🖶 מחשבות - האם ואיך אפשר למשש / לראות / לגעת במחשבות / במה שחושבים?מחשבות. האם ניתן למשש מחשבות באמצעות חוש המישוש? האם ניתן לראות מחשבות באמצעות חוש הראיה?
וגם, מאיזה חומר מחשבות עשויות? מהי המהות שלהן?
תשובה:
כן, אפשר למשש מחשבות ואפשר לראות מחשבות.
לא רק שאפשר לגעת במחשבות, אלא שהנגיעה בהן היא הרבה יותר ממשית מאשר כל דבר אחר שבו נוגע האדם באמצעות ידיו.
הסבר:
על האדם לשים לב לכך, כי מצד המציאות האמיתית, המצב הוא בכלל הפוך והשאלה בכלל צריכה להיות הפוכה.
ז"א מצד האמת במקום לשאול איך אפשר לגעת במחשבה, במקום זה צריך לשאול איך אפשר לגעת במה שחושבים עליו.
במקום לשאול איך ניתן לראות מחשבה, צריך לשאול איך אפשר לראות את מה שנמצא בתוך המחשבה.
הסבר:
מי שיתבונן יראה, כי המחשבה היא הרבה יותר ממשית ומוחשית מאשר כל דבר אחר.
האדם לא צריך להיות מסוגל לגעת ולמשש מחשבה, משום שכל מה שהאדם נוגע בו וממשש אותו, הוא עושה זאת באמצעות המחשבה בלבד.
כאשר האדם נוגע במשהו, האדם נוגע בו באמצעות המחשבה.
ז"א כל מה שנדמה לאדם שהוא נוגע באמצעות ידיו במשהו מסוים, הכל מתרחש באמצעות המחשבה.
אם האדם לא היה חושב על כך שהוא נוגע בדבר באמצעות ידיו, הרי שמבחינתו מעולם הוא לא נגע בדבר.
לדוגמה:
אדם שמרוכז מאוד באיזה נושא, החושים שלו כולם מאבדים את כוחם ונחלשים. מדוע? משום שכל הכוח של החושים הוא רק באמצעות המחשבה.
המחשבה היא זו שבאמצעותה האדם רואה, שומע, מרגיש וכולי.
לדוגמה:
כאשר מעבירים אל מול עיניו של האדם משהו בצורה מאוד מהירה, למרות שהעיניים ראו את הדבר, אף על פי כן האדם עצמו לא ראה את הדבר, משום שהמחשבה של האדם לא ראתה את הדבר.
כאשר האדם מרוכז במשהו ומדברים לידו, למרות שחוש השמיעה שלו שמע את הדבר, הרי שהאדם עצמו לא שמע את הדבר, כי המחשבה של האדם לא שמעה את הדבר.
גם כאשר האדם מרוכז מאוד באמצע משהו, הוא לא ירגיש רעב, לא ירגיש כאב וכיו"ב. מדוע? כי המחשבה של האדם חזקה יותר מהחושים.
נמצא אם כן, כי כל מה שהאדם חווה באמצעות החושים, הכל עובר דרך המחשבה.
המחשבה היא השער שדרכו ה"אני" של האדם חווה את העולם באמצעות החושים.
קיים "אני" שזה האדם. קיים העולם. וקיימת המחשבה שמקשרת ביניהם.
כל מה שהאדם רואה, הוא רואה באמצעות המחשבה.
הדבר נכנס לתוך המחשבה ואז רואה / שומע / ממשש אותו האדם.
הדבר שאותו ממשש האדם נמצא בתוך המחשבה של האדם.
למחשבות מסוג מסוים האדם קורא להן חוש הראייה, לחלק הוא קורא חוש השמיעה וכולי.
אך באמת, הכל מתרחש בתוך המחשבה.
לדוגמה:
בשעת החלום והשינה, האדם רואה / שומע / מרגיש / ממשש דברים וכולי ממש כמו בעולם "הממשי", והכל באמצעות המחשבה בלבד.
גם כאשר האדם ער, הכל מתרחש באמצעות המחשבה בלבד.
כאשר האדם מדמיין בצורה מאוד חזקה משהו (דמיון מודרך) הגוף של האדם מגיב כאילו זה מתרחש במציאות. מדוע?
משום שאין הבדל בין דמיון מודרך לבין המציאות עצמה. כל האירועים מתרחשים בתוך המחשבה.
כך שמצד האמת, המחשבה היא יותר ממשית עבור האדם מאשר כל דבר אחר.
המחשבה של האדם ממשית עבור האדם כמו ה"אני" שלו.
האם שייך לומר האם ניתן למשש את ה"אני"?
הרי ה"אני" של האדם הוא הדבר היותר ממשי שקיים עבורו, יותר מאשר כל דבר אחר.
גם העולם שבתוך המחשבה וגם המחשבה...
החיים כמשחק, במה תלוי אם תראה את החיים כמשחק? האם באמת אפשר לראות את החיים כמשחק? איך לראות את החיים כמשחק? מה זה אומר לראות את החיים כמשחק? רצון חסר משמעות, אפקט הפרפר, רצון עם משמעות מוחלטת, איך ליהנות בחיים? להיות מאושרהחיים כמשחק, במה תלוי אם תראה את החיים כמשחק? האם באמת אפשר לראות את החיים כמשחק? איך לראות את החיים כמשחק? מה זה אומר לראות את החיים כמשחק? רצון חסר משמעות, אפקט הפרפר, רצון עם משמעות מוחלטת, איך ליהנות בחיים? להיות מאושר... כמשחק, במה תלוי אם תראה את החיים כמשחק? האם באמת אפשר לראות את החיים כמשחק? איך לראות את החיים כמשחק? מה זה אומר לראות את החיים כמשחק? רצון חסר משמעות, אפקט הפרפר, רצון עם משמעות מוחלטת, איך ליהנות בחיים? להיות מאושר האם באמת אפשר לראות את החיים כמשחק? אליעד כהן מציג את השאלה המהותית: האם באמת ניתן לראות את החיים כמשחק, ומה משפיע על היכולת שלנו לתפוס את החיים כמשחק? הוא מסביר כי ישנן גישות שונות כלפי החיים: חלק מהאנשים חושבים שהחיים הם חסרי משמעות לחלוטין, חלק אחר מתייחס אליהם ברצינות רבה מדי, כאילו כל פרט בהם הוא עניין של חיים ומוות, ויש גישה נוספת שמציעה לראות את החיים כמשחק, כמשהו לא רציני מדי ולא חסר משמעות לחלוטין. במה תלוי אם נראה את החיים כמשחק או לא? אליעד כהן מסביר שהיכולת לראות את החיים כמשחק תלויה בעיקר ברמת ההזדהות של האדם עם הרצונות שלו. אם יש לאדם רצונות כלשהם והוא מזדהה איתם בצורה מוגזמת, כלומר, הרצונות הללו משמעותיים עבורו מדי, הוא לא יוכל לראות את החיים כמשחק. לעומת זאת, אם האדם לא מזדהה בכלל עם הרצונות שלו, גם אז הוא לא יוכל לחוות את החיים כמשחק, משום שלמשחק נדרשת מידה מסוימת של רצון ועניין. מדוע רצון חשוב מדי פוגע ביכולת לראות את החיים כמשחק? כדי להסביר את העניין, אליעד נותן מספר דוגמאות מפורטות: דוגמה ראשונה: אדם שיש לו רצון להיות בריא, אם הרצון הזה לא חשוב לו בכלל, אז אין כאן בכלל משחק, אין ... הרצון להיות בריא משמעותי עבורו מדי, עד כדי כך שהוא פוחד פחד מוות מלהיות חולה, גם אז לא יוכל לראות את החיים כמשחק, כי כל מה שקורה ירגיש כמו אסון ולא כמו משחק. דוגמה שנייה: אדם אומר שהוא לא מוכן למות בשום פנים ואופן. ברגע שרצון אחד כזה הופך למחויב בצורה מוחלטת, האדם כבר לא יכול לראות את החיים כמשחק, כי כל אירוע שקשור לרצון הזה הופך לעניין רציני מדי. דוגמה שלישית: אם אדם לא רוצה בשום אופן שהבית שלו יהיה מלוכלך, ברמה שכל מחשבה על בית מלוכלך גורמת לו להתעלף, אז גם במצב כזה הוא לא יכול לראות את החיים כמשחק. ככל שיותר דברים בחיים משפיעים על הרצון שלו (לדוגמה, גורמים ללכלוך בבית), הוא פחות ופחות מסוגל לראות את החיים כמשחק. דוגמה רביעית: אם אדם לא רוצה בשום אופן שיקרה משהו רע לילד שלו, ומכיוון שיש הרבה מאוד דברים בחיים שעלולים להשפיע על כך שיקרה לילד משהו רע, האדם יתקשה לראות את החיים כמשחק, כי הרצון הזה הוא מוחלט ובלתי מתפשר עבורו. האם אפשר לראות את החיים כמשחק אם יש רצון חסר משמעות? אליעד כהן מוסיף ומבהיר שלא רק רצון משמעותי מדי פוגע ביכולת לראות את החיים כמשחק, אלא גם ההפך הגמור. אם יש רצון או אירוע שאין לו שום משמעות בכלל עבור האדם, גם אז הוא לא יוכל לראות את החיים כמשחק. למשל, אם לאדם לא אכפת בכלל האם קיים גרגיר אבק במאדים, הרי שהוא כביכול אומר שזה בכלל לא משפיע על שום דבר בחיים שלו. אך אליעד מדגיש את אפקט הפרפר, שמסביר כי כל ... לחלוטין עבור האדם, הוא למעשה אומר שכל החיים חסרי משמעות, ולכן גם במקרה כזה האדם לא יוכל לראות את החיים כמשחק. אז איך בכל זאת אפשר לראות את החיים כמשחק? אליעד מסכם שהמפתח לראות את החיים כמשחק הוא להצליח לאזן את מידת החשיבות של הרצונות שלנו. מצד אחד, כל הדברים בחיים חייבים להיות בעלי משמעות מסוימת עבורנו, ומצד שני, עלינו להימנע מלייחס להם משמעות מוחלטת. רק כאשר הרצונות נמצאים במצב מאוזן שבו הם חשובים אך לא מחויבים, קיימת האפשרות האמיתית לראות את החיים כמשחק. הוא ממליץ שאדם שרוצה לחוות את החיים כמשחק ינסה להבין ולזהות איזה רצונות או פחדים מונעים ממנו לחוות כך את החיים. למשל, אם אדם מסוגל להגיד לעצמו אני מוכן גם ... מסוים, הוא יוכל להתחיל לחוות את החיים כמשחק אמיתי. לסיכום, מהם התנאים לחיים כמשחק? התנאים לראות את החיים כמשחק הם: שלא יהיו רצונות בעלי משמעות מוחלטת לחלוטין, כי זה יהפוך את החיים לרציניים מדי. שלא יהיו רצונות חסרי משמעות לחלוטין, כי אז החיים יהיו חסרי טעם. למצוא את ... לבין חוסר החשיבות של הרצונות. לחקור ולהבין מה מונע ממך באופן אישי לחוות את החיים כמשחק. איך לראות את החיים כמשחק? מה זה רצון חסר משמעות? מהו אפקט הפרפר? איך ליהנות בחיים? כיצד להפסיק להזדהות עם רצונות? ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?