אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ספק אמיתי, וודאות אמיתית, כנראה אולי, חוויה רגשית, מחויב המציאות, מציאות לא הגיונית, שקרים קטנים - פרומו ✔ מה המשמעות של ספק אמיתי וודאות אמיתית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ספק אמיתי, וודאות אמיתית, כנראה אולי, חוויה רגשית, מחויב המציאות, מציאות לא הגיונית, שקרים קטנים
מה המשמעות של ספק אמיתי וודאות אמיתית לפי אליעד כהן?

בשיחה זו אליעד כהן מתמקד ברעיון של ספק אמיתי מול וודאות אמיתית, ומסביר לעומק מה ההבדל ביניהם ואיך האדם יכול להשתמש בספק ובוודאות כדי להגיע להבנת המציאות באופן מוחלט.

אליעד מתחיל מכך שכל סבל של האדם נובע מרצון מסוים שקיים בתוכו. הוא מסביר שהרצון הוא הסיבה לכך שהאדם מרגיש שחסר לו משהו, ובכך הוא יוצר סבל לעצמו. האדם רוצה משהו אחד ולא משהו אחר, וכך נוצר אצלו סבל, משום שהוא לא מקבל את מה שהוא לא רוצה, או לא מצליח להשיג את מה שהוא כן רוצה.

אליעד נותן דוגמה פשוטה לכך שהאדם רעב, ולכן הוא רוצה להיות שבע. אבל כאשר האדם אומר "אני רוצה להיות שבע", הוא למעשה אומר "רע לי עם להיות רעב". ברגע שהאדם לא מקבל את הרצון שלו, הוא סובל. כלומר, הסבל הוא תמיד תוצאה של רצון.

איך אפשר לדעת אם מה שאתה חושב זאת האמת?

אליעד מסביר שלפעמים האדם מרגיש שהוא לא יודע מהי האמת, או שהוא לא בטוח בשום דבר. הוא טוען שכאשר האדם אומר "אני לא יודע מה זאת האמת", הוא למעשה משקר לעצמו. למה? כי אם מישהו, למשל, היה גונב לך כסף, היית מיד מרגיש שזה לא טוב ולא נכון. אתה יודע בבירור שהגניבה היא שקר ולא אמת עבורך, כלומר, אתה כן יודע להבחין בין אמת לשקר, לפחות ברמה הפנימית והבסיסית שלך.

האדם צריך קודם כל להיות כן עם עצמו ולהודות שיש לו אמת פנימית. גם אם הוא לא יודע את האמת הגדולה של המציאות, הוא יודע בתוך תוכו שיש דברים שמרגישים לו יותר אמיתיים ודברים שמרגישים פחות אמיתיים. הדרך להתחיל להתקרב לאמת היא להיות נאמן לאותה אמת פנימית, אפילו ברמה הפשוטה ביותר.

למה האדם ממשיך לחפש אם הוא לא בטוח שיש תשובה בסוף הדרך?

אליעד מבהיר שהסיבה שהאדם מחפש את האמת, היא כי בתוכו יש זיכרון או תחושה שיש סוף לחיפוש הזה. האדם לא היה מחפש שום דבר, אם הוא לא היה בטוח (לפחות באופן תת - מודע) שיש מה למצוא. בעצם, החיפוש מעיד על כך שהאדם יודע בתוכו שיש סוף. אם לא היה יודע שיש סוף, הוא בכלל לא היה מחפש. כך שהספק של האדם, נובע למעשה מוודאות פנימית עמוקה יותר שיש משהו למצוא.

איך להשתמש נכון בספק כדי להגיע לוודאות מוחלטת?

אליעד מציע לאדם להשתמש בספק כדרך לחקור לעומק את הדברים שבהם הוא מאמין. למשל, אם האדם אומר "זה נראה לי נכון", אליעד אומר לו לא להסתפק בזה אלא תמיד לבדוק למה זה נראה לו נכון. הוא ממליץ לאדם קודם כל להתחיל להטיל ספק בדברים החיצוניים ביותר, אלו שהאדם רק שמע עליהם או למד עליהם מהסביבה. אחרי שהאדם יתרגל להטיל ספק בדברים האלה, יהיה לו קל יותר להטיל ספק גם בדברים הפנימיים יותר, כמו החושים שלו, התחושות שלו, והמחשבות שלו.

הדרך להגיע לוודאות מוחלטת היא לא על ידי ניסיון לאחוז באיזושהי וודאות חלקית, אלא דווקא דרך ספק אמיתי בכל הדברים. הספק האמיתי יוביל את האדם להבין מה נשאר מעבר לספק, כלומר, את האמת המוחלטת שאי אפשר לפקפק בה יותר. רק כאשר האדם יגיע לשם, הוא יהיה בוודאות מוחלטת ואמיתית.

מה לעשות כשהאדם מרגיש שמשהו מציק לו אבל הוא לא יודע מה בדיוק?

אליעד מסביר שבמצב כזה האדם צריך להתחיל דווקא מדברים קטנים ומוחשיים. הוא ממליץ לאדם לבדוק מה בדיוק מפריע לו, גם אם אלו דברים קטנים מאוד כמו "אני לא אוהב שמתייחסים אליי בצורה מסוימת". האדם צריך לבדוק למה בדיוק זה מפריע לו, האם זה באמת משנה לו, או שהוא רק התרגל לחשוב שזה משנה. האדם צריך לחקור את עצמו שוב ושוב ולבדוק האם הדברים שבאמת מפריעים לו, באמת מחויבים שיפריעו לו.

אליעד מדגיש שרק אם האדם יהיה כנה עם עצמו לחלוטין, ויחקור למה באמת הוא מרגיש שמשהו מפריע לו, הוא יוכל להגיע להבנת השורש של הבעיה ולהפסיק לסבול.

איך האדם יכול להיות בטוח בשום דבר ועדיין להרגיש טוב?

אליעד טוען שהאדם מפחד מהרעיון שהוא לא בטוח בשום דבר, כי הוא חושב שאם הוא יהיה בחוסר ודאות...
שאלה: האם הרצון שלנו, הוא זה שגורם שיהיה לנו רע?

אליעד: האם יכול להיות לך רע, בלי שיהיה לך רצון? לא. אז זה אומר שאם לא היה רצון, לא היה רע, נכון? אמנם יש אפשרות שאולי הרצון יעשה טוב, אבל אני חושב שגם כשהרצון עושה טוב, זה רע, למה? כי הטוב שלך תלוי במשהו, אתה לא אדם חופשי, לא טוב לך מבפנים.

כאשר אתה אומר שאתה רוצה את זה, פירושו, שרע לי משאר הדברים. לומר, שאני רוצה להיות שבע, זה להיות בחוויה שרעב זה לא טוב.

שאלה: האם יש וודאות בדרך שלך?

אליעד: קודם אתה צריך לשאול, מה היא וודאות? האם יש לך וודאות בדברים אחרים? השאלה שלך נובעת מכך שאתה מרגיש הבדל בין וודאות לספק. מה זה אומר, כאשר אני אומר למישהו, תחפש את האמת, והוא אומר שהוא לא יודע מה היא האמת, הוא למעשה משקר את עצמו, למה? כי הוא כן יודע להבדיל בין אמת לשקר. הכוונה שתלך לפי האמת שלך, איך שאתה מבין מה זה אמת או שקר.

שאלה: איך אני אדע שיש סוף לחיפוש?

אליעד: רק אם תגיע, תדע. אבל החיפוש שלך, הוא מתוך זה שאתה יודע שיש. אם לא היית יודע שיש לא היית מחפש שום דבר. החיפוש שלך מבטא את זה, שבתוכך אתה חושב שיש סוף.

שאלה: אני מרגיש שיש כוח שמפעיל אותי, אבל אני מטיל בו ספק.

אליעד: יש לך ספק, אתה חושב שיש לך בחירה, אבל השאלה היא מי אתה? אולי אתה ישות בחלום של מישהו אחר, אז איך תהיה לי בחירה? קודם כל אתה צריך לבדוק מה מפריע לך. אין טעם לעשות דברים, אם אתה לא יודע מה מפריע לך.

לאדם בחיים יש תחושה שמשהו מציק לו, אבל הוא לא יודע מה מציק לו. יש שני מצבים, או ששום דבר חיצוני לא מציק לך, חוץ מתחושה פנימית שמציקה לך. אבל יש מצב אחר, שהתחושה הפנימית מציקה לי, אבל גם דברים חיצוניים. מה זה אומר? זה אומר שבך יש תחושה שמציקה לך, ואתה לא יודע להגדיר אותה, אבל בפועל היא מתבטאת בדברים קטנים.

אם מקרבים אליך אש וזה מציק לך, זה מקרה פרטי שמציק לך בכללי. כך שדרך הפרטי אתה יכול לגלות על הכללי. אם נכוון אליך אש וזה יציק לך, דרך זה נוכל לברר מה גורם לכך שדברים יציקו לך. אז בו נברר דברים קטנים שמציקים לך ודרך זה נגלה את השורש של מה שמציק לך מבפנים.

המפתח לגן עדן נמצא בשאלה האחרונה. את שואלת שאלה, אבל לא כל כולך שואלת את השאלה. את אומרת, מפריעה לי הנפרדות, אבל מפריעים לי עוד שלושה דברים. כשכול כולך, תהיי בשאלה, שאת רוצה להבין את האחדות והנפרדות הזאת, אז תביני. את לא 24 שעות חושבת על, למה יש נפרדות ואחדות?

שאלה: האם אני צריך לכוון את עצמי למקום מסוים?

אליעד: אני לא רוצה שתכוון את עצמך למקום מסוים. אני רוצה שתגיע להבנה, שתצליח להבין שדבר והיפוכו זה אחד, אז תמיד תהיה חופשי, ואז תמיד יהיה לך טוב מבפנים. זה עניין של הבנה.

שאלה: אז אני לא אהיה, כי הכל מתאפס.

אליעד: אם יש נפרדות, יש גם אחדות, נכון? והמכנה המשותף הוא המהות, נכון? זאת אומרת שיש מהות בתוך הנפרדות, נכון? למהות יש הרבה לבושים גשמיים, ואף על פי כן היא מה שהיא ללא שינוי. כך שההנחה שלך שאומרת, שאם כרגע אני רואה שניים בעיניים שלי, זה לא אומר שהיא נכונה. למרות שאתה רואה שניים זה אחד. אמנם זה נגד השכל, אבל אם היית מסוגל להבין זאת בשכל, היית מצליח לחוות זאת. אם היית רואה שני תפוזים ומבין שזה אחד, היית מבין את האחדות.

שאלה: בדרך שלך אל האחדות, מגיעים להבנה שהכל זה כלום.

אליעד: תשים לב, במשפט הזה אמרת שני דברים הפוכים, להגיד שהכל זה כלום, זה להגיד שני חוויות מנוגדות שקורות בזה אחר זה. כשאתה אומר הכל, אתה רואה נפרדות, ושאתה אומר כלום, אתה לא רואה שום דבר. אז אתה לא חווה זאת, שזה בו זמנית זה אחד, אתה חווה שני חוויות אחת אחרי השנייה. אז אתה לא מגיע לכלום, אלא מגיע לזה, שזה גם כלום. יש הבדל גדול, בין נעלם לי העולם, לבין זה שהכל זה כלום.

רבי נחמן אמר, שכול זמן שהאדם לא תיקן את המחשבה, אסור לו לדבר. הכוונה, אסור לך לחשוב שום דבר. למה? כי כשאתה חושב, אתה מכניס עצמך לבית כלא. כשאת אומרת, הנה קיר, הנה כסא, למעשה את אומרת, הנה צמצום, הנה הפרדה. אבל עדיין לא בדקת מה יש מאחור. אז את כל הזמן יוצרת עוד נפרדות ועוד נפרדות.

הסיבה שאנו חווים צמצום, היא בגלל שאנו אומרים, אם אני חווה כך, אז זה נכון. אבל אם תגידי, אז מה אם אני חווה כך, מי אמר שזה נכון? מצד האמת יש פה הכל, אבל אם לא תפקפקי בחוויה שלך, את תמשיכי לסבול ולחוות נפרדות.

צריך לחבר את השכל לרגש. כשאתה רעב, אתה חווה שאתה רעב, והשכל שלך מבין שאתה רעב, אף אחד לא יסיח את דעתך מהרצון שלך לאכול. זה מה שנקרא שהשכל והרגש מחוברים. זה המקום שאתה צריך להיות, היכן שהשכל והרגש מחוברים. אם אתה רוצה לשאול שאלה, אבל מפחד שהשאלה תברח לך, אז זה אומר שאתה לא נמצא בשאלה ברגש. זה אומר שאתה לא שואל ממקום של אמת, השאלה לא באמת מציקה לך.

שאלה: מה שמציק לי זה, שאחרי כל מה שהבנתי עד היום, אני עדיין ממשיך להיות עבד.

אליעד: אתה צודק במה שאמרת, וזה אמור להציק לך, למה? כי אמרת, שאם אני אהיה במקום שאני מבין, אני ארגיש רע. וזה נכון, כי אתה מבחינתך מבין משהו. וכל זמן שתבין משהו, תמיד תרגיש רע. כל עוד אתה במקום מוגדר, אתה תרגיש רע.

אין לי שום דרך בעולם להסביר לך בלי צורה כל שהיא, וכאשר אני מדבר בצורה כל שהיא, היא שוללת את כל שאר הצורות. זאת הבעיה של התקשורת בינך לבין עצמך, ובינך לבין כל העולם. מה שאני מוכר זה הקדמות של הלא מוגדר. כי אי אפשר למכור את הלא מוגדר. אני לא מוכר את הפיתרון אלא מוכר את הדרך לפיתרון. אם הייתי מוכר לך וודאות, הייתי מוכר לך רעל, ולכן אני לא יכול למכור לך וודאות, אני מוכר לך איך לברר דברים.

שאלה: אז מה עושים?

אליעד: הפיתרון שתלך עד הסוף עם מה שאני אומר, מתוך הבנה שצריך להגיע למשהו אחר, ואז תגיע למשהו האחר. כן תהיה אמיתי עם עצמך ולא תשקר את עצמך.

לאדם קשה לתפוס, למה אם הוא יהיה אמיתי ולא ישקר, זה יביא אותו לאמת? איך זה יגרום לכך שיהיה לו טוב? אבל ככה זה. אל תגידי שאת בטוחה במשהו, אם את לא בטוחה, זה הכל. ואחרי שתדעי שהכל בסדר, אז תוכלי לעשות מה שאת רוצה.

חוויית האחדות זה, לראות תפוח כשני תפוחים ושלוש תפוחים, וכן לראות עשרה תפוחים כתפוח אחד, כל האפשרויות קיימות. ואיך לחוות זאת? על ידי שתשאלי שאלות, ותתבונני עמוק פנימה, ואז תביני את זה בשכל, ואחר זה יעבור לך לרגש. כשתהיי בחוויה הזאת, תראי עשרה תפוזים, אבל בו זמנית תראי גם רק אחד. העין מאבדת את המשמעות, זה כבר לא משנה מה העין רואה. זה נהפך לכל אחד.

שאלה: אני מרגיש שאני לא מבין.

אליעד: יפה, זאת כבר הבנה. אם הייתי מבין מה זה לא, אז היית מבין מה זה כן. כל זמן שאתה מגדיר, אתה לא מתקרב להבנה.

שאלה: האם דרך החשיבה אפשר להגיע ללא מוגדר?

אליעד: אפשר, כשהולכים עד לקצה, הכי רחוק שיש, שבמקרה זה גם כאן. כי לצאת משום מקום אפשר מכל מקום. זה ממש עמוק, תשאלי שאלות ואז תכנסי פנימה ותדעי.

שום דבר הוא לא מחויב המציאות. בעיני כל דבר הוא מחויב, למרות שזה לא הגיוני, אבל ככה זה בעיני. מבחינתי, הבקבוק הזה הוא מחויב המציאות, ולכן מבחינתי הוא נמצא בכל מקום. אבל גם השולחן הזה מחויב ולכן נמצא בכל מקום, אבל זה לא הגיוני, לא יתכן ששני צורות שונות יהיו מחויבות, כי אם יש שינוי, אם יש שתי צורות, אז הצורות השונות לא מחויבות, ואף על פי כן כל הצורות מחויבות. שזה דבר והיפוכו, שהרי אם זה צורות זה לא מחויב, כי תמיד יש אחד השונה מהשני, ובכל זאת הכל מחויב. כי בסוף בסוף בסוף, את תביני שהמהות של הדבר והצורה שלו הם אחד.

כהגדרה הדבר לא מחויב, אבל אם היית מבין את הצורה היית יוצא מכל ההגדרות ולא מבין דבר. יש משהו ששונה ממנו, ואף על פי כן הוא כמוהו. אם יש פה בקבוק ואפשר להזיז אותו, אז הבקבוק לא מחויב. אם זה צורה, אז יש משהו ששונה מזה, ואם יש משהו ששונה מזה, אז זה לא מחויב. מחויב פירושו, שלא צריך שתהיה סיבה למה הוא ככה. מחויב פירושו שאפילו אם תעלים אותו הוא יישאר. אם המציאות הייתה מחיבת את קיומו של הבקבוק, אז למה פה אין בקבוק ורק שם, ולכן לא מחויב שיש בקבוק, עובדה שיש דברים אחרים. אבל אם היית מבין שהבקבוק מחויב, אז היית מבין שהבקבוק נמצא בכל מקום.

גם את הכלום, אתה יכול להעלים, איך? הרי הממשות היא ההפך של הכלום. אבל בסוף אתה מבין, שהממשות והכלום הם אחד. איך זה יכול להיות שהכלום והממשות הם אחד?

מה שצריך לעשות, זה לבדוק איך דרך דבר והיפוכו מגיעים לאותה מסקנה. אמרנו שהכל מחויב והכל לא מחויב זה אותו הדבר. תחשוב על זה.

בדרך כלל שאנשים אומרים שהכל אחד, הם מתכוונים להגיד שלכל יש מהות אחת. זה לא בדיוק כך. הכוונה שהכל אחד היא שהמהות והצורה מתחברות. זה נקרא שהכל אחד. קודם אתה מגלה שזה לא משנה מה יקרה לך ברובד פנימי, ואחר כך אתה מחבר את החוויה של - שלא משנה מה יקרה לי עם הצורה. שאם אתה אומר אני רוצה את זה ולא רוצה את זה, אתה באותו זמן נמצא בחוויה שלא משנה מה יקרה לי. זה נקרא שאתה מחבר את הצורה ואת המהות. כי במהות אתה אומר זה אחד, כי לא משנה מה יקרה לי, כן אבל זה רק בפנימיות, אבל בחיצוניות, כן משנה מה יקרה לי, וזה נקרא נפרדות, אבל בסוף אתה מבין שזה אחד ממש. שבתוך זה כשאתה אוכל כדי לא להיות רעב, תוך כדי זה אתה בחוויה שזה לא משנה. שיש אצלך שינוי למרות שאין שינוי, כך אתה במהות ובצורה באותו זמן.

בסוף אתה אמור להגדיר בשכל הזה את הבלתי מוגדר. וכשאתה מחפש, אתה צריך לחפש רק את האמת, ולא משנה לאן תגיע. רק תחפש את האמת, ובסוף תבין שזה דבר והיפוכו. רק שאתה בא ממקום פתוח, שכול תשובה מקובלת עליך, רק אז תוכל להבין את התשובה.

שאלה: האם אפשר בשכל המוגדר להבין את המציאות?

אליעד: לא, למה? כל זמן שההסבר של המציאות תלוי בשכל שלך, תמיד יהיה לך ספק לגביו. לא משנה איזה תיאוריה תבין, תמיד יהיה לך ספק שאולי זה לא נכון. כי אם הוא שכלי, הוא תלוי בסיבה ולכן לא יכול לספק אותך. אמנם אתה מחפש דרך השכל, אבל בסוף אתה צריך למצוא משהו שהוא יותר יציב מהשכל. השכל אמור להבין משהו שלא תלוי בו. אם השכל יעשה, את כל מה שתלוי בו, הוא יבין, את מה שלא תלוי בו. אם תשתמש בשכל שלך עד הסוף, בסוף הוא יעלם.

אני מלמד אותך איך למצוא תשובות. אני לא מסתכל על המילים אלא על התבנית. תכלס כל פעם שיש לך תשובה תשאל למה, ולא משנה מה הסיפורים מסביב. אל תתאמץ להבין את התשובה, תשאל למה. עדיף שתגיע לתשובה, לא יודע, מאשר לספר לעצמך סיפורים. עד שכול כולך תהיה בחוויה של הלמה האחרון.

שאלה: אני חווה נפרדות בחוסר אנושיות. יש הבדלה בתוכי שכשאדם מתייחס אלי יפה ואדם אחר שמתייחס אלי לא יפה. האם זה משנה איך מתייחסים אלי?

אליעד: למה זה משנה לך?

שאלה: הגוף והחוויה חווים אחרת.

אליעד: למה?

שאלה: אין לי מושג.

אליעד: אני יגיד לך למה, כי המוח שלך דפוק.

שאלה: אז איך אני לא אזדהה?

אליעד: את למעשה שואלת, מה ההבדל בין משוגע לחכם? החכם פועל מהשכל, והמשוגע לא. האם את חושבת שזה משנה אם יורקים עליך או נותנים לך אוכל?

שאלה: כן.

אליעד: אז בשכל את חושבת שזה משנה, אז תבדקי למה זה משנה. אני טוען שבתוכך יש שכל שעדיין לא השתמשת בו. אז איך תתחברי אליו? על ידי זה שתשאלי, למה אני חושבת שזה משנה? לא לקבל שאין תשובה, ממשיכים לשאול. תשאלי עד הסוף, כמו שכשאין לך אוכל, את תמשיכי לחפש אוכל עד שבסוף או שתמותי או שתמצאי, כך את צריכה לשאול את השאלות שלך. כשתתאמצי תזיעי, וכשתזיעי אז תביני.

שאלה: לפי דעתי זה משנה לי, אם מתייחסים אלי יפה או לא יפה, זאת האמת שלי.

אליעד: איך הגעת לזה שזאת האמת? איך אתה בטוח שזאת האמת? ואיך אתה חווה שהחוויה שלך היא האמת?

שאלה: אני לא מבין מה אתה שואל.

אליעד: אם אתה באמת לא מבין מה שאלתי, אתה תמשיך לסבול לנצח.

שאלה: אני מבין שאמרת, שזה שאני חווה משהו, זה לא אומר שזאת האמת.

אליעד: ולכן אתה סובל, כי אתה לא מוכן לקבל משהו אחר. אבל מצד האמת, מה שאתה באמת חווה זאת האמת. מה שאתה באמת חווה אתה יכול לסמוך על זה.

אני מכוון אותך לזה שאין שאלה, ואתה כל הזמן מבקש שאני יענה לך על השאלה. מה שאתה חווה זאת האמת, אבל בתנאי שאתה באמת חווה את זה, מה הכוונה? אם יש לך אפשרות לחשוב שמה שאתה חווה הוא לא אמת, זה אומר שאתה לא באמת חווה שהוא ככה. אז תשאל את עצמך, האם באמת אני חווה זאת? ואם יש לך ספק זה סימן שזאת לא האמת.

שאלה: אני חושב שיש הבדל אם יורקים אלי או מתנהגים אלי יפה.

אליעד: למעשה אין לך שאלה, אתה בטוח בצדקת דבריך, אז איך אתה מצפה להבין תשובה שאני אתן לך?

שאלה: נראה לי...

אליעד: מדוע אתה לא אומר, אולי? אתה לא יודע כמעט שום דבר על חייך, ובכל זאת אתה משתמש במילה, נראה לי. למה אתה לא אומר, אולי? אתה לא מפעיל את השכל לדעת את מקומך. אתה בשכל מבין שכול מה שהשכל שלך אומר אולי לא נכון, אבל אם היית זוכר את זה, לא היית אומר, נראה לי, אלא היית אומר אולי. איך אתה בחוויה של, נראה לי, אם ההיגיון אומר שאולי אתה טועה. האם זה נכון, שאולי אתה טועה? כן. אז מה האמת? שאולי אתה צודק. תגיד אולי ככה.

אני חווה הפוך ממך, אבל אני נותן לך את הקרדיט שאולי אתה צודק. שאתה אומר שזה בקבוק, אני בכלל לא רואה פה בקבוק. אז אני לא אומר לך שאתה טועה, אני אומר לך תגיד, אולי.

כאשר אתה אומר, שאתה בטוח בדבריך, אז למעשה אתה...
מחויב המציאות לשאול להיגמל מהתמכרות תחושה של אחד משמעותיות הרגשה להשתמש הקדמות לסבול לנצח לא לשקר אני לא רוצה אמת הגיוני היגיון המציאות הרגשה הרגשת רגשות ודאות חוויה רגשית חוסר ודאות חוסר וודאות לשקר מחויב מחויב המציאות מציאות ספק ספק אמיתי ספקות רגש רגשות שקר שקרים שקרנים תחושה תחושות
מחשבה יוצרת מציאות / ליצור מציאות - איך להפוך מחשבה למציאות? איך ליצור מציאות?
... השורש שלה, על התכלית שלה, על הסיבות שלה, על המניעים שלה, על הרצונות שלה וכולי. על המחשבה החיובית להיות צלולה וברורה כדי שגם המציאות תהפוך להיות חיובית. מחשבה צלולה = מחשבה ללא שום ספק, מחשבה וודאית, מחשבה מוחשית מושלמת, מחשבה אמיתית. על האדם להיכנס אל תוך המחשבות של עצמו ולהעמיק בהן. ככל שהמחשבה תהיה עמוקה יותר, כך היא הופכת להיות אמיתית יותר וכך המציאות מתאחדת עם ...
פרדוקסים - האם קיימים פרדוקסים במציאות? האם יש פרדוקסים שאי אפשר להבין אותם?
... דבר שאינו נכנס תחת ההגדרה של פרדוקס אין סוף, באפשרותו של האדם להבין אותו בצורה מלאה. זא כאשר האדם נתקל בשאלה כלשהי, עליו לדעת שאם חוסר ההבנה שלו אינו נובע מחוסר היכולת להבין פרדוקס, הרי שקיימת בוודאות האפשרות לדעת את התשובה לשאלה, ועליו להמשיך לחפש תשובות. לסיכום: המציאות האין סופית מאפשרת את קיומן של אין סוף אפשרויות, ...
אני חושב משמע אני קיים (רנה דקארט) - האומנם? ואולי? ואם כן אז? מהי האמת המלאה? - שינה - חלומות - מודעות עצמית - דמיון - מציאות - לוגיקה - פילוסופיה
... מבין מיד כי אני חושב משמע אני קיים, עדיין לא עונה על כל השאלות הנל. זה שאני חושב זה אומר ש: משהו בוודאות קיים + שמישהו חושב + שקיים משהו שחושבים עליו + ...
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 1
... רק דברים שהם באמצע הטווח הנל, כי הרי לא ניתן להכניס את ההכל לתוך מחשבה, וגם לא ניתן להכניס כלום אל תוך המחשבה כנל. כפי שכבר ביארתי מספר פעמים, כל הסבל של האדם, כל השקר, כל השאלות ספקות צרות בעיות שיש לאדם, הכל נובע מכך שהוא חי באמצע ולא בקצוות. האמת נמצאת בקצוות. לא משנה בקצה של מה. האמת נמצאת בקצה הסופי של כל הדברים. ...
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 2
...לומר שהיה בה הכל, ושמאותו הכל נגזר ממנו חלק קטן שהם הזמן והמקום. נקודה להתבוננות: המקום נמצא בתוך המציאות. אם נשאל מה גדול יותר מאשר כל המקום כולו? נשיב: השלם, ההכל, המציאות עצמה שבתוכה נמצא המקום. המהות של המציאות, גדולה מכל המקום כולו. וכאן יש להזכיר בקצרה את מה שכבר ביארתי, כי כל מרחב המקום כולו נכנס לתוך מחשבה אחת, כמו גם כל ציר הזמן כולו שנכנס לתוך רגע אחד (ראה כאן). בכל מקרה, מה שמקיף את המקום כולו הוא ההכל דהיינו, המהות של המציאות שחלק ממנה...
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 3
... את העניין: המציאות היא השלם. המציאות היא התמונה המלאה שבתוכה הכל נמצא. המציאות עצמה היא הדבר היחיד שחייב להיות קיים מצד עצמו = מחויב המציאות. כל העולמות כולם וכל מה שבהם, כל מרחב המקום כולו וכל ... כל מה שקיים בתוך המציאות, אלו הכל חלקים שונים וצמצומים שונים של מהות אחת. זו הסיבה שהאדם נמצא כל הזמן בעולם של שינויים, הפכים, ספקות, שאלות, תשובות וכולי. מנקודת המבט של המציאות אין שום שאלה בשום ...
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 4
... קטנה בתוך העולם שבחוץ... איך אדם יכול לדעת שהוא באמצע חלום? תשובה: על ידי זה שהוא רואה דברים שאינם הגיוניים בחלום. כאשר האדם רואה שמשהו לא הגיוני ולא מסתדר לו, על ידי זה האדם מבין שהוא באמצע חלום. מי שיתבונן בעניין יגלה, כי גם בעולם הזה יש המון דברים לא הגיוניים. כל חוקי הלוגיקה לא הגיוניים. זה שיש הפכים בעולם זה לא הגיוני. זה לא הגיוני שממהות אחת יהיו דברים שונים. זה לא הגיוני שמציאות אחת תהווה מקומות שנראים שונים, צורות שנראות שונות. זה שנדמה לאדם שיש רע בעולם, גם זה לא הגיוני. שום דבר ממה שמתרחש כאן בתוך הזמן והמקום הוא אינו הגיוני. משום שאכן הזמן והמקום הם מעין חלום של המציאות של מי שהאדם עצמו באמת. הסיבה שיש דברים שנראים לא הגיוניים בתוך העולם, הם רק משום שהעולם הוא צמצום של ישות אחת לחלקים שונים שנראים שונים זה מזה. זו הסיבה שיש בעולם דברים שנראים שונים זה מזה. זא גם זה שיש בעולם דברים שנראים שונים זה מזה, גם זה לא ממש הגיוני למי שמנסה להבין כיצד יתכן שמהות אחת תהווה דברים שונים מאותה המהות. זה שיש דעות הפוכות בעולם, גם זה לא הגיוני וכולי כנל. וכמובן שכאשר האדם רואה את התמונה המלאה, אז הוא מבין שבעצם הכל דווקא כן הגיוני, כי כל דעה בכלל לא שוללת את הצד השני, אלא היא מבטאת רק חלק ממנו. כל מקום אינו שונה ממקום אחר, ...
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 5
... עולמות מקבילים קוונטיים, עקרון אי הוודאות , קריסת פונקציית הגל, בעיית המדידה, ניסוי שני הסדקים, תורת השדות הקוונטית, אנרגיית נקודת האפס, אופק אירועים, אינפלציה קוסמית, ... או אפילו הדעה שאומרת שהעולם הוא מחויב המציאות, שזה נראה כהסתרה מאוד גדולה, בכלל יש שם סודות מאוד גדולים. כי מצד האמת הכל זאת אחדות אחת, ומצד האמת פרעה ברא את ... עם הבורא, אז ברור שגם העולם הוא מחויב המציאות מצד המהות שלו. סודות התורה שיתגלו לעתיד לבוא, תורה דעתיקא סתימאה, תורה דאריך אנפין, היא התורה והשכל שיגלה לאדם את ...
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 6
...אינה שונה ממנה אלא זהה לה לחלוטין. אבל כדי להגיע לזה, קודם כל צריך להגיע אל השלמות הבסיסית ביותר, שהיא להבין בידיעה מלאה ושלמה שהכל טוב ושהכל אחד. על האדם לראות את הדבר הזה בעיניו בכל דבר. על האדם למלא את עצמו בידיעה הזאת שהכל טוב, עד שהרצון שלו שמרגיש חסר יעלם לחלוטין. רק אחכ אחרי שהכל כבר טוב בשלמות שאין שלמות אחריה, רק אחכ אפשר להתחיל לדבר על טוב ורע, על שלמות גדולה יותר וכולי. העניין נראה אולי מורכב, אך לא צריך להסתבך. קודם כל צריך להגיע אל שלמות...
מחשבה יוצרת מציאות / ליצור מציאות באמצעות המחשבה? איך להפוך מחשבות למציאות?
...הדבר שעליו חושבים. דוגמה נוספת: האדם יכול לדמיין את עצמו רץ באופן כללי. אבל, האדם יכול גם לדמיין את עצמו רץ בצורה כל כך מפורטת, עד שהוא ממש יתחיל להזיע והדופק שלו יעלה וכיוב, כאילו הוא עושה את זה ממש. וזאת מחשבה ממשית, מחשבה שכמעט ואין הבדל בינה לבין המציאות. ומי שרוצה להוציא את המחשבות שלו מכוח אל הפועל, עליו לנסות להפוך את המחשבות שלו לכמה שיותר ממשיות. על האדם לנסות לדמיין בצורה כמה שיותר מפורטת את עצמו, נמצא במציאות שבה הוא רוצה להיות, עד שהוא...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ספק אמיתי, וודאות אמיתית, כנראה אולי, חוויה רגשית, מחויב המציאות, מציאות לא הגיונית, שקרים קטנים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מה אתה שואל?, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מה אתה שואל?, איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול רגשי, אימון אישי בתל אביב, אימון אישי טלפוני בתחום מה אתה שואל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.2813 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 12:23:46 - wesi1