אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לשמור על ערנות ✔NLP / שכנוע - איך להשתמש בשאלות הסחה? איך להשתמש בשאלות הטעייה? איך לעשות מניפולציה? איך ליצור ספק אלטרנטיבי? איך לעשות הסחת הדעת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨NLP / שכנוע - איך להשתמש בשאלות הסחה? איך להשתמש בשאלות הטעייה? איך לעשות מניפולציה? איך ליצור ספק אלטרנטיבי? איך לעשות הסחת הדעת? איך לשתול מחשבות בת מודע? איך לגרום למישהו להאמין לך?
וכאן אבאר עוד דרך ועוד שיטה, איך באפשרותך לעשות מניפולציה על תת המודע של אדם אחר, ולשכנע אותו לחשוב / לעשות מה שאתה רוצה. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מנתב את תחושת הספק שלו, מהרעיון שאתה רוצה שהוא יאמין לך, אל רעיון אחר שמאמין ברעיון שלך.

ואבאר כאן גם: איך המוח של האדם מנתח את המידע שהוא שומע? ואבאר, מהן שאלות הסחה ושאלות הטעייה ואיך להשתמש בהן? ומהו ספק מהותי ומהו ספק צורני ומהו ספק אלטרנטיבי? ואסביר גם, מהן שאלות של צורה / שאלות מורכבות, ומהן שאלות של מהות / שאלות פשוטות ואיך להשתמש בהן בתהליך של שכנוע? ומהי שאלה צורנית ומהי שאלה מהותית? ואבאר איך לעזור לעצמך לקבל החלטות יותר נכונות עבור עצמך, באמצעות שאלות עצמיות? ואבאר איך לחזק את הספק האלטרנטיבי שאתה מציב לאדם? ואיך לגרום למישהו להאמין לך? ועוד.

ואסביר: כאשר אתה אומר למישהו רעיון כלשהו, אוטומטית תת המודע של השומע, מטיל ספק באינפורמציה שנתת לו ומנסה לבדוק, האם אכן זאת האמת, או שלא. וכאשר אתה רוצה שמישהו יסכים איתך ואתה מעביר לו מסר מסוים, מיד בתת המודע שלו מתעוררת תחושת חוסר אמון ורצון לבדוק את אמיתות המידע שמסרת לו.

וכדי לעשות על מישהו מניפולציה, לשם כך צריך לדעת איך לעקוף ולהשתיק את מערכת ההגנה של תת המודע שלו, שבודקת את אמיתות המידע שהוא מקבל. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מנתב את תחושת הספק שיש לאדם לגבי מה שאתה אומר לו, אל דבר אחר ואל רעיון אחר, שעצם הטלת הספק באותו הדבר, היא עצמה הבעת אמון ברעיון שלך.

לדוגמה (חינוך ילדים): נניח שאתה רוצה שהילד שלך יאכל ארוחת צהריים. עכשיו, אם תשאל אותו "האם אתה רוצה לאכול צהריים?", או אפילו לדוגמה תאמר לו "בא לאכול צהריים", בכל אחד מהמקרים בתת המודע של הילד, תהיה תחושת ספק לגבי הרצון לאכול צהריים. דהיינו, תת המודע של הילד ישאל את עצמו, האם אני רוצה לאכול צהריים.

לעומת זאת, באפשרותך לשאול את הילד שאלה אחרת ולומר לילד משפט אחר, שיעביר את הספק של הילד, למקום שבו בכל מקרה הוא מסכים עם מה שבאמת חשוב לך שהוא יסכים. לדוגמה: "מה אתה רוצה לאכול לארוחת צהריים?", שאז אתה בעצם מעביר מסר לתת המודע של הילד, שהספק הוא רק לגבי מה לאכול ולא לגבי האם לאכול. ואת הרצון של הילד להטיל ספק ולחשוב בחשיבה עצמאית לגבי מה שאתה אומר לו, את זה אתה מנתב אצלו לגבי מה לאכול, ולא לגבי האם לאכול.

כי הטלת ספק, היא לא רק מנגנון הגנה, אלא היא גם צורך רגשי של האדם, שרוצה להרגיש שהוא מחליט בכוחות עצמו ושאף אחד לא מחליט לו מה לעשות וכיו"ב. ואז את הצורך הרגשי של האדם להטיל בך ספק, את זה אתה מנתב אצלו למקום שבו זה אפשרי מבחינתך שהוא יטיל ספק, כגון לדוגמה מה לאכול לארוחת צהריים. ולא למקום שלא נוח לך שהוא יטיל ספק, כגון האם בכלל לאכול צהריים.

ויש כאן רמת תחכום נוספת, והיא שבאפשרותך עוד יותר להרחיק את הספק מהמקום שבו אתה לא רוצה שהאדם השני יטיל ספק. כגון לדוגמה, המשפט שאומר "מה אתה רוצה לאכול לארוחת צהריים", שהוא בעצם מעביר את הפוקוס של השומע, מהשאלה האם אתה רוצה לאכול, לשאלה מה אתה רוצה לאכול, שההתלבטות בה, בכל מקרה מסכימה עם זה שהוא רוצה לאכול. אבל עדיין יש בה חיסרון. כי כאשר האדם חושב על "מה לאכול", המרחק מהשאלה "מה לאכול", לשאלה "האם לאכול", המרחק מהספק שאתה מוכן שהוא יחשוב עליו, אל הספק שאתה לא מוכן שהוא יחשוב עליו, המרחק הזה הוא לא כ"כ גדול. וכאשר אתה אומר לילד "מה אתה רוצה לאכול", עדיין אתה לא מספיק מרחיק אותו מהספק של "האם לאכול".

ולשם כך יש אפשרות לעשות את המניפולציה בצורה יותר מתוחכמת, שבה אתה מרחיק את תחושת הספק שבתת המודע של השומע, למקום רחוק יותר מהמקום שאליו אתה לא רוצה שהוא יסתכל. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה הופך את הספק האלטרנטיבי שאתה מציג בפניו, ליותר ממשי וליותר מוחשי.

לדוגמה: במקום לשאול "מה אתה רוצה לאכול לארוחת צהריים", תשאל "מה אתה רוצה מעדיף לאכול לארוחת צהריים, אוכל מסוג 1 או אוכל מסוג 2 או אולי בכלל אתה מעדיף לאכול אוכל מסוג 3" וכיו"ב (בהמשך אסביר את ההבדל בין רוצה לבין מעדיף). כאשר הניסוח של השאלה, לוקח בעצם את תחושת הספק האלטרנטיבי שאתה יוצר לאדם, ומעצים אותה והופך אותה ליותר ממשית, כדי שהאדם יתמקד בספק האלטרנטיבי, במקום בספק המהותי לגבי מה שאתה אומר לו.

כי יש שני סוגים של ספק. יש ספק מהותי (שאלות של צורה / שאלה צורנית), שהוא ספק שעוסק במהות של הדבר. ויש ספק צורני (שאלות של מהות / שאלה מהותית), שהוא ספק שעוסק בצורה החיצונית של הדבר, אך מסכים עם המהות של הדבר. וכל ספק צורני, שעוסק בצורה החיצונית של הדבר, יכול להיות ספק אלטרנטיבי לספק המהותי.

דהיינו, בכל פעם שאתה רוצה לגרום למישהו לא להטיל ספק מהותי באופן מהותי לגבי מה שאתה אומר, אז תיצור עבורו ספק צורני שיהיה עבורו ספק אלטרנטיבי לספק המהותי. ואיך ליצור ספק צורני?

תשובה: על ידי זה שאתה לוקח את הדבר שאתה רוצה שהוא יסכים איתך, ואתה משלב אותו בתוך משפט שאלה, כאשר בעצם השאלה עצמה, יש הסכמה מהותית עם מה שאתה רוצה שהוא יסכים איתך. כי בשאלה מה אתה רוצה לאכול X או Y? יש בעצם הסכמה מהותית שהוא באמת רוצה לאכול.

ומה לאכול, זאת בעצם צורה, של המהות שהיא לאכול. וכאשר המחשבה של האדם חושבת על הצורה של מה לאכול, בעצם אין לאדם ספק לגבי המהות של האם בכלל לאכול.

ובנוסף כפי שכבר אמרתי, את הספק הצורני שעוסק בספק לגבי צורה של המהות של הדבר שאתה רוצה לשתול במחשבה של השומע, את הספק הזה באפשרותך להרחיב אותו ולהפוך אותו ליותר ממשי, כדי שהאדם יתמקד בו כמה שיותר. כגון בדוגמה הנ"ל, להרחיב ולפרט את השאלה לגבי הצורה של מה לאכול, כדי למקד את הספק במה לאכול, ולא באם לאכול.

ובפועל, כאשר אתה רוצה לשכנע מישהו במשהו, קח את המהות של מה שאתה רוצה לשכנע אותו. ותשאל את עצמך, אם הוא היה מסכים איתי על הדבר, איזה ספק נוסף היה יכול להיות לו בעקבות ההסכמה שלו עם הרעיון שאני רוצה שהוא יסכים איתי. לדוגמה: אתה רוצה לשכנע מישהו לפגוש אותך. עכשיו תשאל את עצמך, אם הוא היה רוצה לפגוש אותי, איזה ספק היה יכול להיווצר אצלו, בעקבות זה שהוא רוצה לפגוש אותי.

תשובה אפשרית: אם הוא היה רוצה לפגוש אותי, היה יכול להיווצר לו ספק לגבי איפה / מתי לפגוש אותי וכיו"ב.

ואז, כאשר אתה רוצה לשכנע אותו לפגוש אותך, אז במקום לדבר איתו על הרצון לפגוש אותך, תדבר איתו על מתי / איפה הוא רוצה להיפגש. וככל שתפרט יותר את שאלת ההסחה...
אמונה לשכנע מישהו להאמין לשתול מחשבות בת מודע שכנוע סמוי איך לדעת מה מישהו רוצה איך לשאול שאלות מורכבות מה הוא באמת רוצה רעיונות לשמור לשכנע מישהו להאמין לך לעשות מניפולציה nlp nlp שכנוע איך לגרום איך לגרום למישהו להאמין איך לגרום למישהו להאמין לך איך להשתמש איך ליצור ספק איך לעשות הסחת הדעת איך לעשות מניפולציה איך לעשות מניפולציות איך לשכנע בחורה איך לשכנע מישהו איך לשתול איך לשתול מחשבות אלטרנטיבות אפשרויות דעת הסחת דעת הסחת הדעת חוסר ודאות חוסר וודאות לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום למישהו להאמין לגרום למישהו להאמין לך להאמין להאמין לך להשתמש ליצור ליצור ספק לעשות מניפולציה לשאול לשאול שאלות לשכנע מישהו לשכנע מישהו להאמין לשכנע מישהו להאמין לך לשתול לשתול מחשבות לשתול מחשבות בת מודע מודעות מחשבות מניפולציה מניפולציות נלפ ספק ספק אלטרנטיבי ספקות שאלה שאלות שאלות הטעייה שכנוע שתילת מחשבות
טיפים לפיתוח שיחה, טיפים לניהול שיחה, איך לפתח שיחה זורמת? איך לפתח שיחה נעימה? איך לפתח שיחה טובה? איך ליצור אוירה נעימה? איך לדבר עם אנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית
טיפים לפיתוח שיחה, טיפים לניהול שיחה, איך לפתח שיחה זורמת? איך לפתח שיחה נעימה? איך לפתח שיחה טובה? איך ליצור אוירה נעימה? איך לדבר עם אנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית
... כי הצלחת לגרום לו להרגיש בנוח עם עצמו ועם הנושא המדובר, בשונה ממה שקורה לו עם אנשים אחרים. איך לשמור על ערנות וקשב בשיחה? אליעד כהן מציין שהמיומנות האמיתית בפיתוח שיחה טובה אינה רק ביכולת להאריך את השיחה, אלא ביכולת להיות ערניים וקשובים לצד השני. המטרה היא לא רק ...
ניתוח תהליך, מהירות הורגת, נסיעה מסוכנת, זהירות בדרכים, הגבלת מהירות הנסיעה, מהירות לא חוקית, נסיעה בלי חגורת בטיחות, נסיעה לפי תנאי הדרך, חלק 2
ניתוח תהליך, מהירות הורגת, נסיעה מסוכנת, זהירות בדרכים, הגבלת מהירות הנסיעה, מהירות לא חוקית, נסיעה בלי חגורת בטיחות, נסיעה לפי תנאי הדרך, חלק 2
... אך הזזה זהה במהירות גבוהה עלולה לגרום לתוצאות קטלניות. מצד אחד, אליעד מסביר שנהיגה במהירות גבוהה מחייבת את הנהג להיות במתח גבוה מאוד, מה שמוביל להתעייפות מהירה יותר. ככל שהנהג מתאמץ לשמור על ערנות, העייפות גוברת, ובכך נוצר מצב שבו המוח מתאמץ יתר על המידה ועלול לעשות טעויות קריטיות. מצד שני, אליעד מציין נקודה חשובה נוספת: השימוש ...
ניהול עובדים בארגון, ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלי משנה? איך לנהל סגני מנהל? למה חשוב למנהל להיות גם פועל? למה חשוב למנהל לרדת לשטח? איך לנהל שרשרת ניהולית? איך לנהל את המנהלים שתחתיך? למה חשוב למנהל ללכלך את הידיים?
ניהול עובדים בארגון, ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלי משנה? איך לנהל סגני מנהל? למה חשוב למנהל להיות גם פועל? למה חשוב למנהל לרדת לשטח? איך לנהל שרשרת ניהולית? איך לנהל את המנהלים שתחתיך? למה חשוב למנהל ללכלך את הידיים?
... שהכל מתבצע בצורה מושלמת. עם זאת, המציאות שונה. מנהל לא יכול לבצע לבד את העבודה של כל העובדים שמתחתיו. לכן יש צורך במנהלים נוספים שינהלו תחתיו, אך גם כאן, מנהל אחראי חייב לשמור על ערנות, לבקר בשטח בעצמו, ולבצע בפועל את משימות העובדים מפעם לפעם, כדי לשפר באופן מתמשך את ניהול השרשרת בארגון. לסיכום, מה המסר המרכזי של אליעד כהן בניהול ...
התחדשות, איך לחיות כמה שיותר? איך לחיות חיים ארוכים? איך להאריך את תוחלת החיים? איך לחיות יותר זמן? מה זה חיים? מה זה מוות? מה זה מת חי? זומבי, מתים מהלכים, אל תהיה מת מהלך, איך להתחדש כל הזמן? אל תהיה זקן, פעולות אוטומטיות
התחדשות, איך לחיות כמה שיותר? איך לחיות חיים ארוכים? איך להאריך את תוחלת החיים? איך לחיות יותר זמן? מה זה חיים? מה זה מוות? מה זה מת חי? זומבי, מתים מהלכים, אל תהיה מת מהלך, איך להתחדש כל הזמן? אל תהיה זקן, פעולות אוטומטיות
... על מה שהם עושים, לא חווים שינוי אמיתי, אלא עושים את אותם הדברים שוב ושוב, בדיוק כמו רובוטים. הם אינם מרגישים שום שינוי בתודעה שלהם, וזהו מצב של שינה בחיים. רבי נחמן עצמו ממליץ לשמור על ערנות תודעתית ולחפש כל הזמן התחדשות. האם המטרה היא לחיות יותר זמן או לחיות חיים מלאים? אליעד ...
סיבתיות - אפשרויות אין סופיות - התחדשות אין סופית
... - אפשרויות אין סופיות - התחדשות אין סופית לפעמים, האדם בטוח שמשהו יקרה. והאדם ... ויש מרחב מקום וזמן אין סופי, עם אין סוף אפשרויות. ורצף אפשרויות שחוזר על עצמו, מצטייר לאדם, כרצף של סיבה ותוצאה. אבל באמת, אין שום ... יכולה להוביל לכל תוצאה שהיא. ויש אין סוף אפשרויות . ופוטנציאל הצורות האפשריות, הוא קיים תמיד. ומי שהוא מספיק חכם, הוא ...
מה לא יכול להיות? אין אפשרות, יש אפשרות, חוקי הטבע, חוקי המציאות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה, הסתברות, הכל יכול להיות, ניסים, סיבתיות, סיבה ותוצאה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי
מה לא יכול להיות? אין אפשרות, יש אפשרות, חוקי הטבע, חוקי המציאות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה, הסתברות, הכל יכול להיות, ניסים, סיבתיות, סיבה ותוצאה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי
... חוקי הטבע, חוקי המציאות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה, הסתברות, הכל יכול להיות, ניסים, סיבתיות, סיבה ותוצאה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי מה לא יכול להיות? איך עוברים מגבולות הפיזיקה והטבע? במהלך ההרצאה, אליעד עוסק בשאלות פילוסופיות לגבי מהות המציאות, הפוטנציאל והאפשרויות הקיימות במציאות שלנו, תוך עיסוק ... את הסיבתיות והסיבה והתוצאה. אליעד פותח בשאלה מה באמת לא יכול להיות. הוא מבהיר כי יש מציאות שבה קיימות אין סוף אפשרויות - הפוטנציאל במציאות הוא אינסופי, ... החוקים שאנחנו מכירים היום. הוא מתאר את הרעיון שהמציאות עשויה לכלול אינסוף זמן ומקום, וכל נקודה בתוכה עשויה להכיל אפשרויות אינסופיות. בהמשך, אליעד מסביר את ... דוגמה על טמפרטורה: למרות שלא ייתכן שיתקיימו בו זמנית טמפרטורות קיצוניות, כמו חום וקרח באותו מקום ובזמן, יש אינסוף אפשרויות אחרות של טמפרטורות שעשויות ...
אפשרויות בחירה ללקוח, לתת ללקוח אפשרות בחירה, לתת ללקוח אפשרות לבחור, שיטות מכירה, שיטות שכנוע, לשכנע לקוח, לגרום ללקוח לקנות, אפשרות הבחירה, בחירה טוב או רע, איך לשכנע לקוח?
אפשרויות בחירה ללקוח, לתת ללקוח אפשרות בחירה, לתת ללקוח אפשרות לבחור, שיטות מכירה, שיטות שכנוע, לשכנע לקוח, לגרום ללקוח לקנות, אפשרות הבחירה, בחירה טוב או רע, איך לשכנע לקוח?
אפשרויות בחירה ללקוח, לתת ללקוח אפשרות בחירה, לתת ללקוח אפשרות לבחור, שיטות מכירה, שיטות שכנוע, לשכנע לקוח, לגרום ללקוח לקנות, אפשרות הבחירה, בחירה טוב או רע, איך לשכנע לקוח? האם להציע ללקוח אפשרות אחת או מספר אפשרויות? כאשר אנו עוסקים בשיטות מכירה ושכנוע לקוחות, עולה השאלה האם כדאי להציע ללקוח אפשרות אחת בלבד או מספר אפשרויות. אליעד כהן מסביר שאין לשאלה זו תשובה מוחלטת והיא תלויה במשתנים רבים, בעיקר בהעדפות הלקוח ובסיטואציה ... יחליט אם זה מתאים לו. החיסרון הוא שאם הכיסא אינו מתאים ללקוח, אין אלטרנטיבה נוספת להציע, והלקוח פשוט יבחר לא לקנות. יתרון נוסף במצב בו מוצעת רק אפשרות אחת, הוא שהלקוח אינו חש ... שני, קיים תמיד סיכון שהלקוח ידחה את המוצר כי הוא מדמיין או מכיר אפשרויות טובות יותר, אפילו אם הן אינן מוצגות כרגע. אליעד מסביר שגם כאשר ישנה אפשרות אחת, הלקוח תמיד מבצע בראשו ... מצב טהור בו הוא לא ישווה כלל. מה היתרונות והחסרונות בהצגת מספר אפשרויות ללקוח? אליעד כהן מסביר שהיתרון הברור של הצגת מספר אפשרויות ללקוח הוא שהלקוח יכול לבחור בדיוק את מה שמתאים לו מבין מגוון אפשרויות. למשל, אם אדם מגיע לקנות כיסא ומציעים לו כמה סוגים, הוא יכול לבחור את זה שהכי מתאים לצרכיו ולהעדפותיו האישיות. החיסרון, לעומת זאת, הוא שברגע שמוצגות מספר אפשרויות, הלקוח מתחיל להשוות ביניהן ומיד מבחין בחסרונות של כל אחת מהאפשרויות המוצעות. כתוצאה מכך, כל אפשרות נראית פחות אטרקטיבית, כי היא בהכרח מושווית לאפשרות אחרת שנראית טוב יותר ... חש שהוא נאלץ להתפשר, משום שכל בחירה כרוכה בוויתור על היתרונות של האפשרויות האחרות. אליעד מדגיש שכל פעם שהמוכר מציע אפשרות נוספת, זה יוצר תהליך מחשבתי אצל הלקוח שבו הוא תוהה אם אולי יש משהו טוב יותר שמסתתר מאחורי האפשרויות שעוד לא נחשפו לו, מה שעלול להוביל לתחושה מתמשכת של ספק ואי - החלטיות. האם קיים מצב אידיאלי בו אפשר להרוויח את היתרונות של שתי השיטות? לדברי אליעד, מצב אידיאלי ... להציג ללקוח אפשרות אחת בלבד תחילה, ואם הוא דוחה אותה - אז להציע אפשרויות נוספות. אך גם כאן ישנו חיסרון משמעותי, כי כאשר מוצגות אפשרויות נוספות לאחר דחיית האפשרות הראשונה, הלקוח עלול להניח שישנן אפשרויות טובות עוד יותר שהמוכר עדיין לא חשף. במצב כזה הלקוח עלול להמשיך לחפש אלטרנטיבות ולפתח ספקות נוספים. אליעד כהן מסביר שאין שום תשובה מוחלטת לשאלה אם להציע אפשרות אחת או מספר אפשרויות, ולכן יש צורך בזיהוי העדפות הלקוח ובהבנת המצב הספציפי. יש לקוחות המעדיפים מבחר גדול של אפשרויות, בעוד אחרים יעדיפו אפשרות אחת ברורה ומוגדרת. איך לקוח חווה בחירה כאשר יש הרבה אפשרויות? באמצעות דוגמה של צפייה בסרט בקולנוע, אליעד ממחיש שלעיתים ריבוי אפשרויות עלול לגרום ללקוח להימנע מלקבל החלטה כלל. לדוגמה, אם בקולנוע יש רק סרט אחד, הלקוח יבחר בקלות אם לראות ... סרט הוא מבחין בחסרונות ביחס לסרטים האחרים. כלומר, דווקא הריבוי של האפשרויות מביא לתחושת החמצה והתפשרות, ובסופו של דבר יכול לגרום ללקוח להימנע מקנייה או מבחירה בכלל. האם יש תשובה מוחלטת לשאלה כמה אפשרויות להציע? אליעד מדגיש באופן מפורש שאין תשובה מוחלטת לשאלה זו, שכן ההחלטה תלויה בהעדפות האישיות של כל ... לפעמים עדיף להציע אפשרות אחת ברורה, ולפעמים דווקא הצגת מגוון אפשרויות תהיה הגישה הטובה יותר. מה שחשוב הוא להיות מודעים להשלכות הפסיכולוגיות של כל שיטה ולהתאים את ההחלטה ... ההצגה והבחירה בהתאם לצרכיו. שיטות מכירה היתרונות והחסרונות בהצגת אפשרויות רבות ללקוח איך לשכנע לקוח לקנות? אפשרות בחירה ללקוח שיטות
יש אפשרות שאין אפשרות, מהי אפשרות? מהו פוטנציאל? אין סוף אפשרויות, אפשרויות מנוגדות, פוטנציאל אין סופי, אין אפשרות שאין אפשרות, לפני הפוטנציאל של המציאות, פוטנציאל מנוגד
יש אפשרות שאין אפשרות, מהי אפשרות? מהו פוטנציאל? אין סוף אפשרויות, אפשרויות מנוגדות, פוטנציאל אין סופי, אין אפשרות שאין אפשרות, לפני הפוטנציאל של המציאות, פוטנציאל מנוגד
... מהו פוטנציאל? אין סוף אפשרויות, אפשרויות מנוגדות, פוטנציאל אין סופי, אין אפשרות שאין אפשרות, לפני הפוטנציאל של המציאות, פוטנציאל מנוגד מהי אפשרות ומהו פוטנציאל? אפשרות היא היכולת של דבר ... שני, הוא המרחב הכולל של כל האפשרויות, כלומר, כל מה שיכול לקרות, אך עדיין לא קרה בפועל. בעוד שהאפשרות מתייחסת לתוצאה אפשרית של מצב, הפוטנציאל מתאר את כל התחום של האפשרויות שלא התגשמו. האם קיימת אפשרות שלא תהיה אפשרות? השאלה הזו מתמקדת במציאות שבה לא קיימת שום אפשרות. מה שמעניין בה היא שהתשובה לכאורה היא לא, משום שיכולתנו לדמיין אפשרות ... מצב שבו אין אפשרות. כיצד אפשרויות מנוגדות מתקיימות יחד? במציאות שלנו, לעיתים קיים מצב שבו אפשרויות מנוגדות מתקיימות בו זמנית. דוגמה לכך היא המחשבה על כיסא שנמצא בחדר, ובאותה מידה קיימת גם האפשרות שלא יהיה שם כיסא. איך אפשר להבין זאת? הדרך שבה ניתן להסביר זאת היא ... מציאות. ברמה של הפוטנציאל, כל האפשרויות קיימות בו זמנית, אך ברמה של המציאות הממשית רק אחת מהן מתממשת. מה הקשר בין אפשרויות לרצון ובחירה? כאשר אדם אומר אני רוצה להיות מאושר, הוא למעשה מציין אפשרות מסוימת, ומאחורי הרצון עומדת הבחירה במציאות אפשרית אחת מתוך רבות. עצם קיומו של רצון מעיד על כך ... שלא להיות מאושר. הבנת האפשרויות הרבות שמציב הרצון יכולה להוביל להבנה שאין הכרח להיות מאושר, ושהרצון הוא למעשה תוצאה של האפשרויות השונות. אדם מבין שאין מחויבות לרצות משהו מסוים, אלא שכל רצון הוא תוצאה של בחירה באחת האפשרויות מתוך המגוון האפשרי. מה משמעות הפוטנציאל האינסופי? הפוטנציאל האינסופי של המציאות מתאר את העובדה שבמציאות תמיד קיימת האפשרות לשינוי. כל אפשרות שניתן לדמיין יכולה להתממש, ... הם תוצאה של היכולת לדמיין אפשרויות בלתי מוגבלות, אשר כל אחת מהן יכולה להתגשם. השאלה אם אפשרות של חוסר אפשרות קיימת או לא, מצביעה על כך שכל מצב אפשרי, משום שתשובתנו לשאלה זו היא עצמה אפשרות. מהי אפשרות ... שלא תהיה אפשרות? כיצד אפשרויות מנוגדות מתקיימות יחד? מה הקשר בין אפשרויות לרצון ובחירה? מה משמעות הפוטנציאל האינסופי? מהי אפשרות ומהו פוטנציאל? אפשרות היא היכולת של דבר להתקיים או לא להתקיים. זהו מושג מרכזי שמתייחס לכל מה שיכול לקרות. לעומת ... הוא המרחב הכולל של כל האפשרויות - כל מה שיכול לקרות, אך עדיין לא קרה בפועל. במציאות שלנו קיימות אינסוף אפשרויות, וכל דבר שאנו חווים הוא תוצאה של אפשרות מסוימת שהפכה למציאות. ישנן אפשרויות מנוגדות - דבר אחד יכול להיות וגם לא להיות בו - זמנית, לפחות ברמה התיאורטית. השאלה שעולה היא כיצד אפשרויות מנוגדות מתקיימות יחד? כיצד ישנה אפשרות לדבר אחד, ובה בעת גם אפשרות הפוכה לו? האם קיימת אפשרות שלא תהיה אפשרות? השאלה המרכזית הנדונה היא האם ניתן לדמיין מצב שבו אין ... אפשרות. האם המציאות מחייבת אפשרויות? המציאות כפי שאנו חווים אותה כוללת אינסוף אפשרויות. בכל רגע נתון, קיימת אפשרות שהמציאות תהיה שונה. למשל, אם יש בחדר כיסא, קיימת גם האפשרות שלא יהיה שם כיסא. אך מה מאפשר את האפשרויות האלו? מה גורם לכך שדברים יכולים להיות או לא להיות? השאלה הזו מובילה אותנו לרעיון שהמציאות עצמה מחייבת אפשרויות. אם לא הייתה אפשרות, אז גם לא הייתה מציאות. כלומר, קיומה של המציאות מחייב שתהיינה אפשרויות שונות. הפוטנציאל של המציאות הוא אינסופי, ולכן תמיד קיימת האפשרות שמשהו ישתנה. האם ישנו מצב שבו אין הבדל בין אפשרויות? כדי שמשהו יהיה אפשרי, צריך להיות הבדל בין מצבים שונים. למשל, אם יש כיסא, חייבת להיות הבחנה בינו לבין מצב שבו אין כיסא. אך אם נגיע לנקודה שבה אין הבדל בין האפשרויות - האם ניתן בכלל לדבר על אפשרות? לדוגמה, אם היינו חיים בעולם שבו אין הבדל בין יש לאין, האם היה אפשר לדבר על כך שיש פוטנציאל? בעולם כזה, גם האפשרות עצמה לא הייתה מובחנת, ... זהו מצב שבו אין הפרדה בין אפשרויות שונות, ולכן אין משמעות לדיון על קיום או חוסר קיום. מה קורה כשאפשרויות מנוגדות מתקיימות יחד? אחת הבעיות המרכזיות היא הסתירה הלוגית הנראית כשאפשרויות מנוגדות מתקיימות יחד. לדוגמה, אם במקום אחד יש כיסא ובו - זמנית אין כיסא, כיצד ניתן להבין זאת? ישנם מצבים שבהם הסתירה נראית רק לכאורה, משום שההבדל הוא רק בנקודת המבט ... מנקודת מבט של פוטנציאל, כל האפשרויות קיימות בו - זמנית. אך כאשר אנו מתבוננים על הדברים מתוך המציאות הממשית, רק אפשרות אחת מתקיימת בפועל. כלומר, הסתירה נפתרת בכך שהדבר שנראה כסותר, למעשה מתקיים ברמות שונות ... כיצד ניתן לעבור בין אפשרויות? המעבר בין אפשרויות מתרחש כאשר משהו הופך מפוטנציאל למציאות. לדוגמה, אם יש לי בחדר מקום ריק, זה מאפשר לי להכניס לשם כיסא. כל עוד יש אפשרות, קיימת היכולת שהמציאות תשתנה. אך אם לא הייתה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על NLP / שכנוע - איך להשתמש בשאלות הסחה? איך להשתמש בשאלות הטעייה? איך לעשות מניפולציה? איך ליצור ספק אלטרנטיבי? איך לעשות הסחת הדעת? איך לשתול מחשבות בת מודע? איך לגרום למישהו להאמין לך?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לשמור על ערנות, למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לשמור על ערנות, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לאורח חיים בריא, גישור, מאמן אישי למנהלים בתחום לשמור על ערנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 04:59:45 - wesi1