אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למידה ✔טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:55טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1
מהו הפתרון הכללי למחשבות טורדניות וכפייתיות (OCD)?

כאשר מתמודדים עם מחשבות כפייתיות או מחשבות טורדניות, יש לבדוק תחילה האם הפתרון למחשבה הטורדנית חייב להיות תלוי בתוכן הספציפי של אותה מחשבה, או שיש פתרון אחד כללי שיכול להתאים לכל המחשבות הטורדניות באשר הן. אליעד כהן מסביר שיש פתרון כללי למחשבות כפייתיות, שלא תלוי בתוכן הספציפי של המחשבה. לכן, מי שרוצה לעזור לאדם אחר שסובל מ - OCD, צריך קודם לבדוק איפה הוא עצמו מתמודד עם מחשבות כפייתיות ולהבין את המנגנון כדי שיוכל לסייע גם לאחרים.

איך להבין ולנתח מחשבה טורדנית של פגיעה במשפחה?

הבעיה שמתוארת היא של אישה הסובלת ממחשבות מטרידות ומפחידות על כך שהיא רוצה לפגוע בילדתה או בבני משפחתה. המחשבות הללו נתפסות בעיניה כלא הגיוניות ומוגדרות אצלה כסימן למחלה נפשית. היא לא מצליחה להפסיק לחשוב אותן למרות מאמציה ופגישותיה עם פסיכולוגים ופסיכיאטרים. אליעד מסביר שהסיבה שהיא לא מצליחה להיפטר מהמחשבות היא דווקא בגלל שהיא מנסה להילחם בהן ולהעלים אותן בכוח.

האם להילחם במחשבה טורדנית יכול לפתור אותה?

הניסיון להילחם במחשבות ולנסות "לגרש" אותן גורם לתוצאה ההפוכה: המחשבות מתחזקות ומטרידות אף יותר. אליעד מבהיר שאם המחשבה היא אמת, אז ראוי שהיא תמשיך להופיע, אך אם ברור לאדם שהמחשבה היא שקרית, מדוע היא בכל זאת חוזרת שוב ושוב? התשובה היא שהאישה אינה מוכנה להכיר באמת שיש בה גם צדדים שליליים, ואינה מסוגלת להודות שגם בה קיימות רגשות שליליים כלפי המשפחה או הילדה, אפילו במידה מינימלית.

כיצד הקבלה של הצדדים השליליים יכולה לפתור OCD?

הפתרון שאליעד מציע הוא לקבל באופן יחסי את העובדה שקיימים בה גם רצונות שליליים ורגשות שליליים במידה מסוימת, כמו בכל אדם אחר. כאשר האדם מפסיק להיאבק עם המחשבה השלילית אלא מקבל אותה כחלק אפשרי וקיים בנפש, אז המחשבות הללו מאבדות מכוחן ונחלשות. כאשר האדם מודה לעצמו באמת על הרגשות שלו, אפילו אם הם שליליים או מטרידים, יש פחות מתח ומאבק פנימי, וכך גם המחשבות הטורדניות נחלשות ומתמעטות.

מהו הקשר בין שקרים למחשבות כפייתיות?

אליעד מציע פתרון נוסף שמבוסס על העיקרון של "אמת מוחלטת". לדבריו, אם האדם משוכנע שהמחשבות הטורדניות שלו הן שקריות לחלוטין, עליו לשאול את עצמו מדוע הוא מאפשר לשקרים כאלו לעלות במוחו. הסיבה לכך היא שהאדם משקר לעצמו גם בנושאים אחרים בחיים. לכן, הדרך להיפטר ממחשבות שקריות היא להתחייב באופן מוחלט להפסיק לשקר בכלל, בכל תחום שהוא. כאשר האדם מתחייב לומר לעצמו את האמת בכל התחומים בחייו, אז באופן אוטומטי המחשבות השקריות והטורדניות יאבדו מכוחן ולא יופיעו יותר.

איך עוזרים לאדם שלא מסוגל להכיר בשקר שלו?

במקרה שהאדם טוען שהוא כבר מחויב לחלוטין לאמת ועדיין יש לו מחשבות כפייתיות, אליעד ממליץ לשאול האם אותו אדם מאמין שאפשר להיפטר מהמחשבה הזו. אם הוא מאמין שאין דרך להיפטר מהמחשבה, אז עליו פשוט לקבל את המצב. אך אם הוא חושב שיש דרך להיפטר מהמחשבה, יש לחפש ולהבין מה הפתרון האפשרי מנקודת המבט שלו. בכל מקרה, האדם חייב להיות אמיתי עם עצמו ולהכיר בכנות באמיתות הרגש והתחושות שלו, מבלי להילחם או להדחיק אותן.

האם טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי יכול לעזור ל - OCD?

לדברי אליעד, טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי יכול להיות יעיל רק אם הוא תואם את הגישה שמוצגת כאן. כלומר, אם המטפל יוביל את האדם להכרה בקיומם של רגשות שליליים ולקבלה יחסית שלהם, או לחילופין ידריך אותו להתחייב לאמת מוחלטת ולהימנע מלשקר לעצמו, אז הטיפול יוכל להועיל. אולם אם הטיפול יתמקד רק בהדחקת המחשבות או בתרופות בלבד, ייתכן שהבעיה לא תיפתר באמת לאורך זמן.
הבנת הבעיה - מחשבות כפייתיות (OCD)

המשתתף מבקש עצה כיצד לעזור לאישה שסובלת ממחשבות כפייתיות טורדניות על פגיעה בילדתה. מחשבות אלו נתפסות בעיניה כלא הגיוניות וכמחלת נפש, והיא מנסה להיפטר מהן ללא הצלחה. אליעד מציע לבדוק האם גם למשתתף עצמו יש מחשבות כפייתיות דומות, כדי שיוכל להבין את המנגנון ולהשתמש בכך לעזור לאחרים.

פתרון כללי לכל המחשבות הכפייתיות

אליעד שואל האם הפתרון תלוי בתוכן הספציפי של המחשבה או שיש דרך כללית להתמודד עם מחשבות כפייתיות. המשתתף מסכים שיש פתרון עקרוני שיכול לעזור לכל מחשבה טורדנית, ללא תלות בתוכנה.

תיאור המקרה הספציפי

המשתתף מספר על אישה שחווה מחשבות כפייתיות על כך שהיא רוצה לפגוע בילדתה או במשפחתה. היא מזדעזעת מהמחשבות הללו, אינה מבינה מדוע הן מופיעות ומנסה להיפטר מהן על ידי ביקור אצל פסיכולוגים ופסיכיאטרים. היא אינה מצליחה להפסיק את המחשבות ומפרשת אותן כסימן למחלה נפשית.

האם הפתרון הוא לגרום לה לחשוב מחשבות אחרות?

המשתתף מציע לגרום לה לחשוב מחשבות אחרות כדי להסיח את דעתה. אך אליעד מציין שהאישה כבר מנסה לעשות זאת אך אינה מצליחה. לכן, הפתרון צריך להיות שונה - לא ניסיון להדחיק את המחשבות, אלא הבנה עמוקה יותר של מקורן.

בחינת האמת שבמחשבות

אליעד מציע לשאול האם המחשבות הללו הן אמת או לא. אם הן נכונות, אין בעיה שהיא חושבת עליהן. אם הן שקריות, נשאלת השאלה מדוע הן עדיין מופיעות. אם היא בטוחה שהן אינן אמת, למה הן מטרידות אותה?

המאבק הפנימי שמחזק את המחשבות

האישה אינה מוכנה לקבל שבתוכה יש צדדים פחות חיוביים. היא בטוחה שעליה לאהוב את משפחתה ללא תנאי ושאסור לה להרגיש אחרת. אך דווקא המאבק הזה מחזק את המחשבות הכפייתיות ולא מחליש אותן. אם היא תוכל להכיר בכך שיש בה גם צדדים שליליים - בדיוק כמו בכל אדם - המחשבות יאבדו מכוחן.

שימוש באמת מוחלטת להיפטר מהמחשבות

אליעד מציע פתרון נוסף: אם האישה משוכנעת שהמחשבות הללו הן שקריות, יש לשאול מדוע היא בכלל מאפשרת לשקרים כאלה להופיע במחשבתה. הפתרון הוא להתחייב להיות אמיתית לחלוטין בכל תחומי החיים. אם היא תפסיק לשקר לעצמה בנושאים אחרים, גם המחשבות הללו ייעלמו, כי הן לא יוכלו להתקיים בעולם שבו היא אינה משקרת כלל.

האם טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי יכול לעזור?

אליעד מסביר שאם הטיפול יציע לה את הגישה שהוצגה כאן - כלומר, ללמד אותה לקבל את מחשבותיה במקום להילחם בהן - זה יכול לעזור. אך אם ינסו רק לדכא את המחשבות, ייתכן שהבעיה לא תיפתר באמת.
ש: אני רוצה לדעת איך אני יכול לעזור למישהי שסובלת מ OCD ממחשבות כפייתיות.

אליעד: אוקי מה התשובה?

ש: אני שואל אותך.

אליעד: אתה עזרת פעם למישהו שיש לו OCD?

ש: לא או לפחות יכול להיות שעזרתי ולא ידעתי שעזרתי.

אליעד: מה שאתה צריך לעשות זה לראות איפה לך יש OCD כמו שלה לפתור את הOCD שלך באותה דרך תפתור את שלה, מה אתה אומר?

ש: טוב יכול להיות שגם לי יש מחשבות כפייתיות זה בטוח שיש לי אבל אני לא מצליח לחבר את זה איך מה שיש לה נמצא גם בי בדיוק אותו דבר.

אליעד: זה משנה ספציפית מה המחשבה הכפייתית או שאתה חושב שיש פתרון אחד לכל המחשבות הכפייתיות?

ש: אני חושב שיש פתרון אחד לכל המחשבות הכפייתיות אני לא חושב שזה משנה הצורה.

אליעד: זה מה שאמרתי אז בא תבדוק איפה יש בתוכך מחשבות כפייתיות, איזה מחשבה כפייתית יש לה מה הOCD שלה?

ש: נגיד היא חושבת מחשבות רעות שהיא נגיד רוצה להיפטר מהבת שלה מהבת הקטנה שלה, היא אומרת "יש לי איזה קול בראש שאומר שאני רוצה להיפטר מהילדה שלי" והיא אומרת "זה לא הגיוני איך יכול להיות שאני ארצה כזה דבר" ואז היא כאילו מפרשת את זה כסוג של מחלה נפשית כאילו שזה מחשבה כפייתית שלא עוזבת אותה או נגיד מחשבה שעולה לה שהיא שונאת את המשפחה שלה או שהיא רוצה שהמשפחה שלה תמות ושהיא מפחדת שהמשפחה שלה תמות וכל מיני דברים כאלה ואז היא אומרת "זה לא הגיוני למה שאני אחשוב כזה דבר" זה כאילו מחלת נפש ואז היא כאילו הולכת לפסיכולוגים מנסה לפתור את זה וכו'.

אליעד: מה אתה אומר מה הפתרון מה אתה חושב בתור מישהו שככה יושב?

ש: אני?

אליעד: אתה כן.

ש: אני אגיד לך מה שאני חושב זה לגרום לה לחשוב מחשבות אחרות.

אליעד: היא מנסה לחשוב מחשבות אחרות רק היא לא מצליחה.

ש: לא אבל לגרום לה לחשוב מחשבות אחרות.

אליעד: איך?

ש: או זאת שאלה, למה אני קודם כל חושב כי אם בן אדם חושב משהו אחד הוא לא חושב על משהו אחר אז אני צריך כאילו לגרום לכך שהיא תחשוב מחשבות אחרות.

אליעד: יפה, איך אפשר אבל?

ש: לגרום לה שהיא תרצה לחשוב מחשבות אחרות.

אליעד: טוב בואו אני אתן לכם איזו זווית חשיבה איך להיפטר ממחשבה טורדנית, אז השאלה האם המחשבה הזאת היא אמת או לא זאת השאלה. עכשיו אם המחשבה שהיא צריכה להיפטר מהילדה שלה או מהמשפחה זאת אמת אז יותר טוב שהיא תחשוב את זה, נכון?

ש: נכון אם זה אמת אז נכון.

אליעד: יפה אז אנחנו מניחים שהיא רוצה להיפטר מהמחשבה כי היא חושבת שהמחשבה היא לא אמת, נכון אז למה היא חושבת את זה בכל זאת אז לכאורה מה נגיד לה "תיצמדי לאמת" ואז אם היא תיצמד לאמת היא לא תחשוב את זה נכון?

ש: נכון זה מה שניסיתי להגיד לה.

אליעד: אבל מה האמת שאם היא תיצמד לאמת היא תחשוב על זה עוד יותר אז מה האמת מה פשר העניין.

ש: זה מה שאני מנסה לברר כאילו מצד אחד זה הרבה יותר קשה.

אליעד: לכאורה תראה אם זאת האמת אז זה טוב שהיא חושבת את זה אז היא חושבת שזאת לא האמת אז אם היא חושבת שזאת לא האמת אז למה היא חושבת על זה?

ש: לא אתה יודע מה היא לא חייבת לחשוב שזה כל האמת נגיד שהיא תקבל את זה שבתוכה יש גם חלק שבו היא לא אוהבת את המשפחה שלה שהיא לא אוהבת את הילדה שלה כי היא לא מוכנה לקבל את זה בכלל, היא לא מוכנה לקבל שיש בה אפילו קמצוץ של שנאה כלפי הילדה שלה או כלפי המשפחה שלה כאילו מבחינתה זה צריך להיעלם לגמרי היא לא מוכנה בכלל לקבל את זה, כאילו אם נגיד אני אומר לה אולי בתוכך יש גם את הרצון הזה שיקרה כך וכך היא אומרת "לא אני לא מוכנה לשמוע בשום פנים ואופן" כאילו היא לא, מצד אחד יש בה את זה היא לא יכולה להתכחש שיש בה את זה ומצד שני היא חושבת שזה מחלה נפשית שכאילו לא אמור להיות.

אליעד: טוב אז קודם כל אתה אמרת משהו שהוא נכון אבל העלית על זה עוד בעיה הוא אמר מה הוא אמר, הוא אמר "תראה מה האמת שהיא גם רוצה וגם לא רוצה השאלה מה היא רוצה יותר" אם אתה אומר שאתה לא רוצה בכלל אז מה שאמרת שאתה לא רוצה בכלל יכול לשגע אותך תגיד את האמת, האמת היא שאתה גם רוצה וגם לא רוצה אתה רק יותר רוצה או לא רוצה לא משנה מה שזה לא יהיה משהו שמטריד אותך כאילו תגיד את האמת "האמת היא שזה גם אני רוצה וגם אני לא רוצה את זה, גם מטריד גם לא מטריד רק כרגע באופן יחסי זה יותר לא מטריד" ואז זה לא יציק. את הבנת אם מישהו מתכחש למשהו באופן מוחלט רוב הסיכויים שזה יעבור וישגע אותו כי זאת לא האמת זה מציק לך "זאת לא האמת". אוקי עכשיו אתה אמרת שהיא אומרת "לא, אני לא מוכנה לקבל בכלל אני לא מוכנה לקבל את זה שאני גם איפשהו רוצה להיפטר מהילדה".

ש: נכון היא אמרה "זה לא הגיוני למה שאני אחשוב כזה דבר אני אוהבת אותה זה לא יכול להיות שאני אחשוב ככה את המחשבה הזאת" ואז היא אומרת "אתה צריך לפתור את זה" כאילו צריך להעלים את זה.

אליעד: אז קודם כל אפשר לשאול אותה, יש עכשיו פה כמה דרכים לעזור לה דרך ראשונה שאפשר באופן יחסי בתחומים רגילים לעזור לה לראות דברים בעוד פרופורציות.

ש: כאילו מזוויות אחרות.

אליעד: כן אני כאילו אומר שאם באופן יחסי בחיים היא פתאום תראה דברים כיחסיים ולא כמוחלטים אז יהיה לה גם קל לקבל שבאופן יחסי היא כן חושבת מחשבות רעות ואז היא לא תחשוב עליהן יותר מדי. עכשיו דבר נוסף אפשר לשאול אותה מתי המחשבות העלו התחילו להופיע, עכשיו לשאול אותה מתי המחשבות העלו התחילו להופיע זה בעצם לשאול אותה למה זה כן הגיוני, היא אומרת "זה לא הגיוני" ואומרים לה "אז מתי זה התחיל להופיע" ואז היא תגיד "זה התחיל להופיע כש...", "ואיך זה קשור אין שום קשר אולי יש לזה איזה היגיון" ובעצם לשאול אותה מתי זה התחיל להופיע זה בעצם להסביר לה מה ההיגיון שהיא תחשוב את זה.

ש: אוקי אבל היא יכולה להגיד זה קרה נגיד שבוע אחרי שהילדה נולדה נניח, אוקי אז איך מפה.

אליעד: "בואי תנסי להיזכר" תראה מה האמת תקשיב אם אתה אומר לה "תגידי לי את חושבת שהמחשבה שאומרת אני רוצה להיפטר מהילדה שלי, האם את חושבת שיש בה טיפה אמת או לא", עכשיו אם היא תגיד לך כן תגיד לה "אוקי אז תגידי לי את האמת, יש בזה טיפה אמת", "אבל אני לא רוצה את זה ובאופן יחסי אני יותר לא רוצה את זה", אם היא תגיד לך "לא אין בזה אפילו טיפה אחת של אמת".

ש: זה מה שהיא אומרת.

אליעד: תגיד "בסדר אוקי, מסקנה אם את אומרת שמופיעות לך בראש מחשבות שאין בהם אפילו טיפה אחת של אמת מסקנה את שקרנית, נכון יפה" היא תגיד "תראה אני שקרנית ואני צריכה לטפל בזה", "יפה בבקשה מהיום תחליטי החלטה עקרונית אני יותר לא משקרת בכלום" תתחייב לה "אם תחליטי שאת לא משקרת יותר בכלום גם המחשבה הזאת תלך" זאת העסקת חבילה, "אם את בטוחה שהמחשבה הזאת היא שקר" מסקנה אם אתה תחשוב מחשבות שהם רק אמת משאר התחומים גם המחשבה הזאת תעוף, תגיד לה "את יודעת למה המחשבה הזאת באה למרות שהיא שקר" היא תגיד לך "למה היא באה" תגיד לה "כי את לא בן אדם אמיתי אז את נותנת פתח לשקרים לשגע אותך" למרות שזאת לא בדיוק התשובה אבל זאת גם תשובה.

ש: במה בדיוק התשובה?

אליעד: לא תקשיב מה שאמרנו קודם אמת יחסי מוחלט וכו', אני אומר אבל ביחס אליה מה שאתה צריך להגיד לה אם מישהו אומר "לא זאת לא האמת", "אין בעיה אתה בטוח שזאת לא האמת?", "כן", "אתה בטוח שאין בזה אפילו טיפה אמת?", "כן" אוקי מסקנה אתה צריך להרגיל את עצמך בכל שאר תחומי החיים לא לשקר בכלל, אתה אומר לה "אם מעכשיו תרגילי את עצמך לא לשקר בשום דבר תראי שגם המחשבה הזאת הולכת" ואם היא תגיד לך "תקשיב אני לא משקרת בשום תחום בחיים בשום תחום אפילו לא טיפה לא משקרת ואף על פי כן המחשבה הזאת באה" אז אתה אומר לה "אוקי אתה לא רוצה את המחשבה הזאת?", "לא", "את חושבת שיש אפשרות להיפטר ממנה?" אם לא נגמר המשחק אם כן "מה האפשרות" זהו.

ש: לא היא אומרת "אני מבינה".

אליעד: אתה הבנת מה אני אמרתי?

ש: כן.

אליעד: הבנתם את המהלך אומרים לה "אוקי אתה בטוחה שזה שקר?", "כן", "אוקי אז מעכשיו את לא משקרת את עצמך יותר בכלום" ואם היא אומרת, אוקי שזה הגיוני אם תרגילי את עצמך לא לשקר אז כנראה שגם המחשבה הזאת תפסיק להופיע כי היא לא האמת "למה שתחשבי כזה דבר, נכון זאת לא האמת תקשיבי הסיבה שאת חושבת את זה, זה כי את משקרת את עצמך בעוד תחומים, נכון שיש עוד תחומים בחיים שאת משקרת את עצמך?", "וואלה נכון", " נכון ששמה כן את יכולה להילחם במחשבות שלך קצת?", "כן", "יפה תיצמדי לאמת בשאר התחומים תראי שגם המחשבה הזאת הולכת" ואם היא תגיד "תקשיב אין אני בכל התחומים מאה אחוז נצמדת לאמת".

או שהיא תגיד משהו אחר "תקשיב אני לא בכל התחומים נצמדת לאמת אבל אני עשיתי את המאה אחוז שלי אני לא יכולה להיצמד יותר לאמת" אז אומרים לה "אוקי אז מה את רוצה, לא רוצה את זה את חושבת שיש פתרון" אם היא תגיד "אין פתרון" אוקי אז תגיד "אין פתרון זה מה יש אין פתרון" אבל אם היא תגיד "לא יש פתרון", "אז מה הפתרון למה את חושבת שיש פתרון" ואם היא תגיד "לא אני חושבת שאין פתרון אבל אני בכל זאת רוצה לשנות", "אז את משקרת פה במשהו, לא יכול להיות".

ש: מה שהיא חושבת שאין פתרון מוחלט והיא יכולה לצמצם את כמות המחשבות יכולה אולי להפחית אותם.

אליעד: אוקי, איך היא יכולה לצמצם על ידי מה?

ש: על ידי דמיון מודרך.

אליעד: אתה נתת לה את מה שאני אמרתי "תיצמדי לאמת בשאר התחומים"?

ש: לא זה לא אמרתי לה.

אליעד: "אם את כל כך חושבת שזה שקר" אז אתה אומר לה "לא נעים לי להגיד לך אבל אם את אומרת שרודפות אותך מחשבות שקריות כנראה שאת שקרנית".

ש: זאת אומרת שהיא שקרנית בעוד תחומים בחיים וזה בא לידי ביטוי.

אליעד: עכשיו מה האמת שבאופן יחסי כל מחשבה יש בה איזו אמת ואם היא תגיד "נכון מהיבט מסוים אני רוצה גם את זה ואת זה" אז זה ייפתר.

ש: כן אם היא תודה בפני עצמה שהיא גם רוצה את זה לפחות באחוז מסוים אז לא תהיה שום בעיה.

אליעד: אז תהיה הרבה פחות בעיה.

ש1: כי היא תצליח להכיל את המחשבה שהיא רוצה את זה מהיבט מסוים.

ש2: ופסיכולוגים לא יעזרו לה.

אליעד: יעזרו לה.

ש: פסיכיאטרים יעזרו לה?

אליעד: גם יעזרו לה, רגע אנחנו לא בהפסקה עכשיו.

ש: למה אתה חושב שפסיכיאטרים יעזרו לה?

אליעד: למה שהם לא יעזרו לה.

ש: אתה מכיר טוב פסיכיאטרים?

אליעד: כן.

ש: התרופות שהם נותנים עובדות לפי דעתך?

אליעד: לא, פסיכיאטרים ופסיכולוגים יעזרו לה אם יציעו לה את מה שאני אמרתי תלוי מה יציעו לה.
אובססיה טורדנית להתמודד מאבק לנסות לשכוח מישהי להיות שונה הפרעות פסיכיאטריות צריך להיות שונה אמת אמיתית כדורים לשכוח מהאקסית obsessive compulsive disorder ocd ocd הפרעה טורדנית ocd התנהגות טורדנית ocd טיפול או סי די אובססיה טורדנית אובססיה טורדנית כפייתית אוסידי אוסידי הפרעה טורדנית אוסידי התנהגות טורדנית אוסידי טיפול אימון אימון אישי אימונים הפרעה אובססיבית הפרעה טורדנית הפרעה טורדנית כפייתית הפרעה כפייתית הפרעת התנהגות כפייתית התנהגות טורדנית התנהגות טורדנית כפייתית התנהגות כפייתית התנהגות כפייתית טורדנית חשיבה כפייתית טורדנות טורדנות כפייתית טורדנות מחשבתית טורדניות טיפול טיפול ב ocd טיפול ב או סי די טיפול ב אוסידי טיפול באו סי די טיפול בהתנהגות טורדנית טיפול במחשבה טיפול במחשבה טורדנית טיפול במחשבות טיפולים טירדה טרדות טרוד כפייתיות להיפטר מהתנהגות טורדנית להתאמן להתמודד עם ocd להתמודד עם אוסידי להתמודד עם טורדנות לטפל לטפל ב ocd לטפל ב אוסידי לטפל בהתנהגות טורדנית לטפל בהתנהגות כפייתית לטפל במחשבה לטפל במחשבה טורדנית לטפל במחשבות ללמוד ללמוד אימון ללמוד אימון אישי למידה מוטרד מחשבה מחשבה טורדנית מחשבה כפייתית מחשבה מטרידה מחשבה מפחידה מחשבה מציקה מחשבה רעה מחשבות מחשבות טורדניות מחשבות כפייתיות מטופל מטופלים מטפל מטפל ב ocd מטפל ב אוסידי מטפלים מציק סובל מהפרעה טורדנית פחד פחדים
חלק 2
חלק 2
... לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 2 מה גורם למחשבות טורדניות וכיצד לטפל בהן? בסיכום מפורט של הרצאתו של אליעד כהן בנושא טיפול במחשבות טורדניות ו - OCD, אליעד מציג ומנתח דוגמה ...
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
... למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך מלמדים ילד לכתוב כשהוא לא מצליח ללמוד בדרכים רגילות? אליעד כהן מציג בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים מלקויות למידה או הפרעות למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו אחיזת עיפרון, חזרה ... הזו. במקום זאת, היא הצליחה ללמוד רק כאשר הפעילו אצלה את החושים, ובעיקר כאשר תהליך הלמידה שולב עם הגוף והתנועה. מה המשמעות של למידה באמצעות החושים והגוף? אליעד מסביר שלמידה באמצעות החושים משמעותה שימוש בתחושות מוחשיות כדי להחדיר את ... כמשמעותי. מדוע ילדים מסוימים לומדים טוב יותר דרך הגוף מאשר בדרכים רגילות? אליעד מסביר שאין לכך ... העובדה שילדה אחת מצליחה ללמוד באמצעות תחושה פיזית של הגוף, ואילו ילד אחר דרך ראייה או שמיעה, ... לילדים? אליעד מציין שהמטרה בלימוד דרך החושים והגוף היא להפוך את צורת האות לדבר משמעותי ומוחשי ... הזו. לדוגמה, אם רוצים ללמד את הילדה את האות א, במקום רק לכתוב את האות על הלוח, מציירים לה ... שוב ושוב בדרכים שונות ללמידה באמצעות החושים, כגון מגע, תנועה, שמיעה, וראייה, עד שמוצאים את ... בסוכר. מהו העיקרון המרכזי בלימוד ילדים עם לקויות למידה לפי אליעד כהן? אליעד מסכם ואומר שהעיקרון המרכזי הוא להפוך את החומר הנלמד למשמעותי ומוחשי עבור הילד דרך החושים. זיכרון של מידע נוצר כאשר ... כמשמעותי, וילדים עם לקויות למידה זקוקים לעיתים לשיטות יצירתיות יותר כדי שהמידע ייתפס אצלם ... ולקבוע שכל הילדים חייבים ללמוד בדרך הרגילה של אחיזת עיפרון וכתיבה חוזרת, אליעד ממליץ למצוא את ... ודרכה הוא יצליח לזכור וללמוד. איך ללמד ילד עם לקויות למידה? שיטות ללמד ילדים לכתוב למידה באמצעות החושים טיפול בילדים עם הפרעות
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
... למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק? איך מתרחש תהליך הלמידה במוח? כדי להבין לעומק מהו תהליך למידה, צריך להבין תחילה את מהות השינוי. כל למידה היא בעצם מעבר ממצב של אי - ידיעה למצב של ידיעה, אך כיצד בדיוק מתרחש השינוי הזה? אליעד כהן מעלה את השאלה המרכזית: איך ממקום של חוסר ידע מוחלט מגיעים לידיעה? ... אך למעשה השאלה היא איך השינוי הזה התרחש? קודם הוא ישב, עכשיו הוא עומד במקום אחר - מה בדיוק קרה באמצע? באותה המידה בדיוק, גם בלמידה יש לנו מצב קודם של לא ידעתי ומצב לאחר מכן של עכשיו אני יודע. אליעד מדגיש כי כדי להבין לעומק איך תהליך הלמידה מתבצע, יש לבחון קודם את עצם ההגדרה של מה זה לא לדעת? ומה הכוונה בכלל בלדעת משהו? האם ידיעה היא אמונה? אליעד מסביר כי מנקודת מבט מסוימת, כל ידיעה היא סוג של אמונה. כלומר, כאשר מישהו אומר אני יודע שמשהו הוא ככה וככה, המשמעות היא למעשה שהוא מאמין שמשהו הוא ככה וככה. למשל, אם ילד לומד שאסור לעשות פעולה מסוימת, למעשה הוא למד להאמין שזה אסור. בכל פעם שהוא נתקל במידע חדש, הוא עובר תהליך של שכנוע עצמי. אליעד מדגיש שתהליך הלמידה ברמה העמוקה ביותר הוא בעצם תהליך של יצירת אמונה חדשה. הוא מוסיף כי בכל למידה יש אלמנט של שכנוע עצמי: האדם משכנע את עצמו שכעת יש בידיו ידיעה חדשה, למרות שבעצם מדובר באמונה שהוא סיגל לעצמו. לדוגמה, גם כשאדם לומד עובדה כמו השנה היא 2024, הוא לא יודע זאת בוודאות מוחלטת, אלא משוכנע בכך ברמה מסוימת של אמונה. מהי רמת הידיעה המוחלטת? אליעד מבחין בין שתי פרספקטיבות: הראשונה היא פרספקטיבה יחסית, שבה אנו מקבלים את מושג הלמידה כעובדה קיימת וברורה. השנייה היא פרספקטיבה של אמת מוחלטת, שבה אנו מטילים ספק בעצם המושגים של יודע ולא יודע. הוא מסביר כי מפרספקטיבה מוחלטת, כל מושגי הידיעה והלמידה מוטלים בספק. לכן, אם האדם מחפש תשובה מוחלטת לשאלה כיצד מתבצעת למידה, עליו להטיל ספק מוחלט בנקודות היסוד של השאלה עצמה: האם באמת היה מצב של אי - ידיעה, והאם באמת התרחש מעבר לידיעה? איך באמת אפשר לבדוק אם באמת למדת משהו חדש? אליעד מדגיש כי יש צורך לבחון היטב את הזיכרון. לדוגמה, אם מישהו אומר: בכיתה א לא ידעתי לקרוא, וכעת אני יודע, אליעד שואל: כיצד אתה יודע שלא ידעת ... ואולי אתה רק זוכר עכשיו דברים באופן שגוי? כל עוד אינך בטוח לחלוטין בעובדות, גם התהליך שתיארת אינו ודאי. לדוגמה, כאשר אדם מספר שלמד שפה מסוימת, כמו אנגלית, הוא טוען שפעם הוא לא ידע אנגלית וכעת הוא יודע. אליעד מאתגר את הטענה הזו ומבקש לבדוק: האם באמת לא ידעת אנגלית בעבר? איך אתה בטוח בכך? אולי כן ידעת ושכחת, ואולי מה שאתה זוכר זו רק תחושה או זיכרון מעוות? לכן, כל הטענות על תהליך למידה חייבות להיות מבוססות על ודאות מוחלטת, אחרת הן בעצמן סוג של אמונה. מהו הקושי האמיתי בהבנת תהליך הלמידה? אליעד מציין כי הקושי העיקרי בהבנת תהליך הלמידה הוא ההנחות שאנו עושים מראש. אם אנחנו מניחים מראש שהיה מצב של אי - ידיעה ומצב של ידיעה, אנו קובעים עובדות שאיננו בטוחים בהן באמת. הוא מבהיר כי אם בודקים ... בטוחים שקיים הבדל בין ידיעה לאי - ידיעה. כאשר בודקים זאת לעומק, מגיעים למסקנה שאי אפשר לדעת בוודאות מה בדיוק התרחש בתהליך של למידה. הוא מוסיף כי אם האדם יבין שהוא לא יכול להיות בטוח שיש בכלל הבדל בין לדעת ולא לדעת, הוא עשוי לגלות שהתהליך כולו הוא בעצם סובייקטיבי ואפילו דמיוני. בנקודה זו, תיעלם עבורו השאלה איך קרה תהליך הלמידה?, משום שהוא יבין שהתהליך עצמו מוטל בספק. כך, בסופו של דבר, השאלה מתבטלת מעצמה כאשר מבינים את ההנחות שעומדות בבסיסה. לסיכום, אליעד כהן מציע דרך התבוננות מעמיקה על מושג הלמידה, שמעודדת את האדם להטיל ספק בכל ההנחות הבסיסיות לגבי ידיעה ואי - ידיעה, ולבדוק לעומק את הוודאות שלו לגבי כל פרט בתהליך. איך המוח לומד? מהי למידה? איך להטיל ספק? מהי ידיעה? האם אפשר לדעת משהו בוודאות? האם ידיעה היא אמונה? איך המוח חושב? ...
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט? איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות? כאשר רוצים ללמוד מידע חדש, הדבר החשוב ביותר הוא להבחין קודם כל בסוג המידע שאותו רוצים ללמוד, כי קיימים שני סוגים מרכזיים של מידע, ולכל אחד מהם נדרשת שיטת למידה שונה לחלוטין. הסוג הראשון הוא מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי), והסוג השני הוא מידע המבוסס על היגיון (מידע סיבתי המבוסס על הקדמות). מהו מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו היגיון פנימי ברור, והוא למעשה אקראי לחלוטין. דוגמה נפוצה לכך היא למידה של אוצר מילים בשפה חדשה. למשל, מדוע בעברית נקרא שולחן ובאנגלית טייבל? אין לכך סיבה הגיונית עמוקה - זו פשוט החלטה אקראית לחלוטין. כדי ללמוד מידע מסוג כזה, הדרך היחידה והיעילה ביותר היא באמצעות חזרתיות ותרגול אינטנסיבי יש לכתוב כמה שיותר משפטים מגוונים עם המילה שרוצים לזכור. לדוגמה, אם רוצים ... אותו דבר גם בתחומים כמו כלכלה ופיזיקה. במידע כזה, אי אפשר ללמוד שלב מתקדם בלי הבנה מלאה של השלבים הקודמים. מי שמדלג על שלבים או מנסה לשנן מידע כזה ללא הבנה אמיתית, ייתקע בהמשך ולא יצליח להתקדם כראוי. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כדי ללמוד מידע מסוג זה, יש לפעול לפי הכללים הבאים: ראשית, לזהות שמדובר במידע סיבתי הדורש הבנה של שלבים קודמים. לחלק את המידע לחלקים קטנים ומוגדרים ככל האפשר. להבין ... שלב אחד אחורה ולוודא הבנה מלאה של כל היסודות. לדוגמה, כאשר לומדים על איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד: קודם כל צריך להבין מה זה בכלל איגרת חוב. לאחר מכן להבין את משמעות המילה קונצרניות, שמציינת איגרות חוב של חברות ... המלא. מה קורה אם מנסים לשנן מידע סיבתי במקום להבין? אם מנסים ללמוד מידע סיבתי רק באמצעות שינון, הזיכרון יגיע למגבלה שלו במהירות והלומד ייתקע בהמשך, כי מידע מסוג זה בנוי בצורה של היגיון והיררכיה ולא כזיכרון אקראי. ההבנה חשובה הרבה יותר מזיכרון במקרים כאלה. מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת? למידה מסודרת היא תהליך שבו מתחילים מהיסודות ומתקדמים בהדרגה, בעוד שלמידה לא מסודרת מנסה לדלג קדימה בלי הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. למידה מסודרת מבטיחה שלא יווצרו פערים וחוסכת תסכול רב בהמשך. מהם עיקרי השיטה המנצחת ללמידת כל נושא? לסיכום, כל מידע בעולם ניתן ללמוד בקלות אם עובדים לפי העקרונות הבאים: אם המידע הוא זיכרוני (אקראי), הדרך הטובה ביותר היא חזרתיות מרובה, שימוש במידע בהקשרים שונים ומגוונים, ותרגול מתמשך. אם המידע הוא סיבתי (מבוסס היגיון), יש ללמוד אותו בצורה הדרגתית, לפרק אותו לחלקים בסיסיים, ולוודא הבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים הלאה. כאשר נתקעים או חשים קושי, תמיד כדאי לחזור אחורה ולוודא הבנה ... שני סוגי המידע והאסטרטגיות המתאימות לכל אחד, כל נושא חדש ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר. איך ל
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
... בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה מה עושים כשמישהו מגמגם או סובל מקושי בדיבור? כאשר אדם ... לחיצות קטועות על דוושת הגז, מה שיוצר תחושת חוסר שליטה. הטיפול במצב כזה מתחיל בנסיעה איטית מאוד עם הוראה חד - משמעית לאדם שלא להסיר את הרגל מהגז, כך שהוא לומד שליטה הדרגתית. מגבירים את המהירות לאט - לאט, תוך שמירה על לחיצה רציפה על הגז, וכך האדם לומד להרגיש שליטה מלאה גם במהירויות גבוהות. בשלב הבא, ... וטבעית. השיטה מתאימה גם לטיפול בפחדים ולקשיים נוספים הדומים במבנה שלהם לקושי בדיבור. איך לטפל בגמגום? דיסלקציה בדיבור קושי בדיבור אצל ילדים אבחון לקות למידה בעיות דיבור רגשיות טיפול בליקויי למידה לקויות שפה אצל ילדים ...
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
... למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד מהם הגורמים המשפיעים על למידת ילדים עם קשיים רגשיים וקשיי למידה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק במגוון רחב של קשיים איתם מתמודדים ילדים עם בעיות למידה. הוא מתחיל בסיפור של מורה או מדריכה שמנסה לעזור לילד ללמוד קרוא וכתוב. המורה פונה בשאלה מה היא צריכה לעשות כדי לשפר את תהליך הלמידה, וכיצד להבין את הקושי של הילד. אליעד מציין שמורה לא צריכה להניח את הסיבות לקשיים אלא קודם כל להבין מהו הקושי האמיתי. איך לזהות את הקושי האמיתי של ... וחשוב לדעת לזהות את הגורמים המהותיים ולא להסתפק בהסברים שטחיים. האם שיטות למידה אחידות מתאימות לכל הילדים? לפי אליעד, כל ילד יש לו את השיגונות והקשיים האישיים שלו. לכן, אם שיטה אחת לא עובדת עם ילד מסוים, ייתכן שהיא פשוט לא מתאימה ... שיטה, ולכן חייבים לבדוק את ההתאמה בין הילד לבין השיטה ולמצוא דרכים שונות ללמד אותו. מהו קשר רגשי ולמה הוא חשוב? אליעד מציין שלילד עם קשיים רגשיים או קוגניטיביים קשה יותר ללמוד אם אין קשר רגשי חזק עם המורה או המדריך. יש צורך במערכת יחסים שתאפשר לילד להרגיש בטוח ולהתמסר לתהליך הלמידה. לעיתים, הציפיות הרגשיות של המורה כלפי הילד יכולות להשפיע על הצלחת הלמידה. קשר רגשי חיובי הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר להצלחה. האם כל ילד באמת לא רוצה ללמוד? אחת השאלות הגדולות אליעד שואל היא האם ילד שלא רוצה ללמוד, אכן לא רוצה ללמוד, או שמא יש משהו חוסם אותו מלהתעניין בלמידה. הוא מדבר על כך שלפעמים התסכול והכישלונות הקודמים יכולים להוביל לילד לחשוב שהוא לא יכול ללמוד, ואולי זו הסיבה שהוא לא מעוניין להשתתף בלמידה. אליעד טוען שצריך לחשוב גם על האופן שבו מציגים לילד את הלמידה, ולא להניח שהוא לא רוצה. מהי החשיבה הנכונה להצלחה בלמידה? בסוף, אליעד מציין שמי שמניח שכל ילד יכול ללמוד אם הוא רוצה ללמוד - טועה. לפעמים, ילדים נדרשים להתגבר על חלקים בתוכם שמונעים מהם ללמוד. הם יכולים להתפתח, גם אם זה לא מה שהם רוצים ללמוד. הוא מדגים זאת בדימוי של אימון בחדר כושר: התוצאה לא תלויה בהנאה ממה שעושים, אלא בפעולה עצמה, גם אם היא קשה. אם הילד מבצע את הפעולות הדרושות, הוא יוכל ללמוד ולהתפתח. האם יש מקום לעקוב אחרי שיטות למידה שונות? אליעד מסביר כי יש מקום להתאים את השיטות למידה לפי הילד. לא תמיד יש שיטה אחת שמתאימה לכל הילדים, וצריך להיות יצירתיים ולמצוא את הדרך שתעבוד עם כל ילד בנפרד. במקרה של ילד שמפגין התנגדות ללמידה, הוא ממליץ למצוא שיטה שתהיה בו שימושית, כמו למשל משחקים או דרכים שיגרמו לו להתנסות במיומנויות בצורה כיפית ועם פחות התנגדות. כיצד להתמודד עם כישלונות ...
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
... בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה , לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה מה המשמעות של בלבול ... האם בעיות בלבול משקפות בעיה אמיתית במוח? אליעד מסביר שאין מדובר בהכרח בבעיה במוח, אלא בהבנה של תהליכי למידה והתנסות. הוא מציין שהמוח של כל אדם פועל בצורה דומה, כאשר הוא עובר דרך מספר שלבים של זיהוי, תיוג והבנה של ... כזה, ניתן לפתור את הבעיה על ידי תרגול ושיפור של ההתמקדות, ולא בהכרח מדובר בהפרעה מוחית. האם יש קשר בין הפרעות למידה לבין תהליכים במוח? בהמשך ההרצאה, אליעד מתאר את הקשר שבין הפרעות למידה ובין תהליכים מוחיים. הוא מסביר שמהות ההפרעות איננה טמונה בכשלים מוחיים, אלא בדרך בה התפיסה וההבנה ... ממוקדים, שיאפשרו לאדם לשפר את יכולתו להבדיל בין צדדים, לזכור שמות, ולהבין מושגים בצורה ברורה יותר. הפרעות למידה בלבול בין ימין ושמאל דיסלקסיה בעיות זיכרון ADHD תרגולים למוח הבנת מושגים ...
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל? כל תחום יכול לפתח את השכל, אך הדבר תלוי כיצד נעשה בו שימוש ... ומאתגר. לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת לנתח סיבתיות ולהסיק מסקנות. לדוגמה, אם לומדים שפה חדשה, חזרה על מילים לא מפתחת את השכל, אך אם יש חיפוש אחרי דרכים חדשות לזכור את המילים, זו כבר הפעלת חשיבה שמפתחת את השכל. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? כפי שנאמר, כל ... כיצד ניתן לפתח את השכל? כדי לפתח את השכל, יש להתמקד בהפעלת היגיון וחשיבה מתמשכת. זה לא משנה אם מדובר בלימוד מוזיקה, שפה חדשה, או ביצוע משימות יומיומיות. כל עוד יש בתהליך הלמידה אתגר מחשבתי, התמודדות עם בעיות וחשיבה מעמיקה, התהליך יכול לפתח את השכל. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל שלנו? האם לימוד מוזיקה, אומנות או שחמט מפתח את השכל? התשובה לכך היא חיובית, אך חשוב להבין שיש הבדל בין תהליך הלמידה לבין מהות הלמידה עצמה. כל תחום, לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, יכול לפתח את השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר בעולם יכול לפתח את השכל, אך המפתח לכך הוא לא בהכרח בתחום הלמידה, אלא במאמץ השכלי המושקע בתהליך הלמידה. לדוגמה, ללמוד מוזיקה יכול לפתח את השכל, אך אם הלימוד נעשה על בסיס חזרתיות בלבד, ללא הפעלת היגיון, התהליך לא בהכרח יוביל לפיתוח השכל. לעומת זאת, אם במהלך הלמידה יש חיפוש אחר דרכים חדשות לפתרון בעיות, כמו למשל ללמוד שפה חדשה ולהתמודד עם קשיים בלמידת מילים, תהליך החשיבה וההיגיון מעורבים והם שמפתחים את השכל. מהי ההבחנה בין זיכרון לשכל? ההבדל בין לפתח זיכרון לבין לפתח את השכל טמון בכך שזיכרון ... חדשה אינה בהכרח מפתחת את השכל, אך כאשר יש התמודדות עם בעיות של זיכרון תוך חיפוש אחרי דרכים יעילות ללמוד ולזכור, זה כבר תהליך שכלי. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? למעשה, כל תחום יכול לפתח את השכל, בתנאי שנעשה בו שימוש אינטליגנטי. גם תחומים שמרבים במעשיות, כמו אינסטלציה, יכולים לפתח ... את השכל? לסיכום, כל תחום יכול לפתח את השכל, כל עוד הוא כרוך בהפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. בין אם אתה לומד מוזיקה, שפה חדשה, או אפילו מסיים משימות יומיומיות כמו ניקיון, כל עוד אתה מתמודד עם אתגרים ומחפש דרכים לשיפור באמצעות מחשבה, תהליך הלמידה עשוי לפתח את השכל שלך. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל ...
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
... משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה . לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים ... יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז. איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד? לפי אליעד, ... דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך ... באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו. האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים ... לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו עזוב את הבובות, בוא תלמד, אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות ... שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב. ... מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את ... ההיגיון בכל תחום? לבסוף אליעד מציין עיקרון כללי: לא משנה מה האדם רוצה ללמוד או במה הוא מתעניין, הדרך היחידה להגיע ... גם מתפתחת היכולת של האדם לראות את האמת ולהגיע למטרות גבוהות יותר. איך ללמד ילד שלא רוצה ללמוד? טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך לפתח את השכל של הילד? כיצד לטפל בהפרעות נפשיות? איך לגרום לילד להתרכז בלימודים? האם יש סתירה בין משחק ללימודים? עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא ... זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין ... במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שה
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
... והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? אליעד כהן מדבר על כך שהכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. ... נוצר פער בין מה שרצינו לבין מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא ... כדי למנוע את הכישלון, חשוב להבין את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת ... התשובה היא שאין משהו שניתן היה לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו ... להימנע מלחץ או חפזון), תוכל למנוע את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית ... להתנהגותנו. כישלונות ואכזבות כישלון בדרך להצלחה מה זה כישלון? כישלון אישי איך ללמוד מכישלונות? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? הכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. ... נוצר פער בין מה שרצינו לבין מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא ... כדי למנוע את הכישלון, חשוב להבין את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת ... התשובה היא שאין משהו שניתן היה לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו ... להימנע מלחץ או חפזון), תוכל למנוע את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? 1. זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית ... אלא גם לדעת איך לחשוב באופן עמוק ולשנות את הגורמים הבסיסיים להתנהגותנו. איך ללמוד מכישלון? מהי למידה מניסיון? איך למנוע כישלון בעתיד? מה עושים אחרי כישלון? ...
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
... ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה , תצפיות מדעיות האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? אליעד כהן מציג את האמירה הידועה אין חכם כבעל הניסיון, ובוחן אותה לעומק. לפי התפיסה המקובלת, אדם ... תקינה, כי גם בה אפשר לטעות. מהו הסיפור על איינשטיין ומה הוא מלמד אותנו על ניסיון? אליעד מתאר סיפור על אלברט איינשטיין, שבו מדענים עשו ניסוי ואישרו את התחזית התיאורטית שלו. המדענים התלהבו שהניסוי הוכיח שאיינשטיין ... הניסיון של עצמם או של אחרים. האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? למידה מניסוי וטעייה כיצד להסיק מסקנות נכונות? האם ניסיון אישי תמיד נכון? מחקרים מדעיים וניסיון מעשי מתי לסמוך על היגיון ולא על ניסיון? איך להבין את ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: למידה, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למידה, איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לבני נוער, קואצ'ר לזוגיות, מאמן אישי בתחום למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 15:55:08 - wesi1