... זו, אליעד כהן עוסק בשאלה הפילוסופית העמוקה האם אפשר למצוא טוב
מוחלט ללא רע, במיוחד כאשר אנו מניחים כי הזמן והמקום הם אינסופיים. אליעד פותח בכך שהוא מציין שאם הזמן והמקום הם אינסופיים, ואם קיימים יקומים מקבילים או ממדים שונים, אולי בכל מקום ובזמן כלשהו, עשויה להתקיים אפשרות שבה יש טוב
מוחלט ללא רע. תפיסת הניגודים בעולם שלנו במציאות שאנו חווים, אין טוב בלי רע. אנו תמיד תופסים תופעות והגדרות בתנאי ניגודים: חושך ואור, רעב ושובע, טוב ורע. כל תופעה או תכונה ... להתקיים בתנאים אינסופיים. אך למרות זאת, הוא טוען שהאפשרות של טוב
מוחלט ללא רע אינה יכולה להתממש, אפילו לא בתיאוריה. אם יש רע בעולם, הוא מאפשר את ההגדרה של טוב, וההפך נכון גם כן. לדוגמה, אם אדם חי בעולם שבו אין רע, הוא לא יוכל להגדיר מהו ... רע. כפי שאין אפשרות לדמיין חושך ללא אור, כך גם אי אפשר לדמיין טוב
מוחלט. כל ניסיון לדמיין טוב
מוחלט יתקל בפרדוקס, משום שכבר בעת המחשבה על כך, נוצרת הבחנה בין טוב לפחות טוב, ובכך נוצר רע. האם יש מקום שבו כן יכול להתקיים טוב
מוחלט ללא רע? המרצה מציע כי המקום היחיד שבו טוב
מוחלט יכול להתקיים ללא רע הוא מחוץ לזמן ולמקום, כלומר, מחוץ לחוקי ההיגיון המוכרים לנו. בתוך המסגרת המושגית של הזמן והמקום, זה בלתי אפשרי, שכן כל דבר שנמצא במציאות חייב להיות ... שיש מציאות שבה לא נדרשים ניגודים כדי לקבוע את המצב, ויתכן ששם טוב
מוחלט יכול להתקיים. בסופו של דבר, אליעד מציע כי מדובר בנושא מאוד עמוק שדורש התבוננות מחוץ למסגרת הלוגית המוכרת לנו. כדי להבין איך ייתכן מצב כזה, יש צורך בשאלות ובחקר נוסף, ... מתעוררת השאלה: האם יכול להיות שבמקום כלשהו, בזמן כלשהו, קיים טוב
מוחלט ללא רע? תפיסת הניגודים בעולם שלנו לפי ההיגיון שלנו, נראה שלא יכול להיות טוב בלי רע, כשם שלא יכול להיות חושך בלי אור או רעב בלי שובע. בכל דבר שאנו חווים בעולם, יש שני ... שיכול להיות - אכן קורה איפשהו. אם כך, האם זה אומר שגם קיום של טוב
מוחלט ללא רע הוא אפשרות? מדוע טוב בלי רע אינו אפשרי? למרות האינסוף האפשרי, טוב בלי רע אינו דבר שיכול להיות - אפילו לא כאפשרות תאורטית. הסיבה לכך היא שלוגית והכרתית, אין אפשרות ... רע. כל ניסיון לדמיין זאת נתקל בפרדוקס - ברגע שאתה מנסה להגדיר טוב
מוחלט, אתה כבר מכניס הבדל בין טוב לפחות טוב, וכך נוצר רע. איפה כן יכול להיות טוב בלי רע? המקום היחיד שבו ניתן לומר כי קיים טוב
מוחלט ללא רע הוא מחוץ לזמן ולמקום, כלומר, מחוץ לחוקי ההיגיון והניגודים שאנו מכירים. בתוך חוקי המציאות הרגילים, הדבר בלתי אפשרי. אך מחוץ למסגרת ההיגיון, אולי יש דרך להגיע ...