אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למה כולם שונאים את ישראל? למה שונאים את ישראל? למה שונאים את היהודים? למה העולם שונא אותנו? הצבא המוסרי בעולם, הצבא הכי מוסרי בעולם, מלחמה בטרור, פגיעה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
16:54למה כולם שונאים את ישראל? למה שונאים את ישראל? למה שונאים את היהודים? למה העולם שונא אותנו? הצבא המוסרי בעולם, הצבא הכי מוסרי בעולם, מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, אכזריות, רחמנות
למה העולם שונא את ישראל והאם הרחמנות שלנו אשמה?

השאלה המרכזית שאליעד כהן בוחן היא מדוע שונאים את ישראל ואת היהודים ברחבי העולם, ובפרט, האם הרחמנות של ישראל כלפי האויבים שלה היא הגורם לכך או שיש סיבה אחרת. ההרצאה מתחילה בתיאור המציאות הביטחונית בישראל, שבה למרות האלימות הקשה כלפי ישראל, המדינה והצבא שלה עדיין מתנהגים ברחמנות רבה גם כלפי טרוריסטים שפגעו באזרחים.

אליעד כהן מסביר שבישראל נהוג להציל את חיי המחבלים, להגן עליהם מפגיעה נוספת אחרי שכבר נוטרלו, ואף לטפל בהם רפואית לפני פצועים ישראלים במצבים מסוימים, לדוגמה אם המחבל במצב קשה יותר. הוא מציין דוגמה ספציפית שבה מנכ"ל מד"א התייחס לטיפול במחבל לעומת ישראלי פצוע, והסביר שהטיפול במחבל יכול לעיתים להיות בעדיפות רפואית גבוהה יותר מאשר בפצוע ישראלי, כי זה המצב הרפואי המחייב.

אך דווקא הרחמנות הזו, שאליעד מציג כמאפיין בולט של ישראל, נתפסת בעולם בצורה הפוכה לחלוטין. כאשר העולם רואה תמונות של מחבל פצוע, במקום להעריך את הרחמנות הישראלית, הוא מאשים את ישראל בכך שהיא פוגעת בחפים מפשע. כך יוצא שישראל מואשמת ברצח של חפים מפשע, גם כאשר מדובר למעשה בטיפול רפואי במחבלים עצמם.

אליעד כהן מתאר את הפרדוקס שבמצב הזה: ככל שישראל מתאמצת להיות מוסרית ורחמנית, כך העולם שונא אותה עוד יותר. הוא דן בשאלה האם יש קשר בין שתי התופעות: האם שונאים את ישראל בגלל שהיא רחמנית, או למרות הרחמנות שלה. אחת הדעות שמועלות היא שאולי דווקא הרחמנות והמוסריות הישראלית הן אלו שמעוררות רגשות שליליים כלפי ישראל.

האם ישראל שופטת את עצמה בחומרה יתרה?

אליעד נותן דוגמאות להשוואה בין ישראל למדינות אחרות, כגון ארצות הברית וסוריה, שמבצעות פעולות חמורות יותר כמו הפצצת בתי חולים, אך העולם לא מתקומם ולא מבקר אותן באותה החריפות שבה הוא מבקר את ישראל. הוא טוען שהמוסריות של ישראל "מבליטה" אותה, בדיוק כמו שכתם אדום בולט יותר על בגד לבן. ככל שישראל מנסה להיות מוסרית יותר, כל פעולה חריגה שהיא עושה בולטת עוד יותר וגורמת לעולם לבקר אותה בצורה חריפה יותר.

בנוסף, הוא מדבר על האפשרות שהעולם שופט את ישראל לא רק ביחס לאחרים אלא ביחס לעצמה. כלומר, ככל שישראל מדגישה את המוסריות שלה, העולם שופט אותה בחומרה רבה יותר על כל טעות קטנה. זה יוצר מצב שבו ישראל לכודה בפרדוקס מוסרי, שבו הרצון להיות מוסרי מוביל דווקא להאשמות בחוסר מוסריות.

מדוע העולם לא מבין את הרחמנות הישראלית?

אליעד כהן מסביר שלעולם קשה לקבל את הרחמנות הישראלית כלפי מי שבאים להרוג אותה. הוא מביא דוגמה מילדים שזורקים אבנים על חיילים במטרה להרוג, ובכל זאת החיילים לא יורים בהם ולא פועלים כלפיהם באלימות קיצונית. העולם מפרש את ההתנהגות הזו לא כסימן למוסריות, אלא כהוכחה לכך שישראל בעצם לא בטוחה בצדקתה. אליעד אומר שזו "לוגיקה הפוכה" - ככל שישראל מתאמצת להיות נחמדה, כך נתפסת כחסרת ביטחון בצדקת הדרך שלה.

הוא ממשיך להסביר שאנשים לא מצליחים להבין איך מדינה מותקפת כמו ישראל, שמותקפת בירי על ערים, טילים ואיומים, עדיין מתאמצת להגיב בצורה מאופקת יחסית. העולם מצפה שמדינה צודקת תגן על עצמה בצורה תקיפה. כשהתגובה הישראלית היא מתונה ומדודה, היא נתפסת כחלשה או כמי שמרגישה אשמה במשהו.

אליעד ממחיש זאת בדוגמה של גניבת ארנק. אם מישהו גונב ארנק מאדם אחר, והקורבן במקום להילחם ולהחזיר את הארנק, מציע חלוקה של הכסף, העולם יראה זאת כהוכחה לכך שהוא לא באמת הקורבן, כי אם היה קורבן אמיתי היה נלחם בחזרה. באופן דומה, כאשר ישראל מציעה משא ומתן לפלסטינים שמצהירים "הכל שלנו", היא נתפסת על ידי העולם כחלשה ולא משוכנעת בצדקת דרכה.

האם על ישראל להפסיק להיות רחמנית כדי שיפסיקו לשנוא אותה?

אליעד כהן שואל האם הפתרון לשנאה נגד ישראל הוא להפסיק להיות רחמנים. הוא מעלה נקודה נוספת שהרחמנות מובילה לעיתים לאבסורדים חמורים: ישראל מואשמת בהריגת אנשים שהיא כלל לא הרגה, ולפעמים הוא אומר בציניות שכבר עדיף היה להרוג את המחבל מאשר לטפל בו, כי גם ככה ישראל מואשמת בהריגתו.

הוא גם מסביר שהעולם רואה את הרחמנות הישראלית כמשהו בלתי הגיוני עד כדי כך שהוא מפרש אותה כאשמה סמויה. העולם חושב שאם ישראל כל כך מרחמת על מחבלים, זה מוכיח שהיא בעצם אשמה במשהו. אחרת, היא לא הייתה מתנהגת בצורה כל כך אבסורדית מבחינת ההיגיון הפשוט.

אליעד מסכם את דבריו בכך שהמצב הנוכחי הוא למעשה "הפוך על הפוך": ככל שישראל תהיה מוסרית יותר, כך העולם ימשיך לשנוא אותה ולפרש את ההתנהגות שלה בצורה הפוכה לגמרי.
רצח חוויות מלחמות להפסיק להיות הרגשה תיעדוף למה שונאים את היהודים ילדים כסף הסברים שופטים אכזריות בעולם העולם העולם שונא אותנו הצבא הכי מוסרי בעולם הצבא המוסרי בעולם חפים מפשע טרור יהדות יהדות תורה מצוות אלוהים יהודי יהודים ישראל כולם שונאים את ישראל למה העולם למה העולם שונא אותנו למה כולם שונאים את ישראל למה שונאים למה שונאים את היהודים למה שונאים את ישראל מוסר מוסרי מוסריות מלחמה מלחמה בטרור מלחמות עולם פגיעה פגיעה בחפים מפשע פשעים צבא צבא מוסרי רחמים רחמנות שונא שונאים את היהודים שונאים את ישראל שנאה
מצפון, מהו מצפון, ייסורי מצפון, מצפון שקט, מצפון נקי, נקיפות מצפון, הלקאה עצמית, כעס עצמי, רגשות אשמה, תסכול קיומי, חרטה, רגשות אשם, קבלת החלטות, תורת המוסר, אדם מצפוני
מצפון, מהו מצפון, ייסורי מצפון, מצפון שקט, מצפון נקי, נקיפות מצפון, הלקאה עצמית, כעס עצמי, רגשות אשמה, תסכול קיומי, חרטה, רגשות אשם, קבלת החלטות, תורת המוסר, אדם מצפוני
... מצפון, מצפון שקט, מצפון נקי, נקיפות מצפון, הלקאה עצמית, כעס עצמי, רגשות אשמה, תסכול קיומי, חרטה, רגשות אשם, קבלת החלטות, תורת המוסר , אדם מצפוני מה זה מצפון ולמה הוא גורם לייסורים? המצפון הוא התחושה הפנימית שמייסרת את האדם כשהוא מגלה בדיעבד שיש חיסרון בפעולה שעשה. אליעד מסביר שמצפון זה בעצם ...
משחק החיים, מוסר אנושי, איך לקחת את החיים בקלות? למה כל בני האדם דתיים? הדת החילונית, מוסר אוניברסאלי, למה לא להיות דתי? לחזור להיות כמו תינוק, איך תינוק חושב? התרבות המערבית, אמונה אתאיסטית, התרבות החילונית, המוסר המערבי
משחק החיים, מוסר אנושי, איך לקחת את החיים בקלות? למה כל בני האדם דתיים? הדת החילונית, מוסר אוניברסאלי, למה לא להיות דתי? לחזור להיות כמו תינוק, איך תינוק חושב? התרבות המערבית, אמונה אתאיסטית, התרבות החילונית, המוסר המערבי
... החיים, מוסר אנושי, איך לקחת את החיים בקלות? למה כל בני האדם דתיים? הדת החילונית, מוסר אוניברסאלי, למה לא להיות דתי? לחזור להיות כמו תינוק, איך תינוק חושב? התרבות המערבית, אמונה אתאיסטית, התרבות החילונית, המוסר המערבי מהי הטעות המחשבתית של יוצאים בשאלה? הדיבור על טעויות המחשבה של אנשים שעוזבים את הדת (יוצאים בשאלה) מבוסס על רעיון מרכזי: אנשים רבים שעוזבים את הדת הדתית וחיים חיים חילוניים, חושבים שהם חופשיים מעולם הדת. אך בפועל, הם לא באמת משאירים מאחור את הדת, אלא מחליפים דת אחת בדת אחרת, שהיא חילונית. האם יציאה מהדת משמעה חופש אמיתי? כאשר אדם יוצא משדה הדת, הוא עלול לחשוב שהוא חופשי מהמגבלות הדתיות. הוא עשוי להרגיש שיצא מכל מערכת האמונות שמגבילה אותו, ... לחלוטין, אלא פשוט עבר ממערכת אחת של ערכים ואמונות למערכת ערכים ואמונות חילונית. הדת החילונית - האם זה שונה? אליעד מציין שמערכת האמונות החילונית, בדיוק כמו הדתית, מכילה עקרונות קדושים, ערכים, חוקים ומנהגים. חילונים, בדיוק כמו דתיים, מאמינים באמונות שאותן הם לא מעוניינים לערער ... או כל ערך אחר שמקדש את הדרך בה הם חיים. מה שמציין אליעד הוא שהחילונים בעצם מצאו דת חדשה, דת חילונית. מה קורה כאשר מישהו יוצא נגד הדת החילונית? כאשר אדם מביע דעה שמנוגדת למה שהקונצנזוס החילוני ... אפילו דוחפים אותו לשולי החברה בדרכים שונות. זהו סימן לכך שהחילוניות גם היא בעצם דת, רק דת שונה מהדתות הדתיות המסורתיות . האם בני אדם יכולים להיות חופשיים לחלוטין? אליעד מציין שבני אדם, כחיות, הם יצורים דתיים באופן טבעי. כל אדם פועל לפי מערכת אמונות שמנחה אותו, בין אם היא דתית או חילונית. כל אדם מחזיק במערכת ערכים שאותה הוא לא מעז לערער עליה. גם אדם חילוני שנולד לעולם חילוני לא מרגיש שהוא חי בתוך מערכת דתית כי הוא רואה את ערכיו כמובנים מאליהם. אך האדם הדתי, בעיניו, יכול להרגיש חופשי כי הוא יודע שהמצוות והאמונות הדתיות מכתיבות לו מה לעשות, והוא מקבל את זה בשמחה. החופש שבדתיות באופן מעניין, אליעד טוען כי אנשים דתיים יכולים להיות חופשיים יותר מחילונים במובנים מסוימים. למשל, אדם דתי מאמין שה
יהדות ודתיים, האם הדברים הוצאו מהקשרם? מה ההבדל בין הדתיים לבין היהדות? פליטות פה של רבנים, יחס לגויים ביהדות, יחס לחילונים ביהדות, יחס לנשים ביהדות, ביקורת על היהדות, המוסר היהודי, לימודי יהדות, סוגים של דתיים, זרמים ביהדות
יהדות ודתיים, האם הדברים הוצאו מהקשרם? מה ההבדל בין הדתיים לבין היהדות? פליטות פה של רבנים, יחס לגויים ביהדות, יחס לחילונים ביהדות, יחס לנשים ביהדות, ביקורת על היהדות, המוסר היהודי, לימודי יהדות, סוגים של דתיים, זרמים ביהדות
יהדות ודתיים, האם הדברים הוצאו מהקשרם? מה ההבדל בין הדתיים לבין היהדות? פליטות פה של רבנים, יחס לגויים ביהדות, יחס לחילונים ביהדות, יחס לנשים ביהדות, ביקורת על היהדות, המוסר היהודי, לימודי יהדות, סוגים של דתיים, זרמים ביהדות האם האמירות השנויות במחלוקת של רבנים אכן מייצגות את היהדות? לאחרונה התפרסם סרטון ובו אמירות של רבנים על נשים, ובו נאמרו דברים כמו שאישה שמתלבשת באופן לא צנוע מגיע לה להירצח, או שאישה שבוגדת בבעלה צריך לשרוף אותה. דוגמאות ... ושאלה מרכזית שעלתה היא האם אמירות אלה מייצגות את היהדות עצמה או רק את האנשים הדתיים שאומרים אותן. מה ההבדל בין היהדות לבין האנשים הדתיים שמקיימים אותה? כדי להבין את הסוגיה, אליעד כהן מסביר שיש להבחין בין יהדות לבין דתיים. היהדות עצמה היא אוסף של כתבים, כמו התורה, המשנה, הגמרא וההלכה. האנשים הדתיים הם מי שטוענים שהם חיים לפי היהדות ומקיימים את המצוות שלה. אך בפועל, קיים פער משמעותי בין מה שכתוב בטקסטים לבין איך שהדתיים מתנהגים ביום - יום. לדוגמה, לפי התורה מי שמחלל שבת צריך למות. במציאות של ימינו, אף דתי לא הורג באופן רשמי אדם שמחלל שבת, אף שייתכן שאירעו תקריות אלימות בודדות. זה מדגים את הפער בין הטקסט הדתי לבין ההתנהגות בפועל של הדתיים. האם היהדות היא אכן גזענית או שוביניסטית? לשאלה זו אליעד כהן משיב בפירוש שכן. לדבריו, הטקסטים הדתיים מכילים מסרים גזעניים ושוביניסטיים בצורה ברורה. למשל, בברכות השחר, האדם ... על כך שהוא לא נולד במעמד זה. גם טקסטים אחרים בתורה מדברים על נשים כרכוש הגבר, לדוגמה, לא תחמוד בית רעך... ואשת רעך, כשהאישה מופיעה ליד רכוש כמו בהמות או עבדים. בתקופה התנכית, אישה נחשבה ממש לחלק מהרכוש של הגבר, בדיוק כמו בעלי חיים. לכן לפי היהדות, התפיסה כלפי האישה או הגויים היא נחותה וברורה. האם אמירות הרבנים אכן מייצגות את רוב הציבור הדתי? אליעד כהן מסביר שרוב הציבור הדתי אינו באמת מזדהה ביום - יום עם ... פנימית בין אמונותיהם לבין החיים בפועל. ככל שהאדם דתי יותר קיצוני, הוא מאמין ומזדהה עם רעיונות אלה בצורה מלאה. למשל, בכתות דתיות קיצוניות כמו לב טהור, נשות השאלים, או נטורי קרתא, מאמינים בטקסטים אלה באופן מלא, ומייחסים להם משמעות מעשית. כיצד מתמודדים הדתיים עם הטקסטים הבעייתיים ... את הטקסטים מהקשרם, כדי להרגיש נוח יותר. לעומת זאת, דתיים קיצוניים דווקא נצמדים למשמעות הפשוטה של הדברים, ובמובן זה הם מייצגים את המקור האמיתי של היהדות. הרבנים שהקהל הדתי הרחב מגנה, כמו הרב אמנון יצחק או הרב ברלנד, נחשבים לקיצוניים דווקא משום שהם לוקחים את הטקסטים ברצינות מלאה. לכן, רבנים אלה מנודים גם בתוך הציבור הדתי עצמו. כיצד יש להסתכל על היהדות בסופו של דבר? אליעד כהן מסכם שחשוב להבחין בין היהדות כטקסטים כתובים, לבין האנשים הדתיים שמאמינים בה. הטקסטים ה
מציאות אכזרית, להאשים את המציאות, אלוהים יעזור, למה אלוהים לא יעזור לך, לקחת אחריות כאלוהים
מציאות אכזרית, להאשים את המציאות, אלוהים יעזור, למה אלוהים לא יעזור לך, לקחת אחריות כאלוהים
... אכזרית, להאשים את המציאות, אלוהים יעזור, למה אלוהים לא יעזור לך, לקחת אחריות כאלוהים למה המציאות נראית אכזרית והאם אפשר להאשים אותה? אליעד כהן מסביר שהמציאות נתפסת לעיתים כאכזרית, אך הדבר נובע מכך שהאדם אינו מבין שהמציאות היא למעשה חלק ממנו, ושהוא בעצמו אחראי להיווצרותה. הוא מדגיש שהאדם והמציאות אינם נפרדים, אלא האדם הוא רק צורה ... בגוף הגדול שהוא המציאות, בדומה לכך שהאצבע היא חלק מהאדם כולו. ולכן, כאשר האדם סובל ומרגיש שהמציאות אכזרית, הוא בעצם אינו מבין שהאכזריות נובעת מתוכו עצמו, כחלק בלתי נפרד מהמציאות. אליעד ממשיך ואומר שהאדם נוטה להאשים את המציאות כאילו היא דבר חיצוני, אך המציאות אינה דבר חיצוני לו. כמו שאי אפשר ... נגרם מתוך אי ההבנה הזו. אם האדם יבין לעומק שהמציאות היא הוא עצמו, הוא יפסיק לראות אותה כאויבת או כאכזרית, כי יבין שהוא זה שיוצר את הסבל ואת הכאב. מדוע אלוהים לא יעזור לך במציאות? אליעד כהן מדגיש נקודה משמעותית, שאלוהים אינו יכול באמת לעזור לאדם. הסיבה לכך היא ... לכל חוויותיו, לטוב ולרע, ולכן רק כשהוא מבין זאת הוא יוכל להשתחרר מהסבל ולהפסיק לתפוס את המציאות כאכזרית. למה המציאות אכזרית? האם אלוהים יעזור לך? לקחת אחריות על החיים איך להפסיק לסבול? מדוע להפסיק להאשים את המציאות? מי אחראי על הסבל שלי? ...
חוצפה / עזות פנים / אכזריות / פרות קדושות
... עזות פנים אכזריות פרות קדושות ובו יתבאר מהי עזות פנים וחוצפה שהאדם חייב שתהיה לו ממנה? ואיך לחסל את השקרים ולהוציא אותם להורג באכזריות, ולעשות איתם שלום אמיתי ולהכיל אותם? ועוד נושאים שונים. והעניין הוא, כי האדם סובל רק בגלל החוצפה ועזות ... אחד וטוב אמיתי תמיד. כי עזי הפנים שבדור, שנמצאים גם בתוך האדם עצמו, הם בעזות הפנים שלהם כופרים באלוהים האמיתי, ומלמדים את האדם שהוא לא יכול להבין את הכל, ושהוא לא יכול להשיג את השלמות. כי אלוהים האמיתי, הוא ... והאין גבול. ומי שיודע ומכיר את אלוהים האמיתי, הוא יודע שהאדם לא מוגבל בשום דבר כלל. אבל מי שמאמין באלוהים שקרי, דהיינו, מי שכופר בכך שהכל מושלם, וחושב שבשורש המציאות, יש הפרדה בין האדם לבין אלוהים וכולי, על ... האמיתית הנצחית שקיימת לעולם, היא רק על ידי זה שהאדם מוציא להורג את כל הדעות שלו, ללא כל רחמנות וללא כל חמלה. והאדם צריך לרחם על עצמו באמת, ולהבין, שכל זמן שהוא נאחז בתפישה של נפרדות, הוא סובל לנצח. ועל האדם להיות רחמן על נשמתו, ולהתאכזר ולקחת את כל האכזריות והשנאה והכעס שבתוכו, ולהפנות אותם אל מול השקרים שבתוכו. ועל האדם לא לחמול ולא לרחם ולא להשאיר שבויים משום סוג שהוא, ממחשבות השקר של עצמו. ועל האדם להרוג גם ילדים קטנים שנראים חפים מפשע, דהיינו, גם את השקרים הקטנים, שנראה כאילו הם אינם מזיקים כלל. ועל האדם לעקור את הרע, כאשר הוא עדיין בשורשו, ללא כל רחמנות כלל. ועל האדם להשמיד כל צאצא וכל צורת ביטוי של השקר ושל הרע, גם אם הוא עצמו עדיין לא רע, אלא הוא רק ... כיצד הוא עצמו מבטא בפועל את כל המידות הרעות שיש בעולם. כי לדוגמה יש כאלו שנדמה להם שיש בהם רחמנות, וכל הרחמנות שלהם היא כולה אכזריות מצד האמת, וכיוב דוגמאות שונות. והאדם נדמה לו שהוא רחוק ממידה רעה כלשהי, ובאמת כל המידות הרעות כולן, ... אמונה, אלא יש רק ידיעה מוחלטת של אמת, אין שום זכר לספקות של עמלק כלל. ועל האדם להוציא להורג באכזריות את זכר עמלק. דהיינו, להשמיד אפילו את הפוטנציאל של הספקות בשורשם. ועל האדם לעשות זאת בחוצפה ובעזות ... בגן עדן של ממש. ורק חוסר ההבנה של האדם, גורמת לגן העדן הזה, להרגיש כאילו הוא גיהנום. וכל שנאת האדם את השקר, היא בעצם אהבת האדם את האמת. וכל הכעס של האדם על השקר, הוא בעצם רחמנות האדם על האמת, שהולכת לאיבוד מהאדם. וכל פעם שהאדם הורג את השקר, הוא בעצם מחייה את האמת, שהיא אלוהים ... מאוד מהו?). ולכולם זכות קיום, כל זמן שהם מחוברים אל האחדות של המציאות. ומצד האמת, אין שום מלחמה כלל בין האחדות לבין הנפרדות. והמלחמה כולה מתרחשת רק בתוך הנפרדות בלבד. וכאשר הנפרדות מנצחת את עצמה, דהיינו, כאשר השכל, מנצח את עצמו ומצליח ...
צמחונות, להיות צמחוני, אכילת בשר, קניבליזם, קניבלים, אכזריות, לחיות כמו חיה, רגשות של צמחים, רגשות של דומם
... צמחוני, אכילת בשר, קניבליזם, קניבלים, אכזריות , לחיות כמו חיה, רגשות של צמחים, רגשות של דומם האם בריאות היא סיבה אמיתית להיות צמחוני? אחת השאלות המרכזיות בדיון על צמחונות היא ... אליעד מדגיש שמי שבוחר בצמחונות בגלל אכזריות כלפי בעלי חיים צריך להפריד בין אכילת הבשר עצמה לבין התנאים בהם מגדלים את החיות. אם הטענה נגד אכילת בשר קשורה רק לתנאים הקשים ... מי שטוען שלא לאכול בעלי חיים כי זה אכזרי, חייב להבהיר מדוע זה לא אכזרי לאכול צמחים, שגם הם חיים. הוא מדגיש שהטענה שצמח אינו סובל או אינו מרגיש היא טענה לא מבוססת לחלוטין, כי בעצם לא ניתן לדעת בוודאות ... צורה אחרת של חיים. אם אדם אומר שזה לא מוסרי לאכול חיה כי היא סובלת, הוא צריך להסביר מדוע צמח לא סובל או למה הסבל של הצמח פחות חשוב. למה קניבליזם לא מקובל למרות שכולנו יצורים ... ובני אדם, מדוע קניבליזם נתפס כדבר לא מוסרי? אליעד מסביר שהסיבה היחידה שקניבליזם אינו מקובל בחברה שלנו היא לא כי באמת יש הבדל אובייקטיבי מהותי, אלא כי החברה קבעה חוק שאוסר ... מספיק אוכל לאנשים. לכן, אין כאן אמת מוסרית מוחלטת, אלא עניין של מוסכמות חברתיות. בנוסף, אליעד מציין שאנשים נוטים להימנע מקניבליזם גם בגלל הזדהות, כלומר, לא היינו רוצים ... אחד את השני לצורך הישרדות, לא מתוך אכזריות לשמה. מכאן שההיגיון באכילת בשר יכול להיות מוצדק אם זה נעשה לצורך קיום הישרדותי, ולא למטרות אחרות של עינוג עצמי בלבד. הוא מחדד ... מה הקשר בין אכילת בשר ליחסי מסחר ומלחמות בין בני אדם? לבסוף, אליעד משווה בין הציד בטבע לבין יחסים בין בני אדם במסחר או במלחמה. כמו שהאריה צד את החיה כדי להשיג מזון, כך גם האדם צד את האחר ביחסים כלכליים או במלחמות. לדעתו, כל אינטראקציה אנושית היא סוג של טריפה שבה אחד לוקח משאבים מהשני. ההבדל הוא רק ברמת ההסכמה ובצורה שבה זה נעשה. האדם אינו ... לחלוטין ממעגל זה, ולכן אין כאן הבדל מוסרי משמעותי בין אכילת בשר לבין כל אינטראקציה אחרת שיש בה ניצול משאבים או אנשים אחרים. למה להיות צמחוני? האם אכילת בשר מוסרית? האם צמחים מרגישים כאב? מה רע בקניבליזם? האם האדם בנוי לאכול בשר? מה ההיגיון של צמחונות? האם האדם הוא יצור טורף? ...
צמחונות, אכזריות, אדם, בהמה, רובוט, דומם, צומח, רגשות, נשמה, תודעה, הזדהות רגשית
צמחונות, אכזריות, אדם, בהמה, רובוט, דומם, צומח, רגשות, נשמה, תודעה, הזדהות רגשית
... אכזריות, אדם, בהמה, רובוט, דומם, צומח, רגשות, נשמה, תודעה, הזדהות רגשית מה הקשר בין צמחונות לאכזריות? ההרצאה עוסקת בשאלות מוסריות שמלוות את ההתמודדות עם נושא הצמחונות והיחס בין בני אדם, בעלי חיים, דומם וצומח. הנושא נוגע גם לשאלת האכזריות והשפעתה על הבחירות שלנו. אחת השאלות המרכזיות שמועלות היא מהי אכזריות, והאם כל פעולה שגורמת לשינוי במציאות היא אכזרית. מהם הגבולות המוסריים שבין אכזריות לבין פעולה טבעית? למשל, יש דיון אם יש הבדל בין להזיז את ידך לבין פגיעה בפרה, שלכאורה יפגע בה. נשאלת השאלה אם להזיז את ידך הוא אכזרי באותה מידה כפי שפגיעה בבעלי חיים נחשבת לאכזרית. אכזריות מוגדרת כפעולה שגורמת סבל או שינוי במציאות באופן שמזיק לאישות מסוימת. כשתזיז את ידך, אתה משנה את המציאות שבה היד הייתה במיקום מסוים, והיא כעת במיקום אחר. כל שינוי במציאות, לדברי המרצה, עשוי להיחשב כאכזרי, אם כי המניע וההשלכות השונות של כל פעולה משחקות תפקיד מרכזי בהגדרת האכזריות. מהו הגבול בין יצור חי לדומם? בהמשך, נעשית התמקדות בהבנה של החיים וההבדלים בין יצור חי לדומם. נבדק מהו חיים, והאם יש ... הוא נמצא במציאות שונה מאוד משלנו, ועם גישה שונה לחיים ולסבל. לסיכום, מה מגדיר חיים ומהם הגבולות המוסריים שלנו? הסיכום של ההרצאה נשאר פתוח לשאלות רבות, שמזמינות את המאזין להרהר בהן ולהביא פתרונות אישיים לכל אחד מהמושגים שהוזכרו. הצמחונות לא רק שואלת מהו האכזריות, אלא גם את השאלה העמוקה יותר על משמעות החיים, החיבור הרגשי שלנו עם יצורים חיים אחרים, ואיפה עובר הגבול שלנו. צמחונות אכזריות ההבדל בין חיים לדומם מהי תודעה? הזדהות רגשית עם בעלי חיים רגשות של רובוטים ...
הימנעות מאכילת בשר, לצמצם את הסבל, בודהיזם, להתאכזר על חלשים, לחסוך סבל, לסבול כמה שפחות, אכזריות על חלשים, צמחונות, אכילת בשר, התעללות בבעלי חיים, לסבול פחות, לא לאכול בשר
הימנעות מאכילת בשר, לצמצם את הסבל, בודהיזם, להתאכזר על חלשים, לחסוך סבל, לסבול כמה שפחות, אכזריות על חלשים, צמחונות, אכילת בשר, התעללות בבעלי חיים, לסבול פחות, לא לאכול בשר
... מאכילת בשר, לצמצם את הסבל, בודהיזם, להתאכזר על חלשים, לחסוך סבל, לסבול כמה שפחות, אכזריות על חלשים, צמחונות, אכילת בשר, התעללות בבעלי חיים, לסבול פחות, לא לאכול בשר מהי גישת אליעד כהן בנוגע לאכילת בשר ולצמצום סבל? אליעד כהן בוחן את נושא אכילת הבשר בהקשר מוסרי ורגשי, תוך התמקדות בקשר בין סבל, אכזריות והזדהות עם בעלי חיים. הוא עוסק בשאלות של מוסריות, צמחונות, והתעללות בבעלי חיים, ומנסה להבין מדוע יש אנשים שאוכלים בשר למרות שהם מודעים לסבל ... הם אוכלים בשר בשל יתרונות אחרים, כמו טעם, נוחות או צורך תזונתי. הוא לא מציע פתרון חד משמעי לשאלה האם על אדם להימנע מאכילת בשר, אלא מציין שזו שאלה מוסרית שדורשת את ההתמודדות האישית של כל אדם עם עקרונותיו וערכיו. האם יש סתירות פנימיות בהתנהלות של ... למרות שהם מודעים לסבל שנגרם לחיות? אליעד מתאר את התנהלותם של אנשים לעיתים כסתירות פנימיות. הוא מציין כי לעיתים אדם שצורך בשר לא בהכרח משדר עקרונות מוסריים עקביים, וייתכן שהוא עוסק באכילת בשר תוך כדי שהוא לא רוצה לראות את הסבל של בעלי החיים. דוגמה ... שואל: אם אתה לא רוצה שיתעללו בך, למה אתה מתעלל באחרים? במהלך השיחה, אליעד מציין כי ככל שאדם מתמודד עם סתירות פנימיות וערכים מנוגדים, התנהלותו המוסרית עשויה להיות פחות עקבית. לעיתים אנשים עושים דברים שסותרים את עקרונותיהם האישיים מתוך נוחות או ... עם זאת, הוא טוען כי אין אפשרות לחסוך סבל באופן מוחלט, משום שכל פעולה גורמת למידה של סבל, וכשנמנעים מסבל אחד, לעיתים יוצרים סבל אחר. האם קיימת סיבה מוסרית ורגשית לצמחונות על בסיס סבל בעלי החיים? אליעד מציין כי יש אנשים שבוחרים להיות צמחונים מתוך מניע מוסרי ורגשי. הם לא רוצים לגרום סבל לבעלי חיים ולכן נמנעים מאכילת בשר. במקרים אלו, הצמחונות נובעת ... והסבל שלהן. אליעד גם מדבר על האתגר שבאיזון בין ההימנעות מאכילת בשר לבין השאלה אם זהו פתרון טוב יותר או רע יותר מבחינת חיים בני אדם. מה המשמעות המוסרית של התנהגות אכזרית כלפי חלשים? נושא נוסף שנדון הוא האכזריות כלפי חלשים. אליעד מציין כי כאשר אדם פוגע בחלשים, הוא לא בהכרח משדר עקרונות מוסריים עקביים. הוא משתמש בדוגמה שבה אדם אומר אני לא רוצה שמישהו יתעלל בי, אבל באותו הזמן הוא עצמו מתעלל באחרים. אליעד שואל את השאלה: אם אתה לא רוצה שיתעללו בך, למה אתה פוגע באחרים? בכך הוא מדגיש את הדינמיקה המוסרית שמאחורי ההתנהלות האנושית בנוגע לפגיעות בחלשים. צמחונות אכילת בשר סבל בעלי חיים מוסריות אכילה הימנעות מאכילת בשר אכזריות כלפי חלשים ...
נוהל חניבעל, שמחה לאיד, שמחה לאיד, בנפול אויבך אל תשמח, בנפול חברך אל תשמח, אין שמחה כמו שמחה לאיד, מתכבד בקלון חברו, צרות עין, מי שמרחם על אכזרים? מי שמרחם על רשעים?
נוהל חניבעל, שמחה לאיד, שמחה לאיד, בנפול אויבך אל תשמח, בנפול חברך אל תשמח, אין שמחה כמו שמחה לאיד, מתכבד בקלון חברו, צרות עין, מי שמרחם על אכזרים? מי שמרחם על רשעים?
... אל תשמח, אין שמחה כמו שמחה לאיד, מתכבד בקלון חברו, צרות עין, מי שמרחם על אכזרים? מי שמרחם על רשעים? מה המשמעות של הביטוי בנפול אויבך אל תשמח? הביטוי בנפול אויבך אל תשמח לקוח מספר משלי ... במבט ראשון. על פי ההסבר שנתן אליעד כהן, משמעות הביטוי אינה נובעת רק מערכים מוסריים פשוטים או מתוך חמלה על האויב. אלא שהביטוי אומר באופן מעשי שלא כדאי לך לשמוח כאשר האויב שלך נופל, כי אז ... כהן מסביר את הביטוי הזה גם במובן פסיכולוגי ופנימי. לטענתו, כל אדם מנהל מלחמה פנימית בין רצונות שונים בתוכו, שכל אחד מהם עשוי להיתפס כאויב של רצון אחר. כאשר רצון אחד מתגשם ורצון אחר ... מכך שהעולם נעשה טוב יותר כאשר רשע מפסיק לפעול, היא שמחה חיובית. לדוגמה, אם פושע מסוכן נתפס, אפשר וראוי לשמוח מכך שהסכנה נפסקה, אך לא ראוי לשמוח שהוא עצמו סובל או מתוך נקמה אישית. מהו ... מתקשר למאבקים הפנימיים שלנו? אליעד השתמש בדוגמה של נוהל חניבעל, מצב שבו הצבא הישראלי היה מוכן לפגוע אפילו באזרחים חפים מפשע כדי למנוע חטיפה של חייל. הוא מסביר שהנוהל הוא מטאפורה למאבקים פנימיים שבהם אדם לפעמים מוכן לפגוע בחלקים ... מבהיר כי על האדם להבין שהמאבק הפנימי הוא למעשה מאבק בתוך עצמו, וכי כל פגיעה בחלק פנימי אחד משפיעה על כל שאר החלקים. מה הקשר בין מי שמרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים למאבקים פנימיים? אליעד התייחס גם לביטוי מי שמרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים. הוא הסביר שביטוי זה הוא גם מטאפורה למאבק פנימי שבו אדם מרחם על חלקים רעים בעצמו ... בעד משהו מסוים, הם בהכרח נגד ההיפך שלו. לדוגמה, מי שבוחר להיות צמחוני בשם הרחמנות כלפי בעלי החיים, לפעמים ינהג באכזריות כלפי אנשים אחרים שאוכלים בשר. כלומר, הם לא מודעים לכך שהם בעצמם הופכים למתאכזרים, מתוך ההחלטה שלהם לרחם על משהו ספציפי. ההכרה בדואליות הזו עוזרת לאדם להיות מודע יותר ולנהל את חייו בצורה ... בו בפועל, הוא נשאר מחובר לחיים, מחובר למציאות ולא פועל מתוך ניתוק או שנאה טהורה. בנפול אויבך אל תשמח? מהו נוהל חניבעל? מי שמרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים? שמחה לאיד קונפליקטים פנימיים צרות עין שמחה בנפילת אויב? ...
איך לשמור על איזון רגשי? איך להיות מאוזן רגשית? איך להצליח לאהוב? ללמוד לשנוא, ללמוד לכעוס, לא להדחיק רגשות, לתת ביטוי לכל הרגשות, ללמוד להיות אכזרי, לרחם, להתאכזר, צמחונות, טבעונות, איך לפתח רגשות?
איך לשמור על איזון רגשי? איך להיות מאוזן רגשית? איך להצליח לאהוב? ללמוד לשנוא, ללמוד לכעוס, לא להדחיק רגשות, לתת ביטוי לכל הרגשות, ללמוד להיות אכזרי, לרחם, להתאכזר, צמחונות, טבעונות, איך לפתח רגשות?
... רגשי? איך להיות מאוזן רגשית? איך להצליח לאהוב? ללמוד לשנוא, ללמוד לכעוס, לא להדחיק רגשות, לתת ביטוי לכל הרגשות, ללמוד להיות אכזרי, לרחם, להתאכזר, צמחונות, טבעונות, איך לפתח רגשות? איך לשמור על איזון רגשי בחיים? בחיים של כל אדם קיימים רגשות רבים ומגוונים, כמו אהבה, שנאה, כעס, קנאה, פרגון ועוד. אליעד כהן מסביר שכל אדם שואף לשמור על איזון רגשי. אך מהו איזון רגשי אמיתי וכיצד ניתן להשיג אותו? אליעד מסביר שאיזון ... לא רק הרגשות הטובים והחיוביים, אלא גם השליליים כמו שנאה וכעס. למה צריך לשנוא כדי לדעת לאהוב? אליעד מסביר בצורה ברורה שאדם שרוצה להיות מאוזן רגשית חייב לתת ביטוי לכל קשת הרגשות שלו. לדוגמה, מי שרוצה להיות מסוגל לאהוב ללא תנאי, חייב גם לדעת לשנוא ללא סיבה. הוא מדגיש שאם אדם לא מאפשר לעצמו לשנוא בצורה חופשית, הוא לא יצליח לאהוב בצורה חופשית. אהבה ללא תנאים קשורה באופן ישיר ליכולת לשנוא ללא תנאים. לדוגמה, אם מישהי מנסה לאהוב את בן הזוג שלה וקשה לה מאוד לאהוב אותו, אליעד מסביר שזה קשור לעובדה שהיא כנראה אינה מאפשרת לעצמה לשנוא באופן מלא את מי שהיא באמת מרגישה כלפיו שנאה. אדם שמדחיק רגש של שנאה או כעס יתקשה בעתיד לאהוב באופן עמוק ואמיתי, והמערכת הרגשית שלו תשתבש. מה קורה לאדם שמדחיק רגשות שליליים? כאשר אדם מרגיש רגשות כמו כעס, שנאה, אכזריות או עצבות ומנסה לברוח מהם, בסופו של דבר הדבר יפגע ביכולתו להרגיש רגשות חיוביים כמו אהבה ורחמים. לדוגמה, אדם שמדחיק את הכעס שלו כל הזמן ואומר לעצמו אני לא כועס, הכל בסדר יגיע למצב שבו הכעס יתפרץ בעוצמה בלתי נשלטת על מישהו שבכלל לא קשור ... זה חייב להיות אמיתי. כלומר, אם אתה באמת מרגיש כעס או שנאה אמיתית כלפי האובייקט, זה יעיל. אם לא באמת חשים כעס אמיתי באותו רגע, אין טעם לנסות לפרוק אותו כך. מדוע חייבים לבחור את מי לשנוא ואת מי לאהוב? אליעד מסביר שכדי לשמור על בריאות נפשית ויציבות רגשית, האדם צריך להחליט באופן מודע את מי הוא אוהב ואת מי הוא שונא. המוח לא בנוי לאהוב בלבד או לשנוא בלבד, אלא חייב איזון בין השניים. לכן, אם אדם אומר לעצמו שהוא רק אוהב את כולם, בסופו של דבר האהבה הזאת תאבד משמעות, והמערכת תשתבש. לדוגמה, אנשים ... ממשמעותה. נוסף על כך, אליעד מסביר שאנשים שלא יודעים לשנוא לא יוכלו באמת לאהוב. ככל שאדם מתווכח או רב יותר עם אנשים במקום אחד, כך מתאפשר לו להעניק יותר אהבה במקום אחר. לדוגמה, אם אדם יהיה נחמד לכולם ... צמחונים מטעמים אידאולוגיים, אשר רואים את העולם כמקום אכזרי ולא טוב. הוא מסביר שאין טבעוני אחד שחושב שהעולם הוא מקום טוב ונעים לחיות בו, כי המנגנון הרגשי שלהם מותאם בצורה כזו שהם רגישים מאוד לאכזריות. כאשר אדם מתנגד לחלוטין לאכזריות, הוא עשוי להגיע למצב של אכזריות מוגזמת במקום אחר. למשל, טבעונים קיצוניים מסוגלים להגיב באכזריות רבה כלפי אנשים שאינם שותפים לדעותיהם, וכך נוצרת אצלם דווקא קיצוניות שלילית. לדוגמה, אנשים שיכולים לומר משפטים קיצוניים כמו שמבחינתי שיאנסו בחורה ... רגשית שמקורה בחוסר איזון רגשי וחוסר מוכנות לקבל את האכזריות כחלק טבעי בחיים. האם איזון רגשי הוא בשליטתנו? אליעד מסביר שהתחושה שרגשות בלתי נשלטים היא תחושה טבעית, אבל האדם בכל זאת יכול לבחור האם להימנע מרגש מסוים או לתת לו ביטוי. כשעולה בך רגש כמו כעס או שנאה, לרוב תנסה להימנע ממנו כי לא נעים לחוות אותו. אבל דווקא כאן מתגלה השליטה: אם לא תיתן ביטוי לרגשות האלו, בסופו של דבר הרגש הזה יתפוצץ בעוצמה ... בו ללא סיבה. האדם חייב לדעת לקבל את העובדה שיש אכזריות בעולם ושגם הוא מתאכזר לפעמים וגם מתאכזרים אליו לפעמים, כי בלי ההכרה הזאת, האיזון יופר, ויתרחשו מצבים קיצוניים ולא נשלטים. איך לשמור על איזון רגשי? למה חשוב לאהוב ולשנוא? איך לא להדחיק רגשות? מה הקשר בין אהבה לשנאה? איך להיות מאוזן רגשית? התיאוריה אומרת כזה דבר בחיים בן אדם יש לו רגשות נכון תן לי דוגמה לרגש. ש:
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למה כולם שונאים את ישראל? למה שונאים את ישראל? למה שונאים את היהודים? למה העולם שונא אותנו? הצבא המוסרי בעולם, הצבא הכי מוסרי בעולם, מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, אכזריות, רחמנות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למה העולם שונא אותנו?, איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: למה העולם שונא אותנו?, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, אימון אישי לאורח חיים בריא, טיפול הוליסטי בתחום למה העולם שונא אותנו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע+ ב 0.8916 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 03:23:43 - wesi1