אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למידה ✔חרדת מטפלים, מפחד לטפל באנשים, מפחד לייעץ לאנשים, מפחד לתת יעוץ לאנשים, מפחד להיות מטפל, איך להיות מטפל? מה טיפול יכול לתת לך? סוגים של...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:13חרדת מטפלים, מפחד לטפל באנשים, מפחד לייעץ לאנשים, מפחד לתת יעוץ לאנשים, מפחד להיות מטפל, איך להיות מטפל? מה טיפול יכול לתת לך? סוגים של טיפול, איפה ללמוד טיפול? להיות מאמן אישי, ללמוד אימון, ללמוד NLP
מהי חרדת מטפלים ואיך היא נוצרת?

חרדת מטפלים היא פחד שאנשים חווים כאשר הם רוצים לעסוק בטיפול, ייעוץ או אימון אישי, אך חוששים מלתת פתרונות או עצות שגויות לאחרים. אנשים הסובלים מחרדה זו רוצים לעסוק במגוון תחומים כגון טיפול זוגי, טיפול אישי, טיפול בחרדות, אימון עסקי או NLP, אבל מתקשים בפועל להתחיל לטפל כי הם מפחדים לקחת אחריות על התוצאות של הטיפול שלהם. החרדה מתעוררת משום שהמטפל הפוטנציאלי מודע לסיכון שטמון במתן עצות לא נכונות. בעוד שילד קטן או אפילו קוף אינם פוחדים לתת ייעוץ משום שאינם מודעים להשלכות האפשריות של עצתם, הרי שאדם בוגר ומודע, שמכיר בהשלכות האפשריות של עצתו, מרגיש חרדה עמוקה יותר בגלל ההכרה באפשרות של טעות.

למה מפחדים לגבות כסף על טיפול או ייעוץ?

כאשר אנשים נותנים עצות לחברים בחינם, הם לרוב עושים זאת ללא חשש. אולם ברגע שהייעוץ הופך לשירות מקצועי שניתן בתשלום, מיד צץ חשש גדול יותר: "עכשיו אני חייב להצליח, כי אנשים משלמים לי כסף". התשלום יוצר תחושה מוגברת של אחריות, ומכיוון שהאדם יודע שיש סיכוי שהוא עלול לטעות, הוא חושש לאכזב את המטופל. באופן פרדוקסלי, דווקא מי שפחות חושב לעומק או פחות ישר עם עצמו עלול לחוש פחות חרדה, כי הוא לא מודע מספיק לאפשרות שהוא טועה.

כיצד יושר וחשיבה ביקורתית יכולים להגביר חרדה אצל מטפלים?

מטפל או מאמן אישי שמודע מאוד ליכולת שלו לטעות עלול לפתח חרדה משום שהוא מבין שהוא לא יכול להבטיח במאה אחוז את הצלחת הטיפול. לדוגמה, אם מגיע מטופל שסובל מפשיטת רגל ומבקש עצה עסקית, המטפל הישר ירגיש אחריות עצומה ולא נוחה משום שהוא יודע שהוא לא יכול להבטיח הצלחה ודאית. לעומתו, מטפל שממהר לתת פתרונות בלי בדיקה מעמיקה לא יחוש חרדה, כי הוא לא מודע או לא ישר מספיק כדי להודות באפשרות שהייעוץ שלו לא נכון או לא מתאים למצב.

איך אפשר להתגבר על חרדת מטפלים באמצעות הגדרת גבולות?

הדרך להתגבר על הפחד הזה היא להגדיר באופן ברור מה בדיוק המטפל מספק למטופל, ולהימנע מלהבטיח דברים שלא בטוחים:
  • להבהיר למטופל שהטיפול הוא תהליך של חקירת האמת ולא בהכרח פתרון קסם.
  • להדגיש שאתה כמטפל לא מבטיח תוצאות, אלא מציע לעזור לבדוק מה באמת אפשרי או לא.
  • להבהיר שאתה מוכן לבדוק עם המטופל את העובדות והפירושים שלו לגבי המציאות, ולהסביר שזה עשוי להוביל לשיפור בתחושה גם אם המציאות לא תשתנה בפועל.
כשאתה כמטפל לא מתיימר לספק משהו שאינך בטוח בו, ואין הבטחות שווא, לא נוצרת חרדה מהטיפול. המטופל מבין שאתה שותף לבדיקת האמת ולא מוכר לו הבטחות לא ריאליות.

האם תעודות והסמכות בטיפול באמת מפחיתות חרדה?

אנשים רבים חושבים שכאשר הם יקבלו תעודה או הסמכה בטיפול, אימון או NLP, זה יפחית את החרדה שלהם. אך אדם ישר שמסתכל פנימה ימשיך לשאול את עצמו שאלות כמו: "האם התעודה הזו באמת מעידה על כך שאני יודע את האמת?", "האם השיטה שלמדתי אכן מתאימה לכל מצב?". כאשר המטפל לא בטוח בעצמו, התעודה לא תעזור לו, כי החרדה נובעת מהספק הפנימי שלו לגבי יכולותיו האמיתיות.

כיצד אפשר להיות בטוח יותר כמטפל באמצעות חיפוש האמת?

כדי להרגיש בטוחים בטיפול, ההמלצה המרכזית היא להשתמש בגישה של חיפוש ובירור האמת:
  • הפרד בין העובדות בפועל לבין הפרשנות של המטופל.
  • שאל את המטופל: "האם אתה בטוח שזאת הבעיה האמיתית?", או "אולי יש פתרון אחר שלא חשבת עליו?"
  • הימנע מהסתמכות בלעדית על תיאוריות או שיטות קבועות ("12 צעדים"), והתאים את הגישה הספציפית לכל מטופל.
  • קבל את האפשרות שלא תמיד ניתן לפתור את הבעיה עצמה, אך כן אפשר לעזור למטופל להבין טוב יותר את מצבו ולהשלים איתו בצורה טובה יותר.
כאשר המטפל מחויב לגילוי האמת, הוא לא חושש מכישלון כי הוא לא מציג למטופל פתרון ודאי אלא תהליך של בדיקה וגילוי.

כיצד שיטת "חיפוש האמת" יכולה להקל על פחד הטיפול?

השיטה הזאת מפחיתה חרדה כי המטפל יודע שהוא לא משקר ולא מגזים. הוא פשוט מציג דברים כפי שהם ומסייע למטופל לבדוק לעומק את מצבו. כך, גם אם לא נמצא פתרון חיצוני, עצם הבירור של האמת יכול לשפר את תחושת המטופל ביחס לבעיה.

חשוב להבהיר שלעתים התהליך יכול להיות מלווה בכל מיני מונחים או מילים כדי להקל על המטופל, אך המהות היא תמיד חיפוש האמת, ולא הבטחה שפתרון ספציפי הוא ודאי.
מהי חרדת מטפלים וממה היא נובעת?

חרדת מטפלים היא מצב נפוץ שבו אנשים שרוצים לעסוק בטיפול, אימון אישי או ייעוץ חווים פחד וחרדה גדולה מלטפל באחרים. אנשים רבים שמעוניינים לעזור לאחרים בעזרת טיפול אישי, טיפול זוגי, טיפול עסקי או NLP חשים שהם מפחדים לתת ייעוץ או לקחת אחריות על התוצאות האפשריות. אליעד כהן מסביר שהפחד הזה נובע מכך שכאשר אדם מודע וחכם, הוא מבין שקיים סיכון ממשי לתת ייעוץ שגוי. בניגוד לכך, ילד קטן או אפילו קוף אינם פוחדים לייעץ, כי הם אינם מבינים כלל את ההשלכות האפשריות של עצתם. בנוסף, אדם שבטוח לחלוטין בכך שהעצות שלו נכונות במאה אחוז, גם הוא לא יחוש פחד לטפל או לייעץ.

למה יש פחד גדול יותר לתת ייעוץ בתשלום?

אליעד כהן מדגיש שברגע שמייעצים לחברים ללא תשלום, קל לאנשים להרגיש בנוח, אך ברגע שמדובר בייעוץ בתשלום, מופיעה חרדה גדולה יותר. הסיבה לכך היא שעכשיו היועץ מרגיש "מחויב להיות צודק" כי הוא מקבל כסף על השירות. אדם ישר, המודע לכך שהוא עלול לטעות או לאכזב, נוטה לפתח חרדה. מנגד, אדם שלא חושב לעומק ובטוח בעצמו יתר על המידה לא יחווה חרדה כזאת, כי הוא לא בודק את האפשרות שהוא טועה.

כיצד היושר והחשיבה הביקורתית גורמים לפחד מטיפול?

אליעד מסביר שאדם ישר ורציונלי מבין שכל ייעוץ שהוא נותן יכול להיות מוטעה. למשל, כאשר מגיע אליו מטופל עם עסק שעומד בפני פשיטת רגל, המטפל עשוי לפחד מההתחייבות להוציא אותו מהמצב הקשה, כי הוא מודע לאפשרות שהוא ייכשל בכך. לעומת זאת, מי שאינו בוחן את הדברים לעומק ייתן עצות בקלות, בלי להתחשב באפשרות של כישלון.

איך להתגבר על החרדה באמצעות הגדרת גבולות ברורים בטיפול?

אליעד מציע פתרון ברור ופשוט להתמודדות עם החרדה: המטפל לא צריך להתחייב למשהו שהוא לא בטוח שיוכל לספק. במקום להבטיח הצלחה ודאית, המטפל צריך להדגיש למטופל שהטיפול הוא תהליך של בירור משותף של האמת, שבו:
  • המטפל והמטופל יחד בודקים את העובדות ואת הפרשנויות למצב.
  • לא מתחייבים בוודאות לפתור את הבעיה, אלא מחפשים פתרונות אפשריים יחד.
  • מבהירים שלפעמים לא ניתן לשנות את המציאות, אך ניתן לשנות את הדרך שבה המטופל רואה ומבין את מצבו.
באופן הזה, כאשר המטפל פועל בכנות ואינו מבטיח דברים שהוא לא יכול להבטיח, הוא לא יחוש פחד או חרדה מפני הטיפול.

האם תעודות ושיטות טיפול מוכרות יכולות להפחית את החרדה?

אליעד מסביר שרבים חושבים שהשגת תעודות או הסמכות בשיטות טיפול או באימון אישי יפחיתו את החרדה שלהם כמטפלים. בפועל, אדם ישר ומודע עדיין יתהה אם התעודה באמת מעידה על יכולתו לטפל, והאם השיטה שלמד אכן נכונה לכל מצב ולכל מטופל. לכן, מה שבאמת יכול להפחית את החרדה זה לא התעודה עצמה, אלא עומק החקירה הפנימית של המטפל: הבנת המציאות לעומק ובדיקת התאמת הפתרונות באופן מדויק למצב האישי של כל מטופל.

איך מבררים את האמת בטיפול ומרגישים בטוחים יותר?

אליעד מציג את הליבה האמיתית של טיפול מוצלח, שמבוססת על בירור האמת בצורה ישירה ומדויקת עם המטופל. הוא ממליץ למטפלים לא להיצמד לתיאוריה אחת או לתהליך קבוע מראש (כמו "12 צעדים"), אלא תמיד לבדוק לעומק את המצב הייחודי של המטופל באמצעות השאלות הבאות:
  • מהן העובדות האמיתיות ומה הן רק הפרשנויות של המטופל?
  • האם המטופל בטוח שהבעיה שהוא מתאר היא אכן הבעיה האמיתית?
  • האם המטופל בדק את כל הפתרונות האפשריים?
  • האם יש דברים במצב שאינם ניתנים לשינוי חיצוני, אך אפשר לשנות את ההרגשה הפנימית ביחס אליהם?
כאשר המטפל מתמקד בחיפוש האמת במקום בהבטחות שווא, הוא אינו צריך לפחד. המטופל מבין שאין כאן הבטחה ל"הצלחה של מאה אחוז", אלא יש כאן תהליך אמיתי וכנה של בירור משותף.

מה גורם למטפלים לחשוש מעצמם ומהגישה שלהם?

אליעד מסביר בפשטות שחרדת המטפלים נובעת מכך שהמטפל משקר לעצמו או למטופל במשהו. החרדה מופיעה רק אם המטפל מתיימר לתת פתרונות או תוצאות שהוא לא בטוח שיוכל לספק. ברגע שהמטפל ישר לגמרי ואומר אך ורק את האמת - בודק ומברר מה נכון ולא מבטיח מעבר לכך - אין לו סיבה אמיתית לחשוש. המטפל יהיה בטוח בעצמו ובגישתו כי הוא יודע שהוא פועל ביושר ובשקיפות מוחלטת מול המטופל.

אליעד מסכם שהגישה הטובה ביותר לטיפול היא הגישה של חקירת האמת: כל מה שצריך זה לבדוק יחד עם המטופל את כל ההיבטים של המצב, ללא התחייבות מראש לתוצאה מסוימת. מטפל שפועל כך ירגיש בטוח ולא יחווה חרדת מטפלים, כי הוא אינו מסתיר שום דבר ואינו מתיימר להיות משהו שהוא לא.
מהי חרדת מטפלים וכיצד היא נוצרת?

חרדת מטפלים היא פחד של אדם מלהעניק טיפול או ייעוץ לאחרים. רבים שואפים לעסוק בטיפול אישי, טיפול זוגי, טיפול בחרדות, טיפול עסקי, אימון אישי או NLP, אך חוששים לתת עצות או לקחת אחריות על הפתרונות שיציעו. אחד ההסברים לתופעה הוא שילד קטן או קוף אינם פוחדים לייעץ, פשוט כי אינם מודעים להשלכות, ואילו אדם חכם ומודע מבין שיש סיכון לטעות - מה שיוצר חשש עמוק ממתן ייעוץ שגוי או לא שלם.

מדוע אנשים פוחדים לתת ייעוץ בתשלום?

כל עוד נותנים ייעוץ לחברים או מכרים בחינם, רבים עושים זאת בלי להסס. אך ברגע שמחליטים להפוך זאת למקצוע ולגבות תשלום, מופיע פחד חזק יותר: "עכשיו אני חייב להיות צודק כי אנשים משלמים לי". אדם ישר ומפוכח מבין שאינו יכול להיות בטוח לחלוטין שפתרונותיו נכונים, ולכן חש שאולי ייכשל ויאכזב את המטופל. לעומת זאת, מי שבטוח בעצמו יתר על המידה (או שאינו בוחן מספיק את דבריו) לא חווה חרדה כזו, כי הוא פשוט לא מקדיש מחשבה לאפשרות שטעה.

כיצד עודף יושר וחשיבה ביקורתית יוצרים חרדה?

מטפל רציונלי וישר מודע לכך שכל ייעוץ שייתן עלול להתברר כשגוי. אם מגיע אליו למשל מטופל עסקי בפשיטת רגל, והמטפל טוען שיציל אותו ויעזור לו לצאת מהמשבר, הוא עלול לחוש חרדה מפני אפשרות הכישלון. אדם שפחות חושב לעומק יספק פתרונות בקלות, גם אם אינם נכונים. אולם אדם ישר המכיר בסיכוי לטעות מתקשה להבטיח תוצאות. כך נוצרת חרדה מהצורך לעמוד בציפיות המטופלים, במיוחד אם גובים תשלום עבור השירות.

איך להתגבר על פחד מטיפול בעזרת הגדרת גבולות ברורים?

הפתרון הראשון הוא לא להתיימר להבטיח למטופל משהו שאינך בטוח שתוכל לעמוד בו. אם תציג את הטיפול כ"חיפוש משותף של האמת", לא תבטיח הצלחה ודאית ולא תיצור ציפייה מוגזמת. פירוש הדבר:
  • להגדיר מראש שאתה בודק יחד עם המטופל את העובדות ואת הפרשנויות של המצב.
  • לא לטעון בוודאות שתוכל לפתור כל בעיה, אלא להבהיר שאתה חוקר איתו מה הפתרונות האפשריים.
  • להסביר שייתכן שלא תמיד תצליח לשנות את המציאות, אך תמיד תוכל לעזור לו להבין טוב יותר את מצבו.
כאשר המטפל אינו משקר או מגזים, אין לו סיבה לפחד. הוא אינו טוען "אני פותר כל בעיה", אלא "אני עוזר לך לראות את האמת, ומתוך כך ייתכן שנשיג פתרון טוב יותר או נקבל את המציאות כפי שהיא".

מדוע תעודות ושיטות מוכרות לא תמיד מספקות ביטחון?

יש אנשים הסבורים כי קבלת תעודה או הסמכה רשמית בתחום הטיפול, האימון או ה - NLP תעלים את חרדת המטפלים. בפועל, אדם ישר עדיין ישאל את עצמו: "האם התעודה באמת מבטיחה שאני יודע מה נכון? האם השיטה שלמדתי נכונה עבור כל המקרים?" אם אין למטפל בסיס עמוק של חקירת האמת, החששות לא ייעלמו. חשוב לזכור שהניירת אינה יוצרת ביטחון אמיתי, אלא העמקה בשאלה: "מה באמת קורה עם המטופל, ואיך אזהה את הפתרון הנכון עבורו?"

כיצד לברר את האמת בטיפול ולהרגיש בטוח יותר?

ליבת הטיפול המומלצת היא גישה של בדיקת האמת:
  • להפריד בין עובדות (מה קרה בפועל) לבין פירושים (איך המטופל תופש את מה שקרה).
  • לשאול את המטופל: "האם אתה בטוח שזאת הבעיה האמיתית?" או "האם אתה בטוח שאין פתרון אחר?".
  • לא להסתמך רק על תיאוריה אחת או על "12 שלבים" קבועים, אלא לוודא כל פעם מה מתאים למטופל המסוים.
  • להיות פתוח לאפשרות שאולי המצב לא ניתן לשינוי חיצוני, אך עדיין ניתן לשפר את תחושת המטופל ביחס לבעיה.
ברגע שמטפל מחויב לחיפוש האמת במקום להבטחות שווא, הוא לא צריך לפחד מטעות או מכישלון. הוא משתף את המטופל בגישה של בדיקה והבנה הדדית, והמטופל מבין שאין כאן "הבטחה למאה אחוז הצלחה" אלא מאמץ כנה לברר יחד את הדרך הנכונה.
עכשיו יש דבר שנקרא חרדת מטפלים מה זה חרדת מטפלים מה אתה חושב שזה אומר בן אדם שמפחד לטפל.

ש: מפחד לטפל במישהו.

אליעד: בדיוק הוא מפחד לטפל יש הרבה אנשים שרוצים לעסוק בטיפול לעזור לאחרים טיפול זוגי טיפול אישי טיפול חרדתי טיפול עסקי לא יודע משהו רוצים לעזור והם חרדים להתעסק בטיפול ביעוץ הוא מפחד לייעץ הוא מפחד לטפל, עכשיו מי לא מפחד לייעץ נגיד קוף לא מפחד לייעץ נכון לא יודע קוף לא מפחד לייעץ קוף כשאתה תשאל אותו מה לעשות הוא יגיד לך מה לעשות אין לו לא אכפת לו מכלום, ילד קטן לא מפחד מכלום למה כי הוא טיפש בגלל שהוא טיפש הוא לא מפחד אין לו לא אכפת לו מה יהיה הוא יגיד לך תגיד לו מה אתה רוצה לעשות יגיד לך הוא ייעץ לך.

עכשיו בנוסף מי לא מפחד לייעץ מישהו שבטוח במאה אחוז אם בהנחה שאתה חכם ואתה מודע להשלכות של מעשיך מי לא מפחד לייעץ מישהו שבטוח במאה אחוז שמה שהוא אומר זה נכון עד כאן זה נכון יפה, עכשיו מה העניין העניין הוא שאתה לא תמיד יכול בטוח שמה שאתה אומר במאה אחוז זה נכון אז עכשיו אם אתה לא בטוח שמה שאתה אומר במאה אחוז זה נכון המסקנה היא מה שקורה שאתה לא מרגיש בנוח לתת יעוץ לאנשים, עכשיו בפרט שבן אדם יש הרבה שנותנים יעוץ אחד לשני אבל זה לא בתשלום עכשיו ברגע שאומרים לו תיקח על זה כסף אולי תתחיל להתפרנס מזה אולי תעבוד בזה אנשים אפילו שלמדו להיות מטפלים פסיכולוגים לא משנה אין להם אומץ לטפל ולקחת על זה כסף.

למה כי ברגע שהם לוקחים כסף זה כבר אומר עכשיו אני חייב שזה יהיה נכון, עכשיו יש אנשים שהם ככה אין להם הרבה שכל והם בטוחים שמה שהם חושבים זה נכון ולכן אין להם בעיה שאין להם אומץ הם אומרים מה שהם אומרים כי יש איזו תיאוריה כי הם לא מספיק חכמים להבין שהם אולי טועים אבל יש אנשים שהם ישרים ופיקחים ובגלל שהם ישרים ופיקחים הם מבינים שמה שהם אומרים אולי זה לא נכון ואז אין להם אומץ לטפל באחרים, עד כאן מכירה את הסיפור יפה.

אז מה הפתרון לזה איך פותרים את זה מה עושים הפתרון פשוט ממש פשוט אם אתה מוכר מוצר מוכר מוצר כלשהו ואתה משקר את הלקוח שלך אתה תרגיש לא בנוח למכור לו את המוצר, אם אתה בטוח שלא שיקרת אותו בשום דבר ואתה בטוח שהוא הבין בדיוק מה מכרת לו ואתה בטוח שאתה לא אמרת שום דבר אתה לא יפית את המוצר אתה לא שיקרת אתה לא איזה מצג שווא ואתה בטוח שהוא גם הבין אותך נכון אז אתה לא חושש למכור את המוצר, אותו דבר גם בטיפול אם בן אדם רוצה להיות מטפל יועץ בכל תחום והוא מתיימר לפתור לאנשים את הבעיות שלהם זאת אומרת מישהו בא אליו עם בעיה עסקית הוא אומר אני אפתור לך את הבעיה העסקית מישהו בא אליו עם בעיה זוגית הוא אומר אני אפתור לך את הבעיה הזוגית, אם אתה מתיימר לתת משהו שאתה לא בטוח במאה אחוז שאתה יכול לתת אותו אז אם אתה מספיק ישר עם עצמך אתה תהיה לך חרדה לטפל באחרים.

אוקי ולכן מה שצריך לעשות זה צריך לא להתיימר לתת מעבר למה שאתה באמת יכול לתת עכשיו אם אתה לא יודע מה אתה יכול לתת אז מה שאתה צריך לתת זה רק את האמת, מה זאת אומרת בא אליך מישהו נגיד עם בעיה עסקית עכשיו אם אתה תתיימר נגיד מישהו אומר לך העסק שלי בפשיטת רגל מה לעשות עכשיו אם אתה בראש שלך תנסה לחשוב שאתה צריך, אם אתה תנסה לחשוב שאתה הולך להוציא אותו מפשיטת הרגל אתה תפחד לעזור לו אם אתה ישר אם אתה חשוב שהוא חושב שאתה הולך להוציא אותו מפשיטת הרגל אתה תפחד לרמות אותו כי אתה לא מי אמר שאתה תוציא אותו מפשיטת רגל.

עכשיו אם אתה חושב שבשביל להביא לו תועלת אתה חייב להוציא אותו מפשיטת הרגל אז אתה גם לא תרצה לטפל בו כי אתה אומר בשביל להביא לו תועלת אני חייב להוציא אותו מפשיטת הרגל מי אמר שאני יוציא אותו מפשיטת רגל איך אני אולי אני לא אצליח, עכשיו לעומת זאת מה שאתה צריך לעשות זה משהו אחר הוא יבוא אליך עם סיפור פשיטת הרגל אתה תיקח את הסיפור תראה מה מתוך מה שהוא אומר זה נכון מה מתוך מה שהוא אומר זה לא נכון מה העובדות מה הפירושים מה האפשרי, אתה עושה דבר אחד אתה מברר איתו מה האמת האם באמת אי אפשר לקחת הלוואה האם באמת צריך לקחת הלוואה האם באמת חייב ככה האם באמת "אני רק בודק איתך את האמת".

עכשיו סיכוי סביר שבסוף תראה או שאין פתרון ותבין שאין פתרון ושתהיה שלם עם זה או שתפתור את הבעיה אבל אתה כמטפל מה שאתה מנסה לתת זה לעזור לבן אדם לראות את האמת אתה לא מתיימר לפתור לו את הבעיה, עכשיו האמת היא שאם מישהו יראה את האמת תיפתר לו הבעיה אבל זה כבר משהו עוד יותר עמוק אבל לאו דווקא תיפתר לו הבעיה במובן הפיזי לאו דווקא שעכשיו אם הוא חולה הוא יתרפא לא בהכרח אבל אם הוא יבדוק את כל האמת במאה אחוז שלא יהיה אכפת לו שהוא חולה והאמת היא שגם אם הוא יגיע לאמת המוחלטת אז הוא גם אומר "מי אמר שאתה חולה ואם תרצה תהיה בריא" ועוד סיפורים אבל זה כבר עומק יותר גדול.

אבל בפשוטו בן אדם שיש לו חרדה לטפל זה אומר שאיפשהו הוא משקר במשהו אם אתה לא משקר מה אתה מפחד אתה לא שיקרת אף אחד בשום דבר מה יש לך לפחד, מה אתה חושש אתה שיקרת לא שיקרת אז מה הבעיה שלך מה אתה מפחד מה יכול להיות אתה לא שיקרת אמרת לו מה באמת קורה אתה בדקת מה האמת עזרת לו לראות את האמת. עכשיו אם מישהו הולך ועושה סדנה והולך ולומד איזו שיטה ואז מביאים לו תעודה ואומרים לו אתה הוסמכת לטפל בזה ובזה הוסמכת והוא וזה סתם הוא כאילו כשהוא אומר לעצמו "מי אמר שאני מטפל טוב" הוא אומר "כי יש לי תעודה" אז הוא לא בטוח "מי אמר שהתעודה נכונה מי אמר שלמדתי נכון מי אמר שהשיטה נכונה".

אז כל הקשקושים האלה מפריעים לו להיות מטפל למה כי הוא לא בא לזה ממקום של מישהו שבודק מה האמת הוא מקמבן במשהו הוא משקר במשהו, הוא בא כשמישהו שואל אותו שאלה הוא לא בא ממקום ישר בא נראה מה באמת קורה פה הוא בא ממקום "רגע יש לי תיאוריה כזאת ויש לי תיאוריה כזאת אגב אבל מי אמר שאני זוכר את התיאוריה נכון" בתת מודע "ומי אמר שהתיאוריה נכונה ומי אמר שזה מה שהוא צריך לשמוע, אני מכיר שלושים תיאוריות ומי אמר שאני צריך להגיד לו את התיאוריה הזאת אולי אני צריך להגיד לו תיאוריה אחרת" ואם אתה מספיק ישר עם עצמך אתה תפחד לטפל בבן אדם השני.

לעומת זאת אם אתה בא ממקום "מה אמרת בא נראה אם זה נכון או לא" זה הכל, עכשיו עוד פעם זה לא אומר שמול הבן אדם המטופל צריך להגיד לו בא נראה אם זה נכון או לא יכול להיות שמול המטופל צריך להלביש את זה בכל מיני מילים וקשקושים אבל המהות של הטיפול שלך זה לעזור לבן אדם לראות מה האמת לגבי מצבו והאם ניתן לפתור את זה או שיש לך איזה קומבינה אחרת שיש לך איזה שיטת שתיים עשרה הצעדים שצריך לעשות אותה איזה כל מיני סיפורים ואז אתה אומר "רגע זה נכון זה לא נכון זה כן נכון" אתה לא בטוח בשיטה שלך כי השיטה שלך היא לא מבוססת על בדיקת האמת.

ולכן העצה היעוצה זה שבן אדם אם הוא רוצה להרגיש בטוח בעצמו כמטפל מה שהוא צריך לעשות זה ששיטת הטיפול שלו תהיה לברר עם אנשים מה באמת קורה ומה שיצא יצא זה הכל לברר מה באמת קורה "האם באמת ככה והאם באמת ככה האם זה נכון האם והאם זה נכון, אתה בטוח שזה נכון כמה אתה בטוח שאתה רוצה את זה כמה אתה בטוח שזה קרה, בא נבדוק בוא נגלה לאיפה נגיע" זה הכל, עכשיו אם אתה לא משקר ואתה לא מתיימר להביא משהו שאתה לא יכול לתת אז בזה זה נגמר אז מה יש לך לחשוש אתה לא שיקרת אף אחד מה החשש כי אתה לא מתיימר לתת משהו שאתה לא בהכרח יכול לתת. הבנו את זה הבנו?
להתגבר על חרדות יועץ בכל תחום תחושות מה אפשרי הסמכה אמת אובייקטיבית פשטות להגביר את הביטחון העצמי סיכון האמת האמיתית לייעץ לאנשים nlp איך להיות מטפל אימון אימון אישי אימונים איפה ללמוד טיפול אנשים מפחדים חרדה חרדה לטפל חרדות חרדת מטפלים טיפול טיפולים יועץ יכולת יעוץ להיות מאמן להיות מאמן אישי להיות מטפל להתאמן לטפל לטפל באנשים לייעץ לאנשים ללמוד ללמוד nlp ללמוד אימון ללמוד טיפול למידה לתת לתת יעוץ לאנשים מאמן מאמן אישי מאמנים מה טיפול יכול לתת לך מטופל מטופלים מטפל מטפלים מפחד להיות מטפל מפחד לטפל מפחד לטפל באנשים מפחד לייעץ לאנשים מפחד לתת יעוץ לאנשים נלפ סוגים סוגים של טיפול פחד פחד לייעץ פחד לתת יעוץ פחדים
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
... למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך מלמדים ילד לכתוב כשהוא לא מצליח ללמוד בדרכים רגילות? אליעד כהן מציג בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים מלקויות למידה או הפרעות למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו ... במקום זאת, היא הצליחה ללמוד רק כאשר הפעילו אצלה את החושים, ובעיקר כאשר תהליך הלמידה שולב עם הגוף והתנועה. מה המשמעות של למידה באמצעות החושים והגוף? אליעד מסביר שלמידה באמצעות החושים משמעותה שימוש בתחושות מוחשיות ... מדוע ילדים מסוימים לומדים טוב יותר דרך הגוף מאשר בדרכים רגילות? אליעד ... שילדה אחת מצליחה ללמוד באמצעות תחושה פיזית של הגוף, ואילו ילד אחר דרך ... אליעד מציין שהמטרה בלימוד דרך החושים והגוף היא להפוך את צורת האות לדבר ... הזו. לדוגמה, אם רוצים ללמד את הילדה את האות א, במקום רק לכתוב את האות על ... שוב ושוב בדרכים שונות ללמידה באמצעות החושים, כגון מגע, תנועה, שמיעה, ... מהו העיקרון המרכזי בלימוד ילדים עם לקויות למידה לפי אליעד כהן? אליעד מסכם ואומר שהעיקרון ... הוא להפוך את החומר הנלמד למשמעותי ומוחשי עבור הילד דרך החושים. זיכרון של ... וילדים עם לקויות למידה זקוקים לעיתים לשיטות יצירתיות יותר כדי שהמידע ... שכל הילדים חייבים ללמוד בדרך הרגילה של אחיזת עיפרון וכתיבה חוזרת, אליעד ... ודרכה הוא יצליח לזכור וללמוד. איך ללמד ילד עם לקויות למידה? שיטות ללמד ילדים לכתוב למידה באמצעות החושים טיפול בילדים עם הפרעות
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
... למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק? איך מתרחש תהליך הלמידה במוח? כדי להבין לעומק מהו תהליך למידה, צריך להבין תחילה את מהות השינוי. כל למידה היא בעצם מעבר ממצב של אי - ידיעה למצב של ידיעה, אך כיצד בדיוק מתרחש השינוי הזה? אליעד כהן מעלה את השאלה המרכזית: איך ממקום של ... קודם הוא ישב, עכשיו הוא עומד במקום אחר - מה בדיוק קרה באמצע? באותה המידה בדיוק, גם בלמידה יש לנו מצב קודם של לא ידעתי ומצב לאחר מכן של עכשיו אני יודע. אליעד מדגיש כי כדי להבין לעומק איך תהליך הלמידה מתבצע, יש לבחון קודם את עצם ההגדרה של מה זה לא לדעת? ומה הכוונה בכלל בלדעת משהו? האם ידיעה היא אמונה? אליעד מסביר כי מנקודת ... שמשהו הוא ככה וככה, המשמעות היא למעשה שהוא מאמין שמשהו הוא ככה וככה. למשל, אם ילד לומד שאסור לעשות פעולה מסוימת, למעשה הוא למד להאמין שזה אסור. בכל פעם שהוא נתקל במידע חדש, הוא עובר תהליך של שכנוע עצמי. אליעד מדגיש שתהליך הלמידה ברמה העמוקה ביותר הוא בעצם תהליך של יצירת אמונה חדשה. הוא מוסיף כי בכל למידה יש אלמנט של שכנוע עצמי: האדם משכנע את עצמו שכעת יש בידיו ידיעה חדשה, למרות שבעצם מדובר באמונה שהוא סיגל לעצמו. לדוגמה, גם כשאדם לומד עובדה כמו השנה היא 2024, הוא לא יודע זאת בוודאות מוחלטת, אלא משוכנע בכך ברמה מסוימת של אמונה. מהי רמת הידיעה המוחלטת? אליעד מבחין בין שתי פרספקטיבות: הראשונה היא פרספקטיבה יחסית, שבה אנו מקבלים את מושג הלמידה כעובדה קיימת וברורה. השנייה היא פרספקטיבה של אמת מוחלטת, שבה אנו מטילים ספק בעצם המושגים של יודע ולא יודע. הוא מסביר כי מפרספקטיבה מוחלטת, כל מושגי הידיעה והלמידה מוטלים בספק. לכן, אם האדם מחפש תשובה מוחלטת לשאלה כיצד מתבצעת למידה, עליו להטיל ספק מוחלט בנקודות היסוד של השאלה עצמה: האם באמת היה מצב של אי - ידיעה, והאם באמת התרחש מעבר לידיעה? איך באמת אפשר לבדוק אם באמת למדת משהו חדש? אליעד מדגיש כי יש צורך לבחון היטב את הזיכרון. לדוגמה, אם מישהו אומר: בכיתה א לא ידעתי לקרוא, וכעת אני יודע, אליעד ... כל עוד אינך בטוח לחלוטין בעובדות, גם התהליך שתיארת אינו ודאי. לדוגמה, כאשר אדם מספר שלמד שפה מסוימת, כמו אנגלית, הוא טוען שפעם הוא לא ידע אנגלית וכעת הוא יודע. אליעד מאתגר את הטענה הזו ומבקש לבדוק: האם באמת לא ידעת ... ידעת ושכחת, ואולי מה שאתה זוכר זו רק תחושה או זיכרון מעוות? לכן, כל הטענות על תהליך למידה חייבות להיות מבוססות על ודאות מוחלטת, אחרת הן בעצמן סוג של אמונה. מהו הקושי האמיתי בהבנת תהליך הלמידה? אליעד מציין כי הקושי העיקרי בהבנת תהליך הלמידה הוא ההנחות שאנו עושים מראש. אם אנחנו מניחים מראש שהיה מצב של אי - ידיעה ומצב של ידיעה, אנו קובעים עובדות שאיננו בטוחים בהן ... כאשר בודקים זאת לעומק, מגיעים למסקנה שאי אפשר לדעת בוודאות מה בדיוק התרחש בתהליך של למידה. הוא מוסיף כי אם האדם יבין שהוא לא יכול להיות בטוח שיש בכלל הבדל בין לדעת ולא לדעת, הוא עשוי לגלות שהתהליך כולו הוא בעצם סובייקטיבי ואפילו דמיוני. בנקודה זו, תיעלם עבורו השאלה איך קרה תהליך הלמידה?, משום שהוא יבין שהתהליך עצמו מוטל בספק. כך, בסופו של דבר, השאלה מתבטלת מעצמה כאשר מבינים את ההנחות שעומדות בבסיסה. לסיכום, אליעד כהן מציע דרך התבוננות מעמיקה על מושג הלמידה, שמעודדת את האדם להטיל ספק בכל ההנחות הבסיסיות לגבי ידיעה ואי - ידיעה, ולבדוק לעומק את הוודאות שלו לגבי כל פרט בתהליך. איך המוח לומד? מהי למידה? איך להטיל ספק? מהי ידיעה? האם אפשר לדעת משהו בוודאות? האם ידיעה היא אמונה? איך המוח חושב? ...
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט? איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות? כאשר רוצים ללמוד מידע חדש, הדבר החשוב ביותר הוא להבחין קודם כל בסוג המידע שאותו רוצים ללמוד, כי קיימים שני סוגים מרכזיים של מידע, ולכל אחד מהם נדרשת שיטת למידה שונה לחלוטין. הסוג הראשון הוא מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי), והסוג השני הוא מידע המבוסס על היגיון (מידע סיבתי המבוסס על הקדמות). מהו מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו היגיון פנימי ברור, והוא למעשה אקראי לחלוטין. דוגמה נפוצה לכך היא למידה של אוצר מילים בשפה חדשה. למשל, מדוע בעברית נקרא שולחן ובאנגלית טייבל? אין לכך סיבה הגיונית עמוקה - זו פשוט החלטה אקראית לחלוטין. כדי ללמוד מידע מסוג כזה, הדרך היחידה ... חייבים להבין קודם חיבור וחיסור לפני שניתן לעבור לכפל וחילוק, ורק אחר כך למשוואות מורכבות. אותו דבר גם בתחומים כמו כלכלה ופיזיקה. במידע כזה, אי אפשר ללמוד שלב מתקדם בלי הבנה מלאה של השלבים הקודמים. מי שמדלג על שלבים או מנסה לשנן מידע כזה ללא הבנה אמיתית, ייתקע בהמשך ולא יצליח להתקדם כראוי. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כדי ללמוד מידע מסוג זה, יש לפעול לפי הכללים ... ורק לאחר הבנה מלאה לעבור לחלק הבא. כאשר נתקלים בקושי או לא מבינים נושא כלשהו, תמיד לחזור שלב אחד אחורה ולוודא הבנה מלאה של כל היסודות. לדוגמה, כאשר לומדים על איגרות חוב קונצרניות צמודות ... כלכלי ומה משמעות הצמדה אליו. רק אחרי שהבנתם לעומק כל חלק בנפרד, תוכלו להבין את המושג המלא. מה קורה אם מנסים לשנן מידע סיבתי במקום להבין? אם מנסים ללמוד מידע סיבתי רק באמצעות שינון, הזיכרון יגיע למגבלה שלו במהירות והלומד ייתקע בהמשך, כי מידע מסוג זה בנוי בצורה של היגיון והיררכיה ולא כזיכרון אקראי. ההבנה חשובה הרבה יותר מזיכרון במקרים כאלה. מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת? למידה מסודרת היא תהליך שבו מתחילים מהיסודות ומתקדמים בהדרגה, בעוד שלמידה לא מסודרת מנסה לדלג קדימה בלי הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. למידה מסודרת מבטיחה שלא יווצרו פערים וחוסכת תסכול רב בהמשך. מהם עיקרי השיטה המנצחת ללמידת כל נושא? לסיכום, כל מידע בעולם ניתן ללמוד בקלות אם עובדים לפי העקרונות ... הוא זיכרוני (אקראי), הדרך הטובה ביותר היא חזרתיות מרובה, שימוש במידע בהקשרים שונים ומגוונים, ותרגול מתמשך. אם המידע הוא סיבתי (מבוסס היגיון), יש ללמוד אותו בצורה הדרגתית, לפרק אותו ... קושי, תמיד כדאי לחזור אחורה ולוודא הבנה מלאה של השלבים הבסיסיים. בעזרת ההבנה הזאת של שני סוגי המידע והאסטרטגיות המתאימות לכל אחד, כל נושא חדש ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר. ...
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
... בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה מה עושים כשמישהו מגמגם או סובל מקושי בדיבור? כאשר אדם סובל מבעיות דיבור כמו דיסלקציה ... עם לחיצות קטועות על דוושת הגז, מה שיוצר תחושת חוסר שליטה. הטיפול במצב כזה מתחיל בנסיעה איטית מאוד עם הוראה חד - משמעית לאדם שלא להסיר את הרגל מהגז, כך שהוא לומד שליטה הדרגתית. מגבירים את המהירות לאט - לאט, תוך שמירה על לחיצה רציפה על הגז, וכך האדם לומד להרגיש שליטה מלאה גם במהירויות גבוהות. בשלב הבא, מתרגלים שליטה באמצעות דוושת הבלם ... חלקה וטבעית. השיטה מתאימה גם לטיפול בפחדים ולקשיים נוספים הדומים במבנה שלהם לקושי בדיבור. איך לטפל בגמגום? דיסלקציה בדיבור קושי בדיבור אצל ילדים אבחון לקות למידה בעיות דיבור רגשיות טיפול בליקויי למידה לקויות שפה אצל ילדים ...
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
... למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד מהם הגורמים המשפיעים על למידת ילדים עם קשיים רגשיים וקשיי למידה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק במגוון רחב של קשיים איתם מתמודדים ילדים עם בעיות למידה. הוא מתחיל בסיפור של מורה או מדריכה שמנסה לעזור לילד ללמוד קרוא וכתוב. המורה פונה בשאלה מה היא צריכה לעשות כדי לשפר את תהליך הלמידה, וכיצד להבין את הקושי של הילד. אליעד מציין שמורה לא צריכה להניח את הסיבות לקשיים אלא קודם כל להבין מהו הקושי האמיתי. איך לזהות את הקושי ... האישיים שמובילים לקשיים. כל ילד עשוי לחוות את הקשיים בדרכים שונות, וחשוב לדעת לזהות את הגורמים המהותיים ולא להסתפק בהסברים שטחיים. האם שיטות למידה אחידות מתאימות לכל הילדים? לפי אליעד, כל ילד יש לו את השיגונות והקשיים האישיים שלו. לכן, אם שיטה אחת לא עובדת עם ילד מסוים, ייתכן שהיא פשוט לא מתאימה לו. הוא מדבר על כך שכל ילד עשוי להגיב אחרת לאותה שיטה, ולכן חייבים לבדוק את ההתאמה בין הילד לבין השיטה ולמצוא דרכים שונות ללמד אותו. מהו קשר רגשי ולמה הוא חשוב? אליעד מציין שלילד עם קשיים רגשיים או קוגניטיביים קשה יותר ללמוד אם אין קשר רגשי חזק עם המורה או המדריך. יש צורך במערכת יחסים שתאפשר לילד להרגיש בטוח ולהתמסר לתהליך הלמידה. לעיתים, הציפיות הרגשיות של המורה כלפי הילד יכולות להשפיע על הצלחת הלמידה. קשר רגשי חיובי הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר להצלחה. האם כל ילד באמת לא רוצה ללמוד? אחת השאלות הגדולות אליעד שואל היא האם ילד שלא רוצה ללמוד, אכן לא רוצה ללמוד, או שמא יש משהו חוסם אותו מלהתעניין בלמידה. הוא מדבר על כך שלפעמים התסכול והכישלונות הקודמים יכולים להוביל לילד לחשוב שהוא לא יכול ללמוד, ואולי זו הסיבה שהוא לא מעוניין להשתתף בלמידה. אליעד טוען שצריך לחשוב גם על האופן שבו מציגים לילד את הלמידה, ולא להניח שהוא לא רוצה. מהי החשיבה הנכונה להצלחה בלמידה? בסוף, אליעד מציין שמי שמניח שכל ילד יכול ללמוד אם הוא רוצה ללמוד - טועה. לפעמים, ילדים נדרשים להתגבר על חלקים בתוכם שמונעים מהם ללמוד. הם יכולים להתפתח, גם אם זה לא מה שהם רוצים ללמוד. הוא מדגים זאת בדימוי של אימון בחדר כושר: התוצאה לא תלויה בהנאה ממה שעושים, אלא בפעולה עצמה, גם אם היא קשה. אם הילד מבצע את הפעולות הדרושות, הוא יוכל ללמוד ולהתפתח. האם יש מקום לעקוב אחרי שיטות למידה שונות? אליעד מסביר כי יש מקום להתאים את השיטות למידה לפי הילד. לא תמיד יש שיטה אחת שמתאימה לכל הילדים, וצריך להיות יצירתיים ולמצוא את הדרך שתעבוד עם כל ילד בנפרד. במקרה של ילד שמפגין התנגדות ללמידה, הוא ממליץ למצוא שיטה שתהיה בו שימושית, כמו למשל משחקים או דרכים שיגרמו לו להתנסות במיומנויות בצורה כיפית ועם פחות התנגדות. כיצד להתמודד עם ...
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
... בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, ... בעיה אמיתית במוח? אליעד מסביר שאין מדובר בהכרח בבעיה במוח, אלא בהבנה של תהליכי למידה והתנסות. הוא מציין שהמוח של כל אדם פועל בצורה דומה, כאשר הוא עובר דרך מספר ... תרגול ושיפור של ההתמקדות, ולא בהכרח מדובר בהפרעה מוחית. האם יש קשר בין הפרעות למידה לבין תהליכים במוח? בהמשך ההרצאה, אליעד מתאר את הקשר שבין הפרעות למידה ובין תהליכים מוחיים. הוא מסביר שמהות ההפרעות איננה טמונה בכשלים מוחיים, ... את יכולתו להבדיל בין צדדים, לזכור שמות, ולהבין מושגים בצורה ברורה יותר. הפרעות למידה בלבול בין ימין ושמאל דיסלקסיה בעיות זיכרון ADHD תרגולים למוח הבנת מושגים ...
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל? כל תחום יכול לפתח את השכל, אך ... ומאתגר. לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת לנתח סיבתיות ולהסיק מסקנות. לדוגמה, אם לומדים שפה חדשה, חזרה על מילים לא מפתחת את השכל, אך אם יש חיפוש אחרי דרכים חדשות לזכור את המילים, זו כבר הפעלת חשיבה שמפתחת את השכל. האם כל תחום יכול ... ניתן לפתח את השכל? כדי לפתח את השכל, יש להתמקד בהפעלת היגיון וחשיבה מתמשכת. זה לא משנה אם מדובר בלימוד מוזיקה, שפה חדשה, או ביצוע משימות יומיומיות. כל עוד יש בתהליך הלמידה אתגר מחשבתי, התמודדות עם בעיות וחשיבה מעמיקה, התהליך יכול לפתח את השכל. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל שלנו? האם לימוד מוזיקה, אומנות או שחמט מפתח את השכל? התשובה לכך היא חיובית, אך חשוב להבין שיש הבדל בין תהליך הלמידה לבין מהות הלמידה עצמה. כל תחום, לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, יכול לפתח את השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר בעולם יכול לפתח את השכל, אך המפתח לכך הוא לא בהכרח בתחום הלמידה, אלא במאמץ השכלי המושקע בתהליך הלמידה. לדוגמה, ללמוד מוזיקה יכול לפתח את השכל, אך אם הלימוד נעשה על בסיס חזרתיות בלבד, ללא הפעלת היגיון, התהליך לא בהכרח יוביל לפיתוח השכל. לעומת זאת, אם במהלך הלמידה יש חיפוש אחר דרכים חדשות לפתרון בעיות, כמו למשל ללמוד שפה חדשה ולהתמודד עם קשיים בלמידת מילים, תהליך החשיבה וההיגיון מעורבים והם שמפתחים את השכל. מהי ההבחנה בין זיכרון לשכל? ההבדל בין לפתח זיכרון לבין ... אינה בהכרח מפתחת את השכל, אך כאשר יש התמודדות עם בעיות של זיכרון תוך חיפוש אחרי דרכים יעילות ללמוד ולזכור, זה כבר תהליך שכלי. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? למעשה, כל תחום יכול לפתח את השכל, בתנאי שנעשה בו שימוש אינטליגנטי. גם תחומים שמרבים ... השכל? לסיכום, כל תחום יכול לפתח את השכל, כל עוד הוא כרוך בהפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. בין אם אתה לומד מוזיקה, שפה חדשה, או אפילו מסיים משימות יומיומיות כמו ניקיון, כל עוד אתה מתמודד עם אתגרים ומחפש דרכים לשיפור באמצעות מחשבה, תהליך הלמידה עשוי לפתח את השכל שלך. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל ...
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
... משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה , איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז. איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד? לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו ... או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו. האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו עזוב את הבובות, בוא תלמד, אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד ... ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב. איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו? אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את ... מהם. כיצד לפתח את השכל ואת ההיגיון בכל תחום? לבסוף אליעד מציין עיקרון כללי: לא משנה מה האדם רוצה ללמוד או במה הוא מתעניין, הדרך היחידה להגיע להישגים גדולים באמת, כמו להארה ... והחקירה המתמדת, המוח מתפתח, וכך גם מתפתחת היכולת של האדם לראות את האמת ולהגיע למטרות גבוהות יותר. איך ללמד ילד שלא רוצה ללמוד? טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך לפתח את השכל של הילד? כיצד לטפל בהפרעות נפשיות? איך לגרום לילד להתרכז בלימודים? האם יש סתירה בין משחק ללימודים? עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר. אם ... מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה ... או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שה
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
... והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? אליעד כהן מדבר על ... לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. ... אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא ... זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת ... כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו ... הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית ... בדרך להצלחה מה זה כישלון? כישלון אישי איך ללמוד מכישלונות? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? הכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. ... אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא ... זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת ... כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו ... הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? 1. זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית ... את הגורמים הבסיסיים להתנהגותנו. איך ללמוד מכישלון? מהי למידה מניסיון? איך למנוע כישלון בעתיד? מה עושים אחרי ...
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
... חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? אליעד כהן מציג את האמירה הידועה אין חכם כבעל הניסיון, ובוחן אותה לעומק. ... בהנחה שהלוגיקה עצמה נכונה, היא בוודאות נכונה יותר. חשוב להדגיש שהלוגיקה עצמה חייבת להיות תקינה, כי גם בה אפשר לטעות. מהו הסיפור על איינשטיין ומה הוא מלמד אותנו על ניסיון? אליעד מתאר סיפור על אלברט איינשטיין, שבו מדענים עשו ניסוי ואישרו את התחזית התיאורטית שלו. המדענים ... מסקנות שמבוססות על ניסיון בלבד. הוא מזמין את השומעים להפעיל את השכל וההיגיון ולא להסתמך רק על הניסיון של עצמם או של אחרים. האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? למידה מניסוי וטעייה כיצד להסיק מסקנות נכונות? האם ניסיון אישי תמיד נכון? מחקרים מדעיים וניסיון מעשי מתי לסמוך על היגיון ולא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חרדת מטפלים, מפחד לטפל באנשים, מפחד לייעץ לאנשים, מפחד לתת יעוץ לאנשים, מפחד להיות מטפל, איך להיות מטפל? מה טיפול יכול לתת לך? סוגים של טיפול, איפה ללמוד טיפול? להיות מאמן אישי, ללמוד אימון, ללמוד NLP
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: למידה, כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למידה, איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא יועץ טיפולי, מאמן אישי לתזונה נכונה, אימון אישי לבני נוער בתחום למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4380 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 01:26:18 - wesi1