אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה השכל שמחוץ לשכל, להפוך יש לאין, להפוך אין ליש, איך המוח חושב? איך השכל מבדיל? איך לא להבדיל? איך לצאת מהשכל? איך להשתחרר מהשכל? לראות אחד כשניים, לראות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
השכל שמחוץ לשכל, להפוך יש לאין, להפוך אין ליש, איך המוח חושב? איך השכל מבדיל? איך לא להבדיל? איך לצאת מהשכל? איך להשתחרר מהשכל? לראות אחד כשניים, לראות שנים כאחד
מה זה השכל שמחוץ לשכל ואיך לצאת ממנו?

אליעד כהן מסביר את הרעיון המרכזי והמורכב של "השכל שמחוץ לשכל", וכיצד האדם יכול להבין לעומק מהו מצב שבו דבר אחד נתפס כשניים ושניים נתפסים כאחד. הוא מתייחס לשאלה כיצד ניתן להפוך "יש" ל"אין" ו"אין" ל"יש", וכיצד ניתן לראות שאין באמת הבדל בין שני מצבים הנראים שונים.

מה המשמעות של לסמוך על החושים או לא לסמוך עליהם?

אליעד מדגים באמצעות טלפון: כאשר האדם סומך על החושים, הוא בטוח שיש טלפון מולו. אם הוא לא סומך על החושים, הוא מגיע למצב שהוא לא יודע אם יש או אין טלפון. אליעד מחדד שלא מדובר רק על ספק אלא על מצב שבו האדם יכול לתפוס בו זמנית שיש ואין טלפון, או לא להבדיל כלל בין המצבים השונים.

איך אפשר להבין שיש ואין בו זמנית?

אליעד מסביר את הרעיון בעזרת דוגמה של עיגול ירוק ועיגול אדום: האדם מסוגל לראות שיש הבדל ברור בצבע, אך כשמעמיקים בכך, הוא יכול להגיע למצב שבו שני העיגולים נתפסים אותו הדבר, כי הצבע עצמו אינו באמת משנה. אליעד מחדד נקודה זו באמצעות השאלה, האם בכלל הגיוני לשבת מול עיגול אחד ולהתחיל לשאול "מה ההבדל בין העיגול הזה לעיגול הזה", כאשר בעצם מדובר באותו עיגול בדיוק.

למה האדם תקוע בין שקט נפשי לבין חיי היומיום?

אליעד מסביר שהאדם נמצא במצב של קונפליקט מתמיד בין הצורך להבדיל ולהבחין בין דברים, שזוהי הפעילות הרגילה של החיים, לבין הרצון להשיג שקט נפשי, הנובע ממצב שבו אין הבדל כלל בין הדברים. המתח הזה יוצר תחושה של חוסר נוחות תמידי אצל האדם.

האם אפשר לתפקד בלי להבדיל בין דברים?

אליעד טוען שבאופן פרדוקסלי, דווקא כאשר אדם מגיע למצב שבו הוא באמת לא מבחין בשום הבדל - כלומר, הוא רואה את "יש" ו"אין" כמצב זהה לחלוטין - הוא יכול להמשיך לתפקד בצורה רגילה לחלוטין. הוא יכול בו זמנית לראות שאין באמת הבדל בין מצבים, ובאותו זמן להתייחס אליהם כאילו הם שונים, ואף לחוות זאת במלוא התחושה.

איך אפשר לראות דבר אחד כשני דברים שונים?

אליעד משתמש בדוגמה של חולצה אחת שהאדם מתלבט האם ללבוש אותה או לא. הוא מסביר שהיכולת לראות חולצה אחת ולחוש בלב התלבטות אמיתית לגביה כאילו מדובר בשתי חולצות שונות, היא דוגמה למצב שבו השכל יכול להפוך דבר אחד לשניים. זו המחשה ליכולת של השכל לחרוג מגבולות החשיבה הרגילה.

מהו "לא לדעת" ומה המשמעות העמוקה שלו?

אליעד מדגיש את חשיבות היכולת "לא לדעת" - לא רק במובן של ספק או חוסר ידע, אלא במובן עמוק שבו האדם כבר...
פירוד רצון הרצון איך המוח חושב אליעד כהן פרדוקס חיי היום יום החושים הרגשת שקט נפשי בו זמנית אחדות איך המוח איך המוח חושב איך השכל איך השכל מבדיל איך לא להבדיל איך להשתחרר איך להשתחרר מהשכל איך לצאת איך לצאת מהשכל אין ויש אין יש אין מיש האין והיש הבדל הבדלה הבדלים היש והאין המוח המוח חושב השכל השכל מבדיל השכל שמחוץ לשכל השתחררות חופש יש אין יש ואין יש מאין יש מיש כיצד המוח חושב לא להבדיל להבדיל להפוך להפוך אין ליש להפוך יש לאין להשתחרר להשתחרר מהשכל לצאת לצאת מהשכל לראות לראות אחד כשניים לראות שנים כאחד מוח מחוץ לשכל שכל
טעות שנראית כסתמית והמשמעות שלה, איך המוח מטעה את האדם
טעות שנראית כסתמית והמשמעות שלה, איך המוח מטעה את האדם
... שנראית כסתמית והמשמעות שלה, איך המוח מטעה את האדם מהי הטעות שנראית כסתמית והמובן מאחוריה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בטעות שנראית כסתמית, אך יש לה משמעות עמוקה ומורכבת שיכולה לשפוך אור על האופן שבו המוח מטעה את האדם. במהלך ההרצאה, אליעד מסביר כיצד המוח האנושי, בשל תחושותיו, מחשבותיו ותחזיותיו, מסוגל להטות את המציאות ולהוביל לתפיסות שגויות של מצבים. הוא מציין כיצד בתהליך הקריאה, המוח יכול להטות את מה שנראה על פניו כמשהו פשוט ויומיומי. איך המוח מטעה את האדם בקריאה ובמחשבה? אליעד מציין דוגמה פשוטה להמחשת רעיון זה: כאשר אדם קורא טקסט מסוים, יתכן שהוא יקרא ... כעד שהעולם באמת יראה. למעשה, הטעות הייתה על כך שהקורא ציפה שהעולם יראה באופן מסוים, לכן המוח שלו שינה את המילים כדי להתאים לתחושת הציפייה הזו. הכוונה הייתה לכך שהמוח יכול להיות בעל השפעה כה גדולה על הדרך שבה אנו מבינים את המציאות, עד שאנו לא תמיד שמים לב לכך שאנחנו מפרשים אותה ... המחשבה על הקריאה? אליעד מסביר שמחשבה חזקה של אדם יכולה לשנות את הדרך בה הוא מקבל מידע. המוח לא תמיד מעביר את המידע כמו שהוא, אלא משנה אותו כדי להתאים לרצון, לציפיות או לתפיסות הקודמות של האדם. כך, במקום ... בצורה שונה לחלוטין, מה שעלול להוביל לאי הבנות. ההבנה היא שכאשר אדם בא עם ציפיות מראש, המוח יכול להטות את הקריאה כדי להתאים את המילים לציפיות אלו, במקום להבין את משמעותן האמיתית. האם מדובר בטעות פשוטה או שהמוח באמת מטעה אותנו? ההסבר של אליעד כהן מצביע על כך שהמוח לא רק שוגה בתפיסה פשוטה, אלא יש לו נטייה לשנות את המציאות בהתאם למה שהוא רוצה לראות או להאמין בו. דוגמת הקריאה היא רק אחת ממספר דוגמאות שבהן המוח מטעה את האדם וגורם לו לקרוא או להבין משהו בצורה לא נכונה, דבר שמוביל להטעיה של המידע המגיע אליו. ככל שמידע הוא יותר מורכב או אישי, כך השפעת המוח על הבנתו יכולה להיות משמעותית יותר. מהי טעות שנראית כסתמית? איך המוח מטעה את האדם? מה ההשפעה של המחשבות על הקריאה? איך המוח משנה את המציאות בהתאם לציפיות? מה משמעות המחשבות והציפיות בתהליך ההבנה? ...
איך נוצרת מחשבה? לא יודע כלום, יש ואין, מהות וצורה, איך המוח עובד? המוח האנושי, סודות החיים, סודות המציאות, מהירות המחשבה, חוסר ידיעה, יש או אין
איך נוצרת מחשבה? לא יודע כלום, יש ואין, מהות וצורה, איך המוח עובד? המוח האנושי, סודות החיים, סודות המציאות, מהירות המחשבה, חוסר ידיעה, יש או אין
... נוצרת מחשבה? לא יודע כלום, יש ואין, מהות וצורה, איך המוח עובד? המוח האנושי, סודות החיים, סודות המציאות, מהירות המחשבה, חוסר ידיעה, יש או אין איך נוצרת מחשבה? ההרצאה מתחילה בהסבר על המהות של ... ומהם המנגנונים שמובילים להבנתה. אליעד כהן עוסק בשאלה היסודית של מהות המחשבה, ומציג את הרעיון שהמחשבה מתחילה במקום של חוסר ידיעה. הוא מדבר על הדרך שבה המוח עובד ומבצע הבחנה בין מצב של לא יודע לבין מצב של יש. מה קורה כשאנחנו לא יודעים כלום? ההסבר מתחיל במצב שבו אדם לא יודע כלום. אליעד ... את העולם בצורה ברורה. ברגע שאדם אומר אני לא יודע, הוא בעצם ממצב את עצמו במקום של חוסר. זו תחושת חרדה ראשונית שמתחילה כשאין הבדל בין מה שיש למה שאין. המוח מתחיל לבנות את ההבחנה בין קיום לאי - קיום. אליעד מציין שבמהלך התהליך, השאלה מה יש? מתחילה להופיע כדרך להבחין בין מה שיש למה שאין, ואז נוצר תהליך שבו המוח מתחיל לזהות ולבנות את התודעה. החיים מתחילים ממקום של חוסר ידע לאחר מכן, אליעד מדבר על איך מחשבה מתחילה להתגבש אחרי שתחושת לא יודע כבר קיימת. הוא טוען כי תחילה יש מקום של חוסר, ואז יש הבחנה בין מה שיש לבין מה שאין. המוח מתחיל לעבד את המידע, וזיהוי חפצים ותחושות נכנס לתוך התהליך המחשבתי. ברגע שזיהוי התמונה קורה, יש הבדל בין חוויות של זמן ומקום, מה שמביא להכרה במציאות כפי שהיא נראית בעיני המוח. מהירות המחשבה ויכולת הזיהוי בשלב זה, נושא מהירות המחשבה עולה. אליעד מציין כיצד אנחנו תופסים דברים במהירות מאוד גבוהה, הרבה מעבר למה שנראה לנו כשאנחנו פועלים. תהליך זה מתרחש כל כך מהר, עד שלא תמיד אנחנו יכולים להבין את כל החישובים שהמוח עושה באופן מיידי. לדוגמה, כשאנחנו רואים שולחן, המוח עובר תהליך ארוך ומורכב של זיהוי, שמתרחש בשבריר שנייה. אליעד מציין כי כל זה קורה בתהליכים מנטליים שמתרחשים בו - זמנית, ולא תמיד יש לנו את היכולת להבין אותם במלואם בזמן אמת. השלב הבא: הבנת המהות של התודעה לאחר שהמוח מזהה את העולם סביבנו, אליעד פונה להסבר על המהות של התודעה וכיצד אנחנו תופסים את המציאות. הוא מציין כי כל התהליכים האלה קורים בו - ... על אובייקט כמו שולחן, אנחנו לא רק מזהים את הצורה שלו, אלא גם את הזמן שבו הוא נמצא, את המקום שבו הוא נמצא, ואת התחושות שנלוות לזיהוי הזה. מהות המחשבה איך המוח עובד? תהליכים מנטליים מהירות המחשבה הבנת הזמן והמקום ההבנה של חוויות זמן ומקום ...
איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח?
איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח?
... עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח? מה המשמעות של להטיל ספק בחושים? ההרצאה מתחילה בכך שאליעד כהן מעלה את השאלה: מי בעצם נותן את העצה ... למוח שלי תמונה של שולחן. ואם נלך עוד צעד קדימה, נאמר אני חושב שיש כאן שולחן. בשורה התחתונה, כל התהליך הזה של תפיסת המציאות מבוסס על ההבדלה בין יש לאין, שמאפשרת לנו לקבוע מה קיים ומה לא. כל תפיסה של שולחן נשענת על הבדל זה. מה קורה כשמפרקים את התפיסה ... פה שולחן. אני חושב שיש פה משהו שאני קורא לו שולחן. אני חושב שיש פה משהו. אני חושב שיש משהו. אני חושב שיש אפשרות שיש משהו. אני חושב שיש הבדל בין יש לאין. מי אמר שיש הבדל בין יש לאין? ברגע ששואלים את השאלה מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?, כל תפיסת המציאות מתערערת, וזהו רגע הצמצום, בו אנו מבינים שאין לנו כל ידיעה וודאית על המציאות. האם ... שיש פה משהו שאני מגדיר בצורה כלשהי. אם נוריד את פה, נקבל אני חושב שיש משהו. ואז, אפשר להמשיך ולפרק את המשפט עד שנגיע לשאלה מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?, ובכך התפיסה כולה מתערערת. האם ניתן להטיל ספק בעצם החשיבה? אליעד מסביר שכשמגיעים לתמצום של כל ... האני (החושב) המחשבה הדבר שנחשב שלושתם תלויים זה בזה. אם אין חושב, אין מחשבה, ואם אין מחשבה, אין חושב. כאשר מבינים שהכל נשען על ההבדלה בין יש לאין, ושואלים מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?, אז כל התהליך מגיע לסיומו. ברגע שמטילים ספק בעצם ההפרדה הבסיסית ביותר, אין לאן להתקדם יותר. סיכום הטלת ספק בחושים אינה אומרת סתם להכחיש את מה שרואים, אלא להבין את התהליך שמאחורי תפיסת המציאות. כל תפיסה של שולחן נובעת מההבדלה בין יש לאין, בין אני ללא אני, בין עבר להווה, ומבוססת על האמונה שיש הבדל בין יש לאין. כל ניסיון להטיל ספק בכך מוביל לשחרור מההגדרות המקובלות שלנו על המציאות ולמעבר לתפיסה הרבה יותר ... שיש כאן שולחן. כלומר, מה שנשאר זה אני חושב שיש כאן שולחן, ומכאן אפשר להמשיך לפרק את המשפט עוד יותר. השאלה הבסיסית ביותר היא: מי אמר שיש הבדל בין יש לאין? אם לא יודעים זאת, אז לא ניתן לקבוע אם יש או אין שולחן. המטרה היא לא להטיל ספק בחושים אלא להבין המטרה אינה סתם להטיל ספק אלא להבין את התהליך שבו אנו תופסים את המציאות. כאשר רואים שולחן, המוח בעצם מפרש את הצורה, מזהה אותה, מייחס לה שם, ומבדיל בינה לבין מה שאינו שולחן. כל התהליך הזה מבוסס על כך שמבדילים בין יש לאין. האמונה שיש הבדל בין יש לאין היא הבסיס לכל תפיסת המציאות. לכן, ההבנה של הנה שולחן צריכה להוביל לעומק עד שמבינים שהיא מושתתת על עצם ההבדלה בין יש לאין. הטלת ספק בשלבים כאשר אומרים יש פה שולחן, אפשר להטיל ספק בשלבים: מי אמר שיש פה שולחן? אני רואה שיש פה ... פה שולחן. אני חושב שיש פה משהו שאני קורא לו שולחן. אני חושב שיש פה משהו. אני חושב שיש משהו. אני חושב שיש אפשרות שיש משהו. אני חושב שיש הבדל בין יש לאין. מי אמר שיש הבדל בין יש לאין? ברגע ששואלים זאת - כל תפיסת המציאות מתערערת. ההבדל בין חלום למציאות אליעד מתייחס גם לשאלה מה ההבדל ... פה ונקבל אני חושב שיש משהו. אפשר להמשיך ולפרק: אני חושב שיש משהו. אני חושב שיש. אני חושב שאולי יש. אני חושב שיש אפשרות שיש. אני חושב שיש הבדל בין יש לאין. מי אמר שיש הבדל בין יש לאין? אין הבדל - ואז הכל מתבטל. האם ניתן להטיל ספק בעצם החשיבה? אליעד מסביר כי בכל מהלך של צמצום, נשארים ... האני (החושב) המחשבה הדבר שנחשב שלושתם תלויים זה בזה. אם אין חושב - אין מחשבה, ואם אין מחשבה - אין חושב. אם מבינים שהכל נשען על ההבדלה בין יש לאין, ושואלים מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?, התהליך מגיע לסיומו, כי ברגע שמטילים ספק בעצם ההפרדה הבסיסית ביותר, אין לאן להתקדם יותר. סיכום הטלת ספק בחושים אינה אומרת סתם להכחיש את מה שרואים, אלא להבין מה עומד מאחורי תפיסת המציאות. השולחן שאנו רואים הוא תוצאה של תהליך שבו המוח מפרש את המידע החושי ומבצע הבחנות בין יש לאין, בין אני ללא אני, בין עבר להווה. כאשר מפרקים את התפיסה הזו בשלבים ומגיעים לשאלת הבסיס מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?, התפיסה מתערערת לחלוטין. זהו התהליך שמוביל לשחרור מכל ההגדרות וליציאה מעבר לתפיסות המקובלות של ... היותר מדוייק, אני חושב שיש פה שולחן. אני עכשיו חושב שיש פה שולחן. אז נשאר להבין מה זה, אני חושב שיש שולחן. אז אם מפרקים את זה, מהצד שיש הבדל בין יש לאין, יש אני, ולאני יש מחשבה שאומרת לו שיש פה משהו בצורה מסויימת שמוגדרת כרגע על ידי כשולחן. ואם הולכים אחורה ושואלים, מי אמר שיש הבדל בין יש לאין? אז אני לא יודע אם יש פה שולחן או אין פה שולחן. אם אני לא יודע אם יש הבדל בין יש לאין, אז אני לא יודע ממילא הלאה. אני אומר, כשאתה רואה שולחן תנסה להבין מה זה אומר. זה אומר שהמוח שלי חושב שיש שולחן. במה תלוי שאני יחשוב שיש פה משהו? בזה שאני מבדיל בין מה שיש למה שאין. ואם אין ...
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה
... עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את ... יש לבין אין. ברגע שהאדם מנסה להבין באופן מוחלט את ההבדל הבסיסי הזה, הוא מתחיל להטיל ספק גם בו. בשנייה שהוא לא בטוח עוד שההבדל בין יש לאין הוא ודאי, אז נעלמת כל אפשרות לשאול שאלות, שכן ... ההנחות האלו. מה קורה ברגע שמטילים ספק בהנחת היסוד הראשונה? ברגע שהאדם מגיע לשאלה הראשונה והבסיסית ביותר - איך אני מבין שיש הבדל בין יש לאין? - והוא מטיל בה ספק, אז כל ההבנות האחרות שלו ... ודאית עוד, כל המבנה השכלי קורס ואין יותר אפשרות לשאול שאלות נוספות. איך מתקדמים בהבנה מעבר ללופ השאלות האינסופי? אליעד מסביר שהדרך לצאת מהלופ האינסופי של שאלות ותשובות היא להבין את ... עד הסוף, כל תפיסת המציאות שלו תתפרק, כיוון שבסוף הדרך הוא יגיע להטלת ספק אפילו בהבדל הבסיסי ביותר - בין קיום לבין אי - קיום, בין יש לאין. איך נוצרת הבנה? מהי משמעות של משהו? איך המוח מבין דברים? מהו לופ אינסופי של שאלות? מהי הנחת היסוד הבסיסית? האם אפשר להבין משהו באופן מוחלט? מה ההבדל בין יש לאין? שאלה: איך מבינים משמעות של משהו? אליעד: כל מה ... אז במכה אחת כל מה שאתה מבין נעלם לך, כי אתה רואה שמאחורה אין שום דבר שאתה יכול להיות בטוח בו. מה ההבנה הבסיסית ביותר שיש? שאני מבין שיש ואין. אז השאלה היא, איך יש ואין? וכל הסבר שאני אתן הוא בתוך היש והאין, ולכן אם הבנת את זה באמת, המשמעות של זה, שזה אומר שמאחורי היש והאין אין כלום. מאחורי כל ההבנות שלנו, אין משהו ... ותרצה במאה אחוז להבין מה זה שולחן, בסוף לא תדע כלום, ולא תהיה לך שאלה. השאלה מהו שולחן תעלם כי הנחת היסוד הראשונה היא שיש הבדל בין יש לאין, וכשתשאל, האם אני בטוח שיש הבדל בין יש לאין? וגם בזה אני לא בטוח, ובשנייה שלא תהיה בטוח שיש הבדל בין יש לאין, אז אתה לא יכול להמשיך לשאול שאלות. ברגע שאתה לא בטוח שיש הבדל בין יש לאין, נכבה המנגנון ואתה לא יכול לשאול כלום. השאלה ...
איך המוח מקבל החלטות? איך מתקבלות החלטות? קבלת החלטות מתוך אחדות, בחירה חופשית מלאה, איך מקבלים החלטות? איך אנשים מקבלים החלטות? איך אני מקבל החלטות? איך אנחנו מקבלים החלטות?
איך המוח מקבל החלטות? איך מתקבלות החלטות? קבלת החלטות מתוך אחדות, בחירה חופשית מלאה, איך מקבלים החלטות? איך אנשים מקבלים החלטות? איך אני מקבל החלטות? איך אנחנו מקבלים החלטות?
איך המוח מקבל החלטות? איך מתקבלות החלטות? קבלת החלטות מתוך אחדות, בחירה חופשית מלאה, איך מקבלים החלטות? איך אנשים מקבלים החלטות? איך אני מקבל החלטות? איך אנחנו מקבלים החלטות? איך המוח מסתיר ומגלה יתרונות וחסרונות בהחלטות? אליעד כהן מסביר שכאשר אנחנו עומדים בפני החלטה, בכל אפשרות שאנחנו בוחרים בה קיימים בו זמנית ... גדולים יותר באחרת. אבל אם באמת כל דבר שווה מבחינה מהותית, אז השאלה המרכזית שעולה היא איך בדיוק המוח מצליח לבצע את ההסתרה הזו, שמאפשרת לו לראות באופן ברור וחד משמעי צד אחד עדיף על פני הצד השני. מהו מנגנון ההסתרה ואיך הוא עובד במוח? אליעד ... ולראות באופן מובהק יתרונות גדולים יותר מלאכול אותה מאשר להימנע מכך. אבל כאן מתעוררת השאלה: איך המוח עושה זאת? אליעד מסביר שמה שקורה בפועל הוא שהמוח מסתיר באופן זמני חלק מהיתרונות או החסרונות של הבחירה הנגדית, כך שבאותו רגע של ההחלטה האדם אינו רואה אותם בצורה ברורה. איך עובד מנגנון ... שיכולים להיות רלוונטיים. הוא מבהיר שאין מדובר על פעולה של שקר עצמי מכוון, אלא פשוט דרך שבה המוח עובד, והוא מסביר שככל שהשכל של האדם מפותח יותר, הוא יוכל לראות את היתרונות והחסרונות בצורה שווה יותר, מה שעלול גם להקשות על קבלת החלטות ... איך להגיע לבחירה חופשית מלאה? האם כל האפשרויות באמת שוות? איך עובד תהליך קבלת ההחלטות במוח? איך המוח מקבל החלטות? אליעד כהן עוסק בהרצאה בהסבר על איך המוח מקבל החלטות, תוך חקירת מנגנונים שונים של קבלת החלטות, אחדות בחירה חופשית, ותהליכים פנימיים שמניעים את התנהגות האדם. במהלך ההרצאה הוא ... אליעד מסביר שמנגנון ההסתרה הוא לא באמת מניפולציה או כוונה לטעון שמשהו אינו נכון, אלא פעולה של המוח להסתיר את היבטים של בחירה אחת על מנת לראות את היתרונות של האחרת. האם אנחנו באמת מקבלים החלטות מתוך בחירה חופשית? אליעד מתאר את השאלה אם ... כאילו היא תוצאה של איזון בין יתרונות לחסרונות, אך למעשה מדובר בתהליך פנימי הרבה יותר מורכב. איך המוח מסתיר חסרונות ומדוע אנו לא תמיד מודעים לכך? אליעד משלב דימויים שונים כדי להסביר את המנגנון של קבלת החלטות. הוא משתמש במשל על נגיעה באש, בה הוא שואל האם ניתן להרגיש את החסרונות והיתרונות באופן שווה. במשל זה, הוא מנסה להראות איך המוח מצליח להסתיר את היתרונות והחסרונות ולפעמים לא מודע לכך. זו שאלה שהוא מעלה, איך אדם יכול לקבל החלטה אם הוא לא חווה את היתרונות והחסרונות ... בין שוויון של יתרונות וחסרונות, ושהבחירה אינה תמיד תוצאה של הסתרה או מניפולציה. בסופו של דבר, המוח לא תמיד מודע למה שהוא בוחר, ותחושת הבחירה החופשית נובעת מההבנה הפנימית של האדם שמגיע למסקנות מתוך רצון אמיתי, גם אם הוא לא תמיד מודע לפנים השונות של ההחלטה. איך מתקבלות החלטות? מנגנון ההסתרה בקבלת החלטות? בחירה חופשית מלאה - איך המוח פועל? איך מקבלים החלטות מתוך אחדות? האם קבלת החלטות היא באמת תהליך של איזון? ...
סודות המוח האנושי, זמן ומקום, איך עובד הזיכרון האנושי? פיזיקה, הפילוסופיה של המדע, מרחב הזמן, מרחב המקום, חלומות ושינה, איך המוח זוכר? תחושת הזמן, לחיות את הרגע, כוחו של הרגע הזה
סודות המוח האנושי, זמן ומקום, איך עובד הזיכרון האנושי? פיזיקה, הפילוסופיה של המדע, מרחב הזמן, מרחב המקום, חלומות ושינה, איך המוח זוכר? תחושת הזמן, לחיות את הרגע, כוחו של הרגע הזה
... המוח האנושי, זמן ומקום, איך עובד הזיכרון האנושי? פיזיקה, הפילוסופיה של המדע, מרחב הזמן, מרחב המקום, חלומות ושינה, איך המוח זוכר? תחושת הזמן, לחיות את הרגע, כוחו של הרגע הזה מהם המאפיינים של הזמן והזיכרון האנושי? ההרצאה עוסקת בהבנה מעמיקה של המוח האנושי, הזמן והזיכרון. אליעד מדבר על המאפיינים השונים של תחושת הזמן, הזיכרון האנושי, והפילוסופיה שמאחורי התפיסות שלנו את הזמן והמקום. הוא מתאר את המוח האנושי כמציב בפנינו שאלות רבות לגבי ... תחושת הזהות שלנו. לדוגמה, הוא מציין כי הדרך בה אנחנו תופסים את האני קשורה ישירות לזיכרונות שלנו, ולתחושת העתיד. המוח האנושי משחק עם המידע הזה כדי ליצור את ... שאנחנו מניחים. הוא מציע גם להתבונן במושג הזיכרון כמשהו שאנחנו מדמיינים או מתארים, ולא כמשהו קיים באופן מוחלט. איך המוח תופס את הזמן? אליעד ממשיך ומדבר על איך המוח האנושי מעבד את הזמן והזיכרון. הוא מעלה את ... מתאר את הזמן כחוויות של רגעים שונים שמתקיימים במקביל, ולא כקו ישר של זמן שזורם מכיוון אחד לכיוון אחר. הוא מציע שהמוח שלנו למעשה בונה את זמן על בסיס רגעים ... בזהות העצמית שלו. הוא גם מציע שלמעשה, הזיכרון וההבנה שלנו לגבי העתיד תלויים תמיד בהווה. האם הזמן הוא יצירה של המוח? בהמשך, אליעד מדבר על האפקט של הזמן כמשהו שמובנה במוח שלנו. המוח יוצר את תחושת הזמן על ידי התאמת תחושות ותמונות שהוא מקבל מהחושים. כל מה שאנחנו זוכרים או מדמיינים, כמו גם כל מה שאנחנו צופים בו, הוא מסונן דרך המוח שלנו שמקנה לו משמעויות שונות. ההבנה ... שהזמן לא קיים כמציאות אובייקטיבית, אלא הוא חלק מהתפיסה הסובייקטיבית שלנו. כל מחשבה על עבר או עתיד נבנית על ידי המוח בהווה, וההבנה של זמן לא מתארת איזו תופעה חיצונית מוחלטת. מהו כוחו של הרגע הזה? מהם מאפייני הזיכרון האנושי? האם זמן הוא תופעה אובייקטיבית? איך המוח מעבד את הזמן? מהו הקשר בין הזמן לתחושת ...
אמינות, מהי אמינות? איך לשדר אמינות? איך לזהות אמינות? מבחני אמינות, בדיקת אמינות, זיהוי אמינות, זיהוי שקרים, איך המוח מזהה שקר? איך המוח מזהה אמת? אימות נתונים, איך לאמת נתונים?
אמינות, מהי אמינות? איך לשדר אמינות? איך לזהות אמינות? מבחני אמינות, בדיקת אמינות, זיהוי אמינות, זיהוי שקרים, איך המוח מזהה שקר? איך המוח מזהה אמת? אימות נתונים, איך לאמת נתונים?
... לשדר אמינות? איך לזהות אמינות? מבחני אמינות, בדיקת אמינות, זיהוי אמינות, זיהוי שקרים, איך המוח מזהה שקר? איך המוח מזהה אמת? אימות נתונים, איך לאמת נתונים? מהי אמינות? איך לשדר אמינות? אמינות היא אחד הנושאים המרכזיים בחיינו, שכן אנו מתמודדים יום - יום עם שאלות על אמינות של ... כדי להרגיש שהוא אמין, אז חשוב לדעת מה בדיוק הוא מצפה לראות ממך כדי להרגיש שאתה אמין. איך המוח מזהה שקר? אליעד מציין שהמוח שלנו מזהה שקר בצורה די מדויקת, וזו יכולה להיות דרך מעולה לזיהוי אמינות. כאשר אדם אומר משהו שאנחנו תופסים כלא אמיתי, זה הרבה פעמים מתוך מבנה השיחה והניסוח של הדברים. המוח בודק אם יש חפיפות בין הנתונים שמסופקים לבין מה שאנחנו יודעים או חושבים שאנחנו יודעים. אם יש חפיפות או חוסר עקביות, זה עלול לגרום לנו לחשוב שהסיפור לא אמין. שפת ... להאמין לו יותר מאשר סיפור שמרגיש לא טבעי או לא סביר. איך לשדר אמינות? מה זה אמינות? איך המוח מזהה שקר? מבחני אמינות איך לאמת נתונים? ...
חקר השפה, אבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה? איך תינוק לומד לדבר? ללמוד שפה, איך המוח מעבד שפה? לינגוויסטיקה, סמנטיקה, רכישת שפה, פסיכובלשנות, איך נוצרת שפה? איך נוצרות השפות?
... השפה, אבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה? איך תינוק לומד לדבר? ללמוד שפה, איך המוח מעבד שפה? לינגוויסטיקה, סמנטיקה, רכישת שפה, פסיכובלשנות, איך נוצרת שפה? איך נוצרות השפות? איך נוצרה השפה ואיך תינוק לומד לדבר? ... לא רק ביכולת של האדם ללמוד שפה, אלא גם בשאלה העמוקות יותר של מהות השפה עצמה: איך היא נוצרה, מהם הבסיסים לתקשורת מילולית, ואיך המוח מעבד את השפה. אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בשאלה לאנשים בשיח, שאלה שמתעוררת בעת חיפוש משותף של משמעות. הוא מציין את הקשר שבין ... היא לא נוצרה כי האדם חייב היה לתקשר, אלא היא התפתחה כצורת תקשורת מקובלת בין בני אדם, והוסיפה כשלב נוסף את יכולת הלמידה של ילד. איך המוח מעבד את השפה? לאורך ההרצאה, אליעד כהן נוגע גם בעיבוד השפה במוח. המוח האנושי לא רק שומע את המילים, אלא גם מבצע חיבור בין הצלילים שהאדם שומע לבין הקונספטים והמשמעויות שקשורים לאותם צלילים. יש התייחסות לסמנטיקה וללינגוויסטיקה, ומתאר כיצד המוח לא רק קולט את המילים, אלא מעבד אותן בצורה שמחברת אותן לתודעה. המוח לא רק שומע את הצלילים - הוא מבצע אנליזה מנטלית של הצלילים ומחבר אותם עם האסוציאציות האישיות והתרבותיות של הפרט. כמו כן, המוח מפעיל את יכולותיו הקוגניטיביות כדי ליצור קשרים ולקבל משמעויות מתוך התקשורת המילולית. איך נוצרות שפות חדשות? אליעד כהן מציין כי ...
יסודות השכנוע, מבוא לשכנוע, בסיס השכנוע, תורת השכנוע, איך המוח משתכנע? איך לשכנע אנשים? איך לשכנע מישהו? איך משכנעים? איך עובד שכנוע? איך האדם משתכנע? יכולת שכנוע, כושר שכנוע
יסודות השכנוע, מבוא לשכנוע, בסיס השכנוע, תורת השכנוע, איך המוח משתכנע? איך לשכנע אנשים? איך לשכנע מישהו? איך משכנעים? איך עובד שכנוע? איך האדם משתכנע? יכולת שכנוע, כושר שכנוע
... השכנוע, מבוא לשכנוע, בסיס השכנוע, תורת השכנוע, איך המוח משתכנע? איך לשכנע אנשים? איך לשכנע מישהו? איך ... לו בכיוון הנגדי. אוקי, אבל תקשיב עוד דבר, להגיד למישהו אם תעשה יצא לך ככה וככה זה בעצם לאיים עליו אם לא תעשה זה לא יצא לך. הבנת, זה בדיוק אותו דבר, זה רק הכל במוח איך המוח שלך רואה את זה, אתה תקבל או לא תקבל אבל זה אותו דבר. להגיד למישהו אם תעשה יהיה לך זה כמו להגיד אם לא תעשה לא יהיה לך, אם להגיד למישהו אם לא תעשה לא יהיה לך זה כמו להגיד אם תעשה יהיה לך זה אותו דבר, מבחינת המוח. אוקי, עכשיו, באיזה לבוש זה הגיע, זה הגיע בלבוש של הטוב או בלבוש של הרע שיקרה לך אם לא ומה המוח רצה באותו הרגע לשמוע. עכשיו, זה בעצם לגבי איך ... נטרלת את החיסרון ואמרת לו מחויב שיביא לך יתרון. מה אתה מבין? עכשיו, שים לב, מה המהות של מה שאני מסביר לך זה שיש פה בן אדם מולך ואתה רוצה לשכנע אותו, ואתה יודע איך המוח שלו עובד, איך המוח שלו עובד? שהוא יעשה את הדבר שאם הוא יחשוב שזה ... הוא פחות נותן אמון לגביו, הוא אומר את זה כשהוא מסתכל על זה אחרי זמן או משהו כזה, או במצב נפשי אחר אז הוא אומר הוא בעצם אומר דבר הגיוני. אליעד: אז מה אתה אומר על המוח הזה? המוח בסך הכל מנסה לומר שלפעמים יותר קל לו לקבל את זה ... לו את המבנה היחידי. אליעד: אמת באמת. ש: אז אני חושב זה כנראה תלוי במה שהוא ירגיש הזדהות באותו זמן. אליעד: אמת. ש: עכשיו איפה המחיר הזה בכל המכלול הזה כאילו איך אני, איך השכלול של זה בכל המערכת הזאת? אליעד: תשובה, זה גם ... הוא בסוף זה יכנס יותר. אם לך יהיה יותר שכל ממנו אז אתה תוכל לשכנע אותו יותר טוב, משהו כזה. ש: רגע, אתה אומר זה קשור למה? אליעד: לכמה לחץ תפעיל. אם אתה יודע לקרוא את המוח שלו ואתה יודע מה המחויבים שלו, ואתה יודע בדיוק מה הוא רוצה ובדיוק מה הוא לא רוצה, אתה יודע בדיוק מה אתה רוצה שהוא ירצה, אז אתה תתגבר עליו. אם אתה יודע איך המוח של הבן אדם עובד וכל מילה שהוא אומר אתה יודע מה ...
NLP למומחים, NLP למתקדמים, סדר המילים במשפט, יותר גדול או גדול יותר, מאוחר יותר או יותר מאוחר, המילה יותר, לימוד NLP, ללמוד NLP, איך המוח מפרש? איך לשכנע אנשים? איך לנסח משפט?
NLP למומחים, NLP למתקדמים, סדר המילים במשפט, יותר גדול או גדול יותר, מאוחר יותר או יותר מאוחר, המילה יותר, לימוד NLP, ללמוד NLP, איך המוח מפרש? איך לשכנע אנשים? איך לנסח משפט?
... יותר גדול או גדול יותר, מאוחר יותר או יותר מאוחר, המילה יותר, לימוד NLP, ללמוד NLP, איך המוח מפרש? איך לשכנע אנשים? איך לנסח משפט? מה ההבדל בין סדר המילים במשפט? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בהשפעה של סדר המילים במשפטים על האופן שבו המוח מפרש את משמעותם. הוא מציין כי המילים יותר ו - גדול הן דוגמה מצוינת לכך שסדר ... ב - גדול יותר הדגש הוא על גדול עצמו. אליעד מסביר שהמיקום של המילה יותר משנה את הדרך בה המוח מעבד את המילים ומגביר את החשיבות של המילה המופיעה לפניה. איך המוח מפרש את המילים יותר ו - גדול? המוח מפרש את המילים יותר ו - גדול בצורה שונה לפי הסדר בהן הן מופיעות במשפט. ... את הטוב, ומעבירה תחושה של חיזוק או מחויבות. לדוגמה, אם אומרים יותר טוב שלא תעשן, המוח מפרש זאת כתחושה של כובד ומחויבות. לעומת זאת, אם אומרים טוב יותר שלא תעשן, ... יותר לא מעבירה את אותה תחושת הכובד. באופן כללי, כאשר המילה יותר מופיעה בתחילת משפט, המוח מפרש אותה כהשוואה או עמידה מול משהו אחר, דבר שמשפיע על התחושה הכללית של ... במילים כמו יותר יכול להיות כלי חזק לשכנוע, שכן המיקום שלהן במשפט משנה את האופן בו המוח מפרש את המסר. כאשר אנו רוצים לשכנע מישהו, עלינו להקפיד על מיקום המילים כדי להעביר את תחושת המחויבות או החיזוק הרצוי. לדוגמה, כשאומרים יותר טוב שלא תעשן, המוח שומע את זה בצורה שגורמת לאדם להרגיש מחויב למסר, בעוד שאם נאמר טוב יותר שלא ... התחושה. מאוחר יותר משדר עיכוב פחות משמעותי, בעוד ש - יותר מאוחר משדר עיכוב גדול יותר. המוח קולט את המילים בצורה מדורגת, ולכן סדר המילים משפיע על האופן בו השומע תופס ... מהי ההשפעה של מיקום המילה יותר על תחושות ההשוואה? מיקום המילה יותר משנה את הדרך בה המוח מפרש את ההשוואה. לדוגמה, כשאומרים הוא הצליח יותר, המילה יותר משדרגת את ההצלחה בהשוואה לאחרים, בעוד אם היינו אומרים הוא יותר הצליח, התחושה הייתה שונה. המוח מפרש את המילים בצורה שונה כשיש שינוי בסדר המילים, ולעיתים תחושת ההשוואה ... במילים כמו יותר, כדי להשתמש בהן בצורה חכמה לשכנוע. מה ההבדל בין סדר המילים במשפט? איך המוח מפרש את המילים יותר ו - גדול? מה ההשפעה של המילה יותר על תחושות? איך ... איך סדר המילים במשפט משפיע על המשמעות? ההסבר מתמקד בהשפעת סדר המילים במשפט ובפרשנות המוח לשילוב מילים כמו יותר ו - גדול, מהיר. כאשר אנו בוחנים את המשפטים יותר גדול ... יותר בהקשרים כמו יותר טוב או יותר מאוחר, יש לכך השפעה על תחושת המחויבות או השכנוע של המוח. לדוגמה, כשאמרים יותר טוב שלא תעשן יש תחושה של חיזוק או מחויבות, בעוד שכאשר ... המילים במוח, כאשר המילה יותר מכילה לעיתים מסר סמוי שמתאר את ההשוואה למשהו אחר, כך שהמוח מפרש את המשפטים בצורה שונה. האם סדר המילים באמת משנה את התחושה? אליעד מבהיר ... להעביר תחושה של עיכוב פחות משמעותי, בעוד ש - יותר מאוחר מרמז על עיכוב משמעותי יותר. המוח קולט את המילים בצורה מדורגת, כשאנו שומעים את המילה הראשונה אנו מקבלים תחושה ... שמכילות את המילה יותר, שמספקת מידה של השוואה. אליעד מסביר כי כשאומרים רכב מהיר יותר, המוח מבין שהרכב הזה מהיר ביחס לרכב אחר. כל שינוי בסדר המילים יכול לשדר תחושות ... משדרגת את ההצלחה בהשוואה לאחרים, אך אם היינו אומרים הוא יותר הצליח, התחושה תהיה שונה. המוח מפרש את המילים בצורה שונה כשישנו שינוי בסדרן, ולעיתים תחושות ההשוואה יכולות ... תחושות ולהגביר או להחליש את ההשפעה של כל מילה בהקשר. מה ההבדל בין סדר המילים במשפט? איך המוח מפרש את המילים יותר ו - גדול? מה ההשפעה של המילה יותר על תחושות? איך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על השכל שמחוץ לשכל, להפוך יש לאין, להפוך אין ליש, איך המוח חושב? איך השכל מבדיל? איך לא להבדיל? איך לצאת מהשכל? איך להשתחרר מהשכל? לראות אחד כשניים, לראות שנים כאחד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לראות שנים כאחד, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לראות שנים כאחד, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בטלפון, קואצ'ר אישי, אימון אישי לדיאטה בנושאי לראות שנים כאחד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע+ ב 1.3281 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 23:58:49 - wesi1