אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למידה ✔פחד מכישלון בלימודים / חרדה מכישלון בלימודים / פחד להיכשל בלימודים / חרדת כישלון בלימודים - איך לטפל בפחד מכישלון בלימודים, מפחד להיכשל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 פחד מכישלון בלימודים / חרדה מכישלון בלימודים / פחד להיכשל בלימודים / חרדת כישלון בלימודים - איך לטפל בפחד מכישלון בלימודים, מפחד להיכשל בלימודים, איך להתמודד עם פחד לא להצליח בלימודים, לא רוצה להיכשל בלימודים, חושש מכישלון בלימודים, טיפול בלחץ מכישלון בלימודים, להתגבר על דאגה מכישלון בלימודים, לשלוט בלחץ בלימודים - הדרכה למטפלים / תיאור מקרה טיפולי @ פחד מכישלון / פחד להיכשל / חרדת כישלון - חלק 2
להלן מספר דוגמאות (בסדר אקראי) ומחשבות מפחידות שיש לאנשים שסובלים מפחד מכישלון בלימודים, עם הסבר איך להתמודד איתן:

חלק מהדוגמאות עוסקות בלמה אני חושב שיקרה הדבר הרע (סיכוי להיכשל בלימודים). וחלקן עוסקות בלמה אני לא רוצה שיקרה הדבר הרע (סיכון להיכשל בלימודים). ורצוי לשים לב להבדל שבין 2 סוגי המשפטים.


למה אני חושב שיש סיכוי שאכשל בלימודים?

סיכוי

אני מפחד להיכשל בלימודים, כי עד עכשיו נכשלתי המון בלימודים.

סיכוי

אני מפחד להיכשל בלימודים, כי אני תמיד נכשל בדברים.

סיכוי

אני מפחד להיכשל בלימודים, כי הלימודים מאוד קשים ואני לא רוצה להיכשל בלימודים.

סיכוי

אני מפחד להיכשל בלימודים, כי יש לי חרדת בחינות ואז לא אצליח במבחנים ואז אכשל בלימודים.


למה אני חושב שיש סיכון אם אכשל בלימודים?

סיכון

אני מפחד להיכשל בלימודים, כי אם אכשל לא יאהבו אותי.

סיכון

אני מפחד להיכשל בלימודים, כי אם אכשל בלימודים אשנא את עצמי.

סיכון

אני מפחד להיכשל בלימודים, כי אם אכשל אז אהיה בטוח שלא יצא ממני כלום.


ולהלן שאלות לדוגמא שעל האדם לשאול את עצמו, כדי לטפל בפחד וכדי להתמודד עם הפחד מכישלון בלימודים.

והכל ע"פ הנוסחא שהסברתי במקומות אחרים (ניתוח סיבתיות), כאשר המוח חושב שמשהו הוא הסיבה של משהו אחר (התוצאה), יש 3 בדיקות שצריכים לבצע לבדוק האם זו אכן האמת.

1 - האם הסיבה מחייבת את התוצאה לקרות? אולי אפשרי שלמרות ואולי אפילו בגלל הסיבה תקרה דווקא תוצאה אחרת הפוכה ושונה?

2 - האם התוצאה היא אכן בגלל ורק בגלל הסיבה הזאת? אולי היא בגלל סיבה אחרת / נוספת / שונה? שאז צריך לבדוק את הסיבה האחרת / נוספת.

3 - מה הסיבה של הסיבה עצמה? האם הסיבה אכן קורית באמת באופן מדויק? האם ניתן למנוע / לשנות את הסיבה הזאת?


דוגמא למחשבה מפחידה / מחשבה מטרידה / מחשבה שלילית:

אני מפחד להיכשל בלימודים, כי עד עכשיו נכשלתי המון בלימודים.

הנחות יסוד / אמונות מגבילות:

עד עכשיו נכשלתי המון בלימודים

זה שנכשלתי עד עכשיו המון בלימודים, זה אומר שזה יחזור על עצמו

אני לא רוצה להיכשל בלימודים, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה)

מסקנה שיוצרת פחד וחרדה:

אני חושב שיש סיכוי שאכשל בלימודים + אני לא רוצה את זה, לכן אני מפחד להיכשל בלימודים.

על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות:

שאלה 1

- האם זה שאני חושב שעד עכשיו נכשלתי המון בלימודים, האם זו היא אכן האמת כל האמת ואך ורק האמת? האם באמת עד עכשיו אך ורק נכשלתי המון בלימודים? האם אף פעם לא הצלחתי בלימודים, בשום תחום / בשום נושא / לא משנה כמה למדתי / לא משנה כמה התאמצתי? האם אכן זאת האמת כל האמת ואך ורק האמת? מי אמר שזאת האמת? אולי עד עכשיו תמיד הצלחתי בלימודים?

שאלה 2

- האם זה שאני חושב שעד עכשיו נכשלתי המון בלימודים, מחייב בהכרח את זה שאני אחשוב שזה יחזור על עצמו, שאני אכשל בלימודים גם בעתיד? אולי אפשרי שלמרות שעד עכשיו נכשלתי המון בלימודים, עדיין ואעפ"כ אפשרי שלא אכשל בלימודים בעתיד ושלא אפחד להיכשל בלימודים? ואולי אדרבה מהיבט מסוים ניתן לראות, שדווקא בגלל זה שאני חושב שעד עכשיו נכשלתי המון בלימודים, דווקא בגלל זה, זה יגרום לכך שלא אכשל בלימודים בעתיד, אלא דווקא יש יותר סיכוי שאצליח בלימודים ושלא אפחד להיכשל בלימודים? כי לדוגמא, אלמד יותר טוב / אדע איך לא ללמוד בצורה שגויה אלא בצורה יותר נכונה / אני מבין יותר טוב איך לומדים / אדע לנהל את הזמן יותר טוב / אשקיע יותר בלימודים / אתן לעצמי צ'אנס והזדמנות להצליח בלימודים וכיו"ב?

שאלה 3

- האם זה שאני מפחד שאני אכשל בלימודים, האם אני חושב שזה אך ורק בגלל זה שאני חושב שעד עכשיו נכשלתי המון בלימודים? או שמא אני חושב שאכשל ומפחד להיכשל, גם בגלל סיבות אחרות / נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי למנוע את זה שאני מפחד להיכשל בלימודים גם בעתיד?


דוגמא למחשבה מפחידה / מחשבה מטרידה / מחשבה שלילית:

אני מפחד להיכשל בלימודים, כי אני תמיד נכשל בדברים.

הנחות יסוד / אמונות מגבילות:

אני תמיד נכשל בדברים

זה שאני תמיד נכשל בדברים, יגרום לכך שאכשל גם עכשיו

אני לא רוצה להיכשל בלימודים, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה)

מסקנה שיוצרת פחד וחרדה:

אני חושב שיש סיכוי שאכשל בלימודים + אני לא רוצה את זה, לכן אני מפחד להיכשל בלימודים.

על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות:

שאלה 1

- האם זה שאני חושב שאני תמיד נכשל בדברים, האם זאת אכן האמת כל האמת ואך ורק האמת? האם באמת אני תמיד נכשל בדברים? האם אני נכשל בכל הדברים? האם אף פעם לא הצלחתי בשום דבר? האם אני נכשל בכל הדברים מכל הסוגים? האם אין שום דבר בעולם שאני יכול להצליח לעשות אותו בשום תחום בעולם? האם אני באמת אך ורק נכשל תמיד בדברים בכל זמן ובכל מקום? האם אני בטוח בזה במאה אחוז? ולמה אני לא רוצה להיכשל שוב? אז מה אם אכשל שוב? מי אמר שזה רע להיכשל שוב? אולי זה לא משנה אם אכשל שוב? אולי זה טוב שאכשל שוב?

שאלה 2

- האם זה שאני חושב שאני תמיד נכשל בדברים, מחייב אותי בהכרח לפחד מכישלון בלימודים? אולי אפשרי שלמרות שאני חושב שאני תמיד נכשל בדברים, עדיין ואעפ"כ לא אפחד להיכשל בלימודים? ואולי אדרבה דווקא בגלל זה שאני חושב שאני תמיד נכשל בדברים, אולי דווקא בגלל זה, אני לא אפחד להיכשל בלימודים? כגון לדוגמא שאשקיע יותר בלימודים כדי להצליח / שאנסה ללמוד להתמודד עם הפחד שלי מכישלון?

שאלה 3

- האם זה שאני מפחד להיכשל בלימודים, האם אני חושב שזה באמת רק בגלל זה שאני חושב שאני תמיד נכשל בדברים? או שמא יכול להיות שזה גם בגלל סיבות אחרות / נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי למנוע את זה שאפחד מכישלון בלימודים?


דוגמא למחשבה מפחידה / מחשבה מטרידה / מחשבה שלילית:

אני מפחד להיכשל בלימודים, כי הלימודים מאוד קשים ואני לא רוצה להיכשל בלימודים.

הנחות יסוד / אמונות מגבילות:

הלימודים מאוד קשים

מאחר שהלימודים מאוד קשים, זה אומר שאכשל בלימודים

אני לא רוצה להיכשל בלימודים, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה)

מסקנה שיוצרת פחד וחרדה:

אני חושב שיש סיכוי שאכשל בלימודים + אני לא רוצה את זה, לכן אני מפחד להיכשל בלימודים.

על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות:

שאלה 1

- האם זה שאני חושב שהלימודים מאוד קשים ואני לא רוצה להיכשל בלימודים, האם זאת אכן האמת כל האמת ואך ורק האמת? האם באמת הלימודים קשים? מי אמר שהם קשים? כמה הם קשים? האם אם רק קשים? האם הם קשים גם בהתחלה וגם אחרי ההתחלה? האם אין בהם דברים קלים? האם הכרחי שהם יהיו קשים? האם אין שום אפשרות לגרום להם להיות פחות קשים? האם בהכרח שאין שום אפשרות שהם לא יהיו קשים כמו שנראה לי? ונניח שהם יהיו קשים, האם זה מחייב את זה שאכשל בלימודים? האם אין אפשרות שאתמודד עם הלימודים הקשים? ונניח שאכשל בלימודים, בגלל שהם קשים. אז מה? מה רע להיכשל? ואולי יותר טוב שהלימודים קשים? האם זה שהלימודים קשים זה רק רע, אולי יש בזה גם משהו טוב?

שאלה 2

- האם זה שאני חושב שהלימודים מאוד קשים ואני לא רוצה להיכשל בלימודים, מחייב אותי בהכרח לפחד מכישלון בלימודים? אולי אפשרי שלמרות שאני חושב שהלימודים מאוד קשים ואני לא רוצה להיכשל בלימודים, עדיין ואעפ"כ לא אפחד להיכשל בלימודים? ואולי אדרבה דווקא בגלל זה שאני חושב שהלימודים מאוד קשים ואני לא רוצה להיכשל בלימודים, אולי דווקא בגלל זה, אני לא אפחד להיכשל בלימודים? כגון שאלמד להתמודד עם לימודים קשים / אלמד להתמודד עם אתגרים / אלמד להתמודד עם קשיים / אלמד לא לפחד מקשיים?

שאלה 3

- האם זה שאני מפחד להיכשל בלימודים, האם אני חושב שזה באמת רק בגלל זה שאני חושב שהלימודים מאוד קשים ואני לא רוצה להיכשל בלימודים? או שמא יכול להיות שזה גם בגלל סיבות אחרות / נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי למנוע את זה שאפחד מכישלון בלימודים?


דוגמא למחשבה מפחידה / מחשבה מטרידה / מחשבה שלילית:

אני מפחד להיכשל בלימודים, כי יש לי חרדת בחינות ואז לא אצליח במבחנים ואז אכשל בלימודים.

הנחות יסוד / אמונות מגבילות:

יש לי חרדת בחינות

מאחר שיש לי חרדת בחינות, לא אצליח במבחנים

אם לא אצליח במבחנים, לא אצליח בלימודים

אני לא רוצה להיכשל בלימודים, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה)

מסקנה שיוצרת פחד וחרדה:

אני חושב שיש סיכוי שאכשל בלימודים + אני לא רוצה את זה, לכן אני מפחד להיכשל בלימודים.

על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות:

או שמא יכול להיות שזה גם בגלל סיבות אחרות / נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי למנוע את זה שאפחד מכישלון בלימודים?

שאלה 1

- האם זה שאני חושב שיש לי חרדת בחינות ואז לא אצליח במבחנים ואז אכשל בלימודים, האם זאת אכן האמת כל האמת ואך ורק האמת? האם באמת יש לי חרדת בחינות? האם הכרחי שאפחד בבחינות? האם אין שום דבר שאפשר לעשות נגד חרדת הבחינות? למה יש לי חרדת בחינות? האם אני מוכרח לפחד ממבחנים? ונניח שיש לי חרדת בחינות, האם זה מחייב את זה שאכשל במבחן? האם אין שום אפשרות לעבור את המבחן, למרות שיש לי חרדת בחינות? ונניח שאכשל במבחן, אז מה? האם הכרחי שאצליח? ואולי זה שיש לי חרדת בחינות, זה בכלל טוב? האם זה באמת אך ורק רע ללא טיפה אחת של טוב?

שאלה 2

- האם זה שאני חושב שיש לי חרדת בחינות ואז לא אצליח במבחנים ואז אכשל בלימודים, מחייב אותי בהכרח לפחד מכישלון בלימודים? אולי אפשרי שלמרות שאני חושב שיש לי חרדת בחינות ואז לא אצליח במבחנים ואז אכשל בלימודים, עדיין ואעפ"כ לא אפחד להיכשל בלימודים? ואולי אדרבה דווקא בגלל זה שאני חושב שיש לי חרדת בחינות ואז לא אצליח במבחנים ואז אכשל בלימודים, אולי דווקא בגלל זה, אני לא אפחד להיכשל בלימודים? כגון שאלמד להתמודד עם חרדת הבחינות שיש לי / שאלמד לא לפחד מבחינות / שאלמד לאהוב את עצמי, גם אם אכשל?

שאלה 3

- האם זה שאני מפחד להיכשל בלימודים, האם אני חושב שזה באמת רק בגלל זה שאני חושב שיש לי חרדת בחינות ואז לא אצליח במבחנים ואז אכשל בלימודים?


דוגמא למחשבה מפחידה / מחשבה מטרידה / מחשבה שלילית:

אני מפחד להיכשל בלימודים, כי אם אכשל לא יאהבו אותי.

הנחות יסוד / אמונות מגבילות:

אם אכשל בלימודים לא יאהבו אותי

אני רוצה שיאהבו אותי ואני לא רוצה שלא יאהבו אותי

אם לא יאהבו אותי יהיה לי רע

אני חושב שיש אפשרות שאכשל בלימודים (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך)

מסקנה שיוצרת פחד וחרדה:

אני מפחד להיכשל בלימודים, כדי לא להרגיש רע מכך שלא יאהבו אותי

על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות:

שאלה 1

- האם זה שאני חושב שאם אכשל לא יאהבו אותי + שאני רוצה שיאהבו אותי, האם זאת אכן האמת כל האמת ואך ורק האמת? האם באמת לא יאהבו אותי בכלל? מי לא יאהב אותי? כמה לא יאהב אותי? אולי יאהבו אותי יותר? איך אני יודע שלא יאהבו אותי? אולי יאהבו אותי בלי תנאים? אולי יתמכו בי יותר? אולי זה יגרום לאנשים ללמוד לאהוב אותי באמת? והאם אני באמת רוצה שיאהבו אותי? האם אני חייב לרצות שיאהבו אותי? אז מה אם לא יאהבו אותי? אז מה אם יאהבו אותי פחות? אז מה אם ישנאו אותי? האם אני מוכרח לרצות שכולם יאהבו אותי? האם באמת הם אוהבים אותי כרגע כפי שאני? האם אני בכלל מרוצה מאיך שהם אוהבים אותי עכשיו? האם הם באמת אוהבים אותי? מה אני צריך את האהבה הזאת? האם אני חייב / כל כך חייב את האהבה הזאת?

שאלה 2

- האם זה שאני חושב שאם אכשל לא יאהבו אותי, מחייב אותי בהכרח לפחד להיכשל בלימודים? אולי אפשרי שלמרות שאני חושב שאם אכשל לא יאהבו אותי, עדיין ואעפ"כ אפשרי שלא אפחד...
לימודים איך לטפל בפחדים אני חושב דוגמא לרצות רק אותך אני לא רוצה כיצד להתמודד עם בעולם אני חושב ש הצלחה בלימודים יותר קרוב איך להתמודד איך להתמודד עם איך להתמודד עם פחד איך להתמודד עם פחד לא להצליח איך להתמודד עם פחד לא להצליח בלימודים איך להתמודד עם פחדים איך לטפל איך לטפל ב איך לטפל בפחד איך לטפל בפחד מכישלון איך לטפל בפחד מכישלון בלימודים איך לטפל בפחדים דאגה דאגה מכישלון בלימודים דאגות הדרכה הדרכה ל הדרכה למטפלים הצלחה הצלחה בלימוד הצלחה בלימודים התמודדות התמודדות עם התמודדות עם פחד התמודדות עם פחדים חושש חושש מכישלון חושש מכישלון בלימודים חרדה חרדה מ חרדה מכישלון חרדות חרדות מ חרדת חרדת כישלון חשש חששות טיפול טיפול ב טיפול בלחץ טיפול בלחץ מכישלון טיפול בלחץ מכישלון בלימודים טיפולי טיפולים כיצד להתמודד עם כיצד להתמודד עם פחדים כישלון כישלון בלימודים כישלונות לא להצליח לא רוצה לא רוצה להיכשל לא רוצה להיכשל בלימודים להיכשל להיכשל בלימודים להצליח להצליח ב להצליח בלימוד להצליח בלימודים להתגבר להתגבר על להתגבר על דאגה להתגבר על דאגה מכישלון בלימודים להתמודד להתמודד עם להתמודד עם פחד להתמודד עם פחד לא להצליח להתמודד עם פחד לא להצליח בלימודים להתמודד עם פחדים לחץ בלימודים לחץ מכישלון לחץ מכישלון בלימודים לחשוש לטפל לטפל בפחד לטפל בפחד מכישלון לטפל בפחד מכישלון בלימודים לטפל בפחדים לימוד לימודים למידה לפחד להיכשל לפחד מכישלון לשלוט לשלוט ב לשלוט בלחץ לשלוט בלחץ בלימודים מטופל מטופלים מטפל מטפלים מפחד מפחד לא להצליח מפחד להיכשל מפחד להיכשל בלימודים מפחד מכישלון מפחדים מקרה טיפולי פחד פחד ל פחד לא להצליח פחד לא להצליח בלימודים פחד להיכשל פחד להיכשל בלימודים פחד מ פחד מכישלון פחד מכישלון בלימודים פחד מכישלונות פחדים רוצה רצון תיאור מקרה תיאור מקרה טיפולי
פחד מכישלון בלימודים, חרדת בחינות / פחד ממבחנים, פחד מכישלון בעבודה / חרדת ביצוע בעבודה, פחד מכישלון בזוגיות, פחד להתחיל עם מישהי / מפחד להתחיל עם נשים / מפחד לגשת לבנות, פחד במה / חרדת במה / פחד מדיבור בפני קהל, חרדת בחינות טסט / פחד ממבחן נהיגה / חרדת תיאוריה, חרדת ביצוע מינית / חרדת ביצוע במיטה, חרדת ביצוע בפעם הראשונה, פחד מכישלון אצל ילדים - חלק 1
... מכישלון בלימודים, חרדת בחינות פחד ממבחנים, פחד מכישלון ... מכישלון פחד מכישלון חשש מכישלון: פחד מכישלון בלימודים - פחד שעלול לגרום לבן אדם לא להירשם ללימודים לפחד מהלימודים לא לרצות ללמוד, בגלל החשש שלו שהוא מפחד מכישלון בלימודים. והאדם מעדיף להימנע מהלימודים, רק כדי לא להגיע למצב של כישלון בהם. ולפעמים הפחד מכישלון בלימודים גורם לאדם, שגם אם הוא כבר לומד, עדיין הוא לא מצליח להתרכז בלימודים ואפילו נוטש את הלימודים, בגלל הפחד מכישלון בלימודים, שהאדם מפחד ממנו. חרדת בחינות פחד ממבחנים - גם זה סוג של פחד מכישלון בלימודים, שבא לידי ביטוי כפחד מכישלון במבחן בתהליך של לימודים. שבו האדם מפחד להיכשל במבחן, עד כדי כך שהוא מעדיף להימנע מהמבחן מתחמק מהמבחן מעדיף לא ללמוד, כדי לא להגיע למבחן, מקבל בלאק אאוט במבחנים (חישכון), שבו הוא שוכח את החומר שהוא למד, וכיוב תופעות שונות של חרדה ממבחנים, שקורות ... לאדם לחץ לפני טסט פחד לפני טסט, שבו התלמיד שלומד נהיגה מפחד להיכשל בטסט, כי הוא לא רוצה להגיע ...
חרדת בחינות / פחד בחינות - איך לטפל בחרדה ממבחנים? איך להתמודד עם חרדות לפני בחינות ועם פחד ממבחנים? מה לעשות עם פחד לפני מבחנים ופחד מבחינות? למה יש חרדות לפני מבחן וחרדת מבחנים? איך להירגע לפני מבחן? איך מתמודדים עם לחץ לפני מבחן? איך נרגעים לפני מבחן? הורדת לחץ לפני מבחן, טיפול בלחץ לפני מבחן, מה עושים יום לפני מבחן? הדרכה למטפלים, הדרכה למאמנים - חלק 3
... אז אני יאבד את הביטחון העצמי שלי. למה אני חושב שיש סיכוי שאכשל במבחן? סיכוי אני מפחד להיכשל במבחן, כי אני חושב שלא למדתי מספיק טוב למבחן. סיכוי אני מפחד להיכשל במבחן, כי אני לא מבין מספיק טוב את החומר של הבחינה. ולהלן שאלות לדוגמא שעל האדם לשאול את עצמו, כדי לטפל בפחד וכדי להתמודד עם הפחד מכישלון בלימודים. והכל עפ הנוסחא שהסברתי במקומות אחרים (ניתוח סיבתיות), כאשר המוח חושב שמשהו הוא הסיבה של משהו אחר (התוצאה), יש 3 ... חושב שאם אכשל זה אומר שאני לא שווה כלום, דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? אולי כדי ללמד את עצמי שאני לא צריך לחשוב את זה על עצמי גם אם אכשל? אולי כדי שאלמד לאהוב את עצמי ולהעריך את עצמי בלי תנאים? שאלה 3 - האם זה שאני מפחד שאני אכשל במבחן, האם אני חושב שזה אך ורק בגלל זה ... רוצה שלא יעריכו אותי? ואם לא יעריכו אותי, האם בהכרח שארגיש עם זה רע? האם בהכרח שלא אדע להתמודד עם זה? האם לא כדאי שאלמד להתמודד עם זה? האם באמת אני רוצה להמשיך להיות תלוי רגשית במה שחושבים עלי? שאלה 2 - האם זה שאני חושב שאם אכשל אנשים לא ... דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? אולי לדוגמא כדי לדעת מי באמת אוהב אותי? אולי כדי ללמוד לאהוב את עצמי? אולי כדי להתמודד עם הפחד שלי שלא יאהבו אותי? אולי כדי ללמוד לא להיות תלוי באם יאהבו אותי או לא? שאלה 3 - האם זה שאני מפחד שאני אכשל במבחן, האם אני חושב שזה אך ורק בגלל זה שאני ... משנה שאני פחות טוב מאחרים? האם אני רוצה להמשיך להיות תלוי בתחושה שאני חייב להיות טוב לפחות כמו אחרים? האם אני רוצה ללמוד לאהוב את עצמי, למרות שאני פחות טוב מאחרים? האם אני באמת רוצה להיות משועבד למחשבה שאומרת שאסור לי להיות פחות טוב ... בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? אולי כדי להוכיח לעצמי שאני לא פחות טוב מאחרים? אולי כדי ללמוד לא לפחד להיות פחות טוב מאחרים? אולי כדי להעריך את עצמי גם אם אני פחות טוב מאחרים? אולי כדי ללמוד להתמודד עם הפחד להיות פחות טוב מאחרים? שאלה 3 - האם זה שאני מפחד שאני אכשל במבחן, האם אני חושב שזה אך ורק בגלל זה שאני ... דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? אולי כדי להתמודד עם הפחד שלי לאכזב את עצמי? אולי כדי ללמוד לא להתאכזב מעצמי? אולי כדי להוכיח לעצמי שאני לא אאכזב את עצמי? שאלה 3 - האם זה שאני מפחד שאני אכשל במבחן, האם אני חושב ... חושב שאם אכשל אאכזב את ההורים שלי, דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? כגון לדוגמא כדי ללמוד לא לפחד מזה שאם אכשל אאכזב את ההורים שלי? כדי ללמוד שלא אכפת לי מה ההורים שלי חושבים עלי? שאלה 3 - האם זה שאני מפחד שאני אכשל במבחן, האם אני חושב שזה אך ורק בגלל זה שאני ... אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? כגון לדוגמא להתמודד עם הפחד שלי לאבד את הביטחון העצמי שלי? כגון לדוגמא ללמוד להיות עם ביטחון עצמי, גם אם אכשל במבחן? כגון לדוגמא כדי לדעת להתמודד עם החוסר ביטחון עצמי שלי? שאלה 3 - האם זה שאני ... כדי לטפל בחרדת הבחינות שיש לי? דוגמא למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני מפחד להיכשל במבחן, כי אני חושב שלא למדתי מספיק טוב למבחן. הנחות יסוד אמונות מגבילות: לא למדתי מספיק טוב למבחן מאחר שלא למדתי מספיק טוב למבחן אכשל במבחן אני לא רוצה להיכשל בבחינה, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה ... את זה, לכן אני מפחד להיכשל בבחינה. על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות: שאלה 1 - האם זה שאני חושב שלא למדתי מספיק טוב למבחן ושמשום כך אכשל במבחן, האם זו היא אכן האמת כל האמת ואך ורק האמת? האם באמת לא למדתי מספיק למבחן? מי מחליט כמה זה נקרא ללמוד מספיק? האם יש מצב ריאלי שהייתי חושב שלמדתי מספיק? מי אמר שלא למדתי מספיק? כמה בדיוק זה נקרא ללמוד מספיק? האם יש מישהו שלומד מספיק למבחן? האם אפשרי ללמוד מספיק למבחן? האם רוב האנשים לומדים מספיק למבחן? האם באמת מי שלא לומד מספיק למבחן, כפי שאני מגדיר ללמוד מספיק, נכשל? האם מחוייב שאם לא למדתי מספיק, שאכשל במבחן? האם אין שום דרך שאעבור את המבחן למרות שלא למדתי מספיק? האם זה שלא
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
... למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך מלמדים ילד לכתוב כשהוא לא מצליח ללמוד בדרכים רגילות? אליעד כהן מציג בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים מלקויות למידה או הפרעות למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו אחיזת עיפרון, חזרה על תנועות כתיבה, ומשחקים רגילים - אך היא לא הצליחה לקלוט את האותיות בדרך הזו. במקום זאת, היא הצליחה ללמוד רק כאשר הפעילו אצלה את החושים, ובעיקר כאשר תהליך הלמידה שולב עם הגוף והתנועה. מה המשמעות של למידה באמצעות החושים והגוף? אליעד מסביר שלמידה באמצעות החושים משמעותה שימוש בתחושות מוחשיות כדי להחדיר את המידע למוח ... מדגיש שהזיכרון האנושי בנוי כך שאנו זוכרים את מה שמשפיע עלינו ונתפס אצלנו כמשמעותי. מדוע ילדים מסוימים לומדים טוב יותר דרך הגוף מאשר בדרכים רגילות? אליעד מסביר שאין לכך תמיד סיבה חד - משמעית וודאית, ומציג את הטענה שמדובר בעניין אקראי לחלוטין. כלומר, העובדה שילדה אחת מצליחה ללמוד באמצעות תחושה פיזית של הגוף, ואילו ילד אחר דרך ראייה או שמיעה, אינה בהכרח ... אליה, ולכן מתקשה לזכור אותם. כיצד גורמים לאותיות להפוך למוחשיות ומשמעותיות לילדים? אליעד מציין שהמטרה בלימוד דרך החושים והגוף היא להפוך את צורת האות לדבר משמעותי ומוחשי עבור הילדה, כך ... תנועה, או טעם, היא מתקרבת לאות דרך חושיה והזיכרון שלה מתבסס על החוויה המוחשית הזו. לדוגמה, אם רוצים ללמד את הילדה את האות א, במקום רק לכתוב את האות על הלוח, מציירים לה את האות ... ביותר ולנסות מגוון של שיטות עד שמגלים איזו שיטה עובדת עבורו. הוא ממליץ להתנסות שוב ושוב בדרכים שונות ללמידה באמצעות החושים, כגון מגע, תנועה, שמיעה, וראייה, עד שמוצאים את הדרך שהילד ... שילמדו טוב יותר אם יחושו את האותיות בצורה טעם או ריח, כמו במקרה של שימוש בסוכר. מהו העיקרון המרכזי בלימוד ילדים עם לקויות למידה לפי אליעד כהן? אליעד מסכם ואומר שהעיקרון המרכזי הוא להפוך את החומר הנלמד למשמעותי ומוחשי עבור הילד דרך החושים. זיכרון של מידע נוצר כאשר המוח תופס את המידע כמשמעותי, וילדים עם לקויות למידה זקוקים לעיתים לשיטות יצירתיות יותר כדי שהמידע ייתפס אצלם כמשמעותי. במקום להיצמד לדרך מסוימת ולקבוע שכל הילדים חייבים ללמוד בדרך הרגילה של אחיזת עיפרון וכתיבה חוזרת, אליעד ממליץ למצוא את הדרך הייחודית שהופכת את המידע למשמעותי לילד, ודרכה הוא יצליח לזכור וללמוד. איך ללמד ילד עם לקויות למידה? שיטות ללמד ילדים לכתוב למידה באמצעות החושים טיפול בילדים עם הפרעות
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
... למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק? איך מתרחש תהליך הלמידה במוח? כדי להבין לעומק מהו תהליך למידה, צריך להבין תחילה את מהות השינוי. כל למידה היא בעצם מעבר ממצב של אי - ידיעה ... שהוא קם והלך, אך למעשה השאלה היא איך השינוי הזה התרחש? קודם הוא ישב, עכשיו הוא עומד במקום אחר - מה בדיוק קרה באמצע? באותה המידה בדיוק, גם בלמידה יש לנו מצב קודם של לא ידעתי ומצב לאחר מכן של עכשיו אני יודע. אליעד מדגיש כי כדי להבין לעומק איך תהליך הלמידה מתבצע, יש לבחון קודם את עצם ההגדרה ... ידיעה היא סוג של אמונה. כלומר, כאשר מישהו אומר אני יודע שמשהו הוא ככה וככה, המשמעות היא למעשה שהוא מאמין שמשהו הוא ככה וככה. למשל, אם ילד לומד שאסור לעשות פעולה מסוימת, למעשה הוא למד להאמין שזה אסור. בכל פעם שהוא נתקל במידע חדש, הוא עובר תהליך של שכנוע עצמי. אליעד מדגיש שתהליך הלמידה ברמה העמוקה ביותר הוא בעצם תהליך של יצירת אמונה חדשה. הוא מוסיף כי בכל למידה יש אלמנט של שכנוע עצמי: האדם משכנע את עצמו שכעת יש בידיו ידיעה חדשה, למרות שבעצם מדובר באמונה שהוא סיגל לעצמו. לדוגמה, גם כשאדם לומד עובדה כמו השנה היא 2024, הוא לא ... בכך ברמה מסוימת של אמונה. מהי רמת הידיעה המוחלטת? אליעד מבחין בין שתי פרספקטיבות: הראשונה היא פרספקטיבה יחסית, שבה אנו מקבלים את מושג הלמידה כעובדה קיימת וברורה. השנייה היא פרספקטיבה של אמת מוחלטת, שבה אנו מטילים ספק בעצם המושגים של יודע ולא יודע. הוא מסביר כי מפרספקטיבה מוחלטת, כל מושגי הידיעה והלמידה מוטלים בספק. לכן, אם האדם מחפש תשובה מוחלטת לשאלה כיצד מתבצעת למידה , עליו להטיל ספק מוחלט בנקודות היסוד של השאלה עצמה: האם באמת היה מצב של אי - ידיעה, והאם באמת התרחש מעבר לידיעה? איך באמת אפשר לבדוק אם באמת למדת משהו חדש? אליעד מדגיש כי יש צורך ... ידעת ושכחת, ואולי אתה רק זוכר עכשיו דברים באופן שגוי? כל עוד אינך בטוח לחלוטין בעובדות, גם התהליך שתיארת אינו ודאי. לדוגמה, כאשר אדם מספר שלמד שפה מסוימת, כמו אנגלית, הוא טוען ... באמת לא ידעת אנגלית בעבר? איך אתה בטוח בכך? אולי כן ידעת ושכחת, ואולי מה שאתה זוכר זו רק תחושה או זיכרון מעוות? לכן, כל הטענות על תהליך למידה חייבות להיות מבוססות על ודאות מוחלטת, אחרת הן בעצמן סוג של אמונה. מהו הקושי האמיתי בהבנת תהליך הלמידה? אליעד מציין כי הקושי העיקרי בהבנת תהליך הלמידה הוא ההנחות שאנו עושים מראש. אם ... לא באמת בטוחים שקיים הבדל בין ידיעה לאי - ידיעה. כאשר בודקים זאת לעומק, מגיעים למסקנה שאי אפשר לדעת בוודאות מה בדיוק התרחש בתהליך של למידה. הוא מוסיף כי אם האדם יבין שהוא לא ... בכלל הבדל בין לדעת ולא לדעת, הוא עשוי לגלות שהתהליך כולו הוא בעצם סובייקטיבי ואפילו דמיוני. בנקודה זו, תיעלם עבורו השאלה איך קרה תהליך הלמידה? , משום שהוא יבין שהתהליך עצמו מוטל בספק. כך, בסופו של דבר, השאלה מתבטלת מעצמה כאשר מבינים את ההנחות שעומדות בבסיסה. לסיכום, אליעד כהן מציע דרך התבוננות מעמיקה על מושג הלמידה, שמעודדת את האדם להטיל ספק בכל ההנחות הבסיסיות לגבי ידיעה ואי - ידיעה, ולבדוק לעומק את הוודאות שלו לגבי כל פרט בתהליך. איך המוח לומד? מהי למידה? איך להטיל ספק? מהי ידיעה? האם ...
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
... בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה מה עושים כשמישהו מגמגם או סובל ... שהאדם נוהג עם לחיצות קטועות על דוושת הגז, מה שיוצר תחושת חוסר שליטה. הטיפול במצב כזה מתחיל בנסיעה איטית מאוד עם הוראה חד - משמעית לאדם שלא להסיר את הרגל מהגז, כך שהוא לומד שליטה הדרגתית. מגבירים את המהירות לאט - לאט, תוך שמירה על לחיצה רציפה על הגז, וכך האדם לומד להרגיש שליטה מלאה גם במהירויות ... אותה בצורה חלקה וטבעית. השיטה מתאימה גם לטיפול בפחדים ולקשיים נוספים הדומים במבנה שלהם לקושי בדיבור. איך לטפל בגמגום? דיסלקציה בדיבור קושי בדיבור אצל ילדים אבחון לקות למידה בעיות דיבור רגשיות טיפול בליקויי למידה לקויות שפה אצל ילדים ...
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט? איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות? כאשר רוצים ללמוד מידע חדש, הדבר החשוב ביותר הוא להבחין קודם כל בסוג המידע שאותו רוצים ללמוד, כי קיימים שני סוגים מרכזיים של מידע, ולכל אחד מהם נדרשת שיטת למידה שונה לחלוטין. הסוג הראשון הוא מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי), והסוג השני הוא מידע המבוסס על היגיון (מידע סיבתי המבוסס על הקדמות). מהו מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו היגיון פנימי ברור, והוא למעשה אקראי לחלוטין. דוגמה נפוצה לכך היא למידה של אוצר מילים בשפה חדשה. למשל, מדוע בעברית נקרא שולחן ובאנגלית טייבל? אין לכך סיבה הגיונית עמוקה - זו פשוט החלטה אקראית לחלוטין. כדי ללמוד מידע מסוג כזה, הדרך היחידה והיעילה ביותר היא באמצעות חזרתיות ותרגול אינטנסיבי יש לכתוב כמה שיותר משפטים מגוונים עם המילה שרוצים לזכור. לדוגמה, אם רוצים לזכור את המילה טייבל ... וחיסור לפני שניתן לעבור לכפל וחילוק, ורק אחר כך למשוואות מורכבות. אותו דבר גם בתחומים כמו כלכלה ופיזיקה. במידע כזה, אי אפשר ללמוד שלב מתקדם בלי הבנה מלאה של השלבים הקודמים. מי שמדלג על שלבים או מנסה לשנן מידע כזה ללא הבנה אמיתית, ייתקע בהמשך ולא יצליח להתקדם כראוי. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כדי ללמוד מידע מסוג זה, יש לפעול לפי הכללים הבאים: ראשית, לזהות שמדובר במידע סיבתי הדורש הבנה של שלבים קודמים. לחלק את המידע לחלקים קטנים ומוגדרים ככל האפשר. להבין לעומק כל חלק בפני עצמו, ... לחלק הבא. כאשר נתקלים בקושי או לא מבינים נושא כלשהו, תמיד לחזור שלב אחד אחורה ולוודא הבנה מלאה של כל היסודות. לדוגמה, כאשר לומדים על איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד: קודם כל צריך להבין מה זה בכלל איגרת חוב. לאחר מכן להבין את משמעות המילה קונצרניות, שמציינת איגרות חוב של חברות פרטיות ולא ממשלתיות. אחר ... אליו. רק אחרי שהבנתם לעומק כל חלק בנפרד, תוכלו להבין את המושג המלא. מה קורה אם מנסים לשנן מידע סיבתי במקום להבין? אם מנסים ללמוד מידע סיבתי רק באמצעות שינון, הזיכרון יגיע למגבלה שלו במהירות והלומד ייתקע בהמשך, כי מידע מסוג זה בנוי בצורה של היגיון והיררכיה ולא כזיכרון אקראי. ההבנה חשובה הרבה יותר מזיכרון במקרים כאלה. מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת? למידה מסודרת היא תהליך שבו מתחילים מהיסודות ומתקדמים בהדרגה, בעוד שלמידה לא מסודרת מנסה לדלג קדימה בלי הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. למידה מסודרת מבטיחה שלא יווצרו פערים וחוסכת תסכול רב בהמשך. מהם עיקרי השיטה המנצחת ללמידת כל נושא? לסיכום, כל מידע בעולם ניתן ללמוד בקלות אם עובדים לפי העקרונות הבאים: אם המידע הוא זיכרוני (אקראי), הדרך הטובה ביותר היא חזרתיות מרובה, שימוש במידע בהקשרים שונים ומגוונים, ותרגול מתמשך. אם המידע הוא סיבתי (מבוסס היגיון), יש ללמוד אותו בצורה הדרגתית, לפרק אותו לחלקים בסיסיים, ולוודא הבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים הלאה. כאשר נתקעים או חשים קושי, תמיד כדאי לחזור אחורה ולוודא הבנה מלאה של השלבים הבסיסיים. בעזרת ההבנה הזאת של שני סוגי המידע והאסטרטגיות המתאימות לכל אחד, כל נושא חדש ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר. איך ל
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
... למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד מהם הגורמים המשפיעים על למידת ילדים עם קשיים רגשיים וקשיי למידה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק במגוון רחב של קשיים איתם מתמודדים ילדים עם בעיות למידה. הוא מתחיל בסיפור של מורה או מדריכה שמנסה לעזור לילד ללמוד קרוא וכתוב. המורה פונה בשאלה מה היא צריכה לעשות כדי לשפר את תהליך הלמידה, וכיצד להבין את הקושי של הילד. אליעד מציין שמורה לא צריכה להניח את הסיבות לקשיים אלא קודם כל ... וחשוב לדעת לזהות את הגורמים המהותיים ולא להסתפק בהסברים שטחיים. האם שיטות למידה אחידות מתאימות לכל הילדים? לפי אליעד, כל ילד יש לו את השיגונות והקשיים האישיים שלו. לכן, אם שיטה ... שיטה, ולכן חייבים לבדוק את ההתאמה בין הילד לבין השיטה ולמצוא דרכים שונות ללמד אותו. מהו קשר רגשי ולמה הוא חשוב? אליעד מציין שלילד עם קשיים רגשיים או קוגניטיביים קשה יותר ללמוד אם אין קשר רגשי חזק עם המורה או המדריך. יש צורך במערכת יחסים שתאפשר לילד להרגיש בטוח ולהתמסר לתהליך הלמידה. לעיתים, הציפיות הרגשיות של המורה כלפי הילד יכולות להשפיע על הצלחת הלמידה. קשר רגשי חיובי הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר להצלחה. האם כל ילד באמת לא רוצה ללמוד? אחת השאלות הגדולות אליעד שואל היא האם ילד שלא רוצה ללמוד, אכן לא רוצה ללמוד, או שמא יש משהו חוסם אותו מלהתעניין בלמידה. הוא מדבר על כך שלפעמים התסכול והכישלונות הקודמים יכולים להוביל לילד לחשוב שהוא לא יכול ללמוד, ואולי זו הסיבה שהוא לא מעוניין להשתתף בלמידה. אליעד טוען שצריך לחשוב גם על האופן שבו מציגים לילד את הלמידה , ולא להניח שהוא לא רוצה. מהי החשיבה הנכונה להצלחה בלמידה? בסוף, אליעד מציין שמי שמניח שכל ילד יכול ללמוד אם הוא רוצה ללמוד - טועה. לפעמים, ילדים נדרשים להתגבר על חלקים בתוכם שמונעים מהם ללמוד. הם יכולים להתפתח, גם אם זה לא מה שהם רוצים ללמוד . הוא מדגים זאת בדימוי של אימון בחדר כושר: התוצאה לא תלויה בהנאה ממה שעושים, אלא בפעולה עצמה, גם אם היא קשה. אם הילד מבצע את הפעולות הדרושות, הוא יוכל ללמוד ולהתפתח. האם יש מקום לעקוב אחרי שיטות למידה שונות? אליעד מסביר כי יש מקום להתאים את השיטות למידה לפי הילד. לא תמיד יש שיטה אחת שמתאימה לכל הילדים, וצריך להיות יצירתיים ולמצוא את הדרך שתעבוד עם כל ילד בנפרד. במקרה של ילד שמפגין התנגדות ללמידה, הוא ממליץ למצוא שיטה שתהיה בו שימושית, כמו למשל משחקים או דרכים שיגרמו לו להתנסות במיומנויות ...
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
... בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה מה המשמעות של בלבול ... משקפות בעיה אמיתית במוח? אליעד מסביר שאין מדובר בהכרח בבעיה במוח, אלא בהבנה של תהליכי למידה והתנסות. הוא מציין שהמוח של כל אדם פועל בצורה דומה, כאשר הוא עובר דרך מספר שלבים של זיהוי, תיוג והבנה ... על ידי תרגול ושיפור של ההתמקדות, ולא בהכרח מדובר בהפרעה מוחית. האם יש קשר בין הפרעות למידה לבין תהליכים במוח? בהמשך ההרצאה, אליעד מתאר את הקשר שבין הפרעות למידה ובין תהליכים מוחיים. הוא מסביר שמהות ההפרעות איננה טמונה בכשלים מוחיים, אלא בדרך בה התפיסה וההבנה ... לשפר את יכולתו להבדיל בין צדדים, לזכור שמות, ולהבין מושגים בצורה ברורה יותר. הפרעות למידה בלבול בין ימין ושמאל דיסלקסיה בעיות זיכרון ADHD תרגולים למוח הבנת מושגים ...
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
... מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת ... לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות האם באמת אין חכם ... גם בה אפשר לטעות. מהו הסיפור על איינשטיין ומה הוא מלמד אותנו על ניסיון? אליעד מתאר סיפור ... עצמם או של אחרים. האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? למידה מניסוי וטעייה כיצד להסיק מסקנות ...
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח ... ומאתגר. לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת לנתח סיבתיות ולהסיק מסקנות. לדוגמה, אם לומדים שפה חדשה, חזרה על מילים לא מפתחת את השכל, אך אם יש חיפוש ... כיצד ניתן לפתח את השכל? כדי לפתח את השכל, יש להתמקד בהפעלת היגיון וחשיבה מתמשכת. זה לא משנה אם מדובר בלימוד מוזיקה, שפה חדשה, או ביצוע משימות יומיומיות. כל עוד יש בתהליך הלמידה אתגר מחשבתי, התמודדות עם בעיות וחשיבה מעמיקה, התהליך יכול לפתח את השכל. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל שלנו? האם לימוד מוזיקה, אומנות או שחמט מפתח את השכל? התשובה לכך היא חיובית, אך חשוב להבין שיש הבדל בין תהליך הלמידה לבין מהות הלמידה עצמה. כל תחום, לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או ... אחר, יכול לפתח את השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר בעולם יכול לפתח את השכל, אך המפתח לכך הוא לא בהכרח בתחום הלמידה, אלא במאמץ השכלי המושקע בתהליך הלמידה. לדוגמה, ללמוד מוזיקה יכול לפתח את השכל, אך אם הלימוד נעשה על בסיס חזרתיות בלבד, ללא הפעלת היגיון, התהליך לא בהכרח יוביל לפיתוח השכל. לעומת זאת, אם במהלך הלמידה יש חיפוש אחר דרכים חדשות לפתרון בעיות, כמו למשל ללמוד שפה חדשה ולהתמודד עם קשיים בלמידת מילים, תהליך החשיבה ... חדשה אינה בהכרח מפתחת את השכל, אך כאשר יש התמודדות עם בעיות של זיכרון תוך חיפוש אחרי דרכים יעילות ללמוד ולזכור, זה כבר תהליך שכלי. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? ... את השכל? לסיכום, כל תחום יכול לפתח את השכל, כל עוד הוא כרוך בהפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. בין אם אתה לומד מוזיקה, שפה חדשה, או אפילו מסיים משימות יומיומיות כמו ניקיון, כל עוד אתה מתמודד עם אתגרים ומחפש דרכים לשיפור באמצעות מחשבה, תהליך הלמידה עשוי לפתח את השכל שלך. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל ...
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
... והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? אליעד כהן מדבר על כך שהכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. כאן הוא מציע כלים ... מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא דרכים לשפר את ... להבין את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת אם היינו יכולים ... היה לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים להיכשל עוזרת ... למנוע את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית להשיג לבין מה שבאמת ... כישלון בדרך להצלחה מה זה כישלון? כישלון אישי איך ללמוד מכישלונות? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? הכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. מהו כישלון ואיך ... מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא דרכים לשפר את ... להבין את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת אם היינו יכולים ... היה לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים להיכשל עוזרת ... למנוע את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? 1. זהה את הכישלון : שים לב למרחק בין מה שרצית להשיג לבין מה ... עמוק ולשנות את הגורמים הבסיסיים להתנהגותנו. איך ללמוד מכישלון? מהי למידה מניסיון? איך למנוע כישלון בעתיד? מה עושים אחרי כישלון? מהם דפוסי חשיבה ...
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
... משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז. איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד? לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח ... מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו. האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו עזוב את הבובות, בוא תלמד, אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. ... שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב. איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו? אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני ... כיצד לפתח את השכל ואת ההיגיון בכל תחום? לבסוף אליעד מציין עיקרון כללי: לא משנה מה האדם רוצה ללמוד או במה הוא מתעניין, הדרך היחידה להגיע להישגים גדולים באמת, כמו להארה רוחנית או הבנה עמוקה, היא על ידי ... המתמדת, המוח מתפתח, וכך גם מתפתחת היכולת של האדם לראות את האמת ולהגיע למטרות גבוהות יותר. איך ללמד ילד שלא רוצה ללמוד? טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך לפתח את השכל של הילד? כיצד לטפל בהפרעות נפשיות? איך לגרום לילד להתרכז בלימודים? האם יש סתירה בין משחק ללימודים? עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמא ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר. אם היית אומר לו בוא עכשיו תתרכז ... אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד טוב בא ננסה להכריח אותו ... בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פחד מכישלון בלימודים / חרדה מכישלון בלימודים / פחד להיכשל בלימודים / חרדת כישלון בלימודים - איך לטפל בפחד מכישלון בלימודים, מפחד להיכשל בלימודים, איך להתמודד עם פחד לא להצליח בלימודים, לא רוצה להיכשל בלימודים, חושש מכישלון בלימודים, טיפול בלחץ מכישלון בלימודים, להתגבר על דאגה מכישלון בלימודים, לשלוט בלחץ בלימודים - הדרכה למטפלים / תיאור מקרה טיפולי @ פחד מכישלון / פחד להיכשל / חרדת כישלון - חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: למידה, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למידה, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים, אימון אישי לזוגיות, קואצ'ר לילדים בתחום למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 14:24:05 - wesi1