אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הצורך להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הצורך להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים / להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי
מה המשמעות של "להיות בדמות" וכיצד היא משפיעה על החיים?

המושג "להיות בדמות", כפי שמסביר אליעד כהן, מתאר מצב שבו האדם אינו מתנהג לפי האמת הפנימית שלו, אלא מגלם איזושהי תדמית או מסכה חיצונית. האדם מאמץ דמות כדי להרשים אחרים, להתאים את עצמו לסביבה החברתית או כדי להרגיש ביטחון. למעשה, אליעד מציין שבאופן טבעי, אדם תמיד נמצא בדמות כלשהי: לבוש, שפת גוף, סגנון דיבור - כולם חלק מדמות חברתית שהאדם מציג, ולכן, אי אפשר להימנע באופן מוחלט מהיות בדמות.

למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות?

משתתף בשיחה משתף בקושי גדול שהוא חווה בגלל "הדמות" שהוא מרגיש מחויב לה. הוא מתאר קונפליקט פנימי מתמשך בין הרצון שלו להיות אותנטי, לבין המשיכה הבלתי נשלטת להיכנס לדמויות. הוא מרגיש שהדמות "שולטת עליו", מה שמוביל אותו לתחושת שיתוק ותקיעות קשה, עד כדי כך שהוא לא יכול לפעול במצבים פשוטים. הוא מתאר תחושה קשה של חוסר יכולת לתקשר אפילו עם אנשים קרובים, כמו שכנים או בני זוג, מתוך תחושה שהוא "שקרן" ו"לא אמיתי".

אילו שלושה תהליכים מתקיימים בעת קונפליקט עם הדמות?

אליעד כהן מזהה שלושה תהליכים מרכזיים המתרחשים בראשו של אדם בקונפליקט עם הדמות:
  1. האדם נכנס לדמות באופן טבעי, מתוך ניסיון להרשים או להתאים את עצמו לסיטואציה, אך אינו שלם איתה.
  2. קול פנימי מבקר אותו בחריפות, ומאשים אותו שהוא "שקרן", "לא אותנטי", ו"לא הוא עצמו". הקול הזה מעורר ספקות וחוסר ביטחון עצמי.
  3. קול שלישי טוען ש"אם אתה לא שלם עם הדמות - אל תעשה כלום". כלומר, ברגע שהאדם מרגיש שהפעולה נובעת מדמות לא אמיתית, הוא פשוט נעצר ולא פועל כלל.
שלושת התהליכים האלו יוצרים מעגל של שיתוק, שבו האדם מרגיש שהוא חייב לפתור קודם את הקונפליקט לפני שיוכל לפעול.

כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו?

המשתתף מתאר מצוקה גדולה - הוא מרגיש "חולה נפש", עם מחשבות טורדניות שגורמות לו לא לפעול. הוא מרגיש שהוא כלוא בראשו, לא יכול לדבר עם אנשים, ואפילו בקשרים זוגיים הוא מתאר את התחושה שהצד השני "לא באמת הכיר אותו", כי הוא תמיד שיחק דמות מסוימת. הוא מציין שהקלה מגיעה רק כשהוא מצליח להשתחרר מהדמות, אבל הקונפליקט נמשך, והוא לא מצליח לשמור על אותנטיות לאורך זמן.

האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות?

אליעד מסביר שלא ניתן להפסיק באופן מוחלט להיות בדמות, מכיוון שכל פעולה חברתית היא למעשה סוג של "העמדת פנים". גם האדם שחושב שהוא אותנטי, בעצם נכנס לדמות של מישהו "שמתאמץ להיות אותנטי". לכן, הפתרון אינו לנסות לא להיות בדמות, אלא ללמוד לנהל את הדמות באופן מודע, מתוך בחירה ומתוך התאמה לסיטואציה.

מה ההבדל בין דמות "טבעית" לדמות "מוגזמת"?

אליעד מדגיש כי יש הבדל משמעותי בין דמות טבעית לבין דמות מוגזמת. כאשר אדם מנסה להיכנס לדמות רחוקה מדי ממצבו הפנימי האמיתי, הוא יחווה דיסוננס פנימי ומתח נפשי קשה. לדוגמה, אדם חסר ביטחון שינסה לשחק "גבר גבר" באופן מוגזם, ירגיש חוסר נוחות וחרדה. לעומת זאת, דמות טבעית, המתאימה למצבו הפנימי הנוכחי של האדם, תאפשר לו לפעול בצורה נוחה יותר.

איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך?

המפתח הוא המודעות. אליעד ממליץ להכיר בכך שאתה תמיד בדמות מסוימת...
מה המשמעות של "להיות בדמות" וכיצד זה משפיע על החיים?

אליעד כהן עוסק בשאלה המשמעותית - מהי המשמעות של "להיות בדמות" וכיצד המושג משפיע על החיים שלנו. משמעות המושג היא שאדם חי את חייו מתוך תפקיד, תדמית או מסכה שהוא מאמץ כדי להתאים את עצמו לסביבה החברתית. במקום להיות אותנטי, הוא מציג דמות שנועדה להרשים או להתאים את עצמה לאנשים אחרים. אליעד מדגיש כי בעצם, האדם אף פעם אינו באמת נטול דמות לחלוטין, כיוון שכל פעולה חברתית, כמו דיבור או לבוש, כבר יוצרת סוג של דמות.

המשתתף בהרצאה מציג קושי גדול שהוא חווה במאבק עם דמות זו. מצד אחד, הוא שואף להיות אמיתי וכנה לחלוטין, ומצד שני, הוא מוצא את עצמו נשאב לתוך דמויות שונות באופן אוטומטי, במיוחד בסיטואציות חברתיות. הוא מתאר את הדמות כמשהו ש"שולט עליו" לחלוטין, והדבר מוביל אותו לחוויית שיתוק ותקיעות קשה. הקושי האמיתי שלו אינו בעצם קיום הדמות, אלא בתחושה שהוא אינו שלם איתה.

אליעד מציין שחשוב להבין שהפתרון הוא לא להימנע מהדמות לחלוטין, אלא ללמוד לנהל אותה בצורה מודעת ובמידה המתאימה, כך שהאדם יהיה בשליטה ויבחר באיזו דמות להשתמש.

מהם שלושת התהליכים שמתקיימים בעת קונפליקט עם הדמות?

אליעד מפרט שלושה תהליכים מרכזיים שקורים בתוך האדם בזמן שהוא נמצא בקונפליקט עם הדמות שלו:
  • התהליך הראשון - האדם נכנס לדמות באופן אוטומטי, מתוך רצון להרשים או להתאים את עצמו. הוא מרגיש שהוא לא שלם, אך ממשיך בכל זאת בדמות.
  • התהליך השני - קיים קול פנימי שמבקר אותו ואומר לו שהוא "שקרן" ו"לא אמיתי". הקול הזה מעורר ספק עצמי ומחליש את הביטחון שלו.
  • התהליך השלישי - קול נוסף אומר לו: "אם אתה לא שלם עם הדמות, אז אל תעשה כלום". הקול הזה גורם לאדם לשיתוק פנימי, מתוך תחושה שאסור לו לפעול אלא אם כן יפתור את הקונפליקט לחלוטין.
האדם שנכנס למצב כזה עלול להיות משותק לחלוטין, מתוך מחשבה שעד שלא יפתור את הקונפליקט, הוא אינו יכול לפעול כלל.

כיצד מתבטאת חוויית השיתוק כאשר האדם לא שלם עם הדמות שלו?

המשתתף משתף בחוויית השיתוק שלו, ומספר שהוא מרגיש תקוע, חסר יכולת לתקשר בצורה טבעית ופשוטה אפילו עם אנשים קרובים. הוא מרגיש כאילו הוא "חולה נפש" או שיש לו "סרטן בראש" - כי כל הזמן יש מחשבות טורדניות שמאשימות אותו שהוא שקרן, לא אמיתי ולא מספיק טוב.

הוא גם נותן דוגמה מקשר זוגי שבו הוא הרגיש שהבחורה איתה יצא לא באמת הכירה אותו, כי הוא תמיד היה בדמות. רק כשהצליח "להתנקות" מהדמות, הוא הרגיש שהוא חוזר לעצמו. הקונפליקט הזה יוצר אצלו מאבק מתמיד בין הרצון לאותנטיות לבין הפחד מכך שאם לא ייכנס לדמות, הוא ייכשל חברתית.

האם אפשר באמת להפסיק להיות בדמות?

אליעד מסביר שהאמת היא שאי אפשר להפסיק לגמרי להיות בדמות, כיוון שכל החיים הם סוג של משחק חברתי. כל אחד תמיד נמצא בדמות כלשהי, אפילו אדם שחושב שהוא "אמיתי" - למעשה נמצא בדמות של מי שמנסה להיראות אמיתי.

לכן, הפתרון שהוא מציע הוא לא להתנגד לדמות אלא ללמוד לנהל אותה. הוא מדגיש את החשיבות של להיות מודעים לכך שאנחנו בדמות, ומתוך המודעות הזאת לבחור באופן מודע ומתאים את הדמות הנכונה לסיטואציה.

מה ההבדל בין דמות "טבעית" לדמות "מוגזמת"?

אליעד מסביר כי יש הבדל מהותי בין דמות טבעית לדמות מוגזמת. אם אדם ינסה להיכנס לדמות שהיא גדולה מדי או רחוקה מדי ממה שהוא באמת מרגיש, הוא יחווה דיסוננס פנימי, חרדה ומתח. למשל, אדם חסר ביטחון עצמי שינסה לשחק דמות של "גבר גבר" ירגיש שהוא מרמה את עצמו ויחווה לחץ.

לעומת זאת, דמות טבעית היא כזו שקרובה יותר למה שהאדם מרגיש באמת. אליעד מתאר זאת כ"ווליום של הדמות" - צריך לכוון את הדמות כך...
מהי המשמעות של "להיות בדמות" וכיצד זה משפיע על האדם?

במהלך ההרצאה עוסקים אליעד כהן והמשתתף המרכזי במושג "להיות בדמות" - כלומר, במצב שבו האדם לא מתנהג לפי מי שהוא באמת, אלא מגלם איזושהי תדמית חיצונית, מתוך רצון להרשים או להתאים את עצמו לסביבה החיצונית.

המשתתף מתאר קונפליקט פנימי מתמשך: מצד אחד הוא רוצה להיות הוא עצמו באמת, בלי מסכות, בלי תדמיות, ומצד שני הוא מוצא את עצמו נמשך באופן אוטומטי להיכנס לתפקידים - לדמויות - במיוחד בסיטואציות חברתיות. הדמות, לדבריו, "שולטת עליו", והיא כל כך מושרשת בתוכו, עד כדי כך שהוא לא מצליח לפעול כשיש לו קונפליקט עם הדמות הזאת.

אליעד מסביר שמצד האמת, תמיד אנחנו באיזושהי דמות. גם כשאנחנו קמים בבוקר ולובשים בגדים, גם כשאנחנו ניגשים לדבר עם מישהו - אנחנו לא באמת במצב "נטול דמות", כי תמיד קיימת מידה מסוימת של העמדת פנים והתאמה לתפקיד חברתי. לכן, הניסיון לצאת לגמרי מהדמות הוא מיותר, ולמעשה יכול להיות מזיק. במקום לנסות "לא להיות בדמות", הפתרון הוא ללמוד להיות בדמות בצורה מודעת ובמידה הנכונה - כלומר, להחליט איזו דמות נכונה לסיטואציה, ולהיכנס אליה באופן רצוני, במקום להיסחף אליה מתוך חוסר שליטה.

מהם שלושת התהליכים שמתקיימים במקביל בעת קונפליקט פנימי עם הדמות?

אליעד מציג את הקונפליקט דרך חלוקה לשלושה תהליכים נפרדים שמתרחשים בו - זמנית בתוך ראשו של האדם:
  1. תהליך ראשון - האדם נכנס לדמות באופן טבעי, מתוך ניסיון להרשים או להתאים את עצמו. הוא לא בהכרח שלם עם הדמות, אך עדיין ממשיך לפעול בתוכה.
  2. תהליך שני - קול פנימי שמבקר את עצם הכניסה לדמות, ומעורר ספק עצמי: "אתה שקרן", "אתה לא אמיתי", "אתה לא אתה".
  3. תהליך שלישי - קול נוסף שאומר "אם אתה לא שלם עם הדמות - אל תעשה כלום", כלומר, - ברגע שאתה מרגיש שהפעולה נובעת מדמות לא אותנטית, עצור לגמרי ואל תפעל.
אליעד מדגיש שמי שחי בתוך קונפליקט כזה, הופך להיות בן ערובה של המחשבה שאומרת "אני לא יכול לפעול עד שאני לא פותר את הקונפליקט". כלומר, האדם לא מצליח לפעול כלל, ונכנס למצב של שיתוק פנימי.

כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו?

המשתתף משתף בתחושות קשות מאוד - הוא מתאר תחושת תקיעות, חוסר יכולת לתקשר עם אנשים בצורה טבעית, קושי לגשת אפילו לשכנה שגרה לידו. הוא מציין שהוא מרגיש כמו חולה נפש, כאילו יש לו "סרטן בראש" - מחשבה טורדנית שאומרת לו כל הזמן שהוא לא מספיק טוב, שהוא לא אמיתי, שהוא שקרן.

הוא גם מספר על קשר זוגי עם בחורה שנמשך חצי שנה - והיא לא באמת הכירה אותו כי הוא "שיחק דמות" כל הזמן. הוא מסביר שמרגע שהוא מצליח "להתנקות" מהדמות - רק אז הוא חוזר לעצמו, ולכן יש בתוכו מאבק תמידי בין הרצון להיות הוא עצמו לבין הפחד ממה שיקרה אם לא ייכנס לדמות.

האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות?

אליעד מציע פרספקטיבה מעניינת: הוא מסביר שכל החיים הם משחק של דמויות - כולם נמצאים באיזושהי דמות כל הזמן. גם מי שחושב שהוא "אמיתי" - נמצא בדמות של מישהו שמנסה להיות אמיתי. הוא מדגיש שכל סיטואציה חברתית מחייבת סוג מסוים של התאמה - אדם מתלבש אחרת לפגישה עסקית מאשר כשנמצא בבית, אדם מתנהג אחרת כשהוא מדבר עם חברה או עם לקוח.

לכן, לדבריו, הפתרון הוא לא להילחם בדמות, אלא ללמוד לנהל אותה. ללמוד איך להשתמש בדמות כפרסונה שמתאימה לסיטואציה - מבלי לאבד את הקשר לעצמך. במילים אחרות, לא להיכנס לדמות "באופן עיוור", אלא להיכנס אליה בצורה מודעת ומתוך בחירה, ולדעת שאתה זה לא הדמות, אלא מישהו שמשתמש בה כרגע ככלי.

מה ההבדל בין דמות "טבעית" לדמות "מוגזמת"?

אחת התובנות המרכזיות שעולות בשיחה היא ההבחנה בין דמות טבעית לבין דמות מוגזמת.

אליעד מסביר שכאשר אדם מנסה להיכנס לדמות שהיא גדולה מדי ביחס למה שהוא באמת מרגיש באותו הרגע - הוא חווה מתח פנימי קשה. לדוגמה: אדם שאין לו ביטחון עצמי, אבל מנסה להיכנס לדמות של "גבר גבר" מול בחורה, יחווה דיסוננס פנימי, חרדה וחוסר נוחות. הוא ירגיש שהוא מרמה את עצמו.

לעומת זאת, אם יבחר דמות שהיא קרובה יחסית למי שהוא באמת באותו רגע, הוא יוכל לתפקד הרבה יותר טוב. אליעד קורא לזה "הווליום של הדמות" - וצריך לכוון את הווליום כך שיהיה תואם למציאות הפנימית של האדם באותו זמן.

איך מוצאים את האיזון הנכון בין "להיות בדמות" לבין "להיות אתה עצמך"?

האיזון הוא לדעת שאתה תמיד בדמות כלשהי - אך לבחור את הדמות מתוך מודעות ומתוך רצון. לא להיסחף לתוך הדמות בצורה לא מבוקרת, אלא לדעת שאתה מחליט - האם להיות עכשיו בדמות פורמאלית? האם להיות נינוח? האם לנסות להרשים? או דווקא לשדר פשטות?

אליעד ממליץ לא לחפש "לפתור לגמרי את הקונפליקט" לפני הפעולה. לפעמים מספיק להכיר בכך שיש קונפליקט - ולהחליט לפעול בכל זאת. לא חייבים לחכות להיות מושלמים כדי לדבר עם מישהי. אפשר לפעול גם כשיש ספקות, גם כשאתה לא שלם עם הדמות שלך. הבחירה היא לא האם תהיה בדמות או לא - אלא באיזו דמות תבחר וכמה תהיה שלם איתה.

כיצד דמויות מסוימות משפיעות על הדימוי העצמי?

אליעד מביא דוגמה של גברים שלמדו "אמנות הפיתוי" - טכניקות שמלמדות כיצד להיכנס לדמות בטוחה בעצמה, מרשימה, דומיננטית. הוא מציין שגברים כאלה לפעמים נתקעים אחר כך עם תחושת בלבול פנימית קשה - כי הם לא שלמים עם הדמות הזאת. הם מרגישים שהם שיחקו תפקיד שלא באמת משקף את מי שהם.

כתוצאה מכך, הם לא מצליחים לתפקד בלי להיכנס לדמות - וזה יוצר אצלם תחושת שקר עצמי תמידית. אליעד מדגיש שמי שלומד אצלו - לא...
מהם האתגרים בהתחברות לאמת האישית?

בהרצאה זו, התמודדות עם קשיים בהתחברות לאמת הפנימית מהווה נושא מרכזי. אחד המשתתפים מציין את הקושי להתרכז ולהוציא את מהות עצמו במלואו. הוא מדבר על תחושות של חיצוניות בעבודתו ובחיים האישיים, ומדגיש את השאיפה להבין את האמת הפנימית שלו. הוא מתאר את תחושת הצורך להילחם בפחדים פנימיים, ולהתמודד עם המחשבות שמעכבות אותו מהתפתחות אמיתית.

מהם הקונפליקטים הקשורים בהגדרת הדמות האישית?

הדיון ממשיך בסוגיית הדימוי העצמי, כאשר אחד המשתתפים מתאר את הקונפליקט בין להיות "בדמות" לבין להיות "אמיתי" עם עצמו. הוא מציין את הקושי להרגיש שלם עם הדמות שהוא מגלם, במיוחד במצבים חברתיים. המחשבות המנוגדות בין הצורך להתאים את עצמו לבין הרצון להיות נאמן לעצמו יוצרות דילמות פנימיות שמקשות על קיום אותנטי.

הקשר בין דימוי עצמי לאפקטיביות אישית

בהמשך, נשקלת השאלה אם כל אדם באמת יכול להימנע להיות בדמות כלשהי בחיים. אליעד מציין את הדינמיקה החברתית שבה אנו נמצאים, שבה פעמים רבות אנו צריכים "לשחק תפקיד" כדי להצליח, גם אם לא תמיד זה תואם את מי שאנחנו באמת. מדובר בהבנה עמוקה של דינמיקת יחסים חברתיים והצורך להסתגל למצבים שונים, גם אם זה דורש לעיתים התכנסות לתוך דמות שיכולה להרגיש מלאכותית.

איך המודעות העצמית משפיעה על ההתמודדות עם מצבים מורכבים?

בהמשך השיחה, נדונה ההשפעה של מודעות עצמית גבוהה, על היכולת להתמודד עם מצבים חיים קשים. כאשר אדם מתחיל להבין את עצמו בצורה מעמיקה, הוא יכול לפתח כלים טובים יותר להתמודד עם פחדים ותחושות לא נוחות. מודעות זו יכולה לשפר את ההתמודדות עם דימוי עצמי שלילי ולהוביל לשיפור בתפקוד ובתחושות פנימיות.

האם דימוי עצמי יכול להפריע להצלחה בחיים?

המסקנה שהמשתתפים מגיעים אליה, היא כי דימוי עצמי לא שלם או לא אותנטי...
לשמור חרדה מכישלון שאיפות טיפול ב ocd איך להיות שלם עם עצמי דימוי עצמי טיפול במחלות נפשיות היגיון התפתחות obsessive compulsive disorder בצורה מודעת אותנטי אותנטיות אותנטית איזון איך לשחק את משחק החיים איך מתמודדים עם חרדה איך מתמודדים עם חרדות איך מתמודדים עם פחד אמנות הפיתוי דמות החיים כמשחק העמדת פנים הרגשה הרגשה של שיתוק הרגשת שיתוק התמודדות חוסר קבלה חרדה מכישלון חרדת כישלון כישלון כישלונות להיות עצמי להיות עצמך להיכשל להעמיד פנים להתמודד לחיות לשחק את משחק החיים לשחק דמות משחק משחק החיים משחקים פחד פחד להיכשל פחד מכישלון פחד מכישלונות פחדים פיתוי פיתויים פנימיות קונפליקט קונפליקט פנימי קונפליקטים רגש רגשות שיתוק תחושה תחושה של שיתוק תחושות תחושת שיתוק
אמהות, להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות
אמהות, להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות
אמהות, להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות האם כדאי להיות אימא ... יכיר את אביו, אלא שהאישה רוצה שהילד שלה יגדל במבנה משפחתי מסוים. אליעד מציע שאם מה שמטריד הוא חוסר הדמות האב, אפשר להחליף את דמות האב בדמות אחרת - דמות אב רוחנית או דמות משפחתית אחרת שתיתן לילד את התמיכה הרגשית שהוא צריך. האם דמות אב היא הכרחית לגידול ילדים? אליעד דן בשאלה של הצורך בדמות אב. הוא מסביר שדמות האב היא למעשה צורך רגשי של האישה עצמה, ולא בהכרח צורך של הילד. יש ילדים שלא גדלו עם אב ... מבטיח חיים מאושרים יותר לילד, אלא מספק סוג מסוים של תחושת ביטחון. אליעד ממליץ לשחרר את האובססיה כלפי הצורך בדמות אב, ולהבין שזה רק נתיב אפשרי אחד מתוך רבים לגידול ילד מאושר. מה לעשות עם הלחץ והאובססיה להבאת ילדים? ... בכך שהחיים עצמם תמיד יהיו שילוב של שמחה וכאב, אושר וסבל. האם כדאי להיות אם חד הורית? האם צריך דמות אב לילדים? אימהות ובחירה חופשית איך להתמודד עם אובססיה להיות אימא? יתרונות וחסרונות בזוגיות להביא ילד לבד או לחכות ...
לחיות בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר?
לחיות בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר?
לחיות בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר? האם האדם הוא דמות בסרט מצויר או הצייר עצמו? אדם שחוקר את עצמו לעומק, לעיתים מגיע להבנה שהוא למעשה דמות בסרט מצויר, כלומר, שהוא בעצם חסר בחירה חופשית, ורצונותיו אינם שייכים לו אלא מתגלים דרכו כישות אחרת. אדם כזה, ... שהרצונות אינם שלו, אבל מצד שני הוא עדיין לא נהנה מהחיים. הוא בעצם חווה את המציאות כאילו הוא רק דמות מצוירת בתוך סרט שאינו יכול לשלוט בו. מה הקשר בין העדר בחירה חופשית לבין סבל ואושר? אליעד כהן מסביר ... במילים אחרות, הוא מגלה שהוא בעצמו אלוהים, הוא הישות האינסופית שבתוכה נוצרת כל המציאות. איך ההבנה שהאדם הוא גם דמות וגם צייר, מסלקת את הסבל? אליעד כהן מסביר שבנקודה הגבוהה ביותר, האדם מבין שהוא לא רק דמות בסרט מצויר, אלא גם הצייר של הסרט עצמו. הוא מגלה שהמציאות כולה היא בעצם החלום שלו, והוא עצמו גם החולם וגם הדמות בתוך החלום. במצב כזה, האדם חי במציאות בלי פיצול אישיות, כלומר, הוא מבין בצורה מלאה שמה שנראה כאני ומה ... חלק מאותה ישות אחת אינסופית, אז הוא מרפא את עצמו מהפיצול הזה. מה קורה כאשר מבינים שגם הצייר הוא דמות בסרט מצויר גדול יותר? אליעד מחדד שההבנה יכולה להגיע רחוק יותר, כאשר האדם מגלה שגם הצייר עצמו (הישות האלוהית, הבורא), הוא בעצם דמות בתוך סרט מצויר גדול יותר. זאת אומרת, שישנה ישות גדולה אף יותר מהאלוהים, וההבנה הגבוהה ביותר היא שהצייר, הציור ... בין יש בחירה או אין בחירה, כי הכל הוא ישות אחת שמתגלמת בצורות שונות, פעם אחת כצייר ופעם אחת כדמות מצוירת. כאשר האדם מבין זאת, הוא חי את החיים מנקודת מבט שלמה ושלווה לחלוטין, כי הוא כבר לא נמצא בקונפליקט עם המציאות או עם עצמו. הוא מבין שהוא גם הדמות המצוירת, גם הצייר, וגם הדבר הגדול יותר שיצר את הצייר. איך אפשר לחוות אושר אמיתי מתוך ההבנה הזו? האושר ... חי חיים טובים באמת. האדם שימשיך לחקור לעומק, יגיע בסופו של דבר להבנה שהוא הוא הכול: גם הצייר, גם הדמות, וגם כל מה שנמצא סביבו. הוא יגלה שכל הפיצולים שהיו קיימים בתודעה שלו אינם אמיתיים, ושהמציאות כולה היא ישות ... שאלה שנשאלתי, ובן אדם אומר דבר כזה, התבוננתי פנימה וחקרתי חקרתי את הרצונות שלי ואת הדברים, והגעתי למסקנה שאני דמות בסרט מצויר, מה שזה גרם לו שכביכול הוא לא רוצה שום דבר, אבל הוא לא נהנה מהחיים. והשאלה מה ... יותר מזה, שמי שהולך יותר רחוק מזה, הוא מגלה שגם הצייר עצמו, הוא בתוך סרט מצויר. גם אלוהים הוא דמות של ישות גדולה יותר, בשכל הגדול יותר הוא ההבנה שהצייר והציור והישויות שבתוך הציור, הן ישות אחת. ואז אין ...
חסך אימהי, חסך הורי, אמא רעה, בעיות עם אמא, יחסי הורים ילדים, בעיות עם ההורים, חסך רגשי, דמות אימהית, טיפול רגשי למבוגרים, לא מסתדר עם אמא, מריבות עם אמא
חסך אימהי, חסך הורי, אמא רעה, בעיות עם אמא, יחסי הורים ילדים, בעיות עם ההורים, חסך רגשי, דמות אימהית, טיפול רגשי למבוגרים, לא מסתדר עם אמא, מריבות עם אמא האם אפשר להפסיק לרצות דברים בחיים? אליעד כהן ...
להזדהות עם כל הדמויות, צפייה בסרטים, תרגיל מחשבתי, עם איזו דמות אתה מזדהה, מי היית רוצה שינצח? את מי אתה שונא? את מי אתה אוהב? מי היית רוצה להיות? צמחונות, אכילת בשר, סבל של בעלי חיים
להזדהות עם כל הדמויות, צפייה בסרטים, תרגיל מחשבתי, עם איזו דמות אתה מזדהה, מי היית רוצה שינצח? את מי אתה שונא? את מי אתה אוהב? מי היית רוצה להיות? צמחונות, אכילת בשר, סבל של בעלי חיים
להזדהות עם כל הדמויות, צפייה בסרטים, תרגיל מחשבתי, עם איזו דמות אתה מזדהה, מי היית רוצה שינצח? את מי אתה שונא? את מי אתה אוהב? מי היית רוצה להיות? צמחונות, ... מהזדהות עם אחת הדמויות בסרט, המאפשרת לחוות רגשות מגוונים ולהיכנס לתוך העולם הרגשי של הדמויות. לדוגמה, אם בסרט יש דמות חלשה וקורבן, הצופה עשוי להזדהות איתה ולהרגיש את הרגשות שלה. מנגד, צופה אחר יזדהה דווקא עם הדמות החזקה או הרעה, וכל אדם למעשה יזדהה עם דמות אחרת, לפי אופיו וחוויות חייו. האם ניתן להזדהות עם יותר מדמות אחת בסרט? אליעד כהן מציע תרגיל מחשבתי, שבו אדם מתבקש להזדהות עם כל הדמויות השונות בסרט. לא רק עם הדמות שהצופה מרגיש שהיא קרובה לו ביותר, אלא גם עם הדמויות המנוגדות לחלוטין. התרגיל הזה מאפשר לאדם להרחיב את ההבנה ... רק מזווית אחת, ההזדהות עם דמויות שונות מאפשרת להרגיש שלמות גדולה יותר. לדוגמה, אם צופה בדרך כלל מזדהה עם הדמות החלשה, הוא יכול לנסות להזדהות עם הדמות החזקה או אפילו הרעה, ולהבין את המניעים שלה ואת מה שהיא חווה מבחינתה. אליעד מסביר שזה יכול להיות קשה ... מגוונות אינה מועילה רק בסרטים, אלא יכולה לעזור לאדם גם בחיי היום - יום. כשאדם מזדהה באופן מוחלט עם דמות מסוימת, הוא למעשה מגביל את החוויה הרגשית שלו. לדוגמה, אם אדם תמיד מזדהה עם הדמות החלשה, בכל מצב בחיים הוא ירגיש שהוא הקורבן. לעומת זאת, אם הוא יאפשר לעצמו להזדהות גם עם הדמות החזקה, הוא יוכל להרגיש ביטחון ויכולת לשלוט במצבים שונים. אליעד מדגיש כי להזדהות עם מגוון דמויות מרחיבה את אפשרויות ... ולהתמודד עם אתגרים טובה יותר. מדוע אנשים שונאים דמויות מסוימות בסרט? אליעד כהן מציין שאחת הסיבות המרכזיות לשנאה כלפי דמות מסוימת היא שהצופה מרגיש שהדמות הזאת עושה מעשה שהוא בעצמו לא היה רוצה שיקרה לו, או שהוא לא היה רוצה לחשוב על עצמו כמי שעושה אותו לאחרים. לדוגמה, כאשר יש בסרט דמות של מלך שמתעלל באחרים, הצופה בדרך כלל ישנא אותו, כי הוא לא היה רוצה להיות במקום המתעלל וגם לא רוצה שיתעללו בו. אך לפי אליעד, חשוב שהצופה ינסה להבין גם את נקודת המבט של הדמות השנואה, ויזהה בה תכונות או מניעים שהוא יכול להבין או אפילו ללמוד מהם משהו חיובי. אליעד מדגיש שזהו תהליך ...
מחלת השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it
מחלת השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it
מחלת השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till ... it מהי הפרעת השחקן, וכיצד היא משפיעה על תפיסת הזהות שלך? הפרעת השחקן היא מצב שבו אדם נכנס לתוך דמות בצורה כל כך חזקה, עד שהוא מתחיל לאבד קשר עם הזהות האמיתית שלו. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם משחק דמות באופן קבוע ובמיוחד כשעושה זאת בצורה מוצלחת, הוא יכול לשכוח האם הרגשות, המחשבות, והתגובות שלו אמיתיים, או שזו רק דמות שהוא אימץ. ככל שהאדם שחקן טוב יותר, כך גדל הסיכון שהוא יזדהה עם הדמות ויאמין שהיא מייצגת את מי שהוא באמת. לדוגמה, כאשר אדם כועס במסגרת משחק דמות, בהתחלה הוא יודע שהכעס הוא חלק מהמשחק. אך ככל שהוא שחקן טוב יותר, הוא עלול להתחיל להאמין שהכעס אמיתי, עד לנקודה שבה הוא כבר לא יכול ... שלהם יכולים להיקלע למצב שבו הם כבר לא יודעים להפריד בין הרגש האמיתי שלהם לבין הרגש שהם אימצו לצורך המשחק. כיצד בא לידי ביטוי הקונפליקט הפנימי של השחקן בחיי היום - יום? הקונפליקט הפנימי של השחקן מתרחש כאשר הוא מתנהג באופן מסוים במסגרת תפקיד שהוא משחק, ואחר כך לא בטוח האם ההתנהגות הזאת הייתה אותנטית או רק משחק. לדוגמה, כשאדם מגיע לראיון עבודה, הוא משחק דמות של מישהו שמתעניין בתפקיד ובחברה. בשלב מסוים, הוא עלול להאמין באמת שהוא מעוניין בתפקיד, אף שבתחילת הדרך הוא ידע ... שחקן מצוין, יש לך יכולת לשכנע את עצמך במשהו שאתה בכלל לא מאמין בו מלכתחילה. מצב זה יכול ליצור קונפליקטים פנימיים רבים, כיוון שאז אתה כבר לא בטוח מה האמת שלך. אתה עלול לשכוח למה בכלל התחלת את המשחק מלכתחילה, ולהאמין שהדמות ששיחקת היא הזהות האמיתית שלך. מדוע קשה להיות מודע לדמות ולאמת הפנימית בו זמנית? אליעד כהן מסביר שקשה מאוד לשמור על מודעות כפולה: להיות בדמות ובאותו הזמן להיות מודע לזה שאתה רק משחק דמות. למשל, כשאתה מדבר עם מישהו, קשה לומר דבר אחד ולחשוב דבר אחר בו זמנית. אם אתה שחקן לא טוב מספיק, לא תוכל להחזיק את שני המצבים בו זמנית, כלומר, גם לשחק דמות וגם לזכור כל הזמן את האמת האמיתית שלך. עם זאת, אליעד מציג דוגמה של אלוהים כשחקן מושלם - אלוהים יכול לשחק דמות באופן מושלם ובו זמנית להישאר מודע לחלוטין לאמת. כלומר, לפי אליעד, שחקן מושלם יכול לפעול בדמות באופן מלא ועדיין לשמור על מודעות לכך שזוהי רק דמות ולא זהותו האמיתית. איך המשל מעשה מהתבואה המשוגעת קשור להפרעת השחקן? אליעד כהן מציג את הסיפור של מעשה מהתבואה ... בעצם סוג של שיגעון, וזוהי לא המציאות האמיתית. המשל הזה קשור להפרעת השחקן בכך שהוא מדגים כיצד אדם יכול לשחק דמות - במקרה זה, את דמות המשוגע - ולשכוח לחלוטין שהוא משחק. כדי להימנע מכך, צריך אדם לזכור שהוא משחק דמות, אך האתגר הוא שהאדם בדרך כלל שוכח לשים את הסימן על המצח ולהזכיר לעצמו את האמת. האם אפשר ... ולמנוע את ההפרעה הזו בעזרת תודעה אחרת או צורת חשיבה אחרת. אליעד מציין שאפשר לשמור על מודעות לכך שאתה משחק דמות, אך מסביר שזה דורש מאמץ ומודעות גבוהה, שלא תמיד זמינה לאדם, במיוחד כשהוא נכנס למשחק בצורה חזקה. למעשה, אליעד מתייחס לכך שזה אפשרי, אך מציין שהבעיה המרכזית היא שהאדם נוטה לשכוח שהוא רק שחקן, במיוחד כאשר הוא משחק באופן אינטנסיבי ומתמשך. הוא ממליץ תמיד לזכור ולסמן לעצמך סימן, שיהווה עוגן למציאות האמיתית שלך, וכך תוכל להמשיך לשחק את הדמות מבלי לאבד לחלוטין את עצמך. מהי הפרעת השחקן? איך לזהות הזדהות יתר עם דמות? מה זה מעשה מהתבואה המשוגעת? איך להימנע מלהזדהות עם דמות שאני משחק? מה הקשר בין משחק דמות לאובדן זהות? איך לשמור על אותנטיות בזמן משחק דמות? החיצוני משפיע על הפנימי, לא יודע מי אני באמת, למה לא להאמין לעצמי? איך להיות שחקן יותר טוב?
האם אני לוקח אחריות? הזדהות עם דמות הקורבן, אמפתיה טיפולית, להאשים מישהו אחר, הזדהות עם הקורבן, אמפתיה בטיפול, איך לדעת מי אשם? להאשים את עצמך, לקחת אחריות, אני תמיד אשם, הזדהות עם החלש, לקחת אחריות, בחירת מטפל זוגי
האם אני לוקח אחריות? הזדהות עם דמות הקורבן, אמפתיה טיפולית, להאשים מישהו אחר, הזדהות עם הקורבן, אמפתיה בטיפול, איך לדעת מי אשם? להאשים את עצמך, לקחת אחריות, אני תמיד אשם, הזדהות עם החלש, לקחת אחריות, בחירת מטפל זוגי
האם אני לוקח אחריות? הזדהות עם דמות הקורבן, אמפתיה טיפולית, להאשים מישהו אחר, הזדהות עם הקורבן, אמפתיה בטיפול, איך לדעת מי אשם? להאשים את עצמך, לקחת ... עם החלש, לקחת אחריות, בחירת מטפל זוגי האם אני לוקח אחריות? כיצד אני יכול לדעת אם אני מזדהה עם דמות הקורבן? לקיחת אחריות היא נושא חשוב מאוד בהתפתחות האישית שלנו, ואחת השאלות המרכזיות היא עד כמה אנחנו לוקחים אחריות ... חוויה קשה שעבר, כמו אונס, גניבה או שוד, כיצד אנו מגיבים? האם אנחנו ישר מזדהים עם הכאב שלו ויוצרים דמות של קורבן, או שאנחנו שואלים את עצמנו האם יכול להיות שהוא שותף לחלק מהבעיה? אליעד מדבר על כך שכאשר ... שאלות או לבדוק את הפרטים, אנחנו עשויים לא לראות את כל התמונה. אליעד מדבר על הסכנה שבהזדהות אוטומטית עם דמות הקורבן, כאשר כל פרט שלא נבדק עלול להיות מניפולציה או חצי סיפור. הוא מביא את הדוגמה של ארגונים כמו ... ההמלצה המרכזית של אליעד היא תמיד לקחת אחריות, גם על מה שאנחנו לא בטוחים בו. ככל שנזדהה פחות עם דמות הקורבן, נשאל יותר שאלות ונתבונן במצבים בעיניים ביקורתיות, כך נוכל להתקדם, להיות יותר בשליטה ולהפוך את חיינו לטובים יותר. לקיחת אחריות דמות הקורבן אמפתיה בטיפול האמת מול קורבנות מדומים הסכנה בהזדהות אוטומטית לקיחת אחריות על החיים שלך: איך לזהות את מידת ... אשם?, מה האחריות שלי?, האם אני רואה את כל התמונה?. כך תוכל להיות בשליטה אמיתית על חייך. לקיחת אחריות דמות הקורבן אמפתיה בטיפול האמת מול קורבנות מדומים פסול לך, הפסולת תהיה שלך, למה לא להאשים אחרים? הדרכת מטפלים זוגיים
פרידה קשה, ללכלך על האקסית, פרידה בעקבות בגידה, טיפול בטראומה זוגית, להוציא מישהו מהראש, להאשים את האקסית, לשנוא את האקסית, לשכוח את האקסית, האקסית הרסה לי את החיים, האקס הרס לי את החיים, הזדהות עם דמות הקורבן
פרידה קשה, ללכלך על האקסית, פרידה בעקבות בגידה, טיפול בטראומה זוגית, להוציא מישהו מהראש, להאשים את האקסית, לשנוא את האקסית, לשכוח את האקסית, האקסית הרסה לי את החיים, האקס הרס לי את החיים, הזדהות עם דמות הקורבן
... האקסית, לשנוא את האקסית, לשכוח את האקסית, האקסית הרסה לי את החיים, האקס הרס לי את החיים, הזדהות עם דמות הקורבן מהם הגורמים שמובילים אותנו ללכלך על האקס? הצורך הרגשי ללכלך על האקס או האקסית נובע ממגוון סיבות נפשיות, ... שבו הוא מרגיש נטל נפשי. אם אדם טוב לו עם עצמו, הוא לא ירגיש צורך להאשים את האחרים או לחיות בתודעת קורבן. איך להתמודד עם פרידה ללא האשמות מיותרות? הדרך הבריאה ביותר להתמודד עם פרידה היא על ידי זיהוי ... ללכלך על האקס דווקא פוגע במי שעושה זאת? כאשר אדם מלכלך על האקס או האקסית שלו, הוא למעשה ממשיך לחיות את אותה מערכת יחסים בדמיון שלו. אם הקשר היה בעייתי, הוא נשאר תקוע באותו מקום של כעס וטינה, ובמקום ...
התקרבנות, להיות קורבן, 2 סיבות למה מאשימים אחרים, איך לא להיות קורבן? האם כדאי להאשים אחרים? דמות הקורבן, נרקיסיזם בזוגיות, סחיטה רגשית, האשמת הקורבן, אחריות הקורבן, להאשים את עצמך, הסרת אחריות, לקיחת אחריות, טיפול בטראומת אונס
התקרבנות, להיות קורבן, 2 סיבות למה מאשימים אחרים, איך לא להיות קורבן? האם כדאי להאשים אחרים? דמות הקורבן, נרקיסיזם בזוגיות, סחיטה רגשית, האשמת הקורבן, אחריות הקורבן, להאשים את עצמך, הסרת אחריות, לקיחת אחריות, טיפול בטראומת אונס
התקרבנות, להיות קורבן, 2 סיבות למה מאשימים אחרים, איך לא להיות קורבן? האם כדאי להאשים אחרים? דמות הקורבן, נרקיסיזם בזוגיות, סחיטה רגשית, האשמת הקורבן, אחריות הקורבן, להאשים את עצמך, הסרת אחריות, לקיחת אחריות, טיפול בטראומת אונס ... להאשים מישהו אחר גם כי יש היגיון בדבריהם וגם כי יש להם אינטרס רגשי בכך. איך אנשים מנצלים את דמות הקורבן כדי להימנע מאחריות? אליעד כהן נותן דוגמה לאדם שנתפס בגניבה וצורח גנב גנב כדי להטעות אחרים לחשוב שהוא ... שרע לי? איך להפסיק להתקרבן? איך להפסיק להיות קורבן? איך מפסיקים להיות קורבן? מניפולציות רגשיות, אדם מניפולטיבי, הזדהות עם דמות הקורבן, אין לך בחירה חופשית, עזרה לקורבנות, לא להאשים את עצמך, לא להאשים מישהו אחר, איך לעזור לקורבנות? איך ...
התאהבות וירטואלית, המתחזים, התאהבות שקרית, להתאהב בדמות וירטואלית, התאהבות דמיונית, התאהבות מהירה, התאהבות בלי להיפגש, התאהבות לא הגיונית, אהבה לא הגיונית, התאהבות אסורה, איך נוצרת התאהבות באינטרנט? התאהבות בהתכתבות
התאהבות וירטואלית, המתחזים, התאהבות שקרית, להתאהב בדמות וירטואלית, התאהבות דמיונית, התאהבות מהירה, התאהבות בלי להיפגש, התאהבות לא הגיונית, אהבה לא הגיונית, התאהבות אסורה, איך נוצרת התאהבות באינטרנט? התאהבות בהתכתבות
התאהבות וירטואלית, המתחזים, התאהבות שקרית, להתאהב בדמות וירטואלית, התאהבות דמיונית, התאהבות מהירה, התאהבות בלי להיפגש, התאהבות לא הגיונית, אהבה לא הגיונית, התאהבות אסורה, איך נוצרת התאהבות ... ולא פגשנו אותו פיזית? תופעה זו קיימת לא רק בעולם הווירטואלי, אלא גם במערכות יחסים אחרות, בהן אנשים מתאהבים בדמות שהם יצרו בראשם ולא תמיד במציאות של האדם שהם אוהבים. מה קורה כאשר המצוקה רגשית גדולה? אליעד כהן מסביר ... מגלה שבעצם הוא לא מכיר את האדם שמולו כמו שחשב. פעמים רבות, אנחנו מתאהבים לא בבן הזוג עצמו, אלא בדמות או בתמונה שיצרנו בראשנו. הסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו על האדם, הוא פעמים רבות זה שגורם לנו להרגיש אהבה כלפיו, ולא תמיד מדובר במציאות. האם גם מערכות יחסים רגילות כוללות יצירת דמות דמיונית? לא רק התאהבות וירטואלית, אלא גם במערכות יחסים רגילות עשויה להתגלות תופעה דומה. גם אם אנחנו מכירים את ... אנחנו לא באמת מכירים את בן הזוג כמו שחשבנו. לא תמיד אנחנו אוהבים את האדם כפי שהוא, אלא את הדמות שאנחנו יצרנו בראשנו, את התמונה שאנחנו רואים אותו בה. כאשר המציאות מתגלה, זה עלול להוביל לאכזבה, לריבים, ולעיתים אף ... התאהבות וירטואלית או התאהבות במישהו שמעולם לא פגשנו היא לא תופעה ייחודית. הרבה פעמים, אנו מוצאים את עצמנו מתאהבים בדמות או בסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו. גם כשאנחנו חושבים שאנחנו מכירים אדם, אנחנו יכולים להתאהב בתמונה שהוא מייצג לנו בראש, ... אותו באמת. פעמים רבות, אנשים מגלים אחרי שנים של זוגיות שהם כלל לא הכירו את האדם שמולם, אלא את הדמות שהם עצמם יצרו בראשם. למעשה, אנו לא תמיד אוהבים את האדם כפי שהוא, אלא את הסיפור שאנו מספרים לעצמנו ... במתחזה, או על מישהי שהתאהבה במישהו שמעולם לא פגשה, זכרו - גם במערכות יחסים רגילות, אנשים לא פעם מתאהבים בדמות שבראשם ולא במציאות. למידע נוסף ניתן להיכנס לאתר ולחפש: התאהבות דמיונית, התאהבות וירטואלית, מתחזים ברשת, כיצד להימנע מהונאה רגשית, ...
סנטר פנימי, לשמור על איזון פנימי, להיות בסנטר שלך, מה זה סנטר רוחני? איך להשתחרר מפחד להיכשל? מה הקשר בין להיצמד לאמת לסנטר? איך לפעול גם כשלא מרגישים במיטבנו? מהי תחושת עליונות ולמה היא מזיקה? למה אנשים מחפשים שלמות מוחלטת? איך להתמודד עם לחץ וקונפליקטים? מה זה סנטר? איך סנטר עוזר להתמודד עם קונפליקטים בחיים? מדוע קשה להשיג את מצב הסנטר? איך אפשר לדעת אם אני באמת בסנטר או רק משחק דמות? למה אנשים לא פועלים אם הם לא מרגישים שהם במיטבם?
סנטר פנימי, לשמור על איזון פנימי, להיות בסנטר שלך, מה זה סנטר רוחני? איך להשתחרר מפחד להיכשל? מה הקשר בין להיצמד לאמת לסנטר? איך לפעול גם כשלא מרגישים במיטבנו? מהי תחושת עליונות ולמה היא מזיקה? למה אנשים מחפשים שלמות מוחלטת? איך להתמודד עם לחץ וקונפליקטים? מה זה סנטר? איך סנטר עוזר להתמודד עם קונפליקטים בחיים? מדוע קשה להשיג את מצב הסנטר? איך אפשר לדעת אם אני באמת בסנטר או רק משחק דמות? למה אנשים לא פועלים אם הם לא מרגישים שהם במיטבם? מה זה סנטר, ולמה אליעד כהן מתכוון כשהוא מדבר על זה? אליעד כהן מסביר את המושג סנטר כהרגשה של יציבות פנימית ואיזון מנטלי שמאפשרת לאדם להיות מודע לעצמו, לפעול בלי מאמץ ולראות את המציאות מבחוץ בצורה ברורה. להיות בסנטר משמעותו להיות ... שאתה מחזיק או מתאמץ כדי להשיגו, אלא משהו שמתרחש מעצמו, כמו להבה שעולה מאליה. איך סנטר עוזר להתמודד עם קונפליקטים בחיים? אליעד נותן דוגמאות מוחשיות להמחשת הסנטר במצבי לחץ. למשל, כשאדם רואה משאית מתקרבת אליו במהירות, אדם עם סנטר ... קשים מאוד, כמו בגידה של בן זוג או אסון משפחתי, לא יטלטלו את האדם עד כדי אובדן מוחלט של האיזון הפנימי. איך אפשר לדעת אם אני באמת בסנטר או רק משחק דמות? אחת הנקודות המרכזיות שאליעד מדגיש בשיחה היא הסכנה בלהפוך את הסנטר למטרה גרנדיוזית או דמות שהאדם משחק. לדבריו, אם אתה מרגיש שאתה מחזיק את הסנטר בכוח או מתאמץ לשמור עליו, זה אומר שאתה לא באמת בסנטר טבעי אלא רק משחק דמות, כלומר, נאחז בדימוי של מישהו שיש לו שליטה. סנטר אמיתי, לפי אליעד, הוא טבעי ונטול מאמץ. למה אנשים לא ... מלפעול כשהם לא מרגישים שהם במיטבם או בסנטר. הם מחכים לתחושה של ביטחון מוחלט לפני שהם פועלים, מה שמוביל לשיתוק ותקיעות. אליעד מסביר שהשקיעה הזו בחיפוש אחר תחושת עליונות וביטחון מונעת מהאדם לפעול באופן יום - יומי, מכיוון שהוא מפחד להיכשל או להרגיש שהוא לא טוב מספיק. לדוגמה, בשיחה עולה מקרה של מישהו שנמנע מלטפל בדברים שגרתיים כמו לשלוח מסמכים ... יומיות שאתה נמנע מהן. לשאול את עצמך למה אתה נמנע מהמשימות האלה: האם אתה מפחד להרגיש אפס? האם אתה מפחד להיכשל? להכיר בכך שאין בעיה להיכשל ושזה בסדר לפעול גם אם התוצאה לא מושלמת. לפרק את הדימוי העצמי שמחייב אותך להצליח תמיד, ולא לפחד להיות רגיל או להיכשל. מה הקשר בין להיצמד לאמת לבין להיות בסנטר? אליעד כהן קושר את הנושא של להיצמד לאמת למושג הסנטר. הוא ... את הרגשות ואת המניעים שלו, ולא להדחיק אותם. ברגע שאתה מפסיק לשקר לעצמך ומודה בכך שאתה מפחד להרגיש אפס, להיכשל או להיות רגיל, אתה יכול להשתחרר ולפעול בחופשיות, ובכך למעשה להתקרב למצב אמיתי של סנטר. למה אנשים מרגישים תלויים ... מה המפתח האמיתי להיות בסנטר? בסופו של דבר, אליעד כהן מבהיר שהמפתח האמיתי לסנטר הוא היכולת לפעול בחופשיות, בלי לפחד להיכשל או להיראות רע בעיני אחרים. סנטר הוא לא דמות של אדם מושלם או מצליחן תמידי, אלא ההבנה שאפשר לפעול גם בלי תחושת שלמות מוחלטת, ולקבל את המציאות על כל הצדדים שלה. מה זה סנטר רוחני? איך להשתחרר מפחד להיכשל? מה הקשר בין להיצמד לאמת לסנטר? איך לפעול גם כשלא מרגישים במיטבנו? מהי תחושת עליונות ולמה היא מזיקה? למה אנשים מחפשים שלמות מוחלטת? איך להתמודד עם לחץ וקונפליקטים?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הצורך להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים / להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לנהל אותך, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לנהל אותך, איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להצלחה, מאמן אישי לירידה במשקל, מאמן שיווקי בתחום לנהל אותך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.6895 שניות - עכשיו 12_08_2025 השעה 08:47:48 - wesi1