אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לנהל ✔ללמוד מטעויות, למה לא ללמוד מטעויות? מתי ללמוד מטעויות? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, האם כדאי ללמוד מטעויות? סיכוי מול סיכון, עלות מול תועלת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ללמוד מטעויות, למה לא ללמוד מטעויות? מתי ללמוד מטעויות? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, האם כדאי ללמוד מטעויות? סיכוי מול סיכון, עלות מול תועלת, סיכוי סיכון, עלות תועלת, ללמוד מכישלון, איך להצליח ולא לטעות? מניעת טעויות
האם תמיד צריך ללמוד מטעויות?

אנשים רבים נוטים להאמין שלמידה מטעויות היא תמיד הדרך הנכונה כדי למנוע את הישנותן, אך אליעד כהן מציג הסתכלות אחרת ומורכבת יותר בנושא. אליעד מסביר כי למרות שלכאורה כולם רוצים ללמוד מטעותם על מנת להימנע מחזרה עליה, יש מצבים בהם דווקא עדיף לא להשקיע בלמידה מטעויות, ויש לבחון כל מקרה לגופו בצורה מדויקת ויסודית.

למה בכלל ללמוד מטעויות?

אליעד מסביר כי הרצון ללמוד מטעויות נובע מהעובדה הפשוטה שאנשים אינם שמחים כשהם טועים ואינם רוצים שהטעות תקרה שוב. מתוך כך עולה ההנחה שאם אדם לא רוצה לחוות שוב את הטעות, כדאי לו להשקיע זמן, אנרגיה ומשאבים כדי ללמוד ממנה ולהימנע מלחזור עליה בעתיד.

אך למרות ההיגיון שבטענה זו, חשוב להבין שלמידה מטעויות אינה פעולה חינמית ויש לה מחיר ברור של זמן, אנרגיה ולעיתים גם עלות כספית ממשית. אליעד מציין שחקירת הטעות לעומק דורשת ניתוח מלא של מה שקרה: הבנת החשיבה שהובילה לטעות, ההנחות השגויות, והדרכים האפשריות למנוע את הטעות בעתיד. כל אלה דורשים השקעה משמעותית של משאבים.

למה לפעמים עדיף לא ללמוד מטעויות?

אליעד נותן מספר דוגמאות כדי להמחיש את הרעיון שלפעמים לא משתלם ללמוד מטעויות:
  • אדם שמאבד כל יום 10 אגורות: בסיכום שנתי מדובר בנזק קטן, ולכן אם ינסה לחקור לעומק מדוע מאבד את אותן 10 אגורות ולמנוע זאת לחלוטין, ייתכן שהמחיר שישלם בזמן ובאנרגיה יהיה גבוה הרבה יותר מההפסד השנתי המזערי של כמה שקלים.
  • דוגמה נוספת היא נזילה של טיפה אחת ביום: אם לתקן את הנזילה יעלה יותר מאשר הנזק המצטבר לאורך שנים רבות, עדיף פשוט להתעלם ממנה ולא להשקיע מאמץ בלמידה או בתיקון.
המסקנה מאלו היא שישנם מקרים בהם עלות מניעת הטעות גבוהה יותר מהעלות של הטעות עצמה. במקרים כאלה, עדיף לקבל את הטעות כמציאות ולא להשקיע משאבים מיותרים במניעתה.

איך להחליט האם ללמוד מטעות או לא?

אליעד מציע שיטה פרקטית וברורה שמטרתה לעזור בקבלת ההחלטה האם כדאי להשקיע בלמידה מטעות או שמא עדיף להמשיך הלאה ולספוג את הנזק במקרה והטעות תחזור על עצמה. כדי לקבל החלטה נכונה, אליעד מציע לשאול מספר שאלות ספציפיות ומדויקות:
  • כמה חמור הנזק שייגרם לי אם הטעות תחזור על עצמה? (מ - 1 עד 100)
  • מה הסיכוי שהטעות תחזור? האם זו טעות שכיחה (יומיומית), או משהו נדיר שקורה לעיתים רחוקות?
  • כמה משאבים וזמן ידרשו ממני כדי למנוע את הטעות? האם התהליך פשוט או מורכב מאוד?
  • האם יש אפשרות להשקיע רק חלק מהמשאבים כדי לצמצם את הנזק, במקום לפתור את הטעות לחלוטין?
כך למשל, לפעמים לא כדאי להשקיע מאמץ של 100% לפתרון הבעיה, אלא רק חלק קטן ממנה על מנת להפחית משמעותית את הנזק בלי להיכנס להשקעה מיותרת.

האם ההחלטה ללמוד מטעויות היא שחור או לבן?

אליעד מדגיש שוב ושוב כי אין פה תשובה חד משמעית או כלל גורף של "כן" או "לא". כל מקרה הוא שונה, וכל מצב צריך להישקל לפי תנאיו המדויקים. ההחלטה חייבת להתקבל לפי ניתוח של סיכוי וסיכון, עלות מול תועלת. לפעמים נכון להשקיע את המשאבים בלמידה עמוקה כדי למנוע הישנות הטעות, ולפעמים דווקא עדיף להימנע מלהקדיש זמן יקר ללמידה, ולקבל את האפשרות שהטעות תחזור מדי פעם.

העיקרון החשוב הוא שתהליך קבלת ההחלטה צריך להיות מודע ומבוסס על חישוב מושכל ולא על דעות קדומות או כללים אוטומטיים.

סיכום והמלצות של אליעד

בשורה התחתונה, אליעד מסביר שאין כלל חד - משמעי. במקום זאת, יש לפתח חשיבה אסטרטגית שמאפשרת להבין מתי השקעה בלמידה מטעויות תוביל לשיפור אמיתי ולרווח משמעותי, ומתי היא רק תבזבז משאבים יקרים. הגישה המומלצת היא תמיד להעריך באופן ביקורתי את הנזק הפוטנציאלי של הטעות לעומת המחיר של למידה ממנה, ולהחליט בהתאם לנתוני הסיכון - סיכוי, עלות - תועלת.

חשוב לזכור שהמטרה היא תמיד למקסם את התועלת הסופית, ולא להימנע אוטומטית מכל טעות אפשרית, מכיוון שלפעמים ההימנעות מטעות עשויה להיות יקרה מדי ולא משתלמת.
האם תמיד נכון ללמוד מטעויות?

כאשר אנשים עושים טעויות, הם לרוב מרגישים תסכול או אכזבה, כי באופן טבעי אף אחד לא נהנה לטעות. מכאן מגיעה ההנחה המקובלת שכדאי ללמוד מטעויות, במטרה להימנע מלחזור עליהן בעתיד. אולם אליעד כהן מעלה נקודה חשובה ופחות מוכרת - לא תמיד נכון ללמוד מטעויות, ולפעמים דווקא עדיף להמשיך הלאה בלי להשקיע מאמץ בניתוח הטעות או בניסיון להימנע ממנה בעתיד.

מה העלות של למידה מטעויות?

אליעד כהן מדגיש שללמידה מטעויות יש עלות משמעותית: עלות של זמן, אנרגיה, ולעיתים אף עלויות כספיות. כאשר אדם עושה טעות ומחליט ללמוד ממנה, המשמעות היא שהוא צריך לנתח לעומק את כל הפרטים סביב הטעות - להבין מה הייתה החשיבה שהובילה אליה, מה היו הנחות היסוד המוטעות, ואיך אפשר למנוע את הטעות בעתיד.

אליעד נותן דוגמה פשוטה וברורה לכך: אדם שנוסע בכביש ועושה תאונה. כדי ללמוד מהטעות, הוא חייב לבדוק בפרטי פרטים מה בדיוק קרה, מה היו המחשבות שהובילו אותו למצב, אילו גורמים השפיעו עליו ואיך אפשר לוודא שזה לא יקרה שוב. התהליך הזה עלול להיות ממושך ויקר, ולפעמים הנזק שנגרם מהטעות קטן יותר מאשר העלות של הלמידה ממנה.

מתי לא משתלם ללמוד מטעויות?

ההסבר של אליעד כהן כולל דוגמה נוספת ופרקטית במיוחד - אובדן של סכומים קטנים. למשל, אם אדם מאבד כל יום 10 אגורות, אז בשנה שלמה הוא יאבד סכום זניח. אם כדי למנוע את אובדן הכסף הזה עליו להשקיע שעות של בדיקות וחקירות - התוצאה תהיה בזבוז זמן וכסף גדול יותר מהנזק של הטעות עצמה.

דוגמה דומה היא של נזילה קטנה, טיפה אחת ביום. אף שברור שנזילה זו גורמת לאובדן מים, לפעמים התיקון שלה יהיה יקר הרבה יותר מהנזק המצטבר לאורך שנים רבות. במצבים כאלה, אליעד מסביר שלמידה מהטעות אינה משתלמת כלל, ולפעמים עדיף לספוג את הטעות שוב ושוב מאשר להשקיע מאמץ גדול מדי במניעתה.

כיצד להחליט האם ללמוד מטעות או לא?

לפי אליעד כהן, ההחלטה אם ללמוד מטעות צריכה להיעשות על ידי בחינת ארבע שאלות מרכזיות:
  • כמה חמור הנזק אם הטעות תחזור על עצמה? (הערכת חומרה בין 1 ל - 100)
  • מה הסיכוי שהטעות תחזור שוב? האם הטעות שכיחה או נדירה?
  • כמה משאבים דרושים כדי למנוע את הישנות הטעות? האם מניעת הטעות פשוטה או מורכבת?
  • האם אפשר להפחית חלק מהנזק מבלי לפתור את הבעיה במלואה? כלומר, האם מספיק לפתור רק חלק מהבעיה?
באמצעות השאלות הללו, האדם יכול לקבל החלטה מושכלת ומדויקת לגבי כדאיות ההשקעה בלמידה מהטעות.

האם תמיד חייבים לתקן טעויות ב - 100%?

עוד נקודה שאליעד מדגיש היא שלפעמים הפתרון האידיאלי, שמונע את הטעות באופן מוחלט, עלול להיות יקר ולא משתלם. במקרים כאלה כדאי לשקול פתרון חלקי, כלומר, להשקיע פחות מאמץ ולהקטין את הטעות משמעותית, גם אם לא באופן מלא. לדוגמה, אם הפחתת הנזק ב - 80% דורשת מעט משאבים יחסית, אך הפחתת הנזק ב - 100% דורשת השקעה עצומה - לעיתים עדיף פתרון חלקי וחסכוני.
האם תמיד כדאי ללמוד מטעויות?

האם יש חובה ללמוד מכל טעות, או שלפעמים עדיף להמשיך הלאה? רבים מאמינים שלמידה מטעויות היא הדרך להימנע מחזרה על כישלונות, אך האם זה תמיד נכון?

מה המחיר של למידה מטעויות?

כדי ללמוד מטעות, יש צורך לנתח את הסיבה להתרחשותה. יש לבדוק מה הייתה החשיבה לפני הטעות, אילו הנחות יסוד היו מוטעות, ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הישנות המקרה. תהליך זה מצריך משאבים - זמן, אנרגיה ולעיתים אף עלות כספית. אך לא תמיד המחיר הזה משתלם.

מתי לא כדאי ללמוד מטעויות?

ישנם מקרים בהם העלות של למידה מהטעות גבוהה מהנזק של הישנותה. לדוגמה, אם אדם מאבד מדי יום 10 אגורות, הרי שבשנה מדובר בסכום זניח. אם כדי למנוע את האובדן עליו להשקיע שעות של חקירה ובדיקות - ההשקעה הזו אינה משתלמת. דוגמה נוספת היא נזילה קטנה של טיפה אחת ביום: ייתכן כי תיקון הנזילה יעלה יותר מאשר הנזק המצטבר לאורך עשר שנים.

כיצד ניתן להחליט אם ללמוד מהטעות?

כדי להחליט אם כדאי להשקיע בלמידה מהטעות, ניתן לשאול את השאלות הבאות:
  • כמה חמור הנזק שייגרם אם הטעות תחזור על עצמה? (בסקאלה של 1 עד 100)
  • מה הסיכוי שהטעות תחזור על עצמה? האם מדובר בטעות יומיומית או בטעות שמתרחשת אחת לעשור?
  • כמה משאבים נדרשים כדי למנוע את הישנות הטעות? האם זה פשוט או מסובך?
  • האם ניתן להפחית חלק מהנזק במקום למנוע אותו לחלוטין? ייתכן כי לא משתלם להשקיע משאבים כדי לפתור את הבעיה ב - 100%, אך כדאי להקטין אותה משמעותית.
סיכום: האם ללמוד מטעויות או לא?

בסופו של דבר, ההחלטה תלויה באיזון שבין סיכון לסיכוי, עלות ותועלת. אין תשובה חד משמעית - כל מקרה צריך להיבחן לגופו. לעיתים נכון להשקיע משאבים בלמידה כדי למנוע טעויות חמורות בעתיד, ולעיתים עדיף לקבל את הטעות כחלק בלתי נמנע מהחיים ולהתמקד במשימות חשובות יותר.
החלטה הערכה כל מקרה לגופו שיפור יכולות קוגניטיביות לפתח יכולת שכלית איך למכור מוצרים יקרים בלי פתרון כיצד להחליט להיות מודע לנהל שיפור השכל איך להצליח איך להצליח ולא לטעות אימון אימון למנהלים אימונים האם כדאי ללמוד מטעויות הדרכת הדרכת מנהלים הצלחה טעויות טעות כישלון כישלונות לא לחזור על טעויות לא לחזור על טעות לא לטעות לא ללמוד לא ללמוד מטעויות לא ללמוד מטעות להיכשל להצליח להצליח ולא לטעות להתאמן לחזור על טעויות לחזור על טעות לטעות ללמוד ללמוד מטעויות ללמוד מטעות ללמוד מכישלון ללמוד מכישלונות למה לא ללמוד מטעויות למידה למנהלים לנהל מנהל מנהלים מניעת טעויות מתי ללמוד מטעויות ניהול סיכוי סיכוי או סיכון סיכוי וסיכון סיכוי מול סיכון סיכוי סיכון סיכון סיכון או סיכוי סיכון וסיכוי סיכון מול סיכוי סיכון סיכוי עלות עלות או תועלת עלות ותועלת עלות מול תועלת עלות תועלת תועלת תועלת או עלות תועלת ועלות תועלת מול עלות תועלת עלות
לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות
לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות
לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות האם כל אחד יכול להיות מנהל? אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בדיון על השאלה האם כל אדם יכול להיות מנהל. הוא מציין שיש דעות שונות בנושא: יש שמאמינים שניהול הוא תכונה מולדת שיכולה להתפתח רק אצל אנשים מסוימים, ויש המאמינים שניהול הוא דבר שניתן ללמוד. אליעד מציע גישה שונה, ולדבריו כל אדם נולד להיות מנהל. הוא מדגיש שמנהל טוב לא רק שאמור לדעת לנהל אחרים, אלא גם את עצמו, וזו המשמעות האמיתית של ניהול. מהו ניהול עצמי וכיצד הוא קשור לניהול אחרים? אליעד מדבר על החשיבות של ניהול עצמי כחלק בלתי נפרד מהיכולת לנהל אחרים. הוא מסביר כי ניהול עצמי הוא תהליך שבו אדם לומד לנהל את משימותיו, סדרי עדיפויותיו, ולהתמודד עם קונפליקטים פנימיים. כאשר אדם מצליח לנהל את עצמו בצורה אפקטיבית, הוא בהכרח ידע לנהל גם אחרים, שכן הניהול של אחרים הוא למעשה ניהול של משאבים, אנשים ומצבים, כפי שעושים כאשר מנהלים את עצמנו. האם כל אדם חייב להגיע לשלמות ...
ניהול, סוד הניהול, להיות מנהל, ללמוד לנהל, להיות מנהל מוצלח, להצליח לנהל, לנהל אנשים, לנהל עובדים, לנהל ארגון, ניהול אנשים, ניהול עובדים, ניהול צוות עובדים, מנטורינג למנהלים, אימון מנהלים, יעוץ למנהלים, מיומנויות ניהוליות
ניהול, סוד הניהול, להיות מנהל, ללמוד לנהל, להיות מנהל מוצלח, להצליח לנהל, לנהל אנשים, לנהל עובדים, לנהל ארגון, ניהול אנשים, ניהול עובדים, ניהול צוות עובדים, מנטורינג למנהלים, אימון מנהלים, יעוץ למנהלים, מיומנויות ניהוליות
ניהול, סוד הניהול, להיות מנהל , ללמוד לנהל, להיות מנהל מוצלח, להצליח לנהל, לנהל אנשים, לנהל עובדים, לנהל ארגון, ניהול אנשים, ניהול עובדים, ניהול צוות עובדים, מנטורינג למנהלים, אימון מנהלים, יעוץ למנהלים, מיומנויות ניהוליות מהו הסוד האמיתי לניהול מוצלח? הדרך הטובה ביותר ללמוד לנהל אנשים בצורה נכונה ולהיות מנהל מוצלח היא קודם כל ללמוד לנהל את עצמך בצורה הטובה ביותר. אליעד כהן מסביר בהרצאה באופן מפורט שיכולת הניהול שלך תלויה ישירות ביכולתך לנהל את עצמך, בעיקר ביחס למטרות האישיות שלך שאינן קשורות כלל לאנשים אחרים. ככל שתהיה מסוגל להשיג את המטרות האישיות שהצבת לעצמך, במיוחד את המטרות המאתגרות ביותר, כך תהיה מסוגל לנהל טוב יותר אנשים אחרים. איך ניהול עצמי משפיע ישירות על יכולת הניהול שלך? אליעד כהן מדגיש כי אין קיצורי דרך ואין פתרונות קסם בניהול אנשים. הוא מבהיר שכל קושי שאתה נתקל בו בניהול אחרים, משקף בדיוק את הקושי שיש לך בניהול עצמי. הוא נותן הסבר מפורט ואומר שאם אתה נתקל בקושי גדול לנהל עובד מסוים או מצב ספציפי, תוכל לבדוק ולראות שהקושי הזה הוא בדיוק אותו הקושי שיש לך מול עצמך, בתחום אחר או במצב אחר. לדבריו, אין הבדל עקרוני בין הקושי בלנהל עובדים לקושי ב
ניהול / לנהל / מנהל - הכל כולל הכל על ניהול / לנהל / מנהל - רשימת כל הנושאים
ניהול לנהל מנהל - הכל כולל הכל על ניהול לנהל מנהל - רשימת כל הנושאים ניהול ניהול אנשים ניהול בני משפחה ניהול דיון ניהול דיונים ניהול דיונים בפייסבוק ניהול הזמן ניהול זמן ניהול זמן בארגון ניהול זמן יעיל ניהול זמן נכון ניהול כסף ניהול כעס ניהול כעסים ניהול לקוחות ניהול מנהלים ניהול מנהלים בארגון ניהול משא ומתן ניהול משא ומתן מתוחכם ניהול משא ומתן עם אויב ניהול משא ומתן עסקי ניהול נכון ניהול סיכונים ניהול סיכונים פיננסיים ניהול עובדים
אימון למנהלים, סוד ניהול העובדים, איך לנהל אנשים? איך לנהל עובדים? איך לנהל בני אדם? עובדים הם בני אדם, עובד כרובוט אנושי, איך ללמוד לנהל? איך להיות מנהל? איפה ללמוד ניהול? סודות הניהול, איך להצליח בניהול? איך להצליח לנהל?
אימון למנהלים, סוד ניהול העובדים, איך לנהל אנשים? איך לנהל עובדים? איך לנהל בני אדם? עובדים הם בני אדם, עובד כרובוט אנושי, איך ללמוד לנהל? איך להיות מנהל? איפה ללמוד ניהול? סודות הניהול, איך להצליח בניהול? איך להצליח לנהל?
... למנהלים, סוד ניהול העובדים, איך לנהל אנשים? איך לנהל עובדים? איך לנהל בני אדם? עובדים הם בני אדם, עובד כרובוט אנושי, איך ללמוד לנהל? איך להיות מנהל? איפה ללמוד ניהול? סודות הניהול, איך להצליח בניהול? איך להצליח לנהל? מה הדבר הכי חשוב בניהול עובדים? הדבר הכי חשוב בניהול עובדים הוא להבין שעובדים הם בני אדם, וכדי להצליח בניהול, צריך להבין את המוח האנושי. עובדים הם למעשה ... להרגיש טוב ולהימנע מהרגשה רעה. ניהול מוצלח של עובדים הוא בעצם ניהול מוצלח של בני אדם, ולכן מי שרוצה לנהל עובדים צריך ללמוד לעומק כיצד עובד המוח ... אפקטיבית. למה לא כדאי לחפש שיטות ניהול מיוחדות לעובדים? אליעד מדגיש שלא צריך לחפש שיטות מיוחדות לניהול עובדים, אלא פשוט להבין שמדובר בבני אדם ... באופן כללי. איך יכול להיות שמנהל לא יודע לנהל עובדים? לא ייתכן מצב שבו מנהל לא מבין בני אדם ובכל זאת מצליח בניהול עובדים. מי שלא טוב במערכות יחסים בין - ... הילדים או עם לקוחות, יתקשה מאוד לנהל עובדים בצורה מוצלחת. תקשורת בין - אישית לקויה היא הבסיס לכישלון בניהול עובדים, מכיוון שניהול עובדים תלוי לחלוטין ביכולת של המנהל להבין ולתקשר עם בני אדם אחרים. איך בדיוק לומדים לנהל עובדים טוב יותר? לפי אליעד, הדרך היעילה ביותר ללמוד לנהל אנשים אחרים היא ללמוד איך המוח של בני האדם פועל. במקום לחפש שיטות ניהול נקודתיות, יש ללמוד ולהבין כיצד נוצרים רגשות, ...
ניהול למנהלים, האם כל אחד מתאים לנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להצליח בתור מנהל? איך להיות מנהל טוב? מהו אופי של מנהל מוצלח? איך להיות מנהל מוצלח? האם אני מתאים לנהל? האם אני מתאים להיות מנהל? למה כל אחד הוא מנהל?
ניהול למנהלים, האם כל אחד מתאים לנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להצליח בתור מנהל? איך להיות מנהל טוב? מהו אופי של מנהל מוצלח? איך להיות מנהל מוצלח? האם אני מתאים לנהל? האם אני מתאים להיות מנהל? למה כל אחד הוא מנהל?
ניהול למנהלים, האם כל אחד מתאים לנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להצליח בתור מנהל? איך להיות מנהל טוב? מהו אופי של מנהל מוצלח? איך להיות מנהל מוצלח? האם אני מתאים לנהל? האם אני מתאים להיות מנהל? למה כל אחד הוא מנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להיות מנהל טוב? לפי אליעד כהן, כל אדם, ללא יוצא מן הכלל, מתאים להיות מנהל. המנהל הטוב הוא אדם שמצליח לנהל את עצמו, שכן ניהול עצמי הוא היסוד לכל ניהול מוצלח של אחרים. מה זה ניהול עצמי? לנהל את עצמך פירושו לדעת לקבוע מטרות ולנהל את המשאבים העומדים לרשותך להשגתן. כל אדם, ללא קשר למספר הידיים או האצבעות שיש לו, יכול ללמוד לנהל את עצמו בצורה טובה יותר. ניהול עצמי לא שונה מניהול עסק - פשוט מדובר בניהול של יותר משאבים ויותר מטרות. הקשר בין ניהול עצמי לניהול עסק אם אתה לא מצליח לנהל את עצמך בצורה מושלמת, זה אומר שלא תצליח לנהל עסק או צוות. ניהול עסק הוא בדיוק כמו ניהול עצמי, רק עם יותר אנשים ומטרות. העובדים הם המשאבים שלך, ויש לדעת כיצד לתקשר איתם ו
ניהול עובדים בארגון, ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלי משנה? איך לנהל סגני מנהל? למה חשוב למנהל להיות גם פועל? למה חשוב למנהל לרדת לשטח? איך לנהל שרשרת ניהולית? איך לנהל את המנהלים שתחתיך? למה חשוב למנהל ללכלך את הידיים?
ניהול עובדים בארגון, ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלי משנה? איך לנהל סגני מנהל? למה חשוב למנהל להיות גם פועל? למה חשוב למנהל לרדת לשטח? איך לנהל שרשרת ניהולית? איך לנהל את המנהלים שתחתיך? למה חשוב למנהל ללכלך את הידיים?
ניהול עובדים בארגון, ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלי משנה? איך לנהל סגני מנהל? למה חשוב למנהל להיות גם פועל? למה חשוב למנהל לרדת לשטח? איך לנהל שרשרת ניהולית? איך לנהל את המנהלים שתחתיך? למה חשוב למנהל ללכלך את הידיים? למה חשוב שמנהל ירד לשטח ויבצע את עבודת הפועלים? מנהלים רבים שואלים את עצמם איך לנהל עובדים בצורה הטובה ביותר, כיצד לוודא שההיררכיה בארגון שלהם מתפקדת היטב, וכיצד לוודא שהמנהלים שתחתם עושים את עבודתם כראוי. אליעד כהן מסביר את החשיבות של יציאת המנהל לשטח, לביצוע ממשי של העבודה הפשוטה, עבודת הפועלים עצמם. לדבריו, מנהל טוב חייב מדי פעם ללכלך את הידיים ולרדת מהקומה הניהולית אל קומת הייצור או הביצוע. הסיבה לכך היא שיש דברים שניתן להבין רק דרך ניסיון ישיר ולא דרך דיווחים של מנהלים אחרים. איך ירידה לשטח עוזרת להבין את המציאות בארגון? ככל שהמנהל רחוק יותר מהפועל הפשוט ומהשטח, כך גדלה הסבירות שפרטים משמעותיים יתפספסו בדרך. בארגונים גדולים, ישנה היררכיה המורכבת ממנהלים בכירים, מנהלי ביניים, ראשי צוותים, סגנים, ועד לפועלים פשוטים. אליעד מדגיש כי התפיסה שיש דברים שרואים משם ולא רואים מכאן נכונה במיוחד בניהול ארגוני. מנהל שנשען על דיווחים בלבד מסתכן בכך שהדיווחים לא יהיו מדויקים או יסתירו בעיות ממשיות בשטח. מה המשמעות הפרקטית של ללכלך את הידיים בניהול עובדים? אליעד מסביר שעל מנהל לבצע בפועל, מעת לעת, את העבודה של העובדים הכי פשוטים בארגון. הוא נותן מספר דוגמאות מפורטות: אם אתה קבלן בניין בכיר שמנהל עובדים רבים, צא לשטח ועבוד בפועל עם פועלי הבניין. אל תסתפק בביקור קצר, לך ותערבב איתם את המלט, תטיח קירות ותעשה את הפעולות שהם עושים. אם אתה מנהל מחלקת רכב, שב עם עובדי המחלקה שעושים הזמנות טלפוניות מספקים, ...
ניהול דיונים בפייסבוק, איך לנהל דיונים יעילים? איך לנהל דיון ביעילות? איך להתווכח בצורה יעילה? ויכוחים בפייסבוק, איך לנהל דיונים עם עצמך? טרולים חכמים, להתווכח עם אנשים טיפשים, איך להבין את עצמך? חכם יותר ממשוגעים
ניהול דיונים בפייסבוק, איך לנהל דיונים יעילים? איך לנהל דיון ביעילות? איך להתווכח בצורה יעילה? ויכוחים בפייסבוק, איך לנהל דיונים עם עצמך? טרולים חכמים, להתווכח עם אנשים טיפשים, איך להבין את עצמך? חכם יותר ממשוגעים
ניהול דיונים בפייסבוק, איך לנהל דיונים יעילים? איך לנהל דיון ביעילות? איך להתווכח בצורה יעילה? ויכוחים בפייסבוק, איך לנהל דיונים עם עצמך? טרולים חכמים, להתווכח עם אנשים טיפשים, איך להבין את עצמך? חכם יותר ממשוגעים איך לנהל דיון יעיל בפייסבוק? אליעד כהן מסביר כי רבים מהדיונים בפייסבוק מסתיימים ללא הסכמה או מסקנה ממשית, ומתאפיינים בעיקר בחילופי מהלומות, ויכוחים מתמשכים ואף חסימות הדדיות. ... ביניהם, הדיון למעשה מיותר. מטרת הדיון, לפיכך, היא להגיע להסכמה כלשהי, הבנה או מסקנה משותפת, ולא רק להתנצח או להחליף מילים. אליעד ממליץ לנהל דיון בצורה יעילה באמצעות מספר עקרונות: לפני שמתחילים להגיב על דבריו של אדם אחר, כדאי תחילה לוודא שהבנתם אותו נכונה. לדוגמה, לשאול מה הבנת מדבריי? ורק אז להתקדם הלאה. ... והופכים ללא יעילים. יש לקחת משפטים גדולים ולפרק אותם למשפטים פשוטים יותר, לדון בהם שלב אחר שלב ולהגיע להסכמה בהדרגה. מה הקשר בין יכולת לנהל דיונים עם אחרים לבין ניהול דיון עם עצמך? אליעד כהן טוען שמי שלא מצליח לנהל דיונים בצורה יעילה עם אחרים, למעשה לא יודע לנהל דיון יעיל עם עצמו. הוא מציין שרוב האנשים חושבים שקל להם לדבר עם עצמם ושהבעיה תמיד נמצאת אצל הצד השני, אך האמת היא שאם קשה להם לנהל דיון עם אדם אחר - בוודאות יש להם בעיות דומות בדיון פנימי עם עצמם. לדבריו, בתוך כל אדם ישנם קולות פנימיים מנוגדים וקונפליקטים, שחלקם אפילו קשים יותר לניהול מאשר דיון עם אנשים אחרים. אם אדם לא יודע להגיע להסכמה בדיון חיצוני, הוא לא באמת יודע לנהל דיון פנימי באופן עמוק ויסודי. איך לנהל דיון עם עצמך באופן יעיל? אליעד מציין שכדי לנהל דיון פנימי יעיל, האדם צריך להיות מסוגל להקשיב לעצמו, להכיר בכל הקולות והסתירות הפנימיות שלו, ולנסות להבין את עצמו לעומק. כאשר מנהלים דיון עם אדם אחר, מתאמנים למעשה על יכולות אלו, כיוון שכשמישהו אחר שואל שאלות, הוא מלמד אותך לשאול שאלות פנימיות ביקורתיות יותר על עצמך. אדם שלא מסוגל לנהל דיון עם אחרים, גם לא ידע איך להקשיב לעומק לקולות פנימיים שבתוכו. איך להתמודד עם אנשים שלא מבינים אותנו בדיון? אליעד ממליץ לקחת אנשים שקשה לך לדבר איתם, ולנסות להתאמץ ... בנפרד. כך, שלב אחרי שלב, ניתן להגיע להסכמה על דברים בסיסיים, ומשם להמשיך לרעיונות מורכבים יותר בצורה בהירה ומסודרת. סיכום ומסקנות כדי לנהל דיונים יעילים בפייסבוק או עם עצמך, צריך ללמוד להקשיב לעומק, לפרק רעיונות מורכבים לפשוטים, ולהגיע להסכמות הדרגתיות. בנוסף, יש לנצל דיונים עם אנשים שקשה לך איתם כהזדמנות להתפתחות אישית והבנה עצמית עמוקה יותר. אם אינך מסוגל לנהל דיון יעיל עם אחרים, הדבר מעיד על קושי פנימי בניהול קונפליקטים אישיים עמוקים. איך לנהל דיון יעיל בפייסבוק? ניהול קונפליקטים פנימיים למה קשה לי לדבר עם אחרים? איך לפרק רעיונות מורכבים? איך לנהל דיון עם עצמי? איך להגיע להסכמה בוויכוח? האם אני מבין את עצמי באמת? ...
ניהול ארגוני, אימון מנהלים, טיפים למנהלים, איך להצליח בתור מנהל? תפקידו של המנהל, לתת את המשימות שלך לעובדים, איך להצליח לנהל? לתת משימות לעובדים, תפקידו של המנהל לנהל, מה התפקיד של המנהל? לנהל או לעבוד, ללמוד לנהל, יעוץ ארגוני
ניהול ארגוני, אימון מנהלים, טיפים למנהלים, איך להצליח בתור מנהל? תפקידו של המנהל, לתת את המשימות שלך לעובדים, איך להצליח לנהל? לתת משימות לעובדים, תפקידו של המנהל לנהל, מה התפקיד של המנהל? לנהל או לעבוד, ללמוד לנהל, יעוץ ארגוני איך להצליח בתור מנהל ולמה חשוב לחלק משימות לעובדים? כדי להצליח בתור מנהל, אליעד כהן ממליץ על גישה ברורה ופשוטה: בכל פעם שיש משימה שעליך לבצע כמנהל, יש לשאול את עצמך אילו חלקים במשימה הם כאלה שרק אתה יכול לבצע, ואילו חלקים אחרים אפשר להעביר לעובדים שלך בארגון. הרעיון המרכזי כאן הוא שהמנהל לא אמור לבצע את כל המשימות בעצמו, אלא דווקא לחלק אותן לאנשים אחרים ולשמור לעצמו את התפקידים שהכי חשובים, קריטיים או שאף עובד אחר לא יכול לבצע אותם. מהי השיטה הנכונה ... סיימו לבצע את כל מה שביכולתם, אתה כמנהל צריך להיכנס לתמונה ולסגור את הדברים האחרונים - אותם הדברים שהעובדים אינם יכולים לבצע בעצמם. לדוגמה, נניח שיש משימה בארגון, ונדמה לך שרק אתה יכול לבצע אותה. לפני שאתה ... - תמיד כדאי לבדוק שוב. למה הזמן של המנהל שווה הרבה יותר מזמנם של העובדים? אליעד מדגיש נקודה קריטית: הזמן של המנהל חשוב הרבה יותר מאשר הזמן של העובדים. הוא יכול להיות חשוב פי מאה, פי אלף או אפילו פי מיליון מהזמן של העובדים, מכיוון שהתפקיד המרכזי של המנהל הוא לנהל את הארגון עצמו. לכן, עדיף לך כמנהל שתהיה לך שעה פנויה, בזמן שהעובדים שלך יעבדו מאה שעות, מאשר שאתה תבצע בעצמך עבודה שהעובדים יכולים לבצע. אם אתה עובד במקום העובדים, אתה בעצם מבזבז את המשאב הכי יקר וחשוב בארגון - הזמן שלך כמנהל. לדוגמה, נניח שיש לך פרויקט גדול שדורש הרבה שעות עבודה. במקום לעבוד 100 שעות בעצמך, תן לעובדים שלך לבצע את רוב העבודה - כל מה שאפשרי - ואתה תגיע רק בסוף לביצוע ... לעצמך זמן יקר שבו תוכל להתמקד במשימות ניהול , תכנון ואסטרטגיה. מהו היתרון של חלוקת משימות נכונה בארגון? חלוקת משימות נכונה מאפשרת למנהל להתפנות לעיסוקים קריטיים שקשורים בפיתוח העסק, שיפור התהליכים, קבלת החלטות אסטרטגיות והובלת הארגון כולו קדימה. כך למעשה, כאשר אתה מאפשר לעובדים לבצע את המשימות, אתה ... לפעולות המורכבות והחשובות באמת, כגון ניהול הארגון, זיהוי הזדמנויות חדשות וקידום מטרות עסקיות ארוכות טווח. מה לעשות בפועל עם כל משימה חדשה שמגיעה אליך כמנהל? הצעד הראשון בכל משימה חדשה הוא תמיד לשאול: האם ואילו חלקים במשימה שלי מישהו אחר בארגון יכול לבצע במקומי? אליעד ממליץ להקפיד ליישם את השאלה הזו תמיד, כהרגל ניהולי קבוע. בצורה זו, אתה שומר לעצמך את היכולת לנהל את הארגון בצורה מיטבית, במקום להיות עובד נוסף בארגון. אליעד ממליץ על הגישה הבאה בפועל: בדוק אילו חלקים מהמשימה אפשר להעביר לעובדים אחרים. העבר את כל החלקים האפשריים ... יבוצעו על ידי עובדים אחרים, כך לך כמנהל יהיה זמן רב יותר לעסוק בניהול עצמו - המשימה החשובה ביותר של כל
המנהל בארגון, התייעלות ניהולית, לנהל או לעבוד, תפקידו של המנהל בארגון, מה התפקיד של המנהל? האם לעשות את העבודה של העובד או לנהל את העובד? מתי לנהל את העובד ומתי לעשות את העבודה של העובד? ניהול עובדים לא יעיל, יעילות בניהול עובדים
המנהל בארגון, התייעלות ניהולית, לנהל או לעבוד, תפקידו של המנהל בארגון, מה התפקיד של המנהל? האם לעשות את העבודה של העובד או לנהל את העובד? מתי לנהל את העובד ומתי לעשות את העבודה של העובד? ניהול עובדים לא יעיל, יעילות בניהול עובדים
המנהל בארגון, התייעלות ניהולית, לנהל או לעבוד, תפקידו של המנהל בארגון, מה התפקיד של המנהל? האם לעשות את העבודה של העובד או לנהל את העובד? מתי לנהל את העובד ומתי לעשות את העבודה של העובד? ניהול עובדים לא יעיל, יעילות בניהול עובדים מהו תפקידו של המנהל בארגון? תפקידו של המנהל בארגון הוא לנהל את העובדים ולוודא שהם מבצעים את עבודתם בצורה היעילה ביותר. המנהל לא אמור לבצע את העבודה בעצמו, אלא להנחות ולנהל את העובד. הבעיה מתחילה כאשר לעיתים ניהול העובד מצריך זמן ומאמץ רבים יותר מאשר לבצע את המשימה בעצמו. האם המנהל אמור לעשות את העבודה של העובד? העקרון המרכזי הוא שהמנהל לא צריך לעשות את העבודה של העובד, אלא לנהל את העובד ולוודא שהוא מבצע את המשימות שלו. המנהל שונה מהעובד בכך שהוא אחראי על תיאום משימות, הנחות והכוונה. אם המנהל מבצע את העבודה בעצמו, הוא לא יכול לנהל את העובדים ביעילות. המנהל נדרש להשקיע את זמנו בניהול, ולא בביצוע המשימות של העובדים. כיצד על המנהל לפעול כאשר עליו להסביר לעובד כיצד לבצע את העבודה? לעיתים, תפקיד המנהל כולל הדרכה והסברים לעובד כיצד לבצע את המשימות. זהו חלק מהניהול, שכן העובד לא תמיד יודע כיצד לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר. אך לעיתים המנהל מוצא את עצמו מסביר את אותם הדברים מספר פעמים, מה שגוזל ממנו זמן. השאלה היא האם הזמן שהמנהל משקיע בהסברים משתלם בטווח הארוך. האם על המנהל להדריך את העובד אם זה לוקח יותר זמן מאשר לבצע את העבודה בעצמו? כאשר המנהל משקיע זמן בהסברת עבודה לעובד, עליו לשקול האם זהו צעד לטווח הארוך. ...
ניהול שיחות, ניהול דיונים, ניהול פגישות, איך לנהל שיחה? איך להתכונן לשיחה? איך להתכונן לפגישה? איך להתכונן לדיון? איך לנהל דיון? איך לנהל פגישה? שיחה זורמת, שיחה מנוהלת, פגישה זורמת, פגישה ממוקדת, לזרום או להתמקד, יעוץ ארגוני
ניהול שיחות, ניהול דיונים, ניהול פגישות, איך לנהל שיחה? איך להתכונן לשיחה? איך להתכונן לפגישה? איך להתכונן לדיון? איך לנהל דיון? איך לנהל פגישה? שיחה זורמת, שיחה מנוהלת, פגישה זורמת, פגישה ממוקדת, לזרום או להתמקד, יעוץ ארגוני
ניהול שיחות, ניהול דיונים, ניהול פגישות, איך לנהל שיחה? איך להתכונן לשיחה? איך להתכונן לפגישה? איך להתכונן לדיון? איך לנהל דיון? איך לנהל פגישה? שיחה זורמת, שיחה מנוהלת, פגישה זורמת, פגישה ממוקדת, לזרום או להתמקד, יעוץ ארגוני איך לנהל פגישה - מתוכננת או זורמת? כאשר מנהלים פגישה, חשוב לשים לב לכך שפגישה יכולה להתנהל בשני אופנים שונים, בדומה לטיול. האופן הראשון הוא כמו טיול ... תחושה של זרימה טבעית. אפשרות נוספת היא שהפגישה תיראה כלפי חוץ כפגישה זורמת וספונטנית, אך בפועל מנהל הפגישה מחזיק סדר פנימי וברור לגבי לאן הוא רוצה להגיע ומהם ... שעליהם מדברים בפגישה, ומה מטרת הדיון בכל נושא. לקבוע מראש את הסדר ההגיוני של הנושאים, כך שהפגישה תתנהל בצורה יעילה, ברורה ומובנת. לוודא שבסיום כל נושא נעשה סיכום ... האחרון עם לחץ של זמן. כלומר, יש לשלב בין ספונטניות לבין תכנון מראש, בהתאם למטרות ולסוג הפגישה. איך לנהל שיחה מתוכננת שנראית זורמת? לעיתים כדאי ליצור מצב שבו השיחה תיראה זורמת, אך בפועל היא תהיה מתוכננת היטב. זה אומר שמי שמנהל את השיחה מחזיק בראשו סדר פנימי ברור: הוא יודע לאן הוא רוצה ... אינם מודעים לסגנון השיחה שבו הם נמצאים, וכתוצאה מכך משתמשים בסגנון לא מתאים. לדוגמה, אנשים רבים מנהלים פגישה מסודרת ונוקשה, בזמן שהיה עדיף שתהיה זורמת, או להפך - מנהלים פגישה זורמת מדי, כשהיה עדיף דווקא סדר ברור. לכן, הדבר החשוב ביותר הוא להיות מודע מראש: האם עדיף לנו לנהל שיחה מאורגנת וברורה, או דווקא לנהל שיחה פתוחה וספונטנית, או לשלב בין שתיהן. בשורה התחתונה, ככל שתהיו מודעים לאפשרויות האלה, תוכלו לנהל פגישות ושיחות בצורה טובה יותר, שתוביל לתוצאות יעילות, ברורות וממוקדות. איך להתכונן לפגישה? פגישה מתוכננת או פגישה זורמת? סדר יום לפגישה ניהול דיונים סיכום נושאים בפגישה איך לנהל שיחה ממוקדת? ניהול שיחות אפקטיבי ניהול פגישה - מאורגנת או זורמת? כאשר מנהלים פגישה, חשוב לשים לב שהפגישה יכולה להתנהל בשתי צורות עיקריות - בדומה לטיול. טיול יכול להיות ספונטני, שבו ... יצירתיות, חופש ביטוי והבנה מעמיקה יותר של הצד השני. שילוב בין פגישה מובנית לפגישה זורמת כאשר מנהלים פגישה, חשוב להיות מודעים לשני הסגנונות ולבחור את הגישה ... יש צורך בפגישה מובנית, אך כדאי להשאיר בה גם מקום לזרימה טבעית. מצד שני, גם שיחה זורמת יכולה להיות מנוהלת היטב אם יש בראש סדר כלשהו שמנחה את ההתקדמות שלה. ניהול נכון של פגישה מסודרת אם בוחרים לקיים פגישה מסודרת, ישנם כמה ... האם יש שאלות פתוחות? להימנע מקפיצות מנושא לנושא מבלי לוודא שסיימנו לדון בנושא הקודם. פגישה שאינה מנוהלת היטב עלולה להסתיים בתחושת בלבול וחוסר מיקוד. לא נדיר להגיע לסוף ... מתוכננת היטב. כלומר, בעוד שהשיחה יכולה להיראות כאילו היא מתקדמת באורח חופשי, למעשה, יש סדר בראש של מנהל הפגישה, והוא יודע לאן הוא רוצה להוביל את הדיון. כיצד להימנע ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ללמוד מטעויות, למה לא ללמוד מטעויות? מתי ללמוד מטעויות? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, האם כדאי ללמוד מטעויות? סיכוי מול סיכון, עלות מול תועלת, סיכוי סיכון, עלות תועלת, ללמוד מכישלון, איך להצליח ולא לטעות? מניעת טעויות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לנהל, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לנהל, איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לזוגיות, אימון אישי רוחני, מאמן אישי לקריירה בתחום לנהל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 18:29:30 - wesi1