אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מבנה של סיבתיות ✔סיבתיות, סיבה ותוצאה, איך סיבה גורמת לתוצאה? איך לדעת מה הסיבה של משהו? איך לדעת למה משהו קורה? איך לדעת מה הסיבה שמשהו קורה?...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סיבתיות, סיבה ותוצאה, איך סיבה גורמת לתוצאה? איך לדעת מה הסיבה של משהו? איך לדעת למה משהו קורה? איך לדעת מה הסיבה שמשהו קורה? יחסי סיבה ותוצאה, הסיבה של הסיבה, תהליך סיבתי, מבנה של סיבה ותוצאה, ניתוח סיבתיות, איך לנתח סיבתיות?
איך סיבה גורמת לתוצאה?

כשאנחנו נתקלים בשני אירועים שונים, אנו נוטים להניח שאחד מהם הוא הסיבה והשני הוא התוצאה. לדוגמה, כאשר אנחנו מדליקים אש בעזרת גפרור ומקרבים אותה לנייר, התוצאה היא שהנייר נשרף. במקרה כזה, האש נחשבת לסיבה, והשריפה של הנייר היא התוצאה. לאחר שזיהינו את הסיבה והתוצאה, עולה השאלה "איך האש גרמה לנייר להישרף?" למעשה, בשאלה הזו אנחנו מנסים להבין לעומק את התהליך הסיבתי עצמו.

מה המשמעות של לשאול "איך משהו קורה"?

כאשר אנחנו שואלים "איך משהו קורה?", כמו "איך השמש זורחת?", "איך כדור הארץ מסתובב?" או "איך הנייר נשרף?", אנחנו בעצם מחפשים מהי הסיבה לכך שאותו אירוע התרחש. כלומר, השאלה "איך משהו קורה?" היא ניסיון להבין את הסיבות לתופעה שאנו עדים לה. כשאנחנו יודעים כבר שיש לנו סיבה ותוצאה, מדוע אנחנו בכל זאת שואלים "איך הסיבה גורמת לתוצאה"? הרי לכאורה כבר יש לנו את הסיבה.

למה לשאול "איך הסיבה גורמת לתוצאה" אם כבר יש לנו סיבה?

כשאנחנו שואלים "איך הסיבה גורמת לתוצאה?", אנו בעצם מנסים למצוא את החוליה החסרה או את השלבים הנסתרים בתהליך הסיבתיות. אם אנחנו מזהים סיבה כלשהי לתוצאה מסוימת, אך עדיין שואלים "איך היא גורמת לכך?", זה אומר שאנחנו חושבים שיש משהו נוסף בין הסיבה שזיהינו לבין התוצאה עצמה.

יש לכך שתי אפשרויות מרכזיות:
  • הסיבה שזיהינו היא לא הסיבה הישירה או הקרובה ביותר לתוצאה, אלא היא חלק משרשרת ארוכה יותר של סיבות, מה שנקרא "שרשרת סיבתית".
  • הסיבה היא אכן קרובה לתוצאה, אבל יש עוד סיבות נוספות הפועלות במקביל אליה ויחד הן יוצרות את התוצאה הסופית.
מהו מבנה של שרשרת סיבתית (סבא - אבא - בן)?

במבנה שרשרת סיבתית, כל תוצאה נוצרת מסיבה מסוימת, אך הסיבה עצמה היא תוצאה של סיבה אחרת, וכך נמשכת השרשרת אחורה בזמן או בתהליך. לדוגמה, אם יש לנו תוצאה ("בן"), לפניה נמצאת הסיבה הישירה ("אבא"), ולפני "אבא" נמצאת סיבה קודמת ("סבא"). כאשר אדם שואל "איך הסיבה גרמה לתוצאה?", הוא בעצם מחפש להבין את השלב שנמצא בין הסיבה לתוצאה - כלומר, את הסיבה הישירה או הקרובה יותר שהובילה בפועל לתוצאה.

לדוגמה, כאשר הנייר נשרף (התוצאה), האש (סיבה) היא אמנם סיבה מוכרת, אך אם נשאל "איך בדיוק האש גורמת לשריפה?", אנחנו בעצם מחפשים סיבות נוספות הנמצאות בשרשרת - למשל שהאש מחממת את הנייר, החום גורם לשינוי מולקולרי בנייר, הנייר מתלקח, וכך הלאה.

מהו מבנה של סיבות מקבילות (אבא - אמא - ילד)?

במבנה של סיבות מקבילות, התוצאה לא נגרמת מסיבה אחת בלבד, אלא משילוב של כמה סיבות הפועלות יחד. למשל, אם ילד נולד, ברור שלא רק האב הוא הסיבה או רק האם היא הסיבה, אלא ששניהם יחד מובילים להיווצרות הילד. כך, כאשר אנו שואלים "איך הסיבה גרמה לתוצאה?", אנחנו למעשה חושדים או מבינים שייתכן שישנן עוד סיבות מקבילות לאותה סיבה שכבר זיהינו. כלומר, השאלה שלנו מחפשת את אותן סיבות נוספות, או את תפקידן המדויק של הסיבות השונות ביצירת התוצאה.

לדוגמה, אם אנחנו אומרים שהנייר נשרף בגלל האש, אולי אנחנו חושבים שיש עוד גורמים נוספים (כגון חמצן באוויר, סוג הנייר, הטמפרטורה) שפועלים במקביל ומשפיעים על התוצאה. לכן השאלה "איך האש גורמת לשריפה?" תהיה ניסיון להבין אילו סיבות נוספות פועלות יחד איתה.

איך לנתח סיבתיות ולמצוא את הסיבה של משהו?

כאשר אנחנו רוצים להבין מהי הסיבה האמיתית למשהו שקרה או איך סיבה מסוימת גרמה לתוצאה, עלינו לבצע תהליך ברור של ניתוח סיבתיות:
  • השלב הראשון הוא לקחת את התוצאה ולהגדיר אותה באופן מדויק - להבין היטב מה בדיוק קרה. למשל, הנייר נשרף, אבל מה זה בדיוק אומר "נייר נשרף"? מה בדיוק התרחש שם ברמה הפיזית או הכימית?
  • בשלב השני, עלינו לפרק את התוצאה למרכיבים שלה. כל תוצאה בעולם מורכבת מחלקים שונים, שהם בעצמם תוצאות של תהליכים או סיבות. למשל, אם התוצאה היא שהנייר נשרף, החלקים של התוצאה יהיו שינוי צבע הנייר, הפיכת הנייר לאפר, יציאת עשן, פליטת חום ואור וכדומה.
  • בשלב השלישי, נחקור כל אחד מהחלקים הללו בנפרד ונבדוק אילו סיבות גרמו לכל חלק. לדוגמה, נבדוק למה הנייר שינה את צבעו, מדוע הוא הפך לאפר, מה גרם לעשן לצאת, וכך הלאה.
  • בשלב הרביעי, נבחן את הקשר בין הסיבות השונות שמצאנו. כלומר, האם סיבה אחת הובילה לסיבה אחרת, האם הן פעלו במקביל, או שאולי הסיבה שזיהינו היא רק סיבה חלקית, ובמציאות יש עוד סיבות נוספות שלא התייחסנו אליהן עדיין.
באופן כללי, התשובה לשאלה "איך סיבה גורמת לתוצאה?" עוברת דרך ההבנה של המבנה המדויק של התוצאה, פירוקה לחלקים וזיהוי הקשרים בין כל הסיבות והגורמים שהובילו אליה.
ניתוח מבנה של שאלה: איך משהו גורם למשהו אחר?

כאשר אנו שואלים "איך משהו גורם למשהו אחר?" אנו מתייחסים לשני אירועים שמתרחשים ומניחים שאחד מהם הוא הסיבה והשני הוא התוצאה. לאחר מכן, אנו מנסים להבין איך הסיבה מביאה לתוצאה.

דוגמה:

אם לוקחים גפרור בוער ושורפים נייר, התוצאה היא שהנייר נשרף. במקרה זה:
  • האש היא הסיבה.
  • הנייר השרוף הוא התוצאה.
השאלה "איך האש שורפת את הנייר?" היא בעצם ניסיון להבין את התהליך שבין הסיבה לתוצאה.

מה קורה במוח כשאנחנו שואלים איך משהו קורה?

כאשר אנו שואלים "איך משהו קורה?" אנו מחפשים להבין את הסיבה לקיומו. לדוגמה:
  • איך השמש זורחת?
  • איך כדור הארץ מסתובב?
  • איך נייר נשרף?
בכל המקרים, אנו מחפשים את הגורם שמביא לתוצאה.

איך ייתכן שאנו שואלים כיצד הסיבה גורמת לתוצאה?

אם כבר זיהינו סיבה ותוצאה, למה בכל זאת אנו שואלים כיצד הסיבה גורמת לתוצאה? הסיבה לכך היא:
  • לעיתים אנו מזהים סיבה, אך מבינים כי יש שלבים נוספים בשרשרת הסיבתיות.
  • הסיבה המזוהה עשויה להיות חלק מסיבה רחבה יותר.
  • ייתכן שהתוצאה נובעת משילוב של מספר סיבות מקבילות.
שני מבנים אפשריים של סיבתיות

1. מבנה שרשרת סיבתיות (סבא - אבא - בן):
  • תוצאה מסוימת נגרמת על ידי סיבה ישירה.
  • הסיבה הישירה היא בעצמה תוצאה של סיבה אחרת.
  • כך נוצרת שרשרת של סיבות ותוצאות.
2. מבנה סיבות מקבילות (אבא - אמא - ילד):
  • לתוצאה יש מספר סיבות שאינן בהכרח תלויות זו בזו.
  • שילוב של כמה גורמים מוביל להתרחשות התוצאה.
  • השאלה "איך X גורם ל - Y?" יכולה להיות ניסיון למצוא את שאר הסיבות המשפיעות.
כיצד למצוא את הסיבה לתוצאה?
  • להבין מהי התוצאה ולפרק אותה לרכיביה.
  • לזהות אילו גורמים השפיעו על כל רכיב בנפרד.
  • לבחון האם הסיבה הידועה היא היחידה או שיש עוד סיבות אפשריות.
סיכום

כדי להבין כיצד סיבה מובילה לתוצאה, יש לבצע ניתוח של מבנה הסיבתיות:
  • לפרק את התוצאה לחלקים.
  • לזהות את הסיבות הישירות לכל חלק.
  • להבין את הקשר בין הסיבות השונות.
איך הסיבה גורמת לתוצאה? איך למצוא את הסיבה? איך לגלות את הסיבה? איך לנתח את הסיבה? מבנה של סיבתיות, מבנה של סיבה ותוצאה
הראשון למצוא סיבה של משהו לנתח אפשרויות מבנה של סיבה ותוצאה פירוד תהליך סיבתיות פירוק סיבה לפרק לבצע איך לדעת איך לדעת למה איך לדעת למה משהו איך לדעת למה משהו קורה איך לדעת מה איך לדעת מה הסיבה איך לדעת מה הסיבה של משהו איך לדעת מה הסיבה שמשהו קורה איך לנתח איך לנתח סיבתיות איך סיבה גורמת לתוצאה הסיבה של הסיבה הסיבה של משהו הסיבה שמשהו קורה יחסי סיבה ותוצאה כיצד לנתח לדעת למה לדעת למה משהו לדעת למה משהו קורה לדעת מה הסיבה לדעת מה הסיבה של משהו לדעת מה הסיבה שמשהו קורה למה משהו קורה לנתח לנתח סיבתיות מבנה של סיבה ותוצאה מה הסיבה מה הסיבה של משהו מה הסיבה שמשהו קורה משהו קורה ניתוח ניתוח סיבתיות סיבה סיבה גורמת לתוצאה סיבה ותוצאה סיבה של משהו סיבות סיבתיות תהליך תהליך סיבתי תהליך סיבתיות תהליכים תוצאות
פיתוח יכולת חשיבה אנליטית - איך לשפר את החשיבה? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח חשיבה מעמיקה? איך ליצור נושאי שיחה? איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? מהי שיחה מעמיקה? שיפור יכולת חשיבה
... ואז באפשרותך לשאול, ולמה קרתה סיבה Y כלשהי?! האם היא הייתה חייבת לקרות?! והאם הסיבה Y הייתה חייבת להוביל לתוצאה X?! ואולי התוצאה X קרתה בכלל בגלל משהו אחר לגמרי?! ובסיכומו של דבר, הרעיון הוא להראות, שיש מבנה של סיבתיות ושל סיבה ותוצאה בכל הרעיונות שהאדם מתבונן בהם. ויש מבנים של שאלות, שבאמצעותם ...
למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?
למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?
... - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה? עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה? אליעד כהן מסביר את החשיבות של השאלה למה? ואומר שמי שרוצה לחיות חיים טובים ולהגיע לאושר חייב ... שכל השאלות בעולם קיימות רק בגלל רעיון הנפרדות, כלומר, בגלל התפיסה שיש הבדל בין דברים שונים - קיים ולא קיים, סיבה ואין סיבה, טוב ורע וכו. למשל, השאלה למה העולם קיים? נובעת מכך שאנו מבחינים בין קיום לבין חוסר קיום. אך אם נתאר מצב היפותטי שבו אין הבדל בין קיים ללא קיים, בין סיבה לבין חוסר סיבה, אז לא יהיה מקום לשאלות כלל. השאלות קיימות רק בגלל תפיסת הנפרדות שלנו. מה לעשות כשמגיעים לנקודת ... להמשיך ולחקור דווקא את עצם קיום השאלה. אם אדם יגיע למצב שבו הוא ישאל למה יש בכלל שאלה? ויבין שהשאלה עצמה היא תוצאה של הפרדה מדומה, הוא יתחיל לפתוח את הראש לחשיבה מסוג חדש. אליעד ממליץ לחפש את האמת מתוך ראש פתוח ... את האמת זה לא לומר טוב, נגיד שאין הבדל ובזה נסגור את העניין, אלא דווקא ההפך. צריך לחקור את המשמעות של יש סיבה ואין סיבה, ולבדוק באמת אם יש הבדל או לא, ולמה. אם תבין למה המציאות היא כפי שהיא, תבין גם למה אתה רוצה ... שלא רק שלא תמצא תשובה, אלא שפשוט לא תוכל לשאול יותר. למה? כי תגלה באופן עמוק ובלתי אמצעי שאין באמת הבדל בין סיבה לאין סיבה, ובין קיים ללא קיים. הכל הוא ביטוי של דבר אחד ויחיד. במצב הזה, השאלה לא יכולה להתקיים, כי ... והגיע לאמת המוחלטת. למה המציאות קיימת? איך להבין את עצמי לעומק? איך לשאול שאלות נכון? מהי מהות האושר? מה הסיבה לרצונות שלי? מהי נפרדות ואחדות? האם יש הבדל בין סיבה לאין סיבה? עד מתי צריך האדם לשאול את עצמו למה ומה הסיבה? מי שרוצה לחיות טוב צריך להבין את עצמו. וכדי להבין צריך לשאול מה הסיבה שאני רוצה את הרצונות שלי, צריך לשאול מספיק פעמים למה אני רוצה את הדבר הזה? צריך לשאול מספיק ... למה חוקי הפיזיקה הם כך ולא אחרת? חוקי הפיזיקה צריכים להיות כפי שהם. מי החליט? אדם צריך לשאול את עצמו למה אין סיבה? יכל להיות שאין סיבה? נניח שהמציאות אקראית, האם תיאורטית יכול להיות שיש סיבה? כן, אבל למה המציאות היא מפרספקטיבה שאין סיבה אולי יש סיבה? אדם שרוצה להיות מאושר שתגיע למצב שלא תוכל לשאול למה. אם שאלת והגעת למצב שאין תשובה אסור לך להפסיק לשאול למה, זה שאין לך תשובה לא אומר שאין סיבה או אין תשובה. שאדם מגיע לנקודה שאין תשובה הוא צריך לשאול למה יש בכלל שאלה האדם צריך לשאול את עצמו למה, עד שלא יוכל לשאול למה. הוא יגלה שכל השאלות בעולם קיימות בגלל הנפרדות, השאלה למה העולם קיים היא תוצאה של נפרדות של קיים ולא קיים סיבה ואין סיבה. לו יצוייר קיים ולא קיים זה דבר אחד וסיבה ואין סיבה דבר אחד. אז לא היו שאלות. הסיבה של השאלות היא הנפרדות. וכאשר האדם מגיע לנקודת עצירה אם אין סיבה למה אין סיבה ואם יש
למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?
למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?
... - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה? למה האדם צריך לשאול את עצמו למה ללא הפסקה? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה בהרצאה היא: עד מתי צריך האדם להמשיך ולשאול את עצמו למה? מה הסיבה שצריך להמשיך לשאול למה, והאם יש נקודה שבה האדם יכול או צריך להפסיק לשאול את השאלה הזאת? אליעד מסביר שמי שרוצה באמת ... האדם חייב להבין את עצמו ואת הרצונות שלו על מנת לחיות חיים טובים ומאושרים. כדי להבין את הרצונות הללו, חייב האדם לברר מה הסיבה לכל רצון שלו. מדוע הוא רוצה דווקא את הדבר המסוים הזה ולא דבר אחר? למה הוא חושק דווקא במשהו מסוים ולא במשהו שונה? האם ... היא דווקא המהירות הנוכחית, ולא מהירות אחרת? מי החליט שהחוקים הפיזיקליים צריכים להיות יציבים וקבועים? האם באמת אין שום סיבה לכך, או שיש סיבה ואנחנו פשוט לא מבינים אותה? אליעד אומר כי האדם עשוי להגיע למצב שבו אין לו כבר תשובה לשאלות שהוא שואל. אבל זה שאין לו ... במציאות. כלומר, העובדה שיש הבדל בין דבר אחד לאחר יוצרת את השאלה. לדוגמה, אם לא היה הבדל בין קיים ללא קיים, או בין יש סיבה לאין סיבה, לא היה ניתן לשאול בכלל שאלות כמו למה המציאות קיימת? או מה הסיבה לדבר מסוים?. ברגע שהכל אחד ואין שום הבדל בין דברים, כל השאלות מתבטלות מאליהן. לכן, האדם צריך להמשיך לשאול ולחקור, ... יגיע להבנה אמיתית שכל השאלות מקורן בנפרדות, הוא יוכל לראות שכל השאלות הן ביטויים שונים לאותו הדבר, ואין באמת הבדל בין סיבה לאין סיבה. מה קורה כשהאדם מגיע לנקודת העצירה בשאלת הלמה? אליעד מדגיש שבנקודה שבה האדם אינו מוצא יותר תשובה לשאלותיו, עליו לא ... לעצמו ולהגיד שאין הבדל בין דברים, אלא הוא חייב לחוות את זה באמת. האדם חייב להבין בצורה כנה ועמוקה שאין באמת הבדל בין יש סיבה לאין סיבה, בין קיים ללא קיים. רק לאחר שהוא יבין זאת באמת, החוויה שלו תשתנה, והשאלה למה פשוט תיעלם מעצמה. החוויה האמיתית של ... האחדות. לסיום, אליעד מאחל למאזיניו יום של הבנת המציאות באמת ובאופן מלא, מתוך המשך חקירה בלתי פוסקת. למה לשאול שאלות? מהי הסיבה לקיום המציאות? איך להגיע להבנת האחדות? מדוע לשאול למה בלי הפסקה? מהי הנפרדות במציאות? האם יש סיבה לכל דבר? למה - עד מתי צריך האדם לשאול את עצמו למה, ומה הסיבה? היום אשיב על השאלה, עד מתי, צריך האדם לשאול את עצמו למה? ומה הסיבה? כפי שהסברתי, אדם הרוצה להיות מאושר, האדם צריך להתבונן ולהבין את עצמו. והיה והאדם ישאל את עצמו מספיק פעמים, למה? ומה הסיבה? הוא יבין האם זה מחויב המציאות, או לא מחויב. כל שאלה אחרת, כל נושא לבדוק אותו, האם הוא האמת? האם זה יכול להיות אחרת? והרבה פעמים האדם מגיע לנקודה שאין לו תשובה שזה אמור להיות כך ולא אחרת. אין סיבה שזה כך ולא אחרת, ולמה אין סיבה? והאם יש תיאורטית אפשרות שכן יש סיבה? מה נכון? והאדם מגיע למקום שאין לו מושג כבר מה נכון, מה ההפך, או הכל הפכים. אך האדם, אם הגיע למקום שאין לו כבר תשובה, זה לא אומר שאין סיבה, עליו להמשיך לשאול ושישאל את עצמו, אולי אין בכלל שאלה, או למה השאלה הזו קיימת בכלל? מה גורם לכך שבכלל יש שאלה, והאדם ... לו יותר שאלה, כי כל השאלות קיימות בכלל בגלל הנפרדות. זאת אומרת, שבעולם יש הבדלים בין דבר לדבר, וכל דבר מוגדר כנפרד. והסיבה של כל דבר ודבר, היא הנפרדות. ואם הגעת למקום שאין נפרדות, אין שתי ישויות, יש אחד בלבד, אז אין יותר שאלות, כי יש אחד, ... היא ביטוי של השאלה תת שאלה, למה המציאות היא כך ולא אחרת? ואדם צריך באופן אמיתי לשאול את עצמו, האם באמת אין הבדל בין יש סיבה לבין אין סיבה? ולא לצאת מידי חובה ולשקר את עצמך ולהגיד אז אין או יש סיבה זה לא משנה ואין הבדל על האדם להתעקש ולהמשיך לשאול עד שיקבל את המקום הכי פנימי, ולא לוותר ולהמשיך לסבול, להמשיך לחקור עד שתתקבל ההבנה של האחדות ואז הגילוי שבאמת אין או יש סיבה אחד הם, אך החוויה הזו חייבת לבוא מבפנים, ולא רק כאמירה מהפה אל החוץ. ואם האדם יחקור ויבקש רק ואך ורק את האמת, יבין ...
למה זה קורה לי? למה דברים קורים? מה הסיבה שבגללה הדברים קורים?
... זה קורה לי? למה דברים קורים? מה הסיבה שבגללה הדברים קורים? כפי שכבר ביארתי, כאשר קורים לאדם דברים ... מה שקורה לו. ואז האדם שואל את עצמו, למה זה קורה לי? , כדי לנסות להתחבר רגשית למצב שלו. ומי שרוצה לדעת למה הדברים קורים לו, עליו לנסות להסתכל על הסוף של הדברים. כי לכל דבר יש התחלה ויש סוף. ולכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה, וכל אירוע גורר אחריו אירוע אחר, עד התוצאה הסופית שכל הדברים שבעולם מובילים אליה. ומי שרוצה להבין למה ... בעיני שכלו, ולראות את הדבר שאליו כל הדברים מובילים. כי כל הדברים שבעולם, הם כולם תהליכים שיוצרים תוצאות שונות. אבל, כל התהליכים כולם, הם כולם חלקים של תהליך אחד גדול יותר. שהוא לכשעצמו גם לו יש סיבה ראשונה ותוצאה אחרונה. ומי שרוצה לדעת למה הדברים קורים לו, עליו לנסות לראות להיכן הדברים מובילים אותו. כי ... שכלו, את הקשר שיש בין מה שקורה לו כרגע, לבין האושר שלו בסוף הדרך. והאדם לא מבין את הקשר שיש בין הסיבה הראשונה של כל הסיבות, לבין התוצאה האחרונה של כל התוצאות. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא בכל דבר שקורה, הוא יודע להיכן הוא ... של כל הדברים. וכאשר האדם החכם מתבונן על הסוף של הסוף, על ידי זה הוא מוצא את הטוב שיש בכל דבר. כי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא כדי להשיג את התוצאה האחרונה של כל התוצאות. ומי שיודע מהי הסיבה הראשונה ומהי התוצאה האחרונה, הוא תמיד מרגיש טוב. והדרך לגלות את הסיבה הראשונה ואת התוצאה האחרונה, היא די פשוטה. כי על האדם ברמה המעשית והיום יומית, פשוט ... ולמה הם גורמים. לדוגמה: נניח שהאדם רואה אירוע כלשהו. על האדם לשאול את עצמו. למה זה קרה ומה הסיבה שבגללה זה קרה. ומה עכשיו יקרה בעקבות זה ומהי התוצאה של האירוע הזה. וכאשר האדם משפר את היכולת שלו להבין את הסיבה ואת התוצאה של הדברים השונים בעולם, על ידי זה בסופו של דבר, הוא מבין גם את הסיבה הראשונה ואת התוצאה האחרונה, ועל ידי זה הוא יודע למה זה קורה לו. ...
תשובות מוגדרות לשאלות, מה הסיבה ולמה נברא העולם, השאלה היא התשובה, להוכיח דבר והיפוכו, גם ההפך נכון
תשובות מוגדרות לשאלות, מה הסיבה ולמה נברא העולם, השאלה היא התשובה, להוכיח דבר והיפוכו, גם ההפך נכון
... מוגדרות לשאלות, מה הסיבה ולמה נברא העולם, השאלה היא התשובה, להוכיח דבר והיפוכו, גם ההפך ... לכל שאלה יש באמת תשובה מוגדרת? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלמרות שנהוג לחשוב שלכל שאלה יש תשובה חד - משמעית ומוגדרת, במציאות המצב מורכב יותר. הוא פותח ואומר שהסיבה לכך שהוא לעיתים לא עונה ישירות לשאלות היא לא סתם מקרית. כאשר אדם ... כשהאדם מגיע לשורש השכל? אליעד מסביר שכאשר אדם באמת מבין לעומק את המציאות, הוא מגיע להבנה שהכל אחד. כלומר, ברמה הגבוהה ביותר של השכל, אין כלל הבדל בין יש סיבה לבין אין סיבה, בין נברא ללא נברא, בין קיום לחוסר קיום. האדם שמגיע להבנה הזאת כבר לא מחפש תשובות לשאלות, כי הוא רואה שהשאלות עצמן אינן קיימות במובן המהותי. לדוגמה, אליעד מציג מצב שבו אדם שואל אותו מה הסיבה שהעולם קיים?. אם אליעד היה עונה באופן פשוט: יש סיבה ואין סיבה זה אותו הדבר, האדם לא היה מבין כלום. לכן אליעד אומר שצריך שהאדם ישאל את עצמו שאלות עמוקות יותר לגבי מהות הסיבה והאין סיבה, שיחקור ויבין בעצמו את משמעות המושגים האלה, ואז יגיע לתובנה שהשאלה עצמה כבר מכילה בתוכה את התשובה. זאת משום שהתשובה האמיתית היא ההבנה שאין שום הבדל בין שני הקצוות של הפרדוקס. איך מגיעים להבנה שאין הבדל בין סיבה לאין סיבה? אליעד מדגיש שהדרך היחידה להביא אדם להבנה שהשאלה היא התשובה ... אדם ששואל למה אני רוצה את מה שאני רוצה? צריך להתעמק בשאלה ולנסות להבין מה בכלל המשמעות של רצון. כשהוא יעמיק בשאלה הזאת, הוא יראה בעצמו שהרצון הראשון או הסיבה הראשונה הן בעצם מושגים בלתי מוגדרים. ואז, ברגע שהוא באמת מבין את השאלה, הוא כבר מבין את התשובה. ההבנה השורשית מביאה אותו למקום שבו השאלות כבר לא קיימות. מה המטרה הסופית של השאלות והתשובות? הסיבה שאליעד מדגיש שוב ושוב שהשאלה עצמה היא התשובה, היא כדי להביא את ... למעשה אחד. בנקודה הזאת, האדם משתחרר לגמרי מהצורך לקבל תשובות ומבין שהמציאות כולה היא שלמות אחת, ואין הבדל אמיתי בין האפשרויות השונות שהוא חשב שקיימות. מה הסיבה לקיום העולם? האם לכל שאלה יש תשובה? איך אפשר להוכיח דבר והיפוכו? ...
מודעות עצמית, איך להבין דברים? איך לחקור דברים? איך לברר את האמת? איך לגלות מה הסיבה? סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, סיבה אפשרית, סיבה מחויבת
מודעות עצמית, איך להבין דברים? איך לחקור דברים? איך לברר את האמת? איך לגלות מה הסיבה? סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, סיבה אפשרית, סיבה מחויבת
... איך לחקור דברים? איך לברר את האמת? איך לגלות מה הסיבה? סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, סיבה אפשרית, סיבה מחויבת איך להבין דברים לעומק ולברר את האמת בצורה מוחלטת? אליעד כהן מסביר לעומק כיצד לפתח מודעות עצמית, איך לחקור דברים ולהגיע להבנה עמוקה של האמת. הוא מדגיש את החשיבות של הבנת סיבתיות: מהי סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, סיבה אפשרית וסיבה מחויבת. על מנת להבין כל תהליך או כל סיבה, אדם צריך לשאול שאלות יסודיות, לחקור את התשובות, ולבדוק שוב ושוב עד שמגיעים לתשובה מוחלטת וברורה, כזו שאינה מותירה מקום לספקות. לדוגמה, ... תחושת חופש וילדות. אליעד מדגיש שכדי להבין מה באמת הסיבה לכך, צריך לחקור כל סיבה בנפרד ולבדוק אם היא אכן מחייבת את התוצאה. למשל, אם הסיבה היא תחושת משפחתיות, צריך לשאול האם רק ילדים במשפחה גורמים לכך, או שגם ילדים בשכונה יכולים לגרום לאותה תחושה. אם מתברר שגם ילדים בשכונה ... תחושת שמחה, אז כנראה שלא מדובר דווקא במשפחתיות אלא בסיבה אחרת, אולי השמחה עצמה. אליעד מביא דוגמה נוספת, כשאדם שואל את עצמו למה אני לובש דווקא מכנס שחור?. תשובה אפשרית יכולה להיות כי הצבע השחור גורם לו להרגיש טוב. בשלב זה, צריך לבדוק האם זו הסיבה האמיתית והיחידה, ואם כן, לשאול שאלה עמוקה יותר: ולמה אני רוצה להרגיש טוב בכלל?. כלומר, יש צורך לעבור משאלות פשוטות לשאלות עמוקות יותר, בכדי ... לרוב יגלה שאין לו באמת את הכלים לפתור אותם. מהי סיבה מחייבת ומהי סיבה מאפשרת? אליעד מסביר בהרחבה את ההבדל בין סיבה מחייבת לסיבה מאפשרת. סיבה מחייבת היא סיבה שמחייבת את התוצאה לקרות, אם הסיבה קיימת, התוצאה חייבת להתרחש. לעומתה, סיבה מאפשרת היא סיבה שהתוצאה יכולה להתרחש בעקבותיה, אך היא אינה בהכרח מחייבת את קיום התוצאה. לדוגמה, אם מישהו מרגיש רע כי פיטרו אותו מהעבודה, צריך לבדוק האם העובדה שפיטרו אותו היא אכן הסיבה המחייבת לתחושה הרעה שלו. האם בהכרח כל מי שמפוטר חייב להרגיש רע? אם התשובה שלילית, אז הפיטורין הם סיבה אפשרית, לא מחייבת. אדם שרוצה להבין את עצמו לעומק צריך תמיד לבדוק האם ה
מה הסיבה האמיתית? למה רע לך? לחקור את הרצון, סיבתיות, סיבה ותוצאה, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, איך לחקור רגשות? איך לחקור רצונות? איך להבין את עצמך? מודעות עצמית, התבוננות פנימית
מה הסיבה האמיתית? למה רע לך? לחקור את הרצון, סיבתיות, סיבה ותוצאה, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, איך לחקור רגשות? איך לחקור רצונות? איך להבין את עצמך? מודעות עצמית, התבוננות פנימית
... הסיבה האמיתית? למה רע לך? לחקור את הרצון, סיבתיות, סיבה ותוצאה, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, איך לחקור רגשות? איך לחקור רצונות? איך להבין את עצמך? מודעות עצמית, התבוננות פנימית מה הסיבה האמיתית לכך שרע לך בחיים? אליעד כהן עוסק בהרצאה בשאלה עמוקה וחשובה, מהי הסיבה האמיתית לכך שרע לך בחיים? הוא מסביר בצורה מפורטת את הצורך לחקור לעומק את הסיבות לרגשות ולרצונות שלנו, ומדגיש שעלינו להתבונן פנימה בצורה יסודית כדי להבין את עצמנו טוב יותר. ... כך, הוא מגיע לנקודה מעניינת ואומר שאם מישהו טוען שרע לו כי הוא מבדיל בין דברים, הוא צריך לשאול את עצמו לעומק האם זאת באמת הסיבה האמיתית. למשל, אדם עשוי לטעון שרע לו כי הוא מבין מה טוב ומה רע, אך אליעד מדגיש שאין זאת סיבה אמיתית או מחייבת. כי אם זה היה נכון, אז כל פעם שהיה מבדיל בין דברים, תמיד היה רע לו, וזה לא קורה. הוא נותן דוגמה פשוטה: אדם אומר שרע לו כי הוא לבד. אך אם הוא חושב שהסיבה לרגשותיו השליליים היא שהוא מבדיל בין יש לאין, הוא חייב לשאול את עצמו האם כל פעם שהוא לבד זה בהכרח רע לו? אם ישנם רגעים שבהם הוא לבד ולא רע לו, אז ההבדלה הזאת אינה הסיבה המחייבת את התחושה הרעה שלו. כך מתברר לו שהסיבה האמיתית היא אחרת, ועליו להמשיך לחקור פנימה. מה ההבדל בין סיבה מחייבת לסיבה מאפשרת? אליעד מפרט ומבהיר את ההבדל בין שני סוגי סיבות: סיבה מחייבת - סיבה שחייבת ליצור תוצאה ספציפית. לדוגמה, הפעולה החשבונית של 2+2 מחייבת את התוצאה 4. אין אפשרות אחרת, ולכן זו סיבה מחייבת. סיבה מאפשרת - זו סיבה שאינה מחייבת את התוצאה, אלא מאפשרת לה לקרות. לדוגמה, אדם עשוי לטעון כי רע לו כי הוריו הזניחו אותו בילדותו. אך העובדה שההורים הזניחו אותו אינה מחייבת שהוא בהכרח יחוש רע כשיהיה לבד בעתיד. יכול להיות מצב שבו הוא יהיה לבד ולא ירגיש רע כלל. אליעד מסביר שכאשר אדם מחפש את הסיבה לכך שרע לו, הוא חייב לבדוק שתי שאלות חשובות: האם הסיבה שהוא מצא היא בכלל נכונה? האם היא באמת התרחשה כפי שהוא מאמין? האם הסיבה הזאת מחייבת בהכרח את התחושה או התוצאה שהוא חווה? או שמדובר בסיבה שרק מאפשרת? האם הסיבות שאתה נותן לעצמך מחייבות או רק מאפשרות? כדי להבהיר את הנושא, אליעד נותן דוגמאות ספציפיות: לדוגמה, אדם חושב שהוא מרגיש רע כי הילדים שלו הלכו לים והוא ... ראשית, האם באמת הכרחי שכשהילדים ילכו לים, הוא ירגיש רע? שנית, האם באמת הם עלולים לטבוע? כך מתברר שייתכן שהפחד מטביעה הוא סיבה שמאפשרת לו להרגיש רע, אבל לא בהכרח מחייבת. הרי ייתכן שהם ייכנסו לים ולא יטבעו כלל, או שהוא לא יחשוב על כך וזה לא ישפיע עליו. עוד דוגמה שנותן אליעד היא אדם שמרגיש רע כשהוא לבד, והוא מאמין שהסיבה לכך היא שהוריו הזניחו אותו בילדותו. אליעד מדגיש שחייבים לבדוק שתי נקודות: ראשית, האם ההנחה שאכן ההורים הזניחו אותו נכונה? ושנית, האם העובדה שהוריו הזניחו אותו מחייבת את ... והתשובה היא לא, כי עובדתית יכול להיות מצב שבו אדם מוזנח ואינו מרגיש רע, או שלא תמיד כשהוא לבד הוא מרגיש רע. ולכן, זו אינה סיבה מחייבת אלא מאפשרת. איך לחקור את הסיבות לתחושות ולרצונות בצורה נכונה? אליעד מפרט את תהליך החקירה בצורה של שאלות שהתשובות אליהן צריכות להיות ברורות ומדויקות. הוא מדגיש את ...
למה דברים קורים? לחפש תשובה מוחלטת, לחפש תשובה יחסית, מה הסיבה של כל דבר? חיפוש הסיבה, השאלה הפנימית, שאלה בתוך שאלה
למה דברים קורים? לחפש תשובה מוחלטת, לחפש תשובה יחסית, מה הסיבה של כל דבר? חיפוש הסיבה, השאלה הפנימית, שאלה בתוך שאלה
... קורים? לחפש תשובה מוחלטת, לחפש תשובה יחסית, מה הסיבה של כל דבר? חיפוש הסיבה, השאלה הפנימית, שאלה בתוך שאלה למה דברים קורים דווקא בצורה מסוימת ולא אחרת? אליעד כהן מסביר ... משיג הן תשובות יחסיות. תשובה יחסית זו תשובה שמתארת סיבה מסוימת ביחס לזמן או מקום ספציפיים, כמו למשל לומר עכשיו רציתי להגיד זאת או פה החלטתי להדגיש את ... המיידית תהיה: כי כרגע זה מתאים, כי כרגע יש לכך סיבה. אבל הסיבה האמיתית היא עמוקה יותר: האדם מחפש משהו שמכריח אותו לפעול או לומר בצורה מסוימת, איזשהו עיקרון ... העמוקה והיסודית יותר, שקשורה להבנת מהות המציאות והסיבה האמיתית לשינוי שבה. בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש שכדי לפתור את השאלות הפנימיות האלו, יש להבין לעומק מדוע בכלל המציאות היא כזאת - מה הסיבה האמיתית לשינוי בין יש לאין. בלי להבין את זה, האדם ימשיך לחפש ולא יגיע למנוחה, כי התשובות ... מלא. למה דברים משתנים? איך למצוא תשובה מוחלטת? מה הסיבה של כל דבר? הסבר על סיבה ומסובב למה דווקא עכשיו ולא אחר כך? מה הקשר בין זמן ומקום? שאלה בתוך שאלה ...
איך למצוא את המהות? איך לזהות את המהות? מהי מהות? ההגדרה של מהות, איך לשאול שאלות? מה המהות של הדברים? מה הסיבה של הדברים? איך להבין אנשים? איך להבין תהליכים? איך להבין את עצמך?
איך למצוא את המהות? איך לזהות את המהות? מהי מהות? ההגדרה של מהות, איך לשאול שאלות? מה המהות של הדברים? מה הסיבה של הדברים? איך להבין אנשים? איך להבין תהליכים? איך להבין את עצמך?
... למצוא את המהות? איך לזהות את המהות? מהי מהות? ההגדרה של מהות, איך לשאול שאלות? מה המהות של הדברים? מה הסיבה של הדברים? איך להבין אנשים? איך להבין תהליכים? איך להבין את עצמך? מהי בכלל המהות ואיך למצוא אותה? אליעד כהן מסביר כי לפני שננסה להבין ... לדבר הזה להתקיים, הדבר שגורם לו להיות כפי שהוא ולא אחרת. אם ננסה להגדיר זאת בצורה פשוטה יותר, אפשר לומר שהמהות של הדבר היא הגורם לקיומו, הסיבה שבגללה הוא נמצא, הבסיס או המקור שמאפשר לדבר להתקיים ולהיות כפי שהוא. לדוגמה, כאשר אדם אומר משפט מסוים, כדי להבין את המהות של מה שהוא אומר, צריך לשאול: מה הסיבה שבגללה הוא אומר זאת? או מה מאפשר לו להגיד את הדבר הזה? ברגע שמצליחים לענות על השאלה הזו, מגלים את המהות האמיתית של הדברים, שהיא תמיד ... לי לחשוב כפי שאני חושב?, הוא מגיע להבנה העמוקה ביותר של עצמו, שבה כל החיצוניות מתבהרת והקונפליקטים הפנימיים נעלמים. התהליך הזה מוביל לתובנה שהסיבה לכל ההתנהגויות, המחשבות והרגשות היא במהות אחת פשוטה ובסיסית, שברגע שמבינים אותה, האדם מבין את כל המציאות שסביבו בצורה מלאה ושלמה. איך למצוא את המהות של דברים? מה זה מהות? איך להבין אנשים לעומק? מה מאפשר לדברים להתקיים? איך לשאול שאלות עומק? מהו המחויב הראשון? איך לזהות את הסיבה האמיתית של דברים? ...
סיבתיות, סיבה ותוצאה, לוגיקה, ניתוח הוכחה, ניתוח טענה, איך לנתח תהליך? איך לנתח חוקיות? איך להבין דברים? איך לברר את האמת? יחסי סיבה תוצאה, עיקרון הסיבתיות, למה דברים קורים? לגלות מה הסיבה
סיבתיות, סיבה ותוצאה, לוגיקה, ניתוח הוכחה, ניתוח טענה, איך לנתח תהליך? איך לנתח חוקיות? איך להבין דברים? איך לברר את האמת? יחסי סיבה תוצאה, עיקרון הסיבתיות, למה דברים קורים? לגלות מה הסיבה
סיבתיות, סיבה ותוצאה, לוגיקה, ניתוח הוכחה, ניתוח טענה, איך לנתח תהליך? איך לנתח חוקיות? איך להבין דברים? איך לברר את האמת? יחסי סיבה תוצאה, עיקרון הסיבתיות, למה דברים קורים? לגלות מה הסיבה איך לנתח תהליך בצורה נכונה באמצעות עיקרון הסיבתיות? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד אפשר לנתח תהליכים שונים, לברר את האמת ולהבין לעומק יחסי סיבה ותוצאה. נקודת המוצא היא שאדם רואה או חווה אירוע מסוים, ואז הוא שואל למה זה קורה? או מה הסיבה שזה קרה?. ההנחה הראשונית של רוב האנשים היא שלכל אירוע או תוצאה יש סיבה ספציפית. אליעד מסביר שכאשר מישהו טוען שדבר מסוים (א) הוא תוצאה של דבר אחר (ב), חשוב לא לקבל מיד את הטענה אלא לשאול שלוש שאלות עיקריות שדרכן ניתן לנתח את התהליך לעומק ולוודא את אמיתות הסיבתיות. מהן שלוש השאלות שצריך לשאול כדי לנתח סיבתיות? כדי לנתח יחסי סיבה ותוצאה בצורה מדויקת ועמוקה, אליעד כהן מציג שלוש שאלות מרכזיות ... בעקבותיו האירוע א? מדוע בכלל קרה האירוע ב? מה הסיבה שגרמה לאירוע ב עצמו להתרחש? אליעד מבהיר שכאשר בודקים סיבתיות יש צורך להיכנס לעומק, לא רק לשאול למה א קרה, אלא גם לבדוק מה עומד מאחורי הסיבה עצמה, ומה מחייב את התרחשות התוצאה. מה החשיבות של ניתוח הסיבתיות לעומק? אליעד מסביר שכאשר אנשים חוקרים סיבות, הם בדרך ... נוספות: האם הכעס שלי באמת חייב להיווצר רק כתוצאה מההצקה? , האם בכל פעם שמציקים לי, זה חייב לגרום לי לכעוס?, ומה בכלל גרם לכך ... יכול לרדת לעומק ולהגיע להבנה מלאה של התהליך והסיבתיות שמאחוריו. כך הוא מברר לעצמו את האמת באופן מוחלט ושלם יותר. דוגמאות להמחשת עיקרון הסיבתיות לעומק כדי להמחיש זאת, אליעד כהן נותן דוגמה נוספת: אנשים חושבים שהם רוצים ... הזו?. הוא טוען שרק הבנה עמוקה וברורה של הסיבה והתוצאה, כולל כל השלבים שבאמצע, תאפשר לאדם להבין באמת את עצמו ואת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיבתיות, סיבה ותוצאה, איך סיבה גורמת לתוצאה? איך לדעת מה הסיבה של משהו? איך לדעת למה משהו קורה? איך לדעת מה הסיבה שמשהו קורה? יחסי סיבה ותוצאה, הסיבה של הסיבה, תהליך סיבתי, מבנה של סיבה ותוצאה, ניתוח סיבתיות, איך לנתח סיבתיות?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מבנה של סיבתיות, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מבנה של סיבתיות, איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי מומלץ, מאמן מנטלי, אימון אישי לנוער בתחום מבנה של סיבתיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 08:43:45 - wesi1