... שלו להיות אותנטי, לבין המשיכה הבלתי נשלטת להיכנס לדמויות. הוא מרגיש שהדמות שולטת עליו, מה שמוביל אותו לתחושת שיתוק ותקיעות קשה, עד כדי כך שהוא לא יכול
לפעול במצבים פשוטים. הוא מתאר תחושה קשה של חוסר יכולת לתקשר אפילו עם אנשים קרובים, כמו שכנים או בני זוג, מתוך תחושה שהוא שקרן ... נובעת מדמות לא אמיתית, הוא פשוט נעצר ולא פועל כלל. שלושת התהליכים האלו יוצרים מעגל של שיתוק, שבו האדם מרגיש שהוא חייב לפתור קודם את הקונפליקט לפני שיוכל
לפעול. כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? המשתתף מתאר מצוקה גדולה - הוא מרגיש חולה נפש, עם מחשבות טורדניות שגורמות לו לא
לפעול. הוא מרגיש שהוא כלוא בראשו, לא יכול לדבר עם אנשים, ואפילו בקשרים זוגיים הוא מתאר את התחושה שהצד השני לא באמת הכיר אותו, ... קשה. לדוגמה, אדם חסר ביטחון שינסה לשחק גבר גבר באופן מוגזם, ירגיש חוסר נוחות וחרדה. לעומת זאת, דמות טבעית, המתאימה למצבו הפנימי הנוכחי של האדם, תאפשר לו
לפעול בצורה נוחה יותר. איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? המפתח הוא המודעות. אליעד ממליץ להכיר בכך ... קשות של בלבול, כי הם מרגישים שמשקרים לעצמם. אליעד מדגיש שמי שלומד אצלו לא יכול עוד להזדהות עם שקרים עצמיים, ולכן צריך לפתח דמות מדויקת וגמישה, שתאפשר לו
לפעול מתוך מודעות אמיתית. איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אליעד מסביר שהפחד מכישלון הוא טבעי, אך הוא אינו צריך לנהל אותך. חשוב להבין שלא חייבים להיות מושלמים או בטוחים ב - 100% כדי
לפעול. אפשר וצריך
לפעול למרות הפחד, לבחור את הדמות מתוך מודעות ולפעול בצורה גמישה יותר, גם כשקיימים ספקות. מהי הדרך הבריאה לנהל דמות? הדרך הבריאה, לפי אליעד, היא: להבין שאתה תמיד בדמות כלשהי. לבחור את הדמות מתוך מודעות ומתוך רצון אמיתי שלך. להתאים את עוצמת הדמות לסיטואציה הנוכחית שלך.
לפעול גם כשיש ספקות, בלי להמתין לשלמות פנימית. להיות גמיש ולהבין שהדמות היא כלי ולא המהות שלך. איך להתמודד עם פחד להיות לא ... עצמי ומחליש את הביטחון שלו. התהליך השלישי - קול נוסף אומר לו: אם אתה לא שלם עם הדמות, אז אל תעשה כלום. הקול הזה גורם לאדם לשיתוק פנימי, מתוך תחושה שאסור לו
לפעול אלא אם כן יפתור את הקונפליקט לחלוטין. האדם שנכנס למצב כזה עלול להיות משותק לחלוטין, מתוך מחשבה שעד שלא יפתור את הקונפליקט, הוא אינו יכול
לפעול כלל. כיצד מתבטאת חוויית השיתוק כאשר האדם לא שלם עם הדמות שלו? המשתתף משתף בחוויית השיתוק שלו, ומספר שהוא מרגיש תקוע, חסר ... להכיר בכך שהוא תמיד בדמות מסוימת, אך לבחור באופן מודע את סוג הדמות, את מידת ההתאמה שלה ואת עוצמתה. הוא ממליץ לא לחכות לפתרון מוחלט של הקונפליקט הפנימי, אלא
לפעול למרות הקונפליקט. לפעמים מספיק להכיר בכך שיש ספקות ועדיין
לפעול. הבחירה, לפי אליעד, היא לא בין להיות בדמות או לא - אלא באיזו דמות לבחור ואיך להשתמש בה בצורה שמשרתת את האדם. כיצד ... גמישה ומדויקת. איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אליעד מסביר שפחד מכישלון וחוסר קבלה הוא טבעי. אך השאלה החשובה היא לא אם אתה מפחד, אלא האם אתה בוחר
לפעול למרות הפחד. אין צורך להיות מושלם או בטוח לגמרי כדי
לפעול. מהי הדרך הבריאה לנהל דמות? הדרך הבריאה לנהל דמות לפי אליעד היא: להבין שאתה תמיד בדמות. לבחור את הדמות מתוך מודעות ורצון. להיכנס לדמות בעוצמה מתאימה לסיטואציה.
לפעול למרות הספקות והפחדים. להיות גמיש ומודע לכך שהדמות היא כלי זמני, לא אתה עצמך. איך להתמודד עם פחד להיות לא אותנטי? איך ... עצמו נמשך באופן אוטומטי להיכנס לתפקידים - לדמויות - במיוחד בסיטואציות חברתיות. הדמות, לדבריו, שולטת עליו, והיא כל כך מושרשת בתוכו, עד כדי כך שהוא לא מצליח
לפעול כשיש לו קונפליקט עם הדמות הזאת. אליעד מסביר שמצד האמת, תמיד אנחנו באיזושהי דמות. גם כשאנחנו קמים בבוקר ולובשים בגדים, גם ... בו - זמנית בתוך ראשו של האדם: תהליך ראשון - האדם נכנס לדמות באופן טבעי, מתוך ניסיון להרשים או להתאים את עצמו. הוא לא בהכרח שלם עם הדמות, אך עדיין ממשיך
לפעול בתוכה. תהליך שני - קול פנימי שמבקר את עצם הכניסה לדמות, ומעורר ספק עצמי: אתה שקרן, אתה לא אמיתי, אתה לא אתה. תהליך שלישי ... שאתה מרגיש שהפעולה נובעת מדמות לא אותנטית, עצור לגמרי ואל תפעל. אליעד מדגיש שמי שחי בתוך קונפליקט כזה, הופך להיות בן ערובה של המחשבה שאומרת אני לא יכול
לפעול עד שאני לא פותר את הקונפליקט. כלומר, האדם לא מצליח
לפעול כלל, ונכנס למצב של שיתוק פנימי. כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? המשתתף משתף בתחושות קשות מאוד - ... להיות נינוח? האם לנסות להרשים? או דווקא לשדר פשטות? אליעד ממליץ לא לחפש לפתור לגמרי את הקונפליקט לפני הפעולה. לפעמים מספיק להכיר בכך שיש קונפליקט - ולהחליט
לפעול בכל זאת. לא חייבים לחכות להיות מושלמים כדי לדבר עם מישהי. אפשר
לפעול גם כשיש ספקות, גם כשאתה לא שלם עם הדמות שלך. הבחירה היא לא האם תהיה בדמות או לא - אלא באיזו דמות תבחר וכמה תהיה שלם ... יותר לשקר לעצמו. מרגע שאתה מבין שאתה משחק תפקיד - אתה לא יכול עוד להזדהות איתו בצורה עיוורת. ולכן, הפתרון הוא לפתח דמות מודעת, מדויקת, גמישה, ולהסכים גם
לפעול למרות הפקפוקים. למה חשוב להבין את ההיגיון שמאחורי הרצון להיות בדמות? במקום להילחם ברעיון של להיות בדמות, אליעד מציע ... במקרים רבים, הרצון להיכנס לדמות בא מתוך פחד: פחד להיכשל, פחד שידחו אותך, פחד שלא תתקבל. אליעד מסביר שהפחד הזה הוא טבעי, אבל הוא לא חייב לנהל אותך. ניתן
לפעול גם כשיש פחד. השאלה איננה האם אתה מפחד - אלא האם אתה בוחר
לפעול למרות הפחד. הדמות שלך לא חייבת להיות מושלמת, ואתה לא חייב להיות 100% בטוח בעצמך כדי לדבר עם מישהי. מה הקשר בין דימוי ... שאתה תמיד בדמות - גם כשאתה חושב שאתה אותנטי. לבחור את הדמות מתוך רצון, לא מתוך כפייה או בריחה. להיכנס לדמות בעוצמה מתאימה - לא מוגזמת מדי ולא חלשה מדי.
לפעול גם כשיש ספקות - בלי להמתין לשלמות פנימית מוחלטת. להיות מוכן לשנות דמות לפי סיטואציה - אך מבלי לשקר לעצמך. איך להתמודד עם ...