9:39לבחור חברת קידום אתרים, ניתוח תהליכים, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, לתת אמון, נתינת אמון, קידום אתר באינטרנט, באיזו דרך ללכת? איך לבחור מורה דרך?
למה חשוב להבין את השיטות של חברת קידום האתרים?
אליעד כהן מסביר שישנם מצבים שבהם אדם מציע שירות, כגון חברת קידום אתרים, אך אינו מסביר מה בדיוק הוא עושה ואיך הוא מתכוון לבצע את העבודה. הוא שואל האם הגיוני לדרוש הסבר או שאין צורך להבין כיצד בדיוק העבודה תתבצע, כל עוד המטרה הסופית מושגת. לדוגמה, כשאדם שותה קוקה - קולה, הוא לא מבקש לדעת את הנוסחה המדויקת שלה, אלא רק נהנה מהמוצר הסופי. אך כשמדובר במישהו שמציע לקדם אתר ולקחת אחוזים, עולה השאלה אם יש צורך לדעת מה בדיוק הוא עושה או שאפשר לתת בו אמון מלא מבלי להבין את התהליך.
האם יש סיכון בלא לדעת מה עושה חברת הקידום?
אליעד מציג דוגמה של חברת קידום אתרים, ומסביר כי לגוגל עצמה יש המלצה להימנע מחברות שלא מסבירות את שיטת הקידום שלהן. ההיגיון של גוגל הוא שחברות שעובדות בשיטות לא מקובלות, כמו מניפולציות באלגוריתם, עלולות לגרום לנזק. אם גוגל מזהה קידום פסול, היא יכולה להעניש את האתר ו"להעיף אותו מהתוצאות". לכן, הוא אומר, לאינטרס שלך לדעת מה בדיוק החברה עושה, כדי להבטיח שהיא לא משתמשת בשיטות אסורות שעלולות לגרום לך נזק.
מתי נכון לתת אמון מלא בחברת קידום אתרים?
לדברי אליעד, ישנם מצבים שבהם אפשר וצריך לתת אמון מלא מבלי להבין לעומק את השיטה. דוגמה אחת לכך היא אם יש לך היכרות מוקדמת עם האדם או החברה שמציעה לך את השירות, ואתה כבר סומך על שיקול הדעת שלהם. במקרה כזה, אם האדם אומר לך: "סמוך עליי, אני יודע מה אני עושה", ואתה יודע בוודאות שהוא מתחשב באינטרסים שלך, אז אפשר לתת לו לעבוד ללא הסברים מפורטים על השיטות המדויקות שבהן הוא משתמש.
עם זאת, אליעד מדגיש שהסיטואציה הזאת נדירה, כי בדרך כלל יש לאנשים אינטרסים נוספים, מעבר לאינטרס הראשוני. לדוגמה, אם האדם שאותו שכרנו משתמש בשיטות שיכולות להביא תוצאות מהירות לטווח קצר, אך לגרום לנזק לטווח ארוך - חשוב לדעת זאת מראש. אליעד משווה זאת לפושעים שמעסיקים אנשים לעשות עבורם פעולות לא חוקיות, אך גם אז, הפושע אומר לעובד שלו: "תגיד לי בדיוק איך אתה הולך לעשות את זה, כדי שאני לא אפגע מזה בהמשך". כלומר, גם בעולם הפשע יש עניין לוודא שפעולותיו של העובד לא יגרמו לנזק למעסיק בטווח הארוך.
למה גוגל מזהירה מפני חברות שלא חושפות את השיטות שלהן?
אליעד מסביר שגוגל מנסה לשמור על אינטרס ברור שלה - שהאתרים יקדמו את עצמם בדרכים חוקיות ומקובלות, ולא דרך מניפולציות באלגוריתם. אם מישהו מקדם את האתר בשיטות פסולות, הוא בעצם פוגע באיכות התוצאות של גוגל, ולכן גוגל מזהירה שאם תתפסו, האתר שלכם עלול להיפגע באופן קשה. גוגל ממליצה על שקיפות בתהליכים של קידום אתרים, כדי להגן על עצמה וגם על בעלי האתרים עצמם.
מתי שאלות על שיטת העבודה יכולות להזיק לך?
אליעד מתייחס גם למקרים שבהם לא הגיוני או לא רצוי לשאול שאלות. למשל, במקרה שיש למישהו שיטה או פטנט ייחודי, שחשיפתו עלולה לגרום לנזק לאדם שהמציא את השיטה. במקרה כזה, אולי יהיה נכון לא לדעת את הפרטים המדויקים, אבל עדיין חשוב לוודא שאין נזק עתידי עבורך כתוצאה משימוש בשיטה זו.
לדברי אליעד, השאלה המרכזית היא תמיד: "מה העלות שלך לא לדעת מה בדיוק הוא עושה?" אם העלות נמוכה או לא קיימת, אולי לא חשוב לשאול. אך אם קיימת אפשרות אפילו קטנה לנזק, יש היגיון ברור בלדרוש הסבר ולוודא שלא יהיה נזק.
מה הקשר בין אמון אישי לבין מתן אמון מקצועי?
אליעד מציין שכאשר אנו פוגשים מישהו בפעם הראשונה, קשה מאוד לתת אמון מלא מבלי לשאול שאלות. אך כאשר יש היכרות אישית קודמת, והאדם הוכיח עצמו כאמין, סביר יותר לסמוך עליו באופן מלא, גם ללא הסברים נוספים. כלומר, מתן אמון בחברת קידום אתרים או באדם שמספק לך שירות מקצועי תלוי מאוד ברמת ההיכרות שלך איתו וברמת האמון הבסיסית שנוצרה מראש.
למה חשוב להגדיר מטרות לפני שבוחרים חברת קידום אתרים?
אליעד מדגיש את החשיבות של הגדרת מטרות ברורות מראש. לפני שמישהו מבטיח לך משהו, חשוב מאוד להבין בדיוק איזו תוצאה אתה רוצה לקבל. לדוגמה, אם מישהו מבטיח לך "אושר", אתה חייב לשאול אותו כיצד בדיוק הוא מתכוון לתת לך אושר, מכיוון שאם הוא מבטיח משהו שאינו ברור לחלוטין, יש חשש שהוא יפעל בשיטות שיכולות להזיק לך בטווח הארוך.
בסיכומו של דבר, אליעד מבהיר את החשיבות של להבין מה בדיוק נעשה מאחורי הקלעים, במיוחד כשיש חשש לנזק אפשרי, ומצד שני, מדגיש שלעיתים ניתן לתת אמון מלא אם האדם שהולכים איתו כבר הוכיח את עצמו כאמין לחלוטין.
אליעד כהן מסביר שישנם מצבים שבהם אדם מציע שירות, כגון חברת קידום אתרים, אך אינו מסביר מה בדיוק הוא עושה ואיך הוא מתכוון לבצע את העבודה. הוא שואל האם הגיוני לדרוש הסבר או שאין צורך להבין כיצד בדיוק העבודה תתבצע, כל עוד המטרה הסופית מושגת. לדוגמה, כשאדם שותה קוקה - קולה, הוא לא מבקש לדעת את הנוסחה המדויקת שלה, אלא רק נהנה מהמוצר הסופי. אך כשמדובר במישהו שמציע לקדם אתר ולקחת אחוזים, עולה השאלה אם יש צורך לדעת מה בדיוק הוא עושה או שאפשר לתת בו אמון מלא מבלי להבין את התהליך.
האם יש סיכון בלא לדעת מה עושה חברת הקידום?
אליעד מציג דוגמה של חברת קידום אתרים, ומסביר כי לגוגל עצמה יש המלצה להימנע מחברות שלא מסבירות את שיטת הקידום שלהן. ההיגיון של גוגל הוא שחברות שעובדות בשיטות לא מקובלות, כמו מניפולציות באלגוריתם, עלולות לגרום לנזק. אם גוגל מזהה קידום פסול, היא יכולה להעניש את האתר ו"להעיף אותו מהתוצאות". לכן, הוא אומר, לאינטרס שלך לדעת מה בדיוק החברה עושה, כדי להבטיח שהיא לא משתמשת בשיטות אסורות שעלולות לגרום לך נזק.
מתי נכון לתת אמון מלא בחברת קידום אתרים?
לדברי אליעד, ישנם מצבים שבהם אפשר וצריך לתת אמון מלא מבלי להבין לעומק את השיטה. דוגמה אחת לכך היא אם יש לך היכרות מוקדמת עם האדם או החברה שמציעה לך את השירות, ואתה כבר סומך על שיקול הדעת שלהם. במקרה כזה, אם האדם אומר לך: "סמוך עליי, אני יודע מה אני עושה", ואתה יודע בוודאות שהוא מתחשב באינטרסים שלך, אז אפשר לתת לו לעבוד ללא הסברים מפורטים על השיטות המדויקות שבהן הוא משתמש.
עם זאת, אליעד מדגיש שהסיטואציה הזאת נדירה, כי בדרך כלל יש לאנשים אינטרסים נוספים, מעבר לאינטרס הראשוני. לדוגמה, אם האדם שאותו שכרנו משתמש בשיטות שיכולות להביא תוצאות מהירות לטווח קצר, אך לגרום לנזק לטווח ארוך - חשוב לדעת זאת מראש. אליעד משווה זאת לפושעים שמעסיקים אנשים לעשות עבורם פעולות לא חוקיות, אך גם אז, הפושע אומר לעובד שלו: "תגיד לי בדיוק איך אתה הולך לעשות את זה, כדי שאני לא אפגע מזה בהמשך". כלומר, גם בעולם הפשע יש עניין לוודא שפעולותיו של העובד לא יגרמו לנזק למעסיק בטווח הארוך.
למה גוגל מזהירה מפני חברות שלא חושפות את השיטות שלהן?
אליעד מסביר שגוגל מנסה לשמור על אינטרס ברור שלה - שהאתרים יקדמו את עצמם בדרכים חוקיות ומקובלות, ולא דרך מניפולציות באלגוריתם. אם מישהו מקדם את האתר בשיטות פסולות, הוא בעצם פוגע באיכות התוצאות של גוגל, ולכן גוגל מזהירה שאם תתפסו, האתר שלכם עלול להיפגע באופן קשה. גוגל ממליצה על שקיפות בתהליכים של קידום אתרים, כדי להגן על עצמה וגם על בעלי האתרים עצמם.
מתי שאלות על שיטת העבודה יכולות להזיק לך?
אליעד מתייחס גם למקרים שבהם לא הגיוני או לא רצוי לשאול שאלות. למשל, במקרה שיש למישהו שיטה או פטנט ייחודי, שחשיפתו עלולה לגרום לנזק לאדם שהמציא את השיטה. במקרה כזה, אולי יהיה נכון לא לדעת את הפרטים המדויקים, אבל עדיין חשוב לוודא שאין נזק עתידי עבורך כתוצאה משימוש בשיטה זו.
לדברי אליעד, השאלה המרכזית היא תמיד: "מה העלות שלך לא לדעת מה בדיוק הוא עושה?" אם העלות נמוכה או לא קיימת, אולי לא חשוב לשאול. אך אם קיימת אפשרות אפילו קטנה לנזק, יש היגיון ברור בלדרוש הסבר ולוודא שלא יהיה נזק.
מה הקשר בין אמון אישי לבין מתן אמון מקצועי?
אליעד מציין שכאשר אנו פוגשים מישהו בפעם הראשונה, קשה מאוד לתת אמון מלא מבלי לשאול שאלות. אך כאשר יש היכרות אישית קודמת, והאדם הוכיח עצמו כאמין, סביר יותר לסמוך עליו באופן מלא, גם ללא הסברים נוספים. כלומר, מתן אמון בחברת קידום אתרים או באדם שמספק לך שירות מקצועי תלוי מאוד ברמת ההיכרות שלך איתו וברמת האמון הבסיסית שנוצרה מראש.
למה חשוב להגדיר מטרות לפני שבוחרים חברת קידום אתרים?
אליעד מדגיש את החשיבות של הגדרת מטרות ברורות מראש. לפני שמישהו מבטיח לך משהו, חשוב מאוד להבין בדיוק איזו תוצאה אתה רוצה לקבל. לדוגמה, אם מישהו מבטיח לך "אושר", אתה חייב לשאול אותו כיצד בדיוק הוא מתכוון לתת לך אושר, מכיוון שאם הוא מבטיח משהו שאינו ברור לחלוטין, יש חשש שהוא יפעל בשיטות שיכולות להזיק לך בטווח הארוך.
בסיכומו של דבר, אליעד מבהיר את החשיבות של להבין מה בדיוק נעשה מאחורי הקלעים, במיוחד כשיש חשש לנזק אפשרי, ומצד שני, מדגיש שלעיתים ניתן לתת אמון מלא אם האדם שהולכים איתו כבר הוכיח את עצמו כאמין לחלוטין.
- איך לבחור חברת קידום אתרים?
- למה חשוב לדעת מה חברת הקידום עושה?
- האם אפשר לסמוך על חברת קידום אתרים בלי לדעת את השיטה?
- מה הסיכונים בקידום אתרים לא חוקי?
- מתי נכון לתת אמון מלא באדם מקצועי?
- למה חשוב להגדיר מטרות לקידום אתר?