כי כפי שאמרנו, כדי להבין את שורש כל הבעיות ואת שורש כל הפתרונות, לשם כך על האדם להבין את כל התהליכים שיש במציאות. או בצורה מדויקת יותר, לשם כך על האדם להבין את התהליך הכללי של המציאות כולה.

כי כל תהליך שיש בעולם, הוא חלק מתהליך אחר גדול יותר ממנו. כי כל דבר הוא תמיד חלק מדבר אחר גדול יותר ממנו. וכל התהליכים שיש בעולם, הם חלק מתהליך אחד גדול, שכולל בתוכו את כל התהליכים ואת כל האירועים שהיו ושיהיו בעולם ואת כל הדברים שעוד יכולים להיות.

ולהבין תהליך, פירושו להבין את נקודת ההתחלה שלו, דהיינו, את הסיבה שבגללה התהליך מתחיל. ולהבין גם את התוצאה הסופית של התהליך, דהיינו, להבין מה תכלית ומה מטרת התהליך ומה מחכה בנקודה האחרונה של התהליך. וגם להבין כיצד כל האירועים שיש בתהליך, כיצד כולם הם תוצאה ישירה של הסיבה האחרונה וכיצד כולם מובילים אל התוצאה הסופית של התהליך.

וברמת המציאות הכללית, להבין את כל המציאות, דהיינו, לדעת את האמת האובייקטיבית של המציאות, דהיינו, לראות את התמונה המלאה, פירושו שהאדם יהיה מסוגל לתפוס במחשבתו את סך כל האירועים שהיו מאז ומעולם ושיהיו עוד בעולם הבא, שמתחדש בכל רגע מחדש.

ושהאדם יצליח להבין במחשבתו, מהי הסיבה הראשונה של כל האירועים כולם, ומהי התוצאה האחרונה של כל האירועים כולם. וגם, כיצד כל אירוע ואירוע בעולם, כיצד הוא נובע באופן ישיר מהסיבה הראשונה, וכיצד הוא באופן ישיר מוביל אל התוצאה האחרונה.

ועל האדם גם להבין את זה ברמת פרטי הפרטים. כי כל פרט ופרט שיש במציאות, יש בו ביטוי של הסיבה הראשונה של כל הסיבות שמובילה אל התוצאה האחרונה של כל התוצאות. ועל האדם לראות את ההתגלות של הסיבה הראשונה והתוצאה האחרונה בכל מה שקיים ושקורה בעולם.

ומי שרואה את כל זה, דהיינו, מי שמבין מהי הסיבה הראשונה והתוצאה האחרונה, וכיצד היא באה לידי ביטוי בכל דבר בעולם, הוא ממילא רואה את השלמות שיש בכל דבר. מאחר שהוא מבין מדוע בכל רגע ורגע הדברים הם כפי מה שהם.

כי כאשר אומרים על דבר שהוא לא מושלם, המשמעות של זה, היא שהאדם לא מבין מהי הסיבה שבגללה הדבר הזה הוא דווקא כפי מה שהוא. אבל אם האדם מבין את הסיבה הראשונה שהיא הסיבה החזקה ביותר במציאות, אם האדם מבין אותה ומבין כיצד היא באה לידי ביטוי בכל דבר, הרי שהאדם מבין בשלמות את הסיבה של כל דבר, וממילא האדם מבין גם את השלמות שיש בכל דבר.

ואחרי שהאדם מבין את הסיבה הראשונה ואת התוצאה הסופית של כל התוצאות, אז האדם מבין את הטוב שיש בכל דבר. דהיינו, את השלמות האמיתית שיש בחוסר השלמות שיש בכל דבר. ולא מתוך זה שהאדם מתפשר על זה שאין שלמות, אלא שהאדם באמת חווה כשלמות בשלמות מוחלטת, את זה שיש חוסר שלמות בכל דבר.

כי יש סיבה טובה מאוד, מדוע יש חוסר שלמות בכל דבר. אבל רק מי שמבין את התהליך הכללי של המציאות, רק הוא מבין את כל זה.

וכאן כמובן יש בעיה עמוקה, והיא, שבשכל האנושי האדם לא יכול לראות את כל התהליך של המציאות. כי נניח שהאדם מגדיר סיבה ראשונה ותוצאה אחרונה של כל האירועים, תמיד אפשר לשאול מה הסיבה של הסיבה העוד יותר ראשונה ומה התכלית העוד יותר רחוקה, אחרי התכלית הסופית.

כי הסיבה הראשונה והתכלית האחרונה, נמצאות במרחק אין סופי מהמחשבה של האדם. כי בכל פעם שהאדם מנסה להבין מהי התכלית של המציאות, תמיד הוא יכול לשאול, מה התכלית של התכלית עצמה? ובכל פעם שהאדם ממציא איזו סיבה ראשונה, תמיד אפשר לשאול, מה הסיבה של הסיבה עצמה?

ונמצא אם כן, כי האדם לעולם לא יכול לראות את כל התהליך של המציאות. וזאת בדיוק הסיבה שבגללה שום מורה רוחני / פילוסוף וכיו"ב, לא באמת יודע מהו שורש כל הבעיות ומהו שורש הפתרון של כל הבעיות. כי כדי לדעת את זה, לשם כך על האדם להבין את כל התהליך. וזה כמובן בלתי אפשרי כנ"ל.

וגם יש לזכור, שגם מי שאומר שהוא מבין את הסיבה ואת התוצאה של כל המציאות, עליו להיות מסוגל להבין גם, כיצד זה בא לידי ביטוי בכל אירוע ואירוע שיש בעולם, עד לרמת פרטי הפרטים של האירוע. ומי יכול לומר שהוא מבין את כל זה?

וזאת הסיבה שבגללה כל המורים הרוחניים וכל השיטות הרוחניות, כולם מגששים באפלה. כי אף אחד לא מסוגל להצביע לא על שורש כל הבעיות ולא על הפתרון של כל הבעיות. ויש טועים מאוד גדולים, שהם לא מתביישים לומר שאין להם פתרון לכל הבעיות. ואף על פי כן הם מתיימרים לומר שהם חכמים ושהם יכולים לייעץ לאדם איך להיות מאושר בשלמות וכיו"ב.

וזהו מעשה מרמה לכל דבר ועניין. כי מי שלא מבין את כל המציאות כולה ולא מבין את השורש של כל הבעיות ושל כל הפתרונות, הוא לא ראוי להנהיג, לא את עצמו, וכל שכן לא אנשים אחרים.

וכל זמן שהאדם עצמו עוד לא הבין את כל המציאות ואת כל התהליכים שיש בה, דהיינו, כל זמן שהאדם עוד לא הבין את הסיבה הראשונה ואת התוצאה האחרונה, האדם לא ראוי להנהיג אף אחד. והריהו כעיוור שהולך באפילה. כי הוא עצמו לא רואה את האור בקצה המנהרה.

כי בכל פעם שהוא מרים את הראש, הוא רואה רק מחסום וחושך. כי השכל של המנהיג השקרי, מוגבל. משום, שהוא לא יודע איך לפרוץ את המחסום המחשבתי של הדרך להבין את הסיבה הראשונה והתוצאה האחרונה. ובכל פעם שהוא מנסה להבין את המציאות, הוא מבין שאין לו דרך להבין והוא רואה מולו רק מחסום של חושך ואפילה.

ומי שהולך אחרי מנהיגי שקר שכאלו, שהם לא יודעים ולא מבינים את כל התהליך כולו של המציאות. וכל שכן טועים גדולים עוד יותר, שמייאשים את האדם, ומעיזים ברוב טעותם וטיפשותם לומר לאדם, שהוא לא יכול להבין את כל המציאות, מאחר שהם עצמם לא יודעים את הסוד, איך להבין את המציאות, הרי שכל זמן שהאדם הולך אחריהם, הריהו כעיוור שמנסה לבקש עזרה מעיוור אחר שיראה לו את הדרך.

ולמה זאת טעות וטיפשות לומר שאי אפשר להבין את המציאות? כי כל מי שאומר שאי אפשר להבין את כל המציאות, הרי שבכך הוא מעיד שהוא לא מספיק חכם. כי הוא עצמו לא מבין את כל המציאות. וחכם אמיתי ראוי להיקרא, רק מי שמבין את כל המציאות.

אבל יש כאן גם עזות וחוצפה מאוד גדולה, לומר שאי אפשר להבין את המציאות ושלא לכל שאלה יש תשובה ושיש דברים שהם מעל השכל שאי אפשר להבין אותם. כי בכך שמנהיג השקר אומר דבר כזה, הרי שבעצם הוא מוציא שם רע, על המציאות המושלמת שלנו.

כי המציאות, מושלמת. והמציאות, יש בה דרך סלולה ובטוחה איך יכול כל אדם בעולם לקבל תשובות לכל השאלות. והאדם צריך להיות טועה מאוד גדול, כדי לומר שהמציאות שלנו לא מושלמת. כי מי יכול להעיז את פניו ולומר שהמציאות לא מושלמת?! וצריך המון עזות פנים וטיפשות, כדי שהמנהיג יעיז לומר, שהמציאות לא מושלמת. (למרות שמצד האמת הפנימית, גם זה מושלם וכולי).

כי כאשר האדם, כן מבין את המציאות, הוא מבין גם שכל אלו שאומרים שאי אפשר להבין את המציאות, ושיש דברים מעל השכל וכיו"ב, ושהם עוד מעודדים את האדם לא לנסות להבין את המציאות, ובכך הם מייאשים את האדם מלהגיע אל האושר שהוא מגיע רק על ידי הבנת המציאות בשלמות, הרי שמי שמבין את המציאות בשלמות, הוא גם מבין שאותם מנהיגים הם עזי פנים.

כי הם ללא בושה מוציאים את דיבת המציאות רעה, ואומרים כזבים ושקרים על המציאות, כאילו האדם לא יכול להשיג את השלמות, וכאילו אין דרך להשיג את השלמות. וזה כמובן הכל נובע רק מטעותם של אותם מנהיגים. כי אילו הם הבינו את המציאות, הם לא היו אומרים שאי אפשר להבין את המציאות.

ויש כאן גם עוד טעות נוספת. והיא, שמי שהוא עצמו לא מבין את המציאות, הוא חייב שתהיה לו עזות פנים וטעות מחשבתית, כדי לחשוב שהוא יכול ללמד אחרים את הדרך איך להיות מאושרים. כי מי שהוא איש אמת, כאשר הוא מתבונן על עצמו ורואה שהוא רחוק מהבנת המציאות, הוא מתמקד בעצמו, ולא מחלק עצות לאחרים איך להיות מאושרים.

אבל אותם מנהיגי טעות, הם מטעים את עצמם ואת אלו שהולכים אחריהם. והם מטעים את עצמם בכך שהם חושבים שאי אפשר להבין את המציאות בשלמות. והם מטעים את עצמם בכך שהם חושבים שהם ראויים להנהיג אחרים. והם מטעים בכך גם אנשים אחרים שהולכים אחריהם. והם מייאשים את האדם להיות מאושר באמת וכולי.

ומי שהוא פיקח, אז הוא רואה את החיסרון של כל המנהיגים הרוחניים בעולם, בכך שאף אחד מהם לא מסוגל להצביע על איזה דבר ולומר, זה השורש של כל הבעיות וזה השורש של כל הפתרונות, וזאת הדרך שבה יכול כל אחד להגיע אל השלמות. והפיקח קולט שכולם מטעים את כולם, והוא מחפש את החכם האמיתי שיעזור לו למצוא את דרכו בחושך ובאפלה.

כי מצד האמת, לכל בעיה יש פתרון. וגם לבעיה של חוסר היכולת לראות את כל התהליך כולו, גם לזה יש פתרון. והחכם האמיתי שהצליח לגלות את הסוד של איך רואים את התמונה המלאה, הוא עוזר לאדם כדי שגם האדם יוכל להבין את כל המציאות בשלמות. כי הדבר בהחלט אפשרי.

והדבר כרוך אך ורק בצורת החשיבה של האדם. ויש דקויות שונות בצורת החשיבה של האדם, שדרכן החכם האמיתי מוביל את האדם אל היכולת לתפוס במחשבתו את כל התהליך כולו של המציאות, למרות שהוא אין סופי.

ומי שרוצה לזכות גם הוא ליהנות מהמציאות כמו החכם האמיתי, עליו לדבוק בשכל של החכם האמיתי, ולחפש כל הזמן את השכל של החכם האמיתי. ועל ידי זה שהאדם מתבונן ומעמיק את מחשבתו בשכל של החכם האמיתי, לבסוף האדם רוכש את היכולת להכיל בתוכו את הבנת כל המציאות כולה. ואז האדם הופך להיות מאושר באמת.

ועוד נוסיף, כי כאשר האדם רואה שיש הרבה בעיות בעולם, וכאשר האדם רואה גם שיש בעיה אחת בעולם שאין לאף אחד פיתרון לבעיה הזאת, אז הפיקח מבין מיד שכנראה באותה הבעיה האחת טמון הפתרון לכל הבעיות של העולם.

כי הבעיה האחת שלאף אחד בעולם אין לה פתרון, היא, איך להכיל מבחינה שכלית את הסיבה הראשונה ואת התוצאה האחרונה. כי יש כאן את הפרדוקס, שלכל סיבה יש עוד סיבה אחרת ולכל תוצאה יש עוד תוצאה אחרת. והאדם לא מסוגל לתפוס במחשבה שלו את האירוע הראשון ואת האירוע האחרון של כל האירועים. ולבעיה הזאת לאף אחד בעולם אין תשובה. ולאף אחד אין מושג איך למצוא את התשובה לבעיה הזאת.

וכאשר אדם פיקח רואה שיש בעולם המון בעיות, ושכולם כל הזמן מסתובבים סביב הזנב של עצמם ומנסים למצוא פתרונות לבעיות, ושכל פתרון יוצר בעיה חדשה וכך הלאה, הפיקח מחפש את הדבר שעליו אף אחד לא מסתכל. והדבר שעליו אף אחד לא מסתכל, זה על הסיבה הראשונה של כל הסיבות.

והפיקח עוד לפני שהוא מגלה מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, הוא כבר יכול לקלוט עם החושים המחודדים שלו, שכנראה יש כאן איזה משהו. כי אם אף אחד לא מבין איזה דבר, אז אולי וכנראה דווקא שם טמון הפתרון והמפתח אל האושר. ואולי דווקא שם דלת הכניסה לגן עדן.

והתשובה לכל השאלות והפתרון לכל הבעיות, נעוץ ותלוי בדבר האחד שלאף אחד בעולם אין בו תשובה, שהוא השאלה של מהי התכלית של כל המציאות כולה, ומהי הסיבה הראשונה שלפיה מתרחשים כל האירועים כולם. ובזה תלוי הכל כולל הכל.

ובכניסה לגן עדן יש חרב מתהפכת, שכל מי שמתקרב אליה, היא הורגת אותו. דהיינו, הפרדוקס השכלי שאותו אף אחד לא מסוגל לתפוס במחשבתו מהי הסיבה הראשונה. אבל יש דרך להתגבר על כל בעיה, על ידי העצות של החכם שכבר התגבר על הבעיה, ושהוא מכוונן את החשיבה של האדם, באמצעות העצות שלו וכולי כנ"ל.
חוסר שלמות להעיז מחסומים איך להבין את הסיבה סיבה טובה עולם הבא למצוא את התשובה להגיע אל האושר שלמות רוחני גן עדן בעיה בעיות הסוד הסוד שאותו לא יודעים הסוד שאותו לא יודעים כל הפסיכולוגים הסוד של כל הבעיות מורה רוחני מורים רוחניים סוד סודות פסיכולוג פסיכולוגי פסיכולוגיה פסיכולוגיות פסיכולוגים פסיכולוגים מורים רוחניים רוחני רוחניות רוחניים
סמים ורוחניות, שימוש בסמים ואושר רוחני, מורים רוחניים ושימוש בסמים, טיפול במקביל לשימוש בסמים, הארה רוחנית ושימוש בסמים, מורים רוחניים סוחרי סמים, בעד ונגד שימוש בסמים, מריחואנה, חשיש, מצא את ההבדלים, מורה רוחני נוכל
סמים ורוחניות, שימוש בסמים ואושר רוחני, מורים רוחניים ושימוש בסמים, טיפול במקביל לשימוש בסמים, הארה רוחנית ושימוש בסמים, מורים רוחניים סוחרי סמים, בעד ונגד שימוש בסמים, מריחואנה, חשיש, מצא את ההבדלים, מורה רוחני נוכל
... ורוחניות, שימוש בסמים ואושר רוחני, מורים רוחניים ושימוש בסמים, טיפול במקביל לשימוש בסמים, הארה רוחנית ושימוש בסמים, מורים רוחניים סוחרי סמים, בעד ונגד שימוש בסמים, מריחואנה, חשיש, מצא את ההבדלים, מורה רוחני נוכל האם מורים רוחניים שתומכים בשימוש בסמים הם נוכלים? אליעד כהן מסביר שיש בעולם אנשים רבים שמוכרים אושר, כלומר, מלמדים אחרים איך להרגיש טוב, להיות מאושרים ולאהוב את עצמם. ... מדובר בנוכל שמוכר לנו אשליה. אליעד מציג שיטה נוספת לזיהוי מורים רוחניים שאינם אמינים, שמתמקדת בגישה שלהם לשימוש בסמים. מה החשיבות של הגישה של מורים רוחניים לסמים? לפי אליעד, אחת הדרכים להבחין אם מורה רוחני או גורו מסוים הוא אמיתי או מזויף, היא לבדוק את היחס שלו לשימוש בסמים. הוא מדגיש כי אינו מתנגד באופן אישי לשימוש בסמים, אך כל מה שהוא מלמד ניתן להשגה גם ... לאדם להרגיש מאושר ולהיגמל מסמים, אם ירצה בכך. מה הבעיה במורים רוחניים שמעודדים שימוש בסמים? אליעד מדגיש שיש מורים רוחניים רבים שמעודדים את השימוש בסמים או אפילו מוכרים אותם לתלמידיהם, מתוך טענה שזה יעזור להם להגיע להארה רוחנית או לאושר רוחני. לטענתו, מורים אלו עושים זאת ... מאחר והם למעשה מוכרים סמים במסווה רוחני. הוא מסביר שאם המורה הרוחני היה מסוגל באמת להעניק אושר אמיתי, הוא לא היה זקוק לסמים כדי לגרום לתלמידיו להרגיש טוב. לדעתו, מורה רוחני אמיתי אמור להיות מסוגל להעניק לתלמידיו תחושות חיוביות אמיתיות, עמוקות וחזקות יותר מכל סם, ללא תלות בשימוש בחומרים חיצוניים. למה גם מורים רוחניים שמתנגדים לסמים יכולים להיות נוכלים? אליעד ממשיך ואומר שגם המורים שמתנגדים לשימוש בסמים הם בעייתיים מבחינתו. הוא מסביר שאם מורה רוחני טוען שהשיטה שלו לא תעבוד במידה ותשתמש בסמים, זה אומר שהשיטה שלו חלשה מדי או לא יציבה מספיק. לדעתו, אם השיטה הייתה טובה באמת, היא הייתה עובדת בכל מצב, גם ... או לעודד שימוש בסמים, אלא לעבוד תמיד ובכל מצב. הוא רואה במורים רוחניים שמעודדים או שמתנגדים באופן נוקשה לשימוש בסמים ככאלה שאינם מסוגלים להציע אושר אמיתי, מאחר ששיטתם תלויה בתנאים חיצוניים. סמים ורוחניות האם שימוש בסמים מוביל להארה רוחנית? מורים רוחניים וסמים איך להיגמל מסמים? האם סמים עוזרים לאושר רוחני? מורה רוחני נוכל טיפול תוך כדי שימוש בסמים רוחניים מסוממים, סמים מרחיבי תודעה, סמים משני תודעה, סמים הזייתיים, טיפול בסמים, סמים פסיכדליים, סמים מעוררי הזיות, ... האם סמים יגרמו לך להיות רוחני? נגד שימוש בסמים להארה רוחנית, מורים רוחניים שרלטנים, למה לא להשתמש בסמים בהתפתחות אישית? טיפול תוך כדי שימוש בסמים ...
2 גישות טיפוליות, מהי שיטת EIP? טיפול מתוך שלמות, מצא את ההבדלים, השיטה של אליעד כהן, שיטת הטיפול של אליעד כהן, 2 גישות של מורים רוחניים, טיפולים לשינוי הזהות המינית, התאבדות של מטופל, איך לא לגרום למטופל להתאבד? איך לגרום למטופל לא להתאבד? סגנונות של טיפול, גישות של מנטורים לחיים, טיפול מתוך חיסרון, איך לאהוב את עצמך? שנאה עצמית בגלל טיפול, להשתנות מתוך אהבה, לעשות שינוי מתוך אהבה, להשתנות מתוך בחירה, להשתנות מתוך שלמות, טעויות של מורים רוחניים
... שיטת EIP? טיפול מתוך שלמות, מצא את ההבדלים, השיטה של אליעד כהן, שיטת הטיפול של אליעד כהן, 2 גישות של מורים רוחניים, טיפולים לשינוי הזהות המינית, התאבדות של ... טיפול, להשתנות מתוך אהבה, לעשות שינוי מתוך אהבה, להשתנות מתוך בחירה, להשתנות מתוך שלמות, טעויות של מורים רוחניים וכאן נסביר על 2 גישות טיפוליות, 2 גישות ...
למה לא קל להיות מאושר? למה קשה להיות מאושר? למה המשיח לא בא? מורים רוחניים, אינטרס של מורה רוחני, לעזור לאנשים, המחלוקת של רבי נחמן, מחלוקת על רבי נחמן, למה המשיח לא מגיע?
... לא קל להיות מאושר? למה קשה להיות מאושר? למה המשיח לא בא? מורים רוחניים, אינטרס של מורה רוחני, לעזור לאנשים, המחלוקת של רבי נחמן, מחלוקת על רבי נחמן, למה המשיח לא מגיע? למה קשה להיות מאושר? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא ... ולהתקדם. במובן מסוים, המחלוקת היא מנוע ההתפתחות הרוחנית. למה מורים רוחניים לא נותנים תשובות פשוטות? אליעד כהן מדבר על תפקידם של מורים רוחניים ומדוע הם לעיתים קרובות דווקא מקשים על תלמידיהם במקום לספק להם תשובות פשוטות וברורות. ההסבר לכך הוא שאם התלמיד יקבל את התשובות בקלות, ... אמיתיות ועמוקות, האדם חייב להתמודד בעצמו עם שאלות מורכבות. מורה רוחני אמיתי אינו בא לתת פתרונות חיצוניים, אלא מלמד את האדם להבין שהבעיה עצמה אינה בעיה אמיתית, וכי התשובה האמיתית נמצאת עמוק בתוך האדם עצמו. ... ופשוטות יותר, וזה מה שמעכב את ההגעה לשלמות אמיתית. אם כל המורים הרוחניים היו אומרים בכנות שאין להם פתרון מוחלט ומכריחים את האנשים לחפש את האמת לעומק, היה מתעורר תהליך פנימי של חיפוש אמיתי, שיכול היה להוביל ... שכן היא מאפשרת לאדם להעמיק ולהבין את עצמו ואת האמת טוב יותר. מורים רוחניים אמיתיים אינם מספקים תשובות פשוטות אלא דוחפים את תלמידיהם לחשיבה עצמאית, לעומת מפורסמים של שקר שמשמרים תלות. הסיבה שהמשיח, או השלמות ... ההבדל בין מורה אמיתי למפורסם של שקר למה המשיח לא מגיע? למה מורים רוחניים לא נותנים תשובות פשוטות? איך חיפוש האמת גורם ליותר קשיים? למה קשה להיות מאושר? אחת השאלות המרכזיות שעולות היא מדוע אושר אינו דבר ... - זה יכול לעזור לו לחדד את עצמו ולהבין לעומק את עמדתו. למה מורים רוחניים לעיתים מקשים על תלמידיהם? בהמשך לכך, ישנה שאלה נוספת - מדוע מורים רוחניים מסוימים מקשים על תלמידיהם במקום להקל עליהם? מדוע לא להגיש לתלמידים את החומר בצורה פשוטה וברורה? ההסבר לכך הוא שאם אדם יקבל תשובות ... והפתרון האמיתי הוא להבין שהבעיה אינה בעיה כלל. מה תפקידם של מורים רוחניים בעולם? בהקשר הזה, ישנם מפורסמים של שקר, כפי שרבי נחמן קרא להם - כלומר, אנשים שמציגים עצמם כמובילי דרך, אך בפועל משמרים אצל תלמידיהם ... במקום להתמודד באמת עם השאלות. לדברי רבי נחמן, אילו כל המורים הרוחניים היו כנים ומודים בכך שאין להם פתרון מוחלט, אז האנשים היו נאלצים לחפש באמת את האמת, מה שהיה מוביל להבנה עמוקה יותר ולמעין גאולה. ... גורם ליותר קשיים? מהי המשמעות של מחלוקת לפי רבי נחמן? למה מורים רוחניים לא נותנים תשובות פשוטות? האם יש יתרון בכך שהמציאות מקשה עלינו? מה ההבדל בין מורה אמיתי למפורסם של שקר? למה המשיח לא מגיע? ...
היורש של אליעד כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה
היורש של אליעד כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה
... של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן וההבדל בין כת לדת ההרצאה מתחילה בשאלות על אמונה, מורים רוחניים ודמויות של מנהיגות. אליעד כהן דן בשאלות יסודיות כמו למה לא להאמין לאליעד כהן, למה לא להאמין לאלוהים ולמה לא להאמין למורים רוחניים בכלל. הוא מציין כי האמונה במישהו אחר היא בעייתית, שכן תמיד יש מקום לספק ולבדוק את הדברים בעצמנו. המורים הרוחניים או הדמויות הדומיננטיות בתרבויות השונות עשויים לסבול מהפרעות או מניפולציות שגורמות למאמיניהם להאמין בהם בצורה בלתי ... על האמירה עשה לך רב, ומסביר את הכוונה העמוקה שבכך, שהיא לא להימנע מלקבל עצות ממורים רוחניים, אלא להאמין בעצמך ולבחון את הדברים באופן עצמאי. ההבדל בין דת לכת - איך דתות מגדירות את עצמן? במהלך ההרצאה, אליעד ... רצון אישי להרגיש בעלי עוצמה ולקבל הערכה מאנשים אחרים. זוהי הסיבה לכך שלפעמים מורים רוחניים יכולים להטעות את תלמידיהם ולטעון שהאמת נמצאת אך ורק אצלם, תוך מניפולציה רגשית או אשליות של שליטה מוחלטת. כיצד נוכל ... את מה שנאמר לנו ולבצע את הבדיקות בעצמנו. הוא מציין שגם אם נשמעים לנו דברי המורה הרוחני כמשהו נכון, עלינו לא להסתמך רק עליהם, אלא גם לבדוק אותם באופן עצמאי. אליעד מציע להימנע מהאמונה העיוורת במורים ... הפצה רוחנית ההבדל בין דת לכת אמונה וחשיבה עצמאית רבי נחמן מברסלב ביקורת על מורים רוחניים למה לא להאמין למורה רוחני? למה לא להאמין לאלוהים? למה לא להאמין למשה רבנו? לא יראני האדם וחי, מעשה מבעל תפילה, הכת של החכמים, הכת של הבעל ... מנימוס המדינה והבעטלירס שהמליכו, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, המבחן של המורה הרוחני, לקחת את המלוכה ואת ההנהגה, חשיבות ההפצה, הפצת תורות רוחניות, הפצה רוחנית, אמונה בשלמות שאין שלמות אחריה, אינטרסים של מורים רוחניים, אינטרסים של גורואים, רחמנות על העולם, האם אליעד כהן הוא כת? האם הדתות הן כת? למה הדת לא מוגדרת ככת? הקבוצה של ... לא להאמין באף אחד? תלמידים של רבי נחמן מברסלב, חסידי ברסלב, ספרי ברסלב, להיות מורה רוחני, ללמד תלמידים, מצא את ההבדלים, סוגים של מורים רוחניים, מפגשים של אליעד כהן, מי ירצה למנות יורש? הרצון ביורש, כתות בחסידות ברסלב, ממני עד המשיח, אליעד כהן נוכל, אמונה במשה רבנו, אמונה בחכמים, אמונה ביהדות, דמות המנהיג בכת, דמות המורה הרוחני בכת, חשיבות המורה הרוחני בכת רוחנית, סכנה של מורים רוחניים, סכנה בללמד אחרים, הפצה של אליעד כהן, מעשה מקבצן שהפך להיות מלך, הוכחה שאין אלוהים, הוכחה שאלוהים לא נתן את התורה, ...
כיבוד דעות של אחרים, דמוקרטיה, אמת דמוקרטית, אמת אחת, מורים רוחניים טיפשים ושקרנים, זלזול בשקרים
כיבוד דעות של אחרים, דמוקרטיה, אמת דמוקרטית, אמת אחת, מורים רוחניים טיפשים ושקרנים, זלזול בשקרים
... דעות של אחרים, דמוקרטיה, אמת דמוקרטית, אמת אחת, מורים רוחניים טיפשים ושקרנים, זלזול בשקרים האם צריך לכבד ... אליעד כהן, הסיבה לכך שאנשים חושבים שיש לכבד את כל הדעות נעוצה בשקרנות או בטיפשות. הוא טוען שישנם מורים רוחניים שאומרים כל הדרכים נכונות או כל הדרכים ... לביקורת. במקום זאת, הם אומרים שכל הדרכים טובות, ובכך הם נמנעים מביקורת ומבדיקה של טענותיהם. מדוע מורים רוחניים מפחדים להגיד שיש רק דרך אחת נכונה? אליעד כהן טוען שמורים רוחניים רבים מפחדים להגיד שיש רק דרך אחת נכונה משום ... את הדרך שאומרת שיש רק אמת אחת, וכך הם מנסים להתחמק מביקורת. איך אליעד כהן ממליץ להתמודד עם מורים רוחניים שטוענים כל הדרכים טובות? אליעד כהן ממליץ לגלות חשדנות כלפי מורים רוחניים שטוענים כל הדרכים טובות. הוא ממליץ לבדוק ... על הטענות שלהם. אם הם אכן מחזיקים באמת, לא תהיה להם שום בעיה להתמודד עם שאלות קשות. לעומת זאת, מורים רוחניים שקרנים מפחדים משאלות, ולכן הם מנסים להימנע ... דעות מוטעות ואינה פוחדת מביקורת. האם צריך לכבד דעות של אחרים? האם האמת היא דמוקרטית? איך לזהות מורה רוחני שקרן? האם כל הדרכים מובילות לאמת? מה הדרך ...
סוגים של מורים רוחניים, סוגים של מדריכים, היכולת ללמד אחרים, מודעות עצמית של מורה רוחני
סוגים של מורים רוחניים, סוגים של מדריכים, היכולת ללמד אחרים, מודעות עצמית של מורה רוחני
... של מורים רוחניים, סוגים של מדריכים, היכולת ללמד אחרים, מודעות עצמית של מורה רוחני אילו סוגים של מורים רוחניים קיימים ואיך מזהים אותם? קיימים סוגים שונים של מורים רוחניים, ולכל אחד מהם יכולות שונות ומגוונות. יש מורים שיכולים להעביר לאחרים את הידע והמיומנות שלהם, ויש כאלה שלא מסוגלים או אינם רוצים לעשות זאת. כאשר רוצים להעריך מורה רוחני או מדריך רוחני כלשהו, יש לבחון לא רק אם הוא עצמו בעל ידע ויכולות, אלא גם את היכולת שלו ללמד את אותם דברים לאחרים. אליעד כהן מסביר שבאופן כללי, ישנם שני סוגים עיקריים של מורים רוחניים או מדריכים: הסוג הראשון: אדם שטוען שיש לו יכולת מסוימת, אך אין לו אפשרות ללמד אחרים את אותה היכולת. למשל, רופא אליל או מתקשר שטוען שיש לו ... שונים עד שלמד לרוץ מהר מאוד. אדם כזה יכול להדריך אחרים וללמד אותם את השלבים המדויקים, כיוון שהוא יודע בדיוק מה התהליך שעבר. למה יש מורים רוחניים שלא מסוגלים ללמד אחרים את היכולות שלהם? לפי אליעד כהן, אם אדם קם יום אחד וגילה שיש לו יכולת מיוחדת, כמו למשל לעוף באוויר, הוא לא יוכל ללמד ... מודע לתהליך שעבר. זה לא אומר בהכרח שהיכולת שלו לא אמיתית, אלא פשוט שהוא לא מודע מספיק לדרך שבה היכולת הגיעה אליו. איך אפשר לזהות אם מורה רוחני באמת מסוגל ללמד? על מנת לזהות אם המורה הרוחני אכן מסוגל ללמד, צריך לשאול אותו שאלות לגבי הדרך שבה הוא השיג את הידע או היכולת שלו. אם הוא מסוגל לפרט בצורה ברורה שלבים ותהליכים שעבר כדי ... עצמית יסודית וכנה. כל מיומנות, רוחנית או אחרת, ניתנת ללמידה על ידי פירוק שלה לשלבים ובדיקה חוזרת ונשנית של כל שלב ושלב. איך לבחור מורה רוחני? כיצד לזהות מורה אמיתי? האם אפשר ללמוד כל מיומנות? איך להגיע למודעות עצמית מלאה? בדיקה עצמית רוחנית מהי הדרך להבנת האמת? מדריכים רוחניים ...
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
... רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי מהי הטעות הגדולה לגבי מורים רוחניים? אנשים רבים מגיעים אל תחום הרוחניות עם המון ציפיות ממורים רוחניים. הציפיות האלה מבוססות בעיקר על האמונה שהמורה הרוחני הוא אדם מושלם, כזה שאמור להיות תמיד טוב, נחמד, סבלני ומכיל. אך ישנו פרדוקס מעניין בכך: מצד אחד, אנשים שאינם מורים רוחניים בעצמם מרגישים בנוח להסביר ולדרוש איך מורה רוחני אמור להתנהג. מצד שני, אם אדם איננו מורה רוחני, כיצד הוא יכול לקבוע מהי ההתנהגות הראויה עבורו? אליעד מציע פתרון פשוט - אם אתה לא מורה רוחני, עדיף שתאמר: אני כאדם שאינו מורה רוחני, רוצה למצוא מורה רוחני שיהיה כזה וכזה. בכך אתה מציג את נקודת המבט שלך בצורה נכונה, ולא מתיימר לקבוע מה נכון למורה רוחני לעשות או לא לעשות. האם מורה רוחני צריך להתנהג בצורה מסוימת? קיימת תפיסה שגויה לפיה מורה רוחני הוא בהכרח טוב, משום שאלוהים נתפס כטוב. אנשים מניחים שאם המורה הרוחני התקרב לאלוהים, אז ככל שנתקרב אליו, נרגיש טוב יותר. מתוך ההנחה שאלוהים הוא מושלם, אנשים חושבים שגם המורה הרוחני אמור להיות מושלם במובן מסוים. לדוגמה, יש החושבים שאלוהים אינו זקוק לאוכל, לשינה או למנוחה, ולכן מאמינים שגם המורה הרוחני האמיתי אמור לחיות ללא תלות בצרכים גופניים. זאת טעות נפוצה, שכן המורה הרוחני הוא עדיין בן אדם, עם גוף וצרכים גופניים, ולכן יש בו את כל הצדדים, כולל צרכים פיזיים ורגשיים. למה חשוב שהמורה הרוחני יחווה גם טוב וגם רע? אליעד מדגיש כי המורה הרוחני האמיתי הוא אדם שיכול לחוות את שני הצדדים של הקיום. הוא מסוגל להיות גם שמח וגם עצוב, גם לאכול בהנאה וגם להימנע מאוכל מתוך סגפנות. כלומר, אם אדם מצפה שהמורה הרוחני יהיה כל הזמן שמח, נחמד וסבלני, הוא למעשה יוצר לעצמו ציפייה לא מציאותית, ומרחיק את עצמו מהמהות האמיתית של האלוהות ושל המורה הרוחני. המציאות, כמו גם המורה הרוחני, כוללת בתוכה את כל הצדדים - טובים ורעים, שמחים ועצובים. מי שמנסה למצוא מורה רוחני שיהיה תמיד חיובי או שלילי, מחפש בעצם רק חלק מהמציאות, ובכך מתרחק מתפיסה שלמה ואמיתית של המציאות. למה מורה רוחני חייב להכיל את כל הקצוות של המציאות? לפי אליעד, כדי להיות באמת באחדות מוחלטת עם המציאות, על האדם להכיל את כל הקצוות. להיות מסוגל לחוות את המציאות במלואה, בין אם היא נעימה או לא נעימה. המורה הרוחני האידיאלי הוא מי שלא מושפע משינויים זמניים, ולכן יכול להכיל את כל ההפכים. הוא לא חייב להיות תמיד סבלני או תמיד לא סבלני, תמיד שמח או תמיד עצוב, אלא מסוגל להכיל ... העיקרית בציפיות שלנו ממורה רוחני? הבעיה המרכזית היא שבראש של אנשים קיים דמיון מוטעה לגבי ה
מורה רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית
מורה רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית
מורה רוחני , לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית למה אסור להאמין למורה רוחני? אליעד כהן מדבר על החשיבות שלא להאמין בצורה עיוורת למורים רוחניים, ומסביר כיצד אפשר להבדיל בין האמת לבין שקרים רוחניים. הוא טוען שמורים רוחניים רבים מדברים על דברים שהם עצמם לא באמת מבינים לעומק, והסיבה לכך היא שלרוב הם ניסו בעצמם להגיע להבנה ... מדוע אסור לקבל תירוצים ממורה רוחני? אליעד מתאר מקרה בו תלמידים מגיעים למורה רוחני עם שאלות קשות ועמוקות. במקום לענות להם על השאלות האלה, המורה הרוחני משתמש בשיטות של דחייה, כמו: תאמין לי, כשיגיע הזמן תבין בעצמך, או קודם תלמד דברים אחרים ואז תבין את ... עיוורת. כיצד אפשר לבדוק אם המורה הרוחני אומר אמת? אליעד מסביר שכדי לבדוק האם מורה רוחני באמת יודע את מה שהוא מדבר עליו, יש לשאול שאלות עמוקות וקונקרטיות ולצפות לקבל תשובות ברורות ומדויקות. ... לדחות אותו לעתיד. מה הבעיה עם מורים רוחניים מפורסמים? אליעד כהן נותן דוגמה מהסיפור של רבי נחמן מברסלב, על אדם שיכור שהפך למלך, שהתעורר ולא ... שהוא באמת מלך. אליעד טוען שמורים רוחניים מפורסמים רבים עושים בדיוק את אותו הדבר: הם מעמידים פנים שהם מבינים, אבל עמוק בתוכם הם יודעים שאינם ... עיוורת למישהו אחר, אפילו לא למורה רוחני. הוא מסביר שלא חשוב אם מדובר במורה רוחני מפורסם או אלמוני, חשוב לבדוק את הדברים בעצמך. הדרך לבדוק היא לשאול שאלות, לחקור לעומק, ולא לקבל שום ... אישית וישירה. האם להאמין למורה רוחני? איך לזהות מורים רוחניים שקריים? מה ההבדל בין אמונה להבנה? מדוע חשוב להטיל ספק במורה רוחני? מהו פרדוקס רוחני? כיצד לבדוק את האמת בעצמך? האם מורים רוחניים באמת יודעים? ...
רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת
רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת
... מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת מהו החיסרון בקיום העצמי ואיך הוא משפיע על האושר? ההרצאה עוסקת ... כי הרבה אנשים לא מצליחים להבין את מהות הקיום, ומחפשים אושר רוחני באמצעות טכניקות או שיטות של מורים רוחניים, מבלי להבין את הבעיה האמיתית: הקיום עצמו. אליעד מבדל בין שיטות שמורים רוחניים מציעים, שבמסגרתן הם מתמקדים במחשבות ובתחושות, לבין התפיסה העמוקה יותר שהבעיה טמונה בקיום עצמו ולא במחשבות או ברגשות. הוא מציין שלעיתים השיטות שמורים רוחניים מציעים מובילות אנשים למלכודות, מאחר שהם מסבירים להם להתבונן במחשבותיהם מבלי להבין את חיסרון הקיום עצמו. מהי התרמית שמורים רוחניים מציעים? אליעד מתאר את השיטה הנפוצה של המורים הרוחניים שמלמדים את תלמידיהם לא להאמין למחשבותיהם ולנתק את עצמם מהן. הוא טוען כי המורים האלה משדרים מסר שנראה כפתרון, בכך שהם מורים לאדם להתנתק מהסבל שמגיע ממחשבותיו, אך הם ... מהתחושות שגורמות לו לסבל, אלא יוכל לקבל את קיומו כחלק מהמציאות. איך ניתן להתגבר על האשליה של המורים הרוחניים? אליעד מסביר כי כל מורה רוחני שמלמד להפסיק להאמין במחשבות ובתחושות מבלי להבין את מהות הקיום עצמו, לא מצליח להוביל את תלמידיו להבנה האמיתית. מורים שמפרידים את האדם מהמחשבות שלו, אך לא מסבירים לו ... עצמי ואי - ההבנה שמובילה לחיפוש אחר אושר רוחני. אליעד מציין כי הרבה אנשים נפלים למלכודות של מורים רוחניים שמסבירים להם כיצד להתבונן במחשבותיהם, מבלי להבין את המהות האמיתית של הקיום. הוא מציע, לאור דוגמת העיוור שצופה בשולחן, שהחיסרון לא נמצא במחשבות, אלא בקיום עצמו. מהי התרמית שמורים רוחניים מציעים? ההסבר המרכזי של אליעד הוא שמה שמורים רוחניים מנסים לשדר לאנשים הוא שאין באמת חיסרון בתוכם או בסובייקט עצמו. במקום לקחת אחריות על תחושת החיסרון, הם טוענים שהחיסרון נמצא במחשבות או חיצונית לאדם. אליעד מציין שאין ... לאושר, אליעד מציע לקחת אחריות מלאה על הקיום האישי שלך. זה לא תלוי במחשבות חיצוניות או בתפיסות מורים רוחניים, אלא בהבנה העמוקה שתחושת האני היא למעשה החיסרון שבסיסה. אם תוכל להבין זאת, תוכל להפסיק להיאבק בתודעה ולסבל ולהבין שהקיום שלך הוא חיסרון שמייצג את היכולת שלך לדעת שאתה קיים. איך ניתן להתגבר על האשליה של המורים הרוחניים? לפי אליעד, כל מורה רוחני שמסביר לאדם להפסיק להאמין במחשבותיו מבלי להבין את מהות הקיום עצמו לא מצליח להעביר את האמת הפנימית. אם אתה לא מודע לכך שהקיום עצמו הוא החיסרון, כל שיטה תישאר רק בעיניי ... בשונה ממה שהשולחן מודע לחסרונות? האם יש הבדל בחוויה שלך לבין החוויה של השולחן? ניקח לדוגמה מורה רוחני, האם המורה הרוחני מודע לזה שהוא קיים? האם המורה הרוחני יודע שאני קיים? אני מנסה לחתור לשאלה אחרת, האם אתה רואה פה שולחן? (כן) אתה רואה את המורה הרוחני? (כן) אתה רואה פה את הפיל? (לא) השאלה, האם המורה הרוחני בעיניך, רואה אותי כמו שהשולחן רואה אותי וכמו שהפיל רואה אותי? או שהפיל רואה אותי פחות מהשולחן, והשולחן רואה אותי פחות מהמורה הרוחני? כי אני מדבר איתך על חוויה שבה אתה רואה אותי כמו שהפיל רואה אותי. המורה הרוחני אמור לראות אותי כמו שהפיל רואה אותי. המורה הרוחני רואה אותי יותר מהפיל.. אתה אומר שהפיל לא רואה אותך, כי הוא לא פה, אבל הפיל לא צריך להיות פה כדי לראות אותי. לפי מה שאתה אומר, שאם אתה יכול לדעת משהו בלי לדעת שאתה ... יודעת שאני קיים. שאלה: כי אין לה שכל. אליעד: האם למציאות שבראה אותי אין שכל ולי יש שכל? והאם המורה הרוחני יודע שאני קיים, באותה חוויית מציאות כמו שהמציאות יודעת שאני קיים? האם המורה הרוחני חווה את קיומו כמו שהפיל כאן חווה את קיומו? שאלה: אני חושב שהמורה הרוחני לא חווה כלום. אליעד: מה זה לא חווה כלום, האם הוא מדבר איתי? אתה טוען שהמורה הרוחני לא יודע שהוא קיים, אך יודע שאני קיים, האם זה מה שאתה טוען? שאלה: המורה הרוחני לא יודע כלום. אליעד: אם המורה הרוחני לא יודע כלום, אז גם אתה לא יודע כלום, ומדוע אני מדבר איתך? שאלה: כן, יש כאן משהו לא ברור לי. אליעד: אם מישהו עוקץ אותך עכשיו, האם בחוויה שלך, הוא עוקץ את המציאות ולא ... הוא גם יתרון יחסי. שאלה: האם החיסרון הוא אחרי האני? אליעד: לא, אם החיסרון הוא אחרי האני, אז מורה רוחני יגיד לך, לך צעד אחד אחורה ואין לך יותר חיסרון. אך אני אומר אתה לא יכול לקחת צעד אחד אחורה, כי אתה הולך אחורה עם החיסרון עצמו. שאלה: תאורטית, יש משהו חסר צורה שמתבונן ...
מיניות ורוחניות, יחסי מין, משיכה מינית, סקס, מיניות רוחנית, אימפוטנציה רוחנית, התנזרות מינית, אימפוטנטים רוחניים, אימפוטנטיות רוחנית, מורים רוחניים, רוחניות ומיניות, טנטרה, התנזרות ממין
... ורוחניות, יחסי מין, משיכה מינית, סקס, מיניות רוחנית, אימפוטנציה רוחנית, התנזרות מינית, אימפוטנטים רוחניים, אימפוטנטיות רוחנית, מורים רוחניים, רוחניות ומיניות, טנטרה, התנזרות ממין מהי המשמעות של אימפוטנציה רוחנית ומה הקשר שלה למורים רוחניים? במהלך השיחה, אליעד מציין את רעיון האימפוטנציה הרוחנית, שמתאר מצב שבו אדם, בעקבות ההבנה הרוחנית שהוא מגיע אליה, מאבד את היכולת להרגיש ... שאם כל דבר שווה בעיניו, אז לא תיווצר לו תשוקה כלפי אף אחד, מאחר שאין לו את ההבחנה שבדרך כלל גורמת למשיכה. בהקשר זה, הוא מתאר את המורים הרוחניים ככאלה שמגיעים למצב של אימפוטנציה רוחנית - כלומר, הם לא מצליחים ליצור קשרים רגשיים או מיניים, והם אולי אפילו מתנזרים מהם. אליעד מסביר ... ממערכת יחסים שמכילה תשוקה מינית, כיוון שהם לא מרגישים צורך להימשך לאדם אחר. אם הם יגידו שמצבם אינו כזה, הוא טוען שהם משקרים, שכן המורה הרוחני אמור להיות במצב שבו הוא לא חווה תשוקה - בין אם זו תשוקה רגשית ובין אם מינית. האם הארה רוחנית מביאה לאימפוטנציה? האם אדם שמגיע להארה ... מבחין בין הדברים - אין לו את האינטרס להימשך לאדם אחר. אם כל דבר שווה בעיניו, אז הוא לא ירגיש צורך בתשוקה או במשיכה. אליעד מציין שמורים רוחניים שהגיעו להארה עשויים לא לחוות את המשיכה המינית הרגילה, כי הם לא מזהים יותר את ההבדלים בין גברים לנשים. הוא אף מוסיף כי לא מדובר במצב שבו מורה רוחני הופך לאימפוטנט. למעשה, הוא טוען שההפך הוא הנכון - מורה רוחני מגיע לאימפוטנציה רוחנית לאחר שהפסיד את התשוקה המינית, והוא ממציא לעצמו הסבר כדי להסביר את חוסר התשוקה. במילים אחרות, הוא אומר אין הבדל בין גברים לנשים או אין צורך בתשוקה מינית, אבל זה לא בגלל שהוא באמת מאמין בזה, אלא כי הוא כבר לא יכול להרגיש את התשוקה המינית. האם מורה רוחני יכול להיות מצליח? אליעד טוען כי המורים הרוחניים שמגיעים למצב הזה לרוב לא מצליחים בכל תחום אחר בחיים, לא רק במיניות, אלא בכלל. הוא מציין כי המורים האלה נוטים להיות בודדים, חיים חיים שקטים מאוד, ואין להם קשרים עם אחרים. הוא מספר על מורים רוחניים שנמצאים במצב שבו טוב להם לבד, ולעיתים לא יוצאים כלל לדייטים או מתקשרים עם אחרים. הם חיים בבידוד, מה שנראה להם כמצב אידיאלי. אליעד ... בעסקים או ביחסים עם אנשים, והם לא מצליחים גם בתחומים רוחניים אחרים כי הם הפסידו את המנגנון הרגשי שלהם. מהי תפיסת האחדות של המורים הרוחניים? הקונספט של אחדות בעיני המורים הרוחניים הוא מקור לאי הבנה. אליעד מציין כי מה שמורים רוחניים מסוימים מבינים כהבנה של הכל אחד - זו בעצם תפיסה שגורמת להם לא להיות מסוגלים להבדיל בין טוב לרע, בין נכון לשגוי, בין גברים לנשים, ... את ההבדל לא יוכל לחוות תשוקה מינית כלפי פרט אחר, והמצב הזה מוביל למה שהוא מכנה אימפוטנציה רוחנית. מהי מיניות רוחנית? מהם מאפייני מורים רוחניים? מהי אימפוטנציה רוחנית? כיצד הארה רוחנית משפיעה על מיניות? מהי תפיסת האחדות הרוחנית? האם אפשר להיות חופשי בלי מיניות? ש: שאלה ממש ... עצומות רואה אור אינסופי בכל מקום אז האם במצב הזה הוא יהיה אימפוטנט הוא לא יוכל להביא ילדים. אליעד: תשובה אחת מהסיבות שאני מזלזל במורים הרוחניים האחרים זה כי אני חושב שהם אימפוטנטים אני חושב שאתה צודק הבנת נכון אם באמת אין אצלם הבדל בין שום דבר לשום דבר אז כל המערכת הרגשית שלהם ... טוב לך למה שבכלל תרצה משהו הם סוג של אימפוטנטים נכון זאת האמת אמרת נכון ואם הם יגידו לך שזה לא נכון אז או שהם משקרים אותך, תראה אם מורה רוחני מהסוג שאתה מכיר יגיד לך שהוא לא אימפוטנט אז או שהוא משקר אותך בזה או שהוא משקר אותך בזה שהוא מורה רוחני במשהו הוא משקר אותך ואם הוא יגיד לך שאתה לא מבין אותו גם בזה הוא משקר אותך כי אתה מבין טוב מאוד והוא משקר אותך זהו. קיבלת תשובה? ש: אני ... ש: פספסתי פה משהו בשאלה שלו. אליעד: כן השאלה שלו זה המשך של איזה סיפורים קודמים אבל מה את רוצה להבין אוקי. ש: מה הוא התכוון בעצם שהמורה הרוחני הוא כבר לא מבדיל בין זכר לנקבה בוא נקרא לזה ככה. אליעד: גם כן. ש: לא אמרת, אתה עושה לי מבחן עכשיו. אליעד: את עושה לעצמך מבחן. ש: אתה ... אם הם באמת הגיעו לזה הם באמת לא יכולה להיות להם משיכה זאת האמת, עכשיו אני אגיד יותר מזה אני אספר לך סיפור נוסף שאתה לא יודע זה לא שמורה רוחני הופך להיות אימפוטנט הוא הפך להיות מורה רוחני בגלל שהוא אימפוטנט אז זה הפוך זה בדיוק הפוך זה בגלל שהוא לא הצליח אז הוא אמר טוב מה אני לא יכול אז הוא היה צריך למצוא איזה הסבר אז הוא ... איך שזה נכון ודרך אגב זה מתבטא בכל התחומים לא רק בתחום הזה זה בכל התחומים מתבטא עליהם. הם לוזרים בכל התחומים בתכלס כאילו תראה לי מורה רוחני שהוא מצליח במשהו אבל באמת מצליח לא אתה יודע ככה פעם מישהו שהוא באמת מצליח במשהו בכלל. ש: אבל יש לך שקט אז איזה שקט. אליעד: אני מכיר מורים רוחניים יותר משקט בבית קברות כל מי שמת נמצא בשקט הם בודדים טוב להם להיות לבד, ראית מתים בבית קברות הם אפילו לא יוצאים לדייטים כלום הם לבד טוב ... תחושות. ש: אז זה מה ששאלתי. אליעד: לא אני אומר מה שהם אני מסביר לך מה שהם מדברים אתה צודק אתה לא יכול להילחם או שאתה נוכל שאתה מורה רוחני או שאתה נוכל שאתה נמשך לאשתך בשתיהם אתה משקר. ש: מה אני שאני שואל בפירוש אחרי ההארה האם נהיה אימפוטנט מרוב שהוא יגיד שהכל אחד. אליעד: ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסוד של *כל* הבעיות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים *כל* הפסיכולוגים / מורים רוחניים?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מורים רוחניים, איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מורים רוחניים, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול נפשי, אימון אישי להפרעות קשב וריכוז, קואצר לזוגיות בתחום מורים רוחניים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.5000 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 03:27:27 - wesi1